marcin.p
Fri, 11 Jan 2008 - 18:13
Ciekawi mnie jak to możliwe, że prywaciarza stać na nowy tabor, a PKM ciągle narzeka na brak kasy i ciągnie i ciągnie naszą kasę! Czyżby te pieniądze miały jakieś "lewe ujście"?
:)
Fri, 11 Jan 2008 - 18:33
Jaki nowy? Przeciez to starocie. Ten wyglada akurat ok i nie jest chyba taki bardzo stary ale reszta taboru Irexu to 1986 - 1995. Ta sosnowiecka firma swoja baze ma chyba w DG.
To teraz tez bedzie "ciagnal" z KZKGOP

Prywaciarzy nawet nie stac zeby po zakupie tych zlomow przemalowac je w swoje barwy. A poszukaj na necie ich baz, normalnie trzeci swiat.
A jak PKM ma nie narzekac skoro stawki za jakie jezdzi sa tak tragiczne na tle kraju? DG nie dala bezposrednio zlotowki w ostatnich latach. Jak sie chce nowy tabor to trzeba finansowac bezposrednio albo posrednio stawiajac odpowiednie warunki w przetargach i dawac wtedy i tak 2 razy wiecej kasy. PKM nic nie wyczaruje
:)
Sat, 12 Jan 2008 - 10:53
CYTAT
KZK GOP
Modernizacja infrastruktury przystankowej na terenie Dąbrowy Górniczej
do dnia 15 maja 2008 r.
W związku z modernizacją infrastruktury przystankowej na terenie gminy Dąbrowa Górnicza w okresie do 15 maja 2008 r. występować mogą czasowe utrudnienia w ruchu. Prosimy uprzejmie o zachowanie ostrożności, szczególnie w przypadku korzystania z przystanków tymczasowych.
A maja czas do 30 kwietnia...
marcin.p
Sat, 12 Jan 2008 - 13:02
A nie do końca marca?
szer
Sat, 12 Jan 2008 - 13:23
Oni nie powinni się martwić terminem tylko odrazu zacząć już wszystko robić :|. Pogoda w miare dopisuje, więc niech się biorą do tej roboty... Jak znowu zawalą to... powinni to dać do śmiechu warte :|
:)
Sat, 12 Jan 2008 - 14:43
DZ 23 listopada
CYTAT
(...)
(...) Groziło to Dąbrowie i dopiero "rzutem na taśmę" udało się gminie uzyskać przedłużenie terminu remontu ponad 160 przystanków do 30 kwietnia przyszłego roku. Stało się to możliwe, dzięki zgodzie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz aneksowi do umowy o dofinansowanie projektu, który został złożony w Urzędzie Wojewódzkim.
- Termin realizacji prac zmieniono na 30 kwietnia 2008 roku, a rozliczenia na 30 czerwca 2008 roku. Termin ten będzie zgodny z wytycznymi instytucji zarządzającej Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego - informuje Anna Dworaczek z Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, który jest liderem projektu.
:)
Mon, 14 Jan 2008 - 17:52
CYTAT
Puls Biznesu
Solaris tworzy sieć magazynów
Solaris Bus & Coach, jeden z największych graczy na rynku autobusów, otworzył w Sosnowcu pierwszy z trzech planowanych regionalnych magazynów części zamiennych.
Jego powierzchnia wynosi 300 mkw. Kolejne magazyny producenta, którym kieruje Krzysztof Olszewski, wkrótce pojawią się w Warszawie oraz Trójmieście - informuje "Puls Biznesu".
To pewnie w sosnowieckim oddziale PKMu. Od dawna byly plotki ze Solaris ma tam jakies plany. To teraz PKM i Solaris chyba beda mialy u siebie specjalne wzgledy. Moze juz wiecej Jelczy nie bedzie
syzio
Mon, 14 Jan 2008 - 18:41
CYTAT(:) @ pon, 14 sty 2008 - 17:52)

To pewnie w sosnowieckim oddziale PKMu. Od dawna byly plotki ze Solaris ma tam jakies plany. To teraz PKM i Solaris chyba beda mialy u siebie specjalne wzgledy. Moze juz wiecej Jelczy nie bedzie ;)
Jelcz ogłosił upadłość.
:)
Mon, 14 Jan 2008 - 19:02
Wiem ale zapowiadaja ze nadal beda produkowac. W ostatecznosci pewnie firma pod nowa nazwa ale marka ta sama. Teraz maja jeszcze chyba zmontowac m.in. sporo dla Wawy
CYTAT

W czwartek 10 stycznia br. Solaris Bus &Coach otworzył w Sosnowcu pierwszy z trzech planowanych regionalnych magazynów części zamiennych. Kolejne już wkrótce pojawią się w Warszawie oraz Trójmieście. Nowy rok zaczyna się od dobrej wiadomości dla klientów Solaris Bus &Coach, którzy mają swoje siedziby na południu Polski oraz w Czechach i na Słowacji. W Sosnowcu na terenie zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. otwarty został magazyn części zamiennych. Magazyn części zamiennych w Sosnowcu to łącznie 300 m2 na dwóch piętrach. Asortyment zgromadzony na półkach to szeroki wybór części zamiennych przede wszystkim do autobusów marki Solaris i Neoplan. Obsługą magazynu zajmują się pracownicy z wieloletnim stażem w branży motoryzacyjnej, co gwarantuje klientom profesjonalną obsługę zamówień. Magazyn Solaris Bus &Coach zaprasza wszystkich klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 –15:00 oraz 22:00 –6:00. Dzięki zmianowemu trybowi pracy magazynu klienci mają dostęp do części zamiennych w najważniejszych dla przewoźników godzinach, tj. pomiędzy porannym a popołudniowym szczytem oraz w nocy podczas zjazdu większości autobusów z linii. Zamówienia części zamiennych można składać za pośrednictwem sklepu internetowego www.magbus.pl, telefonicznie pod numerem (032) 263-32-82 oraz przesyłać faksem na numer (032) 263-32-82. Zamówienia przesyłane do centralnego magazynu części zamiennych Solaris Bus &Coach pod Poznaniem z regionu obsługiwanego przez magazyn regionalny w Sosnowcu są przekierowywane bezpośrednio do Sosnowca i jeśli dana część znajduje się na miejscu, klienci z aglomeracji śląskiej otrzymają ją jeszcze tego samego dnia.
„Regionalne magazyny części zamiennych Solaris Bus &Coach to odzwierciedlenie naszego podejścia do klienta, z którego nasza firma jest znana w Polsce i za granicą. W całej naszej działalności, od konstruowania autobusu poprzez jego serwisowanie aż po dostawę części zamiennych staramy się być jak najbliżej naszych nabywców”–powiedział Sławomir Kaleta, Dyrektor Działu Części Zamiennych Solaris Bus &Coach.
marcin.p
Mon, 14 Jan 2008 - 20:10
W jaki sposób są finansowane linie tramwajowe? Dlaczego zlikwidowano "podwójny" 21? Jeżeli z powodów finansowych, to dlaczego kursuje "podwójny" 28, który wozi powietrze? Czy tak mają wyglądać oszczędności w KZK GOP i TŚ?
Sebastian22
Mon, 14 Jan 2008 - 20:25
CYTAT(siara @ pon, 14 sty 2008 - 20:10)

