Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
mgmisiek
CYTAT(bzenek @ pią, 08 paź 2010 - 16:23) *
Na szczęście chyba wszyscy macie rację smile2.gif

Pewnie kolizja nie jest wypadkiem ani "poważnym zdarzeniem drogowym". smile2.gif


Ciekawi mnie miara powagi zdarzenia drogowego ? Jakaś konkretna ilość zabitych, rannych ?
Prawda jest taka, że te foto i zrobione przejścia dla pieszych niestety przyczyniają się do tych stłuczek pośrednio. Po prostu kierowcy nagle przed nimi hamują.
bzenek
CYTAT(mgmisiek @ pią, 08 paź 2010 - 16:42) *
Ciekawi mnie miara powagi zdarzenia drogowego ? Jakaś konkretna ilość zabitych, rannych ?

Kolizja jak jest pogięta blacha. Jak są ranni i zabici to wypadek. Powaga pewnie oceniana jest "na oko".

CYTAT(mgmisiek @ pią, 08 paź 2010 - 16:42) *
Prawda jest taka, że te foto i zrobione przejścia dla pieszych niestety przyczyniają się do tych stłuczek pośrednio.

Taa... bo to przejście do pieszych i fotoradar jadą 100km/h i wyprzedzają pasem do lewoskrętu. smile2.gif
mgmisiek
CYTAT(bzenek @ pią, 08 paź 2010 - 17:40) *
Taa... bo to przejście do pieszych i fotoradar jadą 100km/h i wyprzedzają pasem do lewoskrętu. smile2.gif


Dlatego napisałem pośrednio wink.gif
Ogólnie jedyne co mogę zarzucić temu miejscu to trzeba być d***lem żeby wymyśleć przejście dla pieszych przez 3 pasy na takiej drodze bez zabezpieczenia typu światła. Ale boje się to mówić głośno co by świateł i tutaj nie zrobili.
cery
CYTAT(:) @ czw, 23 wrz 2010 - 20:24) *
Tez o tym kiedys pisalem. Zacytuje sam siebie tongue.gif

CYTAT(:) @ czw, 16 wrz 2010 - 22:52) *
Po wymianie kawalka asfaltu na Al. Roz zmieniono oznakowanie poziome. Dawniej skrecajac w prawo z Pilsudskiego w Krolowej Jadwigi prawy pas byl odddzielony ciagla linia. Od dlugiego czasu jest juz przerywana i jest dosc niebezpiecznie, bo wiekszosc jakby zmiany nie zauwazyla.



Przepraszam, nie zauważyłem smile2.gif

Zawsze się zastanawiam, jaki problem postawić na miesiąc żółtą tablicę "Zmiana organizacji ruchu", gdy zmienia się ogranizację ruchu. Ale w tym przypadku podejrzewam, że organizacji ruchu celowo nie zmieniano, samo tak wyszło. Położyli nowy asfalt i ktoś zapomniał jaka linia była wcześniej. Smutne to.
vacu
CYTAT(cery @ sob, 09 paź 2010 - 00:31) *
Zawsze się zastanawiam, jaki problem postawić na miesiąc żółtą tablicę "Zmiana organizacji ruchu", gdy zmienia się ogranizację ruchu. Ale w tym przypadku podejrzewam, że organizacji ruchu celowo nie zmieniano, samo tak wyszło. Położyli nowy asfalt i ktoś zapomniał jaka linia była wcześniej. Smutne to.

Chyba masz rację, bo o ile dobrze pamiętam - a wydaje mi się, że tak - to w momencie przejazdu przez tory mamy jeden pas na tym rondzie więc spokojnie mógłby pozostać jeden pas do zjazdu z ronda tak jak było.
kwintosz
CYTAT
Tiry przez dąbrowski Tworzeń już nie pojadą

Ulica Tworzeń w Dąbrowie Górniczej będzie zamknięta przez 10 miesięcy. Na początek w objazdach kierowcom pomogą strażnicy i policja.

Od czwartku kierowcy prywatnych samochodów i tirów nie dojadą ul. Tworzeń do ponad 80 firm w pobliskiej Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Zakaz wjazdu będzie obowiązywał aż przez 10 miesięcy.

W tym czasie powstanie tu kanalizacja i nowa nawierzchnia wraz z chodnikami. Zamieszanie będzie jednak ogromne, bo codziennie przejeżdża tędy kilka tysięcy kierowców tirów z całej Europy.

