Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
matidg
CYTAT
W Dąbrowie Górniczej rozebrano wiadukt. Komunikacja wraca do normy.

Ul. Woj­ska Pol­skiego (droga pod DK 94) w Dąbro­wie Gór­ni­czej jest już prze­jezdna. Zakoń­czyły się prace zwią­zane z roz­biórką wia­duktu na nitce w kie­runku Kato­wic. 20 lipca na swe stare trasy wrócą auto­busy komu­ni­ka­cji miej­skiej – linii 28, 49, 84 i 928.

Przy­po­mnijmy, roz­biórka wia­duktu roz­po­częła się na początku lipca. Według wstęp­nych sza­cun­ków miały potrwać ok. tygo­dnia. Jed­nak w trak­cie prac natra­fiono na świa­tło­wód rela­cji osie­dle Sta­szic – osie­dle Mydlice, nale­żący do pry­wat­nej firmy.

Ponie­waż nie był ujęty w żadnych pla­nach trzeba było naj­pierw usta­lić wła­ści­ciela. Dopiero po wyłą­cze­niu go z sieci, wyko­nawca mógł przy­stą­pić do dal­szych prac roz­biór­ko­wych. Stąd opóźnienia.

Po nie­pla­no­wa­nym prze­su­nię­ciu ter­minu od wczo­raj po upo­rząd­ko­wa­niu terenu ulica Woj­ska Pol­skiego znów jest przejezdna.

Pro­wa­dzone prace na dąbrow­skim odcinku DK 94 wcho­dzą w zakres gene­ral­nego remontu drogi kra­jo­wej, który potrwa do końca przy­szłego roku. War­tość prac to ponad 165 mln zł i współ­fi­nan­so­wane są ze środ­ków Unii Europejskiej.


Sebastian22
Wczoraj na skrzyzowaniu 11-listopada z DK94 nie działała sygnalizacja (ok. godzi 13.00) - chyba nie musze mowic co sie tam działo ...
signaal
Ktoś gdzieś widział jakąś ekipę zajmującą się malowaniem oznakowania czy już położono na ten drobiazg lagę? W końcu lada chwila jesień i tak się zmyje...
Swoja drogą po zniknięciu oznakowania poziomego zaczyna znikać oznakowanie pionowe. Zieleń ma się w mieście dobrze i systematycznie zakrywa kolejne znaki... Chyba, że tu tez ktoś doszedł do wniosku, że lada chwila jesień, liście spadną i znaki staną się znów widoczne.
marcin.p
To jest Dąbrowa i drogami zarządza pan Grządziel. A jak wiadomo w Polsce i tak wielu kierowców nie stosuje się do oznakowania poziomego. To po co wydawać pieniądze pieniądze na oznakowanie poziome? Lepiej przyznać premię panu grządzielowi za "pionierskie rozwiązania w systemie zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego".
Grzegorz-dg
W tym roku raczej nie ujrzysz ekipy malującej oznakowanie dróg z informacji jaką dostałem od urzędu miasta napisali że mają ograniczone środki finansowe i nie będzie malowania oznaczeń.Samo malowanie oznaczenia w centrum miasta to kosz rzędu 150 tys zł pisze urząd przy 400 km dróg jakimi zarządza miasto jest to poza możliwościami finansowymi.Oznaczenie będzie robione jedynie na tych odcinkach dróg na których jest zrywany asfalt do gospodarki wodno -ściekowej i na remontowanych odcinkach dróg i mają być odnawiane przejścia dla pieszych w rejonie szkół i przedszkoli.Dziwne jest to rozumowanie osób z UM piszą o centrum gdy tam oznaczenie jest dobre są takie rejony w mieście gdzie tego oznaczenia niema już wogóle np Gołonóg ul Wibickiego , AL Piłsudskiego ,Majakowskiego Łączna ,Legionów Polskich.Jak nie mają tyle funduszy to niech chociaż zrobią oznaczenia tam gdzie są najbardziej potrzebne a nie pisać o centrum miasta.A co do oznaczenia w centrum miasta widzieliście że jest to robiona nową techniką termozgrzewalne i te oznaczenia wytrzymują po 3 lata i są bardziej trwalsze od tych zwykłych z farby.W poprzednich latach bardziej przykładano uwagę do oznaczeń dróg nawet nasz MZUIM malował na drogach dojazdowych do osiedli a teraz nic nie robią.
signaal
CYTAT(Grzegorz-dg @ czw, 25 lip 2013 - 20:54) *
W tym roku raczej nie ujrzysz ekipy malującej oznakowanie dróg z informacji jaką dostałem od urzędu miasta napisali że mają ograniczone środki finansowe i nie będzie malowania oznaczeń.Samo malowanie oznaczenia w centrum miasta to kosz rzędu 150 tys zł pisze urząd przy 400 km dróg jakimi zarządza miasto jest to poza możliwościami finansowymi.Oznaczenie będzie robione jedynie na tych odcinkach dróg na których jest zrywany asfalt do gospodarki wodno -ściekowej i na remontowanych odcinkach dróg i mają być odnawiane przejścia dla pieszych w rejonie szkół i przedszkoli.Dziwne jest to rozumowanie osób z UM piszą o centrum gdy tam oznaczenie jest dobre są takie rejony w mieście gdzie tego oznaczenia niema już wogóle np Gołonóg ul Wibickiego , AL Piłsudskiego ,Majakowskiego Łączna ,Legionów Polskich.Jak nie mają tyle funduszy to niech chociaż zrobią oznaczenia tam gdzie są najbardziej potrzebne a nie pisać o centrum miasta.A co do oznaczenia w centrum miasta widzieliście że jest to robiona nową techniką termozgrzewalne i te oznaczenia wytrzymują po 3 lata i są bardziej trwalsze od tych zwykłych z farby.W poprzednich latach bardziej przykładano uwagę do oznaczeń dróg nawet nasz MZUIM malował na drogach dojazdowych do osiedli a teraz nic nie robią.

jeżeli miasta nie stać na remont oznakowania to znaczy, że jego sytuacja finansowa musi być dramatyczna...
marcin.p
Ale za niedługo podniesie się składkę do naszego kochanego (nie wymieniam nazwy bo to inny wątek), żeby jasnie pan podraza mógł miec wyższą pensję od tegoż. I na to kasa się znajdzie!

