Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
^^^
Był zniszczony sygnalizator, - leżał słupek, jakiś wypadek. Ale czy dlatego zwęzili to ja nie wiem.
Dawno temu był zapowiadany remont nawierzchni na tym skrzyżowaniu, ale to dość kiepski termin w zimę.
Skrzyżowanie wygląda marnie, do tego na środku jest niedoświetlone.

A inna sprawa - coś długo nie otwierają nowego łącznika Graniczna - Poniatowskiego. Od dawna chyba już się ekipy zwinęły i czeka. Może coś z odbiorami albo rozliczeniami. Podczas prac wykonawcy zniszczyli krawężniki na rondzie Konopnickiej/Kolejowa/Poniatowskiego i tego nie naprawili. Miasto powinno się o to upomnieć.
:)
zamiast otwierać łącznik Graniczna - Poniatowskiego do dodatkowo postawili niedawno betonowe zapory, żeby nie korzystać. Piesi korzystają już od dawna, aż się zdziwiłem kiedyś ile osób tam chodziło. Nie wiem czy to z ciekawości czy już wykorzystują nową drogę - skrót.

Mogliby chociaż otworzyć dla samochodów w takiej relacji jaka była przed przebudową, bo to kolejne utrudnienie a czekamy nie wiadomo na co. Coś nie tak z tymi odbiorami?
Sebastian22
Może pogoda przeszkodziła. Trudno odbierać coś co jest w 75% zasypane śniegiem. Myślę że kwestia tygodni i będzie otwarte.
:)
śnieg spadł dopiero teraz a nic się nie dzieje od kilku tygodni. Może chodzi o rozliczenia
Sebastian22
Może też być i tak, kto to wie. Otworzyć prędzej czy później otworzą.
Sebastian22
dziś Prezydent odpisał na zadane mi pytanie dot. otwarcia łącznika ze zostanie dopuszczony do ruchu po wykonaniu odbiorów prowadzonych przez jednostki zewnętrzne.
:)
^^^
coś tam się teraz podobno dzieje. Czyżby przygotowania do otwarcia?

Edycja: Podobno już jeżdżą, zdejmują znaki happy (25).gif celb (23).gif

Edycja2: i potwierdzenie:

CYTAT
UM

OTWORZYLIŚMY ŁĄCZNIK ULICY KOLEJOWEJ Z ALEJĄ ZAGŁĘBIA DĄBROWSKIEGO

We wtorek 21 stycznia został otwarty łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Umożliwia on wybór alternatywnej trasy w komunikacji między Gołonogiem i Będzinem, pozwala też odetchnąć mieszkańcom ulic Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, mocno eksploatowanym w ostatnim latach przez ruch samochodowy.

900-metrowy łącznik został otwarty w dniu, w którym Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego zezwolił na użytkowanie drogi. Tym samym warta 22,8 mln zł inwestycja została udostępniona mieszkańcom trzy tygodnie przed przewidzianym umową terminem zakończenia prac.

? Dzięki wcześniejszemu przedłużeniu ulicy Kolejowej do ul. Sobieskiego stworzyliśmy możliwość ominięcia śródmieścia. Dzięki otwartemu teraz łącznikowi ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego możemy mówić o prawdziwej alternatywnie dla komunikacji między Gołonogiem i Będzinem. Wreszcie też ulica Kraszewskiego nie będzie już tak obciążona ruchem jak obecnie ? mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Wiceprezydent Damian Rutkowski podkreśla, że miasto nie poprzestaje na otwartym właśnie łączniku.

? Naszym celem jest wybudowanie alternatywnej i komfortowej drogi docelowo łączącej Mydlice z Hutą Katowice, dlatego będziemy teraz zabiegać o pozyskanie dofinansowania na budowę łącznika ulic Legionów Polskich i Sobieskiego, a także na drugi etap przebudowy alei Zagłębia Dąbrowskiego, by przejazd odbywał się w pełni w komfortowych warunkach ? mówi Damian Rutkowski.
18 miesięcy na projektowanie i budowę

Inwestycja została zrealizowana w formule ?Projektuj i buduj?. Umowa z wykonawcą ? Drogopolem ? została podpisana 10 sierpnia 2023 roku, a wynikający z umowy termin zakończenia prac przypadał na 10 lutego 2025 roku. Na warte 22,8 mln zł prace miasto otrzymało obietnicę dofinansowania z Polskiego Ładu w wysokości 19,8 mln zł.

