Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
pulsatilla1214
do kompletu brakuje tylko tej duńskiej bez gwiazdek :wink:
olo
:)+-->
QUOTE(:))
troche inna ciekawostka "komunikacyjna" dla tych ktorzy jeszcze nie wiedza. Jesli ktos chce miec jeszcze polska flage na rejestracji to musi sie pospieszyc bo od 2 maja bedzie juz wydawana "unijna" wersja.
Wyglada tak:
mam nadzieje ze to wina marnego zdjecia, bo nie prezentuje sie tu dobrze. Sam pasek jakis jasny, gwiazdki tez nie prezentuja sie na tym tle najlepiej. Jak widac brzydka czcionka zostaje po staremu.
Jak zawsze jestem ciekawy ile starych tablic pozostanie naszemu UM. Podobno te niewydane do tego terminu pojda na zlom a nie beda wydawane az do ich wyczerpania wiec troche pieniedzy w skali kraju sie zmarnuje. A ile to zalezy jak urzedy wczesniej obliczyly i ile zamowily starych.
Nie podoba mi sie ze bedziemy mieli na drogach az 3 wersje tablic. Kiedy wprowadzano biale tlumaczono sie dostosowaniem do UE... Wystarczyloby jeszcze troszke poczekac i zrobic jedna zmiane 2 lata temu.
Numeracja tablic pozostanie taka sama i bedzie kontynuowana. Dojda jedynie nowe kombinacje dla powiatow ziemskich w ktorych zabraknie obecnej puli i tam pojawi sie jeszcze jeden symbol.
Tym samym dolaczymy do 23 krajow UE (bez gwiazdek pozostanie tylko Dania):

[/quote]

To się nazywa Off-topic, nie jakieś tam marne dwa zdania. :twisted:
vacu
:)+-->
QUOTE(:))
troche inna ciekawostka "komunikacyjna" dla tych ktorzy jeszcze nie wiedza. Jesli ktos chce miec jeszcze polska flage na rejestracji to musi sie pospieszyc bo od 2 maja bedzie juz wydawana "unijna" wersja.
Wyglada tak:...[/quote]
A ja bym wolał takie tablice jak cypryjskie - oprócz gwiazdek mogłaby być jeszcze flaga lub godło sad.gif

Ale gdzieś czytałem, że bodajże w Niemczech [ale nie jestem pewny, że tam] za polską flagę na tablicy można dostać łomot więc pewnie niektórzy odetchną :roll:
:)
QUOTE(olo)
To się nazywa Off-topic, nie jakieś tam marne dwa zdania. :twisted:

szkoda zakladac nowy temat a dotyczy to wkoncu wydzialu komunikacji laugh.gif
wiec wiecej na temat niz w tym Twoim poscie :mrgreen: :10:
pulsatilla1214
:6:

zgadzam się w 100%, a to z okazji 1 Maja biggrin.gif
Dejmon
QUOTE([img)
http://www.se.com.pl/_iMg/site/se_logo3.gif[/img]]Tak się wyrzuca miliony

Wydziały komunikacji w całym kraju wyrzucą w błoto miliony złotych. Wszystko przez rozporządzenie ministra transportu o nowym wzorze tablic rejestracyjnych. Wydany 20 kwietnia dokument zaczyna obowiązywać już 2 maja. Przez 6 dni roboczych urzędnicy nie zdążyli wydać starych tablic. Teraz trzeba będzie wyrzucić je na złom.

Zostały tysiące tablic

Urzędnicy zapowiadają, że będą kierowali przeciwko ministerstwu pozwy sądowe. - Zwykle w takich rozporządzeniach jest jakiś okres przejściowy, w czasie którego można jeszcze wydawać stare tablice lub dokumenty, do wyczerpania zapasów. A tu wszystko potoczyło się z dnia na dzień - denerwuje się Bogusław Hawryś, szef łódzkiego wydziału komunikacji. - Tablice zawsze zamawialiśmy raz w miesiącu, po kilka tysięcy sztuk. Teraz zostanie mi ich grubo ponad 2 tysiące. Zapłaciliśmy za nie ponad 30 tysięcy złotych. I co mam z nimi zrobić? Trzeba będzie złomować.

Hawryś już postanowił sądownie domagać się od ministerstwa zwrotu pieniędzy.
Straty idą w miliony złotych

Podobna sytuacja jest w całym kraju. Straty mogą sięgnąć kilku milionów złotych.

- Urzędy miały więc 12 dni na przygotowanie się do tej operacji - broni ministerstwa Justyna Bracha z biura prasowego.

Nowe tablice od starych różnią się flagą. Polską zastąpi unijna z 12 gwiazdkami. Nowe tablice będą dostawać wszyscy, którzy po 2 maja zarejestrują samochód. Dotychczas używane tablice rejestracyjne zachowują ważność, nie trzeba ich wymieniać.

autor: Dariusz Kucharski, Paweł Fąfara


Tanie państwo wg PiS.
Dami7
Ulica Augustynika znów przejezdna!!!
Z ostatniej chwili (PAP, Reuters, TASS, informacja własna).

Jak donoszą nasi informatorzy służby miejskie realizujące hasło naszego Wielkiego Wodza (dla przypomnienia - hasło brzmi: "Plan pięcioletni wykonamy! Choćbyśmy go mieli wykonywać siedem lub osiem lat!!!"), tytanicznym wysiłkiem uczciły święto Klasy Robotniczo - Chłopskiej i doprowadziły do udrożnienia nieprzejezdnej od ponad pół roku ulicy Augustynika. W kupę gruzu zamieniła się ruina, strasząca okolicznych mieszkańców swoim widokiem. Kupa została następnie uprzątnięta. Miasto pozbyło się kolejnego wrzoda na swym - jakże szlachetnie wyglądającym -
obliczu architektonicznym.

Niech się święci Pierwszy Maja. Pozdrawiamy bratnie Narody Korei Północnej, Kuby i Białorusi! Matki - chrońcie dzieci przed biegunką!

