Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
Paulus77
CYTAT(warius @ czw, 26 sie 2021 - 10:11) *
CYTAT(Paulus77 @ czw, 26 sie 2021 - 09:35) *

No i nareszcie, jeszcze tylko kwestia uzupełnienia nitki nad jeziorem i przerzucenie ram ruchu pieszo-rowerowego i życie na Mariankach będzie lżejsze smile2.gif

Kliknij, aby zobaczyć załącznik


Ciekawe gdzie sprawa ścieżki utknęła? Od porozumienia miną zaraz dwa lata.


Wczoraj się dowiedziałem, że nie ma wciąż porozumienia. Robert Warwas 4-go Października 2019r pisał o przełomie i sukcesie i był pewien, że do tygodnia wszystko zostanie formalnie dopięte.

Poza wypitą mineralną, zjedzeniu paru ciastek i kilku fotek z posiedzenia, sytuacja wydaje się nadal nierozwiązana.

POST FACEBOOK
:)
CYTAT(Zibar @ pon, 06 wrz 2021 - 12:14) *
Jest już - "gadające" - !


nie widziałem jeszcze w akcji. Akurat w pobliżu nie ma pieszych. To pewnie działa tak, że czujniki wykrywają pieszego i wtedy włączają się lampki na znakach i chyba na słupach, bo tam jakby były wbudowane. A w nocy dodatkowo włącza się oświetlenie pasów.
Przydałoby się takich więcej np. na Kościuszki, czy w okolicach szkół.

ALE - czy to będzie jedno takie, czy gdy kiedyś powstaną kolejne to każde w innej technologii i innych producentów? Czy ktoś to będzie serwisował po upływie gwarancji?
Po dotychczasowych doświadczeniach może to być jednorazowe i zaraz o tym zapomną. Nie potrafiono nawet utrzymać migających diod na znakach na zakrętach, zamontowanych kilka lat temu. Gdy się już coś zepsuło to koniec.
Powinno zwiększyć bezpieczeństwo i jestem za (do tego fajny nowoczesny bajer), ale teraz to taki trochę wodotrysk, w momencie gdy nie dba się o utrzymanie dróg. Nie ma komu wyprostować znaków, przycinać gałęzi, gdy są zasłaniane, uzupełniać po dewastacjach i zdarzeniach. Od lat jakiś dziwny problem z brakiem odnawiania oznakowania poziomego. Nie wiem czy to jakiś eksperyment, że bez tego też się da. No bo się jakoś da. Tak samo jak są skrajności i zbyt dużo znaków, tak już gdzieś prowadzi się eksperymenty, że bez oznakowania jest bezpieczniej i wolniej, i niepewność kierowców jest ok. Tak jak z koszeniem trawników, moda na "łąki kwietne", tylko te nasze jakieś nieudane i po miesiącu nie było po nich śladu, a za to wysokie do pasa chwasty.

I jest już przetarg na "Przebudowa ulicy Legionów Polskich na odcinku od granicy z miastem Będzin do ronda na wysokości budynku nr 127 w Dąbrowie Górniczej"
Grzegorz
Akurat remont ul Legionów jest potrzebny ma powstać tam też ścieżka rowerowa na remontowanym odcinku.
warius
CYTAT
Umowa podpisana. Wkrótce początek przebudowy ulicy Letniej - Dąbrowa Górnicza
3 — 4 minuty

9 września 2021

Przebudowę ulicy Letniej wraz z budową 2-kilometrowego ciągu pieszo-rowerowego od Centrum Sportów Letnich w parku Zielona do parkingu przy Pogorii IV w rejonie ul. Marianki miasto zleciło firmie Drogomex. Warta ponad 4,66 mln zł umowa z firmą z Pruszkowa została podpisana w czwartek 9 września. Wcześniej inwestycję wsparł Rządowy Funduszu Inwestycji Lokalnych, który przekazał miastu na ten cel 6,5 mln zł.

Jak podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, prowadząca w kierunku Marianek i Ratanic oraz terenów rekreacyjnych ulica Letnia nigdy wcześniej nie była remontowana, a charakterystyczne wybrzuszenia – efekt działania wody i braku odwodnienia – mocno dają się we znaki kierowcom i rowerzystom.

– Gdy rozmawialiśmy wiosną z mieszkańcami, nie kryli oni obaw związanych z inwestycją. Ostatecznie efektem tych rozmów jest między innymi decyzja o powstaniu wyniesionych przejść dla pieszych, co wpłynie na bezpieczeństwo i uspokojenie ruchu – podkreśla wiceprezydent.

Inne udogodnienia, to poszerzenie wjazdów na posesje czy uzgodniona z mieszkańcami lokalizacja przystanków autobusowych.

Przebudowa ul. Letniej: objazd przez powiat będziński

– Inwestycja w terminarzu planowana była na siedem miesięcy, więc zakładaliśmy, że uda się ją zakończyć w 2021 roku. Zacięta rywalizacja firm o to zlecenie, a w konsekwencji odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, pokrzyżowała nam nieco te plany. Zwróciliśmy się jednak do firmy Drogomex z prośbą o skrócenie czasu przebudowy drogi do trzech-czterech miesięcy – przyznaje Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. I dodaje, że wtedy w pierwszych miesiącach 2022 roku kończony byłby ciąg pieszo-rowerowy.

Pomocna w sprawnej przebudowie ma być decyzja o zamknięciu ulicy Letniej dla ruchu i wyznaczenie objazdu równoległymi drogami w powiecie będzińskim.

– Utrzymany zostanie dojazd do posesji, zapewnimy także mieszkańcom możliwość korzystania z komunikacji miejskiej: z jednej strony autobusy dojeżdżać będą do rozjazdu przy drodze prowadzącej do Protoru oraz do parkingu przy Pogorii IV z drugiej strony – zapowiada Zbigniew Kubik, naczelnik wydziału inwestycji drogowych.

Mająca się lada moment rozpocząć inwestycja jest kontynuacją prac z 2018 roku, gdy za 4,1 mln zł Eurovia zmodernizowała ulicę Letnią od skrzyżowania z Robotniczą do Centrum Sportów Letnich.
warius
CYTAT(:) @ wto, 07 wrz 2021 - 11:02) *
CYTAT(Zibar @ pon, 06 wrz 2021 - 12:14) *
Jest już - "gadające" - !


nie widziałem jeszcze w akcji. Akurat w pobliżu nie ma pieszych. To pewnie działa tak, że czujniki wykrywają pieszego i wtedy włączają się lampki na znakach i chyba na słupach, bo tam jakby były wbudowane. A w nocy dodatkowo włącza się oświetlenie pasów.
Przydałoby się takich więcej np. na Kościuszki, czy w okolicach szkół.

ALE - czy to będzie jedno takie, czy gdy kiedyś powstaną kolejne to każde w innej technologii i innych producentów? Czy ktoś to będzie serwisował po upływie gwarancji?



CYTAT
Cztery aktywne przejścia dla pieszych. W przyszłości może ich być więcej - Dąbrowa Górnicza
2 ? 3 minuty

13 września 2021

Z myślą o bezpieczeństwie pieszych i kierowców w Dąbrowie Górniczej powstały cztery aktywne przejścia dla pieszych.

Na wybranych przejściach zainstalowano nowe maszty z ledowym oświetleniem i podświetlanymi znakami D-6. Dzięki temu przejścia już z daleka są dobrze widoczne dla kierowców. Dodatkowo ? dzięki czujnikom ruchu ? na masztach zaczynają pulsować pomarańczowe lampki, gdy tylko piesi zbliżą się do jezdni i wejdą na ulicę.

To nie wszystko. ? Zatrzymaj się. Zachowaj szczególną ostrożność, upewnij się, czy nic nie nadjeżdża ? to komunikat emitowany głośno i wyraźnie za każdym razem, gdy piesi staną przy krawędzi jezdni.

Aktywne przejścia dla pieszych w Dąbrowie Górniczej to pilotaż

Aktywne przejścia dla pieszych powstały w czterech lokalizacjach: na obu jezdniach alei Róż przy wejściu do parku Hallera, na ulicy Gołonoskiej (DW 790) przy Szkole Podstawowej nr 26 w Łośniu, na ulicy Gospodarczej przy Szkole Podstawowej nr 21 w Ząbkowicach oraz na ulicy Złotej w pobliżu przystanku autobusowego Trzebiesławice Kościół.

Warto wspomnieć, że przy tej ostatniej lokalizacji ruch mocno nasilił się w ostatnich tygodniach: wielu kierowców jadących w kierunku Siewierza wybiera tę drogę jako alternatywę dla zakorkowanej z powodu przebudowy DK-1.

? Przyświecał nam cel dodatkowej ochrony pieszych w miejscach, w których jest spory ruch samochodów, w tym także ciężarówek ? wyjaśnia wiceprezydent Damian Rutkowski. I dodaje, że cztery aktywne przejścia to pilotaż, który w przyszłości ? może zostać rozszerzony na inne miejsca w mieście.