Prace w pasie drogowym rozpoczęły się w lutym 2024 roku. Poprzedziły je roboty przygotowawcze w miejscach oddalonych od istniejącego układu drogowego i nie powodujące utrudnień.

W pierwszym etapie przebudowane zostało rondo w rejonie skrzyżowania ul. Kolejowej/Poniatowskiego/Konopnickiej. W efekcie znacząco zmieniła się jego geometria. Wtedy też powstał nowy wlot kierujący w stronę alei Zagłębia Dąbrowskiego.

W drugim etapie powstało 900 metrów nowej jezdni o szerokości 7 metrów, chodnik (2 m) i droga rowerowa (2,5 m) wraz z oświetleniem LED. Na wysokości wiaduktu powstały dodatkowe pasy umożliwiające skręt i wyjazd od strony ul. Łączącej.

Zgodne z przepisami nachylenia

Drogowcy skorygowali szerokość nasypu od strony alei Zagłębia Dąbrowskiego, co umożliwiło kontynuację budowy chodnika po jednej i drogi rowerowej prowadzących od ulicy Kolejowej. Nowe są także schody na wiadukt od strony ulicy Zawidzkiej.

W ramach inwestycji przebudowana została również droga rowerowa oraz zniwelowane jej nachylenie w rejonie wjazdu do tunelu pieszo-rowerowego przy ul. Konopnickiej. Obecnie jej maksymalne nachylenie jest zgodne z przepisami i wynosi 6 proc. Podobne nachylenie droga rowerowa ma również w rejonie wjazdu na wiadukt od strony ul. Kolejowej/Poniatowskiego.


link i zdjęcie snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...a-dabrowskiego/

W ramach inwestycji przywrócono też lewoskręt w Konarskiego.
Nie ma info, więc pewnie nie udało się dodać jednak tego odwodnienia i odprowadzenia wody, które zapowiadali po ulewach.
Sebastian22
Galeria ze strony UM DG (Foto. Dariusz Nowak)

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/odd...a-dabrowskiego/
Rokko31
Widzę, że już wszystko popisane i pomalowane przez debilnych "artystów" angry.gif
:)
^^^

no na tych murach będzie duże pole do popisu. Jeszcze nie skończyli ich budować a już były napisy. Żeby chociaż fajne murale. A najgorszy ten pomazany znak na wprost wiaduktu.

Przez pierwszy dobę po otwarciu walczyli bardzo z ubitym śniegiem i oblodzeniem i było z tym ciężko.

jeszcze tutaj było dużo zdjęć z otwarcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowa...r/c1p2-27191345

Dziwnie to nazywać obwodnicą, ewentualnie obwodnica centrum na odcinku od Sobieskiego do Kolejowej. Dalej to bardziej je odwrotność - droga średnicowa.

I jakby ktoś nie widział to filmik z przejazdu prezydentów (był dodany później do tamtego linkowanego wcześniej artykułu) snf (51).gif https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...31138941350560/

a prezydent MB na fb w sprawie brakującego odcinka Sobieskiego - Grynia:
CYTAT
Mamy gotowy projekt łącznika, złożyliśmy wnioski o dofinansowanie tej inwestycji w dwóch konkursach i jeśli tylko uzyskamy dodatkowe środki, jesteśmy gotowi do ogłaszania przetargu na realizację prac.


Ten projekt to ma już kilka lat i był na forum. Pewnie powstał wraz z projektem budowy drogi do dworca i tamtym dużym projektem.
:)
CYTAT
UM

ZAKRES REMONTU DW 790 ZNACZNIE SIĘ ZWIĘKSZY

Do końca 2025 roku zostanie zmodernizowany ponad 6-kilometrowy odcinek DW 790 w Dąbrowie Górniczej. To istotna różnica w porównaniu z pierwotnym zakresem prac, który przewidywał remont 3,5-kilometrowej trasy.

– Warto było się starać. Minister finansów zgodził się, żebyśmy wydali ponad 11 mln zł na remont kolejnego odcinka DW790 w Łośniu – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Zgoda ministra była konieczna. bo wcześniej miasto otrzymało obietnicę dofinansowania w wysokości 30 mln zł. Ponieważ w przetargu na remont 3,5-kilometrowego odcinka DW 790 miasto wybrało ofertę opiewającą na ponad 19 mln zł, istniało ryzyko, że pozostałą część trzeba będzie zwrócić. Stąd zabiegi o zgodę na wydanie 11 mln zł i rozszerzenie zakresu prac.

W efekcie do końca roku dodatkowo wyremontowany zostanie odcinek o długości 2,7 km, od skrzyżowania z Koksowniczą do skrzyżowania z Gołonoską.

