Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
szer
Ehhh PKM Sosnowiec ma trzech właścicieli - Sosnowiec, Dąbrowa i Będzin. Kto płaci ten ma. Że Sosnowiec wykłada kasę na autobusy to je ma, a do Dąbrowy lecą graty.
PKM Sosnowiec na zlecenie KZK GOP jedynie obsługuje linie więc o czym Ty mówisz?

PS. Nick jest wyżej...
pawcio1978
Tak bylo, tak jest. I chyba nadal tak bedzie dopoki ludzie cos z tym nie zrobia. ZTM Wawa w stosunku do KZKGOP obsluguje metro/busy/tramwaje to mieli bilety tansze (nie wiem jak teraz) i bilety w postaci karty zblizeniowej.

Dodatkowo kierujacy pojazdami czesto nie ma biletow i/lub wydac reszty oraz czesto spozniaja sie. W innych cywilizowanych krajach to jest nie do pomyslenia.
Sebastian22
TAK ale ZTM ma jadnego zarzadce i jest o wiele bardziej klarowna sytuacja.....cenowo po ostatniej podwyzce juz nie maja tak tanio, jedynie co to tabor maja nieporównywalnie lepszy niz u nas, ale to nie dziwi - stolica to i wieksza kasa.
pawcio1978
Ok. Ale w ZTM maja 3 srodki komunikacji miejskiej. Krakow potrafi zmodernizowac srodek tramwajow (Szczecin tez) i dodatkowo puszczaja tramwaje zlozone (spiete) z 3 wagonow.
Sebastian22
Srodki komunikacji to jedno, a firmy przewozowe - drugie. U nas dla KZKGOP jezdzi kilkunastu przewoznikow autobusowych, jeden tramwajowy(TŚ) a w Wawie - kilku przewoznikow autobusowych (MZA i np. Michalczewski czy ITS), jeden tramwajowy (TW). Co do modernizacji to niestety, ale w szczecinie nie ma cudow, u nas rowniez sa wozy zmodernizowane, moze nie w takiej ilosci sztuk co w Krk ale sa. Co do skladow to niestety ale na liniach dabrowskiech nie ma potrzeby na sklady 3-wagonowe, byly takie w latach 80-tych ale wtedy auta nie byly ogolnie dostepne, a miasto ktore nagle stalo sie potega gospodarcza regionu musialo organizowac odp. komunikacje. Teraz to ja widuje pustawe solowki, jedynie w godzinach 6, 14 i 22 widac wieksze zainteresowanie tramwajem ze wzgledu na latwosc dotarcia do ArcelorMittal.

I jeszcze jedno - w stolicy z komunikacji kozysta cale spoleczenstwo, u nas niestety tylko tzw. klasa srednia-robotnicza. Nie mam zamiaru nikogo obrazac tym, ale tak jest.
xMarcinx
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 05 wrz 2011 - 20:47) *
Srodki komunikacji to jedno, a firmy przewozowe - drugie. U nas dla KZKGOP jezdzi kilkunastu przewoznikow autobusowych, jeden tramwajowy(TŚ) a w Wawie - kilku przewoznikow autobusowych (MZA i np. Michalczewski czy ITS), jeden tramwajowy (TW). Co do modernizacji to niestety, ale w szczecinie nie ma cudow, u nas rowniez sa wozy zmodernizowane, moze nie w takiej ilosci sztuk co w Krk ale sa. Co do skladow to niestety ale na liniach dabrowskiech nie ma potrzeby na sklady 3-wagonowe, byly takie w latach 80-tych ale wtedy auta nie byly ogolnie dostepne, a miasto ktore nagle stalo sie potega gospodarcza regionu musialo organizowac odp. komunikacje. Teraz to ja widuje pustawe solowki, jedynie w godzinach 6, 14 i 22 widac wieksze zainteresowanie tramwajem ze wzgledu na latwosc dotarcia do ArcelorMittal.

I jeszcze jedno - w stolicy z komunikacji kozysta cale spoleczenstwo, u nas niestety tylko tzw. klasa srednia-robotnicza. Nie mam zamiaru nikogo obrazac tym, ale tak jest.


