Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
Mac-MDC
Jeżdżę rekreacyjnie na rowerze i ten pomysł wydaje mi się fantastyczny! Trzeba brać przykład z innych, bardziej świadomych ekologicznie miast, zakasać rękawy i do roboty. DG przyjazne rowerzystą jest w tym momencie tylko w 30% gdyż są to głównie tereny przy Pogoriach. Z dużych osiedli nie ma bezpiecznego dojazdu np; z Mydlic na Zieloną gdyż trzeba przeciskać się przez Centrum.

Argumenty w stylu:

CYTAT(Master @ pią, 29 cze 2012 - 14:49) *
I tak rowerzyści maja w DG duzo lepiej niz w innych miastach wokół i jest gdzie pojeżdzic


są wręcz niepoważne. Nie rozwijajmy się bo i tak mamy dużo lepiej niż Afrykańskie państwa.
DG zacznie a reszta Zagłębia przyłączy się, mam taką nadzieję. Dla jasności dodam też, że jestem kierowcą i rowery mi w niczym nie przeszkadzają. Rower w mieście traktuję jak równy mi pojazd gdyż jest na 100% bardziej mobilny niż autobus lub nasze kochane "elki" ze wszystkich ościennych miast które w godzinach szczytu nawet nie potrafią ruszyć z pod świateł...
vacu
CYTAT(Mac-MDC @ pią, 29 cze 2012 - 15:25) *
Jeżdżę rekreacyjnie na rowerze i ten pomysł wydaje mi się fantastyczny!

No tak tylko, że trzeba zachować rozsądek w tym wszystkim. Niektóre pomysły są OK ale inne brzmią śmiesznie jak bus/rowero-pas na Królowej Jadwigi. Czy się to komuś podoba czy nie to ludzie muszą jeździć autem, mam 15 km do pracy - jak niby mam tam dotrzeć na rowerze np. zimą? Albo latem a potem przepocony iść do klienta? Nawet jeśli mi ktoś będzie wciskał, że się da to ja po prostu nie lubię, na rowerze lubię jeździć rekreacyjnie, w lesie, nad wodą, ale nie na siłę. Więc nie czarujmy się, że jak władza każe to wszyscy będą jeździć na rowerach. Zresztą co to za zdrowie jechać na rowerze jak z boku będzie kopcący spalinami korek?

Poza tym nie rozumiem sensu niektórych rozwiązań, zresztą nie od dziś, bo znam je od dawna. Np. taka "śluza" - niech mi ktoś wytłumaczy jaki ma sens, że rowerzyści ustawiają się na początku kolejki skoro za chwilę i tak ich wszyscy wyprzedzają? Jak dla mnie to ryzyko wypadku z udziałem rowerzysty trzeba by mnożyć przez ilość kontaktów z samochodem - no a śluzy powodują taki kontakt z tymi samymi autami za każdym skrzyżowaniem. Przez kontakt rozumiem np. wyprzedzanie. Jeśli czegoś nie rozumiem (a to możliwe, bo na 2 kołach jeżdżę tylko po "terenach zielonych" gdzie ruch jest znikomy lub żaden i nie ma takich rozwiązań więc nie znam ich z perspektywy cyklisty) to proszę o wyjaśnienie.

[Edytka]
Co prawda nie wierzę, że u nas do tego dojdzie ale jak ktoś nie widział to popatrzcie do czego prowadzi przesada: droga w Holandii smile2.gif
Mac-MDC
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 17:30) *
No tak tylko, że trzeba zachować rozsądek w tym wszystkim. [/url] smile2.gif


100% racji, ekstremizm w każdą stronę jest zły a my mamy niestety samochodowy. Przejazd przez miasto rowerem to jednak kłopot, wszędzie jest się intruzem, zarówno na chodniku jak i na drodze.
vacu
CYTAT(Mac-MDC @ pią, 29 cze 2012 - 17:59) *
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 17:30) *
No tak tylko, że trzeba zachować rozsądek w tym wszystkim. [/url] smile2.gif


100% racji, ekstremizm w każdą stronę jest zły a my mamy niestety samochodowy. Przejazd przez miasto rowerem to jednak kłopot, wszędzie jest się intruzem, zarówno na chodniku jak i na drodze.

Ej no nie przesadzaj, ścieżek mamy sporo. A przy tym wiele z nich rzadko uczęszczane - np. często chodzę Kościuszki po stronie biblioteki i nie przypominam sobie żebym widział cyklistę - no to gdzie te tłumy na rowerach?
Kamil_
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 18:45) *
CYTAT(Mac-MDC @ pią, 29 cze 2012 - 17:59) *
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 17:30) *
No tak tylko, że trzeba zachować rozsądek w tym wszystkim. [/url] smile2.gif


100% racji, ekstremizm w każdą stronę jest zły a my mamy niestety samochodowy. Przejazd przez miasto rowerem to jednak kłopot, wszędzie jest się intruzem, zarówno na chodniku jak i na drodze.

Ej no nie przesadzaj, ścieżek mamy sporo. A przy tym wiele z nich rzadko uczęszczane - np. często chodzę Kościuszki po stronie biblioteki i nie przypominam sobie żebym widział cyklistę - no to gdzie te tłumy na rowerach?

Na ulicach, bo dopóki ścieżki nie będą stanowić sensownej całości tak by móc dojechać nimi z punktu A do punktu B po ścieżkach będą jeździć tylko rowerzyści z dziećmi.


vacu
CYTAT(Kamil_ @ pią, 29 cze 2012 - 19:13) *
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 18:45) *
CYTAT(Mac-MDC @ pią, 29 cze 2012 - 17:59) *
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 17:30) *
No tak tylko, że trzeba zachować rozsądek w tym wszystkim. [/url] smile2.gif


100% racji, ekstremizm w każdą stronę jest zły a my mamy niestety samochodowy. Przejazd przez miasto rowerem to jednak kłopot, wszędzie jest się intruzem, zarówno na chodniku jak i na drodze.

Ej no nie przesadzaj, ścieżek mamy sporo. A przy tym wiele z nich rzadko uczęszczane - np. często chodzę Kościuszki po stronie biblioteki i nie przypominam sobie żebym widział cyklistę - no to gdzie te tłumy na rowerach?

Na ulicach, bo dopóki ścieżki nie będą stanowić sensownej całości tak by móc dojechać nimi z punktu A do punktu B po ścieżkach będą jeździć tylko rowerzyści z dziećmi.

