:)
Fri, 09 Oct 2015 - 00:32
Wygląda na to, że miastu udało się przejąć dawną drogę dojazdową do Defum (od Kościuszki), o co się starali. Dzisiaj pojawił się tam nareszcie nowy asfalt.
olo
Fri, 09 Oct 2015 - 11:32
CYTAT(Leszek @ czw, 08 paź 2015 - 17:00)

CYTAT(JanekS. @ czw, 08 paź 2015 - 12:23)

sam sobie znalazlem:
http://www.euroinfrastructure.eu/bezpiecze...we-czy-stalowe/SA TANIE PODCZAS MONTAZU ALE DROGIE W UTRZYMANIU, ale o tym w PL pewnie niklt nie myslal, JAK ZAWSZE. a zdanie ze w krajach Beneluxu sa takie bariery calkowicie zakazane, tez daje do myslenia.
Dodaj, że linkujesz do wypowiedzi producenta barier tradycyjnych, trudno, żeby zachwycał się linowymi.
A już stwierdzenie, że bariery linowe:
"Niszczą także przód samochodu"
sugeruje, że tradycyjne tego nie robią, co jest niezwykle ciekawym poglądem.
Mnie brakuje zestawienia, jaki jest koszt powiedzmy pięcioletniego montażu i napraw barier jednego i drugiego typu.
Leszku, jest w tym racja. Jeśli jedziesz z optymalną prędkością i zniesie cię bokiem na barierę to prujesz bok i hamujesz. Natomiast w przypadku lin przewracasz słupki i walisz przodem w te, jeszcze nie przewrócone. Tak mi się wydaje.
Leszek
Fri, 09 Oct 2015 - 12:20
OK, takiej sytuacji nie wziąłem pod uwagę. Choć szanse na idealnie styczne uderzenie w barierę są nikłe, bardziej prawdopodobne wydaje mi się uderzenie przednim narożnikiem, a wtedy i tak i tak przód będzie uszkodzony. Choć zapewne może być uszkodzony mniej przy barierze tradycyjnej.
Z drugiej strony można wyobrazić sobie sytuację inną (z podobnym początkiem) - wpadasz z poślizg, uderzasz bokiem w barierę.
W przypadku linowej - prujesz słupki, uszkadzasz samochód, stajesz.
W przypadku stalowej - odbijasz się i w niekontrolowany sposób wracasz na jezdnię.
vacu
Sat, 10 Oct 2015 - 17:01
CYTAT(Leszek @ pią, 09 paź 2015 - 13:20)

OK, takiej sytuacji nie wziąłem pod uwagę. Choć szanse na idealnie styczne uderzenie w barierę są nikłe, bardziej prawdopodobne wydaje mi się uderzenie przednim narożnikiem, a wtedy i tak i tak przód będzie uszkodzony. Choć zapewne może być uszkodzony mniej przy barierze tradycyjnej.
Z drugiej strony można wyobrazić sobie sytuację inną (z podobnym początkiem) - wpadasz z poślizg, uderzasz bokiem w barierę.
W przypadku linowej - prujesz słupki, uszkadzasz samochód, stajesz.
W przypadku stalowej - odbijasz się i w niekontrolowany sposób wracasz na jezdnię.
Dodatkowo stalowe bariery mogą w określonych warunkach stać się niebezpieczne (patrz przypadek Kubicy). Moim zdaniem dla kierowcy i pasażerów aut stalowe liny są bezpieczniejsze, wydaje mi się, że także naprawa jest tańsza. Naprawa stalowych barier wydaje się tańsza bo jak się wgniecie to nikt nie wymienia a taka pogięta bariera nie razi jak zerwana lina. Tylko podczas wypadku taka bariera nie trzyma już parametrów i może narobić więcej szkody niż pożytku.
danielmdc
Sat, 10 Oct 2015 - 19:54
Wszystko pięknie, ładnie tylko że my żyjemy w kraju cudów i wiecznej szczęliwoci

Najważniejsze jest utrzymanie takich barier i lin a jak jest z tym dobrze wiemy przemierzajšc polskie drogi.
kamillll
Sat, 10 Oct 2015 - 22:31
Może dla samochodów jest bezpieczniej...ale.po drogach jeżdżą tez motocykliści...
signaal
Sun, 11 Oct 2015 - 02:20
CYTAT(kamillll @ sob, 10 paź 2015 - 23:31)

Może dla samochodów jest bezpieczniej...ale.po drogach jeżdżą tez motocykliści...
Których jest zdecydowanie mniej niż samochodów a penetrowanie barier do wnętrza pojazdu zdarza się.
kolek
Sun, 11 Oct 2015 - 14:53
Zdarza się także, że przez bariery przelecisz na drugą stronę jezdni, przez liny raczej jest to nie możliwe. Liny mają o wiele więcej plusów niż bariery.
Z innej beczki. Podczas remontu Piłsudskiego nie będą wymieniane przejazdy tramwajowe? Chodzi o skrzyżowanie z ul Kasprzaka.
Edit:
Zauważyliście, że tablice informacyjne na dk94 wjeżdżając od Sosnowca nie działają praktycznie od początku oddania drogi do użytkowania? Niby miało to być naprawione i dalej nic.
signaal
Sun, 11 Oct 2015 - 16:40
CYTAT(kolek @ nie, 11 paź 2015 - 15:53)

