Leszek
Sat, 02 Nov 2013 - 09:52
Adamieckiego nie dziwi - nieraz żeby wyjechać z osiedla w lewo trzeba długo czekać i kierowcy nieraz wyjeżdżają blokując częściowo Aleję Róż do ronda. A że z kolei do ronda z góry wielu grzeje całkiem konkretnie - to pewnie przyczyna.
Wojska Polskiego - stawiam na skręcających w lewo z WP (w obie strony), dopóki ktoś nie pomyśli (a niestety u osób odpowiedzialnych za ustawianie cykli świateł w naszym mieście chyba zbyt często się to nie zdarza) i nie rozdzieli wyjazdów z jednej i drugiej strony WP to skrzyżowanie będzie niebezpieczne.
mgmisiek
Sat, 02 Nov 2013 - 10:50
Statystycznie rzecz biorąc ja i mój pies mamy po 3 nogi. Może by tak odnieść do czegoś te statystyki? A może by je tak porównać z natężeniem ruchu na danym skrzyżowaniu? Albo odnieść do statystyk sprzed utworzenia ronda? Hmmm dla mnie to po prostu suche dane mówiące o tym, że owszem skrzyżowanie w centrum jest najniebezpieczniejsze w DG, ale nie udowadniają tego, że dlatego że jest rondem.
Bo w takim wypadku dowodem na to, że rondo jest bezpieczne byłby brak w statystykach ronda 11 listopada/Tysiąclecia
DG_User
Sat, 02 Nov 2013 - 11:36
Postawienie przed skrzyżowaniem znaków o ruchu okrężnym nie jest wystarczające nie dlatego, że niektórzy jeżdżą jak idioci, ale dlatego, że po prostu każdy kierowca czasami popełnia błędy. Dlatego ważne jest, aby skrzyżowania było odpowiednio skonstruowane (przemyślane).
Samego znaku drogowego można nie zauważyć z wielu powodów, może być zasłonięty przez: drzewo, inny pojazd czy po prostu ośnieżony.
Odpowiednie wyprofilowanie rond to naprawdę podstawa. Rondo Piłsudskiego-S1 to jest masakra, chyba jedyne skrzyżowanie, którym mam realne obawy, że ktoś we mnie wjedzie i nigdzie indziej tak bacznie nie przyglądam się samochodom nadjeżdżającym z prawej strony.
vacu
Sat, 02 Nov 2013 - 13:48
CYTAT(DG_User @ sob, 02 lis 2013 - 11:36)

Postawienie przed skrzyżowaniem znaków o ruchu okrężnym nie jest wystarczające nie dlatego, że niektórzy jeżdżą jak idioci, ale dlatego, że po prostu każdy kierowca czasami popełnia błędy. Dlatego ważne jest, aby skrzyżowania było odpowiednio skonstruowane (przemyślane).
Samego znaku drogowego można nie zauważyć z wielu powodów, może być zasłonięty przez: drzewo, inny pojazd czy po prostu ośnieżony.
Odpowiednie wyprofilowanie rond to naprawdę podstawa. Rondo Piłsudskiego-S1 to jest masakra, chyba jedyne skrzyżowanie, którym mam realne obawy, że ktoś we mnie wjedzie i nigdzie indziej tak bacznie nie przyglądam się samochodom nadjeżdżającym z prawej strony.
Brawo dla tego pana. Podobne rondo to Zagórze Gwiezdna, podobna masakra.
Powtórzę raz jeszcze.. Mówicie o bezpieczeństwie a jednocześnie twierdzicie, że znaki załatwią sprawę. Nie załatwią. Część ludzi jeździ jak głupki, część się śpieszy, człowiek jest też tylko człowiekiem, czasem się myli. Tak było jest i będzie. Więc jeśli chcecie bezpieczeństwa to znaki nie wystarczą, dadzą lekkie ukojenie rodzinom ofiar, że winny był kierowca.
Należy tak organizować ruch aby minimalizować rysyko i skutki błędów, które będą zawsze. Jeśli widzisz drogę "na przestrzał" to zawsze się ktoś zagapi, pomyśli "główna", pojedzie i bum. Jeśli widzisz przed oczami wyspę to instynktownie hamujesz, nawet jeśli nie zauważysz znaków.
Skojarzyła mi się wymiana zdań z urzędnikiem na naprawmyto.pl. Oburzyłem się na brak pomalowanych pasów a pan urzędnik odpowiedział, że przecież są znaki to kierowcy mają obowiązek uważać... No mają, powiedzcie to rodzinom ofiar... Powtarzam, człowiek jest tylko człowiekiem, popełnia błędy których ilość i skutki należy minimalizować, nawet jeżeli spełnione jest przepisowe minimum to nie znaczy, że będzie bezpiecznie.
I jeszcze jedno - nie mówcie mi, że konsekwencje stłuczek na rondach są mniejsze. W moim przypadku dobrze, że jechałem sam, gdybym miał pasażera to przy strzale o prędkości 50-60km/h w prawe drzwi (na tyle ocenili policjanci) mimo wszystkich kurtyn i poduszek na pewno nie skończyłoby się tylko na otarciach. A to najbardziej typowa kolizja na rondzie, wymuszenie pierwszeństwa.
Leszek
Sat, 02 Nov 2013 - 13:57
Zgadzam się, że najskuteczniejsze są ronda "rondowate" - ale z drugiej strony nie popadajmy w przesadę, równie dobrze możemy uznać, że światła też nic nie dają, bo co i rusz (zwłaszcza na wspominanym wyżej skrzyżowaniu DK1 z Kusocińskiego - ale równie często widzę to na skrzyżowaniu koło policji, jeśli chodzi o jadących od centrum do Gołonoga) trafi się jakiś matoł, który uważa, że czerwone jest dla mięczaków.
signaal
Sat, 02 Nov 2013 - 15:08
CYTAT(bzenek @ sob, 02 lis 2013 - 07:10)

CYTAT(signaal @ pią, 01 lis 2013 - 23:35)

