Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
CYTAT
naszemiasto.pl

Dąbrowa Górnicza trasy rowerowe: ponad 65 mln zł na udogodnienia dla rowerzystów

Dąbrowa Górnicza trasy rowerowe. Dąbrowa Górnicza ma szanse zamienić się wkrótce w miasto rzeczywiście przyjazne rowerzystom. A to wszystko dzięki projektowi „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza". Będzie polegał na rozbudowie infrastruktury rowerowej w mieście wraz ze stworzeniem węzłów przesiadkowych zintegrowanych z transportem rowerowym i komunikacją publiczną (autobusem, tramwajem) oraz koleją, czyli tzw. punktami bike and ride.
– Na razie przygotowujemy projekt do realizacji, która jest planowana w 2016 roku. Termin może brzmi nieco odlegle, ale warto wykorzystać tę szansę i już dziś wszystko odpowiednio przygotować – mówi Tobiasz Nykamowicz, oficer rowerowy w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Dzięki finansowemu wsparciu z Unii Europejskiej nasze miasto może pozyskać na ten projekt wielkie pieniądze. Wartość projektu będzie wynosić bowiem ok. 66 mln złotych z czego aż 85 procent, czyli 56 mln zł, to dotacja z pozakonkursowych środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych z obszaru: niskoemisyjny transport. Efekt? 30 kilometrów zmodernizowanych tras rowerowych w Dąbrowie Górniczej oraz 25 nowych węzłów przesiadkowych typu bike and ride. Co ważne, cały pomysł zmierza do tego, by sieć tras rowerowych połączyła nie tylko tereny typowo rekreacyjne, ale także dała szanse na dojazd rowerem do pracy, czy szkoły albo też przesiadki na autobus. Mieszkańcy będą mogli bezpiecznie dojechać rowerem do punktu przesiadkowego, np. zlokalizowanego w centrum miasta, zostawić swój rower na bezpiecznym parkingu rowerowym i dalej kontynuować podróż np. komunikacją miejską. Taki typ podróży jest bardzo popularny w miastach tzw. starej Unii Europejskiej i staje się coraz bardziej popularny w polskich miastach.

– Unia Europejska w perspektywie budżetowej 2014-2020 promuje zrównoważony transport, czyli transport którego ideą jest rozwój transportu rowerowego, komunikacji miejskiej oraz ruchu pieszego, zachęcając przy tym mieszkańców miasta do podróży efektywniejszymi i ekologicznymi środkami transportu, alternatywnymi do transport indywidualnego - samochodowego.
Takie działania mają za zadanie redukcję zanieczyszczeń motoryzacyjnych, zwiększenie komfortu i jakości życia mieszkańców – tłumaczy Tobiasz Nykamowicz.

Dąbrowa Górnicza trasy rowerowe: z osiedli do parków i nad jeziora



– Priorytet rozwoju transportu rowerowego w naszym mieście porusza przyjęta przez Radę Miejską w grudniu 2009 r. „Polityka Transportowa miasta Dąbrowa Górnicza”. Ponadto w 2012 roku opracowane zostało Studium Głównych Tras Rowerowych miasta Dąbrowa Górnicza, które było przedmiotem konsultacji, na których mieszkańcy zgłaszali swoje uwagi do opracowania. Przygotowując projekt będziemy kłaść nacisk na komfort i bezpieczeństwo dojazdu z osiedli na tereny rekreacyjne naszego miasta, czyli tzw. Pojezierze Dąbrowskie, Park Zielona oraz do planowanych punktów przesiadkowych bike and ride. Ponadto działania zwiększą bezpieczeństwo ruchu drogowego wszystkich uczestników ruchu: kierowców, rowerzystów i pieszych. Będziemy się starali zachęcać mieszkańców do aktywnego udziału w opracowywaniu tzw. planu mobilności, w którym rower jest tylko elementem intermodalnej podróży (wykorzystującej więcej niż jeden środek transportu). Wkrótce pojawią się pierwsze szczegóły – dodaje.

Skutkiem projektu zielonej mobilności ma być wzrost dostępności do komunikacji miejskiej, czy kolei, co wpłynie na podniesienie konkurencyjności transportu publicznego z korzyścią dla mieszkańców naszego miasta. Warto wspomnieć, iż główny ciąg komunikacyjny łączący Zagłębie Dąbrowskie z Katowicami (droga S86) w przeprowadzonym w 2010 roku generalnym pomiarze ruchu posiadała największe natężenie ruchu w Polsce. Wynosiło średnio aż 104 tys. 339 pojazdów na dobę, co powoduje iż w godzinach szczytu droga ta jest bardzo często zakorkowana, znacząco wydłużając czas podróży.

Informacje dotyczące projektu będą na bieżąco pojawiały się na stronie internetowej dabrowarowerowa.pl
Leszek
Oby owa "modernizacja" tras nie wyglądała tak jak pożal się Boże "droga dla rowerów" wzdłuż Królowej Jadwigi i dalej Piłsudskiego...
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Rowerowe miasto

Wiosenna aura sprzyja rowerowym przejażdżkom. W mieście miłośnicy dwóch kółek będą mogli korzystać z udogodnień – nowych pasów rowerowych, stojaków i stacji napraw.

Po obu stronach ul. Kosmonautów zostały wyznaczone pasy ruchu dla rowerów, dzięki którym odizolowany został ruch jednośladów od ruchu samochodów. Dodatkowo, po stronie liceum plastycznego został wyznaczony pas postojowy, gdzie zaparkować może ok. 20 pojazdów.

- Dodatkowe 31 miejsc parkingowych, w tym 2 dla pojazdów osób niepełnosprawnych, powstanie również na dotychczasowym łączniku ul. Kosmonautów z ul. Tysiąclecia. Łącznik ten zostanie wyłączony z ruchu, za wyjątkiem dwukierunkowego ruchu rowerowego, i zostanie przekształcony w parking. Poza stworzeniem nowych miejsc parkingowych i odseparowaniem ruchu rowerowego będzie to też rekompensata likwidacji pasa postojowego istniejących do tej pory na ul. Tysiąclecia w rejonie wyjazdu z Manhattanu. Jego miejsce zajmie pas ruchu dla rowerów – mówi Tobiasz Nykamowicz z wydziału drogownictwa UM.

- W najbliższych dniach pasy ruchu dla rowerów pojawią się również na całej długości ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego, przez skrzyżowanie z ul. Piłsudskiego, gdzie w przyszłości planujemy stworzenie śluz rowerowych, dalej przez rondo z ul. 11 Listopada, aż do skrzyżowania z ul. Podlesie. W miejscach, gdzie będzie to możliwe tworzone będą również pasy postojowe dla samochodów – dodaje.

W Dąbrowie pojawi się również 150 stojaków U – kształtnych. Część z nich jest już zamontowana: m.in. na pl. Wolności, przy Miejskiej Bibliotece Publicznej i Technicznych Zakładach Naukowych. Stojaki, ufundowane przez ArcelorMittal pozwalają na stabilne oparcie roweru i przypięcie go w trzech miejscach.

Przy dąbrowskich drogach rowerowych staną także samoobsługowe stacje naprawy.

-Już niedługo będzie można jeździć bez obawy i bez obciążającego rower zapasu narzędzi. Stacje wyposażone są w klucze, zestaw imbusów, łyżki do zmiany opon oraz pompkę z uniwersalną końcówką, która również może służyć do pompowania piłek. Będą m.in. na Zielonej i nad Pogorią III, obok hali „Centrum”, przy „Orlikach”, a także na terenie Eurocampingu w Błędowie – wylicza Paulina Wierzbicka z wydziału promocji UM.
Leszek
CYTAT(olo @ pon, 10 mar 2014 - 17:43) *
CYTAT(Leszek @ pon, 10 mar 2014 - 17:02) *
Mam tylko nadzieję że jak zrobią parking przy plastyku, stanie tam zakaz dla ciężarówek - najczęściej one tam teraz parkują...


