Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
Piszecie o tym skrzyzowaniu, a chyba nie widzieliscie co sie dzialo w srode. Po zamknieciu przejazdu przez rondo "Merkury", w strone centrum masa kierowcow (tak z 1/3) mimo zakazu zawracala na skrzyzowaniu z Augustynika i to na czerwonych swiatlach.
Takich korkow jak byly w srode, to w centrum naszego miasta nie pamietam. Chyba tak jeszcze nie bylo. Podczas otwarcia CH Pogoria bylo nieporownywalnie lepiej. Teraz akurat nalozylo sie rozpoczecie dlugiego weekendu i zamkniecie przejazdu przez rondo. Korek zaczynal sie obok targowiska i konczyl na rondzie w centrum. Do tego posuwal sie baaardzo wolno. Do ronda w centrum od strony Bedzina zaczynal sie od Chopina. Kosciuszki zakorkowana, szczegolnie do i od dworca. To samo z Kolejowa. Korek do wyjazdu z parkingu CH Pogoria na Przybylaka i Kosciuszki, zaczynal sie od OBI. Sienkwiecza stala w obie strony, nawet w gore. To samo z Dabrowskiego. Stracilem ponad 45 minut. Jedyna mozliwosc objechania to chyba przez Legionow, ale kto wie.
cery
Na szczęście wracałem tak późno, że mnie to ominęło. Był chociaż jakiś policjant do kierowania ruchem?

A propos wyjazdu koło OBI na Przybylaka - tam jest wąsko, stromo i nie ma schodów ani chodnika! Chodzi tamtędy coraz więcej ludzi, w końcu zdarzy się jakiś wypadek. Nie chcę nawet myśleć co będzie zimą jak się trochę ślisko zrobi.
:)
CYTAT(cery @ pią, 12 lis 2010 - 12:48) *
Był chociaż jakiś policjant do kierowania ruchem?


eeee chaos. Kazdy robil co chciał, jak pisalem kto chcial to zawracal na Augustynika, zablokowane przejazdy przez torowiska itp. Przed zamknietym rondem zadnej tablicy infomacyjnej. W srode nie bylo tez zadnej informacji w tramwajach ani na przystankach, ze sa chwile przez kilka dni nie beda jezdzily.
vacu
Jeśli już mowa o korkach to pewnie zauważyliście co się dzieje przy wyjeździe z Pogorii przez Przybylaka? Rzadko tam bywam ale ostatnie dwa razy (jeden dziś przed 16) to korek sięgał aż na parking główny, można nieco przyspieszyć jazdę wyjeżdżając w okolicach OBI na Przybylaka. Kiedyś już tu chyba było pisane, że wyjazd z Przybylaka w Kościuszki jest niewydolny, zupełnie nie nadaje się na wyjazd z CH. Podobnie od strony Sobieskiego, w godzinach szczytu tworzy się mega korek przy przejeździe tramwajowym na wysokości Sienkiewicza. Ale to są chyba niestety uroki CH w centrum miasta sad.gif W każdym razie coś czuję, że lada moment pojawią się światła na skrzyżowaniu Przybylaka z Kościuszki wink.gif tylko imho powinno za to zapłacić CH...
mydliczek
Pod Pogorią to ostatnio jest jakaś masakra. Wiele osób chcących skręcić z Przybylaka do dworca blokuje resztę. Przydałby się tam bardzo pas do skrętu w prawo. Po części wiele osób chyba nie wie o wyjeździe z drugiej strony. I tak się kiszą i narzekają. A co będzie w okresie przedświątecznym? rolleyes.gif
vacu
CYTAT(mydliczek @ pią, 12 lis 2010 - 20:58) *
Pod Pogorią to ostatnio jest jakaś masakra. Wiele osób chcących skręcić z Przybylaka do dworca blokuje resztę. Przydałby się tam bardzo pas do skrętu w prawo. Po części wiele osób chyba nie wie o wyjeździe z drugiej strony. I tak się kiszą i narzekają. A co będzie w okresie przedświątecznym? rolleyes.gif

