Bartek
Tue, 19 Jul 2011 - 12:15
CYTAT(Kamil_ @ wto, 19 lip 2011 - 09:42)

Znany jest może koszt tych busów?
Za wszystkie 25sztuk ok. 33mln zł, 1/2 kwoty zapłacona od razu, a reszta w ratach przez 4 lata.
Autobusy są w pełni klimatyzowane itd, 4 drzwi w przegubie... ehh ;-)
signaal
Tue, 19 Jul 2011 - 12:27
W związku z tym przetargiem:
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1716PKM Sosnowiec będzie musiał kupić jakieś fabrycznie nowe przeguby.
pozdrawiam
Tue, 19 Jul 2011 - 18:44
Naprawdę nie ma czym się zachwycać. W PKM Katowice jest bardzo zła sytuacja taborowa i te 25 sztuk właściwie nic nie zmienia. Zakup tak drogiego autobusu kiedy firma notorycznie nie ma czym obsłużyć linii nie wydaje się chyba najlepszym rozwiązaniem. Generalnie coś w ogóle jest nie tak z ta firma, w jednym roku najuboższe Solarisy w innym wypasione Mercedesy :-) No cóż pozostaje się cieszyć ze mamy 25 nowych autobusów.
Co do przetargu na pakiet będziński to nie ma potrzeby zakupu nowych przegubów gdyż SU15 z 2011 spełniają wymagania.
BARES
Wed, 20 Jul 2011 - 10:18
CYTAT
Insignia władzy prezesa KZK GOP
Marcin Zasada
Jeśli za kilka tygodni na autostradzie przed oczami przemknie ci szary opel insignia, a wraz ze świstem przecinanego powietrza usłyszysz piosenkę "Don't Stop Me Now" grupy Queen (hit nr 1 do samochodu wg magazynu "Top Gear"), to wiedz, że właśnie wyprzedził cię Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP.
Prezes marzy o nowej limuzynie, a dostanie ją, zgodnie z ustawą, w drodze przetargu. Choć jego rozstrzygnięcie nastąpi w piątek, my już dziś wiemy, jakie ono będzie. Wie to również Urząd Zamówień Publicznych. Zainteresował się przetargiem, w którym warunki spełnia tylko jedna marka.
KZK GOP kupuje dwa samochody: jeden luksusowy dla prezesa Urbańczyka i drugi, nieco gorzej wyposażony dla zarządu. Pierwszy, oprócz chromowanych listw, ma mieć pod maską dwulitrowy silnik o mocy 220 KM, a w środku - zestaw stereo z siedmioma głośnikami i skórzaną tapicerkę. Do tych kryteriów pasuje tylko jeden model - opel insignia. Drugi samochód powinien napędzać motor o pojemności 1,6 l i mocy 115 KM. Słabszy potencjał pod maską mają zrównoważyć takie zdobienia, jak osłona chłodnicy z chromowaną listwą ozdobną i przyciemnione elementy reflektorów przednich. Opisowi odpowiada opel astra. Oba auta będą kosztować w sumie ok. 180 tys. złotych.
Arkadiusz Chęciński, szef sosnowieckiej rady miejskiej, ostatnio jeden z głównych krytyków polityki KZK GOP, nazywa ryzykownym kupno luksusowej limuzyny tuż po podwyżce cen biletów i debacie o finansowaniu związku. - Dla każdego prezesa byłoby to społecznie ryzykowne. Ale Urbańczyk jest prezesem dla samego siebie - mówi Chęciński.
Dawid Kostempski, prezydent Świętochłowic i członek zgromadzenia KZK GOP, dodaje, że w instytucjach publicznych nie powinno przekraczać się pewnego poziomu dobrego smaku.
A to właśnie się stało.
BARES
Fri, 22 Jul 2011 - 07:34
CYTAT
Limuzyna dla prezesa KZK GOP: Przetarg pod kontrolą
DZIENNIK ZACHODNI
Marcin Zasada
Biedny KZK GOP kupuje prezesowi Romanowi Urbańczykowi nową limuzynę. Przetarg może wygrać jedna marka. Ta, co zwykle, czyli Opel. Sprawą zajmie się urząd Zamówień Publicznych, a wiceprezes KZK GOP Marek Kopel mówi: Często tak pisze się specyfikację, by dostać model, który chciałoby się mieć.
O jakich autobusach marzą pasażerowie w województwie śląskim? Żeby były wygodne, żeby w zimie było ciepło, a w lecie działała klimatyzacja. Czyli, żeby było tak, jak w najnowszym samochodzie prezesa KZK GOP Romana Urbańczyka.
O jakim samochodzie marzy prezes KZK GOP Roman Urbańczyk? Żeby miał silnik o mocy 220 KM, żeby klamki w kolorze nadwozia miały chromowane listwy i żeby muzyka podczasUrlop w Bułgarii? jazdy płynęła z siedmiu głośników.
Związek ogłosił przetarg na służbowe auto dla prezesa. Limuzynę spełniającą podane w specyfikacji warunki może dostarczyć każdy, kto... zaoferuje nowego opla insignię.
Jak przystało na kosmicznie dobrego organizatora komunikacji, będzie to topowa wersja cosmo. Tylko ten model, w tej opcji zgodny jest z wyśrubowanymi kryteriami KZK GOP. Oprócz rasowego motoru, wśród nich znalazły się również m.in. schowek (np. na narty), automatyczna skrzynia biegów i sportowa kierownica.
Marek Kopel, zastępca Urbańczyka, zajmujący się finansami, przyznaje, że wymagania w przetargu nie powinny zawężać poszukiwań do jednego modelu. Tak mówi prawo. Z drugiej jednak strony, w takich przypadkach "powinno kupować się to auto, które się chce".
- Często tak pisze się specyfikację, by dostać model, który chciałoby się mieć - wyjaśnia Kopel, przyznając przy tym, że nie zna szczegółów tego przetargu.
Rzut oka na rozstrzygnięcia podobnych przetargów z poprzednich lat i można domniemywać, kto Urbańczykowi może dostarczyć wymarzony samochód z bajerami. Salon z Rudy Śląskiej wygrywał większość takich konkursów ogłaszanych przez KZK GOP w ostatnich latach. Ponadto, do tej pory prezes KZK GOP jeździ poprzednikiem insignii - vectrą. Przesiadka ze starego opla do nowego opla?
Zaniepokojony praktyką w związku jest Urząd Zamówień Publicznych i po naszej interwencji postanowił zbadać tę sprawę.
- Jeśli potwierdzi się, że złamano zasadę uczciwego traktowania konkurencji, unieważnimy przetarg. Nasi biegli przyjrzą się temu - zapowiada Anita Wichniak-Olczak z UZP.
Katalogowa cena opla dla Urbańczyka to ponad 120 tys. zł. KZK GOP chce kupić jeszcze jeden, kompaktowy model (do specyfikacji pasuje opel astra) i na oba auta zamierza przeznaczyć ponad 180 tys. brutto. Wystarczy dobra zniżka dla dobrego prezesa.
Bartek
Fri, 22 Jul 2011 - 08:36
Przetarg póki co został unieważniony
Dave
Sun, 24 Jul 2011 - 14:39
CYTAT(signaal @ wto, 19 lip 2011 - 12:27)