A swoją drogą to ciekaw jestem czy w pewnej żółtej posesji na ul.strzemieszyckiej pojawi sie niebawem kostka brukowa. Wtedy wyjaśni się, dlaczego tak ciągle wymieniano wszędzie kostkę na nową a nikt nie wie gdzie trafiała stara!
Prosty
Strzemieszyce - odmalowane przejscia dla pieszych w moich rejonach, nie wiem jak w innych.
:)
Oznakowanie remontu na DK94 jest marne i nie chodzi tylko o objazdy. Przy niektórych wjazdach nie ma informacji, że droga jest teraz dwukierunkowa. Jest tylko poziome oznakowanie - żółte ciągłe linie. A wiadomo, że są tacy zdolni co i potrafią wjechać autostradą pod prąd, to dla niektórych może być mało i pod słońce mogą nie zauważyć.

Dopiero teraz podpisali dofinansowanie:

CYTAT
gazeta.pl

153 mln zł unijnego dofinansowania na przebudowę drogi

Formalnościom wreszcie stało się zadość, a umowę w tej sprawie podpisali w środę 24 lipca Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej i Paweł Szaciłło, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Pieniądze w całości zostaną przeznaczone na modernizację 10 km drogi krajowej nr 94 na terenie Dąbrowy Górniczej. Za 165 mln zł drogę od granicy z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem przebudowują firmy Banimex i Drog-Bud.

Jak już wiele razy informowaliśmy, zakończenie rozpoczętych w czerwcu prac planowane jest na koniec 2014 roku.


Obecne władze przynajmniej potrafią zdobywać te środki. Do inwestycji nie trzeba prawie nic dołożyć, bo osobno dostali też kiedyś dofinansowanie na remont samego wiaduktu nad drogą 790 i dostali zgodę na połączenie dofinansowań. Także 165-153=12-(chyba około 3,9 mln). Także przy takiej skali inwestycji jest to naprawdę mało.
Sebastian22
W centrum dziś malowali pasy, na nowo położonej nawierzchni.
Grzegorz-dg
Dziennik Zachodni artykuł z dnia 15.07.2013
Dąbrowa w tym roku nici z malowania pasów.W ubiegłym roku stoczyliśmy prawdziwą batalię o to, by niewidoczne wcale przejścia dla pieszych i inne oznakowania poziome zostało odnowione.Wtedy się udało w tym roku....miasto nie będzie malowało prawie nic.

W całym mieście większość przejść dla pieszych wygląda fatalnie. Zamazana biała farba, są niewidoczne. I dla pieszych, i dla kierowców. W takich warunkach trudno mówić o tym, że piesi mogą czuć się bezpiecznie na jezdniach. Pasów prawie nie widać m.in. na ul. Legionów Polskich, Piłsudskiego, Kościuszki, 11 Listopada, Majakowskiego, Sobieskiego i można by tak wymieniać jeszcze długo, długo.

- To niedopuszczalne, by miasto nie wypełniało swoich podstawowych obowiązków, jakim jest dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców. Przecież przejścia dla pieszych trzeba malować nawet dwa razy w roku, by były widoczne dla wszystkich. U nas jak zwykle jest inaczej, a farba droga przecież nie jest, więc nie wiemy o co chodzi - mówią zgodnie pytani przez nas dąbrowianie.

Dąbrowa malowanie pasów: bo nie ma pieniędzy


Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miejskim o malowanie pasów i innych oznaczeń poziomych jezdni w Dąbrowie Górniczej powinna zadbać powołana m.in. do tego spółka MZUM.PL. Ta jednak zajmuje się budowaniem dróg i układaniem nowej kanalizacji. Pasów nie maluje, bo raz - nie ma na to czasu, dwa - nie będzie w tym roku takiego zlecenia z miasta.

Oto, co do powiedzenia w tej sprawie ma Paweł Gradzik, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa UM: - Odnowienie oznakowania poziomego, w samym centrum, to koszt rzędu 150 tys.
? Czytaj dalej


zł. Biorąc pod uwagę te koszty i ponad 400 kilometrów dróg, którymi zarządza miasto powoduje, że koszty odnowienia wszystkich oznaczeń na terenie miasta na chwilę obecną jest poza naszym zasięgiem finansowym. Na chwilę obecną, przed rozpoczęciem roku szkolnego, przymierzamy się do odnowienia oznaczeń w rejonie szkół i przedszkoli. Oznaczenia poziome pojawiają się również w miejscach, w których prowadzone są modernizacje jezdni i prace związane z gospodarką wodno-ściekową. Tam oznakowanie będzie odnowione. Wykonawcy zobowiązani są do tego, aby po wykonaniu zadania odnowić również oznakowanie pionowe i poziome jezdni.
Grzegorz-dg
Ja tu bym bardziej widział nie brak środków finansowych tylko niechęć urzędu miasta co do dania zlecenia do MZUIM na malowanie pasów bo w urzędzie widocznie nie widzą potrzeby malowania oznaczeń dróg a jeżeli naprawdę nie mają srodków finansowych lub bardzo ograniczone to rzeczywiście chce się powiedziedz że sutuacja finansowa miasta jest nieciekawa skoro nie ma pięniędzy na takie podstawowe rzezy jak malowanie oznaczeń.Swoją drogą to też wpływa na estetykę miasta i dróg takie pozacierane i poniszczone oznaczenia.
matidg
CYTAT
Dąbrowa Górnicza Kościuszki rondo: prace ruszyły, są korki!
2013-08-06, Aktualizacja: dzisiaj 18:18

Dąbrowa Górnicza Kościuszki rondo. Jeśli nie musicie, nie jedźcie ul. Kościuszki w stronę dworca PKP i Łęknic. W rejonie budowy marketu ALDI zablokowana i wyłączona jest z ruchu częśc jezdni. Pojawiła się tymczasowa organizacja ruchu, w postaci trzech sygnalizatorów świetlnych. To wszystko sprawia, że wraz z początkiem budowy ronda przy skręcie w ul. Przybylaka i budową infrastruktury wokół marketu, na kierowców czekają teraz w tym miejscu ogromne korki. I tak będzie w najbliższych tygodniach...
matidg
CYTAT
Skrzyżowanie przy Realu zostanie w czwartek zamknięte.