– Dla zwiększenia bezpieczeństwa planujemy korektę geometrii jezdni, stabilizacje podbudowy i nową nawierzchnię. W zakresie prac jest także ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż części odcinka, wzmocnimy jeszcze bardziej bezpieczeństwo pieszych w rejonie Szkoły Podstawowej nr 26. W tym rejonie planujemy także budowę miejsc postojowych – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Powyższe prace zrealizuje firma Drogopol, która od listopada zeszłego roku przebudowuje 3,5-kilometrowy odcinek DW 790 od skrzyżowania z Koksowniczą do granicy z gminą Łazy.


i wreszcie normalne dofinansowanie na Augustynika i wreszcie chyba dojdzie do skutku:

CYTAT
UM

PONAD 5 MLN ZŁ DOFINANSOWANIA NA PRZEBUDOWĘ ULICY AUGUSTYNIKA

Dzięki pracom zaplanowanym na 2025 i 2026 rok mieszkańcy zyskają nowy chodnik i ciąg pieszo-rowerowy, a płynność jazdy umożliwią kierowcom dwa ronda na skrzyżowaniach z ulicami Cieplaka i Orzeszkowej. Wcześniej o modernizację sieci zadbają Dąbrowskie Wodociągi.

Na przebudowę ulicy Augustynika miasto pozyskało dofinansowanie w wysokości 5 216 241 zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Dofinansowanie zostanie wypłacone miastu w dwóch transzach: 3 319 776,50 zł w 2025 roku i 1 896 464,50 w roku 2026. To 50 proc. szacowanej całej wartości inwestycji (10 432 482 zł).

Zakresem przebudowy objęty zostanie 750-metrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ulicą Kopernika. Krótki odcinek od Kopernika do Poniatowskiego będzie już w zakresie planowanej przebudowy al. Poniatowskiego.

– To będzie kompleksowa przebudowa jezdni: od nowej podbudowy, przez zmianę geometrii jezdni po jej nową nawierzchnię na całej długości – mówi Krzysztof Serafiński, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Projekt przewiduje budowę dwóch rond na skrzyżowaniu z ulicą Cieplaka (zdjęcie powyżej) oraz na skrzyżowaniu z ulicą Orzeszkowej (zdjęcie poniżej) oraz wyniesienie tarczy skrzyżowania z ulicą Wojska Polskiego. To elementy, które wzmocnią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

– Kontynuujemy również budowę połączeń pieszych i rowerowych. W tym przypadku wzdłuż całego przebudowywanego odcinka powstanie ciąg pieszo-rowerowy, który połączy się z istniejącymi drogami rowerowymi na plantach oraz przy ul. Królowej Jadwigi – mówi wiceprezydent Damian Rutkowski.
Wiceprezydent podkreśla, że w przypadku przebudowy ulicy Augustynika niezwykle istotne są prace, które przed robotami drogowymi przeprowadzą Dąbrowskie Wodociągi. – Modernizacja wodociągu wyeliminuje awarie sieci, które w tym rejonie miasta zdarzały się dość często – dodaje Damian Rutkowski.


linki, gdzie są wspomniane w tekście zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...cy-augustynika/
:)
fb:

CYTAT
Szanowni Państwo
Miło mi poinformować, że dziś spotkałem się z 1 Zastępcą Prezydenta Naszego miasta Damianem Rutkowskim i Zastępcą Naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych Krzysztofem Serafińskim, by dopiąć szczegóły 1 etapu remontu ul. Podlesie.
Remont rozpocznie się już w połowie lutego br. Zaczyny od położenia nowej nawierzchni asfaltowej na drodze dojazdowej do budynków mieszkalnych i firm. ( kolor niebieski ). Następnie wyremontujemy pas ul. Podlesie, znajdujący się bliżej lasu (kolor czerwony ).
Po remoncie będzie to droga dwukierunkowa. Zamiast obecnego 2+2 będziemy mieli 1+1. Pas bliżej zabudowań zostanie na stałe wyłączony z ruchu.
Pierwszy etap zakończy się za zjazdami z ul. Podlesie na S1.
Wasz
Szymon Widera


mapki
snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=67A850EA
snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=67A84FBD
:)
CYTAT
UM

DROGA NA JURĘ ZAMKNIĘTA NA CZAS PRZEBUDOWY [MAPA OBJAZDU]

Ze względów bezpieczeństwa część DW 790 (ulica Łaskowa) w Dąbrowie Górniczej w trakcie przebudowy będzie nieprzejezdna. Zamknięcie drogi wykonawca prac zaplanował na 3 lutego.