Krawężniki jako ograniczniki boksów. Tylko i wyłącznie. Raz, że ciężarówki. Dwa, jest pewnik że wszelkiej maści blondyni i blondynki zaparkują 1:1


Stanowiska już wymalowane, prostopadle do krawężnika (od strony Manhattanu). Wieczorem stały na nich, wzdłuż oczywiście, dwie ciężarówki. Gdzie jest Straż Miejska?

Przy okazji - zrobili nową zebrę na Kosmonautów, właśnie przy skrzyżowaniu z łącznikiem/wyjazdem z osiedla. No i dobrze, i tak tam ludzie chodzili, przynajmniej może kierowcy będą bardziej uważać.
Grzegorz-dg
Na stronie nddgpl jest fotorelacja z malowania pasów rowerowych dużo estetyczniej wygląda to nowe oznakowanie na drodze bo było dość zniszczone lub wcale go nie było .Ciekawe jaka jest trwałość tego oznakowania .
Leszek
Na łączniku obok plastyka pojawił się zakaz wjazdu od strony Tysiąclecia (z wyłączeniem rowerów) i znak 'droga bez przejazdu' od strony Kosmonautów. A na parkingu znowu pięknie w poprzek ciężarówka z naczepą. Ponawiam pytanie - gdzie jest Straż Miejska? Chyba do nich nie dotarło, że same znaki nie wystarczą - trzeba jeszcze przez kilka tygodni regularnie wlepiać tam mandaty, żeby do kierowców samochodów ciężarowych coś dotarło...

BTW - ciekawe jakim zainteresowaniem będzie cieszyć się ten parking w nocy, sam obawiałbym się zostawić tam samochód.
olo
CYTAT(Leszek @ pon, 17 mar 2014 - 13:46) *
Na łączniku obok plastyka pojawił się zakaz wjazdu od strony Tysiąclecia (z wyłączeniem rowerów) i znak 'droga bez przejazdu' od strony Kosmonautów. A na parkingu znowu pięknie w poprzek ciężarówka z naczepą. Ponawiam pytanie - gdzie jest Straż Miejska? Chyba do nich nie dotarło, że same znaki nie wystarczą - trzeba jeszcze przez kilka tygodni regularnie wlepiać tam mandaty, żeby do kierowców samochodów ciężarowych coś dotarło...

BTW - ciekawe jakim zainteresowaniem będzie cieszyć się ten parking w nocy, sam obawiałbym się zostawić tam samochód.


Mam zdjęcie tej ciężarówki jak i kilku innych samochodów, które w ciągu 10 min wjechały w ulicę mimo zakazu. Nie rozumiem jednego. Po kiego diabła jest zakaz ruchu w przy wyjeździe z plastyka w kierunku Gołonoga. Przecież jadąc, niejako pod prąd, z ostatniego stanowiska w kierunku Kosmonautów, będę stanowił większe zagrożenie niż wyjeżdżając w Tysiąclecia. Co do policji i straży miejskiej. Jeżeli natychmiast nie zaczną interweniować, to cały ten biznes można będzie o pompkę rozbić.

http://zapodaj.net/ee66df97ebf43.jpg.html
Leszek
CYTAT(olo @ pon, 17 mar 2014 - 14:41) *
Nie rozumiem jednego. Po kiego diabła jest zakaz ruchu w przy wyjeździe z plastyka w kierunku Gołonoga. Przecież jadąc, niejako pod prąd, z ostatniego stanowiska w kierunku Kosmonautów, będę stanowił większe zagrożenie niż wyjeżdżając w Tysiąclecia


Ano właśnie, sensownie byłoby zrobić jednokierunkowy ruch na parkingu (wjazd od Kosmonautów, wyjazd na Tysiąclecia).
Grzegorz-dg
http://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosc-...wy_meeting.html . Wybiera się ktoś.
gregol
Mnie akurat bardziej interesuje inny fakt. Poziome pasy na wysokości wyjazdu z III Powstania Śląskiego są tak namalowane, jakby wyjazd miał być tylko w prawo... Jeśli chce się wyjechać w lewo, nie ma szans nie najechać na podwójną ciągłą. Jeśli się nie pojawi znak zakaz skrętu w lewo. To już wiadomo gdzie będzie zarabiał WORD.

Wątpię w celowość tego działania, ale w WORDzie już zacierają rączki pewnie.
luket
CYTAT
sosnowiec.gazeta.pl

Skrzyżowanie ul. 11 Listopada i Katowickiej (DK94) w Dąbrowie Górniczej zostało we wtorek zamknięte m.in. z powodu koniecznych do przeprowadzenia w tym miejscu prac wykończeniowych związanych z przebudową DK94.
Wjazd i wyjazd z DK94 ma być zamknięty przez trzy lub cztery dni. W tym czasie usunięta zostanie awaria sieci wodociągowej, przede wszystkim jednak na skrzyżowaniu układane będą ostatnie warstwy ścieralne. Wkrótce na przebudowywanym odcinku DK94 w Dąbrowie Górniczej ruch zostanie bowiem przełożony na wyremontowaną już jezdnię w kierunku Sosnowca.

Nieoficjalnie wiadomo, że jezdnia w kierunku Krakowa zostanie zamknięta 5 kwietnia. Przebudowa prawie 11-kilometrowego odcinka ma potrwać do końca roku.

Z powodu zamknięcia skrzyżowania, zmieniły się trasy linii autobusowych nr 634 i 984. Obie kursują teraz ul. Wojska Polskiego, Staszica i Majewskiego.



Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...t#ixzz2wJ0Il13e
gregol
CYTAT(olo @ pon, 17 mar 2014 - 14:41) *
Mam zdjęcie tej ciężarówki (...)
http://zapodaj.net/ee66df97ebf43.jpg.html


Panowie, proponuję trochę wyrozumiałości, na Kosmonautów i na tym łączniku już spory czas temu Duże znalazły schronienie na obowiązkową dla tachografu przerwę. Miejsce jest dobre, bo niedaleko dróg krajowych, a i bezpieczniejsze niż stanie przy drodze.

Kierowcy jeżdżą na styk, więc jeśli któryś ma z nich ostatnie minuty na zaparkowanie nie będzie zestawem szukał miejsca narażając się na karę dotkliwszą niż mandat za zignorowanie oznaczenia poziomego.
Do momentu aż kierowcy sobie nie rozpowiedzą na CB, że ta miejscówka jest nieaktualna takie sytuacje będą się zdarzać.

A co do auta wjeżdżającego na pamieć w zakaz ruchu. Niech pierwszy rzuci autem albo chociaż felgą, kto nigdy nie pojechał na pamięć..
Leszek
CYTAT(gregol @ wto, 18 mar 2014 - 12:31) *
CYTAT(olo @ pon, 17 mar 2014 - 14:41) *
Mam zdjęcie tej ciężarówki (...)
http://zapodaj.net/ee66df97ebf43.jpg.html


Panowie, proponuję trochę wyrozumiałości, na Kosmonautów i na tym łączniku już spory czas temu Duże znalazły schronienie na obowiązkową dla tachografu przerwę. Miejsce jest dobre, bo niedaleko dróg krajowych, a i bezpieczniejsze niż stanie przy drodze.

Kierowcy jeżdżą na styk, więc jeśli któryś ma z nich ostatnie minuty na zaparkowanie nie będzie zestawem szukał miejsca


100 metrów dalej jest duży pseudoparking - między wieżowcem Piłsudskiego 36 i Tysiąclecia (tam, gdzie zwykle cyrki się rozbijają), ciężarówki stoją tam odkąd pamiętam.
A z reguły stoją tam samochody na miejscowych rejestracjach (zwykle widuję SD lub SO), więc naprawdę nie powinno ich przerosnąć zaparkowanie tam.
olo
CYTAT(gregol @ wto, 18 mar 2014 - 12:31) *
CYTAT(olo @ pon, 17 mar 2014 - 14:41) *
Mam zdjęcie tej ciężarówki (...)
http://zapodaj.net/ee66df97ebf43.jpg.html


Panowie, proponuję trochę wyrozumiałości, na Kosmonautów i na tym łączniku już spory czas temu Duże znalazły schronienie na obowiązkową dla tachografu przerwę. Miejsce jest dobre, bo niedaleko dróg krajowych, a i bezpieczniejsze niż stanie przy drodze.

