QUOTE
Wiceprzewodniczący Rady T. Orpych:
Cyt.: „Chciałbym złożyć do pana Prezydenta dwie petycje skierowane w imieniu mieszkańców osiedla Mydlice. Jedna dotyczy kompleksowego remontu i modernizacji pasażu głównego pieszego na osiedlu Mydlice. Sprawa jest powszechnie znana, przy czym stan pasażu jest fatalny i zagraża bezpośrednio i zdrowiu i życiu mieszkańców. To, że osiedle zamieszkuje praktycznie 10tys. ludzi, a może i więcej to jest właściwie znaczącym argumentem o pilności i konieczności dokonania tego remontu. Oraz drugą petycją dotyczącą wprowadzenia monitoringu wizyjnego na osiedlu celem poprawy bezpieczeństwa
dla mieszkańców, bo aktów wandalizmu i dewastacji na osiedlu jest coraz więcej. Są znane takie rozwiązania, takie przypadku, że monitoring wizyjny w znaczący sposób pomaga
w zwalczaniu przestępczości i poprawie bezpieczeństwa. Pod oboma petycjami podpisali
się po 1000 mieszkańców osiedla Mydlice. Panie Prezydencie bardzo proszę o ujęcie tych petycji w budżecie przyszłego roku”.
Cyt.: „Chciałbym złożyć do pana Prezydenta dwie petycje skierowane w imieniu mieszkańców osiedla Mydlice. Jedna dotyczy kompleksowego remontu i modernizacji pasażu głównego pieszego na osiedlu Mydlice. Sprawa jest powszechnie znana, przy czym stan pasażu jest fatalny i zagraża bezpośrednio i zdrowiu i życiu mieszkańców. To, że osiedle zamieszkuje praktycznie 10tys. ludzi, a może i więcej to jest właściwie znaczącym argumentem o pilności i konieczności dokonania tego remontu. Oraz drugą petycją dotyczącą wprowadzenia monitoringu wizyjnego na osiedlu celem poprawy bezpieczeństwa
dla mieszkańców, bo aktów wandalizmu i dewastacji na osiedlu jest coraz więcej. Są znane takie rozwiązania, takie przypadku, że monitoring wizyjny w znaczący sposób pomaga
w zwalczaniu przestępczości i poprawie bezpieczeństwa. Pod oboma petycjami podpisali
się po 1000 mieszkańców osiedla Mydlice. Panie Prezydencie bardzo proszę o ujęcie tych petycji w budżecie przyszłego roku”.
QUOTE
Ad.pkt1 Projekt uchwały w sprawie: zmian w budżecie miasta Dąbrowy Górniczej na 2006 rok – Wieloletni Program Inwestycyjny Druk nr 274 – przedstawiła Skarbnik Miasta –
J. Bronikowska – Radosz.
Zmiany polegają na urealnieniu kwot i zmianie nazwy jednego zadania w Dziale 600
z „Budowa obwodnicy dla dzielnicy Ząbkowice” na „Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalem”. Pozostałe zmiany polegają tylko i wyłącznie na urealnieniu okresu realizacji, nakładów jak również kwot środków.
Przewodniczący Komisji ds. Budżetu W. Goleniowski przedstawił pozytywną opinię komisji do projektów zamieszczonych na drukach nr: 274, 271, 272, 273.
J. Bronikowska – Radosz.
Zmiany polegają na urealnieniu kwot i zmianie nazwy jednego zadania w Dziale 600
z „Budowa obwodnicy dla dzielnicy Ząbkowice” na „Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalem”. Pozostałe zmiany polegają tylko i wyłącznie na urealnieniu okresu realizacji, nakładów jak również kwot środków.
Przewodniczący Komisji ds. Budżetu W. Goleniowski przedstawił pozytywną opinię komisji do projektów zamieszczonych na drukach nr: 274, 271, 272, 273.