Od czwartku 8 sierpnia nieprzejezdne będzie skrzyżowanie ul. Katowickiej (DK 94) z ul. 11 Listopada w Dąbrowie Górniczej, tuż przy supermarkecie Real.

Jak poinformował Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej, zamknięcie ruchu w tym miejscu jest konieczne, aby przygotować betonową podbudowę pod nową nawierzchnią na remontowanych odcinku DK 94.

Rzecznik dodał, że wytyczono objazdy. Kierowcy jadący w stronę Katowic muszą kierować się kolejno ulicą 11 Listopada, Majakowskiego, Królowej Jadwigi, Aleją Róż i dopiero z niej wjadą na DK 94.

Samochody w stronę Będzina będą kierowane na ul. 11 Listopada, Majakowskiego, Królowej Jadwigi i Jana III Sobieskiego.

Z kolei osoby podróżujące w stronę Łodzi i Cieszyna powinny jechać 11 Listopada, Majakowskiego i Piłsudskiego. Stąd wjadą na trasę S1 w Gołonogu.

Generalny remont DK 94 potrwa do końca 2014 roku będzie kosztował 165 mln zł.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2bHs1bbnJ

Sebastian22
Ciekawe na ile.....
Slyzaba
Też szukałem tej informacji... Tydzień?
Sebastian22
idabrowa.pl :

CYTAT
Od 8 sierpnia wyłączone z ruchu zostanie skrzyżowanie DK94 z ul. 11 listopada w rejonie marketu Real. Będzie tam układana betonowa podbudowa jezdni. Sytuacja ta potrwa na pewno do końca roku, a ponowne otwarcie skrzyżowania uzależnione będzie od całości prowadzonych prac.

Utrudnienia w rejonie ul. Puszkina
W ten weekend również wystąpią dodatkowe utrudnienia na DK94 w rejonie ul. Puszkina. Ze względu na prace prowadzone w pasie rozdzielającym jezdnie konieczne będzie czasowe wyłączenie z ruchu jednego z pasów. Ruch w tym miejscu, na odcinku ok. 100 metrów, będzie odbywał się wahadłowo. Utrudnienia te potrwają od soboty rano do niedzielnego wieczora.

Wiadukt nad ul. Wojska Polskiego.
Od 13 sierpnia, przez dwa miesiące, ruch pod wiaduktem na ul. Wojska Polskiego odbywał się będzie wahadłowo. Spowodowane jest to pracami remontowymi podpór rozebranego wiaduktu.

Dotychczasowe utrudnienia pozostają bez zmian:
 Skrzyżowanie DK94 z ul. Zakawie - na czas prowadzonych prac budowlanych zjazd i wyjazd jest niemożliwy
 Skrzyżowanie z DW790 w Strzemieszycach – przejezdne we wszystkich kierunkach. Wskazana uwaga i ostrożność
 Skrzyżowanie przy Mikrohucie - otwarte w kierunku Sławkowa, Sosnowca jak i Strzemieszyc. Zjazd do Mikrohuty przesunięty około 200 metrów względem skrzyżowania w stronę Sławkowa.
 Węźle DK94 i drogi S1 - jadąc od strony Sławkowa brak możliwości zjazdu na Cieszyn oraz jadąc S1 z Sosnowca brak możliwości zjazdu na Katowice.
 Wyjazd i zjazd z DK94 w ul. Tysiąclecia na Podlesiu - zamknięty.
 Zjazd z DK94 w al. Róż - możliwy.

Wszystkie prowadzone prace są elementem generalnego remontu DK94, który potrwa do końca przyszłego roku. Wartość prac to ponad 165 mln zł i współfinansowane są one ze środków Unii Europejskiej

***
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z kolejnym etapem przebudowy ul. Katowickiej (drogi krajowej nr 94) w Dąbrowie Górniczej od godziny 10 8 sierpnia (czwartek) zostanie wprowadzony objazd dla linii nr: 604, 634 i 984.

Linia nr 604 po wyjeździe z parkingu hipermarketu Real skręci w lewo w ul. 11 Listopada, następnie pojedzie ulicami W. Majakowskiego, Królowej Jadwigi:
Osiedle Mydlice Pętla – … – Reden Osiedle Mickiewicza – Dąbrowa Górnicza Real – Reden Osiedle Mickiewicza – Reden Aleja Majakowskiego – Reden – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – … – Osiedle Mydlice Pętla

Linie nr 634 i 984 będą skierowane ulicami J. Majewskiego, S. Staszica, Wojska Polskiego:
… – Strzemieszyce Sulno – Dąbrowa Górnicza Albert n/ż – Dąbrowa Górnicza Staszic – Reden Korczaka – Reden Wojska Polskiego – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – … – Osiedle Mydlice Pętla
Nie będą obsługiwane przystanki Reden Osiedle Mickiewicza, Reden Aleja Majakowskiego, Reden.


to skrzyzowanie bedzie zamkniete na pewno do konca roku ?? LOL
KAMAZ
Według informacji z oficjalego profilu Dąbrowy na "fejsie" skrzyżowanie ma być zamknięte przynajmniej do końca września.
yaku
Pod wiaduktem na ul. Wojska Polskiego już jest ruch wahadłowy- ze światłami.
Ujmę to tak...jak by mieli znowu zamknąć to już wolę postać na światłach.