Dobrze, że (na razie) nie wiedzą, bo dzięki temu ja nie muszę się kisić w tym korku. W tych warunkach jedyne rozwiązanie to chyba jednak światła, nie ma miejsca na nic innego :/ Podtrzymuję jednak moją opinię, że powinno za nie zapłacić CH, generalnie wszędzie prawie układ komunikacyjny jest przebudowywany przez centra handlowe, u nas w zasadzie nic się nie zmieniło jeśli chodzi o organizację ruchu więc to co mamy musiało się w końcu zatkać.
Przejeżdżałem też Aleją Róż w dół i powiem, że korek do zawracania był spory. Zmienili cykl świateł na skrzyżowaniu? Z tego co pamiętam to zielone do skrętu w lewo było dość krótkie ale wcześniej nie było to problemem, teraz chyba na czas remontu powinni je wydłużyć...
kolek
Przy tamtym wyjeździe z CH nie koniecznie światła, ale rondo by rozwiązało sprawę.
:)
Dziwne, ze projektanci tego nie przewidzieli, a moze inwestor chcial zaoszczedzic. Wczesniej czy pozniej beda zmuszeni cos z tym zrobic, bo to w ich interesie.
Sam pisalem o tym kilka razy podczas budowy CH Pogoria w tamtym watku. Nie bylo problemu z miejscem, aby wyjazd z Przybylaka byl dwupasmowy i skrecajacy w lewo nie blokowali by jadacych w prawo. Na pewno bylaby troche lepsza sytuacja, ale problem nie do konca rozwiazany.
Moze rondo byloby lepszym rozwiazaniem, z tym ze w planach ten odcinek Kosciuszki mial byc dwujezdniowy. I taki ma byc tunel pod torami. Nie wyburzaja tez tego budynku na rogu...
A wyobrazcie sobie co bedzie w dalekiej przyszlosci - Kosciuszki w planach przedluzona pod torami i dalej obok Zielonej az do DK86. Do tego na miejscu Kolejowej DTŚ, a bardziej realnie droga nazywana obwodnica, chociaz to bardziej taka srednicowka (no chyba, ze w znaczeniu obwodnicy centrum).
Master
o ile pamietam w 2012 roku DTS mialo byc budowane w Dabrowie wink.gif póki co chyba nawet w Mysłowicach nic nie robia wink.gif. dwupasmowy wyjazd z Przybylaka byłby lepszy niz swiatła.

2 pasmowej Kosciuszki, tunelu drogi obok Zielonej to nie wiem czy doczekamy.

mozna by chociaz połaczyc Kolejowa od przejazdu z Poniatowskiego i moze wzdłuz torów kolejowych połaczenie z Ksawerą lub okolicami KWK Paryz / Urzad Pracy jaka droga. Zawsze byłaby to jakas alternatywa dla przejazdu przez DG od Bedzina do Gołonoga.



Moje marzenie wink.gif

2 pasmowa Kosciuszki od ronda do PKP- tunel pod torami- nowy dworzec PKP a przed nim parking i zatoka autobusowa-rondo Limanowskiego- droga w strone DK 86 w poblizu Zielonej/Marianek/ Pogorii 4.
W okolicach Sliwinskiego- Robotniczej klika bloków , aby zagęscic troche zabudowe po tamtej stronie i zwiekszyc liczbe mieszkanców rolleyes.gif

Likwidacja przejazdu kolejowego na Konopnickiej. połaczenie Kolejowej z Ponatowskiego oraz przedłuzenie Kolejowej do Perlej za Hutą Bankową rolleyes.gif

To wszystko bez uwzglednienia DTS
Leszek
Odrobinę bardziej realne niż pokój na świecie i likwidacja głodu... ale tylko odrobinę wink.gif

Najprostsze z tego byłoby połączenie Kolejowej z Poniatowskiego, bardzo ułatwiłoby mi życie. Połączenie Kolejowej z Perla zbyt problematyczne - tory do HB/Carbo-Proces Recykling, Galia - choć z drugiej strony znacząco poprawiłoby to wygodę dojazdu zarówno do huty, jak i do Galii
Master
Ale takie przedłuzenie Kolejowej do Poniatowskiego mozna by zrobic tylko po zamknieciu przejazdu kolejowego przy Konopnickiej, inaczej powstałoby kolejne bardzo problematyczne skrzyzowanie wink.gif trzeba by tam kolejnych świateł itp skonfigurowanych ze szlabanem wink.gif

Wracając do mojej koncepcji;) wyobrazcie sobie rolleyes.gif

Droga od DK 86 do Centrum, przez okolice Zielonej i tunel pod torami, umozliwiłaby wjazd do DG bezposrednio z trasy od Czestochowy , Łodzi , Warszawy z pominieciem wycieczki przez Bedzin lub zjazdu przy HK i Łącznej. Poprostu jedziesz z północy i wjezdzasz centralnie do Centrum .