QUOTE
Ad.pkt30 Projekt uchwały w sprawie: przyjęcia wniosków pokontrolnych Komisji Rewizyjnej z kontroli Układu komunikacyjnego w parku Hallera – kontrola celowości, racjonalności, funkcjonalności Druk nr 277 – przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – T. Sołtysik.
Cyt.: „Komisja Rewizyjna w okresie od 8 maja do 15 września br. przeprowadzała kontrolę tego zadania inwestycyjnego. Kontrolę przeprowadzono w pełnym składzie. Z głównych ustaleń kontroli wynika, iż Komisja znalazła szereg rażących nieprawidłowości
w prowadzeniu tego zadania inwestycyjnego. Ta największa wręcz niedopuszczalna, przerażająca członków komisji to była taka, iż zadanie inwestycyjne zostało wykonane niezgodnie z projektem technicznym tego zadania. A zmiany do projektu technicznego zadania inwestycyjnego były dokonywane jednoosobowo przez Prezydenta Miasta poprzez kreślenie na planach, które prezentowały ten układ komunikacyjny. Układ komunikacyjny
w Parku Hallera miał zapewnić dojazd przede wszystkim do dwóch budowli: Aqua Parku, Hali Widowiskowo – Sportowej. Było założone, że w I etapie oprócz tego układu, który w tej chwili funkcjonuje miał obejmować również połączenie tegoż układu z dodatkowo pełnowymiarową drogą z ul. Kościuszki, pomiędzy budynkiem obecnej biblioteki
a pawilonem handlowym ta droga miała się łączyć z ul. Kościuszki. Podkreślam miała to być pełnowymiarowa droga. W II etapie dodatkowo to zadanie inwestycyjne miało łączyć układ komunikacyjny ze skrzyżowaniem Alei Róż i ul. Legionów Polskich. Nie wystąpiono
do zmiany pozwolenia na budowę, pozwolenie na budowę dotyczyło konkretnego projektu technicznego, Prezydent Miasta zaniechał inwestycji w II etapie oraz wykreślił z zadania inwestycyjnego to połączenie komunikacyjne z ul. Kościuszki. Zostało to dokonane całkowicie bezprawnie. Zadanie inwestycyjne zostało przyjęte przez inwestora, a więc przez Gminę pomimo tego, że zostało wykonane niezgodnie z projektem technicznym
tej inwestycji. Efektem tego była odmowa oddania do użytkowania tej inwestycji, tego układu komunikacyjnego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Przez 8 miesięcy cały ten układ komunikacyjny funkcjonował bez odbioru przez PINB,
a więc funkcjonował całkowicie nielegalnie. To tak jakby ktoś budował inwestycję zrobił
ją całkowicie niezgodnie z projektem budowlanym a następnie użytkował nie interesując się tym, czy organ nadzoru budowlanego w tym przedmiocie ma jakieś zdanie. Dopiero po tym jak rozpoczęła się kontrola Komisji Rewizyjnej, po uzyskaniu dodatkowych opinii Państwowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję warunkową dopuszczającą ten układ z szeregiem warunków, który warunkował funkcjonowanie tego układu wskazując
na zagrożenie bezpieczeństwa ludzi, którzy korzystają z tych obiektów. Skutkiem naszej kontroli było doprowadzenie do względnego bezpieczeństwa tego układu komunikacyjnego oraz wydanie szeregu zaleceń, które będą realizowane w tym i w przyszłym roku.
W tej sytuacji Komisja Rewizyjna we wnioskach pokontrolnych proponuje aby zobowiązać Prezydenta Miasta do tego, żeby nie dopuszczać w przyszłości do użytkowania obiektów budowanych przez gminę bez pozwolenia na użytkowanie, co wydawało by się oczywiste
ale w Dąbrowie Górniczej tak oczywiste nie jest. W drugim punkcie zobowiązać
do wykonania w terminie wszystkich zaleceń PINB, które zostały określone w decyzji pozwalającej warunkowo na użytkowanie. Oraz zabezpieczyć na te roboty w budżecie przyszłorocznym odpowiednie środki pieniężne.”
