sandwich
Sat, 07 Dec 2013 - 17:27
Problemy trzeba zgłaszać bezpośrednio do firm, które zajmują się tymi sprawami. Urząd miejski nie odpowiada za rozkłady jazdy, więc zgłaszanie w "naprawmy to" jest pozbawione sensu.
Ewidentne uchybienie kierowcy zgłosić do przewoźnika.
Dziwię się czasem kierowcom autobusów, bo przez dziwne zaniechania lub zachowania tracą konkretne pieniądze.
signaal
Sat, 07 Dec 2013 - 17:30
CYTAT(sandwich @ sob, 07 gru 2013 - 16:27)

Problemy trzeba zgłaszać bezpośrednio do firm, które zajmują się tymi sprawami. Urząd miejski nie odpowiada za rozkłady jazdy, więc zgłaszanie w "naprawmy to" jest pozbawione sensu.
Ewidentne uchybienie kierowcy zgłosić do przewoźnika.
Dziwię się czasem kierowcom autobusów, bo przez dziwne zaniechania lub zachowania tracą konkretne pieniądze.
Uchybianie kierowcy, o ile nie wie o nich KZK GOP, serdecznie przewoźników .... no.
O rozkładach przeczytałeś do końca?
sandwich
Sat, 07 Dec 2013 - 17:35
Każde zgłoszenie w PKMie jest traktowane bardzo poważnie i kierowcy dostają ostro po dupie. Dlatego też duża część z nich woli jeździć autobusami monitorowanymi, bo wtedy mogą się tłumaczyć przed nieuzasadnionym oskarżeniem.
signaal
Sat, 07 Dec 2013 - 17:37
sandwich
Sat, 07 Dec 2013 - 17:45
Niestety mylisz się. Jestem akurat pracownikiem PKMu, choć nie kierowcą i wiem co znaczy dbanie o dobre imię firmy. Jeżeli kierowca łamie zasady to lecą mu po premii. Sprawy są zawsze wnikliwie rozpatrywane. Nikt nie lubi w firmie jak ktoś sra we własne gniazdo.
Mogę Ci obiecać, że dowiem się o tym przypadku z 27/831 i napiszę jak się skończyło, choć nie napiszę konkretów z wiadomych względów.
Zresztą sam zgłoszę problem i dowiem się, co z tym zrobili.
Proszę nie mieszać KZKGOP z PKMem i mieć na uwadze, że wszędzie pracują dziwni ludzie, którzy kierują się pobudkami, których nie rozumiem.
P.S. PKM dostaje zj..kę z dwóch miejsc. Od pasażerów i od KZKGOP. Ci drudzy tylko z jednego .
Bathurst
Sat, 07 Dec 2013 - 18:26
CYTAT
ma w... powiedzmy, że w uchu.
signaal - no właśnie akurat nie w uchu
vacu
Sat, 07 Dec 2013 - 20:54
CYTAT(sandwich @ sob, 07 gru 2013 - 17:45)

Niestety mylisz się. Jestem akurat pracownikiem PKMu, choć nie kierowcą i wiem co znaczy dbanie o dobre imię firmy. Jeżeli kierowca łamie zasady to lecą mu po premii. Sprawy są zawsze wnikliwie rozpatrywane. Nikt nie lubi w firmie jak ktoś sra we własne gniazdo.
Mogę Ci obiecać, że dowiem się o tym przypadku z 27/831 i napiszę jak się skończyło, choć nie napiszę konkretów z wiadomych względów.
Zresztą sam zgłoszę problem i dowiem się, co z tym zrobili.
Proszę nie mieszać KZKGOP z PKMem i mieć na uwadze, że wszędzie pracują dziwni ludzie, którzy kierują się pobudkami, których nie rozumiem.
P.S. PKM dostaje zj..kę z dwóch miejsc. Od pasażerów i od KZKGOP. Ci drudzy tylko z jednego .

Nie myli się niestety. Jakiś czas temu zgłosiłem, że kierowca z - 831, a jakże - bawi się w kierownika ruchu blokując pas "rozbiegowy" powodując korek. Mimo, że załaczyłem dokładną lokalizację, nawet zrzut ekranu z GMaps, czas, miejsce, numery wozu, dostałem z PKM-u odpowiedź, że kierowca prawidłowo włączał się do ruchu z przystanku (a najbliższy przystanek to był 500m wcześniej

) i że wszystko było ok, na pytanie od kiedy to 831 jeździ z centrum Sosnowca (akcja miała miejsce na zjeździe z 3 Maja na DK94 w S-cu). Teraz czasami nagrywam jazdę, ciekawe jakby się tłumaczyli jakbym przesłał film
sandwich
Mon, 09 Dec 2013 - 12:51
CYTAT(menago @ sob, 07 gru 2013 - 15:01)

będzie zgloszone, pisemnie tez, spokojnie...
Ja osobiście zgłosiłem problem, ale mam wielką prośbę.
Proszę na adres
sekdg@pkm.pl wysłać zgłoszenie.
Musi być jakaś podstawa.
Myślę, że był to błąd kierowcy, a nie specjalne zaniechanie. Myląca nazwa kursu 27/831, bo 831 tam nie staje o tej porze. Jest to jednak poważna sprawa, bo o tej porze jest to ostatni autobus.
menago
Mon, 09 Dec 2013 - 15:50
jedno zgloszenie juz podobno poszlo od innej osoby czekajacej wtedy, drugie ode mnie pojdzie dzis.
pisze /831 dlatego ze raz tam czekalem na 27 wlasnie i przyjechal o tej porze 831 (aczkolwiek bylo z pol roku temu)