Kierowcy jeżdżą na styk, więc jeśli któryś ma z nich ostatnie minuty na zaparkowanie nie będzie zestawem szukał miejsca narażając się na karę dotkliwszą niż mandat za zignorowanie oznaczenia poziomego.
Do momentu aż kierowcy sobie nie rozpowiedzą na CB, że ta miejscówka jest nieaktualna takie sytuacje będą się zdarzać.

A co do auta wjeżdżającego na pamieć w zakaz ruchu. Niech pierwszy rzuci autem albo chociaż felgą, kto nigdy nie pojechał na pamięć..

Z jadących na pamięć to się pośmiać można, bo wtedy i z siebie się śmiejemy. Co do ciężarówek.Znam gościa, który parkował swój dłużycowy zestaw za przejściem koło Fraca ( w kier. DG). Dlaczego? Bo mógł od razu z towarem jechać rano i dłużej pospać. To są zestawy, których bazy są niedaleko. Kierowca ciężarówki na zdjęciu (rej. SD), wyszedł z niej, porozglądał się, zdjął kamizelkę odblaskową i poszedł w kierunku III PŚ. Jak myślisz, co by odpowiedział, gdybym mu zaproponował parking na Manhattanie. Zapewne to samo, co kierowcy i kierowczynie parkujące czterema kołami na chodniku pod moim blokiem. "Że tylko na chwilę i zaraz wracam".
Grzegorz-dg
Na ulicy Sobieskiego zauważyłem że trwa regulacja studzienek ulicznych .
bzenek
CYTAT(Grzegorz-dg @ wto, 18 mar 2014 - 12:33) *

Spotkanie ciekawe choć mało konkretów padło. Frekwencja dużo - krzeseł brakowało.

Oficer rowerowy z Krakowa miał zarąbiste okulary - chyba sobie takie sprawię smile2.gif

Z konkretów to:

- trwają prace nad uruchomieniem w DG quad'owiska żeby skanalizować adrenalinę quadowców w jednym miejscu,

- pasy rowerowe powstaną od Parku Podlesie do Al. Zagłębia ze śluzami rowerowymi na skrzyżowaniu z Piłsudskiego,

- w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych ruszy ?Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza". Podobnież już jest prawie załatwiony w procedurze pozakonkursowej. Urząd Marszałkowski nie miał uwag formalnych.

Powstanie 25 parkingów rowerowych i 35-40km prawdziwych dróg i pasów rowerowych. Konsultacje społeczne ruszą po zaklepaniu forsy w Katowicach.

- Nie ma już szans na drogę rowerową z Zielonej do Siemianowic w śladzie likwidowanej linii kolejowej.
Schenker sprzedał działki w śladzie.

- w przeglądzie dąbrowskim pojawia się porady jak ułożyć współżycie aut i rowerów.

- nie będzie już głupich ścieżek rowerowych w chodniku.

- od przejazdu w Gołonogu do Pogorii powstanie droga rowerowa inna niż ulica Parkowa. (przez Brzózki ?)

- jak się Lasy Państwowe ugną to powstanie trasa rowerowa z Podlesia do Strzemieszyc.

- Dyrekcja Wodna przymierz się do określenia granicy zalewania Pogorii 4 od strony Antoniowa. Będzie można domknąć rowerową pętlę wokół jeziora wzdłuż tej granicy.

Generalnie cieszy, że władze dojrzały do takich rzeczy jak U-stojaki rowerowe, zwężanie ulic, dopuszczanie rowerzystów w jeździe pod prąd i tworzenie stref Tempo 30 z szykanami dla aut.

Podobno takie rzeczy pojawią się w DG. Pewnie moi adwersarze z niedawnej dyskusji o rowerach i autach w DG zgrzytają zębami. celb (23).gif

Generalnie wszyscy zgodzili się, że tempo budowy dróg rowerowych i zwężania nie może być za szybkie bo... spowoduje agresję zmotoryzowanych.

Doświadczenia Krakowa wskazują, że lepiej powoli pracować u podstaw stopniowo budując współistnienie rowerów i aut.
Bez ograniczeń powinno się za to stawiać stojaki. Bo ludzie często by pojechali rowerem ale nie mają co z nim zrobić (gdzie przypiąć) u celu.

Goście z Krakowa opowiedzieli kilka ciekawostek.
Np. jak walczyć z dziko-parkujacymi ?
Zamiast głupkowatych słupków i barier stawiać... właśnie stojaki rowerowe. smile.gif
Nawet na "wykreskowanych/zamkniętych" odcinkach jezdni.

Bezczelnie wytknęli też prezydentowi, że stojak rowerowy przy Pentagonie nie nadaje się do użytku.

CYTAT(Leszek @ czw, 13 mar 2014 - 23:44) *
Przy okazji - zrobili nową zebrę na Kosmonautów, właśnie przy skrzyżowaniu z łącznikiem/wyjazdem z osiedla. No i dobrze, i tak tam ludzie chodzili, przynajmniej może kierowcy będą bardziej uważać.

No to jest równie rewolucyjna wiadomość co te pasy rowerowe.

Zamiast nasyłać policję i wlepiać mandaty zrobili zebrę w miejscu gdzie ludzie chodzą.

Uznam to za jaskółkę zdrowego rozsądku we władzach.
Może DG przestanie być miastem dla samochodów. ? smile.gif
xMarcinx
CYTAT(bzenek @ pią, 21 mar 2014 - 11:02) *
- Nie ma już szans na drogę rowerową z Zielonej do Siemianowic w śladzie likwidowanej linii kolejowej.
Schenker sprzedał działki w śladzie.


można odkupić lub inaczej wytyczyć trasę, bo pomysł połączenia z Siemianowicami jest rewelacyjny

CYTAT(bzenek @ pią, 21 mar 2014 - 11:02) *
- od przejazdu w Gołonogu do Pogorii powstanie droga rowerowa inna niż ulica Parkowa. (przez Brzózki ?)


patrząc na sytuacje ulicy Parkowej podejrzewam, ze ów inna droga będzie wytyczona przez samych wkurzonych kierowców, co albo muszą jechać przez bagno, albo grząski piach czy też urywać koło na dziurach.

Grzegorz-dg
To jest dobry sygnał ze strony urzędu że w mieście będą zmiany na lepsze w polityce rowerowej
Grzegorz-dg
Co zrobić z ulicą 3 go maja aby ograniczyć parkowanie ? i dewastacje samochody coraz bardziej zajmują każdy kawałek ulicy.http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/galeria/opis/dabrowa-gornicza-3-maja-parkowanie-znow-samowolka-na-ulicy.
Leszek
Wystarczyłoby:
a/ ograniczyć ilość zezwoleń na wjazd,
b/ ograniczyć godziny, w których te zezwolenia obowiązują,
c/ zacząć egzekwować przestrzeganie przepisów.
Bartek
Ostatnio podobny problem był w Katowicach na ul. Stawowej parkował kto chciał od dawna. Teraz pojawiły się znaki z zakazem, dostawcy mogą stać max. 15min, a mieszkańcy muszą mieć odpowiednie zezwolenie. No i straż miejska wzięła się do roboty, spisuje każdego, zakłada blokady i jakoś póki co jest spokój.

