Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
Na Morcinka przy przejściu dla pieszych są nowe słupy - może będzie kolejne aktywne przejście, a może tylko jego doświetlenie
warius
Z FB któregoś radnego:

"Ulica Augustynika to kolejna inwestycja, która realizowana będzie w roku 2022 - przy okazji modernizacji sieci wodociągowej przebudowana zostanie cała ulica od świateł przy ul. Królowej Jadwigi do skrzyżowania prz I LO. Powstaną nowe ronda, ścieżka rowerowa, a także nowe bezpieczne przejścia dla pieszych. "
:)
^^^
tylko, czy z tych planów coś wyjdzie, do tego to tylko jakiś wpis na fb. Mówiło się o tym od lat.

w tym roku (było w BIP) miało być dla przypomnienia (planowane przetargi):

CYTAT
Przebudowa drogi wojewódzkiej DW 790 na odcinku od ul. Koksowniczej do granicy miasta Dąbrowa Górnicza- Łazy - 36 mln - 3 kwartał

Renowacja rowów odwadniających oraz zbieranie nadmiarów ziemi z poboczy dróg na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - 6,5 mln 2 kwartał

Budowa drogi łączącej ulicę Fabryczną z ulicą Szklanych Domów w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa, modernizacja odcinków dróg gminnych i powiatowych - 6 mln zł - 3 kwartał

Przebudowa pasa drogowego ulicy Struga wraz z wykonaniem dróg dla rowerów oraz ciągów pieszych - 3,68 mln - 1 kwartał

Przebudowa ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Etap II ? przebudowa jezdni na odc. od skrzyżowania z ul. Młodych do ul. Piłsudskiego - 15,2 mln - 3 kwartał


Przeróżne plany znikają z prognoz finansowych. Nie tylko komunikacyjne, a przeróżne, nawet te które miały gotowe projekty, albo już został zrealizwoany jakiś etap. Często przez kilka lat przesuwa się realizacje na kolejne lata, aż w końcu inwestycje i plany znikają całkiem. Znienacka pojawiają się nowe, które też często spotyka i tak podobny los...
warius
Akurat myślę, że Augustynika doczeka się realizacji. Poniższe z PD i jest też na stronie urzędu. I pokrywa się z tą mapką "zielonej mobilności" https://zieloneswiatlo.dg.pl/wp-content/upl...1/09/mapa_1.jpg

CYTAT
Nim wspomnianym ciągiem dojedziemy do wejścia do parku Hallera naprzeciwko Pałacu Kultury Zagłębia, warto wspomnieć o zmianach na skrzyżowaniu z ul. Augustynika. – W celu poprawy płynności ruchu, wjazd i wyjazd z ul. Augustynika zostaną utrzymane tylko w relacji prawoskrętnej – zapowiada Krzysztof Serafiński.

Powyższe oznacza, że przy jezdni w kierunku Gołonoga zniknie pas do skrętu w lewo i przejazd przez tory. Istniejące przejście dla pieszych zostanie rozbudowane o przejazd rowerowy: w niedalekiej przyszłości ciąg pieszo-rowerowy powstanie także wzdłuż ul. Augustynika. Dojedziemy nim m.in. na planty i dalej na Pogorię III oraz do centrów przesiadkowych w centrum i Gołonogu.
luket
Czy w Dąbrowie mamy obecnie utrzymanie bieżące dróg? Na Struga, która jest w katastrofalnym stanie, pojawiły się wyrwy, dzięki którym trzeba jeździć slalomem. Zgłosiłem na naprawmyto, i z tego co widzę jest już kilka podobnyych zgłoszeń na stan jezdni. Od października na każde zgłoszenie jest ctrl+c ctrl+v o trści:

CYTAT
Po zawarciu nowej umowy w zakresie bieżącego utrzymania sieci dróg i infrastruktury pasa drogowego ubytki zostaną zabezpieczone. Z uwagi na fakt, że nie ma możliwości usunięcia zagrożenia w chwili obecnej alert zostanie oznaczony jako: "Nie zostanie naprawiony".


Rozumiem, że czekają, aż ktoś urwie koło i zgłosi się po odszkodowanie.

:)
Struga miała być całkowicie wyremontowana wraz z nowymi parkingami w tamtym roku. Ciekawe kiedy się doczeka. Może będzie zgłoszona do jakiegoś dofinansowania hmmm

Problem z bieżącym utrzymaniem dróg jest od kilku lat. Wyraźnie widać, że kiedyś było lepiej z łataniem dziur i szczególnie oznakowaniem poziomym. Od dawna są jakieś problemy z przetargami na to utrzymanie.
warius
Plan na 2022:

Przebudowa pasa drogowego ulicy
Struga w Dąbrowie Górniczej.

Przebudowa pasa drogowego ulicy
Ludowej w Dąbrowie Górniczej.

Budowa drogi łączącej ulicę
Sobieskiego z ulicą Grynia w
Dąbrowie Górniczej.

Budowa drogi łączącej ul.
Fabryczną z ulicą Szklanych
Domów w Dąbrowie Górniczej.

Przebudowa pasa drogowego ulicy
Ujejskiej i ul. Broniewskiego w
Dąbrowie Górniczej.

Przebudowa pasa drogowego ulicy
Staszica i Oddziału A.K. Ordona w
Dąbrowie Górniczej.

Przebudowa pasa drogowego ul.
Księdza Grzegorza Augustynika
wraz z wykonaniem dróg dla
rowerów oraz ciągów pieszych w
Dąbrowie Górniczej.

Przebudowa ul. Ratanice.

