Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
Dami7
QUOTE(ewistafo @ May 28 2007, 16:43 ) *
Pod drogą 94 w tym rejonie jest wiadukt Wojska Polskiego a wcześniej zjazd z 94 z kierunku na Olkusz na stację bęzynową jak salon samochodowy. Gdyby wykorzystać ten zjazd i wiadukt oraz połączyć Wojska Polskiego z parkingiem Real drogą przez teren dawniejszego DZN (obok 94) około 500 m drogi, to skręt w lewo na skrzyżowaniu koło Reala można by rzeczywiście odciążyć. Bo jak zrealizują te opisane pomysły to ze Staszica do Reala będziemy jeździć przez Aleje Róż. Tak się martwią żeby ktoś jadąc 94 nie zauważył że przejechał przez Dąbrowę Górniczą, a nie daj Boże do niej skręcił. Uważam że prawdziwą zakałą jest skrzyżowanie przy Makro.

Szanowny Kolego, zjazd na stację "bęzynowa" jest terenem (prawdopodobnie) prywatnym, więc nic nikomu do niego... A teren po DZN też już chyba ma właściciela.
Podczas jednego z wielu (he, he, he) czatów zadałem PPP pytanie, czy i co zamierza zrobić, aby DG miała z prawdziwego zdarzenia zjazd do centrum z DK94. Uzyskałem odpowiedź na miarę kampanii wyborczej (zobaczymy, przeanalizujemy, zbadamy, itp.). Tymczasem życie pokazało, bez badań i analiz, że jest to jedna z najbardziej żywotnych potrzeb mieszkańców.
Powinno być kilka (najmniej trzy) bezpiecznych zjazdów z DK94 do miasta z kierunku od Katowic (lub - jak kto woli - na Olkusz)! Moje propozycje:
- za rzeczoną stacją benzynową, rozjazd na Starocmentarnej, w prawo do centrum (oczywiście poszerzenie Starocmentarnej i zmiana pierwszeństwa w rejonie Expo Silesia), w lewo pod wiaduktem - do Redenu
- drugi zjazd przy Realu, tu gdzie jest, oczywiście światła dostosowane do potrzeb mieszkańców Norwida, Mickiewicza czy Manhattanu oraz klientów Reala
- trzeci zjazd na Podlesiu, jest tu sporo miejsca, żeby wykombinować cóś rozsądnego dla mieszkających w Gołonogu
Bez takich (lub innych, lecz rozsądnych) rozwiązań, kiedy ruszy Expo dojazd do DG stanie się horrorem!
ewistafo
Twoje Dami7 spojrzenie jest bardzo logiczne, aż mnie bierze ciekawość za co nasi urzędnicy biorą pieniądze, nie widzą problemów, nie chcą czy nie potrafią ich rozwiązać, a może nikt od nich tego nie chce. Ile razy zjeżdżam z 94 w Zagórzu koło Schela wstyd mi za te dziury w zjazdówce zalane byle jak asfaltem. Lubię używać klawisza alt gdy piszę śtąd ćżąśąmi błędy w piśówńi.
prezes
a widzieliście ostatnio jak rozrysowali pasy na skrzyżowaniu starocmentarnej i Wojska polskiego? masakra, bardzo czesto zjeżdżam tam w kierunku od Expo pod wiadukt i teraz trzeba bardzo zwolnić i próbować zmieścić sie w beznadziejnie namalowanych pasach, uważam ze to bez sensu, widocznośc w tym miejscu była wystarczająca i nie trzeba było tego tak ograniczać.
ewistafo
Widziałem, Picasso by pozazdrościł tej płynnej linii, oszczędzają asfalt dlatego namalowali te wysepki.
Nie rozumiem tego, najpierw ktoś projektuje płynne połączenie dróg, a potem drugi to wszystko psuje malunkami na jezdni.
kwintosz
Fragment wypowiedzi PPP w Przeglądzie Dąbrowskim:
QUOTE
Już wkrótce w ciągu ul. Królowej Jadwigi, pomiędzy Rondem Merkury a skrzyżowaniem z ul. Wojska Polskiego będzie remontowany chodnik, którego powierzchnia asfaltobetonowa uległa degradacji. Zostanie ona zastąpiona kostką behatonową. Wzdłuż chodnika zostanie rozdzielony ciąg pieszy i rowerowy, co będzie stanowiło zaczątek osi ścieżek rowerowych w śródmieściu.
Mam rozumieć że to jest ten fragment od strony pizzerii Da Grasso w dół? W końcu, bo to środek miasta a nogi tam sobie idzie połamać.
Zastanawia mnie tylko o jaką oś ścieżek rowerowych chodzi?? Kiedyś coś było mówione o tym, że chcą poprowadzić je z Gołonoga wzdłuż Piłsudskiego, Królowej Jadwigi do centrum. Czy to o to może chodzić?? Ja się zastanawiam czy są w ogóle jakieś plany związane ze ścieżkami, czy to wszystko powstaje na zasadzie: aa robimy chodnik to może byśmy ścieżkę rowerową zrobili? O ile brak w połowie ścieżki nad Pogorią IV tak żeby objechać ją całą (fajnie by było), aż tak mi nie przeszkadza o tyle stan ścieżki na Pogorii III jest masakryczny. Nie wolelibyście asfaltowej drogi? Poza tym brakuje właśnie dojazdu z centrum np na Pogorię III a z niej dojazd do Zielonej. Wszystko to dzikie dróżki albo ulice. Ah pomarzyć można..
:)
QUOTE(kwintosz @ May 29 2007, 16:09 ) *
stan ścieżki na Pogorii III jest masakryczny. Nie wolelibyście asfaltowej drogi?


jasne ze wolelibysmy. Ekolodzy byli innego zdania i dzieki nim mamy co mamy. Na poczatku grzezlo sie w zwirze - szczegolnie z drugiej strony a niedlugo po sciezkach juz nie bedzie sladu.


