Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
CYTAT
twojezaglebie

Innowacyjne ścieżki rowerowe, które świecą w nocy

Innowacyjne ścieżki rowerowe, które tuż po zmroku zaczynają świecić na niebiesko, w Dąbrowie Górniczej? Jest pomysł, a co z jego realizacją?

Choć jest jeszcze wiele do zrobienia i poprawienia, to nie ulega wątpliwości, że Dąbrowa Górnicza jest jednym z bardziej przyjaznych rowerzystom miast w Zagłębiu. Doskonałym tego dowodem są setki rowerzystów codziennie przemierzających tutejsze ścieżki rowerowe. Kolejnym jest deklaracja prezydenta miasta dotycząca rozbudowy infrastruktury rowerowej.

Właśnie w związku z tą deklaracją interpelował jeden z radnych. – Polscy projektanci z TPA Pruszków zaprojektowali ścieżkę rowerową, która tuż po zmroku zaczyna świecić na niebiesko, co nie tylko ma umilać rowerzystom jazdę, ale przede wszystkim zapewnić im bezpieczeństwo na drodze. Materiał syntetyczny, z którego stworzona została ścieżka, jest w stanie oddawać światło przez 10 godzin. Oznacza to, że przez całą noc ścieżka emituje energię świetlną i ponownie gromadzi ją następnego dnia. Ścieżka jest ekologiczna, samowystarczalna i przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo rowerzystów w tych mniej oświetlonych miejscach – mówi radny Szymon Widera.

– W związku z deklaracją prezydenta dotyczącą rozbudowy ścieżek rowerowych w Dąbrowie, interpelowałem, żeby przy ich projektowaniu zastosować właśnie taką nawierzchnię. Takie ścieżki mogłyby powstać przy Pogorii III i Pogorii IV – dodaje Widera.

Czy jest szansa, że takie ścieżki powstaną w dębowym mieście? – Stosowanie wskazanej nawierzchni będzie uwzględnione podczas planowania przyszłych zadań inwestycyjnych. Jednak ze względu na wysokie koszty innowacyjnego materiału, zasadne będzie jego wykorzystanie w wybranych miejscach, gdzie nie zlokalizowano innych punktów świetlnych – informuje dąbrowski magistrat.

Dla przykładu, testowy odcinek świecącej trasy, o długość 100 metrów i szerokości 2 metrów, to koszt rzędu 120 tysięcy złotych.



zielak
Ktoś się orientuje/domyśla dlaczego w Strzemieszycach jedna strona chodnika na moście nad Rakówką (o tu) została zabarykadowana, oznakowana zakazami i okraszona wesołą tablicą informującą "Zawróć do przejścia dla pieszych" (lub podobnie)?
Idąc południową stroną ul. Strzemieszyckiej trzeba teraz pokonać aż 3 przejścia dla pieszych (wcześniej 0). Miejsce jest dość tłoczne i "nerwowe", bo jest tu przejazd kolejowy, kilka skrzyżowań i łuk drogi, ma którego końcu powstało właśnie jedno z tych nowych przejść dla pieszych.

Moim zdaniem zmuszenie pieszych do kilkukrotnego przekraczania jezdni w takim miejscu na pewno nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.
matidg
CYTAT
Mieszkańcy mają dość hałasu i tirów, które zdmuchują ich z chodników

Na nadmierny ruch tirów pod oknami mieszkańcy ulic Związku Orła Białego i Gospodarczej w Dąbrowie Górniczej narzekają od dawna. Rozwiązaniem problemów miała być otwarta dwa lata temu droga do Tucznawy, okrzyknięta przez urzędników "obwodnicą Ząbkowic". Szybko okazało się jednak, że pędzących między domami ciężarówek wcale nie ubyło.

Ulica Związku Orła Białego została niedawno gruntownie wyremontowana. Nowa nawierzchnia, chodniki i studzienki pojawiły się tu w związku z modernizacją kanalizacji. Kiedy trwały prace z ulicy zdjęto znak zakazujący poruszania się po niej pojazdom o masie przekraczającej 12 t (B-18). Po remoncie znaku nie przywrócono. Jest jedynie znak ograniczenia prędkości do 40 km/godz., który zdaniem mieszkańców dla wielu kierowców jest prawdopodobnie niewidzialny.

Kierowcy nie przejmują się nawet dziećmi, idącymi do szkoły

- Strach iść ulicą. Dla kierowców tirów nie ma znaczenia, czy drogą idą dzieci czy dorośli. Nieraz siła podmuchu pędzących aut zdmuchnęła nas na ogrodzenia i parkany. Niedawno samochód wręcz zmiótł na chodnik rowerzystę - opowiada Dariusz Pudło, mieszkaniec ulicy Związku Orła Białego. - Doszło też tu do czołowego zderzenia. Wyremontowany 800-metrowy drogi wręcz kusi do szybszej jazdy - twierdzi pan Dariusz.

Mieszkańcy martwią się nie tylko o swoje bezpieczeństwo, ale również o jakość życia. - Kurz, brud i hałas nie dają nam żyć. Ściany domów pękają. Nie ma znaczenia czy dom jest stary, czy nowy. Budynek, który stanął u nas 4 lata temu wygląda już podobnie jak inne. Zresztą o tym, z jakim obciążeniem mamy do czynienia na co dzień najlepiej świadczy stan drogi położonej w 2014 roku. Studzienki są pozapadane, a w dziurawych chodnikach gromadzi się woda - wylicza dąbrowianin.

Mieszkańcy zebrali 127 podpisów (jest też pieczątka pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 21) pod petycją o przywrócenie na ulicy znaku B-18 Wystąpili również z prośbą do Inspekcji Transportu Drogowego, by swoimi patrolami wspomogła bezpieczeństwo na ulicy. Jak na razie bez skutku.

W proteście mieszkańcy będą parkować na chodnikach przed domami

W sprawę zaangażowała się radna Katarzyna Zagajska. - Mieszkańcy mają prawo domagać się spokoju i bezpieczeństwa na swojej ulicy. Tym bardziej, że istnieją alternatywne drogi, po których bez przeszkód mogą poruszać się tiry. Dziwi mnie też, że nikt nie odpowiadał na maile i prośby mieszkańców zgłaszających konieczność naprawy drogi, która ma niecałe dwa lata - mówi radna Zagajska.

Tymczasem zdaniem urzędników ruch samochodów ciężarowych nie jest związanych z próbą unikania opłat przez kierowców, ale poszukiwaniem najszybszych połączeń w kierunku Zawiercia, Cieszyna czy Częstochowy.

- Ulice Związku Orła Białego i Gospodarcza są drogami publicznymi, zaliczanymi do kategorii dróg powiatowych. Zgodnie z przepisami ulice te stanowią element sieci dróg publicznych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 ton - przypomina Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. I deklaruje jednocześnie, że magistrat poprosi policję i Inspekcję Transportu Drogowego o wsparcie w zakresie egzekwowania ograniczenia prędkości na feralnym odcinku i zleci naprawy pogwarancyjne.