Na Alei Róż to przejście jest głupie jak but ;) Poszedłem przetestować i tak się złożyło, że przede mną na wyspie byli ludzie + para z naprzeciwka i rzeczywiście "przejście gada" tylko, że każdy słup gada z osobna... Zatrzymaj się. Zachowaj szczególną ostrożność, upewnij się, czy nic nie nadjeżdża! Zatrzymaj się. Zachowaj szczególną ostrożność, upewnij się, czy nic nie nadjeżdża! Zatrzymaj się. Zachowaj szczególną ostrożność, upewnij się, czy nic nie nadjeżdża! Zatrzymaj się. Zachowaj szczególną ostrożność, upewnij się, czy nic nie nadjeżdża! Jakiś koszmar biggrin.gif No głupie jak but. Nic nie jedzie, a tu mechaniczna kataryna wybrzmiewa koncert życzeń.
:)
CYTAT(warius @ pon, 13 wrz 2021 - 12:28) *
Na Alei Róż to przejście jest głupie jak but wink.gif


Widać, że aktywne ale nie inteligentne heh
Przy 2 jezdniach jakby 2 osobne przejścia i systemy.
Rozniosło się po mediach ogólnopolskich, w tym TV

Prezydent pytał mieszkańców, gdzie by widzieli w przyszłości jeszcze takie przejścia.

Moja lista:

- Kościuszki i to zdecydowanie, i niestety aż kilka przejść: przy Bandrowskiego, przy DH Centrum, na górze przed tym głupio nazwanym skrzyżowaniem - "Rondem Sybiraków", przed rondem z Przybylaka od strony centrum. Wcześniejsze przejście zaraz za rondem w centrum ma być zlikwidowane, a tak to byłoby koniecznie na nim
- Górnicza - koło II LO i przedszkola, do tego tam korzysta dużo młodzieży ze Sztygarki
- Legionów przy Szpitalnej
- Legionów przy Barbary
- Konopnickiej przed SP16
- Łącząca - przy przystankach (obok dawnego Varplexu)
- Cupiała - na zjeździe. wiaduktu przed Łączącą
- 11 Listopada - przed cmentarzem
- Staszica - na wysokości zamkniętego skrzyżowania z 11 Listopada
- Poniatowskiego przy targu
- Sienkiewicza przy Okrzei
- Piłsudskiego przy szkole przy Kościelnej
- Uklańskiego przy Intermarche
- Wybickiego, ale tam ma być przebudowa, więc po niej
- Bandrowskiego przed 3 Maja, niby wolny ruch przed skrętem ale duży ruch pieszy na końcu deptaka

Nie piszę nic o ciągu do przebudowy, czyli Sobieskiego - Królowej Jadwigi - Piłsudskiego. Po przebudowie będzie bezpieczinej , ale przybędą też nowe przejścia. Pewnie tam też.

I pewnie trochę miejsc w peryferyjnych dzielnicach, ale to lepiej by wiedzieli ich mieszkańcy. Pewnie gdzieś na Ordona w Strzemieszycach itp
Zibar
Podsumujmy, terminy zgodnie z kontraktami to:
DK-1 do końca 2023 r.
Rejon dworca w Centrum (tunel, nowa droga od Sobieskiego) do końca marca 2023 r.
Rejon dworca w Gołonogu - do końca marca 2023 r.
Głowna arteria Sobieskiego, Kr. Jadwigi, Piłsudskiego - do końca 2022 r.
Legionów Polskich - do końca 2021 r.
Letnia- do końca 2021 r.

Coś mam takie przeczucie graniczące z pewnością, że początek przyszłego roku będzie ciężki komunikacyjnie w centrum.
warius
CYTAT(:) @ wto, 07 wrz 2021 - 11:02) *
I jest już przetarg na "Przebudowa ulicy Legionów Polskich na odcinku od granicy z miastem Będzin do ronda na wysokości budynku nr 127 w Dąbrowie Górniczej"


Wybrano dziś najkorzystniejszą ofertę - DROGOPOL z Katowic
:)
CYTAT
dg.pl

ROZPOCZYNA SIĘ PRZEBUDOWA. NA DWA MIESIĄCE ULICA LETNIA ZOSTANIE ZAMKNIĘTA

30 września prawie 2-kilometrowy odcinek ulicy Letniej na około dwa miesiące zostanie zamknięty dla ruchu. Wyjątkiem będą mieszkańcy, którzy będą mieć zapewniony dojazd do posesji.

Zaplanowane na 7 miesięcy prace będą wykonywane etapami. W pierwszym zamknięty dla ruchu zostanie cały przewidziany do przebudowy odcinek od Centrum Sportów Letnich w parku Zielona do parkingu przy Pogorii IV w rejonie ul. Marianki.

Zgodnie z zapowiedziami, przy parkingu obok Pogorii IV zostanie ulokowany tymczasowy przystanek Marianki Letnia nż dla linii autobusowej nr 79. Od 30 września będzie ona kursowała objazdem wyznaczonym ulicami Szkolną, Dębową, Podleśną, Podłosie, Bory i Robotniczą, który zalecany jest także dla innych kierowców. Objazd dla autobusów oznacza, że z obsługi wyłączone zostaną stałe przystanki Korzeniec Park Zielona Basen, Korzeniec Kopalnia Piasku nż i Marianki Letnia nż.

ak mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych, tylko w pierwszym etapie ulica zostanie zamknięta dla ruchu.

– W kolejnych etapach prace będą odbywały się już bez objazdów, natomiast na około 400-metrowych fragmentach ruch będzie odbywał się wahadłowo z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnych – zapowiada Krzysztof Serafiński.
Ulica Letnia po przebudowie: ciąg pieszo-rowerowy i wyniesione przejścia

Przebudowę ulicy Letniej za 4,66 mln zł miasto zleciło firmie Drogomex. Prowadząca w kierunku Marianek i Ratanic oraz terenów rekreacyjnych ulica zyska nowa podbudowę i nawierzchnię oraz ciąg pieszo-rowerowy, nowe będzie także odwodnienie drogi w postaci rowów.

– Efektem wcześniejszych rozmów z mieszkańcami jest także decyzja o powstaniu wyniesionych przejść dla pieszych, co wpłynie na bezpieczeństwo i uspokojenie ruchu – podkreśla wiceprezydent Damian Rutkowski.
Inne udogodnienia, to poszerzenie wjazdów na posesje czy uzgodniona z mieszkańcami lokalizacja przystanków autobusowych.

Rozpoczynająca się z końcem września inwestycja jest kontynuacją prac z 2018 roku, gdy ulicę Letnią od skrzyżowania z Robotniczą do Centrum Sportów Letnich za 4,1 mln zł zmodernizowała Eurovia.
warius
CYTAT
Rozpoczyna się przebudowa ul. Legionów Polskich. Dwa miesiące z zakazem ruchu
Drukuj

W poniedziałek 11 października prawie 700-metrowy odcinek ulicy Legionów Polskich od ronda przy Kauflandzie do granicy z Będzinem na dwa miesiące zostanie zamknięty. Trzy zapory z zakazem ruchu zostaną ustawione po obu stronach przebudowywanego odcinka oraz w rejonie skrzyżowania ul. Ludowej i Grynia.

– Zakaz nie będzie dotyczył autobusów komunikacji miejskiej, posesji i bloków, do których nie ma innej możliwości dojazdu, punktów działalności gospodarczej oraz ogródków działkowych – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Planowana na dwa miesiące przebudowa rozpocznie się od układania na nowo krawężników. Ma to związek ze zmianą geometrii jezdni. – Zwężenie jezdni pozwoli na wybudowanie po lewej stronie dwukierunkowej drogi rowerowej – wyjaśnia Krzysztof Serafiński.

Przebudowywany będzie także chodnik, który na odcinku od ronda do ul. Mireckiego usytuowany zostanie po lewej stronie, zaś od Mireckiego do granicy z Będzinem pozostanie po prawej stronie.

Przebudowę liczącego dokładnie 689 m odcinka ul. Legionów Polskich za 2 083 305,40 zł brutto miasto zleciło katowickiej firmie Drogopol.
szer
Ciekawi mnie na ile pliki SIWZ sa aktualne, bo wynika z nich, że odświeżą też część Mireckiego + zrobią brakujący przystanek autobusowy w stronę Dąbrowy. No ale w tekście nic o tym nie ma więc cholera wie
:)
cud



Na wyniesionych przejściach na Poniatowskiego, Konopnickiej i Kopernika, które powstały w ramach inwestycji połączenia Konopnickiej z Poniatowskiego namalowano pasy! Nie wiadomo dlaczego się tak tyle czasu przed tym bronili i w ramach inwestycji tego oznakowania zabrakło. Ominęli przejście przy rondzie na końcu Poniatowskiego, ale tam jest zanieczyszczone i trochę uszkodzone przez ciężki sprzęt w związku z obecnymi pracami w okolicy.

Żeby nie było idealnie brakuje dalej tych linii (naprzemiennie krótsze i dłuższe), które powinny być na podjazdach:
warius
Widziałem odmalowane przejścia też na Wojska Polskiego i Korczaka.
:)
^^^
kilka miesięcy temu niektóre odnowiono. a teraz widać jakiś drugi rzut. Tamte wtedy odnowione, już miejscami dość mocno starte. Już nie raz pisałem, że coś u nas wyjątkowe problemy z trwałością. Zależy też od asfaltu. Czy coś nie tak z technologią, farbą, czy cienka warstwa hmm. Do tego czasami trochę krzywo wychodzi.
A widzieliście gdzieś żeby odnawiali linie?

tymczasem kolejny szybki remont:

CYTAT
UM

REMONT UL. BIAŁEJ PRZEMSZY. NA JEZDNI POŁOŻONA BĘDZIE NOWA NAWIERZCHNIA

Trwa remont fragmentu ul. Białej Przemszy. Roboty drogowe mają potrwać do 20 października. W czasie prac zmiany czekają kierowców i pasażerów autobusów.

