Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
Leszek
No proszę, w końcu zdecydowali się na światła na tym skrzyżowaniu. Choć moim zdaniem w zupełności dla zmniejszenia blokad na nim wystarczyłoby zamknąć przejazd przez tory - skręt z Augustynika byłby możliwy tylko w prawo, gdyby ktoś chciał jechać w stronę Merkurego - nawracałby na rondzie w centrum (a jadący od centrum na rondzie przy Merkurym).

I żeby nie było - ja z reguły w Augustynika wyjeżdżam w lewo, więc mnie też by to dodało kilometrów do przejazdu wink.gif

Na poszerzenie bym nie liczył, za dużo zachodu, trochę mało miejsca (nawet gdyby zbliżyć się trochę do torów) - no i nasi radni miłośnicy zieleni by się zapienili na amen laugh.gif
Zibar
Miejsca to jest aż nadto, nawet gdy przesuwali kilka lat temu chodnik pod blok przed przejściem dla pieszych w stronę centrum to myślałem, że oni też pomyślą i przy remoncie dodadzą trzeci pas, który zwłaszcza bez świateł w tym miejscu by się przydał.
vacu
CYTAT(Leszek @ śro, 03 mar 2010 - 11:10) *
No proszę, w końcu zdecydowali się na światła na tym skrzyżowaniu. Choć moim zdaniem w zupełności dla zmniejszenia blokad na nim wystarczyłoby zamknąć przejazd przez tory - skręt z Augustynika byłby możliwy tylko w prawo, gdyby ktoś chciał jechać w stronę Merkurego - nawracałby na rondzie w centrum (a jadący od centrum na rondzie przy Merkurym).

I żeby nie było - ja z reguły w Augustynika wyjeżdżam w lewo, więc mnie też by to dodało kilometrów do przejazdu wink.gif

Na poszerzenie bym nie liczył, za dużo zachodu, trochę mało miejsca (nawet gdyby zbliżyć się trochę do torów) - no i nasi radni miłośnicy zieleni by się zapienili na amen laugh.gif

Dokładnie, ja już też o tym pisałem. I też żeby nie było - codziennie rano wyjeżdżam z Augustynika w lewo a wracam w drugą stronę. Światła postawić najłatwiej tyle, że jest to wariant najgorszy z możliwych w dobie korków.

[Edytka]
Teraz doczytałem, że to będzie trwało od maja do końca października. Ale ponieważ z dróg to jest tam wymieniana tylko al. Róż to mam nadzieję, że ten remont skończy się znacznie szybciej. To w końcu krótki odcinek, a jeśli tam się będzie ślimaczyć to będzie kiepsko po południu sad.gif
:)
CYTAT


Gigantyczna dziura na krajowej "jedynce" jest już usuwana
Wczoraj, 2 marca (16:16)

Niebezpieczne zapadlisko na krajowej "jedynce" w okolicy Dąbrowy Górniczej już jest usuwane. Drogowcy pracować będą do jutra. Pojawili się tam rano - m.in. po telefonie od reportera RMF FM.


Wielka dziura w drodze na granicy Dąbrowy Górniczej i Sosnowca powstała najprawdopodobniej w nocy. Był to głęboki na co najmniej kilkanaście centymetrów uskok w poprzek drogi. Samochody ciężarowe mogły bezpiecznie przejechać przez to miejsce tylko wtedy, kiedy najpierw się zatrzymały. W ten sposób dziura jeszcze bardziej się pogłębiała.

Mimo, że to droga ekspresowa, w tym miejscu pojazdy poruszały się w "żółwim tempie". Każde przyspieszenie mogło się skończyć już nie tylko przebiciem opony czy wykrzywieniem felgi, ale bardzo poważnym wypadkiem. Ponieważ jezdnia w tym miejscu jest uszkodzona, ruch odbywał się tylko po jednym pasie. Na drodze w kierunku Cieszyna utworzył się ogromny korek.

Przed południem drogowcy zaczęli usuwać uskok. Sprawa była na tyle poważna, że trzeba było zmienić organizację ruchu i samochody zaczęły jeździć zamkniętym do tej pory pasem jezdni (również przypominającym szwajcarski ser).

olo
Niech na każdej pieprzonej krzyżówce w tym mieście postawią światła. Przecież na czerwonym świetle będą się korki po Koszelew tworzyć. Zamiast zamknąć to skrzyżowanie bedą głąby semafory stawiać. A tak BTW. Ciekawe, kiedy baran, który postawił światła koło Lidla zacznie je wyłączać pod wieczór. Tam brakuje jedynie bandytów. którzy obrobią na czerwonym jakiś samochód, bo o 2 czy 3 w nocy jeszcze zaświeca się czerwone. Zaświeca się całą noc. Po jaką cholerę sie pytam?
Leszek
Hmm, to teraz światła koło Lidla działają non-stop? Wcześniej tak gdzieś koło 22 już pulsowały blink.gif
bzenek
CYTAT(:) @ śro, 03 mar 2010 - 01:11) *
Co do swiatel na Krolowej Jadwigi/Augustynika, to mam nadzieje ze w kierunku Redenu poszerza jezdnie i bedzie dodatkowy pas.

CYTAT(Zibar @ śro, 03 mar 2010 - 13:33) *
Miejsca to jest aż nadto, (...)myślałem, że oni też pomyślą i przy remoncie dodadzą trzeci pas, który zwłaszcza bez świateł w tym miejscu by się przydał.

Łomatko, Panowie zastanówcie się blink.gif

Chcecie, żeby autobusy jeździły ludziom metr od okien ? conf (13).gif

CYTAT(vacu @ śro, 03 mar 2010 - 19:40) *
Teraz doczytałem, że to będzie trwało od maja do końca października.

Oj to będzie radny Pasek grzmiał w TV Silesia - "jak można remontować wszystkie drogi w jednym czasie". cool.gif

CYTAT
zapadła decyzja o przyznaniu Dąbrowie Górniczej 3mln. 12tys. 800zł. dotacji na modernizację dróg. Środki pochodzą z rezerw subwencji ogólnej budżetu państwa.

Doskonała wiadomość dla DG. Chyba nikt się nie spodziewał - może to te zapowiadane cuda premiera ;)

Trzeba przyznać, że mamy jakies dobre dojście do Ministerstwa Infrastruktury. To może i ten remont DK94 uda się wytargować. smile.gif

[OT] Swoją droga to taka mnie naszła refleksja. Wszyscy mówią o konieczności oszczędzania każdej złotówki w budżecie centralnym. A tu nagle wspiera się milionami jakieś chodniki na zadupiu. Nic dziwnego, że potem brakuje.[OT]
Leszek
CYTAT(bzenek @ czw, 04 mar 2010 - 12:34) *
CYTAT(:) @ śro, 03 mar 2010 - 01:11) *
Co do swiatel na Krolowej Jadwigi/Augustynika, to mam nadzieje ze w kierunku Redenu poszerza jezdnie i bedzie dodatkowy pas.

CYTAT(Zibar @ śro, 03 mar 2010 - 13:33) *
Miejsca to jest aż nadto, (...)myślałem, że oni też pomyślą i przy remoncie dodadzą trzeci pas, który zwłaszcza bez świateł w tym miejscu by się przydał.

