Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
CYTAT(:) @ pon, 25 kwi 2022 - 13:22) *
nie śledziłem losów tego oczekiwanego przetargu na utrzymanie dróg ale chyba się udało, bo od zeszłego tygodnia pojawiły się ekipy finalnie łatające dziury np na Górników Redenu, Struga, a na Granicznej przed CA poprawianie studzienek.
Mają co robić i potrwa zanim wszędzie dotrą.


sam się zacytuję biggrin.gif

łatają gdzieś? Bo gdzie indziej nie zauważyłem, a dziury dalej w całym mieście. Nie tylko chodzi o komfort, ale są takie zagrażające bezpieczeństwu, gdzie kierowcy nagle robią dziwne manewry, żeby nie uszkodzić samochodów.
Podlesie bez zmian? Tam też kilka takich głębokich
:)
Zdjęcia z postępów na Letniej snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/zie...-ulicy-letniej/
Pooch
Ciekawe do kiedy się wyrobią z otwarciem ul. Letniej dla samochodów.
Paulus77
CYTAT(Pooch @ pią, 20 maj 2022 - 20:39) *
Ciekawe do kiedy się wyrobią z otwarciem ul. Letniej dla samochodów.


A to tamtędy nie można było jeździć? rolleyes.gif
Pooch
CYTAT(Paulus77 @ sob, 21 maj 2022 - 10:48) *
CYTAT(Pooch @ pią, 20 maj 2022 - 20:39) *
Ciekawe do kiedy się wyrobią z otwarciem ul. Letniej dla samochodów.


A to tamtędy nie można było jeździć? rolleyes.gif


Można było przejechać tylko po to żeby ocenić postępy smile2.gif
Paulus77
No ja oceniłem jakieś 3 tygodnie temu. Od strony Marianek był nasyp blokujący przejazd ale z boku wyjeżdżony przesmyk przez krzaki.
warius
Przetarg na przebudowę ul. Staszica i Ordona.

CYTAT
?Przebudowa pasa drogowego ulicy Staszica i Oddziału A.K. Ordona w Dąbrowie Górniczej?

POSTĘPOWANIE NR Z43/40490

Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony

Znak sprawy: ZP.WID.271.4. 26 2022

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Progi postępowania: Unijne
Przedmiot postępowania:

1. Etap prac, w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia, obejmuje:

-przebudowę odcinka jezdni od skrzyżowania ulicy Staszica z ul. Ziemby do skrzyżowania ul. Oddziału A.K. Ordona z ul. Hotelową,

- przebudowę skrzyżowania ul. Staszica, ul. Oddziału A.K. Ordona z łącznicą DK-94 i S1,

- przebudowę skrzyżowania ul. Staszica z ul. Ziemby,

- budowę drogi dla rowerów oraz przebudowę chodnika,

- przebudowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia.
szer
CYTAT
W przyszłym roku metropolia planuje rozpoczęcie budowy velostrad - Dąbrowa Górnicza
23 maja 2022

Przedstawiciele jedenastu samorządów – w tym także Dąbrowy Górniczej – podpisali się pod porozumieniem z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią w sprawie budowy czterech velostrad, czyli szybkich dróg rowerowych.

Budowę rowerowych autostrad metropolia zapowiedziała ponad dwa lata temu. Odseparowane od ruchu pieszych i samochodów velostrady – dwupasmowe drogi rowerowe o szerokości minimum 4 m – mają sprawić, że rower stanie równorzędnym środkiem transportu publicznego.

Podpisane w piątek porozumienie dotyczy rozpoczęcia w przyszłym roku budowy 4 z 8 planowanych przez metropolię velostrad. Pod dokumentem podpisali się przedstawiciele 11 samorządów: Będzina, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Gliwic, Katowic, Mysłowic, Rudy Śląskiej, Sosnowca, Świętochłowic i Zabrza.

– Dzięki temu, że działamy razem w ramach GZM, realizacja tego typu ponadlokalnych inwestycji jest zdecydowanie usprawniona. Powstanie Velostrad GZM zostanie w całości sfinansowane z budżetu metropolii i dotacji zewnętrznych, o które będziemy się ubiegać na ten cel – zapowiedział Kazimierz Karolczak, przewodniczący GZM-u.



– W Dąbrowie Górniczej planowana jest budowa około 1,5-kilometrowego odcinka velostrady – od granicy z Sosnowcem i Będzinem w rejonie ulicy Kamiennej i wzdłuż ulicy Grynia – do połączenia z miejską siecią dróg rowerowych w ul. Legionów Polskich – wyjaśnia wiceprezydent Damian Rutkowski, który podpisał się pod porozumieniem z metropolią.

Rozpoczęciu budowy velostrad ma towarzyszyć uruchomienie Roweru Metropolitalnego, czyli czynnego przez cały rok systemu wypożyczalni wyposażonych w ok. 8 tys. rowerów. Dodatkowo metropolia zamierza uruchomić długoterminową wypożyczalnię rowerów elektrycznych.

Trasy czterech velostrad, których budowa ma się rozpocząć w 2023 roku:

GLIWICE – ZABRZE – RUDA ŚLĄSKA – ŚWIĘTOCHŁOWICE – CHORZÓW – KATOWICE (około 30 km)


Wyznaczone zostały już przebiegi, odbyły się przejazdy w terenie i wypracowano wspólne założenia, uwzględniające przebieg miejskich sieci dróg rowerowych oraz planowane nowe inwestycje (np. centrum przesiadkowe). Chodzi o to, by velostrada była „kręgosłupem”, do którego będą docierać „ości”, czyli lokalne drogi rowerowe.

KATOWICE – SOSNOWIEC (około 9,7 km)

Powstanie w ciągu najbliższych kilku lat. Trasa tej velostrady ma przebiegać od katowickich Bulwarów Rawy w okolicy ul. Bankowej, przez tereny na wschód od drogi ekspresowej S86, aż po centrum Sosnowca. Koniec trasy został przewidziany przy parku Dietla, nieopodal ul. Żeromskiego.

SOSNOWIEC – CZELADŹ – BĘDZIN – DĄBROWA GÓRNICZA (około 16,9 km)

Kontynuacją trasy z Katowic mają być odgałęzienia do kolejnych miast Zagłębia Dąbrowskiego. Koncepcja zakłada wykorzystanie terenu po kolei piaskowej w Sosnowcu i Czeladzi, a następnie w Będzinie i Czeladzi. Pod uwagę brane jest też poprowadzenie jej wzdłuż S86, a później DK94. Tak czy inaczej, dojedziemy nią do Dąbrowy Górniczej.

KATOWICE – MYSŁOWICE (około 9,1 km)

Droga rowerowa rozpocznie się w Katowicach Brynowie, będzie biegła wzdłuż nieczynnej linii kolejowej wzdłuż doliny Trzech Stawów i w dalszym biegu przez dzielnicę Giszowiec. Następnie w kierunku miasta Mysłowice będzie przebiegać wzdłuż ulicy Mysłowickiej, docierając do granicy z Mysłowicami i dalej wzdłuż ul. Mikołowskiej, aż do rejonu ronda Rotmistrza Pileckiego (oś. Ćmok)

Velostrady, które mają być budowane w kolejnych etapach:

KATOWICE – SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE – CHORZÓW – BYTOM – PIEKARY ŚLĄSKIE (około 15,5 km)

To droga, która połączy Katowice z północną częścią metropolii. Jej planowany początek to okolice pl. Alfreda w Katowicach. Następnie będzie łączyła Siemianowice Śląskie z Chorzowem i poprzez zespół przyrodniczo-krajobrazowy „Żabie Doły” ma docierać do Bytomia. W pobliżu drogi wojewódzkiej nr 911 ma połączyć się z lokalnymi drogami rowerowymi w Piekarach Śląskich.

TARNOWSKIE GÓRY – BYTOM (około 14 km)

Inna trasa w tym rejonie metropolii będzie biec z Bytomia do Tarnowskich Gór, stanowiąc połączenie o dodatkowych walorach rekreacyjnych.

KATOWICE – TYCHY (około 10-17 km)

Koncepcje dla tego odcinka są przynajmniej dwie. Może zostać zbudowany przez południowe dzielnice Katowic – Podlesie i Kostuchnę – albo przez tyską dzielnicę Czułów, katowickie Murcki i tereny leśne. Tutaj kwestia przebiegu jest jeszcze otwarta.