Amen
Podsumowując - ronda są OK tylko ludzie to głupki ?
Tylko czemu te głupki występują na dwóch pierwszych rondach ? W kółko jeżdżą ?
Za 2011 rok :1 -
rondo Kościuszki-Sobieskiego-Królowej Jadwigi - 60 zdarzeń rocznie
2 -
rondo Piłsudskiego-S1 - 50
3 - skrzyżowanie S1-Kusocińskiego - 25
4 -
rondo Królowej Jadwigi-Aleja Róż - 20
4 - skrzyżowanie DK94 - 11 Listopada - 20
5 - skrzyżowanie DK94 - Mikrohuta - 18
5 - skrzyżowanie Morcinka - Piłsudskiego - 18
6 - skrzyżowanie Królowej Jadwigi - Wojska Polskiego - 17
6 - skrzyżowanie DK94 - DW790 - 17
7 - skrzyżowanie Aleja Róż - Legionów -15
7 - skrzyżowanie Piłsudskiego - Piecucha - 15
8 - skrzyżowanie DK94 - Tysiąclecia - 13
9 - skrzyżowanie Al. Róż - Adamieckiego - 10
10 - skrzyżowanie Piłsudskiego - Kasprzaka
(które???)- 10
Poza fatalnym wynikiem rond zaskakuje wysoka pozycja Adamieckiego i Wojska Polskiego.

Do ilu zdarzeń niezbędne było wezwanie ZRM?
Skrzyżowanie w centrum było i jest skrzyżowaniem... w centrum. Zaryzykuję twierdzenie, że przed wprowadzeniem na nim ruchu okrężnego ilość zdarzeń była zbliżona przy niepomiernie mniejszym ruchu.
Najgorsze jest to, że musimy się posiłkować "statystyka policją" czyli magicznymi cyframi, które nic nie znaczą...
vacu
Sat, 02 Nov 2013 - 15:20
CYTAT(signaal @ sob, 02 lis 2013 - 15:08)

Skrzyżowanie w centrum było i jest skrzyżowaniem... w centrum. Zaryzykuję twierdzenie, że przed wprowadzeniem na nim ruchu okrężnego ilość zdarzeń była zbliżona przy niepomiernie mniejszym ruchu.
Najgorsze jest to, że musimy się posiłkować "statystyka policją" czyli magicznymi cyframi, które nic nie znaczą...

Ależ signaaal jeżeli dobrze rozumiem bzenka - a ja na pewno - tego ronda nie negujemy. Tylko niech ono wygląda jak rondo. Wiadomo, że rondo ma swoje zalety ale tylko
jeśli wygląda jak rondo co nie polega na postawieniu znaków.
Wiesz, to jest taka taktyka psa - jak zakryję oczy to mnie nie widać. Gdzieś ktoś przeczytał, że ronda są wydajne i bezpieczne to postawił znaki i myśli, że już będzie ładnie i pięknie. A ronda są wydajne i bezpieczne dlatego, że
SĄ RONDAMI nie tylko z nazwy ale i z konstrukcji. Inny przykład. Volvo uważa się za bezpieczne auta prawda? No to naklej sobie logo Volvo na malucha - czy przez to stanie się choć w 1% bezpieczniejszy?
signaal
Sat, 02 Nov 2013 - 15:52
CYTAT(vacu @ sob, 02 lis 2013 - 14:20)

CYTAT(signaal @ sob, 02 lis 2013 - 15:08)

Skrzyżowanie w centrum było i jest skrzyżowaniem... w centrum. Zaryzykuję twierdzenie, że przed wprowadzeniem na nim ruchu okrężnego ilość zdarzeń była zbliżona przy niepomiernie mniejszym ruchu.
Najgorsze jest to, że musimy się posiłkować "statystyka policją" czyli magicznymi cyframi, które nic nie znaczą...

Ależ signaaal jeżeli dobrze rozumiem bzenka - a ja na pewno - tego ronda nie negujemy. Tylko niech ono wygląda jak rondo. Wiadomo, że rondo ma swoje zalety ale tylko
jeśli wygląda jak rondo co nie polega na postawieniu znaków.
Wiesz, to jest taka taktyka psa - jak zakryję oczy to mnie nie widać. Gdzieś ktoś przeczytał, że ronda są wydajne i bezpieczne to postawił znaki i myśli, że już będzie ładnie i pięknie. A ronda są wydajne i bezpieczne dlatego, że
SĄ RONDAMI nie tylko z nazwy ale i z konstrukcji. Inny przykład. Volvo uważa się za bezpieczne auta prawda? No to naklej sobie logo Volvo na malucha - czy przez to stanie się choć w 1% bezpieczniejszy?
Pytanie - jeśli nie rondo to co? Bo tak się rozpędziliśmy w porównywaniu sytuacji NA skrzyżowaniach, że zapomnieliśmy o tym co się dzieje PRZED i ZA skrzyżowaniami a w przypadku skrzyżowań Sobieskiego/Chopina i Piłsudskiego/Piecucha/Gwardii Ludowej rondo ma pomóc przede wszystkim pieszym.
vacu
Sat, 02 Nov 2013 - 18:49
CYTAT(signaal @ sob, 02 lis 2013 - 15:52)

