Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
vacu
Taka ciekawostka którędy idą trendy wink.gif : http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2...ska,299214.html
Tam się opłaca, bez dwóch zdań smile2.gif
Zibar
Miałem o tym pisać. Takie rozwiązanie funkcjonowało we Władywostoku, ale to było jeszcze w latach dziewięćdziesiątych i nie wiem czy do dziś istnieje. Jeszcze gdzieś włączyli taxi do sysenu transportu publicznego na bilety ogólnej komunikacji. Ciekawe czy to przetrwa i będzie funkcjonowało?
Kamil_
CYTAT(Zibar @ czw, 10 sty 2013 - 22:01) *
Miałem o tym pisać. Takie rozwiązanie funkcjonowało we Władywostoku, ale to było jeszcze w latach dziewięćdziesiątych i nie wiem czy do dziś istnieje. Jeszcze gdzieś włączyli taxi do sysenu transportu publicznego na bilety ogólnej komunikacji. Ciekawe czy to przetrwa i będzie funkcjonowało?


W Makau, jednak o tym było na Demotywatorach, a że nie chce mi się sprawdzać, więc sceptycznie podchodzę to prawdziwości tegoż faktu.
signaal
Jak byłem młodszy to w związku z tym, że miałem czas a nie miałem pieniędzy zafundowałem sobie przejazd ze Szczecina do Dąbrowy i z Koszalina do Dąbrowy pociągiem osobowym. Było to w czasach kiedy pospieszny był po prostu o połowę droższy od osobowego. Dało się acz zajęło każdorazowo dobę z kawałkiem.
Tak samo jest z możliwościami miesięcznego w KZK GOP/MZKP i samochodu. Owszem, można dojechać na bilecie sieciowym z Tucznawy do Krupskiego Młyna tylko, że jest to możliwość czysto hipotetyczna. Poza miłośnikami komunikacji miejskiej nikt na takie przejazd się nie zdecyduje. Podobnie jak w wydaniu autobusowym niemożliwy jest codzienny dojazd na trasie DG - Bytom, DG - Piekary Śląskie, DG - Tychy, DG - Wojkowice, DG - Ruda Śląska itd. itp W weekendy i po 21-22 dramat zaczyna się nawet na liniach łączących Dąbrowy z najbliższą okolicą.
Opłacalność bezpłatnej komunikacji miejskiej... Znam kilka osób, które mają bezpłatny przejazd w KZK GOP/MZKP a mimo to korzystają z samochodu. Powody? Powyżej.
Zibar
CYTAT
W Makau, jednak o tym było na Demotywatorach, a że nie chce mi się sprawdzać, więc sceptycznie podchodzę to prawdziwości tegoż faktu.


Ta informacja jest na wielu portalach m. innymi na RP snf (51).gif, ale tak jak pisałem to jest na małym obszarze i nie wiadomo czy się przyjmie. Lokalni samorządowcy są jednak optymistami, a już samo podjęcie takiej próby mówi wiele o sposobie myślenia tu i tam. U nas nie da się nawet jednej linii pod UM przestawić czy choćby pod Szpital Wojewódzki, nie wspominając już o takich karkołomnych połączeniach jak pisze @signaal.
Kamil_
CYTAT(Zibar @ pią, 11 sty 2013 - 07:34) *
CYTAT
W Makau, jednak o tym było na Demotywatorach, a że nie chce mi się sprawdzać, więc sceptycznie podchodzę to prawdziwości tegoż faktu.


Ta informacja jest na wielu portalach m. innymi na RP snf (51).gif , ale tak jak pisałem to jest na małym obszarze i nie wiadomo czy się przyjmie. Lokalni samorządowcy są jednak optymistami, a już samo podjęcie takiej próby mówi wiele o sposobie myślenia tu i tam. U nas nie da się nawet jednej linii pod UM przestawić czy choćby pod Szpital Wojewódzki, nie wspominając już o takich karkołomnych połączeniach jak pisze @signaal.


