Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
Zibar
Wprawdzie od wczoraj ale ma być zamknięta przez kilka tygodni.
CYTAT
ULICA LEGIONÓW POLSKICH BEZ PRZEJAZDU W KIERUNKU MYDLIC

W poniedziałek 3 czerwca wyłączony z ruchu zostanie ponad 300-metrowy odcinek ul. Legionów Polskich w kierunku Mydlic – od skrzyżowania z aleją Róż do skrzyżowania z ul. Górniczą. Dla kierowców i komunikacji miejskiej będzie to oznaczało konieczność korzystania z objazdu m.in. przez aleję Róż.
Zamknięcie pasa w kierunku Mydlic (jezdnia północna) ma związek z modernizacją wodociągu, która w najbliższych tygodniach będzie w tym miejscu prowadzona na zlecenie Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów w Katowicach.



Z tego powodu z obsługi zostanie wyłączony przystanek Dąbrowa Górnicza Liceum Żeromskiego, a linie autobusowe nr 18, 55, 690, 808 i M2 w kierunku centrum i Zagórza kursować będą przez aleję Róż. W centrum zawrócą na rondzie i włączą się na swoje stałe trasy rozkładowe.

Objazd w kierunku Zagórza z ulicy Kościuszki został wytyczony obok Kopalni Ćwiczebnej „Sztygarka” (ulica Górnicza) aż do skrzyżowania z ulicą Legionów Polskich.


Ciekawe czy przy tej okazji zrobią nawierzchnię czy tylko połatają wykopany rurociąg?
szer
Kostka brukowa będzie idealnie pasować do tych "załatanych" dziur przy Sztygarce
Grzegorz-dg
Akurat ten odcinek ulicy Legionów Polskich nawierzchnia nadaje się do remontu są koleiny .Remont powinien też obejmować skrzyżowanie z Aleją Róż prezydent zapowiadał że miasto ma w planach remont tego skrzyżowania bo kierowcy narzekają na stan drogi.

Dalej jest problem bo brakuje bieżącego odświeżania pasów dla pieszych po zimie jest dużo startych słabo widocznych jest pogoda także powinni ruszyć z malowaniem pasów.
:)
^^^
i dziur w mieście dalej pełno nie tylko po ostatniej zimie, ale i poprzednich

CYTAT
UM

REMONT RONDA I ULICY TYSIĄCLECIA Z WAHADŁEM NA SKRZYŻOWANIU

Remont nawierzchni na rondzie u zbiegu ulic 11 Listopada, Tysiąclecia i Kosmonautów będzie częścią modernizacji kolejnego odcinka ulicy Tysiąclecia. Prace rozpoczną się we wtorek 11 czerwca.

Wcześniej wyremontowany został odcinek między aleją Piłsudskiego a ulicą 11 Listopada. Prace polegały na sfrezowaniu starej nawierzchni, regulacji wpustów deszczowych i ułożeniu dwóch warstw nowej nawierzchni. Przy okazji wzdłuż jezdni wydzielone zostały miejsca postojowe.

Prace, które rozpoczną się 11 czerwca, obejmą rondo na skrzyżowaniu ul. Tysiąclecia, Kosmonautów i 11 Listopada oraz odcinek od ronda do wjazdu w boczną ulicę Tysiąclecia, prowadzącą do Przedszkola nr 36 oraz Szkoły Podstawowej nr 12 i wyremontowaną już w zeszłym roku.

Rondo, które w trakcie prac zyska betonowy pierścień, remontowane będzie połówkowo.

– Przejazd przez rondo możliwy będzie wahadłowo i tylko na wprost w relacji ulica 11 Listopada – ulica Kosmonautów – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Dojazd do osiedla i SP 12 będzie się odbywał przez ulice Kasprzaka, Młodych i Podlesie.

Dopiero po zakończeniu powyższych prac na stałe trasy – z obsługą przystanków przy ulicy Tysiąclecia i Młodych – wrócą linie autobusowe nr 644 i 645.
:)
CYTAT
naszemiasto

W Dąbrowie Górniczej trwa remont kilku ważnych dróg. Kierowcy jadą objazdami. Przenieśli też przystanek autobusowy

W Dąbrowie Górniczej po przebudowie całego, głównego układu komunikacyjnego, prowadzącego przez miasto, trwa kilka istotnych, kolejnych inwestycji drogowych. Ekipy remontowe spotkamy między innymi na ulicy Staszica i Tysiąclecia. Ostatnio przeniesiony został także jeden z przystanków komunikacji miejskiej.

Remont ulicy Staszica w Dąbrowie Górniczej: na początek nowy chodnik i asfalt na części jezdni

W mieście od 18 marca br. trwa drugi etap całkowitej przebudowy ulicy Staszica, równoległej do DK94, która pozwala na dojazd do prywatnych posesji a także dzielnicy Strzemieszyce oraz drogi szybkiego ruchu w kierunku Tychów i Bielska-Białej. Prace obejmują odcinek od ul. Ziemby do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Inwestycją zajmuje się Drogopol, a więc ta sama firma, która wykonała już pierwszą część prac drogowych, związanych z przebudową ul. Staszica.

Poza przebudową kilometrowego odcinka ulicy projekt przewiduje budowę ronda na skrzyżowaniu z ulicami Wojska Polskiego i Starocmentarną oraz dokończenie budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Staszica i przez ulicę Wojska Polskiego połączenie jej z drogą rowerową w parku Hallera. Pojawi się także nowy chodnik.

Prace trwają aktualnie na odcinku 300-metrowym od ulicy Wojska Polskiego. Została tam wykonana kanalizacja i ułożony został krawężnik. Ułożone zostały także masy asfaltowe. Teraz trwają kolejne prace przy budowie nowego chodnika. Droga jest cały czas przejezdna. Inwestycja zaplanowana jest do rozliczenia na ten i przyszły rok, ale są szanse, że całość prac zostanie wykona do końca 2024 roku.

Budują nową drogę wzdłuż torów kolejowych i remontują ul. Tysiąclecia

Także w marcu rozpoczęła się budowa całkiem nowej drogi wzdłuż torów kolejowych od ul. Kolejowej i Poniatowskiego do wiaduktu w ul. Cupiała i Granicznej. Łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego ma mieć długość 900 metrów. Najważniejszą częścią inwestycji będzie wykonanie nasypu drogowego, równolegle do istniejących torów kolejowych i wykonanie skrzyżowania ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej.

