Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
danielmdc
Temat patologiczny. Malowanie i oznakowanie. Znając życie jest tu grany temat "rodzina na swoim" laugh.gif
:)
Na razie idzie ładnie i oby z wiadomych teraz przyczyn nie było opóźnień. Przy Al. ZD były ciekawe asfaltowe krawężniki, które nawet jakoś się nie posypały aż tak jak droga. Nie wiem kiedy ta droga była budowana. Odcinek od Morcinka do Granicznej wydaje mi się, że pamiętam jak budowali i chyba musiała to być gdzieś połowa lat 80-tych?

CYTAT
nasze miasto

Ekspresowy remont alei Zagłębia Dąbrowskiego. Zobaczcie zdjęcia

W piątek 13 marca 2020 roku sprawdziliśmy, jak przebiega rozpoczęta w poniedziałek 24 lutego br. przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz fragmentu ul. Tysiąclecia, od strony ul. Piłsudskiego. Trzeba przyznać, że tempo prac jest ekspresowe, a efekty są już widoczne.
Ekipy remontowe działają szybko. Zerwana została część starego asfaltu, położone zostały nowe obrzeża. Jednocześnie usuwane są systematycznie stare chodniki, na których powstają nowe miejsca dla pieszych oraz osobne ścieżki rowerowe.
Prace postępują od strony ul. Granicznej w kierunku ul. Morcinka i dalej do ul. Tysiąclecia.

W pierwszym etapie, przez około cztery tygodnie, przebudowywane na rondo jest także skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej. Wiąże się to z jego zamknięciem. Objazd do al. Zagłębia Dąbrowskiego i przejazd przez tory kolejowe wytyczony został ul. Morcinka, Folwarczną i Urbańskiego. Na razie można jeszcze skręcić z ul. Granicznej w stronę Gołonoga, ale na wiadukt kolejowy już nie wjedziemy. Zjeżdżając natomiast z niego musimy się kierować ul. Konarskiego do Zawidzkiej i dalej w stronę al. Piłsudskiego.

W trakcie prac, ul. Graniczną nie będą kursować autobusy. W tym czasie pojadą ul. Morcinka, z pominięciem przystanku przy Urzędzie Miejskim. Przystanki najbliżej UM to Gołonóg Damel na ul. Piłsudskiego. Utrzymywana będzie przejezdność, jednak trzeba liczyć się z przejściowymi utrudnieniami.

Po modernizacji poprawi się nie tylko nawierzchnia, ale powstaną też drogi rowerowe, chodniki i dwa ronda usprawniające ruch. Całe zadanie obejmuje odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Ronda powstaną na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej oraz al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia.

Na modernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane będą drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa będzie odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znajdzie się asfaltowy tzw. ciąg pieszo-rowerowy, po którym będzie można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. Na ulicy Tysiąclecia, tam gdzie aktualnie biegnie droga rowerowa, powstaną miejsca postojowe. Nowa droga rowerowa będzie odseparowana od ruchu samochodowego i zostanie wytyczona równolegle do jezdni. Skrzyżowanie ulic Tysiąclecia i Prusa będzie tzw. skrzyżowaniem wyniesionym, czyli jego tarcza zostanie podniesiona do poziomu chodników, co wymusi ograniczenie prędkości jazdy przez kierowców. Na tym wyniesieniu znajdą się trzy przejścia dla pieszych ? dwa przez ul. Tysiąclecia (w tym jedno przesunięte, aktualnie położone bliżej ul. Piłsudskiego) i jedno przez ul. Prusa.

Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ?DROGOPOL-ZW? sp. z o.o. Jej wartość wynosi 9,3 mln zł, a prace potrwają do czerwca 2020 roku.

fotki snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/eksp...895/zd/52094025


CYTAT
nasze miasto

Oto najbardziej dziurawe dąbrowskie drogi. Wiemy, co i kiedy zrobi z nimi miasto!

W Dąbrowie Górniczej sporo dróg doczekało się już nowych nawierzchni i jeździ się nimi całkiem dobrze. Jest jednak wciąż wiele takich, których kierowcy powinni unikać jak ognia. Problem w tym, że nie zawsze się da, bo to jezdnie prowadzące do domów, osiedli, szkół.
Zapytaliśmy naszych Czytelników, które ich zdaniem drogi w Dąbrowie Górniczej powinny zostać przeznaczone do remontu najszybciej, jak tylko to możliwe. Odpowiedzi otrzymaliśmy mnóstwo. Wśród propozycji znalazły się zarówno te w śródmieściu i okolicach, jak i na obrzeżach.

Zapytaliśmy więc urzędników w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, jakie są ich plany wobec wskazanych, dziurawych ulic. I dziś wiemy już, co będzie się z nimi działo. Odpowiedzi przygotował dla nas Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej.

1) Skrzyżowanie Tysiąclecia (Łącznik DK94) z ul. Staszica asfaltowe garby wysokości kilkunastu centymetrów.

Przy remoncie cząstkowym ul. Staszica zostaną wykonane prace związane z poprawą stanu technicznego łącznika DK 94 z ul. Staszica. Planowany termin prac: III kwartał bieżącego roku.

2) Ul. Piłsudskiego na odcinku od Targowiska Miejskiego do Gołonoga/Kasprzaka.

W 2020 roku staraniem Wydziału Inwestycji Drogowych Urzędu Miejskiego będzie wykonany remont kapitalny al. Piłsudskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Morcinka do skrzyżowania z al. Majakowskiego (oba kierunki). Prace będą polegać na wymianie krawężników, frezowaniu nawierzchni i ułożeniu nakładki asfaltobetonowej wraz z regulacją urządzeń.

3) Ul. Korzeniec 34 - droga miejska dojazd do osiedla. Sprawa zgłaszana do UM już dwukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat. Petycja wszystkich mieszkańców. Odpowiedź wymijająca.

Sprawa przekazana została do Wydziału Infrastruktury Miejskiej.. Aktualnie trwa poszukiwanie satysfakcjonującego mieszkańców rozwiązania tymczasowego tego problemu (dojazd do placów budowy), a także rozwiązania docelowego.

4) Ul. Żołnierska i Łazy Błędowskie dziura na dziurze, studzienki pozapadane. Droga nie była remontowana co najmniej 20 lat, eksploatowana konkretnie przez ciężarówki omijające DK 94.

W roku 2018 roku w ciągu ul. Żołnierskiej wymieniono włazy kanalizacyjne na tzw. pływające, celem wyeliminowania hałasu emitowanego przez przejeżdżające pojazdy. Nadmieniam jednocześnie, że ul. Żołnierska i Łazy Błędowskie ujęte są w harmonogramach remontów cząstkowych na rok bieżący. Planowany termin prac: II-III kwartał 2020 r.

5) Ul. 11 Listopada od ronda do DK 94, zdaniem Czytelników przy remontach w tej okolicy brakło chyba pieniędzy, żeby 400 metrów asfaltu wymienić

Aktualnie to zadanie nie znajduje się w planach realizacyjnych gminy. Nadmieniam jednocześnie, że w II-III kwartale bieżącego roku zostanie wystosowane zlecenie na remont cząstkowy ul. 11 Listopada.

6) Wymiana nawierzchni ulic: Skowronkowej, Szpakowej i Relaksowej.

Po okresie zimowym zostanie dokonana weryfikacja stanu technicznego infrastruktury pasa drogowego, w ramach której przeanalizowane zostanie zapotrzebowanie na wykonanie robót drogowych. W oparciu o określone zapotrzebowanie, oraz w odniesieniu do posiadanych funduszy wybrane zostaną zadania, podlegające realizacji w roku bieżącym.

7) Ul. Podlesie od Tysiąclecia do Myśliwskiej, Myśliwska, Krasickiego, Torowa, Tworzeń (od strony Torowej), Legionów Polskich na odcinku od ronda przy Kauflandzie do Będzina

Wszystkie te ulice aktualnie nie znajdują się w planach remontów kapitalnych. Nadmieniam jednocześnie, że w II-III kwartale bieżącego roku zostaną wystosowane zlecenia na remonty cząstkowe tych dróg.

Tak więc dla kierowców są i dobre informacje, bo za taką należy uważać np. remont nawierzchni al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Morcinka do al. Majakowskiego, i te nieco gorsze. W wielu przypadkach dziurawe drogi mają być bowiem łatane doraźnie w drugim i trzecim kwartale 2020 roku.


No nareszcie może uda się wyremontować ten odcinek Piłsudskiego. Kilka lat temu było podejście i jakiś problem z dofinansowaniem. Był już projekt i coś zmieniali ze ścieżkami rowerowymi. Obecnie ścieżki pewnie powstaną osobno w ramach "zielonej mobilności".
Wcześniej wyremontowane odcinki też już się sypią.
:)
CYTAT
dg.pl

ROWEROWY ŁĄCZNIK
W przyszłym tygodniu ma być gotowy 100 metrowy odcinek drogi rowerowej, od granicy z Sosnowcem do przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu al. Róż i Legionów Polskich. Dzięki temu połączą się rowerowe sieci obu miast.

W Sosnowcu ? Zagórzu dobiega końca budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. 11 Listopada i Braci Mieroszewskich. Infrastruktura dla jednośladów doprowadzona jest do granicy z Dąbrową Górniczą. Dziś dąbrowska sieć zaczyna się na al. Róż, od skrzyżowania z ul. Legionów Polskich.

W przyszłym tygodniu zakończą się prace w rejonie wiaduktu, czyli na odcinku między istniejącą drogą a granicą z Sosnowcem. Dzięki temu powstanie łącznik z nową drogą w Zagórzu.

Nowy odcinek będzie miał nawierzchnię, spełniającą współczesne standardy techniczne rowerowej infrastruktury.


