Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
CYTAT
NaszeMiasto

Przed nami remont drogi wojewódzkiej 790 w Dąbrowie Górniczej! Co i gdzie się zmieni?

INWESTYCJE. W Dąbrowie Górniczej obecnie trwa nadal remont głównych dróg, które prowadzą przez miasto, a na horyzoncie jest już kolejna, duża drogowa inwestycja. Tym razem chodzi o całkowitą przebudowę drogi wojewódzkiej nr 790 na odcinku ponad 3,5 kilometrów.

Droga wojewódzka nr 790 w Dąbrowie Górniczej znajduje się w zarządzie samorządu miejskiego. Łączy drogę krajową nr 94 w Dąbrowie Górniczej z drogą wojewódzką nr 794 w Pilicy. DW 790 ma długość 34 kilometrów. Wiele wskazuje na to, że w 2024 roku rozpocznie się gruntowna przebudowa 3,6-kilometrowego odcinka tej drogo. Drogowcy zajmą się odcinkiem od skrzyżowania z ul. Koksowniczą aż do granicy miasta z powiatem zawierciańskim, czyli do wjazdu na teren gminy Łazy. Przy DW790 nie ma chodnika. Nie powstanie także po zakończeniu planowanej przebudowy.

- Nawierzchnia na tym odcinku jest mocno zniszczona, a to oznacza, że wymieniona będzie musiała zostać cała podbudowa jezdni. Wykonanych zostanie potem kilka nowych warstw, łącznie z warstwą ścieralną. Pojawi się nowe oznakowanie – informuje Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.
Samorząd lokalny planuje dołożyć do tego przedsięwzięcia ponad milion złotych, natomiast cała pozostała kwota pochodzić ma zatwierdzonej jesienią ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. W Dąbrowie Górniczej pieniądze z tego programu zostaną przeznaczone na dwa przedsięwzięcia. 30 milionów złotych pozwoli na przebudowę DW790, natomiast 2 mln zł przyznane zostały na budowę zbiornika retencyjnego w rejonie ul. AK Ordona. Drogowa inwestycja w Dąbrowie Górniczej planowana jest na lata 2024-2025.

Rządowy Program Inwestycji Strategicznych pomoże także w przebudowach i remontach dróg w sąsiednim powiecie będzińskim. Przebudowa dróg gminnych na terenie Będzina – ul. Mieszka I, ul. Chrobrego, ul. św. Brata Alberta wspomoże kwota - 7,6 mln zł, a ul, Jastrzębowskiego - 1,9 mln zł. Na remont drogi powiatowej 4756S – ul. Targowej w Przeczycach zaplanowano 12 mln 825 tys. zł. W Wojkowicach modernizacja drogi powiatowej 4700S – ul. Jana III Sobieskiego (etap II) zostanie wsparta kwotą 1,9 mln zł. W gminie Bobrowniki 1,9 mln zł zostanie przeznaczone na budowę drogi wraz z odwodnieniem i oświetleniem w ul. Lawendowej w Twardowicach. Modernizacja dróg gminnych w gminie Mierzęcice także zostanie wsparta 1,9 mln zł.



CYTAT
naszemiasto

Dwa stanowiska do ładowania elektryków pojawiły się w Dąbrowie Górniczej. Do końca 2024 roku przy Kauflandach powstanie ich więcej


Na drogach w Śląskiem pojawia się coraz więcej samochodów z napędem elektrycznym. Wciąż nie ma niestety zbyt dużo stacji, gdzie takie pojazdy można byłoby naładować przed podróżą. Okazuje się, że takich punktów będzie coraz więcej przy sklepach sieci Kaufland, a dwa najnowsze powstały przy markecie Kauflanda w Dąbrowie Górniczej, przy ulicy Legionów Polskich.

Ponad 90 tysięcy elektryków i hybryd plug-in na polskich drogach

Samochody elektryczne na naszych drogach pojawiają się coraz częściej. I to nie tylko małe, ekonomiczne wersje elektryków, ale także całkiem sporych rozmiarów pojazdy. Jeśli ktoś nie ma w garażu stałego źródła zasilania, gdzie może podpiąć do ładowania taki właśnie samochód, zdany jest na te, które zostały zamontowane w przestrzeniach publicznych.

Jak podaje portal wyborkierowców.pl według najnowszych danych, pod koniec października 2023 roku w Polsce mieliśmy zarejestrowane 90 tysięcy 902 samochody osobowe „z wtyczką”, w tym 46 tysięcy 888 aut elektrycznych oraz 44 tysiące 14 hybryd typu plug-in. Oznacza to, że od początku tego roku przybyło 29 tysięcy 48 „elektryków” i plug-inów, czyli o 40 procent więcej w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku.

Po polskich drogach jeździ także 5464 elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych oraz 19 tysięcy 211 elektrycznych motorowerów i motocykli, jak również 1083 elektrycznych autobusów.

Nowe punkty ładowania elektryków w Dąbrowie Górniczej

Przybywa również punktów ładowania elektryków. Pod koniec października 2023 roku w Polsce działało już 3166 ogólnodostępnych stacji ładowania (6378 punktów), z czego 67 procent stanowią wolne ładowarki AC o mocy mniejszej lub równej 22 kW, a 33 proc. to szybkie ładowarki DC. Tylko w minionym miesiącu oddanych zostało do użytku 98 nowych stacji ładowania (219 punktów).

Sprawdziliśmy, jak sytuacja wygląda w Dąbrowie Górniczej. Tutaj, według stanu na 8 listopada 2023 roku, w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej zarejestrowanych jest 50 samochodów osobowych, zasilanych energią elektryczną.

W tym mieście aktualnie mieszkańcy mogą naładować swoje elektryczne samochody przy DK94 na Orlenie w Strzemieszycach (stacja z trzema punktami ładowania), przy Vendo Parku przy ul. Porozumienia Dąbrowskiego 1980 (także przy DK94) oraz przy siedzibie Tauronu, przy ul. 11 Listopada. Nieczynna jest na razie stacja ładowania elektryków przy CH Pogoria.

Dwa nowe punkty ładowania samochodów elektrycznych powstały właśnie przy sklepie Kauflanda w Dąbrowie Górniczej przy ul. Legionów Polskich. Okazuje się, że to element stałej strategii tej sieci handlowej, która będzie teraz montować coraz więcej nowych stacji.

Jednym z priorytetów strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland jest ochrona klimatu. Aby wspierać transport zero– i niskoemisyjny, sukcesywnie instalujemy stacje ładowania pojazdów elektrycznych na parkingach naszych sklepów - usłyszeliśmy w Biurze Prasowym sieci Kaufland.
- Stacje dostępne są dla klientów w godzinach pracy naszych marketów, z wyjątkiem niedziel i dni świątecznych ustawowo wolnych od pracy. Dążymy do tego, aby do końca 2024 roku każdy sklep Kaufland z parkingiem, którego jesteśmy właścicielem, był wyposażony w minimum jedną dwustanowiskową stację ładowania. O wszelkich szczegółach na temat harmonogramu instalacji nowych ładowarek, ich mocy oraz cen użytkowania będziemy informować w miarę rozwoju projektu – dodali przedstawiciele Kauflanda.

Obecnie stacje ładowania pojazdów elektrycznych przy Kauflandach są dostępne przy 19 placówkach tej sieci w Polsce:
w Bełchatowie (ul. Świętej Faustyny Kowalskiej 2),
w Bielsku-Białej (al. Generała Andersa 81),
w Gdyni (ul. Morska 82),
w Krakowie (ul. Bratysławska 4 i Osiedle Kombatantów 16A),
w Opolu (ul. Budowlanych 4B),
w Piasecznie (ul. Okulickiego 10),
w Piastowie (ul. Warszawska 1),
w Płocku (ul. Gałczyńskiego 11),
w Poznaniu (Aleje Solidarności 42),
w Skawinie (ul. Krakowska 12),
w Sosnowcu (ul. 11 Listopada 124),
w Swarzędzu (ul. Polna 24),
w Szczecinie (ul. Andrzeja Struga 29 i ul. Floriana Krygiera 7),
w Tychach (ul. Księdza Tischnera 1),
w Wałczu (ul. Budowlanych 3),
we Wrocławiu (ul. Legnicka 62).
w Zielonej Górze (ul. Lwowska 2).


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dwa-...055/zd/86326513
:)
niedawno zaprezentowano nowe rowery metropolitalne, które wraz z systemem pojawią się w DG, raczej w drugiej połowie 2024 lub w 2025

CYTAT
Metropolia GZM

Metrorower zaprezentowany! Powstaje największy system roweru miejskiego w Polsce

Największy w Polsce i trzeci największy w Europie system miejskich wypożyczalni rowerów ruszy wczesną wiosną przyszłego roku. Metrorower będzie częścią systemu Transport GZM. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.