W związku z tym przetargiem:
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1716PKM Sosnowiec będzie musiał kupić jakieś fabrycznie nowe przeguby.
Nie przeguby, bo w SIWZ nie ma mowy o przegubach tylko taborze typu CN (niskopodłogowiec dłuższy niż 12 metro z co najmniej 140 miejscami), co odpowiada "deskorolkom" czyli Solarisom U15, których PKM Sosnowiec ma sporo, także z 2011 r.!
BARES
Tue, 26 Jul 2011 - 18:35
CYTAT
Pasażerowie chcą naprawić KZK GOPPrzemysław Jedlecki

Miłośnicy komunikacji postanowili zewrzeć szyki i zmuszać KZK GOP do lepszej pracy. W efekcie powstał specjalny serwis internetowy, w którym każdy może wytknąć związkowi błędy i poskarżyć się na jakość usług.
Stronę "Napraw KZK GOP" założył kilka dni temu Adam Dziura, bloger interesujący się komunikacją miejską w regionie. To on zwrócił uwagę opinii publicznej na apetyt zarządu związku na nowe samochody. Kiedy o sprawie zaczęły pisać media, KZK GOP wycofał się z zakupu. Strona ma być miejscem, w którym zebrane zostaną błędy, niedoróbki i nieprawidłowości dotyczące komunikacji miejskiej w regionie. - Pomysł chodził nam po głowie od dawna. W końcu Adam zrobił pierwszą wersję strony, która wkrótce zostanie unowocześniona i zintegrowana z naszym portalem - mówi Jakub Jackiewicz z Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego.
Do tej pory internauci zwrócili uwagę na ponad 20 błędów w działaniu KZK GOP. Dotyczą niejasności w rozkładach jazdy, wolno jeżdżących tramwajów między Zawodziem a katowickim Rynkiem, przystanku widmo przy wyburzanym właśnie Pałacu Ślubów czy zbyt długich przerw w kursowaniu autobusów między dzielnicą Batory a centrum Chorzowa.
- Chodzi nam o z pozoru drobne rzeczy, które irytują pasażerów. To mogą być notoryczne spóźnienia, złe oznakowanie przystanków, zniszczone rozkłady jazdy albo brak niskopodłogowego pojazdu. Większość tych problemów można łatwo rozwiązać, ale trzeba je zgłosić. Dlatego zachęcamy, by w każdej sprawie pisać do KZK GOP - mówi Jackiewicz.
Skoro można napisać albo zatelefonować ze skargą do związku, po co zakładać specjalną stronę internetową?
Jackiewicz wyjaśnia, że po pierwsze, w serwisie będą publikowane odpowiedzi na interwencje, więc można sprawdzić, czy KZK GOP zareagował. Po drugie, nie wszyscy wiedzą, jak i gdzie się poskarżyć. Serwis ma udowadniać, że warto to robić, ponieważ inaczej nic się nie zmieni.
Jackiewicz: - Nie ukrywam, że zależy nam na nacisku na KZK GOP. Będziemy do nich wysyłać wszystkie skargi. Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP, przejrzała uwagi na stronie. - Niektóre błędy już zostały naprawione, co zauważyli sami internauci. Uważam, że lepiej, kiedy pasażerowie piszą lub dzwonią bezpośrednio do nas. Żebyśmy mogli coś naprawić, najpierw musimy o tym wiedzieć - mówi. Dodaje, że skargi pasażerów są zawsze rozpatrywane.
BARES
Thu, 11 Aug 2011 - 08:55
CYTAT
Zagłębie opuści struktury KZK GOP?
źródło: Wiadomości Zagłębia / Rynek Kolejowy
autor: kk