Pytanie - jeśli nie rondo to co? Bo tak się rozpędziliśmy w porównywaniu sytuacji NA skrzyżowaniach, że zapomnieliśmy o tym co się dzieje PRZED i ZA skrzyżowaniami a w przypadku skrzyżowań Sobieskiego/Chopina i Piłsudskiego/Piecucha/Gwardii Ludowej rondo ma pomóc przede wszystkim pieszym.
No to ja po raz setny zapytam - czy zadaniem ronda jest zapewnić bezpieczeństwo pieszym? Nie buduje się w tym celu przypadkiem kładek, przejść podziemnych, świateł na przycisk? Uważasz, że jeśli postawią znaki np. na Chopina/Sobieskiego to ludzie będą tam zwalniać? Ja śmiem wątpić. Po drugie - zjeżdżając z ronda kierowca ma znacznie gorszą widoczność na przejście dla pieszych niż na zwykłym skrzyżowaniu, gdzie to bezpieczeństwo? OK, powinien mieć znacznie mniejszą prędkość więc ew. skutki potrącenia mniejsze, ale zaraz... czy na pewno na pseudorondzie?
Jeszcze coś - nacisk się tu kładzie na kierowców a przecież piesi też mają oczy. Weźmy to samo skrzyżowanie. Od strony huty widoczność jest doskonała, od drugiej - widać do łuku drogi, też wystarczy aby prawidłowo ocenić "iść/nie iść". A może problemem jest przystanek i to, że niektórzy wybiegają na jezdnie biegnąc na tramwaj nie patrząc czy coś jedzie i licząc, że włączy im się "god mode"? To w sumie ta sama sytuacja jest kilkaset metrów dalej a więc na Sienkiewicza/Sobieskiego też by się rondo przydało aby chronić pieszych biegnących do pobliskiego przystanku...
Bathurst
Sat, 02 Nov 2013 - 18:58
CYTAT(vacu @ sob, 02 lis 2013 - 12:48)

I jeszcze jedno - nie mówcie mi, że konsekwencje stłuczek na rondach są mniejsze. W moim przypadku dobrze, że jechałem sam, gdybym miał pasażera to przy strzale o prędkości 50-60km/h w prawe drzwi (na tyle ocenili policjanci) mimo wszystkich kurtyn i poduszek na pewno nie skończyłoby się tylko na otarciach. A to najbardziej typowa kolizja na rondzie, wymuszenie pierwszeństwa.
Może twój przypadek taki był ale 50-60 km/h na rondzie to raczej niezbyt często się zdarza. O wiele częściej na skrzyżowaniach w tym z sygnalizacją.
Swoją drogą koleś który na rondzie tyle jedzie najprawdopodobniej tak samo beznadziejnie zachowa się na światłach czy też na oznakowanym skrzyżowaniu
signaal
Sat, 02 Nov 2013 - 19:37
CYTAT(vacu @ sob, 02 lis 2013 - 17:49)

CYTAT(signaal @ sob, 02 lis 2013 - 15:52)

Pytanie - jeśli nie rondo to co? Bo tak się rozpędziliśmy w porównywaniu sytuacji NA skrzyżowaniach, że zapomnieliśmy o tym co się dzieje PRZED i ZA skrzyżowaniami a w przypadku skrzyżowań Sobieskiego/Chopina i Piłsudskiego/Piecucha/Gwardii Ludowej rondo ma pomóc przede wszystkim pieszym.
No to ja po raz setny zapytam - czy zadaniem ronda jest zapewnić bezpieczeństwo pieszym? Nie buduje się w tym celu przypadkiem kładek, przejść podziemnych, świateł na przycisk? Uważasz, że jeśli postawią znaki np. na Chopina/Sobieskiego to ludzie będą tam zwalniać? Ja śmiem wątpić. Po drugie - zjeżdżając z ronda kierowca ma znacznie gorszą widoczność na przejście dla pieszych niż na zwykłym skrzyżowaniu, gdzie to bezpieczeństwo? OK, powinien mieć znacznie mniejszą prędkość więc ew. skutki potrącenia mniejsze, ale zaraz... czy na pewno na pseudorondzie?
Jeszcze coś - nacisk się tu kładzie na kierowców a przecież piesi też mają oczy. Weźmy to samo skrzyżowanie. Od strony huty widoczność jest doskonała, od drugiej - widać do łuku drogi, też wystarczy aby prawidłowo ocenić "iść/nie iść". A może problemem jest przystanek i to, że niektórzy wybiegają na jezdnie biegnąc na tramwaj nie patrząc czy coś jedzie i licząc, że włączy im się "god mode"? To w sumie ta sama sytuacja jest kilkaset metrów dalej a więc na Sienkiewicza/Sobieskiego też by się rondo przydało aby chronić pieszych biegnących do pobliskiego przystanku...
Zadaniem ruchu ulicznego jest zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom ruchu (stąd np. "bzdurne" ograniczenie prędkości maksymalnej ciężarówek choć "logicznie" rzecz biorąc są najważniejszymi uczestnikami ruchu).
Przed rondem będą zwalniać bo strzał w samochód zawsze jest groźniejszy niż strzał w pieszego. Cała idea dobrze wyprofilowanego ronda polega na... strachu przed dachowaniem i tym co może wyskoczyć z poprzecznych.
Co do doskonałej widoczności. Na Piłsudskiego jest również doskonała widoczność nadjeżdżających pojazdów. Sęk, w tym, że jeśli jesteś pieszym i nie chcesz "wtargnąć na jezdnię bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd" to możesz zrobić to w niedzielę między 18 a 22. Poza tymi godzinami przechodzenie grozi śmiercią i kalectwem. Tyle masz z tej widoczności.
Kładki i tunele zamiast przejść dla pieszych? Jestem za ale tylko wraz z dopuszczeniu do ruchu 24-metrowych zestawów o DMC do 60 ton i zlikwidowaniu sztucznego ograniczenia prędkości tychże do 80 km/h.
vacu
Sun, 03 Nov 2013 - 09:36
Taka ciekawostka. Skoro rondo zapewnia cudowne bezpieczeństwo pieszym to po co Chińczycy budują takie cuda? Wydaje mi się, że podobne rozwiązanie widziałem gdzieś w PL ale teraz nie potrafię znaleźć...
Bathurst
Sun, 03 Nov 2013 - 09:40
w Rzeszowie - wydali chyba z 9 mln zł
vacu
Sun, 03 Nov 2013 - 11:22
CYTAT(Bathurst @ nie, 03 lis 2013 - 09:40)