Dzieki tunelowi pod torami miasto otworzyłoby sie bardzo na północ -łatwiejsza mozliwosc dojazdu z Centrum do trasy na Czestochowe, Preczowa, Sarnowa itp . Miasto bardziej otworzyłoby sie na Zielona ( która jest dosc blisko centrum a zarazem bardzo na uboczu )
oraz Pogorie 4, Korzniec i Łeknice

Wyznaczenie miejsca w okolicach Korzeniec/ Robotnicza / Sliwinskiego/ Limanowskiego pod zabudowe wielorodzinną - dzieki czemu mogłyby powstac choc kilka 4 pietrowych bloków. Co przy dostepnosci tunelu byloby bardzo atrakcyjna lokalizacja- 2 min i w centrum autem

Dworzec wykonany w formie partnerstwa prywatno publicznego cos nawet wielkosci Hetmana , troche miejsc na sklepy i biura z wynajeciem czesci powierzchni na cele PKP (kasa-poczekalnia- wc ) + moglby byc tam jakis bar z jedzeniem. Wyjscie na perony mogłoby byc przy wykorzystaniu tunelu.

Do tego wspomniana zatoka autobusowa (2,3 ,4 linie konczace bieg np 79 i 16 juz teraz tam zaczyna trase, 604/644 przejezdza w strone Mydlic i Łeknic ) do tego autobus w strone Ksawery i Gołonoga-zahaczając o UM cool.gif ( przy załozeniu przedłuzenia Kolejowej ).

Alternatywa dla drogi z tramwajem miedzy Bedzinem a Dąbrowa Górniczą, aktualnie mozna jechac tylko Sobieskiego lub przez Łagisze. Alternatywa dla połaczenia Centrum DG - Gołonog, Bedzin- Pogoria, itp itd

I dzieki takim ruchom DG mialoby duzo wieksze centrum byloby bardziej otwarte na północ, bardziej przejezdne komunikacyjne i mialo nowy dworzec.

Fantazja mnie poniosła rolleyes.gif cool.gif
bzenek
CYTAT(Master @ sob, 13 lis 2010 - 04:26) *
Droga od DK 86 do Centrum, przez okolice Zielonej i tunel pod torami, umozliwiłaby wjazd do DG bezposrednio z trasy od Czestochowy , Łodzi , Warszawy z pominieciem wycieczki przez Bedzin lub zjazdu przy HK i Łącznej. Poprostu jedziesz z północy i wjezdzasz centralnie do Centrum .

Ja wiem, że takie są plany miasta ale nie jestem do tego przekonany. Ten trójkąt dróg krajowych 1, 86, 94 wydaje mi się wystarczający.

Okolice Pogorii raczej bym chronił przed tranzytem z Warszawy. Tam przyda się dobra droga z centrum do Ratanic i Marianek. Może droga między Pogoriami z Marianek do Ząbkowic (wzdłuż linii kolejowej).
xMarcinx
Ktoś może znalazł jakaś informacje o remoncie innych skrzyżowań torowisk z drogami? Z tego co rano widziałem, całkiem fajnie im to wyszło, niemniej w tym miejscu jeszcze jako tako było (choć jeśli chodzi o tory to fatalnie, bo widziałem jak z 2 razy tramwaj w tym miejscu wypadł z torów), bardziej przydałby się remont na małakowskiego i kasprzaka.
Michael_SA
Mam pytanie... Czy was też denerwują te reklamy umieszczone na ogrodzeniu przy wyjeździe z Kopernika w Augustynika. Bo wg. mnie one ograniczają bardzo widoczność i nie widać czy coś nadjeżdża z prawej strony...
Leszek
CYTAT(xMarcinx @ nie, 14 lis 2010 - 17:51) *
Ktoś może znalazł jakaś informacje o remoncie innych skrzyżowań torowisk z drogami? Z tego co rano widziałem, całkiem fajnie im to wyszło, niemniej w tym miejscu jeszcze jako tako było (choć jeśli chodzi o tory to fatalnie, bo widziałem jak z 2 razy tramwaj w tym miejscu wypadł z torów), bardziej przydałby się remont na małakowskiego i kasprzaka.


