Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
kwintosz
CYTAT

Tory do remontu


Tak wyglądały szyny w centrum Dąbrowy Górniczej

Przestarzały tabor, pękające szyny oraz zapowiadana na 19 maja akcja strajkowa motorniczych spędzają sen z powiek szefom spółki Tramwaje Śląskie.

Niepokojąca jest zwłaszcza coraz większa liczba wypadków i wagonów lądujących poza torowiskami, tak jak miało to miejsce kilka dni temu w Katowicach. Dopiero po interwencji "PDZ" zniknęła z kolei w czwartek kilkucentymetrowa przerwa między szynami w pobliżu skrzyżowania ulic Piłsudskiego i Majakowskiego w Dąbrowie Górniczej.

- Od ponad tygodnia obserwowałem, czy ktoś się zainteresuje tymi pękniętymi szynami, bo od razu było widać kilkucentymetrową przerwę. Ale nic się nie działo. Dopóki nic nikomu się nie stało, to wszystko jest w porządku? - pyta Zbigniew Zieliński z Dąbrowy Górniczej.


Z wyjaśnień, jakie uzyskaliśmy w Rejonie Komunikacyjnym nr 1 Tramwajów Śląskich w Będzinie wynika, że w tym przypadku winę mogą ponosić... zbieracze złomu.

- Zabrakło tam kawałka łącznika, dwóch płaskowników, które najprawdopodobniej zostały skradzione. Jest to jednak szyna rowkowa, dlatego tramwaj spokojnie po niej przejeżdża i nie wyskoczy z szyn - zapewnia Bogdan Rejdych, zastępca dyrektora będzińskiej zajezdni. - Generalny przegląd około stu kilometrów naszych torowisk robimy dwa razy w roku, a priorytetem jest usuwanie zagrożeń na bieżąco. Nowe podkłady i szyny pojawiły się ostatnio przy ulicy Andersa w Sosnowcu i w Będzinie-Małobądzu, trwa drugi etap wymiany szyn na pętli przy byłej Hucie Katowice, gdzie były już w bardzo złym stanie. Cały czas poprawiamy jakość infrastruktury - dodaje.

O tym, że jest jeszcze wiele pracy przekonuje także ubiegłoroczny wypadek w Sosnowcu, gdzie do szpitali trafiło 26 pasażerów, kiedy w centrum tego miasta tramwaj linii 26 wjechał niespodziewanie na tor jazdy innego składu, jadący z przeciwka. Po drugim wypadku tramwaju linii nr 16 na ul. Dworcowej w Katowicach w miniony poniedziałek (pierwszy miał miejsce trzy tygodnie wcześniej) zapadła natomiast decyzja o wymianie obu szyn na łuku, o długości 18 metrów. Prace właśnie trwają.

Jak dowiedzieliśmy się w KZK GOP w Katowicach stan techniczny szyn i urządzeń sterujących ruchem jest daleki od idealnego, ale działania Tramwajów Śląskich S.A. w sporej mierze uzależnione są od funduszy, jakie rozdzieli w związku z organizacją Euro 2012 Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie.

- Wyniki zleconego przez nas opracowania wskazują, że rzeczywiście ponad 35 kilometrów torowisk wymaga pilnej wymiany. Jest plan zakupów nowego taboru i modernizacji szyn, opiewający na 250 milionów złotych, z czego 100 milionów miało pochodzić właśnie z ministerstwa, ale czy będzie to aż tyle na razie nie wiadomo - przyznaje Alodia Ostroch z Biura Prasowego KZK GOP. - Ostatnie wypadki niepokoją pasażerów, którzy nieco baczniej niż wcześniej przyglądają się tramwajom i torowiskom. Reagujemy na wszystkie sygnały. Ostatnio zadzwoniła do nas mieszkanka Katowic z informacją, że w złym stanie są szyny przy ulicy Kościuszki. Służby techniczne zajęły się tym od razu. Decyzja o wymianie części szyn pod wiaduktem przy kinie Rialto zapadła, mimo tego, że ta część remontowana była stosunkowo niedawno - dodaje.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że przyczyną obu wypadków w Katowicach był kamień, wbity w rowki szyn przez przejeżdżające samochody.


Wymieniają i naprawiają

Służby techniczne Tramwajów Śląskich zapewniają, że cały czas kontrolują stan torowisk.

Jak przyznaje Szczepan Wodniok, dyrektor działu technicznego Tramwajów Śląskich S.A., wymiana obu szyn na odcinku przy ul. Dworcowej w Katowicach była następstwem tego, że po drugim wypadku torowisko nie spełniało już odpowiednich parametrów.

- Nie można było tego ustabilizować, więc ruch musiałby się odbywać pod ciągłą obserwacją. Cały czas na bieżąco spawamy i naprawiamy szyny. Po każdym zgłoszeniu od motorniczych, czy pasażerów centralna dyspozytornia wysyła w te miejsca służby techniczne - mówi dyrektor Wodniok. - Trwają także planowe remonty. Wymieniamy szyny na ulicy Gliwickiej w Katowicach. W dalszej kolejności rozpocznie się regulacja nawierzchni przy ulicy Armii Krajowej w Chorzowie. Przy pomocy odpowiedniego zamocowania płyt chcemy ułatwić kierowcom wyjazd z ulic poprzecznych.

Przygotowani jesteśmy także do remontu w ciągu ulicy Obrońców Westerplatte w Szopienicach.

- POLSKA Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl

Pozostawię to wymownie bez komentarza...
:)
Spawali tez wczoraj w innym miejscu na Pilsudskiego, w okolicy komendy. To na zdjeciu to jest nic. Nie wiem czy dalej jest (przez kilka lat tak bylo) w Bedzinie kilka razy wieksza przerwa.
bzenek
CYTAT(:) @ śro, 30 kwi 2008 - 19:01) *
Inna sprawa tego podsumowania - czy istnieje jakas norma maksymalnej wysokosci kraweznikow i nie mozna bylo zrobic wyzszych na przystankach? Jesli tak to trudno, a jesli nie to zmarowanie. Mimo tego podwyzszenia peronow, wciaz sa duzo nizej niz podloga w nowych autobusach.

Zupełnym przypadkiem mogę Ci podać podstawę prawną wyokości krawężnika. Z tego wynika, że wyżej absolutnie się nie dało smile.gif

CYTAT
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. Nr 43, poz. 430)

...chodnik powinien być wyniesiony ponad krawędź jezdni lub pasa postojowego na wysokość od 6 cm do 16 cm i oddzielony krawężnikiem. Ustalenie to nie dotyczy stref zamieszkania, przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów.
:)
TŚ troche sie zainteresowaly. Widzialem, ze w kilku miejscach byly jakies drobne prace. I tez wieksze:

CYTAT
tram-silesia.pl

Prace torowe w Dąbrowie Górniczej

W dniu 10 maja 2008 r. w godz. 7:15 - 13:40 prowadzone będą prace przy remoncie torowiska w rejonie pętli przy Hucie Katowice.

W czasie trwania robót tramwaje linii 21 i 22 dojeżdżać będą tylko do przystanku Gołonóg Podstacja. Na trasie Gołonóg Podstacja - Tworzeń Huta Katowice kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
:)
CYTAT
tram-silesia.pl





Pasażerowie wybrali - tramwaj z Łodzi

Rozstrzygnięty został konkurs na ocenę modernizacji wagonów tramwajowych, organizowany przez KZK GOP i Tramwaje Śląskie S.A. Udział w głosowaniu wzięło prawie 3 tys. osób. Najwięcej głosów zdobyły propozycje firm z Łodzi i Poznania.

