prezes
Wed, 11 Dec 2013 - 21:49
CYTAT(Leszek @ śro, 11 gru 2013 - 20:45)

A da się skręcić w 11 Listopada jadąc od Katowic?
10 minut temu skręcałem i samochód przede mną też. Na znaku kierunkowym strzałka w lewo nie była skreślona, więc wygląda na to, że można. Chociaż przekonany nie jestem

Na pewno nie ma wyraźnego zakazu.
Leszek
Wed, 11 Dec 2013 - 22:21
A światła z powrotem są czy nie ma jeszcze?
prezes
Thu, 12 Dec 2013 - 14:55
CYTAT(Leszek @ śro, 11 gru 2013 - 21:21)

A światła z powrotem są czy nie ma jeszcze?
światła na razie nie działają, nawet teraz w godzinach szczytu.
Rysred
Thu, 12 Dec 2013 - 20:53
Działają już ,skręcałem w lewo na 11 Listopada z DK94 wracając z Katowic ok 19.
Leszek
Thu, 12 Dec 2013 - 21:08
No to miło, powinno się zrobić luźniej na Alei Róż i w okolicach
kolek
Thu, 12 Dec 2013 - 23:05
Na Alei Róż jadąc w kierunku Zagórza przy sygnalizacji świetlnej zrobiła się już ładna koleina na prawym pasie...
Grzegorz-dg
Thu, 12 Dec 2013 - 23:47
Dzisiaj jadąc autobusem zauważyłem to samo koleina ciekawe czy ten odcinek drogi jest jeszcze na gwarancji i czy obejmuje to naprawa .Po takim dość krótkim czasie od remontu i już koleiny ,ciekawe co będzie potem.
pawlacz
Fri, 13 Dec 2013 - 00:04
A już nie wspomnę o zapadniętej studzience na wysokości gimnazjum nr 1 na Królowej Jadwigi w stronę Redenu... Droga została oddana do użytku 5 miesięcy temu, a tu już takie "niespodzianki". Mam nadzieje, że usterka ta zostanie naprawiona po raz kolejny w ramach gwarancji przez firmę WPRD Katowice. Obawiam się, że takie kwiatki na tym nieszczęsnym odcinku będą wyrastać jak grzyby po deszczu już po pierwszej zimie. Mam również nadzieję, że otwarcie tego skrzyżowania DK94 z ulicą 11 Listopada, odciąży resztę miasta, bo w godzinach szczytu miasto nieźle się zatyka, szczególnie na odcinku Centrum-Gołonóg. Mogliby też zmienić organizację świateł przy ul. Wojska Polskiego. Nigdy wyjeżdżanie z tej ulicy nie należało do przyjemnych ale to co dzieje się teraz w trakcie remontu DK94 woła o pomstę do nieba! Na zielonym świetle zdąży przejechać od 3 do 5 aut i korek czasami ciągnie się do skrzyżowania z 1-go maja.
danielmdc
Sat, 14 Dec 2013 - 19:13
Inwestycję na Alejach wygrał Banimex... do czasu, podobno Eurovia odwoływała się w sądzie i wygrała sprawę. Z tego co idzie wyczytać Banimex żądał 54 a Eurovia 52 mln zł. Jakby nie było nasze miasto stara się remontować drogi. Popatrzmy na Sosnowiec, Będzin czy Czeladź tam się nic nie dzieje.
Leszek
Sat, 14 Dec 2013 - 19:27
W Sosnowcu jest akurat rozgrzebana dość skutecznie Będzińska. Miejscami drugi raz zresztą...
danielmdc
Sat, 14 Dec 2013 - 20:03
Sosnowiec pod rządami czerwonego Kazia upodlił się strasznie. Inwestycji zero, remonty dróg to jakiś chaos, sport został ZLIKWIDOWANY (koszykówka, siatkówka, hokej), piłkarskie Zagłębie ledwo żyje. Patologia zatacza coraz szersze kręgi (słynna sprawa Madzi i ostatnio akcja p.erdolnietych dziadków zmuszających wnuczka do chorych czynności). Sosnowiec wraz z Bytomiem są liderami największego odpływu mieszkańców w jakimś rankingu z UE.
Leszek
Sat, 14 Dec 2013 - 20:08
Akurat piłkarskie Zagłębie doi miasto całkiem konkretnie - kosztem innych (choćby boisk szkolnych czy wspominanego hokeja). A biorąc pod uwagę osiągnięcia pseudopiłkarzy tego pseudoklubu - powinni najwyżej po bilecie miesięcznym dostać.
danielmdc
Sat, 14 Dec 2013 - 20:39
Dąbrowski Mks nie doi miasta