tylko, że w Polsce klasy średniej praktycznie nie ma, są zwykli obywatele i uprzywilejowani
pawcio1978
Marcin:
Nie do konca tak. W Krk bodajze nadal jezdza tramwaje z 3 wagonow.
Bez wzgledu na ilosc przewoznikow mozna wprowadzac zmiany na lepsze. Ale niech wezmie sie za to ktos dobry.
W Anglii masz kilku operatorow autobusow miejskich i kolejowych. I potrafia wspolpracowac. A u nas w obrebie jednego Zwiazku jest balagan.
tomasz30i
spoko tylko ze dabrowa ostatnio na osiedzeniu dolozyla wieksza kase na zakupy ale pewnie i tak nadal bedzie dostawala same gnioty z drugiej jednak strony jakby pan prezydent postaral sie zalatwil kase to moglby kupic sam nowe autobnusy tylko dla dabrowy gorniczej tak jak to zrobilo jaworzno i te autobusy bylyby tylko dla dabrowy a z drugiej strony pkm sklada sie z trzecgh czlonkow sosnowca dabrowy i bedzina i z tego co wiem dabrowa zawsze dawala skladki na zakupy wieksze od bedzina ale i tak jest zawsz ponizana co sie w tym pkm dzieje
pawcio1978
Tomasz30i:
Jaka wladze w D.G. i Polsce wybralismy tak mamy.
GMA
CYTAT(tomasz30i @ wto, 06 wrz 2011 - 09:47) *
spoko tylko ze dabrowa ostatnio na osiedzeniu dolozyla wieksza kase na zakupy ale pewnie i tak nadal bedzie dostawala same gnioty z drugiej jednak strony jakby pan prezydent postaral sie zalatwil kase to moglby kupic sam nowe autobnusy tylko dla dabrowy gorniczej tak jak to zrobilo jaworzno i te autobusy bylyby tylko dla dabrowy a z drugiej strony pkm sklada sie z trzecgh czlonkow sosnowca dabrowy i bedzina i z tego co wiem dabrowa zawsze dawala skladki na zakupy wieksze od bedzina ale i tak jest zawsz ponizana co sie w tym pkm dzieje


Dokładnie Będzin na pewno daje mniej kasy niż Dąbrowa, a jakoś lepiej na tym wychodzą(na ich linie powędrowało ostatnio jakieś 6 solarisów i ok. 10 mercedesów).Podobno Dąbrowa ma się dołożyć do zakupu używanych przegubów 1,5 miliona, mają dostać w zamian całe trzy sztuki.Sosnowiec może i dołożył do zakupu tych mercedesów ale jakoś nie chce mi się wierzyć, ze wyłożyli kasę na wszystkie 28 sztuk, a Dąbrowa ile zapłaci tyle dostaje.
pawcio1978
OK. A nie mozna wykorzystac leasingu? Na pewno miasto czy PKM sa pewniejszym leasingobiorca niz przecietny Kowalski. I jeszcze moga dostac lepsze dodatki. Poza tym niech pomysla tez jak wykorzystac inne walory miasta aby przyciagnac wiecej pracodawcow, firm, itp a potem pompowac kase w miasto i dla ludzi
pozdrawiam

Zaczynając o Będzina co to niby mniej płaci: składka Będzina do KZK GOP to 217zl na osobę i jest zdecydowanie najwyższa w Zagłębiu. Z tego powodu władze Będzina nie czuja sie na silach jeszcze bezpośrednio dokładać ze skromnego budżetu miasta do kasy PKM S-c. Interes tez w tym maja zadny bo będzińska zajezdnia została praktycznie zlikwidowana i korzyści dla miasta mizerne. Nie mniej władze nie dokładają lecz za to stoją na straży jedynego słusznego przewoźnika. Co do pakietu będzińskiego to są wyższe wymagania ale tu tez nie upatrywałbym się jakiejś niesprawiedliwości. Trzeba było czymś zastąpić Migi to kupiono Citaro. W miedzy czasie ogłaszano akurat przetarg na pakiet będziński to ustawiono specyfikacje pod "nowe" nabytki.

Co do dysproporcji w jakości taboru miedzy zajezdniami w DG i S-c tez nie bierze się wyłącznie ze zlej woli władz PKM. Po pierwsze gmina Sosnowie dotuje PKM o wiele większymi kwotami. Niestety nasze miasto niewiele się dokłada wiec niewiele ma. Wkrótce maja się pojawić 3 używane przegubowce na które DG wyasygnowało pieniądze. Tym czasem w Sosnowcu znaleziono pieniądze aż na 12 takich pojazdów. Do tego pojawia sie problem z serwisowaniem autobusów. Zajezdnia w Golonogu nie jest przygotowana do serwisowania autobusów 18 metrowych bo nie posiada odpowiednich hal serwisowych. Podobnie rozmieszczanie Citaro w dwóch zajezdniach tez stanowi poważny problem w utrzymaniu taboru. Odział w Sosnowcu jest dużo lepiej wyposażony i ma lepsza kadrę i pewnie dlatego wszelkie "nowości" stacjonują na Zagórzu. Dodam tylko ze wraz z zakupem Citaro do DG przekazano wszystkie SU12.