Prace prowadzone są na odcinku ul. Białej Przemszy – od skrzyżowania z ul. Łaskową do wiaduktu kolejowego. Obejmują frezowanie nawierzchni jezdni i położenie nowej nakładki asfaltowej. Roboty, realizowane w ramach bieżącego utrzymania dróg, mają zakończyć się do 20 października.
Ul. Białej Przemszy prowadzi od ul. Łaskowej (czyli drogi wojewódzkiej nr 790 – wiodącej m.in. w stronę Niegowonic i Ogrodzieńca) do Okradzionowa. W trakcie prac kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami i czasowymi zamknięciami jezdni. Wtedy trzeba będzie korzystać z objazdu, który wyznaczony jest ul. Wypaleniska i Rudy. 13 i 14 października inaczej kursować będą również autobusy linii 603 i 606. Informacje o zmianach tras i rozkładów na stronie metropoliaztm.pl
warius
CYTAT
UM

Ulica Strzemieszycka z ruchem wahadłowym. Rozpoczęła się budowa kanalizacji


Zgodnie z zapowiedziami MZUM.PL rozpoczął budowę kanalizacji w ulicy Strzemieszyckiej. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami.

Prace w Strzemieszycach rozpoczęły się od zrywania starej nawierzchni między skrzyżowaniami z ul. Puszkina i Fabryczną. Na tym odcinku w czasie frezowania ruchem samochodów we wtorek i w środę kierowała wahadłowa sygnalizacja świetlna.

Dodatkowo w godzinach szczytu osoby uprawnione do kierowania ruchem dbały o to, by kierowcy nie zatrzymywali się między rogatkami w oczekiwaniu na zielone światło.

W kolejnych dniach kierowcy będą jeździć po sfrezowanej nawierzchni, a wraz z postępem prac przy budowie kanalizacji miejscami ruchem sterować będzie sygnalizacja wahadłowa.

Warta ponad 17 mln zł inwestycja potrwa 12 miesięcy

Budowę grawitacyjnej kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz ułożenie wodociągu wzdłuż 850-metrowego odcinka ul. Strzemieszyckiej – od skrzyżowania z ulicą Puszkina do skrzyżowania z ulicą Szklanych Domów – miasto zleciło Przedsiębiorstwu Miejskiemu MZUM.PL. Z wartymi 17,2 mln zł pracami miejska spółka ma się uporać w 12 miesięcy.

– Przy okazji nowa kanalizacja zostanie wykonana również w części ul. Puszkina – na odcinku od Strzemieszyckiej do DK94 – zapowiada Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.

Do końca 2021 roku MZUM.PL ma poukładać rury na odcinku między ul. Puszkina a Zespołem Szkolno-Przedszkolnym nr 5. Natomiast w kolejnych miesiącach w pełnym zakresie odtworzona zostanie nawierzchnia pasa drogowego z wcześniejszym wykonaniem podbudowy na całej szerokości jezdni i chodników.

Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, zapowiada, że przy okazji budowy kanalizacji po stronie jezdni w kierunku bazyliki powstanie dwukierunkowa droga rowerowa. To będzie kontynuacja drogi rowerowej wybudowanej w zeszłym roku wzdłuż ulicy Oddziały AK Ordona.
danielmdc
CYTAT(:) @ śro, 13 paź 2021 - 14:18) *
^^^
kilka miesięcy temu niektóre odnowiono. a teraz widać jakiś drugi rzut. Tamte wtedy odnowione, już miejscami dość mocno starte. Już nie raz pisałem, że coś u nas wyjątkowe problemy z trwałością. Zależy też od asfaltu. Czy coś nie tak z technologią, farbą, czy cienka warstwa hmm. Do tego czasami trochę krzywo wychodzi.
A widzieliście gdzieś żeby odnawiali linie?

tymczasem kolejny szybki remont:

CYTAT
UM

REMONT UL. BIAŁEJ PRZEMSZY. NA JEZDNI POŁOŻONA BĘDZIE NOWA NAWIERZCHNIA

Trwa remont fragmentu ul. Białej Przemszy. Roboty drogowe mają potrwać do 20 października. W czasie prac zmiany czekają kierowców i pasażerów autobusów.

Prace prowadzone są na odcinku ul. Białej Przemszy – od skrzyżowania z ul. Łaskową do wiaduktu kolejowego. Obejmują frezowanie nawierzchni jezdni i położenie nowej nakładki asfaltowej. Roboty, realizowane w ramach bieżącego utrzymania dróg, mają zakończyć się do 20 października.
Ul. Białej Przemszy prowadzi od ul. Łaskowej (czyli drogi wojewódzkiej nr 790 – wiodącej m.in. w stronę Niegowonic i Ogrodzieńca) do Okradzionowa. W trakcie prac kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami i czasowymi zamknięciami jezdni. Wtedy trzeba będzie korzystać z objazdu, który wyznaczony jest ul. Wypaleniska i Rudy. 13 i 14 października inaczej kursować będą również autobusy linii 603 i 606. Informacje o zmianach tras i rozkładów na stronie metropoliaztm.pl



Jaka firma za malowanie odpowiada w naszym mieście to być może dużo wyjaśni ? Przecież to trwa lata.
:)
CYTAT
UM

NA ULICY LETNIEJ PRACA WRE. NA LEWO RÓW, NA PRAWO CIĄG PIESZO-ROWEROWY

Dwupasmowa jezdnia o szerokości 6 m i szeroki na 3 m ciąg pieszo rowerowy oraz wyniesione przejścia dla pieszych. Tak po kilkumiesięcznych pracach będzie wyglądać ulica Letnia na długości 2 km.

Prace na Letniej trwają od 30 września. Prawie 2-kilometrowy odcinek między parkingami przy Centrum Sportów Letnich i Pogorią IV został wtedy zamknięty dla ruchu na dwa miesiące. To jedyny etap, w którym kierowcy – z wyjątkiem mieszkańców ulicy – muszą korzystać z objazdu.

Na początek między parkingiem przy Pogorii IV a wjazdem do Protoru drogowcy sfrezowali nawierzchnię z całego pasa prowadzącego w kierunku parku Zielona. To po tej stronie drogi planowane jest odwodnienie drogi w postaci rowu, stąd dobrze widoczne już poszerzenie.

Prace ziemne za skrzyżowaniem z wjazdem do Protoru są już na tyle zaawansowane, że ruchem na kilkusetmetrowym odcinku steruje obecnie sygnalizacja świetlna. Na tej samej wysokości po drugiej stronie jezdni widać natomiast drugie poszerzenie, w miejscu którego powstanie prowadzący w kierunku Pogorii IV ciąg pieszo-rowerowy.

Wyniesione przejścia dla pieszych uspokoją ruch

Jak przypomina Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych, w kolejnych etapach prace będą odbywały się już bez objazdów, także z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej. Zasadnicza część prac przy nowej jezdni powinna być wtedy gotowa, a drogowcy skupią się m.in. na ciągu pieszo-rowerowym i pracach wykończeniowych.

Efektem zaplanowanych na 7 miesięcy prac będzie szeroka na 6 m jezdnia z nową podbudową i nawierzchnią oraz odwodnieniem w postaci rowu. Nowością będzie wspomniany ciąg pieszo-rowerowy z nawierzchnią z masy bitumicznej, a także wyniesione przejścia dla pieszych, których zadaniem będzie uspokojenie ruchu w pobliżu przystanków autobusowych.

– Powstanie wyniesionych przejść to efekt wcześniejszych rozmów z mieszkańcami – przypomina wiceprezydent Damian Rutkowski.
Zlecona firmie Drogomax inwestycja o wartości 4,66 mln zł to kontynuacją prac z 2018 roku, gdy ulicę Letnią od skrzyżowania z Robotniczą do Centrum Sportów Letnich za 4,1 mln zł zmodernizowała Eurovia.


zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...ieszo-rowerowy/

CYTAT
nasze miasto

Ulica Legionów Polskich w Dąbrowie Górniczej w przebudowie. Uwaga na ekipy remontowe, lepiej jechać objazdem

Kilka dni temu, 11 października, rozpoczął się remont prawie 700-metrowego fragmentu ulicy Legionów Polskich w Dąbrowie Górniczej, od ronda przy Kauflandzie do granicy z Będzinem. Zgodnie z zapowiedziami miasta przejazd jest już teraz utrudniony, bo ekipy remontowe zrywają część asfaltu, a potem będą jeszcze większe korki i zatory, ponieważ będą musiały pojawić się wahadła, kolejne zmiany w organizacji ruchu. Dlatego najlepiej korzystać z objazdów, np. ul. Sobieskiego lub jadąc od Będzina ul. Krakowskiej i Ludowej aż do Jaworowej.

Obecnie frezowana jest dziurawa, połatana nawierzchnia oraz wymieniane będą krawężniki. Przejazd nie jest płynny, tworzą się czasem korki.

