Bathurst
Thu, 27 Dec 2012 - 15:30
No tak, dopóki właściciel nie szumiał to mógł korzystać z nielegalnego zjazdu. To, że nielegalnego to nie ma wątpliwości. Jak się okazało, że własciciel ma jakies komercyjne plany wobec swojej działki i że sprawa zaczyna się robić głośna to trzeba było sytuację uporządkować - pewnie taka była logika w GDDKiA.
Swoją droga to nie wierzę, że własciciel nie sprawdziłby czy jego zjazd jest legalny i że może być problem z prowadzeniem tam biznesu.
vacu
Thu, 27 Dec 2012 - 16:37
CYTAT(Bathurst @ czw, 27 gru 2012 - 16:30)

No tak, dopóki właściciel nie szumiał to mógł korzystać z nielegalnego zjazdu. To, że nielegalnego to nie ma wątpliwości. Jak się okazało, że własciciel ma jakies komercyjne plany wobec swojej działki i że sprawa zaczyna się robić głośna to trzeba było sytuację uporządkować - pewnie taka była logika w GDDKiA.
Swoją droga to nie wierzę, że własciciel nie sprawdziłby czy jego zjazd jest legalny i że może być problem z prowadzeniem tam biznesu.
Ja jak czytam takie rzeczy to mam nieodparte wrażenie, że odpowiednio pękata koperta załatwiła by sprawę i na to ktoś liczył
Dobrze, że coraz więcej ludzi zamiast po cichu dać kopertę idzie do mediów natomiast niedobrze, że opłacani z naszych podatków urzędnicy zamiast pomóc znaleźć rozwiązanie wyciągaja łapkę. Nie oskarżam nikogo personalnie, bo dowodów brak ale nie chce mi się wierzyć, że ktoś jest na tyle złośliwy ot tak, dla zasady...
GniecionY
Thu, 27 Dec 2012 - 19:12
Jeśli się nie mylę to sprawa rozwodzi się o następujące miejsce:
http://maps.google.pl/maps?q=50.318888,19....mp;t=h&z=16
prezes
Thu, 27 Dec 2012 - 21:06
właśnie o tą lokalizacje chodzi, tylko wydaje mi się, że tu chodzi o grubszą kasę za sprzedaż tych działek. Ostatnio już kilka widziałem dokładnie w tej okolicy na sprzedaż, wg MPZP w tym miejscu mogą być "TERENY PRZEMYSŁOWO-USŁUGOWE".
Tak na szybko znalazłem taką:
http://dom.gratka.pl/tresc/407-7981481-sla...c674c779098f9,1przejrzyjcie zdjęcia, wjazd chyba tez z łącznika
Bathurst
Thu, 27 Dec 2012 - 23:17
@Vacu też w pierwszej chwili pomyślałem, że chodzi o kopertę, tylko czy rzeczywiście tak jest w tym przypadku? Stawiam, tak 80 do 20 że jednak nie. Przecież ten właściciel zasugerowałby to w mediach a nie odwoływałby się do zaszłości z przed 50 lat ( słaba linia obrony tak sądzę).
Jak ten właściciel to sobie wyobrażał, że z drogi ekspresowej tak hop siup można zjechać gdzie bądź. Stare przysłowie mówi " jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze"...np. o pieniądze wyłożone na drogi asfaltowy zjazd do planowanej inwestycji
@Prezes tak sobie pomyślałem, że może to właściciel wystawił tą działkę na sprzedaż wiedząc że lipa jest z dojazdem
BTW lepszy bigos mamy z inwestycją przy Skwerze Katyńskim na Granicznej...jest inwestor, kupuje działkę, chce wybudować myjnię, inwestycja w zgodzie z planem zagospodarowania ale urzędnicy magistratu uważają, że jakoś nie wypada w tym miejscu, no bo co ludzie powiedzą
prezes
Fri, 28 Dec 2012 - 01:21
CYTAT(Bathurst @ czw, 27 gru 2012 - 23:17)

@Prezes tak sobie pomyślałem, że może to właściciel wystawił tą działkę na sprzedaż wiedząc że lipa jest z dojazdem
regularnie przeglądam oferty działek w Dąbrowie i w tej lokalizacji pojawiało się już kilka, mniejsze i baaardzo duże, mniej więcej od roku.
CYTAT(Bathurst @ czw, 27 gru 2012 - 23:17)