W rozładowaniu korków będą pomagać strażnicy miejscy i policjanci. Ale potem można się spodziewać mandatów.
- Wyłączenie ruchu tranzytowego ma przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo podczas prac - podkreśla Beata Pisarczyk z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. - Są widoczne zakazy wjazdu. Większość kierowców jeździ na pamięć, dlatego w pierwszych dwóch dniach będą im pomagać strażnicy miejscy - dodaje.

A co potem? Urzędnicy sami przyznają, że nie będzie łatwo wyegzekwować zakazu wjazdu. I jeśli jakiś tir wjedzie już w ul. Tworzeń, to nie będzie mógł zawrócić.

- Nie do wszystkich od razu dotrze informacja o zakazie wjazdu. Dlatego pojawią się tu patrole ruchu drogowego - zapewnia komisarz Witold Jóźwiak, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego dąbrowskiej policji. - Potem kierowcy muszą stosować się do nowej organizacji ruchu. Jeśli nie, to dostaną mandat - dodaje.

W ul. Tworzeń będą mogli wjechać tylko mieszkańcy posesji, kierowcy jadący do tutejszych firm i autobusy.

Kierowcy tirów i prywatnych pojazdów powinni się kierować objazdami: ul. Piłsudskiego, S-1, DK-94, drogą wojewódzką nr 790 w Strzemieszycach, a potem ul. Gołonoską i Ząbkowicką. Nowa organizacja ruchu nie spowoduje zmiany tras linii autobusowych 809, 806, 803 i 275.

www.dziennikzachodni.pl
darro
CYTAT(cery @ sob, 09 paź 2010 - 00:31) *
CYTAT(:) @ czw, 23 wrz 2010 - 20:24) *
Tez o tym kiedys pisalem. Zacytuje sam siebie tongue.gif

CYTAT(:) @ czw, 16 wrz 2010 - 22:52) *
Po wymianie kawalka asfaltu na Al. Roz zmieniono oznakowanie poziome. Dawniej skrecajac w prawo z Pilsudskiego w Krolowej Jadwigi prawy pas byl odddzielony ciagla linia. Od dlugiego czasu jest juz przerywana i jest dosc niebezpiecznie, bo wiekszosc jakby zmiany nie zauwazyla.



Przepraszam, nie zauważyłem smile2.gif

Zawsze się zastanawiam, jaki problem postawić na miesiąc żółtą tablicę "Zmiana organizacji ruchu", gdy zmienia się ogranizację ruchu. Ale w tym przypadku podejrzewam, że organizacji ruchu celowo nie zmieniano, samo tak wyszło. Położyli nowy asfalt i ktoś zapomniał jaka linia była wcześniej. Smutne to.



Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści.
vacu
CYTAT(darro @ pią, 15 paź 2010 - 10:52) *
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści.

A czy dużo linii tak jeździ? Nie wiem szczerze mówiąc ale wydaje mi się, że większość jadących od Zagórza "na górze" zawija się na centrum, często jeżdżę Al. Róż w dół i potem na centrum i nie przypominam sobie, żebvym tam widział autobus... Natomiast rozwiązanie takie zmniejsza płynność ruchu od strony Gołonoga w kierunku Centrum więc jeżeli chodziłoby o dwie linie autobusowe to bez sensu...
darro
CYTAT(vacu @ pią, 15 paź 2010 - 11:49) *
CYTAT(darro @ pią, 15 paź 2010 - 10:52) *
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści.

A czy dużo linii tak jeździ? Nie wiem szczerze mówiąc ale wydaje mi się, że większość jadących od Zagórza "na górze" zawija się na centrum, często jeżdżę Al. Róż w dół i potem na centrum i nie przypominam sobie, żebvym tam widział autobus... Natomiast rozwiązanie takie zmniejsza płynność ruchu od strony Gołonoga w kierunku Centrum więc jeżeli chodziłoby o dwie linie autobusowe to bez sensu...


260, 604 - co najmniej jeden na godzinę każdej linii, w szczycie po dwa kursu każdej z linii.
olo
To nie jest zwyczajna linia przerywana, tylko ta, która każe spodziewać się innego zagrożenia. Dlatego też uważam, że prawie nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu pojazd zamierzający wjechać na prawy pas z lewego, musi ustąpić pierwszeństwa.
cery
CYTAT(darro @ pią, 15 paź 2010 - 10:52) *
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści.