– Możliwy będzie przejazd autobusów komunikacji miejskiej, dojazd do posesji i bloków, punktów działalności gospodarczej oraz ogródków działkowych. Kierowcom, którzy przejazd ul. Legionów Polskich traktowali jako tranzyt zalecamy wybór ul. Sobieskiego i Kościuszki – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.

Mieszkańcy osiedla Mydlice, jednego z największych w mieście, przez które przebiega remontowana droga, ze zrozumieniem podchodzą do tymczasowych trudności.

- Na szczęście już wcześniej wyremontowali część ulicy w stronę muzeum, tak więc teraz pozostała jezdnia w kierunku Będzina. Była jednak w fatalnym stanie. Same dziury, popękamy asfalt, tak więc trzeba się trochę pomęczyć, by potem jeździć w dobrych warunkach. Oby tylko prace się nie opóźniły, bo jesień czy wczesna zima czasem nie sprzyjają tego typu inwestycjom - przyznał Kamil Kalinowski, którego spotkaliśmy na parkingu przy Kauflandzie, dokąd od strony szpitala można dojechać bez problemu.
Planowana na dwa miesiące przebudowa rozpoczęła się od wspomnianej wymiany i układania na nowo krawężników. Ma to związek ze zmianą geometrii dość szerokiej dziś jezdni. Podczas przebudowy blisko 700-metrowego odcinka ul. Legionów Polskich w Dąbrowie Górniczej ma bowiem powstać dwukierunkowa droga rowerowa do granicy z Będzinem.

– Zwężenie jezdni pozwoli na wybudowanie po lewej stronie dwukierunkowej drogi rowerowej, oddzielonej od jezdni krawężnikiem – mówi Krzysztof Serafiński.

Jak informuje miasto na przeznaczonym do przebudowy i liczącym dokładnie 689 metrów odcinku między rondem przy ul. Legionów Polskich 127 a granicą z Będzinem droga zyska nowa nawierzchnię. Przebudowywany będzie także chodnik, który na odcinku od ronda do ul. Mireckiego usytuowany zostanie po lewej stronie, natomiast od ul. Mireckiego do granicy z Będzinem pozostanie po prawej stronie.

Przebudowę tego odcinka ul. Legionów Polskich za 2 mln 83 tysiące 305,40 zł brutto miasto zleciło katowickiej firmie Drogopol. Jej oferta okazała się najkorzystniejsza wśród wszystkich trzech, które spłynęły w terminie do dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.

Pierwsza część nawierzchni ulicy Legionów Polskich zmodernizowana została całkowicie pod koniec 2017 roku. Wówczas prace remontowe zaplanowane zostały na odcinku od skrzyżowania z ul. Górniczą w rejonie Muzeum Miejskiego Sztygarka, do ronda przy Kauflandzie.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/ulic...065/zd/66278033
warius
Mapka zielonej mobilności została zaktualizowana o nową drogę wzdłuż torów do ul. Granicznej i ronda na Wybickiego. Dzisiaj powinniśmy się dowiedzieć czy rząd rzuci pieniędzmi na te inwestycje, a może urząd już wie?



EDIT:

INfo z naboru, z 3 wnioskowanych przedsięwzięć dotacja na jedno (Dwa pozostałe wnioski to były remonty szkół)

"Gmina Dąbrowa Górnicza śląskie - Modernizacja i przebudowa alternatywnego układu dla głównej osi komunikacyjnej w Dąbrowie Górniczej 20 000 000 zł"

Niezależnie od zakresu, przetargu można spodziewać się nie później niż w kwietniu 2022. Miasto ma 6 miesięcy na jego ogłoszenie.
warius
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
20 mln zł dofinansowania na drogę wzdłuż torów i przebudowę al. Zagłębia Dąbrowskiego - Dąbrowa Górnicza


W pierwszym naborze do Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Programu Polski Ład samorządy wszystkich szczebli złożyły ponad 8 tys. wniosków.

Dąbrowa Górnicza złożyła trzy wnioski o dofinansowanie: „Modernizacji i przebudowy alternatywnego układu dla głównej osi komunikacyjnej w Dąbrowie Górniczej” (20 mln zł) , „Rozbudowy, przebudowy i termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej nr 26” (25.075.000,00 zł), a także „Przebudowy budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Dąbrowie Górniczej” (4.207.500,00 zł).

Wyniki pierwszego naboru rząd ogłosił w poniedziałek.

– W pierwszym naborze złożyliśmy trzy wnioski i cieszę się, że przynajmniej jeden znalazł uznanie. Potrzeb w mieście mamy wiele, do rozwiązania wszystkich jesteśmy przygotowani, mamy projekty. Jedyne o co zabiegamy to dofinansowanie, ponieważ z powodu zmian w systemie podatkowym dochody własne samorządów są coraz niższe – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Będzie rondo na skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Wybickiego

Projekt „Modernizacji i przebudowy alternatywnego układu dla głównej osi komunikacyjnej w Dąbrowie Górniczej” to w zasadzie dwie inwestycje: drugi etap przebudowy alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz budowa łącznika alei z ulicą Kolejową.

– Poprzez trwającą już budowę przedłużenia ul. Kolejowej do ul. Perla tworzymy alternatywę dla przejazdu przez śródmieście. Ta alternatywa będzie miała całkowite uzasadnienie właśnie dzięki budowie łącznika ul. Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego, bo aleja Poniatowskiego nie jest przygotowana na obsługę takiego ruchu – podkreśla Marcin Bazylak.

Drugi etap przebudowy alei Zagłębia Dąbrowskiego – od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia w rejon centrum przesiadkowego w Gołonogu – będzie bliźniaczo podobny do pierwszej części inwestycji. Zmieni się więc geometria jezdni – zewnętrzny pas ruchu będzie miał 3,25 m, a wewnętrzny 3 m – dzięki czemu powiększy się pas zieleni. Dodatkowo po obu stronach alei powstaną chodniki, drogi rowerowe oraz ciąg pieszo-rowerowy.

Przeznaczony do przebudowy odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego

W rejonie przejść dla pieszych jezdnie zostaną zawężone do jednego pasa, co pozwoli uspokoić ruch i zwiększy bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów, korzystających z przejazdów.

Najważniejsza zmiana zajdzie na skrzyżowaniu z ul. Wybickiego, na którym powstanie rondo. Dzięki niemu kierowcy zyskają możliwość wjazdu w aleję bez konieczności zawracania na skrzyżowaniu z ul. Uklańskiego (dawna Piecucha).

Widok na skrzyżowanie al. Zagłębie Dąbrowskiego i ul. Wybickiego, gdzie powstanie rondo

Pierwszy etap przebudowy al. Zagłębia Dąbrowskiego został zrealizowany w 2020 roku. Efektem wartej ponad 9,3 mln zł inwestycji było m.in. powstanie rond na skrzyżowaniach z ulicami Graniczną i Tysiąclecia.

Nowy odcinek drogi wzdłuż torów kolejowych

Budowa łącznika ul. Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego oznaczać będzie częściową przebudowę już istniejącego ronda przy ul. Konopnickiej oraz skierowanie ruchu na nową drogę wzdłuż torów w kierunku alei. Dzięki temu pominięta zostanie ciasna aleja Poniatowskiego i zatłoczone skrzyżowanie z aleją Majakowskiego.

Nowa droga połączy się z istniejącym wiaduktem w ciągu ul. Granicznej. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieć kierowcy jadący wzdłuż nowej „obwodnicy”, zaś wyjeżdżający od strony ulicy Łączącej będą musieli ustąpić im pierwszeństwa.

Nowa droga wzdłuż torów połączy ul. Kolejową z al. Zagłębia Dąbrowskiego

Na nowej drodze ma zostać wydzielony pas do lewoskrętu w kierunku ulicy Łączącej. Jednocześnie planuje się wyznaczenie pasa włączeniowego ułatwiającego włączenie się do ruchu od ulicy Łączącej (z wiaduktu) w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego.
:)
^^^
Brawo, że to zostało zgłoszone i w taki sposób, że z pozytywnym skutkiem smile2.gif

Ciekawe ile miasto będzie musiało dołożyć. Ale na pewno tak jak dotychczas będzie to priorytet, i w pierwszej kolejności, właśnie z względu na dofinansowanie, i nie ma się o co martwić. Do tej pory rozsądnie do tego podchodzą. Wcześniej coś planowali, że dofinansowanie miało wynieść aż 95%, ale wtedy łącznie miało być 43 mln i szerszy zakres z Wybickiego itp, o czym było wcześniej w tym wątku. To połączenie i dokończenie remontu Al. ZD to zdecydowanie priorytet. Tak na oko wydaje mi się, że miasto będzie musiało mieć trochę większy wkład niż tamte 5%.

Dopiero po tym połączeniu będzie prawdziwa rewolucja komunikacyjna w mieście. Napisali o Poniatowskiego, a nic o Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, a to właśnie tamtędy jest w tej chwili alternatywa. Do tego z powodu objazdów jest jeszcze dużo większy ruch. Te uliczki nie nadają się do takiego ruchu tranzytowego, a tamtejsi mieszkańcy odetchną.
Rewolucja dla mieszkańców Gołonoga, kierowców jadących od strony Będzina, mieszkańców dzielnic po północnej stronie torów i w końcu dla całej reszty, bo mniejszy ruch na głównej osi miasta.
Nawet skrócenie dojazdu (do centrum, Mydlic i Redenu) pogotowia ratunkowego mieszczącego się przecież obok przy Łączącej, a wiadomo że często każdą minuta cenna, a do tej pory albo naokoło, albo przez przejazd, gdzie często stali na sygnale.