Wyremontowane tramwaje na tory wyjechały już w lutym. Na razie jest to osiem wagonów - z czasem sukcesywnie będzie ich przybywać. KZK GOP oraz Tramwaje Śląskie ogłosiły konkurs-ankietę - pasażerowie mogli głosować na najbardziej udane ich zdaniem modernizacje. Mieli także możliwość podzielania się swoimi odczuciami na temat przeprowadzonych remontów. Zainteresowanie ankietą było bardzo duże. Oddano 2.885 głosów. Prawie 1000 osób swoje głosy zdecydowało się rozbudować o - nieraz bardzo obszerny - komentarz na temat nowych wagonów.

Pasażerowie oceniali wygląd zewnętrzny wagonów, ich wnętrze, komfort i wygodę podróżowania. Mogli także zdecydować, która wersja podoba im się najbardziej. Ogółem najwięcej głosów zebrał wagon remontowany przez firmę MPK Łódź - 4769, zaraz za nim uplasował się poznański Modertrans - 4470. Wagony modernizowane w chorzowskim ZUR otrzymały 2301 głosów.

Wśród komentarzy często przewijało się stwierdzenie, iż wyjściem idealnym byłoby połączenie wyglądu zewnętrznego proponowanego przez MPK Łódź z wnętrzem wykonanym w Poznaniu. Te opinie znalazły odzwierciedlenie w głosowaniu - zdaniem ankietowanych najładniejszy wygląd zewnętrzny mają wagony remontowane w Łodzi - 1450 głosów (Modertrans Poznań 923, ZUR Chorzów 512). Najbardziej do gustu oceniającym przypadło natomiast wnętrze wagonu wykonane w Poznaniu - 1412 (MPK Łódź 848, ZUR Chorzów 625). Podobnie kształtowała się ilość głosów dotycząca komfortu podróżowania wagonami remontowanymi w Łodzi i Poznaniu. Na te pierwsze głosowało 1150 osób, drugie - 1126. Propozycja ZUR Chorzów zdobyła uznanie w oczach 609 głosujących. Głosujący stwierdzili, że ogólnie najbardziej podoba się im propozycja firmy z Łodzi (1321 głosów), na miejscu drugim znalazły się wagony remontowane w Poznaniu (1009), na trzecim w ZUR Chorzów (555 głosów).

Dodatkowo prawie 1000 osób zdecydowało się nie tylko na oddanie głosu, ale także uzupełnienie go komentarzem. Oceniający zwracali uwagę na wygląd zewnętrzny (sugestie dotyczące m.in. kolorystyki - głównie zewnętrznej strony wagonów), wygody podróżowania (m.in. opinie dotyczące miejsc siedzących, sugestie co do wprowadzenia elektronicznych wyświetlaczy). Osoby broniące propozycji firmy chorzowskiej podkreślały, że po tym remoncie tramwaj zachował swój tradycyjny wygląd, zwolennikom tej wersji nie podobały się "udziwnienia" proponowane przez pozostałe zakłady. Osoby wypowiadające się na temat propozycji poznańskiej często raziły futurystyczne ściany przednie i tylne, które ich zdaniem nie współgrają z częścią środkową wagonu. W ocenie innych pasażerów - właśnie te elementy były silną stroną propozycji poznańskiej. Oceniający zwracali także uwagę na wygodę podróżowania - ciche wnętrze wagonów, bezszelestnie zamykające się drzwi. Generalnie - z głosów oceniających wynika, że inicjatywa Tramwajów Śląskich przyjęta została przychylnie, a pomysł modernizacji podoba się pasażerom.


lista nagrodzonych snf (51).gif http://tram-silesia.pl/konkurs/?p=wyniki

CYTAT


W poniedziałek strajk ostrzegawczy tramwajarzy
wczoraj

W poniedziałek w Tramwajach Śląskich będzie strajk ostrzegawczy. Pierwsze tramwaje z zajezdni w Będzinie, Gliwicach i Bytomiu wyjadą o 5.45, z około dwugodzinnym opóźnieniem. To oznacza, że na szychty spóźnią się pracujący na poranną zmianę.

Protest organizuje WZZ Sierpień 80. Walczy o 400 zł podwyżki dla motorniczych i 250 zł dla administracji. Efekt? Paraliż komunikacji w połowie regionu.

W Tramwajach Śląskich pracuje ponad dwa tysiące osób. Co ósma z nich należy do Sierpnia'80. Ma on też wielu niezrzeszonych sympatyków. Jako jedyny spośród pięciu działających w firmie związków nie podpisał porozumienia płacowego. Na jego mocy w czerwcu tramwajarze dostaną po około 150 zł więcej. Zarobki w firmie są bardzo niskie. Nowo przyjęty motorniczy na rękę dostaje 1200 zł, taki z 15-, 20-letnim doświadczeniem 1500-1700 zł. Pracownicy obsługi (np. mechanicy) mają o 200 zł mniej. Administracja najwięcej - 2000-2500 zł netto.

Spór Sierpnia'80 z zarządem trwa od pół roku. Nie udało się go rozstrzygnąć nawet mediatorowi. Zarząd tłumaczy się trudną sytuacją firmy, koniecznością remontów torowisk i tramwajów. Pracownicy są zdesperowani i tych tłumaczeń nie przyjmują do wiadomości.

- Od pięciu lat słyszymy, że spółka jest w trudnej sytuacji. Godziliśmy się nawet na likwidację premii. Mamy najniższe stawki w Polsce - irytuje się Andrzej Szimke, szef Sierpnia'80. Dodaje, że na Śląsku motorniczy za godzinę pracy dostaje w zależności od doświadczenia i stażu pracy od 9 do 11 złotych. W Krakowie te stawki wynoszą 11-14 zł, a w Warszawie 14-17 zł.

Zarząd spółki twierdzi, że nie stać go na podwyżki proponowane przez Sierpień'80. Firma musiałaby na nie wydać 2,5 mln zł rocznie.

Na czym będzie polegać strajk? Z zajezdni tramwaje wyjeżdżają przed czwartą rano. Tym razem nie wyjadą, bo dwugodzinny strajk zacznie się o 3.45. Dotyczy to dwóch największych zajezdni: będzińskiej obsługującej całe Zagłębie (m.in.Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza) oraz gliwicko-bytomskiej (Chorzów, Gliwice, Bytom, Zabrze, część Katowic). W tych miastach mieszka około milion osób.

Pierwsze tramwaje z zajezdni wyjadą o 5.45. Trzeba jednak pamiętać, że na końcowych przystankach wielu tras pojawią się nawet godzinę później. - Mąż do pracy w kopalni "Pokój" w Rudzie Śląskiej dojeżdża "dziewiątką" . W poniedziałek idzie na pierwszą zmianę. Będzie musiał zabrać się autem kolegi - ubolewa Karina Balcer ze Świętochłowic.

Alodia Ostroch, rzecznik spółki zapewnia, że komunikacja zastępcza będzie. Szczegóły poznamy dzisiaj. - Trudności nie unikniemy - przyznaje.

Podobna sytuacja miała miejsce w czerwcu 2003 roku. Wtedy jednak nie jeździły także autobusy. Tramwaje Śląskie własnością KZK GOP stały się dopiero rok temu.


Strajk tramwajarzy sparaliżuje Śląsk i Zagłębie

W poniedziałek między godz. 3.45 a 5.45 na ulice śląskich i zagłębiowskich miast nie wyjadą tramwaje linii: 15, 21,22, 26, 27 (z zajezdni Będzin), 1, 3, 4, 5, 7, 9, 17, 18, 19, 31, 35 (z zajezdni Gliwice-Bytom).

Czy będzie komunikacja zastępcza? Na pewno - jakaś. Konkretów KZK GOP - właściciel Tramwajów Śląskich jeszcze nie podaje. Na pewno te tramwaje, które wyjadą (nie wszyscy motorniczy wezmą udział w proteście), będą miały dużą pojemność.

Pojawią się też autobusy, ale będzie ich niewiele. Szczegóły komunikacji zastępczej będą znane dzisiaj po popołudniu.