Natomiast jak w D.G. ma być dobrze, skoro nawet straż miejska nie jest w stanie sobie poradzić z takim problemem jak parkowanie na 3-go Maja? Wstyd i żenada.
:)
Z tymi pasami rowerowymi to fajnie, ale znowu znikąd donikąd. Znowu skończyć się może jak z innymi, kolejny fragment nie połączony z resztą.
Tymczasem jak parkują tam TIRy snf (51).gif http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec..._w_poprzek.html

CYTAT
gazeta.pl

Nowe miejsca parkingowe. Ciężarówki parkują w poprzek

Kierowcy ciężarówek, przyzwyczajeni do parkowania na łączniku ul. Kosmonautów i Tysiąclecia w Dąbrowie Górniczej, po wprowadzonych tam zmianach, zajmują po kilka miejsc parkingowych.
W zeszłym tygodniu łącznik zamienił się w parking, wymalowano nowe miejsca, a po obu stronach stanęły znaki zakazu ruchu w obu kierunkach. Wyjątkami są rowery. To część akcji, w ramach której na ul. Kosmonautów i Tysiąclecia wyznaczono drogi dla rowerów.

Problem w tym, że kierowcy ciężarówek przyzwyczaili się do parkowania na łączniku [często zostawiają tu auta na noc], a siła przyzwyczajenia sprawia, że teraz parkują w poprzek wymalowanych miejsc, zajmując po kilka z nich.

Na razie parking nie cieszy się specjalną popularnością, być może jednak sytuacja się zmieni, gdy przy wytyczaniu kolejnego odcinka drogi rowerowej zlikwidowane zostaną miejsca postojowego przy ul. Tysiąclecia.

- Wkrótce wjazd ciężarówek na łącznik w ogóle nie będzie możliwy, bo planujemy tam montaż słupków - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej.


Malują zwykłą farbą, to pewnie długo nie przetrwa.

Swoją drogą to miasto w tym roku zaoszczędziło bardzo na odśnieżaniu. Dziur też wyjątkowo mało. Mogliby zacząć je łatać. Zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na sprzątanie ulic i chodników, bo z tym jest bardzo źle, a teraz jeszcze gorzej przez rozkopane ulice z których brud roznosi się na wiele sąsiednich.

Do tego niech się wezmą wreszcie za oznakowanie poziome, tam gdzie jest dobry stan nawierzchni i nie będzie remontu przez lata to zamiast farby masa termoplastyczna i będzie spokój na długo.
Grzegorz-dg
Masą termoplastyczną jest chyba zrobiony odcinek Kościuszki pierw ulice w Centrum miasta żeby wizualnie to ładnie wyglądało jako zadbane ulice i bezpieczne dla kierowców .Ale masz racje jest to trwalsze oznakowanie.
prezes
właśnie sie okazało że ul. Białostockiego pod remontowanym wiaduktem jest od dzisiaj znowu zamknięta!! Bez żadnych wcześniejszych informacji!! dziesiątki samochodów podjeżdżają i zawracają, chyba nie tak powinno wyglądać zamykanie drogi.
Nawet jak ostatnio nagle zamknęli znowu skrzyżowanie DK94/11Listopada, to chociaż pare h wcześniej było info w internecie.

EDIT, 15:30:

Jest Informacja na ten temat w najnowszym Przeglądzie Dąbrowskim, szkoda tylko, że dostałem go dopiero teraz :/
Wiem, że niektórzy forumowicze otrzymują Przegląd wcześniej, informujcie proszę na łamach forum o tak ważnych rzeczach - od tego przecież jest.

A więc:
CYTAT
Ze względu na modernizację wiaduktu w rejonie ul. Białostockiego i Puszkina, od 21 do 27 marca zamknięty będzie przejazd pod nim ulicą Białostockiego. Od 31 marca do 2 kwietnia wyłączony z ruchu będzie odcinek pod wiaduktem na ul. Puszkina.
matidg
CYTAT
Dąbrowa Górnicza remont DK 94: zmiana organizacju ruchu 5 kwietnia!

Dąbrowa Górnicza remont DK 94. W pierwszy weekend kwietnia wszyscy kierowcy muszą przygotować się na całkowitą zmianę organizacji ruchu na remontowanej DK 94. Od soboty 5 kwietnia pojedziemy już nową nawierzchnią, po północnej nitce trasy, prowadzącej w kierunku Sosnowca i Katowic.


Dąbrowa Górnicza remont DK 94: zmiana organizacju ruchu 5 kwietnia!

– Obecnie trwają jeszcze ostatnie prace wykończeniowe, przed przekierowaniem ruchu na jezdnię w stronę Sosnowca. Zatwierdzana jest także tymczasowa organizacja ruchu na tym odcinku Drogi Krajowej nr 94, bowiem możliwy będzie już na nią zjazd między innymi od strony S1, prowadzącej od Częstochowy, a także z ulicy Tysiąclecia. Jedynym fragmentem, który trzeba będzie ominąć, to budowany od podstaw wiadukt nad ul. Puszkina i Białostockiego – mówi Dariusz Tokarczyk, zastępca dyrektora kontraktu z będzińskiej firmy Banimex, która remontuje DK 94 wspólnie z Drog-Budem. – Wkrótce zniknie także tymczasowe rondko, jakie powstało na drodze wojewódzkiej 790, koło wiaduktu w Strzemieszycach. Kierowcy będą mogli jeździć po nowym wiadukcie, jego północną nitką – dodaje.

Utrudnieniem dla kierowców będzie natomiast brak możliwości zjazdu z DK 94 na węźle z S1 w kierunku Ząbkowic i Częstochowy.

Po zmianach organizacyjnych ruch na DK 94 będzie wyglądał następująco:

• Skrzyżowanie DK94 z ul. 11 Listopada
(przy Realu) - przejezdne we wszystkich kierunkach.

• Rejon Staszica i Podlesia – utworzony zostanie tymczasowy prawoskręt w ul. Staszica, w rejonie ul. Świerkowej.

• Skrzyżowanie DK94 z ul. Tysiąclecia - możliwy wjazd w ul. Tysiąclecia, jadąc od strony Sławkowa. Będzie również możliwy wyjazd z ul. Tysiąclecia w kierunku Sosnowca.

• Węzeł DK94 z DK1 - jadąc od strony Sławkowa możliwy będzie zjazd z DK94 w kierunki na Cieszyn i na Częstochowę. Jadąc od strony Częstochowy możliwy będzie zjazd w kierunku Katowic. Jadąc od strony Cieszyna będzie możliwy zjazd w kierunku Katowic. Pozostałe zjazdy będą wyłączone z ruchu.

• Rejon Mikrohuty Zamknięty zostanie łącznik DK 94 z ul. Majewskiego. Dojazd do Mikrohuty poprowadzony będzie tak jak teraz, tymczasowym zjazdem za skrzyżowaniem w stronę
Sławkowa.

• Rejon wiaduktu nad ul. Białostockiego - ruch zostanie skierowany na jezdnię południową.

• Rejon wiaduktu nad DW790 – możliwy będzie przejazd we wszystkich kierunkach.

• Wjazd w ul. Anny i Zakawie – będzie możliwy tylko na prawoskrętach od strony Sławkowa. Wyjechać z nich będzie można tylko w prawo w kierunku Sosnowca.

Kompleksowa modernizacja dąbrowskiego odcinka DK94 rozpoczęła się w maju 2013 roku. Zakończenie
robót zaplanowano na październik 2014 roku. Koszt inwestycji wynosi 180 mln zł, z czego 153 mln zł to dofinansowanie unijne.

http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...e9bb05c06,1,3,5
Sebastian22
Fajnie ze w koncu do przodu z tym ale droga o takim ruchu po tymczasowej zmianie na nowy pas, gdy zacznie być on mocno eksploatowany, znów po pół rocznym okresie będzie nadawal się do remontu.....druga sprawa to niezbyt realny widze termin ukonczenia inwestycji ale to chyba najmniejszy problem ;P
kamillll
CYTAT(Sebastian22 @ wto, 25 mar 2014 - 01:01) *
Fajnie ze w koncu do przodu z tym ale droga o takim ruchu po tymczasowej zmianie na nowy pas, gdy zacznie być on mocno eksploatowany, znów po pół rocznym okresie będzie nadawal się do remontu.....druga sprawa to niezbyt realny widze termin ukonczenia inwestycji ale to chyba najmniejszy problem ;P



niektorym to sie nigdy nie dogodzi...a co maja wprowadzic przeprawe lotnicza czy calkowicie zamknac?
serio myslisz ze w pol roku nowy odcinek bedzie zajechany?
Sebastian22
CYTAT(kamillll @ wto, 25 mar 2014 - 09:11) *
CYTAT(Sebastian22 @ wto, 25 mar 2014 - 01:01) *
Fajnie ze w koncu do przodu z tym ale droga o takim ruchu po tymczasowej zmianie na nowy pas, gdy zacznie być on mocno eksploatowany, znów po pół rocznym okresie będzie nadawal się do remontu.....druga sprawa to niezbyt realny widze termin ukonczenia inwestycji ale to chyba najmniejszy problem ;P



niektorym to sie nigdy nie dogodzi...a co maja wprowadzic przeprawe lotnicza czy calkowicie zamknac?
serio myslisz ze w pol roku nowy odcinek bedzie zajechany?