W jaki sposób są finansowane linie tramwajowe? Dlaczego zlikwidowano "podwójny" 21? Jeżeli z powodów finansowych, to dlaczego kursuje "podwójny" 28, który wozi powietrze? Czy tak mają wyglądać oszczędności w KZK GOP i TŚ?
TŚ są w 100% własnością KZKGOP a ten jak wiadomo jest finansowany z gmin. Kursy składami na linii 28 są dlatego iż często na zajezdni niema już solówek i wysyła się taki skład który np. kursuje częsciej na linii 26 ktora jak wiadomo jezdza w skladach planowo (niektore pociagi). Niewarto rozpinac sklad na taka linie dopelniajaca jak 28. Wogole linia 28 to jest porazka bo prowadzi do nikąd. Powinni przedluzyc 24 do golonoga-podstacji a 28 zlikwidowac i tyle.
marcin.p
Mon, 14 Jan 2008 - 20:40
To ten sklad nie może jeździc na 21? A krótki dać na 28?
A likwidacja 28 chyba nie wchodzi w grę, bo tramwajarze nim jeżdżą do roboty!
:)
Mon, 14 Jan 2008 - 22:08
Jakby przejrzec ten temat to lata temu pisalem wlasnie o tym 21. Nie wiem ktory madry wymyslil jeden wagon na 21. W szczycie byla/jest na niektorych odcinkach tragedia. Nawet jakby chcieli to teraz pewnie brakowaloby juz wagonow zeby spinac. Moze jak z Krakowa dojda ale to wladze musialyby nacisnac.
Z 24 to glupota ze tylko do kopalni - zobaczcie ile osob zawsze wysiada i musi sie tam przesiasc, nie mowiac ze zawsze ktos sie zagapi i siedzi dalej

Nie raz byly fajne sytuacje, motorniczy specjalnie wysadzali takich na koncu petli pod dawnym Seatem
syzio
Tue, 15 Jan 2008 - 15:03
Przystanek: Osiedle Mydlice Pętla jest już gotowy. Trwają już prace nad przystankami: Dąbskiego I (w stronę Centrum), Dąbskiego II (z obu stron).
szer
Tue, 15 Jan 2008 - 15:18
Miałem to pisać ;p. Dąbskiego I w strone Pętli już skończony... Wygląda...byle jak, ale jest nowy ;p. Dąbskiego I i Dąbskiego II w obu kierunkach robią. Zobaczymy co z tego będzie... Czy wymienią też wiaty czy nie... Jak nie to ja dziękuje za taki remont...
:)
Tue, 15 Jan 2008 - 16:28
To wiecie na co czekamy
Czemu znowu o wiatach, pisalem dwie strony temu i sie znowu zacytuje:
CYTAT
Czemu piszecie o wiatach? Przeciez wiat nie bedzie, nie mialo byc od poczatku, nie bylo ich w przetargu wiec liczycie ze wspanialomyslnie zafunduje je wykonawca (nawet jakby chcial to by nie mogl hehe)?
Chyba w zeszlym roku czy 2 lata temu byl przetarg na iles tam wiat, moze jakas im zostala to tylko wtedy gdzies moze zamontuja.
CYTAT
Tramwaje Śląskie inwestują w tabor
Po kilku latach zastoju inwestycyjnego spółka Tramwaje Śląskie zaczyna modernizować swoje wagony. Odnawiane są popularne wagony 105Na, kursujące prawie na każdej linii w aglomeracji.
Spółka ogłosiła dwa przetargi na modernizacje w sumie 7 wagonów. Dwa z nich zostały odnowione w Poznaniu, kolejnych pięć trafiło do łódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Wagony są praktycznie nowe, gdyż wymianie podległy wszystkie elementy w kabinie motorniczego jak i przestrzeni pasażerskiej. Zastosowano także nową instalację elektryczną, przetwornicę i pantograf.
Co w środku?
Wnętrze wagonów wyposażono w wygodniejsze, tapicerowane siedzenia, oświetlenie, wykładzinę oraz bardziej funkcjonalne ogrzewanie nawiewowe. Modernizacja w Łodzi obejmuje także zastosowanie układów impulsowego rozruchu i hamowania opartego na tyrystorach GTO. Dzięki zastosowaniu impulsowego układu napędowego tramwaj pobiera mniej prądu i oddaje go z powrotem do sieci, dzięki niemu jazda jest płynna szczególnie przy ruszaniu i hamowaniu, tramwaj nie szarpie. Tramwaje mają zmienioną ścianę przednią i tylną, co wyróżnia je spośród pozostałych. Design zmodernizowanych tramwajów w Poznaniu różni się od tych z Łodzi.
Koszt modernizacji jednego wagonu wynosi około 600 tys. zł. Zostaną przydzielone do określonych zajezdni - do Będzina trafią 3 sztuki, 2 do Bytomia i po jednym do Gliwic i Katowic. Będą się najpewniej pojawiać na różnych trasach obsługiwanych taborem jedno-wagonowym, gdyż nie będą na razie łączone w składy. Przyjazd ostatnich modernizacji z Łodzi spodziewany jest na przełomie lutego i marca. W Chorzowie Batorym jest modernizowany kolejny wagon, który wkrótce również wyjedzie na trasę. Poddany jest on klasycznej modernizacji, nieprzewidującej zmiany designu.
Niestety, można zauważyć, iż wagony nie otrzymały dokładnego malowania, jakie sobie zażyczyły Tramwaje Śląskie, czyli obecnie stosowanego na śląskich wagonach.
W tym roku zmodernizowanych zostanie kolejnych kilka wagonów. Oprócz tego remont bieżący, przewidujący odświeżenie pojazdów oraz w niektórych przypadkach wymianę siedzeń i innych elementów, przejdzie ponad 30 wagonów.
Zapowiedź lepszego?
Wciąż nie wiadomo, kiedy spółka zdecyduje się na zakup nowych wagonów niskopodłogowych. Uzależnione jest to możliwości finansowych, które w chwili obecnej są skromne. Spółka nadal spłaca ostatni zakup - 17 Karlików. Jednak w porozumieniu z KZK GOP przewiduje w latach 2008-2013 zakup 50 nowych tramwajów. Być może zakup połowy z nich będzie dotyczył wagonów używanych przeznaczonych na trasy, nienadające się do obsługi, nowoczesnym taborem niskopodłogowym.
Przypomnijmy, iż do roku 2013 Tramwaje Śląskie wraz z gminami mają zamiar wyremontować torowiska m.in. w centrum Gliwic, w Katowicach na trasie z dworca kolejowego do Zawodzia, ze Stadionu Śląskiego do wesołego miasteczka, ulicy Armii Krajowej w Chorzowie, Placu Sikorskiego i ulicy Łagiewnickiej w Bytomiu oraz wybudować nowe trasy do Miechowic, Zagórza i Piotrowic.
Czarny scienariusz jes taki ze w DG czy Bedzinie do 2013 nic nie wyremontuja i nowych tramwajow tez nie bedzie mozna tu puscic
szer
Tue, 15 Jan 2008 - 16:31
Dlaczego o wiatach? Bo dla mnie remont przystanku to także wymiana wiaty ;p. Taki remont to ja dziękuje bardzo... Wymienią plyty betonowe na kostki czerwone i sie cieszą... Łaaa wielkie dofinansowanie z Unii na wymiane kostki :|... Kpina jak dla mnie...
:)
Tue, 15 Jan 2008 - 16:36
to ze w DG nie bedzie wiat to juz bylo wiadomo 2 lata temu jak sie starali o dofinansowanie. Jakby dobrze poszukac to znajdzie sie te dokumenty o ile leza dalej w BIPie
:)
Wed, 16 Jan 2008 - 11:08
CYTAT