ciezko mi ocenic czyj to byl blad, ale jak sie zapewne domyslacie, czekanie o godzinie 0:04 na dąbrówce małej, [przy szalejacym ksawerym i zamieci snieznej, plus w oddali slychac okrzyki pokroju 'gie kaaaaaa essssssssssssss' nie jest niczym swietnym...a nastepny bus to dopiero okolice 0;50 z przesiadka w sosnowcu na nocny do dg, co finalnie opoznia powrot do domu o prawie 2h...
endriug100
Mon, 09 Dec 2013 - 16:01
CYTAT(sandwich @ pon, 09 gru 2013 - 11:51)

CYTAT(menago @ sob, 07 gru 2013 - 15:01)

będzie zgloszone, pisemnie tez, spokojnie...
Myślę, że był to błąd kierowcy, a nie specjalne zaniechanie. Myląca nazwa kursu 27/831, bo 831 tam nie staje o tej porze. Jest to jednak poważna sprawa, bo o tej porze jest to ostatni autobus.
To był na pewno błąd - roztargnienie, a nie celowe działanie kierowcy. Zważywszy, że rano w stronę Katowic są dwa kursy 27, ale trasą 801, a jak wiadomo 801 na Dąbrówce się nie zatrzymuje.
menago
Mon, 09 Dec 2013 - 16:10
wyslano.
tego 831 sie juz nie czepiajmy, bo tak jak mowilem to sie kiedys tam hen hen temu zdarzylo i nie mialo na nic wplywu
xMarcinx
Mon, 09 Dec 2013 - 16:23
Z tym zatrzymywaniem na dabrówce malej, ikei itd. ogolnie przed novotelem to zawsze są cyrki i zawsze ktoś się roztargnie i zapomni się zatrzymać. Ostatnio tak mam ze nawet na nowotelu sie nie zatrzymują bo jadą tunelem.. Przypadek? nie sądzę..
sandwich
Mon, 09 Dec 2013 - 17:36
CYTAT(menago @ pon, 09 gru 2013 - 17:10)

wyslano.
tego 831 sie juz nie czepiajmy, bo tak jak mowilem to sie kiedys tam hen hen temu zdarzylo i nie mialo na nic wplywu

