Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
:)
postępy na Kasprzaka snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...23_D/index.html
:)
nie było podsumowania:

CYTAT
UM

20 grudnia 2018

MODERNIZACJA Z DOFINANSOWANIEM

Modernizacja ul. Kasprzaka dobiegła końca. Miasto pozyskało 1,7 mln zł dofinansowania na to przedsięwzięcie. To nie koniec zmian planowanych na tej ulicy.

Remont przeprowadzono na prawie 1,3 km odcinku, między rondem Budowniczych Huty Katowice (ul. Piłsudskiego) a ul. Młodych. Zadanie objęło wymianę podbudowy, mocno zniszczonej i połatanej nawierzchni, wymianę krawężników oraz odwodnienie ulicy. Ujednolicono szerokości poszczególnych pasów ruchu i pasa zieleni, dokonano korekty geometrii wysp kanalizujących, dostosowano lokalizację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych do projektów przebudowy torowiska tramwajowego, która ma być realizowana w przyszłości. Postępowanie przetargowe na tę inwestycję prowadzą Tramwaje Śląskie.
Dla poprawy bezpieczeństwa, zwężono także jezdnie w dwóch miejscach ? przed istniejącym przejściem na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych przy skrzyżowaniu z ul. Storczyków oraz przed projektowanym przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów w rejonie Biedronki przy skręcie w drogę osiedlową. Takie rozwiązania sugerowali mieszkańcy, którzy często zwracali uwagę, że wielu kierowców lubi się tu rozpędzić. W efekcie dochodziło m.in. do potrąceń pieszych.

Wartość prac wyniosła 5,4 mln zł, z czego 1,7 mln zł to dofinansowanie z tzw. Funduszu Solidarności Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

To nie koniec inwestycji w tym rejonie. Wzdłuż ul. Kasprzaka po stronie południowej (prawej w kierunku jazdy na hutę) na odcinku od skrzyżowania ulicy Piłsudskiego i Kasprzaka do skrzyżowania ulic Piłsudskiego ? Kasprzaka ? Zaplecze zostanie wykonana droga rowerowa oraz chodnik wraz z oświetleniem. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy. Zakończenie prac zaplanowane jest na lipiec 2019 roku.


foto nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...19_B/index.html
warius
CYTAT
Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą połączy w tym roku droga rowerowa
Piotr Purzyński
4 stycznia 2019 | 10:40
Istniejące odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich w Sosnowcu zostaną w tym roku uzupełnione o kolejne nowe odcinki
3 ZDJĘCIA

Istniejące odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich w Sosnowcu zostaną w tym roku uzupełnione o kolejne nowe odcinki (Fot. PIOTR PURZYŃSKI)
Dzięki unijnej dotacji w Sosnowcu powstanie w tym roku 6 km dróg rowerowych, w tym prawie 4-kilometrowy odcinek od granicy z Dąbrową Górniczą do ronda Żołnierzy Wyklętych na Dańdówce.

O budowie drogi rowerowej wzdłuż całej ul. Braci Mieroszewskich mówi się w Sosnowcu już od kilku lat. W 2016 r. urząd ogłosił już nawet przetarg na budowę, przeznaczając na inwestycję 1 mln zł. Przetarg został unieważniony, gdy okazało się, że najtańsza oferta opiewa na 1,7 mln zł.

– Unieważnienie nie wynikało tylko z braku pieniędzy – wyjaśniał wtedy prezydent Arkadiusz Chęciński. I podkreślał, że nie ma sensu inwestować w drogę rowerową, którą potem trzeba będzie niszczyć i rozwalać przy okazji planowanej przez Tramwaje Śląskie budowy linii tramwajowej od ronda Jana Pawła II w Sosnowcu do dąbrowskiej alei Róż.

Widok z góry na nowe rondo w Zagórzu, przy którym powstała także nowa droga rowerowa
3 ZDJĘCIA
Widok z góry na nowe rondo w Zagórzu, przy którym powstała także nowa droga rowerowa DAWID CHALIMONIUK

Bardzo szybko okazało się, że budowa linii tramwajowej do alei Róż została odłożona na półkę (w zamian Tramwaje Śląskie zmodernizują torowiska wzdłuż ul. Andersa i 1 Maja oraz części ul. Małachowskiego). W tej sytuacji Sosnowiec wystąpił o unijne dofinansowanie budowy drogi rowerowej od granicy z Dąbrową Górniczą do ronda Żołnierzy Wyklętych. I otrzymał 21,7 mln zł, za które powstanie w tym roku 6 km dróg rowerowych, przebudowanych zostanie pięć przejść podziemnych oraz powstaną nowe stacje Sosnowieckiego Roweru Miejskiego.
3 km drogi rowerowej i 800 m ciągu pieszo-rowerowego od granicy z Dąbrową Górniczą

Ze wspomnianych 6 km dróg rowerowych 700 m przypadnie na Bulwar Czarnej Przemszy, znaczącą pozycją jest także droga wzdłuż ul. Mierosławskiego i Teatralnej, która połączy się z istniejącym już łącznikiem ul. Kościelnej i Ostrogórskiej.

Największa część inwestycji przypadnie na trasę od granicy z Dąbrowy Górniczej. Poznaliśmy szczegóły planowanej inwestycji.

– Od granicy z Dąbrową Górniczą do przejścia dla pieszych przy zjeździe i wjeździe na DK94 droga rowerowa zostanie poprowadzona po stronie Expo Silesia – zapowiada Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Na przejściu rowerzyści przejadą na drugą stronę ul. Braci Mieroszewskich. Stąd powstanie niewielki odcinek drogi rowerowej w kierunku Pierwszego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Sosnowcu oraz chodnik i droga rowerowa w przeciwnym kierunku. Aż do wysokości Biedronki będą to osobne ciągi, potem – do przejścia dla pieszych przed skrzyżowaniem z ul. Lelewela – wspólny ciąg pieszo-rowerowy.

Po przejeździe przez przejście dla pieszych w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 9 rowerzyści mogą już korzystać z drogi rowerowej, która powstała m.in. przy okazji budowy ronda. Dojedziemy nią w pobliże prywatnego przedszkola przy skrzyżowaniu z ul. Dworską.