"Modernizacja i przebudowa
alternatywnego układu dla głównej
osi komunikacyjnej w Dąbrowie
Górniczej " Pod tym hasłem kryje się chyba budowa nowej drogi od ul. Kolejowej do ul. Granicznej.
:)
Oby w tym roku udało się zrealizować plany. Pewnie będą występować też o jakieś dofinansowania.
I jest już połączenie Sobieskiego z Grynia. Oby się udało, i niedługo to rondo było takie zaślepione z jednej strony. Plany ambitne. Fajnie

Za to przejście aktywne na Al Róż żyje już swoim życiem. Nawet jak miga to jakoś za szybko. Czy to warunki pogodowe, ale to też czujniki powinny być jakoś na to odporne, albo już popsute
Pooch
Witam. Macie informacje jak wyglądają dalsze etapy remontu ul. Letniej i dokończenia ronda na Sobieskiego? Obecnie chyba nic się nie dzieje. Z tego co słyszałem, to pewne przy rondzie i obwodnicy centrum miały wrócić w grudniu.
warius
^^ Zima trzyma wink.gif

Na Facebooku, Nowak-Mosty pisał, że Complex wznowi pracę na Sobieskiego jak tylko pogoda pozwoli.
warius
luket
Ciekawe, czy to oznacza większą akcję w całym mieście? Na dąbrowskiej grupie na fb w kwestii dziur widać głosy z całego miasta, a do tej pory jedyne działanie to wstawianie sierżantów na środku drogi i znaków drogowych o uszkodzonej jezdni.
Jeszcze jakieś dwa tygodnie temu ktoś z UM na fb odpisywał, że w dalszym ciągu nie ma rozstrzygniętego przetargu na utrzymanie dróg.
:)
No ta zima dróg nie oszczędza. Taka łagodna, wilgotna zima to najgorsze co może być dla dróg, w dzień odwilż, a w nocy przymrozki i wszystkie spękania rozsadza. Lata temu bardziej dbano i zalewano pęknięcia czymś smołopodobnym, tak jak teraz na Majakowskiego (z gwarancji). Gdy się tego nie robi to potem trzeba łatać już dziury.
A o dziurach nie będę opisał, bo każdy kto jeździ to wie jak wyglądają teraz miejskie ulice. Nie wiem jak teraz, ale nawet na Sobieskiego kilka dni temu była taka dziura (w stronę Będzina przy Urzędzie Pracy na końcu odcinka przebudowywanego na rondo), że można uszkodzić samochód.
To już nie tylko dyskomfort, ale wiele bardzo głębokich, zagrażających bezpieczeństwu i grożących uszkodzeniami.
Rokko31
Niestety na drogach regionu jest tragedia, dziura na dziurze, trzeba czasem slalomem jechać a przy takiej śliskiej jezdni to niebezpieczne. Podejrzewam że na koniec sezonu będzie jeszcze gorzej i zawieszenia aut będą do naprawy. sad.gif
Daniel
CYTAT(Rokko31 @ śro, 02 lut 2022 - 18:31) *
Niestety na drogach regionu jest tragedia, dziura na dziurze, trzeba czasem slalomem jechać a przy takiej śliskiej jezdni to niebezpieczne. Podejrzewam że na koniec sezonu będzie jeszcze gorzej i zawieszenia aut będą do naprawy. sad.gif


Jest tragicznie, po niektórych drogach strach jeździć.
Zaczynam podejrzewać, że to jeden z tajnych punktów planu o kryptonimie "zielona mobilność".
luket
Chyba widać światełko w tunelu, właśnie zauważyłem na Chopina ekipę łatającą doraźnie dziury w asfalcie.
:)
CYTAT
UM

KIEDY ZNIKNĄ DZIURY W DROGACH?

O usuwaniu dziur w drogach rozmawiamy z Arkadiuszem Grządzielem, naczelnikiem Wydziału Infrastruktury Miejskiej, odpowiedzialnym za utrzymanie dróg w Dąbrowie Górniczej.

W czasie jazdy po mieście można odnieść wrażenie, że mamy plagę słupków i dziur w drogach. Czy stało się coś wyjątkowego, że jest ich tak dużo?

Arkadiusz Grządziel: – Ten czas i pora roku zawsze powodują więcej uszkodzeń w drogach. Warunki atmosferyczne – mróz, śnieg i deszcz, a następnie odwilż – sprawiają, że stan techniczny dróg w tym czasie się pogarsza.

Czyli winne jest słynne „przejście przez zero”: woda wsiąka w asfalt, później zamarza i rozsadza szczeliny, które w końcu zamieniają się w „kratery”.

– To są sytuacje, które występują nagle i często, dlatego podpisaliśmy w zeszłym tygodniu doraźną umowę na likwidację największych zagrożeń. Prace rozpoczęły się 4 lutego.

Zlikwidowaliśmy największe zagrożenia w rejonie Gołonoga, Centrum i Mydlic. Obecnie wykonujemy prace na terenach zielonych. W miarę jak ubytki będą się znowu pojawiać, będziemy starali się szybko likwidować kolejne zagrożenia.

Natomiast przetarg na umowę z większym zakresem – finansowym i rzeczowym – będziemy w tej chwili ogłaszać. Po wyłonieniu wykonawcy wejdziemy wiosną zakresie znacznie szerszym niż obecnie.

Na stronie Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie przeczytałem, że zgłoszenie ubytku nie zawsze oznacza, że jest on od razu naprawiany. Ale zagrożenia bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg są usuwane maksymalnie w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. Jak jest w przypadku Dąbrowy Górniczej?

– Jeśli tylko warunki atmosferyczne pozwalają, interwencyjnie staramy się działać natychmiast.

A jednak przed pracami, które rozpoczęły się w czwartek 4 lutego, przez kilka wcześniejszych tygodni nic się nie działo. No może poza słupkami, których zaczęło przybywać na drogach.

– Umowę, jak wspomniałem, podpisaliśmy w zeszłym tygodniu. Do czasu, gdy tej umowy nie mieliśmy, zagrożenia zabezpieczaliśmy. Zabezpieczanie zagrożeń polegało na ich oznakowaniu oraz zabezpieczaniu urządzeniami BRD, czyli tak zwanymi potocznie pachołkami.

Takiej doraźnej umowy nie można było podpisać wcześniej?

– Skończyła nam się dwuletnia umowa na bieżące utrzymanie dróg, obecnie w przygotowaniu jest dokumentacja przetargowa do postępowania na nową umowę. Ze względu na porę roku podjęliśmy więc decyzję o jak najszybszym podpisaniu doraźnej umowy.