Moda jaka zapanowała wśród marszałków województw na powoływanie własnych kolejowych spółek przewozowych najwyraźniej zatacza coraz szersze koła. „Wiadomości Zagłębia” podają, że część samorządowców z Sosnowca jest niezadowolona z usług KZK GOP i chce powołać własny związek komunikacyjny.
Ma być lepiej, taniej i bardziej komfortowo. Argumenty są więc takie same, jak te, które towarzyszą tworzeniu Kolei Śląskich – mniejsze koszty przy poprawie poziomu świadczonych usług. Zdaniem Macieja Adamca, lidera sosnowieckich „Niezależnych”, autobusy PKM Sosnowiec są jednymi z najlepszych w województwie. Jak mówi, miasto nie otrzymuje jednak od KZK GOP nic w zamian: stan torowisk tramwajowych i kursującego po nim taboru jest fatalny.
- Nie umiemy głośno upominać się o swoje, dlatego jestem zdania, że powinniśmy odejść ze struktury KZK GOP. W zamian zaś powinien powstać KZK „Zagłębie”, który będzie podmiotem mniejszym i bardziej efektywnym w pozyskiwaniu środków unijnych – argumentuje na łamach regionalnego tygodnia Adamiec.
Prezydent Sosnowca, Kazimierz Górski zaznacza, że jak na razie opuszczenie struktury KZK GOP nie jest możliwe. Zdaniem prezydenta na przeszkodzie stoją głównie umowy i projekty, jakie są aktualnie realizowane (np. Śląska Karta Usług Publicznych). W opinii Górskiego KZK GOP i tak należy do najtańszych operatorów w kraju. Jak podkreśla dalej, PKM Sosnowiec generuje zysk, a ewentualne wystąpienie ze związku wymagałoby ustaleń z sąsiednimi miastami.
Pomysł opuszczenia KZK GOP i stworzenia KZK „Zagłębie” podoba się z kolei Łukaszowi Komoniewskiemu, prezydentowi Będzina, choć jak podkreśla Agnieszka Siemińska, rzeczniczka będzińskiego magistratu, na razie jest za mało szczegółów, które pozwoliłyby przeanalizować wszystkie „za” i „przeciw”.
pozdrawiam
Thu, 11 Aug 2011 - 19:57
Pozwólcie mi wytłumaczyć o co chodzi. Mianowicie oferta PKM Sosnowiec w przetargu na pakiet będziński okazała się dużo droższa o od konsorcjum kilku prywatnych przewoźników. PKM Sosnowiec realnie grozi utrata 1/3 linii i to mimo "ustawienia" SIWZ dokładnie pod tabor posiadany przez PKM. Oczywiście takie rozwiązanie nie mieści się w głowach włodarzy miast w Zagłębiu. Efektem jest rozpaczliwe szukanie jakiegoś rozwiązania które pozwoliło by na anulowanie przetargu lub odrzucenie tańszej oferty. Jednym właśnie z takich rozwiązań jest wyjście z KZK GOP i zagwarantowanie dalszej dominacji komunalnego przewoźnika.
Ciekawi mnie jak wybrną z tej patowej sytuacji.
Leszek
Thu, 11 Aug 2011 - 22:08
Z KZK nie wyjdą na pewno.
signaal
Thu, 11 Aug 2011 - 23:33
A może chodzi o to, że w tej chwili zagłębiowska częśc KZK GOP płaci dużo a dostaje mało?
Co do przetargu - umozliwia dalsze używanie rzęchów ale rzęchy PKMowskie a rzęchy konsorcjum prywaciarzy dzieli przepaść. Aż mi żal pasażerów...
CYTAT
Wysokość składki w KZK GOP w 2011 roku:
• Sosnowiec - 32.882.064 zł • Dąbrowa Górnicza - 23.094.749 zł •
• Będzin - 12.816.599 zł • Czeladź - 4.450.993 zł •
• Katowice - 58.845.247 zł • Bytom - 21.002.122 zł • Gliwice - 20.126.808 zł •
• Ruda Śląska - 14.767.883 zł • Chorzów - 11.758.838 zł •
pozdrawiam
Fri, 12 Aug 2011 - 01:36
CYTAT(Leszek @ czw, 11 sie 2011 - 21:08)