BTW lepszy bigos mamy z inwestycją przy Skwerze Katyńskim na Granicznej...jest inwestor, kupuje działkę, chce wybudować myjnię, inwestycja w zgodzie z planem zagospodarowania ale urzędnicy magistratu uważają, że jakoś nie wypada w tym miejscu, no bo co ludzie powiedzą biggrin.gif
też mi sie nie podoba ten pomysł, niedługo będziemy mieli myjnie na każdym rogu, a wizualnie nie są one zbyt ciekawe ;p tylko niestety trzeba było pomyśleć przy tworzeniu Planu Zagospodarowania, a nie teraz. Teraz to właściciel powinien dostać spore odszkodowanie za potencjalne straty, a miasto po raz kolejny sie ośmiesza, próbując nieudolnie naprawić coś co spieprzyli wcześniej.
Grzegorz-dg
Fri, 28 Dec 2012 - 11:52
Tak to jest prawda jeżeli urzędnicy miejscy wydawali zgodę na budowę w tym miejscu myjni samochodowej to co nie wzięli pod uwagę że tam jest miejsce pamięci że jedno z drugim nie pasuje tutaj myjnia a obok tego skwer.Przecież niedaleko jest myjnia samochodowa koło salonu renault a tu już kolejna na tym samym odcinku drogi.Wstyd dla władz miasta PREZYDENTA PODRAZY że w takim miejscu chcą zbudować myjnie samochodową a wystarczyło by ten plac zagospodarować postawić ławki ,nowe krzewy i juz by było estetycznie.
Bartek
Fri, 28 Dec 2012 - 12:04
Tylko że ten gość kupił działkę i dostał zgodę po czym miasto rakiem się wycofało bo nie wypada i zrobiło miejsce pamięci katyńskiej. Śmiech na sali dla prezydenta miasta. Mam nadzieję, że gość wywalczy ogromne odszkodowanie w sądach za takie traktowanie ludzi w tym mieście. Przypomnieć należy panu Podrazie i innym, że to ludzie są dla miasta, a nie miasto dla ludzi...
Grzegorz-dg
Fri, 28 Dec 2012 - 12:37
Ale z tego co pamiętam to takich pozwoleń budowlanych nietrafionych lokalizacji było więcej z róznymi typami usługowymi dopiero po wydaniu zgody urzędnicy miejscy się budzili że może to nie jest dobra lokalizacja.
vacu
Fri, 28 Dec 2012 - 17:47
@
Bathurst - może i masz rację. Jednak nawet wtedy uważam, że urzędnik po to zasiada w cieplutkim biurze aby
POMÓC obywatelowi a nie rozkładać ręce i mówić "nie da się". Jaki by nie był powód facet nie ma dojazdu do działki i kropka, rolą urzędnika jest pomóc mu znaleźć dojazd i raczej nie powinien być to dojazd przez teren jakiejś firmy. Nie musi być to też zjazd z ekspresówki. Ale ta barierka to już jest żywcem wołanie o kopertę, co innego nie zgodzić się a co innego złośliwie zastawić. Jakoś jak trzeba pomóc to niewielu urzędników jest tak skorych do błyskawicznego działania.
CYTAT
TW lepszy bigos mamy z inwestycją przy Skwerze Katyńskim na Granicznej...
To to już się nóż w kieszeni otwiera, pomijam kwestię czy myjnia tam będzie ładnie wyglądać - było o tym myśleć wcześniej i wykorzystać
etyczne sposoby zablokowania myjni kiedy był na to czas. Teraz to już jest po prostu żenujące. Inna rzecz to zamiłowanie Polaków do "miejsc pamięci", niedługo na każdym rogu będzie miejsce pamięci, pomnik papieża bądź jakiś kamień, płyta pamiątkowa... Jeśli już się chce coś takiego robić to są jakieś skwery, place gdzie z góry wiadomo, że nic nie powstanie, w dodatku niech do cholery należą do fundatora miejsca pamięci, no chyba by mnie szlag trafił jakby mi ktoś na działce postawił dajmy na to pomnik Kaczyńskiego bo miejsce wydaje mu się ładne. Ten chory kraj tkwi wciąż w dużym stopniu w głębokim PRL gdzie władze wyznają zasadę "co twoje to i moje, a co moje to nie rusz".
Reaper
Sun, 30 Dec 2012 - 14:33
Od jakiegoś czasu drażni mnie pewien szczegół gdy przejeżdżam przez Gołonóg.. Dlaczego skrzyżowanie Piłsudskiego/Kasprzaka/Wiśniowa nazwali rondem? Do Budowniczych Huty Katowice nic nie mam, ale instruktor mi zawsze wpajał, coby skrzyżowań z rondami nie mylić.
Leszek
Sun, 30 Dec 2012 - 14:44
Taka widać moda u nas - rondo Gierka w Sosnowcu też rondem nie jest...
johnydg
Wed, 09 Jan 2013 - 23:10
CYTAT
Gazeta Sosnowiec
Na przełomie lutego i marca sejmiki województw śląskiego i małopolskiego mają przyjąć wspólną strategię rozwoju. Samorządowcy liczą, że dzięki temu uda się m.in. skuteczniej realizować duże projekty, takie jak dostosowanie DK 94 do parametrów drogi ekspresowej.
Kluczowe przedsięwzięcia zaproponowane w projekcie to m.in. sieć centrów transferu innowacji oraz technologii w obu regionach, konsorcja innowacyjnej medycyny, szybkie połączenie kolejowe Krakowa z Katowicami oraz wspólna Karta Metropolitalna pozwalająca na korzystanie z usług publicznych w aglomeracjach krakowskiej i katowickiej.
Dzięki realizacji strategii tzw. Europol śląsko-krakowski ma być obszarem koncentracji innowacji i kreatywności, wyznaczającym trendy rozwojowe i wpisującym się w sieć najdynamiczniej rozwijających się metropolii europejskich.
Wśród potencjalnych wspólnych projektów jest m.in. budowa drogi ekspresowej z Katowic, przez Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą i Olkusz do Krakowa.
W rzeczywistości chodzi o dostosowanie prowadzącej m.in. przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą drogi krajowej nr 94 do parametrów ekspresówki. Oznaczałoby to m.in. likwidację skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz budowę nowych węzłów.
- Urząd marszałkowski konsultował już z nami listę miejsc, które w przyszłości wymagałby zmian i przebudowy - mówi Rafał Łysy, naczelnik wydziału promocji i informacji.
purz
Koncepcja ciekawa, ale moim zdanie raczej nie możliwa, usuniecie sygnalizacja świetlnej w zrobienie węzła koła reala odpad, bardzo mało miejsca, pozostałe sygnalizacje świetle nie stanowią aż takiego problemu. I jeszcze pozostaje kwestia hałasu, czy udało by się spełnić obecne rygorystyczne normy
juar_78
Wed, 09 Jan 2013 - 23:33
CYTAT(johnydg @ śro, 09 sty 2013 - 21:10)