W przypadku dwuletniej umowy skończył się termin czy wyczerpała się przewidziana umową kwota?

– To były dwie umowy – na centrum i tereny zielone – i skończyły nam się terminy.

Nie można więc było wcześniej wybrać firmy, która reagowałaby interwencyjnie?

– Przygotowaliśmy tę umowę, którą właśnie realizujemy…

Ogłosimy na dniach postępowanie na likwidację zagrożeń, która poprzedzi długoterminową czteroletnią umowę. Po wyborze wykonawcy będziemy mogli od wiosny w znacznie szerszym zakresie realizować te naprawy, które robimy teraz doraźnie.

Realizacja prac interwencyjnych też jest uzależniona od warunków atmosferycznych?

– Tak, trzeba mieć na uwadze, że nawet awaryjne usuwanie zagrożeń i doraźna likwidacja ubytków może być prowadzona w odpowiednim reżimie budowlanym. Na pewno nie może to być wykonywane podczas opadów śniegu i w mrozie.

Łatamy dziury na zimno czy na ciepło?

– Mamy przewidzianą jedną i drugą technologię. Póki co wykonujemy technologię masy na ciepło. Technologia na zimno jest szybsza, natomiast myślę, że przeciętny kierowcy nie odróżni masy na zimno od masy na ciepło, ponieważ standard wykonania tej usługi eksploatacyjnie jest bardzo podobny. Podkreślam jednak, że w obu przypadkach jest to obecnie doraźna, a nie docelowa naprawa dróg.

Czyli w ramach bieżącego utrzymania dróg trzeba będzie to poprawić?

– Tak, musimy się liczyć z tym, że po okresie zimowym trzeba będzie wejść na bieżące utrzymanie w zakresie zdecydowanie szerszym niż tylko naprawa tego, co zostało uszkodzone zimą.

Priorytety?

– Cały czas chcemy w miarę jak najszybciej usuwać zagrożenia, które niewątpliwie będą się jeszcze pojawiały. To co najważniejsze, to utrzymać przejezdność układu drogowego.

Wielu kierowców jako przykład nieprzejezdności podaje nieprzebudowany w minionych latach i dziurawy odcinek ulicy Kasprzaka. Czy ona też jest na liście priorytetów?

– Tak, Kasprzaka jest na liście priorytetów, podobnie jak i pobliska ulica Podlesie.
warius
warius
CYTAT
17 lutego 2022
Na Staszicu powstanie rondo. Ułatwi komunikację z S1 i DK94

Dąbrowa Górnicza otrzymała dofinansowanie do przebudowy ponad 2-kilometrowego odcinka ulic Oddziału AK Ordona i Staszica. To dobra wiadomość dla kierowców i rowerzystów.

Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 3 876 726,50 zł to połowa kosztów szacowanej na ponad 7,7 mln zł inwestycji. Pieniądze trafią do miasta w dwóch transzach: 1 291 639 zł w 2022 roku i 2 585 123,50 zł w 2023 roku.

Złożony przez miasto wniosek o dofinansowanie dotyczył powiatowego odcinka o długości 2,1 km między skrzyżowaniem ul. Staszica z ul. Jana Ziemby a skrzyżowaniem ul. Oddziału AK Ordona z ul. Hotelową.

Najważniejszą częścią inwestycji będzie budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Staszica z łącznicami S1 i DK94 – zapowiada Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.

Projekt przewiduje także budowę drogi rowerowej (na całym przebudowywanym odcinku) i chodnika (od skrzyżowania z ul. Świerkową do Ziemby).

Inwestycja w Strzemieszycach Wielkich i na Staszicu rozpocznie się w tym roku i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zakończy na przełomie 2022 i 2023 roku.

Miasto dysponuję także dokumentacją projektową na przebudowę gminnego odcinka ul. Staszica (od Ziemby do Wojska Polskiego) i również będzie zabiegać o dofinansowanie tej inwestycji.

Przebudowa ulicy Augustynika na liście rezerwowej

Miasto wnioskowało także o 3,7 mln zł dofinansowania do planowanej przebudowy ul. Augustynika. Jak poinformował w środę Śląski Urząd Wojewódzki, wniosek trafił na listę rezerwową.

Projekt przebudowy ul. Augustynika przewiduje m.in. budowę rond na skrzyżowaniach z ulicami Cieplaka i Orzeszkowej, wyniesionej tarczy skrzyżowania przy Wojska Polskiego, a także ciągu pieszo-rowerowego i nowego chodnika.

Przy okazji prac przy Augustynika ułożenie nowego wodociągu planują Dąbrowskie Wodociągi.
:)
^^^
Fajna inwestycja i wyeliminuje kolizje na tym skrzyżowaniu. Niektórzy zjeżdżający z DK94 nie spodziewają się skrzyżowania i nie widzą znaku. Do tego tam ciemno. Jedno niebezpieczne miejsce mniej.
Tylko dlaczego nie zbudują na całym odcinku chodnika. Kilkaset metrów i Staszic byłby połączony ze Strzemieszycami. Przecież zdarza się, że ktoś tam idzie jezdnią. Trzeba łączyć to pofragmentowane miasto na wszelkie sposoby.

To co teraz z Augustynika, chyba przy tylu innych inwestycjach na razie ta będzie w poczekalni i marne szanse na ten rok.
warius
Przy braku chodnika i pobocza można chodzić po DDR ustępując rowerzystom. Sytuacja analogiczna do pasów rowerowych na Św. Antoniego będzie. Nie idealnie ale lepiej niż jest teraz.
:)
CYTAT
nasze miasto

Drogi w Dąbrowie Górniczej po zimie dziurawe jak nigdy. Skończyła się umowa, miasto ratuje sytuację doraźnie

Dziury w drogach są dziś jednym z głównych tematów, jakie zajmują mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Nie powinno to jednak nikogo dziwić, bowiem stan nawierzchni dąbrowskich ulic w wielu miejscach wymaga natychmiastowej reakcji. Kiedy zatem coś zmieni się na lepsze?