Nie pieprz, że kiedyś hen,hen, bo ja oficjalnie zgłosiłem, że było to 6 grudnia i komuś się oberwie, albo ja wyjdę na idiotę.
Takie sprawy wszyscy traktują poważnie.
Chciałeś się wyżyć na komunikacji, czy nudziło ci się.
Proszę o pilną odpowiedź, bo sprawa jest w toku.
"mnie chyba wczoraj"
To było napisane 7 grudnia,a nie hen, hen...
w każdym razie nie zamierzam się bawić w kotka i myszkę i sam sobie sprawy zatatwiaj.
menago
Mon, 09 Dec 2013 - 18:12
nie rozumiemy sie.
opisywana sprawa zostala przeze mnie zgloszona i dotyczy tego ze bus 27 nie przyjechal na przystanek z w nocy z 6 na 7 grudnia tylko pojechal dalej. mysle ze calkiem dokladnie opisalem sytuacje w mailu.
z tego co wiem, to w tej sprawie sa juz dwa zgloszenia (z tym ze chyba ta druga osoba poslala do kzk), byc moze bedzie trzecie jak ostatnia osoba to zrobi - nie wiem, nie znam jej
i tez to uwazam za powazne, bo musialem dzwonic po kogos zeby w srodku nocy (dla niektorych) by po mnie autem przyjechal zamiast byc w domu za 20min, za ktory notabene przejazd zaplacilem 4,80...
a tutaj napisalem ze "/831" bo kiedys zamiast 27 przyjechal mi 831 (o tej porze, na ten przystanek) i nim pojechalem do dg (taka trasa jak jest na rozkladzie), pomyslalem wtedy ze moze jezdza zamiennie te numery, nie wiem, nie znam sie, poruszam sie busami tylko w weekendy, w porach wieczornych, - nie wiem czemu tak bylo, nie zglaszam, to mnie nie obchodzi.
i to sa zupelnie dwie rozdzielne sprawy
nie mam zamiaru sie wyzywac na kzk/pkm, jest mi to obojetne, korzystam wylacznie jak musze - czyli w okolicach imprez weekendowych a jedyne czego oczekuje to dojechac na miejsce tak jak jest oferowane, nic wiecej...nawet bilety kasuje!
signaal
Mon, 09 Dec 2013 - 18:38
Dalszy ciąg akcji "Zawód kontroler" czyli ocieplanie wizerunku kontrolerów KZK GOP.
http://www.tvn24.pl/katowice,51/kontrola-b...288381481237582CYTAT
Dwóch kontrolerów w autobusie linii 55 w Dąbrowie Górniczej (woj. śląskie) najpierw wciągnęło siłą pasażerkę bez biletu do pojazdu, a potem zaczęło szarpać się z kierowcą - alarmuje w mailu przysłanym na kontakt24 jeden z mieszkańców. Urzędnicy zapewniają, że przyjrzą się sprawie.
- W niedzielę, przed autobusem przy Alei Róż dwóch kontrolerów szarpało się ze starszą kobietą, która prawdopodobnie nie miała biletu. W końcu siłą wciągnęli ją do pojazdu – relacjonuje pan Sławomir z Dąbrowy Górniczej.
"Pan tu podjedzie"
- Kontroler zaczął wydawać polecenia kierowcy, by ten podjechał poza obszar przystanku. Krzyczał do niego "Pan tu podjedzie za przystanek" – opisuje pasażer. - W miejscu, gdzie miał podjechać kierowca autobusu stał drugi z kontrolerów. Pomiędzy kierowcą a kontrolerem doszło do kłótni, prowadzący pojazd zwrócił się o pomoc do pasażerów - dodaje.
"Kontrola poniżej wszelkich standardów"
Według relacji pasażera, osoby w autobusie sprzeciwiły się postawie mężczyzn sprawdzających bilety. – Uważam, że sposób przeprowadzenia kontroli był absolutnie poniżej wszelkich standardów. Nie jest to zresztą pierwsza kontrola przeprowadzona przez tych panów, co do której mam wątpliwości, ale to co wydarzyło się dziś nie może pozostać bez reakcji – komentuje pan Sławomir.
Zabrali kierowcy dokumenty
Jak mówi w rozmowie z tvn24.pl pasażer linii 55, kontrolerzy zabrali kierowcy dokumenty i odmówili zwrotu. – Prawdopodobnie chcieli podpisać jakąś listę, że przeprowadzili kontrolę na tej trasie. Kierowca szarpał się z nimi, a oni zasłaniali się ciałem, nie dopuszczając go do odebrania dokumentów. Udało mi się spisać numer identyfikacyjny jednego z kontrolerów – kończy pan Sławomir. Kontrolerzy oddali dokumenty i opuścili pojazd, a pasażerki zapłaciły mandaty na miejscu.
KZK GOP sprawdzi sprawę
Anna Koteras, rzecznik Komunalnego Związku Komunikacyjnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego zapewnia, że sprawa zostanie wyjaśniona, bo chociaż pasażerowie często zmyślają historie, to każde zgłoszenie trzeba sprawdzić.
- Dostając sygnał o incydencie z udziałem kontrolera, wzywamy go do złożenia pisma wyjaśniającego. Pamiętajmy, że kontrolerzy nie pracują w pojedynkę. Zawsze jest ich przynajmniej dwójka. Każdy z nich osobno składa raport, dzięki któremu możemy dojść do prawdy - mówi w rozmowie z tvn24.pl Koteras.
- To są trudne rzeczy, ale będziemy to wyjaśniać. Szczególnie, że mamy numer identyfikacyjny tego pracownika - kończy rzeczniczka.
sandwich
Mon, 09 Dec 2013 - 18:41
W porządku. Nie zrozumieliśmy się. Obiecałem, że zgłoszęod siebie i zgłosiłem do kierownika ruchu w zajezdni Gołonóg. Dopisałem tylko, by zgłosić to na papierze lub mailem, bo ja nie byłem świadkiem. Sprawa na pewno będzie wyjaśniona i dobrze, bo inni kierowcy będą wyczuleni i zobaczą, ż nie opłaca się kantowanie.
Źle zrozumiałem "hen, hen" za co przepraszam.
P.S. Nie jest ważne gdzie poszła skarga.
menago
Mon, 09 Dec 2013 - 18:46
nie mam pretensji, tez nie do konca jasno napisalem

btw, czy istnieje jakis telefon pod ktorym takie rzeczy mozna zglaszac na biezaco? czy trzeba czekac do nastepnego dnia roboczego?
probowalem dzwonic wtedy do kzkgop ale automat mowil ze od poniedzialku dopiero...
sandwich
Mon, 09 Dec 2013 - 18:54
Zawsze można dodzwonić się do dyspozytora
Gołonóg:
32 2642033 wew. 302
Sosnowiec:
32 2645016 wew. 244
signaal
Tue, 10 Dec 2013 - 06:03
Ilość pasażerów spada a ilość samochodów rośnie. Właśnie wydano 220000 na kolejne trzy.
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2013/samochod_4/wno.pdfhttp://bip.kzkgop.pl/siwz/2013/samochod_3/wno.pdfTym samym KZK GOP jest posiadaczem 30 (!!!) samochodów. Zna ktoś urząd (ba, wydział) z taką flotą?
juar_78
Tue, 10 Dec 2013 - 08:47
CYTAT(signaal @ wto, 10 gru 2013 - 03:03)

Ilość pasażerów spada a ilość samochodów rośnie. Właśnie wydano 220000 na kolejne trzy.
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2013/samochod_4/wno.pdfhttp://bip.kzkgop.pl/siwz/2013/samochod_3/wno.pdfTym samym KZK GOP jest posiadaczem 30 (!!!) samochodów. Zna ktoś urząd (ba, wydział) z taką flotą?
To nie dziwi, czemu urzędnicy KZK GOP są tak wyalienowani od tego co oferują pasażerom. To podobnie jak prezydent Uszok. Każe do centrum Katowic jeździć komunikacją miejską a pod każdym urzędem parking tylko dla urzędników.
menago
Wed, 11 Dec 2013 - 17:27
dostalem dzis odpowiedz w sprawie 27. nie obsluzenie przystanku zostalo potwierdzone.
sprawe uwazam z mojej strony za zamknieta.
dzieki za zaangazowanie @sandwich, miejmy nadzieje ze wiecej takich problemow nie bedzie
Mały77
Thu, 12 Dec 2013 - 20:59
CYTAT(menago @ śro, 11 gru 2013 - 16:27)