W ruchu miejskim naturalne jest przepuszczanie autobusów. A przynajmniej powinno być, bo ułatwienie im jazdy jest w interesie każdego kierującego innym pojazdem: gdyby wszyscy pasażerowie przesiedli się do aut osobowych, korki byłyby znacznie większe.

Ale przyjmując Twoją tezę: dlaczego więc nie postawiono tablic o zmianie organizacji ruchu?
Może należało zastosować znak P-3b (linia jednostronnie przekraczalna - krótka), analogicznie do skrętu z Alei Róż w prawo w stronę Redenu?

CYTAT(olo @ pią, 15 paź 2010 - 14:46) *
To nie jest zwyczajna linia przerywana, tylko ta, która każe spodziewać się innego zagrożenia. Dlatego też uważam, że prawie nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu pojazd zamierzający wjechać na prawy pas z lewego, musi ustąpić pierwszeństwa.


Jadąc od strony Redenu w prawo, najpierw trzeba wjechać na rondo, czyli ustąpić pierwszeństwa pojazdom, jakie są na rondzie. Te pojazdy mogą zjechać na prawy lub lewy pas - linia przerywana daje ich kierowcom wolny wybór. W starym malowaniu, prawoskręt był niejako "poza rondem" - pojazdy na rondzie musiały wjechać na lewy pas, a później (ustępując pierwszeństwa) wjechać na prawy.
:)
Nie piszemy o tym, ze w szczycie miasto zaczyna sie korkowac m.in:

- na Katowickiej - do sygnalizacji na 11 Listopada od strony Katowic lewy pas korkuje sie juz od dawna, a teraz normalny jest korek w przeciwna strone oba pasy, ktory zaczyna sie od wezla z S1,
- na Pilsudskiego od targu korek konczy sie na gorze Al. Roz,
- na Królowej Jadwigi/Sobieskiego od Augustynika do 3 Maja wraz z kawalkiem Kosciuszki,
- Na Legionow przez 2 sygnalizacje do Sztygarki,
- Kolejowa od przejazdu do dworca.

Poza tym w ostatnich latach bardzo wzrosl ruch na przelotowych DK94 i S1/DK1

Ciekawe co bedzie za 10 lat.
darro
CYTAT(cery @ pią, 15 paź 2010 - 16:54) *
CYTAT(darro @ pią, 15 paź 2010 - 10:52) *
Ja myślę, że zmiana organizacji jest celowa, umożliwia szybszy i bezpieczniejszy przejazd autobusów z Al. Róz, na przystanek koło kościoła (w kierunku centrum). Zjeżdżając z ronda, mogą się ustawić na prawym pasie, czego do tej pory nie mogły robić i czekały na lewym, aż któryś z kierowców ich przepuści.
W ruchu miejskim naturalne jest przepuszczanie autobusów. A przynajmniej powinno być, bo ułatwienie im jazdy jest w interesie każdego kierującego innym pojazdem: gdyby wszyscy pasażerowie przesiedli się do aut osobowych, korki byłyby znacznie większe.Ale przyjmując Twoją tezę: dlaczego więc nie postawiono tablic o zmianie organizacji ruchu?Może należało zastosować znak P-3b (linia jednostronnie przekraczalna - krótka), analogicznie do skrętu z Alei Róż w prawo w stronę Redenu?
CYTAT(olo @ pią, 15 paź 2010 - 14:46) *
To nie jest zwyczajna linia przerywana, tylko ta, która każe spodziewać się innego zagrożenia. Dlatego też uważam, że prawie nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu pojazd zamierzający wjechać na prawy pas z lewego, musi ustąpić pierwszeństwa.
Jadąc od strony Redenu w prawo, najpierw trzeba wjechać na rondo, czyli ustąpić pierwszeństwa pojazdom, jakie są na rondzie. Te pojazdy mogą zjechać na prawy lub lewy pas - linia przerywana daje ich kierowcom wolny wybór. W starym malowaniu, prawoskręt był niejako "poza rondem" - pojazdy na rondzie musiały wjechać na lewy pas, a później (ustępując pierwszeństwa) wjechać na prawy.
Co innego zwyczaje, a co innego uregulowania prawne.Jak będzie kolizja, to przy linii ciągłej kierowca się nie wybroni mówiąc, że myślał, iż kierowca przepuci go "zwyczajowo", bo w końcu jechał autobusem!
darro
Jakiś czas temu starałem się (pisma, spotkania) aby ul. Sienkiewicza była jednokierunkowa (w dół). Byłoby to uzupełnienie ruchu jednokierunkowego w okolicach centrum (ul. 3 Maja jednokierunkowa w górę), ale... cóż, nie udało się. UM podparł się jakimiś opiniami, które mówiły że będzie to niekorzystne dla ruchu w tej okolicy.
Ciekawy jestem co Wy myslicie na ten temat.
mawwm
jakoś tak się składa, że Sienkiewicza jeżdżę zawsze "w dół", więc OK smile2.gif
ale co na to okoliczni mieszkańcy? obawiam się, że dla nich to jednak uciążliwe może być wink.gif
vacu
CYTAT(mawwm @ wto, 19 paź 2010 - 18:25) *
jakoś tak się składa, że Sienkiewicza jeżdżę zawsze "w dół", więc OK smile2.gif
ale co na to okoliczni mieszkańcy? obawiam się, że dla nich to jednak uciążliwe może być wink.gif