Z KZK nie wyjdą na pewno.
To, ze nie wyjdą to jest raczej pewne bo KZK GOP jest zdecydowanie najtańszym organizatorem komunikacji w Polsce a jej organizacja na własna rękę według wszelakich wyliczeń jest dużo droższa. Pewnie medialnie temat powróci jeśli zostanie ogłoszone zwycięstwo "konsorcjum". Oczywiście przeważają obawy o jakość usług świadczonych przez nowego prywatnego przewoźnika, a z tym zawsze są problemy w KZK GOP. Niestety organizator nagminnie przymyka oczy na łamanie istotnych warunków umowy ale dzięki temu jest tak tanio. Paradoksalnie po przegranej PKM miałby miejsce dosyć duży skok jakościowy jeśli chodzi o tabor 12 metrowy obsługujący linie w Zagłębiu. PKM mógłby pozbyć się wszystkich wysoko-podłogowych autobusów solo. A przewoźnik prywatny jest zobowiązany do posiadania 38 autobusów niskopodłogowych co oznacza ze jedynie kilka procent kursów byłoby potencjalnie obsługiwanych "rzęchami" Oczywiście pozostaje problem obsługi linii zawartych w programie unijnym - to tez ciekawy problem. Ja obstawiam ze przetarg zostanie odwołany lub rozstrzygnięty na korzyść PKM a sprawa się skończy w sądzie.
Co do składki do KZK GOP to 2 strony wcześniej już była dyskusja na ten temat. Niestety kwoty podane przez Signaal po przeliczeniu na mieszkańca prezentują się bardzo skromnie w przypadku wszystkich miast i trudno za nie cokolwiek wymagać. Wszelkie dysproporcje miedzy wysokością składki płaconą przez poszczególne miasta wynikają z pewnych uwarunkowań geograficznych. Rozlegle miasta o małym zaludnieniu wymagają większej liczby wozokilometrów a mniejsze napełnienia generują mniejsze wpływy z biletów, a to przekłada się na wyższe koszty. Oczywiście w przypadku miast w centrum aglomeracji jest dokładnie odwrotnie i z tego wynika mniejsza składka.
Dąbrowiak
Sun, 14 Aug 2011 - 09:24
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że od 16 sierpnia br. zmieni się rozkład jazdy linii tramwajowych nr: 21, 22, 24, 26, 27 i 28. Dokładny opis wszelkich zmian dostępny jest w zakładce ?Rozkład jazdy on-line?.
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozkladyhttp://rozklady.kzkgop.pl/index.php
bzenek
Sun, 14 Aug 2011 - 12:53
CYTAT(pozdrawiam @ czw, 11 sie 2011 - 19:57)

Mianowicie oferta PKM Sosnowiec w przetargu na pakiet będziński okazała się dużo droższa o od konsorcjum kilku prywatnych przewoźników. PKM Sosnowiec realnie grozi utrata 1/3 linii i to mimo "ustawienia" SIWZ dokładnie pod tabor posiadany przez PKM.
Wyjście z KZK nie ma sensu.
Dla samego PKM utrata linii będzińskich mogłaby wyjśc na dobre. Sporo starych gratów będzie do kasacji. Nie trzeba będzie też kupować tylu nowych nowych autobusów. Pasażerom wszystko jedno kto ich wozi.
Pytanie tylko ilu ludzi straci wtedy pracę w PKM ? Miasta na takie ryzyko społeczne nie pójdą.
Myślę, że przetarg będzie "odwołany bez podania przyczyny" albo cuś takiego. Jeśli dobrze pamiętam już kilka lat temu był (miał być) jakiś przetarg na pakiet będziński ale też sprawa ucichła.
CYTAT(Dąbrowiak @ nie, 14 sie 2011 - 09:24)