Tak mi się coś kojarzy, że jedno i drugie skrzyżowanie było ujęte w wielkich planach, prezentowanych tu jakiś czas temu (miały być chyba przebudowane tak jak skrzyżowanie Piłsudskiego/Tysiąclecia czyli szyna pływająca), ale czy to jeszcze aktualne plany są? Przy Kasprzaka przejazd od osiedla w stronę Huty jest masakryczny, jeśli tylko mogę zawsze staram się jechać inaczej... Skrzyżowanie z Majakowskiego w ogóle prosi się o remont, koleiny są tam takie, że ludzie 10km/h przejeżdżają coraz częściej.
bzenek
CYTAT(Leszek @ nie, 14 lis 2010 - 21:32) *
Tak mi się coś kojarzy, że jedno i drugie skrzyżowanie było ujęte w wielkich planach, prezentowanych tu jakiś czas temu (miały być chyba przebudowane tak jak skrzyżowanie Piłsudskiego/Tysiąclecia czyli szyna pływająca), ale czy to jeszcze aktualne plany są?

W planach z 2008 miała być szyna pływająca na skrzyżowaniu z Alejami i koło Merkurego (właśnie teraz robiona). Można z tego wnioskowac, że w tamte plany już nikt nie wierzy.

Może w ramach przyszłorocznego remontu drogi do Gołonoga zrobią też torowiska na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego i Majakowskiego. W tym tempie za kilka lat dotrzemy do Huty Katowice. smile.gif
xMarcinx
Ale przecie ok 2007/2008 remontowali aleje tj kostka i te sprawy.
kwintosz
CYTAT(xMarcinx @ pon, 15 lis 2010 - 16:00) *
Ale przecie ok 2007/2008 remontowali aleje tj kostka i te sprawy.


Po pierwsze chodzi o przejazd koło targu a nie samą Majakowskiego.
Fakt przejazd przez tory najdelikatniejszy to tam nie jest, ale rok albo dwa temu mały remoncik tam był.
Po drugie Aleje jeśli chodzi o kostkę, to owszem są zrobione.. częściowo. Zrobiono tak na prawdę najlepszą część. Tam gdzie chodniki się rozsypywały dalej są takie same, zresztą same planty pomiędzy jezdniami są nie ruszone kompletnie. To samo dotyczy także ul. Mickiewicza i Krasińskiego. Coś ruszyli ale się znudziło..
Czekamy na modernizację oś. Mickiewicza zapisaną w WPI.
darro
Na modernizację czeka wiele osiedli. Np. Mydlice Płd. Niby coś zrobili ale nie do końca i nie wszędzie.
kolek
Wiecie kiedy mają w końcu otworzyć rondo na merkurym ?
Slyzaba
Dziś miał być koniec... niestety przed momentem tam przejeżdżałem.
Zero pracowników... a 3h temu jeden robotnik rozwalał coś młotem pneumatycznym.
Sebastian22
W tym tygodniu to nie sądzę....położyli dopiero torowisko, jest jeszcze do zrobienia cały asfalt....
Leszek
Torowisko było już w poniedziałek, ja liczę, że do końca tygodnia skończą.
menago
http://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosc-...+do+piatku.html
niby do piatku....
:)
16 mialo byc juz otwarte...

o ktorych godzinach cos robia? W ostatnich dniach przejedzalem o roznych porach i nikogo nie bylo.

Krolowej Jadwigi cala zakorkowana, a odZzagorza korek od hali do sygnalizacji z Legionow.
BARES
CYTAT(kolek @ śro, 17 lis 2010 - 16:08) *
Wiecie kiedy mają w końcu otworzyć rondo na merkurym ?


Powinni moim zdaniem otworzyć w sobotę o 23:59 a na pobliskim bloku powinien widnieć baner idźmy na wybory,zastrzegam sobie prawa autorskie do tego sprytnego planu cool.gif , bez tantiem się nie obejdzie.
Leszek
CYTAT(:) @ pią, 19 lis 2010 - 00:49) *
16 mialo byc juz otwarte...

o ktorych godzinach cos robia? W ostatnich dniach przejedzalem o roznych porach i nikogo nie bylo.


Około 13-14 robili, później też co i rusz słyszałem jakieś młoty itp. więc chyba przez większość popołudnia robili. Teraz też robią smile2.gif
Wygląda na to, że niewiele zostało do zrobienia - tylko fragmenty asfaltu pomiędzy jezdniami a przejazdami tramwajowymi. Może dziś skończą...
Mały77
jak przejeżdżałem o 14 to chyba już wszystko położone - więc dzisiaj chyba otworzą;)
kolek
jechałem o 17 koło ronda, zero pracowników, wszystko zrobione, ale rondo dalej zamknięte huh.gif
Master
Komunikacja Autobusowa posiada wiele pojazdów przystosowanych dla niepełnosprawnych. Wiekszosc lini autobusowych w DG pokrywa sie z trasa tramwajów. A więc niepełnosprawni maja jak dojechac w rózne miejsca DG, a nawet maja duzo wiecej mozliwosci niz linia tramwajową !!!

