Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
bzenek
CYTAT(Leszek @ śro, 31 maj 2017 - 08:07) *
Dziś rano specjalnie zwróciłem uwagę - są za skrzyżowaniem z III Powstania, ale pas w stronę centrum kończy się wcześniej, niż wjazdy na parkingi, na ich wysokości są już dwa pasy dla samochodów. Więc nie jest to całkiem nieuzasadnione, żeby zrobić DDR przed plastykiem.


Drogi Leszku,

to teraz wyobraźmy sobie zdrowego na umyśle rowerzystę, który jedzie od Kasprzaka po bułki do Lidla.

Czy on skręci na ten bieda-chodniczek czy będzie walił prosto jezdnią ??

Odpowiedź jest chyba oczywista, a Uśmieszek i Marcin.p znów będą się zżymać wink.gif

Infrastrukturę rowerową trzeba budować jako sieć, a nie jako bieda-chodniki znikąd donikąd.
:)
CYTAT
gazeta.pl

Netto w budowie. Z tego powodu przy ul. 11 Listopada powstanie trzecie rondo

W rejonie skrzyżowania ul. Leśnej z 11 Listopada w Dąbrowie Górniczej wkrótce rozpocznie się budowa ronda. Inwestycja ma związek z budowanym w tym rejonie pawilonem handlowym dla sieci Netto.

To będzie trzecie rondo w ciągu ul. 11 Listopada. Pierwsze wiele lat temu powstało przy skrzyżowaniu z ul. Kosmonautów i Tysiąclecia, drugie wybudowano przy okazji przebudowy ul. Majakowskiego.

Powstanie trzeciego ronda ma związek z budowanym przy ul. 11 Listopada od marca pawilonem handlowym. Pawilon powstaje na działce obok nieczynnego od kilku lat baru Baryłka. Prace odbywają się na zlecenie katowickiego konsorcjum Silesia Development, która współpracuje z takimi sieciami, jak Lidl, Aldi i Netto.

– Pawilon przy ul. 11 Listopada w Dąbrowie Górniczej budujemy dla sieci handlowej Netto – mówił nam w marcu Oskar Adamczyk z Silesia Development.

Budowę ronda przy wjeździe i wyjeździe na parking powstającego pawilonu nakazały prywatnemu inwestorowi Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej. – Atutem tego typu skrzyżowań jest płynność ruchu przy zachowaniu ograniczonej prędkości przekładającej się na wyższy poziom bezpieczeństwa – wyjaśnia Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

– Chcieliśmy też uniknąć budowy kolejnej sygnalizacji świetlnej [w pobliżu działa już sygnalizacja przy wjeździe na Osiedle Sikorskiego i parking Lidla – przyp. red.], tym bardziej że istniejące już na ul. 11 Listopada ronda bardzo dobrze się sprawdziły – podkreśla wiceprezydent Rutkowski.



To wcale nie jest taki super pomysł. Ronda buduje się tam, gdzie jest duży ruch skręcających w lewo i gdy natężenie ruchu na skrzyżowaniu jest podobne z różnych kierunków. A tu będzie wyraźnie dominująca 11 Listopada, a ile samochodów będzie skręcało do tego Netto - kilka procent ruchu?
Tak samo bez sensu jest rondo przy Biedronce na Konopnickiej, ale już na Przybylaka OK.

Innym powodem budowy jest likwidacja bardzo niebezpiecznych skrzyżowań, gdzie często dochodzi do wypadków.
mucha
CYTAT(Grzegorz-dg @ śro, 31 maj 2017 - 17:29) *
Rozpoczeła się naprawa w ramach gwarancji drogi rowerowej wzdłuż ul .Piłsudskiego -Wzgórze Gołonowskie.

Dzięki za informację, bo właśnie miałem pisać do UM po cholerę rozbiera się piękną i niemal nową drogę. A swoją drogą co było z nią nie tak? Wydawało mi się, że to najlepsza droga dla rowerów w mieście była...
signaal
CYTAT(mucha @ pon, 05 cze 2017 - 10:57) *
CYTAT(Grzegorz-dg @ śro, 31 maj 2017 - 17:29) *
Rozpoczeła się naprawa w ramach gwarancji drogi rowerowej wzdłuż ul .Piłsudskiego -Wzgórze Gołonowskie.

Dzięki za informację, bo właśnie miałem pisać do UM po cholerę rozbiera się piękną i niemal nową drogę. A swoją drogą co było z nią nie tak? Wydawało mi się, że to najlepsza droga dla rowerów w mieście była...

Rozpadała się. Pęknięcia pojawiły się zaraz po jej oddaniu.
Zibar
źródło: http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,9...przejazdem.html

CYTAT
Ulica Poniatowskiego zostanie przebudowana. Przed przejazdem powstanie rondo


Do końca października 2017 firma Drog-Bud ma wybudować rondo u zbiegu ulic Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego w Dąbrowie Górniczej. Z tego powodu ulica Poniatowskiego zostanie przedłużona i poszerzona.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Władze miasta podkreślają, że inwestycja ma podwójne znaczenie. Po pierwsze, jest jednym z elementów umowy z PKP w sprawie przebudowy dworca kolejowego w centrum i układu komunikacyjnego w rejonie ul. Kolejowej i Kościuszki.

Przypomnijmy, że miasto będzie odpowiedzialne za budowę bezpośredniego dojazdu i parkingu w pobliżu dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Kolejowe spółki mają natomiast przeanalizować możliwość budowy tuneli drogowych pod torami, co pozwoliłyby na likwidację przejazdów kolejowych.

– Ostateczna decyzja w tym zakresie zapadnie po przeprowadzeniu analiz ruchu – podkreślono w komunikacie wydanym pod koniec lutego 2017.

Tak ma wyglądać po modernizacji zabytkowy dworzec w centrum Dąbrowy Górniczej4 ZDJĘCIA
Tak ma wyglądać po modernizacji zabytkowy dworzec w centrum Dąbrowy Górniczej MATERIAŁY PKP SA

PKP do tej pory nie ogłosiły przetargu na projekt przebudowy dworca w centrum Dąbrowy Górniczej, więc władze miasta liczą, że inwestycje w rejonie przejazdu przy ul. Konopnickiej nieco je do tego zmobilizuje.

Po drugie, w dalszej perspektywie planowana jest budowa przedłużenia ulicy Kolejowej za terenami Huty Bankowej. Dzięki temu powstałaby alternatywa dla alei Piłsudskiego i ul. Królowej Jadwigi, co pozwoliłoby nieco uspokoić ruch w centrum miasta.