CYTAT
dg.pl

W Dąbrowie Górniczej przybyło dróg rowerowych. Nowymi odcinkami można m.in. dotrzeć do huty ?Katowice?, Ząbkowic i Tucznawy.

W maju zakończyła się budowa drogi rowerowej, która od dworca w Gołonogu prowadzi przez Ząbkowice do Tucznawy, a drugą odnogą do huty ?Katowice?. Nowa trasa dla rowerzystów powstała też na al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. To ważne elementy miejskiej sieci, po której sprawnie i bezpiecznie można poruszać się jednośladem.

Nowa droga rowerowa w kierunku Ząbkowic biegnie wzdłuż torów ul. Wczasową do ul. Żeglarskiej, ul. św. Antoniego (dawna Gwardii Ludowej), przy parku brzozowym i ul. Armii Krajowej. Skręca w stronę ząbkowickiego dworca, wiedzie tunelem pod torami i z drugiej strony dzielnicy ul. Sikorskiego, Gospodarczą, Szosową, gościńcem Pasieka, do ul. Inwestycyjnej prowadzącej do strefy gospodarczej. Z kolei fragment spod gołonoskiego dworca do huty poprowadzony jest ul. Uklańskiego (dawna Piecucha) i Piłsudskiego. Przy trasach stanęły też ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe.

Rowerzyści mogą również korzystać z dróg rowerowych, które powstały na al. Zagłębia Dąbrowskiego ? na odcinku od nowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Graniczną do nowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Tysiąclecia. Z kolei na ul. Tysiąclecia nowa droga biegnie od al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Tam łączy się z istniejącym od kilku lat odcinkiem, który w jedną stronę prowadzi do skrzyżowania z ul. Uklańskiego i św. Antoniego i dalej nowym fragmentem do huty, a w drugą stronę do skrzyżowania z ul. Leśną i Morcinka.

W zeszłym roku droga rowerowa wykonana została na ul. Kasprzaka, a w Ząbkowicach do użytku oddany został tunel pod torami kolejowymi przy dworcu, z którego korzystają piesi i rowerzyści. To wygodne i bezpieczne połączenie dwóch części dzielnicy.

W Dąbrowie Górniczej sieć dróg rowerowych docelowo ma objąć miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty ?Katowice?, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie. Jej duża część już istnieje i można z niej korzystać. Dzięki temu rower służy nie tylko do jazdy po miejscach rekreacyjnych, ale też do przemieszczania się na co dzień między dzielnicami, np. w drodze do pracy.


zdjęcia i mapka snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...i-waznej-sieci/

a część rowerzystów zamiast po nowych drogach rowerowych to jeżdżą dalej obok po jezdniach :/
:)
o tym jeszcze u nas nie było:

CYTAT
twojezaglebie

Czy tiry rozjadą miasto? Burmistrz Sławkowa krytykuje decyzję prezydenta Dąbrowy Górniczej

3 czerwca na ulicy Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej wprowadzono zakaz ruchu dla ciężarówek. To nie spodobało się mieszkańcom i władzom Sławkowa, którzy obawiają się, że tiry rozjadą ich miasto.

Ulica Strzemieszycka często używana jest jako wygodna droga tranzytowa, przez którą prowadzi transport do licznych zakładów produkcyjnych i Euroterminalu w Sławkowie. Wzmożony ruch ciężarówek, generujący duży hałas i emisję spalin, jest sporym utrapieniem dla okolicznych mieszkańców. – Mieszkańcy Strzemieszyc od wielu lat zwracali uwagę na ten problem. Dla ich komfortu i większego spokoju, zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany i ograniczyć ruch ciężarowy. Liczę, że policja będzie konsekwentnie egzekwować ten przepis – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Sprzeciw Sławkowa

Decyzja prezydenta Dąbrowy Górniczej nie spodobała się jednak w Sławkowie. Burmistrz tego miasta protestuje wskazując, że decyzja Marcina Bazylaka spowoduje przerzucenie z Dąbrowy Górniczej na Sławków całości ruchu ciężarowego jadącego w kierunku terminali przeładunkowych LHS. Mieszkańcy zapowiadają z kolei blokadę dróg.

Wąskimi, powiatowymi ulicami Wrocławską, Hrubieszowską i Groniec w Sławkowie przemieszcza się na dobę grubo ponad pół tysiąca tirów, które dojeżdżają do zespołu terminali przeładunkowych. Teraz będzie ich jeszcze więcej.

– W imieniu mieszkańców Sławkowa, których kosztem prezydent Dąbrowy Górniczej rozwiązuje swoje problemy komunikacyjne stanowczo protestuję przeciwko tego typu działaniom – podkreśla burmistrz Rafał Adamczyk.
– Nieliczenie się z mniejszym sąsiadem oraz takie podejście w rozwiązywaniu problemów nie wróży niczego dobrego dla relacji sąsiedzkich i współpracy między miastami. Działanie takie jest tym bardziej zaskakujące, że z usług terminali w Sławkowie korzysta wielu przedsiębiorców transportowych, podatników Dąbrowy Górniczej, co widać po tablicach rejestracyjnych z symbolem SD. Ponadto władze Dąbrowy Górniczej promują tworząca się strefę inwestycyjną w Tucznawie jako świetnie i blisko skomunikowaną z Euroterminalem w Sławkowie. Tymczasem od 3 czerwca ruch z tej strefy będzie skierowany dłuższą drogą, przez Sławków – tłumaczy Rafał Adamczyk.

Władze Sławkowa zapowiadają podjęcie wszystkich możliwych kroków prawnych w tej sprawie i interwencję w odpowiednich instytucjach. Póki co, burmistrz Rafał Adamczyk napisał list do prezydenta Marcina Bazylaka.

Mieszkańcy zablokują drogę?

Akcję protestacyjną zapowiadają też mieszkańcy Sławkowa. – Boimy się o bezpieczeństwo nasze i naszych dzieci. To już nie jest kwestia mniejszego czy większego komfortu mieszkania, ale sprawa zdrowia i życia. A teraz ruch ma jeszcze wzrosnąć. Jesteśmy już doprowadzeni do ostateczności, po prostu zablokujemy drogę i nie przejedzie tędy żaden tir – zapowiada sławkowski radny Grzegorz Maciążek.

Władze Sławkowa wiedziały o planach Dąbrowy

Władze Dąbrowy Górniczej wyjaśniają, że o swoich planach informowały już burmistrza Adamczyka na początku roku. – Wprowadzenie ograniczenia tonażu na ul. Strzemieszyckiej, Rudnej i Rodzinnej nie powinno być dla władz Sławkowa zaskoczeniem, ponieważ taką organizację ruchu planowaliśmy wprowadzić już w lutym tego roku. Na prośbę burmistrza Rafała Adamczyka odłożyliśmy tę decyzję w czasie po to, aby władze Sławkowa mogły wprowadzić analogiczne rozwiązanie u siebie. W mojej ocenie tylko stanowcze działania władz lokalnych mogą przyczynić się do poważnego potraktowania przez zarządzających Euroterminalem sytuacji w jakiej znaleźli się mieszkańcy Strzemieszyc i Sławkowa. Ze swojej strony w dalszym ciągu deklaruję chęć współpracy w staraniach zmierzających do powstania łącznika Euroterminalu z pobliskimi głównymi szlakami komunikacyjnymi, ale z pominięciem dróg lokalnych pośród zabudowy mieszkaniowej – przekonuje Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

W ocenie samorządowców, jedynym rozwiązaniem, które skutecznie i raz na zawsze rozwiązałoby problem obciążenia ruchem ciężarówek dojeżdżających do terenów gospodarczych związanych z szerokim torem, może być budowa łącznika pomiędzy S1 a Euroterminalem. O realizację inwestycji na szczeblu rządowym zabiegają od lat nie tylko włodarze miast i gmin Zagłębia, ale między innymi również spółki prowadzące tam swoją działalność. Łącznik, zapisany jako przedsięwzięcie do realizacji w rządowym kontrakcie terytorialnym dla województwa w 2014 roku, wciąż jednak pozostaje pieśnią bliżej nieokreślonej przyszłości, bo rząd nie kwapi się do realizacji tej wielomilionowej inwestycji.


CYTAT
nasze miasto

Prezydent Dąbrowy Górniczej odpowiada burmistrzowi Sławkowa. W tle konflikt o drogę i tiry


Kilkudziesięciu mieszkańców Sławkowa blokowało w poniedziałek 8 czerwca br. ulice Hrubieszowską, która prowadzi do Euroterminala. To odpowiedź na decyzję władz sąsiedniej Dąbrowy Górniczej, które zamknęły u siebie dla ciężkich samochodów o wadze powyżej 7 ton ulicę Strzemieszycką. I teraz większość tirów jedzie do jednego z największych terminali przeładunkowych w południowej Polsce zniszczonymi, sławkowskimi ulicami. We wtorek 9 czerwca br. na list burmistrza Sławkowa w tej sprawie odpowiedział prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak.
Oto odpowiedź na list burmistrza Sławkowa Rafała Adamczyka w sprawie ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych na ul. Strzemieszyckiej, Rudnej i Rodzinnej w Strzemieszycach.

Szanowny Panie Burmistrzu, Mieszkańcy Sławkowa,

Historia szerokiego toru w Sławkowie sięga lat 70. XX wieku. Od ponad 10 lat prowadzone są rozmowy na temat konieczności budowy drogi do zespołu terminali w Sławkowie. Ile lat trzeba jeszcze rozmawiać, że ta droga jest ważna i potrzebna? Cierpliwość mieszkańców naszych miast jest już na wyczerpaniu.

Panie Burmistrzu, uważam że w tej sprawie apele i pisma już niczego nowego nie przyniosą, jeśli nie uświadomimy osobom odpowiedzialnym za Euroterminal skali problemu z jakim musimy się mierzyć. Możemy to osiągnąć, podejmując tylko radykalne działania.