Już kilka tygodni temu kierowcy poruszający się po dąbrowskich drogach dziwili się, że zamiast choć doraźnego łatania dziur wszędzie stawiane były biało-czerwone słupki. Z czasem było ich coraz więcej i więcej. Dopiero z czasem część ogromnych dziur została wypełniona, ale nie były to remonty docelowe.

Jak przyznał Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej w dąbrowskim Urzędzie Miejskim, zlikwidowane zostały największe zagrożenia w rejonie Gołonoga, Centrum i Mydlic. Potem ekipy drogowców przeniosły się na tereny zielone.

Dziury uzupełnione doraźnie masą „na ciepło” bez odkuwania uzupełnione zostały m.in. na ul. Piłsudskiego, Augustynika, Chopina, Dąbrowskiego, Grynia, Karsowskiej, Lipówka, Górników Redenu, Koksowniczej, Robotniczej, Staszica, Transportowej czy Ujejskiej. To jednak tylko tymczasowa “pomoc” dla kierowców, bowiem i tak wszędzie tutaj trzeba będzie wszystkie dziury uzupełnić raz jeszcze porządnie.

Podobnie jak na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, Tysiąclecia, Kasprzaka, Wybickiego, gdzie przed minionym weekendem rozpoczęła się naprawa ubytków masą „na ciepło” wraz z odkuwaniem.

Jak dowiedzieliśmy się w dąbrowskim Urzędzie Miejskim 28 lutego nastąpi otwarcie ofert na bieżące utrzymanie dróg, ale nie będzie to jeszcze wieloletnia umowa, gwarantująca, że wszystkie dziury na dobre znikną z miejskich ulic. Tutaj miasto chce rozdysponować 1 mln zł na to, by sytuację po prostu jakoś opanować. Dopiero w marcu ma zostać wyłoniona firma, która kompleksowo zajmie się utrzymaniem nawierzchni dąbrowskich ulic w perspektywie czteroletniej. A więc także ich remontami w taki sposób, by dziury wciąż się nie odnawiały.

– Skończyła nam się dwuletnia umowa na bieżące utrzymanie dróg, obecnie w przygotowaniu jest dokumentacja przetargowa do postępowania na nową umowę. Ze względu na porę roku podjęliśmy więc decyzję o jak najszybszym podpisaniu doraźnej umowy – tłumaczy Arkadiusz Grządziel.
I to właśnie w ramach tej doraźnej umowy, na którą UM zamierza przeznaczyć około 1 mln zł, miasto chce jak najszybciej zabezpieczyć dziurawe dąbrowskie drogi.


Tylko jak można było nie przewidzieć takiej sytuacji wcześniej. Wiedzieli, że umowa się kończy, akurat w takim zimowym czasie. Chyba czegoś nie wiemy.
warius
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
Koniec zimy na Letniej. Przebudowa ulicy została wznowiona - Dąbrowa Górnicza

22 lutego 2022
Przebudowa ulicy Letniej potrwa nieco dłużej niż zakładano. Powód? Nieplanowana przekładka gazociągu oraz przebudowa wodociągu.

Prace na Letniej rozpoczęły się z końcem września zeszłego roku. Prowadząca w kierunku Marianek i Ratanic oraz terenów rekreacyjnych ulica została wtedy zamknięta dla ruchu. Wyjątkiem był dojazd do posesji.

Dość szybko okazało się, że przygotowany wcześniej harmonogram będzie wymagał korekt, a wyznaczony objazd będzie utrzymywany także po dwóch miesiącach prac.

Problem z gazociągiem i wodociągiem

– Nie wszystko dało się przewidzieć. Dopiero po odkryciu okazało się, że wodociąg w części ulicy jest w złym stanie technicznym. Dodatkowo głębokość posadowienia przyłączy jest niewystarczająca i wymaga przebudowy. Bez tego istniałoby ryzyko zamarzania wody – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Kolejny problem to równie płytko posadowiony gazociąg, który na odcinku 500 metrów wymaga przełożenia. – W tej sytuacji gazociąg zostanie w ogóle wyprowadzony spod jezdni na pobocze – zapowiada Krzysztof Serafiński.

Wstrzymane z powody zimy prace ziemne zostały wykorzystane na przygotowanie dokumentacji projektowej, podpisano już także umowę z wykonawcą przekładki. Prace można już rozpoczynać. Dokumentację projektową dla swojego zakresu kończą jeszcze Dąbrowskie Wodociągi.

Dobra wiadomość jest taka, że rozpoczęła się już przekładka słupów energetycznych, które są w kolizji z inwestycją. Wstrzymane z powodu zimy prace ziemne od przyszłego tygodnia będą kontynuowane.


Ślad ciągu pieszo-rowerowego

Wiadomo już, że z opisanych powyżej powodów przebudowa Letniej nie zakończy się w marcu i potrwa nieco dłużej. O ile? Nowy termin poznamy po podpisaniu aneksu do umowy z wykonawcą.

– Liczymy, że kolejne etapy prac będą odbywały się już bez zbędnych postojów – mówi Krzysztof Serafiński.

Na odcinku jezdni, na którym prace są dziś najbardziej zaawansowane, brakuje tylko warstwy ścieralnej. Po prawej stronie widać już także ślad wytyczony pod ciąg pieszo-rowerowy, który od jezdni będzie oddzielał krawężnik.

Poza ciągiem pieszo-rowerowym, nową podbudową i nawierzchnią ulica Letnia na odcinku od Centrum Sportów Letnich do parkingu przy Pogorii IV zyska także odwodnienie drogi w postaci rowów.

– Efektem wcześniejszych rozmów z mieszkańcami jest także decyzja o powstaniu wyniesionych przejść dla pieszych, co wpłynie na bezpieczeństwo i uspokojenie ruchu – zapowiadał już wcześniej wiceprezydent Damian Rutkowski.
Inne udogodnienia, to poszerzenie wjazdów na posesje czy uzgodniona z mieszkańcami lokalizacja przystanków autobusowych.