No ale w ten sposób to można argumentować w nieskończoność. Będą ścieżki ale niewyasfaltowane. Wyasfaltują to nie będą oświetlone. Oświetlą to problemem będzie brak pierwszeństwa przed pociągami. Itd. Ja to widzę tak, że aby pokazać sensowność ścieżek to rowerzyści powinni korzystać z tych co już są. Jak sporo osób będzie korzystać to nic nie będę mógł powiedzieć ale teraz to ja mam argument, w parku może jeszcze ktoś jeździ ale poza to ścieżki raczej świecą pustkami, przynajmniej tam gdzie ja chodzę.

[Edytka]
Zresztą zdaje się, że cykliście nie wolno jechać jezdnią jeśli jest wytyczona ścieżka.
Leszek
Nie wolno.
olo
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 19:31) *
CYTAT(Kamil_ @ pią, 29 cze 2012 - 19:13) *
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 18:45) *
CYTAT(Mac-MDC @ pią, 29 cze 2012 - 17:59) *
CYTAT(vacu @ pią, 29 cze 2012 - 17:30) *
No tak tylko, że trzeba zachować rozsądek w tym wszystkim. [/url] smile2.gif


100% racji, ekstremizm w każdą stronę jest zły a my mamy niestety samochodowy. Przejazd przez miasto rowerem to jednak kłopot, wszędzie jest się intruzem, zarówno na chodniku jak i na drodze.

Ej no nie przesadzaj, ścieżek mamy sporo. A przy tym wiele z nich rzadko uczęszczane - np. często chodzę Kościuszki po stronie biblioteki i nie przypominam sobie żebym widział cyklistę - no to gdzie te tłumy na rowerach?

Na ulicach, bo dopóki ścieżki nie będą stanowić sensownej całości tak by móc dojechać nimi z punktu A do punktu B po ścieżkach będą jeździć tylko rowerzyści z dziećmi.

No ale w ten sposób to można argumentować w nieskończoność. Będą ścieżki ale niewyasfaltowane. Wyasfaltują to nie będą oświetlone. Oświetlą to problemem będzie brak pierwszeństwa przed pociągami. Itd. Ja to widzę tak, że aby pokazać sensowność ścieżek to rowerzyści powinni korzystać z tych co już są. Jak sporo osób będzie korzystać to nic nie będę mógł powiedzieć ale teraz to ja mam argument, w parku może jeszcze ktoś jeździ ale poza to ścieżki raczej świecą pustkami, przynajmniej tam gdzie ja chodzę.

[Edytka]
Zresztą zdaje się, że cykliście nie wolno jechać jezdnią jeśli jest wytyczona ścieżka.


Może powinieneś do pracy pojechać między 5:15 a 6:00. Wtedy zobaczysz rowerzystów dojeżdżających do pracy. A co do obowiązku jeżdżenia drogą (nie ścieżką) dla rowerów. Na mojej trasie jest taki odcinek, zaczyna się na skrzyżowaniu Piłsudskiego - Leśna. I co ? Jedyny w mieście przejazd dla rowerów prowadzi donikąd, na drodze dla rowerów żadnych znaków poziomych dla pieszych. Aż mi ich żal jak się na nich wydzieram. Potem jest kawałek chodnika na którym mógłbym zapłacić mandat bo znak jest tylko od strony Gołonoga a nie ma go od strony centrum. I nie chce mi się dalej ci odpowiadać bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Trawestując bohatera serialu "Życie Kamila Kuranta" chce się powiedzieć: "A wsiądź se pan na ten swój rower i jedź pan te leśne ścieżki, jedź pan". Lub inaczej: "syty głodnego nie zrozumie"
Mac-MDC
CYTAT(olo @ pią, 29 cze 2012 - 23:47) *
Może powinieneś do pracy pojechać między 5:15 a 6:00.


BRAWO! Ktoś w końcu strzelił w dziesiątkę. Ja dojeżdżam do pracy na hutę i po drodze mijam mnóstwo ludzi na rowerach ( a na samą hutę to pełno) ciekawe co oni by powiedzieli o wpisach innych?
Dajcie ludziom ścieżki to same się zapełnią!
Niektóre ścieżki prowadzą znikąd do czterech liter. Ścieżki mają być rozmieszczone logicznie a nie losowo!
mawwm
CYTAT(Master @ pią, 29 cze 2012 - 14:49) *
Jeżdze na rowerze rekracyjnie i uwazam ze to pomysł niepotrzebny i nie do zrealizowania w Naszym mieście. I tak rowerzyści maja w DG duzo lepiej niz w innych miastach wokół i jest gdzie pojeżdzic


CYTAT
Jeżdżę rekreacyjnie na rowerze i ten pomysł wydaje mi się fantastyczny!


CYTAT
No ale w ten sposób to można argumentować w nieskończoność. Będą ścieżki ale niewyasfaltowane. Wyasfaltują to nie będą oświetlone. Oświetlą to problemem będzie brak pierwszeństwa przed pociągami. Itd. Ja to widzę tak, że aby pokazać sensowność ścieżek to rowerzyści powinni korzystać z tych co już są. Jak sporo osób będzie korzystać to nic nie będę mógł powiedzieć ale teraz to ja mam argument, w parku może jeszcze ktoś jeździ ale poza to ścieżki raczej świecą pustkami, przynajmniej tam gdzie ja chodzę.


Cóż, ilu polaków tyle zdań na jeden temat!

CYTAT
Ej no nie przesadzaj, ścieżek mamy sporo. A przy tym wiele z nich rzadko uczęszczane - np. często chodzę Kościuszki po stronie biblioteki i nie przypominam sobie żebym widział cyklistę - no to gdzie te tłumy na rowerach?


- konia z rzędem temu, komu uda się zjechać w dół ścieżką rowerową (o pardon drogą rowerową - tam jest znak C-16/13) na ul. Kościuszki nie potrącając pieszego, dlatego wszyscy wybierają zjazd ulicą, łamiąc przy tym przepisy PoRD.

CYTAT
Tylko pewnie powstanie kolejny dokument, ktory i tak nie bedzie realizowany. Jest juz wiele takich programow. Do tego nawet w planach zagospodarowania przestrzennego sa nawet daty, ktore zupelnie nic nie znacza.