Pisze Pan, że jest Pan zaskoczony moją decyzją. Ja jestem zaskoczony Pana reakcją, ponieważ tę organizację ruchu planowaliśmy wprowadzić już w lutym tego roku, ale na Pana prośbę przesunęliśmy ją w czasie, aby i na terenie Sławkowa wprowadzić analogiczne rozwiązanie.

Zdaję sobie sprawę, że jako Burmistrz jest Pan w niekomfortowej sytuacji, ponieważ trudno naciskać tak dużego pracodawcę i jednocześnie płatnika podatków, ale uważam że jest to jedyny sposób na rozwiązanie problemu z ulgą dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej i Sławkowa.

Podjęta decyzja okazała się skuteczna, bo jej efektem było spotkanie z przedstawicielami zarządu Euroterminala Sławków, w który wzięliśmy udział razem ze Starostą Będzińskim Sebastianem Szaleńcem. Przedstawiliśmy wspólne stanowisko Dąbrowy Górniczej i Powiatu Będzińskiego oraz oczekiwane przez nas rozwiązanie problemu, jakim jest budowa drogi łączącej terminal z drogą S1 lub DK94. Starosta Szaleniec zadeklarował również, że jeśli ze strony Euroterminala lub Skarbu Państwa nie będzie konkretnych i realnych deklaracji budowy nowej drogi, jako zarządca drogi powiatowej wprowadzi na niej podobne ograniczenia jak w Dąbrowie.

Rozmowy te prowadzone są w interesie mieszkańców naszych miast, zarówno Sławkowa jak i Dąbrowy Górniczej.

Panie Burmistrzu, mamy wspólny cel. Aby go osiągnąć, musimy być zjednoczeni i działać konsekwentnie, dlatego zwracam się z prośbą o wystudzenie emocji i nie skłócanie mieszkańców naszych miast, bo ma to zły wpływ na naszą pozycję negocjacyjną.

Z wyrazami szacunku
Marcin Bazylak
Prezydent Dąbrowy Górniczej

Przypomnijmy, że sławkowianie zapowiadają, że to był pierwszy, ostrzegawczy protest. Trwał godzinę, a zakończył się w samo południe. Będą kolejne, aż doprowadzą do tego, że władze Dąbrowy Górniczej cofną swoją decyzję. A ta zaczęła obowiązywać kilka dni temu, dokładnie 3 czerwca. Teraz zdaniem mieszkańców zaczął się dla nich prawdziwy koszmar, bo już wcześniej pod ich oknami jeździło ponad pół tysiąca tirów na dobę.

– To była pierwsza, łagodna akcja protestacyjna z naszej strony. Chcemy, by prezydent Dąbrowy Górniczej dowiedział się, że nie wolno własnych problemów rozwiązywać kosztem mniejszego sąsiada, zwłaszcza, że terminale służą też gospodarczo Dąbrowie Górniczej. Protest ma też przypomnieć sprawę budowy łącznika S1 w Sosnowcu z Euroterminalem, od lat obiecywaną przez rząd. Jeżeli będziemy zmuszeni, w kolejnych krokach naszą akcję protestacyjną będziemy zaostrzać – podkreśla Grzegorz Maciążek, sławkowski radny.

Również burmistrz Sławkowa, który wziął udział w proteście razem z mieszkańcami podkreśla, że urząd miasta oczekuje wycofania się władz Dąbrowy Górniczej z wprowadzonego rozwiązania.

– W ubiegłym tygodniu powiadomiłem o sprawie starostę będzińskiego. Właścicielem ciągu ulic Wrocławska-Hrubieszowska-Niwa-Groniec jest bowiem powiat będziński. Interweniowałem również w katowickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Inspekcji Transportu Drogowego, Komendzie Miejskiej Policji w Dąbrowie Górnicze oraz Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w Będzinie – wylicza Rafał Adamczyk. – W pierwszej kolejności domagamy się sprawdzenia przez odpowiednie instytucje, czy zamknięcie ulicy Strzemieszyckiej przez władze Dąbrowy Górniczej jest zgodne z właściwymi procedurami i przepisami. Wykorzystamy wszystkie możliwości, by doprowadzić do cofnięcia tego zakazu.

Jeszcze w tym tygodniu ruszyć ma akcja zbierania podpisów wśród mieszkańców z apelem do władz krajowych i regionalnych o budowę łącznika S1 w Sosnowcu z Euroterminalem oraz do prezydenta Dąbrowy Górniczej o wycofanie się z wprowadzonego zakazu. Trzeci apel ma być skierowany do starosty będzińskiego, by jako właściciel przebiegających przez Sławków dróg powiatowych włączył się w rozwiązanie problemu i zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom.

Od dawna to mieszkańcy ulicy Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej zabiegali o wyeliminowanie ruchu ciężkich samochodów spod okien ich domostw. Dlatego władze Dąbrowy Górniczej ostatecznie taką decyzję podjęły.

Na odcinku ulicy Strzemieszyckiej od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie od środy 3 czerwca br. obowiązuje zakaz ruchu dla ciężarówek. Pojazdy powyżej 7 ton będą mogły tam jeździć tylko w ściśle określonych przypadkach. To drugi etap zmian organizacji ruchu na ul. Strzemieszyckiej w dzielnicy Strzemieszyce Wielkie.
:)
Będzie remont pozostałej części Roździeńskiego. Miasto otrzymało 4,2 mln zł dofinansowania od państwa. Pewnie szybkie ogłoszenie przetargu bo musi być zrealizowane do końca roku.
:)
CYTAT
nasze miasto

Tiry pojadą inaczej w Sławkowie i Dąbrowie Górniczej. Jest porozumienie i apel do ministra

Samorządowcy z Dąbrowy Górniczej, Sławkowa i powiatu będzińskiego zaapelowali wspólnie do ministra infrastruktury o wsparcie budowy drogowego łącznika, który odciąży lokalne drogi od ruchu ciężarówek. Jednocześnie znaleźli i uzgodnili wprowadzenie wspólnego, tymczasowego rozwiązania, które pozwoli nieco odetchnąć od setek aut przejeżdżających codziennie pod oknami domów sławkowian i dąbrowian.
Chodzi o łącznik Euroterminalu w Sławkowie z drogą wojewódzką 790 i dalej DK 94. Jego powstanie pozwoliłoby na przeniesienie ciężarowego ruchu tranzytowego z lokalnych dróg między domami na dostosowane do niego trasy.

– Sytuacja mieszkańców Strzemieszyc i Sławkowa wymaga pilnej interwencji, dlatego wspólnie z burmistrzem Sławkowa Rafałem Adamczykiem i starostą będzińskim Sebastianem Szaleńcem zwróciliśmy się z apelem do ministra infrastruktury – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. - Mamy wspólny cel i plan na to, jak go zrealizować. Jest nim budowa łącznika pomiędzy drogą krajową 94 i Euroterminalem, który skomunikuje terminal z pominięciem lokalnych dróg pomiędzy domami mieszkańców Sławkowa i Dąbrowy Górniczej. Do tego czasu, aby chronić mieszkańców zarówno Dąbrowy Górniczej jak i Sławkowa, wspólnie ze Starostwem Będzińskim jesteśmy zmuszeni w sposób zsynchronizowany wprowadzać ograniczenia tonażowe na naszych drogach lokalnych - dodaje.

Od sierpnia 2020 roku obowiązywać ma nowa organizacja ruchu na drogach dojazdowych do zespołu terminali przeładunkowych w Sławkowie. Wypracowane porozumienie zakłada naprzemienne zamykanie dla samochodów ciężarowych o masie powyżej 7 ton dróg prowadzących przez Sławków i Dąbrowę Górniczą do terminali przeładunkowych.

Tak więc od sierpnia do końca września tiry nie będą jeździć powiatowym ciągiem ulic przez Sławków. Ruch będzie odbywać się w Dąbrowie Górniczej ulicą Strzemieszycką, na odcinku od Szklanych Domów do Rudnej. Po dwóch miesiącach sytuacja się zmieni i ruch skierowany zostanie przez Sławków. Zmiany będą wprowadzane co dwa miesiące. Nowa organizacja ruchu to wyjście naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Sławkowa i Strzemieszyc, zapewniające jednocześnie równomierne rozłożenie uciążliwości związanych z ruchem tirów, dojeżdżających do terminali przeładunkowych.

Docelowym rozwiązaniem ma być budowa specjalnego objazdu, który połączy DK94 z Euroterminalem. Będzie on biegł przez tereny niezabudowane od ulicy Szklanych Domów do ulicy Rodzinnej, która kończy się na granicy ze Sławkowem. Powstanie objazdu pozwoli na zamknięcie dla ruchu samochodów ciężarowych ulicy Hrubieszowskiej w Sławkowie i Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej.



takie średnie to rozwiązanie, za to co 2 miesiące ruch będą mieli jeszcze większy. No i kto upilnuje tych kierowców i czy nie będą się mylili
:)
znowu jest ogłoszony przetarg:

CYTAT
REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA


ja się z tym pogubiłem. Dawniej miasto było dzielone na 2 części i osobne przetargi. Już dawno temu były przetargi, a nic nie robiono. Ostatnio gdzieś chyba od ponad tygodnia dopiero zaczęło się łatanie dziur. Z oznakowaniem poziomym jest problem od kilku lat. Teraz jakiś kolejny przetarg. Trzeba mieć czas żeby to przeglądać i ogarnąć
:)
i jasne dlaczego nie ma przetargu

CYTAT
gazeta.pl

Drugi etap przebudowy Roździeńskiego. Droga rowerowa w trzy miesiące zostanie wydłużona o 1,4 km

Dąbrowa Górnicza zamierza zlecić firmie Drogopol-ZW wycenioną na ponad 9 mln zł przebudowę 1,4-kilometrowego odcinka ulicy Roździeńskiego. Po zakończeniu prac cała ulica znów będzie dwukierunkowa.