w Rzeszowie - wydali chyba z 9 mln zł
Racja, ale tam nie jest nad rondem

Niemniej to jest rozwiązanie dla bezpieczeństwa pieszych a nie rondo samo w sobie, proponuję sobie przejść przy ruchliwym rondzie, podobnie jak gdzie indziej - nie wymusisz to nie przejdziesz. A imho jest gorzej, bo kierowca nie jedzie na wprost więc ma ograniczone pole widzenia, jedyny plus - niższa prędkość. Tu nie Niemcy, tam nie ma znaczenia czy rondo czy nie, stoisz przy przejściu = auta stają, mnie się szczerze mówiąc głupio robi że wstrzymuję kogoś a mógłbym tę minutę czy dwie poczekać.
Przypominam, że póki co rozmawiamy w duchu science fiction bo nasze miasto nie stać na dwie puszki farby aby pomalować pasy więc tym bardziej nie ma mowy o budowie kładek, remontach tuneli czy budowie porządnych rond. A skoro SciFi to ja wolę porządne rozwiązania mające szansę się sprawdzić w naszych warunkach a nie półśrodki.
marcin.p
Sun, 03 Nov 2013 - 11:24
Jeżeli ktoś posługuje się statystykami ronda w centrum to prosze o statystyki z okresu gdy Kościuszki była drogą podporządkowaną. Do tego proszę uwzględnić wzrost liczby pojazdów. I weźmy pod lupę lata np. od 1990 roku, gdzieś chyba około 98 zmieniono organizację na rondo. I teraz chętnie zobaczę te statystyki. Do tego proszę o rozdzielenie w statystykach wypadków i kolizji. Dane takie są informacją publiczną, więc jak ktoś chce takie wyliczenia przeprowadzić policja ma obowiązek udostępnić dane. A bez tych wyliczeń rozmowa o statystykach jest bezsensu.
Ktoś gdzieś wspomniał, że rondo to ma być skrzyżowanie 2 dróg o mnie więcej takim samym natężeniu ruchu. To proszę mi wyjaśnić sens ronda na Zielonej. Przecież tam w poprzek nawet dróg nie ma!
Żeby nieco odejść od sensu rond: nie wydaje Wam się, że w Strzemieszycach w okolicach przejazdu kolejowego powinno się zmienić pierwszeństwo przejazdu, tak aby w obie strony pierwszeństwo mieli zjeżdżający z przejazdu w lewo? Przy obecnej organizacji (pierwszeństwo na wprost) często zdarza się, że pojazdy stoją na torach kolejowych. Co myślicie?
vacu
Sun, 03 Nov 2013 - 11:27
CYTAT(marcin.p @ nie, 03 lis 2013 - 11:24)

Ktoś gdzieś wspomniał, że rondo to ma być skrzyżowanie 2 dróg o mnie więcej takim samym natężeniu ruchu. To proszę mi wyjaśnić sens ronda na Zielonej. Przecież tam w poprzek nawet dróg nie ma!
Ja wspominałem i zgadzam się, nie ograniam po co to rondo, chyba tylko ze względów estetycznych

Ono nawet nie spowalnia, bo tam wkoło takie dziury, że i tak nikt szybko nie jedzie
Zibar
Sun, 03 Nov 2013 - 14:49
Rondo na Zielonej jest niekompletne bo nigdy nie dobudowano dróg poprzecznych, które jak dobrze pamiętam w stronę Będzina miały się łączyć z tą dwupasmówką biegnącą od nerki do Łagiszy w a drugą stronę ze starą 1 w Ratanicach.
bzenek
Sun, 03 Nov 2013 - 15:17
CYTAT(mgmisiek @ sob, 02 lis 2013 - 11:50)

Hmmm dla mnie to po prostu suche dane mówiące o tym, że owszem skrzyżowanie w centrum jest najniebezpieczniejsze w DG, ale nie udowadniają tego, że dlatego że jest rondem.
Bardzo się cieszę, że się zgadzamy w ałej rozciągłości.
CYTAT(vacu @ sob, 02 lis 2013 - 16:20)

Ależ signaaal jeżeli dobrze rozumiem bzenka - a ja na pewno - tego ronda nie negujemy. Tylko niech ono wygląda jak rondo. Wiadomo, że rondo ma swoje zalety ale tylko jeśli wygląda jak rondo co nie polega na postawieniu znaków.
Bo ja właśnie chciałem tylko napisać, że ronda w centrum i pod hutą są niebezpieczne. A rondo na Morcinka będzie do nich podobne więc również może być niebezpieczne.
Ale chyba ujawniłem jakieś tabu
ronda-naszego-powszedniego bo histeria wybuchła niesłychana.
Chętnie przecztam, że rozpylam mgłę i dobijam rannych na rondzie pod brzozą
Leszek
Sun, 03 Nov 2013 - 16:34
CYTAT(Zibar @ nie, 03 lis 2013 - 14:49)

Rondo na Zielonej jest niekompletne bo nigdy nie dobudowano dróg poprzecznych, które jak dobrze pamiętam w stronę Będzina miały się łączyć z tą dwupasmówką biegnącą od nerki do Łagiszy w a drugą stronę ze starą 1 w Ratanicach.
A przypadkiem stara 1 to właśnie nie biegła tak jak droga od nerki do Łągiszy? Poza tym gdyby wschodnia odnoga od ronda miałaby biec do Ratanic, musiałaby zaraz ostro skręcić na północ, żeby ominąć P III, może miała po prostu połączyć Zieloną z Łęknicami?
Zibar
Sun, 03 Nov 2013 - 17:32
Chodziło mo o DK86 a miało to wyglądać tak jak na mapce z naszego forum z tematu o DTŚ
Leszek
Sun, 03 Nov 2013 - 18:05
Czyli po prostu miała otoczyć park od wschodu i połączyć się z Letnią?
marcin.p
Mon, 04 Nov 2013 - 18:44
Mnie zastanawia dlaczego w Dąbrowie na czas remontów nie wprowadza się tymczasowych zmian organizacji ruchu. Posłużę sie przykładami:
1. 11 listopada - parking reala: Jedyna możliwość jazdy wyjeżdżając z reala to skręt w lewo w 11listopada. W prawo nie ma drogi. Tymczasem mamy tam znak ustąp. Po co? I pierwszeństwo mają wyjeżdżający spod zakazu ruchu. Tak wiem, ktoś zaraz napisze, że dzięki temu pojazdy budowy mogą szybciej wyjechać itd, itp. Tylko, że pojazdy budowy wyjeżdżają zazwyczaj na dk94. Czy nie lepiej gdyby na czas zamknięcia tego odcinka do dk94 zmienić pierwszeństwo tak by ustąp mieli wyjeżdżający spod zakazu?
2. Skrzyżowanie żąbkowickiej i roździeńskiego. Sytuacja jak powyżej. Od starosiedla ząbkowicka zamknięta, cały ruch idzie przez roździeńskiego i dojeżdżamy do ząbkowickiej i... znowu trzeba ustąpić wyjeżdżającym spod zakazu ruchu.
Leszek
Fri, 08 Nov 2013 - 09:12
Co do oświetlenia ulicznego - zastanawiam się, jaki sens ma to, że lampy na Królowej Jadwigi świecą się jeszcze w tej chwili? Nie widać, żeby coś naprawiali...
Zibar
Fri, 08 Nov 2013 - 09:15
CYTAT(Leszek @ nie, 03 lis 2013 - 18:05)