Jedno z najgłupszych rozwiązań jeśli chodzi o Dąbrowę. Zamiast poprowadzić ślad od strony północnej zlikwidowaną linią kolejową nad Pogorię to poprowadzą tylko do Mydlic i cześć...
Zibar
Mają rozmach...
1.5 km może lepiej pisać 1500 m a w dwie strony to już razem 3000.
Ja to czekam aż choć Mydlice zostaną połączone z Centrum i Parkiem Zielona. Zapowiedzi były już 15 lat temu. Skończyło się na namalowaniu kontrapasu na fragmencie Konopnickiej i wiele lat później kawałka na plantach przy Olszowej. Dalej rodziny z dziećmi rozjeżdżają pieszych na chodnikach a mnóstwo rowerzystów blokuje samochody unsure.gif ogólnie w ciepłe dni jest młyn.
:)
no kiedyś wstępnie z tą velostradą w DG plan był inny. Gdy dobudują łącznik Grynia - Sobieskiego to drogami rowerowymi dojedzie się do torów, ale dalej brak. Może powinno się w przyszłości dobudować drogę wzdłuż Robotniczej, tam jest chyba na tyle szeroko że do połowy ulicy nie byłoby problemu, a na końcu można zrobić część wspólną pieszo-rowerową. Potem w planach jest budowa łącznika Olszowa - Park Zelona i tam też powstanie droga rowerowa. Wtedy byłaby jakaś ciągłość.
Na Konopnickiej to już gorzej.
:)
jest przetarg

CYTAT
Przebudowa pasa drogowego ulicy Staszica i Oddziału A.K. Ordona w Dąbrowie Górniczej


snf (51).gif https://dg.logintrade.net/zapytania_email,8...e5215aa706.html
warius
CYTAT(Pooch @ pią, 20 maj 2022 - 20:39) *
Ciekawe do kiedy się wyrobią z otwarciem ul. Letniej dla samochodów.


Jechałem dzisiaj rowerem po Letniej. W końcu pojawił się asfalt pod wiaduktem kolejowym i na drodze do tamy. Na całej długości ulicy ułożone są już krawężniki od strony chodniko-ścieżki rowerowej i równano tam tłuczeń pod asfalt. Chyba nie było krawężnika z drugiej strony jezdni ułożonego jeszcze ale całość wyglądała jakby zmierzała w dobrym kierunku. Może jeszcze z dwa tygodnie i koniec?
:)
CYTAT
UM

ULICE SZKOLNA I KONDRATOWICZA STAŁY SIĘ JEDNOKIERUNKOWE

Nowa organizacja ruchu wprowadzana jest na wniosek mieszkańców. Efektem zmian ma być uspokojenie ruchu i uporządkowanie sposobu parkowania.

Wzdłuż ul. Szkolnej i Kondratowicza zainstalowano już znaki informujące o ruchu jednokierunkowym, a przed skrzyżowaniami ul. Szkolnej z Legionów Polskich oraz ul. Kondratowicza z Dębową stanęły zakazy wjazdu oraz stosowne zakazy skrętu.

To oznacza, że ulicą Szkolną jedziemy już tylko w jednym kierunku, czyli od ul. Dębowej do Legionów Polskich. Jeden kierunek – od Legionów Polskich do Dębowej – obowiązuje już także na ul. Kondratowicza.

Nowa organizacja ruchu wprowadzana jest na prośbę mieszkańców. W zeszłym roku pod stosownym wnioskiem podpisało się kilkadziesiąt osób.

– Mieszkańcami Kondratowicza argumentowali, że ich ulica – traktowana jako alternatywa dla Jaworowej w drodze z Makro w kierunku centrum Dąbrowy Górniczej – stała się bardzo ruchliwa. W relacjach wspominali, że w wielu przypadkach „o włos nie doszło do tragedii” – przypomina radny Kamil Dybich, który uczestniczył w zeszłorocznych konsultacjach z mieszkańcami na temat nowej organizacji ruchu.
Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziały Infrastruktury Miejskiej, dodaje, że utrudnienia na obu ulicach powodował także nieuporządkowany sposób parkowania. Teraz to się zmieni się: na obu ulicach wyznaczonych zostanie około 85 miejsc postojowych. Ich malowanie już się rozpoczęło. Projekt nowej organizacji ruchu przewiduje także montaż słupków przeszkodowych U5b.


– Nowa organizacja ruchu przyczyni się do ograniczenia prędkości, a w konsekwencji do uspokojenie ruchu i poprawy bezpieczeństwa – podkreśla Arkadiusz Grządziel.
Jeśli warunki atmosferyczne na to pozwolą, ostatecznie zatwierdzoną organizację ruchu na obu ulicach wykonawca wprowadzi do 24 czerwca.


chyba lepiej byłoby zrobić w odwrotnych kierunkach
szer
Dla kierowców zapewne lepiej i dlatego wydaje mi się, że specjalnie zrobili to w taki sposób
warius
Parę fotek z ul. Letniej.Na plantach od strony Korczaka zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami powstają poprzeczne chodniki.
Pooch
Może miesiąc ul. Letnia skończą.
Martwi mnie postęp prac przy tunelu. Słyszałem że może na koniec roku uda się puścić ruch tunelem.
warius


Kwota jaką zamawiający planuje przeznaczyć na realizację zamówienia:
7 753 525,00
:)
@Warius.

Dzięki za te niedawne relacje foto w kilku tematach. Ładnie objechałeś tereny kilku inwestycji cha (2).gif

Co do tego powyżej, to gdy otworzyłem dokumentację zaraz po ogłoszeniu to nie dotyczyła ona tamtego odcinka, a zupełnie innego. Coś namieszane i musiałbym się od nowa zapoznać. To miał być odcinek zawierający m.in. budowę nowego ronda na skrzyżowaniu ze zjazdem z DK94. W dokumentacji było za to nowe rondo na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego (moim zdaniem niepotrzebnie, chyba, że naprawdę miasto miałoby nadmiar kasy, a wtedy do zrobienia w ostatniej kolejności. Jedyny powód to chyba dawniej stłuczki, ale jak ktoś tam miał problem to nie wpoinijn mieć prawa jazdy).
warius
Zrzucam zbędne kg po pandemii wink.gif W sumie z Redenu to raptem 21 km po wszystkich inwestycjach na rowerze, więc nic szczególnego.

W dokumentacji namieszane, to rondo na WP, to chyba jako ewentualne zamówienie podobne pójdzie. Planu ronda na wlocie DK94, S1 nie dołączyli, a niby tego dotyczy powyższy projekt. Może tak ma być, kto wie smile2.gif
:)
Do dokumentacji wtedy zajrzałem na szybko i zamiast tamtego odcinka, którego dotyczyć miał przetarg trafiłem na tamto, a właściwego na szybko nie zauważyłem. Może wykonawca ma dopiero zaprojektować a dali mu do wglądu sąsiedni odcinek hmm.
Dobrze, że budżet nie jest bardzo przekroczony jak było w przypadku poprzednich i może nie będzie problemu z podpisaniem umowy.

Tymczasem w niedzielę tak było, w godz ok 9:30 - 16:30 a poźniej w drugą stronę (szło bardzo wolno, czasem nawet z 5 - 10 min stania i potem o jeden samochód do przodu:



z fb prezydenta:

CYTAT
Dziś Pogoria odpoczywa, ale w ostatni weekend doświadczyła prawdziwego oblężenia ??
?? Tysiące kierowców aut osobowych z całego regionu próbowało podjechać jak najbliżej plaży. Praktycznie już o godz 11 stanęli w gigantycznym korku paraliżującym funkcjonowanie tej części miasta.

?? Tworzenie nowych miejsc parkingowych tej sytuacji nie zmieni, a tylko pogłębi problem, dlatego w kolejne upalne weekendy planujemy wprowadzić czasowe ograniczenia dojazdu indywidualnym transportem samochodowym w rejon plaży.

?? Czasowy zakaz wjazdu dotyczyłby ul. Siewierskiej oraz ostatniego odcinka ul. Konopnickiej, a dwa ronda na ul. Olszowej dawałby możliwość zawrócenia i uniknięcia stania w korku.

?? ?? Ograniczenia nie będą dotyczyły rowerów i ułatwią dojazd autobusów, które wczoraj również utknęły w korkach.


ciekawe co z 2 i 3 etapem rozbudowy układu komunikacyjnego. Pewnie wróci temat po zakończeniu obecnych wielkich inwestycji.

