Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
georgeb
CYTAT(Rokko31 @ śro, 08 lis 2017 - 17:29) *
CYTAT(georgeb @ wto, 07 lis 2017 - 21:13) *
Prowizorka to jest na ul Tworzeń, wszystko było nowe po budowie kanalizacji, podbudowa warstwa ścieralna, i co, i nic to nie dało fuszera aż żal na to patrzeć, już frezowali i łatali niedawno, dziadostwo i jeszcze raz dziadostwo, że też nie ma winnego w UM za takie wyrzucanie publicznej kasy dosłownie w błoto.

Na Tworzniu jest asfalt czy beton? Jak asfalt to nie ma co się dziwić tam tyle tirów jeździ że pod takim obciążeniem asfalt po krótkim czasie nie daje rady

Jest asfalt ale to frezowanie i łatanie jest w dziwnych miejscach, jakoś tak chaotycznie jest to wszystko zrobione.
Zibar
... ale tam nie powstały koleiny tylko jakieś zapadliska i wybrzuszenia poprzeczne!
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Uwaga zamknięcia ulic! To już ostatni etap prac

Jutro o 6.00 ponownie zamknięte zostaną fragmenty ulic Poniatowskiego i Kraszewskiego. Drogowcy przystąpią do ostatniego etapu prac w tym rejonie. Na najbliższe dni zostało zaplanowane ułożenie warstwy asfalto-betonowej na remontowanym odcinku drogi i asfaltowanie nowego ronda przy przejeździe kolejowym na ulicy Konopnickiej. Pierwotnie wszystkie prace miały zakończyć się do końca października, jednak awaria wodociągu biegnącego pod torami znacznie wydłużyła prace.

Zgodnie z ostatnimi zapewnieniami wykonawcy prace powinny się zakończyć w poniedziałek 20 listopada. Pełne oddanie obiektu do użytku nastąpi po odbiorach technicznych.


Przypomnijmy cała inwestycja przeprowadzona w tym rejonie, która powoli dobiega końca, objęła budowę ronda przed przejazdem kolejowym na Konopnickiej, przebudowę fragmentu ulicy Poniatowskiego oraz budowę nowego odcinka ulicy Poniatowskiego –Boczna. W ramach inwestycji, przebudowano przyłącza kanalizacyjne, sanitarne i deszczowe, sieć i kanały teletechniczne, światłowody, oświetlenie kolejowe i drogowe. Przeprowadzono renowację nawierzchni odcinka dróg ulicy Konopnickiej, Kolejowej i Kopernika. Powstały nowe chodniki wraz z infrastrukturą rowerową, odnowiono zieleńce. Ze względu na awarię wodociągów

Inwestycję realizuje firma Drog-Bud wybrana w drodze przetargu. Wartość inwestycji zadania głównego wraz z robotami dodatkowymi to ponad 4,6 mln złotych.


Skrzyżowanie Kopernika/Konopnickiej też od niedawna zamknięte
Grzegorz-dg
Tymczasem ulica Legionów Polskich trwa wymiana krawężników na nowe betonowe w ramach remontu ulicy ,nie ma większych utrudnień w ruchu.
:)
No i oczywiście na Konopnickiej znowu nie zdążyli na kolejny termin. Znowu nie dziwi, widząc jak pracowali od lata.
Leszek
Nie pamiętam, czy było o tym pisane - ale Augustynika będzie teraz najwyraźniej podporządkowana do Poniatowskiego, na skrzyżowaniu stoi już zafoliowany znak.
Robuś
Niby oficjalnego odbioru nie było, bo znaki "zakaz ruchu" jeszcze stoją, ale po nowym rondzie na Konopnickiej ruch odbywa.się już normalnie biggrin.gif
Dave
A tymczasem na przystanku tramwajowym "Reden" w stronę Gołonoga od co najmniej tygodnia albo dwóch uszkodzone są te "piękne" barierki żółto-czerwone odgradzające przystanek od ulicy Królowej Jadwigi (brakuje kilku "bramek") i "zabezpieczone" to jest prowizorycznie taśmą. To już tak będzie od usranej śmierci? Ile to roboty postawić tam te 2 czy 3 brakujące "bramki", których miasta zapewne ma dużo, sądzić po ich ilościach w różnych innych częściach miasta?! angry.gif
Grzegorz-dg
Ostatnio jadąc tramwajem też zauważyłem te brakujące barierki zabezpieczone taśmą ale nie sądziłem że to taki długi czas.Nie wiem czy miasto ma tamte żółte w zapasie,ponieważ zmienił się wygląd barier teraz na terenie miasta są montowane całe szare bez herbu. Na terenie całego miasta ma być jednolity wzór wszystkich wygrodzeń drogowych stosowany może będzie wreszcie jakaś jednolitość .
TeodorMotor
CYTAT(Robuś @ pon, 27 lis 2017 - 14:10) *
(...) ruch odbywa.się już normalnie biggrin.gif

Nie bardzo... Mandata można dostać. (Znam taką, co zna takiego, co dostał)
:)
CYTAT(Leszek @ czw, 23 lis 2017 - 12:36) *
Nie pamiętam, czy było o tym pisane - ale Augustynika będzie teraz najwyraźniej podporządkowana do Poniatowskiego, na skrzyżowaniu stoi już zafoliowany znak.


było było i na początku gdy zmienią trzeba będzie tam uważać na innych

W DZ pisali, że otwarcie w piątek 1.12

CYTAT
gazeta.pl

Rondo gotowe. To pierwszy etap budowy alternatywy dla przejazdu przez centrum Dąbrowy Górniczej

Zakończyła się budowa ronda i przebudowa fragmentu alei Poniatowskiego w Dąbrowie Górniczej, której zwieńczeniem będzie zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach z ul. Kraszewskiego i Augustynika.

Rondo powstało przed przejazdem kolejowym na skrzyżowaniu przedłużonej alei Poniatowskiego z ulicami Konopnickiej i Kolejową.

Warta ostatecznie 4,6 mln zł inwestycja (początkowo miała kosztować 3,4 mln zł, ale miasto zdecydowało się na prace dodatkowe) objęła również m.in. przebudowę przyłączy, oświetlenie, budowę nowych chodników, ciągu pieszo-rowerowego i zieleńców.

Wyniesione przejście dla pieszych i zmiana pierwszeństwa na dwóch skrzyżowaniach
Wyróżnikiem inwestycji zleconej przez miasto firmie Drog-Bud są wyniesione przejścia dla pieszych (m.in. z przejazdem rowerowym), wyniesione zostało także skrzyżowanie z przejściami dla pieszych na styku al. Poniatowskiego z ul. Kraszewskiego, co w zamyśle projektantów ma wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w tych miejscach.

Przejazd przez rondo i przebudowany odcinek al. Poniatowskiego oficjalnie nie został jeszcze otwarty, co nie przeszkadza kierowcom korzystać już z nowego odcinka.

Gdy zakończą się odbiory techniczne i droga oficjalnie zostanie otwarta (najprawdopodobniej 1 grudnia), kierowcy muszą przygotować się na spore zmiany: przy skrzyżowaniach ustawiono już znaki (na razie są zasłonięte), które sprawią, że pierwszeństwo przejazdu zyskają kierowcy jadący ul. Poniatowskiego, a Kraszewskiego i Augustynika staną się podporządkowane.

Pierwszy etap budowy alternatywy dla przejazdu przez centrum
? Zmiana pierwszeństwa przejazdu na obu tych skrzyżowaniach ma doprowadzić do płynności ruchu na nowym połączeniu Poniatowskiego ? Kolejowa ? podkreśla wiceprezydent Damian Rutkowski. ? Oczywiście zmiany organizacji ruchu będę monitorowane i zobaczymy, jak kierowcy będą na nie reagować ? dodaje.