CYTAT
Gazeta Sosnowiec
Na przełomie lutego i marca sejmiki województw śląskiego i małopolskiego mają przyjąć wspólną strategię rozwoju. Samorządowcy liczą, że dzięki temu uda się m.in. skuteczniej realizować duże projekty, takie jak dostosowanie DK 94 do parametrów drogi ekspresowej.
Kluczowe przedsięwzięcia zaproponowane w projekcie to m.in. sieć centrów transferu innowacji oraz technologii w obu regionach, konsorcja innowacyjnej medycyny, szybkie połączenie kolejowe Krakowa z Katowicami oraz wspólna Karta Metropolitalna pozwalająca na korzystanie z usług publicznych w aglomeracjach krakowskiej i katowickiej.
Dzięki realizacji strategii tzw. Europol śląsko-krakowski ma być obszarem koncentracji innowacji i kreatywności, wyznaczającym trendy rozwojowe i wpisującym się w sieć najdynamiczniej rozwijających się metropolii europejskich.
Wśród potencjalnych wspólnych projektów jest m.in. budowa drogi ekspresowej z Katowic, przez Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą i Olkusz do Krakowa.
W rzeczywistości chodzi o dostosowanie prowadzącej m.in. przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą drogi krajowej nr 94 do parametrów ekspresówki. Oznaczałoby to m.in. likwidację skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz budowę nowych węzłów.
- Urząd marszałkowski konsultował już z nami listę miejsc, które w przyszłości wymagałby zmian i przebudowy - mówi Rafał Łysy, naczelnik wydziału promocji i informacji.
purz
Koncepcja ciekawa, ale moim zdanie raczej nie możliwa, usuniecie sygnalizacja świetlnej w zrobienie węzła koła reala odpad, bardzo mało miejsca, pozostałe sygnalizacje świetle nie stanowią aż takiego problemu. I jeszcze pozostaje kwestia hałasu, czy udało by się spełnić obecne rygorystyczne normy
Do Olkusza to jeszcze. Co jednak dalej, przecież tam taką ekspresową należałoby wybudować od nowa chyba, bo droga idzie przez wioski.
matidg
Tue, 15 Jan 2013 - 13:05
CYTAT
Dąbrowa Górnicza: Miasto ogłosiło przetarg na remont DK 94 od granicy z Sosnowcem do Sławkowa.
2013-01-15, Aktualizacja: dzisiaj 11:43
Ponad 302 mln złotych. Tyle ostatecznie kosztowała będzie generalna przebudowa całego odcinka Drogi Krajowej nr 94 na terenie Dąbrowy Górniczej, od granicy z Sosnowcem, do granicy ze Sławkowem.
Miasto właśnie ogłosiło przetarg na tę ogromną inwestycję, która ma ruszyć już 15 marca br. A to oznacza, że wiosną i latem ogromne korki oraz utrudnienia w ruchu czekać będą na wszystkich kierowców, którzy z Katowic i Sosnowca kierować się będą w kierunku Olkusza, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Krakowa. Podobnie będzie także wyglądała sytuacja, kiedy pojedziemy w przeciwnym kierunku.
Będzie to obecnie największa inwestycja drogowa w mieście, a data jej zakończenia to koniec grudnia 2014. Perspektywa rozkopanych jezdni, wjazdów, zjazdów oraz wyburzenie i generalny remont wiaduktu w ciągu DK 94 w Strzemieszycach (nad drogą wojewódzką 790 do Ogrodzieńca) nie nastraja więc optymistycznie.
– Oj, nie wygląda to dobrze, bo DK 94 można szybko dojechać do Gołonoga, w kierunku dzielnicy Ząbkowice. Nie mówiąc już o wyprawach do Katowic, czy Krakowa. Jak będzie wolny tylko jeden pas, to całe miasto stanie – mówi Henryk Majchrzak, kierowca.
Cała inwestycja została zgłoszona do dofinansowania w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej pięć lat temu, ale dopiero w marcu 2012 r. projekt trafił z listy rezerwowej na właściwą. Teraz miasto finalizuje podpisanie umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Ma zagwarantowane 164 mln zł dofinansowania (jeśli dołoży VAT będą to 193 mln zł), czyli 85 procent pierwotnych kosztów całej inwestycji. Były one bowiem szacowane na nieco ponad 200 mln zł, ale ostatecznie będą wyższe o 100 mln zł.
Dlaczego?
– Zwiększył się zakres prac. Konieczne będzie wybudowanie kanału technologicznego wzdłuż całej drogi oraz budowa dodatkowego łącznika przy przebudowie DK 94 przy wjeździe do Strzemieszyc w rejonie Mikrohuty. Będziemy starać się, by udało się pozyskać 85 procent dofinansowania do kosztów tego przedsięwzięcia, bo takie są ustalenia – tłumaczy Lucyna Stępniewska z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.
Miasto musi się też spieszyć, bo dofinansowanie trzeba będzie rozliczyć do końca 2015 roku. – Ostatnim wymogiem przedstawionym miastu przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, który Dąbrowa musi spełnić przed podpisaniem umowy, to uzyskanie pozwolenia na budowę – mówi Henryk Zaguła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej. – Wniosek taki został złożony i obecnie oczekujemy na wydanie pozwolenia ZRID (Zezwolenia Realizacji Inwestycji Drogowej), które wydawane jest w oparciu o specustawę. Powinniśmy uzyskać je maksymalnie do końca lutego. Przetarg na prace budowlane został ogłoszony. Ze względu na krótki czas realizacji projektu musimy mocno zaryzykować i tak skoordynować rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy na dofinansowanie, aby już w marcu możliwe było wyłonienie wykonawcy i przekazanie mu placu budowy – dodaje.
yaku
Tue, 15 Jan 2013 - 23:41
vacu
Wed, 16 Jan 2013 - 09:16
CYTAT(yaku @ śro, 16 sty 2013 - 00:41)

