Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
motonita2002
CYTAT(vodun @ nie, 29 wrz 2013 - 19:34) *
pytanko, jak dobrze zrozumialem to na odcinku wyjazd z Real'a do zjazdu na DG będą 3 pasy, czyli chodnik już się nie zmieści?
btw jak się nazywa ta ulica/zjazd łącząca DK94 ze skrzyżowaniem? Legionów Polskich?

3 pasy ruchu będą obustronnie w kierunkach Kraków, Katowice, ale w okolicach skrzyżowania DK94/ 11 Listopada. Natomiast co do drugiego pytania - tak , to ulica Legionów Polskich.
matidg
CYTAT
Kaufland i Intermarche obok siebie. I spór o rondo gotowy.

Opóźnia się budowa ronda przy ul. Legionów Polskich w Dąbrowie Górniczej, bo dwie konkurencyjne sieci marketów nie mogą w tej sprawie dojść do porozumienia.


Informowaliśmy w wakacje, że przy okazji budowy dwóch marketów, w mieście powstaną dwa ronda. Pierwsze, przy skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Przybylaka, jest już gotowe. Jak się okazuje, z drugim sprawa już nie jest taka prosta.

Przy ul. Legionów Polskich pierwsze ulokowało się Intermarche. Po uzgodnieniach z urzędem miasta, inwestor sfinansował budowę sygnalizacji świetlnej przy ulicy, by wjazd i wyjazd do marketu odbywał się w cywilizowany sposób.

Potem w sąsiedztwie postanowił wybudować się Kaufland. Przedstawiciele sieci także zaproponowali budowę skrzyżowania z sygnalizację świetlną przy wjeździe do marketu.

- Dwa takie skrzyżowania w tak bliskim sąsiedztwie nie miałyby sensu, dlatego przy uzgadnianiu układu komunikacyjnego zobowiązaliśmy inwestora do przebudowy już istniejącego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i budowy w tym miejscu ronda - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej.

Budowa Kauflandu postępuje, postanowiliśmy więc zapytać u źródła, w jakim terminie planowana jest budowa ronda. Niestety, otrzymaliśmy odpowiedź tyleż enigmatyczną, co nie w temacie.

- Z uwagi na dużą konkurencję na polskim rynku, kierownictwo spółki podjęło decyzję o nieinformowaniu o planach ekspansji Kauflandu. Wszelkich informacji udzielamy wyłącznie na temat sklepów już otwartych - przekazał nam Jarosław Kaduczak, dyrektor pionu reklamy i rzecznik Kauflandu.

Wygląda na to, że przedstawiciele sieci mają jednak powody, by w tak enigmatyczny sposób informować ''o rondzie''. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, opóźnienie budowy wzięło się ze sporu z konkurencyjną siecią. By wybudować rondo, trzeba by zająć kawałek podjazdu do Intermarche, na co ta sieć nie wyrażała do tej pory zgody.

- Przedstawiciele obu sieci spotkali się w tej sprawie m.in. z wiceprezydentem Pawłem Gocyłą. Będziemy mediować w sprawie ronda, ale faktem jest, że obie sieci muszą same porozumieć się w tej sprawie - mówi Bartosz Matylewicz.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2gfHjSoHe
:)
CYTAT
idabrowa.pl

Kładą beton na trasie

Remont dąbrowskiego odcinka DK 94 wszedł w kolejną fazę. Właśnie rozpoczęło się układanie betonowej nawierzchni w rejonie skrzyżowania z ul. Zakawie.

W południe ruszyły prace, które obejmą 580 metrowy odcinek, prowadzący od strony Sławkowa do skrzyżowania z ul. Zakawie.

Dojazdy do skrzyżowań to najbardziej obciążone odcinki dróg, a przez to zwykle też najbardziej sfatygowane. Jak mówią przedstawiciele firmy Drog-Bud, na jezdni, którą utwardzono dwiema warstwami kamienia, siatką zbrojeniową, a całość pokryje kilkudziesięciocentymetrowa warstwa betonu, nie będą powstawać koleiny.

Układanie betonu może potrwać 16 godzin.

Na większości odcinka od Sławkowa do Mikrohuty leżą już dwie warstwy asfaltu, niebawem układana będzie warstwa ścieralna. Zakończenie remontu całej nitki wiodącej do granicy z Sosnowcem, zaplanowano na koniec roku. Po tym drogowcy przejdą na jezdnię w kierunku Sławkowa. Oprócz drogi, trwają także przebudowy wiaduktów nad DW 790 i ul. Wojska Polskiego.



Przejrzałem kiedyś specyfikację przetargu na DK94. Jest jeszcze w BIPie. Organizacja ruchu jest w pliku 06_1. Oświetlenia nie będzie na całym odicnku, a jedynie niewiele więcej niż dotychczas.

Ciekawe ile jest błędów, gdy od razu tyle rzuca się ich w oczy. Na drogowskazach można jeszcze spotkać E40, na innych na terenie DG są kierunki na "Dąbrowa Górnicza", gdzie powinny być już tylko dzielnice na białym tle lub np "Centrum". na grnicy z Sławkowem jest tabliczka "Miasto powiat Będzin". Jeśli wykonawca nie zgłosi uwag inwestorowi, to po założeniu od razu można zgłosić na naprawmyto.pl biggrin.gif
Bathurst
CYTAT(:) @ czw, 03 paź 2013 - 22:53) *
Przejrzałem kiedyś specyfikację przetargu na DK94. Jest jeszcze w BIPie. Organizacja ruchu jest w pliku 06_1. Oświetlenia nie będzie na całym odicnku, a jedynie niewiele więcej niż dotychczas.