Warte 4,66 mln zł prace to kontynuacja inwestycji z 2018 roku. Wtedy ulicę Letnią – od skrzyżowania z Robotniczą do Centrum Sportów Letnich – za 4,1 mln zł zmodernizowała Eurovia.
forpy00
Dzień dobry, co stanie się z przejściem podziemnym łączącym osiedle Manhattan z Broadwayem? Zostanie wyremontowane i pozostanie takie samo czy zostanie zburzone i wybudują przejście na ulicy?
warius
CYTAT(forpy00 @ czw, 03 mar 2022 - 10:02) *
Dzień dobry, co stanie się z przejściem podziemnym łączącym osiedle Manhattan z Broadwayem? Zostanie wyremontowane i pozostanie takie samo czy zostanie zburzone i wybudują przejście na ulicy?


zostanie wyremontowane.
:)
Ciekawe w ramach czego (bieżące utrzymanie się podobno skończyło) robione są zmiany na ul. Starej. Innu układ miejsc, parkingowych, oznakowanie, w tym poziome
Daniel
CYTAT(forpy00 @ czw, 03 mar 2022 - 10:02) *
Dzień dobry, co stanie się z przejściem podziemnym łączącym osiedle Manhattan z Broadwayem? Zostanie wyremontowane i pozostanie takie samo czy zostanie zburzone i wybudują przejście na ulicy?

Trochę można poczytać TUTAJ

W skrócie:
CYTAT
– Za tym rzędem lip będzie zaczynała się pochylnia dla rowerów i wózków. Przejście podziemne kompleksowo wyremontujemy i zabezpieczymy. Na samej jezdni zaś wewnętrzny pas ruchu przed przystankiem tramwajowym zostanie wyłączony i posłuży nam jako zjazd dla autobusów. W ten sposób wjadą one na wyremontowane torowisko i zabiorą pasażerów ze zintegrowanego przystanku. Dalej kierowca autobusu też będzie miał swój pas zjazdowy, więc sprawnie włączy się do ruchu.


Tu coś widać, ale nie samo przejście podziemne.


Też jestem ciekaw jak będzie wyglądać szczególnie rampa dla rowerów. To co jest teraz zamknięte to była tragedia.
TeodorMotor
CYTAT(:) @ wto, 22 lut 2022 - 13:38) *
CYTAT
nasze miasto

Drogi w Dąbrowie Górniczej po zimie dziurawe jak nigdy. Skończyła się umowa, miasto ratuje sytuację doraźnie

Dziury w drogach są dziś jednym z głównych tematów, jakie zajmują mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Nie powinno to jednak nikogo dziwić, bowiem stan nawierzchni dąbrowskich ulic w wielu miejscach wymaga natychmiastowej reakcji. Kiedy zatem coś zmieni się na lepsze?

Już kilka tygodni temu kierowcy poruszający się po dąbrowskich drogach dziwili się, że zamiast choć doraźnego łatania dziur wszędzie stawiane były biało-czerwone słupki. Z czasem było ich coraz więcej i więcej. Dopiero z czasem część ogromnych dziur została wypełniona, ale nie były to remonty docelowe.

Jak przyznał Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej w dąbrowskim Urzędzie Miejskim, zlikwidowane zostały największe zagrożenia w rejonie Gołonoga, Centrum i Mydlic. Potem ekipy drogowców przeniosły się na tereny zielone.

Dziury uzupełnione doraźnie masą „na ciepło” bez odkuwania uzupełnione zostały m.in. na ul. Piłsudskiego, Augustynika, Chopina, Dąbrowskiego, Grynia, Karsowskiej, Lipówka, Górników Redenu, Koksowniczej, Robotniczej, Staszica, Transportowej czy Ujejskiej. To jednak tylko tymczasowa “pomoc” dla kierowców, bowiem i tak wszędzie tutaj trzeba będzie wszystkie dziury uzupełnić raz jeszcze porządnie.

Podobnie jak na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, Tysiąclecia, Kasprzaka, Wybickiego, gdzie przed minionym weekendem rozpoczęła się naprawa ubytków masą „na ciepło” wraz z odkuwaniem.

Jak dowiedzieliśmy się w dąbrowskim Urzędzie Miejskim 28 lutego nastąpi otwarcie ofert na bieżące utrzymanie dróg, ale nie będzie to jeszcze wieloletnia umowa, gwarantująca, że wszystkie dziury na dobre znikną z miejskich ulic. Tutaj miasto chce rozdysponować 1 mln zł na to, by sytuację po prostu jakoś opanować. Dopiero w marcu ma zostać wyłoniona firma, która kompleksowo zajmie się utrzymaniem nawierzchni dąbrowskich ulic w perspektywie czteroletniej. A więc także ich remontami w taki sposób, by dziury wciąż się nie odnawiały.

– Skończyła nam się dwuletnia umowa na bieżące utrzymanie dróg, obecnie w przygotowaniu jest dokumentacja przetargowa do postępowania na nową umowę. Ze względu na porę roku podjęliśmy więc decyzję o jak najszybszym podpisaniu doraźnej umowy – tłumaczy Arkadiusz Grządziel.
I to właśnie w ramach tej doraźnej umowy, na którą UM zamierza przeznaczyć około 1 mln zł, miasto chce jak najszybciej zabezpieczyć dziurawe dąbrowskie drogi.


Tylko jak można było nie przewidzieć takiej sytuacji wcześniej. Wiedzieli, że umowa się kończy, akurat w takim zimowym czasie. Chyba czegoś nie wiemy.


Że zacytuję "klasyka":
Niby wszyscy wiedzą, że flaszka się skończy... ale zawsze jest to zaskoczenie"
luket
Powoli ruszają prace przy rondzie koło Urzędu Pracy. Wczoraj sypali i ubijali podbudowę na brakującym pasie w stronę centrum.
bzenek
CYTAT
17 lutego 2022
Na Staszicu powstanie rondo. Ułatwi komunikację z S1 i DK94

Dąbrowa Górnicza otrzymała dofinansowanie do przebudowy ponad 2-kilometrowego odcinka ulic Oddziału AK Ordona i Staszica.

Najważniejszą częścią inwestycji będzie budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Staszica z łącznicami S1 i DK94 – zapowiada Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.

Projekt przewiduje także budowę drogi rowerowej (na całym przebudowywanym odcinku) i chodnika (od skrzyżowania z ul. Świerkową do Ziemby).