Zastanawialiśmy się na forum jak będzie rozwiązane skrzyżowanie przy wiadukcie i już wiemy dokładnie. Wydaje się ok, ale ja mam obawy, że w szczycie będą długie korki i kłopot z wyjazdem od strony Łączącej, łącznie z blokowaniem skrzyżowania Łącząca / Cupiała. Jeszcze korek pod górę, a tu lubią sobie jeździć "eLkami" wink.gif. Być może wcześniej czy później trzeba będzie tam postawić sygnalizację... Ale lepiej byłoby od razu odpowiednio zaprojetować i zrealizować, a nie dopiero gdy pojawią się problemy

PS. Gdy powstanie FPŻ jadąc od Gołonoga może być w przyszłości z góry fajny widok
warius
Na wiadukcie powinny się jeszcze zmieścić pasy dla pieszych, teraz tam chodnik biegnie ciągiem z jednej strony do ul. Granicznej. Gdyby tunel pieszo-rowerowy w ciągu ul. Granicznej był robiony zgodnie z pierwotnym planem przy okazji budowy CP to można byłoby rozważać likwidację chodnika na wiadukcie i ruch pieszy tylko tunelem, a tak wszystko się będzie musiało zmieścić u góry. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
:)
^^^
Na samym wiadukcie nic się nie zmieni. Dodatkowy pas do skrętu będzie od strony Poniatowskiego, a od wiaduktu zamieni się w pas do włączenia do ruchu dla wyjeżdżających w stronę Gołonoga. Tam jest całkiem sporo miejsca.
Nie można likwidować chodnika, bo przecież z tego korzysta dużo pieszych, a do tunelu daleko. Po drugiej stronie jest zejście po schodach na Zawidzkiej, które powinno zostać. Tak samo jak obecny chodnik na zjeździe, z którego też korzystają ciągle mieszkańcy. Naprawdę jest używany. Jeśli zostałby zlikwidowany to piesi musieliby chodzić przez tory, jak było zanim powstał tam wiadukt.

Myślałem, że jest projekt tylko na Al. ZD, a tu widać już coś mają i na łącznik, fragment z fb MB snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=617CC083

Mniej więcej tak to sobie wyobrażałem, że będzie podwójne rondo. Wygląda na to, że po północnej stronie będzie droga rowerowa, a po południowej chodnik. Na podjeździe na wiadukt po północnej stronie jest nawet fajna roślinność, te żywopłoty. Będzie trudno, ale można spróbować je przesunąć, żeby całkiem nie zniszczyć.

Byle nie było błędów projektowych. Dla mnie błędem było przy okazji budowy ronda Graniczna/ Al ZD likwidacja lewoskrętu z Granicznej w Konarskiego. Bardzo by pomógł krótki na 2 samochody, a taki by się tam zmieścił. Teraz wystarczy jeden skręcający i od razu blokuje się zaraz rondo. Ruch się tam zwiększy, ale znowu po budowie łącznika tych skręcających w Konarskiego będzie mniej
warius
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
Rozpoczęły się prace na plantach. Zielona przestrzeń zyska na atrakcyjności - Dąbrowa Górnicza


W lubianej przez dąbrowian przestrzeni Plant im. Harcmistrza Stefana Piotrowskiego powstaną nowe alejki i chodniki, a także droga rowerowa. Tak jak życzyli sobie mieszkańcy, na wysokości I LO zaplanowano wybieg dla psów, krajobraz urozmaicą także obsiane trawą pagórki oraz dodatkowe nasadzenia zieleni.

Wykonawca prac zatrudnił przyrodnika

Prace rozpoczęły się w czwartek od rozbiórki nawierzchni na starej alei w południowej części plant. Zgodnie z prośbą kupców z pobliskiego targowiska, do północnej części prace przeniosą się po 1 listopada. Dzięki temu handel w okresie Wszystkich Świętych będzie odbywał się tutaj bez utrudnień.

– Poza pracami rozbiórkowymi, zabezpieczamy teren budowy z poświęceniem szczególnej uwagi istniejącemu drzewostanowi. Warto podkreślić, że przy inwestycji zatrudniliśmy przyrodnika, który będzie sprawował ochronę nad przyrodą – mówi Marcin Dziubek, wiceprezes spółki Complex Dąbrowa Górnicza, której miasto zleciło warte ponad 4 mln zł brutto prace. I dodaje, że w przyszłym tygodniu na placu budowy będzie już można zobaczyć ekipy brukarskie.

– Modernizacja plant to zasługa mieszkańców i to im należą się podziękowania za tę inwestycję. Mam nadzieję, że prace przebiegną szybko i sprawnie, i nie będą powodowały większych utrudnień – mówi wiceprezydent Damian Rutkowski.

Projekt „Rodzinne Planty”, który zgłosili do Budżetu Obywatelskiego Magdalena Wąsik i Kamil Kiernożycki w zeszłorocznym głosowaniu otrzymał 4612 punktów i został wybrany do realizacji. Trwające obecnie prace poprzedziły konsultacje z mieszkańcami. Ich pomysły i uwagi zostały uwzględnione w koncepcji, która stała się podstawą do opracowania ostatecznego projektu.

Krajobraz plant urozmaicą obsiane trawą pagórki

Południowa część, od której zaczęły się prace, zyska nową aleję, która połączy się z już istniejącym skwerem. W obu częściach plant nowe będzie także oświetlenie o parkowym charakterze oraz ławki i kosze.

Wiceprezydent Damian Rutkowski podkreśla, że w północnej części plant, poza nowym układem alejek i chodników, powstanie także wydzielona droga rowerowa, która docelowo połączy się z drogami prowadzącymi do centrów przesiadkowych w centrum i Gołonogu.

– Wyróżnikiem po północnej części inwestycji będzie wybieg dla psów, który powstanie na wysokość I LO im. Waleriana Łukasińskiego – mówi Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów. I dodaje, że przy wybiegu zainstalowane zostanie poidełko, którego przyłącze wykonają Dąbrowskie Wodociągi.

Projekt przewiduje także powstanie przejść dla pieszych: cztery powstaną między ulicami Królowej Jadwigi i Augustynika. Natomiast w rejonie skrzyżowania Królowej Jadwigi i Poniatowskiego powstanie parking dla rowerów. Dodatkowo powstanie dwóch kolejnych przejść w ul. Kopernika – m.in. na wysokości Przedszkola nr 10 – zasugerowali mieszkańcy.

– Zapadła też decyzja, by wykorzystać ziemię z korytowania. Urozmaicimy krajobraz usypując z niej pagórki, które obsiejemy trawą – zapowiada Rafał Zwoliński.


Trochę się zaskoczyłem, miała być robiona tylko północna część plant, a wyremontują również aleję po południowej stronie wraz z dodaniem oświetlenia i wymianą ławek. Dobra wiadomość, myślałem, że jak zrobią północną to południowej części nie dotkną z braku kasy przez x następnych lat.
:)
W projektach od początku były całe. Zobaczymy efekt ale tyle zapowiedzi, konsultacji nie wiadomo właściwie po co. Ostatecznie remont alejek, oświetlenie i ławki. Oby tylko fajnie wyszło. Do tego nie wiem czy mi się śniło czy mają usypać jakieś małe górki. Nie będą musieli wywozić ziemi z kopania tunelu przy Konopnickiej tylko przewiozą kilkadziesiąt metrów i wysypią.
No i troszkę zmian przy Poniatowskiego
warius


Tak ma być rozwiązane połączenie nowej drogi z wiaduktem na Granicznej.
:)
^^^ dzięki, nie wiemy czy to już ostateczne wersje, czy wstępne koncepcje. Mur oporowy. Widać nowe schody i dodatkowo windę. Tam jest wielki problem dla niepełnosprawnych i wózków dziecięcych. Gorzej jak ktoś tam utknie w zepsutej windzie to kiedy przyjdzie ratunek wink.gif

Nie widać tego pasa do włączenia do ruchu w stronę Granicznej. Najwyżej jakoś na środku zatrzyma się jeden mały samochód.
Nie wiadomo czy na środku będzie wypłaszczenie, tak aby ten pas do lewoskrętu był na płaskim czy pod górę.
Dla ruchu wzdłuż torów będzie ok, ale co najmniej w szczycie nie będzie ok wyjazd z wiaduktu. Pewne blokowanie skrzyżowania Łącząca / Cupiała. Teraz przy objeździe w najgorszych chwilach korek od ronda Graniczna / Al. Zagłębia Dąbrowskiego sięga przez wiadukt na drugą stronę do tamtego skrzyżowania i z obu stron zatrzymuje się i Łącząca.
Problem dla skręcających z wiaduktu w lewo, tak jak obecnie biegnie droga. Będzie się trzeba naczekać, aż będzie wolne z obu stron i wszyscy zjadą też z tego lewoskrętu.
Jest kłopot z tanim rozwiązaniem. Można wymyślić jakieś dwupoziomowe ale wtedy totalna przebudowa łącznie z nowym wiaduktem, drogie rozwiązanie. Sam pisałem, że najłatwiej usypać nasyp z drugiej i tak połączyć. Zmieścić rondo na górze chyba ciężko. Jedynie zostaje sygnalizacja świetlna. Trochę szkoda, bo trasa służyłaby właśnie do omijania głównej drogi z wieloma sygnalizacjami. Ale chyba nie ma wyjścia. Najtańsze rozwiązanie. Sami zobaczycie jaki tam może być w przyszłości ruch.
Daniel
CYTAT(:) @ śro, 03 lis 2021 - 13:39) *
Sami zobaczycie jaki tam może być w przyszłości ruch.