PS. Szok!!!
na 3-pasmowce Kollataja miedzy Warpiem a "wlasciwym" Bedzinem PODNIESIONO dzis predkosc do 70km/h smile.gif

Jak na PL to niezwykle rzadko spotykane. Brak przestrzegania przepisow mamy tez dzieki niewlasciwym oznakowaniom, nadmiernym i zbednym ograniczeniom. Uczy to ignorowania ograniczen w naprawde niebezpiecznych miejscach.
Ciekawe co na to bedzinska policja??? Przeciez podniesiono predkosc na pewno na wniosek jakiejs bedzinskiej rady bezpieczenstwa ruchu, w ktorej sa policjanci. Wiec dlaczego od zawsze czyhali tam na 50km/h z radarami i fotoradarami??? Niech sie tlumacza wink.gif
mucha
Bardzo dobra ta wiadomość o ścieżce rowerowej prz Piłsudskiego. Oczywiście z kostki dauna zamiast asfaltu, ale cóż... lepsze to niż nic.
:)
QUOTE(mucha @ May 29 2007, 16:38 ) *
Oczywiście z kostki dauna zamiast asfaltu, ale cóż... lepsze to niż nic.


nie znosze tej kostki! Niedlugo caly kraj zakostkuja ta tandeta, jeszcze do tego tym samym wzorem. Niech sie ktos chociaz w naszym miescie wkoncu opamieta i uchroni przed tym kiczem. Nie wiem gdzie sobie wyrobili taki gust. Potem bedziemy plakac nad ta kostka kilkadziesiat lat zanim powoli zniknie.
Dami7
QUOTE(kwintosz @ May 29 2007, 16:09 ) *
Fragment wypowiedzi PPP w Przeglądzie Dąbrowskim:
Mam rozumieć że to jest ten fragment od strony pizzerii Da Grasso w dół? W końcu, bo to środek miasta a nogi tam sobie idzie połamać.
Zastanawia mnie tylko o jaką oś ścieżek rowerowych chodzi?? Kiedyś coś było mówione o tym, że chcą poprowadzić je z Gołonoga wzdłuż Piłsudskiego, Królowej Jadwigi do centrum. Czy to o to może chodzić?? Ja się zastanawiam czy są w ogóle jakieś plany związane ze ścieżkami, czy to wszystko powstaje na zasadzie: aa robimy chodnik to może byśmy ścieżkę rowerową zrobili? O ile brak w połowie ścieżki nad Pogorią IV tak żeby objechać ją całą (fajnie by było), aż tak mi nie przeszkadza o tyle stan ścieżki na Pogorii III jest masakryczny. Nie wolelibyście asfaltowej drogi? Poza tym brakuje właśnie dojazdu z centrum np na Pogorię III a z niej dojazd do Zielonej. Wszystko to dzikie dróżki albo ulice. Ah pomarzyć można..


Jeśli mnie pamięć nie myli, to pomysł ze ścieżką rowerową jest jeszcze z kadencji "przed-talkowej" (może toso potwierdzi lub zaprzeczy wink.gif ). A dalszy przebieg ścieżki rowerowej byłby chyba Plantami do przejazdu i potem w stronę PIII i Zielonej.
Dave
QUOTE(mucha @ May 29 2007, 16:38 ) *
Bardzo dobra ta wiadomość o ścieżce rowerowej prz Piłsudskiego. Oczywiście z kostki dauna zamiast asfaltu, ale cóż... lepsze to niż nic.



Aleś ja akurat wolę kostkę brukową! O ile mówimy o tej samej kostce, bo nie wiem co to jest ta "kostka behatonowa"! Przynajmniej łatwiej i taniej jest uzupełnić ewentualne ubytki no i tak kolorowo wygląda - kolorem tej kostki można oddzielić drogę dla pieszych od drogi dla rowerów ;-)
Marzy mi się porzadna i wydzielona ściężka dla rowerów od Parku Hallera przez skrzyżowanie na Alei Róż i w dół Królowej Jadwigi i potem na Planty i Pogorię np w jedną stronę oraz dalej Piłsudskiego do Gołonoga i Piekła w drugą stronę i byłby gicior!
Przy okazji oczywiście kompletnie wymienić asfalt na ulicach Królowej Jadwigi i Piłsudskiego oraz obok własnie chodnik tam, gdzie to nie było jeszcze robione i już by było duuuużo ładniej :)

PS. Jeśli chodzi o ten zjazd z DK94 do Reala i to skrzyżowanie, to nie zgadzam się z zakazem wyjazdu od Staszica w stronę Gołonoga! mad.gif
Natomiast na proponowane tu przez kogoś nowe zjazdy do centrum od strony Katowic to chyba nie ma co marzyć i nie ma kasy teraz na to, więc o tym ani nie marzę ani nie myśle - póki co chyba są ważniejsze sprawy na teraz do załatwienia, a ogromnych korków i utrudnień przy zjeździe do DG z DG94 koło Shella przecież nie ma - to po co teraz sobie tym głowę zaprzątać? ;-)
mały
QUOTE(Dave @ May 31 2007, 11:36 ) *
Aleś ja akurat wolę kostkę brukową! O ile mówimy o tej samej kostce, bo nie wiem co to jest ta "kostka behatonowa"! Przynajmniej łatwiej i taniej jest uzupełnić ewentualne ubytki no i tak kolorowo wygląda - kolorem tej kostki można oddzielić drogę dla pieszych od drogi dla rowerów ;-)

Niestety często takie chodniki zarastają później trawą (wyrastającą między kostkami), poza tym nieźle trzęsie jak się jedzie po kostce. Można ewentualnie ułożyć kostkę "do góry nogami" wtedy nie ma tego "sfrezowanego rantu" wink.gif (mam nadzieję że wiecie o co chodzi).
Dave
Jak jest dobrze wykonane to przez wiele lat się trzymie i nic między tą kostką nie wyrasta ;-)
Trząść też nie musi, ale tutaj możby akurat zrobić kostkę dla pieszych a obok wylać asfalt dla rowerów - byłoby naturalnie rozgraniczone, co jest dla kogo :)
:)
przydaloby sie cos zrobic z odwodnieniem wiaduktu na Al. Roz. Wlasciwie to jest to juz sprawa Sosnowca bo to kilka metrow za granica (na starszych planach DG wiadukt byl jeszce nasz wiec nie wiem jak sprytnie i dokladnie kiedy pozbylismy sie problemu tongue.gif).