Ciekawe ile jest błędów, gdy od razu tyle rzuca się ich w oczy. Na drogowskazach można jeszcze spotkać E40, na innych na terenie DG są kierunki na "Dąbrowa Górnicza", gdzie powinny być już tylko dzielnice na białym tle lub np "Centrum". na grnicy z Sławkowem jest tabliczka "Miasto powiat Będzin". Jeśli wykonawca nie zgłosi uwag inwestorowi, to po założeniu od razu można zgłosić na naprawmyto.pl biggrin.gif


To musieli chyba coś zmieniać w specyfikacji - w marcu czy w lutym sprawdzałem i wtedy było, że na całej długości huh.gif

A nie jest napisane czasem "miasto Sławków,powiat będziński" ? Wtedy byłoby ok.
Leszek
Jeszcze wracając do świateł - byłoby dobrze, gdyby na czas remontu DK94 zmieniono czas trwania zielonego dla wyjeżdżających z Dąbrowy Aleją Róż - to w tej chwili w zasadzie jedyny wyjazd w stronę Katowic. Nawet jeżeli samochody stoją tylko do połowy długości Alei, to i tak co najmniej 3-4 zmiany świateł trzeba odstać (sprawne ruszanie pod górę przerasta większość kierowców, a jeszcze jak jest tam kilka ciężarówek - szkoda gadać).
CYTAT(Bathurst @ pią, 04 paź 2013 - 08:40) *
CYTAT
Oświetlenia nie będzie na całym odicnku, a jedynie niewiele więcej niż dotychczas.
To musieli chyba coś zmieniać w specyfikacji - w marcu czy w lutym sprawdzałem i wtedy było, że na całej długości huh.gif
W sumie to oświetlenie na odcinku Sulno - Sławków (poza węzłem w Strzemieszycach i skrzyżowaniami) jest według mnie zbędne.
:)
CYTAT(Bathurst @ pią, 04 paź 2013 - 08:40) *
A nie jest napisane czasem "miasto Sławków,powiat będziński" ? Wtedy byłoby ok.


no własnie nie, jest tak jak napisałem biggrin.gif
no i jak wewnątrz miasta można ustawiać drogowskazy na "Dąbrowa Górnicza"
matidg
CYTAT
Drogowcy na dwa miesiące zamkną wiadukt na DK94

Od czwartku 10 października przez około dwa miesiące zamknięty będzie wiadukt w ciągu DK 94 nad drogą wojewódzką nr 790 - poinformował Urząd Miasta w Dąbrowie Górniczej.

Zamknięcie wiaduktu ma związek z przebudową prawie 10-kilometrowego odcinka DK94 w Dąbrowie Górniczej. W maju warta ponad 160 mln zł inwestycja rozpoczęła się właśnie od rozbiórki i odbudowy wiaduktu nad DW790.

W czasie zamknięcia wiaduktu ruch w kierunku Sosnowca i Sławkowa będzie się odbywał łącznicami w kierunku Sławkowa. Łącznice DK94 i DW790 w kierunku Sosnowca będą wyłączone z ruchu.

Dla zachowania bezpieczeństwa, na skrzyżowaniu DW790 ze zjazdem i wjazdem w kierunku Sławkowa powstanie tymczasowe rondo.

Przypomnijmy, że remont jezdni w kierunku Katowic od granicy ze Sławkowem do granicy z Sosnowcem ma się zakończyć pod koniec 2013 roku. Wtedy też rozpoczną się prace na jezdni w kierunku Krakowa, które według planu mają potrwać do końca 2014 roku.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2hDfVNTqn
:)
więcej info

CYTAT
naszemiasto.pl

Dąbrowa DK 94 remont: objazdy - wiadukt zamknięty
2013-10-10, Aktualizacja: dzisiaj 12:28
Dąbrowa DK 94 remont. Od czwartku kolejne drogowe pułapki czekają na kierowców na drodze krajowej nr 94, prowadzącej w kierunku Krakowa lub Katowic. Nie warto jechać na pamięć remontowanym w Dąbrowie Górniczej odcinkiem tej jezdni, ponieważ na około dwa miesiące zamknięty został wiadukt południowy w dzielnicy Strzemieszyce, nad drogą wojewódzką nr 790. A to oznacza poważne problemy i dodatkowe korki, zwłaszcza że całkowicie zmieniona została w tym miejscu organizacja ruchu.

- Nie będzie można wjechać na przebudowywany wiadukt, a ruch w obu kierunkach, na Kraków i Katowice, poprowadzony zostanie tylko i wyłącznie specjalnymi łącznicami nitki w kierunku na Sławków i Kraków - tłumaczy Przemysław Kędzior z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. A to oznacza, że od dziś zamknięty zostanie także zjazd w dół z drogi krajowej nr 94 od strony Krakowa na drogę wojewódzką 790, a także wyjazd z DW 790 na drogę krajową nr 94 w kierunku Katowic.

By w ogóle możliwy był w tym normalny ruch, kierowcy muszą jechać "pod prąd" łącznikiem od strony Sławkowa. - Na drodze wojewódzkiej 790, na skrzyżowaniu ze zjazdem i wjazdem na jezdnię w stronę Sławkowa, zorganizowane będzie dodatkowo rondo - wyjaśnia Przemysław Kędzior. Takie rozwiązanie powinno pomóc, ale kierowcy mają obawy.

- W tym miejscu mnóstwo tirów skręca na drogę wojewódzką 790 do firm w strefie ekonomicznej, jadą do koksowni, na wysypisko śmieci. Nie wiem, czy nie zablokują tego ronda - zastanawia się Marek Walasek ze Strzemieszyc.

Dąbrowa DK 94 remont: kończą przebudowę wiaduktu

- Na wiadukcie wykonywane będą przez dwa miesiące prace pod zabudowę nawierzchni i barier energochłonnych oraz związane z wykonaniem dojazdów do wiaduktu. Powstaną elewacje zewnętrzne. Całość będzie przygotowywana do uzyskania pozwolenia na użytkowanie - informuje Lucyna Stępniewska z dąbrowskiego UM.

Postawienie od nowa wiaduktu w Strzemieszycach wraz z odwodnieniem ma kosztować 9 mln 981 tys. zł. Do tego trzeba wykonać odpowiednie oświetlenie za ponad 615 tys. zł. Prace te wykonuje będzińska firma Banimex, która wspólnie z częstochowskim Drog-Budem remontuje całą DK 94 w Dąbrowie Górniczej. Obecnie ruch skierowany jest na jezdnię w kierunku Sławkowa i Krakowa, a druga część jest remontowana.

Na większej części odcinka od Sławkowa do Mikrohuty leżą już dwie warstwy asfaltu, niebawem układana będzie warstwa ścieralna. W rejonie skrzyżowań z ul. Zakawie i ul. Anny ułożono betonową nawierzchnię, odporną na duży nacisk. Betonowe wzmocnienia będą mieć też pozostałe skrzyżowania. Zakończenie remontu nitki do granicy z Sosnowcem zaplanowano na koniec roku. Potem drogowcy będą remontować jezdnię w kierunku Olkusza i Krakowa.