Aldona Minorczyk-Cichy


CYTAT


Zaplanowany na poniedziałek strajk w Tramwajach Śląskich dotknie tych, którzy wcześnie jadą do pracy. Protest ma trwać w godz. od 3.45 do 5.45.

Przez dwie godziny tramwaje nie wyjadą na tory w Gliwicach, Bytomiu, Chorzowie, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej i Będzinie, czyli w tych zajezdniach, gdzie Sierpień '80 organizujący strajk ma najmocniejszą pozycję. Choć do związku należy około 200 z 2 tys. pracowników firmy, protest może być skuteczny. Jak przyznają sami związkowcy, do każdej z zajezdni prowadzi tylko jeden tor. Wystarczy go więc zablokować, by w środku utknęły wszystkie maszyny. - Celowo zdecydowaliśmy się na strajk tak wcześnie rano, bo nie wyobrażamy sobie, by w południe motorniczy wyrzucał pasażerów - mówi Andrzej Szimke, szef Sierpnia '80 w spółce.

Związek jako jedyny nie dogadał się z zarządem Tramwajów Śląskich. Pozostałe organizacje zgodziły się na 225 zł podwyżki, ale Sierpień '80 chce więcej: 500 zł dla motorniczych i 250 zł dla pracowników administracji. - Cały czas jesteśmy gotowi do negocjacji - deklaruje Szimke i dodaje: - Początkujący motorniczy zarabia u nas 1200 zł. Za te pieniądze nie jest w stanie utrzymać rodziny.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP zapewnia, że postara się ulżyć doli pasażerów, choć nie będzie to łatwe. Związkowcy nie chcą bowiem zdradzić, na które dokładnie trasy tramwaje nie wyjadą. - Jeżeli tramwaj nie przyjedzie, poprosimy pasażerów, by poszli na najbliższy przystanek autobusowy. W poniedziałek będą zatrzymywać się na nich linie przyspieszone. Zadbamy też, aby na trasy wyjechały większe niż zazwyczaj autobusy - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Tramwaje Śląskie tłumaczą, że spółki w żaden sposób nie stać na podwyżki, których żąda Sierpień '80. Firma obliczyła, że musiałaby wydać na nie około 2,5 mln zł.
syzio
Wygrałem kubek z logo Tramwai Śląskich tongue.gif
:)
CYTAT
Biuro Prasowe KZK GOP

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dziś, w poniedziałek 19 maja 2008 r., pomiędzy godz. 3.45 a 5.45 doszło do dwugodzinnego strajku ostrzegawczego w Tramwajach Śląskich.

Jak wynika z relacji Centralnej Dyspozytorni TŚ S.A. do strajku przystąpiły trzy z czterech zajezdni - w Będzinie, Bytomiu i Gliwicach. Zgodnie z rozkładem tramwaje wyjechały tylko w Katowicach.

Protest objął 68% pojazdów. W sumie z powodu strajku na tory nie wyjechały rano 83 z 122 planowanych pociągów tramwajowych (102 z planowanych 153 wagonów).

Organizator komunikacji w Aglomeracji Górnośląskiej, Komunikacyjny Związek Komunalny GOP, starając się zapewnić swym pasażerom możliwości dojazdu, zorganizował komunikację zastępczą - podstawiając dodatkowe autobusy (tak było np. na trasie linii nr 7, oraz w Zagłębiu na trasie linii tramwajowych 15, 21, 26 i 27), oraz zwiększając pojemność taboru na niektórych liniach autobusowych - np. 690, 830, 624.

Wyjątkowo, na czas strajku, wybrane linie przyśpieszone - np. 807, 820, czy 840 - zatrzymywały się też na wszystkich przystankach na swojej trasie.

Punktualnie o godz. 5.45 strajk zakończono i tramwaje we wszystkich zajezdniach zaczęły wyjeżdżać na tory, jednak skutki strajku mogą być jeszcze odczuwalne przez kilka godzin.

Przypomnijmy organizator strajku, WZZ Sierpień 80, domaga się od zarządu Tramwajów Śląskich 500 zł podwyżki płac. Podczas gdy pozostałe cztery, działające w spółce, związki zawodowe zgodziły się na niższe podwyżki.

Tramwaje Śląskie S.A. są jednym z trzydziestu przewoźników pracujących dla KZK GOP, jedynym tramwajowym.
:)
CYTAT
UM Tychy, 21.05.2008 r.

Podczas spotkania, które odbyło się 20 maja w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie doszło do uzgodnienia zakresu projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Z ogólnej puli 600 mln euro dla 6 obszarów metropolitalnych w kraju projekt przygotowany przez Górnośląski Związek Metropolitalny wraz z Tramwajami Śląskimi, KZK GOP i Urzędem Miejskim w Tychach będzie miał możliwość otrzymać dofinansowanie do 50 % kosztów inwestycji, nie więcej jednak niż 100 mln euro. Do 30 maja 2008 r. jest czas na przedstawienie zmodyfikowanego wniosku uwzględniającego wysokość kwoty dofinansowania.

Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego aglomeracji oraz przystosowanie jej do potrzeb wynikających ze sprawnej obsługi mistrzostw EURO 2012, zakup nowoczesnego taboru. Łączna wartość projektu szacowana jest na ponad 700 mln zł.

Projekt pozwoli na zapewnienie osobom korzystającym z komunikacji publicznej dostępu do infrastruktury sportowej, hotelowej i gastronomicznej, stanowiącej zaplecze turystyczno - rekreacyjne, imprezowe oraz pobytowe w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012,. Przebudowa trakcji tramwajowej i trolejbusowej oraz wyposażenie tej trakcji w nowoczesny tabor i pozwoli na sprawną komunikację osób uczestniczących w imprezach sportowych oraz mieszkańców Aglomeracji.

W wyniku realizacji projektu aglomeracja będzie mogła między innymi:

* wzbogacić się o 50 nowych tramwajów (25 niskopodłogowych i 25 tradycyjnych, dwukierunkowych),
* zmodernizować ok. 80 km torów,
* rozbudować ok. 14 km torów,
* zmodernizować 100 wagonów tramwajowych,
* przebudować ponad 40 km sieci trakcji trolejbusowej,
* wybudować nowy odcinek sieci trakcji trolejbusowej,
* zakupić 15 nowoczesnych, energooszczędnych trolejbusów,

Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2008 – 2011.


CYTAT


Miliony euro na modernizację tramwajów
23.05.2008

Poprawi się komfort podróżowania tramwajami i trolejbusami w regionie. Zostanie nie tylko zmodernizowana infrastruktura, ale także na ulicach naszych miast pojawią się nowe tramwaje, zarówno niskopodłogowe jak i tradycyjne. Połowę funduszy (100 mln euro) zapewni Ministerstwo Infrastruktury. To kwota przyznana nam w związku z organizacją Euro 2012.

Władze Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, skupiające 14 największych miast województwa śląskiego, podczas spotkania w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie uzgodniły w ubiegłym tygodniu zakres modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej.

Z ogólnej puli 600 mln euro dla 6 obszarów metropolitalnych w kraju projekt przygotowany przez GZM wraz z Tramwajami Śląskimi, KZK GOP i Urzędem Miejskim w Tychach będzie miał możliwość otrzymać dofinansowanie do 50 procent kosztów inwestycji, nie więcej jednak niż 100 mln euro. Do 30 maja 2008 r. mamy czas na przedstawienie zmodyfikowanego wniosku uwzględniającego wysokość kwoty dofinansowania. Nasz projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej oraz trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego aglomeracji oraz przystosowanie jej do potrzeb wynikających ze sprawnej obsługi mistrzostw EURO 2012 oraz zakup nowoczesnego taboru. Łączna wartość projektu szacowana jest na ponad 700 mln zł, co oznacza, że mieścimy się w puli przyznanej nam przez Ministerstwo Infrastruktury.