Od przedszkola powstanie nowa droga rowerowa, która 100 m przed skrzyżowaniem z ul. Blachnickiego zamieni się w ciąg pieszo-rowerowy.
Velostrada w Jaworznie
Czytaj także:
Chcą zbudować autostradę dla rowerów, która połączy kilka miast

Za skrzyżowaniem ul. Braci Mieroszewskich z ul. Blachnickiego powstanie niewielki łącznik, który skończy się na wysokości biblioteki i będzie zaczątkiem drogi, która w przyszłości powstanie wzdłuż tej części ul. Blachnickiego i połączy się z ul. 3 Maja.

Od przystanku Zagórze Centrum do ronda Jana Pawła II rowerzyści korzystać będą z istniejącego ciągu rowerowego. – Przy rondzie, w związku z jego planowaną przebudową przez Tramwaje Śląskie tylko oznaczymy drogę rowerową – mówi Rafał Łysy.

Za rondem wzdłuż ul. 11 Listopada powstanie odcinek drogi rowerowej, który połączy się z drogą wybudowaną przy okazji powstania parku handlowego i Kauflandu. Od rejonu stacji benzynowej w kierunku Dańdówki powstaną osobne ciągi pieszy i rowerowy, które za rondem Żołnierzy Wyklętych połączą się z drogą rowerową wybudowaną przez Eurovię przy okazji przebudowy tego odcinka ul. 11 Listopada.
warius
Dodam jeszcze jako ciekawostkę zza miedzy

CYTAT
Rozbudowa i przebudowa DK-94 w Sosnowcu – Etap I Rozbudowa skrzyżowania DK-94 z ul. Długosza” ( znak sprawy: WZP.271.1.75.2018.BB)
I. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający na podstawie art. 92 ust. 2, 80 ust. 2 oraz 91d ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986, ze zmianami) zwanej dalej „ustawą Pzp”, niniejszym pismem informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Wykonanie robót budowlanych dla zadania: „Rozbudowa i przebudowa DK-94 w Sosnowcu – Etap I Rozbudowa skrzyżowania DK-94 z ul. Długosza” (znak sprawy: WZP.271.1.75.2018.BB), złożonej przez Wykonawcę:
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „BANIMEX” Sp. z o.o.
ul. Energetyczna 10


Można założyć, że jak tylko skończy się okres zimowy to zaczną się utrudnienia przy Makro i tak przez najbliższe dwa lata smile2.gif No ale potem bez światełek do samych Katowic!
Zibar
A te na przejściu dla pieszych na górce też znikną?
pasqudek
CYTAT(Zibar @ wto, 08 sty 2019 - 13:34) *
A te na przejściu dla pieszych na górce też znikną?


Z tego co tutaj piszą to ma zniknąć.
KAMAZ
CYTAT(warius @ wto, 08 sty 2019 - 12:09) *
No ale potem bez światełek do samych Katowic!


To jest plus. gorzej będą mieć za to osoby jadące w przeciwnym kierunku. Dotychczas z Katowic w stronę Olkusza stało się w długim sznurku aut przed światłami przy Makro. A po zrealizowaniu inwestycji gdzie się będzie stało? Oczywiście na światłach przy starym Realu. Problem nie zniknie tylko przesunie się dalej w stronę Olkusza. Tak czy inaczej te światła muszą być w niedalekiej przyszłości zlikwidowane a samo skrzyżowanie przebudowane na bardziej przepustowe rozwiązanie. Już teraz można zobaczyć jak to funkcjonuje jadąc od strony Olkusza. W godzinach szczytu jest tam korek na ok 1 km (mierzyłem!).
warius
CYTAT(KAMAZ @ śro, 09 sty 2019 - 07:47) *
CYTAT(warius @ wto, 08 sty 2019 - 12:09) *
No ale potem bez światełek do samych Katowic!


To jest plus. gorzej będą mieć za to osoby jadące w przeciwnym kierunku. Dotychczas z Katowic w stronę Olkusza stało się w długim sznurku aut przed światłami przy Makro. A po zrealizowaniu inwestycji gdzie się będzie stało? Oczywiście na światłach przy starym Realu. Problem nie zniknie tylko przesunie się dalej w stronę Olkusza. Tak czy inaczej te światła muszą być w niedalekiej przyszłości zlikwidowane a samo skrzyżowanie przebudowane na bardziej przepustowe rozwiązanie. Już teraz można zobaczyć jak to funkcjonuje jadąc od strony Olkusza. W godzinach szczytu jest tam korek na ok 1 km (mierzyłem!).


Tak, osoby jadące w tamtym kierunku staną w dłuższym korku. Szkoda, że podczas remontu tego odcinka nie znaleziono innego rozwiązania zamiast tych świateł. Remont dk94 przy Realu skończył się 2-3 lata temu? Nie spodziewałbym się, że znajdą się pieniądze na jakiekolwiek zmiany tego skrzyżowania w ciągu najbliższej dekady sad.gif
Leszek
Przy starym Realu skrzyżowanie ma większą przepustowość niż to przy Makro + odpadną zjeżdżający na centrum Dąbrowy i Zagórze, nie będzie tak źle smile2.gif
Zibar
^^^
Jak mawia klasyk: Tak, ale nie do końca. rolleyes.gif

Jeśli ruch nie zostanie zatrzymany na tym skrzyżowaniu, tylko płynnie przesunie się dalej to mimo, że dotrze pomniejszony o zjeżdżających, to kolejka do lewoskrętu na Gołonóg zapewne będzie większa, już teraz pas do lewoskrętu czasami nie wystarcza. Jeśli będzie to ciągła sytuacja, to pewnie wydłużą zielone na tym kierunku, żeby auta nie blokowały pasa do jazdy na Olkusz, a wtedy korki z przeciwka się zwiększą.