Ten pomysł zamykania ostatniego odcinka przecież nic nie da. Ludzie nie zrezygnują, a będą i tak blokować, i szukać miejsc na okolicznych ulicach, a już była zapchana cała dzielnica, jeden wielki parking, wszystkie ulice.
Autobus i tak nie dojedzie bo utknie wcześniej, bez różnicy, chyba tylko jeszcze gorzej dla mieszkańców.
Sami mieszkańcy DG wiedzą, że w takie niedziele lepiej się nie pchać, a problemem są przyjezdni. Nawet bez samochodu odechciewa się w taki tłok.
Lata temu pisałem, że mam mieszane uczucia gdy promowano Pogorię III po inwestycji związanej z budową molo itp. Teraz dla mieszkańców brakuje miejsca. Na plus reklama miasta i zarabia pewnie kilkadziesiąt osób. Z drugiej trony ilu właścicieli jest na pewno z DG? Nam zostają jeszcze ogromne ilości śmieci.
Do tego ci naganiacze parkingowi też nie pomagają ale jeszcze bardziej spowalniają, szczególnie do Orlego Gniazda. Czekający na wjazd na ten parking blokują dodatkowo wszystkich innych
:)
Ten przetarg na utrzymanie wciąż trwa. Katastrofa. Przecież było wiadomo, że stara umowa się kończyła przed zimą. Powinien być ogłoszony jeszcze gdzieś jesienią.

CYTAT
BIP

Bieżące utrzymanie sieci dróg wraz z obiektami inżynierskimi, których zarządcą jest Prezydent Miasta Dąbrowy Górniczej
I. Przedmiot zamówienia został określony w przedmiarze robót oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i w jego zakres wchodzi :
a) usuwanie pojedynczych i grupowych ubytków nawierzchni jezdni, chodników, parkingów, placów, zatok itp. elementów pasa drogowego,
cool.gif przebudowa, naprawa otwartych i przewodowych urządzeń odwadniających na odcinkach dróg, o ile wymagać będzie tego zakres bieżącego utrzymania,
c) usuwanie skutków działania żywiołów, nadzwyczajnych zagrożeń środowiska itp. w pasie drogowym,
d) prac konserwacyjnych obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty),
e) odtwarzanie poboczy dróg,
f) przebudowa nawierzchni dróg w granicach wydzielonego pasa drogowego,
g) przebudowa chodników i uzupełnianiu brakujących odcinków ciągów pieszych, zatok parkingowych, miejsc postojowych dla samochodów itp.,
h) frezowanie i układanie nawierzchni asfaltowej na odcinkach jezdni wskazanych przez Zamawiającego,
o ile wymagać będzie tego stan techniczny nawierzchni,
i) utwardzanie/wyrównanie nawierzchni dróg dojazdowych, parkingów, placów, zatok itp. elementów pasa drogowego,
j) wymiana istniejących krawężników, obrzeży lub zabudowa nowych ,
k) inne roboty wynikłe w trakcie realizacji zamówienia niezbędne do jego prawidłowej realizacji.


i jeszcze inne postępowania:

CYTAT
?Budowa, przebudowa, remonty chodników i dróg dla rowerów? w ramach zadań pn. "Rewitalizacja przestrzeni miejskich - budowa nowych miejsc parkingowych wraz z modernizacją ciągów pieszych i komunikacyjnych? oraz pn. ?Remonty wybranych odcinków dróg i chodników?

I.Przedmiotem postępowania jest sukcesywne, wynikające z bieżących potrzeb Zamawiającego przeprowadzanie budowy, przebudowy i remontów chodników i dróg dla rowerów. Zamawiający przewiduje, że odcinek chodnika zlecony do realizacji nie będzie krótszy niż 20 metrów,
oraz że odcinek drogi dla rowerów zlecony do realizacji nie będzie krótszy niż 50 metrów.
Przedmiot zamówienia został określony w przedmiarze robót oraz SWZ i w jego zakres wchodzi
wykonanie budowy, przebudowy, remontu chodników i dróg dla rowerów:
1)Chodnik
a.Roboty pomiarowe ? trasa chodnika w terenie;
b.Roboty ziemne wykonywane mechanicznie;
c.Roboty ziemne wykonywane ręcznie;
d.Warstwa odcinająca z piasku 10 cm;
e.Wykonanie warstw podbudowy z kruszywa łamanego;
f.Ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o grub. 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej grub. 4 cm;
g.Obrzeże betonowe o wym. 30x8 cm układane na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15;
h.Humusowanie z obsianiem przy grubości warstwy humusu 5 cm;
2)Droga rowerowa
a) Roboty pomiarowe - trasa drogi rowerowej w terenie;
b)Roboty ziemne wykonywane mechanicznie;
c)Roboty ziemne wykonywane ręcznie;
d)Warstwa odcinająca z piasku 10 cm;
e)Wykonanie warstw podbudowy z kruszywa łamanego;
f)Ułożenie warstwy wiążącej - 4 cm;
g) Ułożenie warstwy ścieralnej - 4 cm;
h) Obrzeże betonowe o wym. 30x8 cm układane na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15;
i) Oznakowanie poziome nawierzchni bitumicznych;
j) Humusowanie z obsianiem przy grubości warstwy humusu 5 cm.


CYTAT
?Budowa, przebudowa, remonty wybranych odcinków dróg gminnych i powiatowych w Dąbrowie Górniczej w latach 2022-2024? w ramach zadania ?Przebudowa, modernizacja odcinków dróg gminnych i powiatowych w Dąbrowie Górniczej? oraz ?Remonty wybranych odcinków dróg i chodników?

?Budowa, przebudowa, remonty wybranych odcinków dróg gminnych i powiatowych w Dąbrowie Górniczej w latach 2022-2024? w ramach zadania ?Przebudowa, modernizacja odcinków dróg gminnych i powiatowych w Dąbrowie Górniczej? oraz ?Remonty wybranych odcinków dróg i chodników?. Przedmiotem postępowania jest sukcesywne, wynikające z bieżących potrzeb Zamawiającego przeprowadzenie remontów dróg gminnych i powiatowych. Zamawiający przewiduje, że odcinek drogi przekazanej do remontu nie będzie krótszy niż 100 metrów.
Zakres prac w zależności od potrzeb i degradacji drogi polegał będzie na przeprowadzeniu jednego z poniżej wyszczególnionego zakresu robót :
1. Utwardzenie drogi
a) roboty pomiarowe ? trasa drogi w terenie
cool.gif roboty ziemne wykonywane mechanicznie
c) piasek - 20 cm
d) mieszanka 0-31,5 ? 10 cm
e) kruszywo ? 10 cm
2. Utwardzenie drogi
a) piasek - 20 cm
cool.gif mieszanka 0-31,5 ? 10 cm
c) frez ? 10 cm
3. Wymianę nawierzchni asfaltobetonowej
a) Frezowanie nawierzchni ? 12 cm
cool.gif Ułożenie warstwy wiążącej ? 8cm
c) Ułożenie warstwy ścieralnej ? 4 cm
d) Wymiana krawężników ? 15/100
e) Wymiana krawężników ? 20/100
f) Regulacja wypustów
g) Regulacja studni
h) Wykonanie oznakowania poziomego w technologii cienkowarstwowej
4. Budowę drogi KR2
a) roboty pomiarowe ? trasa drogi w terenie
cool.gif roboty ziemne wykonywane mechanicznie
c) Warstwa podbudowy ? 22 cm
d) Ułożenie warstwy wiążącej ? 8 cm
e) Ułożenie warstwy ścieralnej ? 4 cm
f) Wykonanie oznakowania poziomego w technologii cienkowarstwowej
5. Budowę drogi KR3
a) roboty pomiarowe ? trasa drogi w terenie
cool.gif roboty ziemne wykonywane mechanicznie
c) Warstwa podbudowy ? 20 cm
d) Warstwa podbudowy (mieszanka 0-31,5) ? 10 cm
e) Ułożenie warstwy wiążącej ? 8 cm
f) Ułożenie warstwy ścieralnej ? 4 cm
g) Zabudowa krawężnika dwustronnie wraz z ławą 20/100
h) Wykonanie oznakowania poziomego w technologii cienkowarstwowej
6. Wymianę nawierzchni asfaltobetonowej
a) Frezowanie nawierzchni 12 cm
cool.gif Wykonanie warstwy MCE
c) Ułożenie warstwy wiążącej 8 cm
d) Ułożenie warstwy ścieralnej 4 cm
7. Inne roboty wynikłe w trakcie realizacji zamówienia niezbędne do jego prawidłowej realizacji..


Sami mieszkańcy wiedzą gdzie jest najgorzej, podobnie jak miasto.