dostalem dzis odpowiedz w sprawie 27. nie obsluzenie przystanku zostalo potwierdzone.
sprawe uwazam z mojej strony za zamknieta.
Ale potwierdzone i co? Przecież nie chodzi o to aby potwierdzić fakt, ale by podjąć działania aby ludzie stojący o tej godzinie na przystanku nie musieli tam tkwić do rana ... I nie chodzi mi tu o karanie ludzi, którzy czasami mogą popełnić błąd ...
menago
Thu, 12 Dec 2013 - 21:42
ja na nic wiecej wplywu nie mam, dostalem pismo w ktorym jest napisane ze stalo sie tak i jakie wyciagnieto konsekwencje wobec kierowcy. a co zrobia z tym dalej to tylko czas pokaze....
pawlacz
Fri, 13 Dec 2013 - 00:30
CYTAT(xMarcinx @ pon, 09 gru 2013 - 17:23)

Z tym zatrzymywaniem na dabrówce malej, ikei itd. ogolnie przed novotelem to zawsze są cyrki i zawsze ktoś się roztargnie i zapomni się zatrzymać. Ostatnio tak mam ze nawet na nowotelu sie nie zatrzymują bo jadą tunelem.. Przypadek? nie sądzę..
Pisząc, że nie zatrzymuje się na novotelu tylko jedzie tunelem to masz na myśli linię 831? Chyba tak, bo 831 nie obsługuje przystanku Novotel w stronę DG tylko jeździ tunelem.
juar_78
Fri, 13 Dec 2013 - 08:08
CYTAT(pawlacz @ czw, 12 gru 2013 - 21:30)

CYTAT(xMarcinx @ pon, 09 gru 2013 - 17:23)

Z tym zatrzymywaniem na dabrówce malej, ikei itd. ogolnie przed novotelem to zawsze są cyrki i zawsze ktoś się roztargnie i zapomni się zatrzymać. Ostatnio tak mam ze nawet na nowotelu sie nie zatrzymują bo jadą tunelem.. Przypadek? nie sądzę..
Pisząc, że nie zatrzymuje się na novotelu tylko jedzie tunelem to masz na myśli linię 831? Chyba tak, bo 831 nie obsługuje przystanku Novotel w stronę DG tylko jeździ tunelem.
Tylko jak jeździ tunelem. Wyjeżdża z niego i łamiąc zakaz skrętu w prawo oraz linię ciągłą pakuje się pas w stronę Sosnowca (normalnie powinien zawrócić).
xMarcinx
Fri, 13 Dec 2013 - 11:35
CYTAT(pawlacz @ czw, 12 gru 2013 - 23:30)

Pisząc, że nie zatrzymuje się na novotelu tylko jedzie tunelem to masz na myśli linię 831?
Nie chodzi o pozostałe linie, które zwłaszcza w szczycie w celu nadrobienia czasu/wyminięcia korku kierują sie na tunel.
Leszek
Thu, 26 Dec 2013 - 12:52
.gif)
CYTAT
Fajna fucha byłego wiceprezydenta: raportował dla KZK GOP
Przemysław Jedlecki|26.12.2013 12:36
Autobusem latem jeździ mniej pasażerów - taka jest jedna z konkluzji opracowania przygotowanego na zlecenie KZK GOP przez byłego radnego z Dąbrowy Górniczej. Społecznik, który tę informację zdobył, uważa, że wartość merytoryczna tego opracowania jest właściwie żadna.
- To jakaś kpina, coś takiego może napisać każdy, ten pan potwierdza oczywistości - tak Jakub Jackiewicz, szef Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego, komentuje dokument, za przygotowanie którego zapłacił KZK GOP.
Autor (jest nim były wiceprezydent, a potem radny z Dąbrowy Górniczej) miał skontrolować w kilku zagłębiowskich miastach punkty sprzedaży biletów, oznakowanie przystanków i poprawności działania kasowników.
Trzeba pomalować wiaty
Jackiewicz, który w swoim portalu wytyka różne mankamenty naszej komunikacji zbiorowej ze zdziwieniem zorientował się, że według autora dokumentu w tej dziedzinie zdarzają się tylko drobne niedociągnięcia (np. niektóre kolektury biletowe miały podane złe adresy, a gdzieniegdzie nie zawsze można było kupić bilety), ale poza tym wszystko gra.
''Przeprowadzono rozmowy z oczekującymi pasażerami na temat odczuć dotyczących komunikacji. Stwierdzić należy ogólne zadowolenie'', ''Stwierdzić należy, że autobusy jeżdżą punktualnie'' - napisał m.in. wynajęty przez KZK GOP kontroler.
Za jakie inne informacje, rady i wnioski zapłacił mu KZK GOP? Np. za ''odkrywcze'' spostrzeżenie, że w wakacje autobusami jeździ mniej osób, a w upalne dni pasażerowie skarżyli się na słabą wentylację. Kontroler sugerował też, że wiaty przystankowe powinny być pomalowane na biało-niebiesko. Problem w tym, że nie leży to nawet w gestii KZK GOP.
''Dla nas praca była użyteczna''
- Pisanie o wiatach jest bezsensu. Kontrolę punktualności autobusów sprawdza się zupełnie inaczej. Muszą być określone punkty kontrolne, osoba kontrolująca musi mieć ze sobą rozkłady jazdy. Nie wiem, po co KZK GOP to zlecił - komentuje Jackiewicz.
Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP, uważa, że kontroler wykonał swoją pracę dobrze. - To tylko niewielka część jego raportów. Pozostałe są bardzo konkretne. Sprawdzano działanie kasowników i czy w kolekturach są bilety, kupowano kontrolne też partie biletów. Mamy cztery tysiące punktów sprzedaży i musimy wiedzieć, czy są w nich bilety - mówi Anna Koteras.
Twierdzi też, że raporty nie wzbudziły zastrzeżeń w KZK GOP. - Trudno komentować język, w jakim to zrobiono. Dla nas ta praca była użyteczna - słyszymy w związku.
marcin.p
Thu, 26 Dec 2013 - 13:01
Skoro jest tak jak twierdzi niedorzecznik to znaczy, że kzk gop złamał prawo nie udostępniając Jackiewiczowi wszystkich raportów, który wystapił o nie podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Czyżby więc praca kontrolerów kzk gop była tajna lub poufna?
Idą wybory i chetnie zapytam na jakimś spotkaniu Podrazę a najlepiej samego Drożyńskiego o jego "pracę" dla kzk gop. Przede wszystkim niech poda kiedy i gdzie dokonywał owych kontroli.
Bathurst
Thu, 26 Dec 2013 - 13:47
Ta kontrola to widzę jakaś bardzo skrupulatna była - nawet sprawdzili czy kasowniki działają
Dave
Thu, 26 Dec 2013 - 20:17
CYTAT(Bartek @ nie, 24 lis 2013 - 17:59)