W autobusie jak w puszce sardynek
Milena Nykiel
KZK GOP zlikwidował ekspresową linię autobusową 821 - jedną z najbardziej popularnych na trasie Dąbrowa Górnicza - Katowice. Mieszkańcy są oburzeni, bo teraz pozostałe dwie linie są zapchane do granic możliwości
Do zeszłego roku na trasie Dąbrowa Górnicza - Katowice jeździły trzy linie ekspresowe: 801, 831 i 821, ale po styczniowych zmianach ta ostatnia - choć była najszybsza - znikła z rozkładu.
Autobusy dwóch linii, które pozostały, kursują częściej, ale zamiast przegubowych ikarusów podstawiane są mniejsze solarisy. Halina Parion, kierowniczka ruchu w dąbrowskim oddziale PKM-u Sosnowiec, nie uważa, że to problem. - Są krótsze, ale liczba miejsc w nich jest taka sama jak w autobusach przegubowych - mówi.
Innego zdania są studenci. Twierdzą, że w godzinach rannych linie 801 i 831 są tak przepełnione, że niektórzy pasażerowie zostają na przystankach. - To jakieś szaleństwo! - mówi Mariusz Nawrot, student z Dąbrowy Górniczej. - W zeszłym tygodniu autobus był tak pełny, że niektórzy stali z twarzami przy szybie a mnie drzwi zatrzasnęły się przed nosem. Kupuję bilet miesięczny. Dlaczego więc nie mogę dojechać, gdzie chcę? - dodaje.
Na problemy z komunikacją skarży się również Ksenia Dudek, mama 11-miesięcznej Klaudii. - Często jeżdżę do Katowic, bo tu mieszkają moi rodzice. Kiedy jadę z córką, najpierw dojeżdżam do początkowego przystanku linii ekspresowej w Dąbrowie, bo w centrum miasta nie miałabym już szans zmieścić się w autobusie. Kiedy kursował 821, było dużo prościej - żali się Dudek.
Tymczasem według KZK zmiany w rozkładach miały usprawnić komunikację. Alodia Ostroch, rzeczniczka związku, mówi, że dokonuje się ich z powodu zmian w taborze lub wniosków od gmin czy samych pasażerów. - Trudno wszystkim dogodzić. Uznaliśmy, że można zlikwidować 821, bo są dwie inne linie ekspresowe - tłumaczy Ostroch. Dodaje, że związek będzie obserwował sytuację i w przypadku ciągłych skarg mieszkańców przywróci zlikwidowaną linię.
naprawde po likwidacji 821 jest taki dramat? Scisk byl zawsze i jasne ze kazdy, w tym ja wolalby 18m. Przeciez PKM nie dokupil autobusow i teraz na 801/831 jezdza tez pewnie Ikarusy z dawnej 821
pozdrawiam
Wed, 16 Jan 2008 - 13:19
Mnie tylko drażni ten charakterystyczny ton DZ. Panowie albo zajmujemy się komunikacją albo czytamy jakiś bełkot o 11 miesięcznych dzieciach. Czy nie można pisać merytorycznie o problemie tylko zawsze wciskać jakieś brednie żeby tylko się gazeta sprzedała.
juar_78
Wed, 16 Jan 2008 - 14:18
Widzę, że "standard" naszej komunikacji tak się już przyjął, że każdy głos wołający o normalność (tj. niezatłoczony autobus) może narażać się na krytykę. Nie wiem co zmieniło się po likwidacji 821 bo już parę latek nie jeżdżę autobusami (bądź sporadycznie). Te parę lat temu jeździłem i wiem, że rano autobusy do Katowic to katastrofa. Ok jako student nie narzekałem bo się przyzwyczaiłem. Młody i zdrowy to mogę postać w tłoku, choć bywało tak, że część ludzi na redenie miała trudności się upchać. Potem zaczęli puszczać tylko przeguby więc było troszkę lepiej. Ale przecież autobusami jeżdżą różni ludzie. Osoby starsze, dzieci, ktoś może być chory, kobieta w ciąży itd. W ich przypadku taka podróż to może być faktycznie katastrofą. Nie dziwie się więc reakcją ludzi. Wiem również jakie są realia (brak kasy, autobusów). Wiem, że tłok w szczycie to obrazek z wielu miast. Ale wybaczcie. Mieszkamy w 2 milionowej o ile się nie mylę aglomeracji, a moje wrażenia przy porównaniu standardu naszych autobusów i tramwajów w porównaniu z innymi dużymi miastami są przygnębiające. Przeważnie stare autobusy, każdy jak z innej parafii (malowanie, oznakowanie), w większości fatalne przystanki, zero komunikacji nocnej, tramwaju to już przez grzeczność nie wspominam.
arek
marcin.p
Wed, 16 Jan 2008 - 15:54
Powtarzam po raz kolejny: KZK GOP to najgorszy organizator komunikacji w kraju!!!!!! I nie ma tu związku to, że gminy mało dają itd... To jest wymówka! Gdyby potrafili działać to uzyskaliby takie pieniądze jakich potrzebują. Ale jak narazie jestem przeciwny zwiększeniu nakładów na KZK GOP przez gminę Dąbrowa Górnicza. Bo po co? Żeby reformować komunikację po śląskiej stronie GOP-u?
mydliczek
Wed, 16 Jan 2008 - 17:01
Są już 3 gotowe. Nie ma znaków inwalidy na żadnym
Osiedle Mydlice Pętla

:)
Wed, 16 Jan 2008 - 17:34
nie no co to ma byc
a gdzie to???? Bylo w projekcie zawartym w przetargu

Na razie straszny syf, nawet nie widac nawierzchni. Chyba to jeszcze uporzadkuja. Do tego jeszcze malowanie poziome - u nas na kazdym ma byc

Ale to pewnie na koncu, gdy wszystkie zrobia
CYTAT(siara @ śro, 16 sty 2008 - 15:54)

Powtarzam po raz kolejny: KZK GOP to najgorszy organizator komunikacji w kraju!!!!!! I nie ma tu związku to, że gminy mało dają itd... To jest wymówka! Gdyby potrafili działać to uzyskaliby takie pieniądze jakich potrzebują. Ale jak narazie jestem przeciwny zwiększeniu nakładów na KZK GOP przez gminę Dąbrowa Górnicza. Bo po co? Żeby reformować komunikację po śląskiej stronie GOP-u?
Ze najgorszy to zgoda! Ale jak to nie ma zwiazku ze gminy daja malo??? To skad by uzyskali te pieniadze jesli nie od gmin jak na calym swiecie?
Nie wiem czy jest mozliwe zwiekszenie stawek za wozokilometr bez nowego przetargu. Pamietajmy ze PKM wygral przetargi na linie sosnowieckie i dabrowskie bardzo dawno temu, ceny ropy od tego czasu bardzo zdrozaly a stawki te same. Dobrze ze chociaz bedzinskie na nowych i wlasnie nie ujawiono ile wynosza. Ale to tak maja i inni w KZK. Bez reformy i prawdziwych przetargow z wysokimi wymaganiami bedzie coraz gorzej. Ale na to gminy beda musialy dawac o wiele wiecej niz obecnie. Doraznie mozna sie ratowac finansujac nowe autobusy, czego nie chca robic.
Jestes przeciwny a nie zdziw sie ze sytuacje gdy nie bedzie mial kto kierowac i autobus nie przyjedzie beda coraz czesciej. Pensje musza wzrosnac albo czeka nas dramat. W calym kraju sa problemy z brakiem pracownikow a przedsiebiorstwa swiadczace uslugi dla KZKGOP sa nawet o polowe biedniejsze od innych ze wzgledu na te stawki wiec z czego. To samo dotyczy pracownikow zaplecza technicznego w PKMie, ktorzy teraz za ta sama pensje maja o wiele wiecej pracy i pracuja w stresie zeby do rana udalo sie wszystko naprawic.
Swoja droga skoro brakuje tylu pracownikow to PKM ma z tego tez oszczednosci wykorzystujac pozostalych. Moze by tak podniesc im pensje z tej kasy, ktora powinna byc dla tych ktorych brakuje.
marcin.p
Wed, 16 Jan 2008 - 18:15
Kasa dla PKM-u ok, ale wsadzać ją do kasy KZK? NIE! Dlaczego? Właśnie dlatego, że KZK jeśli juz coś robi, a raczej planuje, to w śląskiej części GOP-u. A my co? Mamy dawać kasę, żeby w Gliwicach czy Bytomiu jeździły piękne, nowoczesne tramwaje? NIE! Ale jeśli KZK opracuje plan rozwoju po 2013 roku i w tym planie uwzględni DG i pozostałe miasta Zagłębia, to po 2013 miasto powinno dac więcej! Ale na takich warunkach to ani grosza więcej. ANI GROSZA!
pozdrawiam
Thu, 17 Jan 2008 - 04:27
CYTAT(siara @ śro, 16 sty 2008 - 17:15)