A ja przeciwnie, mnie akurat zawsze pasuje "pod górkę" laugh.gif
Z tym, że mnie to lotto, mogę te parę metrów objechać jeżeli mieszkańcom to pasuje. Ale wydaje mi się, że tam sporo osób jeździ do bloków jednak i jakby tak zrobić to mogłyby być ładne korki na 3 Maja biorąc pod uwagę, że wielu nie lubi nadkładać drogi unsure.gif
Kamil_
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie wink.gif
darro
CYTAT(Kamil_ @ śro, 20 paź 2010 - 10:24) *
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie wink.gif


Ja nie chcę ruszać deptaka, który i tak jest do ul. Bandrowskiego, tylko wprowadzić ruch jednokierunkowy w ul. Sienkiewicza, dzięki czemu zyskałoby się trochę miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy i zmniejszyło hałas.
Kamil_
CYTAT(darro @ śro, 20 paź 2010 - 12:14) *
CYTAT(Kamil_ @ śro, 20 paź 2010 - 10:24) *
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie wink.gif


Ja nie chcę ruszać deptaka, który i tak jest do ul. Bandrowskiego, tylko wprowadzić ruch jednokierunkowy w ul. Sienkiewicza, dzięki czemu zyskałoby się trochę miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy i zmniejszyło hałas.


Ale jeśli Sienkiewicza byłoby tylko w dół to którędyś kierowcy musieliby pojechać do góry. Część zrobiłaby to Kościuszki a część 3maja. Wówczas tam wzrośnie hałaś wink.gif
vacu
CYTAT(Kamil_ @ śro, 20 paź 2010 - 14:11) *
CYTAT(darro @ śro, 20 paź 2010 - 12:14) *
CYTAT(Kamil_ @ śro, 20 paź 2010 - 10:24) *
Z jednej strony 'chcemy' deptak na 3maja a z drugiej zrobić jednokierunkową (w dół) na Sienkiewicza. To by strasznie wzmogło ruch na 3maja, dlatego też mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie wink.gif


Ja nie chcę ruszać deptaka, który i tak jest do ul. Bandrowskiego, tylko wprowadzić ruch jednokierunkowy w ul. Sienkiewicza, dzięki czemu zyskałoby się trochę miejsc parkingowych wzdłuż tej ulicy i zmniejszyło hałas.


Ale jeśli Sienkiewicza byłoby tylko w dół to którędyś kierowcy musieliby pojechać do góry. Część zrobiłaby to Kościuszki a część 3maja. Wówczas tam wzrośnie hałaś wink.gif

Prosta sprawa - należałoby postawić szlabany na wjazdach na 3 Maja, piloty lub lepiej karty wjazdu sprzedawać (choćby po kosztach) tylko mieszkańcom lub ludziom , którzy mają firmy i załatwione. Koszt myślę byłby ok. kilkunastu tysięcy. Jeszcze lepiej (estetyczniej) gdyby zamist szlabanów były TAKIE SŁUPKI.
mgmisiek
CYTAT(vacu @ śro, 20 paź 2010 - 17:42) *
Jeszcze lepiej (estetyczniej) gdyby zamist szlabanów były TAKIE SŁUPKI.