No bez jaj :/ Wszyscy narzekają, że drogi są w tym kraju beznadziejne ale niech tylko pojawi się informacja o remoncie to jest dramat... No nie da się tych dróg naprawić ot tak, pstryk i gotowe

Ja widzę korzyści takie, że będzie droga bez dziur i kolein, przynajmniej przez jakiś czas. Polak chyba musi ponarzekać, droga dziurawa - wieszanie psów na władzy, że nie naprawia, droga naprawiana - wieszanie psów, że gehenna
luket
Wed, 16 Jan 2013 - 09:44
Nareszcie. Ktokolwiek jezdzi tamtędy w miarę często, wie jak ten remont jest potrzebny. Po każdej zimie dziury głębokie na kilkanaście centymetrów na niektórych odcinkach, trzeba jeździć slalomem. Jestem tylko ciekawy jak będzie wyglądał ten nowy węzeł z Wojska Polskiego. Czy on w ogóle powstanie tak jak pisano kilka miesięcy temu?
A do narzekających... Brak słów. Nie ma remontów - źle. Są remonty- jeszcze gorzej...
yaku
Wed, 16 Jan 2013 - 10:24
hehe a to mi się dostało ;P
A tak poważnie oczywiście , że remont się przyda ale wczytaliście się w treść?
Czas przewidziany jest bardzo krótki jak na tak potężny front robót.
Najświeższa sytuacja z PKZ... roboty wstrzymane. Tam po prostu stoi ogrodzenie kiedy otworza diabli wiedzą. Remont drogi jest potrzebny...ale z głową...a tutaj idą znowu po bandzie ..
Mówię poważnie bo dobrze wiecie , że mieszkam na Staszicu, samochodami jeżdzimy kilka razy dziennie... juz mi zamkneli skrzyżowanie co kosztuje mnie prócz straconego czasu ileś tam kasy więcej na benzynie bo zawracamy w lesie.
A teraz
jak rozwalą dwa skrzyżowania jednocześnie obok nas to ...ja p.....
vacu- Ty masz swoje problemy codzienne pod blokiem a ja swoje bądź bardziej wyrozumiały.
luket
Wed, 16 Jan 2013 - 10:59
CYTAT(yaku @ śro, 16 sty 2013 - 10:24)

A tak poważnie oczywiście , że remont się przyda ale wczytaliście się w treść?
Czas przewidziany jest bardzo krótki jak na tak potężny front robót.
Remont drogi jest potrzebny...ale z głową...a tutaj idą znowu po bandzie ..
Mówię poważnie bo dobrze wiecie , że mieszkam na Staszicu, samochodami jeżdzimy kilka razy dziennie... juz mi zamkneli skrzyżowanie co kosztuje mnie prócz straconego czasu ileś tam kasy więcej na benzynie bo zawracamy w lesie.
A teraz jak rozwalą dwa skrzyżowania jednocześnie obok nas to ...ja p.....
No to tylko zostaje wznosić modły, żeby przetarg wygrała firma, która sprosta wysokiemu tempu robót... Jeśli by tak się stało, to tylko lepiej, że będzie to zrobione szybciej.
Dla mieszkańców osiedla Staszica też będzie lepiej, jeśli powstanie jak najszybciej nowy zjazd.
Ja jeżdżę często w kierunku Łośnia i za każdym razem patrzę, czy z wiaduktu nad DW790 nie spadnie mi jakaś ciężarówka na głowę
Leszek
Wed, 16 Jan 2013 - 11:59
Najbardziej czasochłonny będzie remont wiaduktu, ale to można zrobić w mniej niż rok, a prace z wymianą nawierzchni nie są aż tak czasochłonne - pamiętam, że kiedy kilka lat temu remontowali DK1, kilkukilometrowe odcinki zajmowały kilka miesięcy (kompletna wymiana nawierzchni, od tłucznia poczynając).
Zibar
Wed, 16 Jan 2013 - 12:16
Czy ten remont będzie się wiązał z podniesieniem parametrów tej drogi do ekspresowej? Bo planowane koszty jak na 8 km drogi są ogromne. Zwłaszcza, że jeden wiadukt (za Mikrohutą) w ciągu jest już nowy, a ten nad al. Róż świeżo wyremontowany.
Leszek
Wed, 16 Jan 2013 - 13:13
Ten nad Aleją Róż to w ogóle jeszcze Sosnowiec, a nie Dąbrowa.
prezes
Wed, 16 Jan 2013 - 13:32
ciekawe rozwiązanie zaproponował ktoś kiedyś na forum skyscrapercity, mianowicie zamiast nowego zjazdu na Wojska Polskiego, zrobić wiadukt przy 11Listopada w miejscu obecnego skrzyżowania, a pod nim rondo z wyjazdami (w tym na Staszic). Tak, wiem, że nierealne, ale pomarzyć można
luket
Wed, 16 Jan 2013 - 16:11
Remont wiaduktu nad Aleją Róż był robiony w dość szybkim tempie, zwłaszcza południowa jezdnia, pamiętam, gdy jadąc tam zdziwiłem się, że tak szybko go otwarli...
A jeśli chodzi o parametry drogi ekspresowej to niestety pozostaje to w kwestii marzeń... Musiałoby powstać co najmniej kilka nowych wiaduktów od zera, a to są o wiele wyższe koszty. Zeszłotygodniowe wzmianki w gazetach o planach ekspresówki przez Olkusz to mrzonki...
Grzegorz-dg
Wed, 16 Jan 2013 - 18:02
Witam planowane koszty są ogromne prawie 300 ml zł ciekawe czym spowodowana jest taka ogromna suma remontu czy wielkością prac droga plus wiadukty czy drogimi materiałami użytymi do remontu drogi.Sam czas tego remontu też jest spory od 15 .03.2013 do 31.12.2014 ciekawe jaka firma wygra przetarg chyba któraś z tych dużych,na stronie UM w dziale Bip można przeczytać specyfikacje przetargu.
vacu
Wed, 16 Jan 2013 - 18:15
CYTAT(yaku @ śro, 16 sty 2013 - 11:24)