Łomatko, Panowie zastanówcie się blink.gif

Chcecie, żeby autobusy jeździły ludziom metr od okien ? conf (13).gif


No, ja właśnie pisałem, że miejsca mało smile2.gif Patrząc po zumi zostałby wąziutki chodnik pod samym budynkiem prawie.
Ale tu akurat nie do końca masz rację, bo poszerzenie mogłoby być tylko na odcinku przebiegającym wzdłuż budynku PZU, blok jest już za skrzyżowaniem.
bzenek
CYTAT(Leszek @ czw, 04 mar 2010 - 15:24) *
Ale tu akurat nie do końca masz rację, bo poszerzenie mogłoby być tylko na odcinku przebiegającym wzdłuż budynku PZU, blok jest już za skrzyżowaniem.

Hmm.... nie moge sobie wyobrazić tego co masz na myśli ale nie ma się co dochodzić. Poszerzenie nie ma szans bo na każdą wyminę okien czy rynny trza by było zatrzymywac ruch na tym dodatkowym pasie. smile.gif
Leszek
Chodziło mi o coś takiego (nie śmiać się z wykonania proszę wink.gif ) - podobnie jest to rozwiązane w Sosnowcu na skrzyżowaniu ze skrętem do Plazy


W dalszym ciągu uważam, że nie ma na to miejsca (w czym zresztą się zgadzamy smile2.gif ).
:)
CYTAT


Gmina pozyskała ponad 3 miliony zł na remonty dróg

Piotr Sobierajski

Wczoraj 08:33:05
W centrum miasta pojawi się nowa sygnalizacja świetlna, będą też remonty dróg i chodników. Gminie udało się bowiem pozyskać dodatkowe 3 mln 12 tys. na drogowe przedsięwzięcia. Pieniądze te pochodzą z rezerw subwencji ogólnej budżetu państwa.


Sygnalizacja świetlna u zbiegu ul. Królowej Jadwigi i Augustynika ma poprawić bezpieczeństwo w centrum.

Według planów prace, które ruszą w maju tego roku mają objąć Aleję Róż, od ronda Merkury do granic z Sosnowcem. Zaplanowano tu remont nawierzchni oraz chodnika, wraz z wydzieleniem miejsca dla rowerzystów. Będzie również remont chodnika przy ul. Królowej Jadwigi, od przejścia podziemnego w centrum do postoju taksówek wraz z aranżacją terenu. Wyremontowany zostanie też pozostały odcinek chodnika przy ul. Sobieskiego do granic miasta z Będzinem.

- Gmina skorzystała z możliwości i złożyła wniosek do Ministerstwa Infrastruktury o dofinansowanie zadania na drogach wojewódzkich. W naszym przypadku jest to ciąg ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Aleja Róż - informuje Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego.

Duże znaczenie ma także budowa nowej sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic Królowej Jadwigi i Augustynika, w rejonie Gimnazjum nr 1 i bazyliki Matki Bożej Anielskiej. Już od lat trwała bowiem dyskusja, jak najlepiej rozwiązać kłopoty kierowców i pieszych na tym ruchliwym skrzyżowaniu w samym centrum. Pojawiły się co prawda w pobliżu nowoczesne obudowy fotoradarów, które poskromiły nieco lubiących przycisnąć mocniej pedał gazu kierowców. Działają prewencyjnie, bo tak naprawdę nie wiadomo, czy fotoradar jest w środku. Nie mniej jednak piesi cały czas mają ogromne problemy z przejściem na drugą stronę drogi. Szczególnie chodzi o uczniów pobliskich szkół, a także m.in. starsze osoby, które idą do kościoła. - Już dawno powinna się tu pojawić sygnalizacja przyciskowa, bo często trzeba odstać nawet kilka minut, zanim uda się wejść na pasy. Trzeba nawet wymuszać pierwszeństwo, bo kierowcy nie chcą się zatrzymać. Mam nadzieję, że teraz przy sygnalizacji skończą się już nasze kłopoty - mówi Antoni Konopka, mieszkaniec centrum.

Jednocześnie trwa jednak nadal dyskusja (m.in.na Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej), czy sygnalizacja świetlna w tym miejscu nie spowoduje korków, które sparaliżują ruch w śródmieściu. Pojawiły się sugestie, że dla płynności ruchu w tym miejscu (w pobliżu są dwa ronda), lepiej byłoby nawet zamknąć przejazd przez torowisko. Władze miasta uważają jednak, że problemów nie będzie. - Budowa sygnalizacji świetlnej wraz z przebudową przejazdu tramwajowego została pozytywnie zaopiniowana na posiedzeniu Powiatowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w listopadzie 2009 roku, w oparciu o przedstawione wyniki badań natężenia ruchu. Sygnalizacja pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa kierowców i pieszych, i nie wpłynie negatywnie na płynność ruchu w kierunku centrum - podkreśla Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa UM.

Całkowity koszt wszystkich inwestycji oszacowano na 6 mln 466 tys. zł. Mają się zakończyć do 30 października br. - Trwa procedura przetargowa o wyłonienie wykonawcy zadania. Zakres prac zawarty jest w jednym zamówieniu publicznym. Harmonogram będzie uwzględniał jak najmniejsze kolizje z innymi pracami w pasie drogowym i utrudnienia - zapewniają urzędnicy.


A jak wplynie na plynnosc w kierunku Redenu? Jesli postawia na tym co jest to bedzie jak w Bedzinie obok torow. Zawsze byl luz, a odkad pojawila sie sygnalizacja to korki, bo tylko jeden pas wolny na wprost. Teraz przebudowuja i chyba poszerza.
Leszek
Jesteśmy dostrzegani w UM - strach się bać laugh.gif

Co do płynności - spadnie za całą pewnością, bo nie ma możliwości, żeby na głównej drodze po wprowadzeniu świateł nie spadła. No chyba że zdemontują maszty fotoradarów wink.gif

Ale w stronę Redenu to i tak nie pomoże.

Jedyną stroną, która IMHO odniesie wyraźną korzyść będą piesi. Zwłaszcza, gdyby przejście przez Augustynika wróciło na stare miejsce.
vacu
W tym chorym kraju najgorsze jest to, że urzędnik niczym za swoje czyny/słowa nie odpowiada. Pan Arkadiusz Grządziel mówi, że sygnalizacja nie wpłynie na płynność ruchu - ok, może jest fachowcem a my się nie znamy. Ale jeżeli jakikolwiek korek tam powstanie to taka osoba natychmiast z automatu powinna być zwalniana. W prywatnych firmach nie ma sentymantów, mylisz się to "do widzenia", nie rozumiem czemu w urzędach jest inaczej...
Kamil_
bo co pokój i wydział jest inna rodzina...
Bartek
Spotkał się ktoś z was z błędnym działaniem sygnalizacji świetlej na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Poniatowskiego/Majakowskiego? Chodzi o to że wczoraj zielone światło na kierunku z centrum do Gołonoga świeciło się bardzo długo (ok. 2min), natomiast dzisiaj zielone światło świeciło się raptem 5sekund! Parę razy mi się to zdarzyło, o różnych porach dnia :/
Leszek
Parę razy, ale zawsze wieczorem.
:)
Rowniez potwierdzam, poznym wieczorem i w nocy mialem tak wielokrotnie. Pisalem o tym dawno temu na forum. Taka sytuacja to jest juz chyba od roku.
mgmisiek
CYTAT(:) @ nie, 14 mar 2010 - 01:11) *
Rowniez potwierdzam, poznym wieczorem i w nocy mialem tak wielokrotnie. Pisalem o tym dawno temu na forum. Taka sytuacja to jest juz chyba od roku.