Damian Rutkowski podkreśla, że zmiana pierwszeństwa przejazdu jest też pierwszym etapem budowy alternatywy drogowej dla przejazdu przez centrum Dąbrowy Górniczej.

Pisaliśmy już, że budowa ronda przed skrzyżowaniem to wstęp do całkowitego zamknięcia dla samochodów przejazdu przez przejazd kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Stanie się tak jednak za kilka lat, gdy na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie tunel pod torami, a ul. Kolejowa zostanie wydłużona i włączona w ul. Sobieskiego w rejonie ul. Perla.















To wyniesione przejście na pierwszym i czwartym zdjęciu wygląda na zniszczone - jakby pozapadana i połamana kostka. Pasy powinny być namalowane bo tak to prawie nic nie widać, a miały być bezpieczniejsze...
Na wizualizacjach chodniki pieszo-rowerowe miały być czerwone.
Ogólnie opóźnienie o 1,5 miesiąca. Pierwszy termin był do połowy października, potem do końca, a gdy przedłużyli do 20 listopada i wodociągi weszły z pracami to wykonawca jakby na pewien czas całkowicie zszedł z budowy mimo, że po swojej stronie mieli tyle do dokończenia a potem nie zdążyli.

Podawano, że w przetargu 3,4 mln, a teraz nagle 4,6. To na co poszło 1,2 mln zł (nie pamiętam w specyfikacji tych nowych ogrodzeń ale to trochę byłyby drogie i wyglądają jakby od PKP)? Jakieś to teraz częste w kraju, że wygrywają bardzo tanie oferty, a potem ostatecznie i tak dostają więcej. Czy może w projekcie były błędy?

I nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...26_A/index.html
Grzegorz-dg
Oglądając zdjęcia też zwróciłem uwagę że kostka na zdjęciu wygląda na pozapadaną ,jakość wykonania oznakowania poziomego słaba powinno być grubowarstwowe .Aby to wyglądało kompleksowo miasto powinno wyremontować dalszą część ul Poniatowskiego i miejsca postojowe koło targu do remontu .Rewitalizacja Plant by była wskazana .
danielmdc
Kostka na rondzie i wyniesionym przejściu to pierwsze co się posypie jakby nie dało się tego zrobić po ludzku z masy bitumicznej która jest trwalsza. Z tą dodatkową kasą to typowy przykład przewału.
:)
jest oficjalne info:

CYTAT
idabrowa.pl

Zmiana pierwszeństwa przejazdu!

Uwaga kierowcy! 1 grudnia w godzinach popołudniowych otwarta zostanie droga łącząca ulicę M. Konopnickiej z ulicą J. Poniatowskiego oraz przejazd kolejowy w ciągu ulicy Konopnickiej.

Wraz z oficjalnym oddaniem wyremontowanych odcinków i nowego obiektu na skrzyżowaniach ulicy Poniatowskiego z ulicami Kraszewskiego i Augustynika wprowadzone zostaną zmiany pierwszeństwa przejazdu.

Kierujących prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności oraz stosowanie się do oznakowania drogowego w tych miejscach.


Ciekawe kiedy wrócą autobusy.

Tymczasem przetarg:

CYTAT
Wykonanie robót remontowych dla zadań wybranych w ramach Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego w Dąbrowie Górniczej pn.
1. Remont nawierzchni chodników wraz z renowacją schodów terenowych w rejonie budynków przy ul. Kosmonautów 1,3,5,7
2. Wzmocnienie pobocza z kostki brukowej w ul. Łazy Błędowskie
3. Odtworzenie nawierzchni chodnika po prawej stronie ul. Łaskowej od nr 84 do 116a
4. Remont nawierzchni chodników w ul. Chopina i Łukasińskiego
5. Wymiana nawierzchni parkingu pomiędzy blokami nr 36 i 38 przy ul. Dąbrowskiego
6. Wymiana nawierzchni drogi dojazdowej wraz z parkingiem przy pawilonie w ul. Zwycięstwa 91
7. Wymiana nawierzchni chodnika i utwardzenie terenu pomiędzy budynkami 47 od A do H przy ul. Jasnej
8. Utwardzenie miejsc postojowych przy ul. Spółdzielczej wraz z wykonaniem placu pod kontenery
9. Remont nawierzchni drogi przy ul. Królowej Jadwigi 1a, Skibińskiego 2,4,4a i 6 wraz z remontem schodów
10. Remont nawierzchni chodnika przy ul. Szkolnej od 1 do 10
11. Remont nawierzchni chodników przy ul. Tysiąclecia
1, III Powstania Śląskiego 5, Kasprzaka 8
12. Remont jezdni i chodników w rejonie ul. Sienkiewicza 17, Okrzei 7 i 9
13. Utwardzenie terenu w rejonie budynku przy ul. Kościuszki 31
14. Wymiana nawierzchni chodnika ul. Tworzeń
15. Remont chodników w Osiedlu Robotniczym w rejonie budynków 1-5, 3a-8a i 9 - Zamówienie podobne.


Jest też przetarg na Opracowanie dokumentacji projektowej dla realizacji zadania pn.: ”Przebudowa ulicy Roździeńskiego”

CYTAT
1.Zakres rzeczowy realizowanego zadania obejmuje:
Zaprojektowanie drogi na całej długości ulicy Roździeńskiego dla ruchu KR-5, oświetleniem ulicznym oraz odwodnieniem drogi,
Na odcinku od ulicy Tworzeń do ulicy Toruńskiej zaprojektować:
- chodnik o szerokości 1,5 m,
- drogę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,0 m,
- jezdnia o szerokości 7,0 m (2x 3,5m),
1.3. Na odcinku od Toruńskiej do łącznika z ulica Związku Orła Białego zaprojektować:
- chodnik o szerokości 1,5 m,
- drogę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,0 m,
- jezdnia o szerokości 7,0 m (2x 3,5m),
- zatoka postojowa o szerokości 3 m ( z wyłączeniem rejonu zatoki autobusowej oraz skrzyżowań),
-w miejscu przejścia kanałów ciepłowniczych nad jezdnią możliwa konieczność zawężeni drogi rowerowej lub zatoki postojowej,
1.4.Na odcinku łącznika z ulica Związku Orła Białego do ulicy Ząbkowickiej zaprojektować:
- drogę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,0 m,
- jezdnia o szerokości 7,0 m (2x 3,5m),
1.5. Na odcinku od skrzyżowania ul. Roździeńskiego z ul. Ząbkowicką do ronda nr.5 w ciągu ul. Inwestycyjnej w rejonie Terenu Inwestycyjnego Tuczna zaprojektować dwukierunkową drogę rowerową


No nareszcie są plany ucywilizowania, chodniki, oświetlenie, nawet ścieżka. Ulica za to będzie zwężona
:)
CYTAT(Grzegorz-dg @ czw, 30 lis 2017 - 09:23) *
Aby to wyglądało kompleksowo miasto powinno wyremontować dalszą część ul Poniatowskiego i miejsca postojowe koło targu do remontu .Rewitalizacja Plant by była wskazana .


Jeśli dobrze pamiętam to w programie wyborczym Podrazy właśnie była rewitalizacja tej części plant w tej kadencji. Trzeba by poszukać.

CYTAT
idabrowa.pl

Remont ul. Legionów Polskich do połowy grudnia

Dwa dni frezowania nawierzchni asfaltowej, potem układanie warstwy wiążącej i ścieralnej SMA - tak w najbliższym czasie przedstawiają sie prace remontowe na ul. Legionów Polskich na odcinku od ronda Kaufland do skrzyżowania z ul. Górniczą.

Do tej pory prace koncentrowały sie na wymianie wpustów ulicznych wraz z przykanalikami, studni, zabudowie nowych krawężników. W trakcie remontu ulica jest przejezdna, w najbliższym czasie kierowcy muszą liczyć się z przejściowymi zmianami w organizacji ruchu.

