Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
Temat wielokrotnie poruszany, glownie w tym watku snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...944&st=1060 Przejrzyj ostatnie kilka, kilkanascie stron. Program z przystankami obejmuje cale miasto i bylo to konieczne, aby otrzymac dofinansowanie.
Temat o uporzadkowaniu gospodarki wodno-sciekowej tez istnieje. Nic nie jest przesadzone, ze bedzie niedlugo realizowany na taka skale i zgodnie z planem. Niestety ale dofinansowanie zabrali i trzeba bedzie wywalczyc w konkursach.
Na pewno znajda sie miejsca, w ktorych wlasnie remontuje sie przystanki, ale do ogolu bedzie ich naprawde niewiele.
Sprawa Kosciuszki od dworca do centrum tez wielokrotnie poruszana. Poszukaj. Odcinek bedzie zrobiony w ciagu kilku miesiecy przez Mayland ( inwestor CH Pogoria). Najpozniej do listopada, ale mam nadzieje ze tyle nie bedziemy musieli czekac.
mydliczek
Pasaż na Mydlicach na Legionów Polskich

Sebastian22
Bardzo ladnie to zrobili...aż widać taki kontrast z tymi szarymi blokami z wielkiej płyty....oby kiedyś zerwali ten azbest i zrobili jakas nowa elewacje.
kwintosz
CYTAT


Zagłębiowskie miasta chcą stworzyć wspólnie sieć ścieżek i tras rowerowych

Ponad 20 miast i gmin bierze udział w projekcie współfinansowanym przez UE, a dotyczącym budowy i wytyczania tras rowerowych w tzw. Subregionie Centralnym. Dzięki projektowi na terenie 25 miast i gmin m.in. Zawiercia, części powiatu zawierciańskiego, Jaworzna i Czeladzi powstanie sieć tras rowerowych. Do czerwca Urząd Marszałkowski ma ocenić kolejne etapy projektu. Wkład własny gmin będzie wynosił 15 procent. Na realizację projektu potrzeba 4,5 mln euro. Z tej kwoty Unia Europejska daje 3,84 mln euro. Konkretne efekty będziemy jednak mogli zobaczyć dopiero w przyszłym roku.

Swoje siły we wspólnym projekcie ścieżek rowerowych postanowiły połączyć Będzin i Dąbrowa Górnicza.

- W ubiegłym roku Będzin pozyskał kolejne unijne fundusze na realizację rowerowej trasy turystycznej. Aplikowaliśmy o pół miliona złotych i te środki oraz finansowy wkład gminy pozwolą na realizację trasy turystycznej od okolic zamku w kierunku dąbrowskiej Pogorii III. Będzin już przystąpił do realizacji i ma gotowe studium wykonalności. Zadanie zostanie zrealizowane do 2010 roku. Będzińskie trasy rowerowe będą częścią projektu subregionalnego "Centrum sportów letnich i wodnych - Pogoria - etap I", realizowanego wspólnie z Dąbrową Górniczą, Siewierzem i Sławkowem - mówi Marzena Karolczyk, rzeczniczka będzińskiego magistratu.

W Dąbrowie Górniczej też mają już gotowe plany.

Budowa i przebudowa ścieżek rowerowych wraz z miejscami do odpoczynku w Dąbrowie obejmie 3,5 km (budowa), 6,3 km (przebudowa) oraz wyznaczenie - kilometr - mówi Anna Zubko z dąbrowskiego UM.

Ponadto obecnie rozpoczęły się właśnie prace przy trasie 14-kilometrowej od Eurocampingu w Błędowie w trzy strony: Lasek, Pustyni Błędowskiej oraz w stronę Niegowonic.

- Uważam, że Dąbrowa Górnicza może być przykładem, jeśli chodzi o ilość i atrakcyjność ścieżek rowerowych. Ja polecałbym dwie. Dla mniej wprawionych dookoła Pogorii III. To tylko sześć kilometrów i trasa jest przyjemna. Ci, którzy lubią się zmęczyć mogą pokusić się na około szesnastokilometrową trasę od Pogorii IV do Ujejśca i Sikorki - mówi Andrzej Babczyński, mieszkaniec Dąbrowy.

Poprzez stworzenie systemu ścieżek rowerowych o łącznej długości około 40 km, prowadzących do Pogorii z terenów Dąbrowy Górniczej i miast sąsiednich - Sosnowca, Będzina oraz Siewierza i Sławkowa, Pogoria III ma stać się centrum rekreacyjno-sportowym nie tylko dla Dąbrowy Górniczej, ale i całego Zagłębia.

Wymienione dwie ostatnie gminy połączą Dąbrowę z Jurą Krakowsko-Częstochowską. Ścieżki zostaną oznakowane, zbudowane będą tablice informacyjne, powstaną mapy ścieżek oraz punkty biwakowe i widokowe na trasach - dodaje Anna Zubko.
Magdalena Nowacka - POLSKA Dziennik Zachodni
:)
wszystko jest oprocz najwazniejszego, czy zrobia nawierzchnie i jak? Jesli nie to wszystko bez sensu. Samo oznakowanie z czasem zdewastuja i sciezki zostana tylko na mapach.
:)
CYTAT
Protokół Nr 19/2008 r.
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, które odbyło się w dniu 25 lutego 2008 roku
(...)
Ad.2.
Komisja otrzymała od I Z-cy Prezydenta Miasta Pana H. Zaguły materiał dot. harmonogramu remontów dróg i chodników, parkingów oraz inwestycji w tym zakresie w Dąbrowie Górniczej.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
W poruszanym temacie otrzymaliśmy bardzo skromny materiał. Uważam, że należało więcej informacji napisać. Wydaje mi się, że w budżecie mamy więcej zaplanowanych środków na ten cel, a w informacji nie wiem dlaczego jest ich mniej, nie wiem może Prezydent Zaguła rozmyślił się i nie będzie nic realizowane. W tej chwili wydaje mi się, że nie będziemy tego omawiać, ponieważ napisano nam dosłownie kilka zdań. Mimo tego, że prosiłam osobiście Prezydenta Podrazę i Zastępców, i mówiłam, że te odpowiedzi nas nie zadawalają to jednak nie wpłynął szerszy materiał. Odpowiedź jest taka, w sprawie harmonogramu remontów dróg i chodników, parkingów i inwestycji w tym zakresie, że w WPI jest przyjęta budowa nowych miejsc parkingowych wraz z modernizacją ciągów pieszych i komunikacyjnych, a planowane finansowanie tego zadania w 2008 roku z budżetu wynosi 2.387.218 PLN. Napisano tu również, że w trakcie wykonywania jest dokumentacja projektowa dla budowy parkingów przy ul. Kopernika, Kosmonautów 3, Konopnickiej i zadania te w pierwszej kolejności będą realizowane w bieżącym roku. Wykonany jest również projekt koncepcji lokalizacji miejsc postojowych w Osiedlu Sikorskiego. Jednocześnie w piśmie tym poinformowano nas, że jeśli zabezpieczone środki budżetowe na to pozwolą, to w roku bieżącym zlecane będą kolejne opracowania projektowe. Z pisma tego wynika, że oprócz wymienionych ulic nic innego w mieście nie będzie się robiło i tutaj chciałam zapytać, czy to jest prawda. Może Pan Naczelnik Mizerski nam odpowie.
Naczelnik W. Mizerski:
Na dzień dzisiejszy proszę Państwa to jest obraz, jeżeli chodzi jakby o tą pozycję w WPI, gdyż spłynął jak do tej pory projekt na parking na ul. Konopnicką i ul. Kosmonautów. W przypadku ul. Kosmonautów przewidywanych jest 30 miejsc parkingowych, natomiast w przypadku ul. Konopnickiej 20 miejsc parkingowych. Wartość zadania jeżeli chodzi o ul. Kosmonautów wg kosztorysu inwestorskiego wynosi około 250 tys. zł., natomiast wartość zadania jeżeli chodzi o ul. Konopnickiej wynosi około 60 tys. zł.

Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Proszę państwa, skończmy z parkingami, bo mnie interesuje, czy jeszcze cośkolwiek będzie robione w mieście, a chodzi mi konkretnie o drogi i chodniki.
Naczelnik W. Mizerski:
Dokumentacja dot. ul. Kopernika spłynie nam do końca miesiąca.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Ja mam takie pytanie Panie Naczelniku, dlaczego nie mamy odpowiedzi w sprawie inwestycji dot. dróg i chodników, w piśmie wyszczególnione są tylko parkingi.
Naczelnik W. Mizerski:
Chciałbym Państwu powiedzieć tak, sprawa tych trzech projektów plus tej koncepcji trwała bardzo długo, po prostu nie ma projektantów i na takie kwoty i tu przytoczę ul. Konopnickiej, gdzie projekt kosztował 12 tys. zł., na ul. Kosmonautów 12.600 zł. a na ul. Kopernika 28 tys. zł, po prostu nie ma projektantów, nie ma kto po prostu projektować. Są to drobne rzeczy, żeby ktokolwiek chciał w to wchodzić.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Inne miasta sobie jakoś radzą.
Radny M. Majewski:
Pani Przewodnicząca, inne miasta radzą sobie dokładnie w taki sam sposób, nawet ciężko jest znaleźć biuro projektowe dla firmy prywatnej, do której inaczej podchodzą biura projektowe. Tak niestety jest i nic się nie zmieni. Ja jestem świeżo po budowie, jeśli mogę we wrześniu zakończonej inwestycji i wygląda to w ten sposób, że jeżeli rozmawia się z biurem projektowym i ono słyszy temat tego typu, że ma do wyboru albo zrobić dwa projekty prywatne nawet za mniejszą kwotę, niż jeden duży dla jakiejkolwiek gminy, to z reguły wybiera te dwa mniejsze projekty, bo nie musi się bawić w żadne odwołania pod rygorem ustawy o zamówieniach publicznych i jest to dla biur projektowych dużo wygodniejsza sytuacja.
Radny Z. Łukasik:
W ubiegłej kadencji były przeznaczone pieniądze na koncepcję miejsc parkingowych, które osiedla są z tymi miejscami parkingowymi zrobione?
Naczelnik W. Mizerski:
To znaczy, z tego co pamiętam koncepcje będą pod koniec marca i mają obejmować całe miasto Dąbrowę Górniczą.
Radny Z. Łukasik:
Panie Naczelniku, jest Pan przekonany, że nie ma koncepcji przygotowanej i zapłaconej na poszczególne osiedla, czy np. na osiedle Sikorskiego.
Naczelnik W. Mizerski:
Być może są częściowe, ja robię w tych miejscach, gdzie została zlecona koncepcja, lub tam gdzie jej nie było, lub się zdezaktualizowała się.
Radny Z. Łukasik:
Ale proszę Pana, ja chodziłem za tym, chodziłem do Pana Zbyszka, bo on wtedy to prowadził i te koncepcje są porobione i są również zapłacone wg mojej wiedzy. Na pewno jest wykonana koncepcja na osiedle Morcinka, koncepcja była na stary Gołonóg, na Łęknice, są one, czy ich nie ma?
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Tak samo był projekt na parking w Łośniu przed tym budynkiem przy ul. Przedziałowej, tam gdzie jest świetlica, przychodnia i biblioteka i też projekt był i do tej pory nic się nie dzieje i nic tam nie ma, nie tylko parkingu, ale żadnego dojścia do przychodni zdrowia.
(...)
Radny Z. Łukasik:
Proszę Państwa wróćmy do parkingów, ja chciałbym zadać takie pytanie, Panie Prezydencie, czy w gminie Dąbrowa Górnicza planowane są tereny pod budownictwo parkingów piętrowych, lub jakiś innych i oprócz tego te tereny, które dzisiaj są parkingami płatnymi. Czy one będą dalej płatnymi?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
A gdzie w Dąbrowie są płatne parkingi poza Poniatowskiego?
Radny Z. Łukasik:
A przy ul. 1000 lecia 2 duże parkingi?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Są to parkingi strzeżone. O czym teraz mówimy, bo jeżeli mówimy o miejscach parkingowych niepłatnych, to jest zupełnie inny temat, niż miejsca na parkingach strzeżonych płatnych. Miejsca pod zabudowę parkingów piętrowych, to jest kolejne zagadnienie. Są przynajmniej dwie propozycje jedna jest w rejonie Mydlic południe przy ul. Dabskiego.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Ja bym bardzo prosiła, żeby temat parkingów już zakończyć.

Ad.3.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Ja mam pytanie do pana Prezydenta, co będzie robione w ramach bieżącego utrzymania infrastruktury drogowej. Mamy tutaj taka odpowiedź, że są dwie umowy w mieście.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Sytuacja na tyle jest dynamiczna w mieście, że jest jedna, dlatego, że firma Rog-bud splajtowała.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
No właśnie, w związku z tym ta umowa druga, która do 27 kwietnia była zawarta, kto realizuje to zadanie z zakresu dróg?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
To zadanie jest zlecone doraźnie MZUiM.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Ile jest środków na to zadanie do końca kwietnia ?
Naczelnik S. Muszyński:
Na bieżące utrzymanie dróg mamy 5 milionów i to jest na drogi gminne i 800 tys. zł. na drogi powiatowe. W przedstawionej informacji mamy podany wykaz zadań do tej umowy bieżącego utrzymania przez firmę Boszko – Kozubski, której ważność jest do końca tego roku i tu są określone zadania i to jest ta umowa, która dotyczy Centrum A, czyli centrum miasta. Do tej umowy będzie podpisywany aneks na wartość robót jakie będą wykonywane po wyszacowaniu tych wartości z zadań, które w piśmie są podane.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Firma Rog-bud nie potknęła się nie o nasze miasto tylko o Częstochowę i Płock.
Radny R. Majewski:
Panie Naczelnika ja mam takie pytanie, czy z tych zadań, które są w piśmie wyszczególnione w części A, które są realizowane przez firmę Boszko – Kozubski, jaką kwotę z tych 5 milionów 875 tys. zł. gmina wyda?
Naczelnik S. Muszyński:
Szacujemy, że wyjdzie to około, w ogóle założenie było takie, że na umowę A i na umowę B mniej więcej po połowie, natomiast te zadania są szacowane i ich wartość będzie wynosiła około 2 miliony 700 tys. zł.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Odpowiem może inaczej, gdzie są te zadania, czy one są w części A, czy w części B tak zwanej, to można się zorientować po nazwach ulic.
Radny R. Majewski:
To jest wszystko w części A, do części B nie mamy żadnych informacji.
Naczelnik S. Muszyński:
Na część B nie mamy jeszcze wytypowanych konkretnych zadań, poza bieżącym utrzymaniem, natomiast wartość tych tutaj jest w szacowaniu i wyniesie około 2 milionów zł.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
To znaczy, ja chciałam powiedzieć tak, bo tutaj mamy podana kwotę ogólną, mamy podane, że umowa na tą część A obowiązuje do końca roku i wypisane są poszczególne zadania.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Proszę Państwa, to dzieje się kiedy jakaś firma splajtuje, do nas dochodziły jakieś sygnały, że mają jakieś tam trudności, ale od trudności do poddania się, że tak powiem to jest różnie.
Radny R. Majewski.
Co dalej będzie z częścią B, bo wiem, że teraz robi to MZUM.
8
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Teraz jest przetarg proszę Państwa i myślę, że przetarg będzie przeprowadzony w miesiącu marcu, lub na początku miesiąca kwietnia. Jest w tej chwili kończona obróbka specyfikacji w zamówieniach publicznych. Będzie to przetarg ograniczony i myślę, że ma większą pewność rozstrzygnięcia, dlatego że jest zaadresowany do wykonawców, do których my wiemy, że mają jakiś potencjał i mogą stanąć do walki. Planujemy do Boszko Kozubski, do SKR i do firmy w Sosnowcu. Przetarg ograniczony polega na tym, że składa się zaproszenie, gdzie specyfikuje się jakieś warunki przystąpienia do zamówienia i ten pierwszy etap jest długi i oferent musi się zdeklarować, że po pierwsze spełnia wszystkie warunki i że chce uczestniczyć w tym przetargu. Drugi etap za to jest banalnie prosty, bo podaje tylko ofertę finansową.
Radny R. Majewski:
Do kiedy ta oferta ma obowiązywać?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
3 lata.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
A jakie będą środki na tą umowę?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Ta umowa będzie umową, która będzie tylko ograniczona górnym pułapem, trwają jeszcze tylko negocjacje w tym zakresie, moja propozycja jest to 15 milionów w ciągu 3 lat. To wg mnie jest propozycja najbardziej wyważona, bo są też propozycje od 10 milionów do 25 milionów, ale myślę, że nie ma powodów, bo to im więcej windujemy w górę.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
My w ciągu roku wydalibyśmy, do końca roku wydalibyśmy te pieniądze.
Radny R.Majewski:
Ale ich nie mamy, to jak mamy je wydać?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Proszę Państwa, ja chciałbym sukcesu i jak znajdziemy te pieniądze to ja postępowanie zorganizuję, ale z drugiej strony twardo stąpam po ziemi i widzę jaki jest poziom wydatków. W zeszłym roku w sumie na część A i B wydaliśmy około 7 milionów 200 tysięcy zł. i nie sądzę żebyśmy wydali więcej.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
I nie widać.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Nie kwestionuję, że zakres nie jest satysfakcjonujący, ale ze zdaniem, że nie widać, też bym się nie zgodził. Mimo wszystko stan dróg w większości, poza Wiosenną, bo ul. Wakacyjna będzie w gospodarce wodno-ściekowej.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Ale kiedy realne jest, że wykonawca wyłoniony w tym przetargu ograniczonym wejdzie na tereny zielone?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Jak podpisze umowę i będzie to w końcu marca lub na początku kwietnia.
Radna H. Koziak:
Ja chciałam wobec tego zapytać, jeżeli teraz bieżąco utrzymuje i łata dziury MZUM, bo jakoś nie widać go na drogach, to proszę mi powiedzieć, gdzie się to dzieje?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Są bardzo ograniczone środki, teraz dopiero dostali.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Ile jest jeszcze środków do końca kwietnia, ile nie zostało zrealizowanych, bo umowa kończyła się?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Teraz poszło zlecenie na dziury na Rudach i na dziury w Strzemieszycach i muszę powiedzieć proszę Państwa, że ja nie mogę przekroczyć dyscypliny finansowej i zlecić więcej, niż przewiduje ustawa o zamówieniach publicznych, oczywiście w trybie awaryjnym.
Radny R. Majewski:
Ja mam pytanie w tej kwestii, czy teraz jest potrzeba może, czy jest sens ponawiania tych samych ulic, które zostały w ubiegłym roku uwzględnione, albo te, które rzutem na taśmę, tylko dzięki temu, że śnieg stopniał, zostały skończone? Jedna była skończona, ale są takie były zgłaszane i nie zostały uwzględnione, a poza tym tak poważnie mówiąc Panie Prezydencie był u mnie mieszkaniec Przełajki, właśnie odnośnie ul. Wiosennej i chciałbym wiedzieć, co tak naprawdę gmina chce zrobić z tą ulicą ?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Ul. Wiosenna prawdopodobnie w najbliższych latach będzie tylko obsługiwała i to w bardzo ograniczonym zakresie jeszcze, mówię o komforcie w tej chwili, tylko mieszkańców miasta, nie będzie dojazdu tam, nie będzie, nie będzie połączenia z ul. Rodzinną, czy też Rudną, czy dojazdu do Euroterminalu, będzie tylko od tej strony Szałasowizny.
Radny R. Majewski:
To znaczy co, z drugiej strony zamkniemy ta drogę?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Tak, bo ona utraciła przejezdność. Pod tą drogą przebiega rurociąg ∅1000, albo ∅600, który przesiąka, gdzie notabene notorycznie przemaka podłoże i podbudowa drogi, która jest 20 cm. a jeżdżą po niej samochody ciężarowe.
Radny R. Majewski:
Czyli rozumie, że generalnie tylko będzie dojazd do Przełajki i nigdy nie będzie, przez kilka lat nie będzie robiony żaden remont tej drogi.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Jeżeli zwolni się na tyle dużo środków, żebym mógł to zrobić, to zrobię to.
Radna K. Szaniawska:
To znaczy Panie Prezydencie, że mieszkańcy Strzemieszyc są narażeni na zwiększony ruch bo do Euroterminalu, droga która jest szeroka i przejrzysta, będzie po niej wszystko jeździć.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Ta droga wymaga generalnego remontu, łącznie z podbudową i koszt takiego remontu jest około 4 milionów zł. Ja nie wydam tych pieniędzy na tą drogę.