Przejazd pod wiaduktem w kierunku Zagorza jest dzisiaj zalany. Prezjechalem lewa strona i bylo chyba wiecej wody niz do polowy kola. Na prawym pasie troche glebiej i odwazny gosc rozpedzil Poloneza i utknal na srodku, oczywiscie silnik zgasl laugh.gif
Wracajac niedawno widzialem ze straz nic nie wypompowala, ale chyba lekko ubylo. Ciekawe co by tam bylo po prawdziwym oberwaniu chmury.
KAMAZ
Proszę tylko nie kostka. Już mi się niedobrze robi od kostki. A juz w szczególności w dąbrowskim wykonaniu. Niech mi ktoś powie że ładnie wygląda kostka położona przed DH Centrum. Brudne, nierówno i kompletny brak planu ułożenia kostki (połowa w jedną stronę, od połowy w drugą). Zrobione na zasadzie: "Panowie! Kładziemy". Syf i tandeta. A spróbuj się jeden z drugim rowerem po tym przejechać. Trzęsie rowerem że ręce swędzą. Da się oczywiście położyć kostkę (odpowiednio lepszą) tak żeby wyglądało ładnie, schludnie i żeby nie raziło fuszerką. Ale bądźmy poważni. Kto w dąbrowie widział dobrą kostkę i ładnie położoną?
:)
tak jest. Jestem pierwszym wrogiem tej kostki. Do tego najgorszy wzor zle ulozony. Efekt - juz po kilku latach wyglada katastrofalnie.

A najwieksza glupota jest ukladanie tej kostki w zatoczkach autobusowych. Zatoczki powinny byc betonowe a najladniej ale i drozej - granitowe a szczeliny i podloze zabetonowane. Wtedy dobrze zrobione jest na wieki.
Kostka w nowej zatoczce kolo Damelu byla juz co najmniej 3 razy poprawiana i po kilku dniach od kazdej poprawki widac ze sie na nowo zapada.

Podsumuwjac kostka tego typu jest najgorsza tandeta i po prostu "wiocha". Gdzie ktos widzial cos podobnego w cywilizowanym miescie zachodu.
pulsatilla1214
Skoro tyle na temat kostki to dorzucę swój kamyczek biggrin.gif

Miedzy Intermarche a przystankiem autobusowym pod wierzbą biegnie miejski chodnik - z 10 lat temu połozono z wzorem - czerwone romby na szarym tle. Tak więc można ladnie i w DG.

A dziś Intermarche znalazło nowe zastosowanie dla sławetnej kostki tongue.gif Wyobraźcie sobie zrobiono z niej biegnące w kierunku wspomnianego chodnika schody rolleyes.gif Jak wiadomo ułożona kostka nie jest równej długości na zakończeniu, więc... ucięto co drugą w połowie biggrin.gif Niby nic nadzwyczajnego, ale... nie ma ŻADNEGO zabezpieczenia przy miejscu cięcia, jakiegoś ogranicznika. Tak więc "en face" schody te wygladają jak ceglany mur. Jaką obstawiacie żywotność takich schodów wink.gif ? To nawiązując do przeszłości dodam, że 20 m od tego miejsca było zasypane dziś przejście podziemne, w którym PRL schody zbudował z marmurowych i granitowych wielkich płyt...

Sama kostka jest równiez gorszej jakości niz ta układana tyle lat temu przez miasto, jakas taka toporna i brzegi ma ostre, a nie zaokrąglone.

----

a co do swędzenia rąk od jazdy po kostce nie przesadzajmy - po zjeździe starą, brukowaną kamieniem drogą w górach to dopiero jest swędzenie, zresztą bardzo zdrowe biggrin.gif
Krawiec
Wydawało mi się, że widziałem ciekawy wzór kostki, innej niż zazwyczaj widzimy w DG i Sosnowcu pod względem estetyki i jakości. Jest ona położona przed kościołem p.w. MBA (centrum)
kwintosz
Kilka dni temu nieco zmieniono oznakowanie poziome przy Dworcu PKP. Chyba zrobione nieco rozsądniej. Pojawiło się drugie przejście dla pieszych. Mimo wszystko sporo osób chodzi z przyzwyczajenia po staremu (stare "pasy" były kilka metrów od nowych).
:)
juz wiem skad do nas dotarla ta epidemia i plaga dokladnie tej kostki tongue.gif

Chabarowsk (dla tych co nie wiedza gdzie to lezy http://pl.wikipedia.org/wiki/Chabarowsk )







http://i141.photobucket.com/albums/r62/kharlam/0000ez7s.jpg

z grubo ponad 100 fotek stamtad kostki tej nie ma na kilku i na kilku pewnie jest pod sniegiem heh tongue.gif

widac ze to azjatycki wzor

a w miastach cywilizowanego swiata najczesciej jest po prostu tak:








Arbas
"Tak krawiec kraje, jak mu materii staje"
Jesteśmy za biedni na płyty z porządnego kamienia, więc mamy to, co mamy.
Wolę jakąkolwiek dobrze ułożoną kostkę, niż dziurawy a potem łatany asfalt.
pulsatilla1214
kamieniołomów w okolicy trochę jest... wink.gif Co prawda granit nieco dalej, ale... biggrin.gif Minusem płyt wapienych śliskość po deszczu... smile.gif

Przykładowo Wrocław granitem, bazaltem stoi wink.gif

..a do Chabarowska kiedyś z Gołonoga można było dojechać koleją... cool.gif
:)
chociaz w centrum mogliby sobie darowac te nieszczesna kostke. Pod DH Centrum wyglada to tragicznie i pod PKZ tez coraz gorzej - za kilka lat bedzie tak jak po przeciwnej stronie