To by ten wjazd w 3-go maja był wiecznie zamknięty z powodu zdejmowania aut ze słupka jak na filmiku smile2.gif Jakiś pozytyw by był.smile2.gif
vacu
CYTAT(mgmisiek @ śro, 20 paź 2010 - 19:08) *
CYTAT(vacu @ śro, 20 paź 2010 - 17:42) *
Jeszcze lepiej (estetyczniej) gdyby zamist szlabanów były TAKIE SŁUPKI.

To by ten wjazd w 3-go maja był wiecznie zamknięty z powodu zdejmowania aut ze słupka jak na filmiku smile2.gif Jakiś pozytyw by był.smile2.gif

I o to chodzi - skoro ktoś jest takim idiotą aby się na to pchać to lepirj żeby nie jeździł autem. Jak widać nie tylko my mamy takie problemy i po to ktoś wymyślił takie rozwiązanie aby je wyeliminować, z tym, że skoro radny jawnym tekstem domaga się usunięcia słupków, bo go nogi bolą po przejściu 50 metrów to o czym my tu mówimy. angry.gif
Bartek
Wiecie może dlaczego od piątku nie ma nocnego oświetlenia ulicznego na części osiedla Manhattan, tj. pomiędzy przychodnią, a blokiem numer 32? Dzwoniłem na energetykę, to powiedzieli że sprawdzą i minął weekend, a światła jak nie było tak nie ma. Naprawdę jest ciemno.

Aż mi się skojarzyło z Mysłowicami gdzie tamtejszy prezydent wyłączał światło opozycji, ale przecież na Manhattanie mieszka lub mieszkał prezydent miasta, więc sam sobie nie wyłącza wink.gif
bzenek
CYTAT(Bartek @ pon, 25 paź 2010 - 09:31) *
Wiecie może dlaczego od piątku nie ma nocnego oświetlenia ulicznego na części osiedla Manhattan, tj. pomiędzy przychodnią, a blokiem numer 32? Dzwoniłem na energetykę, to powiedzieli że sprawdzą i minął weekend, a światła jak nie było tak nie ma. Naprawdę jest ciemno.

Popsuł się kabel na trasie przebiegu. Trzeba było dzisiaj odkopywać i naprawić. To uboczny skutek tamtejszej inwestycji drogowo-kanalizacyjnej. smile.gif
Bartek
Tylko żeby przez 3 dni rozwiązywać problem, cóż wink.gif Dobrze że już świeci.
bzenek
CYTAT(Bartek @ wto, 26 paź 2010 - 08:11) *
Tylko żeby przez 3 dni rozwiązywać problem, cóż wink.gif

Kasa, kasa, kasa smile.gif

Do naprawy kabla trzeba ściągnąć trochę ludzi. W weekend trzeba płacić nadgodziny, a w poniedziałek to już będzie "za darmo".
xMarcinx
Kto w DG odpowiada za czyste ulice i parkingi? Na Królowej Jadwigi niema dnia, bym nie widział samochodów zamiatających ulice, Topolowa (część za krawężnikiem wiec nie SM a miasta) wygląda tak;

http://img716.imageshack.us/img716/4721/dscn0750r.jpg
Zamiast drugiego miejsca dla niepełnosprawnych jest 3cm warstwa ziemi i błota i tak wygląda cała ulica od parkingu do skrzyżowania (które za dnia przeistacza się w parking dla mechaników), a ulica w parking dla działkowców.
Alinco100
Ciekawe kiedy nasze wspaniałe służby drogowe zajmą się tym wybojem na ulicy Piłsudskiego, a dokładnie mam na myśli to coś co rośnie pod asfaltem, zaraz przed skrętem na stacje L'emir (Bliska) w kierunku huty na samym dole górki.Zbliża się zima, i po raz kolejny auta będą wylatywały na trawnik.Dziwie się że nikt jeszcze nie uszkodził tam auta, bo na nawierzchni widać jak jest zryta.
:)
CYTAT
idabrowa.pl

5,4 mln zł na remont drogi
Redakcja: Lucyna Stępniewska
Dodany: 3.11.2010


Z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych Dąbrowa Górnicza otrzyma w przyszłym roku 5,4 mln zł na przebudowę ul. Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Remont obu ulic rozpocznie się wiosną 2011 roku.