Natomiast jak mieszkałem jeszcze w D.G. to często wracałem ostatnim 801 (jakoś o 23:30) w weekendy z imprez to kasowania biletów nie było, darcie mordy i picie również, a kierowcy pełen chillout i zero zainteresowania sytuacją w busie.
Mylisz się! Ja też wiele razy wracałem i wracam tym kursem z roboty/piwa/imprezy z Katowic albo ze Środuli w tygodniu czy w weekend i... jestem pod wrażeniem tego, ile osób kupuje bilety w automacie lub u kierowcy i KASUJE je!

Bydła też aż takiego nie ma, jak to było zawsze wieczorami 10-15 lat temu!
Grzegorz-dg
Sun, 29 Dec 2013 - 09:05
Powraca znowu problem wiat tramwajowych na moim przystanku Huta Bankowa i w centrum również od kilku miesięcy zauważyłem że brakuje szyb tramwajowych a firma Business Consulting nic nie robi w tym kierunku aby to naprawić ,psując tym samym estetykę miasta. Drugim problemem jest kiedy Tramwaje Śląskie przystąpią do remontu peronów tramwajowych żeby podnieść przystanki aby osoby starsze,niepełnosprawne mogły łatwiej wsiadać . Od lat nie rozwiązany problem z modernizacją przystanków tramwajowych.
Leszek
Sun, 29 Dec 2013 - 10:35
Dla osób starszych i niepełnosprawnych peron to pikuś w porównaniu ze schodami dalej w tramwaju - nie mówiąc już o przejściach podziemnych na niektórych przystankach. Dopóki nie będą u nas jeździć tramwaje niskopodłogowe - a to prędko nie nastąpi, podnoszenie peronów nic nie da.
juar_78
Sun, 29 Dec 2013 - 14:00
CYTAT(Leszek @ nie, 29 gru 2013 - 08:35)

Dla osób starszych i niepełnosprawnych peron to pikuś w porównaniu ze schodami dalej w tramwaju - nie mówiąc już o przejściach podziemnych na niektórych przystankach. Dopóki nie będą u nas jeździć tramwaje niskopodłogowe - a to prędko nie nastąpi, podnoszenie peronów nic nie da.
Z drugiej strony sam niskopodłogowy tabor nic nie da. Spójrz na autobusy - spora część jest niskopodłogowa. Co z tego, jak na wielu przystankach wchodzi się z poziomu ulicy, więc pełnego potencjału tego taboru się nie wykorzystuje. Do tego sporo kierowców - nawet tam, gdzie jest fajny przystanek - ma gdzieś dokładne podjeżdżanie i stają tak, że między podłogą autobusu a podniesionym przystankiem jest dziura ni w pięc, ni w dziesięć. Nie trzeba być niepełnosprawnym - mając wózek z dzieckiem te "udogodnienia" się doświadcza.
Leszek
Sun, 29 Dec 2013 - 14:08
No wiem, nie pisałem, ze wystarczy zmiana taboru

A co do autobusów - czasem choćby nawet kierowcy chcieli podjechać odpowiednio, nie da rady. Nieraz na przykład na przystanku Aleja Róż podjeżdżają jednocześnie trzy autobusy - a miejsce przy podwyższonej części jest na jeden.
juar_78
Sun, 29 Dec 2013 - 16:18
CYTAT(Leszek @ nie, 29 gru 2013 - 12:08)