Co do dotacji z UE to przypominam ze nie spadają one z nieba, następna szansa na jakiekolwiek dofinansowanie będzie w budżecie UE na 2013, lecz wątpliwe żeby PKM coś dostał bo pieniędzy mało a chętnych dużo, i zawsze większe szanse maja firmy które wcześniej nie korzystały ze środków pomocowych.

Co do Anglii to już nie szalejmy. Jest to zdecydowanie najdroższy system w Europie kompletnie nieprzystępny dla Kowalskiego w Polsce. Co do zacofania taborowego to już nie będę nawet wypisywać. Wiem białoruski MAZ jest fee ale za to o wiele mniej funkcjonalny angielski piętrowy autobus z rozwianiami z początku lat 90 jest super. POZDRO

PS. Jak chcemy mieć cywilizowany tabor w naszym mieście to miasto musi przynajmniej wyasygnować 10 mln rocznie
pawcio1978
Pozdrawiam:
Co do pietrusow i Anglii. Tam kierowca sprzedaje wiecej rodzajow biletow i zawsze ma wydac (moze poza 1-2 rannymi kursami). U nas masz 2 bilety i prowadzacy pojazd b.czesto ma problem z wydaniem.
bzenek
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 06 wrz 2011 - 13:43) *
PS. Jak chcemy mieć cywilizowany tabor w naszym mieście to miasto musi przynajmniej wyasygnować 10 mln rocznie

Nie musi. Może w 2013r ogłosić uczciwy przetarg na przewoźnika z nowymi autobusami.

Składka roczna za taki tabor na pewno wzrośnie ale nie o 10mln rocznie.

Gdyby jeszcze zreorganizować układ linii to by może nawet było taniej.

Powiedzmy sobie brutalnie - od komunikacji odeszło już tylu pasażerów, że obecna oferta KZK jest... za dobra i za droga. smile.gif
pawcio1978
Kochana D-tka od dawna kaze placic 2zl i ciesza sie z podwyzki KZKGOP :)
pozdrawiam
CYTAT(pawcio1978 @ wto, 06 wrz 2011 - 14:42) *
Pozdrawiam:Co do pietrusow i Anglii. Tam kierowca sprzedaje wiecej rodzajow biletow i zawsze ma wydac (moze poza 1-2 rannymi kursami). U nas masz 2 bilety i prowadzacy pojazd b.czesto ma problem z wydaniem.
Ciekawe dlaczego. Moze dlatego ze w Anglii komunikacja utrzymuje się z dochodów z biletów gdy w Polsce bilety pokrywają tylko 30-40% kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Do tego kierowca jest od jeżdżenia a nie od stania na przystankach, a do sprzedaży biletów to jest automat. No cóż ale do takich cudów to przewoźnikom w GB jest tak samo daleko jak KZK GOP.
CYTAT(bzenek @ wto, 06 wrz 2011 - 15:26) *
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 06 wrz 2011 - 13:43) *
PS. Jak chcemy mieć cywilizowany tabor w naszym mieście to miasto musi przynajmniej wyasygnować 10 mln rocznie
Nie musi. Może w 2013r ogłosić uczciwy przetarg na przewoźnika z nowymi autobusami.Składka roczna za taki tabor na pewno wzrośnie ale nie o 10mln rocznie.Gdyby jeszcze zreorganizować układ linii to by może nawet było taniej.Powiedzmy sobie brutalnie - od komunikacji odeszło już tylu pasażerów, że obecna oferta KZK jest... za dobra i za droga. smile.gif
Uczciwy przetarg to był ostatnio na pakiet będziński i wiadomo jak to się skończyło :-)
Mały77
CYTAT(pawcio1978 @ wto, 06 wrz 2011 - 17:09) *
Kochana D-tka od dawna kaze placic 2zl i ciesza sie z podwyzki KZKGOP smile2.gif

No tak - jak się obsługuje jedną, bardzo dochodową linię to można mieć bilety po 2 zł. Ciekawe dlaczego D-tka nie jeździ aż na Błędów, albo do Niegowonic?
pozdrawiam
CYTAT(pawcio1978 @ pon, 05 wrz 2011 - 16:42) *
Tak bylo, tak jest. I chyba nadal tak bedzie dopoki ludzie cos z tym nie zrobia. ZTM Wawa w stosunku do KZKGOP obsluguje metro/busy/tramwaje to mieli bilety tansze (nie wiem jak teraz) i bilety w postaci karty zblizeniowej.

Dodatkowo kierujacy pojazdami czesto nie ma biletow i/lub wydac reszty oraz czesto spozniaja sie. W innych cywilizowanych krajach to jest nie do pomyslenia.