Chodniki w miescie to podstawa, bez nich nigdzie nie zajdziemy wink.gif

i mam nadzieje ze kiedys doczekam zeby torowiska w DG wygladaly tak:



Przynajmniej w samym centrum od bazyliki do 3maja. Oczywiscie najpierw remont. Do tego tory sa dobrze wyciszone.
A jesli nie tak to zabetonowane, byle nie ta koszmarna kosta jak w Sosnowcu
kwintosz
To może wam przypadnie do gustu kostka z Libetu.. tongue.gif



To ta po lewej.. laugh.gif
Sebastian22
QUOTE(:) @ Jun 7 2007, 12:42 ) *
chociaz w centrum mogliby sobie darowac te nieszczesna kostke. Pod DH Centrum wyglada to tragicznie i pod PKZ tez coraz gorzej - za kilka lat bedzie tak jak po przeciwnej stronie

Chodniki w miescie to podstawa, bez nich nigdzie nie zajdziemy ;)

i mam nadzieje ze kiedys doczekam zeby torowiska w DG wygladaly tak:



Przynajmniej w samym centrum od bazyliki do 3maja. Oczywiscie najpierw remont. Do tego tory sa dobrze wyciszone.
A jesli nie tak to zabetonowane, byle nie ta koszmarna kosta jak w Sosnowcu


Jakie to miasto? Krakow? Poznan? Bo chyba widac rejestracja samochodu PO..... Bardzo ladnie.
:)
Poznan, tam jest juz duzo takich torowisk. W innych miastach tez juz pojawiaja sie podobne. I nie jest to zdjecie zrobione zaraz po remoncie a po 5 latach - ta trawa i torowisko ma 5 lat
Bartek
Takie torowiska u nas to marzenia nie do spełnienia, dlaczego? Ano dlatego że u nas w mieście (ale również regionie Sosnowiec, Katowice) nie dba się o tzw "małą architekturę" Więc takie zielone torowiska to po prostu S-F.

Ehh patrząc na takie fotki to człowiek wpada w deprche porównując sobie nasze torowiska sad.gif
:)
dramat - pomieszanie z poplataniem! Co ma do tego DTŚ? Co ma przebudowa DK1 na S1 do DTŚ? Gdzie te ogromne korki w Zabkowicach?
Jak mozna na drodze wojewodzkiej zakazac ruchu ciezarowek? Ludzie nie widzieli chyba prawdziwego ruchu...

QUOTE


Od wstrząsów pękają domy
dziś

Chcąc dostać się najkrótszą drogą z Dąbrowy do Zawiercia, Szczekocin i dalej w kierunku Kielc, kierowcy tirów muszą przejechać przez główną ulicę w dzielnicy Ząbkowice.

Mieszkańcy domów i bloków przy Armii Krajowej mają już dość uciążliwego hałasu, spalin, a przede wszystkim niszczenia nowego asfaltu, który po generalnym remoncie został położony na drodze zaledwie trzy lata temu. Dziś spękania i koleiny po wielotonowych ciężarówkach widać przede wszystkim przy kratkach ściekowych i krawężnikach.

- Nie da się normalnie żyć w takich warunkach. Nie możemy otworzyć okien, bo cały czas mamy jeden wielki huk, a jak ciężarówki ustawią się w rządku na czerwonym świetle, to już koniec. Nie wspominając już o tym, że w wielu domostwach po prostu pękają mury i ściany. A samochody jadą dzień i noc. I tak przez cały rok - podkreśla Anna Szafarska z Ząbkowic.

- Wolą jechać tędy, by ominąć posterunki celne, które są rozstawiane na drogach szybkiego ruchu. Jakieś ograniczenia jednak powinny być wprowadzone. Od lat mówi się też o obwodnicy, która miała powstać w rejonie Strzemieszyc, ale z tych planów nic nie wynika. A tymczasem my po prostu przez ten ruch nie możemy często wjechać samochodem na własne podwórka, bo tworzą się ogromne korki - dodaje Mirosława Wywiał.

Mieszkańców bulwersuje też stan nawierzchni, rozjeżdżonej przez ciężkie auta.

- Podobno już przy remoncie było wiadomo, że podkład pod drogę nie jest taki, jaki powinien być, ale mówiono nam wtedy, że wszystko będzie dobrze. Dziś asfalt się kruszy, zapada, więc coś chyba faktycznie jest nie tak - mówią ząbkowiczanie.

Lokalne władze znają problem, ale nikt nie jest w stanie powiedzieć, kiedy mogłyby ruszyć jakiekolwiek prace przy budowie Drogowej Trasy Średnicowej.

- Powiatowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapoznała się ze studium komunikacyjnym uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gminy Dąbrowa Górnicza, pozytywnie opiniując kilka propozycji zmian. Mają się one przyczynić od poprawy organizacji ruchu, w tym także wyprowadzenia go poza tereny zabudowane. Ustalony i zaakceptowany został przebieg DTŚ, pod kilkoma warunkami. Dla mieszkańców Ząbkowic najistotniejsze jest to, że ma zostać przebudowany węzeł DK-1 z ul. Ujejską, powstanie obwodnica sąsiedniej dzielnicy Tucznawa, a także połączenie Drogi Wojewódzkiej nr 796 ze skrzyżowaniem ulicy Roździeńskiego oraz ulicami Związku Orła Białego i Ząbkowicką - informuje Barbara Strózik z wydziału komunikacji i drogownictwa UM.

Urzędnicy zapowiadają też, że skontrolują stan nawierzchni ul. Armii Ludowej.

- Kontrole podczas bieżących objazdów dróg oraz przeglądy gwarancyjne dwa razy w roku nie stwierdziły tam uszkodzeń asfaltu. Skontrolujemy jednak wszystko raz jeszcze i w przypadku uchybień wykonawca zostanie zobowiązany do ich usunięcia - tłumaczy Barbara Strózik.