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 790 (ulica Łaskowa) rozpoczęła się w listopadzie zeszłego roku.

Drogopol, który jest wykonawcą prac, zaplanował, że ich część – między skrzyżowaniami z ulicami Koksowniczą i Łazy Błędowskie – będzie się odbywała przy połówkowym prowadzeniu ruchu z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej.

Wiadomo już jednak wtedy było, że etap od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy będzie się musiał odbywać przy całkowitym zamknięciu drogi. Ten czas właśnie nadchodzi. Zamknięcie drogi nastąpi 3 lutego.

Zamknięcie drogi na dwa razy

– Do całkowitego zamknięcia drogi zmusza wykonawcę zły stan drogi na tym odcinku. Przy mocno obsuniętych poboczach i krawędziach jezdni istniałoby ryzyko zsuwania się pojazdów do rowu, gdyby chcieć utrzymywać ruch na jednym pasie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Zapory uniemożliwiające wjazd na drogę w pierwszej kolejności zostaną ustawione na odcinku między granicą z gminą Łazy a składem kruszywa przy ul. Łaskowej 40. Gdy po kilku miesiącach prace na tym odcinku się zakończą, zamknięty zostanie drugi odcinek od składu kruszywa do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie.

– Taka organizacja ruchu umożliwi też szybszy postęp prac – dodaje Krzysztof Serafiński.
Objazd drogi wojewódzkiej nr 790 od strony Dąbrowy Górniczej wytyczono ulicami Koksowniczą i Inwestycyjną, DW 796 do skrzyżowania z DK78 w Zawierciu, DK78 do DW 791 w Ogrodzieńcu. Analogiczną trasę będzie miał objazd w przeciwnym kierunku.

Tablice z informacjami o zamknięciu drogi zostaną umieszczone w rejonie 25 skrzyżowań na całej trasie objazdu [TUTAJ można zapoznać się ze szczegółową mapą objazdu w wersji pdf]

Objazd zostanie wyznaczony także dla kursującej z Grabowej linii autobusowej 609. Stanie się to jednak od 17 lutego. Do tego czasu zakaz nie będzie dotyczył autobusów ZTM-u. Ze szczegółowymi informacjami można zapoznać się na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Poszerzenie drogi i zmiana geometrii w rejonie skrzyżowań

Wiceprezydent Damian Rutkowski przypomina, że w zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni.

– Wzdłuż odcinka, który będzie zamknięty, planowane jest uporządkowanie szerokości drogi, bo miejscami jest ona zbyt wąska. W rejonie skrzyżowań przewidziana jest korekta geometrii jezdni i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączyły się także Dąbrowskie Wodociągi, które budują wodociąg – mówi Damian Rutkowski.
W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki.

Poza wspomniany powyżej odcinkiem o długości 3,5 km, w tym roku zmodernizowany zostanie jeszcze odcinek DW790 o długości 2,7 km – od skrzyżowania z Koksowniczą do skrzyżowania z Gołonoską. Miasto otrzymało zgodę ministra finansów, by wykorzystać w ten sposób pieniądze „zaoszczędzone” z przetargu na przebudowę DW790.


snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...y-mapa-objazdu/
krzyhu
Taka sytuacja: na asfalcie wokoło PogoIII pojawiły się świeże odwierty.
Inwentaryzacja konstrukcji zazwyczaj poprzedza prace projektowe dla jakiegoś konkretniejszego remontu/przebudowy.
Ktoś coś kojarzy?
Paulus77
CYTAT(krzyhu @ pią, 28 mar 2025 - 07:45) *
Taka sytuacja: na asfalcie wokoło PogoIII pojawiły się świeże odwierty.
Inwentaryzacja konstrukcji zazwyczaj poprzedza prace projektowe dla jakiegoś konkretniejszego remontu/przebudowy.
Ktoś coś kojarzy?


Albo się sypie za bardzo albo wraca temat poszerzenia ścieżki z podziałem na rowerową i pieszą. Co wybory od 2017r. projekt się odkopuje.
krzyhu
Wygląda na to, że zbliża się zamknięcie asfaltu po zachodniej stronie PIII- od mostku nad rzeczką Pogoria do tunelu pod torami- i wymiana najbardziej wyboistych odcinków.
szer
Na stronie UM wrzucono informację o remoncie nawierzchni:

CYTAT
We wtorek rozpocznie się naprawa nawierzchni fragmentu ścieżki przy Pogorii III. Prace mają potrwać do piątku i w tym czasie trzeba liczyć się z utrudnieniami.