O trotylu też RP pisała wink.gif

A tak poważnie, to dzięki. Ja spotkałem się z tą informacją tylko na Demotywatorach a nigdzie indziej nie rzuciła mi się w oczy.
Grzegorz-dg
Teraz po tej podwyżce co będzie 1 marca to chyba cieszą się właściciele detki bo przejazd do Katowic z Dąbrowy będzie kosztował w kzk gop 4,80 a detką 2,5 lub kolejami sląskimi za 3 zł bilet ważny dwie godziny .Czytałem gdzieś swego czasu na internecie że Prezydent Zbigniew Podraza oraz urzędnicy z wydziału drogownictwa są wielkimi przeciwnikami lini D i że najchętniej by jej nie przedłużyli koncesji na dalszą działalność bo to konkurencja dla kzk gop.
pozdrawiam
CYTAT(Grzegorz-dg @ pią, 11 sty 2013 - 17:33) *
Teraz po tej podwyżce co będzie 1 marca to chyba cieszą się właściciele detki bo przejazd do Katowic z Dąbrowy będzie kosztował w kzk gop 4,80 a detką 2,5 lub kolejami sląskimi za 3 zł bilet ważny dwie godziny .Czytałem gdzieś swego czasu na internecie że Prezydent Zbigniew Podraza oraz urzędnicy z wydziału drogownictwa są wielkimi przeciwnikami lini D i że najchętniej by jej nie przedłużyli koncesji na dalszą działalność bo to konkurencja dla kzk gop.
Tak a jakie źródło??? W internecie to można rożne bzdury poczytać. UM to jest raczej zainteresowany wpłacaniem jak najmniej do KZK GOP a likwidacja D wymusiłoby zwiększenie pracy przewozowej i większe opłaty do KZK GOP.
CYTAT(vacu @ czw, 10 sty 2013 - 19:35) *
Taka ciekawostka którędy idą trendy wink.gif : http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2...ska,299214.htmlTam się opłaca, bez dwóch zdań smile2.gif
Mam wrażenie w komunikacji miejskiej interesuje was tylko cena biletu i sprzeczanie się czy samochód lepszy czy autobus. Przepraszam ale trochę mnie to śmieszy. To znaczy ze co chcecie mieć system w którym zawsze autobusem będzie szybciej taniej niż samochodem. To jakaś utopia i ciekawe kto ma za to zapłacić. Cena biletu a koszt komunikacji to są 2 rożne sprawy ale tu nikt tego nie zauważa . Sama cena jest tylko narzędziem do kontrolowania popytu. Prawda jest taka ze tańsze bilety wcale nie oznaczają ze będziecie mniej płacić za komunikacje. Resztę zapłacicie ze swoich podatków. Tutaj tez rozczaruje fanów 4 kolek: czy jeździcie komunikacja miejska czy nie i tak codziennie za nią płacicie.
juar_78


To jest oczywista oczywistość, z której nic nie wynika, bo każdy z nas, a palacze, kierowcy i amatorzy alkoholu w szczególności, płaci na wszystko. Fani komunikacji miejskiej, którzy bardzo odżegnują się od samochodów, dla odmiany (muszę ich rozczarować) płacą na drogi, z których korzystają fani aut.
vacu
CYTAT(pozdrawiam @ sob, 12 sty 2013 - 14:04) *
Mam wrażenie w komunikacji miejskiej interesuje was tylko cena biletu i sprzeczanie się czy samochód lepszy czy autobus. Przepraszam ale trochę mnie to śmieszy. To znaczy ze co chcecie mieć system w którym zawsze autobusem będzie szybciej taniej niż samochodem. To jakaś utopia i ciekawe kto ma za to zapłacić. Cena biletu a koszt komunikacji to są 2 rożne sprawy ale tu nikt tego nie zauważa . Sama cena jest tylko narzędziem do kontrolowania popytu. Prawda jest taka ze tańsze bilety wcale nie oznaczają ze będziecie mniej płacić za komunikacje. Resztę zapłacicie ze swoich podatków. Tutaj tez rozczaruje fanów 4 kolek: czy jeździcie komunikacja miejska czy nie i tak codziennie za nią płacicie.

@pozdrawiam - albo szybciej albo taniej. Tak się reklamuje komunikację zbiorową - jest szybciej (bo zmniejszamy ruch samochodowy, korki są mniejsze) i taniej (tu chyba nietrzeba tłumaczyć). A jest duuużo wolniej i w wielu przypadkach (jak mój) wcale nie taniej. Więc co ma mnie przekonać? No jeszcze jest argument "ekologia" ale dopóki Chiny i USA nie zaczną ograniczać emisji zanieczyszczeń to ten argument mam w tyle.
Widzisz ja sobie doskonale zdaję sprawę, że płacę za km w podatkach, tak samo mieszkańcy Tallina płacą, tyle, że ja jeszcze muszę dopłacić do drogiego biletu a oni nie. To jak z drogami, raz płacę w podatkach a drugi raz na bramce. Ponieważ nie wyobrażam sobie utrzymania km wyłącznie z biletów to rozwiązanie z Tallina wydaje się rozsądne, płacę raz tylko za to samo więc i łatwiej to rozliczyć a i zachęta by korzystać jest nieporównywalnie większa.
pozdrawiam
CYTAT(vacu @ sob, 12 sty 2013 - 13:08) *
CYTAT(pozdrawiam @ sob, 12 sty 2013 - 14:04) *
Mam wrażenie w komunikacji miejskiej interesuje was tylko cena biletu i sprzeczanie się czy samochód lepszy czy autobus. Przepraszam ale trochę mnie to śmieszy. To znaczy ze co chcecie mieć system w którym zawsze autobusem będzie szybciej taniej niż samochodem. To jakaś utopia i ciekawe kto ma za to zapłacić. Cena biletu a koszt komunikacji to są 2 rożne sprawy ale tu nikt tego nie zauważa . Sama cena jest tylko narzędziem do kontrolowania popytu. Prawda jest taka ze tańsze bilety wcale nie oznaczają ze będziecie mniej płacić za komunikacje. Resztę zapłacicie ze swoich podatków. Tutaj tez rozczaruje fanów 4 kolek: czy jeździcie komunikacja miejska czy nie i tak codziennie za nią płacicie.