Radna K. Szaniawska:
A mogę zapytać o coś jeszcze? A jaki jest koszt zdrowia mieszkańców panie Prezydencie, którzy będą po prostu mieli i tu nie mam pretensji do Pana, że tak się stało, że stało się inaczej, że zostali oszukani, a teraz co ludzie mają mieć wszystko zniszczone, a w szczególności życie, zabudowania przy tym całym transporcie do Euroterminalu ?
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Panie Prezydencie, ja chciałam jeszcze zapytać, kiedy będziemy mieć taki harmonogram do tej umowy na tereny zielone, jak przedstawione do części A? Kiedy będzie taki harmonogram prac, bo rozumiem, że przetarg może być rozstrzygnięty w miesiącu marcu, natomiast mnie chodzi o to, żeby ta firma miała co robić. Kiedy Komisja otrzyma taki harmonogram?
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Po zawarciu umowy.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
A jeszcze, jakie są możliwości, żeby pozyskać więcej środków finansowych na te drogi i chodniki? Czy były już robione jakieś analizy, czy są może gdzieś jakieś nie wykorzystane środki.
Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła:
Analizy robione są na bieżąco. Problemem jest fakt, że braki są pokazywane nie tylko w zakresie bieżącego utrzymywania dróg i te pieniądze, które są w cudzysłowiu znajdywane, rozdzielają się, czy też są dzielone więcej niż na jedno zadanie i dlatego stąd wynika niedobór, szczególnie tu jest celująca oświata i zdrowie.
Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek:
Ja uprzedzam, że będziemy robić dwa razy w miesiącu spotkania z mieszkańcami i Prezydentem i Prezydent będzie się tłumaczył, bo to jest nie do pomyślenia, olbrzymi budżet i praktycznie nie ma środków na drogi i chodniki.


Parking przy Konopnickiej bardzo sie przyda. To pewnie obok szkoly, tam gdzie teraz takie bloto. W poblizu tez kosciol. Ale wazne tez dla kibicow, bo to obok stadionu, a miejsc prawie wcale tam nie ma
:)
Zauwazyliscie w jakim stanie po zimie jest glowna alejka w Parku Hallera?
Kostka betonowa na calej dlugosci zaczela sie juz kruszyc. Za jakies 2 lata niewiele z niej zostanie i bedzie zwirek, jak z chodnikiem pod PKO przy Pilsudskiego.

Jesli miasto nie zadbalo o gwarancje to zmarnowana kasa. Wykonwca tez ma klopot, nawet jak producent dal gwarancje to i tak musieliby wymienic.

Druga sprawa - wciaz nie ma nowych schodow z parku do skrzyzowania Al. Roz z Legionow. Stare rozebrano w zeszlym roku i zostala dziura, i albo trzeba chodzic naokolo, albo po skarpie fight (2).gif
kwintosz
Co do schodów to może czekają na przebudowę kolejny raz tego układu komunikacyjnego w parku??
Swoją drogą, z tego co usłyszałem na warsztatach o rewitalizacji podczas rozmów na przeróżne tematy (nie było czasu na szczegółowe wypytywanie) gdzieś się pojawiło i wywnioskowałem że układ będzie zmieniany w okolicy Alei Róż, z której to miałby być zrobiony wjazd bądź wyjazd (tego nie wiem, może oba?).
Leszek
CYTAT(kwintosz @ nie, 06 kwi 2008 - 00:04) *
Co do schodów to może czekają na przebudowę kolejny raz tego układu komunikacyjnego w parku??
Swoją drogą, z tego co usłyszałem na warsztatach o rewitalizacji podczas rozmów na przeróżne tematy (nie było czasu na szczegółowe wypytywanie) gdzieś się pojawiło i wywnioskowałem że układ będzie zmieniany w okolicy Alei Róż, z której to miałby być zrobiony wjazd bądź wyjazd (tego nie wiem, może oba?).


To byłby IMHO absurd - jedyne chyba miejsce to mniej więcej naprzeciwko wjazdu w Adamieckiego, już słyszę te hamowania i widzę te stłuczki, w momencie, kiedy ktoś szybko wyjeżdżający z ronda natknie się na osobę celebrującą skręt w prawo angry2.gif
:)
Chyba komus sie cos pomieszalo na warsztatach tongue.gif

Wjazd/zjazd z Al. Roz od lat juz nieaktualny. Pod aleja mial byc tunel, a na nad obecnym rondem jakas estakada. Plany dawno porzucone, protestowali tez wtedy mieszkancy najblizszych blokow.