Kasa dla PKM-u ok, ale wsadzać ją do kasy KZK? NIE! Dlaczego? Właśnie dlatego, że KZK jeśli juz coś robi, a raczej planuje, to w śląskiej części GOP-u. A my co? Mamy dawać kasę, żeby w Gliwicach czy Bytomiu jeździły piękne, nowoczesne tramwaje? NIE! Ale jeśli KZK opracuje plan rozwoju po 2013 roku i w tym planie uwzględni DG i pozostałe miasta Zagłębia, to po 2013 miasto powinno dac więcej! Ale na takich warunkach to ani grosza więcej. ANI GROSZA!
Używaj argumentów i jakiś faktów bo to co piszesz jest zwykłą nieprawdą. Miasta płacą jedynie za linie przebiegające na ich terenie i z tego co roku KZK GOP musi się rozliczać. A to że KZK GOP chce rozwijać linie na śląsku jest tylko wynikiem tego że tam gminy znacząco więcej pieniędzy przeznaczaj na komunikacje miejską co w zagłębiu praktycznie w ogóle się nie zdarza. KZK GOP nie może również praktycznie podjąć żadnej decyzji o czymkolwiek bez bezwzględnej akceptacji UM. Oczywiście do tego KZK GOP nie opracował żadnego planu tylko zrobił to zewnętrzny audytor. A jak dalej chcecie tylko krytykować nie mając żadnego realnego pomysłu na KM to proponuje wizytę w Londynie. Tutaj właśnie istnieje komunikacja najlepsza na świecie która różni się głównie tym od KZK GOP że jest kilka krotnie droższa, a dokładnie jest taki sam burdel.O jakiej ty kasie dla PKMu piszesz - przecież w zagłębiu nikt nic nie chce dać. DG od 3 lat kupuje 6 używanych autobusów i kasy na to nie może znaleźć. W Sosnowcu w tym roku najpierw miało być 5 milionów zł ( co już było śmieszne) później został z tego 1 mln a teraz okazuje się że PKM nic nie dostanie, a Będzin nawet nie był zainteresowany przejęciem akcji TŚ.
CYTAT(juar_78 @ śro, 16 sty 2008 - 13:18)

Widzę, że "standard" naszej komunikacji tak się już przyjął, że każdy głos wołający o normalność (tj. niezatłoczony autobus) może narażać się na krytykę. Nie wiem co zmieniło się po likwidacji 821 bo już parę latek nie jeżdżę autobusami (bądź sporadycznie). Te parę lat temu jeździłem i wiem, że rano autobusy do Katowic to katastrofa. Ok jako student nie narzekałem bo się przyzwyczaiłem. Młody i zdrowy to mogę postać w tłoku, choć bywało tak, że część ludzi na redenie miała trudności się upchać. Potem zaczęli puszczać tylko przeguby więc było troszkę lepiej. Ale przecież autobusami jeżdżą różni ludzie. Osoby starsze, dzieci, ktoś może być chory, kobieta w ciąży itd. W ich przypadku taka podróż to może być faktycznie katastrofą. Nie dziwie się więc reakcją ludzi. Wiem również jakie są realia (brak kasy, autobusów). Wiem, że tłok w szczycie to obrazek z wielu miast. Ale wybaczcie. Mieszkamy w 2 milionowej o ile się nie mylę aglomeracji, a moje wrażenia przy porównaniu standardu naszych autobusów i tramwajów w porównaniu z innymi dużymi miastami są przygnębiające. Przeważnie stare autobusy, każdy jak z innej parafii (malowanie, oznakowanie), w większości fatalne przystanki, zero komunikacji nocnej, tramwaju to już przez grzeczność nie wspominam.arek
To niestety standardem światowym jest to, że autobusy są zatłoczone w szczycie. Tylko my to już wiemy i generalnie zastanawiamy się co z tym z robić. Tylko "sapanie" o dziadkach, dzieciach i kobietach w ciąży nic tu nie zmieni, nic nie wnosi do dyskusji. W innych miastach jest lepiej bo ludzie płacą około 2 razy więcej przez szczelniejszy pobór opłat i ze swoich lokalnych podatków a i tak nie jest tak cudownie. Co to w Warszawie nie ma 20 letnich autobusów czy może 35 letnich tramwajów czy może tłoku nie ma. Za to jest stawka za kilometr która dobija już do 10zł a u nas się jeździ za 3. Ale Siara więcej nie da bo mu się śląskość KZK GOP nie podoba.
Zacznijmy wreszcie rozmawiać o konkretnych rozwiązaniach finansowych a nie dyskutować o głupotach.
PS i wcale nie chciałem być złośliwy tylko już bardzo jestem zmęczony 10 raz na tym forum opisywać podstawy funkcjonowania KM. Gdybyście ten wątek prześledzili uważnie od początku do końca to wasze zdanie i wiedza a przez co wasze wypowiedzi były by bardziej merytoryczne
juar_78
Thu, 17 Jan 2008 - 07:59
Tylko wiesz co. Przeciętny człowiek z ulicy ma prawo "sapać" jak to powiedziałeś. Nie musi być fachowcem od komunikacji miejskich. Od tego płaci podatki i finansuje wynagrodzenia osób zatrudnionych w urzędach oraz takich instytucjach jak KZK GOP, aby Ci dobrze organizowali komunikację. W GOP-ie od paru ładnych lat tylko słychać gadanie co trzeba zrobić i jak a efektów jakoś nie widać. Widać je za to w innych miastach. Zawsze jak słyszę argumentację, że coś źle funkcjonuje bo pieniędzy jest za mało, to zapala mi się lampka kontrolna. Bo wg mnie to zawsze tylko półprawda. Druga połowa tej prawdy to lepsze wykorzystanie tego co jest.
Nie wiedziałem również, że ten wątek to forum dla fachowców od komunikacji miejskiej, którzy mają rozwiązywać jej problemy. Jesteś dobry z tego tematu ok. Dla Ciebie też są dziedziny życia (szczególnie szeroko rozumianego sektora publicznego), w których masz mniej merytorycznej wiedzy. Czy to znaczy, że jeśli czujesz, że cos funkcjonuje nie tak (w urzędzie skarbowym, służbie zdrowia, etc.), to bez merytorycznej znajomości tematu nie możesz wyrazić swojej opinii i oczekiwać poprawy ?
Pozdrawiam,
arek
pozdrawiam
Thu, 17 Jan 2008 - 13:26
CYTAT(juar_78 @ czw, 17 sty 2008 - 06:59)