Zdarza się także, że przez bariery przelecisz na drugą stronę jezdni, przez liny raczej jest to nie możliwe. Liny mają o wiele więcej plusów niż bariery.
Z innej beczki. Podczas remontu Piłsudskiego nie będą wymieniane przejazdy tramwajowe? Chodzi o skrzyżowanie z ul Kasprzaka.
Edit:
Zauważyliście, że tablice informacyjne na dk94 wjeżdżając od Sosnowca nie działają praktycznie od początku oddania drogi do użytkowania? Niby miało to być naprawione i dalej nic.
Pewnie nie będą - przejazdy należą do spółki Bany Chihotne vel Tramwaje Śląskie.
naitsyrk
Sun, 11 Oct 2015 - 18:38
CYTAT(signaal @ nie, 11 paź 2015 - 17:40)

CYTAT(kolek @ nie, 11 paź 2015 - 15:53)

Zdarza się także, że przez bariery przelecisz na drugą stronę jezdni, przez liny raczej jest to nie możliwe. Liny mają o wiele więcej plusów niż bariery.
Z innej beczki. Podczas remontu Piłsudskiego nie będą wymieniane przejazdy tramwajowe? Chodzi o skrzyżowanie z ul Kasprzaka.
Edit:
Zauważyliście, że tablice informacyjne na dk94 wjeżdżając od Sosnowca nie działają praktycznie od początku oddania drogi do użytkowania? Niby miało to być naprawione i dalej nic.
Pewnie nie będą - przejazdy należą do spółki Bany Chihotne vel Tramwaje Śląskie.
Prace przy ul. Piłsudskiego będą prowadzone w ten sposób, aby przygotować teren pod planowany na przyszły rok remont torowiska. Dokumentację naszego zakresu prac przygotowaliśmy z uwzględnieniem uwag Tramwajów Śląskich – usłyszeliśmy dziś w dąbrowskim magistracie
To fragment który wcześniej wrzucił Admin.
kamillll
Sun, 11 Oct 2015 - 22:18
CYTAT(signaal @ nie, 11 paź 2015 - 03:20)

CYTAT(kamillll @ sob, 10 paź 2015 - 23:31)

Może dla samochodów jest bezpieczniej...ale.po drogach jeżdżą tez motocykliści...
Których jest zdecydowanie mniej niż samochodów a penetrowanie barier do wnętrza pojazdu zdarza się.
jestem początkującym motocyklisyą i mam gęsią skórkę jak jadę przez DK94 w DG
olo
Thu, 15 Oct 2015 - 21:35
To co dzisiaj działo się w Gołonogu po 15:00 w związku z remontem drogi to masakra. Na Kasprzaka korek niemal po Biedronkę, na 11 listopada od szpulek. Zamknięte rondo BHK od Gołonoga do Kasprzaka, więc wszyscy zaskoczeni w dół do Morcinka. Ciężarówki i koparki tamujące ruch. Ktoś dziś przestał panować nad remontem.
JanekS.
Fri, 16 Oct 2015 - 07:58
CYTAT(kamillll @ nie, 11 paź 2015 - 23:18)

CYTAT(signaal @ nie, 11 paź 2015 - 03:20)

CYTAT(kamillll @ sob, 10 paź 2015 - 23:31)

Może dla samochodów jest bezpieczniej...ale.po drogach jeżdżą tez motocykliści...
Których jest zdecydowanie mniej niż samochodów a penetrowanie barier do wnętrza pojazdu zdarza się.
jestem początkującym motocyklisyą i mam gęsią skórkę jak jadę przez DK94 w DG

to uwazaj na ingnorantow ktorzy twierdza ze motocykli jest mniej...... a co za tym idzie w dupie ich maja.
:)
Fri, 16 Oct 2015 - 14:12
CYTAT(olo @ czw, 15 paź 2015 - 22:35)

To co dzisiaj działo się w Gołonogu po 15:00 w związku z remontem drogi to masakra. Na Kasprzaka korek niemal po Biedronkę, na 11 listopada od szpulek. Zamknięte rondo BHK od Gołonoga do Kasprzaka, więc wszyscy zaskoczeni w dół do Morcinka. Ciężarówki i koparki tamujące ruch. Ktoś dziś przestał panować nad remontem.
Zapowiadali, że chyba do wczoraj skończą. Na jakim etapie jest ten remont? Co z oznakowaniem poziomym?
Leszek
Fri, 16 Oct 2015 - 17:59
Poziomego jeszcze nie ma (a w każdym razie nie było po 15.00), są narysowane linie/szablony (na pewno na przejściach i wyjeździe z Manhattanu, nie zwróciłem uwagi, czy również na liniach między pasami).
Nawierzchnia na odcinku Morcinka/Kasprzaka chyba skończona (coś tam robili na rondzie BHK).
:)
Tue, 20 Oct 2015 - 09:08
Wczorajsze zdjęcia z remontu Piłsudskiego
http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...708&page=18
Na przystanku autobusowym nowy chodnik, czy jednak rozbiorą nowy krawężnik i wybudują zatokę ?