Od zeszlego roku wiemy, ze w tym roku sa przeznaczone srodki na drugi porzucony wtedy wjazd/wyjazd od Kosciuszki. I to on ma powstac w tym roku. Chodzi o nowa droge miedzy biblioteka a budynkiem w ktorym jest Country i Enigma.
Potwierdza to rowniez niedawno przyjety nowy plan zagospodarowania parku, na ktorym jest to uwzglednione, a od Al. Roz nic nie ma snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...k%20nr%2035.pdf
(ze sciaganiem z naszego BIPu czasem jest problem, gdy sie nie uda za pierwszym razem, to kliknijcie drugi raz i juz pojdzie)
kwintosz
No nie wiem, to były słowa.. jednego z radnych. Nieaktualny się stał bo go nie zrobili, były protesty mieszkańców, o wycinkę drzew (zresztą p. Talkowski też tego nie chciał) ale bardziej poszło o kasę gdyż na zmianę organizacji ruchu w tym fragmencie trzeba by sporych nakładów jednak. Pytanie więc brzmi, czemu mieliby tego nie zrobić tak jak chcieli, tylko w ograniczonym zakresie (np. tylko wjazd). Swoją drogą wyjazd przez osiedle jest bezsensu a wjazd od Legionów jeszcze gorszy. Mówię tylko co usłyszałem. Póki nie zobaczę jakichkolwiek planów albo przetargu to wole nie pisać że będzie tak czy siak..
marcin.p
Jak obecnie wygląda połączenie drogowe między Mariankami a Ratanicami? Czy miezkańcy Ratanic jadąc do Centrum muszą jechać przez Będzin (chyba przez Preczów albo Sarnów do Marianek)? Nie znam tych terenów stąd moje pytanie. A na mapie widziałem, że miedzy Mariankami a Ratanicami jest droga... szutrowa.
syzio
Wzdłuż Legionów Polskich (zaczynając koło Tesco) remontują chodnik. Kostka podobna jak na pasażu tylko mniejsza
picaro
da się dojechac z ratanic przez Marianki i zieloną lub Łagisze
:)
Wydaje mi sie, ze obecnie nie da sie dojechac do Ratanic nie opuszczajac naszego miasta. Kiedys chyba sie dalo, byla szutrowa czy polna droga, obecnie biegnie tam sciezka rowerowa wzdluz Pogorii IV. Tak wiec do tej mini dzielnicy mozna dojechac tylko rowerem.
Bylo to kiedys poruszane na sesjii albo komisji. Kiedys droga na pewno powstanie, jest w planach, a prawie caly niezalesiony teren zostanie zabudowany i powstanie tam calkiem spora dzielnica.
Na chwile obecna wladze nie widza problemu, i uwazaja ze jest dobra droga przez tereny sasiadow.

Co do chodnika, o ktorym wspominal Syzio to jak na to miejsce wyglada nie najgorzej.
Przed ex HK i w jej strone wymieniaja krawezniki, albo bedzie chodnik, albo nowa nawierzchnia
:)
odp. Pana Prezydenta na naszego maila:

CYTAT
Czy znana jest już lokalizacja skrzynek na fotoradar? Kiedy zostaną one zamontowane?

Tak, jest to dziewięć lokalizacji uzgodnionych ze wszystkimi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo, w tym z Policją. Braliśmy też pod uwagę liczbę zdarzeń drogowych. Maszty staną m. in w pobliżu skrzyżowania ul. Kr. Jadwigi z Augustynika, Sobieskiego/ Chopina, Morcinka/ Piłsudskiego i Kościuszki/Dąbrowskiego. W czerwcu można się spodziewać już pierwszych pomiarów prędkości w tych punktach. Radar oprócz prędkości będzie także rejestrował natężenie ruchu. Wnioski będą pomocne przy pracach związanych z inżynierią ruchu drogowego.

Na przełomie kwietnia i maja Straż Miejska przeprowadzi akcję radarową w pobliżu placówek oświatowych położonych przy ruchliwych ulicach.

Mam nadzieję, że te działania skłonią kierowców do zdjęcia nogi z gazu i bezpieczniejszej jazdy.


--------
Czy możemy poznać harmonogram remontów dróg na ten rok?

Obecnie wykonywane są remonty infrastruktury drogowej na terenie Gminy na ciągach komunikacyjnych będących w stanie technicznym najbardziej zagrażającym bezpieczeństwu dla ruchu drogowego zarówno pieszego jak i kołowego.

W tym roku planowane są remonty układów drogowych w ramach bieżącego utrzymania sieci dróg.

Ponadto wyremontowane zostaną chodniki przy ul. Legionów Polskich od skrzyżowania z ul. Dąbskiego do skrzyżowania z ul. Jaworową; przy ul. III Powstania Śląskiego; przy ul. Broniewskiego


dobry wybor miejsc na skrzynki, wlasnie na te punkty zwracalismy uwage
szer
http://picasaweb.google.pl/pogoriach/20080412

Pare fotek z remontu chodnika. Prezentuje się jako tako...
:)
pocieszajace jest to, ze behaton tez juz obrzydl osobom decydujacym o wzorach smile2.gif

Jest ok, jest to wazna ulica, ale nie scisle centrum i tez nie mozna wymagac nie wiadomo czego. Fajnie ze zrobia tak dlugi odcinek az do Jaworowej.
Najwazniejsze, zeby ta kostka byla dobrej jakosci, wytrzymala wiele lat i nie kruszyla jak w Parku Hallera. Jesli tak bedzie to dobrze.
Widac tez jak duzo zalezy od wzoru ukladania. Sama albo sama szara nie wygladalyby dobrze, a tak o wiele lepiej
Sebastian22
CYTAT(szer @ sob, 12 kwi 2008 - 15:21) *
http://picasaweb.google.pl/pogoriach/20080412

Pare fotek z remontu chodnika. Prezentuje się jako tako...


Ladne te chodniki...no ladniejszych poki co w DG niema...
:)
CYTAT(Sebastian22 @ sob, 12 kwi 2008 - 15:49) *
Ladne te chodniki...no ladniejszych poki co w DG niema...