Warszawa: wpływy z biletów pokrywają 30% kosztów, dotacja miasta ponad 600zl na mieszkańca
KZK GOP: wpływy z biletów pokrywają 40% kosztów, średnia dotacja z kasy gmin to poniżej 150 zł na osobe

Jeśli chodzi o spóźnianie to nie uważam żeby to był jakiś szczególny problem KZK GOP. Punktualność zbliżona do każdej innej europejskiej czy polskiej metropolii.
pawcio1978
Czyli uwazasz, ze bus powinien przyjezdzac spozniony juz o 7:00? A kierowca w trakcie jazdy rozmawiac przez telefon?
tomasz30i
hej alemnie chodzilo o to ze nasze miasto dabrowa gornicza tzn prezydent nasz moze jakos znalezc pieniadze by bez wiedzy pkm sosnowiec zakupic nowe autobusy i by zostaly za golonogu jesli chodzi o male wyposazenie zajezdni w golonogu jest tam tyle miejsca ze mozna ja rozbudowac znalezc pracownikow do obslugi i zakupic wrescie solarisy 18 przegubowe ktore bylyby nam bardzo potrzebne a wrescie znikly by z naszego miasta strae zniszczone gnioty
pawcio1978
Tomasz30i
Jakby nie patrzec to trzeba miec ludzi, ktorzy maja glowe na karku i wiedza jak ugrysc dany temat.
Ale wladza woli udawac i brac kase.
BARES
CYTAT
Sosnowiec stawia na mercedesy. Ikarusy pójdą w odstawkę


fot. Jakub Jackiewicz/wpk.katowice.pl

- Wymieniliśmy już wszystkie JelczeM11. Dla pasażerów to dobra wiadomość, bo w zamian otrzymali niskopodłogowe Mercedesy Citaro - mówi szef PKM Sosnowiec.

PKM sprowadził do tej pory 26 używanych Mercedesów Citaro. Czternaście przyjechało ze Sztokholmu, dwanaście z Frankfurtu nad Menem. - Trudno jest znaleźć używane autobusy w dobrym stanie, które wystarczy przemalować i od razu wypusić na trasy. Nam się udaje, choć poszukiwania takich wozów jest czasochłonne - przyznaje mówi Marek Pikuła, prezes PKM Sosnowiec.

Po wymianie Jelczy M11 teraz spółka skupi się na wymianie wszystkie Ikarusów 280. To potrwa, bo w PKM-ie jest ich ponad 40. - Gdybyśmy chcieli zastępować je wyłącznie nowymi autobusami, z pewnością by to trwało. Postawimy więc na sprawdzone Mercedesy Citaro - mówi Pikuła.

PKM planuje też w przyszłym roku zakup nowych autobusów. Przypomnijmy, że na początku roku do Sosnowca trafiło już osiem nowych solarisów urbino15. Kosztowały ponad 8 mln zł, z czego 3 milionami zł dokapitalizował PKM Sosnowiec.

Gazeta Sosnowiec
purz
pawcio1978
Ciekawe kiedy Tramwaje Slaskie zdecyduja sie na: modernizacja w DG tramwajow i torowisk lub calkowita likwidacja?!
Ciekawe tez kiedy KZKGOP zrobi porzadek z pokrywajacymi sie numerami autobusow i tramwajow.
pozdrawiam
Nowy nabytek PKM S-c : http://phototrans.eu/14,511107,0,Mercedes_...G_KS_04073.html
pawcio1978
PUP Czeladz nie obsluguje juz linii 814. Tymczasowo robi to PKM S-ec do czasu rozpisania przetargu.
Mariuszek_
Wyzbywają się paści, a głupie polaczki się podniecają i kupują. O ile chcecie odmłodzić tabor (Ikarus->Mercedes) ?
pawcio1978
Najpierw powinni poprawic organizacyjnie komunikacje miejska. A potem dopiero odmladzac tabor.
Dave
CYTAT(Michael_SA @ pią, 02 wrz 2011 - 13:22) *
Wczoraj na linii 175 w str. Podwarpia po 10 rano puścili krótkiego 12m Solarisa był taki załadowany że chaczył przodem o kostkę na przystankach a na kilku większych wybojach również tyłem o asfalt. Tak jakby trudno było przewidzieć że to 1września i wszyscy będą o tej wracali z rozpoczęcia roku. Natomiast po 22 i 23 jadą zawsze przeguby. Gdzie tu logika??