Roboty drogowe prowadzone będą odcinkami. Na modernizowanym odcinku wyłączany będzie jeden pas drogi, a ruch prowadzony będzie wahadłowo. Na skrzyżowanich Jaworowej, Legionów Polskich i Struga oraz Legionów Polskich i Czapińskiego wyłączone zostaną światła, ruch kierowany będzie ręcznie. Czasowo mogą zostać wyłączone z ruchu połączenia z ulicami Jaworową, Struga, Czapińskiego i Szpitalną.

Zakończenie robót zaplanowane jest na 15 grudnia 2017r.


Od razu pierwszy termin wydawał się krótki. W Chinach pewnie dałoby się to w tydzień
danielmdc
Masę bitumiczną powinno się kłaść w temp. przekraczającej +5 stopni, do tego na suchej nawierzchni ciekawe kiedy to zrobią wink.gif
Dave
No i już nie spodobał mi się efekt budowy ronda przy przejeździe kolejowym na Konopnickiej. Wcześnie rano (przed 6:00) jechałem sobie nową drogą na dworzec autem i co? Puściutko, gładziutko a tu na CAŁYM rondzie stoi autobus 3-osiowy, który zablokował to rondo, bo czekał na zamkniętych rogatkach. No fajna mi płynność ruchu. To było przy pustych drogach "w nocy". A co tam jest/będzie w szczycie, jak szlabany co chwilę się zamykają? Zmuszanie tych, co chcą jechać prosto na dworzec lub z niego do stania i czekania, aż szlabany się otworzą i auta przejadą.
warius
CYTAT(Dave @ czw, 07 gru 2017 - 19:51) *
No i już nie spodobał mi się efekt budowy ronda przy przejeździe kolejowym na Konopnickiej. Wcześnie rano (przed 6:00) jechałem sobie nową drogą na dworzec autem i co? Puściutko, gładziutko a tu na CAŁYM rondzie stoi autobus 3-osiowy, który zablokował to rondo, bo czekał na zamkniętych rogatkach. No fajna mi płynność ruchu. To było przy pustych drogach "w nocy". A co tam jest/będzie w szczycie, jak szlabany co chwilę się zamykają? Zmuszanie tych, co chcą jechać prosto na dworzec lub z niego do stania i czekania, aż szlabany się otworzą i auta przejadą.


7:10-7:20 czas gdy sporo osób dojeżdża na dworzec i przesiada się na pociąg do Katowic na razie bez problemów. Kwestia tego czy już wszyscy zorientowali się, że przejazd jest z powrotem otwarty czy jeszcze nie i przez to jest luźniej.
:)
Na razie ruch jest wyraźnie mniejszy niż przed przebudową ale rośnie. Jakby nie wszyscy wiedzieli, a niektórzy zmienili pewnie przyzwyczajenia. Ale widać jak duży jest tam ruch i jak wpływa na miasto. Po otwarciu od razu zniknęły te nadzwyczajne korki m.in na Piłsudskiego i sytuacja wróciła do normy

CYTAT(Dave @ czw, 07 gru 2017 - 19:51) *
No i już nie spodobał mi się efekt budowy ronda przy przejeździe kolejowym na Konopnickiej. Wcześnie rano (przed 6:00) jechałem sobie nową drogą na dworzec autem i co? Puściutko, gładziutko a tu na CAŁYM rondzie stoi autobus 3-osiowy, który zablokował to rondo, bo czekał na zamkniętych rogatkach. No fajna mi płynność ruchu. To było przy pustych drogach "w nocy". A co tam jest/będzie w szczycie, jak szlabany co chwilę się zamykają? Zmuszanie tych, co chcą jechać prosto na dworzec lub z niego do stania i czekania, aż szlabany się otworzą i auta przejadą.


Wiadomo, że jak nie ma możliwości zjechania z ronda to nie powinno się na nie wjeżdżać. Nie wszystko da się przewidzieć i pewnie w wyjątkowych sytuacjach i tak blokowania się nie uniknie. Po ostatnim remoncie przejazdu czerwone światła migają na długo przed zamknięciem rogatek i dają czas. Niestety chyba większość je lekceważy i zatrzymują się dopiero gdy rogatki opadają prawie na dach samochodu... Do tego wielu nie używa przy zjeżdżaniu z ronda kierunkowskazów.Dawniej tak samo zamknięty przejazd blokował drogę, a ci którzy wyprzedzali stojące samochody łamali przepisy.
Grzegorz-dg
Zniszczoną kostkę ma poprawić inwestor na swój koszt w ramach gwarancji .Według mnie do poprawy też jest oznakowanie poziome ponieważ jest mało widoczne .Ogólnie miasto mogło zrobić normalną drogę bez wyniesionego przejścia z kostki brukowej długo raczej to nie przetrwa.
:)
^było o tym info na stronie UM

CYTAT
NOWA KOSTKA NA KOSZT WYKONAWCY
Wykonawca ronda przy przejeździe kolejowym na ul. Konopnickiej rozpoczął wymianę kostki, która podczas budowy została uszkodzona przez walec. Zniszczona kostka wymieniana jest na nową na koszt wykonawcy.

Uszkodzenie to efekt niefrasobliwości operatora walca, który podczas układania asfaltu uszkodził kostkę znajdującą się na wyniesionych przejściach dla pieszych na końcu ulicy Kopernika i na ul. Poniatowskiego w rejonie nowego ronda oraz przy skrzyżowaniu z ul. Kraszewskiego.

? Wykonawca prac poinformował nas o tej usterce jeszcze podczas realizacji inwestycji, a potwierdzeniem tego są zapisy w protokole z odbioru robót. Zobowiązał się również do usunięcia tych szkód na własny koszt, co właśnie jest realizowane. Wcześniej nie było to możliwe ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne ? mówi Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej i dodaje, że całość prac objęta jest 5-letnią gwarancją.

Budowa ronda na ul. Konopnickiej oraz połączenie go z ulicą Poniatowskiego zakończyła się pod koniec listopada. Inwestycja ta pozwoliła na upłynnienie ruchu w tym rejonie oraz szybsze rozładowywanie się zatorów powodowanych częstym kursowaniem pociągów. Jest też jednym z elementów porozumienia miasta z PKP, dotyczącego modernizacji dworca w centrum i układu komunikacyjnego w tym rejonie. Miasto zobowiązało się w nim do budowy parkingów i dojazdu do dworca. Kolej natomiast ma odrestaurować budynek i wybudować tunel drogowy pod torami, którego powstanie umożliwiłoby likwidację obecnego przejazdu kolejowego.

Wykonawcą inwestycji wartej ponad 3,5 mln zł była firma Drog-Bud z Częstochowy.


i tu chyba podali pierwotną nieaktualną wartość

W międzyczasie ruch wrócił do normalnego poziomu. Tak jak było wiadomo jest ogromna poprawa na Kolejowej od strony dworca.
Za to policja powinna tam wreszcie stanąć i wielu nauczyć. Nie tylko przejazdy na czerwonym świetle przez przejazd, ale tez blokowanie ronda. Nawet ja się sami zatrzymamy przed rondem, gdy przejazd jest zamknięty i nie byłoby możliwości zjazdu z ronda, to z tyłu zaczynają trąbić i omijać po chodnikach albo pod prąd i ustawiają się na środku ronda wszystko blokując



CYTAT
twojezaglebie

Na skrzyżowanie wracają światła. Rondo w przyszłym roku

Zakończył się remont wiaduktu prowadzącego do dawnej Huty Katowice. Na skrzyżowanie Alei Piłsudskiego z ul. Tworzeń wraca sygnalizacja świetlna. Jest to rozwiązanie tymczasowe, które w przyszłym roku zostanie zastąpione rondem.
? Planujemy w tym miejscu budowę dużego ronda, które jest lepszym rozwiązaniem niż sygnalizacja świetlna. Mamy już gotowy projekt budowlany i chcemy, aby rondo powstało w przyszłym roku ? mówi Marcin Bazylak, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej odpowiedzialny za inwestycje.