Ciekawe czy odbudują teraz przystanki tramwajowe, bo w przyszłym roku ma być przecież remont linii tramwajowej i może się zniszczyć, albo i tak będzie wymagał przebudowy.
No i teraz po równej nawierzchni niektórzy pewnie zaczną szaleć.
Leszek
Tue, 20 Oct 2015 - 09:30
Oznakowanie poziome wczoraj wieczorem już było namalowane.
signaal
Tue, 20 Oct 2015 - 14:00
CYTAT(:) @ wto, 20 paź 2015 - 10:08)

Wczorajsze zdjęcia z remontu Piłsudskiego
http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...708&page=18
Na przystanku autobusowym nowy chodnik, czy jednak rozbiorą nowy krawężnik i wybudują zatokę ? ;)

Ciekawe czy odbudują teraz przystanki tramwajowe, bo w przyszłym roku ma być przecież remont linii tramwajowej i może się zniszczyć, albo i tak będzie wymagał przebudowy.
No i teraz po równej nawierzchni niektórzy pewnie zaczną szaleć.
Co do nawierzchni - już zaczęli szaleć. Co do zatok - jedna z rzeczy, które utrudnią szaleństwo.
olo
Tue, 20 Oct 2015 - 14:32
W Gołonogu droga rowerowa w czerwonym asfalcie. Wspaniale. Szkoda, że tak niedawno, robiąc remont chodnika po drugiej stronie położono kostkę. Ale takie mamy zarządzanie. Druga sprawa, to nadzieja która już cieszy. Jeżeli wytyczono drogę rowerową wraz chodnikiem na skrzyżowaniach z Leśną i uliczkami Manhattanu to może będę mógł przejechać całość bez zsiadania z siodełka.
olo
Mon, 26 Oct 2015 - 12:30
W puszce koło bazyliki pojawił się radar. Należy do policji? Bo w wykazie "zielonych" go nie ma, a nie myślę, żeby SM wsadziła go tam na postrach.
savalas
Mon, 26 Oct 2015 - 13:20
o matko, a kto ten koszmarek na Gołonogu wymyślił z asfaltowaniem drogi rowerowej na brązowo, do tego zmniejszając chodnik do minimum i usuwając dobrą kostkę. Przecież te drogi rowerowe i tak prowadzą donikąd, są zaplanowane bez sensu i bez celu, a teraz jeszcze wyglądają do tego koszmarnie. Ja rozumiem, że wybory, ale granica absurdu została przekroczona
Leszek
Mon, 26 Oct 2015 - 13:44
"Chodniczek" pozostawiony wzdłuż Piłsudskiego to dno i 5 metrów mułu. Asfalt na Piłsudskiego na odcinku wzdłuż Manhattanu też zachwycający nie jest, cały ten remont był zrobiony na szybko i bez głowy
marcin.p
Tue, 27 Oct 2015 - 20:50
CYTAT(olo @ pon, 26 paź 2015 - 12:30)