@pozdrawiam - albo szybciej albo taniej. Tak się reklamuje komunikację zbiorową - jest szybciej (bo zmniejszamy ruch samochodowy, korki są mniejsze) i taniej (tu chyba nietrzeba tłumaczyć). A jest duuużo wolniej i w wielu przypadkach (jak mój) wcale nie taniej. Więc co ma mnie przekonać? No jeszcze jest argument "ekologia" ale dopóki Chiny i USA nie zaczną ograniczać emisji zanieczyszczeń to ten argument mam w tyle.
Widzisz ja sobie doskonale zdaję sprawę, że płacę za km w podatkach, tak samo mieszkańcy Tallina płacą, tyle, że ja jeszcze muszę dopłacić do drogiego biletu a oni nie. To jak z drogami, raz płacę w podatkach a drugi raz na bramce. Ponieważ nie wyobrażam sobie utrzymania km wyłącznie z biletów to rozwiązanie z Tallina wydaje się rozsądne, płacę raz tylko za to samo więc i łatwiej to rozliczyć a i zachęta by korzystać jest nieporównywalnie większa.


Ja wcale nie chce Ciebie przekonywać do autobusu. Komunikacja miejska przy obecnych nakładach nie może być dla wszystkich i jasne jak drut ze to się Tobie nie opłaca. Dlatego nie rozumie całej tej dyskusji.

Ale za to nie zgadzam się z druga częścią twojej wypowiedzi. Przecież taki statystyczny mieszkaniec Tallina i tak pewnie wydaje dużo więcej niż ludzie w GOP(sumując bilet i podatki). A ze system w Tallinie jest prostszy to zacytuje "oczywista oczywistość". Ale najpierw trzeba na to znaleźć pieniądze. A w GOP nie ważne czy to forum, czy w mediach, czy w RM temat zastępczy: cenna biletów. Prawda jest taka ze jak nie przeznaczy się dodatkowych środków na KM to nie będzie lepiej. I moim zdaniem o tym powinno się dyskutować. Problem czy wziąć pieniądze z podatków czy z biletów jest całkowicie drugorzędny. I przypominam ze KZK GOP to nie twór który ma na celu popularyzować komunikacje miejska. Jego głównym celem jest organizacja komunikacji za jak najmniej pieniędzy. I za to zarząd jest rozliczany a nie za to czy wam się podoba czy nie. Obecna podwyżka raczej nie zwiększy dochodów związku ale za to wygasi popyt i można będzie wyciąć parę kursów. A to da oszczędności... i znowu będzie "sukces".

Ja rozumiem ze wam się nie podoba wiele rzeczy, ale dyskusje o tym ze gdzieś w Polsce to bilet jest tańszy nie maja żadnego sensu. Społeczeństwo powinno naciskać na władze miejskie i prezydenta Podrazę i wymóc zwiększenie nakładów na komunikacje. Proste. A później to możemy sobie dyskutować po ile maja być bilety i ile autobusów ma jeździć do szpitala górniczego.
vacu
CYTAT(pozdrawiam @ sob, 12 sty 2013 - 16:28) *
Ja wcale nie chce Ciebie przekonywać do autobusu. Komunikacja miejska przy obecnych nakładach nie może być dla wszystkich i jasne jak drut ze to się Tobie nie opłaca. Dlatego nie rozumie całej tej dyskusji.

Ale za to nie zgadzam się z druga częścią twojej wypowiedzi. Przecież taki statystyczny mieszkaniec Tallina i tak pewnie wydaje dużo więcej niż ludzie w GOP(sumując bilet i podatki). A ze system w Tallinie jest prostszy to zacytuje "oczywista oczywistość". Ale najpierw trzeba na to znaleźć pieniądze. A w GOP nie ważne czy to forum, czy w mediach, czy w RM temat zastępczy: cenna biletów. Prawda jest taka ze jak nie przeznaczy się dodatkowych środków na KM to nie będzie lepiej. I moim zdaniem o tym powinno się dyskutować. Problem czy wziąć pieniądze z podatków czy z biletów jest całkowicie drugorzędny. I przypominam ze KZK GOP to nie twór który ma na celu popularyzować komunikacje miejska. Jego głównym celem jest organizacja komunikacji za jak najmniej pieniędzy. I za to zarząd jest rozliczany a nie za to czy wam się podoba czy nie. Obecna podwyżka raczej nie zwiększy dochodów związku ale za to wygasi popyt i można będzie wyciąć parę kursów. A to da oszczędności... i znowu będzie "sukces".

Ja rozumiem ze wam się nie podoba wiele rzeczy, ale dyskusje o tym ze gdzieś w Polsce to bilet jest tańszy nie maja żadnego sensu. Społeczeństwo powinno naciskać na władze miejskie i prezydenta Podrazę i wymóc zwiększenie nakładów na komunikacje. Proste. A później to możemy sobie dyskutować po ile maja być bilety i ile autobusów ma jeździć do szpitala górniczego.