Jak dla mnie to brakuje na tym odcinku jeszcze pełnego węzła na Wojska Polskiego. Tyle, że jakby go zrobili to zakorkuje się W.P./Kr. Jadwigi na amen i pewno Starocementarna/Braci Mieroszewskich. blink.gif
danielmdc
Dokładnie tak będzie. Korki się powiększą na zjeździe za Auchanem a to spowoduje automatycznie wydłużenie zielonej fali dla tego zjazdu, co da nam jeszcze większy zator od strony Olkusza. Nie będzie to na pewno na skalę armagedonu jaki jest przy Makro ale tak czy siak będzie o wiele gorzej niż jest teraz.
:)
budowa ścieżki przy Kasprzaka nddg snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...06_B/index.html
Grzegorz-dg
Mają zostać wymienione też słupy oświetleniowe które były w złym stanie na Kasprzaka.Przy kolejnych remontach powinny być wymienione na kolejnych odcinkach linii tramwajowej.
:)
Kasprzaka będzie trudno poznać, a tak była tak zaniedbana. A słupy oświetleniowe nie są już tam wymienione? Wcześniej na części ulicy chyba nie było wcale oświetlenia.
Tramwajowe wymienią też teraz
:)
CYTAT
UM

MIASTO PRZYJĘŁO ROWEROWE STANDARDY
Dąbrowa Górnicza jako pierwsza przyjęła „Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej”, opracowane przez Metropolię. W piątek zarządzenie w tej sprawie podpisał prezydent Marcin Bazylak.

– Podpisałem zarządzenie wprowadzające standardy infrastruktury rowerowej, które od tej pory muszą być stosowane przy projektowaniu, budowaniu i remontowaniu infrastruktury rowerowej na terenie miasta. To, co do tej pory robiliśmy w ramach dobrej praktyki, od dzisiaj staje się standardem. Jestem przekonany, że pozwoli nam to stworzyć funkcjonalną i spójną sieć dróg rowerowych w całej Metropolii – poinformował w piątek Marcin Bazylak, prezydent miasta.
„Standardy…” precyzują kwestie związane z projektowaniem tras rowerowych, planowaniem ruchu rowerowego, oznakowaniem tras dla rowerów, czy wymaganiami technicznymi dla infrastruktury. Ponadto zdefiniowano w nich kwestie, jak utrzymywanie i remontowanie infrastruktury dla rowerów, a także integracja transportu zbiorowego z rowerowym. Dzięki temu nowe drogi rowerowe w Metropolii będą powstawać według ujednoliconych i wspólnych norm, podobnie jak towarzysząca im infrastruktura. Dotyczy to m.in. szerokości dróg czy stosowanej nawierzchni.

Prace nad „Standardami i wytycznymi dla infrastruktury rowerowej” trwały od sierpnia do grudnia 2018 roku. Pierwotnie zakładano, że będzie to nowelizacja dokumentu, który został opracowany jeszcze przez Górnośląski Związek Metropolitalny. Ostatecznie powstał zupełnie nowy dokument, stworzony niemal od podstaw, w konsultacji ze środowiskiem rowerzystów i przedstawicielami wszystkich gmin Metropolii.

Dokument określa m.in. że szerokość jednokierunkowej drogi rowerowej wynosi 1,5 m, przy założeniu, że przejeżdża nią mniej niż 50rowerów na godzinę. Jeśli drogę w ciągu godziny pokonuje ok. 50-150 rowerów, jej szerokość powinna wynosić 2 m. Najszersza możliwa droga jednokierunkowa może mieć 2,5 m, jeśli w godzinę pokonuje ją więcej niż 150 rowerów.

Droga dwukierunkowa może mieć minimalną szerokość 2m, jeśli pokonuje ją mniej niż 150 rowerów na godzinę. Przy natężeniu pomiędzy150 a 750 rowerów, szerokość może wynosić 2-2,5 m. Przy natężeniu ruchu ponad 750 rowerów na godzinę powinna mieć 3-3,5 m.

Ponadto drogi rowerowe powinny być budowane wyłącznie przy użyciu nawierzchni bitumicznej (MMA – mieszanka mineralno-asfaltowa). Jeździ się po nich bardziej komfortowo i są tańsze od wykonanych z kostki brukowej.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zachęca wójtów, burmistrzów i prezydentów, by – wzorem innych miast Polski – przyjęli dokument w formie swoich zarządzeń. Dzięki temu jego zapisy będą obowiązywać na terenie danej gminy.
Daniel
Próbuję znaleźć gdzieś informację na temat nowej ścieżki na Kasprzaka, a konkretnie co dalej z nią?

W chwili obecnej z jednej strony ładnie połączy się ze ścieżką przy Piłsudskiego (rondo budowniczych HK), ale z drugiej strony to droga donikąd, a w zasadzie prosto na tory tramwajowe.

Czy jest jakiś plan na pociągnięcie jej wzdłuż torów do huty? A może plan zakłada przejście na drugą stronę Piłsudskiego, tylko gdzie?

Szkoda wielka by była jak by zakończyli prace za miesiąc i zostawili to w jak niefortunnym miejscu.
warius
CYTAT(Daniel @ wto, 02 kwi 2019 - 21:52) *
Próbuję znaleźć gdzieś informację na temat nowej ścieżki na Kasprzaka, a konkretnie co dalej z nią?

W chwili obecnej z jednej strony ładnie połączy się ze ścieżką przy Piłsudskiego (rondo budowniczych HK), ale z drugiej strony to droga donikąd, a w zasadzie prosto na tory tramwajowe.

Czy jest jakiś plan na pociągnięcie jej wzdłuż torów do huty? A może plan zakłada przejście na drugą stronę Piłsudskiego, tylko gdzie?

Szkoda wielka by była jak by zakończyli prace za miesiąc i zostawili to w jak niefortunnym miejscu.


W planach coś jest.

Daniel
CYTAT(warius @ wto, 02 kwi 2019 - 22:06) *
W planach coś jest.


Bardziej chodziło mi o aktualną przebudowę a nie o pieśń przyszłości. Jak skończą tak jak to teraz wygląda to rowerem będziemy wjeżdżać na tory tramwajowe.
warius
CYTAT(Daniel @ śro, 03 kwi 2019 - 20:11) *
CYTAT(warius @ wto, 02 kwi 2019 - 22:06) *
W planach coś jest.


Bardziej chodziło mi o aktualną przebudowę a nie o pieśń przyszłości. Jak skończą tak jak to teraz wygląda to rowerem będziemy wjeżdżać na tory tramwajowe.


jasne, z tego co kojarzę odcinek z tej mapki lecący z Gołonoga do Ząbkowic jest aktualnie w realizacji, więc może Gołonóg - Huta to nie jakoś bardzo odległa pieśń? Tak czy siak słabo jak się będzie kończyła ścieżka w torach.
:)
nareszcie zaczęli odnawianie poziomego oznakowania już na początku wiosny, a nie na koniec sezonu. Oby to była większa akcja w całym mieście, a nie jak w zeszłym roku jakieś punktowe doraźne poprawki
:)
nie wiecie co się dzieje z Roździeńskiego? Rozpoczęcie przebudowy z jakiegoś powodu utknęło i tak po rozkopaniu nic się nie dzieje od tak bardzo dawna.
:)
CYTAT
UM

PRZEDŁUŻAJĄCE SIĘ PRACE NA KASPRZAKA
Budowa ścieżki rowerowej na ulicy Kasprzaka potrwa nieco dłużej niż przewidywał plan. Powodem jest zbyt płytko zabudowana infrastruktura telekomunikacyjna.