? Rower w GZM traktujemy jak równoprawny środek transportu ? mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM. ? Nasze rowery mają te same barwy co autobusy i to nie jest przypadek. Nie traktujemy Metroroweru jako pojazdu rekreacyjnego, chociaż i w tej roli sprawdzi się doskonale. To równoprawny element zrównoważonego transportu miejskiego, obok tramwaju, autobusu i trolejbusu ? dodaje Karolczak.

Metrorower jako element Transportu GZM pojawi się również w taryfie. To jak na razie jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce. Każdy pasażer korzystający z biletu okresowego będzie mógł bezpłatnie korzystać z Metroroweru przez 30 minut dziennie.

? To idealne rozwiązanie na tak zwaną ?ostatnią milę?? mówi Marcin Dworak, pełnomocnik GZM ds. nowej mobilności. ? Rower może dowieźć nas do przystanku lub miejsca, do którego nie możemy, nie chcemy lub nie mamy czasu dojść pieszo ? dodaje

Metrorower to największy system roweru miejskiego w Polsce i jeden z największych w Europie. W systemie pojawi się 7000 rowerów i prawie tysiąc stacji. Rowery pojawią się w 31 gminach GZM. Technicznie będą to rowery IV generacji, wyposażone w nadajnik GPS. Oznacza to że nie będzie potrzeby przypinania ich do stojaków, będzie można wypożyczać i oddawać rowery na stacji bez wpinania go do stojaka. To najnowszy model SmartBike 2.0, który jest lżejszy, bardziej zwinny, dynamiczny i wygodny niż dotychczasowe rowery.

Wykonawca systemu ma 4 miesiące od podpisania umowy na jego uruchomienie. Powiem wprost ? jesteśmy niesamowicie dumni, zaszczyceni i szczęśliwi! Ten projekt stanowi kamień milowy, nie tylko umieszczając nasz wspólny system na mapie jako największy system rowerów miejskich w Polsce i trzeci największy w Europie, z imponującą liczbą 7000 rowerów, ale także umieszczając Polskę na czele innowacji w dziedzinie bike-sharingu na arenie międzynarodowej ? mówi Tomasz Wojtkiewicz, CEO Nextbike.

? Nasze przedsięwzięcie jest znaczącym krokiem w kierunku przyszłości transportu miejskiego, z zobowiązaniem do co najmniej 5 lat pionierskiego projektu na obszarze 31 gmin Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej ? dodaje Wojtkiewicz.


zdjęcia do artykułu snf (51).gif https://metropoliagzm.pl/2023/10/31/metroro...kiego-w-polsce/


CYTAT
ślązag

Metropolia z największym systemem roweru miejskiego w Polsce. Pierwsze jazdy w marcu. A ceny?

W marcu oficjalnie rozpocznie działalność system roweru metropolitalnego. Na początek w ośmiu miastach Górnego Śląska i Zagłębia, które obecnie takie systemy w swoich granicach posiadają, docelowo w 31 gminach Metropolii. Mieszkańcy będą mogli korzystać z 7000 rowerów, co sprawi, że będzie to największy taki system w Polsce i jeden z największych w Europie. Ma być zintegrowany z komunikacją miejską, a posiadacze biletów okresowych będą mogli każdego dnia przez pół godziny jechać za darmo.

Metropolitalny rower będzie dwa razy większy od tego w Warszawie

Koniec ciągnącego się latami serialu pod tytułem ?Metropolia wybiera operatora roweru metropolitalnego?. Po pięciu odwołaniach do Krajowej Izby Odwoławczej, lawinie doprecyzowujących pytań ze strony oferentów, kolejno przekładanych terminach, kiedy jakoby ?wszystko miało się wyjaśnić?, wreszcie są konkrety. GZM podpisała umowę z firmą Nexbike, a obie strony zgodnie deklarują, że pierwsze rowery pojawią się na ulicach miast regionu w marcu przyszłego roku.

Na początek rowerów będzie 1260 i spotkać je będzie można tylko tam, gdzie do tej pory funkcjonowały systemy roweru miejskiego. Czyli w Katowicach, Chorzowie, Siemianowicach Śląskich, Czeladzi, Sosnowcu, Tychach, Zabrzu oraz Gliwicach. W drugim etapie (ma to nastąpić w roku 2025, ale przedstawiciele GZM liczą, że uda się go przyśpieszyć i przynajmniej częściowo przeprowadzić w roku 2024) do systemu ma dołączyć Dąbrowa Górnicza, Piekary Śląskie, Bytom, Ruda Śląska i Świętochłowice, ale to jeszcze nie będzie koniec.

Docelowo system objąć ma 31 gmin Metropolii (w pozostałych być może wprowadzona zostanie opcja długoterminowego wynajmu rowerów elektrycznych), a jego infrastrukturę tworzyć mają 924 stacje i 7000 jednośladów. Co istotne, system będzie działał przez cały rok bez zimowej przerwy.

- To największy system w Polsce i trzeci największy system w Europie ? podkreślał podczas prezentacji metroroweru Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. Jak dodał największy obecnie system roweru miejskiego w Polsce (czyli warszawskie Veturilo) liczy sobie 3500 rowerów, czyli jest dwukrotnie mniejszy od tego, który powstanie na Górnym Śląsku i Zagłębiu.
Z biletem okresowym ZTM możesz 30 minut jechać metrorowerem za darmo

- Rower będzie funkcjonował w 31 gminach nie widząc granic tych gmin. Zniknie więc problem, który mieliśmy, gdy część miast posiadała własne systemy rowerowe i zastanawialiśmy się potem jak mieszkańcy mają przekraczać granice tych miast ? zapewnia przewodniczący Metropolii, Kazimierz Karolczak nawiązując do sytuacji, gdy do rangi problemu urastał przejazd miejskim rowerem z katowickiego osiedla Tysiąclecia do Parku Śląskiego w Chorzowie.

Dodajmy, że taki model funkcjonować będzie po osiągnięciu przez system swego docelowego kształtu ? wcześniej granice miast będą jednak widoczne, gdyż rower po wypożyczeniu będzie można oddać wyłącznie w tych miastach, które już będą należeć do systemu.

Zarówno przedstawiciele GZM, jak też Nextibe Polska podkreślają, że metropolitalny rower stanowić ma pełnoprawny element transportu publicznego, uzupełniając siatkę linii autobusowych, tramwajowych i trolejbusowych.

- Będzie rozwiązaniem na ostatnią mile, umożliwiając dojechanie do przystanku, czy centrum przesiadkowego ? mówi Karolczak.
- Rower służy do transportu, a nie do sportu ? kategorycznie stwierdza Tomasz Wojtkiewicz.

To równouprawnienie roweru ma mieć swoje wymierne konsekwencje w opłatach za korzystanie z tego środka transportu. Posiadacze biletów okresowych ZTM będą mogli codziennie przez 30 minut jeździć jednośladem za darmo.

- Uważamy, że jeśli ktoś zapłacił za bilet miesięczny za korzystanie z transportu zbiorowego, a rower jest równoprawnym elementem systemu, to powinien być już w cenie ? tłumaczy przewodniczący Metropolii.
Nie musisz zostawić roweru w stacji, ale wtedy zapłacić więcej

Aby skorzystać z metroroweru trzeba będzie posiadać aplikację Nextbike (władze GZM zapewniają, że również aplikacja Transport GZM ma być dostosowana do tego, aby umożliwiać wypożyczenie jednośladów). Przedstawiony mediom we wtorek cennik (publikujemy go poniżej) przewiduje rozliczanie się za przejazdy w systemie minutowym lub abonamentowym.

Nie będzie darmowych minut, poza wspomnianym już bonusem dla posiadaczy biletów okresowych ZTM. Jak tłumaczą przedstawiciele Metropolii doświadczenia z wielu miast wskazują, że na takiej formule korzystają przede wszystkim kurierzy, czy pracownicy firm dostawczych, a nie o to chodzi przy wdrażaniu projektu za 330 mln zł.

Wypożyczone rowery będzie można zwracać w stacjach lub obszarach poza nimi (np. przy miejskich stojakach rowerowych) za dodatkowa opłatą. Stawki tych opłat dodatkowych mają być jednak tak skonstruowane, by skutecznie zniechęcały do pozostawiania jednośladów w całkowicie dowolnych miejscach.