W puszce koło bazyliki pojawił się radar. Należy do policji? Bo w wykazie "zielonych" go nie ma, a nie myślę, żeby SM wsadziła go tam na postrach.
To jest fotoradar SM! Do końca tego roku mogą go jeszcze używać - byle sprawy także rozliczyli do tego czasu. No ale to już inna historia
menago
Mon, 02 Nov 2015 - 14:01
sa juz pierwsze opinie
http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/1,9...l#BoxLokSosnImgCYTAT
Przy okazji remontu nawierzchni drogi, wzdłuż prawie 2-kilometrowego odcinka alei Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej powstała nowa droga rowerowa wykonana z bitumicznej masy. To jeden z niewielu pozytywów, minusów jest dużo więcej.
Dąbrowscy rowerzyści już przed weekendem przeprowadzili audyt nowej „antyrowerowej” infrastruktury. - Takiego bubla nie widzieliśmy dawno. Wygląda na to, że ktoś poluje na życie rowerzystów i pieszych. Na odcinku o długości 1,9 km możemy napotkać wszelkie możliwe błędy projektowe - napisała na facebooku Monika Kosmala, znana dąbrowska rowerzystka. Jej ocenę nowej trasy udostępnił potem m.in. profil Zagłębiowskiej Masy Krytycznej.
Plus za masę bitumiczną i długa lista błędów
Liczba błędów, które rowerzyści wytknęli projektantom i wykonawcy jest naprawdę spora. A to wszystko w mieście, które w zeszłym roku jako drugie w województwie uchwaliło politykę rowerową. Pisaliśmy wtedy, że w dokumencie znalazł się m.in. zapis o wysokich standardach projektowania i wykonania nowych dróg. Wyłożona wcześniej kostką ścieżka rowerowa wzdłuż alei Piłsudskiego miała się już więcej nie powtórzyć.
Nową drogę rowerową wzdłuż alei Piłsudskiego faktycznie wykonano z masy bitumicznej. Ale to jeden z niewielu plusów. Minusów jest dużo więcej: latarnia na środku drogi rowerowej [w sobotę byłem świadkiem, jak przejeżdżająca przez przejście rowerzystka, chcąc ominąć słup wjechała na wąski chodnik, niemal nie zderzając się z matką z dzieckiem], kilkucentymetrowe krawężniki przy przejazdach rowerowych czy wąziutki chodnik, na który prowadzą wyjścia z kilku sklepów. Monika Kosmala zwróciła także uwagę na brak ciągłości drogi rowerowej na wyłożonych kostką wjazdach na posesje.
Były oficer rowerowy pisze do prezydenta i wytyka urzędnikom niewiedzę
Na tym nie koniec. 90-stopniowy zakręt w pobliżu ronda Budowniczych Huty Katowice, ze zwężonym fragmentem ścieżki rowerowej, dodatkowo przysłonięty murem, rowerzyści ochrzcili już „zakrętem śmierci”.
- Obecne rozwiązanie stanowi poważne zagrożenie dla rowerzystów i pieszych. Powstała droga dla rowerów to substandard, który w tym momencie należałoby już przebudować - komentuje Tobiasz Nykamowicz, były oficer rowerowy w Dąbrowie Górniczej, a obecnie projektant tras rowerowych i członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział Katowice.
Tobiasz Nykamowicz na skandaliczne wykonanie nowej drogi rowerowej zwrócił już uwagę Zbigniewowi Podrazie, prezydentowi Dąbrowy Górniczej.
- Powodem powyższego jest brak konsekwencji prezydenta Podrazy w realizacji uchwały dotyczącej „Polityki Rowerowej miasta Dąbrowa Górnicza”, która wymaga wdrożenia w mieście standardów (wytycznych) technicznych dla tras rowerowych. Powinny one obowiązywać przy planowaniu i projektowaniu wszystkich inwestycji i remontów w mieście. Od dnia uwalenia polityki rowerowej, czyli roku 2014 do dnia dzisiejszego stosowne zarządzenie nie zostało wprowadzone - powiedział nam były dąbrowski oficer rowerowy.
Zdaniem Nykamowicza, obecne działania urzędników dąbrowskiego magistratu i ich wiedza w zakresie rozwoju infrastruktury rowerowej mogą niepokoić, bo miasto przygotowuje się do realizacji wielomilionowego projektu „Promowanie zielonej mobilności na terenie miasta Dąbrowa Górnicza”, który zakłada m.in. budowę nowych dróg rowerowych w mieście.
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej nie komentuje na razie spraw związanych z nową drogą rowerową. Jak się dowiedzieliśmy, przygotowuje natomiast właśnie odpowiedź m.in. na zarzuty postawione m.in. przez Tobiasza Nykamowicza.
TeodorMotor
Mon, 02 Nov 2015 - 18:08
CYTAT(TeodorMotor @ czw, 01 paź 2015 - 08:35)

CYTAT(olo @ śro, 30 wrz 2015 - 17:14)

CYTAT(TeodorMotor @ śro, 30 wrz 2015 - 11:15)

CYTAT(olo @ śro, 30 wrz 2015 - 11:07)

Dziś rano wracałem z pracy i widzę główny asfalt położony. I tak mnie myśl naszła. Kiedy już oddadzą drogę do ruchu to czym się będą głąby i debile tłumaczyć z jazdy środkowym pasem...
tym, że po prawej jest (będzie?) droga rowerowa...
A co ma droga rowerowa na chodniku do jazdy środkowym pasem?
A ma być na chodniku? Hm... Sądziłem, że będzie na prawym pasie drogowym. A jeśli zostanie wyznaczona na chodniku, to zaczynam się bać...
wykrakałem...
vacu
Mon, 02 Nov 2015 - 21:28
O ile sama ścieżka może i ma błędy (nie wiem, nie jechałem) o tyle przedstawiciele wszelakich kas kretynicznych są dla mnie równie wiarygodni co Donald Tusk.
CYTAT
[w sobotę byłem świadkiem, jak przejeżdżająca przez przejście rowerzystka, chcąc ominąć słup wjechała na wąski chodnik, niemal nie zderzając się z matką z dzieckiem]
Cholera, wszędzie jak zagrożenie to się pętają matki z (często małymi) dziećmi. Ja wczoraj widziałem jak o mały włos latarnia nie rozjechałaby grupki kombatantów a dzień wcześniej przypadkowo napotkanych niepełnosprawnych na wózkach.
Przedstawiciele mas kretynicznych często postulują umożliwienie wjazdu rowerom na czerwonym, rzekomo rowerzyści mają lepszy przegląd sytuacji i manewrowość od "puszkarzy". Skoro tak to przecież śmig i latarnia ominięta.
CYTAT
Monika Kosmala zwróciła także uwagę na brak ciągłości drogi rowerowej na wyłożonych kostką wjazdach na posesje.
A może dlatego, że wjazd to nie chodnik ani ścieżka rowerowa i zrobiono to celowo aby wymusić uwagę na bezmyślnych cyklistach (słusznie lecz na skuteczność bym nie liczył)?
Być może są i inne, poważne błędy ale tych nie wymieniono a rzeczonej ścieżki nie widziałem.
signaal
Mon, 02 Nov 2015 - 22:35
CYTAT(vacu @ pon, 02 lis 2015 - 22:28)