Z pierwszą częścią z kolei ja się zgadzam - nakłady muszą być większe jeżeli ma się podnieść jakość. Natomiast nie zgadzam się, że cena biletów to problem drugorzędny. Nie ma bowiem sensu inwestować w KM jeżeli pies z kulawą nogą nie będzie z niej korzystać. Aby zaś było więcej chętnych do skorzystania muszą być zachęty - w Tallinie postanowiono, że wszyscy się będą zrzucać na KM (bo sfinansują ją z podatków) ale przejazdy są gratis i mnie się to podoba, bo na KM będziemy łożyć tak czy siak więc lepiej dać więcej ale mieć pewność, że autobusy się zapełnią.
Jeszcze coś - może jednak lepiej jest tak jak jest, w tym chorym kraju instytucje państwowe potrafią "przejeść" nieskończoną ilość pieniędzy, coś czuję, że ile by Podraza na KM nie dał to my poprawy jakości i tak byśmy nie odczuli, ew. prezes by odczuł w nowej limuzynie albo inni pracownicy na szkoleniu w Tajlandii sad.gif
juar_78
Ceny biletów. Ostatnie posty zasadniczo nie były o tym, że obniżenie cen biletów znacząco zwiększyłoby ilość pasażerów komunikacji miejskiej, lecz że ceny już obowiązujące (a tym bardziej kolejne podwyżki) mogą skłaniać nie małe chyba grupy osób do tego, aby przesiąść się z komunikacji miejskiej do samochodów. Przynajmniej ja do tego odnosiłem się.
pozdrawiam
CYTAT
Z pierwszą częścią z kolei ja się zgadzam - nakłady muszą być większe jeżeli ma się podnieść jakość. Natomiast nie zgadzam się, że cena biletów to problem drugorzędny. Nie ma bowiem sensu inwestować w KM jeżeli pies z kulawą nogą nie będzie z niej korzystać. Aby zaś było więcej chętnych do skorzystania muszą być zachęty - w Tallinie postanowiono, że wszyscy się będą zrzucać na KM (bo sfinansują ją z podatków) ale przejazdy są gratis i mnie się to podoba, bo na KM będziemy łożyć tak czy siak więc lepiej dać więcej ale mieć pewność, że autobusy się zapełnią.
Jeszcze coś - może jednak lepiej jest tak jak jest, w tym chorym kraju instytucje państwowe potrafią "przejeść" nieskończoną ilość pieniędzy, coś czuję, że ile by Podraza na KM nie dał to my poprawy jakości i tak byśmy nie odczuli, ew. prezes by odczuł w nowej limuzynie albo inni pracownicy na szkoleniu w Tajlandii sad.gif


Napisałem w taki sposób o cenie biletu gdyż zawsze można szybko dokonać zmian w ofercie dostosowując ja do potrzeb. Ja tylko nie rozumiem jak KZK GOP ma obniżać ceny biletów i zachęcać ludzi do jeżdżenia KM jeśli są poważne problemy z finansowaniem jego zadań. Miasta maja długi wobec KZK GOP do tego co parę miesięcy w coraz to nowym mieście zaczyna się cyrk z wychodzeniem ze związku.

PS Ten chory kraj jest dokładnie tak samo chory jak każdy inny w UE tylko trochę biedniejszy. Z tym tylko zastrzeżeniem ze na pewno nikt na świecie tak nie narzeka jak my Polacy :-)
Grzegorz-dg
Oszczędności związek by mógł zacząć od siebie duża liczba urzędników ,spore wydatki na administracje itp.Tak samo dziwi mnie fakt po co aż tyle środków finansowych związek wydaje na kartę SKUP -ŚLĄSKA KARTA USŁUG PUBLICZNYCH około 200 ml zł fakt jest dofinansowanie z UE czy to jest aż tak potrzebne. Co innego system dynamicznej informacji pasazerskiej bo to jest bardziej przydatne i mniej kosztowne.Trzeba też sobie zdać sprawę z tego że KM nigdy nie będzie dochodowa jest kilka tego przyczyn dużo osób jezdzi bez biletu bezdomni,bezrobotni osoby o niskich dochodach i tzw zwykli gapowicze którzy nie chcą placić za bilet to też np w jakimś stopniu uszczupla dochody kzk gop .A co do zwiększonych składek z budżetu gminy to Dąbrowa i tak już sporo wpłaca do związku.
Grzegorz-dg
A teraz mam pytanie trochę inne do was obecnie spółka Tramwaje Śląskie prowadzi lub będzie kompleksową modernizację infrastruktury tramwajowej min wymiana torów na terenie miast Katowice,Sosnowiec Zabrze ,Chorzów i Bytom a miasto Dąbrowa Górnicza się nie znalazło się w planach inwestycyjnych czy my mamy aż tak dobre tory że nie trzeba ich wymieniać,remontować bo ja w to niewierze.Prezydent Zbigniew Podraza zasiada w KZK GOP jako przewodniczący zgromadzenia gmin członkowskich, i nie zadbał o to by w Dąbrowie Tramwaje Śląskie rozpoczęły remonty torowisk inne miasta będą miały wyremontowane tory a w Dąbrowie dalsza degradacja infrastruktury tramwajowej.A przecież tramwaje mają przyszłość w naszym mieście jest to środek transportu ekologiczny nie stoi w korkach ,szybki .Faktem jest że w Dąbrowie sieć tramwajowa pokrywa się na równi z autobusową ale to nie znaczy że mamy marginalizowani być przez tramwaje śląskie w kwestii remontów torów.A czy wy może wiecie dlaczego tak jest ,jakie są tego przyczyny a może będą jakieś remonty torów w 2013 roku.Dla mnie przykładem gminy inwestującej i dbającej o tramwaje jest Kraków.
signaal
CYTAT(pozdrawiam @ sob, 12 sty 2013 - 15:28) *
CYTAT(vacu @ sob, 12 sty 2013 - 13:08) *
CYTAT(pozdrawiam @ sob, 12 sty 2013 - 14:04) *
Mam wrażenie w komunikacji miejskiej interesuje was tylko cena biletu i sprzeczanie się czy samochód lepszy czy autobus. Przepraszam ale trochę mnie to śmieszy. To znaczy ze co chcecie mieć system w którym zawsze autobusem będzie szybciej taniej niż samochodem. To jakaś utopia i ciekawe kto ma za to zapłacić. Cena biletu a koszt komunikacji to są 2 rożne sprawy ale tu nikt tego nie zauważa . Sama cena jest tylko narzędziem do kontrolowania popytu. Prawda jest taka ze tańsze bilety wcale nie oznaczają ze będziecie mniej płacić za komunikacje. Resztę zapłacicie ze swoich podatków. Tutaj tez rozczaruje fanów 4 kolek: czy jeździcie komunikacja miejska czy nie i tak codziennie za nią płacicie.