CYTAT
No tak tylko, że trzeba zachować rozsądek w tym wszystkim. Niektóre pomysły są OK ale inne brzmią śmiesznie jak bus/rowero-pas na Królowej Jadwigi.


Studium Głównych Tras Rowerowych cz. 2, str. 51:
"6.3. ETAPY REALIZACJI
· Etap I
Połączenie terenów rekreacyjnych z osiedlami i dzielnicami Dąbrowy Górniczej wraz z
budową infrastruktury przy głównej osi komunikacyjnej miasta (Sobieskiego-Królowej
Jadwigi-Piłsudskiego).
· Etap II
Udostępnienie rowerzystom śródmieścia poprzez budowę infrastruktury rowerowej.
· Etap III
Połączenie dzielnic Dąbrowy Górniczej z centrum (śródmieściem)."

Realizacja projektu (o ile zostanie zatwierdzony przez naszych Rajców) potrwa bardzo długo. Jak dla mnie koncepcja jest przemyślana vide Etap I - najważniejszy: bezpiecznie dojechać do terenów rekreacyjnych!
sandwich
Tego mi właśnie brakuje. Dojechać bezpiecznie z dziećmi tam, gdzie już mogę się nie bać o ich zdrowie.
:)
CYTAT


(...)

Do połowy sierpnia powinna się natomiast wyjaśnić przyszłość modernizacji DK 94 na terenie Dąbrowy Górniczej. Miasto na ten cel ma dostać 165 milionów złotych ze środków unijnych. Tych pieniędzy jednak nie będzie, dopóki nie zostanie wydana dotycząca inwestycji decyzja środowiskowa. - To raczej tylko kwestia formalna - uważa Bartosz Matylewicz z UM w Dąbrowie Górniczej.
Do dzisiaj informacja o remoncie znajduje się na miejskich tablicach ogłoszeń. Od środy sprawą będzie się zajmował Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska. Wydana przezeń decyzja uprawomocni się po czternastu dniach.

(...)


Reaper
Orientujecie się, kiedy znowu będzie można jeździć po asfalcie przez Antoniów i Piekło?
:)
CYTAT(Reaper @ pon, 23 lip 2012 - 12:05) *
Orientujecie się, kiedy znowu będzie można jeździć po asfalcie przez Antoniów i Piekło?


polecam snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...0&start=100


Jak tez zle pojdzie to moze byc kilka lat biggrin.gif
harmonogramy nieaktualne
Reaper
CYTAT(:) @ pon, 23 lip 2012 - 13:57) *
CYTAT(Reaper @ pon, 23 lip 2012 - 12:05) *
Orientujecie się, kiedy znowu będzie można jeździć po asfalcie przez Antoniów i Piekło?


polecam snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...0&start=100


Jak tez zle pojdzie to moze byc kilka lat biggrin.gif
harmonogramy nieaktualne


Dzięki smile2.gif

Więc póki co pozostaje unikanie rozkopanych ulic...
giente
Witam,

Czy jechaliście już może przez rondo w Łośniu? nie wydaje wam się, że jest spaprane jeśli chodzi o szerokość pasa jezdnego?

pozdrawiam,
G
storczyk
W temacie rowerów

Podobnie jak Vacu mam jakieś 15 km do pracy i zdarza mi się zwłaszcza w wakacje gdy nie trzeba dzieci do szkoły odwozić jechać na rowerze. W tym roku zdarzyło mi się raz a to dlatego, że większa część mojej trasy jest rozkopana a średnią przyjemnością jest jechać w kurzu lub błocie obok pracujących koparek jak na jakiejś budowie. Moja trasa biegie przez Wygiełzów, Ząbkowice, Antoniów, Piekło, Pogorię, Dziewiąty i Reden koło targu i niestety musze powiedzieć, że jest koszmarnie. Zwłaszcza etap pierwszy do Pogorii i tych naszych wychwalanych ścieżek rowerowych. Aby dojechać od Ząbkowic co chwilę muszę wymijać robotników kanalizacji a do tego światła w Antoniowie na trasę nie działają. Jeśli chcę z dziećmi jechać na ścieżko rowerowe kolo Pogorii to muszę rowery załadować do bagażnika, zaparkować pod IV i jechać na ścieżki przy czym muszę cały czas kontolować moją 10 letnią córkę aby nie zderzyła się z rolkarzami lub spacerowiczami bo w sezonie na ścieżkach jest dość tłoczno.
matidg
CYTAT
16 i 17 lipca kierowcy, jadący od strony Krakowa w kierunku Katowic w rejonie skrzyżowania DK 94 z ulicą 11 listopada na wysokości dąbrowskiego Reala mogą spodziewać się utrudnień w ruchu związanych z pracami drogowców.

W ramach likwidacji bieżących zagrożeń od skrzyżowania na odcinku ok. 400 metrów układana będzie nowa nawierzchnia jezdni. - Jeżeli pogoda na to pozwoli prace zakończą się w ciągu dwóch dni – informuje Agnieszka Klamka, z wydziału drogownictwa. - Na remontowanym odcinku z zachowaniem prawo skrętu częściowo wyłączony z ruchu zostanie prawy pas ruchu. Zwężenie wprowadzone będzie od samego skrzyżowania.

W rejonie prowadzonych prac obowiązywać będzie ograniczenie prędkości.

Apelujemy o ostrożność!
Leszek
Albo suchar albo dziennikarzowi się miesiące pomyliły smile2.gif
gregol
CYTAT(Leszek @ śro, 15 sie 2012 - 21:26) *
Albo suchar albo dziennikarzowi się miesiące pomyliły smile2.gif


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063..._na_korki_.html

raczej pomyłka.
luket
Zupełnie bez rozgłosu w poniedziałek zostało oddane do użytku rondo na skrzyżowaniu ulic Gołonoskiej, Łaskowej i Ząbkowickiej w Łośniu. Bardzo dobrze, że ten pomysł został wreszcie zrealizowany, bo poprzednia organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu byla jakąś pomyłką.
Całość prezentuje się bardzo ładnie, nowy asfalt dostał również mały kawałek Gołonoskiej, miejmy nadzieję, że poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu.
gregol
CYTAT(luket @ czw, 16 sie 2012 - 21:03) *
Zupełnie bez rozgłosu w poniedziałek zostało oddane do użytku rondo na skrzyżowaniu ulic Gołonoskiej, Łaskowej i Ząbkowickiej w Łośniu. Bardzo dobrze, że ten pomysł został wreszcie zrealizowany, bo poprzednia organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu byla jakąś pomyłką.
Całość prezentuje się bardzo ładnie, nowy asfalt dostał również mały kawałek Gołonoskiej, miejmy nadzieję, że poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu.