Przecież gdyby nie kasa z miasta nie byłoby u nas ŻADNEGO sportu. Koszykarze wegetują dzięki miastu, siatkarki też(plusem dodatnim jest Tauron ale jak tak dalej będą grać zostaną na garnuszku miasta a to się skończy spadkiem z ligi). Zresztą nie o to mi chodzi, zobaczmy jak do sportu podchodzą sąsiednie miasta. U nas jako tako to wygląda w Sosnowcu dąży się do likwidacji całego systemu. Piłkarskie Zagłębie jest na garnuszku miasta bo to temat polityczny, jak Górski pogrzebie ostatnią medialną sekcję sportową to będzie jego koniec

Trochę odbiegliśmy od tematu

Dodam kolejną edytę, za piłkarskim Zagłębiem stoją "kibole i bandyci" dlatego ten klub nadal istnieje, jakby u nas była podobna sytuacja kto by stanął w obronie koszykarskiej lub siatkarskiej sekcji Dąbrowkiego Mksu ?
:)
Sat, 14 Dec 2013 - 23:14
Od koleinach na Al Róż napisałem już dawno, jak i o zbyt krótkim zielonym. Zaraz potem wydłużyli znacznie zmianę i jest duuuużo lepiej, ale i tak ruch teraz tam bardzo duży.
Grzegorz-dg
Sun, 15 Dec 2013 - 13:42
Co do remontu dróg to fakt w krótkim czasie wyremontowano drogi w centrum ,całe śródmieście.Jest robiona duża inwestycja drogowa jak przebudowa DK94,drogi do terenów inwestycyjnych w Tucznawie która to ma być również obwodnicą Ząbkowic.Ale czy miasto nie powinno teraz się zająć remontem dróg np nitka Alei Piłsudskiego /od stacji BP do ulicy Kasprzaka obydwa kierunki.Remont ulicy Wybickiego fatalny stan nawierzchni bardziej zająć się remontem w tamtym rejonie miasta naszymi drogami.Remont ulicy Legionów Polskich odcinek od szpitala miejskiego do wyjazdu po Będzin to są drogi o dużym natężeniu ruchu a w fatalnym stanie.Mając na myśli remont nie chodzi mi o łatanie dziur tylko kompleksowy z wymianą nawierzchni.
signaal
Wed, 18 Dec 2013 - 01:17
CYTAT
Niespodziewany wydatek 51 mln: rozbiórka wiaduktu na DK 94
Rozbiórka ponad 200-metrowego rozpoczęła się w rejonie ul. Puszkina na jezdni w kierunku Sosnowca
51 milionów złotych będzie kosztowała rozbiórka i odbudowa ponad 200-metrowego wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 94 w Dąbrowie Górniczej. Prace rozbiórkowe już się rozpoczęły.
Warta 180 mln przebudowa ponad 8-kilometrowego odcinka DK 94 w Dąbrowie Górniczej nie przewidywała tej inwestycji. Jak się jednak okazało, 221-metrowy obiekt nad ul. Białostockiego i Puszkina jest w fatalnym stanie.
- Kilkanaście lat temu wiadukt był remontowany na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Teraz, po zdjęciu płyt na obiekcie, okazało się, że jest on w fatalnym stanie - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej.
Jak mówi Matylewicz, przeprowadzona na zlecenie miasta ekspertyza wykazała liczne spękania podpór. - Nośność wiadukt to obecnie 15 ton, podczas gdy wymagana wartość dla tej klasy drogi to 50 ton - dodaje rzecznik.
Przetarg na rozbiórkę i odbudowę wiaduktu wygrała będzińska firma Banimex, która zobowiązała się, że prace zakończy do końca 2014 roku, a więc w terminie, w którym ma się zakończyć przebudowa całego dąbrowskiego odcinka DK 94.
Prace rozbiórkowe prowadzone są już w rejonie ulicy Puszkina na zamkniętej jezdni w kierunku Sosnowca. Konstrukcja wiaduktu na jezdni w kierunku Krakowa została natomiast podparta specjalną konstrukcję.
- W dniach 19-24 grudnia prowadzone będą prace rozbiórkowe w rejonie ul. Białostockiego. W tym czasie przejazd ulicą będzie zamknięty. Przywrócenie ruchu w tym miejscu planowane jest jeszcze w Wigilię - mówi Bartosz Matylewicz.
W przerwie świątecznej rozbierane będzie przęsło nad ul. Puszkina.
Za rozbiórkę i odbudowę wiaduktu miasto zapłaci 51 mln zł. Na razie pieniądze będą pochodzić z budżetu miasta, ale przedstawiciele Dąbrowy Górniczej zapowiadają, że będą zabiegać o dofinansowanie nieprzewidzianej inwestycji.
Cały tekst:
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...t#ixzz2nmU2VUIE
kamillll
Wed, 18 Dec 2013 - 08:49
CYTAT(danielmdc @ sob, 14 gru 2013 - 19:03)