O ile sama ścieżka może i ma błędy (nie wiem, nie jechałem) o tyle przedstawiciele wszelakich kas kretynicznych są dla mnie równie wiarygodni co Donald Tusk.
CYTAT
[w sobotę byłem świadkiem, jak przejeżdżająca przez przejście rowerzystka, chcąc ominąć słup wjechała na wąski chodnik, niemal nie zderzając się z matką z dzieckiem]
Cholera, wszędzie jak zagrożenie to się pętają matki z (często małymi) dziećmi. Ja wczoraj widziałem jak o mały włos latarnia nie rozjechałaby grupki kombatantów a dzień wcześniej przypadkowo napotkanych niepełnosprawnych na wózkach.
Przedstawiciele mas kretynicznych często postulują umożliwienie wjazdu rowerom na czerwonym, rzekomo rowerzyści mają lepszy przegląd sytuacji i manewrowość od "puszkarzy". Skoro tak to przecież śmig i latarnia ominięta.
CYTAT
Monika Kosmala zwróciła także uwagę na brak ciągłości drogi rowerowej na wyłożonych kostką wjazdach na posesje.
A może dlatego, że wjazd to nie chodnik ani ścieżka rowerowa i zrobiono to celowo aby wymusić uwagę na bezmyślnych cyklistach (słusznie lecz na skuteczność bym nie liczył)?
Być może są i inne, poważne błędy ale tych nie wymieniono a rzeczonej ścieżki nie widziałem.
Wjazd na posesje to właśnie "chodnik i ścieżka rowerowa" i nie za bardzo wiem w jakim celu mają wymuszać uwagę.
Leszek
Mon, 02 Nov 2015 - 23:07
Dzięki tej drodze DG trafiła na demotywatory:
demotywatory.pl/4571508
:)
Tue, 03 Nov 2015 - 09:29
No błędy fatalne, może przez ten pośpiech. A widać, że miejsce na ścieżkę jest bliżej jezdni, a do tego chodnik byłby szerszy.
Ale bez paniki, ruch rowerowy po nowych ścieżkach jest śmiesznie mały. W ogóle poza okolicami terenów rekreacyjnych ruch rowerowy w centrum i Gołonogu jest bardzo mały. Są wielkie plany budowy ścieżek. No zobaczymy, czy gdy powstanie spójna sieć, to aż tak wzrośnie na niej ruch rowerowy. Na nowych "Alejach" rowerzystę widziałem raz, na Tysiąclecia nigdy (zresztą tu już niedługo pasa dla rowerów nie będzie widać). Na Kościuszki w ogóle sobie nie przypominam. Wzdłuż Piłsudskiego pojedyncze przypadki raz na wiele dni. Żebyśmy nie podporządkowali układu drogowego rowerzystom,a potem okaże się, że ścieżki będą puste, albo będą jeździć dalej po jezdni. Tak jest w Zagórzu - na braci Mieroszewskich mijam często 2 tych samych rowerzystów (jeżdżą osobno) w kamizelkach masy krytycznej jadących po jezdni, gdy mają obok wydzieloną drogę rowerową, a z drogi praktycznie też nikt nie korzysta.
Co innego ruch w okolicach Pogorii, Zielonej. Fatalna sytuacja na Konopnickiej i Letniej. Wąsko i strach o dzieci na rowerach.
mały
Tue, 03 Nov 2015 - 16:18
Dlatego dziwi mnie, że przebudowując w ramach budowy kanalizacji Ząbkowice nie zrobili dróg rowerowych, w Ujejscu też w planach nie ma dróg rowerowych.
xMarcinx
Tue, 03 Nov 2015 - 18:34
Nie zrobili, bo była mowa o odbudowie dróg (co nie zmienia faktu, że cześć chodników jest węższa niż była).
vacu
Tue, 03 Nov 2015 - 22:36
CYTAT(signaal @ pon, 02 lis 2015 - 23:35)

Wjazd na posesje to właśnie "chodnik i ścieżka rowerowa" i nie za bardzo wiem w jakim celu mają wymuszać uwagę.
Nie. To nie jest zwyczajny chodnik jedynie nieco obniżony. To całkiem odrębny obiekt.
http://drogipubliczne.eu/zjazd-z-drogi-publicznejA wymuszać uwagę mają dlatego, że wjazdy służą do wjeżdżania, jest to skrzyżowanie a na skrzyżowaniu warto zachować szczególną uwagę.
signaal
Tue, 03 Nov 2015 - 23:17
CYTAT(vacu @ wto, 03 lis 2015 - 23:36)

CYTAT(signaal @ pon, 02 lis 2015 - 23:35)