No wiem, nie pisałem, ze wystarczy zmiana taboru

A co do autobusów - czasem choćby nawet kierowcy chcieli podjechać odpowiednio, nie da rady. Nieraz na przykład na przystanku Aleja Róż podjeżdżają jednocześnie trzy autobusy - a miejsce przy podwyższonej części jest na jeden.
Jak się nie da, to się nie da - wiadomo. Żona jednak wsiada z wózkiem z małą na przystanku, gdzie tylko od chęci kierowcy wszystko zależy. Połowa podjazd pod krawężnik ma gdzieś.
prezes
Sun, 29 Dec 2013 - 18:18
od 01.01 autobus 634 wraca na swoją pierwotną trasę, tj. przez Aleje i os. Mickiewicza.
Co ciekawe 984 na razie zostaje na trasie tymczasowej przez Wojska Polskiego i Staszic, ciekawe czy na stałe.
marcin.p
Sun, 29 Dec 2013 - 19:45
984 to mógłby jeździć jak śp.933
signaal
Tue, 31 Dec 2013 - 01:40
Od pierwszego stycznia 2014 zostaną wprowadzone zmiany w rozkładzie 27, 634, 801, 831.
Dwa poranne kursy 27 z DG do Katowic i nocny kurs 27 z Katowic do DG nareszcie (po kilkunastu latach) stają się kursami 801/831.
marcin.p
Wed, 01 Jan 2014 - 21:27
a od kiedy 803 i 806 staną sie 603 i 606?
Grzegorz-dg
Thu, 02 Jan 2014 - 08:08
Ja napiszę jeszcze w sprawie przystanków tramwajowych ,tam gdzie one są po modernizacji np CH Pogoria o wiele łatwiej się wsiada i wysiada bo peron jest podniesiony a w kwesti torowisk to przy hucie bankowej są tak nie równe tory że tramwaj musi zwalniać do minimalnej prędkości bo inaczej by wypadł z torów rzuca na wszystkie strony.
Leszek
Thu, 02 Jan 2014 - 08:55
Dawno temu już na pl.misc.transport.miejski śmiali się, że odcinek Reden-Kasprzaka ma wbudowane naturalne ograniczenie prędkości - powyżej 40 km/h motorniczy spada z fotela, w związku z czym przestaje wciskać czuwak i tramwaj zwalnia

Teraz doszedł do tego kolejny odcinek widać...
signaal
Sat, 04 Jan 2014 - 21:55
Komunikacja miejska w Sylwestra w Jaworznie. Mieście które na organizację przewozów i PKM Jaworzno wydaje tyle ile DG na samą organizację.
CYTAT
PKM Jaworzno w sylwestra. Zobacz, jak będą kursować autobusy
2013-12-31, Aktualizacja: 2013-12-31 13:26
Jak będzie wyglądać rozkład jazdy PKM Jaworzno w sylwestra? Publikujemy komunikat jaworznickiego przewoźnika. Zapoznajcie się z nim, jeśli wybieracie się w teren w sylwestrową noc. Zobaczcie, jak będą kursować autobusy:
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij
PKM Jaworzno w sylwestra. Zobacz, jak będą kursować autobusy:
"...związku z odbywającą się na rynku w Jaworznie w dniu 31 grudnia imprezą sylwestrową, dojazd na uroczyste
przywitanie Nowego Roku możliwy jest rozkładowymi kursami autobusów linii: E, J, 303, 304, 305, 312, 314 i 319.
Z uwagi na fakt, że 31 grudnia po godzinie 17.00 realizowane są jedynie wybrane kursy wymienionych wyżej linii, prosimy o uważne czytanie internetowego rozkładu jazdy. Mamy nadzieję, że wszyscy Państwo będą
mieli możliwość dogodnego dojazdu na imprezę realizowanego z naszym udziałem.
Dla sprawnego odwozu wszystkich uczestników imprezy sylwestrowej uruchamiamy z przystanku BIBLIOTEKA (przystanek najbliżej płyty rynku), trzy bezpłatne linie: N1, N2 i N3, które wykonają po dwa kursy około godz.
00:20 i 01:40 (po pokazie sztucznych ogni i po zakończeniu ostatniego koncertu) i odwiozą Państwa do miejsc zamieszkania.
Bezpłatne linie okolicznościowe kursować będą na następujących trasach:
Linia N1
Skrócony opis trasy: BIBLIOTEKA - (…) - CENTRUM - PODWALE - (…) -
LEOPOLD - (…) –PODŁĘŻE OSIEDLE - (…) - OSIEDLE STAŁE - (…) – ŁUBOWIEC PĘTLA
Linia N2
Skrócony opis trasy: BIBLIOTEKA – (…) – MATEJKI – (…) – STARA HUTA
FABRYCZNA – (…) – SOBIESKI PĘTLA – (…) – JELEŃ RYNEK – (…) – JELEŃ
OKRĄGLE SKRZYŻOWANIE – (…) –BYCZYNA PĘTLA – (…) – KRAKOWSKA
Linia N3
Skrócony opis trasy: BIBLIOTEKA – (…) – CENTRUM – (…) – PECHNIK –
LEOPOLD – (…) – NIEDZIELISKA – (…) – DŁUGOSZYN – (…) – GÓRA PIASKU – (…)
– SZCZAKOWA DWORZEC PKP – (…) – PIECZYSKA SZKOŁA – (…) – CIĘŻKOWICE
PĘTLA - (…) – SZPITAL – (…) – BIBLIOTEKA
Bezpłatne linie okolicznościowe obsługiwać będą wszystkie przystanki na
trasie przejazdu.
PKM Sp. z o.o. w Jaworznie życzy Państwu szampańskiej zabawy sylwestrowej, a po jej zakończeniu zaprasza do naszych autobusów, które w wyznaczonych godzinach i na wyznaczonych trasach odwiozą Państwa do
domów."
http://jaworzno.naszemiasto.pl/artykul/211...698ab359,1,3,10
juar_78
Sun, 05 Jan 2014 - 00:13
CYTAT(signaal @ sob, 04 sty 2014 - 19:55)