Wiec robienie wind jest jak narazie bezzasadne
xMarcinx
CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 18:22) *
Komunikacja Autobusowa posiada wiele pojazdów przystosowanych dla niepełnosprawnych. Wiekszosc lini autobusowych w DG pokrywa sie z trasa tramwajów.
Wiec robienie wind jest jak narazie bezzasadne


To jest typowy przykład dyskryminacji i segregacji - tramwaj nie dla niepełnosprawnych, autobusy i tramwaje dla pełnosprawnych.

CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 18:22) *
A więc niepełnosprawni maja jak dojechac w rózne miejsca DG, a nawet maja duzo wiecej mozliwosci niz linia tramwajową !!!


To niema być "mają jak", ale mają mieć taką samą papeterie możliwości jak pełnosprawni. Polecam zapoznać się z konstytucją.
Master
A jak 'ślepy " chce byc pilotem samolotu. To tez pownieni miec taka mozliwosc ?? czy konstytucja powinna mu na to pozwalac ??

P.S.

Tak wogole to przez pomyłke napisałem poprzedni post tutaj. zamiast w temacie o Nowym Centrum Miasta , gdzie toczy sie dyskusja o tym przejsciu. Przekleje go tam
xMarcinx
CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 19:00) *
A jak 'ślepy " chce byc pilotem samolotu. To tez pownieni miec taka mozliwosc ?? czy konstytucja powinna mu na to pozwalac ??


To nie jest bariera uniemożliwiająca mu funkcjonowanie w społeczeństwie, a tylko takie władza ma obowiązek likwidować.

Konstytucja RP:
Art. 32.Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

Art. 69. Osobom niepełnosprawnym władze publiczne udzielają, zgodnie z ustawą, pomocy w zabezpieczaniu egzystencji, przysposobieniu do pracy oraz komunikacji społecznej.
Master
Na wsiach i wielu miastach nie ma tramwaji. A wiec niepełnosprawni w Warszawie maja, a w Dąbrowie G, Sosnowcu, Zabrzu, Wąchocku, Olkuszu czy Przemyslu nie maja mozlwiosci podrozowania tramwajem. Ale maja zapewniona komunikacje autobusową. I problem rozwiazany.

Idąc Twoim tokiem myslenia. Kazdemu w Polsce pod domem nalezy sie tramwaj niskopodłogowy i winda dla niepełnosprawnych. Inaczej zawsze ktos bedzie pokrzywdzony ....


Konstytucja RP - art. 30, 32, 68, a szczególnie art 69:
Osobom niepełnosprawnym władze publiczne udzielają, zgodnie z ustawą, pomocy w zabezpieczaniu egzystencji, przysposobieniu do pracy oraz komunikacji społecznej.


W Dabrowie jest zapewniona komunikacja autobusowa dla niepelnosprawnych- sfinansowana dzieki pomocy z UE. Zapewnia im to pomoc w dojezdzie do pracy, urzedów, miejsc rekreacji itp.

A tramwajem niedojada.

z mojej strony koniec
xMarcinx
CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 19:16) *
Na wsiach i wielu miastach nie ma tramwaji. A wiec niepełnosprawni w Warszawie maja, a w Dąbrowie G, Sosnowcu, Zabrzu, Wąchocku, Olkuszu czy Przemyslu nie maja mozlwiosci podrozowania tramwajem. Ale maja zapewniona komunikacje autobusową. I problem rozwiazany.Idąc Twoim tokiem myslenia. Kazdemu w Polsce pod domem nalezy sie tramwaj niskopodłogowy i winda dla niepełnosprawnych. Inaczej zawsze ktos bedzie pokrzywdzony ....
To nie chodzi, ze wszędzie ma być tramwaj tylko jak coś się robi to dla niepełnosprawny i pełnosprawnych, bez faworyzowania żadnej grupy, na takim samym poziomie dla pełno i niepełnosprawnych. Pełnosprawni i niepełnosprawni płaca podatki i mają być tak samo traktowani, skoro jeden ma prawo jeździć tramwaje to drugi też, niema miejsca w państwie prawa na dyskryminacje - że jeden ma większy wybór, a drugi mniejszy..
CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 19:16) *
W Dabrowie jest zapewniona komunikacja autobusowa dla niepelnosprawnych- sfinansowana dzieki pomocy z UE. Zapewnia im to pomoc w dojezdzie do pracy, urzedów, miejsc rekreacji itp.
To chyba jednak taniej kupić te dwie windy, za 30 tysięcy i dostosować infrastrukturę na lata przez co usamodzielniać niepełnosprawnych niż oferować bezpłatna taksówkę, o każdej porze i dla każdego..
olo
CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 19:16) *
Na wsiach i wielu miastach nie ma tramwaji. A wiec niepełnosprawni w Warszawie maja, a w Dąbrowie G, Sosnowcu, Zabrzu, Wąchocku, Olkuszu czy Przemyslu nie maja mozlwiosci podrozowania tramwajem. Ale maja zapewniona komunikacje autobusową. I problem rozwiazany.