Po 10-ej z Mydlic "na wieś" od dawien dawna jeździ planowo krótki wóz na linii 175 w dni robocze (co najmniej od 8-9 lat tak jest), tak samo jakoś po 7:30 (to ten sam plan = 2 kółka). Tak wynika z obiegów i "wymagania" KZK GOP. Akurat ten obieg wpada w taką porę, że - poza nielicznymi wyjątkami jak ten 1 września - ludzie w tym kursie się mieszczą. Choć i tak dziwnie to wygląda, że standardowo na linii 175 jeżdżą zawsze przeguby do ostatniego kursu (poza niedzielą i świętami poza wakacjami), a tu w dzień robocze do południa solówka. :/
pawcio1978
Dave:
KZKGOP potrafi tylko:
- podnosic ceny bilet
- scigac za nie zaplacone mandaty (przy pomocy windykatora)
nie oferujac nic w zamian.
BARES
CYTAT(pozdrawiam @ nie, 11 wrz 2011 - 17:49) *

Czy te Mercedesy kosztowały 500 tys zł ?
pozdrawiam
CYTAT(BARES @ wto, 13 wrz 2011 - 18:04) *
CYTAT(pozdrawiam @ nie, 11 wrz 2011 - 17:49) *

Czy te Mercedesy kosztowały 500 tys zł ?


Na pewno nie. Koszt takiego pojazdu w dobrym stanie to szacunkowo około 300 tys zł . Prosiłbym o ignorowanie komentarzy pod zdjęciem gdyż maja one niewiele wspólnego z prawda.
BARES
Pytam bo jak dobrze pamiętam to nowe Solarisy kosztowały 1 mln zł i dlatego jestem ciekaw ile za nie zapłacili, a nie zdążyli się jeszcze pochwalić ile kosztowały.
tomasz30i
i pan prezydent dabrowy gorniczej nadalk nic nie robi i do zajezdni w golonogu trafiaja same gnioty ciekawe ile jeszcze pojezdza a moglkaby sie zebrac rada dabrowy z prezydentem napewno znalazly sie by jakies pieniazki i po cichu mozna by bylo kupic jakies wlasne autobusy poza plecami pkm sosnowiec
Lui
Przegubowy Mercedes już stoi na zajezdni Gołonóg. smile2.gif
GMA
CYTAT(Lui @ śro, 14 wrz 2011 - 21:28) *
Przegubowy Mercedes już stoi na zajezdni Gołonóg. smile2.gif


Podobno ma być ich więcej w Gołonogu ok 6-7 sztuk, ale ile w tym prawdy to nie wiadomo. Ciekaw jestem czy jakieś krótkie też podeślą.
tomasz30i
tak piszecie ale na taborze glownym pkm sosnowiec jerst on juz w taborze ten mercedes citaro co go kupili ale jest wpisany na zagorze a nie golonog czemu zagorze nai golonog nie zauinteresuja sie wozami po sebzie tam jest kilka wozow godnych uwagi te jelcze M121 102 103 104 BMC 45 SOLARIS 27 MAN 32 mozna by kupic je i rozxejrzec sie tez za innymitak piszecie ale na taborze glownym pkm sosnowiec jerst on juz w taborze ten mercedes citaro co go kupili ale jest wpisany na zagorze a nie golonog czemu zagorze nai golonog nie zauinteresuja sie wozami po sebzie tam jest kilka wozow godnych uwagi te jelcze M121 102 103 104 BMC 45 SOLARIS 27 MAN 32 mozna by kupic je i rozxejrzec sie tez za innymi
Bartek
del
Leszek
Tomaszu, ja mam wielką prośbę - pisz tak, żeby dało się zrozumieć, nie stosujesz wielkich liter, interpunkcji, gramatyki, sensu - a w dodatku nawet nie zauważasz, że Twój post zawiera dwa razy to samo (łatwiejszy do zrozumienia wcale przez to nie jest...).
tomasz30i
ok sory chcialem tylko zauwazyc ze ten nowy mercedes citaro ktory kupil pkm sosnowiec w taborze jego wpisany jest na zagorze a nie golonog i czy pkm sonowiec nie moze zainteresowac sie kupnem autobusow sebzy manem 32 jelczami m121 102 103 104 bmc 45one chyba tez sa wystawione na sprzedaz
GMA
CYTAT(tomasz30i @ wto, 20 wrz 2011 - 09:54) *
ok sory chcialem tylko zauwazyc ze ten nowy mercedes citaro ktory kupil pkm sosnowiec w taborze jego wpisany jest na zagorze a nie golonog i czy pkm sonowiec nie moze zainteresowac sie kupnem autobusow sebzy manem 32 jelczami m121 102 103 104 bmc 45one chyba tez sa wystawione na sprzedaz


A czym będzie jeździł na np. 634, umowę na te linie (634,637,140,809) mają do czerwca, a czymś tam trzeba jeździć, no chyba, że wcześniej zrezygnują.Na allegro nie widziałem żeby te autobusy były wystawione na sprzedaż.
pozdrawiam
CYTAT(GMA @ wto, 20 wrz 2011 - 09:33) *
CYTAT(tomasz30i @ wto, 20 wrz 2011 - 09:54) *
ok sory chcialem tylko zauwazyc ze ten nowy mercedes citaro ktory kupil pkm sosnowiec w taborze jego wpisany jest na zagorze a nie golonog i czy pkm sonowiec nie moze zainteresowac sie kupnem autobusow sebzy manem 32 jelczami m121 102 103 104 bmc 45one chyba tez sa wystawione na sprzedaz


A czym będzie jeździł na np. 634, umowę na te linie (634,637,140,809) mają do czerwca, a czymś tam trzeba jeździć, no chyba, że wcześniej zrezygnują.Na allegro nie widziałem żeby te autobusy były wystawione na sprzedaż.