Pod koniec zeszłego roku miasto złożyło wniosek o rządowe dofinansowanie na „Przebudowę drogi wraz z rondem ul. Poniatowskiego”. Mimo że nie zyskał on akceptacji, Dąbrowa Górnicza nie zrezygnowała z inwestycji, przeznaczająca na nią prawie 4,9 mln zł. Jak się właśnie okazało, na wykonawcę inwestycji miasto wybrało firmę Drog-Bud, które złożyło ofertę opiewającą na ponad 3,4 mln zł.

Ulica Poniatowskiego zostanie od tego miejsca wydłużona, a przy styku z ul. Konopnickiej i Kolejową powstanie rondo4 ZDJĘCIA
Ulica Poniatowskiego zostanie od tego miejsca wydłużona, a przy styku z ul. Konopnickiej i Kolejową powstanie rondo PIOTR PURZYŃSKI

– Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia ul. Poniatowskiego bezpośrednio do ul. Konopnickiej i budowy w tym miejscu ronda łączącego obie te ulice z ul. Kolejową – podkreśla wiceprezydent Damian Rutkowski.

– Dodatkowo w ramach prowadzonych prac powstaną nowe chodniki wraz z infrastrukturą rowerową oraz wyremontowana zostanie część istniejących dzisiaj odcinków ul. Poniatowskiego oraz ul. Kraszewskiego – dodaje Damian Rutkowski.
Jak wynika z dokumentacji przetargowej, wszystko powinno być gotowe do końca października 2017.


... czyli w czasie upałów szykują się spore utrudnienia. Ciekawi mnie to gadanie o pomiarach, w małych mieścinach typu Solec tunele są luz zrobione a u nas będą pomiary natężenia ruchu, paranoja.
:)
^^^
Wygląda na to, że w artykule czerpią z BIPu. Tylko nie teraz się okazało, kto złożył najkorzystniejsza ofertę, a już miesiąc temu. Lepiej by sprawdzili czy podpisali umowę.

Z tymi analizami to też nic nowego. Mogli sprawdzić na jakim etapie. Ale co im jeszcze potrzeba? W szczycie korek od przejazdu przez całą długość Kolejowej aż do dworca, a zdarza się czasem od Przybylaka. Z drugiej strony od szkoły, kościoła, a i bywa że od Łączącej.

Do tego przez te korki wiecznie spóźnione autobusy, co się odbija przecież na całej ich trasie

Żeby nie było jakiegoś cudu, takiego jak na zdjęciu poniżej:



Wyjątkowo pusto, ze zdjęcia to tunel zbędny heh
Zibar
Nowością dla mnie jest to, że na swoim profilu FB Damian Rutkowski odpowiada:
CYTAT
W porozumieniu z PKP są ujęte 2 tunele drogowe w centrum i golonogu oraz pieszo-rowerowy w miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej


to definitywnie rozwiązałoby problemy komunikacyjne w tym rejonie. Tylko czy to jest już powiązane z tym rondem?
:)
^^
to by była świetna wiadomość. W miejscu przejazdu na Kolejowej musi pozostać możliwość bezpiecznego przedostania się na drugą stronę dla pieszych i rowerzystów.

A co z tunelem dla pieszych łączącym dworzec z peronami?

---
Po remoncie przejazdu na Konopnickiej przed zamknięciem szlabanów przez jakiś czas migają teraz czerwone światła. Jest lepiej, bo dawniej od razu się zamykały. Problem w tym, że większość kierowców je ignoruje i zatrzymuje się dopiero wtedy, gdy szlabany zamykają się już na dach samochodu. Dochodzi do tego, że jak już zatrzymały się kiedyś 2 samochody, to trzeci je wyprzedził i prawie połamał szlabany. Gdzie policja? Mogli by się ustawić za przejazdem i nauczyć tą dzicz.
warius
CYTAT(:) @ śro, 07 cze 2017 - 10:50) *
^^
to by była świetna wiadomość. W miejscu przejazdu na Kolejowej musi pozostać możliwość bezpiecznego przedostania się na drugą stronę dla pieszych i rowerzystów.

A co z tunelem dla pieszych łączącym dworzec z peronami?

---
Po remoncie przejazdu na Konopnickiej przed zamknięciem szlabanów przez jakiś czas migają teraz czerwone światła. Jest lepiej, bo dawniej od razu się zamykały. Problem w tym, że większość kierowców je ignoruje i zatrzymuje się dopiero wtedy, gdy szlabany zamykają się już na dach samochodu. Dochodzi do tego, że jak już zatrzymały się kiedyś 2 samochody, to trzeci je wyprzedził i prawie połamał szlabany. Gdzie policja? Mogli by się ustawić za przejazdem i nauczyć tą dzicz.


Miałem nie dawno okazję zostać wytrąbiony za to, że śmiałem się zatrzymać gdy światła zaczęły migać...
z drugiej strony szlaban często lub zawsze jest już opuszczony gdy pośpieszny jeszcze stoi na stacji, co jest nie poważne przy takiej częstotliwości przejazdów pociągów.
:)
CYTAT
naszemiasto

Tworzeń: wielkie rondo powstanie przed dojazdem do huty

Tworzeń. Na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Tworzeń w Dąbrowie Górniczej jeszcze w tym roku ma rozpocząć się budowa nowego, pełnowymiarowego ronda. Zastąpi działającą tu przez ostatnie lata sygnalizację świetlną, która w godzinach komunikacyjnego szczytu blokowała ruch, a ten codziennie jest tu ogromny.

To właśnie tędy przejeżdżają setki tirów i ciężarówek, które docierają do dąbrowskiego oddziału ArcelorMittal, największego producenta stali na świecie, a także do licznych firm wokół huty, znajdujących się m.in. w rejonie ul. Roździeńskiego w Podstrefie Sosnowiecko-Dąbrowskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Budowa nowego ronda ma usprawnić i przyspieszyć ruch w tym miejscu, gdzie dodatkowo kursują jeszcze tramwaje, a także autobusy, kończące swój bieg na terenie zajezdni pod ArcelorMittal Poland. Już od marca działa tu tymczasowe rondo, bowiem w jego pobliżu będziński Banimex przebudowuje wiadukt nad torami kolejowymi, co spowodowało konieczność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu przy dojeździe do huty i innych firm.