Wjazd na posesje to właśnie "chodnik i ścieżka rowerowa" i nie za bardzo wiem w jakim celu mają wymuszać uwagę.
Nie. To nie jest zwyczajny chodnik jedynie nieco obniżony. To całkiem odrębny obiekt.
http://drogipubliczne.eu/zjazd-z-drogi-publicznejA wymuszać uwagę mają dlatego, że wjazdy służą do wjeżdżania, jest to skrzyżowanie a na skrzyżowaniu warto zachować szczególną uwagę.
Pytanie dlaczego mają wymuszać uwagę na rowerzystach (na normalnych skrzyżowaniach nie zauważono takiej potrzeby)...
Acz przyznam, że pomysł brukowania skrzyżowań (lub zbliżone rozwiązania by wymusić zwracanie szczególnej uwagi) nawet mi się podoba.
vacu
Tue, 03 Nov 2015 - 23:46
CYTAT(signaal @ śro, 04 lis 2015 - 00:17)

Pytanie dlaczego mają wymuszać uwagę na rowerzystach (na normalnych skrzyżowaniach nie zauważono takiej potrzeby)...
Acz przyznam, że pomysł brukowania skrzyżowań (lub zbliżone rozwiązania by wymusić zwracanie szczególnej uwagi) nawet mi się podoba.
Przed normalnymi są czasem progi, wolałbyś progi na ścieżkach rowerowych?
Poza tym śmieszy mnie traktowanie na równi kierowców i cyklistów. Jaka by jakość szkolenia nie był to jednak każdy kierowca jakieś podstawowe zasady musi sobie przyswoić zanim zostanie dopuszczony do ruchu. A na rowerze może jechać każdy. Dlatego właśnie cykliści są uczestnikami ruchu specjalnej troski a nie kierowcy.
signaal
Wed, 04 Nov 2015 - 02:57
CYTAT(vacu @ śro, 04 lis 2015 - 00:46)

CYTAT(signaal @ śro, 04 lis 2015 - 00:17)

Pytanie dlaczego mają wymuszać uwagę na rowerzystach (na normalnych skrzyżowaniach nie zauważono takiej potrzeby)...
Acz przyznam, że pomysł brukowania skrzyżowań (lub zbliżone rozwiązania by wymusić zwracanie szczególnej uwagi) nawet mi się podoba.
Przed normalnymi są czasem progi, wolałbyś progi na ścieżkach rowerowych?
Poza tym śmieszy mnie traktowanie na równi kierowców i cyklistów. Jaka by jakość szkolenia nie był to jednak każdy kierowca jakieś podstawowe zasady musi sobie przyswoić zanim zostanie dopuszczony do ruchu. A na rowerze może jechać każdy. Dlatego właśnie cykliści są uczestnikami ruchu specjalnej troski a nie kierowcy.
Szczerze rzecz ujmując wolałbym brak ścieżek bo mnie one w żaden sposób życia nie ułatwiają a wręcz, w takim fragmentarycznym wydaniu, przeszkadzają. To tyle z tego co ja bym chciał.
A zrobienie wjazdów na posesje z kostki wynika z partactwa wykonawców i projektantów a nie ze względów bezpieczeństwa bo nie za bardzo wiem w jaki sposób dwa metry kostki mają zwrócić uwagę na cokolwiek szczególnie, że zmianę nawierzchni zauważasz dopiero jak jesteś na środku "skrzyżowania". Za to stworzenie wyjazdów z posesji jako przejazdów przez chodnik mogłoby wymusić sprawdzenie czy aby na pewno włączający się do ruchu nie wymusza pierwszeństwa.
:)
Wed, 04 Nov 2015 - 09:35
Nareszcie powstaje chodnik wzdłuż Morcinka. Do tej pory piesi musieli się poruszać po jezdni. Nie było nawet dojścia do przystanku.
Ktoś tu poruszał problem z wiaduktem na Piłsudskiego - nad torami przed hutą. Nagle się okazało, że jest w złym stanie? W planach miasto przesuwana na niego środki z innych zadań. Do tego TŚ też ogłaszają przetarg:
CYTAT
R-1/607/2015
Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami (w tym PKP) na remont wiaduktu tramwajowego nad torami kolejowymi w Dąbrowie Górniczej w ciągu Al. Piłsudskiego. Obiekt 5WT/1.
TeodorMotor
Wed, 04 Nov 2015 - 18:17
olo
Wed, 04 Nov 2015 - 20:17
Usunęli słupa...
signaal
Sat, 07 Nov 2015 - 01:49
Zniknął również "zakręt śmierci".
Z jednej strony miło, że głos ludu został wysłuchany. Z drugiej po cholerę urzędnicy skoro utrzymujący ich lud musi jeszcze wykonywać ich robotę?
olo
Sat, 07 Nov 2015 - 13:26
CYTAT(signaal @ sob, 07 lis 2015 - 01:49)

Zniknął również "zakręt śmierci".
Z jednej strony miło, że głos ludu został wysłuchany. Z drugiej po cholerę urzędnicy skoro utrzymujący ich lud musi jeszcze wykonywać ich robotę?
Czekam jeszcze, żeby kretyn, który wydał zgodę na zatoczkę parkingową przed przejściem dla pieszych koło Stokrotki, przy sklepie motoryzacyjnym, zaparkował tam samochód. I żeby zgodnie z przepisami PoRD zapłacił mandat.
danielmdc
Sat, 07 Nov 2015 - 21:05
Mam pytanie do zorientowanych i kumaczy czy remont jezdni wzdłuż Piłsudskiego to było frezowanie asfaltu czy wymiana podbudowy z kamienia ? Szczerze, warstwa cieralna na bank jest słabsza od tej położonej w centrum miasta i na alejach.
naitsyrk
Sat, 07 Nov 2015 - 22:20
CYTAT(danielmdc @ sob, 07 lis 2015 - 23:05)