Panowie poczekajmy trochę bo na razie jest zbyt wiele spekulacji. Wkrótce "nowe" pojazdy pojawia się na trasach wiec wszystko będzie wiadomo. Co do autobusów Sebzdy to problem polega na ich dużych przebiegach i złym stanie technicznym. PKM S-c raczej preferuje autobusy o małym przebiegu sprowadzone z zagranicy. Tak naprawdę Sebzda ma może z 5 autobusów godnych uwagi tylko pewnie chce dużo zarobić na ich sprzedaży. Do tego najlepsze pojazdy obecnie obsługują (634,637,140,809) Reszta "klamotów" pomału znika z zajezdni. Kilka autobusów zostało wynajęte do obsługi linii w Częstochowie
xMarcinx
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 20 wrz 2011 - 10:50) *
Reszta "klamotów" pomału znika z zajezdni. Kilka autobusów zostało wynajęte do obsługi linii w Częstochowie


Myślę, że większość osób chętnie by je widziała zamiast ikarusów z małym przebiegiem, wszak już w kilku liczniki się przekręciły i liczą od nowa dając im poczucie drugiej młodości.
tomasz30i
z tego co pisali mercedes citaro przegub mial byc w golonogu a na taborze pkm sosnowiec wpisany jest na zagorzu to jak wlasciwie jest i ile bedzie tych mercow jeszcze w golonogui kiedy przyjada nastepne
BARES
CYTAT
Czeladź: Kup sobie zajezdnię i 40 autobusów. Na Allegro


Katarzyna Kapusta

Transportowa firma z Czeladzi sprzedaje majątek KZK GOP zerwał z nią umowę, bo ma za małe autobusy. Zajezdnia PUP Czeladź została wyceniona na trzy miliony, autobus kosztuje ok. 50 tys. zł



Jeśli macie trochę gotówki i zastanawiacie się nad rozkręceniem interesu w branży transportowej, możecie skorzystać z wyjątkowej okazji. Czeka cała zajezdnia Przedsiębiorstwa Usług Pasażerskich w Czeladzi z zapleczem technicznym, budynki biurowe i do tego 40 autobusów. Wszystko można kupić na aukcji internetowej, na jednym z popularnych portali.

Skąd taka oferta? KZK GOP zerwał właśnie umowę z czeladzkim PUP-em i Sed-Bazem, którego głównym udziałowcem jest właściciel tej pierwszej firmy. Konsorcjum tych dwóch przedsiębiorstw obsługiwało pakiet linii KZK GOP, na podstawie umowy zawartej na początku 2005 roku.

Umowa miała obowiązywać 8 lat, a obejmowała linie 22, 154, 600, 601 (zawieszona od listopada 2005 r.), 663, 664, 665, 672, 813, 814, 888 (zlikwidowana od kwietnia 2008 r.) i 900 (zlikwidowana od marca 2009 r.). Co było przyczyną wypowiedzenia umowy na obsługę dziewięciu linii? Według KZK GOP Jerzy Sebzda, właściciel PUP-u nie dotrzymał warunków umowy.

- Chodzi o to, że autobusy często wypadały z rozkładu, a do tego mają zbyt małą pojemność na zbyt wielu liniach. Nasze potrzeby są większe - wyjaśnia - Anna Koteras, rzecznik KZK GOP.

Pracę straciło kilkadziesiąt osób, kierowców, mechaników, pracowników administracji.

- Wiedzieliśmy, że coś się dzieje. Jednak nikt z nami o tym wcześniej nie rozmawiał - mówi pan Marek, który od 19 lat jest zawodowym kierowcą.

W firmie same pustki. Wystawione na sprzedaż autobusy, stoją zaparkowane na terenie zajezdni. Została tylko garstka kierowców i część administracji. Zapytaliśmy Jerzego Sebzdę o dalsze losy pracowników i firmy, ale w nieparlamentarny sposób odmówił nam odpowiedzi.

- Byłam zadowolona z obsługi pasażerskiej PUP Czeladź.Nigdzie nie jest tak, że autobusy się nie psują - mówi Henryka Kowal

z Czeladzi. Póki co PUP i Sed-Baz obsługuje jeszcze cztery linie na zlecenie KZK GOP w okolicy Dąbrowy Górniczej (140, 637, 809 oraz 634). Łącznie kursuje na nich w dni robocze 10 autobusów.