Wszystko można przeżyć - pytanie tylko brzmi zawsze - na ile czasu???
:)
Kawałek ronda na Kościuszki/Przybylaka nie wygląda zbyt imponująco biggrin.gif

Są też zdjęcia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/gale...6280cb82a,1,3,5

Zobaczymy jak sobie na nim będą radziły TIRy i autobusy. Pewnie będą jeździły po wysepce :/ Tych ruin obok nie udało się przejąć i będzie takie byle co.

A ja się jeszcze pytam - dlaczego zostało wydane pozwolenie na budowę tego ronda, które jest niezgodne z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego?! Kościuszki w planie ma być 2+2 i wszystkie przebudowy powinny być już zgodne z obowiązującym planem. Powinni teraz zbudować 2+2 od ronda w centrum do Przybylaka.
Grzegorz-dg
Przy wejściu do Dziennego Domu Pomocy Społecznej przy ulicy Jaworowej jest układany nowy chodnik z kostki betonowej ,nawierzchnia asfaltu została położona nowa częściowo.Możliwe że będą też remontować nawierzchnie parkingu koło DPS swoją drogą orientuje się ktoś do kogo należy ten parking czy do urzędu miasta czy do SM Lokator ,dobrze że wymienili tam te stare płyty chodnikowe bo stan ich był fatalny a chodzą tamtędy starsze osoby,na wózkach.Widziałem że na ul.Sienkiewicza wymienili część nawierzchni chodnikowej po stronie tego budynku przeznaczonego do rozbiórki myślałem może że będą na całej ulicy wymieniać na nową a tu chyba tylko ten kawałek.
Bathurst
CYTAT

Przetarg unieważniony. Aleje w Dąbrowie Górniczej poczekają na remont



Fia­skiem zakoń­czył się prze­targ na prze­pro­wa­dze­nie pierw­szego etapu moder­ni­za­cji dąbrow­skich alei. Do Urzędu Miej­skiego nie wpły­nęła jed­nak ani jedna oferta od poten­cjal­nych wykonawców.



Ogło­szony prze­targ doty­czył zago­spo­da­ro­wa­nia terenu w rejo­nie osie­dli Mic­kie­wi­cza i Nor­wida wraz z uwzględ­nie­niem pierw­szego etapu prac na ulicy Majakowskiego.

Unie­waż­nie­nie pierw­szego postę­po­wa­nia prze­tar­go­wego może nieco opóź­nić roz­po­czę­cie całej inwe­sty­cji, choć już wkrótce inwe­sto­rzy będą mogli przy­stą­pić do kolej­nego prze­targu. - Ten zosta­nie przy­go­to­wany na prze­ło­mie sierp­nia i wrze­śnia - powie­działa Lucyna Stęp­niew­ska z biura pra­so­wego Urzędu Miej­skiego w Dąbro­wie Górniczej.

Pod koniec czerwca w cen­tral­nej czę­ści ulicy Maja­kow­skiego, a także przy oby­dwu jej wlo­tach zostało zamon­to­wa­nych kilka tablic wizu­ali­za­cyj­nych, na któ­rych miesz­kańcy mogą zoba­czyć, jak po prze­pro­wa­dzo­nej prze­bu­do­wie będą wyglą­dały popu­larne aleje.

Przy­go­to­wa­nie tablic poprze­dziły kon­sul­ta­cje spo­łeczne. – Uwag miesz­kań­ców i dys­ku­sji nad moż­li­wymi roz­wią­za­niami było sporo. Jed­nak zgod­nie z decy­zją miesz­kań­ców, aby udroż­nić Aleje w rejo­nie pro­jek­to­wa­nego ronda na skrzy­żo­wa­niu z ulicą 11 Listo­pada, powsta­nie nowa zatoka auto­bu­sowa. Po dru­giej stro­nie, na skrzy­żo­wa­niu z ulicą Kró­lo­wej Jadwigi powstaną 2 pasy do skrętu w lewo, posze­rzony zosta­nie prze­jazd do ulicy Prze­my­sło­wej oraz powsta­nie dodat­kowe miej­sce umoż­li­wia­jące zawra­ca­nie – prze­ka­zali pra­cow­nicy biura pra­so­wego Urzędu Miej­skiego w Dąbro­wie Górniczej,

Pojawi się rów­nież nowa szata roślinna.


http://www.twojezaglebie.pl/dabrowa/przeta...kaja-na-remont/
Grzegorz-dg
Czyżby potencjalni inwestorzy ,firmy budowlane bały się że nie podołają remontowi ,ciekawe w czym tkwi złożoność przetargu że nie wpłynęła ani jedna oferta.Zawsze firmy ;biły ;;się o tego typu przetargi zlecenia.
:)
Na DK94 będą krawężniki i to nie tylko przy skrzyżowaniach. Układają je np. na wysokości Strzemieszyc. Pewnie będą tylko od środka, a z zewnątrz nie, żeby miała gdzie spływac woda i nie trzeba było robić wszędzie studzienek.
matidg
CYTAT
Drogowcy zaczną wkrótce remont odcinków tras S1 i DK1

Do połowy listopada katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza wyremontować nawierzchnię około 80 km dróg w woj. śląskim. Prace będą kosztowały około 15,5 mln zł, obejmą m.in. odcinki dróg S1, 1 i 94.

W drugiej połowie września rozpocząć ma się remont prawie 2-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej nr S1 między Mysłowicami i Sosnowcem (ruch będzie prowadzony tylko jednym pasem).

W podobnym czasie i z podobnymi utrudnieniami remontowane będą odcinki drogi krajowej nr 1 między miejscowością Zabijak i Dąbrową Górniczą. Prace te potrwają do połowy listopada.