Mam pytanie do zorientowanych i kumaczy czy remont jezdni wzdłuż Piłsudskiego to było frezowanie asfaltu czy wymiana podbudowy z kamienia ? Szczerze, warstwa cieralna na bank jest słabsza od tej położonej w centrum miasta i na alejach.
Ciekawe jak to stwierdziłeś że na bank jest słabsza?. zgaduje wzrokowo
Na pewno jest inna ale czy słabsza to się okaże.
:)
Sat, 07 Nov 2015 - 22:54
Była też wymiana podbudowy, chociaż nie była ona zbyt gruba
georgeb
Fri, 13 Nov 2015 - 14:34
W gołonogu na światłach w stronę huty już tną świeżo położony asfalt - eh polskie dziadostwo
signaal
Fri, 13 Nov 2015 - 19:53
CYTAT(georgeb @ pią, 13 lis 2015 - 15:34)

W gołonogu na światłach w stronę huty już tną świeżo położony asfalt - eh polskie dziadostwo
Remont skończył się na skrzyżowaniu Piłsudskiego z Piecucha.To jednak kawałek od świateł.
olo
Mon, 16 Nov 2015 - 16:11
Buduje mi spółdzielnia parking pod blokiem. I jak na budowie, materiały budowlane porozkładane wokół. Wczoraj jakiś ORMOwiec z blok obok zadzwonił po strasz miejską, że na terytorium jego wspólnoty mieszkaniowej robotnicy złożyli dwie palety kostki brukowej. Trzeba było sprowadzić koparkę, żeby palety przesunąć o 3 m na terytorium spółdzielni. Rozumiem, własność prywatna rzecz święta, ale termin "polactwo" ciśnie się na usta. Ciekaw jestem, czy ten sam ORMOwiec zadzwoni do SM jak on sam lub jego sąsiad zostawi auto na naszym nowym parkingu.
:)
Wed, 25 Nov 2015 - 14:39
Plany komunikacyjne miasta z nowego dokumentu - "Strategii Rozwoju Miasta: Dąbrowa Górnicza 2022 –Aktualizacja"
CYTAT
Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza.
· Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z wykonaniem nowych miejsc parkingowych
w rejonie ul. Malinowe Górki przy zbiorniku Pogoria III.
· Współudział miasta w modernizacji infrastruktury i taboru autobusowo-tramwajowego na terenie
Podregionu Sosnowieckiego.
· Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Konopnickiej z ul. Poniatowskiego.
· Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Limanowskiego z ul. Konopnickiej.
· Budowa rond w obszarach: ul. Cieplaka – ul. Augustynika – ul. Wojska Polskiego –
ul. Kopernika.
· Przebudowa rowu „Augustynika” od ul. Przybylaka do odbiornika w Dąbrowie Górniczej.
· Remont kapitalny przejść podziemnych w głównym ciągu komunikacyjnym ul. Sobieskiego
– ul. Królowej Jadwigi – Al. J. Piłsudskiego.
· Przebudowa Al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Majakowskiego do ul. Gwardii Ludowej.
· Przebudowa układu komunikacyjnego ul. Podlesie wraz z połączeniem z ul. Tworzeń.
· Przebudowa drogi powiatowej ul. Legionów Polskich na odcinku od skrzyżowania z ul. Aleja
Róż do granicy z miastem Będzin.
· Przebudowa ul. Aleja Zagłębia Dąbrowskiego.
Przebudowa układu komunikacyjnego ul. Wiosenna – Rodzinna.
· Przebudowa układu drogowego ul. Szklanych Domów z połączeniem z terenami przemysłowymi.
· Budowa „północnej obwodnicy Ząbkowic i Tucznawy” jako bezpośrednie skomunikowanie
terenów inwestycyjnych Tucznawa z drogą S-1.
· Wykonanie połączenia ul. Kościuszki z ul. Robotniczą.
· Przebudowa dróg od ul. Robotniczej do drogi krajowej DK – 86 wraz z wykonaniem węzła
drogowego.
Planowane dwa ronda po obu stronach przejazdu na Konopnickiej. Ciekawe jak je rozwiążą, żeby na przejeździe nie tworzyły się korki. Teraz są tak zaplanowane pierwszeństwa, żeby to możliwie ograniczyć. Chyba, że dopiero po połączeniu Kościuszki z Robotniczą, gdy ruch przez przejazd się zmniejszy.
Sebastian22
Wed, 25 Nov 2015 - 19:08
ciekawe ile z tego zostanie zrealizowane
:)
Thu, 26 Nov 2015 - 12:57
Udało się z tym dofinansowaniem Piłsudskiego
CYTAT
twojezaglebie
Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec z dużym dofinansowaniem z RPO dla swoich inwestycji
Trzy zagłębiowskie gminy otrzymały spore sumy za wykonane w ostatnim czasie inwestycje.
17 listopada 2015 zarząd województwa wybrał warunkowo do dofinansowania 14 projektów znajdujących się na liście rezerwowej dla gmin poniżej 50 tysięcy mieszkańców oraz 24 projekty znajdujące się na liście rezerwowej dla gmin powyżej 50 tysięcy mieszkańców.