– Wyegzekwowaliśmy od firmy, do której należy światłowód, wykonanie prac związanych z przebudową tej sieci. Jest to dodatkowy zakres robót, który musi zostać wykonany przed zasadniczymi pracami przy ścieżkach rowerowych – wyjaśnia Zbigniew Kubik z Wydziału Inwestycji Miejskich UM.
Prace budowlane na tym odcinku ponownie ruszą 31 maja. Ze względu na znacznie większy zakres robót, wydłużony zostanie termin realizacji tego zadania.
Grzegorz-dg
Ulica Rozdzieńskiego plany miasta są takie ze, względu na wysokie koszty przebudowy remont został podzielony na dwa etapy. Etap 1 w tym roku od zatoka autobusowa Tworzeń do wjazd na teren zakładów logistycznych zakres remontu: nowe chodniki,oświetlenie, droga . Etap drugi remontu ma ruszyć w przyszłym roku po zabezpieczeniu dodatkowych środków finansowych.

Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie remontu drogi do Ministerstwa Infrastruktury tak odpowiedzieli Radnej K.Zagajskiej na interpelację.
:)
^
główy dojazd do tylu firm w strefie a w takim stanie, trochę klimaty jak zza wschodniej granicy. No i nareszcie oświetlenie
:)
no i jest przetarg na 1 odcinek

CYTAT
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018r., poz.1986 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 5.548.000,00 EUR pn.:„Przebudowa ulicy Roździeńskiego – Etap I”


snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5897/dokument/128654
:)
CYTAT
gazeta.pl

Ulicę Roździeńskiego czeka przebudowa. Ucieszą się kierowcy ciężarówek i rowerzyści

Ponad 11 milionów złotych kosztować będzie remont pierwszego odcinka ulicy Roździeńskiego w Dąbrowie Górniczej. To jedna z najruchliwszych dróg w mieście, którą często poruszają się ciężarówki, jadące w kierunków zakładów przemysłowych i terenów inwestycyjnych.

Na remont w tym rejonie Dąbrowy Górniczej czekają nie tylko mieszkańcy, ale także pracownicy okolicznych firm. Najpierw miasto zleciło przygotowanie dokumentacji projektowej dla całej ulicy, a w lipcu ogłoszono przetarg na przebudowę pierwszego odcinka drogi, liczącego ok. 2 kilometry.
Do końca listopada Drogopol ZW ma przebudować ok. 2 kilometry ulicy Roździeńskiego

Realizacją zadania zainteresowane były cztery firmy: Eurovia, Domax, Drogomex i Drogopol ZW. Najtańszą ofertę złożyła ostatnia firma, która wyceniła inwestycję na ponad 11,1 milionów złotych i to właśnie Drogopol ZW zajmie się teraz przebudową ulicy Roździeńskiego. Prace potrwają do końca listopada i obejmą odcinek od ul. Tworzeń na wysokości przystanku autobusowego do wjazdu na teren zakładów Brembo Poland.

Konieczna jest wycinka 249 drzew

Głównym elementem prac będzie wymiana nawierzchni drogi, budowa chodników i drogi rowerowej. Ciąg dla pieszych ma powstać z kostki, natomiast trasa dla rowerzystów wykonana zostanie z czarnego asfaltu. Projekt przewiduje budowę czerwonych odcinków drogi dla jednośladów jedynie w miejscach, gdzie będzie ona przebiegać przez skrzyżowania i wyloty jezdni.

Elementem inwestycji jest także wymiana oświetlenia. Jak wynika z dokumentacji projektowej, na całej ulicy Roździeńskiego stanąć ma ok. 110 latarniach LED-owych, w odstępach co 30 metrów. Przebudowa drogi wiąże się także z wycinką 249 drzew. Przewidziano jednak, że do końca 2021 roku w ramach nasadzeń zastępczych w rejonie inwestycji zostaną posadzone buk zwyczajny (49 sztuk), brzoza brodawkowata (130) i klon jawor (70).





wreszcie cywilizacja. Tam w większości nie ma też wcale oświetlenia.

i budowa scieżki w Ząbkowicach (nddg) snf (51).gif http://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...17_C/index.html
:)
świetna wiadomość z BIPu - w październiku planuje się ogłosić przetarg:

CYTAT
?Budowa dróg rowerowych i chodników wraz z korektą geometrii jezdni odcinków ulicy al. Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia?

(...)

Opis zamówienia:
Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu dróg rowerowych, chodników, ciągów pieszo-rowerowych wraz ze zmianą geometrii i remontem odcinków ulicy al. Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia w Dąbrowie Górniczej zgodnie z dokumentacją budowlaną, obejmująca:
1. al. Zagłębia Dąbrowskiego ? wykonanie drogi rowerowej, ciągu pieszego, ciągu pieszo rowerowego
i przebudowa drogi na odcinku od skrzyżowania z ulicą Graniczną do skrzyżowania z ulicą Tysiąclecia. Przebudowa skrzyżowania z ulicą Graniczną oraz skrzyżowania z ulicą Tysiąclecia na skrzyżowania typu rondo. 2. ulica Tysiąclecia ? wykonanie drogi rowerowej, ciągu pieszego, ciągu pieszo rowerowego i remont drogi na odcinku od skrzyżowania z ulicą al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej.


Każdy wie jak fatalna jest tam nawierzchnia. Sam o tym pisałem na forum i o "wykończeniu" Al. Zagłębia rondem na skrzyżowaniu z Graniczną.
Ciekawe skąd kasa, czy to będzie osobne zadanie czy podciągnięte np. pod "zieloną mobilność".

Do tego w planach przetarg w połowie listopada na ok 4 mln zł netto:

CYTAT
Budowa infrastruktury rowerowej w Strzemieszycach Wielkich.