Na realizację tej inwestycji, wartej 20,8 mln zł, miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego, w wysokości prawie 19,8 mln zł.

Od wtorku 11 czerwca rozpoczął się też drugi etap remontu ul. Tysiąclecia w dzielnicy Gołonóg. Prace obejmują rondo na skrzyżowaniu ul. Tysiąclecia, Kosmonautów i 11 Listopada oraz odcinek od ronda do wjazdu w boczną ulicę Tysiąclecia, prowadzącą do Przedszkola nr 36 oraz Szkoły Podstawowej nr 12 i wyremontowaną już w zeszłym roku.

Zaplanowane zostało frezowanie nawierzchni, wymiana krawężników w obrębie ronda, stabilizacja podbudowy spoiwem hydraulicznym oraz wykonanie nowej betonowej opaski wyspy centralnej ronda i ułożenie nowych nawierzchni asfaltobetonowych.

– Przejazd przez rondo możliwy jest wahadłowo i tylko na wprost w relacji ulica 11 Listopada – ulica Kosmonautów – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Ze względu na zakres robót oraz czas wiązania betonu na opasce, całość robót Drogopol planuje zakończyć do 15 sierpnia. Dojazd do osiedla i SP 12 odbywa się przez ulice Kasprzaka, Młodych i Podlesie. Dopiero po zakończeniu wszystkich prac na stałe trasy – z obsługą przystanków przy ulicy Tysiąclecia i Młodych – wrócą linie autobusowe nr 644 i 645.

W dzielnicy Łęknice konieczne było przeniesienie przystanku autobusowego

Jak informuje miasto teren, na którym przed wielu laty powstały zatoka i obecny przystanek autobusowy Łęknice Pogoria III, musi zostać zwrócony prywatnemu właścicielowi działki. Nowy peron autobusowy powstał tuż obok.

W kolejnym etapie prac, po częściowym śladzie likwidowanej właśnie zatoki autobusowej, powstanie chodnik, który umożliwi bezpieczne dojście z przejścia dla pieszych na nowy peron autobusowy z jednej strony i do ulicy Bukowej z drugiej strony.

Nowy peron do obsługi linii autobusowych nr 604, 656, 716 i 903N został ulokowany za skrętem z ul. Łęknice w ul. Topolową. W to miejsce ze likwidowanego peronu zostanie wkrótce przeniesiona elektroniczna tablica, służby ZTM-u zainstalują tutaj także nową wiatę autobusową.

Kiedy autobus zatrzymuje się na nowym peronie, jadące za nim samochody muszą się na moment za nim zatrzymać. By do minimum ograniczyć związane z tym niedogodności, linia 716 nie będzie przy nowym peronie odbywała przerw technicznych.


zdjęcia Link: https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/sta...budowy-ulicy-2/

Na Staszica nowa jezdnia będzie trochę niżej niż stara. I fajnie, domy przy ulicy będą mniej zaniżone.

A niedawno Complex poprawiał krawężniki, pewnie w ramach gwarancji, na rondzie Kościuszki i Kolejowej. Taka prowizorka nie wiadomo na jak długo.
:)
W mieście powstają już stacje Metroroweru. Na razie nie było info ile ich u nas będzie ani lokalizacji
Rokko31
CYTAT(:) @ pon, 17 cze 2024 - 23:36) *
W mieście powstają już stacje Metroroweru. Na razie nie było info ile ich u nas będzie ani lokalizacji

Gdzie powstają, masz jakieś lokalizacje?
krzyhu
CYTAT(Rokko31 @ pon, 17 cze 2024 - 23:44) *
CYTAT(:) @ pon, 17 cze 2024 - 23:36) *
W mieście powstają już stacje Metroroweru. Na razie nie było info ile ich u nas będzie ani lokalizacji

Gdzie powstają, masz jakieś lokalizacje?


https://www.google.com/maps/d/viewer?fbclid...387493&z=11
szer
Na Zielonej już powstała, z informacji na kartce wynika, że ruszy 1 sierpnia
Pieczaraa_
CYTAT(szer @ wto, 18 cze 2024 - 11:05) *
Na Zielonej już powstała, z informacji na kartce wynika, że ruszy 1 sierpnia

Koło sztygarki też stacja już została postawiona.
Rokko31
Poważnie, aż tyle będzie punktów wypożyczenia rowerów w DG?, było super, jeśli tak będzie celb (23).gif
Sebastian22
Jeśli tyle ich będzie to można mówić o rewolucji.
Pieczaraa_
To prawda, liczba planowanych stacji jest imponująca. Jedyne czego mi brakuje, to stacji w okolicach strefy inwestycyjnej na Tucznawie. Taka stacja umożliwiłaby dojazd wielu osobom do pracy.
Sebastian22
To prawda, wschodnie dzielnice są zupełnie pominięte, niema nawet stacji przy samej HK, jedynie Ząbkowice się załapały. Błędów też powinien takową mieć.
Sebastian22
Czerwcowa galeria z budowy obwodnicy wzdłuż torów kolejowych

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...a-dabrowskiego/
szer
Jest i info ze strony miasta

CYTAT
Metrorower w Dąbrowie Górniczej od sierpnia [MAPA]

1 sierpnia Dąbrowa Górnicza dołączy do największego w Polsce systemu roweru miejskiego. Warto przy tej okazji pamiętać, że posiadacze wszystkich biletów okresowych ZTM z Metroroweru będą mogli korzystać każdego dnia bez dodatkowych opłat przez 60 minut.

Uruchomiony przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię i firmę Nextbike system wystartował na początku tego roku w dziewięciu miastach z 276 stacjami i 1860 rowerami.

Od 1 sierpnia obejmie 31 gmin, prawie 1000 stacji i 7000 rowerów.

– W naszym mieście na system Metroroweru złoży się 40 stacji i 370 rowerów. Firma Nextbike rozpoczęła już montaż stojaków, ze swojej strony także my zleciliśmy prace brukarskie w miejscach, gdzie stacje Metroroweru powstaną – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Wszystkie rowery wyposażone są w nadajniki GPS. Dzięki temu będzie można wypożyczać i oddawać je na stacjach bez konieczności wpinania do stojaków. Co ważne, system pozwala na swobodne przemieszczanie się pomiędzy gminami i pozostawienie roweru w innej miejscowości.