? Rondo w tym miejscu sprawdziło się podczas trwającego obecnie remontu wiaduktu w ciągu ul. Piłsudskiego. Zastosowanie tego typu rozwiązania w miejscu działającej dotychczas sygnalizacji świetlnej pozwoliło upłynnić ruch z zachowaniem jego uspokojonego charakteru ? mówi Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. ? Zaprojektowanie ronda w tym miejscu zostało już zlecone. Projekt powinien być gotowy jeszcze w wakacje, a po jego otrzymaniu będziemy mogli ogłaszać postępowanie na wykonawcę prac ? dodaje.

Kierowcom ten pomysł też się podoba, ale już dziś wolą dmuchać na zimne. ? Teraz faktycznie jedzie się szybciej, choć tymczasowe rondo też się czasami blokuje, bo prostu samochodów jest tutaj mnóstwo ? podkreśla Marian Góralczyk, dąbrowianin, który jeździ tędy do dzielnicy Łosień. ? Nie warto jednak oszczędzać, trzeba zrobić tu prawdziwe rondo, a nie takie mini rondka, jakich mamy dziś pełno i w Dąbrowie Górniczej, i w innych sąsiednich miastach ? dodaje.

Pieniędzy powinno wystarczyć, bowiem remont pobliskiego wiaduktu, który znajdował się już w bardzo złym stanie, ma kosztować prawie połowę taniej niż pierwotnie planowało miasto. Nie 10 mln zł, a zaledwie 5,5 mln zł. Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z kredytu, zaciągniętego przez miasto w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

To już kolejny remont wiaduktu na terenie Dąbrowy Górniczej. Przy okazji remontu nawierzchni drogi krajowej nr 94 w 2013 i 2014 roku przebudowywane były już wiadukty nad ul. Puszkina oraz wiadukt południowy w dzielnicy Strzemieszyce, nad drogą wojewódzką nr 790.



Teraz nie ma tam TIRów to i się sprawdziło
:)
Był jeszcze artykuł i zdjęcia dotyczący remontu tej ścieżki

CYTAT
gazeta.pl

Droga rowerowa wzdłuż al. Piłsudskiego nie wytrzymała nawet dwóch lat

Wybudowana pod koniec 2015 roku droga rowerowa wzdłuż części alei Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej najpóźniej do końca czerwca powstanie od nowa.

Droga rowerowa z czerwonego asfaltu powstała przy okazji remontu prawie 2-kilometrowego odcinka al. Piłsudskiego [od skrzyżowania z ul. Morcinka do skrzyżowania z ul. Piecucha]. O rowerowej części inwestycji było wtedy głośno.

- Takiego bubla nie widzieliśmy dawno. Wygląda na to, że ktoś poluje na życie rowerzystów i pieszych. Na odcinku o długości 1,9 km możemy napotkać wszelkie możliwe błędy projektowe - pisała wtedy Monika Kosmala, znana dąbrowska rowerzystka. Najdobitniejszym przykładem była usunięta później latarnia umiejscowiona pośrodku drogi rowerowej.

Część błędów, wytkniętych przez dąbrowskich rowerzystów, została naprawiona. Teraz sprawa drogi rowerowej powróciła za sprawą nawierzchni. - Już późną jesienią zeszłego roku dostaliśmy zgłoszenia o spękaniach nawierzchni - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. - Zrobiliśmy badania i okazało się, że wykonawca źle ją wykonał na etapie budowy - dodaje.

Wykonawca uwzględnił reklamację i uzgodnił z urzędnikami, że droga zostanie naprawiona w bardziej sprzyjających warunkach atmosferycznych. I tak teraz się dzieje: stara nawierzchnia została już zerwana, a ekipa Drogopolu-ZW rozpoczęła jej wywózkę. Później poprawiona zostanie podbudowa, a nowa nawierzchnia ma zostać ułożona do końca czerwca.


foto snf (51).gif http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/5,93867,21932893.html
warius
CYTAT
Dąbrowski magistrat zaprezentował właśnie wizualizację nowego ronda, które firma Drog-Bud wybuduje na skrzyżowaniu ulic Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Jak pisaliśmy na początku czerwca, budowa ronda przed przejazdem kolejowym będzie konsekwencją poszerzenia i przedłużenia ulicy Poniatowskiego. Wartą ponad 3,4 mln zł inwestycję miasto zleciło firmie Drog-Bud.

Jak nam powiedział Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, do września prace skumulują się w rejonie ulicy Poniatowskiego. – Nie chcemy w sezonie letnim utrudniać mieszkańcom dojazdu do Pogorii III – wyjaśnia Bartosz Matylewicz. I dodaje, że prace w rejonie przejazdu rozpoczną się dopiero po wakacjach.

- Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia ul. Poniatowskiego bezpośrednio do ul. Konopnickiej i budowy w tym miejscu ronda łączącego obie te ulice z ul. Kolejową - podkreśla wiceprezydent Damian Rutkowski3 ZDJĘCIA
- Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia ul. Poniatowskiego bezpośrednio do ul. Konopnickiej i budowy w tym miejscu ronda łączącego obie te ulice z ul. Kolejową - podkreśla wiceprezydent Damian Rutkowski PIOTR PURZYŃSKI

Jak już pisaliśmy, w ramach poszerzenia i wydłużenia ul. Poniatowskiego powstaną nowe chodniki wraz z infrastrukturą rowerową.

– Wyremontowana zostanie również część istniejących dzisiaj odcinków ul. Poniatowskiego oraz ul. Kraszewskiego – mówił nam wiceprezydent Damian Rutkowski.

Jak wynika z dokumentacji przetargowej, wszystko powinno być gotowe do końca października 2017.

Władze Dąbrowy Górniczej podkreślają, że inwestycja ma podwójne znaczenie. Przede wszystkim jest jednym z elementów umowy z PKP w sprawie przebudowy dworca kolejowego w centrum i układu komunikacyjnego w rejonie ul. Kolejowej i Kościuszki.


link do artykułu i wizualizacji

Na wizualizacji wydaje mi się, że jest więcej miejsca niż w rzeczywistości...
Yupi
to chyba tez bedzie takie pseudo rondo jak przy CH Pogoria...
szer
Na BIP była już dokumentacja projektowa. Rondo ma mieć średnicę coś ponad 20m chyba.
danielmdc
Przepraszam bardzo ale co to rondo zmieni ? Jak szlabany pójdą w dół korek będzie taki sam jak był laugh.gif Korki tam się tworzą nie przez "felerną" krzyżówkę tylko przez szlabany więc brawo wy, urzędasy laugh.gif
warius
CYTAT(danielmdc @ pon, 26 cze 2017 - 19:25) *
Przepraszam bardzo ale co to rondo zmieni ? Jak szlabany pójdą w dół korek będzie taki sam jak był laugh.gif Korki tam się tworzą nie przez "felerną" krzyżówkę tylko przez szlabany więc brawo wy, urzędasy laugh.gif