Ja bym dodał jeszcze jeden odcinek, który jest w zupełnie zapomnianej okolicy i przynosi wstyd, bo miejsce odwiedzają kibice i zawodnicy z całej Polski, a i z zagranicy. Zawody rangi mistrzostw Polski, a i rok temu mistrzostw świata. To jest kompromitacja miasta. Chodzi o kawałek ulicy Zakawie - dojazd do toru motocrossowego. Nie jest to jakaś wielka inwestycja - na kilkudziesięciu metrach brakuje asfaltu (przed tunelami kolejowymi). Do tego wykarczować pobocza i puścić zamiatarkę której nigdy tam nie było. W tunelach po bokach jest warstwa kurzu grubości kilkudzięsciu cm.
Wiadomo, że kurz, spaliny i silniki to część tej dyscypliny, ale tak pwoonno być na torze, a tu sam dojazd to naprawdę kompromitacja miasta. Podczas zawdodów tłumy kibiców i samochody czasami zostawiają po południowej stronie torów i idą z dziećmi w tych tumanach kurzu. Do tego wszyscy przyjezdni po raz pierwszy tam błądzą (droga nagle przez kawałek się jakby kończy). Powinniśmy się cieszyć, że są pasjonaci którzy to stworzyli i przy okazji jakaś promocja miasta. Miasto mogłoby chociaż tyle tam zrobić. Z resztą radzą sobie sami.
Na Google Maps sprzed lat był na całej długości asfalt, więc nie wiem kto i kiedy to zniszczył, i dlaczego nie odbudował.
:)
CYTAT
UM

NOWY MOSTEK NAD RAKÓWKĄ BĘDZIE GOTOWY W LIPCU

Budowa niewielkiego mostu nad Rakówką w Strzemieszycach została wydłużona do 21 lipca.

Budowa nowej „przeprawy” przez Rakówkę rozpoczęła się w kwietniu od rozbiórki starej i wyeksploatowanej konstrukcji. Ruch w kierunku ul. Strzemieszyckiej został wtedy skierowany objazdem przez ul. Narutowicza, Orkana, Łuszczaka, Szałasowizna, Wiosenną, Rodzinną i Rudną.

Wara ponad 2 mln zł budowa nowego mostka miała potrwać do końca czerwca. – Zgodziliśmy się na przedłużenie tego terminu o trzy tygodnie, a więc do 21 lipca – mówi Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.

– Powodem przedłużenia terminu zakończenia budowy była konieczność usunięcia kolizji z wodociągiem GPW. Pierwotny termin związany z tymi pracami został przesunięty o trzy tygodnie, więc o taki sam czas wydłużyliśmy budowę mostka – wyjaśnia naczelnik Zwoliński.
Zakończenie budowy mostka nie będzie oznaczało jego natychmiastowego otwarcia. To będzie uzależnione od odbiorów technicznych i od końca prac na skrzyżowaniu ul. Strzemieszyckiej i Puszkina, gdzie trwa budowa kanalizacji.

Budowa kanalizacji wzdłuż ulicy Strzemieszyckiej

Warto wspomnieć, że na nowej przeprawie przez Rakówkę będzie nie tylko miejsce dla samochodów i pieszych, ale także dla rowerzystów. Nowa droga rowerowa powstaje bowiem wzdłuż 850-metrowego odcinka ul. Strzemieszyckiej i właśnie przez mostek połączy się z drogą wybudowaną wcześniej wzdłuż ul. Oddziału AK Ordona.

Droga rowerowa i chodniki powstają przy okazji budowy kanalizacji deszczowej i sanitarnej wzdłuż ul. Strzemieszyckiej – od ul. Puszkina a ul. Szklanych Domów. Miedzy skrzyżowaniem z ul. Puszkina a Zespołem Szkolno-Przedszkolnym nr 5 kanalizacja jest już gotowa, podobnie jak i wodociąg, który przy okazji ułożono wzdłuż drogi. Ten odcinek jest w pierwszej kolejności asfaltowany. Pierwsze warstwy bitumiczne nakładane są połówkowo. Później ostatnia warstwa ścieralna zostanie położona na całej szerokości jezdni.


CYTAT
UM

KOŃCZY SIĘ PRZEBUDOWA ULICY LETNIEJ

W piątek prowadząca w kierunku Marianek i Ratanic oraz terenów rekreacyjnych ulica zostanie otwarta dla ruchu, a w sobotę na stałą trasę powróci linia autobusowa nr 79.

Dwupasmowa jezdnia o szerokości 6 m i szeroki na 3 m ciąg pieszo-rowerowy. Tak po kilkumiesięcznych pracach wygląda ulica Letnia na długości 2 km – od parkingu przy Centrum Sportów Letnich i Wodnych na Zielonej do parkingu przy Pogorii IV.

Poza ciągiem pieszo-rowerowym, nową podbudową i nawierzchnią ulica Letnia zyskała także odwodnienie w postaci rowów. Charakterystyczne wybrzuszenia – efekt wcześniejszego braku odwodnienia – dziś to już tylko wspomnienie.

W trzech miejscach powstaną jeszcze progi zwalniające

Na taką ulicę wjadą w piątek 1 lipca już nie tylko mieszkańcy, ale wszyscy kierowcy jadący w kierunku Marianek i Ratanic oraz terenów rekreacyjnych. W sobotę 2 lipca na Letnią powróci natomiast linia autobusowa nr 79, która w czasie przebudowy kursowała objazdem. Natomiast końcowym i początkowym przystankiem linii autobusowej nr 716 już na stałe pozostanie przystanku Korzeniec Rondo.

– Na całej długości ulicy Letniej brakuje jeszcze tylko ostatniej warstwy ścieralnej. Wykonawca planujemy ułożenie jej za jednym razem na całej szerokości drogi. Z tego powodu w lipcu Letnia na dzień lub dwa zostanie jeszcze wyłączona z ruchu – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji i Remontów.

Przez najbliższe dni na Letniej będą trwały jeszcze prace wykończeniowe. W tym czasie w trzech miejscach – na początku, w środku i na końcu prostego odcinka drogi – zostaną ułożone progi zwalniające, podobne do tych, które istnieją już na Letniej w parku Zielona.

– Te wyniesione progi to efekt wcześniejszych rozmów z mieszkańcami, którzy obawiali się, że po przebudowie Letnia będzie zachęcała do zbyt szybkiej jazdy. Progi uspokoją więc ruch – przypomina wiceprezydent Damian Rutkowski.
Wodociąg był w złym stanie, a gazociąg wymagał przełożenia

Przebudowa Letniej rozpoczęła się 30 września i planowana były na 7 miesięcy. Już na początku prac okazało się, że przygotowany wcześniej harmonogram będzie wymagał korekty. Po odkryciu okazało się, że wodociąg w części ulicy jest w złym stanie technicznym. – Dodatkowo głębokość posadowienia przyłączy jest niewystarczająca i wymaga przebudowy. Bez tego istniałoby ryzyko zamarzania wody – wyjaśniał w trakcie prac Krzysztof Serafiński.

Równie płytko posadowiony był gazociąg, który na 500-metrowym odcinku został wyprowadzony spod jezdni na pobocze. Z tego powodu przebudowa Letniej kończy się w lipcu, a nie kwietniu, jak planowano.

Zlecona firmie Drogomax inwestycja o wartości 4,66 mln zł to kontynuacja prac z 2018 roku, gdy ulicę Letnią od skrzyżowania z Robotniczą do Centrum Sportów Letnich za 4,1 mln zł zmodernizowała Eurovia.







fnd (2).gif

no to wreszcie będzie koniec pierwszych utrudnień i pierwsze usprawnienie z serii komunikacyjnych inwestycji.
Zastanawiałem się kiedyś tutaj co będzie z 716, bo zlikwidowano miejsce, w którym zawracał. Aż się prosi żeby taka linia łączyła Pogorię III, Zieloną i IV. Może ktoś o tym pomyśli, gdy będzie nowa siatka połączeń. Powinna być wydłużona do Marianek i pętla obok Pogorii IV. Do tego wiadomo, że Marianki się rozbudowują więc też korzystaliby z tego tamtejsi mieszkańcy.
:)
no i fajnie smile2.gif i tak nagle szybko od uzyskania porozumienia.

No i i tak zostanie to śmieszne okrążanie terenu Zarządu Gospodarki Wodnej. Mogli to inaczej ogrodzić i zostać drogę. Ale wiadomo jak było od początku. To miała być na całej długości ich droga techniczna, a nie rowerowa i wszyscy jesteśmy tam tylko gośćmi

CYTAT
UM

NAD POGORIĄ IV POWSTANIE BRAKUJĄCY FRAGMENT ŚCIEŻKI ROWEROWEJ

Do końca wakacji powinien być gotowy odcinek ścieżki rowerowej, w rejonie ul. Marianki nad Pogorią IV. Miasto porozumiało się w tej sprawie z Wodami Polskimi.

? Po latach starań uzyskaliśmy zgodę na użyczenie terenu pod budowę nowej ścieżki rowerowej ? poinformował Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

? Wybudujemy ją za pieniądze z budżetu miasta na terenie przedsiębiorstwa państwowego Wody Polskie. Rozwiąże to uciążliwy problem zarówno mieszkańców ul. Marianki, jak i wszystkich rowerzystów, rolkarzy i biegaczy korzystających z tras wzdłuż Pogorii IV. Umowa użyczenia daje nam zielone światło do zlecenia prac, które chcemy zakończyć jeszcze w wakacje. Sprawę udało się doprowadzić do finału, dzięki wsparciu posła Roberta Warwasa, który pomógł przekonać Wody Polskie do propozycji miasta ? wyjaśnił prezydent.