Wcześniej Sosnowiec otrzymał 85% dofinansowania do II etapu przebudowy skrzyżowania Narutowicza/Wawel/Klimontowska.
Wg zaktualizowanej listy, miasto otrzyma 85% środków (1,1 mln) za przebudowę ulicy Wojska Polskiego wraz z budową sygnalizacji świetlnej w rejonie Kalinowej oraz przebudowę przejście podziemnego pod 3 Maja (770 tysięcy).
Zgodnie z informacjami RPO, Dąbrowa Górnicza otrzyma 46,5% dofinansowania remontu ulicy Piłsudskiego.
Będzin natomiast zgłosił przebudowę ulicy Modrzejowskiej i ma otrzymać z tego tytułu 2,4 mln (85%).
CYTAT
gazeta.pl
Prokuratura interweniowała w sprawie uszkodzonych linowych barier na DK94
Po naszej publikacji o uszkodzonych słupkach ze stalowymi linami oddzielającymi jezdnie na dąbrowskim odcinku DK94, w sprawie ich naprawy w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej interweniowała Prokuratura Okręgowa w Katowicach.
Podczas przebudowy 11-kilometrego odcinka DK94 w Dąbrowie Górniczej liny zastąpiły tradycyjne bariery energochłonne. - Taki jest trend w Europie. Bariery chronią głównie kierowcę, elastyczne stalowy liny zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pojazdu, chroniąc go przed większym uszkodzeniem - wyjaśniał nam dyrektor Dariusz Tokarczyk z Banimeksu.
Na początku października pisaliśmy, że liny są uszkadzane, a ich naprawa nie odbywa się bieżąco. W tej sytuacji, jak podkreślali kierowcy, „stanowią zerową ochronę w razie kolizji czy wypadku”.
Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej wyjaśniał wtedy, że w ramach wygasającej 17 października umowy z MZUM-em nie ma już praktycznie pieniędzy na naprawę i trzeba poczekać na nową firmę i nową umowę.
W sprawie bezpieczeństwa na DK94 zareagowała prokuratura
Dzień po naszej publikacji sprawą zainteresowała się Prokuratura Okręgowa w Katowicach. Prokurator Małgorzata Słowińska, kierownik Działu Pozakarnego, napisała w tej sprawie do prezydenta Dąbrowy Górniczej. Prosiła o wyjaśnienie, co z bezpieczeństwem kierowców w czasie między wygaśnięciem umowy z jedną firmą a zawarciem umowy z kolejną, gdy linowe bariery czekają na naprawę.
W odpowiedzi wiceprezydent Paweł Gocyła poinformował, że zastosowane na dąbrowskim odcinku DK94 linowe bariery energochłonne są innowacyjną konstrukcją. Niestety, jak wyjaśnił, podparte na stalowych słupków konstrukcje są delikatniejsze od tradycyjnych barier i ulegają uszkodzeniu nawet przy delikatnym otarciu.
- Efektem takiego stanu rzeczy są bardzo częste uszkodzenia słupków na skutek codziennej eksploatacji drogi, drobnych kolizji czy otarć. Koszt ich odtworzenia po najlżejszym kontakcie z samochodem jest bardzo wysoki - czytamy w piśmie wiceprezydenta. Paweł Gocyła dodał, że ograniczone środki finansowe nie są w stanie zabezpieczyć wszystkich potrzeb. Zapewnił jednak, że linowe bariery "utrzymywane są w stanie niezagrażającym bezpieczeństwu kierowców".
Prezydent informuje prokuraturę o naprawie linowych barier
- Poinformowano mnie już, że 9 listopada prezydent Dąbrowy Górniczej wydał firmie Synchrogop [30 października miasto podpisało z katowicką firmą umowę na „Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz sygnalizacji świetlnych na terenie Dąbrowy Gónriczej” - przyp. red.] zlecenie naprawy uszkodzonych elementów do 20 listopada - powiedziała nam prokurator Małgorzata Słowińska.
W środę sprawdziliśmy i uszkodzone wcześniej linowe bariery zostały tylko częściowo naprawione.
Warto wspomnieć, że w piśmie do prokuratury wiceprezydent Paweł Gocyła poinformował, że urząd miejski wystąpił do policji z pismem o udostępnienie zbiorczej informacji o danych osobowych kierowców, którzy uszkodzili bariery. Jak dodał, miasto zamierza bowiem wystąpić z roszczeniami odszkodowawczymi przeciwko „sprawcom” uszkodzeń i z ich ubezpieczeń odzyskać koszty poniesione na naprawę liniowych barier.
Rokko31
Thu, 26 Nov 2015 - 18:53
Cała ulica Legionów Pol ma być remontowana?, chyba że przebudowa oznacza raczej coś innego bo ta droga jest w całkiem niezłym stanie, była cała remontowana wtedy kiedy jeszcze jakość była na pierwszym miejscu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.