@pozdrawiam - albo szybciej albo taniej. Tak się reklamuje komunikację zbiorową - jest szybciej (bo zmniejszamy ruch samochodowy, korki są mniejsze) i taniej (tu chyba nietrzeba tłumaczyć). A jest duuużo wolniej i w wielu przypadkach (jak mój) wcale nie taniej. Więc co ma mnie przekonać? No jeszcze jest argument "ekologia" ale dopóki Chiny i USA nie zaczną ograniczać emisji zanieczyszczeń to ten argument mam w tyle.
Widzisz ja sobie doskonale zdaję sprawę, że płacę za km w podatkach, tak samo mieszkańcy Tallina płacą, tyle, że ja jeszcze muszę dopłacić do drogiego biletu a oni nie. To jak z drogami, raz płacę w podatkach a drugi raz na bramce. Ponieważ nie wyobrażam sobie utrzymania km wyłącznie z biletów to rozwiązanie z Tallina wydaje się rozsądne, płacę raz tylko za to samo więc i łatwiej to rozliczyć a i zachęta by korzystać jest nieporównywalnie większa.


Ja wcale nie chce Ciebie przekonywać do autobusu. Komunikacja miejska przy obecnych nakładach nie może być dla wszystkich i jasne jak drut ze to się Tobie nie opłaca. Dlatego nie rozumie całej tej dyskusji.

Ale za to nie zgadzam się z druga częścią twojej wypowiedzi. Przecież taki statystyczny mieszkaniec Tallina i tak pewnie wydaje dużo więcej niż ludzie w GOP(sumując bilet i podatki). A ze system w Tallinie jest prostszy to zacytuje "oczywista oczywistość". Ale najpierw trzeba na to znaleźć pieniądze. A w GOP nie ważne czy to forum, czy w mediach, czy w RM temat zastępczy: cenna biletów. Prawda jest taka ze jak nie przeznaczy się dodatkowych środków na KM to nie będzie lepiej. I moim zdaniem o tym powinno się dyskutować. Problem czy wziąć pieniądze z podatków czy z biletów jest całkowicie drugorzędny. I przypominam ze KZK GOP to nie twór który ma na celu popularyzować komunikacje miejska. Jego głównym celem jest organizacja komunikacji za jak najmniej pieniędzy. I za to zarząd jest rozliczany a nie za to czy wam się podoba czy nie. Obecna podwyżka raczej nie zwiększy dochodów związku ale za to wygasi popyt i można będzie wyciąć parę kursów. A to da oszczędności... i znowu będzie "sukces".

Ja rozumiem ze wam się nie podoba wiele rzeczy, ale dyskusje o tym ze gdzieś w Polsce to bilet jest tańszy nie maja żadnego sensu.
CYTAT
Społeczeństwo powinno naciskać na władze miejskie i prezydenta Podrazę i wymóc zwiększenie nakładów na komunikacje.
Proste. A później to możemy sobie dyskutować po ile maja być bilety i ile autobusów ma jeździć do szpitala górniczego.

CYTAT
Jego głównym celem jest organizacja komunikacji za jak najmniej pieniędzy. I za to zarząd jest rozliczany a nie za to czy wam się podoba czy nie.

Za to wszelkie ZTM, ZDiTM, ZKM w Polsce maja to robić za jak największe pieniądze.
CYTAT
Społeczeństwo powinno naciskać na władze miejskie i prezydenta Podrazę i wymóc zwiększenie nakładów na komunikacje.

Akurat stosunki Dąbrowy Górniczej z KZK GOP można opisać tak:
- Romek - Zbyszek daj 45 milionów więcej
- Zbyszek - dla ciebie Romuś to bez kozery dam 50.