Chodzi o ok.900 m odcinek biegnący nad brzegiem. Asfaltowa droga dziś kończy się w okolicy budynku Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. Do kolejnego fragmentu, znajdującego się na końcu ul. Marianki od strony Wojkowic Kościelnych, pieszo czy na rowerze można ewentualnie dostać się nieutwardzoną ścieżką. Nie jest to już jednak możliwe na rolkach, dlatego dużo osób wybiera ul. Marianki. Dzięki budowie ścieżki ruch rolkarzy, pieszych czy rowerzystów będzie można oddzielić od ruchu samochodowego, co pozytywnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.

mapka snf (51).gif https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1w...999987&z=16
Zibar
Przejechałem wczoraj na rowerze ul. Letnią. Jest ok. Jedynie o czym można pomyśleć to jakieś nasadzenia przy drodze. Bo przez poszerzony pas asfaltu wczoraj była mega patelnia i oczywiście o kontynuacji remontu w stronę Marianek.
warius
:)
^^^
asfalt ostatecznie położony ale jeszcze do skończenia:

CYTAT
W trzech miejscach powstaną jeszcze progi zwalniające

Po ułożeniu warstwy ścieralnej na Letniej będą trwały jeszcze prace wykończeniowe, m.in. brukowanie wyjazdów z posesji. Dodatkowo w trzech miejscach – na początku, w środku i na końcu prostego odcinka drogi – zostaną wylane, a potem wybrukowane progi zwalniające, podobne do tych, które istnieją już na Letniej w parku Zielona.



CYTAT
UM

NOWY MOST NAD RAKÓWKĄ 1 SIERPNIA ZOSTANIE OTWARTY

Niewielki most, wybudowany nad Rakówką w nieco ponad trzy miesiące, od poniedziałku 1 sierpnia zapewni wygodne przejście pieszym oraz przejazd rowerzystom i kierowcom. Przez nowy most jeździć będą także niektóre autobusy.

Rozebrana w kwietniu stara konstrukcja z końca lat 70. XX wieku – ze względu na uszkodzenia dźwigarów – miała ograniczoną nośność do 12 t. Dodatkowo, w celu zmniejszenia obciążeń, ograniczono również szerokość jej jezdni. Wraz z zaplanowanym na poniedziałek otwarciem nowego mostu, wspomniane utrudnienia odejdą w zapomnienie.

Na zaprojektowanym i wybudowanym za ponad 2 mln zł nowym obiekcie piesi będą mieć do dyspozycji szeroki na 2,2 m chodnik po jednej stronie mostu oraz szerszy (3,5 m) ciąg pieszo rowerowy po drugiej stronie. Samochodom osobowym i autobusom swobodny przejazd zapewni szeroka na 7,5 m jezdnia.

Wraz z otwarciem nowego obiektu rację bytu straci tymczasowa kładka dla pieszych, która zostanie rozebrana.

– Na razie na moście została ułożona jedynie pierwsza warstwa nawierzchni. Położenie warstwy ścieralnej planowane jest w późniejszym terminie, wraz z jej układaniem na ul. Strzemieszyckiej, gdzie trwa budowa kanalizacji – wyjaśnia Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.
Warta 17,2 mln zł budowa kanalizacji na 850-metrowym odcinku ul. Strzemieszyckiej – od skrzyżowania z ul. Puszkina do Skrzyżowania z ul. Szklanych Domów – rozpoczęła się w październiku zeszłego roku i planowana była na 12 miesięcy.

Kanalizacja jest już gotowa na odcinku między ul. Puszkina a Zespołem Szkolno-Przedszkolnym nr 5. Tutaj jezdnia została już odbudowana i zyskała pierwszą warstwę nawierzchni. Wzdłuż pierwszego odcinka (zdjęcie poniżej) trwa budowa chodnika i drogi rowerowej.

Trzy linie autobusowe pojadą przez nowy most

Budowa nowego mostu i zamknięcia przejazdu sprawiły, że w kwietniu zmieniła się trasa linii autobusowych nr 49, 84, 634, 984 i 903N. Od 1 sierpnia – wraz z otwarciem mostu nad Rakówką – linie 84, 984 i 903N wracają na trasę ulicami Składową i Puszkina. Do ich obsługi włączone zostaną więc przystanki Strzemieszyce Cegielnia i Strzemieszyce Strem. Poza obsługą linii 84 i 984 pozostanie przystanek Strzemieszyce Stacja Paliw.

Na zmienionej w kwietniu trasie nadal będą natomiast kursować linie 49 i 634.



:)
więcej info (pisał o tym Warius) i o wykonawcy

CYTAT
UM

BUDUJEMY CIĄG PIESZO-ROWEROWY PRZY POGORII IV

Rozpoczęła się budowa niespełna kilometrowego odcinka ciągu pieszo-rowerowego, który dla rolkarzy i rowerzystów będzie bezpieczną alternatywą dla przejazdu przez ul. Marianki.

Budowę ciągu – jako zadanie dodatkowe – miasto zleciło firmie Drogomex, która kończy właśnie przebudowę ulicy Letniej. Zgodnie z umową, inwestycja wzdłuż brzegu Pogorii IV ma być gotowa najpóźniej w połowie września.

Nieco ponad 900-metrowy odcinek powstanie w miejscu nieutwardzonej ścieżki między istniejącym asfaltowym ciągiem od strony Wojkowic Kościelnych a budynkiem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. W ten sposób powstanie bezpieczna alternatywa dla wszystkich, którzy do tej pory korzystali z ulicy Marianki.

– Odetchną mieszkańcy ulicy Marianki, bo ruch rowerzystów, rolkarzy i pieszych zostanie oddzielony od ruchu samochodowego – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Inwestycję nad Pogorią IV zapowiadał na początku lipca prezydent Marcin Bazylak. To wtedy miasto podpisało z Wodami Polskimi, zarządcą zbiornika Pogoria IV, umowę użyczenia terenu pod inwestycję. Zgodnie z nią, za utrzymanie niespełna kilometrowego ciągu pieszo-rowerowego będzie odpowiadało miasto.
Sebastian22
DG to teraz jedna wielka budowa, ale pozytywnie biggrin.gif
:)
szkoda jeszcze, że chyba są jakieś problemy z przetargami na utrzymanie dróg, bo chyba za długo to się ciągnie. Dalej wielkie dziury po zimie, a zaraz po zimie tylko doraźnie połatano niektóre. Nie wspoimnając o oznakowaniu poziomym, z którym jest problem od kilku lat.
Gdy skończą się te wszystkie przebudowy i połatają dziury to kiedyś będzie fajnie.
danielmdc
CYTAT(Zibar @ wto, 26 lip 2022 - 10:31) *
Przejechałem wczoraj na rowerze ul. Letnią. Jest ok. Jedynie o czym można pomyśleć to jakieś nasadzenia przy drodze. Bo przez poszerzony pas asfaltu wczoraj była mega patelnia i oczywiście o kontynuacji remontu w stronę Marianek.


Jest bajka bo się będzie omijać rowerkiem zatłoczone ścieżki wokół zbiorników. Zastrzeżenia mam do wykończenia. Duża część obrzeży i krawężników jest do poprawy. Myślałem że zrobią to przed warstwą ścieralną na jezdni i ścieżce bo teraz to już za późno i każda poprawka będzie widoczna o ile ktokolwiek z ramienia miasta dopilnuje tego dry.gif
:)
dobre wieści, wreszcie się udało. Mają co robić, być może i do zimy wink.gif

CYTAT
nasze miasto

Najbardziej dziurawa ulica w Dąbrowie Górniczej? Zagórska... i wiele innych w zielonych dzielnicach miasta. Kiedy remont?

W Dąbrowie Górniczej na wielu ulicach można dziś spotkać ekipy, które przebudowują infrastrukturę drogową, a za chwilę będzie ich jeszcze więcej, kiedy rozpoczną się kolejne prace w śródmieściu. Na brak bieżących remontów nawierzchni dróg oraz ogromne dziury w asfalcie narzekają natomiast od kilku tygodni mieszkańcy tzw. zielonych dzielnic. Na szczęście ma się to zmienić w najbliższych dniach i tygodniach.