- Technologia będzie informowała użytkownika, że zostawia rower poza stacją. Z naszego doświadczenia w Warszawie i Wrocławiu wynika, że to działa ? zapewnia prezes Nextbike Polska.



szer
Ciekawe kiedy miasto w końcu weźmie się za rondo przy parku Zielona, bo aktualnie wygląda jakby przeorało je stado dzików.... Dziury na całym obwodzie, kamienie leżące na "drodze". Dodając do tego wiecznie stojącą wodę po opadach nie trudno tam rozwalić zawieszenie... Od kilku lat doraźnie łatają tylko te dziury, ale zdecydowanie to nie zdaje egzaminu....
Paulus77
CYTAT(szer @ czw, 04 sty 2024 - 14:47) *
Ciekawe kiedy miasto w końcu weźmie się za rondo przy parku Zielona,


Jak dla mnie to wymaga on nie tylko łatania ale gruntownej przebudowy. Nie wiem po jakiego grzyba to jest takie ogromne. Nic się tam nie dzieje, nie ma już przejazdu kolejowego więc droga powinna prowadzić na wprost a przestrzeń po bokach można wykorzystać na dodatkowy parking i zieleń.
juar_78
CYTAT(Paulus77 @ pią, 05 sty 2024 - 07:15) *
CYTAT(szer @ czw, 04 sty 2024 - 14:47) *
Ciekawe kiedy miasto w końcu weźmie się za rondo przy parku Zielona,


Jak dla mnie to wymaga on nie tylko łatania ale gruntownej przebudowy. Nie wiem po jakiego grzyba to jest takie ogromne. Nic się tam nie dzieje, nie ma już przejazdu kolejowego więc droga powinna prowadzić na wprost a przestrzeń po bokach można wykorzystać na dodatkowy parking i zieleń.



No właśnie. Rondo w tym miejscu było, bo planowano tam historycznie jakieś dodatkowe drogi? Bo odkąd ja pamiętam, to zawsze było rondo "donikąd" (w sensie te boczne odnogi).
Pooch
To rondo rozwalił Martrans
Fakt że po zimie zawsze trzeba je latać, ale teraz rozwalili się całe
warius
Miasto ma cały czas w planach budowę drogi od ronda na Zielonej do ronda na końcu Konopnickiej.
:)
CYTAT(warius @ pią, 05 sty 2024 - 10:36) *
Miasto ma cały czas w planach budowę drogi od ronda na Zielonej do ronda na końcu Konopnickiej.


Tak jest. Fajnie byłoby gdyby tę drogę włączyli właśnie do tego ślepego ronda na Zielonej i byłby wlot od wschodu. Wtedy miałoby to ręce i nogi. Ja się obawiam, żeby czasem nie poprowadzili śladem rozebranego toru, co byłoby łatwiejsze, ale za to wlot nowej drogi byłby przed rodnem na Zielonej w miejscu dawnego przejazdu co byłoby słabe.

CYTAT
naszemiasto

Ważna inwestycja drogowa w Dąbrowie Górniczej już blisko. Przebudują wiadukt, powstanie nowe rondo, droga i ścieżka rowerowa

Wkrótce rozpocznie się kolejna, ważna dla kierowców inwestycja drogowa w Dąbrowie Górniczej. Chodzi o budowę nowego łącznika ulicy Poniatowskiego i Kolejowej z wiaduktem w ul. Cupiała. To brakujący fragment jezdni, który pozwoli na przejazd praktycznie całego miasta, bez wjeżdżania do centrum oraz konieczności korzystania z najbardziej obciążonych dziś ruchem ulic.

Najpierw projekt nowej drogi w Dąbrowie Górniczej, a potem prace w terenie

Cała inwestycja ma być gotowa do lutego 2025 roku. By było to możliwe czas na rozpoczęcie pierwszych prac w terenie. Tych można spodziewać się w najbliższych tygodniach. Przetarg na tę ważną inwestycję o długości prawie kilometra został ogłoszony 17 kwietnia ubiegłego roku roku. W czwartek 10 sierpnia 2023 roku miasto podpisało natomiast umowę za wykonanie projektu i budowę nowej drogi ze zwycięską w przetargu firmą Drogopol. Dlaczego zatem inwestycja jeszcze się nie zaczęła?

- Zgodnie z zapisami wykonawca tego przedsięwzięcia ma czas do końca lutego 2024 roku na opracowanie projekt i uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń. Projekt już powstał. Jest konsultowany w odpowiednich wydziałach urzędu miejskiego ? mówi Piotr Purzyński, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
- W najbliższych tygodniach należy się spodziewać pierwszych prac w terenie, obok torowiska kolejowego, gdzie poprowadzony zostanie ślad nowej drogi. Będą to jednak prace przygotowawcze, porządkujące cały teren inwestycji. Nie wpłyną one w żaden sposób na bieżący ruch drogowy w mieście, kierowcy nie muszą obawiać się w tym przypadku żadnych utrudnień ? dodaje.

Nowa droga w Dąbrowie Górniczej połączy obwodnicę śródmieścia z al. Zagłębia Dąbrowskiego

Łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego ma mieć długość 900 metrów. Najważniejszą częścią inwestycji będzie wykonanie nasypu drogowego, równolegle do istniejących torów kolejowych i wykonanie skrzyżowania ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej. To z kolei będzie wymagało przebudowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Cupiała. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieć kierowcy jadący od strony ul. Kolejowej, zaś wyjeżdżający od strony ulicy Łączącej będą musieli ustąpić im pierwszeństwa.

Na nowej drodze ma zostać wydzielony pas do lewoskrętu w kierunku ulicy Łączącej. Jednocześnie planuje się wyznaczenie pasa włączeniowego ułatwiającego włączenie się do ruchu od ulicy Łączącej (z wiaduktu) w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Wzdłuż całego odcinka planowana jest budowa infrastruktury dla pieszych oraz drogi dla rowerzystów, którą będzie można dojechać do ul. Granicznej (przejście pod torami kolejowymi).

Z budową łącznika wiąże się częściowa przebudowa ronda przy ul. Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego, a także budowa w pobliżu kolejnego (w okolicy kliniki weterynaryjnej Wróblewscy), skąd ruch zostanie skierowany na nową drogę wzdłuż torów. Ta po nasypie połączy się z istniejącym wiaduktem w ciągu ul. Granicznej.

? Budowa łącznika to kontynuacja rozbudowy sieci dróg, która stanie się obwodnicą miasta. Ta sieć przebiegnie od granicy z Będzinem, poprzez drogę za Hutą Bankową, rejon dworca, ul. Kolejową, nowy łącznik, aż po Gołonóg. Dzięki temu zapewnimy szybki wjazd i wyjazd do i z Dąbrowy, odciążymy centrum i damy mu ?oddech?- mówił w ubiegłym roku Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, który w imieniu miasta podpisał umowę z firmą Drogopol.

Na realizację tej inwestycji, wartej 20,8 mln zł, miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego, w wysokości prawie 19,8 mln zł.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/wazn...185/zd/87035477

właściwie nic nowego. Tyle to wiemy odkąd podpisali umowę i to zapowiedzieli. Autor czeka na start inwestycji jak i my smile2.gif
Z tą przebudową wiaduktu to bardzo wątpliwe. Pewnie wiadukt zostanie nieruszony. Dobrze jakby chociaż pomalowali barierki. Najlepiej byłoby gdyby wiadukt był poszerzony i przed nowym skrzyżowaniem były dwa pasy. Skręcający w lewo nie blokowaliby skręcających w nową drogę w prawo, a w szczycie będzie problem. No ale ta przebudowa wiaduktu nam i tak "nie grozi".
Sebastian22
No ale dlaczego mieliby nie ruszać wiaduktu? Bez sensu jak wcisną nową drogę gdzieś tam między wiadukt a zabudowę....
:)
^^^

ostatecznego projektu jeszcze nie ma, a zresztą nie wiadomo czy go pokażą. Była koncepcja, dodaję tu ją w pdf.
Nie przewidywali ruszania wiaduktu. To najprostsze z możliwych rozwiązanie.

Kliknij, aby zobaczyć załącznik
Sebastian22
No ja wlasnie mialem to na mysli ze wiadukt nad torami sie nie zmieni bo i po co ale nowa droga bedzie tez szła górą a nie gdzieś na dole, jest ok wg mnie. Fajny biszkopcik powstanie przy Konopnickiej biggrin.gif
Pooch
Macie może podobny plan połączenia ronda na Sobieskiego z Grynia?
:)
^^^
gdzieś powinienem mieć na starym kompie. Postaram się poszukać ale to trudna sprawa i oczywiście jeśli znajdę to wrzucę.
Pooch
CYTAT(:) @ śro, 17 sty 2024 - 14:23) *
^^^
gdzieś powinienem mieć na starym kompie. Postaram się poszukać ale to trudna sprawa i oczywiście jeśli znajdę to wrzucę.


Dzięki !
adiAdrianadi
Kliknij, aby zobaczyć załącznik Wiecie może co za żartowniś jeździ w niedzielę rano dokładnie o 6:40 🤯🤬🤬. Odśnieża to bardzo dobrze, tylko po ****** ma włączoną syrenę cofania jak by mieli obrabować jakiś sklep . Jeździ w niedzielę bladym świtem i budzi wszystkich wokoło, a jeździ co najmniej 45min. w tym miejscu czyli na osiedlu Myślice koło biedronki która jest na środku bloków i całego osiedla. Obudził w ostatnią niedzielę wszystkich mieszkańców i jeszcze jakiś dziadek na niego się darł "jedź pan z tąd". Traktorek ma sygnalizację świetlną. Po jakie licho mu syrena żeby wszystkich w niedzielę rano budzić ?!?!?!? Komu to zgłosić ? Nie wyłączy ten alarm podczas cofania bo wyje jak by sklep obrabowano ....
Pooch
I bardzo dobrze że ma sygnał, taki jest przepis!
Później by było że nie słyszałem i wpadłem pod traktor.
Boże....
krzyhu
CYTAT(Pooch @ śro, 17 sty 2024 - 17:22) *
I bardzo dobrze że ma sygnał, taki jest przepis!
Później by było że nie słyszałem i wpadłem pod traktor.
Boże....