Dąbrowa DK 94 remont: wielka inwestycja

Przebudowa dąbrowskiego, 11-kilometrowego odcinka DK 94 ruszyła w maju br. Remont rozpoczął się od rozbiórki wiaduktu nad DW 790. Remontowany jest też wiadukt nad ul. Wojska Polskiego.
Na generalny remont krajówki miasto otrzymało unijne dofinansowanie w kwocie ponad 153,8 mln zł, co pokryje 85 procent kosztów inwestycji. Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 180 mln zł.


foto snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...282ba0bf2,1,3,5
Grzegorz-dg
Mnie zastanawia czy będzie modernizacja ulicy Struga i Legionów Polskich .Ulica Struga będzie główną drogą dojazdową do ZCO pacjentów z całego regionu zagłębiowskiego a chyba nie jest w najlepszym stanie a co z ulicą Legionów Polskich szczególnie odcinek od skrzyżowania z ul Jaworową aż po wyjazd do Będzina tam jest łata na łacie kto pamięta w którym roku ta droga była modernizowana.Drugą sprawą jest brak dalszego remontu ulicy J Piłsudskiego skoro miasto zaczęło remont tej drogi myślałem że będą dalszy ciąg remontować zdobędą dofinansowanie bodajże chyba z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych a tu na razie nie zanosi się na remont.Miasto finansuje duże inwestycje drogowe np jak remont DK94 czy droga do terenów inwestycyjnych do Tucznawy a zapomina o tych drogach lokalnych które są też w fatalnym stanie a mają duże znaczenie w komunikacji a ulica Kasprzaka ,Gwardii Ludowej ul.Wybickiego koleiny straszne kiedy tam zostaną wyremontowane nawierzchnie/nie mylić z łataniem dziur/.Mnie brakuje jakiegoś logicznego myślenia osób odpowiedzialnych za dąbrowskie drogi ,za mało remontują dróg w tamtym rejonie a jednocześnie robią duże remonty czy nie mogli by remontować więcej tych dróg lokalnych.
kolek
Na wysokości gimnazjum nr 1 na prawym pasie w kierunku ronda Merkury ładnie zaczęła zapadać się studzienka kanalizacyjna. Ciekawe kiedy reszta zacznie znowu opadać... A remont gwarancyjny był robiony z 2 miesiące temu.
pawlacz
CYTAT(kolek @ nie, 13 paź 2013 - 22:12) *
Na wysokości gimnazjum nr 1 na prawym pasie w kierunku ronda Merkury ładnie zaczęła zapadać się studzienka kanalizacyjna. Ciekawe kiedy reszta zacznie znowu opadać... A remont gwarancyjny był robiony z 2 miesiące temu.


Dokladnie... zaraz za sygnalizacją świetlną jest ta zapadnięta studzienka... aż strach pomyśleć co będzie po pierwszej zimie na tym juz pechowym odcinku rondo centrum- rondo merkury jak juz po 3 miesiącach wychodzą takie kwiatki. Jechałem ostatnio autem i sam sie przekonałem jaka juz jest potężna dziura. Mam nadzieję, że miasto ponownie będzie rządać napraw gwarancyjnych od WPRD bo nie wyobrażam sobie by ta fuszerka miałaby być usuwana z naszych pieniędzy... podobnie sprawa wyglada na odcinku Będzin- rondo centrum. Tam też trzeba jechac slalomem by nie wpaść w studzienkę.
:)
CYTAT
gazeta.pl

Obrodziło rondami (i marketami). W tym roku powstaną aż trzy

Wygląda na to, że przedstawiciele dwóch sieci doszli do porozumienia, bo przy ul. Legionów Polskich w Dąbrowie Górniczej rozpoczęła się budowa ronda.
Pierwotnie budowa miała się rozpocząć pod koniec wakacji, ale przedstawiciele Kauflandu i Intermarche nie mogli dojść do porozumienia. Ten drugi market ulokował się w przy ul. Legionów Polskich jako pierwszy i nie zgadzał się, by budujący się Kaufland zajął pod rondo część terenu konkurencji.

Jak poinformował właśnie Urząd Miasta w Dąbrowie Górniczej, budowa ronda, które finansuje sieć Kaufland, właśnie się rozpoczęła i potrwa do końca roku. Już we wtorek, na około trzy tygodnie, wyłączony został pas jezdni w kierunku Będzina, na drugim pasie wprowadzono ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną.

Przy okazji wyłączona została sygnalizacja świetlna, którą sfinansowała i wybudowała przy wjeździe na swój parking sieć Intermarche. Co ciekawe, po wybudowaniu ronda sygnalizacja zostanie zdementowana i wróci do właściciela, bo Intermarche nie przekazało jej wcześniej miastu.

Na tym nie koniec budowy rond w Dąbrowie Górniczej. Jak się okazuje, kolejny market powstaje w dzielnicy Korzeniec, gdzie na skrzyżowaniu ul. Konopnickiej i Wspólnej także wprowadzono ruch wahadłowy spowodowany budową ronda.

Przypomnijmy, że kilka tygodni temu niewielkie rondo powstało także na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Przybylaka, gdzie powstaje market Aldi.


Niespodzianka z tym koło przyszłej Biedronki. Widziałem, że są nowe znaki i będą roboty drogowe, ale kto by pomyślał, że rondo.
Ciekawe, co powstanie w przyszłości za Biedronką. Między Wspólną a torami kolejowymi jest wielki niewykorzystany teren z przeznaczeniem jeśli dobrze pamiętam (z planu zagospodarowania) na mieszkania i usługi. To tak blisko centrum, aż dziwne że nikt się nie zainteresował, gzdie nawet na Limanowskiego upychają ciasno szeregowe domki na małych terenach.
Bathurst
Może nikt się nie zainteresował ze względu na bliskość torów - to jednak średnia przyjemność mieszkać obok nich.
prezes
CYTAT(:) @ wto, 15 paź 2013 - 14:20) *
Niespodzianka z tym koło przyszłej Biedronki. Widziałem, że są nowe znaki i będą roboty drogowe, ale kto by pomyślał, że rondo.
[...]