Przejazd ma zniknąć w tym miejscu wraz z powstaniem tunelu? Tylko, że rondo powstaje znacznie wcześniej?
Gdzieś tak czytałem ploteczki.
Paulus77
CYTAT(danielmdc @ pon, 26 cze 2017 - 19:25) *
Przepraszam bardzo ale co to rondo zmieni ? Jak szlabany pójdą w dół korek będzie taki sam jak był laugh.gif Korki tam się tworzą nie przez "felerną" krzyżówkę tylko przez szlabany więc brawo wy, urzędasy laugh.gif


Troche zmieni. Po podniesieniu szlabanu ruszaja samochody od strony palacu kultury mijajac sie z tymi jadacymi od strony Pogorii, ci ktorzy utkneli w kolejce jadac od strony dworca stoja czasem do nastepnego zamkniecia zapor nie pokonujac nawet metra. Ten kierunek tworzy najwieksze korki. Rondo nie rozwiaze problemu w tym miejscu ale usprawni troche ruch. Sam padlem tam ofiara jednego niecierpliwego kierowcy, ktory czekal tak dlugo na skret z kolejowej w lewo na Pogorie, ze w koncu wpakowal sie we mnie (skrecalem w lewo w kolejowa).
Dojdzie do tego budowa chodnikow, sciezki rowerowej i lacznika z Poniatowskiego co chyba jest najwiekszym plusem. Bez ronda krzyzowalyby sie tam 4 kierunki zamiast 3 wiec burdel bylby juz niemozliwy a tak do czasu wybudowania tunelu bedzie taka proteza smile2.gif

Szkoda, ze nie pokusza sie o wyprofilowanie tego zakretu.

Kliknij, aby zobaczyć załącznik
szer
Znając życie ludzie i tak będą stali na samym rondzie, a nie przed więc korki dalej będą. Poza tym to tylko jedna strona przejazdu - z drugiej tworzą się równie spore korki. Niektórzy wycwanili się i nie chcąc stać na konopnickiej skręcają w Limanowskiego i zawracają tak by mieć pierwszeństwo przejazdu. Póki nie powstanie tunel to moim zdaniem nic nie zmieni sytuacji na tym przejeździe.
warius
CYTAT(szer @ wto, 27 cze 2017 - 11:26) *
Znając życie ludzie i tak będą stali na samym rondzie, a nie przed więc korki dalej będą. Poza tym to tylko jedna strona przejazdu - z drugiej tworzą się równie spore korki. Niektórzy wycwanili się i nie chcąc stać na konopnickiej skręcają w Limanowskiego i zawracają tak by mieć pierwszeństwo przejazdu. Póki nie powstanie tunel to moim zdaniem nic nie zmieni sytuacji na tym przejeździe.


myślę, że przy takim układzie sytuacja gdzie rondo będzie już "stawać" a samochody od strony Pogorii jeszcze wjeżdżać na przejazd bez możliwości dalszej jazdy jest bardzo możliwa, trochę nieciekawie.
:)
^
Jak pamiętam to budowa ronda przy przejeździe miała ruszyć już na początku maja, co było nierealne.
Teraz zapowiadają, że dopiero po wakacjach. Nie wiem skąd mają analizy ruchu,ale przecież teraz w wakacje ruch tam jest dużo mniejszy! To nie plażowicze są największym źrodłem korków, ale codzienny ruch mieszkańców. Teraz jest dobry czas, żeby to wykorzystać, a oni czekają na większy ruch po wakacjach. No ręce opadają! Brak jakichkolwiek kompetencji.

Tymczasem obok Netto:

CYTAT
gazeta.pl

Rozpoczęła się budowa trzeciego ronda przy ul. 11 Listopada

Zwężenie na wysokości budowanego pawilonu handlowego przy ul. 11 Listopada w Dąbrowie Górniczej spowodowane jest przebudową skrzyżowania z ul. Leśną. Rondo w tym miejscu powinno być gotowe jesienią.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Budowę ronda przy budowanym przy ul. 11 Listopada pawilonie handlowym dla sieci Netto, nakazał prywatnemu inwestorowi Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej.

– Chcieliśmy uniknąć budowy kolejnej sygnalizacji świetlnej [sygnalizacja działa w pobliżu przy wjeździe na osiedle Sikorskiego i parking Lidla – przyp. red.], tym bardziej że istniejące już na ul. 11 Listopada ronda bardzo dobrze się sprawdziły – wyjaśniał wiceprezydent Damian Rutkowski.

Oskar Adamczyk z katowickiego konsorcjum Silesia Development, na którego zlecenie powstaje pawilon, mówi, że przy okazji budowy ronda przebudowane zostaną także chodniki oraz fragment jezdni.

Na wysokości budowanego sklepu droga została zwężona. Pas w kierunku ul. Tysiąclecia został sfrezowany aż do podbudowy, rozebrano chodnik. W środę przy wyjeździe z placu budowy pojawił się zarys połowy ronda, który został oznakowany umieszczonymi na prętach butelkami.

Inwestor nie podaje konkretnego terminu zakończenia budowy ronda. Budowa ronda najprawdopodobniej zakończy się wczesną jesienią, wtedy też planowane jest otwarcie sklepu.
Grzegorz-dg
W kwestii oznaczeń poziomych dróg linie ,przejścia dla pieszych w mieście jak na razie nie widać aby były robione takie prace.Są ulice gdzie oznakowania są mało widoczne . Ważne aby odnowiono pasy przy szkołach.
:)
^
no to już nowa dąbrowska tradycja. Na razie pojawia się trochę nowego oznakowania pionowego.
:)
Zaczynają prace przy przejeździe na Konopnickiej
:)
CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza: budują rondo u zbiegu ul. Kolejowej i Konopnickiej, przedłużą ul. Poniatowskiego

Rozpoczęła się budowa nowego ronda u zbiegu ulic Kolejowej i Konopnickiej. Na razie prace trwają od strony ulicy Poniatowskiego, która ma zostać połączona z dwiema wcześniej wymienionymi. Główne prace zaplanowane zostały na wrzesień, kiedy już minie czas wakacyjnego wypoczynku i mniej kierowców będzie się kierowało w stronę Pogorii III oraz Parku Zielona.