Mieszkańcom Dąbrowy Górniczej, którzy do odległego o 200 m garażu dojeżdżali nadkładając 3 km, składamy najserdeczniejsze życzenia: "Pocałujcie nas w ... kupę (gruzu)".
:)
QUOTE(Dami7)
Ulica Augustynika znów przejezdna!!!


nie uwierze dopoki nie zobacze :mrgreen:
bylaby to wiadomosc roku i powod do chwaly dla wladz laugh.gif

EDIT. mam teorie - moze to bedzie droga ewakuacyjna na 1 maja dla dziadkow uciekajacych przed bojowkami wszechpolakow
vacu
:)+-->
QUOTE(:))
nie uwierze dopoki nie zobacze :mrgreen: [/quote]
A jednak!
Info z wczorajszego DZ:
:)
dobra juz wierze :oops:
mydliczek
zauważyliście te nowe tabliczki z informacją, że jest ścieżka rowerowa i gdzie prowadzi? takie niebieskie. Dwie widziałem w tyle parku Zielona (przy mostku), inną jak się jedzie na PIV od strony Zielonej (tuż przed wiaduktem z torami). W tym drugim miejscu jest zdeczka źle, bo pisze "Pogoria IV 0,6 km", a strzałka jest w przeciwną strone bo w lewo :? i prowadzi w jakąś inna ścieżke w pole tongue.gif
pulsatilla1214
Jakoś z początkiem maja chyba wytyczyli ów "TERENOWY SZLAK ROWEROWY" jak głoszą napisy na błękitnych tabliczkach. Cos tam więcej chyba pisało przy zjeździe na Pogorię II, ale spieszyłem na rybki nie zatrzymując się. W każdym bądź razie ciągnie sie on wzdłuz brzegów Pogorii II od jazu pietrzącego wode wzdłuż zachodniego i północnego brzegu a następnie wzdłuż Pogorii biegnie chyba nad Pogorię I.

Jakiś odcinek jest też wzdluż Babiej Ławy (to ta rzeczka między "brzózkami", a lasem w Gołonogu . Wchodziłem na stronke UM ale nic tam nie znalazlem na temat jego przebiegu. Pewnie łączy Pogorie i zahacza Zieloną (?) Czyzby był dwukierunkowy;p? Są tabliczki z białymi i czasem też czerwonymi strzałkami (?)
:)
wreszcie jakies posty na forum :)

zauwazyliscie ze w tym roku latanie dziur polega tylko na ich zalepianiu, a nie na wycinaniu calych prostokatow. Troche wyglada to na prowizorke
mydliczek
To się nie zgodze. Na Legionów Polskich wycinali prostokąciki (widziałem na odcinku od Będzina do Sztygarki). Może to w związku z otwarciem Leader Price tongue.gif hehe

Tak, to ten "Terenowy szlak rowerowy" - Niebieskie tabliczki z białymi strzałkami są na końcu Zielonej :)
pozdrawiam
Zagrożone miliony


Ponad 20 milionów złotych może stracić województwo śląskie. Chodzi o pieniądze, które miały być przeznaczone na budowę wiaduktu w Dąbrowie Górniczej, kanalizacji i oczyszczalni ścieków przy euroterminalu w Sławkowie oraz remonty pociągów.



Jeżeli pieniądze nie zostaną wydane do końca czerwca, wrócą do Warszawy. Wojewoda śląski w oficjalnych pismach przypomniał dziś samorządowcom o upływających terminach. Samorządowcy odpowiadają, że co mogli, zrobili. Choć z gabinetu wojewody śląskiego do gabinetu marszałka województwa śląskiego jest zaledwie 180 kroków, tym razem nie wojewoda nie zdecydował się na spotkanie, a przesłanie oficjalnego pisma. Pisma, w którym zachęca m.in. marszałka województwa do wykorzystania rządowych dotacji. Ich, czyli samorządu województwa śląskiego oraz prezydenta Dąbrowy Górniczej i burmistrza Sławkowa. Chodzi o ponad 20 milionów złotych rządowych pieniędzy. Pieniędzy, które miały być przeznaczone na zakup szynobusów, modernizacje 4 pociągów, budowę kanalizacji i oczyszczalni ścieków przy euroterminalu w Sławkowie i budowę wiaduktu w Dąbrowie Górniczej. Pieniądze trzeba wykorzystać do 30 czerwca. I tu pojawia się problem. Wiesław Maras, wicemarszałek województwa śląskiego nie ukrywa, że problem, jest, ale jak twierdzi, to wina prawa, a nie bezczynności samorządu.

Z przetargiem problem mają też władze Sławkowa, gdzie przy euroterminalu ma powstać kanalizacja i oczyszczalnia ścieków. Choć ogłoszono go w lipcu ubiegłego roku, czyli przed decyzją, że to właśnie Sławków ma realizować te inwestycję, dopiero w środę rozpatrzone zostaną kolejne odwołania firmy, która przegrała przetarg. Na wydanie i sprawdzenie 7 milionów złotych Sławków będzie miał wiec około 3 tygodni. O pieniądzach i terminach, w których powinny zostać wydane samorządowcy wiedzieli od kilkunastu miesięcy. I większość bez problemów je zagospodarowała.
TeodorMotor
Na Al.Zagłębia i w paru innych miejscach naprawiane/zwmacniane są przejścia dla pieszych.
:)
QUOTE(TeodorMotor)
Na Al.Zagłębia i w paru innych miejscach naprawiane/zwmacniane są przejścia dla pieszych.


dokladnie sa obnizane krawezniki.

czekamy na naprawe forum wink.gif
:)
QUOTE([img)
http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Dwupasmowa jezdnia ma powstać obok Parku Zielona i dąbrowskich Pogorii
dziś

To kosmiczny pomysł - tak jednoznacznie określają plany budowy drogi tuż obok swoich posesji mieszkańcy ulic Śliwińskiego i Korzeniec, którzy są zbulwersowani zamiarami dąbrowskiego magistratu. Jak podkreślają teraz żyją w ciszy i spokoju, z dala od miejskiego zgiełku i spalin, ale kiedy powstanie tutaj dwupasmówka rozpęta się prawdziwy horror. We wtorek protestowali w Urzędzie Miejskim, a termin kolejnego spotkania z władzami miejskimi ustalono na 24 lipca.