GDDKiA zapowiada, że aby zmniejszyć utrudnienia, remonty w znacznej mierze realizowane będą również w weekendy, natomiast tam, gdzie umożliwią to warunki terenowe i zakres robót, prace mają być prowadzone także nocą.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2e0qte232

:)
^
nie dotyczy DG
Dąbrowski odcinek DK1 nie został przekazany GDDKiA jak to było planowane, z powodu przesunięcia przebudowy na S1. Dalej jest w zarządzie DG i do tego jest to jeden z najbardziej zaniedbanych odcinków DK1 w Polsce. A na pewno nigdzie nie ma tak ledwo widocznego i nieodnowionego oznakowania poziomego.
Ciekawe jest to dlaczego nagle zrezygnowano z tej przebudowy, ale mamy do tego osobny temat.
matidg
CYTAT
Rondo przy wjeździe do nowego marketu jest już gotowe.

U zbiegu ul. Kościuszki i Przybylaka w Dąbrowie Górniczej powstało rondo. Inwestycja związana jest z budową w tzw. Małpim Gaju marketu Aldi.

Przy skrzyżowaniu trwają jeszcze praca związane z brukowaniem chodników, najważniejsza wiadomość jest jednak taka, że nowe rondo jest już przejezdne w każdym kierunku.

Wyłączona została także sygnalizacja, które sterowała wahadłowym ruchem. Nie ma też już korków. W ostatnim czasie zdarzało się, że wjeżdżający od tej strony do CH Pogoria kierowcy blokowali ruch na rondzie w centrum, przez co korki tworzyły się na ul. Królowej Jadwigi.

Budowę ronda sfinansował inwestor, który mimo wielu protestów w tzw. Małpim Gaju buduje market Aldi. Przedstawiciele miasta wyjaśniali, że sklep powstaje na prywatnej działce i nie mogli zablokować inwestycji. Wymogli jednak na inwestorze, by na skrzyżowaniu wybudował rondo.

- O poprawie bezpieczeństwa ruchu w tym rejonie, a dokładnie o trudnym skręcie z ul. Kościuszki w ul. Przybylaka, mówiło się już od kilku lat. W zeszłym roku w tym miejscu zginął motocyklista - wyjaśniała Lucyna Stępniewska z dąbrowskiego urzędu miasta.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2eVj6vjTr
vacu
CYTAT(matidg @ wto, 10 wrz 2013 - 19:08) *
Wyłączona została także sygnalizacja, które sterowała wahadłowym ruchem. Nie ma też już korków. W ostatnim czasie zdarzało się, że wjeżdżający od tej strony do CH Pogoria kierowcy blokowali ruch na rondzie w centrum, przez co korki tworzyły się na ul. Królowej Jadwigi.

No właśnie bodajże w poniedziałek dziwiłem się jakim %@#@#$ trzeba być żeby mimo znaków z każdej strony ronda, mimo z daleka widocznej sygnalizacji cisnąć w kierunku Przybylaka kiedy 100m obok jest drugi wjazd, puściutki guns (3).gif
Z drugiej strony jest to jakieś badanie rynku, świadczy to o przeciętnej inteligencji klienta Pogorii (podejrzewam, że 90% to właśnie byli klienci bo akurat mieszkam obok alternatywnej drogi w kierunku przejazdu i ruch był tu zwielokrotniony a więc wracający do domu za przejazd przytomnie objeżdżali zator, przynajmniej duża część)
xMarcinx
Może przytomnie przeniosą przystanek pałac kultury na druga jego strone. Choć ze wzgledu na dworzec mało to prawdopodobne.
Bathurst
Czy ktoś będzie tak uprzejmy i wytłumaczy mi co się dzieje przy skrzyżowaniu Rozdzieńskiego z Ząbkowicką? Coś kojarzę, że te wykopy mają związek z nową drogą na Tucznawę ( jeśli tak - to nie rozumiem )
:)
W stronę Ząbkowic jest zamknięta w związku z kanalizacją, a kawałeczek dalej to dokładnie chodzi o drogę do Tucznawy. W pierwszej kolejności mają zbudować ronda i powstaje tam jedno z nich. Ronda chcieliby skończyć jeszcze w tym roku. O inwestycji mamy osobny temat.
kwintosz
Ktoś ma może informacje aktualną, kiedy jest planowane otwarcie skrzyżowania przy Realu? Prace idą zgodnie z harmonogramem? Ostatnio nieco pada, nie wiem czy przy takiej pogodzie mogą kłaść ścieralną..
:)
11 Listopada na końcu rozkopana i nic od dawna nie robią. Na skrzyżowaniu nie ma jeszcze żadnej warstwy, nie ma co mówić więc jeszcze o ścieralnej.
johnydg
Na 11 Listopada jak i innych skrzyżowaniach, nie ma i nie będzie ścieralnej. Mają być wykonane w technologi betonu nawierzchniowego, za pewne głównym powodem takiego rozwiązania jest odporność betonu na koleiny.
Leszek
Czyli będzie jak skrzyżowanie DK1 i dawnej DK78 w Siewierzu - bardzo mnie to cieszy.
:)
@johnydg

Czy jest gdzieś dostępna specyfikacja? Pamiętam, że w BIPie chyba jej nie było. Tak naprawdę to niewiele wiemy. Widać, że od wewnętrznej strony DK94 będą krawężniki, dodatkowe pasy do skrętów na skrzyżowaniach, poszerzony łącznik z Majewskiego (przy mikrohucie), 3 pasy od S1 do 11 Listopada w kierunku Katowic.

Czy nowe oświetlenie i barierki będą na całej długości dąbrowskiego odcinka?
Nie widać też, żeby zmienili profil tego pechowego zakrętu przed wiaduktem w Strzemieszycach, gdzie dochodziło do tylu wypadków.
Bathurst
chyba tutaj http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...=60107&js=1

oświetlenie ledowe na całej długości drogi z tego co pamiętam
johnydg
Było na bip, ale już zostało usunięte. Tak oświetlenie ledowe ma być na całej długość, tak jak bariery energochłonne, generalnie droga bardzo dużo się nie zmienni, na pewnych odcinkach przed i za skrzyżowaniami mają być po 3 pasy właśnie z betonu, poszerzony na 3 pasy wiadukt na Wojska Polskiego, przebudowany wjazd na Aleje Róż ( trochę pod innym kątem).