Komunikacja miejska w Sylwestra w Jaworznie. Mieście które na organizację przewozów i PKM Jaworzno wydaje tyle ile DG na samą organizację.
CYTAT
PKM Jaworzno w sylwestra. Zobacz, jak będą kursować autobusy
2013-12-31, Aktualizacja: 2013-12-31 13:26
Jak będzie wyglądać rozkład jazdy PKM Jaworzno w sylwestra? Publikujemy komunikat jaworznickiego przewoźnika. Zapoznajcie się z nim, jeśli wybieracie się w teren w sylwestrową noc. Zobaczcie, jak będą kursować autobusy:
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij
PKM Jaworzno w sylwestra. Zobacz, jak będą kursować autobusy:
"...związku z odbywającą się na rynku w Jaworznie w dniu 31 grudnia imprezą sylwestrową, dojazd na uroczyste
przywitanie Nowego Roku możliwy jest rozkładowymi kursami autobusów linii: E, J, 303, 304, 305, 312, 314 i 319.
Z uwagi na fakt, że 31 grudnia po godzinie 17.00 realizowane są jedynie wybrane kursy wymienionych wyżej linii, prosimy o uważne czytanie internetowego rozkładu jazdy. Mamy nadzieję, że wszyscy Państwo będą
mieli możliwość dogodnego dojazdu na imprezę realizowanego z naszym udziałem.
Dla sprawnego odwozu wszystkich uczestników imprezy sylwestrowej uruchamiamy z przystanku BIBLIOTEKA (przystanek najbliżej płyty rynku), trzy bezpłatne linie: N1, N2 i N3, które wykonają po dwa kursy około godz.
00:20 i 01:40 (po pokazie sztucznych ogni i po zakończeniu ostatniego koncertu) i odwiozą Państwa do miejsc zamieszkania.
Bezpłatne linie okolicznościowe kursować będą na następujących trasach:
Linia N1
Skrócony opis trasy: BIBLIOTEKA - (…) - CENTRUM - PODWALE - (…) -
LEOPOLD - (…) –PODŁĘŻE OSIEDLE - (…) - OSIEDLE STAŁE - (…) – ŁUBOWIEC PĘTLA
Linia N2
Skrócony opis trasy: BIBLIOTEKA – (…) – MATEJKI – (…) – STARA HUTA
FABRYCZNA – (…) – SOBIESKI PĘTLA – (…) – JELEŃ RYNEK – (…) – JELEŃ
OKRĄGLE SKRZYŻOWANIE – (…) –BYCZYNA PĘTLA – (…) – KRAKOWSKA
Linia N3
Skrócony opis trasy: BIBLIOTEKA – (…) – CENTRUM – (…) – PECHNIK –
LEOPOLD – (…) – NIEDZIELISKA – (…) – DŁUGOSZYN – (…) – GÓRA PIASKU – (…)
– SZCZAKOWA DWORZEC PKP – (…) – PIECZYSKA SZKOŁA – (…) – CIĘŻKOWICE
PĘTLA - (…) – SZPITAL – (…) – BIBLIOTEKA
Bezpłatne linie okolicznościowe obsługiwać będą wszystkie przystanki na
trasie przejazdu.
PKM Sp. z o.o. w Jaworznie życzy Państwu szampańskiej zabawy sylwestrowej, a po jej zakończeniu zaprasza do naszych autobusów, które w wyznaczonych godzinach i na wyznaczonych trasach odwiozą Państwa do
domów."
http://jaworzno.naszemiasto.pl/artykul/211...698ab359,1,3,10Ale w Jaworznie, inaczej niż w KZK GOP, nie pracują nad organizacjąkomunikacji naukowcy z katedry transportu (czy jak się to tam teraz nazywa) Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Kontrolerzy biletów są także tańsi, niż podawany tu przykład jednego z kontrolerów KZK GOP.
:)
Thu, 09 Jan 2014 - 23:05
CYTAT
gazeta.pl
Rozpoczęły się testy elektronicznych tablic KZK GOP
Na razie wyświetlają tylko godzinę, ale już wiosną mają informować, kiedy dokładnie na przystanku pojawi się autobus.
Na przystankach autobusowych na Śląsku i w Zagłębiu zainstalowano w sumie 72 elektroniczne tablice, które są częścią Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Część z nich już uruchomiono, ale na razie pokazują tylko godzinę.
- Wykonawca prac właśnie testuje tablice. Cały system powinien zacząć działać wiosną - mówi Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP.
Pierwotnie przedstawiciele KZK GOP mówili o końcówce minionego roku. - Od końca 2013 roku trwały testy, rozpoczęły się też odbiory. Wiosna to realny termin - słyszymy w KZK GOP.
Tablice zostały zamontowane na przystankach w Będzinie, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu i Zabrza. System ma kosztować ponad 6 mln zł (4,2 mln zł to unijna dotacja) i przygotowuje go firma Asseco Poland.
Jak już informowaliśmy, w Zagłębiu tablice zamontowano na trasie Sosnowiec Dworzec PKP/Urząd Miasta - Zagórze Osiedle - Dąbrowa Górnicza Centrum/Gołonóg Manhattan oraz Będzin Dworzec PKP - Dąbrowa Górnicza Centrum
Nie ma to jak ograniczenia kursów i rozmiarów taboru w Sylwestra - ludzie nie mieścili się i zostawali na przystankach. Wydawało się im chyba, że to dzień wolny od pracy. Znowu w pierwszy dzień Świąt i Nowy Rok tak się zapędzili w cięciach, że nie tylko ograniczyli liczbę kursów, ale niektóre linie wogóle nie kursowały i nie było dla nich alternatywy. Po prostu komunikacja nie działała. Dno.
signaal
Mon, 13 Jan 2014 - 11:27
Nasz ukochany organizator postanowił zapytać pasażerów co o nim sądzą.
http://www.kzkgop.com.pl/ankieta/1.htmlCiekawym wielce czy opublikują wyniki.
Leszek
Tue, 14 Jan 2014 - 10:36
signaal
Tue, 14 Jan 2014 - 11:40
CYTAT(Leszek @ wto, 14 sty 2014 - 10:36)