Autostrada przy płocie

O budowie drogi, która miałaby połączyć mieszczącą się w centrum miasta ulicę Kościuszki z ulubionym miejscem wypoczynku dąbrowian, Parkiem Zielona oraz nowym zbiornikiem wodnym Kuźnica Warężyńska ponoć mówiło się już od dawna. Nikt jednak nie przypuszczał, że koncepcja budowy w obecnym kształcie kiedykolwiek zostanie wprowadzona w życie. Zwłaszcza, że jak tłumaczą projektanci, została wytyczona jeszcze w latach 90. minionego wieku.

- Byliśmy na kilku spotkaniach w magistracie z władzami miasta i projektantami, ale nikt nie potrafi nam odpowiedzieć, dlaczego droga ma przebiegać właśnie tędy. Słyszymy tylko, że musi być dwupasmowa, bo taka jest na Kościuszki, a poza tym mieszkańcy Śląska i Zagłębia muszą mieć łatwy dojazd do Pogorii IV i terenów parkowych. Zgodnie z planami samochody będą jednak jeździć sześć metrów od płotu mojej posesji. Podobnie będzie z trzema budynkami na Korzeńcu. Ktoś wybudował sobie nowy dom w spokojnej dzielnicy, a teraz zafundują mu pod oknami autostradę. Czy to jest normalne, że bez konsultacji z nami podejmuje się takie decyzje? - pyta rozgoryczony Łukasz Winsczyk.

Jakby tego było mało tuż za domami przy ul. Śliwińskiego na środku łąki ma powstać ogromne rondo, a jednemu z mieszkańców pod budowę podobno trzeba będzie zabrać 4 metry działki.

Zginie fauna i flora?

- To całkowicie bez sensu. Przecież nad Pogorię IV można spokojnie dojechać od strony Piekła albo Wojkowic Kościelnych. Nie ma żadnych przesłanek, które usprawiedliwiałyby powstanie jezdni w tym miejscu. Przecież, kiedy cały ruch zostanie skierowany właśnie tutaj, spaliny i hałas zniszczą unikalną roślinność. Nie mówiąc już od zwierzętach, dla których okoliczne zagajniki i łąki są naturalnym siedliskiem - podkreśla Adam Kawczyński.

Dwupasmówka rzeczywiście będzie przebiegała tuż obok Parku Zielona, a jak przyznają dąbrowianie wszędzie ciężki ruch i samochody wyprowadza się z zielonych dzielnic i centrów, budując obwodnice.

- U nas jest jak widać odwrotnie. Nikt nie pomyślał, że będzie to idealna droga dla ciężarówek i dostawców, jadących od strony Łagiszy. Płacimy podatki, jesteśmy pełnoprawnymi obywatelami i dlatego nie zgadzamy się na taką lokalizację. Jeśli będzie trzeba, to złożymy protest do Trybunału Europejskiego w Strasburgu - zapowiada Łukasz Winsczyk.

Bo takie są plany

Wojciech Sobczyk, naczelnik Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miejskiego uspokaja jednak, że budowa tej drogi na razie nie jest planowana, a w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczono jedynie teren dla ewentualnej realizacji tej inwestycji. Jak przyznaje w planie tym już w 1994 roku wyznaczono niezabudowany teren o szerokości 45 metrów, gdzie mógłby zostać rozbudowany układ komunikacyjny miasta, by łatwiej było się dostać z centrum do Korzeńca, Parku Zielona, Niepiekła, Kuźnicy Warężyńskiej i Marianek. Obecnie w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Dąbrowy Górniczej z 1998 roku przez teren Korzeńca rzeczywiście wytyczona została droga zbiorcza w kierunku Marianek i Pogorii IV, z pominięciem Parku Zielona.

- Będzie to droga o szerokości w liniach rozgraniczenia 30 metrów. Droga ta została zaprojektowana w odległości około 20 metrów od budynków mieszkalnych przy ul. Śliwińskiego. Przesunięcie jej jest nie możliwe, ze względu na niezgodność z obowiązującym studium zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej - podkreśla naczelnik Sobczyk. - W obecnej chwili nie jest także możliwa przebudowa odcinka ulicy Robotniczej od ulicy Limanowskiego do ulicy Korzeniec z powodu zabudowy i małej szerokości pasa drogowego między budynkami oraz niekorzystnego promienia skrętu dla samochodów o większych gabarytach, skręcających z ulicy Limanowskiego w ulicę Robotniczą - dodaje.


Jest inne wyjście

Zdaniem mieszkańców plany budowy drogi powinny zostać jeszcze raz przemyślane i przeanalizowane. Najlepszym wyjściem byłoby przesunięcie jej o około 100 metrów w kierunku nieużytków przed Parkiem Zielona. Wówczas nie tylko natłok samochodów zostałby oddalony od domostw, ale przede wszystkim przy budowie ominięte zostałyby przeszkody. Dziś jest bowiem wytyczona w ten sposób, że jak podkreślają dąbrowianie biegnie dokładnie po gazociągu, rurociągu, torze kolejowym oraz dwóch naturalnych strumieniach z wodą. Droga jest także nienaturalnie wykręcona, zamiast biec w linii prostej.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


czekam na ta droge od zawsze :!: Niech wreszcie zaczna w najblizszych latach ja budowac :!: Oczywiscie wraz z wiaduktem nad torami w okolicach dworca. Jakos ja wiedzialem ze jest planowana wiele lat temu a mieszkancy obudzili sie dzisiaj. Tak samo plan zagospodarowania zostal przyjety chyba w zelszym roku i wtedy mieli czas na uwagi. 20m od domow to naprawde daleko :!: Qrcze jak im nie pasuje zycie w miescie niech sie wyprowadza na jakas pustelnie na wies. Z tym ogromnym zwiekszeniem ruchu i "autostrada" zupelnie sie osmieszaja laugh.gif

qrcze wybudujcie to wkoncu a zwiekszy sie dostepnosc i atrakcyjnosc terenow na polnoc od linii kolejowej i Korzeniec zacznie sie naprawde rozwijac. Bedzie to wielkie udogodnienie dla mieskznacow w dojezdzie na Zielona i Pogorie a takze olbrzymie dl mieszkancow dzielnic Korzeniec i IX.
pozdrawiam
No po tym artykule widać tylko jedno, ze kampania wyborcza się zbliża, ewentualnie DZ już nie miał pomysłu na jakiś inny spiskowy artykuł. O tej drodze wiadomo już kilka ładnych lat i nikt nie protestował, a to może dlatego, ze to jest tylko projekt i nikt w UM nie myśli poważnie o jego realizacji w najbliższym czasie.