Prace, polegające na sfrezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej nakładki asfaltowej, obejmą dwa odcinki. Pierwszy, od okolicy firmy Protor do wiaty grillowej, a drugi w rejonie tunelu między Pogorią III i IV.
Grzegorz-dg
Ulica Szpitalna Mydlice coraz gorszy stan nawierzchni drogi koleiny remont potrzebny .Dalej ulica Struga też fatalny stan nawierzchni i chodników .
Pooch
Wiadomo coś o łączniki urząd pracy - legionów?
Pieczaraa_
CYTAT(Pooch @ pią, 27 cze 2025 - 14:33) *
Wiadomo coś o łączniki urząd pracy - legionów?


Póki co sprawa stoi w miejscu, nie ma finansowania na tę inwestycję i Prezydent nie wykazuje woli jej realizacji w najbliższym czasie.
szer
Z FB Marcina Bazylaka:

CYTAT
Wtorek zacząłem od wspólnej wizyty z naczelnikiem Wydziału Inwestycji Drogowych Zbigniewem Kubikiem na ul. Kazimierzowskiej.
Pod koniec sierpnia złożyliśmy wniosek o dofinansowanie jej remontu w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Jeśli pozyskamy te środki to na odcinku od skrzyżowania z ul. Oddziału AK Ordona do granicy z Sosnowiec, planujemy wymianę nawierzchni drogi wraz z podbudową oraz budowę zupełnie nowego ciągu pieszo-rowerowego 🚲
Trzymajcie kciuki za pozytywne rozstrzygnięcie i dobrego dnia dla Was🤞🏻
Leszek
Trochę szokujący czas realizacji - prawie 7 lat blink.gif
Aż przejrzałem specjalnie wątek, dwa razy dłuższy odcinek DK 94 przebudowano w półtora roku. Oczywiście, eSka to wyższa kategoria drogi, ale żeby dwa razy krótszy odcinek aż tyle czasu robić?

CYTAT
GDDKiA w Katowicach jest gotowe do ogłoszenia kolejnego przetargu na przebudowę S1 w Dąbrowie Górniczej. Z czasem inwestycja będzie kontynuowana w Sosnowcu.

Przebudowa Drogi Krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku między węzłem Pogoria i węzłem Podwarpie, to projekt, który został zrealizowany za ponad 312,9 mln złotych.

Z trasy zniknęły kolizyjne skrzyżowania i słynne „50", czyli ograniczenia prędkości. Teraz kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów jezdni w każdym kierunku i rozwijać prędkość do 120 km/godz.

Poza nowym węzłem Ząbkowice na trasie powstało 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowano także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowano 2,3 km istniejących lokalnych dróg. Na inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych.

Prace na S1 będą kontynuowane w stronę Sosnowca. Obecnie na realizację czeka odcinek pomiędzy węzłem Pogoria a Podlesiem.

Miasto informowało kilka dni temu, że w Gołonogu - właśnie przy zbiegu ulic Podlesie i Młodych - wybuduje nowe mieszkania komunalne. Przebudowa tego fragmentu S1 ma przysłużyć się tej lokalizacji.

Dodajmy, że docelowo ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. "W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni. Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta" - informował Urząd Miasta w trakcie modernizacji odcinka ulicy Podlesie.

Kolejny etap prac ma dotyczyć rozbudowy trasy S1 między Dąbrową Górniczą i Sosnowcem. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla tego odcinka. Za to zadania odpowiada firma Gramar z Lublińca, która wyceniła swoją pracę na niemal 2,5 mln zł.

Rozbudowie ulegnie droga ekspresowa na odcinku około 4,25 km. Początek opracowania zlokalizowany jest na wysokości ulicy Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, a koniec przed węzłem Porąbka, przy ulicy Wiejskiej w Sosnowcu. Na tym odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych o podstawowej funkcjonalności wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów.

Plan rozpisany na dziewięć lat robót

"Zgodnie z założeniami, opracowanie dokumentacji projektowej ma potrwać do 19 miesięcy od podpisania umowy. Kolejne 8 miesięcy to przeprowadzenie przetargu na roboty budowlane, a ich realizacja miałaby zająć 82 miesiące. Łącznie daje to 109 miesięcy, czyli ponad 9 lat" - informowało dziesięć miesięcy temu GDDKiA. Planuje się, że w trakcie inwestycji rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty
[...]

źródło
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.