Stanowisko urzędników nie satysfakcjonuje mieszkańców, którzy zastanawiają się teraz nad formą protestu. - Prawdopodobnie po prostu nie będziemy parkować własnych aut w garażach tylko na chodniku przed domami. Oczywiście wszystko w przepisowych odległościach, ale mamy nadzieję, że widząc sznur aut, kierowcy tirów będą musieli zwolnić, a może i nawet zmienić trasę - zapowiada pan Dariusz.
marcin.p
CYTAT
- Ulice Związku Orła Białego i Gospodarcza są drogami publicznymi, zaliczanymi do kategorii dróg powiatowych. Zgodnie z przepisami ulice te stanowią element sieci dróg publicznych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 ton - przypomina Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. I deklaruje jednocześnie, że magistrat poprosi policję i Inspekcję Transportu Drogowego o wsparcie w zakresie egzekwowania ograniczenia prędkości na feralnym odcinku i zleci naprawy pogwarancyjne.


Ku..a mać! Jak się nie da jak się da! Niech Podraza kolege Zygmunta spyta jak się ciężarówkiz miasta wywala. Bo jakoś w Gliwicach się dało - DK78 prowadzi przez Centrum miasta a już na Trynku jest zakaz wjazdu powyżej chyba 12t...
:)
Dzisiaj ma być jakaś modernizacja sygnalizacji na skrzyżowaniu Legionów/Aleja Róż - "zmiana programu działania oraz montaż nowoczesnych latarni typu LED"

No ciekawe czy naprawdę latarnie oświetlające skrzyżowanie, w tej chwili jest słabo oświetlone, czy może błąd i chodzi o wymianę sygnalizatorów na LEDowe.
W każdym razie, żeby nie skopali i znowu nie zaczęły się tworzyć większe korki.
Paulus77
Skoro moje marzenia dotyczace usprawnienia komunikacji kolo przejazdu spelniaja sie, moze warto napisac o kolejnych problemach, ktore trapia kierowcow kazdego dnia w naszym miescie. Jest tego oczywiscie masa ale dzis dwa (nie mozna byc zbyt lapczywym).

Pierwsza sprawa to fatalny stan drogi wylotowej z DG. Wstyd, zeby glowny wyjazd z miasta mieszczacy sie w okolicy jedynego przyzwoitego hotelu w miescie byl w takiej kondycji..



Druga to skrzyzowanie Kasprzaka z Pilsudskiego. Wyjazd z Kasprzaka w lewo to prawdziwe wyzwanie dla zmyslow i refleksu. Az dziwne, ze tam nie gina ludzie codziennie, prosi sie o rondo.

luket
CYTAT(Paulus77 @ nie, 27 lis 2016 - 12:48) *
Pierwsza sprawa to fatalny stan drogi wylotowej z DG. Wstyd, zeby glowny wyjazd z miasta mieszczacy sie w okolicy jedynego przyzwoitego hotelu w miescie byl w takiej kondycji..


Ciężki przypadek, bo łącznica jest dokładnie na granicy DG i Sosnowca, i nikomu na niej nie zależy... Moze kiedyś jak sosnowiec zdecyduje się remontować swoją część DK94, ale to nie będzie szybko...
marcin.p
CYTAT(Paulus77 @ nie, 27 lis 2016 - 12:48) *
Druga to skrzyzowanie Kasprzaka z Pilsudskiego. Wyjazd z Kasprzaka w lewo to prawdziwe wyzwanie dla zmyslow i refleksu. Az dziwne, ze tam nie gina ludzie codziennie, prosi sie o rondo.



o które skrzyżowanie Ci chodzi? Przypominam, że są 2! zdjęcie się nie otwiera!
Leszek
Miniatura wskazuje na to, że chodzi o to bliżej huty (czyli to z ulicą Zaplecze).
Paulus77
CYTAT(Leszek @ nie, 27 lis 2016 - 18:46) *
Miniatura wskazuje na to, że chodzi o to bliżej huty (czyli to z ulicą Zaplecze).


Nie wiem czemu sie nie otwieraja zdjecia, chodzi o to dokladnie z ulica Zaplecza.
Inny link do obrazka
Leszek
Zdjęcia się nie otwierają, bo skrypt forum jest skopany i nie wyświetla prawidłowo załączników.
olo
Jest taki kraj jak Włochy gdzie ronda organizuje się w jeden tydzień, jeśli zachodzi taka potrzeba. Ustawiają drogowcy na środku okrąg z plastikowych barier, zmieniają oznakowanie i po kłopocie i ...wypadkach. Wypadkach, bo kolizji się nie uniknie, zwłaszcza w Polsce. Kiedy czytam, że u nas potrzeba badań, planów i setek tysięcy zlotych to szlag mnie trafia. A w miejscu o którym piszesz aż się prosi o wygaszenie prędkości. Najlepszym przykładem jest organizacja ruchu okrężnego pod wiaduktem nieopodal.
Paulus77
Kolejne pytanie dot. stanu naszych drog. Kiedys czytalem, ze w 2016 bedzie remontowany kolejny odcinek alei Pilsudskiego tym razem w kierunku centrum na odcinku komenda-skrzyzowanie z Majakowskiego. Wiadomo, ze miasto musialo zaplacic kase za stare przewaly przy budowie nowego urzedu miasta i budzet sie rozwalil ale czy ktos cos wie na temat nowego terminu? Stan tej drogi w obydwu zreszta kierunkach wola o pomste do nieba. Nie mowiac, ze wymiana lamp sodowych na ledowe na calych alejach odmienilyby calkowicie odbior tej ponurej czesci miasta.

:)
Koszty mniejsze od spodziewanych

CYTAT
naszemiasto



Remont wiaduktu na Tworzniu. Kłopoty z dojazdem do huty i innych firm

Remont wiaduktu na Tworzniu. Najbliższe miesiące będą bardzo kłopotliwe dla wszystkich mieszkańców Dąbrowy Górniczej i kierowców, którzy jeżdżą ulicą Piłsudskiego w kierunku byłej Huty Katowice (obecnie ArcelorMittal Poland S.A.) oraz do dziesiątek firm zlokalizowanych wokół niej przy ul. Roździeńskiego. Powód? Miasto planuje wkrótce początek generalnego remontu wiaduktu, który przebiega nad linią kolejową w dzielnicy Tworzeń, właśnie tuż przed dojazdem do huty.

To wszystko oznacza, że ten obiekt będzie częściowo czasowo wyłączony z ruchu, a to co już jest prawie pewne, to zakaz jazdy tędy dla kierowców ciężarówek i ogromnych tirów. Będą musieli skorzystać z objazdów, które na razie nie są jeszcze ostatecznie wytyczone.

Obecnie wyłoniona została już firma, która ma zająć się remontem wiaduktu. To Banimex z Będzina. Na razie prac nie może jednak jeszcze rozpocząć.

- Od naszej decyzji odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej złożyła jedna z firm, która też brała udział w przetargu i obecnie czekamy na decyzję izby - tłumaczy Marcin Bazylak, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej. - Niezależnie od toczącego się postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą rozpoczęliśmy rozmowy z ArcelorMittal Poland S.A. na temat organizacji pracy zakładu na czas prowadzonych prac oraz nawiązujemy kontakt z firmami, których bezpośrednio będą dotyczyły utrudnienia w ruchu. Szczegółowa organizacja ruchu, przebieg objazdów oraz dokładny termin prac będą znane dopiero po podpisaniu umowy z wykonawcą, na pewno jednak zanim rozpocznie się remont wszystkie szczegółowe informacje zostaną przekazane zainteresowanym stronom. Jeśli tylko wybór wykonawcy zostanie utrzymany w mocy jesteśmy gotowi do podpisania umowy i przekazania terenu - dodaje.