Mają powstać też nowe ekrany akustyczne, na Staszicu od końca lasku przy Tysiąclecia, do 11 Listopada, na wysokość Strzemieszyc od łącznika z Majewskiego do Białostockiego, i od Zakawia do BP. Z ciekawostek mają być 2 dynamiczne wagi samochodowe.

Trochę w niedziele pojeździłem rowerem na wysokość Strzemieszyc, i zaobserwowałem że droga wygląda solidnie, gruba warstwa podbudowy z siatką stalową, asfalt też ma całkiem sporą grubość, dziwią mnie te krawężniki na płasko ułożone. Zastanawia mnie czy na sygnalizatorach pojawi się odliczanie sekundowe, było by to dobre rozwiązanie, i można by ponieść do 70km/h na wszystkich sygnalizacjach.
:)
wow ledy, na razie w PL prawie niespotykane smile2.gif To wygląda na to, że 3 pas aż do zjazdu na Al. Róż. I te ekrany, będzie dużo lepiej niż się spodziewałem.
I tak standard bardzo się poprawi. Z tego programu nie można było finansować nowych rozwiązań jak np. nowy węzeł na Wojska Polskiego. Ciekawe czy i kiedy on powstanie w przyszłości.

Tymczasem na Kolejowej trwa remont chodnika! Chyba widać, że władzom zależy aby zmniejszać krytykę w internecie. Wyjątkowo często poruszany problem, a nie wymagający ogromnych kosztów.
Złagodzili też podjazdy na wyniesione przejście dla pieszych przed dworcem od strony Kościuszki. Chyba drugiego nie robili, a tam jest większy problem i do tego zaraz za nim są studzienki i nie ma miejsca na przedłużenie podjazdu. Może wyleją wyżej asfalt?
Bathurst
Jest też nowy chodnik na odcinku Al. Zagłębia Dąbrowskiego
Leszek
No, to jak się tak władzę krytyką w internecie przejmują, to może w końcu doczekamy się jakiegoś sensownego rozwiązania ustawień sygnalizacji na skrzyżowaniach? Bo jak na razie większość chyba ktoś inteligentny inaczej wymyślał, zwłaszcza pseudopriorytety dla tramwajów i całodobowe działanie zamiast włączania pulsujących po 23. Jedyne chyba sensownie działające to światła na krzyżówce Piłsudskiego i Tysiąclecia.
Bathurst
CYTAT(Leszek @ czw, 26 wrz 2013 - 15:22) *
Jedyne chyba sensownie działające to światła na krzyżówce Piłsudskiego i Tysiąclecia.

Próbowałeś skręcić z Piłsudskiego ( jadąc w stronę Centrum) w Tysiąclecia ( w lewo)? na mój gust trochę za długo to trwa. Ale generalnie na tym skrzyżowaniu faktycznie - całkiem dobrze.
Co do "zielonej fali" to rozwiązanie jest obce w wielu polskich miastach....
Grzegorz-dg
Dobrze że wydział Komunikacji i Drogownictwa należący pod zwierzchnictwo wiceprezydenta Pawła Gocyły zauważył problem chodnika na ul Kolejowej było na jego temat wiele skarg i interwencji czy to na forum czy w gazecie.Chciałem wam przedstawić taką ciekawostkę dotyczącą chodnika przy ul Sobieskiego tego po stronie na całej długości Huty Bankowej a mianowicie podczas remontu drogi wymieniano krawężniki na granitowe i zerwano około 20 cm asfaltu chodnika i co zrobiono po remoncie zamiast zalać kawałek asfaltem to utwardzono żużlem i po jakimś czasie żużel się wypłukał i jest teraz ziemia ,taki stan rzeczy jest już około 3 lat a przed remontem asfalt był zalany równo z krawężnikiem ,dziwie się tylko naszym inspektorom z urzędu miasta którzy odbierają roboty drogowe że na takie rzeczy nie zwracają uwagi a jest to ewidentny błąd firmy remontującej drogę za trochę będzie trzeba wymienić chodnik bo podejdzie woda zacznie pękać albo się zapadnie.Jedynym pocieszeniem jest to i za to trzeba pochwalić nasz urząd miejski że na wszystkich odcinkach dróg które było remontowane w centrum zastosował krawężniki granitowe zamiast betonowych które o wiele lepiej wyglądają estetycznie i są bardziej trwalsze w innych miastach zagłębia tego nierobią.A co do remontu chodników to zawsze są duże potrzeby w tym względzie ale środków finansowych jest ograniczona ilość zawsze co roku jest o tym mowa na Posiedzeniu komisji gospodarki komunalnej.
bzenek
CYTAT(:) @ czw, 26 wrz 2013 - 13:14) *
To wygląda na to, że 3 pas aż do zjazdu na Al. Róż.

Z tym trzecim pasem od skrzyżowania z 11 Listopada nie będzie tak różowo.

Bo on zniknie wjeżdżając do reala - tak jak jest teraz.
A potem się pojawi wyjeżdżając z reala i zjedzie w Aleję Róż.

Drugim felerem będzie brak pasów włączania i wyłączania z ulicy Tysiąclecia od strony Gołonoga.
A tam jest (i nadal będzie) niebezpiecznie bo od auta Warszawy lecą z kosmiczną prędkością.

Od strony Strzemieszyc takie pasy będą.
kwintosz
CYTAT(Leszek @ czw, 26 wrz 2013 - 14:22) *
No, to jak się tak władzę krytyką w internecie przejmują, to może w końcu doczekamy się jakiegoś sensownego rozwiązania ustawień sygnalizacji na skrzyżowaniach? Bo jak na razie większość chyba ktoś inteligentny inaczej wymyślał, zwłaszcza pseudopriorytety dla tramwajów i całodobowe działanie zamiast włączania pulsujących po 23. Jedyne chyba sensownie działające to światła na krzyżówce Piłsudskiego i Tysiąclecia.