Sosnowiec pod rządami czerwonego Kazia upodlił się strasznie. [...] Patologia zatacza coraz szersze kręgi (słynna sprawa Madzi i ostatnio akcja p.erdolnietych dziadków zmuszających wnuczka do chorych czynności)
przepraszam ze sie wtrace i odbiegne do tematu ulic, ale bardzo chcialbym sie dowiedziec od kolegi daniela co mial na mysli?
czy sprawa madzi i tych strasznych dziadkow to wina "czerwonego Kazia"?
a jesli tak to prosze zeby wskazal jak sie do tego przyczynil...
to straszne ze dorosly czlowiek wypisuje takie rzeczy...ale coz...
Grzegorz-dg
Wed, 18 Dec 2013 - 09:45
Czyli niespodziewany wydatek w końcu roku 51 ml ciekawe skąd miasto w budżecie znajdzie taką kwotę czy będzie to kredyt czy przesunięcie środków z innych działów budżetu czy wolne środki ,nic nie jest wspomniane w artykule skąd będą wzięte pieniądze.
Leszek
Wed, 18 Dec 2013 - 13:02
Ten wydatek to już tak bardziej na przyszły rok pewnie
danielmdc
Wed, 18 Dec 2013 - 17:43
CYTAT(kamillll @ śro, 18 gru 2013 - 07:49)

CYTAT(danielmdc @ sob, 14 gru 2013 - 19:03)

Sosnowiec pod rządami czerwonego Kazia upodlił się strasznie. [...] Patologia zatacza coraz szersze kręgi (słynna sprawa Madzi i ostatnio akcja p.erdolnietych dziadków zmuszających wnuczka do chorych czynności)
przepraszam ze sie wtrace i odbiegne do tematu ulic, ale bardzo chcialbym sie dowiedziec od kolegi daniela co mial na mysli?
czy sprawa madzi i tych strasznych dziadkow to wina "czerwonego Kazia"?
a jesli tak to prosze zeby wskazal jak sie do tego przyczynil...
to straszne ze dorosly czlowiek wypisuje takie rzeczy...ale coz...
Podałem dwa "medialne" przykłady które stawiają Sosnowiec w złym świetle. Bezpośrednio się do tego nie przyczynił masz rację ale nie bez przyczyny Sosnowiec powoli jest porównywany do Bytomia czy Siemianowic gdzie bieda naznacza pewne patologie. Winą czerwonego Kazia jest opłakany stan dróg, z pozyskiwaniem nowych inwestycji też dobrze nie jest, za jego rządów "zniknęło" 20 tysięcy mieszkańców !!! Prognozy na rok 2030 to liczba 170 tysięcy mieszkańców gdzie w 1990 roku było 260 tysięcy. Młodzi ludzie po prostu uciekają z tego miasta. Bezrobocie na poziomie 15 %. Znowu się powtórzę, likwidacja większości sekcji i zespołów sportowych. Na pewno masz znajomych wśród mieszkańców Sosnowca, większość z nich na bank ma o nim złe zdanie.
Bathurst
Wed, 18 Dec 2013 - 20:47
CYTAT(danielmdc @ śro, 18 gru 2013 - 16:43)

Prognozy na rok 2030 to liczba 170 tysięcy mieszkańców gdzie w 1990 roku było 260 tysięcy. Młodzi ludzie po prostu uciekają z tego miasta
Nie powiem kiedy, nie powiem z kim i w jakim wydziale ale faktem jest, że rozmawiałem przy okazji spraw zawodowych z pewnym ważnym urzędnikiem sosnowieckiego UM. Rozmawiałem o wyludnianiu się Sosnowca. Gadamy, gadamy, oboje zatroskani

i kopara mi opadła jak kapnąłem się, że ten urzędnik najbardziej opłakiwał to, że jak się zmniejszy liczba mieszkańców to skurczy się też liczba radnych ( co w dalszej części rozmowy powiedział w prost).
Sorry za OT.
Muszę przyznać, że dosyć szybko uwijają się z wyburzaniem wiaduktu w Strzemieszycach - ciekawe, czy wyburzą dwie nitki na raz?
Leszek
Wed, 18 Dec 2013 - 22:09
CYTAT(Bathurst @ śro, 18 gru 2013 - 21:47)