A cala reszta już powszechnie znana, DG to park narodowy, w którym przez ostatnie 3 lata praktycznie każda większa inwestycja była oprotestowana. Ale o tym się już rozpisywałem i nie chce się denerwować.
:)
QUOTE([img)
http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
W mieście brakuje bezpiecznych przejść dla pieszych
dziś

Przejście na drugą stronę ul. Piłsudskiego graniczy często z cudem, bo na całej jej długości są tylko trzy przejścia podziemne. Rozpędzeni kierowcy notorycznie łamią przepisy ruchu drogowego, nie zważając na pieszych. Mieszkańcy mają już tego dość.

Jak na wyścigach

Ul. Piłsudskiego to główna arteria komunikacyjna w mieście. Najgorzej jest na skrzyżowaniach z ul. Morcinka i Tysiąclecia.

- Powinny być tutaj sygnalizatory, bo kierowcy w ogóle nie zwracają uwagi na przechodniów. Nie hamują nawet wtedy, jak jest się już na pasach. Czujemy się jak intruzi, nie wspominając już o tym, że jadąc z wózkiem dziecięcym, blokuje się on w szynach tramwajowych - podkreśla Anna Ścisłowska.

- Policjanci powinni stać w tych miejscach cały czas i pilnować naszego bezpieczeństwa, bo w starciu z rozpędzonymi autami nie mamy żadnych szans. Jakby tego było mało, środkiem jezdni jeżdżą tramwaje, - dodaje Mirosława Wilczyńska.

Sygnalizatory pomogą?

Już wkrótce ma być rozpoczęta przebudowa pierwszego skrzyżowania u zbiegu ulic Piłsudskiego i Granicznej. Tutaj nasilenie ruchu samochodowego jest ogromne, bo większość kierowców skręca do Urzędu Miejskiego.

-Został już rozstrzygnięty przetarg na wykonanie tej inwestycji, która w przeważającej mierze będzie finansowana z funduszy zewnętrznych. Pojawi się tam sygnalizacja świetlna, a także przebudowany zostanie cały układ komunikacyjny. Pierwsze prace powinny rozpocząć się już w najbliższych tygodniach - wyjaśnia Artur Weber, naczelnik Wydziału Gosopodarki Komunalnej dąbrowskiego UM.

Powiatowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego będzie natomiast wkrótce zastanawiała się, jak rozwiązać problem braku bezpiecznych przejść na skrzyżowaniach z ul. Tysiąclecia i Morcinka. Być może kolejna sygnalizacja świetlna pojawi się właśnie przy ul. Tysiąclecia.

- Konieczne będzie wprowadzenie pełnego monitoringu ruchu drogowego na ulicy Piłsudskiego i zsynchronizowanie sygnalizatorów, tak by ruch odbywał się płynnie, a jednocześnie piesi mogli spokojnie przejść przez jezdnię. Trzeba opracować tutaj odpowiedni projekt, umieścić na liście inwestycji i znaleźć w budżecie fundusze na jego realizację - informuje naczelnik Weber.

Policja podpowiada

Dąbrowscy policjanci potwierdzają, że na ul. Piłsudskiego dochodzi do wielu wypadków.

- Dla poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Tysiąclecia powinna pojawić się sygnalizacja świetlna albo rondo kompaktowe, takie jak powstało przy ulicach 11 Listopada i Tysiąclecia. Tam także było niebezpiecznie, ale teraz sytuacja znacznie się poprawiła - podkreśla komisarz Grzegorz Skuta p. o. naczelnika Sekcji Ruchu Drogowego dąbrowskiej Komendy Miejskiej Policji. - Kolejne oznakowane przejście dla pieszych powstanie w rejonie McDonaldsa, na skrzyżowaniu z ulicą Morcinka, co także powinno pomóc pieszym w łatwiejszym przejściu na drugą stronę - dodaje.

Jak przyznają policjanci dla ograniczenia wypadków z udziałem pieszych przydałoby się także zamontowanie barierek na całej długości ulicy Piłsudskiego, ale na to potrzebne są kolejne fundusze.


Statystyka potwierdza

Niedawno na ul. Piłsudskiego mężczyzna w wieku około 50 lat został śmiertelnie potrącony przez kierowcę samochodu, który nie udzielił poszkodowanemu pomocy. Podczas naszego wspólnego patrolu z policjantami z Sekcji Ruchu Drogowego natrafiliśmy natomiast na pirata drogowego, mieszkańca Żelisławic, który pędził przez miasto volkswagenem golfem ponad 100 km/h, przekraczając dozwoloną prędkość o prawie 60 km. To kolejne przykłady na to, że ulica ta należy do najniebezpieczniejszych w mieście i właśnie tam dochodzi co roku do największej liczby wypadków. Na kolejnych miejscach pod względem kolizji i wypadków są ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego, a więc przedłużenie ul. Piłsudskiego w kierunku Będzina.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


o sygnalizacji na Pilsudskiego/Tysiaclecia piszemy na forum od zawsze wink.gif
:)
fajnie wygladaja te "obnizenia kraweznikow" obecnie robione na niektorych przejsciach. Chodzi mi o te wykonczone na koncu na zolto. Fanie byloby jakby w przyszlosci robiono wszystkie w podobnym stylu.