Tylko wiesz co. Przeciętny człowiek z ulicy ma prawo "sapać" jak to powiedziałeś. Nie musi być fachowcem od komunikacji miejskich. Od tego płaci podatki i finansuje wynagrodzenia osób zatrudnionych w urzędach oraz takich instytucjach jak KZK GOP, aby Ci dobrze organizowali komunikację. W GOP-ie od paru ładnych lat tylko słychać gadanie co trzeba zrobić i jak a efektów jakoś nie widać. Widać je za to w innych miastach. Zawsze jak słyszę argumentację, że coś źle funkcjonuje bo pieniędzy jest za mało, to zapala mi się lampka kontrolna. Bo wg mnie to zawsze tylko półprawda. Druga połowa tej prawdy to lepsze wykorzystanie tego co jest.
Nie wiedziałem również, że ten wątek to forum dla fachowców od komunikacji miejskiej, którzy mają rozwiązywać jej problemy. Jesteś dobry z tego tematu ok. Dla Ciebie też są dziedziny życia (szczególnie szeroko rozumianego sektora publicznego), w których masz mniej merytorycznej wiedzy. Czy to znaczy, że jeśli czujesz, że cos funkcjonuje nie tak (w urzędzie skarbowym, służbie zdrowia, etc.), to bez merytorycznej znajomości tematu nie możesz wyrazić swojej opinii i oczekiwać poprawy ?
Pozdrawiam,
arek
No właśnie o to chodzi, że pomysł na to forum był taki, iż prowadzimy w tym temacie tylko rozmowy merytoryczne. Ja daleki jestem od ograniczania komukolwiek wolności wypowiedzi, tylko jakby każdy chciał na coś ponarzekać to forum stało by się mało czytelne. A to, że pieniądze gdzieś tam są marnowane to ja też wiem. Tylko nie wiem gdzie i co zrobić żeby to zmienić i tego właśnie chciałbym się dowiedzieć. Pozdro
bzenek
Thu, 17 Jan 2008 - 15:51
CYTAT(:) @ śro, 16 sty 2008 - 19:34)

nie no co to ma byc
.gif)
Jak dla mnie megaROTFL (tak się to pisze ? )
Ma ktoś konto na skyscrapercityforum ? Można bez żenady to umieścić w wątku "Kretynizmy drogowe i inne mistrzostwa naszego kraju". Tylko koniecznie musi być podpis -
europejskiej klasy przystanek projektowany i budowany przez 2 lata w Dąbrowie Górnicznej.
Jak widzimy jest on w oczywisty sposób przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszyscy zachwycamy się cudowną rampą podjazdową dla wózków inwalidzkich. Dech zapiera też wyraźne oznaczeniem krawędzi poprzez zastosowanie innego wzoru kostki - to dla niewidomych.
Ja wiem, że te przystanki to jest tylko zasłona dymna dla zakupu nowych autobusów i nikt nigdy się nad nimi nie zastanawiał. Tym niemniej jestem zaszokowany brakiem skrupułów dąbrowskich władz.
O ile w Sosnowcu i Będzinie przynajmniej zrobili dobrą minę do złej gry - powstawiali wiaty, zrobili tablice informacyjne to w DG pojechali po najmniejsze linii oporu.
Najpierw starali sie przeciągnąć sprawę aby utracić dofinansowanie i potem zwalić wszystko na Unię Europejską, a jak się to nie udało to łaskawie wywalili parę metrów kostki - niech się motłoch cieszy. No sorry, jeszcze na wiosnę domalują zygzak na jezdni
Dziękujemy Panie Prezydencie Podraza
Dziękujemy Panie Prezydencie Talkowski
juar_78
Thu, 17 Jan 2008 - 15:54
CYTAT(pozdrawiam @ czw, 17 sty 2008 - 11:26)

No właśnie o to chodzi, że pomysł na to forum był taki, iż prowadzimy w tym temacie tylko rozmowy merytoryczne. Ja daleki jestem od ograniczania komukolwiek wolności wypowiedzi, tylko jakby każdy chciał na coś ponarzekać to forum stało by się mało czytelne. A to, że pieniądze gdzieś tam są marnowane to ja też wiem. Tylko nie wiem gdzie i co zrobić żeby to zmienić i tego właśnie chciałbym się dowiedzieć. Pozdro
Ok teraz rozumię konwencję. Zatem jeśli coś mi się nie będzie podobać w moim mieście to nie mogę zabierać głosu, póki nie rozeznam problemu merytorycznie i nie zaproponuję rozwiązań.
Moją intencją była obrona artykułu w jednym z dzienników a dokładniej rzecz biorąć akceptacja utyskiwania biednych pasażerów, którzy mogą mieć dość podróżowania taką komunikacją. Nie podobało mi się w szczególności stwierdzenie "jakiś bełkot o 11 miesięcznych dzieciach". Wszak jednak 11 miesięczny pasażer nie jest merytoryczny.
marcin.p
Thu, 17 Jan 2008 - 16:01
Ok, zgadzam się, że się nie znam na komunikacji! Ale wiem, że działalność KZK GOP zmusza mnie do korzystania z innych środków transportu!
A może ktoś wie ile miasto płaci KZK za wozokilometr na terenie DG? Wtedy policzymy i zobaczymy czy KZK nie może płacić zleceniobiorcom po ok.10zł czy nie chce! Bo mnie się wydaje, że KZK bierze duzo więcej niż potem wypłaca
:)
Thu, 17 Jan 2008 - 16:11
CYTAT(bzenek @ czw, 17 sty 2008 - 15:51)

Ma ktoś konto na skyscrapercityforum ? Można bez żenady to umieścić w wątku "Kretynizmy drogowe i inne mistrzostwa naszego kraju". Tylko koniecznie musi być podpis -
europejskiej klasy przystanek projektowany i budowany przez 2 lata w Dąbrowie Górnicznej.

Nawet w tamtym watku wstyd to pokazac, bo tez cale otoczenie i to co widac na zdjeciu mozna by umiescic w watku o rosyjskich miastach np jako Wladywostok i nikt by sie nie zorientowal
marcin.p
Thu, 17 Jan 2008 - 19:24
CYTAT
Używaj argumentów i jakiś faktów bo to co piszesz jest zwykłą nieprawdą. Miasta płacą jedynie za linie przebiegające na ich terenie i z tego co roku KZK GOP musi się rozliczać
W takim razie dlaczego DG płaci za podwójny tramwaj 28, autobusy 34,79,182? Komu z DG te linie są potrzebne? Niewielu chyba... Po za tym czy DG płaci za tramwaj 24 i autobus 243?
CYTAT
A to że KZK GOP chce rozwijać linie na śląsku jest tylko wynikiem tego że tam gminy znacząco więcej pieniędzy przeznaczaj na komunikacje miejską co w zagłębiu praktycznie w ogóle się nie zdarza.
Czyli każda gmina płaci inną stawkę? Bo to, że nie daje kasy PKM-owi to nie powinno miec znaczenia, jeśli płaci za linie, które u nas jeżdżą! A więc DG powinna dawać tyle samo co gminy śląskie. Czyli KZK nas oszukało!
CYTAT
A jak dalej chcecie tylko krytykować nie mając żadnego realnego pomysłu na KM to proponuje wizytę w Londynie. Tutaj właśnie istnieje komunikacja najlepsza na świecie która różni się głównie tym od KZK GOP że jest kilka krotnie droższa, a dokładnie jest taki sam burdel.
Czyli KZK GOP uczy się od najlepszych! BRAWO!
CYTAT
W innych miastach jest lepiej bo ludzie płacą około 2 razy więcej przez szczelniejszy pobór opłat i ze swoich lokalnych podatków a i tak nie jest tak cudownie.
Co masz na myśli? Cennik w Wa-wie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku wcale nie jest wyższy niż u nas, a jeśli już to wcale nie 2 razy!
CYTAT
Co to w Warszawie nie ma 20 letnich autobusów czy może 35 letnich tramwajów czy może tłoku nie ma. Za to jest stawka za kilometr która dobija już do 10zł a u nas się jeździ za 3.
A jechałem w Wa-wie tym 30-letnim tramwajem? Komfort jazdy lepszy w tym naszym "pierwszym zmodernizowanym w zaj. będzin..." i większości TŚ-owskich tramwaji
CYTAT
Ale Siara więcej nie da bo mu się śląskość KZK GOP nie podoba.
TAK! Nie dam więcej bo KZK nie sprawiedliwie rozdziela to co ma! A od nas kase ma, bo przecież sam pisałeś, że każda gmina płaci do kasy KZK za linie przebiegające po jej terenie...
A chcecie konkretów o KM w rejonie?
1. całkowita przywatyzacja PKM-ów... Bo po co płacić na 2 razy za to samo? Lepiej raz a wiecej!
2. "unormalizowanie" przetargów... jasne zasady, bez uprzywilejowania
3. zmiana taryfikatora biletów na barzdiej opłacalny
4. podniesienie stawek za przejazd bez biletu, przy jednoczesnej większej ściągalności mandatów! Nie da się? A ja Wam mówię, że się da! I rozliczony będzie każdy jadący beż biletu!
Padziu
Thu, 17 Jan 2008 - 20:25
CYTAT(siara @ czw, 17 sty 2008 - 19:24)