Mysle ze bedzie, moze nie calkiem ale bedzie
DG_User
Ja myślę, że przetrwa praktycznie bez śladu smile.gif
Leszek
Na środku wyjazdu z łącznika przy plastyku w Tysiąclecia postawione zostały słupkopachołki - takie jak przy wysepkach z przejściami dla pieszych (rozdzielają pasy dla rowerów) - to powinno uniemożliwić przejazd samochodom (a jeszcze chyba w poniedziałek widziałem cwaniaka jadącego tamtędy na durch).
Grzegorz-dg
Dzisiaj widziałem jak Skanska robiła regulacje studni /kanałów/ w pasie drogi na wysokości Huty Bankowa i na pasie drogi po przeciwnej stronie gwarancja jeszcze chyba jest na ten odcinek drogi?. Panowie oglądali również na przejezdzie tramwajowym wykruszony asfalt na łączeniu drogi i torów tramwajowych który jest do naprawy.
pawlacz
A ciekawe kiedy wpadną "fachowcy" z firmy WPRD i poprawią studzienki na nowej drodze od ronda w centrum do merkurego. Te po stronie PZU zapadają się jak tylko mogą... Powtórka z rozrywki.
matidg
CYTAT
Dąbrowa Górnicza nowe ronda: ronda za małe, trudno po nich jeździć

Dąbrowa Górnicza nowe ronda. Jak nie było w naszym mieście rond, tak nie było. I nikt nie marudził, że jeździ się źle. Nawet miejscy urzędnicy podkreślali, że wszystko jest w porządku, wystarczy tylko nieco lepiej zadbać o tak zwaną "zieloną falę". Dzisiaj mamy zwrot koncepcji o 180 stopni i gdzie tylko się da, to funduje się kierowcom ronda lub bardziej coś, co je przypomina.

Dąbrowa Górnicza nowe ronda: ronda za małe, trudno po nich jeździć

Dąbrowianie i wszyscy, którzy jeżdżą po naszym mieście, nie mogą się nadziwić, skąd nagle ta miłość do ruchu okrężnego. Zwłaszcza, że zaproponowane koncepcje nie tylko pogorszyły bezpieczeństwo na drogach, ale denerwują już też samych radnych.

Takie właśnie "twory" powstały m.in. na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z Konopnickiej, na ul. Konopnickiej, a ostatnio również na Piekle. Wiele do życzenia pozostawia również rondo na ul. Legionów Polskich, przy zjeździe do Kauflanda. Wszystkie są za ciasne, więc trzeba jeździć po nich niemal przez środek, a do tego część jest nieforemnych, co utrudnia manewrowanie.

- Panie, przecież tu wszyscy jeżdżą jak chcą. W bok, prosto przez wysepkę. Tylko słychać piski opon i wyzwiska - mówi o rondku przy Centrum Handlowym Pogoria Maciej Strzelec. To samo myślą radni. - Przecież te ronda są tylko obiektem kpin. Czy naprawdę nie można zrobić ich porządnie - stwierdził radny Tadeusz Orpych. Wtóruje mu przewodnicząca Rady Miejskiej, Agnieszka Pasternak: - W Rybniku rond jest wiele, ale wyglądają normalnie. We Francji też nie mają z tym problemu, a u nas jakoś to dziwnie się układa. To rondo na Piekle wymaga chyba poprawek.

Dąbrowa Górnicza nowe ronda: jak będzie trzeba, to będą poprawki


I zgadza się z tym nawet sam prezydent Zbigniew Podraza. - Kiedy wyprowadzi się stamtąd Cutirion można będzie pomyśleć o korektach - stwierdził.Generalnie urzędnicy upierają się jednak, że te nasze rondka spełniają wszystkie normy. Może i tak, ale jeździć się po nich nie da. No, bo co to za rondo, po którym rzeczywiście trzeba jeździć na wprost, bo inaczej wjedziesz w krawężnik albo inny samochód. - Ronda mają przede wszystkim spowalniać ruch w określonych miejscach i to zadanie spełniają - tłumaczą urzędnicy.

Powinny być jednak znacznie większe, co podkreślają z kolei dąbrowianie. Dziś normalne ronda mamy tak w zasadzie tylko w centrum miasta, na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Sobieskiego oraz w Łośniu, gdzie część pasa dla ruchu jest tylko w małym stopniu wyłożona kostką.

A niemal wszystkie inne dąbrowskie ronda to w połowie asfalt, a w połowie kostka. Pozostaje więc mieć nadzieję, że nowe rondo na skrzyżowaniu ul. 11 Listopada i Majakowskiego też będzie normalne.

Na ronda stawia też Częstochowa. Tylko w ramach przebudowy ulicy Warszawskiej i Rędzińskiej, powstanie pięć nowych rond.
vacu
CYTAT
Takie właśnie "twory" powstały m.in. na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z Konopnickiej

Hmm..., gdzie Kościuszki krzyżuje się z Konopnickiej?
CYTAT
Dziś normalne ronda mamy tak w zasadzie tylko w centrum miasta, na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Sobieskiego

olo
CYTAT(matidg @ pią, 28 mar 2014 - 16:11) *
CYTAT
Dąbrowa Górnicza nowe ronda: ronda za małe, trudno po nich jeździć

Dąbrowa Górnicza nowe ronda. Jak nie było w naszym mieście rond, tak nie było. I nikt nie marudził, że jeździ się źle. Nawet miejscy urzędnicy podkreślali, że wszystko jest w porządku, wystarczy tylko nieco lepiej zadbać o tak zwaną "zieloną falę". Dzisiaj mamy zwrot koncepcji o 180 stopni i gdzie tylko się da, to funduje się kierowcom ronda lub bardziej coś, co je przypomina.

Dąbrowa Górnicza nowe ronda: ronda za małe, trudno po nich jeździć

Dąbrowianie i wszyscy, którzy jeżdżą po naszym mieście, nie mogą się nadziwić, skąd nagle ta miłość do ruchu okrężnego. Zwłaszcza, że zaproponowane koncepcje nie tylko pogorszyły bezpieczeństwo na drogach, ale denerwują już też samych radnych.

Takie właśnie "twory" powstały m.in. na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z Konopnickiej, na ul. Konopnickiej, a ostatnio również na Piekle. Wiele do życzenia pozostawia również rondo na ul. Legionów Polskich, przy zjeździe do Kauflanda. Wszystkie są za ciasne, więc trzeba jeździć po nich niemal przez środek, a do tego część jest nieforemnych, co utrudnia manewrowanie.

- Panie, przecież tu wszyscy jeżdżą jak chcą. W bok, prosto przez wysepkę. Tylko słychać piski opon i wyzwiska - mówi o rondku przy Centrum Handlowym Pogoria Maciej Strzelec. To samo myślą radni. - Przecież te ronda są tylko obiektem kpin. Czy naprawdę nie można zrobić ich porządnie - stwierdził radny Tadeusz Orpych. Wtóruje mu przewodnicząca Rady Miejskiej, Agnieszka Pasternak: - W Rybniku rond jest wiele, ale wyglądają normalnie. We Francji też nie mają z tym problemu, a u nas jakoś to dziwnie się układa. To rondo na Piekle wymaga chyba poprawek.

