tak wiem, że mówili, słyszałam właśnie i byłam zaskoczona. myślałam że mówili, że pękł dziś, a o sprawie pisano już dawno
http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/da...yczka,1,4,19510
Dąbrowa Górnicza: Remont przejazdu kolejowego na Gwardii Ludowej
zal
W sobotę 18 czerwca od godziny 6.00 rozpocznie się remont przejazdu kolejowego na ulicy Gwardii Ludowej.
Jak informuje serwis miejski idabrowa.pl, prace prowadzone będą do wtorku, 21 czerwca do godziny 18.00.
Na czas zamknięcia przejazdu obowiązywać będą objazdy - ten został wytyczony odcinkiem drogi ekspresowej S1 /równoległej do Gwardii Ludowej/ w kierunku alei Piłsudskiego.

Dąbrowa Gornicza: Wiadukt na DK 94 w Strzemieszycach tylko wzmacniany
2011-06-15, Aktualizacja: 2011-06-16 13:30
Piotr Sobierajski
Wiadukt w Dąbrowie Górniczej-Strzemieszycach na drodze krajowej nr 94 (trasa na Olkusz-Kraków) rozpada się, odpadają kawałki betonu, widać gołym okiem zbrojenia.
Ale właśnie okazało się, że remontu, którego początek lokalne władze zapowiadały już na zeszły rok, nie będzie, bo miasto nadal liczy na dofinansowanie przebudowy z Ministerstwa Infrastruktury.
Za kilkanaście dni ma się za to rozpocząć tymczasowe zabezpieczanie wiaduktu, tak by nie rozsypał się na dobre. Kierowcy, jadący z Katowic w stronę Olkusza, Krakowa i w przeciwną, powinni się więc przygotować na spore utrudnienia w ruchu.
Niemal dokładnie rok temu, by ograniczyć tonaż aut przejeżdżających przez wiadukt, wyłączone zostały z ruchu dwa zewnętrzne pasy. Jedzie się wolniej, bo jest też ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę. Obowiązuje też ograniczenie tonażu do 15 ton.
Drogie remonty dąbrowskich wiaduktów
- Niewiele się tu zmieniło, a przecież i górą, i dołem jeżdżą tysiące aut, również tirów do zakładów w strefie ekonomicznej.
Wiadukt trzeba wyremontować - podkreśla Marcin Januszewski, kierowca z Dąbrowy.
Po ubiegłorocznych ekspertyzach okazało się, że obie nitki wiaduktu trzeba zburzyć i postawić od nowa. Tak jak miało to miejsce w 2007 r. w przypadku oddalonego o około 4 km wiaduktu nad ul. Jamki.
Na razie będzińska firma Banimex (ta sama, która odnawiała przejście podziemne w centrum miasta) po wygranej w przetargu ma do końca sierpnia br. zabezpieczyć wiadukt. Będzie to kosztować 700 tys. zł.
- Trwają tam prace pomiarowe. Opracowywany jest harmonogram prac oraz organizacji ruchu - wyjaśnia Bartosz Matylewicz z UM.
Prace mają się zacząć pod koniec czerwca. Będą wykonywane tak, aby DK 94 była przejezdna, jednak będzie trzeba się liczyć z utrudnieniami. Co więc zrobi Banimex?
- Ma zabezpieczyć konstrukcję siatką, postawić podpory, podtrzymujące wiadukt, a także po badaniach geologicznych wzmocnić podstawę fundamentów - informuje Wojciech Mizerski, naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich UM.
Cały obiekt jest przewidziany do generalnego remontu w ramach projektu, obejmującego przebudowę DK 94 od granicy z Sosnowcem do Sławkowa wraz ze wszystkimi obiektami inżynieryjnymi.
Miasto czeka na dotację - ok. 200 mln zł. Projekt cały czas jest jednak na liście rezerwowej. Koszty remontu samego wiaduktu oszacowano wstępnie na ponad 20 mln zł.
a dopiero niedawno w prasie pisano, ze juz koniec przetargu i bedzie budowa nowego wraz z oswietleniem wezla. Cos nie sprawdzili do konca