vacu- Ty masz swoje problemy codzienne pod blokiem a ja swoje bądź bardziej wyrozumiały.
.gif)
Ależ ja jestem wyrozumiały

Sam przez dwa lata i dwa remontowane mosty w Sosnowcu (a plotki mówią o trzecim niedługo) jeździłem do pracy 45 minut zamiast 20 z tym, że wk... urzając

się jednocześnie zdawałem sobie sprawę, że inaczej się nie da. Skoro jeździsz tamtędy to za dwa lata będziesz śmigać po równiutkim asfalcie
Leszek
Wed, 16 Jan 2013 - 18:59
Powiedzcie mi, wybory już tak blisko?
CYTAT
Marszałek ogłosił właśnie listę projektów, które mają największe szanse na unijne dotacje. To m.in. połączenie Dąbrowy Górniczej z Drogową Trasą Średnicową oraz budowa Śląskiego Parku Nauki.
Marszałek ogłosił w środę, że gotowy jest projekt Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Na liście strategicznych projektów znalazły się przedsięwzięcia za ponad 7,6 mld zł.
Na liście projektów kluczowych z zagłębiowskiej części regionu znalazła się budowa drogi łączącej Drogową Trasę Średnicową z Dąbrową Górniczą. Ogłaszając listę, przedstawiciele województwa nie sprecyzowali, ile miałby kosztować i jak byłaby sfinansowana ta część Drogowej Trasy Średnicowej poza unijną dotacją.
Wiadomo natomiast, że w sumie na osiem projektów (m.in. część drogi Racibórz - Pszczyna, drogę łączącą Drogową Trasę Średnicową z Dąbrową Górniczą oraz obwodnicę Pawłowic) trzeba będzie wydać prawie 3,5 mld zł.
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...na_dotacje.html
Zibar
Wed, 16 Jan 2013 - 19:49
To jest tak samo prawdopodobne jak info, że ponownie rozważane jest dokończenie drogi dwupasmowej między Olkuszem a Krakowem.
bzenek
Wed, 16 Jan 2013 - 22:45
CYTAT(luket @ śro, 16 sty 2013 - 11:44)

. Jestem tylko ciekawy jak będzie wyglądał ten nowy węzeł z Wojska Polskiego. Czy on w ogóle powstanie tak jak pisano kilka miesięcy temu?
Z tego co pisze w tej notce o przetargu węzła na ul.wojska Polskiego nie będzie.
To jest skandaliczna sprawa, że tak gigantyczna inwestycja jest objęta tajemnicą.
Studium dróg rowerowych, które nigdy nie powstaną było konsultowane kilka miesięcy.
A tu miesiąc przed rozpoczęciem robót cisza. Nikt nie wie czy mu się polepszy czy pogorszy.
CYTAT(prezes @ śro, 16 sty 2013 - 15:32)

ciekawe rozwiązanie zaproponował ktoś kiedyś na forum skyscrapercity, mianowicie zamiast nowego zjazdu na Wojska Polskiego, zrobić wiadukt przy 11Listopada w miejscu obecnego skrzyżowania, a pod nim rondo z wyjazdami (w tym na Staszic). Tak, wiem, że nierealne, ale pomarzyć można

Taaa... to rondo by musiało mieć 12 zjazdów/wjazdów i permanentny korek wokół

CYTAT(Leszek @ śro, 16 sty 2013 - 20:59)

Marszałek ogłosił właśnie listę projektów, które mają największe szanse na unijne dotacje. To m.in. połączenie Dąbrowy Górniczej z Drogową Trasą Średnicową oraz budowa Śląskiego Parku Nauki.
Niech on najpierw Stadion skończy.
prezes
Wed, 16 Jan 2013 - 23:25
CYTAT(bzenek @ śro, 16 sty 2013 - 22:45)

CYTAT(prezes @ śro, 16 sty 2013 - 15:32)

ciekawe rozwiązanie zaproponował ktoś kiedyś na forum skyscrapercity, mianowicie zamiast nowego zjazdu na Wojska Polskiego, zrobić wiadukt przy 11Listopada w miejscu obecnego skrzyżowania, a pod nim rondo z wyjazdami (w tym na Staszic). Tak, wiem, że nierealne, ale pomarzyć można