Pierwotnie zakładane było, że organizacja ruchu obowiązująca podczas remontu wiaduktu zostanie utrzymana do czasu budowy nowego ronda. Jednak ze względu na przywrócenie na tym fragmencie ruchu samochodów ciężarowych dojeżdżających do strefy ekonomicznej oraz niedostosowaną do nich geometrię tymczasowego rodna zapadła decyzja o ponownym uruchomieniu sygnalizacji świetlnej.

? Sygnalizacja będzie funkcjonowała do czasu wyłonienia wykonawcy nowego ronda i przebudowy całego skrzyżowania. Obecnie jesteśmy na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę i przygotowania przetargu na realizację robót ? podsumowuje prezydent Bazylak.
:)
CYTAT
gazeta.pl

Na skrzyżowaniu przed dąbrowską hutą AMP powstanie duże turbinowe rondo

Dąbrowski magistrat ogłosił w środę przetarg na budowę ronda na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ul. Tworzeń. Co ciekawe, inwestycja ma być gotowa bardzo szybko, bo do końca maja 2018 roku.

Budowę ronda na dojeździe do dąbrowskiej huty ArcelorMittal Poland zapowiadaliśmy w maju zeszłego roku. To wtedy, z powodu remontu wiaduktu nad torami kolejowymi, przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Tworzeń wyłączona została sygnalizacja świetlna i powstało tymczasowe rondo.

Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, zapowiedział wtedy, że po wyremontowaniu wiaduktu na skrzyżowaniu powstanie rondo. – Zlecamy opracowanie koncepcji, a następnie projektu – powiedział nam wtedy Marcin Bazylak.

Zgodnie z zapowiedziami, przetarg na przebudowę al. Piłsudskiego od wyremontowanego wiaduktu do skrzyżowania właśnie został ogłoszony.

– Na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ulicą Tworzeń powstanie duże turbinowe rondo – zapowiada Marcin Bazylak.
Za takim rozwiązaniem przemawia doświadczenie przeprowadzone po wyremontowaniu wiaduktu. O ile tymczasowe rondo sprawdzało się w trakcie prac, to po otwarciu obu jezdni al. Piłsudskiego okazało się, że przy sporym natężeniu ruchu tak małe rondo jest niewydolne. Stąd pomysł, by budować duże rondo turbinowe.

- Jezdnie wlotu/wylotu ronda od strony zachodniej i wschodniej posiadają dwie jezdnię po dwa pasy ruchu o szer. 2x3,50m. Natomiast wlot/wylot południowy i północny skrzyżowania posiada jezdnię o szerokości 7,00m z podziałem na dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku o szer. 2x3,50m. Szerokość jezdni wlotów/wylotów przed jezdnią ronda jest powiększona ze względu na dopasowanie geometrii oraz płynny przejazd samochodów ciężarowych - można przeczytać w projekcie przygotowanym przez rybnicką spółkę DMK Inżynieria o szczegółowych parametrach jezdni.

Przy rondzie powstaną przejścia dla pieszych i droga rowerowa
Przy okazji budowy ronda przebudowany zostanie w sumie 285-metrowy fragment al. Piłsudskiego od wiaduktu do skrzyżowania oraz 226-metrowy odcinek ul. Tworzeń.

– Przy rondzie powstaną chodniki, bezpieczne przejścia dla pieszych oraz droga rowerowa, która w przyszłości połączy się z planowaną drogą rowerową wzdłuż al. Piłsudskiego – wylicza wiceprezydent.

Co ciekawe, inwestycja ma być gotowa bardzo szybko, bo już na koniec maja 2018. – Mamy kosztorys, mamy projekt, wiemy, że budowa w tak krótkim terminie jest możliwa – zapewnia wiceprezydent.

Przypomnijmy, że zakończoną w zeszłym roku przebudowę wiaduktu nad torami kolejowymi miasto szacowała na około 10 mln zł. Banimex podjął się jednak tego zadania za 5,5 mln zł. Dodatkowo Dąbrowa Górnicza otrzymała wtedy 4 mln zł dofinansowania, co pozwoliło powiększyć zakres prac o budowę ronda turbinowego.
Grzegorz-dg
Na wyremontowanej części ulicy Legionów Polskich koło Netto są nowe bariery wygrodzeniowe chodnikowe kolor grafitowy.Ma być standaryzacja w całym mieście i wszystkie mają być wymieniane na jednakowe.
KAMAZ
CYTAT(Grzegorz-dg @ sob, 03 lut 2018 - 19:26) *
Na wyremontowanej części ulicy Legionów Polskich koło Netto są nowe bariery wygrodzeniowe chodnikowe kolor grafitowy.Ma być standaryzacja w całym mieście i wszystkie mają być wymieniane na jednakowe.

Na Legionów Polskich czy koło Netto? Bo to są dwie różne lokalizacje. (Bez czepialstwa, zwykłe pytanie)
Grzegorz-dg
Miało być koło sklepu Netto rejon ronda przy ulicy 11listopada poprawnie.Ja zauważyłem obecnie te dwie lokalizacje.
Dave
Jak standaryzacja to OK i nareszcie. Tylko, że w takim razie w tym roku niech przemalują wszystkie inne wygrodzenia/barierki/płotki w mieście na obowiązujące po nowemu. Bo jeżeli ta "standaryzacja" będzie polegała tylko na wprowadzaniu nowego wzoru i koloru "od teraz" a stare pozostaną to do d... z taką robotą! Bo te stare pewnie będą sraczko-buraczkowe latami, aż się nie rozsypią. W międzyczasie nowe, obecnie "ustandaryzowane" będą wymagały remontu/wymiany/malowania i znowu będzie malowanie na kolor "a bo taki akurat nam został".
warius
CYTAT
Dąbrowski magistrat unieważnił przetarg na budowę ronda na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ul. Tworzeń. Powód? Kwota, którą miasto zamierzało przeznaczyć na inwestycję, była o kilka milionów złotych niższa od wyceny zainteresowanych budową firm.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu
Przetarg został ogłoszony pod koniec stycznia. – Na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ulicą Tworzeń powstanie duże turbinowe rondo – zapowiadał wtedy w rozmowie z „Wyborczą” Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Eurovia chciała nawet przyspieszyć budowę, ale...
Przy okazji budowy ronda przebudowany miał zostać w sumie 285-metrowy fragment al. Piłsudskiego od wiaduktu nad torami kolejowymi do skrzyżowania oraz 226-metrowy odcinek ul. Tworzeń.

Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Tworzeń do końca maja 2018 ma powstać duże turbinowe rondo2 ZDJĘCIA
Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Tworzeń do końca maja 2018 ma powstać duże turbinowe rondo PIOTR PURZYŃSKI

– Przy rondzie powstaną chodniki, bezpieczne przejścia dla pieszych oraz droga rowerowa, która w przyszłości połączy się z planowaną drogą rowerową wzdłuż al. Piłsudskiego – wyliczał wiceprezydent. Projekt przewiduje także modernizację przejazdu tramwajowego.

Miasto chciało, aby rondo turbinowe w miejscu sygnalizacji świetlnej powstało do końca maja 2018. Szybko, ale Eurovia Polska zadeklarowała nawet skrócenie tego terminu o 15 dni
Problem w tym, że inwestycję w pobliżu dąbrowskiego oddziału ArcelorMittal Poland Eurovia wyceniła na 12 379 312,63 zł. Jeszcze droższą ofertę złożyło konsorcjum złożone z katowickiego Drogopolu-ZW i dąbrowskiego MZUM.PL [13 923 732,26 zł]. Tymczasem miasto, zgodnie z kosztorysem inwestorskim, przeznaczyło na budowę 7 439 599,80 zł.