Założenie, że jak KZK GOP dostanie więcej pieniędzy to zrobi lepsza komunikację jest równie dobre jak założenie, że przekazanie każdemu mieszkańcowi Łącznej po 100000 złotych wyprowadzi go na prostą.
W czym te dodatkowe miliony mają pomóc np. w zmianie taryfy na bardziej czytelną (aktualna jest tak debilna, że KZK GOP musiał prosić własnego radcę prawnego o interpretację niektórych jej zapisów!!!)?
Grzegorz-dg
A ja ponawiam swoje pytanie dotyczące modernizacji przez Tramwaje Śląskie torowisk w Dąbrowie Górniczej nie będzie wyremontowane ani jeden kilometr torów a w takich miastach jak Katowice ,Sosnowiec Chorzów,Zabrze,Bytom są przewidziane remonty i modernizacja infrastruktury torowej i zakup nowych tramwajów w ramach projektu unijnego,ciekawe jakie były przyczyny że Dąbrowa Górnicza nie przystąpiła .do tego projektu przecież składkę do Kzk Gop wnosimy nie małą .Może któryś z urzędników z urzędu miejskiego się wypowie w tej sprawie tu na forum.
Leszek
Po pierwsze nie mieszaj składki na KZK GOP z Tramwajami Śląskim, to dwie różne rzeczy. Po drugie - z tego, co pamiętam Dąbrowa nie przystąpiła do modernizacji torowisk, tłumacząc to tym, że skoro Będzin się wypiął na tramwaje, to do nas i tak nic lepszego nie dojedzie...
sandwich
A dlaczego nie mieszać. Czyżby Tramwaje Śląskie wystąpiły z KZK-GOP?
Leszek
Naprawdę muszę tłumaczyć?
KZK GOP to organizator komunikacji, "kupuje" przejazdy od różnych firm, w tym od TŚ, które nie są członkiem KZK GOP, a firmą świadczącą dla nich usługi, tak jak PKM Sosnowiec, PKM Katowice, PKM Gliwice itd. Właścicielem TŚ jest 12 gmin, na terenie których tramwaje mają swoje linie (wyjątkiem jest właśnie Będzin).
Zibar
Może była to okazja do ominięcia Będzina i przy planowanej modernizacji torowisk w Sosnowcu i rozbudowie linii 15 zbudować łącznik przez Braci Mieroszewskich do al. Róż. Wtedy jazda tramwajem z centrum DG do centrum S-ca byłaby szybciutka. Tyle sci-fi a teraz moje pytanie o interaktywne tablice rozkładu jazdy na kluczowych przystankach. Miały działać już w zaszłym roku i jakoś cisza. Co z nimi?
Leszek
Najlepsze, na co obecnie możesz liczyć wink.gif
Bathurst
CYTAT(Zibar @ śro, 16 sty 2013 - 20:19) *
Tyle sci-fi a teraz moje pytanie o interaktywne tablice rozkładu jazdy na kluczowych przystankach. Miały działać już w zaszłym roku i jakoś cisza. Co z nimi?


tak faktycznie miały takie powstać do końca 2012 roku. Z tego co pamiętam to w DG wszystkie przystanki tramwajowe od Będzina do Centrum


Przetarg już dawno rozstrzygnięty 04.01.2012,natomiast od dnia podpisania umowy wyłoniona firma miała 15 miesięcy na montaż tablic - więc teoretycznie jeszcze mają czas.

http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1717
sandwich
CYTAT(Leszek @ śro, 16 sty 2013 - 22:10) *
Naprawdę muszę tłumaczyć?
KZK GOP to organizator komunikacji, "kupuje" przejazdy od różnych firm, w tym od TŚ, które nie są członkiem KZK GOP, a firmą świadczącą dla nich usługi, tak jak PKM Sosnowiec, PKM Katowice, PKM Gliwice itd. Właścicielem TŚ jest 12 gmin, na terenie których tramwaje mają swoje linie (wyjątkiem jest właśnie Będzin).



Oczywiście. A miasta płacą składki do KZK-GOP, z których opłacani są ci przewoźnicy(+wpływy z biletów).
Składka uzależnona jest pewnie od długości linii w danym mieście, w tym tramwajowych, więc tramwaje mają wpływ na to ile płacimy, a na te tramwaje g... dostajemy.
Grzegorz-dg
To z tego wynika że jeżeli Będzin nie przystąpił do modernizacji swojego torowiska bo nie ma udziałów akcjiTramwajów Śląskich to miasto Dąbrowa Górnicza zostało w tym wypadku poszkodowane bo u nas nię będzie remontów torów.Zobaczcie odcinek wyremontowany w 2008 roku od centrum do kładki jaki komfort jazdy tramwajem cicho , nie rzuca tramwajem na boki szkoda że na reszcie torowiska tak nie ma.A tramwaje które przejeżdżają przez nasze miasto i tak są remontowane bo są to stare 105N i upływ czasu zrobił swoje, i muszą je remontować bo stan techniczny uniemożliwiał by ich dalszą eksploatację.A jeżeli by wyremontowali tory to pózniej za rok dwa jak by wyremontowali tramwaje lub sprowadzą z zagranicy więcej Helmutów itp to by miały już wyremontowane torowisko.A tak będziemy mieć tramwaje odremontowane jezdżące po starym torowisku i komfort podróżowanie się poprawi w znikomym stopniu .Niestety Będzina tramwaje nie ominą na swojej drodze do naszego miasta.W 2011r radny rady miejskiej DG ZBIGNIEW ŁUKASIK na sejii rady miasta złożył interpelację o LIKWIDACJI TRAMWAJÓW w mieście ale spotkała się ona z krytycznym sprzeciwem radnych i prezydenta miasta i została na całe szczęście odrzucona od głosowania.Z ciekawości muszę zobaczyć ile my jako miasto mamy akcji Tramwajów Śląskich.
Leszek
4,90 %

http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/b...a-wlasnosciowa/
Grzegorz-dg
Dziękuję Leszku za podpowiedz myślałem ze mamy więcej tych akcji tramwajów śląskich może dlatego też takie nikłe remonty jak tak mało posiadamy udziałów.
Leszek
CYTAT(sandwich @ śro, 16 sty 2013 - 21:28) *
CYTAT(Leszek @ śro, 16 sty 2013 - 22:10) *
Naprawdę muszę tłumaczyć?
KZK GOP to organizator komunikacji, "kupuje" przejazdy od różnych firm, w tym od TŚ, które nie są członkiem KZK GOP, a firmą świadczącą dla nich usługi, tak jak PKM Sosnowiec, PKM Katowice, PKM Gliwice itd. Właścicielem TŚ jest 12 gmin, na terenie których tramwaje mają swoje linie (wyjątkiem jest właśnie Będzin).