Co z dalszym malowaniem slupow wzdluz Pilsudskiego/Krolewj Jadwigi/Sobieskiego :?: Obecne strasznie szpeca to paskudne miasto.

Co z dalszym remontem nawierzchni Pilsudskiego :?: Nie bedzie w tym roku :?:
mucha
Remontu Pilsudskiego w tym roku nie bedzie :x Taka dostalem odpowiedz od pana rzecznika pare miesiecy temu. Drog rowerowych w miescie tez nie bedzie. A obnizanie kraweznikow na przejsciach jest super. Od paru miesiecy chodze na spacery z wozkiem i nie raz juz przeklinalem te wysokie krawezniki.
:)
DZ sie wkoncu zorientowal.

Ja nie zauwazylem zeby powstala jakakolwiek trasa :!: No moze ten kawalek po wale ktorego nie mozna nazwac droga rowerowa. Powstaly tylko miernej jakosci ("ogromne" laugh.gif ) oznaczenia, ktore pewnie zostana niedlugo zniczone i bedzie po sciezkach.

propunje osoby odpowiedzialne za te "sciezki" wyslac gdzies na "szkolenia" zeby zobaczyli co to znaczy sciezka rowerowa i jak powinna wygladac
Na razie jedyna sciezka jest ta wzdluz zachodniego i poludniowego brzegu IV i ten krotki kawalek w parku Hallera (tutaj i tak ludzie po niej spaceruja)

QUOTE([img)
http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Na trasach rowerowych pojawiły się nowe oznaczenia
dziś

Nawet ci amatorzy rowerowych wycieczek, którzy zawitają w rejony Parku Zielona i dąbrowskich jezior Pogoria po raz pierwszy nie będą już mieli kłopotów z wybraniem odpowiedniej trasy przejazdu. Wszystko za sprawą nowych, widocznych z daleka oznaczeń szlaków.

Bezpieczniej do celu

W wielu miejscach pojawiły się ogromne, niebieskie tablice, oznaczone symbolem roweru, które kierują wszystkich na wyznaczony szlak. Są one oznaczone strzałkami w różnych kolorach. Każdy, kto np. znajdzie się w Parku Zielona będzie mógł wybrać na przejażdżkę trasą oznaczoną kolorem białym. Ma ona 1,5 km długości i prowadzi nad popularne jezioro Pogoria III. Jeśli natomiast będziemy chcieli dojechać nad nowy zbiornik Kuźnica Warężyńska, zwany potocznie Pogorią IV, trzeba wybrać drogę oznakowaną kolorem czerwonym.

- To dobry pomysł. Bo nie wszyscy rowerzyści wiedzą, jak bezpiecznie i bez przeszkód poruszać się po tym terenie. Wjeżdżając na jakiś nieoznakowany, leśny dukt możemy zupełnie niepotrzebnie napotkać na jakieś przeszkody, stracić czas i ochotę na dalszą rowerową wyprawę - podkreśla dąbrowianka, Lucyna Zawadzka.

W kilku miejscach ustawione zostały także szczegółowe regulaminy korzystania z nowych, terenowych szlaków rowerowych. Można się z nich m.in. dowiedzieć, że przejażdżki powinny się kończyć przed zmrokiem, nie należy używać tutaj sygnałów dźwiękowych, a także trzeba dostosować technikę jazdy i szybkość do warunków pogodowych oraz ruchu pieszych.

- Chcieliśmy w ten sposób jeszcze bardziej ułatwić przejazd rowerzystom, kierując trasy w atrakcyjne miejsca. Mamy nadzieję, że szczególnie teraz, w okresie letniej laby, dzięki temu jeszcze więcej osób skorzysta z wycieczek rowerowych po urokliwych miejscach naszego miasta - mówi Roman Szopa, naczelnik Wydziału Sportu, Rekreacji i Turystyki UM.

Powstają kolejne trasy

Obecnie nadal rozbudowywana jest sieć szlaków rowerowych, które połączą najciekawsze miejsca w Dąbrowie Górniczej. Przed tegorocznymi wakacjami oznakowany i oddany do użytku został odcinek szlaku, mający swój początek w Parku Zielona, a następnie biegnący wzdłuż wału rzeki Przemszy i nad brzegiem Pogorii III. Tam łączy się z już istniejącą trasą, zatacza krąg wokół ostoi ptactwa, jakim jest użytek ekologiczny Pogoria II, by ostatecznie dotrzeć do brzegów Pogorii I. W sumie nowy szlak ma około 9 km, a łącznie długość wszystkich wynosi ok. 20 km. To jednak nie wszystko.

- Na rozwój kolejnych tras w budżecie gminy są już zabezpieczone odpowiednie fundusze. Planujemy systematyczne powiększanie ich długości, zgodnie z istniejącym projektem architektonicznym, który obejmuje aż 85 kilometrów. Pozwoli to na połączenie centrum z tak zwanymi terenami zielonymi, a następnie dalej w kierunku Jury Krakowsko-Częstochowskiej, z jej atrakcjami przyrodniczymi i zabytkami historycznymi - wyjaśnia Roman Szopa.

Zgodnie z tym projektem przy nowych szlakach mają się pojawić liczne zadaszone wiaty, gdzie rowerzyści będą mogli odpocząć, a także dodatkowa infrastruktura, ławeczki i kosze na odpadki.
Dejmon
QUOTE([img)
http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Zgodnie z tym projektem przy nowych szlakach mają się pojawić liczne zadaszone wiaty, gdzie rowerzyści będą mogli odpocząć, a także dodatkowa infrastruktura, ławeczki i kosze na odpadki.