Wiceprezydent Marcin Bazylak: Zdecydowaliśmy o odłożeniu projektu na półkę
Dąbrowa Górnicza nie jest jedynym miastem, które boryka się z sytuacją, w której w większości przetargów oferty są o kilkadziesiąt procent wyższe od kosztorysów. Wykonawcy podnoszą ceny o 10–30 procent z kilku powodów. Jednym z nich jest problem braku rąk do pracy, a co za tym idzie, kłopoty z zapewnieniem sobie podwykonawców.

Pisaliśmy niedawno, że na modernizację parku Zielona dąbrowski magistrat zdecydował się wydać prawie 28 mln zł. To prawie 8 mln zł więcej niż przewidywał kosztorys. W przypadku ronda turbinowego decyzja o podwyższeniu kwoty nie była rozpatrywana.

– Zdecydowaliśmy o chwilowym odłożeniu projektu na półkę. Poobserwujemy rynek, a ponowny przetarg ogłosimy wtedy, kiedy okaże się, że jest szansa uzyskania ofert zbliżonych do kosztorysu inwestorskiego – powiedział nam wiceprezydent Marcin Bazylak.

Gazeta.pl
:)
co z dziurami po zimie i odnowieniem oznakowania poziomego? Dwa lata temu trochę odnowili i od tamtego czasu prawie nic. Drogi bardzo zaniedbane
mucha
CYTAT(:) @ pon, 09 kwi 2018 - 22:05) *
co z dziurami po zimie i odnowieniem oznakowania poziomego? Dwa lata temu trochę odnowili i od tamtego czasu prawie nic. Drogi bardzo zaniedbane

Mnie dodatkowo strasznie denerwuje każdego dnia widok brudnych ulic. Raz tylko widziałem zamiatarkę na ulicy Tysiąclecia. Ulica Morcinka czy Aleja Zagłębia Dąbrowskiego psują mi humor widokiem pozimowego błota i innego syfu przy obu krawędziach. To samo chodniki i drogi rowerowe... Wrrrr!
Grzegorz-dg
Potwierdzam w sprawie czystości dróg też zauważyłem że Alba sobie nie radzi jest sporo takich dróg zanieczyszczonych po zimie.Sam pisałem do Alby swoje uwagi odpowiedzieli że cały czas sukcesywnie czyszczą ulice i kolejne mają w planach możesz napisać do nich swoje obserwacje.

Odnośnie oznakowania poziomwego dróg jest z tym problem w mieście w tamtym roku miasto mało co robiło odnawiało a teraz widać że są miejsca w których to oznkowanie jest starte mało widoczne .Firma która to robi na zlecenie miasta mam wrażenie że ma z tym problem niska jakość wykonania powinny być większe kontrole przez Wydział Drogownictwa prac.Co do remontów dróg miasto mało co remontuje przykład od lat fatalny stan nawierzchni na wysokości Targu i po drugiej stronie na wysokości Damelu nie wiadomo kiedy remont tego głównego ciągu komunikacyjnego miasta.
:)
Z zamiataniem w centrum to nie jest źle, gorzej gdzie indziej.
Problemem DG jest utrzymywanie. Widać, że dba się tylko o zieleń. O znaki drogowe to jakby nikt nie dbał, krzywe, poprzekręcane mogą tak stać miesiącami, a często nawet latami i nie ma komu wyprostować. Nie mówiąc o krzywych, zardzewiałych barierkach. Jak coś się robi to są to takie jednorazowe akcje - zrobić i zapomnieć, a nie ma komu o to dbać na co dzień.
Teraz coś tam połatali na Piłsudskiego koło targu, ale gdzie indziej jakoś nie widać, a dziury straszą. W kilku miejscach widziałem odnowione przejścia dla pieszych, ale przecież większość oznakowania poziomego w mieście jest do odmalowania, bo tego nie zrobiono w zeszłym roku.

Jest za to dobra wiadomość. Z jednej strony opóźnienie, ale za to wreszcie myślą o kompleksowym rozwiązaniu i połączeniu Kolejowej z Al. Zagłębia Dąbrowskiego.
No jestem ciekawy jak to rozwiążą. Najprościej to usypać z drugiej strony skarpę i połączyć z wiaduktem, a na górze jakieś rondo. Ale może wymyślą coś lepszego z jakimiś wiaduktami hmm

CYTAT
BIP

Budowa drogi łączącej ul. Sobieskiego z ul. Piłsudskiego poprzez ul. Kolejową
i ul. Poniatowskiego
Lata realizacji 2017 – 2020
Rok 2018 zmniejsza się poziom finansowania o kwotę 450.000,00 zł
Pierwotnie przewidywano realizację zadania tj. budowę odcinka drogi łączącej ul. Sobieskiego
z ul. Piłsudskiego poprzez ul. Kolejową i ul. Poniatowskiego. Docelowo zamierza się rozszerzyć
rozbudowę układu komunikacyjnego w przedmiotowym rejonie o brakujące połączenie drogowe -budowę
brogi łączącej ul. Konopnickiej z ul. Zagłębia Dąbrowskiego oraz ul. Poniatowskiego.
Dalsze działania
w ramach przedmiotowego zadania będą możliwe po zatwierdzeniu ostatecznej koncepcji przebudowy
układu komunikacyjnego w rejonie ul. Kolejowej oraz przebudowy torowiska w rejonie ul. Królowej
Jadwigi i Piłsudskiego, opracowywanej obecnie w ramach projektu pn. ”Promowanie zielonej mobilności
na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza”. Mając na uwadze powyższe pozostałe na zadaniu środki nie zostaną
w roku bieżącym w pełni wykorzystane. Urealnia się łączne nakłady finansowe oraz limity zobowiązań
warius
Nie o Dąbrowie ale że jest to nasza wylotówka na Katowice warto wiedzieć i się szykować na dwa lata utrudnień i objazdów. Przebudowa dk94 na wysokości makro coraz bliżej.

Co najciekawsze można wyczytać, że w późniejszym etapie robót droga będzie całkowicie nieprzejezdna.



Sosnowiec przygotowuje przetarg na przebudowę skrzyżowania drogi nr 94
PAP - Biznes
12 lip 2018, 13:51


12.07.2018, Sosnowiec (PAP) - W ciągu dwóch miesięcy samorząd Sosnowca zamierza ogłosić przetarg na rozbudowę newralgicznego skrzyżowania przy drodze nr 94. Prace nad nowym dwupoziomowym skrzyżowaniem powinny zostać wykonane do końca 2020 r.

Sosnowiec zamierza rozbudować i zmodernizować na swoim terenie dwujezdniową drogę nr 94 wiodącą do konurbacji katowickiej od strony Olkusza i Krakowa. W pierwszym etapie przygotował rozbudowę jedynego tamtejszego kolizyjnego skrzyżowania - z ul. Długosza, nazywanego też "skrzyżowaniem przy Makro". Zlikwidować ma to tworzące się przed nim - zwłaszcza w godzinach szczytu - długie korki.

Docelowo na skrzyżowaniu drogi nr 94 z ul. Długosza powstać ma dwupoziomowy węzeł. Dołem, po jezdniach poprowadzonych w wykopie, zostanie poprowadzona główna trasa; górą - dwoma wiaduktami tworzącymi rodzaj ronda - ruch lokalny. Ponadto skrzyżowanie, gdzie teraz normy hałasu są przekraczane, zostanie obudowane ekranami dźwiękochłonnymi.

Sosnowiec pozyskał dotację do tego projektu ze środków na "Infrastrukturę drogową dla miast" dostępnych w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ). Po zmianach, na szacowaną na blisko 87 mln zł inwestycję, miasto otrzymało ostatecznie 73,9 mln zł wsparcia.

Już w trakcie podpisywania umowy ws. dofinansowania w lutym ub. roku trwał przetarg na zaprojektowanie przedsięwzięcia (wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej), a także sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji. Od czerwca ub. roku wartą około miliona złotych umowę - zakładającą wykonanie w ciągu roku roku dokumentacji i uzyskanie zgody na budowę - realizowała firma Egis.