No nie wiem czy to jest dobry pomysł... Przecież przy zamkniętym przejeździe rondo się całkiem zakorkuje.
Bathurst
Nic lepszego niż rondo tam dzisiaj nie powstanie niestety
xMarcinx
Zawsze mog rogatki postawić przed rondem biggrin.gif Ogólnie głupi pomysł, lepiej by wyszło skrzyżowanie spięte z sterowaniem rogatkami..no ale wtedy trzeba sie dogadywać z PKP, a to miastu specjalnie nie wychodzi.
Master
Przejazd na Konopnickiej i tak ma byc kiedys zlikwidowany (w zamian tunel-pod torami)
Leszek
Wcześniej będziemy chyba mieć osobiste teleportery laugh.gif
:)
CYTAT(Bathurst @ wto, 15 paź 2013 - 15:23) *
Może nikt się nie zainteresował ze względu na bliskość torów - to jednak średnia przyjemność mieszkać obok nich.


A na Limanowskiego budują nawet przy samych torach.
Rondo będzie bardzo często zakorkowane, bo kolejka do przejazdu często kończy się znacznie dalej.


Ciekawe co z połączeniem Kolejowej z Poniatowskiego. Nie tak dawno pojawił się ten temat ponownie u naszych władz. Koszt naprawdę niewielki.

Na miejscu naszych władz łatwo i stosunkowo niewielkim kosztem rozwiązałbym problemy w tym rejonie:
- od strony Poniatowskiego dodatkowy pas dla skręcających w prawo na przejazd (i oczekujących gdy jest zamknięty). Czyli od tej strony 2 pasy, w przeciwną 1.

- Od strony Kolejowej, dodatkowy pas do skrętu w lewo na przejazd, który zaczynałby się w okolicach tych 2 zakrętów. W przeciwna stronę dalej 1. Trzeba odkupić od PKP wąski pas terenu kilka metrów, którego nie wykorzystują.

- Na skrzyżowaniu trzeba by zmienić pierwszeństwo, aby nikt nie blokował przejazdu, tzn. pierwszeństwo mieliby jadący od strony Korzeńca i skręcający w Poniatowskiego.

- A jeszcze lepsze rozwiązanie, połączyć nie tylko z Poniatowskiego ale dalej ze zjazdem z wiaduktu (Cupiała - Graniczna). Wybudować taki sam nasyp jak po przeciwnej stronie i tam gdzie teraz na górze jest ostry zakręt byłoby skrzyżowanie.

- Na DTŚ nie ma co liczyć, jak się uda to w przyszłości zakończyć ją koło dworca, albo na Sobieskiego i do dworca wybudować drogę samemu w niższym standardzie.

- Tunel samochodowy koło dworca mógłby wtedy poczekać na lepsze czasy, a wcześniej remont stacji i tunel dla pieszych do peronów.
matidg
CYTAT
Restauratorzy: droga dojazdowa na Pogorię to utrapienie.

Wąska, usiana dziurami, których nie sposób wyminąć, a do tego tak zarośnięta krzakami, że o stłuczkę tu nietrudno. Restauratorzy wspólnie z mieszkańcami walczą o remont ulicy Żeglarskiej w Dąbrowie Górniczej.

Choć kolacja na tarasie z widokiem na dąbrowską Pogorię I to idealny sposób na przykład na spotkanie ze znajomymi, dojazd do jednej z tutejszych restauracji może skończyć się wizytą u mechanika.

Tak było w przypadku Wojciecha Stańdo. - Jechaliśmy z żoną powoli, bo inaczej po tych płytach z trylinki się nie da. No i wpadliśmy w dziurę między łączeniami tak, że wahacz w prawym kole był później do wymiany - rozkłada ręce dąbrowianin.

Żeglarska nie była remontowana od lat 60.

Na kłopoty z dojazdem żalą się także zaopatrzeniowcy tutejszych restauracji i spółka wywożąca śmieci. - Praca, która powinna zająć nam 20 minut, przez ten kiepski stan drogi trwa dwa, a nawet trzy razy dłużej - mówią kierowcy.

Swoje dokładają również mieszkańcy. - Droga zarosła krzakami, jest wąsko, a widoczność tak kiepska, że trzeba mieć oczy wokoło głowy, żeby nie zderzyć się z innym użytkownikiem drogi - mówi rowerzysta pan Mariusz, którego spotykamy przy Pogorii I.

Nic dziwnego, ul. Żeglarska nie była remontowana od lat 60. Nawierzchnia wyłożona sześciokątną trylinką w wielu miejscach mocno się zapadła i po deszczu tworzą się tu spore kałuże. W dodatku wąską drogę w wielu miejscach zasłaniają gałęzie drzew, więc wyminięcie się z jadącymi z naprzeciwka samochodami stało się niebezpieczne.

O drogę starają się dbać właściciele hoteli i restauracji przy jeziorze, bo nie chcą stracić klientów. Przycinają krzaki, własnym sumptem wyrównują dziury. Bez większego remontu nie na wiele się to jednak zdaje.

''Co za niechluje tutaj mieszkają''

- Jedna z par urządzających u nas swoje wesele wydała krocie na hammera, który dowiezie ją do restauracji, ale nawet taka terenówka miała problem - mówi Barbara Piepiórka, menedżerka restauracji Shuma. Przypomina, że innym razem kierowca autokaru wiozącego gości weselnych odmówił wjazdu w ul. Żeglarską. - Wysadził gości wcześniej i aż przykro było patrzeć, jak pięknie ubrane panie w szpilkach męczą się na tych płytach - mówi pani Barbara.

Przedsiębiorcy działający przy dąbrowskim akwenie wielokrotnie prosili władze miasta o remont. Okazało się jednak, że ulica Żeglarska należy do kolei. Te nie były zainteresowane remontem drogi.

- Przyjezdnych wcale nie interesuje, do kogo należy teren, oni pytają, co za niechluje tutaj mieszkają. Musimy poprawić wizerunek wokół jeziora, w końcu to jedno z najpiękniejszych miejsc w całym regionie - apeluje Małgorzata Latos, właścicielka Shumy.

Sytuację uratuje budżet partycypacyjny?