Oczywiście. A miasta płacą składki do KZK-GOP, z których opłacani są ci przewoźnicy(+wpływy z biletów).
Składka uzależnona jest pewnie od długości linii w danym mieście, w tym tramwajowych, więc tramwaje mają wpływ na to ile płacimy, a na te tramwaje g... dostajemy.


To trochę tak, jakbyś się dziwił, że płacisz x tysięcy składki zdrowotnej rocznie, a Twoja przychodnia nie jest remontowana wink.gif
Zibar
CYTAT(Leszek @ śro, 16 sty 2013 - 21:34) *


Faktycznie nieszczególnie to wygląda, jakby je z jakiegoś złomu wyciągnęli lostit (4).gif lostit (4).gif ale ogólnie dopasowały się wzorniczo do zakupionego taboru tych kilkudziesięcioletnich wagonów unsure.gif
Bathurst
Na szczęście te brzydactwa służą do testowania paneli słonecznych. Ciekawe jak będą wyglądać docelowe wyświetlacze.
Sebastian22
CYTAT(Bathurst @ śro, 16 sty 2013 - 21:02) *
CYTAT(Zibar @ śro, 16 sty 2013 - 20:19) *
Tyle sci-fi a teraz moje pytanie o interaktywne tablice rozkładu jazdy na kluczowych przystankach. Miały działać już w zaszłym roku i jakoś cisza. Co z nimi?


tak faktycznie miały takie powstać do końca 2012 roku. Z tego co pamiętam to w DG wszystkie przystanki tramwajowe od Będzina do Centrum


Przetarg już dawno rozstrzygnięty 04.01.2012,natomiast od dnia podpisania umowy wyłoniona firma miała 15 miesięcy na montaż tablic - więc teoretycznie jeszcze mają czas.

http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1717

Tramwajowe? Na pewno nie, Chodzi tylko i wyłącznie o autobusy, wszystko jest określone w SIWZ...z tego co pamietam przesuniete bylo na 2013 wiec mysle ze wnet zacznie sie cos dziac
Bathurst
Racja - w specyfikacji wymienione są tylko linie autobusowe, przynajmniej w DG. Przystanki: Manhattan, Damel, Reden, Centrum.

BTW mogli Detki też w to włączyć wink.gif
Master
bardziej niz Damel przydałby sie Merkury, Mydlice lub centrum Golonoga. Duzo wiecej osob korzysta z tych przystanków.bardziej niz Damel przydałby sie Merkury, Mydlice lub centrum Golonoga. Duzo wiecej osob korzysta z tych przystanków.
Sebastian22
Gołonóg jest w SIWZ jako dodatkowy zgłoszony to moze będzie
syzio
Dziwilo mnie od samego poczatku, ze przystanek Mydice Szpital nie jest objety projektem. Damel zapewne jest z powodu bliskosci Urzedu Miasta...
Master
raczej ze swojego polozenia na glownej osi miasta cool.gif
syzio
CYTAT(Master @ nie, 27 sty 2013 - 23:24) *
raczej ze swojego polozenia na glownej osi miasta cool.gif

... a nie za obłożenie, niestety...
marcin.p
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739..._za_drogo_.html

K...a mać, czy podraza weźmie się wreszcie do roboty w tym całym kzk gop? Dlaczego ja mam płacić za przebudowę śmierdzących żulami Katowic?
Dave
Nie czarujmy, ale tramwaje w naszym mieście wcześniej czy później szlag trafi! I to chyba wcześniej niż później :/
Bathurst
Ciekawe. Tramwaje Śląskie chce się pozbyć nieruchomości w Będzinie. Jakaś restrukturyzacja się szykuje?

CYTAT
Tramwaje Śląskie S.A. w Chorzowie posiadają do zbycia nieruchomość gruntową częściowo zabudowaną, położoną w Będzinie przy ul. Piastowskiej w bezpośredniej bliskości drogi krajowej Warszawa-Katowice, stanowiącą własność Skarbu Państwa, w użytkowaniu wieczystym Spółki.



http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/1...i-w-bedzinie-3/
Bathurst
nie wiem czy to tutaj pasuje, ale rzecz dotyczy tramwajów

lostit (4).gif

CYTAT
Jaworzno: kolejne miasto z tramwajami
Wiz. Solaris
Już za kilka lat mieszkańcy Jaworzna będą mieli własna linię tramwajową. Szacuje się, że będzie z niej korzystać 5 mln mieszkańców rocznie.