W takim razie dlaczego DG płaci za podwójny tramwaj 28, autobusy 34,79,182? Komu z DG te linie są potrzebne? Niewielu chyba... Po za tym czy DG płaci za tramwaj 24 i autobus 243?
Czyli każda gmina płaci inną stawkę? Bo to, że nie daje kasy PKM-owi to nie powinno miec znaczenia, jeśli płaci za linie, które u nas jeżdżą! A więc DG powinna dawać tyle samo co gminy śląskie. Czyli KZK nas oszukało!
Czyli KZK GOP uczy się od najlepszych! BRAWO!
Co masz na myśli? Cennik w Wa-wie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku wcale nie jest wyższy niż u nas, a jeśli już to wcale nie 2 razy!
A jechałem w Wa-wie tym 30-letnim tramwajem? Komfort jazdy lepszy w tym naszym "pierwszym zmodernizowanym w zaj. będzin..." i większości TŚ-owskich tramwaji
TAK! Nie dam więcej bo KZK nie sprawiedliwie rozdziela to co ma! A od nas kase ma, bo przecież sam pisałeś, że każda gmina płaci do kasy KZK za linie przebiegające po jej terenie...
A chcecie konkretów o KM w rejonie?
1. całkowita przywatyzacja PKM-ów... Bo po co płacić na 2 razy za to samo? Lepiej raz a wiecej!
2. "unormalizowanie" przetargów... jasne zasady, bez uprzywilejowania
3. zmiana taryfikatora biletów na barzdiej opłacalny
4. podniesienie stawek za przejazd bez biletu, przy jednoczesnej większej ściągalności mandatów! Nie da się? A ja Wam mówię, że się da! I rozliczony będzie każdy jadący beż biletu!
Powiem tak : Jakby bilety były tańsze (80gr. po 1 mieście) to bym płacił a za 1.2zł jak jadę 2-3 przystanki to mi sie nie opłaca (i tak mnie nie sprawdzą

). Ciekawe czy u nas by się sprawdziły bilety czasowe tak jak w Łodzi czy Poznaniu
juar_78
Fri, 18 Jan 2008 - 13:39
Odnośnie narzekania na KZK GOP. Tragicznie nie jest nawet jeszcze to jaki jest stan komunikacji teraz ale co się zmieniło na przestrzeni kilku lat. Ja na uczelnie skończyłem jeździć gdzieś około 2000r. Teraz jeżdżę autobusami sporadycznie ale jednak. Mój brat też jeszcze nie dawno jeździł na uczelnie. Wrażenie jest takie, że przez te 7 lat (a to szmat czasu jakby co) niewiele się na plus zmieniło. Przepełnienie busów pozostało, tabor poprawił się niewiele (bo solarisów nie ma znów tak dużo, w ogóle brak nowych autobusów przegubowych, nie wiliczam tu kupionych używek bo to tylko półśrodek) a w niektórych przypadkach (vide tramwaje) wręcz się pogorszył, komunikacji nocnej nadal brak, jak wielu jeździło na gapę tak nadal to robią, infrastruktora tramwajowa na niektórych liniach (np. 26 do Mysłowic) podupada coraz bardziej. Jedynie co się poprawiło to oczywiście ceny (choć trudno mieć o to pretensje). W międzyczasie za to liczba planów, wizji, koncepcji wręcz kosmiczna.
Dave
Sat, 19 Jan 2008 - 21:17
Eeeh! Widzę, że się wątek rozwinął i sporo postów tu pwostało, do których i ja dołączę, choć na wszystko nie odpowiem, bo albo nie wszystko wiem, albo nie pamiętam już, co kto pisał albo nie wiem ;-)
1) Ktoś (chyba Sebastian22) pomerdał linie albo czegoś nie wie: linia tramwajowa 26 od wieeelu lat (co najmniej od 15) jest obsługiwana ZAWSZE plano pojedynczymi wagonami - jedyny wyjątek nastąpił 1 listopada i ostatnio w Sylwestra i Wigilię z racji kursowania co 20 a nie co 10 minut! I jeśli są to planowe składy (ustalone przez KZK GOP) to Tramwaje Śląskie dostaję za te kursy wyższą stawkę za wozokilometr (tak, jak za skład) - w pozostałych przypadkach stawka za tą linię, jak i inne pojedyncze, jest niższa.
2) w Dąbrowie Górniczej ani miasto ani KZK GOP NIE PŁACI Tramwajom Śląskim za podwójne wagony na linii 28, ani też na czasem trafiające się składy na 21! To, że akurat na 28 pojawi się skład (najczęściej w soboty), to już jest "widzimisię" przewoźnika, czy TŚ z różnych przyczyn: braku pojedynczych wagonów, awarii solówki, wolnego składu na stanie w zajezdni, motorniczych, którzy mają "swoje" składy i im akurat wydjzei obsługa linii 28 to nie przechodzą na solówki tylko swoimi składami obsługują tą linie itp.
A tak notabene - od paru lat obserwuję spadek frekwencji na linii 21 i rzadko jest tak, że jeżdżą tak przepełnione, że nie można do nich wejść - jeśli się już tak trafi to z reguł wtedy, gdy długo nic nie jechało albo w pojedynczych przypadkach w szczycie. Cóż! Dużo osób odeszło od komunikacji miejskiej i naszych "pięknych" tramwajów to i miejsca więcej!
3) Uśmieszku! Przestań już powtarzać o tym braku nowych, unijnych wiat w D.G. bo może akurat coś się zmieni na ostatnią chwilę, i te wiaty jakieś tam jednak będą?! :> Jest to prawie niemożliwe, ale cuda się zdarzają! Będzie to będzie! Nie będzie to nie będzie! I tak "modernizacja" tych przystanków to jeden pic i powinna się tym czym prędzej zająć Komisja Europejska - łącznie z nowymi wozami i liniami i zapowiedzami przystanków a raczej częstym ich brakiem w autobusach!
4) Siara! Fora internetowe często przeglądają pracownicy KZK GOP, nierzadko szefostwo i Twoje wypowiedzi na publicznym forum są chyba troszkę za ostre! A szczególnie, jeśli chcesz być kiedyś pracownikiem tego związku! ;-) KZK GOP tworzą nasze miasta i to w ich interesie jest pilnowanie, aby w danym mieście (u nas DG) komunikacja miejska była na poziomie! Skoro Ty piszesz, że Cię nie obchodzi, co się dzieje w Katowicach, Gliwicach i na Śląsku i że tam są nowe tramwaje i lepsza komunikacjia a u nas nie, to ich zapewne nie obchodzi, co i jak jest u nas! O to ma dbać przedstawiciel miasta w KZK GOP!
Druga sprawa to to, że KZK GOP nie maczał palców w tym, że te "nowe" tramwaje (Karliki) jeżdżą po Śląsku a u nas nie! Nie mieszaj wszystkiego razem!
Jasne, że każda gima płaci inną stawkę do KZK GOP! Z choinki się urwałeś? :| To Katowice, gdzie jest najwięcej linii miały by płacić tyle samo (mniej lub więcej) Czeladź, czy Świętochłowice czy nawet Pyskowice?! :| Dąbrowa płaci za każdą linię, która przebiega po jej terenie - proporcjonalnie do kilometrów, ile ta linia łącznię w kursach wykonuje. Choć zdaje się, że od stycznia tego roku, sposób finansowanie i skłądek gmin do KZK GOP miał się zmienić i składki są jakoś płacone od rodzaju linii i jej dochodowości - cokolwiek to znaczy i jakkolwiek to przyjmować...
A przez "szczelniejszy pobów opłat" to zapewne autor miał na myśli nie tyle cennik biletów i taryfa w tych "innych miastach", co pewnie skuteczniejsze egekwowanie zapłaty za ten przejazd, a przez podatki płacowe przez mieszkańców pewnie miał na myśli większe stawki za wzkm z tychże podatków.
A to, ile miasto płaci skąłdek do KZK GOP winno być w BIPie na stronie internetowej miasta, a jeśli nie ma a chcesz wiedzieć, wyślij zapytanie do urzędu, gdyż takie informacje są jawne!
5) juar_78! Mylisz się! Przez ostatnie 7 lat zmieniło się sporo w KM, ale faktycznie nie tyle, ile by się oczekiwało! Jedynie w dziedzinie tramwajów się pogorszyło, ale to MA SIĘ zmieniać od teraz! W 2000 roku, keidy i ja jeździłem do szkoły, w GOPie nikt nie marzył o niskopodłogowym przegubowym autobusie! BYło wtedy raptem parę sztuk (krótkich!) w Katowicach i GLiwicach i tyle! No i w PUP Czeladź 3 Volva. A teraz, jakby nie patrzeć, trochę nowych wozów jest i stale ich przybywa!
6) Padziu! Bez komentarza i ingor na Twojego posta i te 40 groszy różnicy w cenie biletu!
Padziu
Sat, 19 Jan 2008 - 22:25
Dave - 40 gr. w jedną stronę w dwie strony to już 80 gr czyli już mam 1 bilet więcej czyli co 3 przejazd mam za darmo a mi głównie chodzi o spróbowanie biletów czasowych, jestem ciekaw czy by sie to sprawdziło i mam pomysł na sprawdzanie biletów - WE WSZYSTKICH krótkich autobusach wsiadanie przodem a w przegubach kanarinios ( dla nie wtajemniczonych kanary = kontrolerzy biletów) i w tramwajach !!! Więcej kontrolerów którzy nie boją się że dostaną w mordę bo sam znam przypadki że podszedł (bilety do kontroli i...) i tańsze bilety bo teraz dużo osób nie płaci bądź korzysta z prywaciarzy bo są TAŃSI!!! U nas bilety są za drogie naprawdę dlatego większość nie płaci i na dodatek są bezkarni bo wiedzą że i tak nie będzie kanarów!!!
Dave
Sat, 19 Jan 2008 - 22:48
Taaa?! Co Ty nie powiesz o kanarach Padziu?