Zielone światło w sprawie remontu drogi zapaliło się dopiero, gdy decyzją radnych ulica Żeglarska została ustanowiona drogą publiczną. Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy magistratu w Dąbrowie Górniczej, wyjaśnia jednak, że w dalszym ciągu teren należy do PKP.

- Miasto wiele razy rozmawiało z przedstawicielami kolei na temat przejęcia tej drogi na własność i jej remontu, jednak PKP nie chce wyłączyć tego terenu ze względu na bliskie sąsiedztwo nasypu kolejowego i obawę jego naruszenia podczas ewentualnych prac związanych z generalnym remontem - mówi.

Matylewicz dodaje, że sytuację może zmienić pierwszy w historii miasta budżet partycypacyjny. Swój projekt niemal natychmiast wnieśli do niego restauratorzy znad Pogorii I. - O jego realizacji pod koniec listopada zdecydują w głosowaniu sami mieszkańcy - zaznacza rzecznik.

Szacunkowa wartość wyrównania nawierzchni ul. Żeglarskiej, które polegać ma na uzupełnieniu łączeń między płytami, szacowana jest na ok. 65 tys. zł.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2i6XbT1Rm

Grzegorz-dg
Mamy znów kolejny konflikt PKP władze miasta ,i jak zwykle to PKP nie chce oddać drogi miastu czy władze kolei robią na złość władzą naszego miasta bo po dworcach kolejowych jest to kolejny temat który pokazuje że coś złego się dzieje w rozmowach z koleją.
Leszek
Władze naszego miasta nigdy specjalnie dobre w rozmowach z kolejami nie były - brak chęci, determinacji czy jeszcze czegoś?

Co i tak nie zmienia faktu, że twór zwany kolejami państwowymi ma niezwykły talent - posiadane złoto potrafi zamienić w gówno, a potem to gówno próbuje sprzedać innym za cenę platyny. Tak było z dąbrowskimi dworcami, tak było z łazowską wieżą ciśnień, tak było (i jest) z całą masą innych obiektów. Moim zdaniem powinno być tak - jeżeli koleje nie są zainteresowane utrzymywaniem jakiegoś obiektu w dobrym stanie - mają obowiązek oddać go za symboliczną kwotę samorządowi (z zastrzeżeniem, że samorząd przez co najmniej 10 lat nie może takiego obiektu wyburzyć, natomiast albo zrewitalizuje go sam, albo znajdzie inwestora, który zrobi to za niego).
:)
Zobaczcie przetargi na stronie PKP Nieruchomości przy ulicy Kolejowej. Nie ma chętnych, miasto też nie skorzystało z pierwokupu.

Zdjęcia z Konopnickiej ze strony nddg:









Ciekawe jakie będą rozwiązania. Zaraz obok są przystanki więc może zbudują zatoczki, do tego jak połączą z wjazdem i malutkim parkingiem przed CSiR. Wogóle to brakuje tam miejsc postojowych w czasie meczów i imprez. Jest jeszcze mały parking przy szkole ale właściwie nieutwardzony.
Leszek
CYTAT(:) @ sob, 19 paź 2013 - 13:35) *
Zobaczcie przetargi na stronie PKP Nieruchomości przy ulicy Kolejowej. Nie ma chętnych, miasto też nie skorzystało z pierwokupu.

A o które miejsce dokładnie chodzi?
O to?
Leszek
To pierwsze z opisu pasuje do miejsca, które wkleiłem. Mało interesujące miejsce, dodatkowo z kablem energetycznym.
Drugie - może chodzi o ten kawałek między Kolejową a torami naprzeciwko wjazdu do Damelu?
Trzecie - opis również mało zachęcający.
W dodatku wszystkie trzy ogłoszenia dotyczą użytkowania wieczystego, a nie własności gruntu...
No i nie mają związku ani z dworcami ani z poszerzeniem ulicy Żeglarskiej ;p
szer
Macie podane numery działek to czemu sobie nie sprawdzicie gdzie te działki są?
Leszek
Bo jak ostatnio próbowałem, to mi nie wyszło laugh.gif
szer
Screen z zaznaczonymi działkami 8/4 i 8/7 przy ul. Kolejowej
vacu
CYTAT(:) @ sob, 19 paź 2013 - 13:54) *

Geoportal mówi:
[ciach]

A do tego ostatniego pasowałoby:


Hihi, szer szybszy smile2.gif Usuwam więc pierwszy obrazek i zostawiam tylko drugi ;)
Leszek
Dzięki smile2.gif
Czyli działka 8/4 to chyba końcówka dawnej bocznicy Defumu - klękajcie narody, nic dziwnego, że nie było chętnych...
A 8/7 - tego budynku już nie ma? Czy działka została podzielona?

Ta przy Poniatowskiego też nie ciekawa...
:)
8/4 jest piękna biggrin.gif

Na 8/7 to już zburzyli z rok temu. Jeśli planuje się DTŚ, to zaraz obok ma być węzeł komunikacyjny. Miał być punkt przesiadkowy i pak&ride to raczej miasto powinno się zainteresować. Chyba, że uda się pozyskać taniej. Gorzej jak ktoś jednak ubiegnie i w przyszłości będzie problem.
Leszek
Ale na parking to to według mnie za małe - ile tam wejdzie, 30 samochodów? Lepszy teren jest na zachód od dworca - albo na północ od torów.
:)
Chodzi o to, żeby w przyszłości dokupić sąsiednie. Te kamienice to chyba w przyszłości do zburzenia. Po tej stronie DTŚ albo poszerzyć Kolejową.
olo
Jeśli idzie o parkingi. W ostatnie wakacje mieliśmy okazję parkować na piętrowym parkingu w jednym z włoskich miast. Jako żem ciekaw rozwiąząń parkingowych zwróciłem szczególną uwagę na ów parking. Konstrukcja ze stalowych kształtowników powiązanych linami na śrubach rzymskich z płytami betonowymi na kondygnacjach. Tak na oko 30 x 30 m i 2 piętra. Aż mi się zamarzyła tak konstrukcja na Manhattanie przy Tysiąclecia. A i u mnie pod blokiem by się zmieściła nieco mniejsza.
pawlacz
CYTAT(olo @ sob, 19 paź 2013 - 18:17) *
Jeśli idzie o parkingi. W ostatnie wakacje mieliśmy okazję parkować na piętrowym parkingu w jednym z włoskich miast. Jako żem ciekaw rozwiąząń parkingowych zwróciłem szczególną uwagę na ów parking. Konstrukcja ze stalowych kształtowników powiązanych linami na śrubach rzymskich z płytami betonowymi na kondygnacjach. Tak na oko 30 x 30 m i 2 piętra. Aż mi się zamarzyła tak konstrukcja na Manhattanie przy Tysiąclecia. A i u mnie pod blokiem by się zmieściła nieco mniejsza.