Remont po remoncie?

Ulica Armii Krajowej w Ząbkowicach doczekała się generalnego remontu. Trwał w latach 2001 - 2004. Zakres prac obejmował niemal całkowitą wymianę nawierzchni na odcinku do ul. Szosowej i wymianę sieci wodociągowej. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Boszko-Kozubski z Dąbrowy Górniczej, a całkowity koszt inwestycji na tym odcinku wyniósł 2 miliony 420 tys. zł. Zadanie podzielone było na cztery etapy i obejmowało prace drogowe, sanitarne oraz elektryczne. Droga została w kilku miejscach poszerzona (m. in. przy bardzo wąskim zjeździe w kierunku alei Zwycięstwa). Pojawiły się także nowe zatoczki dla autobusów.

To wszystko sprawiło, że mieszkańcy znacznie bezpieczniej i wygodniej poruszają się po swojej dzielnicy. Jeśli jednak kilkutonowe samochody nadal zamiast autostradami jeździć będą przez środek dzielnicy wkrótce potrzebny będzie kolejny remont.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni
kwintosz
W końcu... ohmy.gif Boże żeby to tylko był prawdziwy remont a nie łatanie dziur i poprawienie kilku płytek w chodniku...!!! wink.gif
QUOTE
Dzisiaj tj. 10 lipca rozpoczął się remont chodnika i nawierzchni na ulicy Kolejowej. W związku z tym kierowcy mogą napotkać w tym miejscu zwężenia jezdni. Remont potrwa ok. 3 tygodni. W najbliższych dniach rozpoczną się także prace remontowe na ulicy Idzikowskiego. Obejmą one remont chodnika i podobnie jak na Kolejowej konieczne będzie zwężenie pasa jezdni. Remont powinien zakończyć się w drugiej połowie sierpnia.


Szkoda że drogę zwężą, ale mam nadzieje że chociaż chodnik na kolejowej będzie lux.. bo póki co nogi sobie bym połamał tam już x razy..
:)
zaczeli podawac komunikaty wzorem Sosnowca :)

Droge zweza tylko na czas remontu chodnika a na stale zwezic sie nie da bo ledwo sie tam na tych 2 zakretach mijaja autobusy wink.gif
Ustawili juz znaki i poznakowali jezdnie. Ja nie uwierze dopoki nie zobacze. Tak samo pisali o remoncie ul Letniej - ta od Zielonej do Marianek i dodali ze obejmie latanie, a tam bylo max kilka dziur a cala droga pozapadana. Miala byc juz przebudowana i poszerzona ale oczywiscie przesunieto plany na przyszlosc.
Po tej zimie na Kolejowej nie ma dziur wiec nie wiem co maja naprawiac, za to cala jest zniszczona i nierowna. Przydaloby sie chociez lekkie zlagodzenie tych zakretow... Ciekawe czy doczeka sie jeszcze kiedykolwiek remontu nawierzchni, tamtedy bedzie przeciez biegla DTŚ i jesli nie teraz to juz chyba nigdy. Zaraz po Limanowskiego jest to chyba najbrzydsza ulica w miescie wlaczajac oczywiscie ich otoczenie i zabudowe. Chociaz te kamienice to juz prawie zabytki a na Limanowskiego to jakies lepianki.
prezes
QUOTE(:) @ Jul 10 2007, 22:53 ) *
... pisali o remoncie ul Letniej - ta od Zielonej do Marianek i dodali ze obejmie latanie, a tam bylo max kilka dziur a cala droga pozapadana. Miala byc juz przebudowana i poszerzona ale oczywiscie przesunieto plany na przyszlosc.

ostatnio połatali tam troche dziur, widać wyraźnie że coś robili, ale.... dalej jest to jedna z najgorszych dróg w mieście, nie da sie tam jechać szybciej niż 40km/h bo można zawieszenie urwać, a teraz latem, jak dużo ludzi jeździ na P4 na rolki, spacery, to jest nie do pomyślenia mad.gif
kwintosz
Może i na kolejowej nie ma dziur, ale jest strasznie nierówna - podczas deszczu tworzą się potworne kałuże, w dodatku w pobliżu chodnika (zresztą na nim samym także się tworzą kałuże takie dziury) więc można ładnie mokrym wyjść z przechadzki tamtędy. O ile fragment od tego łuku do stacji PKP jest w miarę szeroki i ok o tyle fragment od łuku w drugą stronę - do przejazdu kolejowego jest najgorszy. Tam jest najwięcej tych nierówności, chodnikiem tego czegoś obok jezdni nie można już nazwać, w dodatku sama jezdnia jest wąska nie mówiąc już o chodniku. Zobaczymy jak to im wyjdzie.. mam nadzieję że w październiku będę miał lepszy komfort dojścia na dworzec, bo w garniturze to wolałem jeździć autobusem co by nie być cały mokry i w błocie..
:)
QUOTE




Opóźnia się remont strategicznego dla miasta wiaduktu na DK-94
dziś

Zgodnie z podpisaną w ubiegłym roku przez miasto i Mostostal Puławy SA umową, od prawie dwóch tygodni kierowcy powinni już jeździć nową nitką wiaduktu.

Tymczasem tysiące samochodów w kierunku Olkusza i Krakowa codziennie nadal przemierza rozpadający się, stary most. Kierowcy mają jednak już dość objazdów, choć będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo zaraz po zakończeniu prac rozpocznie się rozbiórka drugiej części wiaduktu.
- Z tego co wiem podpory i konstrukcja są w fatalnym stanie. Szkoda tylko, że tak długo ten remont trwa. Ograniczenie prędkości i objazdy są kłopotliwe, a poza tym strach już jeździć po takiej nawierzchni - przyznaje Marcin Piotrowski, kierowca z Sosnowca.