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że od 16 sierpnia br. zmieni się rozkład jazdy linii tramwajowych nr: 21, 22, 24, 26, 27 i 28.
Zupełnie zaskakująca wiadomość. To Będzin znalazł tyle kasy na tramwaje ?
21 i 22 w niedzielę zaczną jeździć co 20min zamiast co 30min, a 28 wraca na trasę do Będzina.
Zmiany na 28 sprawiają małą radość bo nie mogę oprzeć się wrażeniu, że bardziej pożyteczny byłby powrót taktu 10min na linię 22. Ale pewnie Czeladź nie chciała płacić.
signaal
Sun, 14 Aug 2011 - 13:44
Nie wyjdziemy/wyjdą z KZK GOP z tak błahego powodu.
Problem przetargu da się łatwo rozwiązać legalnie: po pierwsze KZK GOP dokładnie sprawdzi czy konsorcjum spełnia wszystkie wymagania zapisane w SIWZ (nie wierzę żeby spełniało), po drugie, jeżeli konsorcjum nawet wygra to przegrani w przetargu czyli PKM Sosnowiec dokładnie sprawdzi co konsorcjum dostarczyło (ma takie prawo) i KZK GOP przejmie się tym co wyjdzie w wyniku sprawdzenia, po trzecie KZK GOP rzuci na linie, które będzie obsługiwało konsorcjum wszystkie swoje referaty kontroli i wykorzysta to co ów kontrole napiszą.
Czy pasażerom wszystko jedno kto ich wozi... Rzęchy podstawiane przez prywaciarzy mają zasadnicza wadę: często nie jeżdżą w ogóle. Polecam zobaczyć czym się wozi ludzi po Rudzie Śląskiej, Chorzowie, Bytomiu albo w ramach MZKP (linie nie obsługiwane przez PKM Świerklaniec.)
Zasadniczo pozdrawiam ma rację - KZK GOP jest tani ale to taniość w stylu owoców zostawionych na targowisku po targu. Są za darmo a, że to śmieci...
pozdrawiam
Mon, 15 Aug 2011 - 13:03
CYTAT(bzenek @ nie, 14 sie 2011 - 11:53)

Myślę, że przetarg będzie "odwołany bez podania przyczyny" albo cuś takiego. Jeśli dobrze pamiętam już kilka lat temu był (miał być) jakiś przetarg na pakiet będziński ale też sprawa ucichła.
Kilka lat temu PKM Sosnowiec również złożył droższa ofertę niż Sebzda i Zagozda, no i faktycznie przetarg odwołano ale odbywało się to w oparciu starą ustawę o zamówieniach publicznych i w świetle obecnie obowiązujących przepisów nie koniecznie uda się ta powtórka z historii.
CYTAT(signaal @ nie, 14 sie 2011 - 12:44)

Problem przetargu da się łatwo rozwiązać legalnie: po pierwsze KZK GOP dokładnie sprawdzi czy konsorcjum spełnia wszystkie wymagania zapisane w SIWZ (nie wierzę żeby spełniało), po drugie, jeżeli konsorcjum nawet wygra to przegrani w przetargu czyli PKM Sosnowiec dokładnie sprawdzi co konsorcjum dostarczyło (ma takie prawo) i KZK GOP przejmie się tym co wyjdzie w wyniku sprawdzenia, po trzecie KZK GOP rzuci na linie, które będzie obsługiwało konsorcjum wszystkie swoje referaty kontroli i wykorzysta to co ów kontrole napiszą.
Rozdzielmy tu 2 odrębne sprawy:
Co to formalnego odrzucenia oferty to nie jest to takie proste. (jeśli konsorcjum nie popełniło jakiś głupich błędów). Wiadomo ze konsorcjum (najprawdopodobniej Sebzda,Nowak, Transgor, Aska) nie będą miały problemu ze spełnieniem wymagań dotyczących doświadczenia, licencji, ubezpieczeń itp. gdyż od lat zajmują się przewozami na zlecenie KZK GOP. A co do taboru to przewoźnik nie musi go fizycznie posiadać lecz tylko złożyć zobowiązanie innej firmy do jego dostarczenia. Plotka głosi iż takiego zobowiązania dostarczył PKM Świerklaniec i MPK Kielce. Ile w tym prawdy to nie wiem, oferty nie widziałem.
Inna sprawa jest kontrolowanie poczynań konsorcjum po ewentualnej wygranej. No tutaj KZK GOP ma szeroki wachlarz możliwości włącznie z rozwiązaniem umowy. Problem tylko w tym iż KZK GOP nie często sięga po takie narzędzia. Moze tym razem bedzie inaczej?
bzenek
Fri, 26 Aug 2011 - 18:08
No i podobnież PKM Sosnowiec wygrał jednak przetarg na pakiet będziński. A na dodatek PKM Sosnowiec ma przejąć linię 814. Tak więc zostajemy w KZK
Podobnież zrobiono strasznie trzepanie i kontrolowanie papierów u "prywaciarzy". Zupełnie przypadkowo oczywiście
Najgorsze jest to, że w będzińskiej komunikacji nie jest problemem tabor ale głupkowaty rozkład jazdy.
I tu na żadną poprawę się nie zanosi.
pozdrawiam
Fri, 26 Aug 2011 - 19:22
No robi się coraz ciekawiej