W 2019 roku Drogopol-ZW za około 11 mln zł w trzy miesiące przebudował niespełna 2-kilometrowy odcinek ulicy Roździeńskiego. Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, zapowiadał wtedy, że miasto będzie zabiegać o dofinansowanie, które umożliwi przebudowę pozostałej części ulicy aż do skrzyżowania z ulicami Orła Białego i Ząbkowicką (1,4 km).
Drogopol-ZW wykonawcą przebudowy pozostałej części ul. Roździeńskiego

Kilka tygodni temu prezydent poinformował, że Dąbrowa Górnicza otrzymała 4,2 mln zł dofinansowania z rezerwy budżetu państwa na drugi etap przebudowy Roździeńskiego, którego koszt szacowany jest na ponad 9,2 mln zł netto.

- Trzymajcie kciuki, bo musimy to zadanie wykonać i rozliczyć do końca tego roku - podkreślił przy okazji Marcin Bazylak.

Ostatecznie - by nie tracić czasu na procedurę przetargową - urzędnicy postanowili zlecić inwestycję jako „zamówienie podobne” w ramach IV etapu „Kompleksowego przygotowania terenu inwestycyjnego w Tucznawie” wykonywanego obecnie przez firmę Drogopol-ZW.
Po przebudowie ulica Roździeńskiego ponownie będzie dwukierunkowa

- Obecnie trwa procedura zaproszenia wykonawcy do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, w wyniku której zostanie zawarta przedmiotowa umowa - przekazał nam Jarosław Rokicki, naczelnik wydziału zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

- Szacujemy, że umowę uda się zawrzeć w ostatnim tygodniu sierpnia – dodaje Jarosław Rokicki. Przewidywany termin zakończenia prac to 30 listopada 2020.

W tym czasie 1,4-kilometrowy odcinek zostanie przebudowany, zyskując nową podbudowę i nawierzchnię. Wzdłuż powstanie chodnik i droga rowerowa, która dziś kończy się na przejściu dla pieszych w pobliżu bramy nr 4 ArcelorMittal Poland [w przyszłości droga rowerowa od skrzyżowania z Ząbkowicką ma zostać wydłużona do terenów inwestycyjnych w Tucznawie].

Przebudowana ulica zyska nowe oświetlenie, a wzdłuż południowej krawędzi jezdni powstaną miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych.

Co ważne, po zakończeniu przebudowy jednokierunkowy dziś odcinek ulicy Roździeńskiego znów będzie dwukierunkowy, co daje nadzieję, że ciężarówki przestaną uprzykrzać życie mieszkańcom ul. Orła Białego.
szer
Od jakiegoś czasu trwają roboty na DW790 związane z uzbrajaniem terenów inwestycyjnych na Kazdębiu.
Na odcinku od ronda Koksownicza-DW790 do zjazdu na nowe tereny KSSE układają chodniki i powstają przystanki autobusowe na wysokości Ficomirrors - przystanki są w obu kierunkach. Ciekawe czy puszczą tam autobus 84, może jakąś inną linię czy po prostu przystanki będą sobie stały nieużywane i czekały na lepsze czasy.
:)
CYTAT
dg.pl

MODERNIZACJA Z RZĄDOWYM DOFINANSOWANIEM
1 września rozpoczęła się przebudowa ul. Roździeńskiego, na odcinku od bramy huty do skrzyżowania z ul. Związku Orła Białego. Prace potrwają do końca listopada.

W trakcie modernizacji, wymieniona zostanie podbudowa drogi i wykonana będzie nowa nawierzchnia jezdni. Powstaną też chodniki, drogi rowerowe, odwodnienie, oświetlenie i miejsca postojowe dla ciężarówek przy pasie w stronę ul. Związku Orła Białego.
Na czas robót, modernizowany odcinek został wyłączony z ruchu. Objazd poprowadzony jest łącznikiem ul. Roździeńskiego z ul. Związku Orła Białego.

Wykonawcą prac, które potrwają do końca listopada, jest DROGOPOL-ZW Sp. z o.o. Wartość inwestycji wynosi 11 mln 358 tys. zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych, opiewające na 4 mln 247 tys. zł.

– Ul. Roździeńskiego powstała podczas budowy huty „Katowice”. To ulica, która nie tylko obsługuje zakłady pracy, ale korzystają z niej również mieszkańcy niektórych dzielnic kierujący się w stronę śródmieścia Dąbrowy. Przez kilkadziesiąt lat nie była remontowana, nie miała chodników ani oświetlenia. W zeszłym roku zaczęliśmy to zmieniać. Wtedy zmodernizowaliśmy jej pierwszy odcinek, a dzisiaj, przy wykorzystaniu środków z subwencji z budżetu państwa, rozpoczynamy remont drugiej części – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Ul. Roździeńskiego jest ważnym elementem sieci miejskich dróg. Korzystają z niej pracownicy i kontrahenci wielu firm znajdujących się w jej okolicy. Łączy również północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem. Pod koniec zeszłego roku przeprowadzona została jej przebudowa, na odcinku od przejazdu kolejowego do bramy huty. Zakres prac był podobny do tych, które teraz rozpoczęły się na drugim odcinku – wymieniono podbudowę drogi, wykonano nowe nawierzchnie jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężarówek; powstało także odwodnienie i oświetlenie. W ramach robót dodatkowych, w zeszłym roku wymieniona została również nawierzchnia łącznika ul. Roździeńskiego i Związku Orła Białego, a także skrzyżowania ul. Piłsudskiego i Tworzeń oraz fragmentu jezdni w jego rejonie.
:)
CYTAT
dg.pl

ROŹDZIEŃSKIEGO GOTOWA
Zakończyła się modernizacja drugiego odcinka ul. Roździeńskiego. Dzięki temu zdecydowanie poprawił się komfort jazdy i na całej długości drogi ruch odbywa się w dwóch kierunkach.

W trakcie modernizacji, na 1,4 km odcinku od bramy huty do skrzyżowania z ul. Związku Orła Białego, wymieniono podbudowę drogi, wykonano nową nawierzchnię jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężarówek. Powstało także odwodnienie i oświetlenie. Prace prowadzone były od września, a miasto pozyskało na nie rządowe dofinansowanie.
– Ul. Roździeńskiego powstała podczas budowy huty „Katowice”. To ulica, która obsługuje nie tylko zakłady pracy, ale korzystają z niej również mieszkańcy dojeżdżający do wielu dzielnic naszego miasta. Była drogą bez chodników, bez wydzielonych miejsc do parkowania ciężarówek, brak oświetlenia przy tak dużym natężeniu ruchu powodował, że było tu niebezpiecznie. W zeszłym roku zaczęliśmy to zmieniać. Wtedy zmodernizowaliśmy jej pierwszy odcinek, a teraz, przy wykorzystaniu środków z subwencji z budżetu państwa, dokończyliśmy modernizację – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Wykonawcą prac był DROGOPOL-ZW Sp. z o.o. Wartość inwestycji to 11 mln 420 tys. zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych, opiewające na 4 mln 247 tys. zł. W zeszłym roku kompleksowo zmodernizowano prawie 2 km fragment ul. Roździeńskiego, od przejazdu kolejowego do bramy huty. Przedsięwzięcie, które zrealizował DROGOPOL, kosztowało 11 mln zł. Wtedy również, w ramach robót dodatkowych, za 4 mln 200 tys. zł wymieniona została nawierzchnia łącznika ul. Roździeńskiego i Związku Orła Białego, a także skrzyżowania ul. Piłsudskiego i Tworzeń oraz fragmentu jezdni w jego rejonie.

Ul. Roździeńskiego jest ważnym elementem sieci miejskich dróg. Korzystają z niej pracownicy i kontrahenci wielu firm znajdujących się w jej okolicy. Łączy również północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem.
Poszukującym weekendowego wypoczynku poza miastem, służy jako dojazd do drogi wojewódzkiej 790, prowadzącej do Niegowonic i w stronę innych jurajskich miejscowości. Roździeńskiego ma duże znaczenie w kontekście gospodarczym, bo funkcjonuje przy niej ok. 120 przedsiębiorstw, z czego część to duże zakłady produkcyjne, których działalność jest ściśle związana z obsługą ciężkiego transportu. Dlatego tak istotnym jest, by ruch odbywał się w tym rejonie płynnie, bezpiecznie, a jezdnie przystosowane były do sporych obciążeń. Odpowiedzią na te potrzeby jest droga o wysokim standardzie, z mocną podbudową i trwałą nawierzchnią, która wytrzyma wysoki tonaż i nie będą na niej tworzyć się dziury i koleiny. Nie bez znaczenia jest dodatkowa infrastruktura, czyli miejsca postojowe dla ciężarówek, zatoki autobusowe, kanalizacja deszczowa i oświetlenie, którego brakowało. Z kolei chodniki i drogi rowerowe pozwalają wygodnie poruszać się tam pieszo i na dwóch kółkach.