Wcześniej kolega giente pisał o szerokości pasa. Jechałem tam kilka dni temu i nic takiego nie odczułem.. Rondo tysiąclecia/kosmonautów/11listopada jest mniejsze i węższe a zawracają tam z powodzeniem zestawy to i tu dadzą radę.

Jedyne co mnie niepokoi to fakt, że rondo było zrobione głownie dlatego, że mocno niebezpiecznie było jak się wjeżdżało z Ząbkowickiej bo od Gołonoskiej mocno cieli. Przejeżdżałem właśnie od Ząbkowickiej tym rondem i biorąc pod uwagę jak mi ziomek od Gołonoskiej podjechał i jak profil ronda wygląda. Wszystko wskazuje na to, ze z Gołonoskiej w Łaskową dalej można na dużej prędkości przejechać.
Fakt, że mniejszej niż po skrzyżowaniu, a osoba na rondzie lepiej widzi zamiary tej "niechcącej się zatrzymać". Ale takie moje spostrzeżenie, że możliwe, że zamiast wypadków, często bardzo groźnych, będzie tam sporo stłuczek.
Oby nie smile2.gif
Master
Na Legionów Polskich , do nowo otwartego InterMarche zainstalowano kolejne światła .....
szer
Te światła już od dawna tam są, uruchomili na kilka dni przed otwarciem. Te światła jak działają? Zawsze zielone i zmiana tylko jak ktoś chce skręcić/wyjechać z parkingu czy bez czujników?
:)
swietne info:

CYTAT
gazeta.pl

Władze Dąbrowy Górniczej szybko zareagowały na skargi kierowców i szary murek oddzielający ul. Katowicką od zjazdu do Reala pomalowały i oznaczyły odblaskami. Teraz zapowiadają remont całego odcinka DK-94 w mieście.


Pourywane tłumiki, pogniecione zderzaki, uszkodzone zawieszenia. Wypadki przy skręcie z ul. Katowickiej do Reala nie były rzadkością. - Wszystko przez to, że murek oddzielający pasy w tym miejscu z daleka wygląda jak linia ciągła - alarmowali kierowcy. - Tylko patrzeć jak dojdzie w tym miejscu do tragedii - ostrzegali.

Ich obawy potwierdzała dąbrowska policja, dlatego władze miasta obiecywały wysłać na miejsce pracowników Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. - Murek, który myli kierowców zostanie niebawem dodatkowo oznaczony - zapewniał Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy magistratu w Dąbrowie Górniczej.

Od obietnicy nie minął tydzień, a szary murek został pomalowany w żółto-czarne pasy, a zniszczone przez koła trójkątne odblaski uzupełnione nowymi. - Bardzo cieszy mnie taka reakcja. To dobrze, że władze miasta nie śpią - mówi pan Marek, dąbrowianin i zawodowy kierowca z ponadtrzydziestoletnim stażem.

To tylko początek zmian mających poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku DK-94. Władze miasta właśnie otrzymały informację z Ministerstwa Transportu o przyznaniu miastu dofinansowania na gruntowny remont 8-kilometrowego odcinka DK-94 w mieście (od granicy ze Sławkowem do granicy z Sosnowcem). - Lada chwila ogłosimy przetarg na wykonawcę prac przy tym odcinku - mówi Matylewicz.

Prace mają rozpocząć się wiosną 2013 roku i potrwają półtora roku. - Wówczas przebudujemy także ten felerny skręt do Reala - dodaje Matylewicz.


Milena Nykiel


Zeby zobaczyc projekt pewnie bedzie trzeba poczekac na przetarg.

i wczesniejszy fragment z DZ:

CYTAT
Projekt gotowy jest od dawna i zakłada m.in. wymianę nawierzchni, nowy system odwadniania i mocniejszą podbudowę. Ważnym elementem jest budowa nowego węzła w rejonie ul. Wojska Polskiego, dzięki któremu łatwiej będzie wjechać i zjechać z trasy.

Miejscy urzędnicy już kilka razy zapowiadali, że pieniądze na dofinansowanie tej inwestycji już prawie są, ale... nie ma ich nadal. Dlatego w tym roku remontu raczej nie będzie. Projekt wart jest 200 mln zł, a kwotę 165 mln zł ma dołożyć Unia Europejska. Aby otrzymać dotację, należało przedstawić komplet dokumentów. Zabrakło jednak aktualnej decyzji środowiskowej. Dokument wydano dopiero w ostatni poniedziałek. Do 20 sierpnia obwieszczenie regionalnego dyrektora ochrony środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach dla przebudowy "krajówki" będzie wisiało w urzędach miast, których dotyczy projekt. Później pieniądze mają się pojawić.


i jeszcze info o rondzie w Łośniu

CYTAT


We wtorek oficjalnie otwarte zostało nowe rondo w Dąbrowie Górniczej - Łośniu, które zastąpiło skrzyżowanie u zbiegu ulic Gołonoskiej, Łaskowej i Ząbkowickiej.

Na tę inwestycję czekali od kilku lat mieszkańcy Łośnia i wszyscy kierowcy, przejeżdżający tędy drogą wojewódzką 790 w kierunku Jury oraz Zamku Ogrodzienieckiego w Podzamczu. Dotychczas zła geometria skrzyżowania sprawiała bowiem, że co i rusz dochodziło tutaj do licznych kolizji i wypadków. Wypadków na tych właśnie trzech ulicach i feralnym skrzyżowaniu zebrało się od początku 2009 roku aż 22. Teraz sytuacja ma wyglądać zupełnie inaczej, ponieważ rondo, wybudowane przez firmę Skanska S.A. w trzy miesiące, zostało dokładnie oznakowane i oświetlone. A już sam fakt zmiany organizacji ruchu w tym miejscu wymusza zmniejszenie prędkości przez kierowców, co z kolei przekłada się na większe bezpieczeństwo. Rondo kosztowało ponad 1,3 mln zł i ma 32 metry średnicy.