Ekipy nie wyrobiły się na czas, bo najpierw zmieniona została forma konstrukcji z betonowej na stalową, a potem... przeszkadzała aura. Miasto nie będzie jednak egzekwować od wykonawców umownych kar za zwłokę, bo zdecydowało się 25 czerwca podpisać nowy aneks do umowy.
- Zgodnie z jego zapisami wiadukt południowy ma zostać dopuszczony do ruchu najpóźniej 20 lipca i liczymy, że ten termin zostanie dotrzymany - mówi Wojciech Mizerski, naczelnik wydziału inwestycji i projektów unijnych UM.

Czy z zakończeniem modernizacji uda się tym razem zdążyć? Na razie brakuje jeszcze części podkładu pod nawierzchnię. Trzeba także ułożyć nową nakładkę asfaltową. Kierownik budowy, Henryk Chincz, jest dobrej myśli.

- Robimy, co możemy, ale ostatnie częste opady deszczu pokrzyżowały nam plan robót. Montujemy właśnie balustrady, robimy ostatnie prace wykończeniowe konstrukcji, a od poniedziałku powinno się rozpocząć układanie nowej nawierzchni - podkreśla.

Druga część wiaduktu będzie już budowana inną techniką. Tym razem wszystko ma przebiegać sprawniej.
- Nie będziemy rozbierać po kolei starych filarów i wstawiać nowych, bo to długo trwa i w tym czasie nie można praktycznie nic zrobić. Po wyburzeniu pierwszych dwóch i zamocowaniu nowych podpór od razu rozpoczniemy układanie całej konstrukcji - tłumaczy kierownik Chincz.

Zgodnie z nowym aneksem druga część wiaduktu (w kierunku Sosnowca i Katowic) ma być gotowa najpóźniej do 20 grudnia tego roku, a ostatnie poprawki mogą potrwać tylko do końca grudnia.
Konsorcjum firm Mostostal Puławy SA oraz Karya sp. z o o wybrano bez przetargu, na co miasto uzyskało pozwolenie. Cała inwestycja będzie kosztować ok. 9,4 mln zł, z czego prawie połowę Dąbrowa Górnicza pozyskała jako dotację z ministerstwa transportu.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni
pulsatilla1214
swoją drogą dziwi mnie wspaniałomyślność miasta. jakby miało za wiele pieniędzy i samo nie płaciło kolosalnych odsetek wink.gif Umowa to umowa, a Mostostal Puławy niech zatrudni klimatologa jak mu polska aura nie pasuje, a nie staje do przetargów smile.gif

QUOTE
Druga czę¶ć wiaduktu będzie już budowana inn± technik±. Tym razem wszystko ma przebiegać sprawniej


o kurczę. budowa wiaduktu w DG umozliwiła firmie Mostostal Puławy wypracowanie nowej technologii wink.gif Stając do przetragu nie patrzyli co mają remontować i w jakim jest to stanie wink.gif ?

Anno Domini 2007 śmieszą tlumaczenia, ze "pogoda była nie taka jak trzeba" biggrin.gif Buduje się i na wiecznej zmarzlinie i dotrzymuje terminów wink.gif
mały
Jakiś czas temu zauważyłem, że zmienili ustawienie tych świateł na Granicznej. Teraz lewoskręt od centrum świecie się krócej, za to z gołonoga dłużej jest zielone światło. Szkoda tylko że tyle to musiało trwać.
:)
tak jest od kilku miesiecy i tym razem przesadzili w druga strone. Do skretu swieci sie czasem tak krotko ze nie zdarza nawet przejechac 3 samochody
ewistafo
Światła na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi i Wojska Polskiego. Wielokrotnie widziałem jak na tym skrzyżowaniu zapalały się światła czerwone dla ruchu we wszystkich kierunkach. Najczęściej dzieje się tak: samochody jadą ul. Królowej Jadwigi (zielone do jazdy na wprost), na lewym pasie stoją do skrętu na Wojska Polskiego(czerwone do skrętu w lewo), na Wojska Polskiego stoją(czerwone do jazdy na wprost) wtedy zapala się czerwone na Królowej Jadwigi (czerwone do jazdy na wprost) zatrzymując ruch, ale nie zapala się zielone dla lewego pasa (zielone do skrętu w lewo), nie zapala się też zielone na Wojska Polskiego (zielone do jazdy na wprost). W tym momencie wszystkie kierunki stoją - po czym zapala się zielone na Królowej Jadwigi (zielone do jazdy na wprost) puszczając ponownie ruch samochodów, który został zatrzymany, chociaż nie został puszczony z żadnego innego kierunku. Bez sensu, albo ja czegoś nie rozumiem???????????????
mydliczek
Hmmmmm wie ktoś coś o remoncie dalszej części pasażu na mydlicach? Zdaję się, coś się dzieje. Koło świateł na Ludowej wyjęli kilka płyt i ułożyli z boku, a fragment ten ogrodzili. Koło żłobka na Jaworowej usypano kilka górek rożnych materiałów (piasek itp.). W dodatku dzisiaj czy wczoraj znikły wszystkie ławki wzdłuż pasażu od świateł na Ludowej do bloku Legionów 115. Usłyszałem także rozmowę dwóch osób pokazujących na pasaż: "Widziałaś jak będziemy mieli ładnie?". Pozwoliłem sobie powiązać te dwie sprawy. Czyżby był jakiś projekt?
Oczywiście jeśli to prawda i już zaczynają to tylko się cieszyć. Wreszcie będzie można po ludzku przejechać rowerem i przejść bez potknięcia się biggrin.gif
Bartek
Dzisiaj od rana malowane są pasy na tym przejściu przez ul Piłsudskiego na wysokości MC'Donalda. Są nawet zamontowane barierki które są ułożone w taki sposób żeby nikt nie wszedł pod tramwaj tylko trzeba iść takim zygzakiem coś jak na dworcu PKP w centrum.
Zibar
Wywiad z dyrektorem oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach Krzysztofem Rajem
z portalu nowedrogi
QUOTE
Ruszą fronty na zaciszu, czyli o magistralach samochodowych na Śląsku

[...%<]
- Od czasu oddania do ruchu jednojezdniowego odcinka drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie bardzo rzuca się w oczy zaniedbanie sąsiedniego odcinka drogi krajowej nr 1 Podwarpie-Sulno, który nie spełnia wymogów stawianych drogom ekspresowym. Co dalej z tą dziurą w sieci?