Koncepcji zmian w organizacji ruchu drogowego i objazdów jest dziś kilka. Prawdopodobnie przejazd ulicą Piłsudskiego nie zostanie całkowicie zakazany, bo to wiązałoby się z kłopotami dla tych mieszkańców, którzy korzystają z opieki w przychodni zdrowia, która znajduje się tuż obok huty. Dodatkowo pod hutą kończą trasę autobusy komunikacji miejskiej, więc nie miałyby się gdzie podziać. Wiele wskazuje więc na to, że kiedy prace będą trwały na jednej nitce wiaduktu, druga będzie otwarta dla samochodów osobowych i autobusów. Ciężarówki będą musiały natomiast kierować się objazdami. I tu nie ma większego wyboru, pojadą prawdopodobnie przez dzielnicę Strzemieszyce (ul. Torową i Tworzeń) oraz przez Ząbkowice (np. ul. Związku Orła Białego lub obwodnicą Ząbkowic przy terenach KSSE w Tucznawie). Prace mają potrwać kilka miesięcy, ale jak zapewniają urzędnicy zakończą się jeszcze w tym roku.

Już w 2015 r. miasto, na wniosek Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, wykonało niezbędne roboty, potrzebne do dalszego funkcjonowania wiaduktu na Tworzniu (m.in. obejmowały budowę podparcia, odkucie luźnych elementów słupów oraz belki - podpory pośredniej wraz z uzupełnieniem ubytków betonu a także uzupełnienie brakujących elementów urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i osłon przeciwporażeniowych). Jak podkreślają urzędnicy ponieważ obiekt jest stary, wymagający stałego nadzoru i nieustających remontów, pochłaniających znaczące fundusze, bez gwarancji dalszego - normalnego funkcjonowania, miasto podjęło decyzję o jego wyburzeniu i postawieniu nowego obiektu, spełniającego wszystkie dzisiejsze wymagania drogowe.
W 2016 r. przygotowana została pełna dokumentacja techniczna, dokonano wszelkich uzgodnień wraz z otrzymaniem pozwolenia na budowę. Przebudowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Piłsudskiego nad torami PKP będzie polegała na rozbiórce nawierzchni płyty pomostowej, dźwigarów oraz podpór i wykonaniu nowej konstrukcji zwiększającej nośność nawierzchni do 115 KN/os. Przebudowana zostanie też kładka dla pieszych.

Początkowo miasto zarezerwowało w budżecie na przebudowę i remont wiaduktu ponad 10 mln zł, ale okazało się, że wykonawca zmieści się w kwocie 5,5 mln zł. Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z kredytu, zaciągniętego przez miasto w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

To już kolejny remont wiaduktu na terenie Dąbrowy. Przy okazji remontu nawierzchni DK 94 w 2013 i 2014 r. remontowane były już wiadukty nad ul. Puszkina oraz wiadukt południowy w dzielnicy Strzemieszyce, nad drogą wojewódzką nr 790. Ostatnio trzeba było natomiast ratować wiadukt nad DK 1 w dzielnicy Ujejsce.
:)
Ogłoszono przetarg:
CYTAT
„REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA”.


Dużo nowego oznakowania pionowego.
Oznakowanie poziome po zimie w wielu miejscach jest już słabo widoczne. Oby wszystko odnowili. Pamiętamy ile ostatnio trzeba było czekać do tej akcji zeszłorocznej, gdy wróciła normalność.

Nawierzchni dróg też wyjątkowo ucierpiała tej zimy. Ciekawe kiedy ruszy właściwe łatanie.
:)
CYTAT
naszemiasto

Początek remontu wiaduktu na Tworzniu. Zakaz jazdy dla TIR-ów [OBJAZDY]

Początek remontu wiaduktu na Tworzniu już za kilka dni. W drugiej połowie marca rozpoczną się prace przy obiekcie w ciągu ul. Piłsudskiego, nad torami kolejowymi. Prace mają potrwać sześć miesięcy, a kierowcy muszą w tym czasie liczyć się z utrudnieniami i zmianą organizacji ruchu.

Początek remontu wiaduktu na Tworzniu. Zakaz jazdy dla TIR-ów [OBJAZDY]

Decyzję o remoncie wiaduktu, ze względu na jego zły stan techniczny, wydał Śląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Wykonawcą będzie firma Banimex, która specjalizuje się w budowie oraz remontach tego typu obiektów inżynieryjnych i gwarantuje sprawne przeprowadzenie wszystkich niezbędnych prac. Zgodnie z zapewnieniami wykonawcy oraz zapisami umowy, inwestycja nie powinna potrwać dłużej niż sześć miesięcy.

Przeprowadzenie remontu nie będzie jednak możliwe bez zmian organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone między 15 a 20 marca. Polegać będą na prowadzeniu ruchu dwukierunkowego jedną jezdnią oraz zakazie ruchu dla samochodów ciężarowych o masie przekraczającej 3,5 tony, dla których wyznaczony zostanie objazd drogą ekspresową nr 1, drogą krajową nr 94, drogą wojewódzką nr 790 oraz obwodnicą Tucznawy (ulicami: Koksowniczą, Gołonoską, Ząbkowicką) do ul. Roździeńskiego. Trasy autobusów nie będą zmienione. Poza tym wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Tworzeń, które funkcjonować będzie jako rondo.

O zmianach zostali poinformowani przedsiębiorcy prowadzący działalność w rejonie ul. Piłsudskiego, Tworzeń i Roździeńskiego.

(...)
Paulus77
CYTAT(Paulus77 @ nie, 04 gru 2016 - 13:47) *
Kolejne pytanie dot. stanu naszych drog. Kiedys czytalem, ze w 2016 bedzie remontowany kolejny odcinek alei Pilsudskiego tym razem w kierunku centrum na odcinku komenda-skrzyzowanie z Majakowskiego. Wiadomo, ze miasto musialo zaplacic kase za stare przewaly przy budowie nowego urzedu miasta i budzet sie rozwalil ale czy ktos cos wie na temat nowego terminu? Stan tej drogi w obydwu zreszta kierunkach wola o pomste do nieba. Nie mowiac, ze wymiana lamp sodowych na ledowe na calych alejach odmienilyby calkowicie odbior tej ponurej czesci miasta.



Podbijam temat. Czy nasze cudowne wladze schowaly leb w piach juz totalnie? Ten fragment staje sie powoli nieprzejezdny dla samochodu osobowego a widze, ze dziady juz wycinaja kolejne laty na istniejacych latach i zamierzaja to znow gumiakami uklepac na kolejny rok. Na prawym pasie nie ma juz fragmentu normalnego asfaltu tylko mozaika a profil jezdni przypomina powierzchnie ksiezyca. To jest glowna droga w miescie, obok targowicha, na ktore przyjezdzaja tysiace ludzi tygodniowo !!!
:)
Łaty na drogach w tym roku wykonywane są jakoś mniej starannie, przynajmniej takie mam wrażenie.