Projekt pod nazwą „Zielona mobilność” ma w najbliższych latach zrewolucjonizować ruch samochodowy na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Głównych drogach, prowadzących od Będzina przez całe miasto, aż do byłej Huty Katowice. Kierowcy nie będą mieli łatwo, bo w planach jest m.in. budowa wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych, buspasów, wyniesionych w górę przejść dla pieszych, które spowolnią ruch do około 50 km/h. Projekt ten będzie uzupełniała kolejna zmiana drogowa, czyli połączenie ulicy Poniatowskiego z ulicami Konopnickiej i Kolejową. A w dalszej perspektywie budowa nowej drogi po śladzie planowanej Drogi Trasy Średnicowej, za Hutą Bankową, w kierunku ulicy Perla. To pozwoliłoby dojechać z Będzina do dzielnicy Gołonóg, czy alei Majakowskiego z całkowitym pominięciem centrum miasta. Łatwiejszy byłby też dojazd nad Pogorię III i do parku Zielona. Po przedłużeniu ul. Poniatowskiego na skrzyżowaniu z ul. Kolejową i Konopnickiej ma powstać tuż przed przejazdem kolejowym nowe rondo. Będą też ścieżki rowerowe, nowe chodniki i przebudowa sieci kanalizacyjnej. Prace wykonuje firma Drog-Bud. Mają się one zakończyć w październiku br. Rondo ma usprawnić ruch w tym rejonie, ale docelowo sam przejazd kolejowy zlokalizowany na ul. Konopnickiej ma zostać zamknięty. Dojazd w stronę Łęknic, dzielnic Dziewiąty i Trzydziesty, Pogorii III i Parku Zielona ma być możliwy specjalnym tunelem pod linią kolejową, który ma powstać w rejonie dworca kolejowego. Połączy on ul. Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Drugi tunel ma powstać tuż obok dworca kolejowego w Gołonogu. Zastąpi obecny przejazd przez torowisko. – Chcemy uspokoić ruch w mieście, ponieważ uważamy, że centrum miasta dziś jest często nieprzejezdne. Chcemy stworzyć alternatywę przejazdu poprzez połączenie ulicy Poniatowskiego z ulicą Kolejową, a dalej w stronę ulicy Perla i Sobieskiego. Będzie to ulica, która będzie biegła po ścieżce dawnej DTŚ-ki – podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. – To sporo zmian, do których mieszkańcy będą musieli się przyzwyczaić. Docelowo chcemy uspokoić ruch i dać alternatywę dla mieszkańców, którzy poruszają się po mieście. Chcemy też wprowadzić nowe rozwiązania jeśli chodzi o ścieżki rowerowe i drogi rowerowe. Chcemy, żeby mieszkańcy na rowerach mogli się poruszać na co dzień, a nie tylko rekreacyjnie. To zmiany często fundamentalne, ale myślę, że docelowo te zmiany spowodują, że będziemy mniej zakorkowanym miastem i będziemy mieć alternatywy poruszania się po mieście poprzez autobusów, tramwaj czy chociażby rower – dodaje. Projekt „Zielonej mobilności” będzie realizowany w mieście w latach 2017- 2020. Ma kosztować wstępnie około 80 mln zł. Co się zmieni? Chodzi o to, by właściciele czterech kółek nie traktowali głównej osi komunikacyjnej miasta jak autostrady, a mieszkańcy chętniej przesiedli się na rowery i komunikację miejską. – Jeśli chodzi o odcinek od ulicy Sobieskiego do ronda Merkury, chcemy żeby jednym pasem, w środku, jeździły i autobusy, i tramwaje. Integracja tych przystanków ma powodować to, że w jednym momencie będzie można wybrać autobus lub tramwaj. Od Merkurego aż po rondo Budowniczych Huty Katowice wyznaczony będzie z kolei buspas, którym będzie jeździł autobus. Przed przystankiem będzie wjeżdżał na zintegrowane pole, gdzie autobusy i tramwaje będą się zatrzymywały – podkreśla Damian Rutkowski.


zdjęcia snf (51).gif http://www.dziennikzachodni.pl/motofakty/g...45317,24961885/

Uparli się z tymi najgorszymi pracami, gdy ludzie wrócą do pracy, a dzieci do szkół i przedszkoli. Zamiast robić w wakacje, gdy ruch jest dużo mniejszy i nie ma takich korków jak zwykle.

To co wyróżniłem to jakieś zmiany w projekcie "Zielonej mobilności". Na plus, że na szczęscie nie zabiorą na Sobieskiego pasa samochodom. Problem dalej w tym, że zaczną się wzajemnie blokować tramwaje i autobusy, do tego będą czekały w kolejkach przed przystankami, a na samej Sobieskiego to cały czas będzie jedna wspólna kolejka...
:)
Ogłoszono przetarg:

CYTAT
Opracowanie koncepcji projektowej oraz programu funkcjonalno – użytkowego dla zadania pn.
1. „Przebudowa drogi powiatowej ul. Kazimierzowska na odcinku od ul. Majewskiego do granic miasta Dąbrowa Górnicza – Sosnowiec"
2. "Przebudowa drogi powiatowej ul. Letnia na odcinku od ul. Robotniczej do granic miasta Dąbrowa Górnicza – Gmina Psary"
3. "Przebudowa drogi gminnej ul. Ratanice do granic miasta Dąbrowa Górnicza – Gmina Psary" w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa odcinków dróg: DW 790, Letniej, Ratanice
i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej”
:)
Było już o autobusach w wątku o KZKGOP

CYTAT
naszemiasto

Od wtorku zamknięty przejazd na ul. Konopnickiej

Sporo utrudnień szykuje się od wtorku w centrum Dąbrowy Górniczej. Z powodu budowy ronda niemożliwy będzie przejazd przez popularny wśród mieszkańców przejazd kolejowy w ciągu ulicy Konopnickiej. To tędy dąbrowianie, ale też i mieszkańcy innych zagłębiowskich miast jeżdżą nad Pogorię III, do parku Zielona, Biedronki czy na stadion sportowy. Teraz, aby dojechać w rejon ul. Robotniczej czy Łączącej trzeba będzie skorzystać z objazdu. Niemożliwy będzie również przejazd np. z ul. Kolejowej do ul. Kopernika.

- W miejscu przejazdu na czas tego etapu prac zachowana zostanie możliwość przejścia przez tory kolejowe dla pieszych. Będą mogli skorzystać z niego również rowerzyści, ale trzeba będzie zsiąść z rowera i przeprowadzić go przez tory - wyjaśnia Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. - Aby uniknąć kłopotów, warto skorzystać z przejścia przez tory przy dworcu - radzi.