Muszę przyznać, że dosyć szybko uwijają się z wyburzaniem wiaduktu w Strzemieszycach - ciekawe, czy wyburzą dwie nitki na raz?
Z artykułów wynika, że nie:
CYTAT
Konstrukcja wiaduktu na jezdni w kierunku Krakowa została natomiast podparta specjalną konstrukcję.
mgmisiek
Wed, 18 Dec 2013 - 22:12
CYTAT(Leszek @ czw, 19 gru 2013 - 00:09)

CYTAT(Bathurst @ śro, 18 gru 2013 - 21:47)

Muszę przyznać, że dosyć szybko uwijają się z wyburzaniem wiaduktu w Strzemieszycach - ciekawe, czy wyburzą dwie nitki na raz?
Z artykułów wynika, że nie:
CYTAT
Konstrukcja wiaduktu na jezdni w kierunku Krakowa została natomiast podparta specjalną konstrukcję.
W zamówieniu na BIPie już było napisane, że najpierw nitka w stronę Katowic - później nitka w stronę Krakowa
na potwierdzenie zacytuję sam siebie
CYTAT(mgmisiek @ pon, 28 paź 2013 - 21:12)

NA potwierdzenie ogłoszenie w BIP -
KLIKChyba nie będą robić 2 nitek na raz - w ogłoszeniu jest coś takiego:
2. Termin 31.10.2014r. dotyczy zakończenia realizacji nitki wiaduktu w kierunku na Kraków.
3. Termin zakończenia realizacji nitki wiaduktu w kierunku na Katowice to 31.05.2014r.
Bathurst
Wed, 18 Dec 2013 - 23:07
dziękuję - umknęło mi przedświątecznie
Bathurst
Thu, 19 Dec 2013 - 21:34
No i Krucza pod wiaduktem w Strzemkach zamknięta - super. Na trasie przed wiaduktem od strony Kraka korki zajebiaszcze. Rewelacja - w małopolskie to już chyba tylko przez Chechło można w miarę płynnie jechać.
xMarcinx
Thu, 19 Dec 2013 - 21:44
Koleja też odpada, z wiadomych powodów - ja na to mam swoją teorie Silezjanuja nas
Grzegorz-dg
Fri, 20 Dec 2013 - 09:03
Ja tutaj jeszcze nawiąże do sumy jaką miasto zapłaciło za remont wiaduktu na DK94 ponad 51 ml zł gdzie np remont alei majakowskiego ma kosztować ok 52 ml/o wiele większa inwestycja/ a tutaj sam jeden wiadukt tyle pieniędzy czy nie jest to dziwne i zastanawiające skąd taka duża suma na ten wiadukt.Jest to trochę tak że GDDKiA podrzuciła miastu zniszczony wiadukt /zrobiła tylko powierzchowny remont/ miasto się wzięło za generalny remont i wyszły duże usterki a może GDDKiA wiedziała jaki jest stan faktyczny wiaduktu a ukrywała to a miasto teraz musi płacić ogromną sumę za remont/przypomina to trochę remontowany wiadukt na ulicy Orląt Lwowskich w S-cu tylko tam Skanska zaprotestowała/Nośność wiaduktu 15 ton a puszczają nimi Tiry o wiele większym tonażu.A służy wiadukt tranzytowi tirów obcych przez miasto i mieszkańców innych miast.Dziwi taka duża suma pieniędzy na ten wiadukt i postępowanie GDDKiA w Katowicach w stosunku do miasta.Wychodzi na to że jesteśmy bardzo bogatym miastem przeznaczając taką sumę na wiadukt.Czy nie powinien ktoś skontrolować tego całego procesu i sumy pieniędzy na wiadukt i wyjaśnić to.
szer
Fri, 20 Dec 2013 - 10:48
Miasto jeszcze nic nie zapłaciło za ten wiadukt.
Poza tym ta cena to pewnie kwota wyburzenia, zaprojektowania nowego i wybudowania go.
Wiadukt jest dosyć długi. Nie znam się na tym, ale jak na moje oko trudniej budować w powietrzu wiadukt niż aleje na ziemi.
Bathurst
Fri, 20 Dec 2013 - 14:38
Podobno budowa mostów/ wiaduktów jest bardzo droga - kumpel inż. budownictwa mi tak kiedyś powiedział. Potwierdza to też fakt, że trudno się też załapać na kierownika takiej budowy itd. - tam są bardzo dobre pieniądze do zarobienia.
Dave
Thu, 26 Dec 2013 - 15:27
Ja jeszcze w nawiązaniu do "budowy" rond w DG i ich wpływie na bezpieczeństwo.
1) Ronda tak, ale tylko tam, gdzie to ma sens i ZWIĘKSZY bezpieczeństwo i jednocześnie "przepustowość". Zgadzam się z Vacu, że rondo to faktycznie ma być rondo, a nie że tylko się postawi parę znaków i CZASAMI zmieni oznakowanie poziome i już mamy wielce rondo! Moim zdaniem nie można mówić o prawdziwym rondzie i nie powinno go tam być na:
- Kościuszki/Sobieskiego/Królowej Jadwigi (Centrum) - z przyczyn już tu przedstawianych i powyższych. Ale do tego ja (i pewnie wielu miejscowych) zdążyło się już przyzwyczaić, choć wypadków oczywiście dalej nie brakuje.
- ABSOLUTNIE nie ma mowy o zasadach ruchu jak na rondzie na skrzyżowaniu ulic: Sobieskiego/Chopina! Po co? Przecież tam jest jeden główny ciąg i wyjazd - niejako - z drogi osiedlowej. W dodatku - wg mnie - prawie całkowicie bezkolizyjny. Chcąc skręcić w lewo mamy pas zieleni więc najpierw puszczamy tych z lewa, podjeżdżamy, potem puszczamy tych z prawa i tyle. Czasami puszczając też tramwaj. Przy skręcie w prawo - myślę - problemu nikt nie ma?
- ABSOLUTNIE też nie może być ronda na Piłsudskiego/Morcinka/Leśna? Powód - jak już chyba Vacu zauważył. Na głównym ciągu 3 pasu ruchu bez żadnego łuku wymuszającego zwolnienie. Efekt w przypadku, gdy ktoś wyjedzie z tego "ronda" prosto pod wariata z Piłsudskiego - nie muszę chyba mówić! Pomijając to, że ronda to nijak nie przypomina! Co najwyżej tam tylko światła (niestety). Co pewnie wcześniej czy później i tak nastanie.
- rondo na "Merkurym" - wg mnie kwestia sporna, ale ja już się przyzwyczaiłem.