Dokładnie tak. To jest problem z kategorii "czy ten pociąg musi za każdym razem dawać sygnał przed przejazdem? przecież są rogatki". Ano musi. A traktorek musi "pipczyć" cofając. A na już na pewno ani maszynista, ani operator traktorka nie są właściwymi adresatami pretensji.

PS. Mieszkam w bloku dokładnie po drugiej stronie traktorka ze zdjęcia, na niskim piętrze. Wszystkie moje okna wychodzą na te odśnieżane chodniczki za biedrą. laugh.gif
pasqudek
@adiAdrianadi:
Ty się ciesz. Traktorek zgarnął śnieg na zakręcie przy Biedronce. I droga aż jest czarna. Ale przy 2 pobliskich blokach zapomniał od początku odpadów.
Oczywiście sprawa zgłoszona. I to jest standard od pewnego czasu
:)
CYTAT
NaszeMiasto

Duża inwestycja na Mydlicach w Dąbrowie Górniczej! Co tam powstanie? Sprawdź!

Jedno z największych w osiedli w Dąbrowie Górniczej – Mydlice Północne - zmienia się od zeszłego roku z korzyścią dla mieszkańców. Powstał tu między innymi nowy pasaż z ławkami i parking przed szkołą sportową, a teraz zakończyła się kolejna część tej dużej inwestycji.

Ulica Mireckiego z nowymi miejscami postojowymi, nawierzchnią i wodociągiem

Ostatnio wybudowane zostały nowe miejsca parkingowe na końcu ulicy Mireckiego, w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 3. W ramach pierwszego etapu prac przebudowany został także fragment ulicy Mireckiego od nr 2 do posesji pod numerem 30. Wykonana została na nim nowa kanalizacja deszczowa oraz nawierzchnia jezdni. Pojawił się też nowy chodnik wraz z pasem postojowym.

Warto podkreślić, że prace zostały skoordynowane z Dąbrowskimi Wodociągami, które na fragmencie od nr 2 do posesji pod numerem 26 wymieniły sieć wodociągową wraz z przyłączami. W ramach renowacji kanału sanitarnego zmodernizowane zostały studnie kanalizacyjne wraz z wymianą przyłączy – mówi Piotr Purzyński, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Czego zatem możemy się spodziewać w ramach tegorocznego, drugiego etapu inwestycji?

- Podobne do opisanych powyżej prace zostaną zrealizowane w drugim etapie przebudowy ulicy Mireckiego, który obejmie odcinek od nr 30 do wjazdu z ulicy Legionów Polskich. W styczniu zakończą się prace projektowe, a zakończenie prac budowlanych planowane jest na przełom marca i kwietnia tego roku – informuje Piotr Purzyński.

Całkowicie zmienia się też ul. Chopina i przestrzeń wokół bloku nr 32, szkoły, przedszkola i żłobka

W ubiegłym roku gruntownie uporządkowana została przestrzeń między Zespołem Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków, Żłobkiem Miejskim, Przedszkolem nr 39 oraz blokiem przy ul. Chopina 32. Pojawiły się tu m.in. nowe lampy, ławki i kosze na śmieci. Ma być wiosną dużo zieleni i zieleńców. Oprócz wielu nowych miejsc parkingowych gotowe jest też nowe mini rondo, które umożliwia wygodne zawracanie w rejonie żłobka i przedszkola.

Uczniowie szkoły sportowej korzystają z nowej wiaty rowerowej, pod którą zamontowanych zostało szesnaście stojaków, Stare, popękane płyty na pasażu zastąpiła całkiem nowa nawierzchnia. Można będzie wiosną i latem odpocząć na ławkach.

Cały odcinek wzdłuż szkoły sportowej aż do przedszkola został zamknięty dla ruchu samochodowego. Wyjątkiem będzie straż pożarna, dla której będzie to droga pożarowa. Wjazd na nią zabezpieczony został ruchomymi, składanymi barierami.

Nowe rozwiązania pojawiły się po uzgodnieniach z mieszkańcami osiedla. W cały proces tworzenia optymalnego i najbardziej funkcjonalnego dla mieszkańców os. Mydlice Północne projektu przebudowy tej części miasta od początku zaangażowana była m.in. Krystyna Pawlik, mieszkająca w bloku przy Chopina 32.

- Wiele zmieniło się już na lepsze, ale mam nadzieję, że całość zostanie jeszcze dopracowana. Mam kilka nowych, ciekawych pomysłów na aranżacje zieleni, które zostały przekazane do urzędu miejskiego. Zależy nam, mieszkańcom, na tym, by otoczenie wokół naszych bloków było przyjazne, funkcjonalne, ale też wypełnione zielenią i kwiatami – podkreśla Krystyna Pawlik.

Ostatnio zakończona została także przebudowa chodnika, bezpośrednio przy bloku przy Chopina 32. Chodnik został w pewnych miejscach zwężony, dzięki czemu nie będzie tu już możliwe parkowanie samochodów, bo zastawią wtedy całą przestrzeń przeznaczoną dla pieszych.

- To od lat był duży problem, bo samochody stały dosłownie wszędzie, gdzie się dało. Na chodnikach, na trawie, zieleńcach. Teraz sytuacja powinna się zmienić, a będzie jeszcze lepiej, kiedy powstaną kolejne miejsca parkingowe – podkreśla Krystyna Pawlik.

Kolejne nowości w 2024 roku na osiedlu Mydlice Północne

Faktycznie, kolejnych 20 miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie bloku pod nr 32 ma pojawić się w tym roku.

- Przy ul. Chopina – w miejscu, w którym obecnie istnieje punkt gromadzenia odpadów - powstanie nowy parking na około 20 miejsc z postojowych, w tym dwa miejsca dla samochodów osób z niepełnosprawnościami. Pojawi się tam też wiata śmietnikowa i podziemne zbiorniki do selektywnej zbiórki odpadów z naziemnymi wrzutniami – mówi Piotr Purzyński.

Uporządkowany zostanie także teren za Przedszkolem nr 39, gdzie planowana jest rozbiórka i wyrównanie skarpy. Koniec wszystkich prac planowany jest na połowę tego roku. Obecnie w budżecie miasta na cały ten zakres prac – projektowych i budowlanych – zabezpieczona została kwota 1,78 mln zł brutto.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/duza...015/zd/87291347
adiAdrianadi
CYTAT(Pooch @ śro, 17 sty 2024 - 18:22) *
I bardzo dobrze że ma sygnał, taki jest przepis!
Później by było że nie słyszałem i wpadłem pod traktor.
Boże....

Kto normalny wpadnie pod traktor ?!?!?! Jakoś w Zawierciu nie wyje podczas odśnieżania i nie ma problemu . Chyba że w Dąbrowie Górniczej łażą tylko zapite menele bo nikt normalny nie wejdzie pod traktor. Zajeb..... traktor popyla teraz o 5 rano ........ Ładna pobudka bladym świtem ...... Powaliło ten zarząd od odśnieżania ???? A co do syren jest przepis dotyczący pojazdów tylko dużych gabarytach bez tylnej szyby jak śmieciarki a nie traktorka który ma tylną szybę i doskonałą widoczność.... Powalone władze miasta ...... Obowiązuje również termin CiSZA NOCNA a on ją łamie... I co dzwonić po Policję bo zakłóca ciszę nocną ??!?!?
:)
Ale nam się ostatnio drogi rozsypały. Mało gdzie łatają, a wiadomo, że o tej porze to takie prowizoryczne. Nawet tam gdzie coś próbowali to po kilku dniach już się to rozpadało.

Obecnym władzom wiele się udało zrobić, ale akurat z utrzymaniem dróg to coś nie gra przez cała kadencję. Od lat problemy, czasami zwalają na jakieś przetargi, ale problem istnieje właśnie od lat. Marnie z łataniem dziur, a jeśli się robi to gorzej niż w dawnych czasach i wybiórczo. Omija się mniejsze i spękania i potem gdy przyjdzie zima to wszystko rozrywa i robią się mega dziury. Dziur w zimie nigdy się nie uniknie, ale można to bardzo zminimalizować odpowiednim dbaniem już na etapie spękań i pierwszych małych uszczerbków.