Objazd dla kierowców poprowadzony został przez wiadukt w ciągu ul. Granicznej.

Problemy związane z zamknięciem przejazdu kolejowego dotyczyć będą również pasażerów komunikacji miejskiej. Już od poniedziałku autobusy linii nr 16, 79 i 242 nie dojeżdżają, jak zwykle do ronda na skrzyżowaniu ul. Kościuszki, Królowej Jadwigi i Sobieskiego, ale jedynie do przystanku przy ul. Limanowskiego, skąd ulicami Konopnickiej, Śliwińskiego i Korzeniec powracają na trasy w drugim kierunku. Autobusy linii nr 604, 644 i 903N z ul. Kościuszki pojadą ul. Królowej Jadwigi, Piłsudskiego i Graniczną, a na stałe trasy włączą się na ul. Łączącej.

Kłopoty w rejonie przejazdu kolejowego przez ulicę Konopnickiej wynikają z prac związanych z budową ronda, które powstaje na skrzyżowaniu ulicy Konopnickiej z Kolejową, do którego dociągnięta zostanie kończąca się do tej pory ślepo ulica Poniatowskiego z Redenu.

Finalnie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej zostanie całkowicie zamknięty, poza ruchem pieszych i rowerzystów, zaś na tereny położone za torami kolejowymi będzie się można dostać nowym tunelem pod torami, który ma powstać w rejonie dworca kolejowego jako przedłużenie ul. Kościuszki i docierać do ul. Limanowskiego. Podobny tunel ma powstać w Gołonogu, gdzie połączy ul. Parkową z ul. Piecucha.

Prace w rejonie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Konopnickiej toczyć się będą przez kilka najbliższych tygodni.

- Utrudnienia przewidziane są do końca października tego roku, wtedy bowiem zakończyć mają się prace drogowe w tym rejonie. Wówczas kierowcy będą mogli już skorzystać z nowego ronda - wyjaśnia Bartosz Matylewicz.

Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego będzie kosztowała 3,4 mln złotych.


Beznadziejnie jest to prowadzone. Najpierw wykonawca zaczął prace z dużym opóźnieniem. Jednocześnie zamknięte jest skrzyżowanie Kraszewskiego z Poniatowskiego co dodatkowo utrudnia przejazd. Można przecież było wymagać aby najpierw zrobili przy Kraszewskiego, a w innym czasie przy przejeździe. Wiele rond w DG powstało bez całkowitego ich zamykania. Wiadomo, że tu utrudnienia bo przejazd ale można było zrobić zwężenie i zostawić chociaż komunikację miejską.
:)
Z powodu zamknięcia przejazdu na Konopnickiej teraz jest duży ruch przed wiadukt. Do tego korki na objazdach. Zdarza się, że Graniczna zakorkowana w obu kierunkach od Damelu do Al. Zagłębia Dąbrowskiego, a Piłsudskiego od targu do komendy.

Oby wyrobili się w terminie, ale jeśli nie przyspieszą to marnie to widzę. Bardzo wolno im idzie i robią małym nakładem "sił". Tyle utrudnień, a wykonawca tak słabo zmobilizowany.
Grzegorz-dg
Zamknęli kładkę do CH Pogoria

Od 19 do 22 września 2017 roku potrwają roboty budowlane na kładce zlokalizowanej nad ul. Sobieskiego, która łączy ul. 3 Maja z Centrum Handlowym Pogoria. Roboty polegają na skuciu zdegradowanej nawierzchni betonowej, oczyszczeniu, zagruntowaniu i ponownym wykonaniu warstwy ścieralnej z betonu.

Do centrum handlowego można się dostać przejściem podziemnym, znajdującym się pod rondem centrum.

Prace remontowe wykonuje firma na zlecenie Urzędu Miasta.
Yupi
CYTAT(Grzegorz-dg @ czw, 21 wrz 2017 - 21:28) *
Zamknęli kładkę do CH Pogoria

Od 19 do 22 września 2017 roku potrwają roboty budowlane na kładce zlokalizowanej nad ul. Sobieskiego, która łączy ul. 3 Maja z Centrum Handlowym Pogoria. Roboty polegają na skuciu zdegradowanej nawierzchni betonowej, oczyszczeniu, zagruntowaniu i ponownym wykonaniu warstwy ścieralnej z betonu.

Do centrum handlowego można się dostać przejściem podziemnym, znajdującym się pod rondem centrum.

Prace remontowe wykonuje firma na zlecenie Urzędu Miasta.


a kto bedzie ta"robote" odbieral? to mnie interesuje.
Tak samo jak to, kto "odbiera" wszystkie chodniki/schody/sciezki rowerowe.
Przeciez ktos sie pod tym podpisuje i bierze odpowiedzialnosc, wiec w momencie gdy takie schody sie rozpadaja (a rozpadaja po miesiacu/dwoch) powinien za to zaplacic z wlasnej kabzy, tak?
:)
Zdjęcia nddg z Konopnickiej sprzed tygodnia snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...26_B/index.html

Miała być możliwość przejścia dla pieszych, a tymczasem wykonawca zamyka też znienacka możliwość przejścia dla pieszych. Beznadziejnie jest to prowadzone i mieszkańców mają gdzieś. Przecież nie ma możliwości łatwego ominięcia pieszo, a trzeba niespodziewanie nadrabiać kilometry na nogach.
:)
CYTAT
Opracowanie koncepcji projektowej oraz programu funkcjonalno – użytkowego dla zadania pn.:
1. „Przebudowa drogi powiatowej ul. Kazimierzowska wraz z budową ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Majewskiego do granic miasta Dąbrowa Górnicza – Sosnowiec"
2. "Przebudowa drogi powiatowej ul. Letnia wraz z budową ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Robotniczej do granic miasta Dąbrowa Górnicza – Gmina Psary"
3. "Przebudowa drogi gminnej ul. Ratanice do granic miasta Dąbrowa Górnicza – Gmina Psary"
w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa odcinków dróg: DW 790, Letniej, Ratanice i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej”


Zmieniony przetarg rozszerzony o ścieżki smile2.gif Sam pisałem lata temu, że przy Letniej bardzo by się przydała. W sezonie dużo rowerzystów z dziećmi. Do parku w Kazimierzu też się przyda. Dobre decyzje
:)
CYTAT
gazeta.pl

Nowe rondo w drodze nad Pogorię III prawie gotowe. Jeszcze chodniki i droga rowerowa przez planty