W trakcie dwóch etapów modernizacji ul. Roździeńskiego przebudowano ponad 3,3 km jezdni, przy której powstało prawie 3,2 km drogi rowerowej. Wybudowano też m.in. chodniki, kanalizację deszczową, a okolicę oświetlają 102 energooszczędne latarnie typu LED. Efekt modernizacji to nowa nawierzchnia i lepszy komfort jazdy, ale też usprawnienie ruchu. Przez kilka lat, odcinek od bramy huty do skrzyżowania z ul. Związku Orła Białego, z powodu uszkodzeń i zwężeń był jednokierunkowy i prowadził w stronę tego skrzyżowania. Teraz ruch odbywa się w obu kierunkach.

warius
Z funduszu inwestycji lokalnych sfinansowane zostanie zadanie:

CYTAT
Przebudowa ul. Letniej w Dąbrowie Górniczej od Parku Zielona w
kierunku północnym wraz z budową ciągów pieszo-rowerowych do
rejonu parkingu przy Pogoria IV Marianki. W ramach zadania, z uwagi
na zły stan techniczny, planuje się wykonać: przebudowę jezdni,
ciągów pieszo-rowerowych, parkingów oraz odbudowę kanalizacji
deszczowej. Inwestycja stanowić będzie uzupełnienie kompleksowej
infrastruktury rowerowej realizowanej w ramach zadania
„Promowanie Zielonej Mobilności”.
:)
^
Dobre wieści. Było gdzieś info, że starają się o dofinansowanie. Projekt chyba już jest, także pewnie realizacja w 2021.
Obecnie to wygląda jak boczna droga na opuszczonej wsi. Trzeba jechać wolno środkiem, żeby nie uderzyć o podwozie. Dawno temu pisałem też że powinna tam być ścieżka rowerowa, bo dużo rowerzystów, w tym dzieci.
Kolejna sprawa, też wspominałem, że warto przemyśleć po remoncie i wydłużyć linię 716 do tego parkingu przy zaporze. Wtedy byłaby prawdziwa linia rekreacyjna łącząca Centrum, III, Zieloną i IV. Do tego Marianki się bardzo rozbudowują i dodatkowo zapewniłoby dodatkowych pasażerów przez cały rok. Jeśli nie ma kasy to można wydłużyć kosztem zmniejszenia częstotliwości np przez to jeden kurs mniej.

Dostali też na kanalizację w Strzemieszycach. Tu podział dla naszego województwa:
snf (51).gif https://samorzad.pap.pl/sites/default/files...%20%28im%29.pdf
warius
"Kilka dni temu rząd premiera Mateusza Morawieckiego rozdzielił 4,5 mld zł pomiędzy samorządy w całej Polsce. To pieniądze z tzw. drugiej puli Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Do samorządów województwa śląskiego trafiło ponad 531 mln zł. Ale nie wszystkie pieniądze otrzymały. Większość zagłębiowskich gmin nie otrzymała ani grosza. Wyjątkiem jest jedynie Dąbrowa Górnicza, która dostała 13 mln zł na przebudowę ul. Letniej i kanalizację na ul. Strzemieszyckiej.."

GW

Spłynęła na nas nieprawdopodobna łaska w postaci tego finansowania.
:)
CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej powstaną stacje ładowania samochodów elektrycznych. Sprawdźcie, gdzie je znajdziecie


Właśnie dowiedzieliśmy się, że pierwszy polski samochód elektryczny – Izera, będzie produkowany w Jaworznie w woj. śląskim, a dziś (16 grudnia) dąbrowscy radni zgodzili się na budowę kilkudziesięciu stacji ładownia samochodów korzystających z napędu elektrycznego.
Artykuł 60 ust. 1 pkt 4 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 2018 roku nałożył na gminy obowiązek uruchomienia minimalnej liczy ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. W gminach o liczbie mieszkańców powyżej 100 tysięcy (taką jest Dąbrowa Górnicza), w których zostało zarejestrowanych co najmniej 60 tys. pojazdów minimalna liczba punktów ładowania zainstalowanych do 31 marca 2021 roku wyniosła 60.

- Projekt planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Dąbrowie Górniczej został poddany konsultacjom społecznym z mieszkańcami. Prezydent miasta przekazał też projekt operatorowi systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego, na obszarze działania którego planowane jest rozmieszczenie ogólnodostępnych stacji ładowania w celu uzgodnienia. Operator systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego – Tauron Dystrybucja S.A, uzgodnił projekt planu, biorąc pod uwagę moce przyłączeniowe istniejące oraz przewidywane w planie rozwoju w zakresie zaspokojenia obecnego i przyszłego zapotrzebowania na energię – poinformował Damian Rutkowski, wiceprezydent miasta, uzasadniając konieczność przyjęcia uchwały w tej sprawie.

Okazało się, że wszyscy radni uczestniczący w głosowaniu (a było ich 21) opowiedzieli się za budową nowych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Dąbrowie Górniczej.

Ma powstać w sumie 25 nowych stacji ładowania samochodów elektrycznych w mieście. Będzie to 58 punktów ładowania, a każdy z nich będzie miał moc 22 kW. Planowany termin powstania wszystkich stacji i punktów w Dąbrowie Górniczej to czerwiec 2022 roku.

Tutaj powstaną w Dąbrowie Górniczej nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych:

Jaworowa - parking u zbiegu ulic: Jaworowej i Legionów Polskich 1 stacja/2 punkty
Oś. Robotnicze 6 - parking przed budynkiem Przychodni 1 stacja/2 punkty
Chemiczna 2 parking przed Domem Kultury 1 stacja/2 punkty
Al. J. Piłsudskiego 36 - parking przed budynkiem 36 (działka 137) 1 stacja/2 punkty
Al. J. Piłsudskiego 36 - parking przed budynkiem (działka 154/8) 1 stacja/2 punkty
Łęknice Topolowa parking 1 stacja/2 punkty
ul. Tysiąclecia parking przed blokiem 10 1 stacja/2 punkty
Al. Zagłębia Dąbrowskiego parking przy Szkole nr 29 1 stacja/2 punkty
ul. Kasprzaka 2 - vis-a-vis II klatki bloku Kasprzaka 2 1 stacja/2 punkty
ul. Kosmonautów parking przed kościołem 2 stacje/4 punkty
Al. J. Piłsudskiego parking vis-a-vis Szkoły Podstawowej nr 13 1 stacja/2 punkty
Topolowa - parking przed blokiem 20 1 stacja/2 punkty
6 Sierpnia - parking przy bloku Mickiewicza 31 1 stacja/2 punkty
Al. Majakowskiego 34 -parking równoległy do ul Majakowskiego 1 stacja/2 punkty
Al. Majakowskiego 12 – parking równoległy do ul Majakowskiego 1 stacja/2 punkty
Al. Majakowskiego 1A – parking równoległy do ul Majakowskiego 1 stacja/2 punkty
Kopernika 46 - parking przy Plantach Harcmistrza Stefana Piotrowskiego 1 stacja/2 punkty
Kopernika 42B - parking przy Plantach Harcmistrza Stefana Piotrowskiego 1 stacja/2 punkty
Kopernika 42 -parking przy Plantach Harcmistrza Stefana Piotrowskiego 1 stacja/2 punkty
Korczaka 1-3 parking przy Plantach Harcmistrza Stefana Piotrowskiego 2 stacje/4 punkty
Centrum - parking za PKZ 2 stacje/4 punkty
Letnia parking vis-a-vis Centrum Sportów Letnich i Wodnych w Parku Zielona 2 stacje/4 punkty
Legionów Polskich – Ludowa parking pomiędzy blokami 143A –129 1 stacja/2 punkty
Kościuszki - parking przed MBP 1 stacja/2 punkty
Kościuszki 48 parking przy ZUS 1 stacja/2 punkty
:)
plany przetargów i szacunkowe wartości:

Bieżące utrzymanie w sprawności techniczno- eksploatacyjnej przejść podziemnych - 569 tyś zł - 1 kwartał

"Bieżące utrzymanie sieci dróg wraz z obiektami inżynierskimi, których zarządcą jest Prezydent Miasta Dąbrowy Górniczej Cz.I i Cz.II
Część I: "Bieżące utrzymanie sieci dróg wraz z obiektami inżynierskimi, których zarządcą jest Prezydent Miasta Dąbrowy Górniczej w dzielnicach: Centrum, Gołonóg, Stara Dąbrowa, Marianki, Ratanice, Korzeniec" Część II: "Bieżące utrzymanie sieci dróg wraz z obiektami inżynierskimi, których zarządcą jest Prezydent Miasta w Dąbrowie Górniczej w dzielnicach: Łosień, Łęka, Okradzionów, Błędów, Ząbkowice, Ujejsce, Strzemieszyce, Trzebiesławice, Tucznawa". - 40 mln zł, 2 kwartał

Przebudowa drogi wojewódzkiej DW 790 na odcinku od ul. Koksowniczej do granicy miasta Dąbrowa Górnicza- Łazy - 36 mln - 3 kwartał

Przebudowa ul. Letniej w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania inwestycyjnego pn."Przebudowa, modernizacja odcinków dróg gminnych i powiatowych w Dąbrowie Górniczej" - 16,8 mln - 2 kwartał

Renowacja rowów odwadniających oraz zbieranie nadmiarów ziemi z poboczy dróg na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - 6,5 mln 2 kwartał

Budowa drogi łączącej ulicę Fabryczną z ulicą Szklanych Domów w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa, modernizacja odcinków dróg gminnych i powiatowych - 6 mln zł - 3 kwartał

Remonty wybranych odcinków dróg gminnych - 1,6 mln 1 kwartał

Przebudowa pasa drogowego ulicy Struga wraz z wykonaniem dróg dla rowerów oraz ciągów pieszych - 3,68 mln - 1 kwartał

Przebudowa ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Etap II ? przebudowa jezdni na odc. od skrzyżowania z ul. Młodych do ul. Piłsudskiego - 15,2 mln - 3 kwartał
danielmdc
Letnia i odcinek drogi do Łaz te dwie inwestycje cieszą.
bzenek
CYTAT(:) @ pon, 25 sty 2021 - 16:21) *
plany przetargów i szacunkowe wartości:


A gdzie parking przy Pogorii ?

A gdzie budowa ronda pod Hutą Katowice ?

Po dąbrowsku porzucamy to co mamy przygotowane i sięgamy po nowe zabawki.

Zaprojektujemy, skonsultujemy, uzgodnimy, wydamy kasę i... też wyrzucimy do kosza.