Do tego nie ma komu poprawiać stare znaki do pionu. O odnawianiu oznakowania poziomego to pisaliśmy wiele razy. Bardzo rzadko, jakieś to nietrwałe a zawsze robione tylko wybiórczo, a nigdy nie kompleksowo w całym mieście.
:)
CYTAT
UM

MNIEJ CIĘŻARÓWEK W STRZEMIESZYCACH MAŁYCH [MAPA]

Miasto i ALBA zaplanowały inwestycję, która poprawi komfort życia mieszkańców Strzemieszyc Małych: pojazdy kursujące do i z zakładu przetwarzania odpadów na Lipówce oraz PSZOK MZGO mają bowiem omijać ulice Składową i Główną.

Obecnie odpady na Lipówkę ciężarówki wożą wśród zwartej zabudowy jednorodzinnej na ulicy Głównej. Trasa od zjazdu z DK94 prowadzi przez Drogę Wojewódzką 790, następnie ulicami Składową i Główną, skąd zjeżdżają na ulicę Lipówka prowadzącą do zakładu przetwarzania odpadów.

Tą samą drogą odbywa się również ruch pojazdów do PSZOK, czyli gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów, prowadzonego przez Miejski Zakład Gospodarowania Odpadami, z którego mogą korzystać wszyscy mieszkańcy Dąbrowy Górniczej.

– Ciężarówki kursują z dużą częstotliwością, powodując hałas, negatywnie wpływają też na poczucie bezpieczeństwa wśród mieszkańców. Chcemy to zmienić – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Sytuację ma poprawić dostosowanie alternatywnego układu drogowego do przejazdu ciężarówek. W kosztach inwestycji będą partycypowały miasto i ALBA.

– Rzeczywiście, kiedy pojawiły się realne szanse na odciążenie lokalnego ruchu m.in. do naszego zakładu oraz do miejskiego PSZOK, który doskwiera wszystkim, a najbardziej okolicznym mieszkańcom, złożyliśmy gminie deklarację współuczestnictwa w tym przedsięwzięciu – mówi Tomasz Olszowy, prezes zarządu ALBA MPGK Spółka z o.o.
W efekcie ciężarówki – zamiast na ulicę Składową i Główną – z DW790 zjeżdżałyby na ulicę Koksowniczą i dalej na Lipówkę kierowały się drogą wewnętrzną.

– Prace przy dostosowaniu istniejącego układu drogowego do przejazdu ciężarówek chcemy rozpocząć i zakończyć jeszcze w tym roku – zapowiada wiceprezydent Damian Rutkowski.


do tekstu dołączona mapa snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...ch-malych-mapa/
:)
CYTAT
NaszeMiasto

Drogi w Dąbrowie Górniczej pełne dziur i zapadlisk. Miasto tymczasowo stara się uzupełniać ubytki, ale to trwa. Pogoda nie pomaga

Zima w pełni, ale aura nie jest łaskawa dla kierowców i pieszych. Co prawda nie ma śnieżnych zasp, śliskich chodników i nawierzchni ulic, ale za to niemal wszystkie drogi w Zagłębiu i w Śląskiem przypominają szwajcarski ser. Jest naprawdę źle. Także w Dąbrowie Górniczej.

Szczęściem w tym nieszczęściu jest fakt, że właśnie zakończyła się trwająca od października 2021 roku przebudowa całego układu komunikacyjnego w mieście. Dzięki temu nowy asfalt pozwala bez kłopotów poruszać się zmotoryzowanym ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Poza śródmieściem i głównymi drogami nie jest już tak dobrze.

Mnóstwo dziur, ubytków, oberwanych poboczy i innych pułapek czyha na kierowców szczególnie w tak zwanych zielonych dzielnicach, ale nie tylko. By nie zniszczyć samochodów trzeba też uważać w Gołonogu, na Redenie, w Strzemieszycach, Ząbkowicach.

Miasto rozpoczęło już doraźne łatanie dziur i zapadlisk, więc jest nieco lepiej. - Tymczasowe uzupełnianie ubytków trwa przez cały czas, prace wstrzymywane są jedynie z powodu wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, jak śnieg i mróz oraz intensywne opady deszczu. Prace będą prowadzone na wszystkich drogach, na których pojawiły się ubytki ? tłumaczy Piotr Purzyński. p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Każdego dnia do usuwania ubytków w dąbrowskich drogach wykorzystywanych jest około 8 ton masy. Do tej pory ubytki były usuwane m.in. na drogach wojewódzkich 796 i 790, na rondzie Zielona, na głównych ciągach w Trzebiesławicach, w Tucznawie, ulicy Ujejskiej, Armii Krajowej, Piłsudskiego, alei Róż, Wybickiego i Tysiąclecia. We wtorek 6 lutego usuwanie ubytków trwało m.in. na ulicach Kasprzaka, Młodych i Konopnickiej.

- W pierwszej kolejności usuwane są ubytki, które stwarzają zagrożenie dla ruchu. Docelowa naprawa ? przy sprzyjających warunkach atmosferycznych ? z wycinaniem i rozkuwaniem nawierzchni, rozpocznie się w marcu i potrwa do czerwca ? mówi Piotr Purzyński.

Jeśli uszkodzimy samochód na dziurze, to możemy starać się o odszkodowanie. To powinien wypłacić zarządca drogi. Za drogi krajowe (te z oznaczeniami jedno- lub dwucyfrowymi) odpowiada Generalny Inspektor Dróg Krajowych i Autostrad, za wojewódzkie i powiatowe ? odpowiednio zarząd województwa i powiatu. Odpowiedzialność za drogi gminne ponoszą władze gminy, a więc wójt, prezydent miasta bądź burmistrz.


kilka fotek snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/drog...069/zd/87805449

Ostatnie ataki zimy zdewastowały ulice chyba najgorzej od wielu lat. Część jak psiałem to wina zaniedbań. Nie byłoby tak źle gdyby naprawiać już małe ubytki i spękania, a nie zostawiać je na zimę, gdy zrobią się z nich już wielkie dziury.
Konopnickiej na odcinku od CSiR do Łączącej rozpada się całkowicie. Jest tam dziura na dziurze, a do tego coraz bardziej zapada się jezdnia wokół studzienek. Naprawiali już prowizorycznie przynajmniej z 2 razy, ale wszystko się rozpada. Po bokach jezdni i na chodnikach jest pełno żwiru powstałego z tego asfaltu.

Z plusów to na ulicach miasta w ostatnich dniach pojawiły się zamiatarki.
warius
Na rondzie na Zielonej sfrezowano dzisiaj asfalt. Na całym.
Pieczaraa_
CYTAT(warius @ śro, 28 lut 2024 - 22:22) *
Na rondzie na Zielonej sfrezowano dzisiaj asfalt. Na całym.

Dzisiaj i wczoraj frezowali też na bardzo podziurawionej ulicy Grynia na Mydlicach. Chyba po prostu po ciężkiej dla dąbrowskich dróg zimie zabrali się za reperowanie jezdni w całym mieście.
:)
^^^

snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/roz...-parku-zielona/

może z okazji zbliżających się wyborów będzie lepiej niż w poprzednich latach. Już za zamiatanie zabrali się dużo wcześniej niż zwykle.
szer
Na rondzie na Zielonej dzisiaj lali już pierwsze warstwy asfaltu
Sebastian22
No to jeszcze Tysiąclecia od Kosmonautów do Piłsudskiego poproszę.
Pooch
Fajnie że robią to rondo bo to porażka jest i wstyd dla miasta.

Pytanie - wiecie co budują po prawej stronie jak się wjeżdża do DG od Będzina? Przy legionów, zaraz obok Aldi w Będzinie.

@adiAdrianadi są pewne standardy bezpieczeństwa dla takich ludzi bez wyobraźni jak ty.
szer
^^
Szkoda, że to tylko wymiana nawierzchni, a nie gruntowna przebudowa. No ale zapewne i tak wytrzyma to dłużej niż łatanie połatanych łat.

Co do pytania to:
CYTAT
Użyczyć firmie pod nazwą DROG-BUD Sp. z 0.0. z siedzibą w Częstochowie
- wykonawcy zadania pn:"Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 910" teren
o łącznej powierzchni 4.2516 rnz stanowiący działki oznaczone numerami
ewidencyjnymi 32/11, 32/16 oraz część działki nr 32/15 karta mapy 42 obręb Będzin
zapisane w księdze wieczystej nr KA1B/00007572/2 jako własność Gminy Będzin
w celu lokalizacji zaplecza budowy wraz z biurem budowy dla w/w inwestycji
drogowej.

czyli zaplecze pod przebudowę Kołłątaja.
Pooch
Dzięki szer
:)
CYTAT(Sebastian22 @ czw, 29 lut 2024 - 16:59) *
No to jeszcze Tysiąclecia od Kosmonautów do Piłsudskiego poproszę.


na życzenie: wink.gif

CYTAT
UM

DROGOWCY WYREMONTUJĄ ULICE MŁODYCH, MORCINKA I TYSIĄCLECIA

Rondo w parku Zielona, ulice Morcinka i Tysiąclecia, a przede wszystkim Młodych ? na tych ulicach w najbliższych tygodniach drogowcy ułożą całkowicie nową nawierzchnię.