– Rower w GZM traktujemy jak równoprawny środek transportu. Nasze rowery mają te same barwy, co autobusy i to nie jest przypadek. Nie traktujemy metroroweru jako pojazdu rekreacyjnego, chociaż i w tej roli sprawdzi się doskonale. To równoprawny element zrównoważonego transportu miejskiego, obok tramwaju, autobusu i trolejbusu – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Dlatego posiadacze wszystkich biletów okresowych mogą korzystać z Metroroweru bez dodatkowych opłat przez 60 minut dziennie.

Ze szczegółowym instruktażem oraz cennikiem korzystania z Metroroweru można zapoznać się na stronie www.metrorower.transportgzm.pl.

Tekst ukazał się w majowym numerze „Przeglądu Dąbrowskiego”

Mapa z lokalizacją 40 stacji Metroroweru w Dąbrowie Górniczej
Sebastian22
Nieźle, brakuje jedynie stacji we wschodnich dzielnicach, np. przy Eurocampingu w Błędowie.
szer
Tych stacji spokojnie mogłoby być więcej.
Na Mydlicach zamiast jednej mogli zrobić dwie: przy PAM i druga przy bibliotece.
Przy dworcu też spokojnie mogliby zrobić dwie - po obu stronach torów.
W centrum też się prosi by były dwie stacje: jedna przed PKZ a druga przed wejściem do parku. Do tego pod HK.
W Strzemieszycach zrobili dwie stacje obok siebie, a jedną mogli przesunąć bliżej Orlenu i Biedronki.
W Ząbkowicach stacje są, ale trochę dziwne, że przy dużym osiedlu na Zwycięstwa nie ma.

Dobrze, że w końcu pojawia się rower miejski, szkoda że trzeba było czekać dopiero na metropolię, bo miasto nie wykazywało zainteresowania tematem. Ciekawe czy będą dostosowywać ofertę po czasie, gdy zbiorą już trochę danych na temat użycia rowerów w danych dzielnicach
Rokko31
CYTAT(szer @ nie, 23 cze 2024 - 10:51) *
Tych stacji spokojnie mogłoby być więcej.
Na Mydlicach zamiast jednej mogli zrobić dwie: przy PAM i druga przy bibliotece.
Przy dworcu też spokojnie mogliby zrobić dwie - po obu stronach torów.
W centrum też się prosi by były dwie stacje: jedna przed PKZ a druga przed wejściem do parku. Do tego pod HK.
W Strzemieszycach zrobili dwie stacje obok siebie, a jedną mogli przesunąć bliżej Orlenu i Biedronki.
W Ząbkowicach stacje są, ale trochę dziwne, że przy dużym osiedlu na Zwycięstwa nie ma.

Dobrze, że w końcu pojawia się rower miejski, szkoda że trzeba było czekać dopiero na metropolię, bo miasto nie wykazywało zainteresowania tematem. Ciekawe czy będą dostosowywać ofertę po czasie, gdy zbiorą już trochę danych na temat użycia rowerów w danych dzielnicach

W Centrum będzie więcej stacji rowerowych:
1. Dworzec PKP
2. Fabryka
3. Pałac Kultury
4. Główna Biblioteka
5. Nemo
6. Hala Sportowa
7. 3-maja przy pasach do CH Pogoria
Fakt na Mydlicach mogłoby być więcej, na zielonych terenach wydaje mi się, że ludzie mają w większości swoje rowery i nie wiem czy tam byłoby zainteresowanie, inaczej jest na osiedlach w blokach ale może z czasem też tam powstaną, choćby w ramach testów zainteresowań.
Grzegorz-dg
Nie widać aby miasto odnawiało oznakowanie poziome na ulicach pasy ,linie są pozacierane.Teraz jest lato ciepło najlepszy okres na takie prace.Co roku jest problem z odnawianiem oznakowania na ulicach.
:)
CYTAT(Grzegorz-dg @ czw, 27 cze 2024 - 14:48) *
Nie widać aby miasto odnawiało oznakowanie poziome na ulicach pasy ,linie są pozacierane.Teraz jest lato ciepło najlepszy okres na takie prace.Co roku jest problem z odnawianiem oznakowania na ulicach.


to jest ciekawy problem, który trwa od wielu lat. Tak samo z dziurami, coś tam przed wyborami porobili ale masa dziur w całym mieście została. To jest jakiś problem systemowy. Kiedyś tłumaczyli przetargami na utrzymanie itp
Lata mijają i jest tak samo - łatanie dziur i odnawianie oznakowania poziomego jest wybiórcze


---

A co do planowanych lokalizacji stacji metroroweru to jestem pozytywnie zaskoczony. To się udało przemyśleć. Zdecydowana większość miejsc jest dokładnie taka jaką sam bym zaplanował. Zawsze może być lepiej, tak jak piszecie a np przed HK nie znamy powodu braku, a może to własność ArcelorMittal bo chyba tak to tam wygląda itp. Są też w okolicach niektórych szkół średnich. Jeszcze mogła być obok WSB.
Oprócz tego co pisaliście to na Piekle mogła być bliżej Pogorii III, tak żeby można było zostawić samochód przy Zakładowej. Z rekreacyjnych miejsc może też brakuje na Mariankach w pobliżu zapory, przy Pogorii I (przy plaży albo przy przystanku kolejowym) i w Błędowie przy Eurocampingu, ale to ostatnie to tak poza siecią na peryferiach i też chodzi o obsługę.

A te komercyjne hulajnogi wyniosły się z DG tak jak kiedyś samochody? W tym roku ich nie widać, a w zeszłym wydawalo, że były często wypożyczane.