Może planują remont tego odcinka dopiero przy okazji realizacji "Zielonej mobilności".

W tym i w przyszłym roku są planowane:

CYTAT
Przebudowa odcinków dróg: DW 790, Letniej i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej


Przeznaczone na to po 500 tys. na 2017 i 18.
Letnia od Zielonej w kierunku Marianek od lat jest w tragicznym stanie, można uderzać podwoziem. Jest tak pozapadana, że tutaj powinna być całkowicie nowa podbudowa. Do tego jest za wąska i w sezonie pełno rowerzystów z dziećmi. Przydałaby się obok ścieżka rowerowa. No ale za taką kwotę to za wiele nie można się spodziewać.

W ogóle to trzeba w końcu wyremontować ten odcinek Piłsudskiego, o którym pisze Paulus.
Do tego kiedy w końcu remont Al. Zagłębia Dąbrowskiego, przynajmniej tego najbardziej zniszczonego odcinka obok Morcinka?
A jak wyglądają ulice w Gołonogu, w tym Tysiąclecia (poza tym fragmentem do DK94)...
Trochę dalej Myśliwska...
kolek
CYTAT(:) @ pon, 10 kwi 2017 - 12:26) *
Łaty na drogach w tym roku wykonywane są jakoś mniej starannie, przynajmniej takie mam wrażenie.

Może planują remont tego odcinka dopiero przy okazji realizacji "Zielonej mobilności".

W tym i w przyszłym roku są planowane:

CYTAT
Przebudowa odcinków dróg: DW 790, Letniej i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej


Przeznaczone na to po 500 tys. na 2017 i 18.
Letnia od Zielonej w kierunku Marianek od lat jest w tragicznym stanie, można uderzać podwoziem. Jest tak pozapadana, że tutaj powinna być całkowicie nowa podbudowa. Do tego jest za wąska i w sezonie pełno rowerzystów z dziećmi. Przydałaby się obok ścieżka rowerowa. No ale za taką kwotę to za wiele nie można się spodziewać.

W ogóle to trzeba w końcu wyremontować ten odcinek Piłsudskiego, o którym pisze Paulus.
Do tego kiedy w końcu remont Al. Zagłębia Dąbrowskiego, przynajmniej tego najbardziej zniszczonego odcinka obok Morcinka?
A jak wyglądają ulice w Gołonogu, w tym Tysiąclecia (poza tym fragmentem do DK94)...
Trochę dalej Myśliwska...


Na temat "zielonej mobilności" i wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych. Wiadomo kiedy coś w tym temacie ruszy? Na kiedy miasto planuje projekty, przetargi?
:)
CYTAT(kolek @ wto, 11 kwi 2017 - 21:39) *
Na temat "zielonej mobilności" i wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych. Wiadomo kiedy coś w tym temacie ruszy? Na kiedy miasto planuje projekty, przetargi?


to co wiemy snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...20&start=20


CYTAT
DZ

Dąbrowa Górnicza: oto plan drogowych remontów w 2017 roku. Co się zmieni?

Wiele dąbrowskich dróg wymaga większych i mniejszych remontów, a części z nich potrzebna jest po prostu solidna przebudowa, bo dziur już łatać nie ma nawet gdzie. Tak właśnie wygląda m.in. ul. Legionów Polskich, ale jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Miejskim pieniędzy na jej odnowienie na razie nie ma w miejskim budżecie.

Co zatem czeka na kierowców i mieszkańców w 2017 roku? Które drogi będą miały lepszą nawierzchnię? Jak poinformowali nas urzędnicy najważniejsze przedsięwzięcia drogowe, które obecnie są już realizowane na terenie miasta, to remont wiaduktu na ul. Piłsudskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Tworzeń oraz uzbrojenie terenów i rozbudowa układu komunikacyjnego na terenach inwestycyjnych w Tucznawie.

- W najbliższym czasie zostanie ogłoszony również przetarg na wykonawcę budowy drogi wraz z rondem na ul. Poniatowskiego – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy dąbrowskiego UM.

Po przedłużeniu ul. Poniatowskiego na skrzyżowaniu z ul. Kolejową i Konopnickiej ma powstać tuż przed przejazdem kolejowym właśnie nowe rondo. Będą też ścieżki rowerowe, nowe chodniki i przebudowa sieci kanalizacyjnej.

- Liczymy, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to roboty mogłyby się rozpocząć na przełomie kwietnia i maja. W tym roku powinniśmy mieć również gotowy projekt przebudowy fragmentu drogi wojewódzkiej 790, na odcinku od skrzyżowania przy ul. Białej Przemszy do granicy z Niegowonicami – dodaje rzecznik.

A tuż po sezonie wakacyjnym rozpocznie się w tym roku budowa nowej drogi dojazdowej nad najbardziej popularne jezioro w Zagłębiu, a więc Pogorię III. Finalnie to będzie prawdziwy przełom, bowiem w rejonie ulicy Średniej powstanie nowy, ogromny parking na 500 samochodów, natomiast ten obecny, tuż nad zejściem na plażę, latem ma być zamknięty. Po to, by mogłyby się tu np. odbywać wydarzenia o charakterze plenerowym. Inaczej mają także kursować autobusy komunikacji miejskiej. Jak zatem będzie wyglądała drogowa rewolucja nad Pogorią III? Będzie miała trzy etapy.

– Nasz projekt polega na tym, by ruch w okolicach Pogorii III był bardziej płynny, co nie oznacza wcale, że chcemy w ten rejon ściągnąć jeszcze więcej samochodów i kierowców – mówi Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. – W pierwszym etapie planujemy dostosowanie ul. Siewierskiej do takich wymogów, by mogły się nią poruszać autobusy komunikacji miejskiej. Będzie to nadal droga jednokierunkowa, ale końcowy przystanek w lecie zostałby przeniesiony znacznie bliżej plaży miejskiej, w okolice dzisiejszego parkingu. To ułatwi dostęp tym, którzy z samochodów nie korzystają. By cały ruch był płynny powstaną też dwa nowe ronda. Jedno u zbiegu ul. Konopnickiej i Olszowej, a drugie u zbiegu ulic Granicznej, Olszowej i Siewierskiej. Powstanie również nowy, sezonowy parking na około 500 samochodów, między ul. Średnią a Graniczną, na zdegradowanym dziś terenie. Tam dojazd byłby możliwy i od ul. Olszowej, i od ul. Średniej. Wzdłuż tego całego ciągu komunikacyjnego powstaną także ścieżki rowerowe – dodaje.

Zmodernizowana ma zostać ul. Siewierska do parkingu przy plaży, a także powstanie nowa, asfaltowa droga wyjazdowa, która będzie prowadzić w większości po śladzie dzisiejszej drogi wyjazdowej – od ul. Malinowe Górki do ul. Konopnickiej. I po takiej właśnie pętli będą tu kursowały autobusy komunikacji miejskiej. W 2018 roku przyjdzie czas na nowy parking na 500 miejsc oraz wytyczenie nowej, szybkiej drogi dojazdowej do samego jeziora dla służb ratunkowych.