- "rondo" w Gołonogu S1/Piłsudskiego - sprawdza się tylko w szczycie w czasie dojazdu/powrotu do/z roboty na hutę.
2) Ronda u nas w DG są wg mnie nie robione tyle po to, coby zwiększyć bezpieczeństwo, co po to, żeby zmniejszyć korki (dla tych, co próbują się włączyć do ruchu na główną drogę). To akurat przeważnie się udaje.
3) Jak już ktoś wspomniał i ja się z tym zgadzam, NIE UMIEMY jeździć po rondach (nie tylko zresztą po tych). Ile razu ktoś zjeżdżając z PRAWDZIWEGO ronda (a co dopiero z naszych pseudorond) prawidłowo sygnalizuje ZAMIAR opuszczenia tegoż ronda na najbliższym zjeździe?!
Bathurst
Thu, 26 Dec 2013 - 18:43
Wszystkich sytuacji na drodze nie da się opisać przepisami - dotyczy to często właśnie rond. Czasami po prostu musi wystarczyć zdrowy rozsądek.
vacu
Thu, 26 Dec 2013 - 19:32
CYTAT(Bathurst @ czw, 26 gru 2013 - 19:43)

Wszystkich sytuacji na drodze nie da się opisać przepisami - dotyczy to często właśnie rond. Czasami po prostu musi wystarczyć zdrowy rozsądek.
Wybacz ale wytłumacz to tym, którzy resztki samochodów zbierają z tych rond (zwłaszcza z centrum, ostatnio bardzo zwracam uwagę, prawie nie ma dnia, żeby nie leżała tam kupka szkła).
Może się mylę ale uważam, że wszystko (nie tylko drogi) należy projektować tak aby minimalizować skutki błędów ludzkich, które zawsze były i będą. Możemy sobie pisać "są znaki, trzeba znać przepisy blablabla" ale zawsze ktoś będzie zmęczony, niedouczony, leniwy itd. i popełni błąd.
Można zrobić rondo tak (to jeszcze lepsze niż nasze

- chwilę sobie przy nim postałem i każdy olewa znaki podobnie jak w DG...)

a możemy tak:

Chyba nie muszę pisać które będzie bezpieczniejsze?
Zresztą to nawet widać w DG, ktoś tu wklejał statystyki, rondo obok "Merkurego" notuje 3-krotnie mniej zdarzeń drogowych niż to w centrum, a powiedziałbym, że natężenie ruchu jest nawet większe. Tyle, że przypadkiem wyszło tak, że dzięki łukowi przypomina kształtem prawdziwe rondo...
Bathurst
Thu, 26 Dec 2013 - 20:41
A co tu tłumaczyć? Że zdrowy rozsądek przydaje się w każdej sytuacji? Jak komuś trzeba to tłumaczyć to prawdopodobnie i tak nie zrozumie
Oczywiście własny zdrowy rozsądek nie ustrzeże nas w 100% przed głupota innych ale z pewnością w jakiś sposób ograniczy ich wpływ
Ponadto nie napisałem, że zastąpi wyprofilowane, oznakowane ronda. Stosowania przepisów też nie zastąpi.
Natomiast powtórzę, że nie wszystko da się przewidzieć i ująć przepisami
vacu
Thu, 26 Dec 2013 - 21:19
CYTAT(Bathurst @ czw, 26 gru 2013 - 21:41)

Natomiast powtórzę, że nie wszystko da się przewidzieć i ująć przepisami
Ale wiele się da. Podam ci przykład z którym mam na codzień do czynienia. Projektuję rozdzielnice elektryczne. Teoretycznie takie rozdzielnice znajdują się w zamkniętych pomieszczeniach, do których dostęp mają jedynie osoby przeszkolone i mające odpowiednie uprawnienia, muszą być też dopuszczone do pracy a więc dodatkowa osoba weryfikuje czy nadają się do pracy w takich warunkach. Teoretycznie są to więc osoby znające się na rzeczy, znające zasady bezpieczeństwa itd.
A jednak klienci z niektórych krajów (tych gdzie zwraca się szczególną uwagę na BHP) żądają aby taka rozdzielnica np. była dodatkowo zamknięta w taki sposób aby nikt przypadkiem nie otworzył, dodatkowo w pełni izolowana w środku (czyli nawet jak ktoś przypadkiem otworzy to się nie zabije), dodatkowo jeszcze mrugające mrugające lampki informujące, że rozdzielnica jest pod napięciem i masę jeszcze innych zabezpieczeń. Czasem myślę, że projektujemy dla idiotów ale po dłuższym zastanowieniu dochodzę to wniosku, że każdy jest tylko człowiekiem, każdy ma słabszy dzień i może się pomylić. I teraz możemy powiedzieć: "no przecież znał przepisy, wiedział, że najpierw trzeba sprawdzić, jak mógł tego nie zrobić, tyle lat doświadczenia, szkoda chłopa", możemy też dodać lampki, blokady i osłony dzięki czemu nawet jak popełni jeden błąd to najwyżej coś zepsuje ale się nie zabije.
Być może stąd mi się bierze takie podejście.
Ale inna sytuacja - z naprawmyto.pl - gdzieś tam nie było namalowanych pasów w DG a ktoś z UM odpisał, że "brak środków". Wkurzyłem się bo ileś może kosztować puszka farby? Wylałem żale a urzędnik mi odpisał, że "przecież są jeszcze znaki"... Ręce mi opadły, napisałem mu, że no są, niech to powie rodzinie jak kogoś tam zabije, przecież były znaki... I niech powie z czystym sumieniem, że zrobił wszystko co mógł aby było bezpiecznie...
Bathurst
Thu, 26 Dec 2013 - 21:31
Ja się zgadzam z Tobą w 100% przecież. Zawsze warto zrobić jak najwięcej żeby ocalić życie czy zdrowie. Przykład bardzo trafny ( do mnie jako absolwenta klasy technikum o profilu elektrycznym dociera) tylko, że te wszystkie zabezpieczenia nie zwalniają nas z myślenia. Tylko tyle chciałem napisać, nic więcej
Pozdrawiam
vacu
Fri, 27 Dec 2013 - 00:06
CYTAT(Bathurst @ czw, 26 gru 2013 - 22:31)

Ja się zgadzam z Tobą w 100% przecież. Zawsze warto zrobić jak najwięcej żeby ocalić życie czy zdrowie. Przykład bardzo trafny ( do mnie jako absolwenta klasy technikum o profilu elektrycznym dociera) tylko, że te wszystkie zabezpieczenia nie zwalniają nas z myślenia. Tylko tyle chciałem napisać, nic więcej
Pozdrawiam
A to może ja źle zrozumiałem