No cóż dojazd do Pogorii 3 będzie ok. Powrót już nie smile2.gif

Zrobi się z tego bardziej alternatywna droga do Centrum niż przejazd przez tory. I w sumie nic w tym złego. W bliskiej odległości będziemy mieć tunel w centrum, przejazd do Morcinka i tunel w Gołonogu.
Tak naprawdę tylko garstka mieszkańców Dziewiątego poczuje znaczny dyskomfort.
warius
Tylko dodam, że powyższy obrazek to wstępna koncepcja, to jeszcze nie musi być finalne rozwiązanie.
:)
Ta nowa droga byłaby też rekompensatą za zamknięcie przejazdu dla samochodów a tu szykują się takie problemy z wyjazdem.
To nie tylko ta "garstka" mieszkańców Dziewiątego. Obecnie to też Korzeniec, Marianki, Ratanice, Łagisza i powiat będziński. Wystarczy spojrzeć ile tam rejestracji SBE. To są tysiące. Też trochę Trzydziesty i Łęknice. Nie piszę o obecnym objeździe, ale o sytuacji, gdy jeszcze był otwarty przejazd na Konopnickiej. Wszyscy jadący w kierunku Gołonoga jadą z tamtych kierunków przez wiadukt. Do tego nie trzeba pisać, o dojazdach w przeciwną stronę na Pogorię III, IV i Zieloną. Tamten tunel zastąpi przejazd ale nie zastąpi wiaduktu. Może jakaś część zdecyduje się przez tunel i wzdłuż torów. W przyszłości, gdy powstanie łącznik Robotniczej z rondem Olszowa/Konopnciej to przez wiadukt i tak będzie bliżej do Gołonoga.

Na górze nie ma miejsca na osobne pasy do skręt w lewo i w prawo, co i tak by tylko pomogło skręcającym w prawo. Jeśli nie sygnalizacja to zmieściłoby się małe rondo z przejezdną wysepką, ale wielkości jak na Kościuszki / Przybylaka a nie jak na Granicznej przed CA czy na Konopnickiej przy Biedronce. Nie wiem czy to nie najlepsze rozwiazanie.
Daniel
CYTAT(:) @ czw, 04 lis 2021 - 10:24) *
Ta nowa droga byłaby też rekompensatą za zamknięcie przejazdu dla samochodów a tu szykują się takie problemy z wyjazdem.

Którego przejazdu? Na Folwarcznej?
:)
^^^
oczywiście, że Konopnickiej. Na Folwarcznej przejazd zostanie.
Z tamtego przejazdu to korzystają mieszkańcy Trzydziestego, ale jak jeździli do centrum to i tak częściej przez Konopnickiej.
warius
CYTAT
Już niebawem przy ul. Ludowej powstaną nowe miejsca parkingowe, a mieszkańcom łatwiej będzie przejść przez ulicę dzielącą osiedle Mydlice


To z FB MB. Nie ma żadnej dokumentacji na to w BIP-ie, idzie to jako "zamówienie podobne" dla wykonawcy przebudowy ul. Legionów Polskich, w takiej sytuacji nigdy nie pojawiają się projekty na www.

Trzeba wypatrywać zmian w terenie smile2.gif
szer
Zapewne zwężą drogę z czterech pasów do dwóch i w miejscu zlikwidowanych powstaną miejsca parkingowe. Pytanie czy na całej długości ulicy czy nie
:)
właściwie to prawie na całej długości:

CYTAT
UM

NA MYDLICACH POWSTANIE PONAD 100 NOWYCH MIEJSC DO PARKOWANIA

Ta wiadomość powinna ucieszyć mieszkańców Mydlic: przed końcem roku wzdłuż części ulicy Ludowej powstanie ponad 100 miejsc do parkowania.

Jazda wąskimi uliczkami między blokami w poszukiwaniu wolnego miejsca do zaparkowania, a nawet zostawianie aut na trawnikach, to na Mydlicach codzienność.

? Problemu braku miejsc do parkowania na Mydlicach nie rozwiążemy od ręki, ale możemy sprawić, że nowe miejsca powstaną nie kosztem zieleni, a kosztem asfaltu ? podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Zewnętrzne pasy zamienią się w zatoki parkingowe

Pomysł jest prosty. Czteropasmowa ulica Ludowa, zbyt szeroka, jak na lokalną i osiedlową ulicę, zostanie zwężona do dwóch pasów. Przebudowę zewnętrznych pasów na zatoki parkingowe miasto zleciło już ? jako zadanie dodatkowe ? firmie Drogopol, która przebudowuje obecnie ul. Legionów Polskich. Wszystko ma być gotowe do końca roku.

? Planujemy, że dzięki przebudowie zewnętrznych pasów na zatoki parkingowe ? między skrzyżowaniem z ulicą Grynia a kościołem pw. Św. Maksymiliana Marii Kolbego ? po obu stronach drogi powstanie ponad 100 miejsc do parkowania ? mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Wartość dodana takiego rozwiązania to zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, którzy dziś ? z jednej strony jezdni na drugą ? mają do pokonania 14 m. Po zwężeniu jezdni do dwóch pasów przejście stanie się więc bardziej bezpieczne.


nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba dostali większe dofinansowanie, niż potem wyszło w przetargu na Legionów i może dzięki temu w pełni je wykorzystają
warius
https://dziennikzachodni.pl/dabrowa-gornicz.../ar/c1-15908631

Trochę zdjęć z przebudowy ul. Legionów Polskich.
:)
CYTAT
UM

PRACE NA PLANTACH TRWAJĄ. KUPCY GOTOWI NA ZMIANY WZDŁUŻ ALEI PONIATOWSKIEGO

Na terenie targowiska na Redenie powstało ponad 20 nowych miejsc do parkowania. Tak kupcy przygotowali się na zmiany, które niesie trwająca modernizacja plant oraz planowana przebudowa alei Poniatowskiego.

Prace na plantach im. Harcmistrza Stefana Piotrowskiego rozpoczęły się pod koniec października. W tym czasie rozebrano stare alejki oraz ułożono podbudowę i obrzeża pod ich nowy przebieg. Efektem modernizacji będą nie tylko nowe alejki, chodniki, droga rowerowa w północnej części i stylizowane na parkowe oświetlenie.

– Wzdłuż alei Poniatowskiego – między skrzyżowaniami z ulicami Królowej Jadwigi i Augustynika – powstaną cztery przejścia dla pieszych – zapowiada wiceprezydent Damian Rutkowski.

Wytyczenie nowych przejść dla pieszych będzie wiązało się m.in. z tworzeniem bezpiecznych stref wejścia na targowisko. Przy okazji likwidacji ulegnie kilka miejsc do parkowania wzdłuż alei Poniatowskiego. Miejsca parkingowe nie mogą bowiem przylegać bezpośrednio do przejścia, by samochody nie przysłaniały pieszych.

Przez aleję Poniatowskiego będą kursowały autobusy

Wiceprezydent Damian Rutkowski dodaje, że kilka miejsc parkingowych wzdłuż Poniatowskiego ubędzie w przyszłości także podczas planowanej przez miasto przebudowy alei. Wtedy powstaną tutaj zatoki dla autobusów, które ułatwią dojazd na targowisko i będą wozić będą mieszkańców do centrum przesiadkowego przy dworcu PKP.

– W sumie zakładamy, że wzdłuż alei Poniatowskiego likwidacji ulegnie około 10 miejsc do parkowania – ocenia Damian Rutkowski.

Stowarzyszenie Kupców Targowych w Dąbrowie Górniczej, które w porozumieniu z miastem przygotowuje się do modernizacji targowiska na Redenie, zareagowało już na zapowiedzi zmian.

– Na terenie targowiska – od strony ulicy Twardej – przygotowaliśmy już parking na 23 samochody – mówi Wiesław Majek, prezes stowarzyszenia.

Do końca listopada parking zostanie w pełni oznakowany, a jedno z miejsc wydzielone dla osób z niepełnosprawnościami. W tym czasie na zlecenie miasta przy wyjeździe z nowego parkingu zostanie jeszcze zainstalowane lustro.
szer
Na ul. Ludowej wykopano już w asfalcie dziury pod krawężniki, więc widać jak bardzo zwężą drogę. Początkowo myślałem, że pójdą po najmniejszej linii oporu i wymalują miejsca parkingowe jak na Grynia, ale widać zakres robót będzie szerszy.
warius
Na ul. Letniej w sobotę lano pierwszą wersję asfaltu +- na odcinku 300-400 metrów. Z ciekawostek, to nowa jezdnia względem starej jest niżej o dobre 30-40cm.
warius
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
Ulica Legionów Polskich w sobotę zostanie zamknięta. Drogowcy ułożą ostatnią warstwę asfaltu -

Zamknięcie przebudowywanego fragmentu ulicy Legionów Polskich umożliwi jednorazowe położenie ostatniej warstwy asfaltu na całej szerokości drogi. Z tego powodu czternaście linii autobusowych 27 listopada kursować będzie objazdem.