CYTAT(Sebastian22 @ śro, 19 cze 2024 - 18:28) *
Czerwcowa galeria z budowy obwodnicy wzdłuż torów kolejowych

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...a-dabrowskiego/


bardzo wolno się rozkręcali, ale teraz już wygląda to dobrze. Jest sprzęt, ludzie i postępy.
Trochę szkoda, że musieli zniszczyć zieleń na rondzie przy Konopnickiej. Była to najładniejsza aranżacja w mieście. A na tych nowych rondach np przy dworcu jest marnie.

jeszcze tekst i dodatkowe zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...sie-po-miescie/
szer
Metrorower miał ruszyć 1 sierpnia, a tu już dzisiaj na niektórych stacjach pojawiły się rowery

^^ Co do hulajek to Bolt porozstawiał na mieście, późno dosyć trzeba powiedzieć
Dave
Mało tego! Można już na tych rowerach bodajże jeździć! Przynajmniej widziałem już ludków na żółtych rowerach w DG.
szer
Tak można korzystać:

CYTAT
Na ostatniej prostej są już prace nad rozszerzeniem systemu Metroroweru. Oficjalny start rozszerzonego systemu zaplanowano na 1 sierpnia, jednak już od 26 lipca na ulicach zaczną się systematycznie pojawiać nowe rowery. Będą aktywne i gotowe do wypożyczenia.


Patrząc na rozmieszczenie rowerów na mapie to ludzie korzystają. Nie jest źle - rowery są nowe, jeździ się w miarę spoko, wypożyczenie bez problemowe w zasadzie jest. Jak ktoś jeszcze jeździ autobusami to jakieś darmowe minuty wskakują. Jeszcze wczoraj kilka rowerów stało poza stacjami na Dziewiątach i Trzydziestach więc i tam ludzie korzystają, oby miasto po jakimś czasie zrobiło weryfikację lokalizacji stacji
Paulus77
CYTAT(szer @ wto, 30 lip 2024 - 13:06) *
Tak można korzystać:Patrząc na rozmieszczenie rowerów na mapie to ludzie korzystają. Nie jest źle - rowery są nowe, jeździ się w miarę spoko, wypożyczenie bez problemowe w zasadzie jest. Jak ktoś jeszcze jeździ autobusami to jakieś darmowe minuty wskakują. Jeszcze wczoraj kilka rowerów stało poza stacjami na Dziewiątach i Trzydziestach więc i tam ludzie korzystają, oby miasto po jakimś czasie zrobiło weryfikację lokalizacji stacji
Nie miałeś problemów z QR ? Ja musiałem w sobotę z palca wpisywać numer roweru bo skanowanie blokowało apkę.Dwa rowery wymagały wyprostowania kierownicy, siodełko miałem ustawione pod takim kątem, że co 3 minuty musiałem się poprawiać bo zjeżdżałem i do tego sztyce bez amortyzacji więc rowery sprawdzają się wyłącznie na asfaltowych alejkach i biada jeśli musisz pojechać ścieżką.Cena 1zl za pół godziny jest mega, koszyczek wystarczający na wrzucenie drobnych zakupów. Pytanie tylko, co się dzieje jak podjadę pod sklep i założę blokadę a potem wychodzę i jadę dalej. Jeśli robię to poza stacją to są jakieś dodatkowe opłaty za taki krótki Postój?
szer
Na sześć przejazdów, krótszych i dłuższych, nie miałęm problemów z QR, odblokowuje się bez problemu. Ze stanem technicznym ani razu problemu nie było, na jednym rowerze tylko coś tam tarło i folia z błotnika nie była ściągnięta smile2.gif.
No rowery typowo miejskie, na asfalt. W teren nie brałem więc ciężko mi powiedzieć jak się zachowują. Co do koszyczka to mają jeden minus - brak jakiegokolwiek zabezpieczenia po bokach, na plecaczek idealnie, ale na butelkę wody to tak średnio bym powiedział.

Co do postoju to wliczany jest do czasu wypożyczenia, czyli tak jakbyś jechał.
luket
Za to u mnie za każdym razem musiałem wpisywać numer roweru ręcznie.
Postój liczy się normalnie jako czas wypożyczenia, ale trzeba pamiętać żeby wcisnąć postój w aplikacji, samo zamknięcie blokady oznacza zwrot roweru.
Dave
To "nowe" rozbudowane/przebudowane rondo Kolejowa/Poniatowskiego/Konopnickiej tak zrobli, że jak się walniesz i nie skręcisz od razu w Konopnicką to na tym pierwszym "kółku" nie można jechać dookoła tylko trzeba jechać do drugiego "kółka" dalej i robić ósemkę!!

Ale k...udogodnienie!
Rokko31
CYTAT(Dave @ sob, 10 sie 2024 - 12:13) *
To "nowe" rozbudowane/przebudowane rondo Kolejowa/Poniatowskiego/Konopnickiej tak zrobli, że jak się walniesz i nie skręcisz od razu w Konopnicką to na tym pierwszym "kółku" nie można jechać dookoła tylko trzeba jechać do drugiego "kółka" dalej i robić ósemkę!!

Ale k...udogodnienie!

Tam nadal jest budowa, rondo zostało tymczasowo otwarte, wszystko skończą będzie inaczej, trochę cierpliwości ludzie, miasto robi udogodnienia pomimo budowy to jeszcze źle ohmy.gif
zielak
No chyba nie będzie inaczej. Jeśli dobrze "czytam" ten plan, to ma tam być właśnie takie rondo biszkoptowe:
Rokko31
CYTAT(zielak @ sob, 10 sie 2024 - 12:50) *
No chyba nie będzie inaczej. Jeśli dobrze "czytam" ten plan, to ma tam być właśnie takie rondo biszkoptowe:

Gdzie widać na tym planie, że na pierwszym rondzie nie będzie można zawrócić?
krzyhu
CYTAT
Gdzie widać na tym planie, że na pierwszym rondzie nie będzie można zawrócić?


przyjrzyj się uważnie- między pierścieniami jest wąska wysepka w krawężnikach, to nie są dwa ronda, tylko jedno, w trochę nietypowym kształcie

edit: zresztą poszukaj sobie fotek w necie, tam to widać jak na dłoni
Rokko31
CYTAT(krzyhu @ sob, 10 sie 2024 - 15:51) *
CYTAT
Gdzie widać na tym planie, że na pierwszym rondzie nie będzie można zawrócić?