Dąbrowa Górnicza znalazła się na liście rankingowej projektów drogowych zaakceptowanych do realizacji w 2011 roku. Miasto otrzyma 5,4 mln zł w ramach trzeciej edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, samo jednak na remont musi wydatkować nieco ponad 6 mln zł. Po przeprowadzeniu postępowania przetargowego, roboty w terenie rozpoczną się wiosną przyszłego roku.

Wyremontowana zostanie nawierzchnia jezdni i chodników ul. Królowej Jadwigi na odcinku od skrzyżowania z al. Róż do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Remont obejmie tylko jedną nitkę po stronie Merkurego, druga bowiem niedawno była remontowana. Dalej prace remontowe obejmą całą ul. Królowej Jadwigi od Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Poniatowskiego oraz ul. Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Poniatowskiego do skrzyżowania z ul. Graniczną (obie jezdnie).

W ramach wcześniejszych edycji tego programu miasto dokonało przebudowy ul. Strzemieszyckiej na odcinku od ul. Rudnej do granicy ze Sławkowem. Gmina otrzymała wtedy 3 mln zł.


Oby przy tej kolejnej okazji wybudowali wreszcie zatoczke autobusowa w strone centrum na Redenie. Juz jedna okazja zostala zmarnowana.

DZ wymienil miasta, ktore dostana najwiecej (po 3 mln) i DG tam nie ma, a okazuje sie ze ponad 5 hmm
xMarcinx
Jakby w mieście nie było innych ulic, ale tamte beda remontować jak się całkiem rozpadną tongue.gif
vacu
CYTAT(xMarcinx @ czw, 04 lis 2010 - 09:07) *
Jakby w mieście nie było innych ulic, ale tamte beda remontować jak się całkiem rozpadną tongue.gif

Hmm... W sumie sensowne, że najpierw robią te ulice, na których jest największy ruch, ja tam bym wolał remont np. Alei Zagłębia gdzie często jeżdżę a wygląda ona dramatycznie ale uczciwie mówię, że ruch tam jest niezbyt duży (być może wynika to z troski o stan zawieszenia i wielu woli ominąć).

BTW - ciekawe jak tym razem rozwiążą sprawę studzienek, mamy w centrum trzy wyremontowane odcinki i na każdym inaczej to wygląda - od skrzyżowania z WP do Al. Róż są w poboczu, dalej obłożone brukiem a od ronda w centrum i na Kościuszki już normalnie w asfalcie.
bzenek
CYTAT(:) @ czw, 04 lis 2010 - 01:40) *
DZ wymienil miasta, ktore dostana najwiecej (po 3 mln) i DG tam nie ma, a okazuje sie ze ponad 5 hmm

Bo DG dostała 2 razy po niecałe 3mln i autorowi się nie zsumowało. smile.gif

2,9mln jest na Królowej Jadwigi, a 2,5mln na Piłsudskiego.
:)
CYTAT(bzenek @ czw, 04 lis 2010 - 11:14) *
CYTAT(:) @ czw, 04 lis 2010 - 01:40) *
DZ wymienil miasta, ktore dostana najwiecej (po 3 mln) i DG tam nie ma, a okazuje sie ze ponad 5 hmm
Bo DG dostała 2 razy po niecałe 3mln i autorowi się nie zsumowało. smile.gif 2,9mln jest na Królowej Jadwigi, a 2,5mln na Piłsudskiego.
tez tak pomyslalem, bo z tego programu 3 mln to chyba max na zadanie
CYTAT(xMarcinx @ czw, 04 lis 2010 - 07:07) *
Jakby w mieście nie było innych ulic, ale tamte beda remontować jak się całkiem rozpadną tongue.gif
W najblizszych latach zostanie wyremontowanych ponad 200 ulic (z uporzadkowania gospodarki wodno-sciekowej)
CYTAT(vacu @ czw, 04 lis 2010 - 08:18) *
ja tam bym wolał remont np. Alei Zagłębia gdzie często jeżdżę a wygląda ona dramatycznie
tez o tym pisalem. Przynajmniej w tych najgorszych miejscach - w strone centrum w okolicach skrzyzowania z Morcinka i kolo Biedronki w obie strony. Do tego z glownych ulic Aleje (Majakowskiego). Ale oczywiscie jest masa innych ulic i drog.
kwintosz
Cieszę się! W końcu do remontu pójdzie odcinek który już dawno powinien być załatwiony na Redenie.
Może w końcu skończą się darmowe prysznice na chodnikach.
Ale założę się że sp.. drogę jak Piłsudskiego w stronę huty. Nic nie wkurza mnie bardziej jak jadę rano do roboty slalomem a mimo to i tak zaliczę co 3cią zajebiście równą studzienkę.

smile2.gif
Nie zapominaj że głównie te drogi to chyba zielone dzielnice. Tam jest sporo tej kanalizacji. W samym centrum są to conajwyżej jakieś kolektory i krótkie części rurociągów.