Idąc Twoim tokiem myslenia. Kazdemu w Polsce pod domem nalezy sie tramwaj niskopodłogowy i winda dla niepełnosprawnych. Inaczej zawsze ktos bedzie pokrzywdzony ....


Konstytucja RP - art. 30, 32, 68, a szczególnie art 69:
Osobom niepełnosprawnym władze publiczne udzielają, zgodnie z ustawą, pomocy w zabezpieczaniu egzystencji, przysposobieniu do pracy oraz komunikacji społecznej.


W Dabrowie jest zapewniona komunikacja autobusowa dla niepelnosprawnych- sfinansowana dzieki pomocy z UE. Zapewnia im to pomoc w dojezdzie do pracy, urzedów, miejsc rekreacji itp.

A tramwajem niedojada.

z mojej strony koniec


Jeżeli w zdaniu logicznym jest błąd, to całe zdanie logiczne jest błędne. Wytknę, więc, jeden błąd. Do Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej niepełnosprawni komunikacją miejską nie dojadą, a to UM jest podstawowym urzędem w mieście. Widać mało bywasz w tzw. wielkim świecie. Na temat tramwajÓW w Europie Zachodniej moglibyśmy podyskutować, jeśli chcesz. Gdybyś był w Wąchocku, Olkuszu, czy Przemyślu i podprzemyskich wioskach, to byś wiedział, że tam nawet pełnosprawni mają problem ze zwykłą komunikacją publiczną, a co tu mówić o środkach komunikacji przystosowanych dla niepełnosprawnych. Nie masz bladego pojęcia o tym problemie, wię cieszy mnie, że z Twojej strony to koniec.
Leszek
Od wczoraj rondo przy Merkurym jest przejezdne.
Sebastian22
CYTAT(Leszek @ nie, 21 lis 2010 - 21:31) *
Od wczoraj rondo przy Merkurym jest przejezdne.

No tak, tym razem trochę zmian - zamiast pełnego koła zieleni mamy beton po stronie wewnętrznej łuku (dawniej torowisko było w kole zieleni teraz jest już w betonie)....
Leszek
Ja kojarzę, że jednak nie było trawy w koło (tłuczeń chyba na torowisku) - i zumi mi to potwierdza smile2.gif
:)
CYTAT


Akcja Zima w Dąbrowie Górniczej

2010-11-23, Aktualizacja: 2010-11-23 00:01

Anna Polewiak
Podobnie jak w zeszłym roku drogi odśnieżać będzie ALBA oraz Spółdzielnia Kółek Rolniczych. Poprzednia Akcja Zima kosztowała ponad 6,7 mln zł. Jej koszty mają nie wzrosnąć


W ramach Akcji Zima pojazdy ALBY będą wyjeżdżały z nowej bazy logistycznej przy ul. Kasprzaka (? fot. Anna Polewiak )

Tegoroczna Akcja Zima będzie przebiegała w Dąbrowie podobnie jak zeszłego sezonu. Dąbrowska ALBA odpowiada za zimowe utrzymanie ok. 400 km dróg oraz prawie pół miliona metrów kw. chodników, alejek i parkingów. Dysponuje 50 specjalistycznymi pojazdami.

- Pozostają one w gotowości technicznej i objęte są satelitarnym systemem monitoringu, umożliwiającym dyspozytorowi bieżące reagowanie w zależności od występujących warunków atmosferycznych oraz sytuacji na ulicach naszego miasta - zaznaczyła Jolanta Jankowska, dyrektor Biura Obsługi Zarządu ALBA MPGK w Dąbrowie Górniczej. Z kolei monitoring zimowego utrzymania dróg pozwala podjąć interwencje jeszcze przed wystąpieniem niekorzystnych warunków na drogach, jak gołoledzi.