Tiaaa parking piętrowy... Znając nasze wspaniałe "władze" to uznałaby, iż jest to wspaniały teren pod budowę kolejnego marketu... Niestety żyjemy w Polsce, a nie we Włoszech czy w innym cywilizowanym kraju.
Bartek
Jeśli chodzi o parking wielopoziomowy to daleko nie trzeba szukać bo w Tychach taki jest budowany przy dworcu kolejowym. Więc tak naprawdę to że żyjemy w Polsce, nie ma znaczenia. Tutaj chodzi o władze i wizje na politykę transportową miasta. Niestety takiej w D.G. po prostu nie ma.
Bathurst
Na razie opanowali generowanie nowych miejsc parkingowych w jednym wymiarze - X. Klasycznych miejsc parkingowych nieco przybyło.
Poczekajmy, może się doczekamy w wymiarach XiY. wink.gif
Zibar
Inny przykład z okolic, prawie jak SF, przynajmniej w DG długo takich nie zobaczymy Jak Transformers!
Mały77
CYTAT(Zibar @ pon, 21 paź 2013 - 10:17) *
Inny przykład z okolic, prawie jak SF, przynajmniej w DG długo takich nie zobaczymy Jak Transformers!

Może i dobrze - "Wygoda jednak kosztuje - nowoczesna konstrukcja to wydatek kilkuset tysięcy złotych." - za 12 miejsc parkingowych ...
Leszek
snf (51).gif
CYTAT
Aleje zamienią się w salon za 50 mln zł. Ale najpierw DK94
Piotr Purzyński|23.10.2013 08:27


Banimex czy Eurovia? Te dwie firmy złożyły oferty w przetargu na modernizacją dąbrowskich alei. Obie opiewają na ponad 50 mln zł. Wiadomo już, że prace nie rozpoczną się w tym roku. Dla mieszkańców to dobra wiadomość.

Nazywana alejami ulica Majakowskiego w Dąbrowie Górniczej ma szansę stać się reprezentacyjną przestrzenią miasta. - To będzie jak salon w naszym domu, w którym przyjmujemy gości - mówią urzędnicy.

Dwie oferty na ponad 50 mln zł

Przebudowę będzie niejako pokłosiem remontu kanalizacji. O tym, że to prace niezbędne przekonują m.in. umieszczone w portalu YouTube filmiki z intensywnych opadów deszczu, po których aleje zamieniają się w potok.

Remont niedrożnej kanalizacji, wraz z przebudową ulicy, będzie kosztował ponad 50 mln zł. Jak się okazało we wtorek, dość zbliżone do siebie cenowo oferty złożyły dwie firmy: będziński Banimex i Eurovia Polska.

- W tej chwili trwa sprawdzanie ofert pod względem formalnym. Wybór najlepszej, jak i podpisanie umowy, na pewno nastąpią jeszcze w tym roku - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej.

Prace przy modernizacji kanalizacji i przebudowie ulicy rozpoczną się natomiast dopiero w przyszłym roku.

Najpierw koniec przebudowy jednej jezdni DK94

To dobra wiadomość dla mieszkańców. Trwa przebudowa dąbrowskiego odcinka DK94 i przy zamkniętej jezdni w kierunku w kierunku Katowic (od granicy ze Sławkowem do granicy z Sosnowcem) rolę objazdu spełniają właśnie aleje, a ich zamknięcie z pewnością byłoby dla mieszkańców kłopotliwe.

- Poczekamy na otwarcie przebudowywanej jezdni DK94 [najpewniej stanie się to pod koniec 2013 roku - przyp. red.] i wtedy, gdy ruch z ulicy 11 Listopada przejmie ''krajówka'', będzie można rozpocząć przebudowę alei - mówi Bartosz Matylewicz.

Nowe rondo i drogi rowerowe

Urzędnicy podkreślają, że projekt przebudowy alei - w ostatecznej wersji przygotowała go firma Alma Projekt ze Sławkowa - to efekt konsultacji z mieszkańcami [więcej informacji na stronie internetowej Nasze Aleje, nasza decyzja]. Końcowy efekt można już było oglądać na tablicach z wizualizacjami, które pod koniec czerwca stanęły w alejach.

Wiadomo już, że przejazd alejami ma ułatwiać nowe rondo na skrzyżowaniu z ul. 11 Listopada. Tam też powstanie nowa zatoka autobusowa.

- Po drugiej stronie, na skrzyżowaniu z ul. Królowej Jadwigi, powstaną dwa pasy do skrętu w lewo, poszerzony zostanie przejazd do ul. Przemysłowej oraz powstanie dodatkowe miejsce umożliwiające zawracanie - wyliczał w czerwcu Bartosz Matylewicz.

Nowa nawierzchnia ulicy, chodniki, oświetlenie, mała architektura i mnóstwo zieleni - to wszystko ma sprawić, że aleje staną się wizytówką miasta.
Grzegorz-dg
Zastanawia mnie wartość tych prac 50 ml zł czy nie jest to dużo za takie prace ,czemu akurat opiewają na taką sumę ,czy zakres robót i inwestycji jest taki duży.A co do firmy to Eurovia chyba by się nie sprawdziła ,widać to na przykładzie Sosnowca że prace się opózniają Banimex byłby lepszy solidniej wykona inwestycje ,oddaje wiele prac przed czasem bardziej są sprawni i fachowi .
Bathurst
CYTAT
To będzie jak salon w naszym domu, w którym przyjmujemy gości - mówią urzędnicy.

Wczoraj po południu w "salonie" na ławeczce zasiadły typy raczej oborowe niż salonowe. Konsumowali tanie browary z Biedronki, sądząc po tym co było w promieniu 5 metrów od nich. Jeden z tych wiarusów ( wszyscy koło 60-tki, może młodsi tylko zmęczeni życiem) trzymając się pewnie drzewa jedną ręką, oddawał mocz nie bacząc w swojej błogości na spacerujących ludzi.