Opis zamówienia:
Budowa pełnowymiarowej ścieżki rowerowej na odcinku od przejazdu kolejowego (Strzemieszycka-AK Ordona) do Sulna po obu stronach ul. AK Ordona.
:)
jest nowe oznakowanie pionowe i poziome przejścia podziemnego na Kościuszki za rondem w centrum w stronę dworca. Kiedyś doszło tam do śmiertelnego wypadku.

Jest info o planach na pozostały odcinek Roździeńskiego:

CYTAT
naszemiasto

Dąbrowa Górnicza: rozpoczął się remont ul. Roździeńskiego. Jedziemy inaczej

W ostatnim tygodniu sierpnia br. rozpoczęła się przebudowa ulicy Roździeńskiego, na prawie dwukilometrowym odcinku, od przystanku autobusowego „Tworzeń przejazd kolejowy” do skrzyżowania z łącznikiem ulicy Związku Orła Białego i bramą ArcelorMittal Poland. Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą uważać na zmiany w organizacji ruchu.
- Wymieniona zostanie tutaj podbudowa drogi, by zwiększyć jej nośność, wykonane zostaną nowe nawierzchnie jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężkich samochodów, oczekujących na wjazd na teren ArcelorMittal Poland oraz innych usytuowanych wokół huty zakładów. Wykonane zostanie również odwodnienie, pojawi się nowe oświetlenie – informuje Lucyna Stępniewska z Wydziału Marki Miasta w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.

Teren prac remontowych odwiedzieliśmy w środę 28 sierpnia. Widać, że robotnicy nie próżnują. Zerwana została już spora część starego asfaltu. Prace postępują od przejazdu kolejowego w stronę wyjazdu na Ząbkowice i Tucznawę.

Wjechać w ul. Roździeńskiego można obecnie nadal od strony ul. Piłsudskiego. Wprowadzony został tam jednak ruch jednokierunkowy, po jednym pasie wydzielonym barierkami, w kierunku ulicy Ząbkowickiej i Związku Orła Białego. Wyjazd z ul. Roździeńskiego w kierunku ul. Piłsudskiego jest natomiast niemożliwy. Przystanki autobusowe „Tworzeń przejazd kolejowy” oraz „Tworzeń Roździeńskiego” w kierunku do ulicy Ząbkowickiej są obsługiwane na dotychczasowych zasadach. Do centrum Dąbrowy Górniczej dojechać będzie można z przystanku „Tworzeń skrzyżowanie”, który jest zlokalizowany przy łączniku ulicy Roździeńskiego z ulicą Związku Orła Białego. Autobusy będą przejeżdżać przez teren ArcelorMittal do kolejnego przystanku „Tworzeń Huta Katowice”, bez zatrzymywania pojazdu na terenie zakładu. Aby dojechać do ulicy Roździeńskiego od strony wschodniej miasta proponuje się obecnie skorzystać z drogi wojewódzkiej 790, drogi krajowej 94 oraz S1.

Inwestycję wykonuje Drogopol ZW, który przedstawił w postępowaniu przetargowym najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na 11 mln złotych. Prace remontowe trwać będą trzy miesiące, tyle też czasu będą trwały utrudnienia w ruchu drogowym. Całość prac powinna się więc zakończyć do końca listopada br.

Tegoroczny remont ul. Roździeńskiego to nie koniec zmian na tej ulicy. Zaplanowany jest bowiem drugi etap inwestycji, którego realizacja będzie miała miejsce w momencie uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej lub Funduszu Dróg Samorządowych dla województwa śląskiego. Najprawdopodobniej stanie się tak w przyszłym roku. Zakres wykonywanych robót będzie podobny, tym razem na odcinku 1390 metrów, od łącznika ulicy Związku Orła Białego z ul. Roździeńskiego do skrzyżowania ul. Związku Orła Białego z ul. Ząbkowicką. Wybudowane ścieżki rowerowe zostaną wydłużone i poprowadzenie do terenu inwestycyjnego w Tucznawie.


foto snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...585/zd/45998379
Grzegorz-dg
Dalej wiele dróg wymaga odtworzenia oznakowania poziomego pasy jakoś kiepsko miastu idzie odnawianie na, wielu drogach są postawione pachołki drogowe oznczenie dziur w drodze.Ma ruszyć naprawa bo firma wygrała przetarg na naprawy dróg na terenie całego miasta bo poprzedni się skończył.
:)
^ale wreszcie niektóre krzywe znaki ktoś wreszcie poprawił, a nie miał kto czasem od roku wink.gif


CYTAT
gazeta.pl

3-kilometrowa droga rowerowa w stronę Huty Katowice gotowa. A to dopiero początek

Po południowej stronie ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej kończy się budowa prawie 3-kilometrowej drogi rowerowej. Przy okazji wzdłuż trasy zainstalowano ledowe oświetlenie, szczególnie doświetlając przejścia dla pieszych.

Wartą prawie 5,9 mln zł inwestycję miasto zleciło katowickim spółkom Silesia Invest i Hydrogop. Rozpoczęte w lutym 2019 roku prace miały potrwać do końca drugiego kwartału 2019, życie jednak szybko zweryfikowało te plany i przez kilka tygodni na placu budowy niewiele się działo. Powód? Zbyt płytko zabudowana infrastruktura telekomunikacyjna.

? Wyegzekwowaliśmy od firmy, do której należy światłowód, wykonanie prac związanych z przebudową sieci. Jest to dodatkowy zakres robót, który musi zostać wykonany przed zasadniczymi pracami przy ścieżkach rowerowych ? wyjaśniał pod koniec maja Zbigniew Kubik z Wydziału Inwestycji Miejskich UM.
Nowe ledowe oświetlenie wzdłuż ulicy i drogi rowerowej

Inwestycja nabrała przyspieszenia w wakacje, a obecnie wzdłuż ul. Kasprzaka trwają już prace wykończeniowe: m.in. malowane są przejazdy na skrzyżowaniach.

Jak już wcześniej informowaliśmy, wykonana z betonu asfaltowego droga będzie miała 2920 m długości i od 2,5 do 3 m szerokości. Nowy chodnik, który także powstał przy tej okazji, ma 1,5 m szerokości. Przy okazji wzdłuż południowej jezdni ul. Kasprzaka [od skrzyżowania z al. Piłsudskiego do ul. Młodych] zainstalowano nowe ledowe oświetlenie, zaś za skrzyżowaniem z ul. Młodych ledy oświetlają bezpośrednio chodnik i drogę rowerową. Zgodnie z zapowiedziami szczególnie doświetlone zostały przejścia dla pieszych.