Z tym się całkowicie zgadzam, nie zabezpieczenia mają zadziałać w ostateczności, myślenie przede wszystkim
RzeckiDG
Sat, 28 Dec 2013 - 17:38
motonita2002
Sat, 28 Dec 2013 - 20:44
@RzeckiDG -wstawiony link niestety, ale nie działa. Poradziłem sobie jednak, a na przyszłość korzystaj z narzędzi do wstawiania linków - unikniesz problemów.
Mieszkańcy protestują: ''barbarzyńska rozbiórka wiaduktu''
Bathurst
Sat, 28 Dec 2013 - 21:39
Mieszkańcy Strzemieszyc wkurzeni ale czy słusznie?
Jak realizowano modernizację Manhattanu ( etap I i II) to też wszędzie był pył, błoto, hałas, ciężki sprzęt. Większość mieszkańców podchodziła jednak do tematu z wyrozumiałością.....
Leszek
Sat, 28 Dec 2013 - 21:46
Według mnie niesłusznie - gdyby tuż obok domu mieliby robić mi coś takiego, wolałbym większy hałas, byleby szybko skończyli.
Slyzaba
Sat, 28 Dec 2013 - 22:13
Leszek
Thu, 02 Jan 2014 - 09:05
.gif)
CYTAT
Halo, winda nie działa. "My tylko wyciągamy z niej ludzi, jakby co"
mag|02.01.2014 , aktualizacja: 02.01.2014 08:13
- Halo? Winda nie działa - dzwonimy na telefon alarmowy, wywieszony na windzie do dąbrowskiej galerii handlowej Pogoria. - My tylko wyciągamy ludzi z windy, jakby co. Ale ona nie działa już od czterech tygodni i ciężko powiedzieć, kiedy będzie działać - słyszymy.
Winda znajduje się po południowej stronie ul. Sobieskiego. Ruchliwa ulica z torami tramwajowymi dzieli śródmieście na pół. Kto chce się szybko dostać do głównego wejścia do centrum handlowego, może skorzystać z kładki. Wystarczy wspiąć się po schodach i jesteśmy w Pogorii.
Pozostałych - dotyczy to również sprawnych rodziców z dzieckiem w wózku - może zwieść winda przy schodach. - Byłem pod nią trzy razy i ani razu nie wjechałem - mówi Łukasz Niepsuj, 29-letni sportowiec, który po wypadku motocyklowym porusza się na wózku. Namówiliśmy Łukasza na czwartą próbę. - Halo? Winda nie działa - dzwonimy na telefon alarmowy, wywieszony na windzie. - My tylko wyciągamy ludzi z windy, jakby co. Ale ona nie działa już od czterech tygodni i ciężko powiedzieć, kiedy będzie działać - słyszymy w odpowiedzi.
Łukasz nie miał wyjątkowego pecha. Odkąd uruchomiono windę 5 lat temu, działała w sumie zaledwie miesiąc. - Po co miasto wydało tyle kasy na bubel? - pyta Łukasz.
Niezupełnie ma rację, bo miasto dostało windę wraz kładką od Pogorii za przysłowiową złotówkę (w zamian za to, że centrum handlowe zmieniło ruch na Sobieskiego). Ale teraz miasto musi kupić nową za 250 tys. zł. - Interweniowaliśmy u wykonawcy za każdym razem, kiedy docierał do nas sygnał o awarii. Ale okres gwarancji minął - mówi Bartosz Matylewicz z dąbrowskiego magistratu. Okazało się, że winda nie nadaje się do użytku zewnętrznego. - Był problem ze smarowaniem układu ruchu, w chłodzie smar gęstniał, a w czasie upałów rozpływał się - wyjaśnia Matylewicz.
Nowa winda ma być zainstalowana tym roku.
A przy okazji - jakiś nowy dziennikarz? Nie kojarzę skrótu 'mag'.
Grzegorz-dg
Fri, 03 Jan 2014 - 08:37
Rondo na ul Legionów Polskich już prawie na ukończeniu ,część słupów oświetlenia ulicznego jest nowa szkoda tylko że nawierzchnia drogi jest wymieniana na tak krótkim odcinku ,dobrze by było jak by miasto wyremontowało dalszą część drogi.
Grzegorz-dg
Sat, 04 Jan 2014 - 00:21