jeszcze kolo bazyliki lepiej.
Wspomne tez ten krotki odcinek na Kolejowej. Nie jest to ideal ale juz bez porownania lepiej niz dawny behaton. I jeszcze te betonowe rynny wzdluz kraweznika. Oby behaton nie wrocil!
szer
Chodnik bardzo dobrze się prezentuje smile2.gif. Jeszcze między ulicą a chodnikiem zaorałbym te krzaki, wyrównał ziemie, nową trawkę posadził i jakieś ładniejsze kwiatki czy krzaczki małe... Bo te co są teraz to źle wyglądają :/.
kwintosz
Może i to jest ładniejsze, ale denerwuje mnie jedna rzecz.
W mieście, gdzie się nie pojedzie jest inny chodnik. Co dzielnica to inna kostka, inaczej ułożona etc. Czy przy głównych drogach jak już były robione parę lat temu remonty i zaczęto układać behaton, nie mogli i nie mogą tak robić wszędzie? Przez to mamy wielki misz masz..
Dyskutowaliśmy na forum o rewitalizacji, o ładzie architektonicznym w mieście (a raczej jego braku) a przy tak prostej rzeczy jak chodnik, który i tak wpływa na wizerunek miasta, wszystko jest postawione do góry nogami - nie mówiąc już o tym że duże fragmenty przy głównych ulicach w ogóle nie są zrobione.
:)
Mnie tez to zawsze drazni. Ale niech lepiej juz behatonu nie uzywaja, chyba ze do latania ulic na ktorych juz jest. Najgorzej jesli na jednej ulicy jest kilka rodzajow, takie krotkie fragmenty. Dobrze ze na Legionow robia dlugi odcinek.
Najlepiej jakby w centrum byly lepsze, a poza nim inne, ale nie znaczy ze zle, minimum to tak jak na fragmencie Kolejowej.
Ale dla mnie bardziej denerwujace sa barierki roznych kolorow i roznych rodzajow. A niedawno zaczeli jeszcze wstawiac takie prl-owskie w bialo czerwone paski z lancuszkami. Koszmar. Ciekawe kto je do tej pory produkuje, jakis niereformowalny zaklad.
A najgorszy jest brak dbalosci o to co jest. Tak jak wiele razy wspominane slupy wzdluz Pilsudskiego, Kr. Jadwigi i Sobieskiego, ktorego strasza od wielu lat i wymagaja pomalowania. Prezydent chyba na czacie powiedzial, ze problem zna i upomina TŚ. Teraz posrednio miasto jest jednak wlascicielem TŚ, i naprawde nic sie nie da zrobic?
Przeciez nic nie musi byc nowe, wystarczy ze zadbane, zamiecione, bez wystajacych mega chwastow i czesto wielkich krzakow z chodnikow.
Sebastian22
No cóż - faktycznie nasze "piękne" miasto niema wielkich aspiracji co do ogólnego porządku wiec trzeba się cieszyc że jest w miare świeżo i tyle. Może kiedyś nie będzie wystarczało zrobić remontu ale także wymusić prace do obecnego stanu (jeśli prace będą kontynuowane a nie zaczynane od początku).
olo
Nie mam w tej chwili zdjęć, ale tego kto pozwolił na ustawienie tych koszmarnych donic na Kasprzaka zmusiłbym do usunięcia ich na własny koszt. Czy ten człowiek (ludzie) nie zdaje sobie sprawy, że ten fragment ulicy jest projektem architektonicznym zamkniętym. Że nie ma tam miejsca na jakieś za...ste donice z chojakami. Jak można było tak zeszpecić pasaż, który jest jedynym , kompletnym projektem urbanistycznym w naszym mieście. Myślę o Osiedlu Lipskich z lat 60 a nie o kostkach z betonu. Żal patrzeć......
kwintosz
Nie wiem czy ktoś się skapnął ale (chyba tego nie było albo nie zauważyłem) na ul Królowej Jadwigi na nitce w kierunku centrum w pobliżu świateł koło targu, postawili znaki: B-33 ograniczenia prędkości do 40, B-25 zakaz wyprzedzania oraz znak A-11 informującym o nierównej nawierzchni.
Główny ciąg komunikacyjny miasta jest miejscami w tragicznym stanie - wstyd że miasto nic z tym nie robi tylko znaki się ustawia.
Leszek
CYTAT(kwintosz @ nie, 13 kwi 2008 - 22:52) *
Nie wiem czy ktoś się skapnął ale (chyba tego nie było albo nie zauważyłem) na ul Królowej Jadwigi na nitce w kierunku centrum w pobliżu świateł koło targu, postawili znaki: B-33 ograniczenia prędkości do 40, B-25 zakaz wyprzedzania oraz znak A-11 informującym o nierównej nawierzchni.
Główny ciąg komunikacyjny miasta jest miejscami w tragicznym stanie - wstyd że miasto nic z tym nie robi tylko znaki się ustawia.



Pod koniec tygodnia widziałem tam ekipę łatającą środkowy pas - dodatkowo stał znak informujący o lewostronnym zwężeniu (co akurat nie do końca było zgodne z rzeczywistością, bo lewy był przejezdny)
prezes
CYTAT(Leszek @ nie, 13 kwi 2008 - 22:55) *
Pod koniec tygodnia widziałem tam ekipę łatającą środkowy pas - dodatkowo stał znak informujący o lewostronnym zwężeniu (co akurat nie do końca było zgodne z rzeczywistością, bo lewy był przejezdny)

po lewej stronie drogi jest znak informujący o prawostronnym zwężeniu, a po prawej stronie drogi o lewostronnym, komicznie to wygląda, ale w sumie się zgadzało przy zamknięciu środkowego pasa; inna sprawa że roboty skończyli a znaki stoją dalej.

wydaje mi się również że ustawiono w tym miejscu na stałe znaki D-3 informujące o drodze jednokierunkowej, których tu wcześniej nie było.
Leszek
Dzisiaj też robią coś na Tysiąclecia w okolicy trójkąta przy liceum plastycznym.
arrow
Czy ktoś z szacownej Rady Miejskiej Dąbrowy przejeżdżał może przez dzielnicę Tworzeń w stronę Łośnia?
Serdecznie polecam.Wrażenie z pogranicza "survivalu" zapewnione.Koleiny o wysokości do 20 cm !!!!!Wyrwy w "asfalcie" mogące pozbawić zawieszenia niejedno auto.Szczególnie godny polecenia jest "spacer" w czasie deszczu lub zaraz po ich ustaniu.Brałem pod uwagę nawet ustanowienie nagrody w kategorii "city survival"
dla przechodnia , który jest w stanie w takich warunkach przebyć "suchą"stopą co najmniej 200m.Nie bez znaczenia są również samochody ciężarowe wyjeżdżające z miejscowych firm całkowicie ignorujące przepisy ruchu drogowego i notorycznie wymuszające pierwszeństwo przejazdu(o wózkach widłowych jeżdżących po chodnika lepiej już nie wspominać).Jeśli dołożymy do tego notoryczny łomot ciężarówek i całodobowy hałas
sąsiadujących firm otrzymujemy "wymarzone miejsce" do zamieszkania i popołudniowego wypoczynku.
A pomyśleć że nie tak dawno można było spotkać w tutejszych sadach i łąkach bażanty zające a nawet sarny.
Więc pytam jaki to urzędniczyna uszczęśliwił mieszkańców Tworznia wydając zezwolenia na lokalizację firm transportowych,stacji paliw czy przedsiębiorstw produkcyjnych pomiędzy domami jednorodzinnymi?
SERDECZNIE ZAPRASZAM NA WEEKEND W DZIELNICY TWORZEń (szczególnie samorządowców).

z poważaniem ARROW
szer
Przy Legionów Polskich remontują chodnik na całego smile2.gif. Ściągnęli już płyty i krawężniki chodnika do przystanku Mydlice Szpital w stronę Centrum. Zdjęć nie robiłem ;p.
Przy przejściu dla pieszych trzeba uważać, bo jest po deszczu i trochę tam błota... Można się wywalić...
olo
Arrow, sądzę, że to pytanie powinieneś zadać tow. Gierkowi. To nie obecne władze miasta stworzyły strefę przemysłową tam, gdzie pasły się zające, sarny i bażanty. Mnie też żal. Jedyne co teraz można zrobić to wyburzyć w Tworzniu wszystkie domy jednorodzinne i ze strefy zamieszkania utworzyć prawdziwą strefę przemysłową. Postawić sobie jednak trzeba kilka pytań.
- Czy miasto stać na wydatek związany z przesiedleniem i sfinansowaniem nowych domostw?
- Czy mieszkańcy się na to zgodzą?
- Gdzie wybudować "nowy Tworzeń"?
- inne

Nawet wybudowanie łącznika do "jedynki" nie załatwi problemu. Żal mi mieszkańców Tworznia, zwłaszcza tych z dobrą pamięcią o przeszłości sielskiej i wiejskiej. Również i mnie oburza stan tej drogi, ale...nie znajduję lekarstwa innego, oprócz tego, o którym napisałem.
:)
Jak na taka ulice, to ruch tam jest ogromny i bedzie rosl. Nawet niedlugo Pronox otworzy jeszcze duze centrum logistyczne. Robi sie fajna industral zone, a droga ciagle bez zmian, i coraz bardziej zdegradowana. Niedlug sportowym samochodem sie tam nie przejedzie. Remont odkladany od lat, obecnie wlaczony do tego wielkiego programu gospodarki sciekowej. Swoja droga w czasie remontu beda ciekawe objazdy. Sam remont poprawi nawierzchnie, ale przepustowosc bedzie przeciez bez zmian. Zreszta o potrzebie remontu pisalismy wiele razy. wladze znaja problem, a ciagle odkladaja realizacje.
A male korki do sygnalizacji sa wlasciwie przez wiekszosc dnia. Zeby skrecic z Pilsudskiego w Tworzen trzeba na 2, 3 zmiany. W szczycie jeszcze gorzej, z wyjazdem z ulicy tez.
bzenek
CYTAT(:) @ sob, 19 kwi 2008 - 15:39) *
Remont odkladany od lat, obecnie wlaczony do tego wielkiego programu gospodarki sciekowej.