Częścią inwestycji była także przebudowa miejsc postojowych, które powstały wzdłuż bloku przy ul. Kasprzaka 38.

Zgodnie z zapowiedziami nawierzchnia nowej drogi rowerowej ma kolor czarny, czerwień pojawia się natomiast na przejazdach, a więc warunkowana jest względami bezpieczeństwa.

Przy okazji inwestycji obyło się bez większych wpadek. Profil Dąbrowskiego Rowerzysty Miejskiego, który na bieżąco śledzi prowadzone w mieście prace, zwrócił jednak uwagę na przejazd rowerowy w rejonie spółki Habasit, który został wyłożony kostką.

W Dąbrowie Górniczej w ramach Zielonej Mobilności powstanie kilkadziesiąt kilometrów dróg rowerowych

Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kasprzaka jest częścią unijnego projektu, dzięki któremu w mieście powstanie kilkadziesiąt kilometrów dróg rowerowych.

W tym samym czasie co przy Kasprzaka trwały warte prawie 17 mln zł prace, które miasto zleciło katowickiej firmie Drogopol-ZW. To budowa kilkunastu kilometrów dróg, które łączą centrum przesiadkowe przy dworcu w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach z Tucznawą, dworcem w Gołonogu i z hutą ArcelorMittal Poland. Z tą ostatnią drogą przy al. Piłsudskiego niedaleko od huty połączy się właśnie droga zbudowana wzdłuż ul. Kasprzaka.















warius
fb miasta
CYTAT
Uwaga, ważna informacja ‼️

W związku z remontem torowiska na ul. Kasprzaka, zmieniona została organizacja ruchu na rondzie Budowniczych Huty Katowice. Jak podają Tramwaje Śląskie, do 13 października zamknięty będzie przejazd przez tory do ul. Kasprzaka od ul. Wiśniowej, a także od ul. Piłsudskiego (jadąc od strony huty).


:)
ostatnio znacznie wzrósł ruch w centrum i na Legionów spowodowany omijaniem przebudowy skrzyżowania obok Makro. W szczycie zakorkowana m.in Legionów i czasami znaczne spóźnienia autobusów
szer
Legionów jak się zakorkuje to od hotelu aż do skrzyżowania z Grynia. Sobieskiego czasami i do Chopina się korkuje. Nie wiem jak teraz, ale w pierwszy dzień zamknięcia skrzyżowania obok makro, autobusy typu 814 czy 807 próbowały ominąć korki jadąc przez Dąbrowskiego, ale tam też był niezły korek.
:)
no w szczycie to nie ma co polegać na rozkładach, jest dramat. I dotyczy to wielu linii, w tym tych "wewnątrz miejskich". Na wiosnę mają otworzyć prawoskręty przy DK94 to pewnie trochę się poprawi
:)
Ruszyło wreszcie łatanie dziur, co znaczy że zaczęli zwycięzca przetargu na utrzymanie dróg zaczął realizować prace. Ciekawe czy pojawią się jakieś nowe rozwiązania i oznakowanie.
Na razie widziałem, że łatają na Piłsudskiego koło targu i na Kolejowej.

Na "rondzie" Budowniczych HK firma która przebudowuje torowisko postawiła przy przejazdach słupy. Chyba będzie jakaś sygnalizacja przejeżdżających tramwajów. No i ciekawe kiedy stanie się prawdziwym rondem i zmieni się tam organizacja ruchu, bo chyba są takie plany. Jest tam trochę zdarzeń, nawet Tavarius Shine nie dał rady go pokonać wink.gif
warius
Może pojawi się taka sygnalizacja jak na rondzie w Katowicach. Migające pomarańczowe zmieniające się na czerwone gdy nadjeżdża tramwaj.
:)
^
też mi się tak wydaje
warius
Nawet znalazłem



edit:

przejrzałem pozostałe mapki, takie samo rozwiązanie pojawi się na przecięciu ul. Storczyków, ul. Budowlanych, ul. Laski oraz na wszystkich wjazdach do zakładów przecinających tory.
:)
dzięki, tramwaj zyska automatem pierwszeństwo
po zakończeniu inwestycji mogliby przerobić na rondo. Akurat spełnia wymagania, ruch na poszczególnych wjazdach nie różni się dramatycznie i duża część ruchu to skręcający.

Ogólnie niektórzy "kierowcy" głupieją na takich skrzyżowaniach. Swoją drogą to że źle używają kierunkowskazów i robią dziwne manewry nie wiedząc z którego pasa gdzie jechać, ale przez to że powstało tyle rond to teraz niektórzy myślą że takie zwykłe skrzyżowanie to rondo i potrafią nie mając pierwszeństwa zatrzymać na głównej drodze przed tego typu skrzyżowaniem. Nie piszę tu tylko o DG
:)
CYTAT
UM

REMONT JEZDNI I SKRZYŻOWANIA PRZED HUTĄ
W poniedziałek, 18 listopada, rozpocznie się remont fragmentu jezdni i skrzyżowania ul. Piłsudskiego i Tworzeń. Prace potrwają do 24 listopada.

W ramach robót zmodernizowana zostanie nawierzchnia skrzyżowania, a także fragment jezdni na odcinku między nim a przejściem dla pieszych w okolicy wiaduktu nad torami kolejowymi.
Obecnie jezdnie są bardzo zniszczone i pełne kolein. Po sfrezowaniu, położona zostanie nowa warstwa asfaltu. Prace będą prowadzone jednocześnie na nitkach w obu kierunkach – centrum Dąbrowy Górniczej i huty. W czasie robót ulice nie będą wyłączone z ruchu. Z powodu zwężeń, kierowcy muszą jednak liczyć się z utrudnieniami.


oraz z fb prezydenta snf (51).gif https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...10184139182113/
:)
jest info w BiPie - zostanie rozszerzony zakres robót i dodatkowo wyremontowana nawierzchnia drogi łączącej Roździeńskiego ze Związku Orła Białego. Właściwie to można byłoby nadać tej ulicy jakąś nazwę
warius
CYTAT
zamówienie na Wykonanie opracowania pn.: ?Wielokryterialna analiza i wariantowa koncepcja przebiegu drogi rowerowej (velostrady) Metropolia Wschód. Etap I? dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii


CYTAT
dokładnym przebiegu Velostrady zadecydują wyniki przyszłej analizy w oparciu o wyznaczone przez Metropolię trzy warianty trasy. Każdy z nich zaczyna się w Katowicach Zawodziu, w okolicach przecięcia się bulwarów Rawy z ul. Bohaterów Monte Cassino, a kończy w Dąbrowie Górniczej przy ul. Malinowe Górki koło zbiornika Pogoria.