– Dziękuję w imieniu własnym i całej społeczności dzielnicy za tę inwestycję. Długo na nią czekaliśmy, ale została zrealizowana bardzo szybko – podkreślił Andrzej Sojka, miejscowy radny Rady Miejskiej. – Dobrze oznakowane i oświetlone rondo sprawi, że teraz rzeczywiście wszyscy powinni poczuć się bezpieczniej. I kierowcy, i piesi – dodał Rafał Pawluś, przewodniczący Rady Dzielnicy Łosień.

Rondo poświęcił proboszcz miejscowej parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego Zbigniew Śpiechowicz. Panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Łośniu zadbały natomiast o słodki poczęstunek.







najlepsza ta impreza hehe smile2.gif


Jak pewnie wszyscy widzicie, od kilku tygodni trwa powoli odnawianie oznakowania poziomego. Niestety efekt nie bedzie dlugotrwaly. Farba czy technologia nie taka jak powinna? Linie bardzo szybko sie scieraja, dopiero co malowane a wygladaja jak conajmniej po pol roku.
Leszek
Ten odcinek DK-94 ma tylko 8 kilometrów? Coś mi się nie chce wierzyć, na GE wychodzi prawie 10.
gregol
CYTAT(:) @ nie, 26 sie 2012 - 21:24) *
Władze miasta właśnie otrzymały informację z Ministerstwa Transportu o przyznaniu miastu dofinansowania na gruntowny remont 8-kilometrowego odcinka DK-94 w mieście

smile.gif Najlepsze info w ostatnim czasie smile2.gif chodź będzie ostro w mieście przez ten czas, biorąc pod uwagę zakres prac.. no ale potem już będzie pięknie smile2.gif

CYTAT

[img]http://d.naszemiasto.pl/k/r/42/4c/5033a562789ea_o.jpg[/img


Ciekawe kto 'znajomy' robi te obleśne do porzygu kratownice na znaki, że upychają ten syf po mieście.
:)
CYTAT


Dąbrowa Górnicza: Pasy dla rowerów? Miasto nie mówi nie

Dąbrowianie chętnie wsiadają na rower. Staje się on nie tylko popularnym sposobem rekreacji, ale wygodnym środkiem transportu.

Wielu mieszkańców jeździ na rowerze po zakupy, czy do pracy, a tym samym porusza się ruchliwymi ulicami miasta Jednak przejechanie przez przejścia dla pieszych staje się sporym problemem.

- Właściwie na co dzień poruszam się tylko rowerem, żeby zaoszczędzić na kosztach przejazdu. Najczęściej korzystam z przejść dla pieszych znajdujących się na Redenie i w centrum. Muszę przeprowadzać rower przez pasy, bo tak mówią przepisy. Ale trzeba się spieszyć, zanim zniknie zielone światło, więc zdarza się, że przejeżdżam na rowerze - przyznaje Urszula Barska.

Mieszkańcy sygnalizują wytyczenie na głównych przejściach dla pieszych, m.in. przy ulicy Królowej Jadwigi i na Redenie, koło targowiska, pasa do przejazdu dla rowerów na wzór tego w rejonie ulicy Kościuszki. Przejścia są dosyć szerokie, więc pas dla rowerów mógłby się zmieścić. Władze miasta podkreślają, że sprzyjają rowerzystom. Z myślą o nich zostało opracowane "Studium Rozwoju Głównych Tras Rowerowych w Gminie Dąbrowa Górnicza". Wygodna infrastruktura rowerowa obejmie całe miasto.

Wszystkie plany głównych skrzyżowań i propozycje rozwiązań przejazdów dla rowerów przedstawione zostały w drugiej części studium.

- "Studium Głównych Tras Rowerowych", które w czerwcu i lipcu tego roku było konsultowane z mieszkańcami zakłada stworzenie ciągów komunikacyjnych dla rowerów wzdłuż głównych ulic miasta. W studium zaproponowano również liczne rozwiązania przyjazne dla rowerzystów jak wydzielone drogi rowerowe, ulice o uspokojonym ruchu, kontrapasy czy śluzy rowerowe.

Teraz konsultujemy powstające projekty budowy dróg lub ich przebudowy pod kątem infrastruktury rowerowej - mówi Paulina Wierzbicka z Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego.

Kompleksowy system rowerowy dla Dąbrowy Górniczej ma powstać do końca tego roku. Studium jest dostępne na stronie www.dabrowarowerowa.pl
Slyzaba
Cy ktoś zna plany budowy drogi na Górkę Gołonoską? (na razie są 3 wjazdy). Ponoć mają coś robić od ulicy Działki lub nową równoległą do Działek od strony Storczyków - być może dojazd do cmentarza?
:)
CYTAT




Dąbrowa Górnicza: DK 94 czeka na remont

Miasto płaci 60 tys. zł miesięcznie za podparcie wiaduktu i liczy na unijną pomoc

Wiemy już, kiedy Dąbrowa Górnicza otrzyma ponad 160 mln zł dofinansowania do remontu 8-kilometrowego odcinka Drogi Krajowej 94 (tzw. drogi olkuskiej), od granicy z Sosnowcem do Sławkowa. Nie stanie się to niestety tak szybko, jak chciałyby lokalne władze, a przede wszystkim kierowcy, zmęczeni jazdą po nierównej, pełnej kolein nawierzchni, bo dopiero w listopadzie lub grudniu br. A to oznacza, że warta ok. 200 mln zł inwestycja ruszy dopiero wiosną przyszłego roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetargi.

Tak długie oczekiwanie na fundusze europejskie z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej ma dodatkowe, negatywne konsekwencje. Od kilku lat w fatalnym stanie jest wiadukt w ciągu DK 94 w Dąbrowie Górniczej-Strzemieszycach, nad drogą wojewódzką 790 w kierunku Ogrodzieńca. Latem zeszłego roku został jedynie tymczasowo zabezpieczony podporami przez będzińską firmę Banimex. Miasto nie remontuje go, czekając na dofinansowanie, które ma też objąć przebudowę tego obiektu, a dziś jedynie dzierżawi od Banimeksu podpory. To jednak słono kosztuje. - Uzgodnienia przewidują za dzierżawę opłatę w wysokości 60 tys. zł miesięcznie - informuje Lucyna Stępniewska z UM w Dąbrowie Górniczej.

Właśnie zakończył się kolejny okres dzierżawy i miasto przedłużyło umowę z Banimeksem, w formie zamówienia z wolnej ręki o wartości poniżej 200 tys. euro, rezygnując z przetargu. Wyłonienie nowej firmy wiązałoby się bowiem m.in. z koniecznością wymiany podpór, a stąd już tylko krok do katastrofy budowlanej, co potwierdza komisja przetargowa w uzasadnieniu wyboru Banimeksu.