Chyba raczej do zadania budowy infrastruktury wokół Tucznawy. Tak jak nowy wiadukt na Jamkach.
:)
wlasnie to wodno-sciekowej, juz drugi raz niedawno o tym czytalem :/

A wogole to w protokole z sesji RM mozna przeczytac jak ktorys radny chcial na sesji pokazac zdjecia Rozdzienskiego albo ul Tworzen i mu chyba nie pozwolono
:)
CYTAT
katowice.uw.gov.pl

W trosce o bezpieczeństwo użytkowników dróg
[2008-04-23]

"Razem bezpieczniej na drodze" to tytuł akcji, którą rozpoczął wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk wraz ze Śląską Komendą Wojewódzką Policji w Katowicach. Jej celem jest poprawa stanu bezpieczeństwa na drogach.
"Apeluję o wskazywanie złych bądź absurdalnych oznaczeń na drogach, miejsc, które przez złą organizację ruchu bądź zły stan jezdni stanowią zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego oraz tych wszystkich zjawisk na drogach, które w jakikolwiek sposób zagrażają bezpieczeństwu" – powiedział wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk na dzisiejszej konferencji prasowej inaugurującej akcję "Razem bezpieczniej na drodze".

Informacje o miejscach potencjalnie niebezpiecznych można przekazywać za pomocą uruchomionej w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego całodobowej infolinii telefonicznej: (032) 20 77 163 (opłata jak za połączenie lokalne).

Można je kierować także - drogą mailową - śląskiej policji, na adres: ruch-drogowy@slaska.policja.gov.pl. Ponadto na stronie www.katowice.kwp.gov.pl zamieszczone są adresy internetowe 32 komend miejskich i powiatowych województwa śląskiego, gdzie również można przekazywać informacje wskazujące na miejsca stwarzające niebezpieczeństwo na drogach.


Województwo śląskie ma największą gęstość sieci dróg w Polsce. Przebiegają przez nasz region 2 autostrady, drogi ekspresowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne. W ostatnim czasie gwałtownie zwiększyła się ilość przeprowadzanych prac drogowych: budów, remontów i modernizacji. Powodują one znaczne utrudnienia w ruchu drogowym. Ich złe oznaczenia dodatkowo zagrażają uczestnikom ruchu drogowego – zarówno kierującym pojazdami, jak i pieszym.

W ubiegłym roku na polskich drogach zginęło 475 osób. Od początku roku na śląskich drogach doszło do 282 wypadków, w których poszkodowanych zostało 341 osób a 22 poniosły śmierć. "Tak duża liczba ofiar wypadków drogowych skłania do priorytetowego traktowania przez policję inicjatyw zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Będziemy upominać i karać, a także publicznie piętnować tych zarządców dróg oraz inwestorów budujących bądź remontujących drogi, którzy nie dopełnią obowiązku właściwego oznaczenia drogi" – powiedział na konferencji prasowej nadinspektor Dariusz Biel, Śląski Komendant Wojewódzki Policji w Katowicach
Zmalała jednak liczba stwierdzonych nieprawidłowości przy oznakowaniu dróg: "W roku 2006 stwierdziliśmy 20 tysięcy takich nieprawidłowości, w roku ubiegłym liczba ta spadła do 15 tysięcy. To jednak nadal dużo" – dodał komendant Dariusz Biel.

Policja nasila także działania związane z monitoringiem za pomocą fotoradarów. W całej Polsce w tym roku przybędzie 450 radarów, z czego około 10 % zostanie zainstalowanych w naszym województwie. "Instalowanie fotoradarów ma znaczenie także dla prewencji. Ze statystyk wyraźnie wynika, że ich umiejscowienie sprzyja spadkowi ilości wypadków na danej drodze" – dodał wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk.

Rozpoczęto ponadto realizację Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach uruchomionego przez Ministerstwo Infrastruktury i Europejskie Bank Inwestycyjny. W jego ramach – w formule partnerstwa pomiędzy rządem a samorządami, we współpracy z wojewodami – wykonywane są zadania z zakresu przebudowy i modernizacji infrastruktury drogowej oraz inżynierii ruchu w najbardziej niebezpiecznych miejscach na ulicach miast, niezależnie od kategorii drogi, a poza obszarem zabudowanym na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych. Programem zarządza i koordynuje wojewoda. Obecnie trwa jego trzecia edycja, przewidziana na lata 2007-2009. Spośród 20 zakwalifikowanych wniosków śląskich samorządów 6 zadań już zrealizowano, 3 są w trakcie realizacji, 11 rozpoczętych zostanie w bieżącym roku a jedno w roku przyszłym. Koszt tych przedsięwzięć szacowany jest na 40 milionów złotych, z czego 50% podlegało będzie refundacji rządowej.

Podczas konferencji prasowej wojewoda śląski przyznał, że liczy na szerokie echo rozpoczętej akcji. Podobne działania realizował niedawno we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. "Chcę wykorzystać dobrą współpracę z GDDKiA w kwestii właściwego oznakowania dróg. Skuteczne załatwienie problemu oznakowania DK 8 z Warszawy w kierunku Katowic, z umiejscowieniem kierunkowskazów na Katowice, pozwala mi twierdzić, że zmiany na lepsze, ułatwiające poruszanie się naszymi drogami, znajdują akceptację u zarządców" – powiedział na konferencji wojewoda Zygmunt Łukaszczyk.

Akcja rozpoczęta dzisiaj będzie miała charakter stały, a jej pierwsze wyniki zostaną przedstawione za trzy miesiące.


Jesli takie znacie to wysylajcie smile2.gif

Przydalaby sie akcja, aby wskazywac tez bzdurne znaki.
Mnie np wkurza (moze nie jest niebezpieczne ale denerwujace) znak "STOP" na wjezdzie na DK94 w strone Katowic z Al. Roz. Nigdy go tam nie bylo, pojawil sie podczas remontu prawego pasa chyba z 2-3 lata temu na czas robot. Co ciekawe po remoncie zostal na stale. Nie ma tam typowego pasa rozbiegowego ale jest na tyle miejsca, ze nie ma problemu, zeby sie rozpedzic i wlaczyc do ruchu. Znak zupelnie bez sensu, bo prawie nikt nie przestrzega, hamuje tylko ruch, a bardziej niebezpiecznie jest ruszanie z miejsca, niz wlaczenie sie z taka sama predkoscia jaka maja samochody poruszajace sie DK94.
:)
W ostatnim DZ ukazal sie taki artykul

CYTAT
Remonty dróg, nowe oznakowania i sygnalizacja świetlna...

W trosce o kierowców

Żaden kierowca nie jest zadowolony ze stanu polskich
dróg. Pod tym względem Dąbrowa Górnicza nie odbiega
od średniej krajowej. Jest jednak szansa, że dzięki
zaplanowanym remontom i modernizacjom, jakość dróg
ulegnie poprawie. Poprawi się także oznakowanie
głównych arterii miejskich oraz bocznych ulic o dużym
natężeniu ruchu.