Od przyszłego tygodnia już prace wykończeniowe

Rozpoczęta 11 października przebudowa 700-metrowego odcinka ul. Legionów Polskich – od ronda przy Kauflandzie do granicy z Będzinem – powoli zmierza ku końcowi. Pierwsze warstwy asfaltu drogowcy zaczęli układać przed dziesięcioma dniami, teraz położą ostatnią. Wykorzystają do tego maszyny, które rozłożą asfalt nie połówkowo, ale na całej szerokości jezdni.

– Od przyszłego tygodnia wzdłuż przebudowanej trasy będą trwały już tylko prace wykończeniowe związane przede wszystkim z nową drogą rowerową – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Całkowite zamknięcie 700-metrowego odcinka ul. Legionów Polskich sprawi, że linie autobusowe nr 27, 49, 84, 116, 175, 260, 604, 634, 635, 644, 807, 814, 902N i 903N kursować będą objazdem z pominięciem przystanków Dąbrowa Górnicza Szkoła Górnicza, Osiedle Mydlice Szpital i Osiedle Mydlice Mireckiego. Ze szczegółami zmian można się zapoznać na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego.

W czasie przebudowy ul. Legionów Polskich zmieniona została geometria jezdnia, która umożliwiła wydzielenie po lewej stronie wspomnianej drogi rowerowej. Wzdłuż trasy położono nowe krawężniki, fragmentami od nowa wybudowano chodniki.

Inwestycję za 2 083 305,40 zł brutto miasto zleciło firmie Drogopol.

Drogopol buduje jeszcze miejsca do parkowania wzdłuż ul. Ludowej

Przebudowa ul. Legionów Polskich to nie jedyne prace, jakie Drogopol wykonuje na Mydlicach. Miasto zleciło jeszcze katowickiej firmie – jako zadanie dodatkowe – budowę ponad 100 miejsc do parkowania wzdłuż ul. Ludowej. Na ten cel zostaną przebudowane zewnętrzne pasy szerokiej na 14 m ulicy. Inwestycja ma się zakończyć jeszcze w tym roku.
:)
CYTAT
dg.pl

GOTOWI NA ZIMĘ. CZEKA SPRZĘT, SÓL I PIASEK

Pogoda na razie jesienna, ale miejskie służby przygotowały się na nadejście zimowej aury. W gotowości są m.in. pługopiaskarko-solarki i ciągniki, w magazynie czekają środki do posypywania dróg i chodników.

„Akcja Zima”, czyli wszystko co związane jest z usuwaniem skutków opadów śniegu i działania mrozu, żeby utrzymać przejezdność dróg i drożność chodników, trwa od listopada do końca marca. W Dąbrowie Górniczej jej głównym wykonawcą jest Alba MPGK.
Do dyspozycji ma m.in. 13 ciągników z pługiem, 10 pługopiaskarko-solarek, po 2 ciągniki z pługiem i rozrzutnikiem, mikrociągniki z pługiem, koparko-ładowarki i ładowarki. Cięższy sprzęt ma stawiać czoła zimie na większych ulicach, a lżejszy na tych mniejszych, a także na chodnikach czy parkingach. Miejsca niedostępne dla pojazdów odśnieżane będą ręcznie przez pracowników ze zgarniaczami czy łopatami.

– Na początek sezonu Alba MPGK ma zapas 5 500 ton soli i 500 ton piasku. W zależności od warunków pogodowych i zużycia środków do posypywania, w razie potrzeby będą one sukcesywnie uzupełniane – informuje Roman Zalas, zastępca naczelnika Wydziału Infrastruktury Miejskiej UM.

W Dąbrowie Górniczej zimowym utrzymaniem przez miasto objętych jest 387 km 410 m dróg publicznych (416 ulic) i 15 km 383 m dróg wewnątrzosiedlowych, co daje łącznie 402 km 793 m. Odśnieżaniem i odladzaniem objętych jest również 702 992 m2 chodników, alejek, parkingów i dróg rowerowych, w tym 227 413m2 terenów wewnątrzosiedlowych.

Drogi publiczne podzielone są na cztery standardy zimowego utrzymania: I standard – 35,875 km, II standard – 186,516 km, III standard – 99, 530 km, IV standard – 65,489 km. Po ustaniu opadów, w I standardzie śnieg luźny może zalegać do 4 godz., a błoto pośniegowe może występować do 6 godz. W II standardzie śnieg luźny może zalegać do 4 godz., błoto pośniegowe może występować do 6 godz., może występować cienka warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości nie utrudniającej ruchu do 6 godz. W III standardzie śnieg luźny może zalegać do 6 godz., błoto pośniegowe może zalegać do 8 godz., może występować warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości nie utrudniającej ruchu samochodów osobowych do 6 godz., zaspy, języki śnieżne mogą występować do 6 godz. W IV standardzie śnieg luźny może zalegać do 8 godz., śnieg zajeżdżony może występować, języki śnieżne mogą występować, zaspy mogą występować do 8 godz., dopuszcza się przerwy w komunikacji do 8 godz.

Zgłoszenia dotyczące zaśnieżonych i oblodzonych gminnych dróg i chodników przyjmuje Alba MPGK – 600 405 627
Za stan dróg i chodników odpowiadają również właściciele i zarządcy prywatnych nieruchomości, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Zimą muszą odśnieżać i posypywać oblodzone miejsca, a także usuwać zwisające sople i śnieg zalegający na dachach budynków.
:)


To byłoby idealne miejsce na przyszłe przystanki autobusowe. Mam nadzieję, że ktoś wpadnie na ten pomysł przy projektowaniu nowej siatki połączeń.
Nie raz było info, że autobusy pojawią się na Poniatowskiego i będzie przystanek obok targowiska.
Następny powinien być w okolicach Konopnickiej i też obsługiwałby drugą stronę torów, bo obok tunel. W przyszłości może jakaś linia będzie jeździła łącznikiem Al. ZD - Poniatowskiego i też by się tam zatrzymywała.
warius
CYTAT
Z powodu zaplanowanej na pięć dni (8-12 grudnia) modernizacji przejazdu drogowo-tramwajowego na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Tworzeń, trasa linii tramwajowych nr 21 i 22 zostanie skrócona do pętli w Gołonogu. Dojazd do przystanku Tworzeń Huta Katowice zapewnią w tym czasie regularne linie autobusowe.

– Przejazd w czasie prac nie zostanie zamknięty dla samochodów, lecz będzie modernizowany połówkowo z zachowaniem przejezdności po jednym pasie – zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Do przystanku Gołonóg Podstacja Pętla poza liniami nr 21 i 22 dojeżdżać będzie także linia nr 28. W tym przypadku trasa zostanie jednak wydłużona, bo 28 kursuje dziś między Osiedlem Zamkowym w Będzinie a pętlą przy Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej.

Poza zmianami tras, Zarząd Transportu Metropolitalnego od 8 grudnia wprowadzą również zmiany w częstotliwości kursowania tramwajów: zmniejszenie liczby kursów na liniach 21 i 22 (co 60 min do godziny 18 i co 30 min po godzinie 18) oraz zwiększenie liczby kursów na linii nr 28 (co 30 min zamiast 40).

Powyższa częstotliwość zostanie utrzymana także od 13 grudnia, a więc po modernizacji przejazd w Tworzniu, gdy wymienione linie ponownie będą kursować do przystanku Tworzeń Huta Katowice.

To nie jedyne zmiany w rozkładach jazdy tramwajów. Od 8 grudnia aż do odwołania uruchomione zostaną linie tymczasowe nr 41 ( Milowice Pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy Pętla) i 42 (Czeladź Dworzec – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy Pętla).
:)
CYTAT
UM

NA PLANTACH WIDAĆ JUŻ ZARYS NOWEJ DROGI ROWEROWEJ I WSZYSTKICH ŚCIEŻEK

Na placu budowy, w który planty im. Harcmistrza Stefana Piotrowskiego zamieniły się pod koniec października, uwijają się brygady liczące w sumie do kilkudziesięciu pracowników. W efekcie na plantach widać już zarys drogi rowerowej i wszystkich ścieżek, które mieszkańcy będą mieć do dyspozycji po zakończeniu modernizacji.

– Na większości ścieżek widać również wykonane podbudowy, na których kolejne brygady układają kostkę brukową – mówi Tomasz Wolski, kierownik robót ze spółki Complex Dąbrowa Górnicza, której miasto zleciło modernizację plant.

W ostatnich dniach pogoda nie rozpieszczała budowlańców, a to od warunków atmosferycznych zależą kolejne etapy prac.

– Jeżeli warunki będą nam sprzyjać, w tym tygodniu przystąpimy do ułożenia nawierzchni asfaltowych na nowo powstającej drodze rowerowej, a kolejne ekipy wezmą się za układanie przepuszczalnych nawierzchni mineralnych w miejscach starych przedeptów, czyli ścieżek wydeptanych na trawniku przez mieszkańców – zapowiada Tomasz Wolski.