To bilet może i kosztować 50 groszy i będzie tańszy, tak samo chleb może też tyle kosztować i wypłata też może przecież wynosić 400 zł minimalna a nie 1000 zł - i wyżyjesz za to?!
A komunikacja miejska to działa za darmo?!
Padziu
Sun, 20 Jan 2008 - 00:04
Dave - pytanie - kiedy widziałeś kanara na trasie DG centrum - Gołonóg osiedle i na odwrót??? I nie zmieniaj tematu o jakichś 400 zł na wyżycie ale pomyśl - jak by były bilety tańsze to na pewno większość ludzi zaczęła by je kasować i KZK przestałby wreszcie narzekać że kasy nie ma i kolejne podwyżki cen biletów wprowadzać (bo gdzie szukać kasy jak nie tam ??) to moim zdaniem ludzi zniechęca bo nie dość że tabor jest jaki jest to jeszcze wołają tyle za bilet (przytaczacie Warszawę - patrzcie jaki oni maja tabor - ile nowych autobusów a ile 30-letnich ikarusów i innych rzęchów ???) A tak na marginesie często obecnie korzystasz z komunikacji miejskiej?? Kasujesz bilety??? Jak często są kanary wtedy kiedy kasujesz bilet??? odpowiedz na te pytania prosze
szer
Sun, 20 Jan 2008 - 10:36
Ehehehehe Dave ma racje musze przyznać ;p. Obniżka cen może i by pomogła w przyciągnięciu wiekszej ilości osób, ale napewno nie naprawiła by sytuacji... Gdyby się dało obniżyć ceny byletów to napewno by to zrobili... Ale koszta teraz są dużo większe niż wcześniej...
Nie wiem jak u Dave'a =], ale jak ja jeżdże to nigdy nie ma kanarów ;p. Pewnie u niego zawsze są ;p
kwintosz
Sun, 20 Jan 2008 - 12:00
Lol, widzisz Dave jeszcze co poniektórzy nie znają Twojej profesji
Ale zgadzam się z Padziem kanary się opier..dzielają i bardzo rzadko ich widać. Stąd też duży odsetek osób jeżdżący bez biletu. Dlatego też można to uznać za nieszczelność systemu, z którą KZK GOP powinien sobie jakoś poradzić lepiej. Póki co wychodzi na to że zamiast tych x ludzi w każdym autobusie, dla KZK jedzie w nim powietrze.
Tak czy siak gminy zbyt mało płacą na KM a z drugiej strony KZK GOP te pieniądze nie umie efektywnie wykorzystać, nie mówiąc już o tym jak dużo pochłania samo funkcjonowanie związku.
W obecnej sytuacji raczej nie ma szans na poprawę sytuacji bo ludzie z ciepłych posadek w KZK nie zrezygnują a z drugiej strony miasta więcej do związku wpłacać nie zamierzają..
Padziu
Sun, 20 Jan 2008 - 12:56
Mam jeszcze jedno pytanko - ile jest kanarów zatrudnionych w PKM Sosnowiec a ile w innych PKM-ach ??? Czy PKM-y zatrudniają kanarów czy też KZK ???
Maryhna
Sun, 20 Jan 2008 - 14:20
łahahaha Padziu toś trafił kulą w płot tym pytanie do Dave'a

a druga sprawa, na powyższe pytania odpowiedz sobie sam dzwoniąc pod odpowiednie numery telefonów podane na stronach kzkgop i mzkp

cytat ze strony kzkgop :
"Informacja o komunikacji miejskiej KZK GOP:
pocztą elektroniczną - info@kzkgop.com.pl
telefonicznie (bezpłatna infolinia) - 0-800 16 30 30
Adresy Punktów Obsługi Pasażera KZK GOP:
1. Sosnowiec, ul. Warszawska 3/17 (podziemny pasaż handlowy), tel. (32) 360-32-94,
2. Gliwice, pl. Piastów 2, tel (32) 270-65-90,
3. Bytom, pl. Wolskiego (dworzec autobusowy),tel (32) 387-43-71
Godziny otwarcia Punktów: codziennie w dni robocze od 10:00 do 18:00."
LUDZIE RUSZCIE GłOWA ZANIM ZACZNIECIE Ją ZAWRACAć INNYM
Padziu
Sun, 20 Jan 2008 - 14:59
CYTAT(Maryhna @ nie, 20 sty 2008 - 14:20)