Projekt pozwoli na zapewnienie osobom korzystającym z komunikacji publicznej dostępu do infrastruktury sportowej, hotelowej i gastronomicznej, stanowiącej zaplecze turystyczno-rekreacyjne, imprezowe oraz pobytowe w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. W ramach projektu aglomeracja będzie mogła między innymi: wzbogacić się o 50 nowych tramwajów (25 niskopodłogowych i 25 tradycyjnych, dwukierunkowych), zmodernizować około 80 km torów, rozbudować około 14 km torów, zmodernizować 100 wagonów tramwajowych.

Będzie mogła przebudować ponad 40 km sieci trakcji trolejbusowej, wybudować w Ty-chach nowy odcinek sieci trakcji trolejbusowej, zakupić 15 nowoczesnych, energooszczędnych trolejbusów. Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2008 - 2011. Przypomnimy, że zwłaszcza ostatnie tygodnie pokazały, że tutejsza sieć tramwajowa jest w fatalnym stanie. Tylko w kwietniu br. doszło w naszym regionie do 11 kolizji z udziałem tramwajów, a ta do której doszło pod wiaduktem kolejowym koło kina Rialto w Katowicach sparaliżowała w stolicy województwa ruch tramwajowy, kolejowy i drogowy na kilka godzin. Kilka tygodni po pierwszym wypadku w tym samym miejscu tramwaj wykoleił się po raz drugi. Tym razem w trybie awaryjnym szyny wymieniono. Służby techniczne Tramwajów Śląskich szacują, że do całkowitej wymiany kwalifikuje się ponad 35 km torowisk.
Witold Pustułka



Oby to, co dzieje sie w Bedznie nie wplynelo na komunikacje w DG (mam nadzieje ze nasze wladze nei ogranicza):

CYTAT

Szykują się zmiany komunikacyjne w mieście
23.05.2008

Już prawdopodobnie od czerwca na trasach linii tramwajowych, a następnie od połowy lipca do września na trasach linii autobusowych szykują się poważne zmiany komunikacyjne. Część z pewnością mieszkańcom się spodoba, ale będą i takie, które mogą wzbudzić kontrowersje. O zmianach w transporcie zbiorowym już dyskutują radni na komisjach. I choć jeszcze klamka nie zapadła, wiadomo, że zmiany będą.

Rozmawialiśmy na temat możliwości zmian w zakresie przewozów autobusowych i tramwajowych wykonywanych przez KZK GOP. Chodzi o to, aby udało się choć trochę ograniczyć koszty, które z tego powodu ponosi miasto. Na pewno będzie to jednak tak przemyślane, żeby nie utrudniać niczego mieszkańcom - mówi Joanna Podgórska, będzińska radna. To właśnie na jej stronie internetowej można znaleźć informacje, że w propozycji przygotowanej przez Podkomisję Rady ds. Transportu Zbiorowego znalazły się następujące zmiany: reorganizacja na trasach linii tramwajowych: 21, 22, 24, 27, 28, zmiana częstotliwości kursów dla autobusu 25 (wniosek gminy Wojkowice), likwidacja linii 721 i 722 oraz wzmocnienie linii 817 (co oznacza, że ten autobus będzie kursował dwa razy częściej, w zamian za to zostaną zlikwidowane linie 813 i 818).

Jak mówi radna, różnica pomiędzy kosztami przewozów a dochodami z biletów dla Będzina wynosi 11 770 326 złotych.

- Po pierwsze problemem są tramwaje, które jadą przez nasze miasto do zajezdni, a nie zatrzymują się na naszych przystankach i nie obsługują naszych mieszkańców, a i tak musimy za nie płacić. Na razie ten problem pozostaje bez wyjścia. Co do innych, to zmiany mają dotyczyć przede wszystkim takich sytuacji, w których na tej samej linii jadą dwa tramwaje prawie bezpośrednio po sobie. Na przykład, jeśli tramwaj nr 22 jedzie o 10.05 a tramwaj 32 dwie minuty po nim, to nie ma to większego sensu, bo przez dublowanie jeden jedzie prawie pusty. Osobiście cieszę się z planowanego zwiększenia kursów autobusu nr 817. Tym autobusem wielu moich znajomych dojeżdża na uczelnie do Katowic i na pewno będą z takiej zmiany zadowoleni - tłumaczy radna.

W ten sposób miasto może zaoszczędzić nawet milion złotych. Ale nie wszyscy pozytywnie odbierają planowane zmiany.

Jestem zaskoczony tym, że ma być zlikwidowana linia 721. Bardzo często z niej korzystam, jadąc do Grodźca. Teraz będę musiał poszukać jakiegoś innego autobusu - mówi Michał Kacperski, uczeń z Będzina.


KZK jeszcze bez konkretów

Jak tłumaczy Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZK GOP, obecnie nie ma możliwości poinformowania o konkretnych zmianach komunikacyjnych. Cały czas trwają bowiem konsultacje z władzami miasta, na podstawie których są opracowywane szczegółowe rozwiązania.

– Planowane zmiany wprowadzone będą na wniosek władz miasta Będzina, które zwróciły się do KZK GOP o dokonanie korekt. Zmiany mają spowodować, by przy zmniejszeniu kosztów ponoszonych na komunikację, zwiększyć jej wydajność, a jednocześnie, aby uniknąć negatywnych skutków dla pasażerów. Zmiany nie będą więc polegać na automatycznym zmniejszeniu np. ilości kursów, a na przebudowie całego systemu. Na przykład, część tras może zostać skróconych, niektóre mogą zostać zmodyfikowane, w przypadku części linii częstotliwość może zostać zmniejszona, a w przypadku innych zwiększona – tłumaczy Alodia Ostroch.
Magdalena Nowacka


Ale w Bedzinie robia z siebie posmiewisko biggrin.gif NIkt tak malo nie wydaje na komunikacje, a chca jeszcze bardziej oszczedzac. Co za durnie chca miec rentowna komunikacje miejska. Nigdzie na swiecie to sie nie udalo, no chyba ze zlikwidowac i nie bedzie wcale
Maryhna
dzisiaj miałam wątpliwą przyjemność jechać do Czeladzi i z powrotem tramwajem numer 22 :/ koszmar, istniało spore ryzyko utraty uzębienia, zastanawiałam się czy kobieta prowadząca tramwaj nie ma wyczucia w hamowaniu czy hamulce są w tak kiepskim stanie, okazało się jednak, że to wina stanu technicznego pojazdu :/ mam nadzieję, że już nie trafię na tą maszynę, strach jechać czymś takim!
pozdrawiam
Tak przy okazji przewoźnik na 637,140,809,634 bez zmian, dalej sed-baz/pup.
Bartek
Może nie do końca info związane z naszym miastem, ale dziś rozkładali na "gierkówce" od tego remontowanego wiaduktu na nitce do Sosnowca znaki drogowe o remoncie. Remont ma być na długości ok 6,5km czyli gdzieś do Czeladzi i ma potrwać do listopada.

Ogólnie rzecz biorąc będzie mega masakra po godz 16:00 podczas powrotów z np. pracy z Katowic do nas do Dąbrowy sad.gif
Sebastian22
Taa dziś jechałem o 16 właśnie z pracy...masakra nie dość że zweżenie jest na wiadukcie to jeszcze to....oszaleli czy co?? Debilizm.
Bartek
Wracałem po 16 z pracy z Katowic i w domu byłem po 17...