Kto kursuje ?

Obecnie linie obsługiwane przez PUP Czeladź przejęli inni przewoźnicy. Zagłębiowskie linie (813, 814, 154 obsługiwane są przez tabor PKM-u Sosnowiec.

Jeżdżą tu jelcze, ikarusy, mercedesy i MAN-y Linie katowickie podzielono. Linię 600 obsługuje Irex/Meteor, Linia 672 trafiła do PKS Gliwice. Linie chorzowsko-siemianowickie obsługuje Henryk Polak (664 i 665) oraz Irex/Meteor (22 i 663).
bzenek
CYTAT(Lui @ śro, 14 wrz 2011 - 21:28) *
Przegubowy Mercedes już stoi na zajezdni Gołonóg. smile2.gif

Bardzo dobrze, że PKM oprzytomniał i zaczął na większą skalę kupować używane autobusy.

Do tej pory wydawało się, ze daremnie czekają na Św. Mikołaja co to im przyniesie same nowe pojazdy.
pozdrawiam
CYTAT(xMarcinx @ wto, 20 wrz 2011 - 10:35) *
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 20 wrz 2011 - 10:50) *
Reszta "klamotów" pomału znika z zajezdni. Kilka autobusów zostało wynajęte do obsługi linii w Częstochowie


Myślę, że większość osób chętnie by je widziała zamiast ikarusów z małym przebiegiem, wszak już w kilku liczniki się przekręciły i liczą od nowa dając im poczucie drugiej młodości.


Czym chcesz zastępować te ikarusy? Jeśli chodzi tabor przegubowy to akurat Sebzda ma niewiele do zaproponowania. Większość autobusów nawet nie jest na chodzie. To ze Częstochowa je wypożyczyła na parę miesięcy jako za-tramwaj to nie jest argument ze przedstawiają one jakakolwiek wartość dla PKM S-c. Znając realia to będą stały pod płotem jako głęboka rezerwa.

Do tego pewnie niewielu z was ma świadomość ze ikarusy są po prostu o wiele ekonomiczniejsze od autobusów jakie może nam zaoferować pan Sebzda i to pod każdym względem. Ikarus spala mniej paliwa jest łatwy w obsłudze a magazyny są pełne "darmowych" części z kasowanych autobusów. Wiec dopóki rdza ich kompletnie nie wykończy to dalej niestety będą się pojawiać na liniach. Ja wiem ze wielu z was by rożne rzeczy chciało i widziało ale to żaden biznes kupić autobus i później nie mieć na części zamienne.
xMarcinx
Jeszcze tańsze i prostsze w serwisowaniu są bryczki. Nie mniej tu nie chodzi o taniość, a jakość, komfort i ekologię. Oszczędzać PKM powinien na administracji, a nie jakości oferowanych usług, puszczając na trasę autobus zaprojektowany 40 lat temu.
pozdrawiam
No i w ramach tej ekologii i jakości namawiasz do zakupu złomu który nawet z zajezdni nie może wyjechać i po paru tygodniach skonczy karierę gnijąc pod płotem. PKM to jest firma działając w oparciu o rachunek ekonomiczny, a to co proponujesz to jest zwykła niegospodarność za co w spółce komunalnej grozi prokurator.
xMarcinx
Ja raczej bym nie nazwał MANów czy Volvo złomem jakby nie patrzeć konstrukcje 20 lat młodsze. Wiadomo coś jest nowszego to droższe w serwisie, ale nikt mi nie wmówi, że ikarusy są lepsze. Emitują więcej spalin, chodzą głośnio, nie są niskopodłogowe, mechanizm zamykania drzwi może spokojnie połamać rękę czy nogę, pasażer nim jadący czuje się jak worek ziemniaków rzucany z boku na bok, a w zimę jak mrożonka.
xMarcinx
CYTAT
Sznycel na torach
Witold Gałązka 2011-09-18, ostatnia aktualizacja 2011-09-19 00:08

40-letni wiedeńczyk, nazwany też przez pasażerów "sznyclem", jest naprawdę piękny, ale i wrażliwy. Sprowadzony z Wiednia wagon E1 w sobotę w Będzinie niespodziewanie wykoleił się podczas parady.

Najnowszy nabytek Tramwajów Śląskich jako ostatni wyjechał w sobotę przed południem w paradzie pojazdów z Będzina do Dąbrowy Górniczej. - Jedzie cichutko i miękko na trzech wózkach, nie kołysze jak w naszych konstalach - cmokali pierwsi pasażerowie, moszcząc się w tapicerowanych fotelach z godłem przedsiębiorstwa. W austriackim wagonie jest 36 miejsc siedzących i 118 miejsc stojących. To tyle co w dwuwagonowym składzie popularnych "105".