Ta sygnalizacja w nocy działa bardzo dziwnie - tzn na kierunku z Redenu do gołonoga często zdarza się w nocy, że się stoi i stoi i stoi i nic - światło zmienia się dopiero jak ktoś na kierunku z gołonoga podjedzie do skrzyżowania. A taka sytuacja z zielonym światłem przez 5 sekund na kierunku Reden Gołonóg też się spotkałem i chyba pisałem na forum o tym - korek był prawie aż po rondo na merkurym.

Sprawdziłem - pisałem o tym w tym temacie 14 grudnia

A jak już poruszamy temat świateł to naprawdę tak trudno przeprogramować sygnalizację, żeby w nocy się włączało światło pomarańczowe? Na alei róż jakoś się dało zrobić.

I dorzucę jeszcze swoje zdanie w temacie świateł na skrzyżowaniu z Augustynika. Jak dla mnie to skrzyżowanie powinno być zamknięte. Jakoś skrzyżowanie na Staszicu dało się zamknąć pomimo protestów mieszkańców i nadrabianiu przez nich teraz drogi, żeby wjechać/wyjechać z osiedla. Po zamknięciu tego skrzyżowania do nadrobienia jest kilkaset metrów i dwa ronda na których bezpiecznie można zawrócić. I żeby nie było pracuję w okolicy i często korzystam z tego skrzyżowania i nie będę miał z tym żadnego problemu, żeby te kilkaset metrów więcej codziennie pokonywać
Łukasz 1212
Dorzucę swoje zdanie co do tej nowej sygnalizacji biggrin.gif
Dla mnie to jest chore biggrin.gif Ponieważ koło Aleiji Róż jest przejście podziemne ( koło przystanku ) i też jest przejście podziemne koło przystanku w Centrum na dobrą sprawę to przejście mogło być zamknięte ponieważ do tych przejść jest nawet blisko ;] Zamknięcia skrzyżowania się nie spodziewam ponieważ za niedługo mamy wybory samorządowe :] to wątpię takiej odważnej decyzji przed wyborami. Będzie ciekawie ponieważ chce zauważyć, że chyba (!!) wszystkie autobusy, które jadą na Dąbrowę Górniczą przejeżdżają przez Centrum czyli przez Aleji Róż i Augustyniaka. To albo będzie długie zielone albo będzie paraliż po Aleje Róż aż po rondo lub dalej.
xMarcinx
Powinni zamknąć przejazd przez torowisko. Niedługo będzie jak w warszawie co 100 merów światła.
Bartek
No to mamy przetarg budowlany na budowę świateł

CYTAT
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej 4 845 000 EUR zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity z 2007 r. Dz.U. Nr 223, poz.1655 z późn. zm.) na zadanie pn.„Remont odcinka drogi 910 obejmującego ul. Aleja Róż w kierunku centrum, budowę sygnalizacji świetlnej oraz remont ciągu pieszego w ul. Królowej Jadwigi oraz pozostałego odcinka chodnika przy ul. Sobieskiego do granic miast Dąbrowa Górnicza-Będzin”.

http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...amp;ident=43339



A także na remont ul. Królowej Jadwigi

CYTAT
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami), o wartości zamówienia poniżej kwoty dla robót budowlanych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy na zadanie pn.: „Remont nawierzchni jezdni i chodników ul. Kościuszki na odcinku od ronda centrum do ul. Legionów Polskich (włącznie z ul. Górniczą) w Dąbrowie Górniczej”.

http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...amp;ident=43344
Reaper
Od niedawna poruszam się samochodem po mieście i chciałbym się spytać czy to tylko ja mam pecha jak wyruszam na miasto, czy tak jest od dawna a ja tego nie zauważałem:
Skrzyżowanie Królowej Jadwigi - Wojska Polskiego, zielone światło, ruszam, przyśpieszam w miarę szybko do 50km/h i... kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem Kr. Jadwigi - Majakowskiego/Poniatowskiego widzę, że już zapala się czerwone. Na zielonym znowu ruszam dynamicznie, z nadzieją na "jakąś" synchronizację pozostałych sygnalizacji, ale me nadzieje znikają gdyż za każdym razem, gdy jestem już blisko skrzyżowania zapala się czerwone.

Przyczyna: spisek władzy i koncernów paliwowych?
Rozwiązanie: jadąc 80-90 km/h może zadziała 'zielona fala'?
bobik
CYTAT(Reaper @ śro, 17 mar 2010 - 08:05) *
Przyczyna: spisek władzy i koncernów paliwowych?
Rozwiązanie: jadąc 80-90 km/h może zadziała 'zielona fala'?


Myślę, że to jednak spisek i nawet 80-90 nie pomoże...
Leszek
Żaden spisek, po prostu bezmyślność... Nikt robiąc kolejne światła nie pomyśli, żeby zsynchronizować je z już istniejącymi. Dodatkowo nikt też nie pomyśli o odpowiednim wykorzystaniu zakładanych chyba teraz przy każdej nowej sygnalizacji pętlach indukcyjnych - efekt jest taki, że zielone światło dla ulic podrzędnych zapala się nawet, jeśli nie stoi tam żaden samochód. W naszym mieście wykorzystują je chyba tylko do zmiany na czerwone, jeśli ktoś nadjeżdża główną zbyt szybko (przynajmniej jeszcze niedawno tak działały światła koło policji i koło Lidla).
Bartek
Koło Lidla po godzinie po godz 22 (tak na oko strzelam) działa to tak że ciągle świeci się czerwone dla wszystkich kierunków jazdy, a gdy zbliża się samochód z to wówczas zaświeca się zielone.

Reaper
Fachowcy od świateł w Dąbrowie dotarli do Ząbkowic. Skutek - zielone dla osób wyjeżdżających od dworca PKP lub z os. Robotniczego raz się zapali, a raz nie... Wiadomo, że synchronizacja w DG to "grubsza" sprawa, ale w Ząbkowicach to chyba kilka minut roboty. Komu można zgłosić ten problem? Zarząd Dróg?
sarsolot
Cos ostatnio jest nie tak na swiatlach na Redenie kolo BP jadac od strony Golonoga. Zdarza sie, ze max 3-4 auta przejada ;/
vacu
CYTAT(:) @ nie, 21 lut 2010 - 23:53) *
Co do ostatnich remontow, to od tego jest gwarancja i tu mozna miec duze obawy. Urzednicy o to nie dbaja, jak przyklad przystankow czy np. zapadajacej sie jezdni obok kosciola na Konopnickiej (w ciagu kilku miesiecy po remomcie i nikt nie nakazal wykonawcy poprawki!).