Mega wkurzenie, ale kiedyś muszą wyremontować :/
:)
Tez wczoraj wieczorem widzialem te przygotowania do zwezenia.
no najbardziej by to pasowalo tutaj link: http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...20&start=20

Wracajac do tematu watku:

CYTAT


Koniec zastanawiania się, co zrobić z Tramwajami Śląskimi. Akcje firmy zostaną rozdzielone pomiędzy 12 miast, po których kursują wagony na szynach.
Przyszłość Tramwajów Śląskich, po tym jak w maju zeszłego roku spółka trafiła z rąk Skarbu Państwa do samorządów, wciąż była niepewna. Formalnie akcje firmy przekazano Komunikacyjnemu Związkowi Komunalnemu GOP, ale wszyscy prezydenci i burmistrzowie miast, po których kursują tramwaje, już wtedy mieli świadomość, że to tylko rozwiązanie tymczasowe. Pomysły na przyszłość firmy, z której usług korzystają setki tysięcy mieszkańców aglomeracji, były różne: zastanawiano się nawet nad rozdzieleniem taboru od szyn i stworzeniu dwóch oddzielnych spółek kontrolowanych przez gminy.

Ostatecznie wygrała koncepcja, którą rozpatrywano już kilka lat temu. Akcje Tramwajów Śląskich zostaną rozdzielone pomiędzy 12 śląskich i zagłębiowskich miast: Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowę Górniczą, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Rudę Śląską, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice oraz Zabrze. Zgromadzenie KZK GOP upoważniło właśnie związek komunikacyjny, by zwrócił się z takim wnioskiem do ministra Skarbu Państwa. - W ciągu pięciu lat od przejęcia Tramwajów od Skarbu Państwa trzeba poinformować ministerstwo o każdej zmianie właściciela - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Rozdzielenie akcji Tramwajów pomiędzy samorządy ma nie tylko ułatwić zarządzanie firmą (gminy - jako formalni właściciele - będą zainteresowane inwestowaniem w tramwaje), ale pomóc też w uzyskaniu dotacji na rozwój śląskiej komunikacji przed Euro 2012. Ministerstwo Infrastruktury rozdzieli pomiędzy miasta zaangażowane w organizację tej imprezy 600 mln euro. Z tej puli mamy szansę dostać 100 mln euro, pod warunkiem jednak, że wyłożymy połowę kwoty. Dałyby ją gminy, przejmując akcje Tramwajów z nowej emisji. Dzięki temu do 2011 roku ma pojawić się m.in. 50 nowych tramwajów, 100 zmodernizowanych wagonów oraz zostać ułożonych 80 km odnowionych torów.

Tymczasem "Gazeta" dowiedziała się, że jest jeszcze jeden pomysł na to, co zrobić z Tramwajami Śląskimi po przejęciu ich przez gminy. Akcje miałyby trafić do Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, który i tak pomaga już Tramwajom w zdobyciu dotacji na rozwój komunikacji przed Euro. Pomysł ma jednak przeciwników. - Nic by to nie zmieniło. Związek nie ma majątku potrzebnego do inwestowania w tabor i szyny, więc i tak robiłyby to samorządy - tłumaczy Marek Kopel, prezydent Chorzowa.


vacu
CYTAT(Bartek @ śro, 28 maj 2008 - 21:06) *
Może nie do końca info związane z naszym miastem, ale dziś rozkładali na "gierkówce" od tego remontowanego wiaduktu na nitce do Sosnowca znaki drogowe o remoncie. Remont ma być na długości ok 6,5km czyli gdzieś do Czeladzi i ma potrwać do listopada.

Ogólnie rzecz biorąc będzie mega masakra po godz 16:00 podczas powrotów z np. pracy z Katowic do nas do Dąbrowy sad.gif

Pisali o tym w PDZ: remontowane mają być obie nitki od "polmozbytu" aż do rozjazdu Kraków - Cz-wa. Pisali, że remont potrwa... prawie 2 lata, jakoś do końca roku mają skończyć jedną nitkę, w 2009 roku drugą. Najlepsze jednak było to, że stwierdzili, że robią długo ale solidnie i droga wytrzyma nawet... 10 lat! laugh.gif

[Edycja]
Oto i ww.artykuł:
Peterek
10 lat biggrin.gif No rekord normalnie ; p
Chyba, że będzie to 10 lat bez jakichkolwiek dziur, kolein itp. Bez jakichkolwiek remontów.
Ale to jest niemożliwe laugh.gif
kwintosz
W "Metrze" widziałem ogłoszenie o remoncie drogi i nie było tam mowy o niczym takim. Termin zakończenia robót to był bodajże listopad. Na ogłoszeniu był wypisany cały zakres prac. Szkoda że tego nie wziąłem. Ale temat jest o czym innym więc wróćmy do tematu, ewentualnie potem przeniesie się te posty.
Mick
CYTAT(Peterek @ sob, 31 maj 2008 - 14:45) *
10 lat biggrin.gif No rekord normalnie ; p
Chyba, że będzie to 10 lat bez jakichkolwiek dziur, kolein itp. Bez jakichkolwiek remontów.
Ale to jest niemożliwe laugh.gif


10 lat to po prostu minimum prawem przewidziane dla remontu takiej drogi. Dla nowej albo przebudowywanej jest 20 lat.
Chyba że jest betonowa to wtedy 20 i 30 lat.
bzenek
CYTAT(vacu @ sob, 31 maj 2008 - 14:11) *
Oto i ww.artykuł:

Kiedyś obiło mi się o uszy, że wierzchnią warstwę ścieralną asfaltu powinno się odnawiać co 6 lat. Więc 10lat faktycznie wygląda na solidnie. Ale nie znam się na tym wink.gif

Nawiasem mówiąc to obecna nawierzchnia na ekspresówca ma własnie jakieś 10-12 lat. smile.gif

Natomiast nie wiem na ile ten artykul jest wiarygodny bo w ramce na dole strony powiela ludowe wiarę w to, że rząd wycofał się z finansowania DTS-Zachód. Co jak wiemy nie jest prawdą.
Prosty
moglby mi ktos wytlumaczyc o co w tym chodzi ?

Linie zawieszone

01.06.2008 933 MB

szukalem na stronie kzkgopu, ale nie znalazlem informacji dot. zawieszenia linii 933

prezes
CYTAT(Prosty @ pon, 02 cze 2008 - 15:26) *
moglby mi ktos wytlumaczyc o co w tym chodzi ?

Linie zawieszone

01.06.2008 933 MB

szukalem na stronie kzkgopu, ale nie znalazlem informacji dot. zawieszenia linii 933

no niestety zawieszono 933 i dlatego właśnie na 634 zaczęły jeździć przegubowce. szkoda tylko że nic nie obsługuje już cmentarza w strzemieszycach.

poza tym gołonóg nie ma teraz połączenia bezpośredniego ze strzemieszycami. może wreszcie puszczą coś ze strzemieszyc 11listopada->kosmonautów->wybickiego. bo 604 w jedną do reala np, a potem nie ma jak wrócić do gołonoga (to takie moje odwieczne marzenie wink.gif )
Sebastian22
CYTAT(prezes @ pon, 02 cze 2008 - 21:23) *
no niestety zawieszono 933 i dlatego właśnie na 634 zaczęły jeździć przegubowce. szkoda tylko że nic nie obsługuje już cmentarza w strzemieszycach.

poza tym gołonóg nie ma teraz połączenia bezpośredniego ze strzemieszycami. może wreszcie puszczą coś ze strzemieszyc 11listopada->kosmonautów->wybickiego. bo 604 w jedną do reala np, a potem nie ma jak wrócić do gołonoga (to takie moje odwieczne marzenie wink.gif )


Z tym realem to z Gołonoga jest kapa bo albo trzeba dymać na Aleje albo czekać na 604 do Centrum i sie tam przesiadać....
marcin.p
Nobel dla KZK GOP za likwidacje 933! A może władze miasta biorą przykład z władz Będzina? Przyłaby się jakaś "mądra" wypowiedź Alodii w tej sprawie...

:)
CYTAT
WPK Katowice

Początek nowego miesiąca tradycyjnie stał się okazją do wprowadzenia szeregu zmian w rozkładach jazdy linii organizowanych przez KZK GOP. Jednak istotniejsze zmiany zaszły w obsłudze kilku linii autobusowych. Poniżej przedstawiamy zarówno zmiany rozkładowe jak i przetasowania wśród przewoźników.