Taaa... to rondo by musiało mieć 12 zjazdów/wjazdów i permanentny korek wokół

nie sądzę, z ronda korzystaliby tylko wjeżdżający/zjeżdżający z 11Listopada i Staszica na DK94. Ruch Katowice - Olkusz po DK94 odbywałby sie nad rondem po wiadukcie.
johnydg
Thu, 17 Jan 2013 - 08:19
http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...=60107&js=1Pod tym linkiem można pobrać parę dokumenty, mapy, ogólnie opis jak będzie wyglądała DK 94 po przebudowie. W telegraficznym skrócie:
-Wybudowanie od nowa wiaduktu nad, DW 790, remont wiaduktów nas Wojska Polskiego, remont wiaduktu nad torami PKP i ulicami Puszkina i Białostockiego.
-Budowa nowych ekranów akustycznych na odcinku od wjazdu z ulicy Majewskiego, do Ulicy Białostockiego.
-W paru miejscach jezdnia będzie miała 3 pasy ruchu w jedną stronę
-Modyfikacja i remont odwodnienia drogi.
-Węzła z Wojska Polskiego nie będzie.
Najbardziej nie podoba mi się że nie wybudują łącznic Dk94 z Białostockiego, taki wjazd pomógł by zmniejszyć ruch na Majewskiego, i zwiększyć komfort jazdy.
Bathurst
Sat, 19 Jan 2013 - 21:58
CYTAT(johnydg @ czw, 17 sty 2013 - 08:19)

Najbardziej nie podoba mi się że nie wybudują łącznic Dk94 z Białostockiego, taki wjazd pomógł by zmniejszyć ruch na Majewskiego, i zwiększyć komfort jazdy.
Mnie się wydaję, że właśnie...zwiększyłby się ruch na Majewskiego. No i chyba kilka wyburzeń byłoby nieuniknionych.
Dodam jeszcze, że skrzyżowania mają być oświetlone lampami ledowymi. Może wymienią też na ledowe wzdłuż drogi? W każdym razie modernizację oświetlenia też obejmuje zamówienie. Szykuje się też całkiem spora wycinka drzew, ale bez jakiejś dużej straty dla przyrody głównie brzozy i topole. Najgrubsze drzewo do wycinki - topola kanadyjska - 307 cm w obwodzie.
johnydg
Sun, 20 Jan 2013 - 09:41
Cała droga będzie oświetlona 127 W lampami led, o regulowanej mocy. Zainstalowane również będą znaki zmiennej treść, ze stacjami pogody, oraz dwie wagi do dynamicznego ważenia pojazdów ciężarowych, zlokalizowane na jezdni w stronę Katowic przed wiaduktem nad DW 790, i drugą na jezdni w stronę Krakowa za skrzyżowaniem z 11 Listopada, ich zadaniem będzie wstępne preselekcja pojazdów przeciążonych resztą zajmie się pewnie ITD.
Sumaryczny koszt wycinki drzew ma wynieść 5 708 480,02 zł , a ilość wyciętych drzew wyniesie 1083 sztuk.
Grzegorz-dg
Sun, 20 Jan 2013 - 22:49
Przeczytałem informacje o tak dużej wycince drzew i jestem przerażony jak można tyle drzew wycinać przecież one tyle spalin pochłaniają a ile tlenu produkują.Czy konieczna jest tak duża ingerencja w drzewostan czy ktoś to logicznie przemyślał ,kto wydaje zgodę na tą wycinkę drzewostanu nasz wydział ekologi czy urząd wojewódzki napisze meila do urzędu jak to z tym jest.
Bathurst
Sun, 20 Jan 2013 - 23:23
Grzegorz bez paniki

To naprawdę nie są cenne gatunki ani jakieś wybitnie okazałe. Kasa z wycinki o której pisze tutaj johnydg zasili Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska ( lub Narodowy) a tam te pieniądze zostaną spożytkowane na cele związane z ochroną środowiska - np. dopłacą do wymiany pieców węglowych w jakimś mieście.
Weź pod uwagę, że ta liczba drzew ( często niedużych) jest rozrzucona na obszarze ładnych paru kilometrów. Ponadto część tych drzew i tak by się niedługo nadawała do wycinki - topole. Są to gatunki szybko rosnące, nietrwałe i obce ( w dodatku sadzone za komuny - co pewnie niektórych ucieszy i może sami chwycą za siekiery

)
yaku
Mon, 21 Jan 2013 - 02:23
wiem, że nie w temacie.. ale powiedzcie mi czemu te topole są wycinane bo w końcu nie wiem co z nimi jest nie tak?
Czy chodzi o to, że powodują alergie?
CYTAT
w dodatku sadzone za komuny - co pewnie niektórych ucieszy i może sami chwycą za siekiery )
bo chyba nie to