Miejmy nadzieję, że zrobią latarnie wzdłuż drogi bo chyba tam ich brak.

Swoją drogą ciekawe, że skrzyżowanie Ordona z Kazimierzowską nie doczekało się ronda.
Pooch
CYTAT(bzenek @ pon, 14 mar 2022 - 13:16) *
CYTAT
17 lutego 2022
Na Staszicu powstanie rondo. Ułatwi komunikację z S1 i DK94

Dąbrowa Górnicza otrzymała dofinansowanie do przebudowy ponad 2-kilometrowego odcinka ulic Oddziału AK Ordona i Staszica.

Najważniejszą częścią inwestycji będzie budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Staszica z łącznicami S1 i DK94 ? zapowiada Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.

Projekt przewiduje także budowę drogi rowerowej (na całym przebudowywanym odcinku) i chodnika (od skrzyżowania z ul. Świerkową do Ziemby).


Miejmy nadzieję, że zrobią latarnie wzdłuż drogi bo chyba tam ich brak.

Swoją drogą ciekawe, że skrzyżowanie Ordona z Kazimierzowską nie doczekało się ronda.


Ciekawe. Wktórym miejscu powstanie to rondo?
:)
^^^ sam zacytowałeś smile2.gif

w ciągu ul. Staszica, na łącznicy - zjazd z DK94 - S1. Na wysokości zaślepionej kiedyś Tysiąclecia po przeciwnej stronie
Pooch
No tak smile2.gif
Próbuje sobie to wyobrazić, czy zlikwidują światła koło starego Auchan, zrobią tam rondo, otwierając stary zjazd czy dalej, przy skrzyżowaniu dk94 z S1
Paulus77
CYTAT(Pooch @ pią, 18 mar 2022 - 18:03) *
No tak smile2.gif
Próbuje sobie to wyobrazić, czy zlikwidują światła koło starego Auchan, zrobią tam rondo,


blink.gif
Pooch
CYTAT(Paulus77 @ pią, 18 mar 2022 - 17:40) *
CYTAT(Pooch @ pią, 18 mar 2022 - 18:03) *
No tak smile2.gif
Próbuje sobie to wyobrazić, czy zlikwidują światła koło starego Auchan, zrobią tam rondo,


blink.gif


Sądząc po twojej reakcji, to chyba nie te miejsca laugh.gif biggrin.gif

Na rondzie koło Shell zrobili drugi pas w storne centrum DG.
Rondo przed Zieloną również wróciło do biegu prac i położyli krawężniki pod stornie domów, od centrum.
Nie wiem tylko jak ul. Letnia. Obecnie jest zakaz przejazdu i droga jest zamknięta od strony Marianek.
Paulus77
CYTAT(Pooch @ wto, 22 mar 2022 - 08:57) *
Sądząc po twojej reakcji, to chyba nie te miejsca laugh.gif biggrin.gif

Na rondzie koło Shell zrobili drugi pas w storne centrum DG.
Rondo przed Zieloną również wróciło do biegu prac i położyli krawężniki pod stornie domów, od centrum.
Nie wiem tylko jak ul. Letnia. Obecnie jest zakaz przejazdu i droga jest zamknięta od strony Marianek.


Remont drogi wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi na czerwono. Rondo na drodze ekspresowej byłoby dość niebezpiecznym zjawiskiem.

Kliknij, aby zobaczyć załącznik
Kliknij, aby zobaczyć załącznik

Letnia

Jak byłem ostatnio to jezdnia zrobiona była do parkingu przed wiaduktem (zielone), brakuje chodników i ścieżki rowerowej, nawierzchnia jeszcze bez warstwy ścieralnej. Na czerwono odcinek od centrum sportów do przystanku kupali, drzewa wycięte na szerokość przyszłej drogi.

Kliknij, aby zobaczyć załącznik
:)
O Letniej był kiedyś artykuł, że musieli zrobić nowe projekty przełożenia sieci gazowej i wodociągowej. Teraz prezydent MB na fb pisał, że koniec prac do końca czerwca
muzzy
Dzisiaj pojawiła się część krawężników na nowym rondzie - u zbiegu ulic Robotniczej, Korzeniec i nowej drogi idącej w kierunku tunelu.
Co do tunelu - dzisiaj na fb M. Bazylak odpisał komuś pytającemu, że pierwsze auta mają przejechać przed wakacjami.
warius
^^ Z tego live z MB z informacji które nie pojawiły się wcześniej padło jeszcze, że miasto przejęło od tramwajów stare słupy na Kasprzaka, które zostały nietknięte podczas remontu linii tramwajowej i doczekają się one modernizacji/wymiany.

ps. prace na planty wróciły i wczoraj była lana pierwsza warstwa asfaltu na drogach rowerowych.
:)
i o wspomnianych plantach

CYTAT
nasze miasto

Planty im. harcmistrza Piotrowskiego w Dąbrowie Górniczej pięknieją. Po zimowej przerwie znów rozpoczęły się prace w terenie

Planty im. harcmistrza Stefana Piotrowskiego w Dąbrowie Górniczej od kilku miesięcy zmieniają swój wygląd zgodnie z wolą mieszkańców, którzy wybrali ten projekt w ramach budżetu obywatelskiego. W drugiej połowie marca wznowione zostały tam po zimowej przerwie prace, a duże zmiany mają być widoczne już po najbliższym weekendzie. W środę 23 marca dąbrowscy radni przeznaczyli także dodatkowe pieniądze na drugi etap prac.

W marcu prace rozpoczęły się od asfaltowania 900-metrowej drogi rowerowej. – Przy sprzyjającej pogodzie w poniedziałek 28 marca powinniśmy zobaczyć wyasfaltowaną drogę rowerową w pełnej okazałości – zapowiada Jakub Jasiński, inżynier budowy z dąbrowskiego Complexu.

Jeśli to się uda, wówczas ekipom Comlexu – jak informuje miasto - pozostanie dokończenie kilku ścieżek z mineralnej nawierzchni hanse grand oraz wykonanie dwóch chodników z kostki brukowej nieopodal budynków wielorodzinnych.