ŚKUP opóźniony? Nie może być. A taki gopowski był.
Trzeba zatrudnić jeszcze z 10 byłych preziów, 20 ich synów, trochę szwagrów, wnuków i chrzestnych. Dać im po 5 tysi i mondeo i ruszy ŚKUP z kopyta (w 2029 rzecz jasna).
Wiecie ile biuro Klęski Zbiorowej Komunikacji GOP zatrudniało osób w początkach swej działalności? 57
Wiecie ile teraz? Ponad 200 i ciągle zatrudnienie rośnie.
Biorąc pod uwagę spadek "pracy przewozowej" w tym czasie ciekawa czy dałoby radę, korzystając z matematyki, ustalić ile tysięcy krewnych będzie w nim zatrudnionych kiedy już zlikwiduje wszystkie linie i zajmie się tylko wewnętrznym obiegiem dokumentów oraz wydawaniem swych gazetek.
DG_User
Sun, 26 Jan 2014 - 10:17
A pisaliście, że tego nie będzie:
CYTAT
Oprócz elektronicznych tablic na przystankach, informację o rzeczywistym rozkładzie jazdy pasażerowie będą mogli otrzymać za pośrednictwem Internetu i telefonów komórkowych, czyli mediów, które umożliwiają zapoznanie się z aktualną informacją wyświetlaną na elektronicznej tablicy niezależnie od miejsca, w którym pasażer się znajduje.
W Internecie System ma umożliwiać prezentację:
informacji pasażerskiej w postaci odwzorowania treści tabliczek przystankowych zamontowanych w terenie (prezentacja czasu rozkładowego lub czasu rzeczywistego w zależności od wyboru użytkownika). Informacja dostępna dla wszystkich przystanków, obsługiwanych przez przewoźników realizujących przewozy na zlecenie KZK GOP, w każdym komputerze PC z dostępem do Internetu oraz w telefonach komórkowych,
całego rozkładu jazdy na przystanku (prezentacja wszystkich linii na danym przystanku z możliwością przejścia do rozkładu jazdy pojedynczej linii),
rozkładu jazdy pojedynczej linii na przystanku wraz z całkowitą trasą linii i możliwością szybkiej nawigacji do poszczególnych przystanków na trasie,
przystanków, tras linii oraz informacji przystankowej na mapie (na przykład Google Maps bądź własnej),
schematu sieci komunikacji miejskiej z możliwością rozwoju,
pozycji pojazdów na mapie z możliwością filtrowania w podziale na linie, zadane trasy, pojedyncze pojazdy (grupy pojazdów), bądź wszystkie pojazdy z automatycznym odświeżaniem zadanym przez zamawiającego,
W mobilnych urządzeniach przenośnych System ma umożliwiać:
prezentację informacji rozkładowej i rzeczywistej dla wszystkich przystanków obsługiwanych przez wszystkich przewoźników realizujących przewozy na zlecenie KZK GOP,
wyszukiwanie przystanku, dla którego prognozowane jest przybycie pojazdu,
dostępność bieżącej treści elektronicznej tablicy przystankowej (treści informacji o rzeczywistym czasie przyjazdu pojazdu na dany przystanek) poprzez usługę wiadomości tekstowej (SMS).
www.kartaskup.pl/sdip/strony/p-1-dla-pasazera.html
sandwich
Sun, 26 Jan 2014 - 10:22
CYTAT(DG_User @ nie, 26 sty 2014 - 12:17)

A pisaliście, że tego nie będzie:
Ja pisałem już w listopadzie, że to będzie.
http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...ost&p=79413CYTAT(sandwich @ śro, 20 lis 2013 - 13:59)

W przeglądarce na komputerze lub na komórce będzie można zobaczyć wszystkie tablice, również wirtualne na przystankach, na których fizycznie ich nie będzie.
Również będzie podgląd na umiejscowienie na mpaie wszystkich autobusów KZK GOP w danej chwili.
signaal
Mon, 03 Feb 2014 - 17:03
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.