Czyli po prostu miała otoczyć park od wschodu i połączyć się z Letnią?
tak wychodzi i jeszcze miała się łączyć z przedłużeniem Kościuszki.
Grzegorz-dg
Fri, 08 Nov 2013 - 13:25
Ja dzisiaj widziałem ekipe Tauronu naprawiali oświetlenie uliczne koło Lidla na sobieskiego.A co do K.Jadwigi też naprawiali lub jakiś przegląd może robili bo tam na tym odcinku z tego co widziałem nie świeciło sporo lamp.
Bathurst
Fri, 08 Nov 2013 - 15:09
Faktycznie coś ruszyli się z tym oświetleniem bo ja też widziałem jak wymieniali wczoraj żarówki, na skwerku obok Reala przy Katowickiej
KAMAZ
Fri, 08 Nov 2013 - 15:18
Spory wpływ na to miał zapewne naprawmyto.pl bo ostatnio sporo było alertów dostyczących niesprawnych latarni.
xMarcinx
Fri, 08 Nov 2013 - 16:51
No signal poszedł po bandzie, teraz tauron go wyśledzi i prąd mu odetną
signaal
Fri, 08 Nov 2013 - 17:25
CYTAT(xMarcinx @ pią, 08 lis 2013 - 15:51)

No signal poszedł po bandzie, teraz tauron go wyśledzi i prąd mu odetną

Chwilowo zaproponowali nową umowę z niższą ceną.