A czy przy tych wiatach i ławeczkach będzie stał na stałe patrol Policji lub Straży Miejskiej? Jeśli nie, to równie dobrze pieniądze na ten cel można wrzucić do fontanny w Parku Zielona - przynajmniej przyniesie to szczęście władzom, ale raczej nie w nadchodzących wyborach :twisted:
mydliczek
Te wiaty to mnie najbardziej rozśmieszyły laugh.gif
O przepraszam jeszcze mamy ścieżkę wzdłuż Kościuszki(z góry do centum) i na wyromontowanym pasażu na Mydlicach! tongue.gif hehe
A jak jest ze ścieżką z Zielonej na Pustynie Błędowską, bo tam jest jakiś drogowskaz na nią (bodajże 15 km). Jechał ktoś? I jest wogóle owa?
:)
QUOTE([img)
http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Kontrowersyjny harmonogram łatania dziurawych jezdni
dziś

Problemy z rozstrzygnięciem przetargów na utrzymanie miejskich dróg sprawiły, że wiele z nich nie doczekało się jeszcze po zimie nawet interwencyjnego, pobieżnego remontu. Dziury i wyrwy jak były, tak są. Jak się okazuje, przy ich usuwaniu pracuje tylko pięć ekip. Zdaniem dąbrowskich rajców przy tak fatalnym stanie nawierzchni powinno ich być trzy razy więcej.

- Ubytków po zimie jest tak dużo, że ich łatanie potrwa jeszcze około półtora miesiąca - przyznał Artur Weber, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej UM.

Drogowcy uwijają się z remontami najszybciej jak mogą, ale prace te mogą potrwać znacznie dłużej niż planuje magistrat, bo ich harmonogram wydaje się mało sensowny.

- Na ulicy Ludowej ekipa łatała nawierzchnię, a trzydzieści metrów dalej przy ulicy Dąbskiego nie zostało zrobione nic. Zapadliny i wyrwy wciąż straszą kierowców. Czy nie dałoby się tego jakoś skoordynować, żeby niepotrzebnie nie jeździć dwa razy w to samo miejsce? - pytali radni, podkreślając, że podobna sytuacja miała miejsce także m.in. na ulicy Łukasińskiego.

- Mieszkańcy się z nas śmieją, bo niedługo będzie wrzesień, a my jeszcze usuwamy dziury po zimie. Dlaczego nie można posłać w teren piętnastu ekip remontowych, żeby było szybciej? Trzeba to zmienić - zaapelowała radna Bogusława Ciaś.

Zdaniem władz miejskich wszystko przebiega zgodnie z planem.

- Usuwamy w pierwszej kolejności dziury i ubytki, które stanowią największe zagrożenie dla ruchu i kierowców. Program jest co dwa tygodnie weryfikowany i dostosowujemy go do aktualnych potrzeb - tłumaczył Janusz Olszówka, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
(pas) - Dziennik Zachodni


od bardzo dawna zadnej ekipy nie widzialem i dziur nie ubywa. Moze zgubili sie gdzies w Trojwsi
pulsatilla1214
W Gołonogu na Cedlera jakos tydzień temu załatali osiedlowe uliczki, a nawet wyremontowali pewną starą studzienkę :wink:
Dejmon
Niedawno łatali i poprawiali krawężniki przy skrzyżowaniu alei Zagłębia Dąbrowskiego i Folwarcznej. Mam nieodparte wrażenie, że gdyby nie wybory samorządowe, nic by się nie działo.
:)
to miasto nic nie zrobilo dla inwestorow. Zeby tak wygladala droga do strefy a remont ciagle przekladany. Na pewno bardzo zacheca to inwestorow gdy przyjezdzaja obejrzec tereny

QUOTE([img)
http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Na nową drogę trzeba jeszcze poczekać
dziś

Ulica Tworzeń prowadzi do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ruch jest na niej bardzo duży. Ciężkie samochody zdążyły zniszczyć nawierzchnię, a koleiny są tak głębokie, że jazda po takiej drodze grozi uszkodzeniem samochodu. Skarżą się kierowcy i mieszkańcy ulicy.

- Strefę łatwo było utworzyć, bo wystarczyło wytyczyć jakiś teren, ale o to, żeby zrobić tam porządną drogę nikt już nie zadbał, a przecież z istnieniem Specjalnej Strefy Ekonomicznej wiąże się też wzmożony ruch ciężarowych samochodów - mówi pan Józef.

Że droga jest w opłakanym stanie, przyznają nawet urzędnicy. Plany remontujuż są. W pierwszej wersji droga miała być nawet modernizowana jeszcze w tym roku, ale niestety, sprawa się odwleka.

- Po ostatnich przesunięciach budżetowych remont drogi przełożono na rok następny. Radni musieli dokonać kilku cięć w budżecie - wyjaśnia Waldemar Baranowski, kierownik referatu drogownictwa Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Zgodnie z zapisami w wieloletnim planie inwestycyjnym urzędnicy przewidują remont ulicy Tworzeń w latach 2007-2008. W tym czasie nie tylko zmodernizowana zostanie droga, ale planuje się też wykonanie odwodnienia i oświetlenie ulicy.

- Oprócz remontu ulicy Tworzeń planuje się też dokończenie drogi prowadzącej od ulicy Podlesie przez wiadukt do bramy towarowej dawnej Huty Katowice. Dzięki temu ulica zostanie nieco odciążona i mieszkańcy wyraźnie odczują wtedy ulgę - zapewnia Waldemar Baranowski.

Plany dokończenia drogi do huty rzeczywiście istnieją, ale ich realizacja przewidziana jest na lata 2007-2010. Do tego czasu mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość.

vacu
K**** szlag mnie już trafia jak czytam te artykuły o DG. Na ocieplenie szkół albo bibliotekę to bez mrugnięcia okiem dają grube miliony ale żeby utworzyć miejsca pracy [poprzez przyciągnięcie inwestorów] to już żal pieniędzy, trzeba robić cięcia, przesuwać na kolejne lata... :evil:

Nasze władze widocznie wychodzą z założenia, że najważniejsza jest strawa duchowa... :?
:)
QUOTE(mucha)
Remontu Pilsudskiego w tym roku nie bedzie :x Taka dostalem odpowiedz od pana rzecznika pare miesiecy temu.


no to tym bardziej dziwi to ze nie zalatano tam nawet dziur
Bartek
Wlasnie przeczytalem na onet.pl taki tekst