Cyt.: „Komisja Rewizyjna w okresie od 8 maja do 15 września br. przeprowadzała kontrolę tego zadania inwestycyjnego. Kontrolę przeprowadzono w pełnym składzie. Z głównych ustaleń kontroli wynika, iż Komisja znalazła szereg rażących nieprawidłowości
w prowadzeniu tego zadania inwestycyjnego. Ta największa wręcz niedopuszczalna, przerażająca członków komisji to była taka, iż zadanie inwestycyjne zostało wykonane niezgodnie z projektem technicznym tego zadania. A zmiany do projektu technicznego zadania inwestycyjnego były dokonywane jednoosobowo przez Prezydenta Miasta poprzez kreślenie na planach, które prezentowały ten układ komunikacyjny. Układ komunikacyjny
w Parku Hallera miał zapewnić dojazd przede wszystkim do dwóch budowli: Aqua Parku, Hali Widowiskowo – Sportowej. Było założone, że w I etapie oprócz tego układu, który w tej chwili funkcjonuje miał obejmować również połączenie tegoż układu z dodatkowo pełnowymiarową drogą z ul. Kościuszki, pomiędzy budynkiem obecnej biblioteki
a pawilonem handlowym ta droga miała się łączyć z ul. Kościuszki. Podkreślam miała to być pełnowymiarowa droga. W II etapie dodatkowo to zadanie inwestycyjne miało łączyć układ komunikacyjny ze skrzyżowaniem Alei Róż i ul. Legionów Polskich. Nie wystąpiono
do zmiany pozwolenia na budowę, pozwolenie na budowę dotyczyło konkretnego projektu technicznego, Prezydent Miasta zaniechał inwestycji w II etapie oraz wykreślił z zadania inwestycyjnego to połączenie komunikacyjne z ul. Kościuszki. Zostało to dokonane całkowicie bezprawnie. Zadanie inwestycyjne zostało przyjęte przez inwestora, a więc przez Gminę pomimo tego, że zostało wykonane niezgodnie z projektem technicznym
tej inwestycji. Efektem tego była odmowa oddania do użytkowania tej inwestycji, tego układu komunikacyjnego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Przez 8 miesięcy cały ten układ komunikacyjny funkcjonował bez odbioru przez PINB,
a więc funkcjonował całkowicie nielegalnie. To tak jakby ktoś budował inwestycję zrobił
ją całkowicie niezgodnie z projektem budowlanym a następnie użytkował nie interesując się tym, czy organ nadzoru budowlanego w tym przedmiocie ma jakieś zdanie. Dopiero po tym jak rozpoczęła się kontrola Komisji Rewizyjnej, po uzyskaniu dodatkowych opinii Państwowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję warunkową dopuszczającą ten układ z szeregiem warunków, który warunkował funkcjonowanie tego układu wskazując
na zagrożenie bezpieczeństwa ludzi, którzy korzystają z tych obiektów. Skutkiem naszej kontroli było doprowadzenie do względnego bezpieczeństwa tego układu komunikacyjnego oraz wydanie szeregu zaleceń, które będą realizowane w tym i w przyszłym roku.
W tej sytuacji Komisja Rewizyjna we wnioskach pokontrolnych proponuje aby zobowiązać Prezydenta Miasta do tego, żeby nie dopuszczać w przyszłości do użytkowania obiektów budowanych przez gminę bez pozwolenia na użytkowanie, co wydawało by się oczywiste
ale w Dąbrowie Górniczej tak oczywiste nie jest. W drugim punkcie zobowiązać
do wykonania w terminie wszystkich zaleceń PINB, które zostały określone w decyzji pozwalającej warunkowo na użytkowanie. Oraz zabezpieczyć na te roboty w budżecie przyszłorocznym odpowiednie środki pieniężne.”