Już dawno pisałem w tym wątku że wydział drogownictwa w DG to jest kompletna porażka. Ilość błędnych decyzji: modernizacje dróg i organizacji ruchu już błędnie zrobione na etapie projektu, x razy poprawki skrzyżowań blink.gif , żadnej spójnej polityki odnośnie świateł, brak oznakowania poziomego huh.gif , fatalny stan dróg, a obecnie nałożenie się kilku remontów co powoduje kompletne zakorkowanie centrum w godzinach szczytu.. ohmy.gif a przed nami remont Majakowskiego smile2.gif

A naczelnik wydziału od lat ten sam ;) nie wiem za co on bierze taka kasę.. angry.gif

CYTAT(Bathurst @ czw, 26 wrz 2013 - 14:53) *
CYTAT(Leszek @ czw, 26 wrz 2013 - 15:22) *
Jedyne chyba sensownie działające to światła na krzyżówce Piłsudskiego i Tysiąclecia.

Próbowałeś skręcić z Piłsudskiego ( jadąc w stronę Centrum) w Tysiąclecia ( w lewo)? na mój gust trochę za długo to trwa. Ale generalnie na tym skrzyżowaniu faktycznie - całkiem dobrze.
Co do "zielonej fali" to rozwiązanie jest obce w wielu polskich miastach....

To że gdzieś indziej też mają problemy nie jest żadnym wytłumaczeniem. Wystarczy policzyć ile przez ostatnie z 10 lat doszło świateł na głównym szlaku komunikacyjnym, na osi Mydlice-Centrum-Gołonóg

Co do owego skrzyżowania, fakt.. mam wątpliwą przyjemność od kwietnia jeździć tam codziennie. Nie jest to najszybszy przejazd. Ale Piłsudskiego droga z Huty lepsza niż połatany Kasprzak sad.gif

CYTAT(bzenek @ pią, 27 wrz 2013 - 17:52) *
CYTAT(:) @ czw, 26 wrz 2013 - 13:14) *
To wygląda na to, że 3 pas aż do zjazdu na Al. Róż.

Z tym trzecim pasem od skrzyżowania z 11 Listopada nie będzie tak różowo.

Bo on zniknie wjeżdżając do reala - tak jak jest teraz.
A potem się pojawi wyjeżdżając z reala i zjedzie w Aleję Róż.

Drugim felerem będzie brak pasów włączania i wyłączania z ulicy Tysiąclecia od strony Gołonoga.
A tam jest (i nadal będzie) niebezpiecznie bo od auta Warszawy lecą z kosmiczną prędkością.

Od strony Strzemieszyc takie pasy będą.

Hmm nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. W innym przypadku jednak trochę poprawiłaby się przepustowość, a tak klops..

Jeśli faktycznie z Tysiąclecia przy takiej modernizacji nie zrobią pasa rozbiegowego, to chyba będzie to podobna wpadka jak skrzyżowanie Kr. Jadwigi z Augustnika, które z 3 razy poprawiali. SKANDAL tongue.gif
Leszek
Co do świateł - o zielonej fali to ja nawet nie marzę, bardziej chodziło mi o to, że na wszystkich skrzyżowaniach (poza tym z Tysiąclecia) przejazd dla tramwaju skraca cykl (zamiast się "wciąć" w niego), w efekcie zdarzało mi się na przykład czekać trzy zmiany świateł, zanim udało mi się wyjechać z Majakowskiego w lewo. Do tego dorzucę absurdalnie nieraz krótki czas lewoskrętu w Augustynika (niedawno przez trzy kolejne cykle zielone świeciło się około 5 sekund, dopiero w czwartym było normalnie).
vacu
CYTAT(kwintosz @ pią, 27 wrz 2013 - 20:40) *
Już dawno pisałem w tym wątku że wydział drogownictwa w DG to jest kompletna porażka. Ilość błędnych decyzji: modernizacje dróg i organizacji ruchu już błędnie zrobione na etapie projektu, x razy poprawki skrzyżowań blink.gif , żadnej spójnej polityki odnośnie świateł, brak oznakowania poziomego huh.gif , fatalny stan dróg, a obecnie nałożenie się kilku remontów co powoduje kompletne zakorkowanie centrum w godzinach szczytu.. ohmy.gif a przed nami remont Majakowskiego smile2.gif