. Sebzda dosyć ze wykluczony z przetargu na pakiet będziński to jeszcze stracił większość swoich dotychczasowych linii. Jeśli chodzi o Zagłębie to wylatuje z 814, 813, 154. Oczywiście owe linie teraz z wolnej reki będzie obsługiwał jedyny słuszny przewoźnik tylko ciekawe czym? Jeśli chodzi o tabor krotki to nawet są jakieś nadwyżki ale przegubów już teraz nie starcza!
PS Ciekawe czy jak sie Sebzda poskarży to zabiorą mu reszte linii? Oczywiście od pewnego czasu Sebzda był jednym z najgorszych przewoźników w GOP lecz dokładanie kolejnych linii PKM tez chyba nie jest świetnym pomysłem.
xMarcinx
Fri, 26 Aug 2011 - 20:03
Nareszcie będzie można jeździć 814
Kamil_
Fri, 26 Aug 2011 - 23:52
Zimą nie narzekałem na tabor, którym linia 814 była obsługiwana. Chyba, że zamiast przeguba przyjechał krótki bus... Wtedy to tragedia. Natomiast latem to nie dało się jechac busami na lini 814...
tomasz30i
Sun, 28 Aug 2011 - 13:18
napiszcie mi prosze kto przejmie linie wspomniane po pup czeladz z tego co przeczytalem golonog bierze 814 a co z reszta czekam na odpowiedz
bzenek
Mon, 29 Aug 2011 - 10:34
CYTAT(pozdrawiam @ pią, 26 sie 2011 - 19:22)

Oczywiście od pewnego czasu Sebzda był jednym z najgorszych przewoźników w GOP lecz dokładanie kolejnych linii PKM tez chyba nie jest świetnym pomysłem.
Ech szkoda patrzeć na upadek tej firmy
Kiedyś ewidentny lider w regionie:
- pierwsze używane MANy sprowadzone po komunizmie;
- pierwsze NOWE niskopodłogowe volvo;
- pierwsze (używane) przegubowe niskie podłogi w GOP.
W PKMach nawet się o tym wtedy nie śniło.
Lui
Mon, 29 Aug 2011 - 16:38
CYTAT(tomasz30i @ nie, 28 sie 2011 - 13:18)

napiszcie mi prosze kto przejmie linie wspomniane po pup czeladz z tego co przeczytalem golonog bierze 814 a co z reszta czekam na odpowiedz
Gołonóg bierze 814 i 140.
tomasz30i
Mon, 29 Aug 2011 - 18:53
czy to jest pewne na 100% a co z reszta lini sebzy 637 634 809 154 813
frubel
Mon, 29 Aug 2011 - 21:49
Napiszcie mi proszę ile plus minus linia 84 "łapie" opóźnienia poprzez objazd przez Kazimierz G. w stronę Centrum.
Wg rozkładu na przystanku aleja Róż 84 jest o 6.23 a przesiadkę na 807 mam planowo 6.29 z tego samego przystanku.....czy zdążę na niego???????
z góry dzięki za info.
Sebastian22
Tue, 30 Aug 2011 - 00:27
a od kiedy te linie z PUPu maja przejsc pod PKM?
Lui
Tue, 30 Aug 2011 - 15:15
CYTAT(tomasz30i @ pon, 29 sie 2011 - 18:53)

czy to jest pewne na 100% a co z reszta lini sebzy 637 634 809 154 813
154 i 813 mają trafić do oddziału w Zagórzu. Na linię 634 przetarg jest ważny do 2012 roku, więc zostaje w Czeladzi, a co z resztą lini nie wiem.
CYTAT(Sebastian22 @ wto, 30 sie 2011 - 00:27)

a od kiedy te linie z PUPu maja przejsc pod PKM?
1 września wyjadą już w barwach PKM'u.
pozdrawiam
Wed, 31 Aug 2011 - 00:36
Sebzda szuka w internecie kupca na wszystkie swoje autobusy i cala zajezdnie oraz informuje o zakończeniu działalności. Ciekawe kto obsłuży 140, 634, 637 i 809 ??? PKM S-c w obecnej sytuacji nie posiada wystarczającej liczby autobusów wiec ja osobiście obstawiam IREX/Meteor.
bzenek
Wed, 31 Aug 2011 - 09:28
CYTAT(pozdrawiam @ śro, 31 sie 2011 - 00:36)