1 czerwca zlikwidowana została szczytowa linia autobusowa 933 łącząca Dąbrowę Górniczą ze Sławkowem trasą przez Gołonóg i Strzemieszyce. Tym samym komunikacja miejska zniknęła z ulic Laski i Myśliwska w Dąbrowie Górniczej. Autobusy zatrzymywały się tam na trzech przystankach: Gołonóg Myśliwska, Gołonóg Chemikor oraz Strzemieszyce Cmentarz.

Przez ponad 12 lat funkcjonowania tej linii tylko raz została zmieniona jej trasa. Od momentu uruchomienia (1 października 1995 roku) autobusy jeździły ulicami Młodych i Podlesie w Gołonogu. W 2004 roku kosmetycznie skorygowano jej przebieg - wycofano z ulicy Podlesie, a skierowano przez ulicę Laski.
Pierwszym przewoźnikiem obsługującym tę linię był PKS Będzin. Dopiero 31 stycznia 2006 roku nastąpiła zmiana - linia trafiła w ręce PUP z Czeladzi.
(...)




Nie wiem ile w tym prawdy, ale ktos w komentarzu napisal:
CYTAT
Brak słów... napisał(a):
Nie wiedzą co likwidować :/ 933 od Manhattanu do Strzemieszyc/Sławkowa i w drugą stronę był pełny, jeżdziłem nim przez 3 lata... Idioci krótko mówiąc. Tyle linii wozi powietrze, że nie wiem po kiego **** kasują przynoszącą zyski? To zaczyna mi kolej przypominać
03.06 19:02:44
marcin.p
Ja proponuje by KZK zlikwidował całą komunikację w aglomeracji! Wtedy byłoby więcej kasy dla prezesa i zarządu! Brawo, brawo!

Władze KZK GOP! MYŚLCIE, TO NIE BOLI!
Prosty
w 933 czesto ludzie jezdzili, nie zdziwilbym sie likwidacji linii 49, bo frekwencja jest malutka.

Niestety zabrali mi dojazd do szkoly od nowego roku szkolnego, zreszta nie tylko mnie :/



pamietam te czasy, jezdzenie takim autobusem to bylo cos - drzwi tylko z tylu i z przodu, caly zatloczony smile2.gif
sarsolot
Jedyny autobus ktorym jezdzilem zostal zlikwidowany. Pozazdroscic pomysłu.
:)
CYTAT
Protokół Nr 25/08
z posiedzenia Komisji Budżetowej w dniu 23 kwietnia 2008r
(...)
W związku z zapytaniem radnej B.Ciaś odnośnie przyczyny zwiększenia środków finansowych w wysokości 1.400.000 zł na modernizację infrastruktury autobusowej, Prezydent Miasta Z.Podraza wyjaśnił, że wynika ona ze zwiększenia ilości przystanków o 14 oraz konieczności wykonania robót dodatkowych na przystankach.
(...)


Ciekawe jest to, ze wsrod tych dodatkowych przystankow jest glowny przystanek w Golonogu, bo zrobiono go dopiero niedawno.
Dalej nie wymieniono zniszczonej nawierzchni, nawet tam gdzie zostala ona wycieta wiele miesiecy temu
Sebastian22
Ciekawe czy starczy kasy na wiatę na Królowej Jadwigi - odkąd zawitała tam "nowość" ludzie muszą moknąć ale za to mają zajefajne oznaczenie miejsca na wózek inwalidzki..... laugh.gif
WieLguT
nie tylko tam. W dzielnicy Trzebiesławice po 'remoncie' przystanku gdzieś posiało wiate.. to dopiero remont....
Dave
Taaa! 933 zatłoczony! Z rzadka! To, że jechało nim trochę ludzi (bo faktycznie jechało, kosztem jadącego za nim 634 - od Sławkowa - i na odwrót do Sławkowa), nie znaczy, że był zapchany! Po prostu przeważnie w szczycie wszystkie miejsca siedzące zajęte i trochę stojących. Ot - tak, jak powinno być maksymalnie w KM, a nie z gębą na szybie drzwi! :>
marcin.p
ZLIKWIDOWAĆ KZK GOP!

Wczoraj byłem na dniach będzina. Z imprezy wyszedłem kilka minut po 22 i do 1 czekałem na cokolwiek czym dojade do domu! I nikt nic nie wiedział! Informacja KZK to albo juz nie pracowała, albo sobie spali! Co to ma być? Jak to coś nas traktuje? Sprawe zgłosiłem do mediów, mam nadzieję, że się zainteresują tym!

Aha i jeszcze jedno. Popierałem strajk tramwajarzy, ale po wczorajszym dniu to ja bym im jeszcze zabrał po pare złotych. Jak można tak jak oni ludzi traktować? Tramwaje z czeladzi zamiast do DG to do zajezdni zjeżdżały!

TRAMWAJARZE! DO ROBOTY ZA 500 ZŁOTYCH!

KZK GOP DO LIKWIDACJI!

janosikdg
Ja wyszedłem 21:40 i poszedłem na autobus :] wsiadłem elegancko w 807 i mimo tego że zepsuł się przed Mdc to spoko biggrin.gif 10 minut czekania i przyjechał podstawiony ..
Mogłeś iść na 807 bo jechał jakoś 22:45 następny ..
Sebastian22
CYTAT(marcin.p @ sob, 07 cze 2008 - 07:01) *
ZLIKWIDOWAĆ KZK GOP!

Wczoraj byłem na dniach będzina. Z imprezy wyszedłem kilka minut po 22 i do 1 czekałem na cokolwiek czym dojade do domu! I nikt nic nie wiedział! Informacja KZK to albo juz nie pracowała, albo sobie spali! Co to ma być? Jak to coś nas traktuje? Sprawe zgłosiłem do mediów, mam nadzieję, że się zainteresują tym!

Aha i jeszcze jedno. Popierałem strajk tramwajarzy, ale po wczorajszym dniu to ja bym im jeszcze zabrał po pare złotych. Jak można tak jak oni ludzi traktować? Tramwaje z czeladzi zamiast do DG to do zajezdni zjeżdżały!

TRAMWAJARZE! DO ROBOTY ZA 500 ZŁOTYCH!

KZK GOP DO LIKWIDACJI!


Widocznie postanowili zrobić uczestnikom mały spacer - taka ładna pogoda....Jak byłem w Wawie to doznałem szoku - z Centrum na Prage autobusy nocne co 30 min....
Tomek_mdc
Mnie denerwuje że w autobusach solaris okienka są w wersji mini. rano jak się jedzie w tym tłoku to jest taki zaduch, a szyberdach jest otwierany tylko przez kierowce, który rzadko! bardzo rzadko wpadnie na to że w taki upał warto go uchylić... i tak się wszyscy kiszą...
marcin.p
Ot i cały KZK GOP. Zlikwidować to jak najszybciej! Szkoda pieniedzy na utrzymywanie darmozjadów!
Bartek
CYTAT(Tomek_mdc @ nie, 08 cze 2008 - 11:09) *
Mnie denerwuje że w autobusach solaris okienka są w wersji mini. rano jak się jedzie w tym tłoku to jest taki zaduch, a szyberdach jest otwierany tylko przez kierowce, który rzadko! bardzo rzadko wpadnie na to że w taki upał warto go uchylić... i tak się wszyscy kiszą...


Najlepsze klimaty są w 801/831 rano i po południu jak ludzie jadą do pracy czy na uczelnie. Jest totalny zaduch, człowiek się czuje jak w piecu mimo że okna są pootwierane. Nie wiem kto był na tyle mądry żeby krótkie autobusy bez klimatyzacji (nawet jeśli jest to i tak nie jest włączana) puścić na taką trasę gdzie zawsze są autobusy full załadowane ludźmi.