– Dopełnieniem całego zakresu będzie usypanie zaprojektowanych wzniesień, montaż elementów małej architektury oraz zagospodarowanie zieleni – dodaje Jakub Jasiński.
Wybudowana w północnej części plant i licząca 880 m droga rowerowa docelowo połączy się z drogami prowadzącymi do centrów przesiadkowych w centrum i w Gołonogu oraz z drogą, która powstanie wzdłuż al. Piłsudskiego i ul. Królowej Jadwigi przy okazji trwającej właśnie przebudowy torowiska. Tam – przy skrzyżowaniu z Poniatowskiego – powstanie parking dla rowerów.

Wcześniej, jeszcze przed wybrukowaniem, wzdłuż nowych ścieżek dla pieszych zainstalowane zostały nowe latarnie z oprawami stylizowanymi na parkowe. Na wysokości liceum powstał ogrodzony wybieg dla psów. Przy wybiegu zainstalowane zostać ma poidełko, którego przyłącze wykonają Dąbrowskie Wodociągi.

Projekt przewiduje także powstanie przejść dla pieszych: czterech między ulicami Królowej Jadwigi i Augustynika i dwóch w ul. Kopernika – m.in. na wysokości Przedszkola nr 10, co zasugerowali mieszkańcy podczas konsultacji.
Opisane powyżej prace to efekt głosowania w budżecie obywatelskim w 2020 roku. Projekt „Rodzinne Planty” zgłoszony przez Magdalenę Wąsik i Kamila Kiernożyckiego otrzymał 4612 punktów i został wybrany do realizacji. Wartość prac to ponad 4 mln zł.

Są dodatkowe fundusze, będzie drugi etap prac

Podczas środowej sesji radni zgodzili się na przeznaczenie 750 tys. zł na drugi etap prac na plantach.
– Za te pieniądze po stronie targowiska powstaną dodatkowe miejsca parkingowe – zapowiada Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów w dąbrowskim Urzędzie Miejskim. Dodaje jednocześnie, że nowe miejsca zbilansują się z miejscami, które trzeba było zlikwidować przy okazji budowy przejść dla pieszych.

Po drugiej stronie plant powstaną dodatkowo poprzeczne alejki oraz ich oświetlenie. Nowe przejścia dla pieszych wraz z azylami planowane są od strony ul. Przemysłowej, tam także – z myślą o osobach z niepełnosprawnościami – planowana jest niwelacja terenu.

Wypiękniał park Podlesie, czas na pięć kolejnych projektów

W 2019 roku odbyła się pierwsza edycja budżetu obywatelskiego miasta Dąbrowa Górnicza, do którego złożono 32 projekty. Dąbrowianie do realizacji wybrali wówczas projekt „Podlesie Pełne Życia”, dzięki realizacji którego zrewitalizowany został całkowicie park Podlesie. Na jego wykonanie przypadła wówczas cała pula – 3,6 mln zł – przewidziana na budżet obywatelski.

W 2021 roku w internetowym głosowaniu na projekty budżetu obywatelskiego, które trwało od 13 do 19 września tego roku, uczestniczyło 7106 mieszkańców Dąbrowy Górniczej. To o 282 osoby więcej niż rok temu.

Do wyboru było 13 projektów, które przeszły pozytywną weryfikację. Każdy z głosujących mógł wskazać trzy projekty, przyznając im od 1 do 3 punktów. Najwięcej osób (3007) wskazało na projekt Bezpieczny Strażak – Bezpieczna Dąbrowa Górnicza, przyznając mu w sumie 6527 punktów. To o prawie 1300 punktów więcej od projektu, który zajął drugie miejsce.

Ponieważ zwycięski projekt nie wyczerpuje puli 4,7 mln zł, przeznaczonej na budżet obywatelski w 2022 roku, do realizacji trafią jeszcze cztery inne projekty. W ich przypadku o wyborze nie decydowała zgromadzona liczba punktów, lecz wartość, co pozwoliło efektywnie wyczerpać przeznaczoną na budżet obywatelski kwotę.

W sumie wartość pięciu wybranych do realizacji projektów opiewa na 4 mln 370 tys. zł.

Lista projektów wybranych do realizacji w 2022 roku:

Bezpieczny strażak – Bezpieczna Dąbrowa Górnicza
6527 punktów; 3007 głosujących; kwota projektu: 2 600 000 zł
Projekt polega na doposażeniu 12 jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Dąbrowy Górniczej w sprzęt ratowniczy niezbędny podczas akcji ratowniczo-gaśniczych, zabezpieczeń imprez kulturalnych, sportowych i innych imprez miejskich oraz zakup materiałów szkoleniowych i promujących bezpieczeństwo wśród mieszkańców.

Amfiteatr Pełen Życia w Ząbkowicach
3780 punktów; 1895 głosujących; kwota projektu: 890 000 zł
Projekt dotyczy doposażenia terenu z wieloletnią tradycją kulturalno-rekreacyjną o tężnię solankową wraz z elementami małej architektury (siedziska, stojaki na rowery), oświetlenie terenu, wykonanie pochylni ułatwiającej dotarcie do tego terenu. W ramach zadania planuje się również wykonanie przyłącza energetycznego umożliwiającego organizację wydarzeń kulturalnych i rekreacyjnych.

Zielone Przystanki
3015 punktów; 1824 głosujących; kwota projektu: 550 000 zł
Projekt zakłada zakup i montaż 10 całkowicie nowych ekologicznych przystanków, których konstrukcja wykorzystuje wodę opadową, energię słoneczną i przyczynia się do zwiększania ilości tlenu w atmosferze.

Street Workout Park – Pogoria III
2066 punktów; 1232 głosujących; kwota projektu: 160 000 zł
Projekt dotyczy montażu urządzeń i przyrządów do wykonywania ćwiczeń z masą własnego ciała (Street Workout, kalistenika), który uzupełni istniejącą infrastrukturę sportową znajdującą się w obszarze zbiornika Pogoria III.