łahahaha Padziu toś trafił kulą w płot tym pytanie do Dave'a

a druga sprawa, na powyższe pytania odpowiedz sobie sam dzwoniąc pod odpowiednie numery telefonów podane na stronach kzkgop i mzkp

cytat ze strony kzkgop :
"Informacja o komunikacji miejskiej KZK GOP:
pocztą elektroniczną - info@kzkgop.com.pl
telefonicznie (bezpłatna infolinia) - 0-800 16 30 30
Adresy Punktów Obsługi Pasażera KZK GOP:
1. Sosnowiec, ul. Warszawska 3/17 (podziemny pasaż handlowy), tel. (32) 360-32-94,
2. Gliwice, pl. Piastów 2, tel (32) 270-65-90,
3. Bytom, pl. Wolskiego (dworzec autobusowy),tel (32) 387-43-71
Godziny otwarcia Punktów: codziennie w dni robocze od 10:00 do 18:00."
LUDZIE RUSZCIE GłOWA ZANIM ZACZNIECIE Ją ZAWRACAć INNYM
i co jeszcze??? gdzie mam zadzwonić??? gdzie pojechać ??? Dajcie więcej takich adresów na pewno pojadę
Maryhna
Sun, 20 Jan 2008 - 15:06
nie zawracaj dupy takimi pytaniami bo można to załatwić w 5 minut samodzielnie, no chyba, ze masz 12 lat a rodzice zabraniaja korzystać z telefonu domowego, chcesz, pożycze ci pieniądze na karte telefoniczną, oddasz jak dorośniesz
kwintosz
Sun, 20 Jan 2008 - 15:30
Proszę bez takich wybiegów.
Forum jest po to aby dyskutować a nie najeżdżać na siebie wzajemnie. Jeśli ktoś czegoś nie wie ma prawo zapytać, a osoba ma prawo podpowiedzieć co zrobić, tylko po co te nerwy?
Może Dave będzie kompetentny by na to pytanie odpowiedzieć bez dzwonienia gdziekolwiek.
marcin.p
Sun, 20 Jan 2008 - 15:48
To, że chcę pracować w KZK nie znaczy, że nie mam prawa krytykować tej instytucji. Wypowiedzi moje są ostre, ale łagodna wypowiedź nie spowoduje dyskusji. A w wyniku takiej dyskusji mogą powstac jakieś konstruktywne wnioski, o których - np. na czacie - będzie mozna porozmawiać z "władzą". A chyba po to jest ten temat...
Co do kasy, którą miasta placą, chodziło o stawkę za kilometr. A ta chyba dla kazdego członka jest taka sama. Wiadomo, że jeśli w Katowicach jest tych linii najwięcej to oni zapłacą więcej.
kwintosz
Thu, 24 Jan 2008 - 01:00
Tak jak już na forum się pojawiały głosy o cenach benzyny itp., tak mamy odpowiedź:
CYTAT

Podrożeją bilety
Studentka Karolina Ciupek przyznaje, że dla niej podwyżka będzie dotkliwa. Fot. Mikołaj Suchan
Oszczędni pasażerowie autobusów już teraz powinni pomyśleć o kupnie kwartalnego biletu. Jeżeli do tej pory kupowali bilet miesięczny, a od marca zdecydują się na ten dłuższy, to tylko w kwietniu i maju mogą zaoszczędzić nawet 64 zł. Polska DZ dowiedziała się, że w KZK GOP zapadła decyzja o podwyżce cen biletów.
Nowa taryfa będzie obowiązywała od 1 kwietnia bieżącego roku. Co znajduje się w uchwale przyjętej w miniony piątek przez Zgromadzenie KZK GOP? Bilety będą droższe średnio o 9 proc., a w zależności ich rodzaju - od 3,4 do nawet 14 proc. Ta wiadomość zmartwiła Karolinę Ciupek. - Studiuję, staram się coś dorobić ale 8 czy 10 zł więcej to dla mni e duża kwota - mówi 21-latka.
Rzeczniczka KZK GOP Alodia Ostroch tłumaczy, że na zmianę taryfy związek zdecydował się po trzech latach. Aktualne stawki zaczęły obowiązywać dokładnie 1 kwietnia 2005 roku. - Nie zmienialiśmy cen biletów, mimo że ceny paliwa poszły bardzo mocno do góry. Musimy zwaloryzować stawki naszym przewoźnikom, choć na pewno nie w takim stopniu, jak by chcieli - wyjaśnia Alodia Ostroch.
Swojej ceny nie zmieni najtańszy jednorazowy bilet. Za 2,40 zł wciąż będzie można poruszać się na terenie jednego miasta. 10 gr więcej będzie trzeba wydać za przejazd pomiędzy dwoma leżącymi obok siebie gminami. Do tej pory pasażerowie płacili 2,90 zł. Z 3,50 do 4 zł (o 14 proc.) wzrośnie cena za bilet uprawniający do jazdy przez większą ilość miast lub kupowany u kierowcy. Na osłodę KZK GOP przygotował jedno udogodnienie. Najdroższy jednorazowy bilet będzie obowiązywał przez godzinę. - Zyskuje charakter czasowy. Po skasowaniu, będzie można podróżować przez godzinę i wielokrotnie się przesiadać. Albo pojechać dzięki niemu do końca trasy - podkreśla Ostroch.
Podrożeją również bilety miesięczne. Najmniej, tylko o 2 zł, uczniowski bilet za 30 zł, który upoważnia do przejazdu z miejsca zamieszkania do szkoły. Cena wszystkich pozostałych będzie wyższa o 8 zł, a biletów kwartalnych o 24 zł (bilety ulgowe podrożeją o połowę tej sumy).
Jednak pasażerowie korzystający z biletów miesięcznych za 96 zł (ważny w autobusach i tramwajach na całym terenie KZK GOP) mogą zaoszczędzić. Wystarczy, że pod koniec lutego zamiast jak zwykle biletu miesięcznego, kupią kwartalny. Zapłacą za niego 240 zł (w nowej taryfie 264 zł). I mimo, że po 1 kwietnia będzie drożej, to trzymiesięczne bilety będą obowiązywały do końca swojego okresu ważności. W portfelach zostanie więc nawet 64 zł. Więcej niż do tej pory zapłacą również przyłapani na jeździe na gapę. Opłacony u kontrolera mandat będzie kosztował 60, a nie jak do tej pory 50 zł. Z 60 do 80 zł wzrośnie opłata za przejazd bez ważnego biletu uiszczona w ciągu tygodnia, a z 90 do 120 zł wpłacona po tym okresie.
68 milionów kilometrów rocznie
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego to największy organizator komunikacji miejskiej w kraju.
Organizuje transport publiczny na terenie 23 śląskich gmin i miast, od Gliwic aż po Dąbrowę Górniczą i powiat Będziński, czyli obszarze zamieszkałym przez ok. 2 mln ludzi. Na jego zlecenie autobusy przejeżdżają rocznie łącznie ponad 68 mln km na 319 liniach, a Tramwaje Śląskie blisko 19 mln km na 34 liniach. Codziennie KZK GOP obsługuje ok. 1,2 mln podróży mieszkańców aglomeracji.
Krzysztof P. Bąk - POLSKA Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl
Ehh, tak najprościej szukać pieniędzy w kieszeni usługobiorcy a nie u siebie..
szer
Thu, 24 Jan 2008 - 01:43
Hmmm zlikwidować kilka stanowisk w KZK i już się pieniądze znajdą... Eh nawet mnie nie cieszy to, że najdroższy bilet będzie ważny godzine.... Bo do Katowic i tak się tyle jedzie... A co jak jade jednym autobusem i się godzina skończy? Aż się zaklnąć chce... 4 zł za pieprzony bilet mam dawać? Za przeproszeniem ich pogieło?
Padziu
Thu, 24 Jan 2008 - 10:13
Ehh... Jakby ten bilet był ważny chociaż 1,5godz. a nie 1 h. i ciekawe czy to im pomoże uzyskać więcej pieniędzy do budżetu? A co do likwidacji stanowisk to wystarczy nie dawać pracownikom KZK GOP i ich rodzinom biletów do bezpłatnych przejazdów. Można dać tylko kierowcom (motorniczym) żeby dojechali na zajezdnię a nie żonom, córkom, synom, babciom...itd.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.