Dąbrowa Górnicza nowe ronda: jak będzie trzeba, to będą poprawki


I zgadza się z tym nawet sam prezydent Zbigniew Podraza. - Kiedy wyprowadzi się stamtąd Cutirion można będzie pomyśleć o korektach - stwierdził.Generalnie urzędnicy upierają się jednak, że te nasze rondka spełniają wszystkie normy. Może i tak, ale jeździć się po nich nie da. No, bo co to za rondo, po którym rzeczywiście trzeba jeździć na wprost, bo inaczej wjedziesz w krawężnik albo inny samochód. - Ronda mają przede wszystkim spowalniać ruch w określonych miejscach i to zadanie spełniają - tłumaczą urzędnicy.

Powinny być jednak znacznie większe, co podkreślają z kolei dąbrowianie. Dziś normalne ronda mamy tak w zasadzie tylko w centrum miasta, na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Sobieskiego oraz w Łośniu, gdzie część pasa dla ruchu jest tylko w małym stopniu wyłożona kostką.

A niemal wszystkie inne dąbrowskie ronda to w połowie asfalt, a w połowie kostka. Pozostaje więc mieć nadzieję, że nowe rondo na skrzyżowaniu ul. 11 Listopada i Majakowskiego też będzie normalne.

Na ronda stawia też Częstochowa. Tylko w ramach przebudowy ulicy Warszawskiej i Rędzińskiej, powstanie pięć nowych rond.


Fakt, przy wjazdach do wielu zachodnich miast są potężne ronda, z wyspami na 2 i pół metra wysokimi i ze 25 metra średnicy. Tyle, że w miastach i miasteczkach ( nie róbmy z DG metropolii) ronda są dokładnie takie same i mniejsze. Co poniektóre ustawione z plastikowych barykad. Nie dalej jak dziś jechałem przez rondo na Mydlicach i udało mi się nie wjechać na wysepkę. Może jechałem za wolno? Jeżeli widzę z daleka znak "ustąp" to zwalniam do takiej prędkości, żebym mógł się spokojnie porozglądać i przejechać. Jeśli jednak, dla kogoś to zbędna strata czasu.... Nie porównujmy Tychów do Dąbrowy. Tam są wielkie przestrzenie między osiedlami, gdzie śmiało można zrobić rondel jak się patrzy. Co do rondelka przy Aldi. Moim zdaniem wspaniale spełnia swoją rolę. Ale... ja jestem cierpliwy, uczyłem się takich rondelków na zachodnich drogach, gdzie inni też byli cierpliwi i przewidujący zachowania innych kierowców. Jeśli jednak pacjent za mną patrzy mi na zderzak, by być jak najbliżej i nie przepuścić autka z prawej i wjeżdża mi w dupę bo przepuszczam pieszych przy skręcie w prawo to wybaczcie, jest to winą ronda? Miną długie lata nim polscy kierowcy zaczną się wzajemnie szanować na drogach.
mgmisiek
CYTAT(olo @ pią, 28 mar 2014 - 20:55) *
CYTAT(matidg @ pią, 28 mar 2014 - 16:11) *
CYTAT
Dąbrowa Górnicza nowe ronda: ronda za małe, trudno po nich jeździć

Dąbrowa Górnicza nowe ronda. Jak nie było w naszym mieście rond, tak nie było. I nikt nie marudził, że jeździ się źle. Nawet miejscy urzędnicy podkreślali, że wszystko jest w porządku, wystarczy tylko nieco lepiej zadbać o tak zwaną "zieloną falę". Dzisiaj mamy zwrot koncepcji o 180 stopni i gdzie tylko się da, to funduje się kierowcom ronda lub bardziej coś, co je przypomina.

Dąbrowa Górnicza nowe ronda: ronda za małe, trudno po nich jeździć

Dąbrowianie i wszyscy, którzy jeżdżą po naszym mieście, nie mogą się nadziwić, skąd nagle ta miłość do ruchu okrężnego. Zwłaszcza, że zaproponowane koncepcje nie tylko pogorszyły bezpieczeństwo na drogach, ale denerwują już też samych radnych.

Takie właśnie "twory" powstały m.in. na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z Konopnickiej, na ul. Konopnickiej, a ostatnio również na Piekle. Wiele do życzenia pozostawia również rondo na ul. Legionów Polskich, przy zjeździe do Kauflanda. Wszystkie są za ciasne, więc trzeba jeździć po nich niemal przez środek, a do tego część jest nieforemnych, co utrudnia manewrowanie.

- Panie, przecież tu wszyscy jeżdżą jak chcą. W bok, prosto przez wysepkę. Tylko słychać piski opon i wyzwiska - mówi o rondku przy Centrum Handlowym Pogoria Maciej Strzelec. To samo myślą radni. - Przecież te ronda są tylko obiektem kpin. Czy naprawdę nie można zrobić ich porządnie - stwierdził radny Tadeusz Orpych. Wtóruje mu przewodnicząca Rady Miejskiej, Agnieszka Pasternak: - W Rybniku rond jest wiele, ale wyglądają normalnie. We Francji też nie mają z tym problemu, a u nas jakoś to dziwnie się układa. To rondo na Piekle wymaga chyba poprawek.

Dąbrowa Górnicza nowe ronda: jak będzie trzeba, to będą poprawki


I zgadza się z tym nawet sam prezydent Zbigniew Podraza. - Kiedy wyprowadzi się stamtąd Cutirion można będzie pomyśleć o korektach - stwierdził.Generalnie urzędnicy upierają się jednak, że te nasze rondka spełniają wszystkie normy. Może i tak, ale jeździć się po nich nie da. No, bo co to za rondo, po którym rzeczywiście trzeba jeździć na wprost, bo inaczej wjedziesz w krawężnik albo inny samochód. - Ronda mają przede wszystkim spowalniać ruch w określonych miejscach i to zadanie spełniają - tłumaczą urzędnicy.

Powinny być jednak znacznie większe, co podkreślają z kolei dąbrowianie. Dziś normalne ronda mamy tak w zasadzie tylko w centrum miasta, na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Sobieskiego oraz w Łośniu, gdzie część pasa dla ruchu jest tylko w małym stopniu wyłożona kostką.

A niemal wszystkie inne dąbrowskie ronda to w połowie asfalt, a w połowie kostka. Pozostaje więc mieć nadzieję, że nowe rondo na skrzyżowaniu ul. 11 Listopada i Majakowskiego też będzie normalne.

Na ronda stawia też Częstochowa. Tylko w ramach przebudowy ulicy Warszawskiej i Rędzińskiej, powstanie pięć nowych rond.


Fakt, przy wjazdach do wielu zachodnich miast są potężne ronda, z wyspami na 2 i pół metra wysokimi i ze 25 metra średnicy. Tyle, że w miastach i miasteczkach ( nie róbmy z DG metropolii) ronda są dokładnie takie same i mniejsze. Co poniektóre ustawione z plastikowych barykad. Nie dalej jak dziś jechałem przez rondo na Mydlicach i udało mi się nie wjechać na wysepkę. Może jechałem za wolno? Jeżeli widzę z daleka znak "ustąp" to zwalniam do takiej prędkości, żebym mógł się spokojnie porozglądać i przejechać. Jeśli jednak, dla kogoś to zbędna strata czasu.... Nie porównujmy Tychów do Dąbrowy. Tam są wielkie przestrzenie między osiedlami, gdzie śmiało można zrobić rondel jak się patrzy. Co do rondelka przy Aldi. Moim zdaniem wspaniale spełnia swoją rolę. Ale... ja jestem cierpliwy, uczyłem się takich rondelków na zachodnich drogach, gdzie inni też byli cierpliwi i przewidujący zachowania innych kierowców. Jeśli jednak pacjent za mną patrzy mi na zderzak, by być jak najbliżej i nie przepuścić autka z prawej i wjeżdża mi w dupę bo przepuszczam pieszych przy skręcie w prawo to wybaczcie, jest to winą ronda? Miną długie lata nim polscy kierowcy zaczną się wzajemnie szanować na drogach.