QUOTE
Dolnośląscy policjanci zatrzymali kierowcę, który w ciągu 15 sekund jazdy samochodem tak naruszył przepisy prawa drogowego, że "zasłużył" na 25 punktów karnych.
Mężczyzna przekroczył dozwoloną prędkość o 43 kilometry, podwójną linię ciągłą, wyprzedzał na przejściu dla pieszych, a dodatkowo ani on, ani pasażerowie nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Jak poinformowała Beata Tobiasz z biura prasowego dolnośląskiej policji, 23-letni kierowca jechał jedną z ulic w podwrocławskiej miejscowości Jelcz-Laskowice. Policjant, który zatrzymał pirata drogowego, mówił, że mężczyzna nie miał świadomości, że przekroczył wszelkie normy prawa ruchu drogowego i zdrowego rozsądku. Uwierzył dopiero po tym, jak funkcjonariusze pokazali mu zarejestrowany film z jego szaleńczą jazdą.

Zatrzymany otrzymał mandat w wysokości 600 zł i stracił prawo jazdy - przekroczył bowiem maksymalną liczbę punktów karnych, czyli 21 punktów. Jeżeli będzie chciał odzyskać prawo kierowania pojazdami, będzie musiał ponownie zdać egzamin.


No wiec u nasw Dabrowie G. takich piratow moga zatrzymac nawet z 30 dziennie na wlasnie ulicy 11-go Listopada, tj. od dawnych zakladow bytomskich do ronda kolo osiedla kasprzaka i WORD. Jest przejscie dla pieszych, swiatla, przejscie, ciagle linie, przystanek autobusowy itd. Kierowcy wogole nie zwracaja uwagi na znaki, linie ciagle czy nawet przejezdzaja na czerwonym kolo Lidla (pare razy dziennie widze biggrin.gif ostatnio nawet koles Audi A3 trzasnal w motocykliste ktory jechal prawidlowo)

Fotka tej ulicy http://img64.imageshack.us/my.php?image=widokhl6.jpg troszke zimowy klimat tongue.gif

Jakby Policja chciala poprawic statystki to polecam sie tutaj ustawiac, braknie im z pewnoscia druczkow na mandaty wink.gif
:)
wreszcie ruszaja pierwsze prace przy przebudowie skrzyzowania Pilsudskiego/Graniczna.

Na Pilsudskiego maluja barierki na szaro (prawie jak srebrny laugh.gif ). Lepsze to niz wiejskie zolto-czerwone. Zeby byli tylko konsekwentni i pomalowali kiedys tak samo w calym miescie
:)
trzeba tez odnotowac ze zakupiono zielona farbe i po wieeelo miesiecznej przerwie powraca malowanie slupow na Pilsudskiego ( na tamten podklad) :shock: biggrin.gif

Kiedy doczekamy sie malowania w strone Redenu i w Centrum :?:
pulsatilla1214
Ciekawe kiedy doczekamy się połączenia ścieżką Pogorii III z Pogorią IV w okolicach łączących te jeziorka rur. Pozostaje brodzenie w piasku;-)? Miała byc śluza... Nie ma nawet porządnej ścieżki :twisted: !

Od strony tamy łatwiej sie dostać, no ale to kawałek. A i tak jest to "ścieżka gruntowa", :wink: Z przystankiem na tory.
rafi
:)+-->
QUOTE(:))
Na Pilsudskiego maluja barierki na szaro (prawie jak srebrny laugh.gif ). Lepsze to niz wiejskie zolto-czerwone. Zeby byli tylko konsekwentni i pomalowali kiedys tak samo w calym miescie[/quote]

To podkladowka wink.gif. Wlasnie zaczeli ja zamalowywac na zolto i czerwono hehe.
rafi
Dzis zauwazylem, ze remontuja fontanne przy 3 Maja. Ciekawe, co z tego wyniknie.
Swoja droga to skandal, zeby w samym centrum miasta nie mozna bylo zapobiec dewastacjom. Wydaje mi sie, ze inne miasta jakos sobie z tym radza.
pozdrawiam
Jak napisałeś o remoncie fontanny to myślałem że masz na myśli drobną konserwacje. Tzn. myślałem że uzupełniają powyrywane płytki z granitu. A tu mamy praktycznie budowę nowej fontanny od podstaw. I chyba nie ma to za dużo wspólnego z aktami wandalizmu no chyba że ktoś przejechał fontannę czołgiem.

PS na dobre rozpoczęła się budowa sygnalizacji przy komendzie.
mydliczek
remontują rozsypane schody koło LP na mydlicach (te z których się schodzi na Ludową). Właściwie zerwali je całkowicie. Tam płyty się normalnie bujały, a kawały betonu spadały prosto na ulice. Chyba musiał ktoś wpaść z nich prosto pod auto, że sie wzięli za to laugh.gif Ciekawe czy zrobią jeszcze schody koło poczty na mdc (obiecali w DZ, że we wrześniu) i te po drugiej stronie ulicy od tych co teraz robią. Niezliczone jest ile osób tam się potknęło lub wywaliło. Tfuu, tego wogóle nie można nazywać schodami!
:)
:)+-->
QUOTE(:))
[quote=mucha]Remontu Pilsudskiego w tym roku nie bedzie :x Taka dostalem odpowiedz od pana rzecznika pare miesiecy temu. [/quote]

no to tym bardziej dziwi to ze nie zalatano tam nawet dziur[/quote]

dalej nie zrobiono nic z dziurami na Pilsudskiego. Moze jednak cos zrobia bo oglosili przetarg na "Wykonanie nakładek asfaltobetonowych na ulicach Dąbrowy Górniczej".

Wogole na ulicach calego miasta wciaz jest masa dziur
pozdrawiam
O kur..... to cuda się jednak zdarzają, jeśli to są te same schody, o których myślę. Z tego, co pamiętam to te schody są w rozsypce przynajmniej od 20 lat.
pozdrawiam
tvp katowice
QUOTE
Niebezpieczny wiadukt


Wiadukt na drodze krajowej w Dąbrowie Górniczej w każdej chwili może się zawalić. Inspektorzy nadzoru budowlanego już wydali decyzję o jego zamknięciu. Jest w tak opłakanym stanie, że nie ma mowy o remoncie.