Sebzda szuka w internecie kupca na wszystkie swoje autobusy i cala zajezdnie oraz informuje o zakończeniu działalności. Ciekawe kto obsłuży 140, 634, 637 i 809 ??? PKM S-c w obecnej sytuacji nie posiada wystarczającej liczby autobusów wiec ja osobiście obstawiam IREX/Meteor.
Hmm... czyli nie trzeba ustawiać przetargu pod PKM Sosnowiec.
Pojawia się okazja na zrobienie uczciwego przetargu pod same nowe niskopodłogowe autobusy z klimatyzacją.
PS. Wiem, wiem - słońce mi zaszkodziło.
Sebastian22
Thu, 01 Sep 2011 - 18:53
dzis co zauwazylem to PKMowego "gniota" na 814 a na 140 nadal pomykalo jakies MANidlo z PUPy
tomasz30i
Thu, 01 Sep 2011 - 19:32
tez to widzialem kaiegos mana na 140 to chyba byla pomylka ze pkm sosnowiec przejal 140 ale sprawa jest jeszcze 634 637 809 co z tymi liniami bedzie jeszcze znalazlem ze sebza stracil juz 22 663 664 665
Padziu
Thu, 01 Sep 2011 - 19:48
637 po 18 z centrum też jeszcze jechał Niebieski, czyli PUP'owski wiec to chyba tylko 814 przeszło do PKM
Kamil_
Thu, 01 Sep 2011 - 20:55
I na lini 814 jeżdżą w większości Ikarusy. Dziękuję, postoję.
Leszek
Thu, 01 Sep 2011 - 21:12
Ja w ogóle mam wrażenie, że PKM Sosnowiec do DG pcha najgorsze złomy - nawet po Będzinie jeżdżą lepsze...
Bartek
Thu, 01 Sep 2011 - 21:18
CYTAT(Leszek @ czw, 01 wrz 2011 - 20:12)

Ja w ogóle mam wrażenie, że PKM Sosnowiec do DG pcha najgorsze złomy - nawet po Będzinie jeżdżą lepsze...
Skoro prezydent miasta sobie na to pozwala to nic lepszego nie będzie jeździć. Ostatnio PKM Sosnowiec kupił sporo krótkich mercedesów citaro i większość jeździ z Będzina do m.in Katowic. Nie mówiąc już o przegubach, nowych u nas nie ma, wszystkie to stare Ikarusy.
Leszek
Thu, 01 Sep 2011 - 21:54
No właśnie wczoraj kilka citaro widziałem w Będzinie, a potem w DG wlokłem się za kopcącym jelczem, aż musiałem nawiew zamknąć
signaal
Fri, 02 Sep 2011 - 01:37
Śląskie linie stracił na pewno (na wszystkich dzisiaj jeździli nowi przewoźnicy). W Zagłębiu, trzeba przyznać, zamiana na 814 wyszła świetnie tzn. udowodniła, że zawsze może być gorzej.
Co do polityki sprzętowej PKM Sosnowiec - skoro naszemu samorządowi to wisi to zarządowi PKM tym bardziej -
http://pkm.home.pl/bip/index.php?k=struktura
Michael_SA
Fri, 02 Sep 2011 - 13:22
Taką właśnie PKM ma politykę i logikę a raczej jej brak. Wczoraj na lini 175 w str. Podwarpia po 10 rano puścili krótkiego 12m Solarisa był taki załadowany że chaczył przodem o kostkę na przystankach a na kilku większych wybojach również tyłem o asfalt. Tak jakby trudno było przewidzieć że to 1września i wszyscy będą o tej wracali z rozpoczęcia roku. Natomiast po 22 i 23 jadą zawsze przeguby. Gdzie tu logika??
Lui
Fri, 02 Sep 2011 - 15:12
140 miało przejść do oddziału w Dąbrowie, ale Sebzdzie nie zabrali na razie tej linii. Trafił natomiast 813.
pozdrawiam
Fri, 02 Sep 2011 - 19:09
Jeśli chodzi o linie 634,140,637 i 809 to PUP tam jeździ bo go nikt z tych linii nie wyrzucał. Nie zmienia to jednak faktu iż Sebzda wyprzedaje autobusy i szuka nabywcy na zajezdnie a to raczej nie wróży ze ma ochotę dalej zajmować się działalnością przewozowa
Prosty
Fri, 02 Sep 2011 - 21:29
na obsługę 634 nie narzekam już od dawien dawna, jak dla mnie może zostać nawet i przez następne kilka lat w rękach Sebzdy, ale niestety pewnie ktoś ją sobie weźmie i sytuacja się pogorszy.
bzenek
Sat, 03 Sep 2011 - 09:40
CYTAT(Leszek @ czw, 01 wrz 2011 - 21:12)