- Na terenie Dąbrowy Górniczej mamy fragment 6 km, który nie spełnia warunków drogi ekspresowej i dlatego jest w gestii prezydenta miasta. Mamy więc nie tyle dziurę w sieci, co zmianę zarządcy drogi, co uniemożliwia nam wykonywanie prac na tym odcinku. Zatem kłopot jest podwójny. Ogłaszamy przetarg na opracowanie dokumentacyjne, które pozwoli na likwidację czterech skrzyżowań w jednym poziomie, wybudowanie w to miejsce jednego węzła, [...] trzech wiaduktów i kładki dla pieszych, co pozwoli podnieść parametry trasy do standardu drogi ekspresowej. Celem jest uzyskanie ekspresowego ciągu komunikacyjnego od Pyrzowic do Cieszyna. Budowa obejścia Skoczowa i modernizacja obejścia Cieszyna mają być skończone w tym roku. Trwają prace studialne dla odcinka Bielsko-Kosztowy. Zlecimy też zaprojektowanie trzeciego etapu budowy słynnej i drażliwej drogi do lotniska w postaci drugiej jezdni odcinka Pyrzowice-Podwarpie [dwa pierwsze etapy to węzeł w Podwarpiu i północna jezdnia między Pyrzowicami i Podwarpiem zrealizowane w latach 2002-2006 – red.]. W roku 2010 lub 2011 powinniśmy mieć dwujezdniową drogę ekspresową z Podwarpia do węzła z A1 w Pyrzowicach.
[...<]
mydliczek
Chyba wzięli się za sławne schody od świateł na Alei Róż w dół do Nemo
mały
Fajnie, że wreszcie zrobili to przejście koło McD. Ale chyba trzeba by pomyśleć o bezpieczeństwie pieszych. Wczoraj przechodziłem tamtędy i jakiś idiota jechał od strony Centrum ponad 100km/h a za nim drugi pajac ścigaczem. Myślę, że policja powinna zrobić jakąś akcję z "suszarką" i trochę ostudzić rajdowe zapały "łysych pał" i innych amatorów rajdów.
Bartek
Nowe przejście
[2007-08-03 15:05:38]

Na alei Piłsudskiego, w okolicy osiedla Manhattan i stacji paliw Jet, wyznaczono przejście dla pieszych. Mimo, że w pobliżu jest bezpieczne przejście podziemne mieszkańcy przebiegali przez drogę w niedozwolonym miejscu
Teraz na jezdni namalowano widoczne pasy a przed nimi ustawiono znaki informujące kierowców o przejściu dla pieszych. Pomimo dobrego oznakowania piesi przy przechodzeniu powinni zachować szczególną ostrożność. Przechodząc przez bardzo ruchliwe jezdnie mają do pokonania sześć pasów ruchu i tory tramwajowe. Apelujemy także do kierowców o rozwagę i zdjęcie nogi z gazu.

:)
alez dluuuuuugo trwalo wykonanie tego przejscia.


Konsorcjum Biuro Rozwoju Miasta Katowice i ŁAD Pracownia Projektowa
Urbanistyki i Architektury za 20 tys zl wykona prognoze ruchu na sieci drogowo-ulicznej
syzio
www.dabrowa-gornicza.org:
QUOTE
W związku z układaniem nowej nawierzchni na jezdni ulica Kolejowa została na kilka godzin wyłączona z ruchu.

Kierowcy jadący z dzielnicy Korzeniec do centrum powinni kierować się ulicami: Konopnickiej, Górników Redenu i Królowej Jadwigi.

Z ulicy Kościuszki do ulicy Konopnickiej można dotrzeć przejeżdżając obok Dąbrowskiej Fabryki Obrabiarek, następnie ulicami: Górników Redenu, Cieplaka, Starą, Kopernika.

Droga powinna zostać otwarta dla ruchu w godzinach popołudniowych.

Mogliby maznąć jeszcze Kościuszki do ronda, bo tam to koszmar! blink.gif
prezes
Aleje Majakowskiego zamknięte od strony redenu, wjazd zastawiony barierkami i znaki zakazu ruchu. Powód nieznany :)
Zibar
Pewnie zalało, jak przejazd pod stara 4 na Wojska Polskiego i parę innych miejsc. Niestety nie miałem aparatu, ale ilośc wody była imponująca blink.gif
mały
Nawet nikomu nie chciało się oznaczyć objazdu mad.gif . Chciałem wjechać w kolejową jadąc od Pałacu Kultury ale jakiś śmieszny pan z lizakiem stał na początku kolejowej i pokazywał że nie ma przejazdu. Po prostu szczyt profesjonalizmu w kwestii oznakowania. Ja dostawczakiem jakoś zawróciłem (choć musiałem się trochę nakręcić i przyblokować samochody jadące od Konopnickiej przez przejazd), ale co miałby zrobić kierowca "Tira". Wjechać prosto w Konopnicką i co dalej, szczególnie gdy nie zna miasta. dry.gif
:)
Kosciuszki nic nie mazna bo to ma zrobic Mayland.
Nowy chodnik zrobili tylko na odcinku od przejazdu do zakretu. Nawet fajny mimo ze z tej rosyjskiej kostki. Wzdluz kraweznikow zrobiono rynienki co nawet fajnie wyglada. Nie wiem czy teraz beda juz tak robic w calym miescie czy tylko w tych okolicach (Konopnickiej, kawalek Łączącej). Pewnie nic nie zrobia zeby chociaz minimalnie zlagodzic te "szykane" na ktorej mijanie z ciezarowkami i autobusami stanowi problem. Cos mi sie wydaje ze asfalt poloza tylko na tym krotkim odcinku obok nowego chodnika a przydalaby sie cala ulica. Tak samo chodnik dalej jest rozwalony, miejscamni go nie juz prawie nie ma a tam gdzie jest rosna z niego wysokie krzaki.
Ciekawe co z autobusami - maja przeciez przystanki pod dworcem i obok PKZ