Cyba ktoś w UM przeczytał twoją wypowiedź, bo przed chwilą widziałem, że w kilku miejscach na Królowej Jadwigi zrobiono poprawki. Na ile skutecznie to nie wiem, bo zasypane jest toto piaskiem i zastawione. Ciekawe czy tylko tutaj czy ogólnie ktoś zrobił przegląd niedawno remontowanych odcinków w mieście.
mgmisiek
CYTAT(Bartek @ śro, 10 lut 2010 - 21:49) *
Na BIP pojawiło się postępowanie związane z przebudową miejsc parkingowych, chodników etc na Manhattanie i osiedlu Leśna

CYTAT
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu ograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami), zwanej dalej Ustawą oraz aktów wykonawczych do ustawy, o wartości zamówienia poniSej kwoty dla robót budowlanych określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy na zadania pn.: Rozbudowy miejsc parkingowych oraz przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego na osiedlu Sikorskiego w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania - Rewitalizacja przestrzeni miejskich - Budowa nowych miejsc parkingowych wraz z modernizacja ciągów pieszych i komunikacyjnych- etap I.

http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...amp;ident=42610


Wiecie może dlaczego nie ma SIWZ i całej dokumentacji technicznej?


Ktoś coś wie co dalej w tym temacie? Bo na BIP cisza. Ciekawi mnie kiedy zacznie się ta rewolucja na osiedlu smile2.gif
Leszek
CYTAT(vacu @ pią, 19 mar 2010 - 17:17) *
CYTAT(:) @ nie, 21 lut 2010 - 23:53) *
Co do ostatnich remontow, to od tego jest gwarancja i tu mozna miec duze obawy. Urzednicy o to nie dbaja, jak przyklad przystankow czy np. zapadajacej sie jezdni obok kosciola na Konopnickiej (w ciagu kilku miesiecy po remomcie i nikt nie nakazal wykonawcy poprawki!).

Cyba ktoś w UM przeczytał twoją wypowiedź, bo przed chwilą widziałem, że w kilku miejscach na Królowej Jadwigi zrobiono poprawki. Na ile skutecznie to nie wiem, bo zasypane jest toto piaskiem i zastawione. Ciekawe czy tylko tutaj czy ogólnie ktoś zrobił przegląd niedawno remontowanych odcinków w mieście.


Te poprawki dotyczą studzienek - wygląda na to, że zrobili betonowe "fugi" w kostkowych obramowaniach.
vacu
CYTAT(Leszek @ pią, 19 mar 2010 - 20:31) *
Te poprawki dotyczą studzienek - wygląda na to, że zrobili betonowe "fugi" w kostkowych obramowaniach.

Dzisiaj się przyjrzałem i faktycznie na to wygląda. Dobre i to ale imho to i tak "pic na fotomontaż", bo one się tak szybko pozapadały, że to musi być głębszy problem.

Taka mała refleksja - swego czasu była mini-afera po tym jak wyszło, ilu spółka budująca stadion we Wrocławiu (tzn. nie generalny wykonawca ale spółka założona przez miasto do nadzoru i koordynacji) zatrudnia inspektorów, kierowników, sekretarek. A moim zdaniem właśnie chyba tego brakuje przy inwestycjach za publiczne pieniądze. Inspektor czy kierownik wynajęty przez prywatnego inwestora jest upierdliwy do bólu, potrafi wytknąć najdrobniejszą usterkę i trzeba ją poprawić - i to szybko, bo nie zobaczy się pieniędzy. Wiem jak to wygląda, bo pracuję na budowach jako kierownik. A przy inwestycjach publicznych z tego co widzę odbierane są takie buble, że mam wrażenie, że inspektor był ślepy albo odbiór przeprowadzał telefonicznie. Fakt, że na dobrego inspektora czy kierownika budowy to trzeba odpowiednią kasę przygotować ale imho zwraca się ona dwa razy.
:)
Sciagnalem specfikacje z linkow, ktore umiescil Bartek (oczywiscie drugi dotyczy Kosciuszki).
I teraz juz mamy pewnosc co do sygnalizacji na Krolowej Jadiwgi/Augustynika. W kierunku Redenu lewy pas bedzie do jazy na wprost i w lewo, wiec skrecajacy beda blokowali innych i ruch przeniesie sie bardziej na prawy. Znowu bedziemy mieli zmniejszenie przepustowosci. Tak jak na Pilsudskiego, gdzie zamiast 3 pasow mamy praktycznie 2. A na Krolowej Jadwigi zrobia ten sam blad, co w Bedzinie (pisalem wczesniej).
Przejscia dla pieszych zostana przeniesione blizej skrzyzowania, zostanie wprowadzony zakaz nawracania, zliwidowane zostana ograniczenia do 40 km/h, a radary zostana przeniesione w inne miejsce.

CYTAT(Łukasz 1212 @ nie, 14 mar 2010 - 10:57) *
Dorzucę swoje zdanie co do tej nowej sygnalizacji biggrin.gif
Dla mnie to jest chore biggrin.gif Ponieważ koło Aleiji Róż jest przejście podziemne ( koło przystanku ) i też jest przejście podziemne koło przystanku w Centrum na dobrą sprawę to przejście mogło być zamknięte ponieważ do tych przejść jest nawet blisko


Ja jestem za tym, zeby centrum miasta bylo dla ludzi i ruch pieszy byl wazniejszy. Odleglosci meidzy przejsciami podziemnymi sa zbyt duze. Przejscie podziemne w centrum nie jest do tego przystosowane do obecnych wozkow, co jest skandalem, zeby przez tyle lat wladze tego nie zauwazyly. Te stalowe rynny byly moze dobre w PRLu.


Materialow jest bardzo duzo, ale zauwazulem przed DH Centrum nie bedzie chyba tej kostki "H", tylko inna i kamien naturalny (granit) smile2.gif i maja zostac usuniete budki (ciekawe czy tylko na czas remontu bo nie ma slowa).

Ogolnie jest co czytac i jesli ktos z Was ma sile i wylowi cos ciekawego, to niech sie podzeili. Aha, i wzdloz Al. Roz ma byc sciezka rowerowa (tylko pewnie znowu z kostki :/). Oby tylko te fragmenty sciezek zaczely wkoncu tworzyc jakas calosc.

I jeszcze nie doszedlem co z Kosciuszki i Gornicza. Jak wiadomo, bedzie przebudowa skrzyzowania z Dabrowskiego i nowy wjazd do parku (inny przetarg dawno rozstrzgniety). W specyfikacji tego remontu jest stan istniejacy i nie zauwazylem wykluczenia tego odcinka, ktory wlasnie powinien byc robiony w najblizszym czasie.