Ja w ogóle mam wrażenie, że PKM Sosnowiec do DG pcha najgorsze złomy - nawet po Będzinie jeżdżą lepsze...
To jest właśnie efekt ogłaszania przetargów pod bieżący stan posiadania PKMu.
Akurat jak był przetarg na linie dąbrowskie to PKM miał złomy. Więc wymagano złomy.
Teraz kupił trochę Mercedesów to się zrobiło przetarg na Będzin z wymaganiem Mercedesów.
Kolejny przetarg na linie dąbrowskie będzie gdzieś w 2014. Może PKM coś dokupi ?
Leszek
Sat, 03 Sep 2011 - 15:33
Albo to co ma zacznie się rozpadać i znowu dostaniemy trupy...
tomasz30i
Sat, 03 Sep 2011 - 18:48
panie prezydencie dabrowy gorniczej czy nie moglyby sie znalezc jakies pieniadze na zakup nowych autobusow tylko dla dabrowy gorniczej przeciez my z zagorza dostajemy tylko same trupy a oni dla siebie zostawiaja solarisy no i teraz zakupione niedawno mercedesy prosze sie zastanowic co z tym zrobic
signaal
Sat, 03 Sep 2011 - 19:39
CYTAT(tomasz30i @ sob, 03 wrz 2011 - 18:48)

panie prezydencie dabrowy gorniczej czy nie moglyby sie znalezc jakies pieniadze na zakup nowych autobusow tylko dla dabrowy gorniczej przeciez my z zagorza dostajemy tylko same trupy a oni dla siebie zostawiaja solarisy no i teraz zakupione niedawno mercedesy prosze sie zastanowic co z tym zrobic
Mówimy o prezydencie, który tak walczył o interesy Dąbrowy, że nocne połączenie z Katowicami musieli sobie sami mieszkańcy wywalczyć?
tomasz30i
Sun, 04 Sep 2011 - 20:01
no ok ale chcecie nadal patzrec jak przez miasto przejezdzaja autobusy ikarusy dymiace trzaskajace sie przeciez napewno znalazla by sie jakas kasa na zakup nowych autobnusow bez udzialu pkm sosnowiec moze nawet dostalibysmy jakas dotacje z uni europejskiej a wspomniane ikarusy poszlyby na zlom gdzie jest ich miejsce zobaczcie na pkm katowice i ostatnie zakupy 25 nowych mercedesow citaro 15 mercedesow citaro dlugich i 10 mercedesow krotkich pozazdroscic tylko
GMA
Mon, 05 Sep 2011 - 11:07
CYTAT(tomasz30i @ nie, 04 wrz 2011 - 20:01)

no ok ale chcecie nadal patzrec jak przez miasto przejezdzaja autobusy ikarusy dymiace trzaskajace sie przeciez napewno znalazla by sie jakas kasa na zakup nowych autobnusow bez udzialu pkm sosnowiec moze nawet dostalibysmy jakas dotacje z uni europejskiej a wspomniane ikarusy poszlyby na zlom gdzie jest ich miejsce zobaczcie na pkm katowice i ostatnie zakupy 25 nowych mercedesow citaro 15 mercedesow citaro dlugich i 10 mercedesow krotkich pozazdroscic tylko
PKM zakupił ostatnio ponad 20 Mercedesów Citaro a ma być ponad 30 z czego żaden nie trafił/trafi do Dąbrowy. Co prawda podesłali kilka solarisów w zamian które i tak głównie jeżdżą po Będzinie i kilka starych Jelczy.Podobno powodem tego jest fakt, że władze Dąbrowy nie chciały się dołożyć do tego zakupu. Też mnie to dziwi, że władze Dąbrowy kompletnie nie reagują na fakt olewania linii dąbrowskich przez PKM, przecież te Jelcze i Ikarusy wieczne nie będą a te ciągłe remonty i naprawy w końcu nie wystarczą, trzeba by chyba w końcu jakoś zareagować i wcale nie myślę tu o pompowaniu milionów w PKM, bo im i tak wiecznie będzie za mało.
szer
Mon, 05 Sep 2011 - 11:18
Ale co Wy się dziwicie? Kto wykłada kasę ten ma autobusy. Normalne. Przecież Sosnowiec nie będzie nam sponsorował autobusów. Jak miasto nie weźmie się za siebie i nie wyłoży większej kasy to tak zawsze będzie.
pawcio1978
Mon, 05 Sep 2011 - 16:41
Fdzd:
Nasz PKM w DG podlega pod Sosnowiec. A jesli nie myle sie to Prezydent DG jest w jakies Radzie czy Zarzadzie KZKGOP
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.