?
Leszek
Mon, 21 Jan 2013 - 07:47
Coś mi się kojarzy, że większość topoli po jakichś 30-40 latach zaczyna próchnieć, więc znacznie wzrasta ryzyko złamania. No i nic innego nie chce/nie może przy nich rosnąć.
olo
Mon, 21 Jan 2013 - 19:46
Zastanawiałem się gdzie wkleić nowy temat i na razie daję go tutaj. Admin niech zdecyduje co z nim zrobić. O co idzie? O zasady ruchu kołowego na naszych osiedlach. Są takie osiedla w Niemczech, Francji a i w Polsce też, gdzie przed wjazdem do osiedla zawieszone są tablice informujące o braku oznakowania pierwszeństwa na skrzyżowaniach. Ponieważ na naszych osiedlach takich tablic nie ma, wielu kierowców jeździ na zasadzie "moja szersza, to główna" A niejednokrotnie tak nie jest. Może przyda się taki wątek na forum dla odwiedzających nasze osiedla oraz tych młodych i starych driverów przekonanych do własnej znakomitej wiedzy o zasadach PoRD. Zaznaczmy więc takie "czarne punkty" a zacznę od Os. Kasprzaka i Morcinka. Proszę wybaczyć brak numerów bloków, ale postaram się możliwie czytelnie objaśnić.
1. Pierwsze skrzyżowanie przy Biedronce koło kiosku. Pierwszeństwa z pewnością nie mają kierowcy jadący od ulicy Kasprzaka
http://imageshack.us/photo/my-images/836/kasprzaka1.jpg/2. Skrzyżowanie drogi przy kościele z drogą od Biedronki, tu z pewnością nie mają pierwszeństwa jadący drogą od Biedronki do Tysiąclecia.
http://imageshack.us/photo/my-images/27/kasprzaka2.jpg/3.Droga osiedlowa na Os. Morcinka w kierunku od Ośrodka Pomocy Społecznej do ul Morcinka. Skrzyżowanie z drogą do parkingu przy bloku obok restauracji Astra. Ci jadący główną bo szerszą mogą się szczerze zdziwić...
http://imageshack.us/photo/my-images/802/morcinka.jpg/
Bathurst
Mon, 21 Jan 2013 - 20:18
To może załóżmy w Nasze Miasto oddzielny temat np. Drogi osiedlowe - przepisy drogowe albo coś podobnego i tam piszmy. Temat bardzo potrzebny i coś czuję, że nie jedna dyskusja przed nami
Będzie czytelnie i przejrzyście.
BTW pomysł z założeniem wątku o nawierzchni też jest OK
Leszek
Mon, 21 Jan 2013 - 21:03
CYTAT(olo @ pon, 21 sty 2013 - 19:46)

1. Pierwsze skrzyżowanie przy Biedronce koło kiosku. Pierwszeństwa z pewnością nie mają kierowcy jadący od ulicy Kasprzaka
http://imageshack.us/photo/my-images/836/kasprzaka1.jpg/2. Skrzyżowanie drogi przy kościele z drogą od Biedronki, tu z pewnością nie mają pierwszeństwa jadący drogą od Biedronki do Tysiąclecia.
http://imageshack.us/photo/my-images/27/kasprzaka2.jpg/Na tych dwóch skrzyżowaniach "z ostrożności procesowej" ustępuję (wyjeżdżając od strony naszego wieżowca do Kasprzaka w przypadku 1. i wyjeżdżając od strony Kościoła w przypadku 2.). Punkt 2. w ogóle może być mylący - czy jest to droga czy jednak parking, jeśli to drugie - wtedy wyjeżdżający z niego powinni ustąpić pierwszeństwa. A czy (wstyd przyznać, ale nie zwróciłem uwagi) przy wyjeździe spod kościoła na Kosmonautów stoi trójkąt?
Na tej samej zasadzie jadący III Powstania Śląskiego i Tysiąclecia przy światłach powinni ustępować wyjeżdżającym spomiędzy bloków
Leszek
Tue, 22 Jan 2013 - 08:35
Uzupełniam sam siebie

Przy wyjeździe spod kościoła na Kosmonautów stoi trójkąt.
endriug100
Tue, 22 Jan 2013 - 15:59
[/quote]
Na tej samej zasadzie jadący III Powstania Śląskiego i Tysiąclecia przy światłach powinni ustępować wyjeżdżającym spomiędzy bloków
[/quote]
W tych przypadkach na obu drogach są znaki o ustąp i pierwszeństwie.
Na drogach osiedlowych , parkingach, jak nie ma znaków to obowiązuje zasada "prawej ręki"
Ps. W warszawie 99% ulic takich jak np. III Powstania, Prusa, Szenwalda, Krasickiego, Szulc, w takich osiedlach to
skrzyżowania równorzędne
olo
Tue, 22 Jan 2013 - 17:29
Leszku, przy wyjeździe spod kościoła na ul. Kosmonautów stoi jeden znak za dużo. Zgadnij który. Ulica pod kościołem jest drogą z wydzielonymi miejscami parkingowymi. Nie ma tam wszak znaku "P" przy wjazdach.
matidg
Wed, 23 Jan 2013 - 14:45
CYTAT
Za 2 miesiące początek wartej 200 mln zł przebudowy DK 94Prawie dwa lata potrwa przebudowa 9 km drogi krajowej nr 94 w Dąbrowie Górniczej. Początek prac zaplanowano na połowę marca, zakończenie na grudzień 2014 roku. To będzie największy w ostatnich latach kontrakt drogowy w Zagłębiu.Rozmachem inwestycji przebudowę dąbrowskiego odcinka DK 94 można porównać z pracami trwającymi obecnie w Tychach. Polimex-Mostostal za prawie 150 mln zł (to o połowę mniej niż przewidywał kosztorys - przyp. red.) modernizuje tam 6,4 km drogi i już może ''pochwalić się'' wielomiesięcznym opóźnieniem.
W Dąbrowie Górniczej kosztorys opiewa na ponad 200 mln zł. Kto i za ile ostatecznie przebuduje drogę, okaże się za kilka tygodni.
Modernizacja DK 94 ma być kompleksowa, choć w jej ramach nie powstanie zapowiadany w zeszłym roku nowy węzeł w rejonie ul. Wojska Polskiego. To ułatwiłby kierowcom zjazd z DK 94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego.
- Program, z którego uzyskane zostało dofinansowanie przewidywał tylko i wyłącznie środki na remonty i przebudowy dróg w ramach istniejącego pasa drogowego - mówi Zbigniew Kubik z wydziału inwestycji miejskich. Dodaje, że miasto nie rezygnuje jednak na przyszłość z budowy węzła w tym miejscu. Póki co jednak, przebudowę czeka tylko wiadukt nad ul. Wojska Polskiego.
Kompleksowe prace obejmą odcinek od granicy z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem. Z ciekawostek warto wspomnieć m.in. o dobudowie od węzła z DK1 do skrzyżowania z ul. 11 Listopada trzeciego pasa umożliwiającego wykonywanie bezkolizyjnych prawoskrętów. Jak sensowna to zmiana, wiedzą dziś m.in. kierowcy wyjeżdżający na DK 94 z ul. Tysiąclecia.
Przebudowane zostanie także skrzyżowanie i łącznik DK 94 z ul. Majewskiego w rejonie Mikrohuty, co znacznie ułatwi wjazd na krajówkę mieszkańcom dzielnicy.
Przebudowa DK 94 w Dąbrowie Górniczej w 85 proc. ma być dofinansowana przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Przedstawiciele CUPT zapewniali pod koniec zeszłego roku, że to już tylko formalność, więc miasto postanowiło uprzedzić fakty i ogłosiło przetarg na prace. Ważne, by inwestycję udało się dokończyć przed końcem 2014 roku.
Gorzej, że miasto musi szybko znaleźć 15-procentowy udział własny. Tymczasem w tegorocznym budżecie zapisano tylko 5 mln zł na remont wiaduktu w ciągu DK 94 nad drogą nr 910.
- Obecnie trwają prace nad montażem finansowym dla projektu, więc w tej chwili trudno jednoznacznie wskazać, z której części budżetu będą pochodziły środki na wkład własny - powiedziała nam Janina Bronikowska-Radosz, skarbnik miasta.
Cały tekst:
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2InzZpdTM
Kamil_
Thu, 31 Jan 2013 - 12:21
Modrzejowska w Sosnowcu pięknie odśnieżona, a nasz deptak na 3-go Maja to plucha i błoto pośniegowe. Szkoda, bo czasem wystarczy naprawdę niewiele, żeby ludziom żyło się łatwiej i przyjemniej.
xMarcinx
Thu, 31 Jan 2013 - 13:07
Deptak? Deptak to był może kilka m-c po remoncie..
Kamil_
Thu, 31 Jan 2013 - 13:32
CYTAT(xMarcinx @ czw, 31 sty 2013 - 14:07)