Na przesłanych przez dąbrowian do redakcji DZ zdjęciach faktycznie widoczne są ogromne dziury i wyrwy w nawierzchni ulicy Zagórze w dzielnicy Błędów. Praktycznie nie sposób tamtędy jechać samochodem, by zrobić to bezpiecznie, bez uszczerbku dla stanu technicznego pojazdu. Takie sytuacje – jak podkreślają mieszkańcy – powtarzają się także na innych ulicach. Podobnie jest w Okradzionowie, Łośniu, Strzemieszycach czy Ujejscu, Trzebiesławicach oraz Ząbkowicach. Te dzielnice oddalone są dość znacznie od śródmieścia i faktycznie – pomimo tego, że mamy środek lata i powinno być tam już dawno po remontach – te rozpoczęły się właśnie teraz. Dlaczego? Bo jak tłumaczy miasto trudno było wyłonić firmę, która przez kolejne trzy lata zajmie się bieżącym utrzymaniem dróg. Aż w końcu na przełomie lipca i sierpnia to się ostatecznie udało.

W teren od razu wyruszyły cztery ekipy, które zabrały się za usuwanie ubytków w jezdniach, a będą też takie miejsca, gdzie powstanie od nowa podbudowa jezdni. Tak właśnie ma się stać m.in. na kilometrowym odcinku wspomnianej ulicy Zagórze w Błędowie.

- W Błędowie są już dwie ekipy remontowe. Ulica Zagórze zostanie załatana na długości około kilometra, a do tego wykonana zostanie tam nowa podbudowa, tak by podmywanie nawierzchni przez wodę nie miało takich właśnie konsekwencji, z jakimi mamy tam teraz do czynienia – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Drogowcy na początek zajmą się także nawierzchnią ul. Żołnierskiej w Błędowie oraz drogami w Łazach Błędowskich.

- Potem przeniosą się do Ząbkowic na drogi dojazdowe do tymczasowego węzła z S1, gdzie trwa przebudowa, a więc m.in. w rejon ul. św. Antoniego, Broniewskiego, Ujejskiej. Po zakończeniu prac w tym miejscu naprawiane będą dalej nawierzchnie kolejnych dróg, a ekipy będą poruszać się przez dzielnice w stronę śródmieścia – wyjaśnia Bartłomiej Matylewicz.

Mieszkańcom zielonych dzielnic pozostaje więc mieć nadzieję, że wszystkie te naprawy przebiegać będą szybko i sprawnie. A ich efekty będą długotrwałe, a nie tylko doraźne.
Paulus77
Poniżej link do dzisiejszego 26.08.2022 przelotu nad nowym fragmentem ścieżki między budynkiem starego RZGW a mariną. Wreszcie skończy się problem z ruchem rowerowo-rolkowym na drodze dojazdowej do domów na Mariankach,


Link
:)
^^^
no i pięknie, trzeba się kiedyś wybrać wypróbować wink.gif

Dla rowerzystów przyjemniej nad wodą, dla wszystkich bezpieczniej (szczególnie małych dzieci), a dla okolicznych mieszkańców ulga
danielmdc
Tak powinno być na całym odcinku Pogorii 4. Panowie nie mówcie mi że brak tego odcinka to był mega problem dla tych 6-7 domów ? Ja rozumiem jakby tam było osiedle domków laugh.gif . Sapali pewnie przyjezdni co to do swoich łódek muszą dojechać.
muzzy
Jechałem tamtędy wczoraj, sporo ludzi już korzysta. Zdecydowanie lepiej jest teraz, nie ma już jazdy wśród aut.
:)
nie było u nas tego podsumowania :

CYTAT
UM

MIESZKAŃCY KORZYSTAJĄ JUŻ Z NOWEGO CIĄGU PIESZO-ROWEROWEGO WZDŁUŻ POGORII IV

Przy Pogorii IV trwają jeszcze prace porządkowe, ale rowerzyści, rolkarze i piesi swobodnie korzystają już z nowego ciągu.

Brakujący fragment trasy powstał w miejscu nieutwardzonej przybrzeżnej ścieżki między istniejącym ciągiem od strony Wojkowic Kościelnych a budynkiem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. To bezpieczna alternatywa dla wszystkich, którzy do tej pory korzystali z wąskiej ulicy Marianki.

– Odetchną mieszkańcy ulicy Marianki, bo ruch rowerzystów, rolkarzy i pieszych zostanie oddzielony od ruchu samochodowego – mówił jeszcze przed rozpoczęciem prac Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Budowę nieco ponad 900-metrowej trasy miasto zleciło firmie Drogomex, która przebudowała wcześniej ulicę Letnią. Zgodnie z umową, na wybudowanie ciągu wykonawca miał czas do połowy września, ale asfaltową nawierzchnię udało się ułożyć jeszcze przed końcem wakacji

– Pozostały czas firma wykorzysta teraz na prace porządkowe wzdłuż nowej trasy oraz oznakowanie ciągu – mówi Krzysztof Serafiński.

Inwestycja nad Pogorią IV była możliwa dzięki umowie użyczenia terenu, którą w lipcu miasto podpisało z Wodami Polskimi, czyli zarządcą zbiornika. Zgodnie z nią, za utrzymanie niespełna kilometrowego ciągu pieszo-rowerowego będzie odpowiadało właśnie miasto.



Sebastian22
Postępy - Al. Piłsudskiego:

https://www.youtube.com/watch?v=G6FSVXrtaGw
:)
Ciekawe kiedy dojdą z łataniem dziur bliżej głównej części miasta. Zaczęli od peryferiów a tu nie lepiej, dalej pełno dziur po zimie, a najgorzej na osiedlowych uliczkach, gdzie czasami już sami mieszkańcy zasypywali gruzem i czym mieli pod ręką.
Za to niedawno odmalowywali pasy na przejściach, chyba na razie głównie w okolicach szkół związane z rozpoczęciem roku szkolnego. A kiedy odnowa całego oznakowania poziomego , której nie było już od kilku lat.
Do tego powstały nowe oznaczenia na drogach rowerowych na odnowionych plantach.
warius
CYTAT
Nowa droga z Trzebiesławic do Chruszczobrodu. Trwa naprawa ulic w mieście - Dąbrowa Górnicza

5 września 2022
Dobrze znana mieszkańcom Trzebiesławic 600-metrowa droga przez las w kierunku Chruszczobrodu właśnie została wyremontowana.

? Droga zyskała nie tylko nową nawierzchnię, ale i podbudowę. To jeszcze nie koniec, prace na tym odcinku obejmują także pobocze ? mówi Józef Bochnak, zastępca naczelnika Wydziału Infrastruktury Miejskiej.

Wcześniej w Trzebiesławicach nawierzchnia naprawiana była m.in. na ulicach Modrzewiowej, Uczniowskiej i ks. Stanisława. W kolejce czekają jeszcze ulice Trzebiesławicka i Zachodnia.

Realizowane od początku sierpnia prace naprawcze ? zlecone przez miasto firmom Silesia Invest i Etaeurodrogi ? prowadzone są także m.in. na ulicach Zagórze, Zagórcze, Żołnierskiej i Jesionowej w Błędowie, Kasprzaka, Florowskiej i Wybickiego w Gołonogu oraz Ujejskiej, Broniewskiego, Olimpijskiej i Mieszka I w Ujejscu.

? W tej chwili prace rozpoczynają się na ulicy Lipówka, a pod koniec tygodnia na rondzie Zielona, skąd w kolejnym etapie przeniosą się na ulice Marianki i Ratanice ? zapowiada Józef Bochnak.
:)
^^^ i więcej

CYTAT
nasze miasto





Dąbrowa Górnicza: dziura na dziurze, tędy nie dało się jechać! I nagle nawierzchnia ul. Gródki równa jak stół

W Dąbrowie Górniczej wiele dróg, bardziej i mniej obciążonych ruchem, doczekało się już generalnych remontów, a nawet całkowitej przebudowy. Do tego grona do niedawna nie można było zaliczyć odcinka ulicy Gródki, która jest łącznikiem pomiędzy Dąbrową Górniczą a Chruszczobrodem i powiatem zawierciańskim. I nareszcie to się zmieniło. Zniknęły dziury, wyrwy i oberwane pobocza.
Nie jest to długa droga, tym bardziej dziura na dziurze denerwowały kierowców oraz mieszkańców okolicznych posesji. Jak podkreślali przez ostatnie lata wykonanie remontu raz, a porządnie załatwiłoby sprawę na dobre, a tymczasem ciągłe wkładanie w ogromne zapadliska jakiejś dziwnej masy daje efekt tylko na chwilę, a potem problem znów wraca. Zwłaszcza, że to jedyna droga, łącząca Chruszczobród z dąbrowskimi Trzebiesławicami i Ujejscem. Właśnie tędy mnóstwo kierowców jedzie do pracy w Sosnowcu, Będzinie, Katowicach czy Dąbrowie Górniczej, kierując się w stronę Podwarpia. Tam włączają się do ruchu na drodze krajowej nr 86 oraz S1.