Co ja to chciałem napisać? Aaa, że bardzo podoba mi się nazwa "salon" wink.gif
Leszek
Raczej "sralon" wink.gif
Albo "pawialnia" laugh.gif
vacu
W zasadzie taka drobnostka tylko - wczoraj zauważyłem, że malowano słupy oświetleniowe na Królowej Jadwigi (na szaro), nie wiem czy wszystkie, kiedy jechałem pomalowany był chyba jeden albo dwa. Niestety tak doraźnie tylko, malowano na ten cały syf, który był więc cudów bym się nie spodziewał wink.gif
:)
CYTAT(Leszek @ śro, 23 paź 2013 - 12:51) *
Raczej "sralon" ;)Albo "pawialnia" laugh.gif
A do tego dodać całe otoczenie. Chaotyczna i słaba architektura.Pisałem kiedyś też o tych kosztach. Za tyle to można zbudować kanalizację na kilkunastu ulicach. 9 km droga do Tucznawy też tańsza, do tego w dużej części zupełnie po nowym śladzie.

CYTAT(vacu @ śro, 23 paź 2013 - 18:27) *
W zasadzie taka drobnostka tylko - wczoraj zauważyłem, że malowano słupy oświetleniowe na Królowej Jadwigi (na szaro), nie wiem czy wszystkie, kiedy jechałem pomalowany był chyba jeden albo dwa. Niestety tak doraźnie tylko, malowano na ten cały syf, który był więc cudów bym się nie spodziewał wink.gif
Ooo to TŚ na koniec roku znowu zostało kilka puszek farby z zachodnich inwestycji, podobnie jak w roku ubiegłym wink.gif W każdym mieście, w którym obecne są TŚ realizują większe lub mniejsze inwestycje/remonty tylko nie u nas.


CYTAT
idabrowa.pl

Remont DK 94 idzie pełną parą, a wszystkie roboty przebiegają zgodnie z planem. Od maja trwają prace na jezdni w stronę Katowic.

Obecnie drogowców można spotkać przy zjeździe z DK 94 na ulicę 11 Listopada. Na nitce od Sławkowa ułożyli już nakładkę asfaltową, na skrzyżowaniach zaś pojawiają się betonowe wzmocnienia, które mają zapobiec powstawaniu uszkodzeń i kolein.

Po zakończeniu układania betonu, droga będzie jeszcze przez miesiąc nieprzejezdna. Beton musi bowiem ?dojrzeć?, aby zyskać pełne parametry wytrzymałościowe. Po tym terminie zjazd dopuszczony zostanie do eksploatacji.

Od połowy października całkowicie wyłączony z ruchu został remontowany wiadukt w ciągu DK 94 nad drogą wojewódzką nr 790 (nitka w stronę Olkusza). Od wczoraj trwa jego wyburzanie.

Zamknięty jest także wiadukt południowy w kierunku na Kraków. Ruch w obu kierunkach prowadzi łącznicami nitki na Sławków. Na drodze wojewódzkiej nr 790, na skrzyżowaniu ze zjazdem i wjazdem na jezdnię w stronę Sławkowa jest rondo.


Zakończenie remontu całej nitki wiodącej do granicy z Sosnowcem, zaplanowano na koniec roku. Po tym drogowcy przejdą na jezdnię w kierunku Sławkowa.

Modernizacja DK 94 ma zostać zakończona pod koniec 2014r. Koszt prac oszacowano na 180 mln zł. Miasto uzyskało 85 % dofinansowania ze środków unijnych.
galeria snf (51).gif http://dabrowa-gornicza.pl/galeria-3208-uk...u_na_dk_94.html


A kiedyś podawali, że skrzyżowanie z 11 Listopada otworzą w połowie września, a drugi wiadukt nad 790 zamykają na chwilę (na 2 czy 3 tygodnie), żeby zbudować łącznice po drugiej stronie, a teraz się okazuje że trwa wyburzanie. Super polityka informacyjna.

Do tego w związaku z remontem DK94 bardzo zwiększył się ruch na Al. Róż. Wszyscy zauważyli to od razu, jednak nie urzędnicy i korki od dołu na kilka zmian świateł. Zmiany krótkie na kilka samochodów, a z Legionów luz i często pusto a trzeba stać. Wystarczyło wydłużyć "zielone", ale nikt na to nie wpadł. Teraz niedawno wyremontowana już nie wytrzymuje takiego ciągłego obciążenia i zaczynają się tworzyć koleiny.