Też widzę potrzebę poprawy innych ulic (Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Al. Majakowskiego, Kasprzaka..).
A Al. Majakowskiego zapisana jest na 2011 jeśli dobrze pamiętam, wraz z całą modernizacją os. Mickiewicza. Póki co to gdzieś fragmentami zrobili chodniki i to w dodatku nie w najgorszych miejscach, a Aleje to są faktycznie w fatalnym stanie. Zresztą dość długo stały te "pachołki" na dziurach prawie na samym środku jezdni. Aktualnie jest to połatane ale boję się co zostanie z tego po zimie.

kolek
witam, co się dzieje na rondzie przy alei róż?
Leszek
snf (51).gif

CYTAT
09.11.2010 18:26
Rondo Merkury nieprzejezdne. Autobusy zamiast tramwajów


W środę w nocy na czas remontu torowiska tramwajowego rondo Merkury w Dąbrowie Górniczej zostanie częściowo wyłączone z ruchu. Normalny ruch przez rondo zostanie przywrócony 16 listopada.

- Do 16 listopada na rondzie funkcjonować będą jedynie prawoskręty i przejazd od centrum w stronę Gołonoga - mówi Bartosz Matylewicz z biura prasowego magistratu dąbrowskiego magistratu. Dlatego kierowcy jadący ulicą Królowej Jadwigi do alei Róż, na rondzie Merkury będą musieli skręcić w prawo, dojechać do ronda w centrum i stąd znów wrócić do ronda Merkury, a następnie w prawo w aleję Róż.

Objazd z alei Róż do centrum poprowadzony zostanie w dół ulicą Królowej Jadwigi. Na światłach przy skrzyżowaniu z ulicą Wojska Polskiego trzeba będzie zawrócić, pojechać w górę ul. królowej Jadwigi i skręcić w prawo na rondzie Merkury.
Od północy 11 listopada do północy 13 listopada zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. W tym czasie od pętli przy dąbrowskim Urzędzie Pracy do Huty Katowice kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
Alinco100
Dzisiaj w godzinach 15-16:00, Centrum było ładnie zakorkowane.Od Redenu aż do ronda w Centrum.Niby remont przejazdu, a ile problemu potrafi narobić.
kolek
Ciekawi mnie, kiedy się doczekamy remontu straszącego na kilometr przejścia podziemnego przy rondzie Merkury...
olo
Jeśli ktoś pragnie zobaczyć wzorzec głupoty zapraszam na skrzyżowanie Piłsudskiego z Morcinka. Na nowo oddanej drodze namalowano przejazd dla rowerów. Tyle, że z chodnika dla pieszych na chodnik, na którym...nie ma drogi dla rowerów, więc i nie wolno rowerem po niej jeździć. "Sportowa Dąbrowa, niech mnie diabli.
Colo
CYTAT(Leszek @ śro, 10 lis 2010 - 00:13) *
snf (51).gif

CYTAT
09.11.2010 18:26
Rondo Merkury nieprzejezdne. Autobusy zamiast tramwajów


W środę w nocy na czas remontu torowiska tramwajowego rondo Merkury w Dąbrowie Górniczej zostanie częściowo wyłączone z ruchu. Normalny ruch przez rondo zostanie przywrócony 16 listopada.

- Do 16 listopada na rondzie funkcjonować będą jedynie prawoskręty i przejazd od centrum w stronę Gołonoga - mówi Bartosz Matylewicz z biura prasowego magistratu dąbrowskiego magistratu. Dlatego kierowcy jadący ulicą Królowej Jadwigi do alei Róż, na rondzie Merkury będą musieli skręcić w prawo, dojechać do ronda w centrum i stąd znów wrócić do ronda Merkury, a następnie w prawo w aleję Róż.