Deptak? Deptak to był może kilka m-c po remoncie..
To była ironia z mojej strony
vacu
Thu, 31 Jan 2013 - 20:38
Prawda jest taka, że w tym roku z odśnieżaniem u nas kiepsko. Co mnie dziwi bo w latach ubiegłych to imho DG przewodziła w okolicy, tu były drogi w miarę utrzymane a w Sosnowcu czy Będzinie dalej białe. W tym roku na odwrót, u nas drogi białe a w tym samym momencie w Sosnowcu już prawie czarne :/ Zmieniła się firma odpowiedzialna za utrzymanie czy może obcięto budżet? Bo chyba to nie zima zaskoczyła drogowców w styczniu...
Bathurst
Mon, 04 Feb 2013 - 11:15
CYTAT
Dąbrowę Górniczą czeka kolejny kredyt?
(asz)/sosnowiec.info.pl
Do budowy drogi prowadzącej do terenów inwestycyjnych w Tucznawie władze Dąbrowy Górniczej bezskutecznie podchodzą od kilku lat. Jeszcze w ubiegłej kadencji samorządu urzędnicy tłumaczyli radnym, że liczącą 8 km trasę można wybudować jedynie w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Kredytowanie inwestycji z bankowych środków miało przyczynić się do przekroczenia ustawowych progów zadłużenia. Mimo wsparcia ze strony Ministerstwa Rozwoju Regionalnego z „PPP” nic nie wyszło. Przetarg trzeba było unieważnić. Teraz gospodarze Dąbrowy Górniczej powracają do koncepcji kredytu i przekonują, że...nie ma korzystniejszego rozwiązania.
W dąbrowskim magistracie oszacowano, że koszt budowy odcinka drogi do Tucznawy wyniesie ok.
reklama
83 mln zł. Prywatny inwestor miał drogę zbudować i utrzymywać przez 15 lat. W tym czasie miasto płaciłoby za jej użytkowanie. Taki montaż finansowy spowodował, że bilans inwestycji wzrósł do ok. 200 mln zł. Niestety najniższa oferta, którą złożono w przetargu wynosiła aż 245 mln zł. W tej sytuacji prezydent podjął decyzję o unieważnieniu postępowania. - Wyliczyłem, że 200 mln zł to jest maksymalny próg opłacalności. Nie mogliśmy sobie pozwolić na takie warunki przedsiębiorców. Coś jest chyba nie tak z przepisami o partnerstwie publiczno-prywatnym, bo nikt sobie nie może dać z nimi rady. Póki co nie wracamy już do tej konwencji – tłumaczył radnym Henryka Zaguła, wiceprezydent miasta.
Co dalej z inwestycją? Rozpoczęły się już rozmowy w sprawie dodatkowych 100 mln zł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, który udzielił już miastu 250 mln zł kredytu na uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej i remont Pałacu Kultury Zagłębia.
- Jeśli teraz pożyczymy 100 mln zł to na przestrzeni 15 lat będziemy musieli zwrócić 170 mln zł, więc jest rozwiązanie o wiele tańsze - przekonuje wiceprezydent Zaguła, dodając, że ostateczna decyzja powinna zapaść do maja.
Europejski Bank Inwestycyjny jest własnością 27 państw UE. Bank pozyskuje środki finansowe na rynkach kapitałowych i pożycza je, naliczając niskie stopy procentowe, z przeznaczeniem na projekty służące poprawie infrastruktury, dostaw energii lub norm środowiskowych zarówno w UE, jak i w krajach sąsiedzkich lub rozwijających się
http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/da...redyt,1,4,22590to czekamy do maja...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.