Na pozostałych odcinkach prowadzone będą niezbędne prace związane z likwidacją szkół powstałych zimą oraz bieżącym utrzymaniem dróg.

Dodatkowo w ramach „robót drogowych” prowadzone będą prace związane z remontami chodników:

- na ul. Morcinka od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do przystanku autobusowego po stornie McDonalda wraz z przejściem dla pieszych w rejonie samego przystanku

- na ul. Łańcuckiego na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. 9 Maja po stronie Technicznych Zakładów Naukowych

- po obu stronach ul. Granicznej od skrzyżowania z ul. Hempla do ul. Olszowej

- zagospodarowanie terenu przy ul. Kosmonautów na wysokości Zespołu Szkół Plastycznych


Już za 2-3 tygodnie rozpoczęcie prac przy budowie połączenia Poniatowskiego z Kolejową? To chyba bardzo optymistyczne, nie ogłoszono jeszcze przetargu. Gdy się pojawi przekonamy się jak rozwiązano planowane rondo, aby na samym torowisku na przejeździe nie tworzyły się korki.

Jednak nie zmienili planów, aby przebudowa układu komunikacyjnego przy Pogorii rozpoczęła się po wakacjach. A były niepokojące sygnały i dopiero co ogłoszono przetarg na projekt - pisałem o tym niedawno w wątku - "Pojezierze" i tam też jest mapka (mają być 3 ronda) i droga na Zieloną. I tak nie wiadomo jak będzie ostatecznie - będą warianty projektanta.

OOO i chodnik na Granicznej - dojście do Pogorii, a nie da się już po nim chodzić i wszyscy chodzą ulicą.
danielmdc
Oj kredyciki cisną na garba. Ten rok wygląda tragicznie jeżeli chodzi o inwestycje drogowe. Tak naprawdę nie dzieje się nic. Ale w roku wyborczym to na bank obiecane będzie wyremontowanie większości newralgicznych odcinków laugh.gif
:)
No i jeszcze tego samego dnia ogłoszono przetarg na połączenie Poniatowskiego z Kolejową i nowe rondo. Dla zainteresowanych do pobrania dokumentacja snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...mp;ident=101244

Na plus - będzie to rondo z normalną wysepką z zielenią i latarnią LED na środku. Nie będzie takie małe jak na Konopnickiej przy Biedronce, które połowa kierowców przecina przez środek. Do tego powstaną wyniesione przejścia dla pieszych oraz wyniesione skrzyżowanie Poniatowskiego z Kraszewskiego.
wykonawca nie będzie miał łatwo - bardzo dużo kolizji z podziemnymi instalacjami - kable i światłowody PKP, Orange, Netii, do tego Tauron, wodociągi i inne.

Po wybudowaniu powinno być trochę lepiej dla jadących Kolejową od strony dworca, gdzie teraz w szczycie korki czasami od przejazdu do Przybylaka. No ale czy nie będą się tworzyć korki na samym przejeździe - od ronda?
Po połączeniu z Poniatowskiego ruch na pewno jeszcze się zwiększy, do tego też na Kraszewskiego i 9 Maja / Konarskiego. Po wybudowaniu ronda, połączeniu Kolejowej z Sobieskiego i nowym układzie przy dworcu, trzeba już myśleć o następnym etapie - połączeniu z Al. Zagłębia Dąbrowskiego (i zakończeniu rondem na skrzyżowaniu z Graniczną) śladem niedoszłej DTŚ.

Jeśli szybko powstanie tunel koło dworca to bardzo odciąży się rejon tego nowego ronda i będzie ok. Jeśli nie to paraliż ulicy i przejazdu kolejowego. Tym bardziej, że mogli się dogadać z PKP i dobudować dodatkowy pas wzdłuż Kolejowej - dla oczekujących na zamkniętym przejeździe i z przeciwnej strony na nowym łączniku z Poniatowskiego.
vacu
CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Po wybudowaniu ronda, połączeniu Kolejowej z Sobieskiego i nowym układzie przy dworcu, trzeba już myśleć o następnym etapie - połączeniu z Al. Zagłębia Dąbrowskiego (i zakończeniu rondem na skrzyżowaniu z Graniczną) śladem niedoszłej DTŚ.

Ale jak to teraz połączyć? To by trzeba wyburzyć osiedle domów, stosunkowo nowe... Pytanie czy jest to połączenie aż tak krytyczne dziś aby to robić? Alternatywa na przejazd z centrum będzie średnia bo wąskim gardłem będzie przejazd - niby z rondem lepiej ale jak się przejazd zamknie to dalej będzie korek, to kto będzie ryzykował spośród tych, którzy nie muszą. A na Królowej Jadwigo -> Piłsudskiego aż tak się póki co nie korkuje aby desperacko szukać objazdów - chyba, że myślisz już na zapas o "zielonej mobilności" tongue.gif

warius
CYTAT(vacu @ wto, 18 kwi 2017 - 20:24) *
CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Po wybudowaniu ronda, połączeniu Kolejowej z Sobieskiego i nowym układzie przy dworcu, trzeba już myśleć o następnym etapie - połączeniu z Al. Zagłębia Dąbrowskiego (i zakończeniu rondem na skrzyżowaniu z Graniczną) śladem niedoszłej DTŚ.

Ale jak to teraz połączyć? To by trzeba wyburzyć osiedle domów, stosunkowo nowe... Pytanie czy jest to połączenie aż tak krytyczne dziś aby to robić? Alternatywa na przejazd z centrum będzie średnia bo wąskim gardłem będzie przejazd - niby z rondem lepiej ale jak się przejazd zamknie to dalej będzie korek, to kto będzie ryzykował spośród tych, którzy nie muszą. A na Królowej Jadwigo -> Piłsudskiego aż tak się póki co nie korkuje aby desperacko szukać objazdów - chyba, że myślisz już na zapas o "zielonej mobilności" tongue.gif

Ślad dtś odbija lukiem w stronę torów i przebiega zgodnie z obecnym wjazdem na wiadukt.
:)
Tak jak pisał "warius". Tylko w miejscu wiaduktu trzeba wymyślić jakieś bardziej skomplikowane rozwiązanie, albo najtaniej wymagałoby usypać nasyp - podjazd od strony Poniatowskiego wzdłuż torów i w miejscu zakrętu na szczycie wiaduktu skrzyżowanie lub rondo.

Dalej nie wiemy jaka będzie ostateczna wersja "zielonej mobilności", niektóre rozwiązania zapowiadały paraliż centrum. I tak pewnie wprowadzą możliwość poruszania się po buspasach dla taxi i samochodów np. powyżej 3 osób (1+2).
A teraz to się dziwię ilu ludzi ryzykuje stanie w korku na Kolejowej chcąc jechać - Kopernika - Augustynika - Poniatowskiego - Kraszewskiego - 9 Maja do Al. Zagłębia Dąbrowskiego i tak tracą więcej czasu w korku, a część widząc co się dzieje zawraca koło dworca (jeśli się da).
A są też tacy (i to całkiem sporo) którzy lubią stać w korku do przejazdu i jadą z centrum Kolejową Konopnickiej, Łączącą i wracają z powrotem na drugą stronę przez wiadukt do Al. Zagłębia Dąbrowskiego.
bzenek
CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
ogłoszono przetarg na połączenie Poniatowskiego z Kolejową i nowe rondo

powstaną (...) wyniesione skrzyżowanie Poniatowskiego z Kraszewskiego.