Podczas czwartkowego spotkania prasowego w Sosnowcu prezydent tego miasta Arkadiusz Chęciński poinformował, że gotowa dokumentacja jest właśnie przekazywana do tzw. kontroli uprzedniej, którą w ciągu trzech tygodni przeprowadzi Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Następnie - w razie braku zastrzeżeń - ogłaszany ma być przetarg; prezydent oszacował, że powinno nastąpić to pod koniec wakacji lub na początku września.

Sosnowieccy samorządowcy zapowiadają, że budowa dwupoziomowego skrzyżowania w miejscu obciążonym znacznym ruchem lokalnym i tranzytowym, będzie wiązała się z wprowadzeniem skomplikowanego układu objazdów, powstawaniem utrudnień i tworzeniem się korków.

Wiceprezydent Jeremiasz Świerzawski mówił w czwartek, że przygotowana specyfikacja wykonania robót przewiduje w pierwszych etapach prac częściowe zamknięcia, przy zachowaniu możliwej płynności ruchu. W dalszej kolejności - wraz z rozpoczęciem skomplikowanych robót ziemnych i mostowych - utrudnienia zwiększą się: wytyczane będą m.in. trasy objazdowe.

Chęciński zasygnalizował, że po zakończeniu inwestycji najprawdopodobniej zamknięte zostanie zabezpieczone sygnalizacją świetlną oddalone o kilkaset metrów jednopoziomowe przejście dla pieszych, które przecina ruchliwą drogę. W pobliżu znajduje się przejście podziemne, które jednak jest rzadko używane przez mieszkańców. Władze miasta zamierzają spróbować uzgodnić z właścicielem pobliskiego centrum handlowego, do którego należy również przejście, jego wyremontowanie.

Sosnowieccy samorządowcy obecnie opracowują też koncepcję modernizacji pozostałych odcinków dwujezdniowej drogi nr 94 na swoim terenie. Wskazują, że największym problemem będzie szacowany na kilkadziesiąt milionów złotych remont ponad 600-metrowej estakady tej trasy nad główną linią kolejową nr 1. Prace te są wstępnie planowane na kolejne lata.

Sosnowiec jest jednym z sześciu miast woj. śląskiego, do których trafią środki POiIŚ na zwiększenia dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenia miast od nadmiernego ruchu drogowego". Dzięki nim również Tychy zmodernizują część drogi nr 44, Rybnik przebuduje odcinek drogi nr 78, Częstochowa rozbuduje drogę 46 na odcinku do autostrady A1, Gliwice zbudują część zachodniej obwodnicy, a Katowice przebudują na bezkolizyjne dwa ważne skrzyżowania drogi nr 81 - w dzielnicach Giszowiec i Piotrowice.(PAP)
:)
CYTAT
gazeta.pl

Miasto wyda kilka milionów na remont i uspokojenie ruchu na ulicy Kasprzaka

Jeszcze w tym roku miasto zleci remont kilometrowego odcinka ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Przy tej okazji - dla uspokojenia ruchu i bezpieczeństwa pieszych - przed przejściami dla pieszych pojawią się zwężenia.

ym co wyróżnia dziś ulicę Kasprzaka są znaki informujące o uszkodzonej jezdni i ograniczenia prędkości do 40 km/godz. Jedno z takich ograniczeń zostało ustawione przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Storczyków.

Mimo uszkodzonej jezdni kierowcy lubią się tu rozpędzać
Problem w tym, że niewielu kierowców jadących w stronę dawnej Huty Katowice stosuje się do ograniczenia, za to wielu przejeżdża przez przejście z prędkością ponad 80 km/godz. Mieszańcy uważają więc to miejsce za niebezpieczne, wielokrotnie sygnalizując to władzom miasta.

Kilka dni temu wiceprezydent Marcin Bazylak zapowiedział, że efektem spotkań z mieszkańcami będzie zawężenie jezdni na niebezpiecznym odcinku. Jak się okazuje, nie tylko w tym jednym miejscu.

– Zawężenie jezdni planujemy również przed nowym przejściem dla pieszych, które powstanie w rejonie Biedronki przy skręcie w prawo z ulicy Kasprzaka – powiedział nam wiceprezydent.

Wspomniane przejście w pobliżu Biedronki powstanie już z myślą o kolejnej inwestycji: budowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Kasprzaka. W zeszłym roku za 555 tys. zł miasto zleciło rybnickiej spółce DMK Inżynieria opracowanie projektu, który poza drogą rowerową ma uwzględniać również budowę ronda na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ulicami Kasprzaka i Zaplecze oraz budowę wyniesionych przejść dla pieszych w rejonie przystanków autobus-tramwaj.

Remont ul. Kasprzaka z dofinansowaniem z metropolii
Dlatego teraz, jak mówi Marcin Bazylak, przejście dla pieszych nie będą wynoszone. Zawężenia jezdni przed przejściami do jednego pasa powinny w opinii wiceprezydenta poprawić widoczność na drodze i zmusić kierowców do wolniejszego przejazdu.

Jak mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, zawężenia jezdni, które zapowiada wiceprezydent, zostaną wprowadzone przy okazji zaplanowanego jeszcze na ten rok remontu ulicy Kasprzaka.

Remont obejmie obie jezdnie na kilometrowym odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice (al. Piłsudskiego) a ul. Młodych. – W zakresie prac – poza wspomnianymi już zwężeniami – jest wymiana nawierzchni i naprawa odwodnienia ulicy – mówi Bartosz Matylewicz.

Przed wyborem wykonawcy prac miasto nie podaje kwoty, którą przeznaczy na remont, wiadomo jednak, że Dąbrowa Górnicza otrzymała 1,7 mln zł dofinansowania z tzw. Funduszu Solidarności Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.


To świetna wiadomość.

Z inwestycji drogowych - miasto ma dołożyć 6 mln zł do realizowanej inwestycji na Zielonej (jakieś kombinacje) i przeznaczyć na "przebudowę ul. Letniej na wysokości parku (na odcinku od skrzyżowania
z ul. Robotniczą w rej. byłego miejskiego ZOO do mostku nad kanałem hutniczym), wymianę
4 mostków nad ciekami na terenie parku oraz zabudowę toalety publicznej przy ul. Zakładowej".
Nie wiem czy ten kanał hutniczy to w okolicach krzyża przed rozwidleniem do dawnej kopalni piasku?

Do 2020 planuje się przebudowę ulicy Letniej w stronę Marianek i Kazimierzowskiej (dla obu ścieżki rowerowe) oraz Ratanice i odcinek DW790.

Mam nadzieję że coś wykombinują i przy okazji "Zielonej mobilności" wyremontują brakujące odcinki Piłsudskiego od Morcinka do Poniatowskiego.
Do tego jeszcze w fatalnym stanie np:
- Robotnicza na Zielonej
- Al Zagłębia Dąbrowskiego (w okolicach skrzyżowania z Morcinka w kierunku Granicznej to naprawdę wstyd), teraz z nowymi słupami to niezły kontrast
- Tysiąclecia od Piłsudskiego do Al. Zagłębia Dąbrowskiego
- Myśliwska
- Młodych
- Podlesie

Na plus - wreszcie pojawiło się oznakowanie poziome na ścieżkach rowerowych! (Piłsudskiego i Morcinka) - to jak na DG skok cywilizacyjny. Szkoda, że na Morcinka brakuje jeszcze na przecinających uliczkach. Niebezpieczna taka ścieżka.