przyjrzyj się uważnie- między pierścieniami jest wąska wysepka w krawężnikach, to nie są dwa ronda, tylko jedno, w trochę nietypowym kształcie

edit: zresztą poszukaj sobie fotek w necie, tam to widać jak na dłoni

Byłem dzisiaj tam, faktycznie robią krawężniki i nie będzie możliwości przejazdu, nie będzie to rondo po prostu, trzeba zawrócić kawałek dalej na tym nowo budowanym rondzie. Pewnie robią tak dla bezpieczeństwa, żeby jak najmniej było możliwości kolizji.
Sebastian22
No gdyby byl przejazd to bylyby dwa osobne ronda a to jest JEDNO rondo, podobne jest za Macro w Sosnowcu jak kojarzę, jak się jedzie w strone Mydlic.

https://www.google.com/maps/@50.3041137,19....8.74z?entry=ttu
Dave
Tylko to na Józefowie (bliżej Auchan raczej niż Makro wink.gif ) jest "krótsze" a "koło" większe :)Tylko to na Józefowie (bliżej Auchan raczej niż Makro wink.gif ) jest "krótsze" a "koło" większe smile2.gif
krzyhu
CYTAT(Dave @ nie, 11 sie 2024 - 08:32) *
Tylko to na Józefowie (bliżej Auchan raczej niż Makro wink.gif ) jest "krótsze" a "koło" większe :)Tylko to na Józefowie (bliżej Auchan raczej niż Makro wink.gif ) jest "krótsze" a "koło" większe smile2.gif


A ja spojrzałem na foty i niespodzianka.
To są dwa ronda. A właściwie to jedno rondo plus "coś"- nie chce mi się grzebać za docelową organizacją ruchu.

Zachodni pierścień pozwala na jazdę w kółko, jedyna możliwa organizacja ruchu to oddzielne skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
Natomiast wschodni pierścień ma tę wyciągniętą wysepkę- tam pewnie będą trójkąty na wlotach, czyli na łuku byłyby tuż obok siebie 2 oddzielne mini-skrzyżowanka z jednokierunkową drogą z pierwszeństwem, taki kawałek ronda niebędącego rondem.
Pooch
To rondo jest podobne do rondo-skrzyżowania na Mariankach, przy barze pod Dębami. Jadąc od zielonej na Preczów, lub z Marianek na Zieloną, to co jest na drodze można pokonać na 3 sposoby. Ostatnio autobus wjechał prawie w auto, bo nie wiedzieli jak jechać a drugie auto w tym czasie rowerzystę prawie potrąciło, bo też każdy jechał jak mu było wygodniej. Jak ktoś zginie to wtedy zrobią znaki i rondo.
:)
CYTAT
UM

ZAMKNIĘCIE SKRZYŻOWANIA Z POWODU REMONTU

Z powodu remontu we wtorek i środę (17-18 września) skrzyżowanie ulic Kraszewskiego, Zawidzkiej i Kotarbińskiego zostanie wyłączone z ruchu.

Prace rozpoczną się we wtorek w godzinach porannych i będą polegały na frezowaniu starej nawierzchni oraz ewentualnym wzmocnieniu podbudowy. W środę drogowcy będą natomiast układać nowe warstwy nawierzchni na skrzyżowaniu oraz w jego bezpośrednim sąsiedztwie.

– Planujemy, że w środę po godzinie 18 przejazd przez skrzyżowanie zostanie przywrócony – mówi Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziały Infrastruktury Miejskiej.
Informacje o zamknięciu dla ruchu skrzyżowania zostaną z wyprzedzeniem umieszczone na sąsiadujących z nim ulicach. Znaki informujące o zakazie ruchu i wjazdu nie będą dotyczyły dojazdu do posesji. Co ważne, w trakcie remontu skrzyżowania na ulicy Kotarbińskiego wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy, co umożliwi mieszkańcom dojazd do posesji.

Linia minibusowa 654 w dojeździe do ulicy Kraszewskiego (kierunek dworzec PKP) z ulicy Granicznej i alei Zagłębia Dąbrowskiego kursować będzie objazdem przez ulicę Konarskiego i Równą. Z takiego wariantu będą też mogli korzystać pozostali kierowcy.

Objazd dla linii 654 w kierunku huty ArcelorMittal Poland z alei Poniatowskiego zostanie wyznaczony ulicami Twardą i Zawidzkiej, i dalej przez teren Centrum Administracyjnego. Pozostali kierowcy będą mogli korzystać z przejazdu z ulicy Twardej w Graniczną bądź z przejazdu główną osią miasta.
:)
CYTAT
UM

POCZĄTEK PRZEBUDOWY DW790

We wrześniu rozpocznie się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 790 w Dąbrowie Górniczej. W pierwszym etapie prace obejmą półkilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy.

Na przebudowę 3,5 km DW790 miasto pozyskało 30 mln zł dofinansowania. Prace zostaną podzielone na trzy etapy:

Od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy
Od skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie
Od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy
W pierwszym etapie, który rozpocznie się we wrześniu, na przebudowywanym odcinku wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. W podobny sposób prace będą prowadzone w drugim etapie.

W trzecim etapie, którego rozpoczęcie planowane jest na wczesną wiosnę 2025 roku, wykonawca prac całkowicie wyłączy odcinek z ruchu i wprowadzi objazdy. To konieczne ze względu na zły stan drogi, która – gdyby prace prowadzić tylko na jednym pasie – mogłaby „rozjeżdżać się” na boki.

– W zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni, korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań, uporządkowanie szerokości drogi i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączą się także Dąbrowskie Wodociągi, które planują budowę wodociągu – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki.

Prace, zlecone przez miasto firmie Drogopol, mają się zakończyć w listopadzie 2025.
:)
CYTAT
UM

METROROWERY OD PONAD MIESIĄCA JEŻDŻĄ PO DĄBROWIE. MIESZKAŃCY JE POLUBILI

Znamy statystyki za sierpień, dotyczące korzystania z Metroroweru na terenie Dąbrowy Górniczej. Po pierwszym miesiącu widać, że mieszkańcy chętnie nimi jeżdżą.

W Dąbrowie system Metroroweru składa się z 40 stacji i 358 rowerów. Na terenie 31 gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które do niego weszły, to niemal 1000 stacji i 7000 jednośladów.