To jest imho kwintesencja, podsumowanie tego jak działają władze w naszym mieście (nie tylko w naszym ale inne mnie nie interesują). Brak strategii, brak planu, brak pomysłu, działania ad hoc, tu coś dziabniemy, tam coś połatamy, tu się pali trzeba gasić, tam się ludzie gotują trzeba studzić i tak w kółeczko. Mam wrażenie, że nikt w naszym UM nigdy nie usiadł i nie zastanowił się nad pomysłem na to miasto. Złym, dobrym, nie ważne, jakimkolwiek, tak aby krok za krokiem konsekwentnie dążyć do celu. No nie wiem, np. albo robimy porządne ronda jak Rybnik albo światła i konfigurujemy zieloną falę. My mamy rondo - światła - rondo - światła, bez ładu, składu, synchronizacji. Inny przykład: zróbmy ścieżkę rowerową, kompletną - z X do Y, będzie jedna ale cała. No nie da się, tu kawałek, tam kawałek, niby są, kilometrami można się przed wyborcą pochalić ale konsekwencji brak. Dalej - promujemy się jako zielona, dębowa Dąbrowa. No to chrońmy dęby i zieleń. No tak, ale nie tylko po protestach mieszkańców. Weźmy drogi - logiczny wydaje się tok myślenia - najpierw główne arterie, później mniejsze, w dalszej kolejności mniejsze ulice. Nie nie, tu dziabniemy, tam połatamy i jakoś to będzie. Stylistyka - wydaje się logiczne by trzymać się konsekwentnie jednej, można troszkę zmieniać szczegóły ale idea powinna być spójna. Nie u nas, tu kostka taka, tam inna, gdzie indziej jakieś płyty, barierki co 100 metrów inne, przystanek każdy inny, kosze co kawałek inne itd. No i można tak wymieniać, wymieniać i wymieniać godzinami, zero pomysłu, zero strategii, mimo, że dokumenty o szumnych nazwach (i pewnie za ciężkie pieniądze) powstają to nic z tego nie wynika, wciąż jest partyzantka.
Grzegorz-dg
Od 1 pażdziernika będzie działała nowa strona internetowa pt.Naprawmy,to podlegająca pod Centrum Zarządzania Kryzysowego naszego UM i będzie tam można zgłaszać wszystkie usterki ,rzeczy do naprawy w naszym mieście,artykuł o tej stronie jest w najnowszym wydaniu Przeglądu Dąbrowskiego bardzo ciekawa incjatywa naszych władz miasta ciekawe ile będzie zgłoszeń jak strona ruszy dam osobny temat o tym tutaj.Strona już jest aktywna.
Bathurst
CYTAT(kwintosz @ pią, 27 wrz 2013 - 20:40) *
CYTAT(Leszek @ czw, 26 wrz 2013 - 14:22) *
No, to jak się tak władzę krytyką w internecie przejmują, to może w końcu doczekamy się jakiegoś sensownego rozwiązania ustawień sygnalizacji na skrzyżowaniach? Bo jak na razie większość chyba ktoś inteligentny inaczej wymyślał, zwłaszcza pseudopriorytety dla tramwajów i całodobowe działanie zamiast włączania pulsujących po 23. Jedyne chyba sensownie działające to światła na krzyżówce Piłsudskiego i Tysiąclecia.

Już dawno pisałem w tym wątku że wydział drogownictwa w DG to jest kompletna porażka. Ilość błędnych decyzji: modernizacje dróg i organizacji ruchu już błędnie zrobione na etapie projektu, x razy poprawki skrzyżowań blink.gif , żadnej spójnej polityki odnośnie świateł, brak oznakowania poziomego huh.gif , fatalny stan dróg, a obecnie nałożenie się kilku remontów co powoduje kompletne zakorkowanie centrum w godzinach szczytu.. ohmy.gif a przed nami remont Majakowskiego smile2.gif

A naczelnik wydziału od lat ten sam ;) nie wiem za co on bierze taka kasę.. angry.gif

CYTAT(Bathurst @ czw, 26 wrz 2013 - 14:53) *
CYTAT(Leszek @ czw, 26 wrz 2013 - 15:22) *
Jedyne chyba sensownie działające to światła na krzyżówce Piłsudskiego i Tysiąclecia.

Próbowałeś skręcić z Piłsudskiego ( jadąc w stronę Centrum) w Tysiąclecia ( w lewo)? na mój gust trochę za długo to trwa. Ale generalnie na tym skrzyżowaniu faktycznie - całkiem dobrze.
Co do "zielonej fali" to rozwiązanie jest obce w wielu polskich miastach....

To że gdzieś indziej też mają problemy nie jest żadnym wytłumaczeniem. Wystarczy policzyć ile przez ostatnie z 10 lat doszło świateł na głównym szlaku komunikacyjnym, na osi Mydlice-Centrum-Gołonóg

Co do owego skrzyżowania, fakt.. mam wątpliwą przyjemność od kwietnia jeździć tam codziennie. Nie jest to najszybszy przejazd. Ale Piłsudskiego droga z Huty lepsza niż połatany Kasprzak sad.gif

CYTAT(bzenek @ pią, 27 wrz 2013 - 17:52) *
CYTAT(:) @ czw, 26 wrz 2013 - 13:14) *
To wygląda na to, że 3 pas aż do zjazdu na Al. Róż.

Z tym trzecim pasem od skrzyżowania z 11 Listopada nie będzie tak różowo.

Bo on zniknie wjeżdżając do reala - tak jak jest teraz.
A potem się pojawi wyjeżdżając z reala i zjedzie w Aleję Róż.

Drugim felerem będzie brak pasów włączania i wyłączania z ulicy Tysiąclecia od strony Gołonoga.
A tam jest (i nadal będzie) niebezpiecznie bo od auta Warszawy lecą z kosmiczną prędkością.

Od strony Strzemieszyc takie pasy będą.

Hmm nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. W innym przypadku jednak trochę poprawiłaby się przepustowość, a tak klops..

Jeśli faktycznie z Tysiąclecia przy takiej modernizacji nie zrobią pasa rozbiegowego, to chyba będzie to podobna wpadka jak skrzyżowanie Kr. Jadwigi z Augustnika, które z 3 razy poprawiali. SKANDAL tongue.gif


A nie jest żadnym usparawiediwieniem, zgadza się. Tym bardziej, że zielona fala praktycznie wzdłuż jedynej ulicy ze światłami w mieście (+ Legionów Polskich) nie jest chyba trudna do zrobienia. Główna arteria miejska z trzema, dwoma pasami w każdą stronę a i tak się już korkuje - zielona fala jest koniecznością. Kiedy ktoś to pojmie w UM? Będą czekać aż się zakorkuje na amen.....

Co do wyjazdu z Tysiąclecia na DK94 to jego istnienie w takiej formie, nie ma sensu. Już lepiej zrobić na tym odcinku drogę jednokierunkową zostawiając tylko możliwość zjazdu do Gołonoga
vodun
pytanko, jak dobrze zrozumialem to na odcinku wyjazd z Real'a do zjazdu na DG będą 3 pasy, czyli chodnik już się nie zmieści?
btw jak się nazywa ta ulica/zjazd łącząca DK94 ze skrzyżowaniem? Legionów Polskich?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.