Serio, serio.
Grzegorz-dg
Fri, 08 Nov 2013 - 21:43
Gdyby nie ten serwis naprawmyto to pewnie wiele lamp by nie świeciło dalej i nikt by nic nie wiedział ze strony Tauronu lub naszego UM jest aż tyle popsutych lamp ulicznych .Druga sprawa jest taka że mamy w mieście przestarzałą infrastrukturę oświetleniową i to też ma wpływ na awarie,i mamy na terenie miasta bardzo dużą liczbę słupów świetlnych do utrzymania.
matidg
Tue, 12 Nov 2013 - 13:43
CYTAT
Dąbrowa Górnicza: Przez remont ulicy plajtują kolejne sklepy.Mieli mieć szerszą drogę, a mają coraz więcej problemów z jej przebudową. Mieszkańcy i przedsiębiorcy z Dąbrowy Górniczej - Strzemieszyc coraz bardziej odczuwają skutki remontu ul. Warszawskiej. Zgodnie z planem już za tydzień prace miały się zakończyć. Tymczasem robotnicy zniknęli, zostawiając dziury, muldy i błoto.Ostrożność połączona z ułańską fantazją - to rzeczywistość kierowców w jednej z dzielnic Dąbrowy Górniczej - w Strzemieszycach. - Ta sytuacja, która już zmniejszyła nam obroty przynajmniej o połowę, będzie ciągnęła się wiele miesięcy. To może doprowadzić do tego, że nasze zakłady zbankrutują - mówi Małgorzata Kowalczyk, właścicielka sklepu w Strzemieszycach. Bo trudno do nich zarówno dojechać, jak i dojść. - Sąsiad jest inwalidą. Jak ma dojść do sklepu? Musi mu ktoś pomóc.
Przedsiębiorcy na żadną pomoc liczyć nie mogą. Z każdym dniem ich sytuacja staje się coraz trudniejsza. - Apteka już jest do zamknięcia. Jestem właścicielem dwóch aptek, jedna już ledwo przędzie. Tu jest wiele zakładów jednoosobowych, ludzie nie mają z czego żyć - podkreśla Sławomir Górak, właściciel apteki w Strzemieszycach. - Prowadzimy cukiernię, więc torty, które wozimy na naszych drogach, wracają z powrotem do poprawki - mówi Alicja Cieplak, właścicielka cukierni w Strzemieszycach.
Do poprawki nadaje się też projekt przebudowy drogi. Zakładał, że zostanie ona poszerzona na całej długości do 6 metrów. - Niestety, biegnie tam linia gazowa na całej długości do 5,7 metra - informuje Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Czyli przez 30 centymetrów mieszkańcy mają teraz pod górkę. Rzecznik urzędu tłumaczy, że projektant przebudowy nie popełnił błędu, bo według archiwalnych planów poszerzenie drogi było możliwe. Dopiero prace ziemne pokazały, że jest inaczej.
Z ogłoszeń wywieszonych przez wykonawcę prac wynika, że remont skończy się 18 listopada. Ale to już nieaktualne. Wszystko ma być gotowe do końca roku - odpowiada rzecznik urzędu. Co ciekawe, według jego informacji, mimo problemów z Warszawską, cały kontrakt za 90 milionów złotych obejmujący przebudowę prawie 40 ulic w Strzemieszycach, nie jest zagrożony. - Nie występują żadne opóźnienia w realizacji całego kontraktu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, tak jak teraz, prace zakończą się w terminie, w czerwcu przyszłego roku - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Chyba, że znowu jakiś plan nie pokryje się z innym planem albo wszystkich nieoczekiwanie zaskoczy zima.
http://www.tvs.pl/47134,dabrowa_gornicza_p...jne_sklepy.html
matidg
Fri, 15 Nov 2013 - 18:50
CYTAT
Dąbrowa Górnicza roboty drogowe: pod wiaduktem nie przejedziecie.
2013-11-15, Aktualizacja: dzisiaj 14:51
Dąbrowa Górnicza roboty drogowe. W nocy z niedzieli na poniedziałek zostanie zamknięty fragment ul. Wojska Polskiego, pod wiaduktem DK 94. Wprowadzone zostaną objazdy. Normalna organizacja ruchu ma zostać przywrócona we wtorek późnym wieczorem.
Dąbrowa Górnicza robotu drogowe: pod wiaduktem nie przejedziecie
W czasie, kiedy przejazd pod wiaduktem będzie zamknięty, na Staszic będzie można dostać się al. Róż ul. Braci Mieroszewskich i Starocmentarną, albo zjeżdżając z DK 94 na łącznik S1 w kierunku Cieszyna.
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że linie autobusowe nr: 28, 49, 84, 634, 928 i 984 zostaną skierowane na trasy objazdowe.
Po obsłużeniu przystanku „Dąbrowa Górnicza Centrum” autobusy pojadą ulicami: Królowej Jadwigi, Aleją Róż i Starocmentarną, do włączenia się na trasę rozkładową na przystanku „Dąbrowa Górnicza Staszic”.Trasa powrotna przebiegać będzie analogicznie. Wyłączony z obsługi zostanie przystanek „Dąbrowa Górnicza Reden Wojska Polskiego”.
Uruchomione zostanie tymczasowy przystanek „Dąbrowa Górnicza Aleja Róż” – przy ulicy Królowej Jadwigi, na wysokości budynku Zespołu Szkół Technicznych (w kierunku Strzemieszyc) oraz „Dąbrowa Górnicza Reden Korczaka” – przy ulicy Starocmentarnej w rejonie skrzyżowania z ulicą Wojska Polskiego (dla obu kierunków).
Dąbrowa Górnicza roboty drogowe: układają belki, a potem wyleją asfalt
Na wiadukcie układane będą belki ustroju nośnego. Będzie to montaż podłoża, na którym wykonana zostanie jezdnia. Przebudowa wiaduktu to część kompleksowej modernizacji dąbrowskiego odcinka DK 94.
:)
Thu, 21 Nov 2013 - 21:52
matidg
Fri, 22 Nov 2013 - 18:55
CYTAT
Dąbrowa DK 94 przebudowa: na zimę bez zmian, otworzą za to wyjazd z 11 Listopada.
Dąbrowa DK 94 przebudowa. Drogowcy remontujący w Dąbrowie Górniczej prawie 11-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 94, prowadzącej z Katowic w kierunku Krakowa, trafili na spory problem. Trzeba zburzyć i postawić od nowa wiadukt nad ulicami Puszkina i Białostockiego, bo właśnie okazało się, że po ułożeniu nowej warstwy asfaltu może się po prostu zawalić.
Dąbrowa DK 94 przebudowa: zabetonowali wiadukt, a teraz wszystko pęka
W piątek sprawdziliśmy dokładnie, co dzieje się na placu przebudowy całej DK 94 w Dąbrowie Górniczej. No i mamy całkiem sporą niespodziankę...
– Piętnaście lat temu GDDKiA po prostu zabetonowała wiadukt z różnych stron i nie wiedzieliśmy, że jest w tak złym stanie – mówi Dariusz Tokarczyk, zastępca dyrektora kontraktu z będzińskiej firmy Banimex, która remontuje DK 94 wspólnie z Drog-Budem. – Teraz, w trakcie prac, wszystko zaczęło się kruszyć i pękać, a po dokładnych badaniach okazało się, że konieczna jest jego odbudowa. Tak jak dzieje się to w przypadku wiaduktu nad drogą wojewódzką 790. Tam prawie gotowa jest już cześć północna wiaduktu, prowadząca w stronę Sosnowca i Katowic. W tym tygodniu zamontujemy barierki, przeprowadzimy próby obciążenia. Potem, przed zimą, zamierzamy skierujemy tamtędy ruch samochodów, które dziś muszą jeździć dołem, wyznaczonymi objazdami – dodaje.
– Sprawa jest pilna, dlatego przygotowujemy jak najszybciej specyfikację przetargu na przebudowę wiaduktu, który wkrótce zostanie ogłoszony – informuje Lucyna Stępniewska z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Dąbrowa DK 94 przebudowa: na zimę bez zmian, otworzą za to wyjazd z 11 Listopada
Na razie kierowcy mają do dyspozycji jedną nitkę DK 94, która prowadzi w kierunku Krakowa. Druga, w przeciwnym kierunku, ma być gotowa w większości przed zimą.
Już teraz na przeważającej części ułożona jest warstwa ścieralna, ale ruch nie zostanie skierowany na nową nawierzchnię, m.in. dlatego, że trzeba postawić od nowa wiadukt nad ul. Puszkina. Drogowcy podniosą też przed nim wysokość jezdni o średnio 1,6 metra i złagodzą ostry łuk zjazdu, gdzie dotychczas dochodziło do wielu wypadków, a na jezdni zalegała często woda. Jezdnia
pójdzie w tym miejscu górę na specjalnych filarach i podporach.
Mamy też i dobre wiadomości. Po 15 grudnia br., jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, otwarty zostanie wyjazd z ul. 11 Listopada w kierunku Katowic i Sosnowca. To powinno odblokować wyjazd z dzielnicy Gołonóg i Kasprzaka. Będzie to jednak tylko prawoskręt. Nadal nie będzie można skręcać z DK 94 w ul. 11 Listopada. Wiosną możliwy będzie też wyjazd na DK 94 z ul. Tysiąclecia.
Dąbrowa DK 94 przebudowa: nowoczesne technologie, wszystko ma być gotowe na czas
Codziennie na placu budowy jest około 90 pracowników. Wszystko ma być gotowe na czas, czyli do końca 2014 r.
– Inwestycję zaczynaliśmy w lipcu i udało się zrobić większość prac przy jednej nitce. Kiedy drugą zaczniemy od wiosny, powinniśmy zdążyć. Będzie to jeden z najnowocześniejszych fragmentów jezdni w Polsce. Każde skrzyżowanie zostało dodatkowo wzmocnione betonem, gdzie tiry hamują i ruszają. Przy wjeździe na dąbrowski fragment DK 94 od strony Sławkowa i Sosnowca w jezdni będą zamontowane automatyczne wagi, która będą sprawdzać, czy pojazdy nie wjeżdżają do miasta przeciążone. Do tego działał będzie inteligentny system sygnalizacji świetlnej, gdzie zmiana świateł dostosuje się do natężenia ruchu. System będzie sam decydował, z której strony i jak długo ma się świecić zielone światło. Nad jezdnią pojawią również się tablice informujące o aktualnym stanie pogody – informuje Dariusz Tokarczyk.
Nie zabraknie tu również nowego oświetlenia oraz ekranów dźwiękochłonnych. Po stronie trasy w kierunku Katowic konstrukcje ekranów zamontowane zostały już w trzech miejscach, ale uzupełniane będą na koniec inwestycji. Po tej stronie będzie jednak tylko 20 procent z całości zaplanowanych ekranów, a 80 procent powstanie po stronie nitki prowadzącej na Kraków.
Poza tym prace muszą trzymać się określonego harmonogramu. – Po ułożeniu nawierzchni betonowej musimy odczekać trzy tygodnie aż „dojrzeje”, by można było po niej jeździć. Podobnie wygląda sytuacja po ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu. Tutaj można po nim jeździć już po kilku godzinach, ale jednak trzeba odczekać cały miesiąc, by nanieść na asfalcie oznakowanie poziome. Jeśli zrobi się to szybciej, to bardzo szybko zamieni się z białego w żółte – tłumaczy Dariusz Tokarczyk.
Umowa, między miastem a firmami Banimex i Drog-Bud, opiewa na 165 mln zł. Cała inwestycja dofinansowana jest jednak w 85 procentach z funduszy europejskich. Koniec prac zaplanowano na grudzień 2014 roku.
Bathurst
Fri, 22 Nov 2013 - 19:01
Uprzedziłeś mnie