CYTAT
idabrowa.pl

Zaparkuj swój rower

Na terenie miasta wkrótce stanie 150 stojaków U-kształtnych, do których bezpiecznie będziemy mogli przypiąć swój rower.
- Stojaki U-kształtne to najbardziej rekomendowane i pożądane stojaki rowerowe. Umożliwiają one bezpieczne przypięcie roweru do stojaka za ramę, a nie za koło - za pomocą blokady U-lock bądź zwykłego zapięcia ? tłumaczy oficer rowerowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej Tobiasz Nykamowicz.
Stojaki to jedno z założeń projektu ?Dąbrowa Rowerowa - Miejsca przyjazne rowerom?. Na razie na mapie naszego miasta będzie 10 lokalizacji, w których staną stojaki ufundowane przez firmę ArcelorMittal. Miejsca wybrane zostały w oparciu o duży ruch rowerowy oraz brak możliwości pozostawienia jednośladu bezpiecznie i wygodnie przypiętego. Tym samym 30 stojaków zostanie ustawionych przy parkingu przy Centrum Sportów Letnich i Wodnych przy Pogorii III, kolejne w parku Zielona, na placu Wolności przed Pałacem Kultury Zagłębia. Stojaki zagoszczą również przed instytucjami kultury, obiektami sportowymi oraz przy Technicznych Zakładach Naukowych.
Warto dodać, że stojaki wykonane są z gorącowalcowanych rur stalowych wyprodukowanych przez krakowski oddział ArcelorMittal Tubular Products.
Sport i zdrowie to jedne z głównych filarów działalności społecznej ArcelorMittalPoland.
- Od lat promujemy sport amatorski i zdrowy tryb życia, wspierając i angażując się w różnorodne przedsięwzięcia realizowane w miastach, w których mamy swoje zakłady.
Poprzez udział w projektach, takich jak ?Dąbrowa Rowerowa? chcemy zachęcić pracowników, ich rodziny oraz społeczności lokalne do aktywnego trybu życia. Rowery to nie tylko ekologiczny i wygodny środek transportu, ale także doskonały sposób na rekreację ? informuje Karolina Muza, szef Biura Odpowiedzialności Biznesu ArcelorMittal Poland.
************************************
O ArcelorMittal Poland
ArcelorMittal Poland jest największym producentem stali w Polsce, skupiającym ok. 70 proc. potencjału produkcyjnego polskiego przemysłu hutniczego. W skład firmy wchodzi pięć hut: w Krakowie, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Świętochłowicach i Chorzowie. Do koncernu należą także Zakłady Koksownicze Zdzieszowice, będące największym producentem koksu w Polsce i Europie. ArcelorMittal Poland zatrudnia ponad 11 000 osób, a wraz ze spółkami zależnymi ? ponad 14 000. Firma produkuje szeroki wachlarz wyrobów długich, płaskich, specjalnych oraz półwyrobów stalowych na potrzeby m.in. budownictwa, przemysłu AGD i transportowego.
Realizując globalną strategię zrównoważonego rozwoju, firma od roku 2004 zainwestowała ponad 4,8 mld zł w technologie, które znacznie ograniczyły wpływ jej działalności na środowisko naturalne. W dużym stopniu wspiera również społeczności lokalne, inwestując w obszary związane przede wszystkim ze zdrowiem i edukacją.
Więcej informacji o ArcelorMittal można znaleźć na witrynie internetowej: poland.arcelormittal.com
- Stojaki U-kształtne to najbardziej rekomendowane i pożądane stojaki rowerowe. Umożliwiają one bezpieczne przypięcie roweru do stojaka za ramę, a nie za koło - za pomocą blokady U-lock bądź zwykłego zapięcia ? tłumaczy oficer rowerowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej Tobiasz Nykamowicz.

Stojaki to jedno z założeń projektu ?Dąbrowa Rowerowa - Miejsca przyjazne rowerom?. Na razie na mapie naszego miasta będzie 10 lokalizacji, w których staną stojaki ufundowane przez firmę ArcelorMittal.

Miejsca wybrane zostały w oparciu o duży ruch rowerowy oraz brak możliwości pozostawienia jednośladu bezpiecznie i wygodnie przypiętego. Tym samym 30 stojaków zostanie ustawionych przy parkingu przy Centrum Sportów Letnich i Wodnych przy Pogorii III, kolejne w parku Zielona, na placu Wolności przed Pałacem Kultury Zagłębia.

Stojaki pojawią się również przed instytucjami kultury, obiektami sportowymi oraz przy Technicznych Zakładach Naukowych.

Warto dodać, że stojaki wykonane są z gorącowalcowanych rur stalowych wyprodukowanych przez krakowski oddział ArcelorMittal Tubular Products.

Sport i zdrowie to jedne z głównych filarów działalności społecznej ArcelorMittalPoland. - Od lat promujemy sport amatorski i zdrowy tryb życia, wspierając i angażując się w różnorodne przedsięwzięcia realizowane w miastach, w których mamy swoje zakłady. Poprzez udział w projektach, takich jak ?Dąbrowa Rowerowa? chcemy zachęcić pracowników, ich rodziny oraz społeczności lokalne do aktywnego trybu życia.

Rowery to nie tylko ekologiczny i wygodny środek transportu, ale także doskonały sposób na rekreację ? informuje Karolina Muza, szef Biura Odpowiedzialności Biznesu ArcelorMittal Poland.

***

O ArcelorMittal Poland
ArcelorMittal Poland jest największym producentem stali w Polsce, skupiającym ok. 70 proc. potencjału produkcyjnego polskiego przemysłu hutniczego. W skład firmy wchodzi pięć hut: w Krakowie, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Świętochłowicach i Chorzowie.
Do koncernu należą także Zakłady Koksownicze Zdzieszowice, będące największym producentem koksu w Polsce i Europie. ArcelorMittal Poland zatrudnia ponad 11 000 osób, a wraz ze spółkami zależnymi ? ponad 14 000.
Firma produkuje szeroki wachlarz wyrobów długich, płaskich, specjalnych oraz półwyrobów stalowych na potrzeby m.in. budownictwa, przemysłu AGD i transportowego. Realizując globalną strategię zrównoważonego rozwoju, firma od roku 2004 zainwestowała ponad 4,8 mld zł w technologie, które znacznie ograniczyły wpływ jej działalności na środowisko naturalne. W dużym stopniu wspiera również społeczności lokalne, inwestując w obszary związane przede wszystkim ze zdrowiem i edukacją.


vacu
CYTAT(:) @ śro, 23 paź 2013 - 22:29) *
Super polityka informacyjna.

Taka ciekawostka, akurat ostatnio trafiłem: http://www.s8.salomea-wolica-miejski.pl/index.html

Pytanie na ile to się pokrywa z prawdą ale byłoby super gdyby zawsze takie dane były na bieżąco udostępniane...
:)
Od jakiegoś czasu GDDKiA ma takie strony dla najważniejszych projektów.
vacu
CYTAT(:) @ czw, 24 paź 2013 - 20:45) *
Od jakiegoś czasu GDDKiA ma takie strony dla najważniejszych projektów.

Jak dla mnie świetna sprawa i imho to powinien być obowiązek wykonawcy, nawet jeśli nie tak szczegółowo to informacja powinna być, wtedy nawet jeśli projekt jest opóźniony - jak ten z linka - to przynajmniej wiemy co i jak.
Mały77
CYTAT(vacu @ śro, 23 paź 2013 - 18:27) *
W zasadzie taka drobnostka tylko - wczoraj zauważyłem, że malowano słupy oświetleniowe na Królowej Jadwigi (na szaro), nie wiem czy wszystkie, kiedy jechałem pomalowany był chyba jeden albo dwa. Niestety tak doraźnie tylko, malowano na ten cały syf, który był więc cudów bym się nie spodziewał wink.gif

Hmmm - dziwne co piszesz, bo ja widziałem kilka dni wcześniej jak słupy na Królowej Jadwigi były najprawdopodobniej oczyszczane - więc może zrobili to ale nie w tym samym dniu?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.