- Nasze zabiegi i starania o porządny remont około 100-metrowego odcinka drogi trwają od 2019 roku. Tędy naprawdę jeździ wielu kierowców, którzy pogubili tu już mnóstwo felg, nie wspominając o wybitych zawieszeniach. Zgłaszaliśmy wielokrotnie konieczność naprawy jezdni do Urzędu Miejskiego, także poprzez portal naprawmy.to, ale ciągle widnieje tam niezałatwiony status zgłoszenia. A jeśli już coś się dzieje, to są to doraźne wypełnienia ogromnych dziur, a to nic w tym przypadku nie zmienia w naszej sytuacji – podkreślali w czerwcu ubiegłego roku mieszkańcy okolicznych posesji.

Interweniowali, czekali ponad rok, ale w końcu się udało. Już nie wypełnienia, ale równa nawierzchnia pojawiła się na początku września. 600-metrowa droga przez las w kierunku Chruszczobrodu faktycznie została wyremontowana.

– Droga zyskała nie tylko nową nawierzchnię, ale i podbudowę. To jeszcze nie koniec, prace na tym odcinku obejmują także pobocze – mówi Józef Bochnak, zastępca naczelnika Wydziału Infrastruktury Miejskiej w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.

(...)
:)
okazuje się, że wciąż szukają wykonawców na utrzymanie dróg, tym razem:

CYTAT
Realizacja zadań związanych z bieżącym utrzymaniem oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza oraz zabezpieczaniem zagrożeń w ruchu drogowym.

I. Czynności dotyczące oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
Zakres prac i obowiązków związanych z należytym wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu umowy obejmuje utrzymanie w należytym stanie technicznym oznakowania pionowego i poziomego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza polegające na wykonaniu lub montażu oznakowania i urządzeń b.r.d. w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, a w szczególności:
1. Utrzymanie oznakowania pionowego obejmujące:
a) ustawianie słupków lub konstrukcji do znaków drogowych,
cool.gif przymocowanie tablic znaków drogowych, tablic z informacją uliczną i tabliczek referencyjnych,
c) demontaż uszkodzonego, zniszczonego lub zbędnego oznakowania,
d) umieszczenie tablic i innych urządzeń z zakresu informacji miejskiej.
2. Utrzymanie oznakowania poziomego obejmujące:
a) malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych,
cool.gif malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych przerywanych,
c) malowanie linii na przejściach dla pieszych,
d) malowanie strzałek i innych symboli,
e) malowanie powierzchni wyłączonych z ruchu.
3. Utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmujące montaż nowych elementów:
a) urządzeń zabezpieczających ruch pieszych i rowerzystów:
- balustrad i poręczy,
- barieroporęczy,
- ogrodzeń segmentowych lub łańcuchowych,
- słupków blokujących.
cool.gif barier sprężystych,
- montaż progów podrzutowych,
- montaż progów zwalniających:
- listwowych,
- płytowych,
- wyspowych.
c) punktowych elementów odblaskowych — „kocie oczka",
d) wysepek i azyli dla pieszych,
e) znaków poziomych z tworzywa termoplastycznego,
f) drogowych barier ochronnych:
- skrajnych,
- dzielących,
- osłonowych.
- osłonowych.
g) luster drogowych,
h) osłon przeciwolśnieniowych,
i) znaków wskazujących pikietaż drogi,
j) tablic kierujących,
k) słupków przeszkodowych,
l) wykonywanie urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
4. Utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowanych przy robotach prowadzonych w pasie drogowym obejmujące:
a) montaż zapór drogowych,
cool.gif montaż tablic kierujących,
c) montaż tablic uchylnych z elementami odblaskowymi,
d) montaż separatorów ruchu,
e) wykonywanie urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
5. Sporządzanie projektów organizacji ruchu:
a) stałej,
cool.gif czasowej.
6. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
a) czyszczenia oznakowania pionowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ekranów akustycznych w ramach potrzeb, jednak nie mniej niż dwa razy w roku,
cool.gif prowadzenia magazynu zdemontowanego oznakowania drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oznakowania będącego własnością Zamawiającego. Dla wszelkich zdemontowanych elementów powołana zostanie komisja przez Zamawiającego w skład której będą wchodzić 2 osoby ze strony Zamawiającego i 1 osoba ze strony Wykonawcy, która zakwalifikuje te urządzenia do powtórnego zamontowania.
c) utylizacji zdemontowanego oznakowania drogowego (po zakwalifikowaniu przez Zamawiającego) oraz dokonanie rozliczeń z Zamawiającym za uzyskane z tego tytułu dochody zgodnie z Poleceniem Służbowym NR WAP.II-0158-B-15/08 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 30.05.2008r. ws. odzysku elementów budowlanych drogowych w aspekcie ich wykorzystania do celów czynów społecznych oraz do realizacji niektórych inwestycji.
Część II. Czynności dotyczące zagrożeń w bezpieczeństwie ruchu drogowego wynikających z infrastruktury drogowej.
W ramach tego zadania Wykonawca zobowiązany jest do:
1. Zapewnienia stałego, całodobowego dyżuru 2 dwuosobowych ekip interwencyjnych, które w czasie do 30 minut od otrzymania zgłoszenia od Zarządcy drogi, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Miejskiego Ośrodka Dyspozycyjnego, Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej lub innych służb miejskich podejmą działania likwidujące skutki zaistniałych zagrożeń.
2. Zapewnienia stałego, całodobowego dyżuru telefonicznego osoby koordynującej działanie ekip z pkt 1, dbającej o sprawne i terminowe podejmowanie interwencji.
3. Realizacji prac interwencyjno – ostrzegawczych niezbędnych do usuwania zagrożeń w bezpieczeństwie ruchu drogowego.
W przypadku zaistnienia zagrożeń wynikających z braku, złego stanu oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego albo innych przyczyn (np. ubytków w nawierzchni) Wykonawcę zobowiązuje się do usuwania zagrożeń w ruchu drogowym, polegającego w szczególności na:
- zabudowie oznakowania zabezpieczająco – ostrzegawczego;
- poprawie istniejących lub ustawieniu nowych znaków i urządzeń b.r.d. w miejsce zniszczonych (skradzionych);
- podejmowaniu innych czynności uwarunkowanych sytuacją na miejscu zdarzenia.
W ramach zabezpieczania zagrożeń Wykonawca powinien dysponować bazą zlokalizowaną na terenie gminy Dąbrowa Górnicza.
4. W celu udokumentowania zabezpieczenia zagrożenia Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzenie wykonania prac, zawierające informacje dotyczące:
- daty i godziny przyjęcia zgłoszenia o zagrożeniu oraz podmiotu zgłaszającego
- daty i godziny podjęcia interwencji,
- podjętych działań, w szczególności ilości i rodzaju zastosowanych znaków i/lub urządzeń b.r.d.
Do potwierdzenia Wykonawca dołączy dokumentację zdjęciową obrazującą zagrożenie przed oraz po wykonanych czynnościach.
Potwierdzenia wykonania prac wraz z dokumentacją fotograficzną Wykonawca przekazywać będzie codziennie Zamawiającemu drogą mailową.
:)
Letnia zrobiona "na bogato". Trudno porównać z tym co było. Nawet przepusty wykończone kostką granitową i pojawiły się barierki pod wiaduktem kolejowym.
Tylko wiaty przystankowe chyba nie te metropiltalne, a podobne do tych na Zielonej. Kolorystycznie już ok, ale dziwne, że dalej montuje się różne, a to miasto wskazuje gdzie Metropolia ma wymieniać. Pewnie chodziło o to, żeby wliczyć w koszty inwestycji. Chyba, ze na szybko źle zauważyłem i jeszcze nie były kompletne bez tabliczek na dachu ale w to wątpię.
:)
CYTAT
UM

REMONT DROGI W KUŹNICZCE NOWEJ. LINIE 603 I 606 NIE WJADĄ NA OSTATNI PRZYSTANEK

Z powodu generalnego remontu drogi w Kuźniczce Nowej, autobusy linii 603 i 606 przez kilka dni rozpoczynać będą kursy od przystanku Kuźniczka Nowa Skrzyżowanie.

Generalny remont ponadkilometrowej ulicy Kuźniczka Nowa – od skrzyżowania do wjazdu do lasu – rozpoczął się od frezowania nawierzchni.

– W kolejnych dniach planowane jest wzmocnienie podbudowy drogi i ułożenie mas bitumicznych – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Z powodu prac przy głównej drodze, autobusy linii 603 i 606 od środy do piątku (26-28 października) nie będą obsługiwać końcowego przystanku Kuźniczka Nowa przy „pętli” w pobliżu siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej. Obie linie będą w tym czasie odjeżdżać z przystanku Kuźniczka Nowa Skrzyżowanie.