Wiadukt do remontu





Będzie zbudowany od nowa. A to oznacza, że przez najbliższe kilkadziesiąt miesięcy wiadukt u wylotu z Dąbrowy Górniczej w kierunku Olkusza lepiej omijać z daleka. Aż dziw bierze, że w tym stanie wciąż stoi. Ale postoi już niedługo, bo wkrótce rozpocznie się jego rozbiórka. Jazda tędy to jak gra w rosyjską ruletkę. Zdaniem Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego to skutek solanki wylewanej zimą i użytych do budowy ponad 30-letniego obiektu materiałów. W dodatku przejeżdża tu dziennie kilka tysięcy samochodów. Większość z nich to ważące kilkadziesiat ton tiry, które starą drogą na Kraków omijają płatną autostradę A4. Okoliczni mieszkańcy obawiają się jednak remontu. Bo mimo, że objazdów oficjalnie nie zaplanowano to wielu kierowców zapewne będzie chciało lokalnymi drogami ominąć korki jakie najprawdopodobniej będa tworzyć się w tym miejscu. Cały ruch bowiem ruch ma odbywać się jedną stroną wiaduktu. Jezdnia w kierunku Olkusza zostanie zamknięta za kilka dni. Obiekt będzie zburzony. Budowa nowego potrwa około roku. Druga strona zostanie wcześniej podparta, bo podwójnego natężenia w tym stanie chyba nie byłaby wstanie wytrzymać.
:)
w DZ troszke co innego

QUOTE([img)
http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Do Krakowa tylko A-4?
dziś

Inspekcja budowlana zamierza w najbliższych dniach zamknąć most na trasie DK-94 w Dąbrowie Górniczej-Strzemieszycach. Według opinii ekspertów jest on w tak opłakanych stanie, że w każdej chwili grozi zawaleniem. Kierowców na tym uczęszczanym szlaku czekają więc kilometrowe korki.

Trasa DK-94 łączy Katowice z Dąbrową Górniczą, Olkuszem, a w końcu Krakowem. Jest to bezpłatna droga prowadząca ze Śląska do Małopolski. Drugi szlak to bowiem płatna autostrada A-4.

- Stan mostu jest opłakany - twierdzą inspektorzy budowlani. - Wszystko wskazuje też na to, że nie da się go wyremontować. Prawdopodobnie całość trzeba będzie budować od nowa.

Zdaniem specjalistów przyczyną zniszczenia mostu jest wysypywana tam w okresie zimowym sól, która z czasem naruszyła konstrukcję betonową. Dzisiaj, mimo nowoczesnych technologii, nie ma mowy o modernizacji. Prawdopodobnie nie uda się też, choćby okresowo, poprowadzić ruchu w obydwie strony jedną nitką jezdni. Oznacza to, że ruch drogowy odbywać się będzie wąskimi dróżkami Dąbrowy Górniczej-Strzemieszyc.

Koszt nowej inwestycji szacowany jest na 70-80 milionów złotych. Pracę mogą potrwać nawet dwa lata.
(wit) - Dziennik Zachodni


o zlym stanie wiaduktu wladze wiedza od dawna.
Bzdura z tymi korkami bo ich nie bedzie no chyba ze niewielkie jesli beda musieli puscic przez Strzemieszyce.

A najlepsza tvp katowice "niema mowy o remoncie" i zaraz naglowek "wiadukt do remontu" biggrin.gif

a z tym to juz wogole sie pogubili: laugh.gif
"Większość z nich to ważące kilkadziesiat ton tiry, które starą drogą na Kraków omijają płatną autostradę A4"

jak widac dziennikarze jeszcze nie wiedza ze tiry od dawna nie maja zadnych powodow aby omijac "platne" autostrady
mydliczek
cudów ciąg dalszy laugh.gif remontują schody na Ludowej po drugiej stronie tych już robionych od kilku dni (prace stanęły :? )
A jak skrzyżowanie koło urzędu?
pozdrawiam
No coraz ciekawsze teksty w mediach się pojawiają. Te o wiadukcie to już rewelacja. Ja bym chciał wiedzieć, kto to są ci eksperci. Ciekawe jak oni to stwierdzili, że się zaraz zawali i to akurat z powodu soli a nie starości. Co ciekawe najprawdopodobniej ci sami eksperci w różnych gazetach twierdzą że da się prowadzić ruch jedną nitką albo i nie. Plus bzdura o tirach, które omijają A4. Ciekawe jak dziennikarz dotarł do terminu remontu i kosztów i w jaki sposób doszedł do tych wielokilometrowych korków. Coś nie widzę żadnych źródeł informacji. Dla mnie mocno naciągane.
syzio
Remont schodów od strpny przystanku Dąbskiego II znowu ruszyła koles betonuje dziurypo bokach płyty już zdjeli ciekawe kiedy skończą ??
:)
jednak serio nie wyremontuja Pilsudskiego bo wlasnie maluja pasy... :? no ale dlaczego na glownej ulicy nie zalatali nawet dziur :?: :?: :?:
Wyglada na to ze wyremontuja tylko kilkadziesiat metrow w zwiazku z budowa sygnalizacji
pulsatilla1214
Na Wybickiego wreszcie załatano pozimowe dziury. Klinkier znikł pod nowym asfaltem :wink:
pulsatilla1214
Na Wybickiego wreszcie załatano pozimowe dziury. Klinkier znikł pod nowym asfaltem :wink:
pozdrawiam
Czy ktoś wie, jaki jest cel prac ziemnych na Redenie?

A od pewnego czasu trwają prace nad kanalizacją przy ulicy Cieplaka i wzdłuż ekranu akustycznego przy Katowickiej. A już jakiś czas temu skończyły się prace modernizacyjne na ulicy Legionów Polskich ( przy granicy z Będzinem). Powodem prac było ciągłe zalewanie tego miejsca po każdej ulewie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.