Interesujący eksperyment. Ciekawe jak się to sprawdzi w praktyce ?

CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Po wybudowaniu powinno być trochę lepiej

I to jest chyba najlepszy komentarz dla tej budowy.
Rewolucji na skalę miasta nie będzie.

CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Na plus -

Może są jakieś plusy ale mnie w oczy rzuca się minus wielki jak pas startowy. W zasadzie to on przysłania wszystkie plusy.

Jest to sprawa przedłużenia kontrpasa rowerowego z Konopnickiej na rondo i przez rondo. Trudno było wymyślić bardziej idiotyczne rozwiązanie.

Za skrzyżowaniem z Kopernika kontrpas (a może już teraz dwukierunkowy pas ?) wedrze się na chodnik strasząc pieszych. A następnie razem z pieszymi stanie aby przepuścić auta na Poniatowskiego i razem z pieszymi wpadnie na przejazd. Na przejeździe trza się wbić miedzy auta bo za przejazdem będzie już tylko chodnik więc rowery won na jezdnię.

I to wszystko na rondzie otoczonym wyniesionymi przejściami dla pieszych.
A więc auta i rowery osiągając identyczne małe prędkości mogłyby pokojowo (i bezinwestycyjnie) koegzystować. A tu wywalimy kupę kasy otrzymując wyjątkowy bubel angry2.gif

Pojawia się trudne pytanie jak jechać z Pogorii rowerem zgodnie z przepisami ??
Nie znam na nie odpowiedzi.

W efekcie na nowym rondzie auta będą miały nieco lepiej, piesi nieco lepiej, a rowery... nie będą widziały jak się zachować. A potem będziemy oglądać dzielnych policjantów wyrabiających normę mandatową.

To jest zadziwiające, że miasto kreujące się na "rowerową dąbrowę" i szykujace rewolucję "zielonej mobilności, nie jest w stanie wdrożyć żadnego sensownego rowerowego projektu. blink.gif

warius
CYTAT(bzenek @ czw, 20 kwi 2017 - 21:32) *
To jest zadziwiające, że miasto kreujące się na "rowerową dąbrowę" i szykujace rewolucję "zielonej mobilności, nie jest w stanie wdrożyć żadnego sensownego rowerowego projektu. blink.gif


offtop ale za każdym razem jeżdżąc po okolicznych dobrze oznakowanych szlakach rowerowych (np. Olkusz, Jaworzno) zastanawiam się co takiego rowerowego jest w Dąbrowie, bo dużo się o tym słyszy, a mało robi. W Jaworznie rozpoczynają budowę rowerowej autostrady, bezkolizyjnej umożliwiającej przejazd z pn i pd do centrum miasta. a u nas?
:)
@bzenek

W planach jest też budowa ronda z drugiej strony przejazdu na skrzyżowaniu Konopnickiej i Limanowskiego i może będzie ten kawałeczek "kontynuacji". Ale kiedy?
marcin.p
Dzisiaj miałem okazję jechać ul.Zakładową i... Mam nadzieję, że w mieście nie powstanie już ani 1m ścieżki rowerowej! Piękna ścieżka po prawej stronie drogi, jadąc w kierunku Gołonoga a wszyscy na jezdni. Fakt, że na ścieżce są piesi ale nie przesadzajmy. Skoro więc rowerzyści nie potrafią korzystać ze "swojej" infrastruktury, to po co na to wydawać pieniądze? Po co budować rowerowe autostrady skoro oni i tak pojadą po jezdni? Ale wjedź autem na ścieżkę... Banda hipokrytów!
Rokko31
CYTAT(marcin.p @ pon, 01 maj 2017 - 19:57) *
Dzisiaj miałem okazję jechać ul.Zakładową i... Mam nadzieję, że w mieście nie powstanie już ani 1m ścieżki rowerowej! Piękna ścieżka po prawej stronie drogi, jadąc w kierunku Gołonoga a wszyscy na jezdni. Fakt, że na ścieżce są piesi ale nie przesadzajmy. Skoro więc rowerzyści nie potrafią korzystać ze "swojej" infrastruktury, to po co na to wydawać pieniądze? Po co budować rowerowe autostrady skoro oni i tak pojadą po jezdni? Ale wjedź autem na ścieżkę... Banda hipokrytów!

Nie ukrywajmy Nam jeszcze daleko do standardów myślenia np. Holendrów w tym temacie, często robimy coś na przekór bo wydaje Nam się że tak jest lepiej
warius
CYTAT(marcin.p @ pon, 01 maj 2017 - 19:57) *
Dzisiaj miałem okazję jechać ul.Zakładową i... Mam nadzieję, że w mieście nie powstanie już ani 1m ścieżki rowerowej! Piękna ścieżka po prawej stronie drogi, jadąc w kierunku Gołonoga a wszyscy na jezdni. Fakt, że na ścieżce są piesi ale nie przesadzajmy. Skoro więc rowerzyści nie potrafią korzystać ze "swojej" infrastruktury, to po co na to wydawać pieniądze? Po co budować rowerowe autostrady skoro oni i tak pojadą po jezdni? Ale wjedź autem na ścieżkę... Banda hipokrytów!


to nie jest piękna ścieżka tylko chodnik z kostki brukowej.
Robuś
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?
Bathurst
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy
marcin.p
CYTAT(Bathurst @ wto, 02 maj 2017 - 20:19) *
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy


Co to zmienia? Art.33 Kodeksu Drogowego radzę poczytać...
Paulus77
Chcialbym poruszyc nowy (stary) temat ulicy marianki biegnacej wzdluz pogorii IV a bedacej jednoczesnie droga dojazdowa do posesji.



Latem a szczegolnie w weekend, na tym odcinku ma miejsce prawdziwy armagedon, masa ludzi na rowerach, rolkach a do tego auta (w tym moje) probujace przebic sie do domu lub w druga strone do centrum. Wiekszosc korzystajacych, traktuje ruch samochodowy w tym miejscu jako cos niewlasciwego, troche jakbysmy jezdzili po chodniku, prowadzi to do nieciekawych sytuacji. Na przyklad facet jedzie na rolkach srodkiem ze sluchawkami na uszach, za nim sasiad delikatnie gazuje, krzyczy ale gosc nie slyszy lub udaje, sasiad wiec w koncu trabi. Calosc konczy sie szarpanina na srodku drogi. Kiedy jade tamtedy autem zawsze znajdzie sie ktos wymachujacy rekami, czy rzucajacy kur...mi.
No ale do rzeczy, na mapce na czerwono zaznaczylem obecna droge i jak slyszalem, nie nalezy ona do miasta i stanowi droge techniczna do obslugi zbiornika. Pytanie, czy da sie ta droge jakos poszerzyc? Wystarczylby dodatkowy metr szerokosci.
Na zielono wytyczylem tez alternatywna sciezke nad samym jeziorem, wlasciwie tam istnieje, tyle ze dzika i przebiega chyba przez prywatne grunty. Nie wiem co mowi prawo na temat odleglosci dzialki od wody, tzn. na pewno jakas tam odleglosc od lustra wody musi byc udostepniona na cele miedzy innymi komunikacyjne. Pytanie czy daloby rade tamtedy puscic ruch rekreacyjny, utwardzajac odcinek nad samym jeziorem?

warius
CYTAT(marcin.p @ śro, 03 maj 2017 - 17:53) *
CYTAT(Bathurst @ wto, 02 maj 2017 - 20:19) *
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy


Co to zmienia? Art.33 Kodeksu Drogowego radzę poczytać...