CYTAT(:) @ pon, 25 sty 2021 - 16:21) *
Przebudowa pasa drogowego ulicy Struga wraz z wykonaniem dróg dla rowerów oraz ciągów pieszych - 3,68 mln - 1 kwartał

Ale po co ?
To jest droga osiedlowa - nie potrzeba tu drogi dla rowerów.
Potrzeba więcej miejsc parkingowych i uspokojenia ruchu - progi, szykany itp
:)
Ze Struga to się tylko domyślam - zły stan nawierzchni. Może dodatkowe miejsca parkingowe wzdłuż ulicy. Przy szpitalu nie ma gdzie parkować i zaraz pewnie i tak okoliczni mieszkańcy je zajmą, ale zawsze będzie większa szansa. Nie wiem ale chyba były plany, żeby docelowo SOR przenieść do nowego budynku. Wtedy tędy będą dojeżdżały karetki.

Bardzo dużo różnych inwestycji przez lata jest przesuwanych albo usuwanych z prognozy finansowej. Można dużo wymieniać, nie tylko związane z komunikacją. Przy Pogorii III to przecież miały być 3 etapy, a skończyło się na 1 (jeszcze droga na Zieloną, parking, poszvzrznie plaży, oddzielenie pieszych od rowerzystów tam gdzie się da i oświetlenie). Pewnie powrócą po realizacji tych wielkich inwestycji.
Za to nagle pojawiają się nowe. Może chodzi o dofinansowania.
:)
CYTAT
dg.pl

ULICA LETNIA PRZEJDZIE REMONT
Do 8 kwietnia wykonawcy mogą składać oferty na modernizację ul. Letniej. Kompleksowy remont zostanie przeprowadzony ze wsparciem środków z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Ul. Letnią czeka remont na ok.2 km odcinku ? od mostka nad Przemszą przy Centrum Sportów Letnich w parku Zielona do ul. Marianki w rejonie Pogorii IV. Oprócz wykonania nowej nawierzchni, prace modernizacyjne obejmą też budowę ciągu pieszo-rowerowego.

Ul. Letnia biegnie w atrakcyjnych i popularnych rekreacyjnie miejscach Dąbrowy Górniczej, łączy jednocześnie miasto z gminą Psary. Tym samym jest mocno obciążona przez samochody, korzysta z niej również wielu rowerzystów. Jej nawierzchnia niestety jest w bardzo złym stanie ? pełna fałd i zagłębień ? co sprawia że jazda nią nie należy do przyjemnych i bezpiecznych. Po remoncie to się zmieni. Oprócz poprawy stanu jezdni, powstanie również ciąg pieszo-rowerowy, umożliwiający wygodne poruszanie się pieszo i jednośladem. Przebudowane zostanie też skrzyżowanie przy zjeździe do firmy Protor i wytoczone będą przejścia dla pieszych. Wykonawca od podpisania umowy będzie miał 7 miesięcy na realizację robót.

Inwestycja, ważna dla mieszkańców i osób odwiedzających rekreacyjne tereny miasta, otrzymała wsparcie w wysokości 6,5 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Remont ul. Letniej będzie kontynuacją jej modernizacji, która rozpoczęła się pod koniec 2018 r. Wówczas, po zakończeniu rewitalizacji parku Zielona, odnowiony został odcinek jezdni ? od skrzyżowania z ul. Robotniczą do mostku nad Przemszą. Teraz, dzięki pozyskanej dotacji, wyremontowany zostanie pozostały fragment
Paulus77
Pod koniec kwietnia mają zamykać/ograniczać ruch na ul. Granicznej w związku z budową ronda na wysokości wjazdu na Nową Dąbrowę.
:)
^
chyba mniej więcej tak planowali jeszcze w zeszłym roku. Widać było po pracach, że to się zbliża. A teraz tamtędy prowadzą objazdy z zamkniętego przejazdu na Konopnickiej, którego nie zdążą jednak otworzyć na majówkę.
No zobaczymy co wyjdzie. Mało miejsca i ten dom, który podobno chcieli kiedyś przejąć, a się nie udało. To pewnie będzie takie rondko z wysepką z kostki, które większe pojazdy przejadą na wprost. Byle, żeby nie było takie jak przy Biedronce na Konopnickiej, a przynajmniej takie jak na Przybylaka / Kościuszki

Adatex kończy pierwszy budynek. Może niedługo zaczną też budować trzeci
warius
Otwarto dzisiaj oferty na przebudowę ul. Letniej, 8 ofert w budżecie.
:)
^^^
Kiedyś po ogłoszeniu na szybko przeglądałem dokumentację i nie wiem co planują z linią 716. Będzie przebudowane skrzyżowanie tam gdzie teraz ta linia kończy i autobus zawraca (w tej chwili przypomina trójkąt) i po przebudowie nie będzie takiej możliwości. Może da się zawrócić gdzieś przed bramą Protoru (dawnie kopalni piasku).
A może jednak przedłużą linię do Marianek? Kiedyś już to pisałem, że po remoncie Letniej aż żal nie przedłużyć takiej też rekreacyjnej linii do Pogorii IV, a do tego korzystaliby na codzień mieszkańcy Marianek, które wraz z okolicami ciągle się rozbudowują.
:)
CYTAT
dg.pl

DUŻE ZMIANY NA MAJAKOWSKIEGO. WAŻNE DLA KIEROWCÓW I PASAŻERÓW AUTOBUSÓW

6, 7, 10 i 11 maja spore zmiany na ul. Majakowskiego czekają kierowców i pasażerów autobusów. W tych dniach prowadzone będą gwarancyjne naprawy jezdni i nie obejdzie się bez utrudnień w ruchu.

6 i 7 maja (czwartek i piątek) z ruchu wyłączona zostanie jezdnia prowadzącą w kierunku cmentarza, a także fragment ronda na skrzyżowaniu Majakowskiego/11 Listopada. Ruch na ul.11 Listopada w rejonie ronda będzie się odbywał wahadłowo.

10 i 11 maja (poniedziałek i wtorek) z ruchu wyłączona zostanie jezdnia prowadząca w kierunku ul. Piłsudskiego – do skrzyżowania z ul. Norwida.

W czasie zamknięć, autobusy linii nr 27, 55, 175, 634, 644, 814 i 984 kursować będą trasami objazdowymi. Podczas zamknięcia jezdni w stronę cmentarza, autobusy pojadą ul. Piłsudskiego i Tysiąclecia. W przeciwną stronę jeździć będą stałą trasą. W trakcie zamknięcia jezdni w kierunku ul. Piłsudskiego, autobusy w stronę Gołonoga pojadą normalnie, a w drugą stronę objazdem, czyli ul. Tysiąclecia i Piłsudskiego. Informacje o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej na stronie rj.metropoliaztm.pl/

W dniach prowadzenia prac drogowych, kierowcy w rejonie ul. Majakowskiego w Dąbrowie Górniczej nie powinni jeździć „na pamięć”, ale zwracać uwagę na znaki.

W trakcie zamknięcia ul. Majakowskiego prowadzone będą prace remontowe, obejmujące m.in. frezowanie i ułożenie nowej nawierzchni jezdni. Powodem tych działań są pęknięcia, które pojawiły się na asfalcie, a z czasem powiększyłyby się do wyrw i dziur. Wykonawcą robót drogowych, realizowanych w ramach napraw gwarancyjnych, będzie Eurovia Polska S.A.


od kilku dni widać było pojawiające się oznakowanie i tak przypuszczałem, że o to może chodzić. Dobrze, że udało się to załatwić w ramach pewnie kończącej się gwarancji. Szkoda, że nie udało się takich prac prowadzić w weekendy
warius
CYTAT(Paulus77 @ śro, 14 kwi 2021 - 08:31) *
Pod koniec kwietnia mają zamykać/ograniczać ruch na ul. Granicznej w związku z budową ronda na wysokości wjazdu na Nową Dąbrowę.


CYTAT
Na Granicznej powstanie rondo. W czasie budowy będą objazdy - Dąbrowa Górnicza

12 maja rozpocznie się budowa ronda na ul. Granicznej. Prace potrwają do 28 maja. W tym czasie kierowców i pasażerów autobusów czekają objazdy.

Rondo znajdzie się na wysokości wjazdu na główny parking Urzędu Miejskiego. Umożliwi płynniejszy ruch w tym rejonie i dostanie się na osiedle powstające naprzeciwko UM. Inwestycja zostanie wykonana na koszt dewelopera budującego te bloki mieszkalne.

Przystanek autobusowy przy UM będzie wyłączony z obsługi, autobusy pojadą objazdem ul. Morcinka. Z tej ulicy powinni również korzystać wszyscy kierowcy jadący w rejon ul. Piłsudskiego i alei Zagłębia Dąbrowskiego, a dotychczas jeżdżący ul. Graniczną. W czasie prowadzenia prac, parking przed Urzędem Miejskim będzie dostępny dla interesantów.

11 maja otwarty dla samochodów zostanie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Warto o tym pamiętać i korzystać z tej opcji pokonania torowiska, tym bardziej że dostanie się na wiadukt w rejonie ul. Granicznej będzie utrudnione.
:)
Trochę dziwny ten remont na Majakowskiego. Robią takie duże łaty, z tym, że między nimi zostawili spękany odcinek hmm.
Pamiętacie, gdy nie wiadomo czemu wymyślono tam kiedyś zielony pas rowerowy (co innego gdyby tak było jednolicie w całym mieście), którego kolorem tak się chwalili. Od początku kolor był słabo widoczny a teraz to już mało się odróżnia. Teraz z łatami już się nie bawią w te kolory.
:)
CYTAT
dg.pl

REMONT ODCINKA UL. ROBOTNICZEJ – DROGA BĘDZIE NIEPRZEJEZDNA

Od 17 do 21 maja remontowany będzie fragment ul. Robotniczej, który w tym czasie zostanie wyłączony z ruchu. Zamknięcie wymusi też zmiany w kursowaniu autobusów.