właśnie chciałem wstawić ten tekst.Ostatnio tutaj rozmawialiśmy o wiadukcie nad Puszkina no i stało się
:)
Sun, 24 Nov 2013 - 21:33
Wreszcie jakiś lepszy i bardziej wyczerpujący artykuł, chociaż nie bez błędów.
Plus w nieszczęściu, że poprawią ten pechowy łuk.
Wydawało mi się, że ten wiadukt przechodził jeszcze remont kilka lat temu.
matidg
Mon, 25 Nov 2013 - 17:49
CYTAT
Budowa ronda przy nowym markecie na półmetku.Drogowcy, którzy budują rondo przy ul. Legionów Polskich w Dąbrowie Górniczej, przełożyli właśnie ruch na zamkniętą przed ponad miesiącem jezdnię w kierunku Będzina.
To oznacza, że połowa ronda, które powstaje przy nowo budowanym markecie sieci Kaufland jest już gotowa. Teraz zamknięta została jezdnia w kierunku centrum, na której rondo zostanie dokończone.
Jak informował nas Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej, wraz z zakończeniem inwestycji zlikwidowana zostanie sygnalizacja świetlna przy wjeździe do sąsiadującego z Kauflandem marketem sieci Intermarche.
- Sygnalizacja zostanie zdementowana i wróci do właściciela, bo Intermarche nie przekazało jej w zarządzanie miastu - powiedział nam Matylewicz.
Według wcześniejszych zapowiedzi, budowa ronda przy ul. Legionów Polskich ma potrwać do końca roku.
Cały tekst:
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2lg1jDwjg
Zibar
Thu, 28 Nov 2013 - 11:25
Nad WP wiadukt rozebrany, w Strzemieszycach do rozbiórki i pewnie będzie to trwało dłużej niż zakładano, ale i w naszym kraju można zrobić coś ekspresowo
Miłego oglądania.
bzenek
Fri, 29 Nov 2013 - 19:10
CYTAT(matidg @ pią, 22 lis 2013 - 19:55)

– Piętnaście lat temu GDDKiA po prostu zabetonowała wiadukt z różnych stron i nie wiedzieliśmy, że jest w tak złym stanie – mówi Dariusz Tokarczyk, zastępca dyrektora kontraktu z będzińskiej firmy Banimex, która remontuje DK 94
Hmm... coś mi świta, że dyrekcja autostrad wyremontowała wtedy tylko pół wiaduktu.
Drugą połówkę to już zrobiło miasto.
CYTAT(Zibar @ czw, 28 lis 2013 - 12:25)

Nad WP wiadukt rozebrany, w Strzemieszycach do rozbiórki i pewnie będzie to trwało dłużej niż zakładano,
Ten remont DK94 i tak idzie w tempie ekspresowym.
danielmdc
Fri, 29 Nov 2013 - 19:27
CYTAT(bzenek @ pią, 29 lis 2013 - 18:10)

CYTAT(matidg @ pią, 22 lis 2013 - 19:55)

– Piętnaście lat temu GDDKiA po prostu zabetonowała wiadukt z różnych stron i nie wiedzieliśmy, że jest w tak złym stanie – mówi Dariusz Tokarczyk, zastępca dyrektora kontraktu z będzińskiej firmy Banimex, która remontuje DK 94
Hmm... coś mi świta, że dyrekcja autostrad wyremontowała wtedy tylko pół wiaduktu.
Drugą połówkę to już zrobiło miasto.
CYTAT(Zibar @ czw, 28 lis 2013 - 12:25)