Niczego to nie zmienia, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt nazywania chodnika z kostki brukowej piękną ścieżką rowerową, takie stwierdzenie sobie przeczy. Gdyby była asfaltowa to ludzie z pewnością wybraliby ją zamiast asfaltu na ulicy, bo akurat równy. Co więcej w stronę Gołonoga z tej ścieżki nawet nie da się zjechać na ulicę i kontynuować jazdy normalnie, bo krawężnik wysoki na 20cm i dla wielu ludzi jest przeszkodą.

Przytaczać paragrafy można ale to nic nie zmieni w podejściu ludzi do urzędniczych decyzji i ich respektowania jeśli są "od czapy" i tylko na papierze wszystko wygląda dobrze, tak jak wspomniana ścieżka pseudo-rowerowa.
marcin.p
CYTAT(warius @ czw, 04 maj 2017 - 11:50) *
CYTAT(marcin.p @ śro, 03 maj 2017 - 17:53) *
CYTAT(Bathurst @ wto, 02 maj 2017 - 20:19) *
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy


Co to zmienia? Art.33 Kodeksu Drogowego radzę poczytać...



Niczego to nie zmienia, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt nazywania chodnika z kostki brukowej piękną ścieżką rowerową, takie stwierdzenie sobie przeczy. Gdyby była asfaltowa to ludzie z pewnością wybraliby ją zamiast asfaltu na ulicy, bo akurat równy. Co więcej w stronę Gołonoga z tej ścieżki nawet nie da się zjechać na ulicę i kontynuować jazdy normalnie, bo krawężnik wysoki na 20cm i dla wielu ludzi jest przeszkodą.

Przytaczać paragrafy można ale to nic nie zmieni w podejściu ludzi do urzędniczych decyzji i ich respektowania jeśli są "od czapy" i tylko na papierze wszystko wygląda dobrze, tak jak wspomniana ścieżka pseudo-rowerowa.


Krawężnik powiadasz? A jaki problem pojechać ścieżką w prawo, za kilka metrów skręcić w lewo na drogę gruntową i wyjechać na ul.zakładową?
Asfalt powiadasz? Wzdłuż Piłsudskiego jest asfalt i kto z tego korzysta?
Bathurst
CYTAT(warius @ czw, 04 maj 2017 - 11:50) *
CYTAT(marcin.p @ śro, 03 maj 2017 - 17:53) *
CYTAT(Bathurst @ wto, 02 maj 2017 - 20:19) *
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy


Co to zmienia? Art.33 Kodeksu Drogowego radzę poczytać...



Niczego to nie zmienia, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt nazywania chodnika z kostki brukowej piękną ścieżką rowerową, takie stwierdzenie sobie przeczy. Gdyby była asfaltowa to ludzie z pewnością wybraliby ją zamiast asfaltu na ulicy, bo akurat równy. Co więcej w stronę Gołonoga z tej ścieżki nawet nie da się zjechać na ulicę i kontynuować jazdy normalnie, bo krawężnik wysoki na 20cm i dla wielu ludzi jest przeszkodą.



Dokładnie, niedopracowane to jest. Krawężnik jest tego dobitnym przykładem. Powinno się likwidować ciągi pieszo - rowerowe a tworzyć oddzielnie chodniki i ścieżki. Ostatni przykład wypadku na P3 podczas biegu Color Run, gdzie rowerzystka wjechała w uczestniczkę biegu ( dziecko) a ta wylądowała w szpitalu może nie skończył by się tak dramatycznie gdyby te dwie grupy użytkowników miałyby oddzielne tory dla siebie.
warius
CYTAT(marcin.p @ czw, 04 maj 2017 - 12:32) *
CYTAT(warius @ czw, 04 maj 2017 - 11:50) *
CYTAT(marcin.p @ śro, 03 maj 2017 - 17:53) *
CYTAT(Bathurst @ wto, 02 maj 2017 - 20:19) *
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy


Co to zmienia? Art.33 Kodeksu Drogowego radzę poczytać...



Niczego to nie zmienia, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt nazywania chodnika z kostki brukowej piękną ścieżką rowerową, takie stwierdzenie sobie przeczy. Gdyby była asfaltowa to ludzie z pewnością wybraliby ją zamiast asfaltu na ulicy, bo akurat równy. Co więcej w stronę Gołonoga z tej ścieżki nawet nie da się zjechać na ulicę i kontynuować jazdy normalnie, bo krawężnik wysoki na 20cm i dla wielu ludzi jest przeszkodą.

Przytaczać paragrafy można ale to nic nie zmieni w podejściu ludzi do urzędniczych decyzji i ich respektowania jeśli są "od czapy" i tylko na papierze wszystko wygląda dobrze, tak jak wspomniana ścieżka pseudo-rowerowa.


Krawężnik powiadasz? A jaki problem pojechać ścieżką w prawo, za kilka metrów skręcić w lewo na drogę gruntową i wyjechać na ul.zakładową?
Asfalt powiadasz? Wzdłuż Piłsudskiego jest asfalt i kto z tego korzysta?

jeszcze mniejszy problem jechać ulicą zakładową od samego początku i nie skręcać w prawo, w lewo i na koniec drogą gruntową.

Żeby być w zgodzie z przepisami to jeszcze pod drodze tego ciągu pieszo-rowerowego mamy skrzyżowanie z małym placykiem asfaltowym, gdzie najczęściej parkują windsurferzy, w tym miejscu wypadałoby zejść z roweru i go przeprowadzić przez jezdnię, bo nie ma wyznaczonego przejazdu...


vacu
CYTAT(warius @ czw, 04 maj 2017 - 11:50) *
CYTAT(marcin.p @ śro, 03 maj 2017 - 17:53) *
CYTAT(Bathurst @ wto, 02 maj 2017 - 20:19) *
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy


Co to zmienia? Art.33 Kodeksu Drogowego radzę poczytać...



Niczego to nie zmienia, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt nazywania chodnika z kostki brukowej piękną ścieżką rowerową, takie stwierdzenie sobie przeczy.