Ehh. Jechałem ostatnio przez rondko na Konopnickiej dwa razy i jakoś nie udało mi się wjechać na krawężnik - ale za to 2 "debili" (sorki ale nie umiem nazwać tego inaczej) z przeciwka na 3 przejeżdżające auta przecięło wyspę na wprost, prawie wyprzedzając tego co pojechał normalnie. Wina rondka bo na to pozwala? Czy wina głupka za kierownicą, który nie zwolni bo po co skoro można? Dla mnie akurat te małe rondka lepiej spełniają funkcję niż przytoczone rondo w centrum. Szkoda tylko, że muszą być tak niskie - ale rozumiem,że tam musi się zmieścić TIR i autobus.
vacu
CYTAT(mgmisiek @ pią, 28 mar 2014 - 22:13) *
Ehh. Jechałem ostatnio przez rondko na Konopnickiej dwa razy i jakoś nie udało mi się wjechać na krawężnik - ale za to 2 "debili" (sorki ale nie umiem nazwać tego inaczej) z przeciwka na 3 przejeżdżające auta przecięło wyspę na wprost, prawie wyprzedzając tego co pojechał normalnie. Wina rondka bo na to pozwala? Czy wina głupka za kierownicą, który nie zwolni bo po co skoro można? Dla mnie akurat te małe rondka lepiej spełniają funkcję niż przytoczone rondo w centrum. Szkoda tylko, że muszą być tak niskie - ale rozumiem,że tam musi się zmieścić TIR i autobus.

A mnie wkurza rondko obok Aldi. I to w sumie nawet nie samo rondko tylko ogólnie idiotyczne rozwiązanie, jeśli jedzie się z "góry" Kościuszki w Przybylaka to trzeba się nieźle nagimnastykować, najpierw małe rondko (ale przynajmniej rondko) a potem idiotyczna szykana spowodowana pasem do skrętu. Nie wiem czy nie dało się inaczej ale wygląda to na test sprawnościowy. Jak komuś wysiądzie wspomaganie to ma kiepsko tongue.gif

BTW - to rondko dobitnie pokazuje, że niestety mieszkańcy DG i okolic kompletnie nie umieją jeździć po rondach. Ile razy tam jadę tyle razy ktoś przemknie przez środek, ktoś inny stanie na rondzie wpuszczając na nie innych itd. tak jakby niektórzy głupieli widząc coś takiego. Niestety potwierdza się, że w miastach oceniam, że jakieś 60% ludzi kursuje praca-dom-praca-dom-zakupy-praca... i jeżeli tylko pojawi się jakieś odstępstwo to niektórzy głupieją jak chomik co całe życie biegał w kołowrotku i nagle go wypuścić na pole smile2.gif Sporo jeździłem po polsce i jednak "w trasi" o wiele rzadziej dochodzi do takich kuriozalnych sytuacji...
:)
Tego nędznego artykułu o rondach to nawet nie chce mi się komentować.
Niestety u nas mało kto potrafi używać kierunkowskazów na małych rondach, a co dopiero na rondzie w centrum z tym kontrowersyjnym oznakowaniem poziomym. A do tego jak pojawi się tramwaj to niektórzy całkiem głupieją i nie ogarniają pierwszeństwa.
Zauważyłem też i inna ciekawostkę. Niektórym to już się tak wszystko miesza, że na zwykłych skrzyżowaniach z wysepką używają kierunkowskazów tak jak na rondzie biggrin.gif
Przydałaby się jakaś intensywna akcja edukacyjna ze strony UM i policji. Niech policja stanie za rondami i niech zatrzymuje i poucza. A oni planują kolejną kamerę w centrum żeby rejestrowała lepiej zdarzenia. Może jak każdy w kogoś walnie to się w końcu nauczy, ale to trochę potrwa.

CYTAT
gazeta.pl

Kostka brukowa wykluczona. Miasto z ''polityką rowerową''

Dąbrowa Górnicza jest drugim miastem województwa śląskiego, po Katowicach, które uchwaliło polityką rowerową. Dokument będzie pomocny w staraniach o unijne pieniądze na rozwój sieci rowerowej w mieście.
Jednym z założeń dokumentu jest zwiększenie w 2020 roku udziału ruchu rowerowego do 15 proc. w ogólnej liczbie podróży na terenie miasta. By tak się stało, konieczna będzie budowa nowych tras rowerowych, które stworzą spójny system.

Dokument precyzuje, że konieczne będą zmiany w organizacji ruchu, by był on przyjazny rowerzystom. Budowie nowych dróg i ścieżek rowerowych towarzyszyć ma powstawanie parkingów i wypożyczalni rowerów.

W dokumencie znalazła się także informacja o wysokich standardach projektowania i wykonania nowych dróg. Być może wyłożone kostką drogi rowerowe wzdłuż al. Piłsudskiego i ul. Królowej Jadwigi okażą się tylko wypadkiem przy pracy.

- Opracowanie polityki rowerowej dla Dąbrowy Górniczej poprzedziły konsultacje z mieszkańcami. W ich trakcie pojawiał się argument, by nie budować dróg rowerowych wyłożonych kostką brukową, lecz wygodne asfaltowe. I tak też się stanie - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej.

Bartosz Matylewicz przypomina, że w tym zakresie miasto korzysta też m.in. z wiedzy i doświadczeń dr. Tedusza Kopty z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, autora dokumentu ''Standardy dla dróg rowerowych - dobre i złe rozwiązania''.

Przy okazji głosowania nad polityką rowerową, prezydent Zbigniew Podraza mówił też o innych dobrych wzorcach, które Dąbrowa Górnicza czerpie m.in. z Münster, gdzie rower stanowi dziś główny sposób przemieszczania się.

- Samochody tak zakorkowały tam miasto, że rower stał się jedynym racjonalnym środkiem komunikacji - mówił prezydent Dąbrowy. - Munster swoje rowerowe zmiany zaczął w połowie lat 60. To kilkadziesiąt lat zmian mentalności. Mam nadzieję, że w Dąbrowie proces ten będzie nie tylko szybszy, ale również nieco łatwiejszy - dodał prezydent.

- Polityka rowerowa wskazuje kierunki i rozwiązania, którymi podążać powinno miasto, usprawniając rowerową komunikację. Jako prezes stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa i kolarz jestem naprawdę szczęśliwy - powiedział po głosowaniu Jan Brzost, który jest jednym z autorów uchwały.
signaal
http://oi57.tinypic.com/i78nc8.jpg
Moim zdaniem przesadzono z bogactwem oznakowania. Nie można wypośrodkować między całkowitym brakiem oznakowania a czymś takim?
xMarcinx
może będą zamalowywać nie aktualne bo niezłe bagno sie robi
mawwm
CYTAT(xMarcinx @ nie, 30 mar 2014 - 17:48) *
może będą zamalowywać nie aktualne bo niezłe bagno sie robi

WSZYSTKIE linie są "aktualne", oznakowanie starej osi jezdni zostało sfrezowane, może niezbyt dokładnie ale jest b. mało widoczne. Pora przyzwyczajać się do dróg rowerowych na jezdni - za kilka dni pierwsza w D.G. śluza rowerowa!
xMarcinx
dla mnie O.o czyli linia ściezki rowerowej dubluje się z tą dla parkingowego pobocza (imo lepiej kolorową farba pomalowac pas dla rowerów). A przy przejsciu linie nie dochodzą do krawędzi jezdni, linie przed przejsciem nachodza na pole wyłączone z ruchu.. uczyli się w tym miejscu malować oznaczenie czy co?
vacu
CYTAT(mawwm @ nie, 30 mar 2014 - 20:17) *
Pora przyzwyczajać się do dróg rowerowych na jezdni - za kilka dni pierwsza w D.G. śluza rowerowa!