W ostatnich tygodniach drogowcy doraźnie usuwali ubytki w drogach. W ?miesiącach zimowych? przy dziurach wymagających szybkiej interwencji najczęściej stosowali metodę układania asfaltu na zimno. Pozwala to jednak tylko na krótki czas usunąć zagrożenie. Docelowo konieczne jest użycie rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej, czyli zastosowanie tzw. metody na ciepło.

? Wysoka jak na tę porę roku temperatura powietrza sprawiła, że już w ostatnim tygodniu lutego przystąpiliśmy do długoterminowej naprawy dróg w mieście. Brygady remontowe będą najpierw rozcinały i wykuwały większe fragmenty zniszczonej nawierzchni, a następnie układały gorącą masę ? mówi Józef Bochnak, zastępca naczelnika Wydziału Infrastruktury Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Takie prace rozpoczęły się 27 lutego i na początek objęły ulice Cieszkowskiego, Grynia, parking przed Technicznymi Zakładami Naukowymi oraz łącznik ulic Kasprzaka i Laski (na zdjęciu poniżej). W kolejnych dniach i tygodniach brygady remontowe będą sukcesywnie naprawiały kolejne ulice w mieście.

? Z końcem lutego rozpoczęliśmy prace na rondzie przy parku Zielona, gdzie doraźne usuwanie ubytków nie dawało już żadnego efektu. Dlatego na całej obwiedni ronda ułożona zostanie nowa nawierzchnia ? mówi Józef Bochnak.
Prace na rondzie na Zielonej prowadzone są połówkowo z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej: podczas gdy remontowana będzie jedna połówka ronda, po drugiej ruch będzie się odbywał w obu kierunkach.

Także na marzec planowany jest początek prac przy remoncie ulicy Młodych.

? W trakcie przebudowy głównej osi miasta mieszkańcy często pytali między innymi o nasze plany wobec ulic Młodych, Podlesie czy Myśliwskiej. Odpowiadaliśmy wtedy, że gdy skończymy prace na głównej osi miasta, na które otrzymaliśmy dofinansowanie, zajmiemy się kolejnymi ulicami. Słowo się rzekło i w Gołonogu zaczynamy od ulicy Młodych ? mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

? Prace na ul. Młodych rozpoczną się od remontów przykanalików i wpustów deszczowych. Gdy już ułożymy nową nawierzchnię, po obu stronach szerokiej ulicy wyznaczymy też miejsca postojowe ? zapowiada Krzysztof Serafiński.

Wiceprezydent Damian Rutkowski: ? Większość dróg w naszym mieście powstała w czasie największego rozkwitu Dąbrowy Górniczej, czyli w latach 70. i 80. zeszłego wieku. Budowały się wtedy olbrzymie zakłady pracy, osiedla, szkoły i przedszkola. Wszędzie tam drogi powstawały w ekspresowym tempie w technologii utwardzonej gleby i wylania na to warstwy 4-8 cm asfaltu. Od 40 lat w takim stanie te drogi były utrzymywane i obecnie trzeba je sukcesywnie odbudowywać zgodnie z najnowocześniejszą technologią i podbudową, co wiąże się jednak z olbrzymimi nakładami finansowymi. W kadencji 2018-2024 podjęliśmy się naprawy wielu dróg od podstaw, jak aleja Zagłębia Dąbrowskiego, ulice Legionów Polskich, Letnia, Staszica czy Strzemieszycka i zaplanowaliśmy już kolejne.


i super, może i znowu wybory nam pomogły wink.gif
Nie ma co czekać na dofinansowania nie wiadomo ile lat, a takie remonty wystarczą na długo, a są wielokrotnie tańsze.
A w kolejce na kiedyś już są m.in. dokończenie al. ZD, Kasprzaka, Podlesie, Myśliwska, planowana przebudowa Wybickiego.

i

CYTAT
NaszeMiasto

Droga wojewódzka 796 w Dąbrowie Górniczej-Tucznawie zamknięta dla tirów, a osobówki muszą zwolnić do 20 km/h. Co się stało?

Droga wojewódzka nr 796 w Dąbrowie Górniczej została zamknięta dla ruchu ciężkich samochodów. Pojazdy ważące więcej niż 10 ton nie powinny kierować się przez dzielnicę Tucznawa do Łaz i Zawiercia oraz w przeciwnym kierunku. Co się stało?

Okazało się, że z powodu złego stanu technicznego trzeba było zamknąć obiekt mostowy nad Suchodołem w dzielnicy Tucznawa (ulica Idzikowskiego), co nastąpiło w czwartek 22 lutego. Jednocześnie w tym miejscu została wprowadzona awaryjna organizacja ruchu.

Jak informuje miasto, by chronić wspomniany obiekt mostowy przed dalszą dewastacją, konieczne było wprowadzenie ograniczenia prędkości dla wszystkich pojazdów do 20 km/godz. oraz wyeliminowanie z ruchu pojazdów powyżej 10 t. Ten zakaz nie dotyczy jednak autobusów komunikacji miejskiej, które będą kursować nadal zgodnie z obowiązującymi rozkładami jazdy.

Z powodu ograniczenia tonażu wyznaczone zostały objazdy dla pojazdów powyżej 10 ton. Od strony Zawiercia objazd został poprowadzony przez DK78 w kierunku Siewierza oraz przez DK91 do węzła Podwarpie i dalej przez S1, DK94 i DW790.

Awaryjne oznakowanie będzie funkcjonowało do czasu naprawy obiektu. Ile może to potrwać?

- Jest to sytuacja nagła. Zlecona ekspertyza potwierdziła zły stan techniczny tego obiektu. Pozwoli ona też określić zakres prac, które muszą zostać wykonane, by ruch odbywał się ponownie z większym obciążeniem. Prace te wykonane zostaną w trybie pilnym ? mówi Piotr Purzyński, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Droga wojewódzka 796 pozostaje w zarządzie miasta, dlatego to właśnie lokalne władze samorządowe muszą zająć się rozwiązaniem tej kłopotliwej dla mieszkańców oraz kierowców sytuacji. O wprowadzonych zmianach i ograniczeniach w ruchu ciężkich pojazdów powiadomiona została GDDKiA oraz dąbrowska policja, która powinna zadbać o kontrole w Tucznawie, tak by zakaz jazdy dla ciężkich samochodów powyżej 10 ton nie był łamany, co może jeszcze bardziej pogorszyć stan mostu.

Mieszkańcy Tucznawy już od dawna zwracali uwagę na ciężkie pojazdy, które przeładowane jeżdżą przez ich dzielnicę m.in. w stronę Zawiercia, Myszkowa i Częstochowy. Dlatego kilka lat temu, na zlecenie miasta, przy ul. Idzikowskiego powstało specjalne miejsce do ważenia ciężarówek. Nie było ono jednak wykorzystywane, co podkreślają władze samorządowe Dąbrowy Górniczej, przez Inspekcję Transportu Drogowego do kontroli kierowców tirów. Być może zmieni się to po naprawie mostu w ciągu ul. Idzikowskiego. Miejsce do kontroli ciężarówek odwiedził bowiem ostatnio wiceminister infrastruktury Przemysław Koperski, który zadeklarował podjecie konkretnych działań i interwencję u Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
Sebastian22
^^ No to super bo tam już nie da się jechać bez wjechania w dziurę.
warius
Czytałem, że dalsza przebudowa Staszica ruszy w najbliższych tygodniach. Zamówienie z wolnej ręki więc bez przetargu wykona je wykonawca I etapu.

Ps. Brak źródła z lenistwa cool.gif
danielmdc
Gwarancja na trasę "olkuską" jeszcze trwa czy już po "ptokach" ? Są fragmenty gdzie nawierzchnia jest już popękana i da się zauważyć pojedyńcze dziury. Tegoroczna zima obnażyła stan dąbrowskich dróg i to srogo. Łatanie dziur dziurawych dróg to jest ratunek na krótką chwilę.
szer
Na rondzie przy parku Zielona wymieniono już całą nawierzchnię. Maszyny stoją więc nie wiem czy będą tam jeszcze coś robić czy zgarną je po prostu w tygodniu.