W poniedziałek położono pierwszą warstwę asfaltu wokół nowego ronda, wyasfaltowano także aleję Poniatowskiego przedłużoną do skrzyżowania z ulicami Kolejową i Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej. Prace trwały przy skrzyżowaniach z ulicami Kraszewskiego i Augustynika.
Poza gotowym już rondem i przedłużeniem al. Poniatowskiego, inwestycje obejmuje także m.in. budowę chodników i drogi rowerowej, która - tak jak to widać na wizualizacji - ponad sto metrów przed nowym rondem zostanie poprowadzona plantami harcmistrza Stefana Piotrowskiego.
Firma Drog-Bud, która na zlecenie miasta realizuje wartą ponad 3,4 mln zł inwestycję, za pracami ma się uporać do końca października 2017.
Jak już wcześniej pisaliśmy, budowa ronda przed zatłoczonym na co dzień skrzyżowaniem [tędy prowadzi droga nad Pogorię III] to wstęp do całkowitego zamknięcia przejazdu przez przejazd kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Stanie się tak za kilka lat, gdy na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie tunel pod torami. Zapowiedzią tej inwestycji ma być ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie ulic Kolejowej, Kościuszki i Konopnickiej.



















i starsze nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...15_B/index.html
luket
Ciekawe, czy przy okazji zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu Augustynika/Poniatowskiego z pierwszeństwem dla Poniatowskiego w obie strony. Po oddaniu nowej drogi do użytku na pewno wzrośnie ruch od strony Kolejowej, najbardziej sensowne chyba byłoby tam w takiej sytuacji rondo.
Leszek
Jakiś czas temu były - z tego, co pamiętam - informacje, że ma powstać rondo obejmujące skrzyżowania Augustynika-Kopernika i Augustynika-Poniatowskiego (coś podobnego zapewne do ronda za Auchanem w Sosnowcu).
:)
Tak jak napisał Leszek. Coś takiego było w planach.
Na razie z tego co pamiętam z projektu połączenia Poniatowskiego z Kolejową pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu ma właśnie zostać tak zmienione - dla jadących prosto Poniatowskiego.
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Szybszy przejazd przez miasto

Choć powstające przy zbiegu ulic Konopnickiej i Kolejowej rondo jest już niemal gotowe, na jego otwarcie będzie trzeba jeszcze chwilę poczekać. Pierwotnie prace miały zakończyć się do końca października, awaria wodociągu biegnącego pod torami wydłuży prace.

Awarii uległ wodociąg biegnący w bezpośrednim sąsiedztwie ronda, co spowodowało wstrzymanie prac. Ich kontynuacja nastąpi po uzgodnieniach z PKP PLK i usunięciu awarii przez Dąbrowskie Wodociągi. Ostateczne zakończenie prac planuje się na 20 listopada.

Aby zmniejszyć uciążliwości dla mieszkańców i rozładować ruch kumulujący się na ul. Piłsudskiego, 26 października przywrócono ruch na ulicy Kraszewskiego dzięki czemu, mimo dalszych prac przy budowie chodników i dróg rowerowych możliwy będzie dojazd do ul. Poniatowskiego i Augustynika.

Cała inwestycja przeprowadzona w tym rejonie objęła budowę ronda przed przejazdem kolejowym na Konopnickiej, przebudowę fragmentu ulicy Poniatowskiego oraz budowę nowego odcinka ulicy Poniatowskiego łączącego ją z ul. Kolejową i Konopnickiej. W ramach inwestycji przebudowano również przyłącza kanalizacyjne, sanitarne i deszczowe, sieć i kanały teletechniczne, światłowody, oświetlenie kolejowe i drogowe. Przeprowadzono renowację nawierzchni odcinka dróg ulicy Konopnickiej, Kolejowej i Kopernika. Powstały nowe chodniki wraz z infrastrukturą rowerową, odnowiono zieleńce.

Zgodnie z przyjętymi założeniami przejazd kolejowy będzie otwarty dla ruchu samochodowego aż do czasu budowy i otwarcia tunelu pod torami, który planowany jest na przedłużeniu ul. Kościuszki, obok starego dworca PKP.


Pierwotnie to miało być do połowy października, potem do końca.
To jakiś żart z tą "awarią". Przecież mają duże opóźnienie i tak by nie zdążyli. Zobaczcie zdjęcia nddg z 24.10 snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...24_C/index.html
Ale im się z nią udało, z nieba im spadła smile2.gif Jak to jedyny powód to niech teraz wszystko przekazują do odbioru i otwierają rondo i nową drogę (z wyjątkiem zjazdu z ronda przez przejazd)!

Przynajmniej na pocieszenie ta Kraszewskiego troszkę pomoże.
kolek
CYTAT
www.dabrowa-gornicza.pl

Od poniedziałku, 6 listopada planowane jest rozpoczęcie robót budowlanych w ciągu ul. Legionów Polskich na odcinku od skrzyżowania z ul. Górniczą do ronda przy pawilonie handlowym Kaufland. Prace remontowe będą polegały na wymianie wpustów ulicznych wraz z przykanalikami, studni, zabudowie nowych krawężników, frezowaniu nawierzchni asfaltowej oraz ułożeniu warstwy wiążącej i ścieralnej SMA.




W pierwszej kolejności remontowany będzie lewy pas ruchu w kierunku Będzina, zaczynając od ul. Górniczej, potem prace sukcesywnie przesuwać się będą do ronda.



Zakończenie robót zaplanowane jest na 30 listopada 2017r.
Grzegorz-dg
Dobrze że remontują bo nawierzchnia drogi była w złym stanie.Zostanie do zrobienia w kolejnych latach odcinek od ronda Kaufland do granicy z miastem Będzinem .Jest tam duży ruch samochodów poprawi się stan nawierzchni .
Yupi
CYTAT(Grzegorz-dg @ pon, 06 lis 2017 - 13:22) *
Dobrze że remontują bo nawierzchnia drogi była w złym stanie.Zostanie do zrobienia w kolejnych latach odcinek od ronda Kaufland do granicy z miastem Będzinem .Jest tam duży ruch samochodów poprawi się stan nawierzchni .



jezuu, ostatnie zdanie - o co chodzi? poprawi sie stan nawierzchni bo jest duzy ruch samochodow, tak?
sandwich
CYTAT(Yupi @ pon, 06 lis 2017 - 14:05) *
CYTAT(Grzegorz-dg @ pon, 06 lis 2017 - 13:22) *
Dobrze że remontują bo nawierzchnia drogi była w złym stanie.Zostanie do zrobienia w kolejnych latach odcinek od ronda Kaufland do granicy z miastem Będzinem .Jest tam duży ruch samochodów poprawi się stan nawierzchni .



jezuu, ostatnie zdanie - o co chodzi? poprawi sie stan nawierzchni bo jest duzy ruch samochodow, tak?