Prace obejmą odcinek ul. Robotniczej od ronda przed parkiem Zielona do skrzyżowania z ul. Letnią. Od 17 do 21 maja ten fragment drogi będzie nieprzejezdny. Podczas remontu inaczej kursować będą autobusy nr 16, 79, 242 i 716. W trakcie robót będzie miejscowo wymieniana nawierzchnia i wzmacniana podbudowa jezdni. Asfaltowanie wykonane zostanie w ramach gwarancji.

Zmiany tras autobusów

Linie nr 16 i 242 od ul. Robotniczej pojadą ul. Letnią do przystanku „Dąbrowa Górnicza Korzeniec Kopalnia Piasku”. Trasa powrotna przebiegnie analogicznie. Obsługa przystanków „Dąbrowa Górnicza Korzeniec Park Zielona” tymczasowo będzie się odbywała na ul. Letniej, w rejonie skrzyżowania z ul. Robotniczą;
Linia nr 79 będzie kursowała z Będzina i Psar (od ul. Letniej) tylko do przystanku „Dąbrowa Górnicza Korzeniec Kopalnia Piasku”;
Linia nr 716 będzie dojeżdżać tylko do przystanku „Dąbrowa Górnicza Korzeniec Rondo”.
:)
jest przetarg:

CYTAT
Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadań wybranych w ramach VII edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego w Dąbrowie Górniczej”obejmujących:
- Budowa chodnika przy ul. Ząbkowickiej,
- Parking przy ulicy Długiej 3,
- Budowa chodnika przy ul. Głównej,
- Budowa parkingu ul. Zwycięstwa 91, 93 Etap I,
- Budowa parkingu ul. Zwycięstwa 91, 93 Etap II,
- Budowa parkingu ul. Wojska Polskiego, na wysokości ul. 1 Maja 7,
- Remont nawierzchni chodnika między placem zabaw a boiskiem -ul. Topolowa,
- Remont drogi ul. Legionów Polskich 95-105,
- Wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Florowskiej 64-66 w ramach przebudowy pasa drogowego,
- Utwardzenie terenu w rejonie ul. Piłsudskiego 97.
:)
CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza: Trwa budowa drugiego ronda na ulicy Granicznej. Droga jest całkowicie zamknięta

Od środy 12 maja trwa budowa ronda na ul. Granicznej w Dąbrowie Górniczej. Warto o tym pamiętać, bo droga jest całkowicie nieprzejezdna. Prace potrwają prawie do końca tego miesiąca, a więc do 28 maja. W tym czasie kierowców i pasażerów autobusów czekają objazdy.
W czwartek 20 maja widać już postępy prac. Powoli wyłania się kształt nowego ronda, które znajdzie się na wysokości wjazdu na główny parking Urzędu Miejskiego. Umożliwi płynniejszy ruch w tym rejonie i dostanie się na osiedle powstające naprzeciwko dąbrowskiego magistratu. Inwestycja jest wykonywana na koszt dewelopera, który buduje te bloki mieszkalne.

Przystanek autobusowy przy Urzędzie Miejskim został wyłączony z obsługi, autobusy jadą obecnie objazdem ul. Morcinka. Z tej ulicy powinni również korzystać wszyscy kierowcy jadący w rejon ul. Piłsudskiego i alei Zagłębia Dąbrowskiego, a dotychczas jeżdżący ul. Graniczną. Dobra wiadomość jest natomiast taka, że podczas prac przy budowie ronda parking przed Urzędem Miejskim nadal jest dostępny dla mieszkańców i wszystkich, którzy załatwiają tutaj swoje sprawy urzędowe. Na parking prowadzi dodatkowy, tymczasowy zjazd z ulicy Granicznej.

Nowe rondo będzie drugim na ul. Granicznej. Tuż za nim powstało w maju 2020 roku inne rondo, dzięki któremu możemy bezpieczniej kierować się w stronę alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz na wiadukt kolejowy, prowadzący m.in. w kierunku terenów rekreacyjnych nad jeziorami Pogoria. To właśnie tędy prowadziła do niedawna objazd dla kierowców, ponieważ zamknięty był przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Tam trwa przebudowa linii kolejowej, peronów praz budowa nowego centrum przesiadkowego przy dworcu PKP.

Jednak dzień wcześniej, przed rozpoczęciem prac na ul. Granicznej, we wtorek 11 maja otwarty dla samochodów został wspomniany przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Warto o tym pamiętać i korzystać z tej opcji pokonania torowiska, tym bardziej że dostanie się na wiadukt w rejonie ul. Granicznej będzie praktycznie przez cały maj utrudnione.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...806/zd/62113632

Trochę się przyczepię do powyższego smile2.gif

Ja tam wyłaniającego się kształtu ronda nie widzę, a już chyba niedługo powinno być widać, bo minęła połowa planowanego czasu na inwestycję. Może tego nie widzimy, ale mieli jakieś większe przebudowy instalacji. Albo się nie spieszą, a potem zgłoszą jakieś nieprzewidziane trudności. A autobusy mają objazd objazdu.
No i będzie to trzecie rondo na Granicznej, a nie drugie.
warius
CYTAT
Robert Warwas - Poseł na Sejm RP
📢 Dobre wieści dla miasta #DąbrowaGórnicza❗️
✔️W ramach rezerwy subwencji ogólnej z budżetu państwa 🇵🇱 zostanie dofinansowana przebudowa ul. Legionów Polskich od granicy z miastem #Będzin do ronda przy budynku nr 1️⃣2️⃣7️⃣ w Dąbrowie Górniczej.


Tam to chyba łata na łacie jak dobrze kojarze, dobra wiadomość.
Rokko31
CYTAT(warius @ pią, 21 maj 2021 - 14:09) *
CYTAT
Robert Warwas - Poseł na Sejm RP
📢 Dobre wieści dla miasta #DąbrowaGórnicza❗️
✔️W ramach rezerwy subwencji ogólnej z budżetu państwa 🇵🇱 zostanie dofinansowana przebudowa ul. Legionów Polskich od granicy z miastem #Będzin do ronda przy budynku nr 1️⃣2️⃣7️⃣ w Dąbrowie Górniczej.


Tam to chyba łata na łacie jak dobrze kojarze, dobra wiadomość.

Jpr 700m drogi sfinansujemy z Naszych podatków. Łaskawcy z PiS, pewnie wszystkiego nie ukradli to ochłapy dla suwerena. Dobrze że Warwas nie został Prezydentem ohmy.gif
:)
CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej na ul. Granicznej widać już rondo. Do weekendu ma być w pełni gotowe

Od 16 dni trwa budowa ronda na ul. Granicznej, przy wjeździe do Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. W czwartek 27 maja widać już jego kształt. Przyjechał też sprzęt, dzięki któremu będzie można ułożyć w tym miejscu nową nawierzchnię. Trzeba się spieszyć, bo do weekendu wszystko powinno być już gotowe.
Nowe rondo ma umożliwić płynniejszy ruch w tym rejonie i dostanie się na osiedle powstające naprzeciwko dąbrowskiego magistratu. Inwestycja jest wykonywana na koszt dewelopera, który buduje te bloki mieszkalne.

Jadąc w ten rejon miasta warto pamiętać, że do weekendu ulica Graniczna jest zamknięta i całkowicie nieprzejezdna. Przystanek autobusowy przy Urzędzie Miejskim został wyłączony z obsługi, autobusy jadą obecnie objazdem ul. Morcinka. Z tej ulicy powinni również korzystać wszyscy kierowcy jadący w rejon ul. Piłsudskiego i alei Zagłębia Dąbrowskiego, a dotychczas jeżdżący ul. Graniczną.

Dobra wiadomość jest natomiast taka, że podczas prac przy budowie ronda parking przed Urzędem Miejskim nadal jest dostępny dla mieszkańców i wszystkich, którzy załatwiają tutaj swoje sprawy urzędowe. Na parking prowadzi dodatkowy, tymczasowy zjazd z ulicy Granicznej, który dziś był poprawiany przez ekipę budowlaną.

- Trochę to uciążliwe, ale jeśli ma być lepiej, to musi być także tymczasowo gorzej. Mam tylko nadzieję, że nowe rondo nie będzie mikroskopijne. Takie, na którym trudno się zmieścić, jak na przykład na ulicy 11 Listopada - przyznał pan Stanisław, którego spotkaliśmy w czwartek w okolicy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Nowe rondo będzie drugim na ul. Granicznej. Tuż za nim powstało w maju 2020 roku inne rondo, dzięki któremu możemy bezpieczniej kierować się w stronę alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz na wiadukt kolejowy, prowadzący m.in. w kierunku terenów rekreacyjnych nad jeziorami Pogoria.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/w-da...422/zd/62278544

No teraz już jest ten kształt biggrin.gif ale autor dalej zna tylko połowę ulicy i myśli, że to będzie dopiero drugie rondo
danielmdc
CYTAT(Rokko31 @ pią, 21 maj 2021 - 22:12) *
CYTAT(warius @ pią, 21 maj 2021 - 14:09) *
CYTAT
Robert Warwas - Poseł na Sejm RP
📢 Dobre wieści dla miasta #DąbrowaGórnicza❗️
✔️W ramach rezerwy subwencji ogólnej z budżetu państwa 🇵🇱 zostanie dofinansowana przebudowa ul. Legionów Polskich od granicy z miastem #Będzin do ronda przy budynku nr 1️⃣2️⃣7️⃣ w Dąbrowie Górniczej.


Tam to chyba łata na łacie jak dobrze kojarze, dobra wiadomość.