Nad WP wiadukt rozebrany, w Strzemieszycach do rozbiórki i pewnie będzie to trwało dłużej niż zakładano,
Ten remont DK94 i tak idzie w tempie ekspresowym.
Dokładnie, remont DK94 odbywa się w naprawdę ekspresowym tempie. Jak droga nie zacznie się sypać po 5 latach będzie można uznać tą inwestycję za udaną

Już teraz zapowiadam wam że drogi i dróżki które są układane od nowa po "akcji wodociągowej" na terenie DG nie przetrwają okresu gwarancyjnego.
Bathurst
Sat, 30 Nov 2013 - 20:35
Co tak kopią przed Pogoria Residence?
Grzegorz-dg
Sat, 30 Nov 2013 - 21:44
A co jest nie tak z drogami remontowanymi po gospodarce wodno-ściekowej pewnie kiepskiej jakości materiały asfalt ,zła jakość robót ciekawe ile wytrzymają te drogi i jaki ich będzie stan po paru latach jeżeli to jest prawda że wykonawcy tak robią.
johnydg
Wed, 04 Dec 2013 - 13:51
Drogi po gospodarce wodno-ściekowej są źle wykonane, zaczynając od źle wpasowanych studzienek, są po prostu pozapadane, kolein jeszcze nie ma, ale występują poprzeczne pofalowania ulicy np. Majewskiego, Gruszczyńskiego, niektóre krawężniki się ,,obsunęły'', spękania asfaltu przy wpustach deszczowych, nierówne złącza ulic. Dużym błędem jest układanie asfaltu w niskich temperaturach ( wczoraj układny był na Warszawskiej, Hotelowej) brak odbioru drogi np. za pomocą planograuf. Bardzo dziwi fakt że nie starają się układać sieci poza jezdnią, unikając przy okazji problemu z spasowaniem pokrywy studnie z warstwą ścieralna.
mały
Wed, 04 Dec 2013 - 14:26
A na Królowe Jadwigi, na poprawianym odcinku k/PZU znowu pozapadane studzienki. Wie ktoś do kiedy jest gwarancja?
matidg
Wed, 04 Dec 2013 - 16:36
CYTAT
Na al. Piłsudskiego powstaje zjazd do Pogoria ResidenceOd co najmniej kilkunastu dni ekipa drogowców uwija się przy budowie dodatkowego pasa jezdni w rejonie komendy miejskiej policji i Pogoria Residence w Dąbrowie Górniczej.
W wybudowanym w 2012 przy al. Piłsudskiego obiekcie mieści się m.in. restauracja, hotel oraz sale bankietowo-konferencyjne. W planach był jeszcze pub dla młodzieży i kręgielnia, ale awizowaną już nawet na elewacji inwestycję ostatecznie zastąpił gabinet stomatologiczny.
Oficjalnie dojazd do kompleksu prowadzi od strony ul. Kruczkowskiego. Teraz to się zmieni.
- Właściciel uzyskał wszystkie wymagane pozwolenia i na własny koszt buduje zjazd z alei Piłsudskiego - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej.
Wygodny zjazd z al. Piłsudskiego zyska tym samym także policja, bo komenda miejska sąsiaduje z restauracją.
Dodatkowy pas jezdni powstaje m.in. kosztem dotychczasowego chodnika. Jak mówi Grzegorz Borzęcki, właściciel Pogoria Residence, po wybudowaniu zjazdu w tym miejscu powstanie nowy chodnik, który zostanie wyłożony kostką brukową.
Cały tekst:
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2mWM0IKY1
Leszek
Wed, 04 Dec 2013 - 18:17
Pogratulować zdolności przekonywania... Jak prawie 10 lat temu miał powstać zjazd z Królowej Jadwigi w Orzeszkowej, to ponoć było to zbyt blisko ronda i za bardzo niebezpieczne. Ruch teraz "trochę" większy, skrzyżowanie koło Policji też mocno obciążone - ale jak widać problemu nie ma. Choć zaraz obok na Granicznej z mniejszym ruchem niż Piłsudskiego wjazdu do myjni też się nie dało zrobić.
sandwich
Wed, 04 Dec 2013 - 18:29
CYTAT
i na własny koszt buduje zjazd
Pewnie to jest słowo klucz
Leszek
Wed, 04 Dec 2013 - 21:18
Jak buduje za własne bezpieczeństwo można olać? Czy też uważasz, że zastrzeżenia dot. bezpieczeństwa to tylko taki wykręt zamiast mówienia, że szkoda im kasy?
:)
Wed, 11 Dec 2013 - 20:35
CYTAT
naszemiasto.pl
Dąbrowa Górnicza remont DK 94: skrzyżowanie z 11 Listopada otwarte
Dąbrowa Górnicza remont DK 94. W środę w południe otwarte zostało dla kierowców skrzyżowanie ulicy 11 Listopada z remontowaną drogą krajową nr 94.
Początkowo miało być przejezdne tylko w prawą stronę, w kierunku Sosnowca, ale ostatecznie plany uległy zmianie i z ul. 11 Listopada można teraz wyjechać zarówno w stronę Katowic, jak i Strzemieszyc czy Olkusza.
Jak informują pracownicy Urzędu Miejskiego w najbliższych dniach wykonawca prac, firma Drog-Bud, będzie monitorować liczbę przejeżdżających pojazdów i cykle zmian świateł, tak by dostosować je do natężenia ruchu.
Beton, z którego wykonana jest nawierzchnia skrzyżowania, dobrze się już związał, dlatego ta część jezdni mogła zostać dopuszczona do użytku.
Teraz zdecydowanie łatwiej powinno się więc wyjeżdżać na DK 94 z Gołonoga, Redenu i Kasprzaka. Nie trzeba już kierować się do al. Róż, co powinno nieco rozładować ruch także w całym mieście, a przede wszystkim na ul. Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, al. Róż i Legionów Polskich.
Mieli otworzyć w połowie września, a ostatnio wiele razy powtarzali, że będzie tylko w stronę Katowic

Real też pewnie nieźle na tym stracił.
Leszek
Wed, 11 Dec 2013 - 21:45
A da się skręcić w 11 Listopada jadąc od Katowic?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.