Obecnie prowadzone są pozimowe
naprawy dróg. Wbrew
pozorom zima mocna dała się
we znaki nawierzchni. Najgorsze dla
asfaltu są bowiem tak zwane przejścia
przez zero. A taki typ pogody dominował
tej zimy. W dzień było kilka
stopni powyżej zera, natomiast w nocy
pojawiały się temperatury ujemne.
Takie sytuacje powtarzały się regularnie.
Zatem nic dziwnego, że w wielu
miejscach asfalt pękał, a samochody
żłobiły w nim dziury. Teraz wszystkie
niebezpieczne zagłębienia trzeba załatać.
W większości, te interwencyjne
prace dobiegają końca. Teraz przyszedł
czas na poważniejsze naprawy
związane z tak zwanym bieżącym
utrzymaniem dróg.
- W ramach umowy na bieżące
utrzymanie dróg zaplanowany jest
między innymi remont drogi dojazdowej
i parkingu przy Szkole Podstawowej
nr 20 przy ul. Adamieckiego. Poza
tym zostanie zmodernizowany pasaż
przy ul. Legionów Polskich. Przy
ul. III Powstania Śląskiego przeprowadzimy
remont chodnika wraz z budową
miejsc parkingowych. Zadbamy
także o drogi osiedlowe. Tutaj będziemy
głównie likwidować uciążliwe dla
samochodów i kierowców ubytki
w jezdniach oraz dziury w chodnikach.
Planem robót zostały objęte takie
osiedla jak: Reden, Łeknice, Gołonóg,
Mydlice, Korzeniec oraz Park
Zielona – wylicza Paweł Gocyła, wiceprezydent
Dąbrowy Górniczej.
W wyniku rozstrzygniętego przetargu,
bieżącym utrzymaniem sieci
dróg wraz z obiektami inżynierskimi,
w dzielnicach: Centrum, Gołonóg,
Stara Dąbrowa, Marianki, Ratanice
i Korzeniec, zajmuje się firma P.I.B.
„Boszko – Kozubski”. Niebawem zostaną
także zakończone formalności
dotyczące harmonogramu prac na tak
zwanych terenach zielonych.
- W sumie, w budżecie miasta, na
bieżące utrzymanie sieci dróg gminnych
zabezpieczono około 6,2 mln zł,
a na powiatowych niespełna 2 mln zł
– mówi Paweł Gocyła.
Część prac już udało się wykonać.
Zlikwidowano ubytki w ciągu ulic:
Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, Legionów
Polskich, Kasprzaka, Dąbrowskiego,
Zagłębia Dąbrowskiego, Majakowskiego,
Kruczkowskiego, Niemcewicza,
Gwardii Ludowej, Drogi
Krajowej nr 94, Wybickiego, Struga,
Kościuszki, Kosmonautów, Sobieskiego,
Tysiąclecia, Podlesie, Jasnej,
Roździeńskiego i Piecucha. W toku są
prace przy likwidacji ubytków w ciągu
ulic: Poniatowskiego, Cieplaka,
Dąbrowskiego, Adamieckiego i Wojska
Polskiego. Poza tym trwają również
remonty chodników przy ul. Legionów
Polskich i Tysiąclecia.
Miasto nie ogranicza inwestycji jedynie
do naprawy i modernizacji dróg.
W tym roku zostaną również wykonane
prace związane z poprawą bezpieczeństwa
jazdy oraz płynności ruchu.
Dzięki nim z kilku miejsc w Dąbrowie
Górniczej znikną korki a kierowcy nie
będą mieli problemów z przejazdem
przez ruchliwe skrzyżowania.
- W niektórych miejscach pojawią
się nowe, czytelne oznakowania.
Zlikwidujemy
także trudności związane
z pokonywaniem kilku skrzyżowań.
Mam tutaj na myśli między innymi
skrzyżowanie ulic: Tysiąclecia i Piłsudskiego.
W tym miejscu zostanie
zamontowana sygnalizacja świetlna.
W ten sposób kierowcy nie będą musieli
wykonywać ryzykowanych manewrów
ani stać w korkach – wyjaśnia
wiceprezydent Paweł Gocyła.
W niektórych miejscach zostaną zastosowane
rozwiązania służące ograniczeniu
prędkości i uspokojeniu ruchu (sztuczne
garby). Natomiast w trosce o pieszych
będą budowane tak zwane wyspy azylowe
(ul. 11 Listopada). Zaplanowano również
prace, które poprawią czytelność
układu drogowego (nowe oznakowania
poziome i pionowe). Takie roboty zostaną
wykonane między inny w ciągu skrzyżowania
ulic 3 Maja i Dąbrowskiego.

Niestety, nawet najlepsze drogi
i rozwiązania komunikacyjne nie zdadzą
się na nic, jeżeli kierowcy będą
ignorować przepisy ruchu drogowego.
Do głównych grzechów zmotoryzowanych
użytkowników dróg należy
zbyt prędka jazda, wyprzedzanie
w miejscach niedozwolonych oraz
ignorowanie znaków.


Na 3 Maja wystarczy, zeby odnowili linie stopu, a tu nie zrobiono nawet tego, a moze nie byloby tylu wypadkow. Tam co chwile jest stluczka albo wypadek.
KAMAZ
Z jednej strony to może i dobrze że będą światła na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Tysiąclecia ale z drugiej strony obawiam się o pogorszenie płynności ruchu wzdłuż Piłsudskiego. Chodzi mi o to że w ciągu Piłsudskiego i Królowej Jadwigi będzie to już czwarta sygnalizacja. Synchronizacja obecnych świateł praktycznie nie istnieje. Przykład. Jedziemy od strony centrum i stajemy na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego. Zapala się zielone i ruszamy. Nie gwałtownie, nie osiągamy dużych prędkości a przepisowe. I co? Wpadamy na czerwone światło na skrzyzowaniu z Majakowskiego. Sprawa się powtarza przy skrzyżowaniu z Graniczną choć tu oczekiwanie na zielone jest o wiele krótsze.
Tak więc konkluzja jest taka że po wybudowaniu tej nowej sygnalizacji powinno się solidnie popracować nad synchronizacją wszystkich czterech.
Sebastian22
Oczywiście jestem za sygnalizacją na Piłsudskiego x Tysiąclecia bo dużo jest tam wypadków ale również chciałbym aby cały ciąg świateł był zsynchronizowany a ponadto w godzinach nocnych sygnalizacja była wyłączana...kiedyś jechałem o 3 w nocy do Katowic na dworzec i tylko w DG czekałem na światłach....Mam też nadzieje że zrobią coś z tymi dziurami między torowiskiem a asfaltem!
olo
Nic nie zrobią. To chyba nawet ty wkliłeś tekst, gdzie napisano, że technologia "pływającej szyny" będzie zastosowana tylko w Centrum i koło targu na redenie. U nas będzie po staremu, czyli byle jak.
Sebastian22
Nie to nie ja pisałem - ale teraz mówisz o tej wymianie torowiska do 2013 roku - a mi chodzi tylko o załatanie tych dziur na skrzyżowaniu....powinni to zrobić przy okazji otwarcia sygnalizacji.
beata
Jako że zaczął się czas kiedy dzieci jeżdżą na rowerach, chciałam poruszyć temat parkowania samochodów przy ulicy Spisaka.Miałam nawet nie miłą scysję z właścicielem zaparkowanego samochodu, w który uderzył mój syn.Nie dość że samochód był zaparkowany prawie w poprzek ulicy chociaż parking jest usadowiony za domem.Więc może straż miejska zajęła by się zaparkowanymi samochodami które powinny być na parking albo zlikwidować parkingi na Spisaka i zrobić dzieciom ścieżki rowerowe albo inne miejsca do jeżdżenia na rowerach.
Leszek
CYTAT(beata @ wto, 29 kwi 2008 - 20:24) *
Jako że zaczął się czas kiedy dzieci jeżdżą na rowerach, chciałam poruszyć temat parkowania samochodów przy ulicy Spisaka.Miałam nawet nie miłą scysję z właścicielem zaparkowanego samochodu, w który uderzył mój syn.Nie dość że samochód był zaparkowany prawie w poprzek ulicy chociaż parking jest usadowiony za domem.Więc może straż miejska zajęła by się zaparkowanymi samochodami które powinny być na parking albo zlikwidować parkingi na Spisaka i zrobić dzieciom ścieżki rowerowe albo inne miejsca do jeżdżenia na rowerach.


Oczywiście widząc nieprawidłowo zaparkowany, powodujący utrudnienia w ruchu wezwałaś sama straż miejską?
beata
Nie to nie ma sensu wzywanie Straży Miejskiej bo przejeżdżają tą ulicą minimum dwa razy dziennie i zero reakcji. Ale chciałam wezwać drogówkę w związku z tym zdarzeniem , ale niestety na moją prośbę iż potrzebuję drogówki jakiś wesoły posterunkowy stwierdził iż on potrzebuje 10 tys. zł. I jak człowiek ma się nie wkurzać?Skoro nawet policja robi sobie z człowieka jaja.
kwintosz
Straż miejska w Dąbrowie to w ogóle jest jakaś lewa. Potrafią łapać ludzi pijących pod chmurką a nie reagują na nieprawidłowo zaparkowane samochody i nie tylko tam, wystarczy spojrzeć na 3 Maja. Mimo wszystko próbować należy, co by SM czuła presję środowiska i zwracać uwagę na takie sytuacje (szczególnie te nagminne). Swoją drogą liczba miejsc parkingowych w mieście jest tragiczna na niektórych osiedlach i z tego też czasami wynika takie a nie inne działanie SM.