- Ubiegłoroczna Akcja Zima przebiegła bez problemów mimo bardzo trudnych warunków pogodowych. Branża borykała się z przejściowymi problemami związanymi z brakiem soli. ALBA, w odróżnieniu od innych firm, prowadziła akcję w sposób niezakłócony, dzięki zapasom soli zgromadzonym we własnym magazynie - dodała Jolanta Jankowska. Będzie też wykorzystywana solanka oraz piasek do utrzymania chodników. Obecnie w zapasach znajdują się 3 tysiące ton soli i 500 ton piasku. - Dodatkowo planowany jest zakup kolejnych trzech tysięcy ton soli drogowej oraz tysiąc ton piasku. Solanka służąca do zwalczania gołoledzi będzie wytwarzana w stacji solankowej, będącej w posiadaniu głównego wykonawcy prac - poinformowała Iwona Dalach, zastępca naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej UM. Dzielnice zielone m.in. Okradzionów, Łęka, Łosień, Kuźniczka i inne będą odśnieżane częściowo przez podwykonawców ALBY, zajmujących się tym również w minionym sezonie. 60 km dróg ma pod sobą Spółdzielnia Kółek Rolniczych. - Dysponujemy sześcioma jednostkami specjalistycznymi - przyznał Kazimierz Woźniczka, prezes SKR. Od 1 listopada zeszłego roku do 31 marca br. miasto wydało na Akcję Zima 6 mln 791 tys. zł. - Koszty nie wzrosną - podkreśliła Iwona Dalach. Zgłoszenia dotyczące zimowego utrzymania dróg, chodników, parkingów można zgłaszać pod całodobowymi nr tel. dyspozytora Akcji Zima, 32 262- 50-13, , Straży Miejskiej 32 264-91-28, Centrum Zarządzania Kryzysowego 32 262 44 10, 32 262 43 79. Zgłoszenia od 7.30 do 15.30 przyjmuje Wydział Gospodarki Komunalnej (32 295-68-63).


CYTAT


Drogie remonty dąbrowskich wiaduktów

2010-11-25, Aktualizacja: dzisiaj 08:57

Piotr Sobierajski
Remont trzy razy droższy niż projekty GDDKiA. Wiosną będą burzyć dąbrowski wiadukt

Wiadukt w Dąbrowie Górniczej Strzemieszycach, na DK 94, łączącej Katowice z Krakowem, jest w fatalnym stanie. Odpadają kawałki betonu, kruszą się podpory. Od czterech miesięcy zamknięte są dwa pasy jezdni, obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h. Miasto obiecało, że remont rozpocznie się w tym roku, ale ostatecznie początek zaplanowano na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Największy problem, to pieniądze, bo według wstępnych szacunków remont ma kosztować... ponad 20 mln zł. W porównaniu do remontów innych podobnych budowli to bardzo drogo. GDDKiA w listopadzie br. zakończyła remont sosnowieckiego wiaduktu nad DK 86 w ciągu ul. Grota-Roweckiego za 6,4 mln zł, a wyburzenie i postawienie od nowa wiaduktu nad S1 przy ul. Lenartowicza (koniec w listopadzie 2011 r.) będzie kosztowało 4,9 mln zł.

Miasto tłumaczy zwłokę i tak dużą sumę, większym niż zazwyczaj w takich przypadkach zakresem robót. - Cały obiekt zostanie wyburzony, a następnie odbudowany od podstaw. Jest tego sporo, bo liczy sobie ponad 60 metrów długości i 22 szerokości - tłumaczy Wojciech Mizerski, naczelnik wydziału inwestycji miejskich w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.- Przebudowane zostaną także wjazdy i zjazdy na DK 94 oraz drogę wojewódzką 790, której dwa pasy przebiegają pod wiaduktem. Konieczne będzie też wykonanie oświetlenia i odwodnienia - dodaje.

Zły stan techniczny wiaduktu potwierdził powiatowy inspektorat nadzoru budowlanego, a kierowcy nie ukrywają, że przejeżdżają pod wiaduktem z duszą na ramieniu. - Przerdzewiała konstrukcja wygląda fatalnie - podkreśla Andrzej Janeczek, kierowca z Sosnowca.