Budowa jednego metra wiaduktu będzie nas kosztować aż ok. 255 tysięcy zł.Przy założeniu, że wiadukt ma 200 metrów długości.Mieszkańcy informują, że w nocy z niedzieli na poniedziałek jedno z przęseł rozbieranego wiaduktu runęło na ziemie. Jeden z naszych mieszkańców informuję, że około 3 nad ranem usłyszał niesamowity huk, który zbudził go ze snu. Mat Gazeta Wyborcza.
Leszek
Sat, 04 Jan 2014 - 00:29
Niesamowite, czy jak mnie coś w nocy obudzi, gazeta też o tym napisze?
A co do kosztów - obiekty takie jak mosty czy wiadukty to zawsze najdroższa część inwestycji drogowych (poza tunelami może, ale ile ich się robi u nas...).
matidg
Thu, 09 Jan 2014 - 13:28
CYTAT
DK 94 wiadukt Puszkina: przejazd zamknięty do 19 stycznia
2014-01-09, Aktualizacja: dzisiaj 12:11
DK 94 wiadukt Puszkina. Rozpoczął się kolejny etap prac na DK 94 w Strzemieszycach Wielkich. Po rozbiórce wiaduktu nad ulicą Białostockiego od czwartku rozbierana jest jego kolejna część, tym razem nad ul. Puszkina. Została ona zamknięta dla kierowców.
DK 94 wiadukt Puszkina: przejazd zamknięty do 19 stycznia
Przejazd ulicą Puszkina pod wiaduktem będzie zamknięty od czwarktu aż do 19 stycznia. Jedynym wyjątkiem będzie niedziela 12 stycznia, kiedy to w związku z finałem WOŚP jezdnia zostanie tymczasowo otwarta dla kierowców w godzinach 14.00 - 22.00. Potem jednaj znów będzie zamknięta.
Proponowany objazd będzie przebiegał ulicami: Strzemieszycką, DW790 do skrzyżowania z ul. Składową, Składową i Puszkina.
Wiadukty nad ulicą Puszkina i Białostockiego, które nie nadawały się już do eksploatacji będą zbudowane na nowo. Prace prowadzą drogowcy firm Banimex i Drog-Bud. Po zakończeniu rozbiórki, na czas odbudowywania obiektu na ulicy Puszkina wprowadzone będzie zwężenie.
Zmiany w kursowaniu autobusów
W związku z prowadzonymi pracami na dk 94 od 9 stycznia 2014 roku wprowadzony został objazd dla linii nr 84.
Linia nr 84 będzie skierowana ulicą Strzemieszycką i drogą wojewódzką nr 790:
Osiedle Mydlice Pętla – … – Strzemieszyce Przejazd Kolejowy II – Strzemieszyce Stacja Paliw – Strzemieszyce Małe – … – Tworzeń Huta Katowice.
Nie będą obsługiwane przystanki Strzemieszyce Strem i Strzemieszyce Cegielnia n/ż.
Rozkład jazdy zostanie zmieniony.
Dotychczasowe trasy objazdowe, które nie ulegną zmianie:
Linia nr 604 z parkingu hipermarketu Real wyjeżdża do ul. 11 Listopada, skręcą w nią w lewo, a następnie kieruje się ulicami W.Majakowskiego i Królowej Jadwigi:
Osiedle Mydlice Pętla – … – Reden Osiedle Mickiewicza – Dąbrowa Górnicza Real (tymczasowe stanowisko na parkingu hipermarketu) – Reden Osiedle Mickiewicza – Reden Aleja Majakowskiego – Reden – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – … – Osiedle Mydlice Pętla.
Linia nr 984 we wszystkich kursach kieruje się drogą wojewódzką nr 790, ul. Składową, Zakawie do tymczasowej pętli przed skrzyżowaniem z ul. Katowicką (przy skupie palet):
Osiedle Mydlice Pętla – … – Strzemieszyce Stacja Paliw – Strzemieszyce Małe – Strzemieszyce Zakawie – Strzemieszyce Zakawie Kapliczka – Strzemieszyce Zakawie Skrzyżowanie.
:)
Thu, 09 Jan 2014 - 22:33
^ brak źródła
Leszek
Thu, 09 Jan 2014 - 23:27
kolek
Sat, 11 Jan 2014 - 14:47
Czy mnie się tylko wydaje, czy do końca roku 2013 na dk94 mieli puścić ruch nowym odcinkiem? Nie wiadomo kiedy to nastąpi?
Leszek
Sat, 11 Jan 2014 - 23:46
W ostatnich artykułach była mowa o tym, że drugą nitkę mają zacząć wiosną - zapewne oznacza to, że wtedy planują skończyć pierwszą...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.