Metrorower w sierpniu

113 tys. użytkowników na terenie GZM
12 542 wypożyczenia w Dąbrowie Górniczej
Najpopularniejsze stacje w Dąbrowie

Pogoria III – zanotowano tam 2001 wypożyczeń, co oznacza, że ta stacja cieszyła się największą popularnością. 2215 zwrotów w tym miejscu pokazuje, że więcej osób przyjechało nad zbiornik na dwóch kółkach niż stamtąd rowerem wróciło.
Park Zielona – 719 wypożyczeń;
Plac przed PKZ – 636 wypożyczeń;
Ulica 3 Maja – 631 wypożyczeń;
Aleja Zagłębia Dąbrowskiego (Broadway) – 460 wypożyczeń.
Najmniej popularne stacje

Legionów Polskich (Sztygarka) – 63 wypożyczenia
Astrów – Sportowa – 55 wypożyczeń
Ząbkowice Dom Kultury – 47 wypożyczeń
Osiedle Staszic – 45 wypożyczeń
Ząbkowice Park – 40 wypożyczeń
Zebrane dane, wraz ze statystykami za kolejne tygodnie, pozwolą zdecydować o przenosinach niektórych stacji.

Opinie na temat funkcjonowania Metroroweru w Dąbrowie można przesyłać na adres: msambor@dg.pl
System roweru miejskiego w GZM umożliwia traktowanie jednośladów jako równoprawnego środka transportu. Sprawdza się nie tylko jako pojazd do rekreacyjnych przejażdżek, ale dzięki rozwojowi dróg i infrastruktury rowerowej – tak jak ma to miejsce w ostatnich latach w Dąbrowie Górniczej – można używać go na co dzień, np. przy dojazdach do pracy, uczelni czy szkoły.

Swobodnie między miastami, z biletem i kartą

Rowery wyposażone są w nadajniki GPS, dzięki czemu można je wypożyczać i oddawać na stacjach bez konieczności wpinania do stojaków. Co ważne, system pozwala na swobodne przemieszczanie się pomiędzy gminami i pozostawienie roweru w innej miejscowości.

Posiadacze wszystkich biletów okresowych (dziennych, dobowych, tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych i półrocznych) mogą korzystać z Metroroweru bez dodatkowych opłat przez 60 minut dziennie. W tym celu aplikację „Metrorower” trzeba zintegrować z aplikacją „Transport GZM”.

Ze szczegółowym instruktażem oraz cennikiem korzystania z Metroroweru można zapoznać się na stronie www.metrorower.transportgzm.pl.
Metrorower został objęty programem kart Multisport. Ich posiadacze mogą korzystać z miejskich rowerów publicznych bezpłatnie przez godzinę dziennie. To efekt rozszerzonej oferty przygotowanej przez Nextbike i Benefit Systems.

Aby skorzystać z tego rozwiązania, wystarczy odwiedzić stronę multisportbike.pl, podać numer aktywnej karty MultiSport, adres e-mail, numer telefonu i podstawowe dane osobowe. Po zakończeniu rejestracji użytkownik otrzyma sześciocyfrowy numer PIN, który umożliwi mu codzienne bezpłatne wypożyczenie roweru na 60 minut nie tylko w GZM, ale również w Łodzi oraz kilkudziesięciu innych miastach w Polsce, w tym w Warszawie, Wrocławiu czy Białymstoku. W przypadku dłuższych wypożyczeń obowiązują standardowe taryfy Nextbike w danym mieście.
:)
CYTAT
UM

REMONT ULIC W UJEJSCU I TRZEBIESŁAWICACH

19 września rozpocznie się remont ulic Karsowskiej, Mieszka I i drogi na Chruszczobród. Prace potrwają do końca miesiąca.

Ulica Karsowska zyska nową nawierzchnię na całej długości – od granicy z Wojkowicami Kościelnymi do skrzyżowania z ulicą Broniewskiego.

Remont ulicy Mieszka I obejmie będące w najgorszym stanie fragmenty od skrzyżowania z ulicą Broniewskiego do skrzyżowania z Olimpijską.

Droga w kierunku Chruszczobrodu zostanie wyremontowana od skrzyżowania z ulicą Gródki do granicy lasu. 600-metrowy odcinek tej samej drogi przez las był remontowany dwa lata temu.

– O remont ulic w Ujejscu i Trzebiesławicach skutecznie zabiegały radne Renata Solipiwko i Magdalena Szubert-Sikorska. Po wygospodarowaniu na ten cel pieniędzy z budżetu miasta, wspólnie z radnymi wybraliśmy do naprawy ulice, których stan techniczny kwalifikował do pilnego remontu – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

– Prace rozpoczną się od frezowania nawierzchni na trzech ulicach jednocześnie – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

– Potem, tam gdzie będzie to konieczne, naprawiana będzie podbudowa drogi. Na koniec drogowcy ułożą nowe warstwy nawierzchni – dodaje Krzysztof Serafiński,

Zgodnie z planem, jeśli tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne, z końcem września remont powinien się zakończyć.


wow, ale przebojowe te radne!

a od tylu lat żaden radny nie inetesuje się np ulicami Podlesie. Myśliwską i Kazimierzowską? Tacy nieuudacznicy? Niech się dowiedzą jak tak skutecznie zabiegać. Jakieś może szkolenia? Widać, w UM tylko czekają, kasa leży. To problem z radnymi, a bez nich nie zabiorą się za remont i nie wiedzą, że potrzebny biggrin.gif
:)
CYTAT
UM

RONDO NA STASZICU GOTOWE

Niespełna dwa miesiące trwała budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Staszica, Wojska Polskiego i Starocmentarnej. W czwartek 26 września rondo zostało otwarte.

Budowę ronda poprzedziła przebudowa ulicy Staszica między ulicami Ziemby i Starocmentarną oraz budowa chodnika i drogi rowerowej, która łączy Strzemieszyce z parkiem Hallera.

Wszystkie prace mają się zakończyć w październiku. Drogopol, który jest wykonawcą przebudowy, zaplanował w tym czasie układanie warstwy ścieralnej na ulicy Staszica i drodze rowerowej, a także montaż pionowego i poziomego oznakowania.

Na wartą ponad 9 mln zł inwestycję miasto pozyskało blisko 4 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na lata 2024-2025.