Miasto od 1,5 roku stara się o 200 mln zł w ministerstwie infrastruktury na kompleksową przebudowę całej ul. Katowickiej (DK 94) od granicy z Sosnowcem do Sławkowa. Wtedy mogłoby liczyć na pokrycie z tych funduszy części kosztów remontu wiaduktu. Projekt jest wciąż na pierwszym miejscu listy rezerwowej. Przebudowa wiaduktu ma potrwać od 18 do 24 miesięcy.
PaVLo
A administracje Tysiąclecia, Morcikna, Tiereszkowej i reszta zapomniała, że chodniki to się odśnieża w zimie. Zalega gruba warstwa rozkopanego lepiącego się śniegu ... po raz kolejny tej zimy zawiodły ...
BARES
CYTAT(PaVLo @ pon, 29 lis 2010 - 21:20) *
A administracje Tysiąclecia, Morcikna, Tiereszkowej i reszta zapomniała, że chodniki to się odśnieża w zimie. Zalega gruba warstwa rozkopanego lepiącego się śniegu ... po raz kolejny tej zimy zawiodły ...


W przypadku MZBM-u najlepiej zadzwonić na odpowiedni ADM i przekazać administratorowi tego terenu że na chodnikach zalega śnieg, to zazwyczaj skutkuje "ochrzanem" osoby sprzątającej i w ciągu dnia jest już porządek.
Reaper
A jak tam u Was, koleżanki i koledzy, stan dróg? Aleja Zwycięstwa w Ząbkowicach oczywiście zapomniana, a jeszcze gorzej na ulicy przy Brembo (Roździeńskiego?). A wydawało się, że jest to miejsce w miarę strategiczne i dojazd powinien być niczym nie zakłócony...
PaVLo
Niedawno wróciłem z pracy i powiem, że obecnie to wszystkie drogi są zasypane, mistrzostow jest na Kościelnej, tam to miasto zapomniało o odśnieżaniu.

Dzisiaj jadąc Gwardii Ludowej widziałem jadący pług (nie wiem jaka firma, ale był niebieski), który tylko przejechał tamtędy i nie posypał drogi solą ani nie zgarniał śniegu, a jest go tam naprawdę sporo.
Mały77
Sorry - ale po takich opadach jak były wczoraj nie za bardzo jest możliwość na bieżąco usuwać śnieg na wszystkich drogach. I z tym śniegiem nie radzą sobie tylko u nas lecz w całej Polsce.
Dzisiaj przestało padać - zobaczymy jak będzie dzisiaj bez opadów - czy będzie lepiej.
KJS
Wczorajszy wieczór był kozacki jeśli chodzi o jazdę. O ile ślizganie się po trasie centrum-manhattan było zabawne, powrót drogą manhattan-centrum od strony pogorii też był wesoły szczególnie na podjeździe pod wiadukt, to hitem było, gdy ok 21 po x godzin mocnego sypania, braku pługów od kilku godzin (chyba, bo na ulicach było tak biało jak na chodniku) największa pułapka była na rondzie centrum. Wielki przegubowy Man w postaci 811 dosłownie podniósł się bokiem w górę. Jak przejeżdzałem to też zauważyłem, że na rondzie w centrum największa mulda i ślizgawka zrobiła się dosłownie w centrum ronda.
Mam nadzieję, że dziś jest już lepiej
st1111
To straszne że natura silniejsza od ludzi.
Slyzaba
i po krzyku - dziś poprawa warunków jazdy (jutro ponoć mają być znowu duże opady śniegu?)
Reaper
CYTAT(Mały77 @ czw, 02 gru 2010 - 06:57) *
Sorry - ale po takich opadach jak były wczoraj nie za bardzo jest możliwość na bieżąco usuwać śnieg na wszystkich drogach. I z tym śniegiem nie radzą sobie tylko u nas lecz w całej Polsce.
Dzisiaj przestało padać - zobaczymy jak będzie dzisiaj bez opadów - czy będzie lepiej.


Bywały już przerwy między opadami po kilka - kilkanaście godzin (ewentualnie zakłócone lekko prószącym śnieżkiem), a żadnego pługu nie widziałem od poniedziałku...
Mały77
CYTAT(Reaper @ czw, 02 gru 2010 - 23:34) *
Bywały już przerwy między opadami po kilka - kilkanaście godzin (ewentualnie zakłócone lekko prószącym śnieżkiem), a żadnego pługu nie widziałem od poniedziałku...


Ja wczoraj sam chyba z 4 razy i to na "mniejszych" drogach mijałem pług - i ogólnie "jakość" dróg wczoraj już była w miarę dobra. Tylko dzisiaj znów ma sypać sad.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.