Objazd z alei Róż do centrum poprowadzony zostanie w dół ulicą Królowej Jadwigi. Na światłach przy skrzyżowaniu z ulicą Wojska Polskiego trzeba będzie zawrócić, pojechać w górę ul. królowej Jadwigi i skręcić w prawo na rondzie Merkury.
Od północy 11 listopada do północy 13 listopada zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. W tym czasie od pętli przy dąbrowskim Urzędzie Pracy do Huty Katowice kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.




Tylko o ile pamiętam to na skrzyżowaniu ul.Wojska Polskiego z Królowej Jadwigi jest zakaz zawracania jest tylko lewo skręt(chociaż dużo kierowców tam zawraca)
olo
CYTAT(Colo @ czw, 11 lis 2010 - 09:58) *
Tylko o ile pamiętam to na skrzyżowaniu ul.Wojska Polskiego z Królowej Jadwigi jest zakaz zawracania jest tylko lewo skręt(chociaż dużo kierowców tam zawraca)


Od dłuższego czasu można tam zawracać, legalnie.
xMarcinx
CYTAT(olo @ czw, 11 lis 2010 - 10:46) *
CYTAT(Colo @ czw, 11 lis 2010 - 09:58) *
Tylko o ile pamiętam to na skrzyżowaniu ul.Wojska Polskiego z Królowej Jadwigi jest zakaz zawracania jest tylko lewo skręt(chociaż dużo kierowców tam zawraca)


Od dłuższego czasu można tam zawracać, legalnie.


Z obydwu kierunków czy tylko z centrum, bo z tego co pamiętam jest tam sygnalizacja kierunkowa (sam lewo skręt).
Colo
To dla informacji OLO co do świateł na tym skrzyżowaniu

Kwestię tą reguluje Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprzwie znaków i sygnałów drogowych.
$97.1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką ( strzałkami ).
Z powyższego wynika jednoznacznie, że przy zielonej strzałce w lewo sygnalizatora S-3 nie wolno zawracać. Dla uzupełnienia jeszcze:
$97.3. Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu.
vacu
CYTAT(Colo @ czw, 11 lis 2010 - 14:19) *
To dla informacji OLO co do świateł na tym skrzyżowaniu

Kwestię tą reguluje Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprzwie znaków i sygnałów drogowych.
$97.1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką ( strzałkami ).
Z powyższego wynika jednoznacznie, że przy zielonej strzałce w lewo sygnalizatora S-3 nie wolno zawracać. Dla uzupełnienia jeszcze:
$97.3. Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu.

W tej chwili nie pamiętam jak tam jest ale jeżeli jest tylko strzałka w lewo to zawracanie sporo kosztuje. Kolega na podobnym skrzyżowaniu w Cz-wie niedawno zapłacił za zawracanie w miejscu niedozwolonym a chcieli jeszcze dołożyć "spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym" z maksymalnym mandatem. Być może jeżeli teraz jest tylko strzałka to domalują na żółto możliwość zawracania (ja na tym skrzyżowaniu nie widzę przeciwwskazań).
prezes
od strony centrum na pewno jest znak i sygnalizator z możliwością zawracania, od gołonoga niestety nie wiem.
Colo
Być może masz rację ,dzisiaj będę jechał przez to skrzyżowanie to sprawdzę.Możliwe ,że zmienili i już jest dozwolone zawracanie
Michael_SA
Tak jadąc od strony centrum można już zawracać są nowe znaki poziome i wymienione tabliczki informacyjne nad sygnalizacją
cery
Zmieniono oznakowanie w obu kierunkach - nareszcie! Przez chwilę myślałem, że to w ramach kampanii wyborczej, ale wychodzi, że na potrzeby objazdu wink.gif

Teraz wreszcie mieszkańcy ul. Reymonta mogą legalnie pojechać w stronę Gołonoga, bez kilkusetmetrowych objazdów i robienia tłoku na rondzie pod merkurym. Na tym skrzyżowaniu zawracanie (zarówno od Centrum jak i Gołonoga) zawsze było bezkolizyjne, widywałem także zawracające - przy starym oznakowaniu - pojazdy Policji i SM.
Dave
A od/do kiedy to kierowcy jadący ul. Reymonta nie mogli skręcać na światłach w lewo?! unsure.gif
olo
CYTAT(Dave @ pią, 12 lis 2010 - 11:14) *
A od/do kiedy to kierowcy jadący ul. Reymonta nie mogli skręcać na światłach w lewo?! unsure.gif


Zawracanie a skręt w lewo to dwie różne sprawy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.