Pierwsze rondo przy ulicy Staszica powstało rok wcześniej

W zeszłym roku zakończył się pierwszy etap przebudowy ulic AK Ordona i Staszica. Wtedy inwestycja objęła m.in. budowę niemal 2-kilometrowej drogi rowerowej od ul. Hotelowej do ul. Ziemby.

Ulica Staszica zyskała kanalizację deszczową, wzmocnioną podbudowę oraz nową nawierzchnię. Wzdłuż części trasy – poza drogą rowerową – powstał także chodnik.

Ważną częścią inwestycji była budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Staszica z łącznicami DK94 i S1. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie tylko poprawiło bezpieczeństwo, ale i wpłynęło na upłynnienie ruchu w tym niezwykle ruchliwym miejscu.
Pierwszy etap przebudowy ul. Oddziału AK Ordona i Staszica kosztował 10 mln zł. W tamtym przypadku miasto pozyskało ponad 3,8 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


i zdjęcia przy tekście snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...taszicu-gotowe/
Zibar
Nabrałem się na ten artykuł z przed miesiąca i pojechałem inna droga a do dziś oprócz wstawionych w ubiegłym tygodniu znaków nic się nie dzieje.

CYTAT
Duże opóźnienie remontu popularnej drogi na Jurę. Co się dzieje z inwestycją na DW790 w Dąbrowie Górniczej?

Remont popularnej wśród mieszkańców Śląskiego drogi na Jurę oraz do zamku Ogrodzieniec w Podzamczu zapowiadaliśmy już dwa razy. Najpierw miał się rozpocząć tuż po wakacjach, a potem data inauguracji inwestycji została wyznaczona na 16 września. - Mamy połowę października i nic się nie dzieje. Czyżby nici z remontu? - pytają zniecierpliwieni mieszkańcy Dąbrowy Górniczej.

Chodzi tu o całkowitą przebudowę drogi wojewódzkiej nr 790 na odcinku liczącym ponad 3,5 kilometra. Początkowo kierowcy mają jechać wprowadzonymi wahadłami, ale wiosną 2025 roku droga zostanie zamknięta całkowicie, co oznacza spore kłopoty.

Droga wojewódzka 790 w Dąbrowie Górniczej: wykonawca spóźnia początek prac

Tym przedsięwzięciem chciało zająć się sześć firm, które złożyły swoje oferty w ogłoszonym przez lokalny samorząd przetargu. Wszystkie mieściły się w zakładanym przez miasto budżecie, co sprawiło, że nie było większych komplikacji z wyborem wykonawcy planowanych prac. Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum dwóch firm: Complex z Dąbrowy Górniczej i Drogopol z Katowic. To kwota nieco ponad 19,7 miliona złotych. I to właśnie ta propozycja została zaakceptowana przez miasto. Dlaczego zatem Drogopol nie zaczął jeszcze prac w terenie?

- Wykonawca planuje rozpocząć przebudowę DW790 pod koniec października. Przesunięcie tego terminu z połowy września na koniec października wynika ze spraw organizacyjnych wykonawcy. Niemniej późniejsze rozpoczęcie przebudowy nie zmienia wskazanego w umowie terminu jej zakończenia. A ten został wyznaczony na listopad 2025 roku - tłumaczy Piotr Purzyński. p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z zatwierdzonej jesienią ubiegłego roku ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. W Dąbrowie Górniczej pieniądze z tego programu zostaną przeznaczone na dwa przedsięwzięcia. 30 milionów złotych pozwoli na przebudowę DW790, natomiast 2 mln zł przyznane zostały na budowę zbiornika retencyjnego w rejonie ul. AK Ordona.

Droga wojewódzka 790 w Dąbrowie Górniczej: roboty podzielone na trzy etapy

Droga wojewódzka nr 790 w Dąbrowie Górniczej znajduje się w zarządzie samorządu miejskiego. Łączy drogę krajową nr 94 w Dąbrowie Górniczej z drogą wojewódzką nr 794 w Pilicy. DW 790 ma długość 34 kilometrów. Pod koniec października ma się więc zacząć gruntowna przebudowa 3,6-kilometrowego odcinka tej drogi.

ak informuje miasto w pierwszym etapie prace obejmą półkilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy. Prace zostaną podzielone na trzy etapy:

od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy
od skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie
od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy
W pierwszym etapie na przebudowywanym odcinku wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. W podobny sposób prace będą prowadzone w drugim etapie.

Droga wojewódzka 790 w Dąbrowie Górniczej: remont najbardziej zniszczonego odcinka o długości 3,6 kilometra

W trzecim etapie remontu DW790, którego rozpoczęcie planowane jest na wczesną wiosnę 2025 roku, wykonawca prac całkowicie wyłączy odcinek z ruchu i wprowadzi objazdy. To konieczne ze względu na zły stan drogi, która – gdyby prace prowadzić tylko na jednym pasie – mogłaby „rozjeżdżać się” na boki.

– W zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni, korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań, uporządkowanie szerokości drogi i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączą się także Dąbrowskie Wodociągi, które planują budowę wodociągu – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki.
:)
galeria z postępów na budowie łącznika. Przyspieszyli i teraz też takie prace, na których najbardziej widać postępy snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...dabrowskiego-5/
:)
CYTAT
UM

POCZĄTEK PRZEBUDOWY DW790

18 listopada rozpoczęła się przebudowy drogi wojewódzkiej nr 790 w Dąbrowie Górniczej. W pierwszym etapie prace objęły półkilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy.

Na przebudowę 3,5-kilometrowego odcinka DW790 miasto pozyskało 30 mln zł dofinansowania. Prace zostaną podzielone na trzy etapy:

Od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy
Od skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie
Od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy
W pierwszym etapie, który rozpoczął się 18 listopada, na przebudowywanym odcinku wprowadzony został ruch wahadłowy. Dzień później drogowcy przystąpili do frezowania nawierzchni. Jednocześnie tymczasowa sygnalizacja świetlna została tak przeprogramowany, żeby w porach popołudniowego szczytu priorytetem był przejazd w kierunku gminy Łazy, w godzinach porannych będą go natomiast mieć jadący w kierunku centrum Dąbrowy Górniczej. Na miejscu są również osoby upoważnione do kierowania ruchem, które będą nim kierować w godzinach szczytu i zwiększonego natężenia ruchu.