Pierwszy wariant zakłada, że trasa ma liczyć ponad 20 km łącząc Katowice, Sosnowiec oraz Dąbrowę Górniczą. To plan minimum, zakładający wytyczenie trasy po dowolnym pod względem obecnego przeznaczenia i ukształtowania terenie.

Możliwe jest w tej sytuacji jeszcze sprawdzenie dodatkowo możliwości przebiegu trasy przez Będzin lub Czeladź.

Drugi wariant wymaga przygotowanie koncepcji przebiegu po śladzie nieczynnej linii kolejowej liczącej ok. 30 km, przebiegającej przez Dąbrowę Górniczą, Będzin, Czeladź, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Katowice i Mysłowice.

Trzeci wariant także dotyczy wykorzystania nieczynnych linii kolejowych o długości 32 km, które przechodzą przez Dąbrowę Górniczą, Sosnowiec, Mysłowice oraz Katowice.



Więcej informacji
:)
CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza: ulica Roździeńskiego gotowa po remoncie

Zakończyła się przebudowa ul. Roździeńskiego, na odcinku od przejazdu kolejowego do bramy koncernu metalurgicznego ArcelorMittal Poland. Przywrócona została normalna organizacja ruchu, a w miniony poniedziałek na stałe trasy wróciły jeżdżące tamtędy autobusy.
Remont rozpoczął się w ostatnim tygodniu sierpnia br. i objął prawie dwukilometrowy odcinek, od przystanku autobusowego „Tworzeń przejazd kolejowy” do skrzyżowania z łącznikiem ulicy Związku Orła Białego i bramą ArcelorMittal Poland. Wymieniona została tutaj podbudowa drogi, by zwiększyć jej nośność, wykonane zostały nowe nawierzchnie jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężkich samochodów, oczekujących na wjazd na teren ArcelorMittal Poland oraz innych usytuowanych wokół huty zakładów. Wykonane zostało również odwodnienie, pojawiło się nowe oświetlenie.

W ramach robót dodatkowych, wymieniona została nawierzchnia łącznika ul. Roździeńskiego i Związku Orła Białego, a także skrzyżowania ul. Piłsudskiego i Tworzeń oraz fragmentu jezdni w jego rejonie. Inwestycję wykonywał Drogopol ZW, który przedstawił w postępowaniu przetargowym najkorzystniejszą ofertę, opiewajającą na 11 mln zł. Prace remontowe zaplanowane zostały na trzy miesiące. Całość remontu miała się zakończyć do końca listopada tego roku. I termin ten został dotrzymany.

Ul. Roździeńskiego jest ważnym elementem sieci miejskich dróg. Korzystają z niej m.in. pracownicy i kontrahenci wielu firm znajdujących się w jej okolicy. Łączy też północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem. Dlatego zaplanowany został remont kolejnej części ul. Roździeńskiego. Realizacja drugiego etapu tej inwestycji będzie miała miejsce w momencie uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej lub Funduszu Dróg Samorządowych dla woj. śląskiego. Najprawdopodobniej stanie się tak w przyszłym roku. Zakres wykonywanych robót będzie podobny, tym razem na odcinku 1390 m, od łącznika ul. Związku Orła Białego z ul. Roździeńskiego do skrzyżowania ul. Związku Orła Białego z ul. Ząbkowicką. Wybudowane ścieżki rowerowe zostaną wydłużone i poprowadzone do terenu inwestycyjnego w Tucznawie.





:)
trwa remont odcinka Piłsudskiego. Nie wiem czy to bieżące utrzymanie czy podciągnięte pod "zieloną mobilność"

CYTAT
UM

ZAMKNIĘCIE FRAGMENTU UL. PIŁSUDSKIEGO
18 i 19 grudnia, w godz. 8-16, wyłączony z ruchu będzie odcinek ul. Piłsudskiego w kierunku huty „Katowice”.

Zamknięty zostanie fragment w kierunku huty, od skrzyżowania z ul. św. Antoniego (dawna Gwardii Ludowej) i Uklańskiego (dawna Piecucha) do skrzyżowania z ul. św. Antoniego (skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną). Objazd poprowadzony będzie ul. św. Antoniego.

Podczas zamknięcia, frezowana będzie jezdnia i wykonywana nowa nawierzchnia asfaltowa.


wymienione też krawężniki
:)
trwa przetarg na utrzymanie pionowego i poziomego oznakowania. Wygląda na to, że się poprawi i pojawi też dużo nowego
Grzegorz-dg
Zobaczymy jak będzie bo są problemy z tym wielu dróg ma starte oznakowanie lub nie posiada.Do tego dochodzi odbiór prac przez Urząd od firm wykonujących te prace.
danielmdc
Ktoś wie kto tym się zajmował ostatnio ?
:)
planowane przetargi drogowe (poza "zieloną mobilnością"):

Przebudowa ulicy Młodych na odcinku od ul. Kasprzaka do ul. Podlesie w Dąbrowie Górniczej. - II kwartał 2020 r.

Przebudowa (w formule zaprojektuj i wybuduj) mostu drogowego w ciągu ul. Strzemieszyckiej nad rzeką Rakówką w Dąbrowie Górniczej. - I kwartał 2020 r.

Przebudowa ul. Roździeńskiego- Etap II. - II kwartał 2020 r. (tu chyba warunkiem miało być otrzymanie dofinansowania)

Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy odcinków dróg (w tym: Letniej, Ratanice i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej) w ramach zadania inwestycyjnego pn."Przebudowa, modernizacja odcinków dróg gminnych i powiatowych w Dąbrowie Górniczej". - I kwartał 2020 r.
:)
CYTAT
UM

MNIEJ CIĘŻARÓWEK NA STRZEMIESZYCKIEJ
2 marca zmieni się organizacja ruchu na ul. Strzemieszyckiej. Na odcinku od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie wprowadzony będzie zakaz ruchu dla ciężarówek. Pojazdy powyżej 7t będą mogły tam jeździć tylko w ściśle określonych przypadkach.