PS. Nowa nawierzchnia pojawiła się niedawno na Składowej snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...al,t,id,tm.html
Paulus77
W BiPie jest informacja o przetargu na: „Przebudowa ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej Etap I Przebudowa ul. Kasprzaka na odcinku od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Młodych w Dąbrowie Górniczej”

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na: - rozbiórce nawierzchni asfaltobetonowej, - częściowej wymianie podbudowy, - przebudowie urządzeń uzbrojenia terenu, - wymianie krawężników, - wykonaniu nowej nawierzchni asfaltobetonowej, - oznakowaniu docelowym poziomym i pionowym 2. Zamówienie będzie realizowane na podstawie: 1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, 3. przedmiarów robót, 4. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 5. projektu budowlano – wykonawczego

Ciekawe jest, ze w ogloszeniu mowa jest o dacie zakonczenia prac na 15-go listopada 2018r. Okienko dla oferentow dosc waskie, chyba ze ci ktorzy maja wygrac wiedzieli juz wczesniej smile2.gif
Leszek
CYTAT(:) @ czw, 02 sie 2018 - 01:42) *
Z inwestycji drogowych - miasto ma dołożyć 6 mln zł do realizowanej inwestycji na Zielonej (jakieś kombinacje) i przeznaczyć na "przebudowę ul. Letniej na wysokości parku (na odcinku od skrzyżowania
z ul. Robotniczą w rej. byłego miejskiego ZOO do mostku nad kanałem hutniczym), wymianę
4 mostków nad ciekami na terenie parku oraz zabudowę toalety publicznej przy ul. Zakładowej".

Ciekawe, gdzie w rzeczywistości chcą zrobić toaletę? Z Zielonej na Zakładową trochę daleko laugh.gif
:)
CYTAT(Leszek @ czw, 02 sie 2018 - 11:13) *
Ciekawe, gdzie w rzeczywistości chcą zrobić toaletę? Z Zielonej na Zakładową trochę daleko laugh.gif


Chyba to nie pomyłka. Z tego projektu robią też pomost i dojazd na Pogorii II
Leszek
A, to OK, myślałem, że opis dotyczy tylko Zielonej. A i tak zastanawiam się nad lokalizacją, chyba w okolicy jachtklubu?
Paulus77
CYTAT(Paulus77 @ czw, 02 sie 2018 - 08:39) *
W BiPie jest informacja o przetargu na: „Przebudowa ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej Etap I Przebudowa ul. Kasprzaka na odcinku od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Młodych w Dąbrowie Górniczej”


Dzisiaj na planowanym do przebudowy odcinku widac przygotowania. Narazie ustawiono na pasie zieleni slupki, ktore zapewne niedlugo posluza do oddzielenia remontowanych pasow ruchu. Torowiskajuz tez czesciowo zdemontowane.
:)
Pisałem niedawno o oznakowaniu poziomym przy ścieżkach rowerowych np. na Morcinka i wkrótce je na szczęście uzupełnili
Leszek
CYTAT(Paulus77 @ czw, 30 sie 2018 - 14:40) *
CYTAT(Paulus77 @ czw, 02 sie 2018 - 08:39) *
W BiPie jest informacja o przetargu na: „Przebudowa ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej Etap I Przebudowa ul. Kasprzaka na odcinku od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Młodych w Dąbrowie Górniczej”


Dzisiaj na planowanym do przebudowy odcinku widac przygotowania. Narazie ustawiono na pasie zieleni slupki, ktore zapewne niedlugo posluza do oddzielenia remontowanych pasow ruchu. Torowiskajuz tez czesciowo zdemontowane.


Kasprzaka już zwężona.
Paulus77
CYTAT(Leszek @ pią, 31 sie 2018 - 14:48) *
Kasprzaka już zwężona.


Zwezona. Sfrezowano juz prawie cala wygrodzona polowe i powstaje pytanie czy bedzie wymiana podbudowy czy dadza słynna metalowa siatkę plus asfalt?
Sosnowiec, Jaworzno itd. podczas remontów wymieniano grunt na głębokość conajmniej 1m. Odpowiednie warstwy ubijane i na wierch warstwa ścieralna. W DG wszystko sie frazuje na 20cm i zalewa na zbrojenie. Mam wrazenie, ze to sie zemści za pare lat.
KAMAZ
CYTAT(Paulus77 @ wto, 04 wrz 2018 - 18:08) *
CYTAT(Leszek @ pią, 31 sie 2018 - 14:48) *
Kasprzaka już zwężona.


Zwezona. Sfrezowano juz prawie cala wygrodzona polowe i powstaje pytanie czy bedzie wymiana podbudowy czy dadza słynna metalowa siatkę plus asfalt?
Sosnowiec, Jaworzno itd. podczas remontów wymieniano grunt na głębokość conajmniej 1m. Odpowiednie warstwy ubijane i na wierch warstwa ścieralna. W DG wszystko sie frazuje na 20cm i zalewa na zbrojenie. Mam wrazenie, ze to sie zemści za pare lat.


A coś jest nie tak z tą siatką? Królowej Jadwigi na niej była robiona na odcinku od Wojska Polskiego do ronda przy Merkurym chyba z 10 lat temu i nie widzę problemów z jezdnią.
Grzegorz-dg
Dziennik Zachodni zakres prac tutaj się zgodzę tam gdzie jest taka potrzeba miasto powinno wymieniać podbudowę drogi jest to korzystniejsze ekonomicznie.

-wymiana częściowa podbudowy z zastosowaniem cementu i masy hydrofobowej dla uzyskania parametrów nośności dla klasy drogi głównej Kr4.Będzie częściowa tylko wymiana.

-regulacja odwodnienia drogi poprzez odpowiednie prawidłowe ukształtowanie nawierzchni.

-wymiana i przebudowa przykanalików, dobudowa wpustów deszczowych, regulacja urządzeń uzbrojenia terenu, wymiana krawężników.

- wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego i pionowego II generacji.
Wykonawcą zadania jest firma Drogomex z siedzibą w Pruszkowie która wygrała przetarg ,koszt zadania zgodnie z ofertą to 5 mln 367 tys. zł .
https://dziennikzachodni.pl/dabrowa-gornicz...cia/ar/13466782
Paulus77
CYTAT(KAMAZ @ śro, 05 wrz 2018 - 08:35) *
A coś jest nie tak z tą siatką? Królowej Jadwigi na niej była robiona na odcinku od Wojska Polskiego do ronda przy Merkurym chyba z 10 lat temu i nie widzę problemów z jezdnią.

Mowiac szczerze nie wiem, mam wrazenie ze to taki półśrodek bo wiekszosc duzych miast wymienia podbudowę. Ruch na Kasprzaka nie jest az tak duży jak na rondzie przy Merkurym wiec moze faktycznie to starczy choc dzisiaj widzialem, ze sfrezowano druga warstwę na duza głębokość.
Dave
CYTAT(KAMAZ @ śro, 05 wrz 2018 - 08:35) *
CYTAT(Paulus77 @ wto, 04 wrz 2018 - 18:08) *
CYTAT(Leszek @ pią, 31 sie 2018 - 14:48) *
Kasprzaka już zwężona.


Zwezona. Sfrezowano juz prawie cala wygrodzona polowe i powstaje pytanie czy bedzie wymiana podbudowy czy dadza słynna metalowa siatkę plus asfalt?
Sosnowiec, Jaworzno itd. podczas remontów wymieniano grunt na głębokość conajmniej 1m. Odpowiednie warstwy ubijane i na wierch warstwa ścieralna. W DG wszystko sie frazuje na 20cm i zalewa na zbrojenie. Mam wrazenie, ze to sie zemści za pare lat.


A coś jest nie tak z tą siatką? Królowej Jadwigi na niej była robiona na odcinku od Wojska Polskiego do ronda przy Merkurym chyba z 10 lat temu i nie widzę problemów z jezdnią.


Oj, duuuużooo później! smile2.gif
KAMAZ
CYTAT(Dave @ czw, 06 wrz 2018 - 19:40) *
CYTAT(KAMAZ @ śro, 05 wrz 2018 - 08:35) *
CYTAT(Paulus77 @ wto, 04 wrz 2018 - 18:08) *
CYTAT(Leszek @ pią, 31 sie 2018 - 14:48) *
Kasprzaka już zwężona.