A na ulicach miasta można dzisiaj spotkać ekipy robiące malowanie na drogach.
Sootter
Wczoraj łatali ulicę Konopnickiej od skrzyżowania z ulicą Łączącą do Biedronki.
Z tego co widziałem poprawili tez wjazd na parking przy szkole (dotychczas to była ubita ziebia) - czy będą go robić całego - zobaczymy. Jedną z przyczyn ten mini poprawy może być fakt, ze na tym parkingu mieli cały sprzęt biggrin.gif
kicoo
Ekipa Drogopol rozpoczęła jakieś prace ziemne pomiędzy rondem Konopnickiej a kliniką weterynaryjną. Jak mniemam przygotowanie pod łącznik do Granicznej. Z całego serca życzę powodzenia, spokojnej pracy z sensem i zachowaniem standardów.
warius
Przy Skrzyżowaniu Wojska Polskiego ze Staszica pojawiły się znaki informujące o braku przejścia itp.( jeszcze nie rozstawione). Chyba na dniach ruszy remont Staszica i budowa ronda tym skrzyżowaniu.
Sebastian22
CYTAT(kicoo @ pon, 11 mar 2024 - 09:23) *
Ekipa Drogopol rozpoczęła jakieś prace ziemne pomiędzy rondem Konopnickiej a kliniką weterynaryjną. Jak mniemam przygotowanie pod łącznik do Granicznej. Z całego serca życzę powodzenia, spokojnej pracy z sensem i zachowaniem standardów.
https://www.youtube.com/watch?v=HeFU9aZdCns
CYTAT(warius @ czw, 14 mar 2024 - 22:11) *
Przy Skrzyżowaniu Wojska Polskiego ze Staszica pojawiły się znaki informujące o braku przejścia itp.( jeszcze nie rozstawione). Chyba na dniach ruszy remont Staszica i budowa ronda tym skrzyżowaniu.
https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...ulicy-staszica/
Grzegorz-dg
Mieszkańcy osiedla Mydlice od wielu lat czekają na remont ulicy Struga .Niby miasto cały czas szuka środków zewnętrznych na dofinansowanie tej inwestycji ale, remont jest konieczny pilnie bo stan obecny jest bardzo zły.
:)
Oj dzieje się w mieście biggrin.gif

łatają, sprzątają, sadzą, sieją, asfalt leją, kładą kostkę, malują itp To co było niemożliwe przez lata teraz dzieje się na naszych oczach. Stare opóźnione sprawy nagle są na szybko realizowane. Jak nie ma czym to chwalą się planami, wizualizacjami.
Do zdjęć przy miejskich inwestycjach ustawiają się tabuny różnych kandydatów i urzędników. Gdy z innych opcji nie są dopuszczani to już sami biorą łopaty w swoje ręce snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/sami...h/ar/c1-9666093

Ten okres przedwyborczy to zabawny ale dobry czas dla miasta i nas mieszkańców smile2.gif


CYTAT(Sootter @ czw, 07 mar 2024 - 06:43) *
Wczoraj łatali ulicę Konopnickiej od skrzyżowania z ulicą Łączącą do Biedronki.
Z tego co widziałem poprawili tez wjazd na parking przy szkole (dotychczas to była ubita ziebia) - czy będą go robić całego - zobaczymy. Jedną z przyczyn ten mini poprawy może być fakt, ze na tym parkingu mieli cały sprzęt biggrin.gif


Prawda, dobre i to, wymienili spore odcinki, ale i tak zostawili wiele mniejszych ubytków, pęknięć, zapadniętą jezdnię wokół studzienek. Po następnej zimie będą się sypać ominięte części. Cały ten odcinek nadawał się do wymiany. W czasie remontu stał tam sprzęt i chyba coś na koniec wyrównali.

Teraz jest budowany prawdziwy parking obok szkoły, to chyba z budżetu partycypacyjnego sprzed lat. Wszystko opóźnione i już przestałem to śledzić. Wiele rzeczy nie realizują tak jak było w projektach.


CYTAT(kicoo @ pon, 11 mar 2024 - 09:23) *
Ekipa Drogopol rozpoczęła jakieś prace ziemne pomiędzy rondem Konopnickiej a kliniką weterynaryjną. Jak mniemam przygotowanie pod łącznik do Granicznej. Z całego serca życzę powodzenia, spokojnej pracy z sensem i zachowaniem standardów.


Od niedawna jest już naniesiony na mapę OSM i można już w wyobraźni podróżować palcem po mapie snf (51).gif https://www.openstreetmap.org/#map=16/50.33...74&layers=N

tu było info o tym:
snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...poniatowskiego/
snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/tej-...e/ar/c1-9642269

Gdy prezydent występował tam przed kamerą to pamiętam, że coś namieszali z terminem zakończenia. Termin był dawno temu podany na etapie podpisania umowy i wtedy pisali do kiedy projekt i kiedy ruszą, oraz kiedy skończą. I tu też gdzieś w wątku to jest.

CYTAT(Grzegorz-dg @ wto, 19 mar 2024 - 11:33) *
Mieszkańcy osiedla Mydlice od wielu lat czekają na remont ulicy Struga .Niby miasto cały czas szuka środków zewnętrznych na dofinansowanie tej inwestycji ale, remont jest konieczny pilnie bo stan obecny jest bardzo zły.


a już chyba była w planie na ubiegły rok albo 2 lata temu i wypadła
:)
CYTAT
WAŻNY ETAP BUDOWY NOWEJ DROGI W KIERUNKU GOŁONOGA. OBJAZD DO ULICY KOLEJOWEJ

W związku z budową połączenia ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego w poniedziałek 15 kwietnia drogowcy zamkną stumetrowy fragment alei Poniatowskiego. Objazd do ulicy Kolejowej zostanie wyznaczony ulicami Augustynika, Kopernika i Konopnickiej.

Początek zaplanowanych na poniedziałek prac związany jest z rozbudową obecnego układu drogowego na styku ulic Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego. Będą one polegały na częściowej przebudowie istniejącego ronda oraz budowie drugiego ronda w rejonie kliniki weterynaryjnej AniCura Wróblewscy.

– Zamknięcie stumetrowego odcinka zaplanowaliśmy po porannym szczycie komunikacyjnym. Po odbiorze oznakowania tymczasowej organizacji ruchu wprowadzimy objazd do ulicy Kolejowej przez ulice Augustynika, Kopernika i Konopnickiej – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
– Przez kolejne dni będziemy obserwować ruch na trasie, przez którą wyznaczyliśmy objazd i w razie konieczności rozważymy zmianę pierwszeństwa na skrzyżowaniu alei Poniatowskiego z ulicą Augustynika – dodaje Zbigniew Kubik.

Ostatni element obwodnicy

Drugie rondo, którego budowa rozpocznie się w poniedziałek, docelowo umożliwi skierowanie ruchu na nowo budowaną wzdłuż torów drogę, która po nasypie połączy się z istniejącym wiaduktem przy ul. Granicznej i dalej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Z łącznika korzystać będą nie tylko kierowcy, ale także piesi i rowerzyści, bo dla których powstanie droga rowerowa i chodnik.


Tam przy tunelu miało chyba też powstać przy okazji tej inwestycji jakieś lepsze jego odwodnienie.
Ciekawe, że zaczynają od tej strony, a nie od nasypu. Pamietam przy przetargach zapytania wykonawców i właśnie w tym był problem z szybką realizacją. Ktoś zwracał uwagę, ze nowa skarpa po usypaniu musi się przez jakiś czas ustabilizować.

Trochę się spieszą z nazywaniem tym "ostatnim elementem", bo nim będzie przecież dopiero połączenie z Legionów.

A zakres remontu Młodych jest większy - nie tylko sama nakładka asfaltowa, ale zwężają jezdnię, a więc i nowy krawężniki itp. Ciekawe jak w takim przypadku z wpustami studzienek itp.
Dave
" Zamknięcie stumetrowego odcinka zaplanowaliśmy po porannym szczycie komunikacyjnym. Po odbiorze oznakowania tymczasowej organizacji ruchu wprowadzimy objazd do ulicy Kolejowej przez ulice Augustynika, Kopernika i Konopnickiej"

AKURAT! O 7:40 wczoraj już był zamknięty ten fragment i objazd. WSZYSCY kierowcy (łącznie ze mną) się "nadziali" i musieli zawracać na ulicy.
Znaków o zakazie ruchu, poza samą przeszkodą, BRAK!
:)
w rożnych miejscach od niedawna odnawiają poziome oznakowanie. Zobaczymy jaki tym razem będzie zakres. Od kilku lat z tym jest mega problem.
No i po zimie wciąż na załatanie czeka masa dziur.
Grzegorz-dg
Właśnie z odnawianiem oznakowania poziomego na drogach jest coroczny problem a gdy już zrobią to jakość prac jest marna.Oznakowanie się szybko ściera i jest mało widoczne.

Na Rondzie przy Alei Róż wylewają nowy beton miejscowo bo był spękany zapewne w ramach gwarancji miasto zleciło te prace.Krawężniki na rondzie betonowe już nie wyglądają dobrze zniszczone są powinny być granitowe dane od początku inwestycji. Niestety miasto wybrało najtańsze betonowe krawężniki i tak jest.
:)
CYTAT
NaszeMiasto

Dąbrowa Górnicza. Powstaje brakujący fragment obwodnicy śródmieścia. To nowa droga do wiaduktu i dodatkowe rondo

INWESTYCJE. W Dąbrowie Górniczej trwa remont i przebudowa kilku kolejnych dróg. Jedną z ważniejszych inwestycji jest budowa łącznika ulicy Poniatowskiego i Kolejowej z wiaduktem przy ul. Granicznej i Cupiała. To dziś brakujący fragment drogi pozwalającej jechać przez miasto z pominięciem śródmieścia i głównych, zatłoczonych w godzinach komunikacyjnego szczytu dróg.