Na ukończeniu jest już natomiast psi wybieg, który powstał na wysokości I LO im. Waleriana Łukasińskiego, podobnie jak fundamenty i instalacja elektryczna pod słupy oświetleniowe. – Czekamy teraz na dostawę i montaż latarni – dodaje Tomasz Wolski.

Krajobraz plant urozmaicą pagórki, które zostaną obsiane trawą

Na zdjęciach widać już także pagórki, które będą urozmaiceniem krajobrazu. – Zapadła decyzja, by w ten sposób wykorzystać ziemię z korytowania. Pagórki obsiejemy później trawą – zapowiada Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.

Wiceprezydent Damian Rutkowski przypomina natomiast, że budowana w północnej części plant droga rowerowa docelowo z jednej strony połączy się z drogą, która powstanie wzdłuż ul. Królowej Jadwigi przy okazji przebudowy torowiska. Z drugiej zaś strony z drogami prowadzącymi do centrów przesiadkowych w centrum i w Gołonogu.

Projekt przewiduje także powstanie przejść dla pieszych: cztery powstaną między ulicami Królowej Jadwigi i Augustynika. Natomiast w rejonie skrzyżowania Królowej Jadwigi i Poniatowskiego powstanie parking dla rowerów. Dodatkowo powstanie dwóch kolejnych przejść w ul. Kopernika – m.in. na wysokości Przedszkola nr 10 – zasugerowali mieszkańcy podczas konsultacji.

Prace na plantach to efekt zeszłorocznego głosowania w Budżecie Obywatelskim: projekt „Rodzinne Planty” zgłoszony przez Magdalenę Wąsik i Kamila Kiernożyckiego otrzymał 4612 punktów i został wybrany do realizacji.


zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pla...-piotrowskiego/
szer
Legionów Polskich na ukończeniu. Powoli robią oznakowanie poziome. Szkoda, że ścieżka rowerowa jest na poziomie chodnika, a nie drogi - byłby równy asfalt, a tak to góra dół, góra dół, bo wyjazdy.
Ludowa też powoli na ukończeniu. Mimo ujemnych temperatur lali asfalt w ostatnich dniach, pewnie na dniach też zaczną robić oznakowanie poziome.
:)
W dawnych czasach asfalt kładli tylko gdy było sucho i odpowiednia temperatura. Potem zaczęli na mokry byle nie stała woda, bo i tak odparowuje. Teraz to terminy gonią, wygląda na to, że nikt na to nie patrzy, albo zmieniła się tak technologia?
Gorzej z oznakowaniem poziomym, bo jeśli wykona się je szybko (farba) na nowy asfalt to bardzo szybko się ściera. No ale wykonawca zadowolony bo odebrane. Nie wiem jak z grubowarstowym i jakie tam będzie.

ale teraz takie czasy https://motoryzacja.interia.pl/raporty/rapo...iem,nId,5696927
danielmdc
Oczywiście że asfaltu nie powinno się kłaść w ujemnych temperaturach lub na mokrym podłożu bo z czasem go "odparzy" i będzie pękał. To samo jest z układaniem kostki która na wiosnę zazwyczaj jest już zapadnięta. No ale za to można podziękować urzędasom że na koniec roku przypominają sobie że trzeba wydać pieniądze co by nie przepadły. Ktoś tych nieudaczników zatrudnia.
bzenek
CYTAT(szer @ czw, 09 gru 2021 - 16:04) *
Legionów Polskich na ukończeniu.
Szkoda, że ścieżka rowerowa jest na poziomie chodnika, a nie drogi - byłby równy asfalt, a tak to góra dół, góra dół, bo wyjazdy.

Dąbrowa nie jest miastem przyjaznym rowerzystom.

A szkoda bo idą na to spore pieniądze.
Ale jakoś pomyślunku w tym brak... mellow.gif
warius
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
Koniec przebudowy. Ul. Legionów Polskich z drogą rowerową, ul. Ludowa z nowymi miejscami do parkowania - Dąbrowa Górnicza

Zakończyła się przebudowa ul. Legionów Polskich. Przy okazji mieszkańcy Mydlic zyskali ponad 100 miejsc do parkowania wzdłuż ul. Ludowej.

Efektem trwającej niespełna dwa miesiące przebudowy jest nowa nawierzchnia na liczącym prawie 700 metrów odcinku między rondem przy ul. Legionów Polskich 127 a granicą z Będzinem.


Drogopol, któremu miasto zleciło prace, wcześniej zmienił geometrię jezdni. Zawężenie obu pasów pozwoliło na wybudowanie drogi rowerowej, która od jezdni została oddzielona krawężnikiem. Na razie ? z powodu braku kontynuacji od strony Będzina ? droga oznaczona jest jako ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego. To oznacza, że korzystanie z niej nie jest jeszcze obligatoryjne.

Radny Kamil Dybich dodaje, że nową nawierzchnię zyskało także skrzyżowanie ul. Legionów Polskich z Grynia. Przede wszystkim jednak na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu zamontowany został dwuczęściowy ledowy punkt świetlny. ? Do tej pory było tam ciemnawo. Teraz przejście jest naprawdę dobrze doświetlone ? podkreśla mieszkający na Mydlicach radny.

? Warunki atmosferyczne nie pozwoliły na wykonanie na jezdni docelowego grubowarstwowego oznakowania. Dlatego ? dla zapewnienia bezpieczeństwa w okresie zimowym ? jest ono tymczasowe. Wykonawca poprawi je wiosną, wtedy też z wykorzystaniem żywic zostaną wymalowane przejazdy rowerowe ? zapowiada wiceprezydent Damian Rutkowski.

Mieszkańcy ulicy Ludowej zyskali ponad 100 miejsc do parkowania

W trakcie przebudowy ul. Legionów Polskich zapadła decyzja, by w ramach prac dodatkowych zlecić Drogopolowi przebudowę czteropasmowej ul. Ludowej.

Pomysł był prosty. Zbyt szeroka, jak na osiedlową ulicę Ludowa została zwężona do dwóch pasów, a zewnętrzne pasy zmieniły się w zatoki parkingowe. W efekcie po obu stronach drogi między skrzyżowaniem z ulicą Grynia a kościołem pw. Św. Maksymiliana Marii Kolbego powstało ponad 100 miejsc do parkowania.


Powyższe rozwiązanie wpłynęło także na bezpieczeństwa pieszych, którzy po zwężeniu jezdni do dwóch pasów mają do pokonania 7 a nie 14 m przez jezdnię.

? Na Ludowej, gdy pozwolą na to warunki atmosferyczne, także planowane są jeszcze prace wykończeniowe: układanie kostki, humusowanie i malowanie jezdni ? dodaje wiceprezydent Damian Rutkowski.


Galeria zdjęć
https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/myd...ch-po-remoncie/
warius
CYTAT
Przedmiotem Zamówienia jest:

1. Budowa w systemie „projektuj i buduj” drogi łączącej ul. Konopnickiej i ul. Poniatowskiego z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Budowa obejmuje:

- przebudowę skrzyżowania typu rondo przy połączeniu z ulicą Poniatowskiego

- przebudowę wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Granicznej w zakresie niezbędnym do wykonania połączenia drogowego poprzez wykonanie nasypu drogowego równolegle do torów kolejowych

- wykonanie nowego układu drogowego wraz z wykonaniem dróg dla rowerów, chodników, pochylni i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym i koncepcją.

2. Przebudowa Alei Zagłębia Dąbrowskiego na odcinku od ulicy Tysiąclecia do centrum przesiadkowego „Gołonóg” wraz z wykonaniem dróg rowerowych, chodników, ciągów pieszo-rowerowych i przebudową skrzyżowania z ulicą Wybickiego na rondo.


Wstępne ogłoszenie informacyjne z unijnej platformy, przetarg planowany jest na marzec. Bedzie się działo smile2.gif
:)
^^^

super, no będzie się działo. Wreszcie zmiany sieci drogowej, jak na nasze miasto to rewolucja. Od budowy HK do tej pory niewiele się działo. Tak jak wtedy zostawili niedokończone plany, tak już zostało. Potem tylko remonty, sygnalizacje świetlne, przebudowy na ronda, no i ten generalny remont DK94. Z nowych połączeń to chyba tylko ten krótki łącznik, który połączył Piekło i Antoniów, ul. Leśna - łącznik Piłsudskiego z 11 Listopada (wcześniej był kręty przejazd wzdłuż parkingów), wyjazd z Pogorii III, łącznik Kolejowej z Poniatowskiego, wyjazd z parku Hallera na Al. Róż. połączenie go z Kościsuszki i nowe drogi do strefy w Tucznawie. Zapomniane zostały plany połączenia ul Podlesie wiaduktem nad torami z ul. Tworzeń. A dawno temu o to walczyli tamtejsi mieszkańcy (w planach to pewnie było już od samej budowy ul. Podlesie".
Dopiero teraz te tunele, "obwodnica" i połączenie z Al Zagłębia Dąbrowskiego oraz oczywiście przebudowa DK na S1 dużo zmienią. Główna oś to przebudowa.
Przy okazji zwiększy się atrakcyjność wielu miejsc i otworzą nowe tereny.

Z tym planowanym przetargiem to jeśli ogłoszą zgodnie z planem to prace najwcześniej pod koniec roku albo na początku 2023. Wcześniej całe postępowania, potem projekty, zgody itp.
Teraz czekamy na otwarcie tunelu w centrum. Byle do wiosny!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.