W podobny sposób jak w pierwszym etapie prace będą prowadzone w drugim etapie.

W trzecim etapie, którego rozpoczęcie planowane jest na wczesną wiosnę 2025 roku, wykonawca prac całkowicie wyłączy odcinek z ruchu i wprowadzi objazdy. To konieczne ze względu na zły stan drogi, która – gdyby prace prowadzić tylko na jednym pasie – mogłaby „rozjeżdżać się” na boki.

– W zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni, korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań, uporządkowanie szerokości drogi i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączą się także Dąbrowskie Wodociągi, które planują budowę wodociągu – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki.

Prace, zlecone przez miasto firmie Drogopol, mają się zakończyć w listopadzie 2025.
:)
CYTAT
TVP Katowice

Kończy się budowa obwodnicy, nie cichną protesty

Latem zostali bez pomocy po powodziach błyskawicznych, teraz stoją w obliczu wielkiego hałasu. Wszystko przez budowę obwodnicy. Czy mieszkańcy ulicy Konarskiego w Dąbrowie Górniczej doczekają się ekranów akustycznych i jak wyobrażają sobie życie w sąsiedztwie nowej, drogowej inwestycji?

W lutym 2025 ma zakończyć się budowa łącznika ulicy Kolejowej z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Bezpośrednio z osiedlem domków jednorodzinnych sąsiaduje nasyp, a także tory kolejowe.

Według mieszkańców dodatkowe wyciszenie miały zapewniać rosnące wzdłuż nasypu drzewa, stanowiące naturalną barierę dla hałasu. Jednak w toku trwania inwestycji zostały ścięte. Teraz w planach, zamiast sosen czy brzozy, są krzewy.

Mieszkańcy domów przy ulicy Konarskiego zapowiadają, że będą nadal - jak sami mówią - robić hałas o to, by żyć bez hałasu.


materiał video snf (51).gif https://katowice.tvp.pl/83286871/konczy-sie...cichna-protesty

Sam nasyp tworzy ochronę przed hałasem pociągów. Pomysł z ekranami beznadziejny. To zwykła ulica. Co innego gdyby to była DTŚ, która kiedyś tu była planowana. Szkoda tylko zniszczonej zieleni. Nie tylko drzew ale i żywopłotu od strony torów.
:)
zdjęcia z budowy łącznika snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...dabrowskiego-6/

Nie widać tutaj, ale zgodnie z planem budują już też lewoskręt od ronda w Konarskiego
:)
CYTAT
UM

ŁĄCZNIK WKRÓTCE BĘDZIE GOTOWY

Budowa nowej drogi łączącej ulicę Kolejową z aleją Zagłębia Dąbrowskiego zbliża się do końca. Po ułożeniu wszystkich warstw nawierzchni drogowcy zajmą się teraz chodnikiem i drogą rowerową.

Budowa łącznika rozpoczęła się w marcu tego roku od przebudowy ronda przy ulicy Konopnickiej, skąd ruch zostanie skierowany na nową drogę wzdłuż torów. Tam, po nasypie, droga łączy się z istniejącym wiaduktem i dalej w dół po kolejnym nasypie ? specjalnie z tego powodu poszerzonym ? skręca w stronę alei Zagłębia Dąbrowskiego.

? Drogowcy zakończyli już układania wszystkich warstw nawierzchni na nowej drodze. Teraz kończą budowę chodników, będą też układać nawierzchnię na drodze rowerowej. Po pionowym i poziomym oznakowaniu łącznika oraz po montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, będziemy mogli wystąpić o pozwolenie na użytkowanie drogi ? wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Dla rowerzystów istotne jest także to, że docelowe nachylenie uzyska także zjazd i zejście do tunelu pieszo-rowerowego pod torami, prowadzące od ul. Poniatowskiego. Będzie łagodniejsze niż wcześniej, podobnie do tego, które prowadzi do ul. Kolejowej.

Warta prawie 21 mln zł inwestycja zepnie w całość alternatywną trasę od Będzina do Gołonoga. To w sumie ponad 3 km drogi.

Co istotne dla mieszkańców, na obciążonych ruchem ulicach Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, otwarcie łącznika powinno przyczynić się do znacznego spadku liczby samochodów.


to tekst niedawno umieszczony na stronie, a wcześniej z PD. Dużo się zmieniło. Łącznik jest prawie gotowy, jest oznakowanie poziome i pionowe, oświetlenie i zamontowane schody na Zawidzkiej. Chyba tylko zostały do zamontowania ostatnie barierki. Jeśli z odbiorem będzie ok to powinni otworzyć w ciągu kilku dni, a może nawet taki prezent świąteczny. Pomogła pogoda.
Fajnie wygląda, sami niedługo się przekonamy. Ciekawe jak docelowo rozłoży się ruch i czy w szczycie nie będzie problemu z wyjazdem z wiaduktu i nie będą tworzyły się tam korki.

Sam mam tylko takie uwagi, że zapomniano o jakimś ograniczeniu czy znaku niebezpieczny zakręt przed zakrętem w Graniczną. Znak był od strony Cupiała przed wiaduktem ale teraz tam już nie obowiązuje. Przed Graniczną też szkoda, że nie zdecydowano się wymienić warstwy ścieralnej i została stara nawierzchnia na kilkudziesięciu metrach. A tam dziura i pęknięcia, które będą się sypały w przyszłości. Do tego nawet nie odnowiono starego startego oznakowania poziomego. Z jednej strony nowa droga rowerowa, a z drugiej kawałek starego krzywego chodnika. Żeby go chociaż ułożyć ze starych płyt od nowa uzupełnić bo albo jest w jednym miejscu zapadnięty ale i kawałka brakuje. Barierki też stare i zardzewiałe.
Na wyjeździe z Cupiała z wiaduktu przed skrzyżowaniem będzie trzeba stać na drodze rowerowej, żeby widzieć. no i tam nie zgrało się malowanie środkowych linii - nowe minęły się ze starymi.
Do tego też brakuje doświetlenia dojścia do schodów.
szer
Coś mają robić na skrzyżowaniu Alei Róż i Legionów Polskich? Od kilku dni światła nie działają i poustawiane są barierki zwężające do jednego skrajnie prawego pasa na zjeździe z trasy i na lewoskręcie na Legionów
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.