Tak normalnie nie wiem czy człowiek może sobie chcieć drogówki, w każdym bądź razie dzwonisz normalnie na policję, zgłaszasz że była kolizja i prosisz o przyjazd bo jest niezgodność co do wersji wydarzeń albo nie można z kierowcą dojść do porozumienia. Muszą przyjechać. A jeśli samochód był zaparkowany nieprawidłowo, kara kierowce by nie ominęła na 100%
marcin.p
Kwintosz uważasz, że to źle, że gonia pijaczków? Ludzie zdecydujcie się czego chcecie od SM. Jak "ścigają" kierowców to oburzenie, bo nic nie umią tylko karać "biednych i niewinnych kierowców". Jak "scigają" pijaczków to źle, bo nie reagują na samochody. Za chwile ktos napisze, że potrafią tylko "babcie za handel pietruszką ścigać" i jacy to oni źli. A za kilka dni po tym ktos następny napisze, że "on uczciwie płaci podatki, koło jego sklepu babcia handluje pietruszką a wezwana SM nie reaguje". A zgłaszał ktoś kiedykolwiek do nich jakąś sprawę? Pani Beato dlaczego wezwanie nie ma sensu?
beata
Uważam ,że jeżeli jadą swoim samochodem i widzą że auta są źle parkowane to chyba z własnej woli mogliby coś z tym zrobić? Chyba mają trochę wyobraźni i nie trzeba im wszystkiego wytykać palcami?No cóż ale może się mylę w każdym bądź razie na dzień dzisiejszy muszę latać z ośmioletnim synem po policji,kierowca źle zaparkowanego samochodu żąda ode mnie zwrotu kosztów naprawy lekkiego wgniecenia w drzwiach. I nie wiem co będzie dalej
kwintosz
Łapanie pijaczków (którzy notorycznie piją pod chmurką i często nie płacą mandatów) a czasami brak odwagi w sytuacji z młodzieżą albo reakcją jeśli chodzi o zakłócanie spokoju, to zupełnie inna sprawa. Zresztą Policja jest nie lepsza ze swoją kawką na patrolu np. w BP czy Mc Donaldsie. Im tak po prostu wygodniej bo się nie wychylają, pytanie tylko czy potem mamy się dziwić jakie jest zaufanie w społeczeństwie do służb mundurowych?
Poza tym, nie wiem skąd wniosek że tego nie popieram. Popieram (choć sam często łyknę sobie browarka pod chmurką i do póki nikomu nie zawadzam, nie zaśmiecam i nie wszczynam awantur myślę że jest ok) zarówno to, jak i parkowanie. Zawsze jest jednak tak, że złapany na czymś będzie marudził.. logiczne. Dlatego nie ma się co spierać.
:)
CYTAT



Bogusław Opaczyński wspólnie z kolegami w minioną sobotę remontował drogę dojazdową do Huty Katowice


Opóźnione przetargi, brak remontów, a kierowcy dalej jeżdżą po dziurach
dziś

W zielonych dzielnicach miasta wcale nie widać na drogach ekip remontowych, a i w tak zwanej części A, obejmującej centrum miasta i przyległe dzielnice dziury łatane są sporadycznie. Mieszkańcy mają dość, zwłaszcza, że cały czas fatalnie jeździ się ulicą Kościuszki na odcinku do dworca oraz ulicą Tworzeń w Gołonogu, w której koleiny sięgają już kilku centymetrów. Okazje się, że całe zamieszanie spowodowały problemy finansowe dąbrowskiej firmy Rogbud, która do 27 kwietnia br. miała podpisaną umowę na utrzymanie dróg w części B, a brak funduszy sprawił, że nie wywiązała się ze zobowiązań.

To jest niedopuszczalne, by po czterech miesiącach nadal nie były zaplanowane remonty, a przecież roboty jest mnóstwo. I w śródmieściu, i dalej od centrum. Ulica Orła Białego w Ząbkowicach wymaga załatania kilku dziur, podobnie jak Gołonoska, Wiosenna, nie wspominając już o Chopina, czy Majakowskiego. Do tego rozsypujące się chodniki. To miasto nie powinno tak wyglądać, bo mamy przecież jeden z większych budżetów i jest skąd wziąć pieniądze na remonty - podkreśla Artur Maciążek z Ząbkowic. - W Tworzniu nie da się już normalnie przejechać w kierunku Ząbkowic, a po deszczu w koleinach zalegają kałuże wody. Nie wiem dlaczego od lat nic się tam nie robi - dodaje Halina Prus z Gołonoga.

Lokalne władze starają się opanować sytuację, ale w Łośniu, Okradzionowie, Łęce czy Ząbkowicach drogowców nie widać.

- Trudno było jednoznacznie przewidzieć, że Rogbud splajtuje. Docierały do nas jakieś sygnały, dlatego natychmiast, kiedy to się potwierdziło zaczęliśmy szukać skutecznego rozwiązania - tłumaczą urzędnicy w dąbrowskim magistracie. - Trwa procedura przetargowa na wyłonienie wykonawcy na bieżące utrzymanie sieci dróg na terenach zielonych. Doraźnie likwidacją zagrożeń zajmuje się dąbrowski Miejski Zarząd Ulic i Mostów. Za bieżące utrzymanie sieci dróg wraz z obiektami inżynierskimi w dzielnicach Centrum, Gołonóg, Stara Dąbrowa, Marianki, Ratanice, Korzeniec odpowiada natomiast P. I. B.,, Boszko - Kozubski" - dodaje Stefan Muszyński, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Jak się okazuje w części B nie ma jeszcze rzeczywiście wytypowanych ulic do remontu, a ma się to zmienić dopiero po wyłonieniu nowego wykonawcy robót, co nastąpi w najbliższych tygodniach.

- Po podpisaniu umowy z wykonawcą prowadzącym bieżące utrzymanie dróg na terenach zielonych zostanie rozpisany harmonogram, na podstawie którego będą zlecane prace remontowe - wyjaśnia Stefan Muszyński.

Cała procedura trwa podobno tak długo, ponieważ jak się dowiedzieliśmy jest to przetarg ograniczony, więc oferenci muszą się zdeklarować, że są w stanie wykonać wszystkie zadania i znaleźć zabezpieczenie finansowe.

Na razie w ramach bieżącego utrzymania infrastruktury drogowej zlikwidowane zostały ubytki m.in. ciągu ulic Poniatowskiego, Cieplaka, Dąbrowskiego, Adamieckiego, Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Kosmonautów. Tysiąclecia, Jasnej i na DK-94.

- Trwa remont chodnika przy ul. Legionów Polskich oraz przy ulicy Tysiąclecia - informuje naczelnik Muszyński.

Nawierzchnia w Tworzniu znajduje się natomiast w planach remontowych, ale dopiero wraz układaniem kanalizacji sanitarnej, a to nie nastąpi w najbliższych miesiącach. Obecnie w ramach umowy na bieżące utrzymanie dróg odnawiana będzie nawierzchnia pasażu przy ul. Legionów Polskich, chodnika wraz z budową miejsc parkingowych przy ul. III Powstania Śląskiego, remontowana będzie droga dojazdowa i parking przy Szkole Podstawowej nr 20 (ul. Adamieckiego), a także likwidowane ubytki w jezdniach (Reden, Łęknice, Gołonóg, Mydlice, Korzeniec, Park Zielona). W tym roku na bieżące utrzymanie sieci dróg zaplanowano w budżecie gminy 6 mln 200 tys. 467 zł, a w budżecie powiatu 1 mln 957 tys. 78 zł.
Piotr Sobierajski


Tylko co ma Rogbud do Kosciuszki do dworca i ul. Tworzen
bzenek
CYTAT(Sebastian22 @ wto, 29 kwi 2008 - 10:58) *
również chciałbym aby cały ciąg świateł był zsynchronizowany

Były już zsynchronizowane światła na Granicznej i Majakowskiego. Zaraz po uruchomieniu Granicznej przez bodajże dwa miesiące. Ale spowodowało to spory opór społeczny (tu na forum również) i miasto się z tego science-fiction wycofało. smile.gif

CYTAT(beata @ wto, 29 kwi 2008 - 21:35) *
na dzień dzisiejszy muszę latać z ośmioletnim synem po policji,kierowca źle zaparkowanego samochodu żąda ode mnie zwrotu kosztów naprawy lekkiego wgniecenia w drzwiach. I nie wiem co będzie dalej

Takie sprawy załatwiacie przez policję ? W końcu obie strony były winne.

Przecie to będzie Cię o wiele więcej kosztowac i zmarnuje masę czasu. Nie lepiej było sprawę załatwić polubownie ? blink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.