A co jest nie tak z kostką? Akurat jeżdżę tam często a koła mam cienkie w rowerze i nie bardzo rozumiem dlaczego niby kostka miałaby stanowić problem dla cyklisty? Ja nie odczuwam dyskomfortu na tej kostce. Rolki co innego ale rower?
warius
CYTAT(vacu @ sob, 06 maj 2017 - 12:08) *
CYTAT(warius @ czw, 04 maj 2017 - 11:50) *
CYTAT(marcin.p @ śro, 03 maj 2017 - 17:53) *
CYTAT(Bathurst @ wto, 02 maj 2017 - 20:19) *
CYTAT(Robuś @ wto, 02 maj 2017 - 18:34) *
Ale znaki chyba wskazują inaczej, bo ciąg pieszy znajduje się bliżej brzegu jeziora, jeśli się dobrze orientuję?


Jednak tak nie jest. Znak pokazują na ciąg pieszo-rowerowy


Co to zmienia? Art.33 Kodeksu Drogowego radzę poczytać...



Niczego to nie zmienia, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt nazywania chodnika z kostki brukowej piękną ścieżką rowerową, takie stwierdzenie sobie przeczy.

A co jest nie tak z kostką? Akurat jeżdżę tam często a koła mam cienkie w rowerze i nie bardzo rozumiem dlaczego niby kostka miałaby stanowić problem dla cyklisty? Ja nie odczuwam dyskomfortu na tej kostce. Rolki co innego ale rower?


To już kwestia indywidualna, ja tylko doszukuję się przyczyny dlaczego niektórzy wolą jechać po asfalcie obok i narażać się na mandat i/lub gniew kierowców samochodów.
pasqudek
@warius: art. 33 kodeksu drogowego.
:)
W DG ścieżki rowerowe są do tego fatalnie oznakowane. Poziome oznakowanie właściwie nie istnieje, a to podstawa.
Taki problem z poruszaniem się ulicą zamiast równolegle biegnąca drogą rowerową jest standardem w całym regionie. I tak robią nie tylko przypadkowi rowerzyści. Wkurzające jest to też np. w Zagórzu wzdłuż Mieroszewskich
:)
Jest przetarg:
"Remont jezdni i chodników w ul. Morcinka, Łańcuckiego, Graniczna, Odrodzenia i zagospodarowanie terenu przy Liceum Plastycznym w Dąbrowie Górniczej"

Wzdłuż Morcinka powstanie też droga rowerowa.
:)
CYTAT
gazeta.pl



Przy dojeździe do Huty Katowice w miejscu sygnalizacji świetlnej powstanie rondo

Jeszcze w tym roku na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Tworzeń w Dąbrowie Górniczej powinna się rozpocząć budowa ronda, które znacznie usprawni ruch przy dojeździe do dąbrowskiego oddziału ArcelorMittal Poland.

Od połowy marca przy al. Piłsudskiego trwa przebudowa wiaduktu nad torami kolejowymi. Z tego powodu ruch na fragmencie jednej z jezdni odbywa się w dwóch kierunkach, dodatkowo wyłączona została również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Tworzeń. W tym miejscu powstało tymczasowe rondo.

Jak się okazuje, dąbrowski magistrat planuje na stałe wprowadzić w tym miejscu ruch okrężny. Wiceprezydent Marcin Bazylak pomysłem budowy ronda na skrzyżowaniu podzielił się z mieszkańcami na swoim facebookowym profilu.

Większość opinii była pozytywna, przy okazji dąbrowianie podkreślali, że rondo musi być pełnowymiarowe ze względu na tiry, które po przebudowie wiaduktu powrócą na tę część al. Piłsudskiego.

Dąbrowa Górnicza otrzymała 4 mln zł dotacji na przebudowę wiaduktu
– Zlecamy opracowanie koncepcji, a następnie projektu. Budowa może się rozpocząć jeszcze w tym roku – powiedział nam Marcin Bazylak.

Problemem na pewno nie będą pieniądze na inwestycję. Po pierwsze, miasto szacowało, że przebudowa wiaduktu nad torami kolejowymi będzie kosztowała około 10 mln zł, ale Banimex podjął się zadania za 5,5 mln zł. – Dodatkowo dostaliśmy informację, że na inwestycję Dąbrowa Górnicza otrzyma 4 mln zł dotacji – zdradza wiceprezydent.

Dąbrowianie sugerują, że rondo powinno powstać również kilkaset metrów przed skrzyżowaniem al. Piłsudskiego z ul. Tworzeń, czyli na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kasprzaka. W godzinach szczytu włączenie się do ruchu z tej drugiej ulicy bywa czasochłonne. – Mamy jeszcze kilka pomysłów na usprawnienie ruchu, a rondo w tym miejscu zajmuje jedno z pierwszych miejsc – zapewnia wiceprezydent.

bzenek
CYTAT(:) @ czw, 18 maj 2017 - 09:02) *
Jest przetarg:
"Remont jezdni i chodników w ul. Morcinka, Łańcuckiego, Graniczna, Odrodzenia i zagospodarowanie terenu przy Liceum Plastycznym w Dąbrowie Górniczej"

Wzdłuż Morcinka powstanie też droga rowerowa.

Nie Uśmieszku, nie powstanie droga rowerowa... tylko ścieżka. rolleyes.gif
A słowo ścieżka jest dla rowerzystów synonimem słowa "bubel".
Choćby dlatego, że prowadzi znikąd donikąd.

Ulica Morcinka, dzięki umiarkowanemu ruchowi, nadawała się pięknie na zamianę jednego pasa samochodowego na pas rowerowy.
Kosztowałoby to parę litrów farby.

Baa... można było nic nie robić. Na tej ulicy auta i rowery współistnieją bezkolizyjnie.

Ale urząd wolał wydać pieniądze na durną ścieżkę z której nikt nie będzie korzystał.

Co gorsza, w tym samy przetargu zbudują nam ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Kosmonutów.
Ale tam już mamy komfortowe wydzielone pasy rowerowe na jezdni !!!

Coś niedobrego dzieje się w dąbrowskim urzędzie. Bubel rowerowy goni bubel.
Ww. przypadek Kosmonautów sugeruje, że urzędnicy nawet nie byli na miejscu zlecanych robót blink.gif
Leszek
Tylko, że na wysokości Plastyka już chyba nie ma wydzielonego pasa dla rowerów? Wstyd się przyznać, jeżdżę tu samochodem codziennie i nie zwróciłem uwagi, gdzie się kończy, ale chyba przed skrzyżowaniem z III Powstania Śl.
bzenek
CYTAT(Leszek @ wto, 30 maj 2017 - 21:28) *
Tylko, że na wysokości Plastyka już chyba nie ma wydzielonego pasa dla rowerów?

Aż mnie zatkało z wrażenia i zacząłem szukać po różnych www.

Znalazłem takie foto z 2013 -> LINK

Wygląda z tego, że na wysokości Plastyka pasy rowerowe jeszcze są. Kończą się chyba dopiero przy wjeździe na parking kościoła.
Leszek
Dziś rano specjalnie zwróciłem uwagę - są za skrzyżowaniem z III Powstania, ale pas w stronę centrum kończy się wcześniej, niż wjazdy na parkingi, na ich wysokości są już dwa pasy dla samochodów. Więc nie jest to całkiem nieuzasadnione, żeby zrobić DDR przed plastykiem.
Grzegorz-dg
Rozpoczeła się naprawa w ramach gwarancji drogi rowerowej wzdłuż ul .Piłsudskiego -Wzgórze Gołonowskie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.