No i:

CYTAT




Krajówka dziurawa jak szwajcarski ser

Piotr Sobierajski

2010-03-19 00:18:53
Ponadkilometrowy odcinek Drogi Krajowej 94 w kierunku Krakowa w Dąbrowie Górniczej nie nadaje się do jazdy. Ogromne dziury i zapadliska na prawym pasie co kilka metrów zaskakują kierowców, którzy znaleźli się tu pierwszy raz. Ci, którzy jeżdżą tędy często, już wiedzą, że od zjazdu z DK 94 w kierunku Silesia Expo aż do skrzyżowania z ulicą 11 Listopada można jechać tylko lewym pasem. Jeśli ktoś wjedzie na prawy pas, może nie tylko skrzywić felgę, stracić koło, ale nawet całe zawieszenie.


Tak według urzędników wygląda naprawiona we wtorek DK 94... (? fot. Lucyna Nenow.)
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij ?
Od poniedziałku, kiedy zniknął śnieg, telefony urywają się w naszej redakcji. - Pierwsze dziury pojawiły się już zimą, teraz jest po prostu tragicznie i dalej nic się z tą drogą nie dzieje. Nikt nie stara się ich nawet pozalepiać. Mamy prawo bezpiecznie jeździć po drogach. Przecież to jest droga szybkiego ruchu, nikt tu nie jeździ z prędkością 30 kilometrów, więc jeśli urwie koło, to może dojść do tragicznego wypadku. Czy nikt sobie z tego nie zdaje sprawy? - pyta Maciej Kątek, mieszkaniec Gołonoga.

Dlaczego miasto tak długo zwleka z remontem feralnego odcinka DK 94?

- Największe dziury na DK 94, stanowiące zagrożenie zostały zabezpieczone. Były już kilkakrotnie doraźnie zabezpieczane mieszanką mineralno-bitumiczną na zimno. Ostatnia naprawa miała miejsce we wtorek - zapewnił nas w środę Stefan Muszyński, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Urzędu Miejskiego.

Sprawdziliśmy wczoraj, czy rzeczywiście da się już jechać prawym pasem DK 94. Nic z tego. Nadal dziura na dziurze. Jeśli już remontowano jakiś odcinek DK 94, to na pewno nie ten.

- Od przyszłego tygodnia ruszają roboty "na gotowo". Jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą na zastosowanie technologii stanowiącej gwarancję trwałej naprawy, niezwłocznie przystąpimy do robót z wykorzystaniem mieszanki mineralno-bitumicznej na gorąco - przekonuje naczelnik Muszyński.

Czy tym razem efekt będzie widoczny? Miasto nadal nie wie, które drogi dokładnie będzie reperować w pierwszej kolejności. - Obecnie odbywają się wizje lokalne na drogach, na podstawie których w przyszłym tygodniu ustalony zostanie plan remontów. Na początek planujemy remonty dróg krajowych, potem wojewódzkich, powiatowych i gminnych - informuje Lucyna Stępniewska z dąbrowskiego magistratu.

Na remonty dróg po zimie w budżecie gminy jest 1,2 mln zł.

W równie tragicznym stanie jak DK 94 jest np. ulica Majakowskiego. Podobnie ulica Zwycięstwa w Ząbkowicach, gdzie dziury odsłoniły nawet kostkę klinkierową, która układana była tam całe dziesięciolecia temu. Przy zjeździe z DK 1 w kierunku tej dzielnicy cały pas jezdni wygląda natomiast, jakby wybuchł tam wulkan. Oberwane pobocze, koleiny, pokruszony asfalt.

Jak udało nam się ustalić, od listopada ubiegłego roku do Urzędu Miejskiego wpłynęły 33 wnioski o odszkodowanie za zniszczone na dziurawych drogach samochody.

Dziesięć z nich zostało już rozpatrzonych pozytywnie. Co do pozostałych decyzje jeszcze nie zapadły.



Nic nie zapowiada remontu

10 listopada 2008 r. Dąbrowa Górn. złożyła wniosek o dofinansowanie generalnej przebudowy DK 94 z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Chodzi o odcinek od ul. 11 Listopada do granic ze Sławkowem, a więc pomijający najbardziej dziurawy obecnie fragment. Chodzi o 164 mln 576 tys. zł, czyli 85 proc. wydatków kwalifikowanych ze 193 mln 619 tys. zł. To jedyna alternatywna wobec autostrady A4 droga z Katowic do Krakowa. Wg planów inwestycja miała się zakończyć w 2012 r. Na razie nic nie wskazuje jednak, by w ogóle ruszyła, choć gotowy jest już projekt budowlany i wykonawczy. Wniosek przeszedł pierwszy stopień oceny merytorycznej i znajduje się na drugim miejscu listy rezerwowej. Niestety, lista nie jest aktualizowana od września 2009 roku.


Cos mala kwota na latanie, ale pewnie doloza. Musialbym poszukac ile bylo dawniej, ale to trudno bo jest sporo korekt o potem dorzucaja. A vo zrobila ta zima to dobrze wiemy.
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Łatanie dziur
Redakcja: Lucyna Stępniewska
Dodany: 22.03.2010,

Dziesięć ekip remontowych jest gotowych do remontu dróg i łatania ubytków po zimie. Aby dwa razy nie wydawać pieniędzy na to samo i by naprawy były ostateczne, temperatura przy gruncie powinna wynosić minimum 7 stopni. Według synoptyków nastąpi to w ciągu kilku najbliższych dni.

Podczas zimy ubytki stanowiące największe zagrożenia dla kierowców były na bieżąco zabezpieczane mieszanką mineralno - bitumiczną na zimno. Taka technologia nie gwarantuje jednak skuteczności naprawy, bo dzisiaj tak zabezpieczone dziury, trzeba poprawiać od nowa. Gwarancję daje dopiero zastosowanie takiej mieszanki na gorąco, co jest możliwe, gdy temperatura przy gruncie wynosi 7 stopni. Wtedy naprawa jest ostateczna i co ważniejsze - dwa razy nie wydaje się pieniędzy na łatanie tych samych dziur.

Ekipy remontowe w pierwszej kolejności remontować będą miejsca najbardziej newralgiczne, drogi o bardzo dużym natężeniu ruchu i najbardziej uszkodzone przez zimową aurę, która w tym roku była wyjątkowo trudna.

Na remonty dróg po zimie miasto wydatkuje 1 200 000 zł.
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Drogowcy ruszyli z naprawami
Redakcja: Przemysław Kędzior
Dodany: 24.03.2010,

Dziś drogowcy rozpoczęli wyczekiwane przez kierowców prace na dąbrowskich ulicach. W ich trakcie sukcesywnie będą usuwane ubytki nawierzchni powstałe w trakcie zimy.

Jak informowaliśmy na początku tygodnia, z pracami czekano na ustabilizowanie się dodatniej temperatury. Dobre warunki pogodowe pozwolą na skuteczniejsze i trwalsze naprawy, niż miałoby to miejsce przy gorszej i chłodniejszej aurze.

Dziś firmy drogowe przystąpiły do prac na ul. Piłsudskiego, ul. Wybickiego i ul. Chabrowej.

- W pierwszym etapie prac zaplanowaliśmy usunięcie uszkodzeń jezdni na ulicach: Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, Majakowskiego, Poniatowskiego, Wybickiego, Olimpijskiej, Broniewskiego, a także na dąbrowskim odcinku DK 94 - informuje Agnieszka Klamka z referatu drogownictwa UM.