Ul. Strzemieszycka często używana jest jako wygodna droga tranzytowa, przez którą prowadzi transport do licznych zakładów produkcyjnych. Wzmożony ruch ciężarówek, generujący duży hałas i emisję spalin, jest jednak sporym utrapieniem dla okolicznych mieszkańców.

– Mieszkańcy Strzemieszyc często zwracali uwagę na ten problem. Dla ich komfortu i większego spokoju, zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany i ograniczyć ruch ciężarowy. Liczę, że policja będzie konsekwentnie egzekwować ten przepis – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Zakaz ruchu dla pojazdów o masie powyżej 7t będzie obowiązywał od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie, czyli od posesji 41 do 330 przy ul. Strzemieszyckiej. Nie będzie dotyczył autobusów miejskich, służb komunalnych oraz pojazdów dojeżdżających do nieruchomości na tym odcinku, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. Odstępstwem będzie także dojazd od ul. Strzemieszyckiej do firm przy ul. Rudnej, Rodzinnej i Ciołkowizna.

Żeby jeszcze bardziej zmniejszyć ruch ciężarowy na ul. Strzemieszyckiej, analizowana jest możliwość dobudowy łącznika pomiędzy ul. Szklanych Domów i Fabryczną. Dzięki niemu możliwe byłoby wyprowadzenie części transportu na DW 790, a przez nią na DK 94, z pominięciem wielu obszarów zabudowanych domami.


CYTAT
nasze miasto

Aleja Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia w Dąbrowie Górniczej w remoncie. Jak jechać? FOTO

We wtorek 25 lutego 2020 roku sprawdziliśmy, jak przebiega rozpoczęta dzień wcześniej przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz fragmentu ul. Tysiąclecia, od strony ul. Piłsudskiego. Trzeba przyznać, że ekipy remontowe działają szybko i sprawnie, a na całej długości alei aż roi się od czerwonych słupków, wytyczających skręty, objazdy i tymczasowe pasy ruchu dla kierowców.
Obecnie zrywana jest m.in. nawierzchnia al. Zagłębia Dąbrowskiego po stronie prowadzącej od Morcina w kierunku ul. Granicznej. Ciężki sprzęt pracuje również w rejonie skrzyżowania ul. Granicznej z al. Zagłębia Dąbrowskiego, gdzie ma powstać rondo.
W pierwszym etapie, przez około cztery tygodnie, przebudowywane na rondo będzie właśnie skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej. Wiąże się to z jego zamknięciem. Objazd do al. Zagłębia Dąbrowskiego i przejazd przez tory kolejowe wytyczony został ul. Morcinka, Folwarczną i Urbańskiego. Na razie można jeszcze skręcić z ul. Granicznej w stronę Gołonoga, ale na wiadukt kolejowy już nie wjedziemy. Zjeżdjąc natomiast z niego musimy się kierować ul. Konarskiego do Zawidzkiej i dalej w stronę al. Piłsudskiego.

W trakcie prac, ul. Graniczną nie będą kursować autobusy. W tym czasie pojadą ul. Morcinka, z pominięciem przystanku przy Urzędzie Miejskim. Przystanki najbliżej UM to Gołonóg Damel na ul. Piłsudskiego.

Widać, że nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak się poruszać w gąszczu tych czerwono-białych słupków, ale myślę, że z czasem ruch się unormuje. To dobrze, że ta szeroka jezdnia będzie częściowo węższa, bo wiele razy aż strach było tędy przechodzić na drugą stronę. Tak się rozpędzają niektórzy kierowcy. Kiedyś to straż miejska tu z radarem stała, ale potem nic już się nie działo – przyznał Henryk Grzęda, którego spotkaliśmy we wtorek 25 lutego br. w rejonie al. Zagłębia Dąbrowskiego.
Prace prowadzone będą również na pozostałych odcinkach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. Utrzymywana będzie przejezdność, jednak trzeba liczyć się z przejściowymi utrudnieniami.

Po modernizacji poprawi się nie tylko nawierzchnia, ale powstaną też drogi rowerowe, chodniki i dwa ronda usprawniające ruch. Całe zadanie obejmuje odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Ronda powstaną na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej oraz al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia.

Na modernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane będą drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa będzie odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znajdzie się asfaltowy tzw. ciąg pieszo-rowerowy, po którym będzie można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. Na ulicy Tysiąclecia, tam gdzie aktualnie biegnie droga rowerowa, powstaną miejsca postojowe. Nowa droga rowerowa będzie odseparowana od ruchu samochodowego i zostanie wytyczona równolegle do jezdni. Skrzyżowanie ulic Tysiąclecia i Prusa będzie tzw. skrzyżowaniem wyniesionym, czyli jego tarcza zostanie podniesiona do poziomu chodników, co wymusi ograniczenie prędkości jazdy przez kierowców. Na tym wyniesieniu znajdą się trzy przejścia dla pieszych – dwa przez ul. Tysiąclecia (w tym jedno przesunięte, aktualnie położone bliżej ul. Piłsudskiego) i jedno przez ul. Prusa.

– Poprawa stanu dróg i chodników oraz rozbudowa infrastruktury rowerowej to jedne z priorytetów tej kadencji. To duże wyzwania, wymagające sporych środków i czasu, jednak sukcesywnie je realizujemy. Ta inwestycja jest tego dobrym przykładem – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „DROGOPOL-ZW” sp. z o.o. Jej wartość wynosi 9,3 mln zł, a prace potrwają do czerwca 2020 roku.

foto snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/alej...845/zd/51630477
:)
nie wiem jak w naszym mieście jest zorganizowane dbanie o oznakowanie, jakby nie było odpowiednich służb. Chyba będzie już blisko 2 miesiące odkąd była u nas pierwsza fala silnego wiatru. Od tego czasu pełno znaków poprzechylanych (słupki) albo obróconych. Nie chodzi tylko o estetykę ale i bezpieczeństwo np. odwrócone znaki "STOP" i to nie na peryferiach ale w centralnej części miasta.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.