O ile ścieżki w jezdni są OK o tyle te śluzy imho to najdurniejszy pomysł z możliwych, i to dla samych rowerzystów. Jak wiadomo każde wyprzedzanie roweru jest manewrem niebezpiecznym dla cyklisty. No więc jeżeli są śluzy i dajmy na to pięć skrzyżowań pod rząd to taki cyklista będzie wyprzedzany pięć razy przez ten sam "zestaw" aut. Ruszy jako pierwszy ze śluzy ale to oczywiste, że szybsze auta będą go mijać. On je minie przed kolejnymi światłami ale za nimi powtórka z poprzednich. No nie wiem... A jeszcze bardziej mnie śmieszy jak pada i rowerzyści się cisną z prawej na sam przód aby po raz kolejny zostać ochlapanymi przez te same auta smile2.gif Tym bardziej nie rozumiem tego jeśli są ścieżki w jezdni, dlaczego cykliści nie mogą stać jeden za drugim jak auta?
Oczywiście ja wiem, kultura, powinno się zachować 2m dystansu itd. tylko doczekamy kultury na drogach może za tysiąc dwieście szesnaście lat a do tego czasu wypadałoby się nie pouszkadzać wink.gif
Leszek
CYTAT(xMarcinx @ nie, 30 mar 2014 - 20:11) *
dla mnie O.o czyli linia ściezki rowerowej dubluje się z tą dla parkingowego pobocza


Ja mam takie wrażenie, że ta podwójna linia jest po to, żeby otwarte drzwi samochodu na parkingu nie sięgały do pasa dla rowerów smile2.gif

BTW - jeśli dobrze widziałem, jednak zrobiono przerywana linię na skrzyżowaniu z III Powstania Śl. czyli wyjazd jest możliwy w obydwie strony.
bzenek
CYTAT
Dąbrowa Górnicza nowe ronda: ronda za małe, trudno po nich jeździć

No to chyba upadła lansowana na forum teza, że ronda są bezpieczne.

Może i są ale nie umiemy po nich jeździć. rolleyes.gif

CYTAT
Dąbrowa Górnicza jest drugim miastem województwa śląskiego, po Katowicach, które uchwaliło polityką rowerową.

Moja wiara w polityki, strategie i inne programy jest zerowa.
Jak wiadomo papier wszystko przyjmie. mellow.gif


CYTAT(vacu @ nie, 30 mar 2014 - 22:28) *
O ile ścieżki w jezdni są OK o tyle te śluzy imho to najdurniejszy pomysł z możliwych, i to dla samych rowerzystów.

Śluzy służą głównie do skręcania w lewo. Rowerzysta skręci przed autami.

Ale dla rowerów jadących prosto tez nie jest głupia.
Bo auta skręcające w prawo nie zajeżdżają im drogi (bez śluzy to nagminna sprawa)

Tyle w teorii. Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce.

CYTAT(vacu @ nie, 30 mar 2014 - 21:28) *
No więc jeżeli są śluzy i dajmy na to pięć skrzyżowań pod rząd to taki cyklista będzie wyprzedzany pięć razy przez ten sam "zestaw" aut.

A tu masz trochę racji. Jeśli na drogach za śluzą nie będzie pasa dla rowerów to momentalnie zrobi się ciasno na jezdni.

vacu
CYTAT(bzenek @ pon, 31 mar 2014 - 11:44) *
CYTAT(vacu @ nie, 30 mar 2014 - 22:28) *
O ile ścieżki w jezdni są OK o tyle te śluzy imho to najdurniejszy pomysł z możliwych, i to dla samych rowerzystów.

Śluzy służą głównie do skręcania w lewo. Rowerzysta skręci przed autami.

Ale dla rowerów jadących prosto tez nie jest głupia.
Bo auta skręcające w prawo nie zajeżdżają im drogi (bez śluzy to nagminna sprawa)

Tyle w teorii. Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce.

Z tym mogę się zgodzić, jednak to jak z rondami - trzeba umieć z tego korzystać. Bo ja już widzę szeregi Kowalskich jadących obok siebie bo im wolno. Imho wraz z uprawnieniami dla rowerzystów powinna iść jakaś weryfikacja wiedzy, jakiś czas temu zmieniło się prawo dając więcej przywilejów cyklistom i niestety wielu niedzielnych cyklistów odebrało to jako "teraz wszystko nam wolno". Tak samo z tymi śluzami, o ile ludzie z nich będą korzystać z rozsądkiem i w celach do tego przewidzianych to OK, niestety jak znam mentalność rodaków to dla wielu będzie okazja aby pokazać "kto tu rządzi".
Bathurst
Ja w temacie naszych nowych ścieżek rowerowych słów kilka bo jeszcze się nie wypowiadałem.

Wiadomo, że zbliżające się wybory przyspieszyły realizację - tak już to jest i nie ma się co dziwić.
Sam pomysł naprawdę fajny, dzięki niemu jesteśmy jakby tak bliżej cywilizacji zachodniej.
No i tyle dobrego. Jak to u nas pomysł z Zachodu a wykonanie z Bizancjum.
Ulica Kosmonautów to jest jakiś koszmar i to w kraju gdzie większość kierowców nie reaguje na oznakowanie poziome dróg w postaci wielkich napisów "STOP". Ta ulica wygląda jak brudnopis pierwszoklasisty - stare linie wydrapane, nowe linie dają po oczach a za kilka miesięcy wszystko się uśredni.
Nie chce się czepiać bo tak jest w sumie najłatwiej ale naprawdę nie podoba mi się wykonanie.
Dziwnie też wyglądają te nowe linie na popękanym, dziurawym asfalcie. Jakbym robił to za swoje pieniądze to najpierw bym naprawił nawierzchnię a dopiero potem malowałbym jezdnie. No ale jak się wydaje publiczne pieniądze to jeden huk w jakiej kolejności.
No i sprawa zasadnicza - czy miasto będzie dbać w przyszłości o odnawianie tych dróg? Nikt chyba do tej pory nie poddał tego w wątpliwość. Zobaczcie jak do tej pory wygląda u nas kwestia odnawiania pasów. Ile razy Grzegorz-dg zwracał na to uwagę w postach, na FB czy Naprawmy.to? Nagle coś się cudownie zmieni? Jakaś głębsza metamorfoza? Serio??
Naprawdę, nie krytykuje pomysłu bo jest fajny i jest to owoc środowisk i stowarzyszeń rowerowych w naszym mieście. Swoją pasją i uporem wykonali najtrudniejszą pracę - w umysłach urzędników.
Tylko żeby teraz nie było jak zawsze. Żeby zapał w UM dla inicjatyw rowerowych nie skończył się po wyborach gdy będziemy zgłaszać na Naprawmy.to potrzebę odnowienia infrastruktury.

vacu
Nie widzę żeby ktoś pisał - zauważyłem dziś, że dziobią przy studzienkach na Sobieskiego, zastawiono też przejazd tramwajowy na wysokości Sienkiewicza ale akurat jak przejeżdżałem to nic się nie działo tam.. Ciekawe czy te studzienki uda się komuś zamontować prawidłowo smile2.gif Wątpię bo wygląda to tak "połatać, polepić, byleby do końca gwarancji".
mgmisiek
Co do malowania poziomego na Tysiąclecia - wydaję mi się czy ono jak szybko się pojawiło tak szybko się wyciera? Miesiąc czasu, a miejscami już wygląda nie za dobrze.
Grzegorz-dg
Co do malowania poziomego dróg rowerowych na Tysiąclecia fakt mogło by miasto jakościowo lepszą farbę zastosować ,bardziej odporną a co do nawierzchni drogi łącznik Tysiąclecia też jak pisze Bathurst zauważyłem na zdjęciach na gazeta sosnowiec że nawierzchnia drogi powinna być pierw nowa zrobiona /nierówności asfalt/a pózniej oznaczenia poziome .Co do prac Skanski i regulacji studni na ulicy Sobieskiego Vacu masz rację ja też oglądałem dzisiaj te ,,nowo polepione kanały ''i fatalny stan asfaltu tak połatane byle jak ,do poprawy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.