Jpr 700m drogi sfinansujemy z Naszych podatków. Łaskawcy z PiS, pewnie wszystkiego nie ukradli to ochłapy dla suwerena. Dobrze że Warwas nie został Prezydentem ohmy.gif


A wcześniejsze, obecne i przyszłe inwestycje w mieście to są z czyich pieniędzy finansowane ? laugh.gif
:)
To nowe rondo jest chyba jeszcze mniejsze niż przy Biedronce na Konopnickiej. Do tego na razie niby jest wyspepka, ale nie ma oznakowania jako rondo. Jeśli wykonawca szybko nie zrobi nowego oznakowania to pewnie ktoś się pogubi i będzie jakaś stłuczka.
:)
nowe rondo już oznakowane, no więc mamy nowe.

Dość słabo wygląda utrzymanie dróg. Niedawno przy okazji projektu gospodarki ściekowej wyremontowano generalnie bardzo wiele ulic, wyremontowana DK94, DK1 oddana GDDKiA. Do tego różne remonty odcinków. Powinno być więc lepiej z utrzymaniem pozostałych, a przynajmniej nie gorzej. Widać przetargi na to utrzymanie, idzie sporo kasy, a efekty marne. Wydaje się, że kilka lat temu było lepiej.
Łata się tylko największe dziury, omijając mniejsze i spękania. Komfort pozostaje dalej marny, a te spękania przerodzą się z czasem w dziury i potem koszt większy niż zalać tych ich lepikiem. Dawniej tak robiono. No może teraz wrócą potem do tego, ale po ostatnich latach nie jestem taki pewien. A zima w tym roku była dla dróg mniej łaskawa niż w ostatnich latach.
Od kilku lat jest problem z odnawianiem oznakowania poziomego. Właściwie to mało gdzie się coś robi poza przejściami dla pieszych. W tym roku też odnowiono część przejść, a do tego po kilku tygodniach miejscami już dość mocno starte. Nie wiem czy to technologia jakaś nie bardzo czy nasze asfalty takie oporne.
Zobaczymy co będzie w tym roku, ale na razie znowu tylko te przejścia, a w wielu miejscach z zoankwoania poziomego już nic nie ma i to od kilku lat... Nawet nie odnawiają krótkiego odcinka Al Róż od Legionów do granicy z Sosnowcem. Tam nawet nie ma tablicy miejscowości przy wjeździe do miasta - E17a. Została zniszczona z pół roku temu albo i dawniej. Tak na głównym wjeździe do miasta, a gdzie indziej to już szkoda pisać. Oznakowanie pionowe gdy zniknie czy zostanie uszkodzone, to już nie wraca.
Nawet gdy jest przekrzywione, to nie ma komu wyprostować. Wszystko takie opuszczone, bez gospodarza.
Dave
To jest rondo? laugh.gif
Może i dobrze, że to nie "rondo", bo będzie można przejechać prosto bez kręcenia kołem kierownicy tylko trochę zwalniając happy.gif
warius
CYTAT(Dave @ czw, 10 cze 2021 - 10:25) *
To jest rondo? laugh.gif
Może i dobrze, że to nie "rondo", bo będzie można przejechać prosto bez kręcenia kołem kierownicy tylko trochę zwalniając happy.gif


Geometria tego czegoś to porażka.
georgeb
W tym roku po mroźniejszej zimie, na Zielonej, chodniki wykonane z tego drobnego kamyczka i chyba żywicy już się rozsypują. Eh, Jak zwykle kasa w błoto jak to w Polsce. Gwarancji już pewnie nie ma.
warius
Miasto stara się o pieniądze z funduszy rządowych na budowę drogi od ronda przy obecnym przejeździe kolejowym na Konopnickiej do wiaduktu w ciągu granicznej, droga miałaby się tam wznosić i łączyć nowo powstałym rondem (na wysokości wiaduktu).

Była mowa jeszcze o przebudowie kilu skrzyżowań na ronda ale nie wyłapałem o które chodzi.

:)
^^
95% dofinansowania, szacowane na 43 mln zł

- połączenie Poniatowskiego z wiaduktem Cupiała-Graniczna. Na szczycie skrzyżowanie (? chociaż prezydent kreślił kółka). Kiedyś sam też pisałem na forum, że pewnie najłatwiej byłoby usypać skarpę i właśnie tak połączyć. Oczywiście można sobie wyobrazić fajniej i jakieś wymyślne dwupoziomowe, które wymagałyby przebudowania wiaduktu i zupełnie inne koszty. Ale to wydawało się najbardziej realistyczne i najtańsze. Jeśli będzie zwykłe skrzyżowanie to pewnie dodatkowy pas do skrętu od Poniatowskiego w dół Cupiała w stronę Łączącej. Problem to na pewno przepustowość i korki na wiadukcie od strony Łączącej. I ruszanie pod górę, będzie ulubione miejsce na egzaminy i naukę dla "L" ehhh i blokowanie.
Z 15 lat temu narysowałem sobie i wrzuciłem na forum, jak wyobrażałbym sobie obwodnicę centrum. Nie było jeszcze publicznie żadnych planów, nie znałem własności gruntów i innych przeszkód. Teraz jest to realizowanie dokładnie tym śladem od Sobieskiego do Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Wtedy rysowałem to od obecnej Grynia, w planach tam mogła się kończyć nasza wschodnia DTŚ. Teraz chyba dobrze się stało, że nie została wprowadzona w miasto, wystarczyłoby jej doprowadzenie właśnie do Mydlić do Grynia, a jeśli kiedyś powstanie to najlepiej kończyć się na DK94 a dalej zwykła droga do Grynia i dalej tym nowym śladem jako już lokalna droga.
- na Poniatowskiego zaraz za rondem z Konopnickiej powstanie kolejne rondo. Nie wytłumaczyli czy będą 2, czy takie jedno "podwójne" wydłużone.
- na wyremontowanej Al Zagłębia Dąbrowskiego obok nowego Lidla - też nowe rondo z Folwarczna/Srokowskiego/Morcinka. Na Morcinka w (jeszcze dalszej?) przyszłości nie będzie tego rozgałęzienia, gdzie obie jezdnie tak oddalają się od siebie. Przesunięta będzie ta jezdnia od strony wschodniej. Ciekawe co planowali w PRL, czy tu miało być jakieś dwupoziomowe skrzyżowanie z obecną Al. ZD, być może od razu na drugą stronę torów hmm
- na Al. Zagłębia Dąbrowskiego / Wybickiego - rondo turbinowe. Wreszcie będzie można skręcić z Wybickiego w Al. Zagłębia w kierunku Centrum
- Piłsudskiego / Uklańskiego - rondo turbinowe (w transmisji dalej Piecucha i posługiwanie się fatalnymi od dawna w PL mapami Google, słabo i błędnie aktualizowanymi)
- remont Wybickiego, parking prostopadły, przeneisiony przystanek z Wiśniowej, droga rowerowa
:)
Od kilku tygodni coś szykują na tym niebezpiecznym przejściu na dole Al. Róż. Jakieś kable i przygotowanie na słupy. Pewnie albo dodatkowe oświetlenie i lepsze oznakowanie albo sygnalizacja świetlna
warius
^^ na tym przejściu obok tunelu parkowego?
:)
^^^
tak
warius
Po odwołaniach udało się podpisać kontrakt na przebudowę ul. Letniej, prace ruszą najprawdopodobniej we wrześniu.

Prezydent też mówił, że we wrześniu będzie miał więcej informacji na temat remontu ul.Legionów Polskich. Można spodziewać się przetargu
"Przebudowa ulicy Legionów Polskich na odcinku od granicy z miastem Będzin do ronda na wysokości budynku nr 127 w Dąbrowie Górniczej"

EDIT: przetarg pojawił się już dzisiaj oprócz fragmentu ul. LP wyremontowana zostanie też ul. Mireckiego na odcinku od LP do Wolskiej.
Paulus77
CYTAT(warius @ czw, 26 sie 2021 - 08:24) *
Po odwołaniach udało się podpisać kontrakt na przebudowę ul. Letniej, prace ruszą najprawdopodobniej we wrześniu.


No i nareszcie, jeszcze tylko kwestia uzupełnienia nitki nad jeziorem i przerzucenie ram ruchu pieszo-rowerowego i życie na Mariankach będzie lżejsze smile2.gif

Kliknij, aby zobaczyć załącznik
warius
CYTAT(Paulus77 @ czw, 26 sie 2021 - 09:35) *
CYTAT(warius @ czw, 26 sie 2021 - 08:24) *
Po odwołaniach udało się podpisać kontrakt na przebudowę ul. Letniej, prace ruszą najprawdopodobniej we wrześniu.


No i nareszcie, jeszcze tylko kwestia uzupełnienia nitki nad jeziorem i przerzucenie ram ruchu pieszo-rowerowego i życie na Mariankach będzie lżejsze smile2.gif

Kliknij, aby zobaczyć załącznik


Ciekawe gdzie sprawa ścieżki utknęła? Od porozumienia miną zaraz dwa lata.
Paulus77
Dąbrowa Górnicza: inwestycja za ponad 200 milionów złotych ma problemy. Powodem garaże


To efekt odwołania się od wydanego jeszcze w zeszłym roku zezwolenia na budowę, przez właścicieli garaży, po terenie których przebiegać będzie nowa droga pomiędzy centrum przesiadkowym, a rejonem urzędu pracy - informuje Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Wydział Inwestycji Drogowych po złożeniu odpowiedniego wniosku, otrzymał zezwolenie na tę inwestycję. Budowlańcy weszli na działki, na których ma powstać droga. Zdążyli przygotować już pierwsze odcinki tej trasy, aż nagle wojewoda śląski wstrzymał inwestycję.
:)
Na przejściu na dole Al. Róż o czym kiedyś pisałem, wygląda na to, że będzie aktywne przejście
Zibar
Jest już - "gadające" - !
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.