Poprawi się stan nawierzchni zniszczony przez ruch samochodów. Pomogło?
Czasem ludzie piszą na szybko, czasem po dwóch piwach. Po co się czepiać I tak wszystko zrozumiałeś.
danielmdc
Nic się nie poprawi. Sfrezowanie dwóch warstw masy i ułożenie jej na nowo to "kosmetyka" która pomoże na kilka lat. Żeby to wszystko miało ręce i nogi trzeba by było wymienić podbudowę albo zrobić stabilizacje gruntu.
Rokko31
CYTAT(danielmdc @ pon, 06 lis 2017 - 18:59) *
Nic się nie poprawi. Sfrezowanie dwóch warstw masy i ułożenie jej na nowo to "kosmetyka" która pomoże na kilka lat. Żeby to wszystko miało ręce i nogi trzeba by było wymienić podbudowę albo zrobić stabilizacje gruntu.

Daniel a Ty znów narzekasz, jakby robili od podstaw też pewnie byś marudził że nie masz jak do domu dojechać, kurcze jak Ty w życiu funkcjonujesz?
Yupi
CYTAT(sandwich @ pon, 06 lis 2017 - 19:02) *
CYTAT(Yupi @ pon, 06 lis 2017 - 14:05) *
CYTAT(Grzegorz-dg @ pon, 06 lis 2017 - 13:22) *
Dobrze że remontują bo nawierzchnia drogi była w złym stanie.Zostanie do zrobienia w kolejnych latach odcinek od ronda Kaufland do granicy z miastem Będzinem .Jest tam duży ruch samochodów poprawi się stan nawierzchni .



jezuu, ostatnie zdanie - o co chodzi? poprawi sie stan nawierzchni bo jest duzy ruch samochodow, tak?



Poprawi się stan nawierzchni zniszczony przez ruch samochodów. Pomogło?
Czasem ludzie piszą na szybko, czasem po dwóch piwach. Po co się czepiać I tak wszystko zrozumiałeś.

\
czepiam sie, bo pisze to wyslannik UM , ciagle zachwalajacy nieudane inwestycje prezydencika
Grzegorz-dg
Yupi chiałbym ci powiedziedz że nie jestem ,,wysłanik UM" a po drugie nic ciągle nie zachwalam .Był to mój obiektywny komentarz jako mieszkańca miasta pisałem że dobrze że remontują bo każdy widział w jakim stanie była nawierzchnia tej drogi długie lata bez remontu. Co do wymiany podbudowy drogi słuszna uwaga jeżeli jest w złym stanie miasto powinno kompleksowo zrobić remont razem z wymianą podbudowy.W tekście powyżej miałem napisać że poprawi się stan drogi po remoncie. Także nie przypisuj mi powiązań z UM.
Yupi
CYTAT(Grzegorz-dg @ wto, 07 lis 2017 - 12:12) *
Yupi chiałbym ci powiedziedz że nie jestem ,,wysłanik UM" a po drugie nic ciągle nie zachwalam .Był to mój obiektywny komentarz jako mieszkańca miasta pisałem że dobrze że remontują bo każdy widział w jakim stanie była nawierzchnia tej drogi długie lata bez remontu. Co do wymiany podbudowy drogi słuszna uwaga jeżeli jest w złym stanie miasto powinno kompleksowo zrobić remont razem z wymianą podbudowy.W tekście powyżej miałem napisać że poprawi się stan drogi po remoncie. Także nie przypisuj mi powiązań z UM.



ok, to moze zle odebralem Twoje wczesniejsze wypowiedzi. Nie bylo tematu, przepraszam smile2.gif
TeodorMotor
CYTAT(Grzegorz-dg @ wto, 07 lis 2017 - 12:12) *
(...) przepraszam (...)

Łomatko!
Co to za słownictwo? Kto teraz używa staropolszczyzny? smile.gif
Serdecznie pozdrawiam!
danielmdc
CYTAT(Rokko31 @ pon, 06 lis 2017 - 23:25) *
CYTAT(danielmdc @ pon, 06 lis 2017 - 18:59) *
Nic się nie poprawi. Sfrezowanie dwóch warstw masy i ułożenie jej na nowo to "kosmetyka" która pomoże na kilka lat. Żeby to wszystko miało ręce i nogi trzeba by było wymienić podbudowę albo zrobić stabilizacje gruntu.

Daniel a Ty znów narzekasz, jakby robili od podstaw też pewnie byś marudził że nie masz jak do domu dojechać, kurcze jak Ty w życiu funkcjonujesz?


Nie marudziłbym bo rzadko tą drogą jeżdżę laugh.gif Stwierdzam tylko fakt że przy takim natężeniu ruchu jaki jest na Legionów sfrezowanie ok. 10 cm masy i ułożenie jej na nowo to prowizorka i wyrzucenie pieniędzy w błoto.
georgeb
Prowizorka to jest na ul Tworzeń, wszystko było nowe po budowie kanalizacji, podbudowa warstwa ścieralna, i co, i nic to nie dało fuszera aż żal na to patrzeć, już frezowali i łatali niedawno, dziadostwo i jeszcze raz dziadostwo, że też nie ma winnego w UM za takie wyrzucanie publicznej kasy dosłownie w błoto.
:)
I jak na Legionów - walczą?
Oby tylko wyrobili się zgodnie z planem. A do tego zgrali się akurat z Sosnowcem, który teraz remontuje DK94 od granicy DG do Shella.

A co do ulicy Tworzeń to naprawdę już dramat i za kilka lat ponownie remont generalny.
Rokko31
CYTAT(georgeb @ wto, 07 lis 2017 - 21:13) *
Prowizorka to jest na ul Tworzeń, wszystko było nowe po budowie kanalizacji, podbudowa warstwa ścieralna, i co, i nic to nie dało fuszera aż żal na to patrzeć, już frezowali i łatali niedawno, dziadostwo i jeszcze raz dziadostwo, że też nie ma winnego w UM za takie wyrzucanie publicznej kasy dosłownie w błoto.

Na Tworzniu jest asfalt czy beton? Jak asfalt to nie ma co się dziwić tam tyle tirów jeździ że pod takim obciążeniem asfalt po krótkim czasie nie daje rady
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.