--------------------
Ciekawe jak wczoraj wieczorem wygladal przejazd pod wiaduktem DK94 - za Al. Róż. Tam wystarczy wiekszy deszcz i juz rozlewiska. Tak jest od zawsze i nic nie zrobili

a tak wygladala nowa DTŚ a wlasciwie serwisowa gorna czesc
:)
podobno na Wojska Polskiego w wodzie utknal wczoraj autobus a wody przybywalo. Jakas baba apdla w panike, byla straz i ja wyciagala a jak inni to nie wiem bo bylo tam chyba wody do pasa biggrin.gif

QUOTE




Pasy już są, czas na sygnalizację świetlną
wczoraj

Przy skrzyżowaniu najbardziej ruchliwej drogi w mieście, czyli alei Piłsudskiego, z ul. Morcinka nareszcie pojawiło się dobrze oznakowane przejście dla pieszych. Mieszkańcy od kilku miesięcy zasypywali w tej sprawie magistrat pismami, bo przejście przez jezdnię do ogromnego osiedla Manhattan graniczyło tu z cudem. Teraz na drodze pojawiła się widoczna z daleka biało-czerwona zebra i znaki dla kierowców. Postawiono także barierki, które dodatkowo zabezpieczają przechodniów.

- W pobliżu jest przejście podziemne, ale w tym miejscu przebiegało przez jezdnię bardzo dużo osób, co groziło wypadkami. Teraz powinno być tutaj znacznie bezpieczniej, choć ostrożność trzeba zachować nadal, bo piesi mają do pokonania aż sześć pasów jezdni oraz tory tramwajowe - mówi Anna Zubko z dąbrowskiego magistratu.

Dąbrowianie są zadowoleni z nowego rozwiązania. - Dwa osiedla po dwóch stronach jezdni, a przejścia nie było żadnego. Kierowcy rozpędzali się tutaj strasznie. Mam nadzieję, że teraz będą uważać na przechodniów - podkreśla Małgorzata Malinowska, mieszkanka dzielnicy Gołonóg. Dla poprawy bezpieczeństwa przechodniów kolejna sygnalizacja świetlna powinna się pojawić u zbiegu al. Piłsudskiego z ulicami Tysiąclecia i Trzeciego Powstania Śląskiego. Wniosek o jej zainstalowanie został pozytywnie zaopiniowany przez Powiatową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego już w listopadzie ubiegłego roku.
(pas) - Dziennik Zachodni


na dresiarzach nie zrobi to zadnego wrazenia. Przechodnie beda mieli zludne bezpieczenstwo i to jest nieciekawe (ludzie bardziej uwazaja gdy przebiegaja na dziko). Mimo to dobrze ze powstalo i dzikie przejscie sie ucywilizowalo. Za 10 lat albo wczesniej pewnie nie bedzie sie dalo tam przejsc i bedzie musiala powstac tam i tak sygnalizacja :/ Dobrze byloby tam obecnie postawic stale skrzynki na fotoradar.

W WPI dalej nie ma sygnalizacji na Pilsudskiego/Tysiaclecia, jednak czytalem kiedys posiedzenie komisji w ktorym radny zglosil ja na nastepny rok. Musi to jeszcze zatwierdzic komisja budzetowa a potem RM. III Powstania wcale sie nie zbiega z Tysiaclecia a jest to boczna od Pilsudskiego gdzies w okolicach przejscia
:)
Na Kolejowej polozyli nowy asfalt jedynie na polowie jezdni a nie na calej szerokosci - wzdluz wyremontowanego chodnika. A dalej miejscami chodnik jest calkiem zniszczony a gdzie indziej wyrastaja z niego metrowe krzaki


www.dabrowa-gornicza.pl:

QUOTE
Miasto po burzy
[2007-08-08 11:09:14]


Na skutek wczorajszej burzy, która rozpętała się po południu nad Dąbrową konieczne były liczne interwencje Straży Pożarnej i pogotowia wodociągowego PWiK.
Najczęściej wezwania dotyczyły zalań piwnic i posesji. Burza powaliła także kilka drzew, na szczęście obyło się bez ofiar i poważniejszych zniszczeń. Potężne wyładowania atmosferyczne powodowały włączanie się alarmów. I tak w przypadku uruchomionego przez burzę systemu ostrzegawczego w Wyższej Szkole Planowania Strategicznego interweniować musiała Straż Miejska.
Najpoważniejszą szkodę burza wyrządziła w remontowanym budynku przy ul. Kondratowicza 6, gdzie zerwała prowizorycznie zabezpieczony dach. W budynku zalane zostało poddasze, strych oraz 5 mieszkań. Na miejscu zjawiła się Straż Pożarna i inspektor nadzoru budowlanego. Po tym zdarzeniu doraźnie zabezpieczono dach. Dalsze parce rozpoczęły się dziś rano.
Wiele dąbrowskich ulic było zalanych i przejazd przez nie był utrudniony. Powodem były bardzo intensywne opady deszczu i ograniczona przepustowość kratek kanalizacyjnych.
Wzmożone opady deszczu spowodowały, że pod zalanym wiaduktem na ulicy Wojska Polskiego utknął autobus miejski. Kierowca nie mógł samodzielnie poradzić sobie z wyjazdem i konieczna była interwencja pomocy drogowej. Dopiero jej przyjazd pozwolił na wyciągnięcie autobusu.
W związku z burzą pracownicy Ośrodka Dyspozycyjnego Prezydenta przyjęli 8 interwencji, Państwowa Straż Pożarna 10 a Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji odebrało 25 zgłoszeń indywidualnych.
Najwięcej zalanych piwnic i posesji odnotowano na ulicach: Staszica, Krasickiego, Majakowskiego, Mickiewicza, Stalowej i Przybylaka.

pk/az






To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.