- Kluczową kwestią dla szybkiego uporania się z drogowymi skutkami zimy będzie pogoda. Jeśli aura nie zawiedzie, prace przewidziane dla pierwszego etapu powinny dobiec końca do połowy kwietnia - mówi Stefan Muszyński, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa.

Na remonty dróg po zimie miasto zabezpieczyło 1mln. 200 tys. W związku z prowadzonymi pracami kierowcy na poszczególnych odcinkach reperowanych ulic muszą liczyć się z przejściowymi utrudnieniami.

bzenek
CYTAT(Leszek @ śro, 17 mar 2010 - 10:40) *
Żaden spisek, po prostu bezmyślność... Nikt robiąc kolejne światła nie pomyśli, żeby zsynchronizować je z już istniejącymi

Ależ były już zsynchronizowane światła. Skrzyżowanie na Alejach sterowało światłami na Granicznej. Spowodowało to spore niezadowolenie kierowców.

Nawet tu na forum były głosy oburzenia, że ktoś musi czekać w stronę Dąbrowy bo z Granicznej wyjeżdża se jeden samochód. smile.gif

Dodatkowo sprawę komplikuje tramwaj. Trzeba wybrać czy zielona fala ma być dla tramwaju czy dla aut. Poza tym fala może być tylko w jedna stronę.

CYTAT(Leszek @ śro, 17 mar 2010 - 10:40) *
Dodatkowo nikt też nie pomyśli o odpowiednim wykorzystaniu zakładanych chyba teraz przy każdej nowej sygnalizacji pętlach indukcyjnych - efekt jest taki, że zielone światło dla ulic podrzędnych zapala się nawet, jeśli nie stoi tam żaden samochód.

No i bardzo dobrze Leszek. Cała ta superhiper elektronika nie wykrywa rowerzystów, których byś skazał na stanie pod czerwonym światłem aż do śmierci. A tak mają szansę smile.gif

CYTAT(mgmisiek @ nie, 14 mar 2010 - 00:21) *
A jak już poruszamy temat świateł to naprawdę tak trudno przeprogramować sygnalizację, żeby w nocy się włączało światło pomarańczowe?

Nie jest trudno ale to taki sposób (całkiem skuteczny) na zmniejszenie szybkości samochodów.

CYTAT(mgmisiek @ nie, 14 mar 2010 - 00:21) *
I dorzucę jeszcze swoje zdanie w temacie świateł na skrzyżowaniu z Augustynika. Jak dla mnie to skrzyżowanie powinno być zamknięte. Po zamknięciu tego skrzyżowania do nadrobienia jest kilkaset metrów i dwa ronda na których bezpiecznie można zawrócić.

Pewnie projektanci doszli do wniosku, że likwidacja skrzyżowania pogorszy sytuację pieszych na tym przejściu.

CYTAT(Łukasz 1212 @ nie, 14 mar 2010 - 10:57) *
Dorzucę swoje zdanie co do tej nowej sygnalizacji biggrin.gif
Dla mnie to jest chore biggrin.gif Ponieważ koło Aleiji Róż jest przejście podziemne ( koło przystanku ) i też jest przejście podziemne koło przystanku w Centrum na dobrą sprawę to przejście mogło być zamknięte ponieważ do tych przejść jest nawet blisko

No to kwestia decyzji czy miasto ma być dla pieszych czy dla aut. Jak dla mnie Twoje rozwiązanie jest nie do przyjęcia bo wolę miasto dla pieszych. Dlatego też uważam, że potrzebne jest jeszcze jedno dodatkowe przejście przy antykwariacie.

CYTAT(olo @ śro, 03 mar 2010 - 21:42) *
Niech na każdej pieprzonej krzyżówce w tym mieście postawią światła. Przecież na czerwonym świetle będą się korki po Koszelew tworzyć.

Niech się tworzą. Kultura jazdy spadła ostatnio tak bardzo, że ja bym już wszędzie stawiał światła, radary, progi itd. Nie ma co czekać na cudowne oświecenie kierowców.

CYTAT(vacu @ sob, 20 mar 2010 - 12:56) *
Fakt, że na dobrego inspektora czy kierownika budowy to trzeba odpowiednią kasę przygotować ale imho zwraca się ona dwa razy.

A to nie Ty jakiś czas temu byleś przeciwko podwyżkom dla miejskich urzędników ? wink.gif
vacu
CYTAT(bzenek @ pon, 05 kwi 2010 - 10:40) *
No i bardzo dobrze Leszek. Cała ta superhiper elektronika nie wykrywa rowerzystów, których byś skazał na stanie pod czerwonym światłem aż do śmierci. A tak mają szansę smile.gif

Dla rowerzystów to powinny być ścieżki (obiecane zresztą!) i osobna sygnalizacja, działająca defacto z sygnalizacją dla pieszych. I to jest rozwiązanie właściwe a nie półśrodek.

CYTAT(bzenek @ pon, 05 kwi 2010 - 10:40) *
Nie jest trudno ale to taki sposób (całkiem skuteczny) na zmniejszenie szybkości samochodów.

Hmm... ile razy jeżdżę po DG po północy to jakichkolwiek ludzi wyduję ew. w centrum, gdzie akurat świateł nie ma... Poza centrum nie widzę powodu żeby auta musiały co chwila stawać. Zresztą gdzieś widziałem takie rozwiązanie z radarem, gdzie w nocy światła włączały się dopiero jak radar wykrył przekroczenie prędkości o X km/h. I to jest rozwiązanie a nie półśrodek.

CYTAT(bzenek @ pon, 05 kwi 2010 - 10:40) *
Pewnie projektanci doszli do wniosku, że likwidacja skrzyżowania pogorszy sytuację pieszych na tym przejściu.[ciach...]
No to kwestia decyzji czy miasto ma być dla pieszych czy dla aut. Jak dla mnie Twoje rozwiązanie jest nie do przyjęcia bo wolę miasto dla pieszych. Dlatego też uważam, że potrzebne jest jeszcze jedno dodatkowe przejście przy antykwariacie.

Zgadzam się tyle, że przy drogach o takim natężeniu ruchu powinny to być przejścia podziemne. A jeśli światła to rozsądnie zaprogramowane (vide Będzin, ul. Kołłątaja, o których już pisałem: zaraz po "kliknięciu" przycisku przez pieszego zapala się dla niego zielone tymczasem powinien być dłuższy odstęp pomiędzy zmianami, teraz jest tak, że co chwila przechodzi jedna-dwie osoby i co chwila auta mają czerwone).

CYTAT(bzenek @ pon, 05 kwi 2010 - 10:40) *
Niech się tworzą. Kultura jazdy spadła ostatnio tak bardzo, że ja bym już wszędzie stawiał światła, radary, progi itd. Nie ma co czekać na cudowne oświecenie kierowców.

Ech, dużo jeżdżę po kraju i stwierdziłem, że kultura kierowców jest odwrotnie proporcjonalna do ilości korków. Paradoksalnie więc stawiając światła osiągniesz odwrotny rezultat do zamierzonego czyli dalszy spadek kultury...