A dlaczego wszystko tak się przedłuża? Bo w dokumentacji, złożonej przez miasto w Centrum Unijnych Projektów Transportowych zabrakło aktualnej decyzji środowiskowej, dotyczącej przebudowy DK 94, a konkretnie budowy węzła drogowego przy ul. Wojska Polskiego. Miasto rozpoczęło o nią starania dopiero wiosną br., a kilkanaście dni temu zakończył się proces uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu przebudowy DK 94.

- Przewidywany termin uzyskania tej decyzji to pierwsza połowa września. Jej uprawomocnienie trwa 28 dni - informuje Patrycja Drobot z Wydziału Informacji i Promocji CUPT. - Jeśli decyzja będzie prawidłowa, termin uzyskania od miasta wszystkich dokumentów należy oszacować na połowę października br. Dlatego ocena wniosku o dofinansowanie zostanie wznowiona w drugiej połowie października, po otrzymaniu decyzji środowiskowej. A podpisanie umowy i otrzymanie dofinansowania będzie możliwe w drugiej połowie czwartego kwartału br. - dodaje.

Do tego czasu miasto będzie musiało znaleźć ponad 30 mln zł wkładu własnego. - Zależy nam, by jak najszybciej ogłosić przetargi. Droga wymaga remontu - mówi Bartosz Matylewicz z UM w Dąbrowie Górniczej.

Współpr.: GD

Następne lato spędzimy w korkach

Dąbrowa Górnicza starania o pieniądze na remont DK 94 zaczęła w 2008 r., ale dopiero teraz projekt awansował z listy rezerwowej na tę właściwą.

Cały projekt przebudowy ponad 8-km odcinka to nie tylko wymiana nawierzchni, ale i przebudowa wspomnianego wiaduktu nad drogą wojewódzką nr 790 oraz skrzyżowania i łącznika DK 94 z ul. Majewskiego w rejonie Mikrohuty. Równie ważna jest budowa nowego węzła komunikacyjnego, który pozwoli na swobodny zjazd z DK 94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego. Powstanie nowy system odwadniania drogi i mocniejsza podbudowa, dzięki czemu ciężkie auta nie będą tak szybko niszczyć asfaltu. Wymienione zostanie oświetlenie i bariery. PAS


przeciez jakby byla juz ta kasa, to nie ma jeszcze przetargu, awiadomo ile postepowanie moze potrwac
Kamil_
Nikt chyba dotychczas nie wspomniał o parkingu jaki zrobiono wzdłuż ulicy Dąbrowskiego na wysokości Szpitala. Super pomysł smile2.gif Z jednej strony zwężono chodnik, który zrobiono z kostki tak by zmieściła się 1 osoba, a obok parking łącznie na około 50 samochodów.
matidg
CYTAT
Dąbrowa Górnicza: Są pieniądze na budowę nowej drogi w mieście.

W przyszłym roku ma zostać wybudowany odcinek drogi w ciągu ulicy Zapolskiej.

Zgodnie ze zmianami w miejskim budżecie w tym roku na tę inwestycję przeznaczonych zostało 20 tys. zł, a w przyszłym roku będzie to kwota 60 tys. zł. Zadanie zostało wprowadzone do planu miejskich inwestycji. W tym roku zlecone zostanie wykonanie dokumentacji projektowej tego przedsięwzięcia. Miasto przewiduje, że dokumentacja będzie gotowa w pierwszym kwartale przyszłego roku.

xMarcinx
Czyli będzie przyłączona do parkowej? Czy aby nie dlatego palił się tam budynek przy dworcu? wink.gif
matidg
CYTAT
Dąbrowa Górnicza: Ulica Majakowskiego zmieni swoje oblicze.

2012-09-28, Aktualizacja: dzisiaj 08:45

Naszemiasto.pl Piotr Sobierajski

Ulica Majakowskiego zmieni swoje oblicze. Jednak zanim to nastąpi ankieterzy zapytają mieszkańców o to, co trzeba tu zrobić - pisze Piotr Sobierajski

Czekają, czekają, ale jest szansa, że się doczekają. O co chodzi? O rewitalizację i przebudowę jednej z najważniejszych miejskich ulic, czyli Majakowskiego. Zmiany nie ominą również sąsiednich ulic, a więc m.in. Mickiewicza, Norwida, Wyspiańskiego, Słowackiego oraz całej infrastruktury znajdującej się na osiedlach. Pierwszym krokiem w tym kierunku są specjalne badania ankietowe, które rozpoczną się 1 października.

Materiał do analiz, początek konsultacji.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców na temat tego, co uważają za najważniejsze do zrobienia, jakich zmian oczekują. To będzie początek konsultacji społecznych w tym temacie, które z pewnością dadzą nam ogromny materiał do analiz i poszukiwania najlepszych rozwiązań - mówi Bartosz Matylewicz z Biura Prasowego dąbrowskiego UM. - Część projektów, jakie trzeba będzie tutaj wykonać, nasuwają się oczywiście same. A jednym z nich jest na przykład konieczność wymiany kanalizacji i systemu odwadniania jezdni oraz chodników. Sami widzieliśmy jak ulica Majakowskiego wygląda po gwałtownych ulewach - dodaje. - W sumie badaniami ankietowymi zostanie objętych czterysta osób, mieszkańców tej części miasta, ale także innych. Tak, by poznać różne punkty widzenia na problemy i kierunek zmian. Oprócz tego sześćdziesiąt ankiet trafi również do lokalnych przedsiębiorców - informuje Aneta Nowak z dąbrowskiego UM. Ankieterów będzie można spotkać do 10 października, a podsumowanie zebranego materiału będzie gotowe pod koniec października.

Prezydent też zachęca do udziału w ankiecie.