Do tego jak wejdzie słynny smrodek z Stawowej to już totalny odjazd i trzeba się busa ewakuować bo się nie da jechać...
Tomek_mdc
własnie o nich (801 i 831) pisałem. rano nimi jade do pracy więc 5 dni w tygodniu mam saune w cenuie biletu mieisęcznego...!
na szczescie na TEGO ze stawowej nie trafiam! bo to juz by była przesada!
Prosty
CYTAT
Zlikwidowali linię 993 w ramach oszczędności 10.06.2008

Mieszkańcy Gołonoga w Dąbrowie Górniczej są zbulwersowani likwidacją jedynej linii autobusowej, łączącej tę dzielnicę ze Strzemieszycami i Sławkowem. (...) Kursy zniknęły z rozkładów jazdy 2 czerwca. (...) Pasażerowie są teraz skazani na przesiadki, a na ul. Myśliwską i Laski nie dojeżdża obecnie żaden autobus.

Autobusy linii 933 kursowały od poniedziałku do piątku w godzinach porannych oraz od 12 do 17, kiedy korzystało z nich najwięcej pasażerów, dojeżdżających do pracy i szkoły. W sumie było osiem kursów. (...)

Brak linii 933 sprawił, że nie są już obsługiwane przystanki: Gołonóg Myśliwska, Gołonóg Chemikor oraz Strzemieszyce Cmentarz.

KZK GOP zmiany tłumaczy decyzję oszczędnościami.

- Linia nr 933 utworzona została jako uzupełniająca dla obsługującej główny ciąg komunikacyjny linii nr 634. Autobus 933 wykonywał kilka kursów w dni robocze, w godzinach szczytu, jednak był wykorzystywany w niewielkim stopniu. Przyczyną likwidacji linii było jednak wypowiedzenie umowy przez przewoźnika ją obsługującego - tłumaczy Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP. - Równocześnie ze zlikwidowaniem linii nr 933 na tej trasie wprowadzono autobusy przegubowe, zabierające więcej pasażerów - dodaje.

Miasto zgodziło się na takie zmiany, licząc, że linia 634 mieszkańcom wystarczy, choć nie prowadzi przez Gołonóg.

- Z przedstawionych nam badań KZK GOP wynikało, że takie posunięcie jest ekonomicznie uzasadnione. Dwa, spośród czterech obsługujących linię 634 autobusów, przewożą teraz zamiast stu, nawet do stu pięćdziesięciu pasażerów - tłumaczy Anna Zubko z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

http://sosnowiec.info.pl/modules/news/news_view.php?id=12258


:)
Wrzucajcie pelne artykuly a nie ogryzki. Do tego zrodlem jest DZ, a nie sosnowiec.info

CYTAT


Zlikwidowali linię autobusowej w ramach oszczędności
dziś

Mieszkańcy Gołonoga w Dąbrowie Górniczej są zbulwersowani likwidacją jedynej linii autobusowej, łączącej tę dzielnicę ze Strzemieszycami i Sławkowem. Dzwonią do redakcji, by prosić o pomoc.

Kursy zniknęy z rozkładów jazdy 2 czerwca. Teraz, zdaniem mieszkańców widać, że to był błąd. Pasażerowie są skazani na przesiadki, a na ul. Myśliwską i Laski nie dojeżdża obecnie żaden autobus.

Autobusy linii 933 kursowały od poniedziałku do piątku w godzinach porannych oraz od 12 do 17, kiedy korzystało z nich najwięcej pasażerów, dojeżdżających do pracy i szkoły. W sumie było osiem kursów.

- Te auta były prawie zawsze wypełnione po brzegi, bo jako jedyne jechały z Gołonoga do Sławkowa i z powrotem. Nigdy nie woziły powietrza, bo poza komunikacyjnym szczytem po prostu nie jeździły. Teraz nie mam wyjścia i muszę dojeżdżać tramwajem do ulicy Majakowskiego, by dostać się w stronę Strzemieszyc. Najłatwiej jest wszystko likwidować i mówić o oszczędności - podkreśla Marian Kot, mieszkaniec Gołonoga.

Brak lini 933 sprawił, że nie są już obsługiwane przystanki: Gołonóg Myśliwska, Gołonóg Chemikor oraz Strzemieszyce Cmentarz.

KZK GOP zmiany tłumaczy decyzję oszczędnosciami.

- Linia nr 933 utworzona została jako uzupełniająca dla obsługującej główny ciąg komunikacyjny linii nr 634. Autobus 933 wykonywał kilka kursów w dni robocze, w godzinach szczytu, jednak był wykorzystywany w niewielkim stopniu. Przyczyną likwidacji linii było jednak wypowiedzenie umowy przez przewoźnika ją obsługującego - tłumaczy Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP. - Równocześnie ze zlikwidowaniem linii nr 933 na tej trasie wprowadzono autobusy przegubowe, zabierające więcej pasażerów - dodaje.

Miasto zgodziło się na takie zmiany, licząc, że linia 634 mieszkańcom wystarczy, choć nie prowadzi przez Gołonóg.

- Z przedstawionych nam badań KZK GOP wynikało, że takie posunięcie jest ekonomicznie uzasadnione. Dwa, spośród czterech obsugujących linię 634 autobusów, przewożą teraz zamiast stu, nawet do stu pięćdziesięciu pasażerów - tłumaczy Anna Zubko z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Piotr Sobierajski
Dave
CYTAT(marcin.p @ sob, 07 cze 2008 - 07:01) *
ZLIKWIDOWAĆ KZK GOP!

Wczoraj byłem na dniach będzina. Z imprezy wyszedłem kilka minut po 22 i do 1 czekałem na cokolwiek czym dojade do domu! I nikt nic nie wiedział! Informacja KZK to albo juz nie pracowała, albo sobie spali! Co to ma być? Jak to coś nas traktuje? Sprawe zgłosiłem do mediów, mam nadzieję, że się zainteresują tym!

Aha i jeszcze jedno. Popierałem strajk tramwajarzy, ale po wczorajszym dniu to ja bym im jeszcze zabrał po pare złotych. Jak można tak jak oni ludzi traktować? Tramwaje z czeladzi zamiast do DG to do zajezdni zjeżdżały!

TRAMWAJARZE! DO ROBOTY ZA 500 ZŁOTYCH!

KZK GOP DO LIKWIDACJI!



1) Informacja KZK GOP (ta bezpłatna infolinia) czynna jest zdaje się tylko do 22-ej (przynajmniej tak była czynna do niedawna), czyli po 22-ej nic dziwnego, że się nie dodzwoniłeś.
2) Nie wiem, jakim mediom do zgłosiłeś, ale wątpię na jakikolwiek odzew i reakcję z ich strony, gdyż informacja o zamknięciu ulicy Małobądzkiej od Stadionu do tzw. "nerki" była na stronie kzk gop "już" jakieś 2-3 dni wcześniej i na niektórych regionalnych portalach. Info o niejeżdżących tramwajach od Pętli Będzińskiej do Ronda w Będzinie od 17-ej do jakoś 23-ej czy nawet później też było. Autobusy jeździły w Będzinie, ale nie stawały koło Stadionu w stronę D.G. Jedyne, o co można się czepiać to organizacja tzw. "komunikacji zastępczej" za tramwaj w postaci tylko JEDNEGO dodatkowego wozu na linii 807 na zamkniętym odcinku tramwajowym.
3) A to chciałeś, żeby u nas tramwaje jeździły ekstra całą noc po 23-ej?! blink.gif Zjeżdżały do zajezdni od Czeladzi, gdyż ostatni planowy tramwaj od Czeladzi w stronę DG odjeżdża z Będzina Czeladzkiej (przy rondzie) o 22:50 - i to wtedy, o ile nie miał awarii, później jest kilka kursów zjazdowych już tylko. I nie wiem, co mają do tego sami tramwajarze, że taki mają rozkład jazdy a polecenie zamknięcia odcinka na Małobądzu mieli od miasta. Ot - tyle! Pijany byłeś aż tak, że się nie domyśliłeś tego? Nie mogłeś wcześniej przeczytać, nim wyszedłeś z domu na te Dni Będzinia, jak będzie funkcjonowała tam komunikacja miejska? :|
marcin.p
CYTAT
Zjeżdżały do zajezdni od Czeladzi, gdyż ostatni planowy tramwaj od Czeladzi w stronę DG odjeżdża z Będzina Czeladzkiej (przy rondzie) o 22:50 - i