Popatrz zresztą na fotoradary - przed nimi każdy zwalnia, OK. Ale zaraz za nimi 80% kierowców wciska pedał w podłogę. Pomijam już fakt, że są one najczęściej przed skrzyżowaniami a więc na samym - teoretycznie "zabezpieczonym" radarem - skrzyżowaniu kierowcy się właśnie rozpędzają.

CYTAT(bzenek @ pon, 05 kwi 2010 - 10:40) *
A to nie Ty jakiś czas temu byleś przeciwko podwyżkom dla miejskich urzędników ?

A pewnie biggrin.gif
Tylko taki inżynier kontraktu np. - broń boże! - nie powinien być na urzędowym etacie!! To powinien być fachowiec na kontrakcie i najlepiej żeby byli zmieniani co kontrakt tzn. jedna osoba nie powinna się "zasiedzieć" w mieście, bo to powoduje wplatanie jej w "miejską szarą sieć" wink.gif
:)
CYTAT


Parkingowy poślizg

Piotr Sobierajski

Wczoraj 23:52:17
Mieszkańcy osiedli Sikorskiego i Morcinka, należących do największych w mieście, prędko nie doczekają się planowanej tam budowy ponad 2 tys. miejsc parkingowych. Inwestycję przełożono na później, bo okazało się, że na os. Sikorskiego w fatalnym stanie jest kanalizacja sanitarna i deszczowa. I to właśnie jej remont trzeba będzie wykonać w pierwszej kolejności.
- Budową parkingów na tym osiedlu zainteresowanych jest pięć firm. Okazało się jednak, że z racji licznych zapadlisk i złego stanu technicznego sieci, najpierw trzeba będzie przeprowadzić remont całej infrastruktury podziemnej - tłumaczy Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Tylko na przebudowę kanalizacji wzdłuż ul. Leśnej trzeba będzie wydać ok. 6,5 mln zł. Budowa wszystkich 1400 miejsc parkingowych i prace przy sieci kanalizacyjnej mają natomiast kosztować ok. 35 mln zł.

Na osiedlu Morcinka zaplanowano z kolei 800 miejsc parkingowych. Tutaj problemem są jednak sprawy własnościowe gruntów, które w większości należą do spółdzielni mieszkaniowych. Decyzja o tym, kiedy rozpoczną się tutaj prace, zapadnie w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
Adams
wczoraj wieczorem wracałem z pracy na rowerze i zdziwiło a raczej wkurzyło to, że znowu poprawiają kostkę przy studzienkach na Królowej Jadwigi, jestem ciekaw KTO za to zapłaci




A i jeszcze druga sprawa
Zapowiada się na światła na skrzyżowaniu Królowej Jadwigi i Ks. Augustynika
zizi
W centrum ciągle kopią jakieś rowy.Zauważyłam,że kładą kable. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat. Za odp. dziękuję.
mgmisiek
CYTAT(zizi @ śro, 12 maj 2010 - 13:05) *
W centrum ciągle kopią jakieś rowy.Zauważyłam,że kładą kable. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat. Za odp. dziękuję.


Jeżeli chodzi Ci o wykopy przy skrzyżowaniu obok dużego kościoła to robią światła
zizi
CYTAT(mgmisiek @ śro, 12 maj 2010 - 17:35) *
CYTAT(zizi @ śro, 12 maj 2010 - 13:05) *
W centrum ciągle kopią jakieś rowy.Zauważyłam,że kładą kable. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat. Za odp. dziękuję.


Jeżeli chodzi Ci o wykopy przy skrzyżowaniu obok dużego kościoła to robią światła






To znaczy światła na przejście?


vacu
CYTAT(zizi @ śro, 12 maj 2010 - 19:31) *
CYTAT(mgmisiek @ śro, 12 maj 2010 - 17:35) *
CYTAT(zizi @ śro, 12 maj 2010 - 13:05) *
W centrum ciągle kopią jakieś rowy.Zauważyłam,że kładą kable. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat. Za odp. dziękuję.


Jeżeli chodzi Ci o wykopy przy skrzyżowaniu obok dużego kościoła to robią światła






To znaczy światła na przejście?

Tak. I właśnie zamknęli przejazd przez tory smile2.gif Nie mogłoby tak zostać?
:)
O planach swiatel wiemy od kilku miesiecy. Dla zainteresowanych byla dostepna cala dokumentacja lacznie z nowym oznakowaniem.
Studzienki pewnie poprawiaja ponownie w ramach gwarancji.

Widac, ze chca zdarzyc przed Tour de Pologne. Pewnie niedlugo zaczna wymieniac chodnik przed DH Centrum.
mydliczek
CYTAT(:) @ śro, 12 maj 2010 - 20:52) *
Pewnie niedlugo zaczna wymieniac chodnik przed DH Centrum.


Już leżą krawężniki.
:)
CYTAT
Uwaga! Remonty przejazdów kolejowych
Redakcja: Anna Zubko
Dodany: 12.05.2010,

PKP rozpoczęły remonty przejazdów kolejowych w Dąbrowie Górniczej.


Prace powodujące utrudnienia drogowe będą prowadzone przez najbliższych kilka dni.



Przejazd kolejowy na ulicy Urbańskiego-Folwarczna


Od dzisiaj (12 maja) od godziny 9.00 w związku z prowadzonym remontem przejazdu kolejowego na ulicy Urbańskiego-Folwarczna w Dąbrowie Górniczej wprowadzone zostają zmiany w organizacji ruchu. Utrudnienia potrwają do jutra tj. do czwartku, 13 maja do godziny 17.00.

Na czas prowadzonego przez PKP remontu przejazd kolejowy został zamknięty. Wyłączono z ruchu kołowego i pieszego odcinek jezdni ulicy Urbańskiego i Folwarcznej na wysokości przejazdu kolejowego.

Objazdy prowadzone są ulicami Aleja Zagłębia Dąbrowskiego, Graniczną, Łączącą, Furmana, Grunwaldzką (Gałczyńskiego).


Przejazd kolejowy – ulica Konopnicka


W związku z prowadzonym remontem przejazdu drogowo- kolejowego na ulicy Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej od godziny 23.00 w piątek, 14 maja wprowadzone zostają zmiany w organizacji ruchu.

Zgodnie z założeniami wykonawcy przejazd zostanie zamknięty na jedną noc, w okresie w którym nie poruszają się autobusy komunikacji miejskiej.

Objazd zostanie poprowadzony ulicami: Kopernika, Poniatowskiego, Piłsudskiego, Graniczną, Łańcuckiego, Łączącą.



Przejazd kolejowy – ulica Parkowa



Prace na przejeździe będą prowadzone od godziny 9.00 w niedzielę, 16 maja do godziny 17.00 w poniedziałek, 17 maja 2010r. W tym czasie wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.

Na czas zamknięcia przejazdu wyłączony z ruchu kołowego i pieszego zostanie odcinek jezdni ulicy Parkowej na wysokości przejazdu kolejowego.

Objazdy prowadzone są ulicami Piecucha, Aleja Zagłębia Dąbrowskiego, Graniczną, Łączącą, Furmana, Grunwaldzką (Gałczyńskiego), Wróblewskiego, Podłęknicką, Topolową i Łęknice.