Dąbrowa Górnicza: budują prawie kilometr brakującej drogi. Pojedziemy z pominięciem centrum

W połowie kwietnia drogowcy zamknęli stumetrowy fragment ulicy Poniatowskiego w Dąbrowie Górniczej. Takie rozwiązanie było konieczne, bo w tym miejscu powstaje teraz nowe rondo, będące częścią nowego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Objazd do ulicy Kolejowej został wyznaczony ulicami Augustynika, Kopernika i Konopnickiej.

Budowa połączenia ulicy Kolejowej i Poniatowskiego z wiaduktem przy ul. Cupiała i Granicznej oraz dalej aleją Zagłębia Dąbrowskiego to kolejna, duża inwestycja drogowa. Po jej zakończeniu ułatwi znacznie kierowcom poruszanie się po Dąbrowie Górniczej. Rozbudowa obecnego układu drogowego na styku ulic Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego polega na częściowej przebudowie istniejącego ronda oraz budowie drugiego ronda w rejonie kliniki weterynaryjnej AniCura Wróblewscy.

Drugie rondo docelowo umożliwi natomiast skierowanie ruchu na nowo budowaną wzdłuż torów drogę, która po nasypie połączy się z istniejącym wiaduktem przy ul. Cupiała i Granicznej i dalej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Z łącznika korzystać będą nie tylko kierowcy, ale także piesi i rowerzyści, dla których powstanie droga rowerowa i chodnik.

Przetarg na tę ważną inwestycję o długości prawie kilometra został ogłoszony 17 kwietnia ubiegłego roku roku. 10 sierpnia 2023 roku miasto podpisało natomiast umowę za wykonanie projektu i budowę nowej drogi ze zwycięską w przetargu firmą Drogopol. Miała ona czas do lutego 2024 roku na opracowanie projektu i uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń. To stało się faktem, więc inwestycja mogła się rozpocząć i teraz trwa.

Łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego ma mieć długość 900 metrów. Najważniejszą częścią inwestycji będzie wykonanie nasypu drogowego, równolegle do istniejących torów kolejowych i wykonanie skrzyżowania ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej. Wzdłuż całego odcinka planowana jest budowa infrastruktury dla pieszych oraz drogi dla rowerzystów, którą będzie można dojechać do ul. Granicznej (przejście pod torami kolejowymi).

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w trakcie prac przebudowany zostanie także tymczasowy wyjazd z tunelu pieszo-rowerowego w kierunku alei Poniatowskiego. Po zmianach nowy wyjazd będzie miał łagodniejsze nachylenie.

? Budowa łącznika to kontynuacja rozbudowy sieci dróg, która stanie się obwodnicą miasta. Ta sieć przebiegnie od granicy z Będzinem, poprzez drogę za Hutą Bankową, rejon dworca, ul. Kolejową, nowy łącznik, aż po Gołonóg. Dzięki temu zapewnimy szybki wjazd i wyjazd do i z Dąbrowy, odciążymy centrum i damy mu ?oddech? ? przyznaje Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Na budowę łącznika, wartego 20,8 mln zł, miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości prawie 19,8 mln zł. Zakończenie budowy nowej drogi planowane jest na pierwsze miesiące przyszłego roku.

Dąbrowa Górnicza: ważne inwestycje drogowe, będzie kolejne rondo w mieście

Obecnie w mieście trwa też inna, ważna dla kierowców i mieszkańców miast inwestycja drogowa. Chodzi o drugi etap przebudowy ulicy Staszica. Obejmuje odcinek od ul. Ziemby do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Inwestycją zajmuje się Drogopol, a więc ta sama firma, która wykonała już pierwszą część prac drogowych, związanych z przebudową ul. Staszica.

Poza przebudową kilometrowego odcinka ulicy projekt przewiduje budowę ronda na skrzyżowaniu z ulicami Wojska Polskiego i Starocmentarną oraz dokończenie budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Staszica i przez ulicę Wojska Polskiego połączenie jej z drogą rowerową w parku Hallera. Pojawi się także nowy chodnik. Inwestycja zaplanowana jest do rozliczenia na ten i przyszły rok, ale są szanse, że całość prac zostanie wykona do końca 2024 roku.

W maju zakończył się natomiast remont nawierzchni ul. Młodych, a nieco wcześniej ul. Morcinka oraz Tysiąclecia, na odcinku od ul. Piłsudskiego do 11 Listopada i Kosmonautów. Nową nawierzchnię asfaltową zyska też kolejny fragment ul. Tysiąclecia, od ronda przy WORD do wjazdu w osiedle przy ul. Kasprzaka.


zdjęcia
snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...043/zd/89608989

i snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...a-dabrowskiego/

troszkę zmienili projekt w porównaniu z koncepcją. Droga między rondami będzie troszkę przesunięta i pod innym kątem
:)
CYTAT
naszemiasto

Miasto przebuduje 3,5 km DW790 w Dąbrowie Górniczej. To popularna droga na Jurę i do zamku Ogrodzieniec w Podzamczu

Coraz bliżej kolejna duża inwestycja drogowa w Dąbrowie Górniczej. Chodzi o całkowitą przebudowę drogi wojewódzkiej nr 790 na odcinku ponad 3,5 kilometrów. Przedsięwzięciem chce się zająć sześć firm. Wkrótce przekonamy się, która oferta zostanie zaakceptowana i stanie się przepustką do prac w terenie.

Sześć firm chce remontować DW 790 w Dąbrowie Górniczej

Droga wojewódzka nr 790 w Dąbrowie Górniczej znajduje się w zarządzie samorządu miejskiego. Łączy drogę krajową nr 94 w Dąbrowie Górniczej z drogą wojewódzką nr 794 w Pilicy. DW 790 ma długość 34 kilometrów. W 2024 roku rozpocznie się gruntowna przebudowa 3,6-kilometrowego odcinka tej drogi.

Tym zadaniem chce zająć się sześć firm, które złożyły swoje oferty w ogłoszonym przez lokalny samorząd przetargu. Trzeba przyznać, że wszystkie mieszczą się w zakładanym przez miasto budżecie, co sprawia, że nie powinno być większych komplikacji z wyborem wykonawcy planowanych prac.

Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum dwóch firm: Complex z Dąbrowy Górniczej i Drogopol z Katowic. To kwota nieco ponad 19,7 miliona złotych. Dwie kolejne propozycje opiewają na nieco ponad 21 milionów złotych. Najdroższa okazała się oferta krakowskiej spółki ZEU, przekraczająca 31 milionów zł.

Remont DW 790 w Dąbrowie Górniczej. Co się zmieni?

Zwycięska w przetargu firma zajmie się odcinkiem od skrzyżowania z ul. Koksowniczą aż do granicy miasta z powiatem zawierciańskim, czyli do wjazdu na teren gminy Łazy. Przy DW790 nie ma chodnika. Nie powstanie także po zakończeniu planowanej przebudowy.

Jak tłumaczył wcześniej na łamach DZ Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego nawierzchnia na tym odcinku jest mocno zniszczona, a to oznacza, że wymieniona będzie musiała zostać cała podbudowa jezdni. Wykonanych zostanie potem kilka nowych warstw, łącznie z warstwą ścieralną. Pojawi się nowe oznakowanie.

Konieczna będzie także korekta geometrii skrzyżowań z ul. Białej Przemszy, Wypaleniska i Przelotową. Powstaną też chodniki w rejonie projektowanych zatok autobusowych oraz skrzyżowaniach z ul. Białej Przemszy i Przelotową. W planach jest też budowa kanalizacji deszczowej.

Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z zatwierdzonej jesienią ubiegłego roku ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. W Dąbrowie Górniczej pieniądze z tego programu zostaną przeznaczone na dwa przedsięwzięcia. 30 milionów złotych pozwoli na przebudowę DW790, natomiast 2 mln zł przyznane zostały na budowę zbiornika retencyjnego w rejonie ul. AK Ordona. Drogowa inwestycja w Dąbrowie Górniczej planowana jest na lata 2024-2025.


o 1/3 taniej niż dofinansowanie? Warto jakoś wykorzystać i pokombinować, rozszerzyć zakres - roboty dodatkowe itp
Zibar
Ta droga aż KRZYCZY o pas dla rowerów aż do Ogrodzieńca. Tyle, że już wcześniej remontowane odcinki zrobili bez tego.
pasqudek
Nie wiem co za debile siedzą w UM.
Na ul. Kasprzaka jest Biedronka.
Na jej w wysokości był znak: "Strefa Zamieszkania"
Nie dawno zamieniono na: "Strefa Ruchu" + ograniczenie do 20km/h
Natomiast wjeżdżając od ul. Kosmonautów nadal widnieje "Strefa Zamieszkania".
Podejrzewam, że tak samo będzie od ul. Tysiąclecia

W skrócie 3 wjazdy. I na pewno w jednym miejscu zmieniono znaki
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.