I chyba mi.in. ten tramwaj skierowany został do zajezdni! A to już - nawet jeśli były informacje jak piszesz - jest zwykłe sku...syństwo! I mnie nie interesuje czy to wina TŚ, KZK, czy władz Będzina. Organizatorem komunikacji jest KZK GOP i to oni będą za każdym razem "dostawać" za takie "mądre decycje" jak te na Dniach Będzina! I dlatego uważam, że ta organizacja jest nam zbyteczna. Szkoda kasy, nawet tak małej jak ta, którą DG płaci do KZK GOP.

A co w zamian? Śląsk i Zagłębie jest już i tak zakorkowane, autobusy się spóźnają. Więc te kilka/kilkanaście tyś. aut więcej nie zrobi nikomu różnicy. Poz a tym z dróg znikną zdezelowane, stare autobusy na "lewych" przeglądach oraz tramwaje mające problemy z hamulcami.
Dave
To znaczy - mam rozumieć, że chcesz likwidacji KZK GOP w ogóle w tym sensie, żeby nie było komunikacji publicznej u nas?! unsure.gif
KZK GOP tworzą gminy (miasta) i jeżeli miasto zażyczy sobie, żeby w danym dniu czy części dnia nie jeździły pojazdy komunikacji miejskiej i w ogóle ruch był na jakimś odcinku wstrzymany, nie wiele tu zdziałasz, a już na pewno KZK GOP nie ma tu wiele do gadania! Więc nie wiem, skąd akurat argument na likwidację KZK GOP za "nie istnienie" komunikacji miejskiej w trakcie Dni Będzina na obszarze trwania imprez :| A jeśli jakiś tramwaj, który zgodnie z planem miał jechać do DG nie przyjechał, zawiadom o tym fakcie KZK GOP, napisz skargę, najlepiej z kimś, żeby był większy argument i świadek, że kurs nie został wykonany i czekaj na odzew!

PS. A gdyby tak faktycznie nawet zlikwidować KZK GOP, i dajmy na to na terenie DG czy Będzina komunikację organizowało samo miasto, czy choćby jakieś przedsiębiorstwo miejskie (PKM), to myślisz, że było by tak idealnie? I zamknięć tras, ulic i wypadnięć kursów by nie było?! :|
pozdrawiam
Przestańcie biadolic na KZK GOP bo to staje się nudne. Ja codziennie korzystam z komunikacji w Londynie i po prostu rozwalają mnie wasze wymagania. Tu tez ludzie jeźdzą jak sardynki w upale w tysiąc razy gorszych korkach, rozkład jazdy jest fikcją, autobusy potrafia sie godzinami spózniac, jest niebezpiecznie, większość metra pamieta lata 1950-1970. A wszytsko to za jakies 5 razy większe pieniądze za wozokilometr. Oczywiscie średnia wieku taboru jest dużo lepsza i jest wiele ciekawych rozwiązań ale cudów nie ma. Za to są dokładnie takie same problemy i nikt tu nie chce nic likwidowac. Poza tym śmieszy mnie ta wiara że jak ktoś inny ( czyli dalej UM tylko pod inna nazwa) będzie organizować KM to się coś zmieni.


A zastrzeżeń co do KZK GOP mam wiele. Bardzo chciałbym wiedzięć czy PUP zamierza dokupić 2 nowe autobusy bo zgodnie z wymaganiami przetrgowymi powinien takimi dysponować na 634 i na 25. Teraz nowe jelcze jeźdzą na 634 a o 25 wszyscy zapomnieli??? I to mi się zdecydowanie nie podoba w KZK GOP - niech stawiają takie wymagania jakie są w stanie wyegzekwować.
:)
do WPI ma byc wpisane:

CYTAT
W związku, iż Gmina Dąbrowa Górnicza uczestniczy w projekcie: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” , który został zgłoszony do Ministerstwa Infrastruktury w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko istnieje konieczność zabezpieczenia w budżecie miasta na rok 2009 kwoty 3.250.000,00 zł. Do w/w projektu zostały również włączone następujące miasta: Bytom, Chorzów, Gliwice, Jaworzno, Katowice, Mysłowice, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice, Tychy i Zabrze.
Zastępca Prezydenta Miasta
Paweł Gocyła


To ten projekt zwiazany z Euro 2012. Trudno teraz cokolwiek powiedziec. Ile bedzie wynosil wklad wlasny, w stosunku do dofinanoswania. I czy to caly wklad wlasny, czy bedzie tez w kolejnych latach. Nie wiadomo co zostanie za to zrobione. Aby remont torowisk w DG, a nie tylko na tramwaje. Projekt mial byc okrojony i to po pewnie po tym okrojeniu. Ten wklad cos maly i jesli sie okaze, ze to polowa ogolu, to za wiele sie nie zrobi.
mydliczek
Było wielkie puk

janosikdg
brawo dla nich !! gratulacje za to że te ciecie dali autobus linii 18 pojedynczy wczoraj (Dni Sosnowca,Plac Papieski) ! jadąc z Gołonoga już w Centrum nie było czym oddychać .. Jedna laska zemdlała na Zagórzu .
jakoś 690 jeździł podwójny a 18-stka jakieś ciasne gówno ..
Dave
A co to jest "podwójny" autobus? :>
Prosty
CYTAT(janosikdg @ nie, 15 cze 2008 - 10:46) *
brawo dla nich !! gratulacje za to że te ciecie dali autobus linii 18 pojedynczy wczoraj (Dni Sosnowca,Plac Papieski) ! jadąc z Gołonoga już w Centrum nie było czym oddychać .. Jedna laska zemdlała na Zagórzu .
jakoś 690 jeździł podwójny a 18-stka jakieś ciasne gówno ..


to tak jak dali autobusy przegubowe na 634 w nietrafionych godzinach smile2.gif
Tomek_mdc
w autobusach porozklejane są plakaty nawołujace do tego by ustępować miejsca starszym osobom. pewnie każdy z Was je widział.




według mnie obok nich powinny zawisnąc plakaty z taka historyjką:




i napisem "Babciu bądź życzliwa! młody też ma prawo być chory lub zmęczony"

ps.zaraz uprzedze odpowiedz na zarzuty ktore pewnie sie pojawia.

jesli widze osobe ktora faktycznie potrzebuje usiasc (osoba starsza, kobieta w ciazy) to miejsca ustepuje, ale są chwile gdy na przykład wracam z pracy i najchetniej to bym sie w tej chwili polożył spac bo jestem taki zmeczony, a do autobusu wsiadzie starsza Pani, rozejrzy się stanie obok mnie i kilka razy "przez przypedek" uderza mnie lokciem lub torebką żebym zauważył że stoi obok, bo ja jestem młody i powinienem stać...

kiedyś też byłem świadkiem sytuacji gdy babcia chciała usiaść, skomentowała na cały autobus chamstwo młodego chłopaka który siedział widząc że ona stoi. po czym on wstał, podniósł kulę która leżała tak że wczesniej nie było jej widac, powiedział: "prosze usiasc jak Pani musi" i stanał podpierając się na kuli. nie wiem co mu dokładnie było, ale moze babcia nastepnym razem sie zastanowi zanim zacznie kogoś przezywać...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.