Zielona Dąbrowa
1256 punktów; 883 głosujących; kwota projektu: 170 000 zł
Projekt zakłada nasadzenia roślinności w trzech lokalizacjach: jednej przy ulicy Krasińskiego oraz dwóch przy ulicy Wojska Polskiego.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/plan...139/zd/69923551
Pooch
Na rondzie na Korzencu, gdzie był tłuczeń, pojawił się asfalt.

Macie jakieś info jak ul. Letnia?
:)
^^^
rondo na Korzeńcu związane jest z inwestycją o której piszemy tutaj snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...&start=2480 i tam też są świeże zdjęcia

Letnia ma być gotowa do końca czerwca
:)
CYTAT
UM

MOSTEK NAD RAKÓWKĄ ZAMKNIĘTY. DO KOŃCA CZERWCA POWSTANIE NOWY OBIEKT

11 kwietnia o godz. 5 rano przejazd przez mostek przy przejeździe kolejowym na ul. Strzemieszyckiej został zamknięty. Za tydzień rozpocznie się rozbiórka i budowa nowego obiektu. Prace potrwają do końca czerwca.

Zlokalizowany przy przejeździe kolejowym niewielki most powstał w latach 70. XX wieku. Obecnie, z powodu uszkodzenia skrajnych dźwigarów, nośność obiektu została ograniczona do 12 t. Dodatkowo, w celu zmniejszenia obciążeń, ograniczono szerokość jezdni.

Obok znajdują się dwie kładki dla pieszych, również przeznaczone do rozbiórki. Docelowo ruch pieszych oraz rowerzystów będzie odbywał się po nowym moście. Po zamknięciu mostka jedna z kładek tymczasowo służy jeszcze pieszym.

– 19 kwietnia rozpocznie się rozbiórka mostku. Zgodnie z umową, nowy ma powstać do końca czerwca tego roku – zapowiada Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.
Wartą ponad 2 mln zł inwestycję w systemie „zaprojektuj i wybuduj” miasto zleciło spółce MZUM.Pl.

Wyremontowane ulice na objeździe

Zamknięcie mostka poprzedził remont nawierzchni na ulicach Wiosennej i Rodzinnej, przez które został wytyczony objazd do ul. Strzemieszyckiej. Z objazdu ulicami Narutowicza, Orkana, Łuszczaka, Szałasowizna, Wiosenną, Rodzinną i Rudną korzystają także autobusy komunikacji miejskiej.

Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, przypomina, że przy ul. Strzemieszyckiej trwa budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Pozyskiwany przy tej okazji destrukt asfaltowy zostanie wykorzystany na naprawę nawierzchni dróg w Strzemieszycach. – Zgodnie z wnioskiem mieszkańców, przeprowadzimy takie prace przy ul. Stacyjnej, Akacjowej i bocznej Strzemieszyckiej – zapowiada wiceprezydent.

:)
nie śledziłem losów tego oczekiwanego przetargu na utrzymanie dróg ale chyba się udało, bo od zeszłego tygodnia pojawiły się ekipy finalnie łatające dziury np na Górników Redenu, Struga, a na Granicznej przed CA poprawianie studzienek.
Mają co robić i potrwa zanim wszędzie dotrą.
:)
Planty po przebudowie snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pla...iotrowskiego-2/
warius
Jeszcze odnośnie plant:

CYTAT
W marcu radni zdecydowali o przekazaniu 750 tys. zł na dodatkowe prace przy plantach. W efekcie na końcu ul. Kopernika powstanie 16 miejsc parkingowych jako rekompensata za miejsca utracone podczas modernizacji plant.

Dodatkowo prace zostaną wkrótce zlecone i w najbliższych miesiącach – poza wspomnianymi miejscami parkingowymi – powstaną również poprzeczne alejki w południowej części plant. Istniejący asfaltowy chodnik w rejonie plenerowej siłowni zostanie przebudowany, a ustawione tymczasowo po tej stronie plant ławki zostaną wymienione na nowe.

– Dodatkowo na przejściach dla pieszych przez ul. Przemysłową planujemy montaż azyli – zapowiada Rafał Zwoliński.
Dodatkowa zieleń doda plantom więcej uroku

Zwieńczeniem wszystkich prac będą zaplanowane przez miasto nasadzenia zieleni.

– Na plantach nasadzimy około dwustu drzew: dębów, jesionów, klonów, brzóz, lip i ozdobnych grusz – wylicza Agnieszka Raus, kierownik Referatu Zieleni i Oczyszczania w Wydziale Infrastruktury Miejskiej.

Projekt przewiduje także nasadzenia trzech tysięcy krzewów – głównie dereni i tawuł – w tym hortensji w strefie wejściowej. Dopełnieniem zaplanowanej zieleni będą ozdobne trawy.
Paulus77
Może z czasem ludzie nauczą się, że te asfaltowe dróżki z namalowanym rowerem to ścieżki rowerowe i powolne spacerki należy uskuteczniać na tych wybrukowanych kostką. Zresztą to działa w dwie strony, nie raz już zdarzało mi się jechać samochodem za rowerzystą, poruszającym się po drodze równolegle do ścieżki rowerowej na wysokości Kasprzaka mellow.gif
:)
jedno i drugie to sama prawda. Najczęściej ci w strojach kolarskich, a szczególnie na kolarzówkach uważają chyba za hańbę skorzystanie z równoległej drogi rowerowej.




wreszcie jest takie jak powinno być oznakowanie najazdów na wyniesiony fragment jezdni, czego brakowało na przejściach i skrzyżowaniach, gdy budowano łącznik z Poniatowskiego. O tamtym pisałem, że kilka miesięcy temu namalowano chociaż pasy na przejściach. Oczywiście jak zwykle mało co z tego już zostało. Wiele razy pisałem, że u nas coś nie tak ze stosowaną technologią. Oznakowanie poziome nie wytrzymuje kilku miesięcy
Paulus77
Namalowane ładnie ale samo wykonanie tych wyniesień to tragedia. To jest ulepiony i uklepany asfalt bez żadnej podbudowy, już zaczyna się to zapadać na najazdach i wjazd na to, nawet powoli, zaczyna być problematyczny.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.