Na klatkach schodowych budynków przy ul. Wyspiańskiego, Norwida, Majakowskiego, Mickiewicza, Słowackiego, Krasińskiego będzie można też przeczytać list prezydenta miasta, Zbigniewa Podrazy, zachęcający do udziału w konsultacjach. "Ankieterzy posiadają identyfikatory z pieczątką Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza i moje osobiste upoważnienie do zbierania Państwa opinii. (…) Ulica Majakowskiego, przez mieszkańców Dąbrowy Górniczej zwana Alejami, jest jedną z najpopularniejszych ulic w naszym mieście. Jednak za tą popularnością nie szły dotąd realizacje zwiększające jej funkcjonalność i estetykę. Dlatego ul. Majakowskiego wymaga zdecydowanych działań, dzięki którym poprawi się nie tylko drożność kanalizacji, ale również funkcjonalność ulicy i jej bezpośredniego otoczenia (…)" - czytamy w liście.
Bathurst
Zdemontowano nawierzchnię ścieżki rowerowej na odcinku pomiędzy Łęknicami a Piekłem. Podobnie jak przy 11 Listopada układają tam jakieś kable. Dobrze, że nie było w tym miejscu asfaltu - chyba ktoś pomyślał wcześniej.
xMarcinx
podobno światłowody
Zibar
CYTAT
Dąbrowa Górnicza drugim Amsterdamem?
W naj­więk­szym powierzch­niowo mie­ście Zagłę­bia Dąbrow­skiego wycho­dzą z zało­że­nia, że jak się porów­ny­wać, to do naj­lep­szych. W Dąbro­wie Gór­ni­czej cały czas trwają prace nad uła­twie­niem życia rowerzystom.
czytaj więcej...


Ciekawe, imho mnie z całego tekstu rzuciło się w oczy jedno stwierdzenie cyt. "Wynik zado­wala urzęd­ni­ków...". Czy 27 miejsce na 41 uczestniczących w rankingu może zadowalać?
Rzut oka na tabelę snf (51).gif co podlegało ocenie i jak DG została oceniona tez nie za bardzo mnie skłania do "zadowolenia":
Spójna sieć rowerowa (skala 0-3): 0
Kontrpasy (0-3): 0
Inne udogodnienia (0-3): 0
Standardy budowania i projektowania (0-3): 0
Przewóz rowerów komunikacją (0-3): 0
Maksymalne noty dostaliśmy za ograniczenie w centrum i parkach oraz imprezy rowerowe. Tylko jak to się ma do korzystania z infrastruktury przez mieszkańca na co dzień a nie dla rekreacji? Z ogólna notą 21 punktów do lidera który zgromadził 48,5 wypada to blado. Jak się porównywać z najlepszymi to może zamiast Amsterdamu jakiś Gdańsk lepiej podać za przykład. Na razie niestety bliżej nam do Rybnika sad.gif
Bathurst
Dobrze, że coś się dzieje w temacie rowerowym, tylko czy naprawdę potrzebna była ta konferencja?
Ten cały szum, buńczuczne zapowiedzi drugiego Amsterdamu. Trąci to propagandą, biciem urzędniczej piany.
Najsensowniej zacząć wyznaczeniem ścieżki rowerowej z Centrum do Huty Katowice - dużo ludzi od wielu lat jeździ rowerem na HK bez względu na konferencje i inne bzdety urzędnicze.
olo
Pod chodnikiem (droga pieszo-rowerowa) przy drodze na Piekło coś układali (światłowód pewnie), zdjęli pas betonowych kostek i ponownie ułożyli. Rolkarze mogą zapomnieć o jeżdżeniu tą drogą. Niektóre wystają nawet 1 cm ponad poziom pozostałych. Nawet mnie, kijki zawadzały o wystające kostki.
Bathurst
Widziałem to - mam cichą nadzieję, że się samo uklepie albo potraktują tą kostkę jakimś ubijaczem mechanicznym.
matidg
CYTAT
Przetarg na remont DK 94 w Dąbrowie Górniczej
2012-11-19, Aktualizacja: dzisiaj 15:08

Dąbrowa Górnicza postanowiła nie czekać na ostateczne podpisanie umowy na dofinansowanie z funduszy europejskich remontu drogi krajowej 94 i już w przyszłym tygodniu ogłosi przetarg na wykonanie tej inwestycji.

To dobre wieści dla wszystkich kierowców, którzy korzystają z tej trasy, jadąc np. z Sosnowca czy Katowic w kierunku Olkusza i Krakowa.

- Musieliśmy jeszcze uzupełnić o odpowiednie zapisy specyfikację przetargową, co podpowiedziała nam po konsultacjach firma, która pomaga nam w szybkim i prawidłowym wyłonieniu wykonawcy prac - informuje Bartosz Matylewicz z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

- Po 19 listopada chcemy rozpocząć całą procedurę przetargową - dodaje Matylewicz.

Miasto się spieszy, by wczesną wiosną mogły rozpocząć się pierwsze prace, bo przedsięwzięcie dofinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko trzeba będzie rozliczyć do 2015 roku.
Grzegorz-dg
Witam czy ktoś zauważył ostatnio zmianę oświetlenia w centrum Dąbrowy ostatni czekając na autobus widziałem jak ekipy techniczne z Tauronu montowali nowe lampy zapytałem się panów co to za oświetlenie oni odpowiedzieli ze to są lampy LED wieczorem bardzo ładnie swięcą na taki jasny kolor biały o wiele przyjemniejsza barwa światła od tych pomarańczowych.należy moim zdaniem pochwalić tę osobe co wpadła na ten pomysł z tym oświetleniem.
xMarcinx
Przyjemniejsza barwa światła i lepsze odwzorowanie kolorów. sml (3).gif
vacu
CYTAT(Grzegorz-dg @ śro, 26 gru 2012 - 11:58) *
Witam czy ktoś zauważył ostatnio zmianę oświetlenia w centrum Dąbrowy ostatni czekając na autobus widziałem jak ekipy techniczne z Tauronu montowali nowe lampy zapytałem się panów co to za oświetlenie oni odpowiedzieli ze to są lampy LED wieczorem bardzo ładnie swięcą na taki jasny kolor biały o wiele przyjemniejsza barwa światła od tych pomarańczowych.należy moim zdaniem pochwalić tę osobe co wpadła na ten pomysł z tym oświetleniem.