Końcowy przystanek nie będzie także obsługiwany w dniach 2-3 listopada, gdy na całej szerokości drogi układana będzie ostatnia warstwa asfaltu.

Po ułożeniu mas bitumicznych – już bez utrudnień na drodze – brukarze rozpoczną układania kostki na zjazdach do posesji.


to tamtejsi mieszkańcy się ucieszą, no i zawieszenie autobusów.

A co z łataniem dziur po poprzedniej zimie, bo kolejna się powoli zbliża. Czy widzieliście gdzieś pracujące ekipy? Jeszcze są dziury nawet na głównych ulicach, po których porusza się komunikacja miejska. Najgorzej na osiedlowych, dojazdy do bloków.
Mieli się przusuwać w stronę centrum, zaczynajac od peryferii.
luket
Na peryferiach też lipa, drogi, które nie były odnawiane kilka lat temu przy innych projektach, wyglądają jak ser szwajcarski.
:)
wczoraj było otwarcie ofert "Przebudowa pasa drogowego ulicy Staszica i Oddziału A.K. Ordona w Dąbrowie Górniczej"

snf (51).gif https://dg.logintrade.net/zapytania_email,1...8168566653.html

najtańsza oferta Drogopol - 9,6 mln zł

CYTAT
Etap prac, w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia, obejmuje:
-przebudowę odcinka jezdni od skrzyżowania ulicy Staszica z ul. Ziemby do skrzyżowania ul. Oddziału A.K. Ordona z ul. Hotelową,
- przebudowę skrzyżowania ul. Staszica, ul. Oddziału A.K. Ordona z łącznicą DK-94 i S1,
- przebudowę skrzyżowania ul. Staszica z ul. Ziemby,
- budowę drogi dla rowerów oraz przebudowę chodnika,
- przebudowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia.
Rokko31
Tylko ok. 2mln różnicy jak na takie miasto jak DG to praktycznie nic, mam nadzieję że będzie remont i miasto dołoży brakującą kasę...
warius
CYTAT(Rokko31 @ wto, 15 lis 2022 - 17:54) *
Tylko ok. 2mln różnicy jak na takie miasto jak DG to praktycznie nic, mam nadzieję że będzie remont i miasto dołoży brakującą kasę...


Pierwszy przetarg uwalili, bo oferta była za droga o circa 800 tyś zł.
:)
CYTAT
UM

GOTOWI NA ZIMĘ

Temperatura coraz niższa, w każdej chwili można spodziewać się mrozu i śniegu. Miejskie służby przygotowały się na nadejście zimowej aury. W gotowości są m.in. pługo-posypywarki i ciągniki, w magazynie czekają środki do posypywania dróg i chodników.

„Akcja Zima”, czyli wszystko co związane jest z usuwaniem skutków opadów śniegu i działania mrozu, żeby utrzymać przejezdność dróg i drożność chodników, trwa od listopada do końca marca. W razie niesprzyjającej aury, działania prowadzone będą także w kwietniu. W Dąbrowie Górniczej głównym wykonawcą jest Alba MPGK.

– Alba MPGK ma w dyspozycji 15 pługo-posypywarek, 15 ciągników, 10 samochodów dostawczych, 2 ładowarki i 1 pług wirnikowy. Łącznie w całość zadań zaangażowanych będzie ponad 100 pracowników fizycznych oraz 11 dyspozytorów. Przygotowano także 7 tys. ton soli drogowej, 200 ton piasku i 4 tony posypki stosowanej do nawierzchni mineralnych, którymi wyłożone są m.in. niektóre alejki w parkach. Przedsiębiorstwo ma zakontraktowane środki na cały sezon, które będą dostarczane w miarę potrzeb – mówi Agnieszka Raus, kierownik referatu zieleni i oczyszczania UM.
W Dąbrowie Górniczej zimowym utrzymaniem przez miasto objętych jest 387 km 410 m dróg publicznych (416 ulic) i 15 km 383 m dróg wewnątrzosiedlowych, co daje łącznie 402 km 793 m. Odśnieżaniem i odladzaniem objętych jest również 702 992 m2 chodników, alejek, parkingów i dróg rowerowych, w tym 227 413 m2 terenów wewnątrzosiedlowych.

Drogi publiczne podzielone są na cztery standardy zimowego utrzymania: I standard – 35,875 km, II standard – 186,516 km, III standard – 99, 530 km, IV standard – 65,489 km. Po ustaniu opadów, w I standardzie śnieg luźny może zalegać do 4 godz., a błoto pośniegowe może występować do 6 godz. W II standardzie śnieg luźny może zalegać do 4 godz., błoto pośniegowe może występować do 6 godz., może występować cienka warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości nie utrudniającej ruchu do 6 godz. W III standardzie śnieg luźny może zalegać do 6 godz., błoto pośniegowe może zalegać do 8 godz., może występować warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości nie utrudniającej ruchu samochodów osobowych do 6 godz., zaspy, języki śnieżne mogą występować do 6 godz. W IV standardzie śnieg luźny może zalegać do 8 godz., śnieg zajeżdżony może występować, języki śnieżne mogą występować, zaspy mogą występować do 8 godz., dopuszcza się przerwy w komunikacji do 8 godz.

Zgłoszenia dotyczące zaśnieżonych i oblodzonych gminnych dróg i chodników przyjmuje Alba MPGK – 600 405 627
Za stan dróg i chodników odpowiadają również właściciele i zarządcy prywatnych nieruchomości, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Zimą muszą odśnieżać i posypywać oblodzone miejsca, a także usuwać zwisające sople i śnieg zalegający na dachach budynków.


szkoda, że nie udało się załatać dziur po poprzedniej zimie :/
Rokko31
CYTAT(warius @ wto, 15 lis 2022 - 21:20) *
CYTAT(Rokko31 @ wto, 15 lis 2022 - 17:54) *
Tylko ok. 2mln różnicy jak na takie miasto jak DG to praktycznie nic, mam nadzieję że będzie remont i miasto dołoży brakującą kasę...


Pierwszy przetarg uwalili, bo oferta była za droga o circa 800 tyś zł.

Jeśli o takie grosze będą się szczypać to nigdy nie zrobią remontu tej drogi a droga jest w fatalnym już stanie
:)
CYTAT
UM

W NIEDZIELĘ ULICA STRZEMIESZYCKA MA ZYSKAĆ NOWĄ NAWIERZCHNIĘ

Na niedzielę 27 listopada zaplanowano układanie ostatniej warstwy nawierzchni na przebudowanej ulicy Strzemieszyckiej. Jeszcze tego samego dnia droga ma zostać otwarta.

Układanie warstwy ścieralnej drogowcy zaplanowali na całej długości i szerokości przebudowanego odcinka ? od mostku nad Rakówką do skrzyżowania z ulicą Szklanych Domów.

Z tego powodu droga zostanie zamknięta, a autobusy linii nr 84 w obu kierunkach kursować będą objazdem z wyłączeniem obsługi przystanków Strzemieszyce Strem i Strzemieszyce Cegielnia. Ze szczegółowym rozkładem przygotowanym na 27 listopada można zapoznać się na stronie ZTM-u.

Prace ? o ile nie utrudnią ich opady deszczu ? zakończą się w niedzielę i od wieczora droga na całej długości zostanie oddana do ruchu. Linia 84 wróci na obecną trasę w poniedziałek, zaś pozostałe linie przestaną kursować objazdem z początkiem grudnia. Wzdłuż drogi trwać będą jeszcze prace wykończeniowe.

Nowa droga rowerowa wzdłuż ul. Strzemieszyckiej

Ułożenie warstwy ścieralnej na 850-metrowym odcinku ul. Strzemieszyckiej to jeden z ostatnich etapów rozpoczętej w październiku zeszłego roku inwestycji. Po wybudowaniu grawitacyjnej kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz ułożeniu wodociągu, droga została odbudowana.

Przy okazji wartej ponad 17 mln zł inwestycji powstały nowe chodniki oraz droga rowerowa, która za przejazdem kolejowym połączy się z drogą wybudowaną w 2020 roku wzdłuż ulicy Oddziały AK Ordona.

Nowy jest także most nad Rakówką, który zastąpił starą konstrukcję z końca lat 70. XX wieku. Na nowym obiekcie ? zaprojektowanym i wybudowanym za ponad 2 mln zł ? piesi będą mieć do dyspozycji szeroki na 2,2 m chodnik po jednej stronie mostu oraz szerszy (3,5 m) ciąg pieszo rowerowy po drugiej stronie.


Kładą też nawierzchnię przed CA na Granicznej. Jechałem w nocy więc trudno ocenić o co chodzi. Wyglądało na remont, no chyba że odtwarzają jakiś kawałek bo coś kopali
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.