Uwaga!


Na czas prowadzonych przez PKP remontów poszczególne przejazdy kolejowe zostaną zamknięte.



Kierowców prosimy o poruszanie się zgodnie z wprowadzonym tymczasowym oznakowaniem organizacji ruchu.


Ciekawe co to za remonty. Przeciez przy Urbanskiego i Parkowej dopiero co byly generalne. Przy Konopnickiej to juz jest troche zniszczona nawierzchnia przed samym przejazdem.
vacu
CYTAT(:) @ śro, 12 maj 2010 - 21:52) *
Studzienki pewnie poprawiaja ponownie w ramach gwarancji.

Ciekawe kiedy dojdą do wniosku, że to bez sensu jest z tą kostką i zmienią rozwiązanie? Po pierwszych poprawkach było OK ale przez 2-3 dni, później - aż do dziś - znowu bardzo nierówno.
Dave
Na Konopnickiej też był robiony remont przejazdu kolejowego - i to już 2 razy w ciągu 10 lat! Ostatni jakoś z rok temu! Ja nie wiem co oni tam jeszcze robią! angry2.gif
Mick
Obserwując coraz szybsze tempo zwijania się kolejnictwa w Polsce można przypuszczać, że po prostu planują wyciągnąć tory i wylać w tym miejscu równy asfalt.
lilith_88
CYTAT(Dave @ pią, 14 maj 2010 - 10:19) *
Na Konopnickiej też był robiony remont przejazdu kolejowego - i to już 2 razy w ciągu 10 lat! Ostatni jakoś z rok temu! Ja nie wiem co oni tam jeszcze robią! angry2.gif



rok temu wymieniali tory w jedna strone... teraz firma z wroclawia robi w druga strone....
:)
CYTAT(lilith_88 @ sob, 15 maj 2010 - 01:58) *
rok temu wymieniali tory w jedna strone... teraz firma z wroclawia robi w druga strone....


Przeciez w druga strone juz tez dawno temu wymienione (przynajmniej w DG) i dotyczylo to odcinka od dworca w centrum do Katowic, a wiec to zupelnie inny odcinek.

A jesli chodzi o przejazd na Konopnickiej to generalny remont byl kilka lat temu (pozostale byly niedawno, w tamtym roku) i zrobili bardzo dobrze. Tak z 3-4 lata jest na pewno. Jedynie trzeba poprawic asfalt przed przejazdem. Tam jest zakret i dawniej tory byly pod katem.

I takie podsumowanie z DZ

CYTAT



Ciężko będzie przejechać przez centrum miasta oraz Tworzeń

Piotr Sobierajski

2010-05-14 08:35:35
Sznur samochodów, liczne ekipy remontowe na drogach, objazdy, korki. Z tymi problemami kierowcy zmagają się w mieście od lat, szczególnie wiosną i latem. Większość głównych tras jest obecnie przejezdna, a utrudnienia szczególnie dają się we znaki w godzinach szczytu komunikacyjnego. Co nie oznacza, że właściciele czterech kółek nie muszą być przygotowani na większe kłopoty.

Takie sprawi w najbliższych tygodniach przebudowa ul. Kościuszki, a także montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Augustynika i Królowej Jadwigi w centrum. Trzeba też uważać na drogowców, którzy łatają dziury w jezdniach. Do końca czerwca będzie można ich spotkać aż na trzydziestu jeden ulicach.

Dziś w cierpliwość muszą się uzbroić wszyscy, którzy jeżdżą głównymi ulicami, a więc Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Duża liczba sygnalizacji świetlnych na tej trasie sprawia, że ich synchronizacja nie spełnia do końca swojej roli. Kilkanaście minut trzeba spędzić w korkach, które tworzą się na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, Majakowskiego oraz Poniatowskiego. Jeszcze gorzej jest w dni targowe, czyli czwartki i niedziele. Zbyt krótki pas zjazdu z DK 1 w Ząbkowicach sprawia także, że korki tworzą się tutaj przy wjeździe w ulicę Armii Krajowej.

To jednak nie koniec problemów, bo właśnie rozpoczęły się prace drogowe na ul. Królowej Jadwigi, połączone z przebudową alei Róż, gdzie trwa budowa nowego pasa, prowadzącego od aquaparku.

- W ramach kapitalnego remontu odcinka drogi wojewódzkiej nr 910 przy alei Róż będzie nowa nawierzchnia i nowe chodniki, krawężniki betonowe zastąpią granitowe. Powstanie też ścieżka rowerowa - informuje Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa UM.

Uważać trzeba na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi z Augustynika, gdzie już trwają przygotowywania do montażu sygnalizacji świetlnej. Kiedy zacznie się przebudowa i remont przejazdu tramwajowego korki w tym miejscu są nieuniknione. A roboty nie skończą się szybko, bo obejmują również m.in. ułożenie nowych chodników z kostki brukowej przy ul. Sobieskiego oraz w rejonie przystanku autobusowego "DH Centrum". Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Drogopol-ZW" z Katowic ma czas na zakończenie wszystkich prac do 29 października br.

Ta sama firma zajmie się też gruntowną przebudową jezdni i chodników ul. Kościuszki i Górniczej, do Legionów Polskich. Szczególnie ta pierwsza obciążona jest ogromnym ruchem, a dziury i nierówny asfalt (głównie wokół źle osadzonych studzienek kanalizacyjnych) wielu kierowcom dały się już we znaki.

- To najwyższy czas na porządny remont, bo tędy nie da się już bezpiecznie jeździć. A skręt w ulicę Górniczą to po prostu tragedia. Takich nierówności w asfalcie nigdzie nie widziałem - podkreśla Janusz Kubiczek, zawodowy kierowca. Dodatkowym utrudnieniem w tym rejonie będzie montaż kolejnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Dąbrowskiego. To przedsięwzięcie związane jest z budową nowej drogi wyjazdowej z Hali Centrum.

- Remont rozpocznie się od ulicy Górniczej i jest tak zaplanowany, by w odpowiednim momencie połączyć się z montażem sygnalizacji. Prace będą tak wykonywane, by w jak najmniejszym stopniu utrudniały życie kierowcom - przekonuje Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego.

Koniec inwestycji też został wyznaczony na 29 października br. Od czerwca na objazdy i utrudnienia
trzeba będzie uważać w Tworzniu, gdzie wraz z początkiem ogromnej inwestycji, związanej z gospodarką wodno-ściekową w mieście, ruszy remont głównej drogi, prowadzącej w kierunku zakładów w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Na drogowców można się także natknąć w całym mieście, bo wciąż usuwają bieżące ubytki w jezdniach. Obecnie pracują na ul.: Roździeńskiego, Tysiąclecia, Szałasowizna. Potem w maju przeniosą się na ul. Podlesie, Zagłębia Dąbrowskiego, Białej Przemszy, Niegowonicką, Dąbrowszczaków. W czerwcu będą m.in. na ul. 1 i 3 Maja, Wojska Polskiego, Ludowej, Bandrowskiego, Sienkiewicza, Żeromskiego, Łukasińskiego, Topolowej, Wróblewskiego, Kazimierzowskiej, Olimpijskiej.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.