Zwezona. Sfrezowano juz prawie cala wygrodzona polowe i powstaje pytanie czy bedzie wymiana podbudowy czy dadza słynna metalowa siatkę plus asfalt?
Sosnowiec, Jaworzno itd. podczas remontów wymieniano grunt na głębokość conajmniej 1m. Odpowiednie warstwy ubijane i na wierch warstwa ścieralna. W DG wszystko sie frazuje na 20cm i zalewa na zbrojenie. Mam wrazenie, ze to sie zemści za pare lat.


A coś jest nie tak z tą siatką? Królowej Jadwigi na niej była robiona na odcinku od Wojska Polskiego do ronda przy Merkurym chyba z 10 lat temu i nie widzę problemów z jezdnią.


Oj, duuuużooo później! smile2.gif


To było w 2011. pomyliłem się o 3 lata czyli nie tak bardzo. smile2.gif
:)
może nie będzie tak źle, zrywają sporą warstwę podbudowy
:)
Niedawno ogłoszono przetarg na różne mniejsze prace z budżetu partycypacyjnego

CYTAT
Wykonanie robót budowlanych dla zadań remontowych wybranych w ramach Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego w Dąbrowie Górniczej obejmujących:
1. Utwardzenie terenu przy drodze wewnętrznej w rejonie ulicy Al. Zagłębia Dąbrowskiego 4,6
2. Utwardzenie terenu przy drodze wewnętrznej na wysokości ul. Kasprzaka 18
3. Remont chodnika w rejonie budynku przy ul. Kosmonautów 3,5
4. Remont chodnika w rejonie budynku przy ul. Tysiąclecia 33
5. Remont nawierzchni dojścia do siłowni przy ul. Kuźniczka 48
6. Remont drogi przy ul. Zagórcze
7. Utwardzenie terenu przyległego do drogi wewnętrznej przy ul. Topolowej 32
8. Remont chodnika wraz z utwardzeniem terenu pod stanowiska postojowe w rejonie ul. Dąbrowskiego 38,44, ul. Łukasińskiego 17 i Chopina 30A
9. Remont nawierzchni jezdni przy ul. Jasnej
10. Remont chodnika przy ul. Florowskiej
11. Utwardzenie istniejącego terenu w rejonie parkingu przy ul. Reymonta 14
12. Remont chodników przy ul. Skibińskiego 5, Królowej Jadwigi 1, Traugutta 26
13. Utwardzenienie istniejącego terenu kostką betonową przy ul. Starej 13,15.
14. Remont chodników przy ul. 1 Maja 50 oraz ul. Wojska Polskiego 70 wraz z wyznaczeniem stanowisk postojowych
15. Zagospodarowanie terenu w rejonie Przedszkola nr 20 oraz Przychodni „Merkury” w Dąbrowie Górniczej – etap II
16. Utwardzenie dojścia do V Liceum Ogólnokształcącego od strony ul. Jaworowej
17. Remont chodnika w ciągu ul. Południowej
18. Utwardzenie terenu pod 6 stanowisk postojowych oraz chodnik przy ul. Ofiar Katynia
19. Remont chodnika wraz z montażem infrastruktury towarzyszącej w rejonie ul. Warszawskiej i Stacyjnej
20. Remont infrastruktury drogowej w rejonie budynku przy ul. Kościuszki 38A
21. Remont chodnika, nawierzchni jezdni oraz stanowisk postojowych przy ul. Bandrowskiego 1B i 3A
22. Remont drogi przy Zespole Szkół Ekonomicznych
23. Utwardzenie nawierzchni drogi wewnętrznej przy ul. Anny 38,40
24. Zagospodarowanie terenu przy ul. Morcinka 8,10 i 16”


Dla mojej dzielnicy ten budżet był śmiesznie przeprowadzony. Nie wiem dlaczego do Korzeńca i Dziewiątego dołączyli sztucznie tereny po drugiej stronie torów aż do Zespołu Szkół Ekonomicznych i na siłę przeforsowali remont drogi do tej szkoły. Wszystkie pomysły mieszkańców w tych dzielnicach odrzucili, nawet kilka koszy na śmieci i zrealizowali to co sami chcieli na drugim końcu sztucznie dołączonego terenu i w ogóle nie potrzebna tym mieszkańcom. Po ten ten koordynator czy jak się on tam nazywał.
:)
CYTAT
twojezaglebie.pl

Trwa remont ul. Kasprzaka – koszmaru kierowców. Do kiedy potrwają prace?

W Dąbrowie Górniczej trwa remont półtorakilometrowego odcinka ul. Kasprzaka, o co mieszkańcy zabiegali od lat. Prace mają się zakończyć w połowie listopada.

Ulica Kasprzaka to dziura na dziurze. Lata skarg mieszkańców w końcu przyniosły efekt i od września trwa jej remont, który objął prawie półtorakilometrowy odcinek między rondem Budowniczych Huty Katowice a ul. Młodych. Koszt inwestycji to 5,4 mln zł, z czego 1,7 mln zł to dofinansowania z tzw. Funduszu Solidarności Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

W ramach prac wykonana zostanie korekta geometrii drogi polegająca na odtworzeniu istniejących krawędzi jezdni z ujednoliceniem szerokości poszczególnych pasów ruchu oraz pasa zieleni. Wykonana zostanie także korekta geometrii wysp kanalizujących oraz dostosowanie lokalizacji przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych do projektów przebudowy chodnika i torowiska tramwajowego będących odrębnymi zadaniami.

Przy okazji remontu planowane są zwężenia jezdni w dwóch miejscach. To efekt spotkań z mieszkańcami, którzy od lat zwracają uwagę, że wielu kierowców lubi się tu rozpędzić, co powoduje wypadki z udziałem pieszych.

– Zwężenia mają poprawić widoczność na drodze i zmusić kierowców do wolniejszego przejazdu. Zaplanowano je przed istniejącym przejściem na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych znajdujących się przy skrzyżowaniu z ulicą Storczyków oraz przed projektowanym przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów, które powstaną w rejonie Biedronki przy skręcie w prawo z ulicy Kasprzaka w drogę osiedlową – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Z kolei drugie zwężenie powstanie już z myślą o kolejnej inwestycji. Wzdłuż ulicy Kasprzaka po stronie południowej (prawej w kierunku jazdy na hutę) ma zostać wykonana droga rowerowa, a także chodnik.

– Wartość kosztorysowa robót budowlanych wyceniona została na 5,75 mln zł. Obecnie wniosek o wszczęcie postępowania znajduje się w Biurze Zamówień Publicznych. Zakończenie prac zaplanowane jest na 30 czerwca 2019 roku – informuje dąbrowski magistrat.
Warto dodać, że także Tramwaje Śląskie prowadzą postępowanie na przebudowę torowiska wzdłuż ulicy Kasprzaka. Prace rozpoczną się w przyszłym roku i potrwają 15 miesięcy.
:)
nie było

CYTAT
gazeta.pl

Jedna z głównych arterii na stałe zwężona przed przejściami dla pieszych

Jeszcze nie przebrzmiały echa zapowiedzi wyłączenia z ruchu pasów na remontowanej właśnie ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, gdy dokładnie takie rozwiązanie wprowadzono w poniedziałek na alei Piłsudskiego w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 18.
Policja wie, że kierowcy lubią w tym miejscu mocniej nacisnąć na pedał gazu, dlatego okolica szkoły od wielu jest pod szczególnym nadzorem: policjanci z wydziału ruchu drogowego bardzo często ustawiają się tu do pomiarów prędkości, miejsce jest także częścią wielu programów prewencyjnych.

? To miejsce newralgiczne i specyficzne, bo niewiele jest szkół w mieście tuż przy ruchliwej drodze ? ocenia asp. szt. Mariusz Miszczyk, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej.

(...)

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.