Po okrążeniu będzińskiej "nerki", na zupełnie prostym odcinku, coś łupnęło i wstrząsnęło, aż aparaty powypadały fotoreporterom z dłoni. - Spokojnie, ten tramwaj ma w podwoziu specjalny podnośnik i sam potrafi ustawić się na tory - uspokajali dyrektorzy Tramwajów Śląskich. Okazało się jednak, że koła przedniego wózka zanadto wyskoczyły z szyn i sprowadzony po kilku godzinach z Katowic dźwig podniósł pechowca.

- Dobrze, że wiedeńczyk jechał jako ostatni - uznali pasażerowie, przesiadając się szybko do historycznych wozów na czele parady. - Wykoleił się na szczęście - pocieszali tramwajarzy, którzy w tym roku planują sprowadzić z Wiednia w sumie 15 takich wagonów.

E1, których produkcję zakończono w Grazu w 1976 roku, jeżdżą już w Krakowie, lecz te dla Śląska i Zagłębia przechodzą gruntowną modernizację w chorzowskim Zakładzie Usługowo-Remontowym. Finansowo to bardziej opłacalne niż remontowanie "105". - Myślę, że po zmianach Austriacy nie poznaliby swego tramwaju - mówi inżynier Hubert Ściana, kierownik ds. technicznych w Tramwajach Śląskich.

Wagon otrzymał nowy przód z tworzywa sztucznego, zamiast starego pojedynczego reflektora w środku ma dwie parzyste lampy, a światła pozycyjne i kierunkowskazy migają diodami LED. Wymieniono stare drewniane fotele, a kabinę motorniczego oddzielono przesuwną ścianką i wyposażono w klimatyzację. Przy wchodzeniu na platformę pasażerowie nie czują różnicy, muszą zrobić wykrok, nie ma mowy o niskiej podłodze (jest tak wysoko jak w tramwajach z Chorzowa). Informacje podawane są na wyświetlaczach i przez głośniki. Na zewnątrz wagon pomalowano w soczyste czerwone barwy. - Wygląda jak marzenie! - zachwalali miłośnicy tramwajów, którzy przyjechali w sobotę obejrzeć nowy pojazd. Tylko korba do zmiany kierunku jazdy i zaokrąglona sylwetka zdradzają generację pojazdów z lat 60.-70.

Motorniczowie, którzy siądą za pulpitem E1, przejdą szkolenie u kolegów pod Wawelem. - Jest trochę trudniejszy w prowadzeniu, ale ma sporo automatyki, bo unowocześniano go już w Austrii. Ważne, że E1 nie wpada w poślizgi, ma wbudowany automat do posypywania torów piaskiem, jesienią łatwo przejedzie tam, gdzie wilgotne liście unieruchamiają nasze polskie wozy - opisuje Włodzimierz Sopantko, instruktor nauki jazdy i motorniczy od 31 lat. Podkreśla, że pod względem rozwiązań technicznych w budowie tramwajów byliśmy w kraju zdecydowanie zacofani i zachodni E1 mimo swego wieku może uchodzić za dobrą i w miarę nowoczesną konstrukcję.

Całkiem inne od znanych nam w "105" są hamulce w E1, który - choć węższy od naszych wagonów o 20 cm - jest dłuższy, wyższy i waży dużo więcej, bo 24 tony. - Tarczowe, w przeciwieństwie do elektrodynamicznych, pozwalają zatrzymać tramwaj dużo skuteczniej i dużo płynniej - chwali kierownik Ściana.

Krzysztof Paliga, miłośnik tramwajów z Czeladzi, który popularyzuje komunikację publiczną w portalu czeladz.org.pl, zwraca uwagę, że wadą E1 w naszych warunkach mogą być zabezpieczenia drzwi: w wiedeńczyku każdą parę trzeba domknąć osobno po naciśnięciu guzika przez pasażerów, inaczej tramwaj stanie jak wryty i nie ruszy z miejsca.

Przyczyna wykolejenia się E1 w Będzinie jest jeszcze nieznana. - To paradoks, bo E1 pokonał łuki ronda, a wypadł z torów przy lekkim hamowaniu na prostych szynach - Paliga podejrzewa, że winne mogą być małe niedokładności w rozstawie albo ukształtowaniu będzińskich szyn. - Niby trzymają normę, "105" zatrzęsie, ale nawet po kamieniu na torach przejedzie bez żadnych problemów. A ten wiedeński tramwaj, choć tak ładny i zgrabny, może się okazać po prostu zbyt delikatny na nasze swojskie nierówności i krzywizny torów - ocenia Paliga.



Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019...l#ixzz1YVYwu900
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.