Właśnie widziałem przed chwilą i bardzo mi się podoba. Przy takiej "szarówce" dają barwę jak światło dzienne, o wiele lepiej prezentuje się centrum niż przy tym trupiatym pomarańczowym, aż się przejdę na spacer jak będzie całkiem ciemno. Ciekawe czy na tym kawałku się skończy czy też będzie takich lamp więcej, byłoby fajnie gdyby wymieniali, zwłaszcza tam gdzie są te lampy sodowe wciąż.
Grzegorz-dg
Panowie mówili że narazie tylko centrum będą wymieniać na nowe lampy,ale rzeczywiście efekt jest o wiele lepszy od tego starego oświetlenia jakby jeszcze wymienili w strone pogori na nowe lampy bo się takto mieszaja kolory biały z pomarańczowym.
Slyzaba
W ubiegłym tygodniu zauważyłem te lampy. Świecą rzeczywiście całkowicie inaczej (czyt. lepiej) niż poprzedniczki. Plus dla DG smile2.gif. Ciekawe czy od strony kosztów (biorąc pod uwagę koszt zakupu i montażu) jest to w dłuższej perspektywie tańsze rozwiązanie?
vacu
CYTAT(Slyzaba @ śro, 26 gru 2012 - 19:36) *
Ciekawe czy od strony kosztów (biorąc pod uwagę koszt zakupu i montażu) jest to w dłuższej perspektywie tańsze rozwiązanie?

Jeśli to prawda co piszą producenci diodowe oprawy uliczne to ok. max. 120W, sodowe obecnie produkowane to max. 180W. W optymalnym przypadku (jeśli 120W LED da radę zastąpić 180W sodówkę a tego nie wiem) to mamy 30% oszczędności. Nawet jeśli uwzględniając koszt wymiany wyszło na zero to imho się opłaca, bo centrum nie wygląda jak trupiarnia.
xMarcinx
Znane mi uliczne led 120W dają jakieś 14000lm, sodowa zwykle przy sprawności 60-130lm/W wiec wychodzi podobnie. O ile na trasach lepiej się sprawdza pomarańczowe to imo centrum spokojnie może być "kolorowe".
matidg
CYTAT
Bariera przy zjeździe z DK94. ''Mamy kupić helikopter?''

W ten sposób właściciele działek położonych przy zjeździe z DK94 na trasę drogi ekspresowej w Dąbrowie Górniczej stracili dostęp do swoich terenów. - Mamy złożyć się na helikopter? - pytają rozżaleni.

Prawie dwuhektarowa działka przy ówczesnej ul. Świerkowej trafiła do rąk rodziców Stanisława Kidawy w 1955 roku. Bez ich wiedzy została jednak podzielona i większość ziemi zalano asfaltem, gdy rozpoczęła się budowa tzw. węzła Sulno, czyli dzisiejszego skrzyżowania ekspresówki z DK94.

- W tamtych czasach wartość prywatna nie miała żadnego znaczenia. Rodzice nie mogli nawet protestować, nie mówiąc już o żadnym odszkodowaniu - wspomina pan Stanisław.

Ulicę Świerkową przemianowano na Cisową, a zjazd z nowego węzła na działkę rodziny Kidawów zbudowała ówczesna katowicka Dyrekcja Dróg. - Ot, zwykła utwardzona tłuczniem droga zjazdowa, na jej końcu stał tylko dom rodzinny mojej ciotki - wspomina Dariusz Łaskawiec, właściciel działki sąsiadującej z terenem Kidawów. Pokazuje na zniszczony czasem dom z cegły, na którym wciąż wisi jeszcze niebieska tablica z napisem „ul. Świerkowa".

Manewr z barierką to zwykła złośliwość

Mieszkańcy do tej pory korzystali ze zjazdu bez problemów. Gdy w lipcu Kidawa przyjechał doglądnąć działki, omal nie rozbił się samochodem o metalową barierę zagradzającą wjazd z DK94 w ul. Cisową. - Nie dowierzałem własnym oczom! Dobrze, że jechałem powoli, inaczej uszkodziłbym całą maskę - mówi.

Pan Stanisław zdziwił się jeszcze bardziej, gdy na prośbę o usunięcie przeszkody katowicki Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpisał, że bariera została zamontowana m.in. dla bezpieczeństwa kierowców.

- Dlaczego więc nie odgrodzono całego łuku drogi, tylko kilkumetrowy wjazd na nasze działki? Tuż przez wjazdem jest spory rów, przed nim barierka się jednak urywa - pokazują Kidawa i Łaskawiec. Obaj pytają z żalem, czy zarządca drogi dołoży się do zakupu helikoptera, bo inaczej nie mogą dostać się na własne posesje.

- Ten manewr z barierką to zwykła złośliwość - domyśla się Kidawa. Kilkanaście miesięcy temu zwrócił się bowiem do GDDKiA o potwierdzenie legalności zjazdu na ul. Cisową. Pismo miało być tylko formalnością potrzebną do założenia własnego biznesu na nieużytkowanej od lat działce. Zamiast pisma, którego się spodziewał, dostał odmowę z dziwnymi argumentami.

- Nagle okazało się, że zjazdu na nasze działki tak naprawdę nigdy nie było. Zarządca drogi nie ma świadczących o tym dokumentów z lat 70. - rozkłada ręce Kidawa, który po tej wiadomości napisał skargę do centrali GDDKiA w Warszawie i powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, a później zaś do warszawskiego sądu administracyjnego. Krótko po tym wjazd na ul. Cisową zastawiły metalowe barierki. - Chcą mi pokazać, gdzie pieprz rośnie - uważa mężczyzna.

Sprawa trafiła do sądu

Dorota Marzyńska-Kotas, rzeczniczka GDDKiA w Katowicach, wyjaśnia, że w świetle obowiązującego prawa zjazdy z dróg ekspresowych nie mogą być skierowane w drogi o charakterze indywidualnym, a tak sklasyfikowana została ul. Cisowa.

- Przy zjeździe z DK94 na S1 jest ciągła linia krawędziowa. Zgodnie z zasadami ruchu nie można skręcić na sąsiadujące z drogą działki - przekonuje Marzyńska-Kotas. Zapewnia jednocześnie, że ich właściciele mają do nich dojazd. - Według miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego mogą dojeżdżać z ulicy biegającej wzdłuż południowej granicy sąsiedniego zakładu hutniczego - wskazuje.

- Kpina - kwitują takie tłumaczenie właściciele działek. - Wskazany nam dojazd to tylko kawałek wyłożonej betonowymi płytami drogi, która nie dość, że należy do Mikrohuty, to jeszcze nie dociera do naszych działek - denerwuje się Kidawa. Ze sprawą poszedł już do sądu. Na rozprawę poczeka do połowy stycznia.

Milena Nykiel

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2GFvSVFJj


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.