– To bardzo dobry wynik jak na miasto wielkości Jaworzna – mówi o projekcie Tomasz Tosza, główny specjalista ds. Inwestycji Kluczowych w jaworzyńskim Urzędzie Miasta. – Według naszych wyliczeń z tramwaju będzie korzystać co piąty pasażer komunikacji miejskiej. Bardzo dokładnie przez nas sporządzone studium komunikacyjne wskazuje, że do tramwajów przesiądą się głównie ci jaworzanie, którzy obecnie podróżują własnym transportem – dodaje.

Plany budowy sieci tramwajowej w Jaworznie są bardzo konkretne. Wykonane zostało wspomniane już studium komunikacyjne, które wykazało zasadność budowy systemu. Na przełomie lipca i sierpnia 2013 roku urząd miasta ma zamiar ogłosić przetarg na wykonanie studium wykonalności. Natomiast dokładny projekt przedsięwzięcia oraz budowa linii ruszy dopiero w przyszłym roku, gdyż inwestycja ma być współfinansowana z funduszy unijnych w perspektywie na lata 2014-20.

Znany jest już ogólny przebieg dwutorowej linii. Ma ona połączyć osiedle Skałka z Dąbrową Narodową i przetnie centrum miasta. Na odcinku biegnącym przez osiedle Leopold będzie się rozdwajać i obiegać je z obu stron. Łączna długość linii wyniesie ok. 7,5km i będzie miała 17 przystanków dla tramwajów objeżdżających Leopold od strony południowo-zachodniej i 16 od północno-wschodniej. Zajezdnia dla tramwajów zostanie wybudowana na terenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Linie obsługiwać będzie 8 dwukierunkowych tramwajów kursujących co ok. 10 minut.

– Zastanawiamy się czy dla naszej linii nie byłyby odpowiedniejsze mniejsze pojazdy. Alstom ma w swojej ofercie kompaktowe tramwaje o długości 22 metrów. Jednak decyzja o wyborze taboru musi być podjęta bardzo rozważnie, żeby się nie okazało, że będą one za małe – zastanawia się Tomasz Tosza. Pojazdy Citadis Compact produkcji Alstomu te zostały stworzone z myślą o obsłudze ruchu tramwajowego właśnie w mniejszych miastach. W najbliższym czasie pierwsze sztuki tej serii trafią do powstającej linii w Aubagne w południowej Francji.

Jaworzański tramwaj nie będzie miał połączenia z systemem Tramwajów Śląskich. Mimo to Urząd Miasta nie odwraca się od możliwości przyszłej integracji swojej sieci z tramwajami z GOP i zarezerwował na ten cel odpowiedni teren.


http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12696...tramwajami.html
bzenek
CYTAT(Bathurst @ wto, 19 lut 2013 - 18:25) *
nie wiem czy to tutaj pasuje, ale rzecz dotyczy tramwajów

lostit (4).gif

A kiedyś mówili, że tramwaj ma sens kiedy przegubowe autobusy nie dają już rady wozić ludzi.

Taka sytuacja w Jaworznie nie występuje bo wszyscy mieszczą się w... busach. smile.gif

Przykład na to jak można bezmyślnie marnować unijne pieniadze. Mam nadzieję, że to nie przejdzie.
vacu
CYTAT(bzenek @ wto, 19 lut 2013 - 18:43) *
Przykład na to jak można bezmyślnie marnować unijne pieniadze. Mam nadzieję, że to nie przejdzie.

Heh bo to pierwsze zmarnowane unijne pieniądze :/

Szczerze mówiąc to już wolę tak marnować niż na strony www o kotach (nie znasz tematu to zapytaj google), bzdurne pseudoszkolenia prowadzone przez szwagra dyrektora urzędu albo idiotyczne dotacje dla mikrofirm, z których 1% może przetrzymuje dwa lata... Tak to przynajmniej coś po tym zostanie, potrzebne czy nie ale zostanie.
marcin.p
Lepsze tramwaje niż "nasz skup". A jak skup nie zadziała to wszyscy się na niego bzenku złożymy. Ale plus będzie taki, że na 90% doprowadzi on do rozpadu w pizdu kzk gop smile2.gif
Bathurst
obawiam się, że to nie takie proste.
Bartek
Heh widzę, że swoje teorie na temat komunikacji tramwajowej na bank opieracie na tym co wyprawia się w D.G. i innych miastach GOP. Proponuje przejechać się do miasta, gdzie tramwaje jeżdżą co parę minut, są czyste i jadą płynnie zostawiając w tyle busy np. Kraków, Poznań czy Warszawa.

Poza tym Jaworzno, gdzie ilość mieszkańców ok 95 tys. a w D.G. ponad 130 tys. i jeśli chodzi o inwestycje w komunikacje zbiorową to Jaworzno bije na łeb D.G. W Dąbrowie planów po prostu takich nie ma, już sam fakt zlania tematu modernizacji torów tramwajowych w ramach wielkiej modernizacji która rozpoczyna się w tym roku na terenie paru miast GOP pokazała tylko, że to miasto to jest praktycznie nie przyjazne dla mieszkańca i pora uciekać.
Bathurst
Kraków, Warszawa, Poznań to są metropolie a i tak wchodząc na fora, czy też przeglądając strony lokalne nie sposób nie zauważyć, że z tramwajami u nich pomimo rozbudowy sieci nie zawsze jest tak różowo. Absurdalne decyzje też się zdarzają wystarczy wygooglować. Gliwice zrezygnowały a Jaworzno chce budować - chyba jest różnica potencjału pomiędzy tymi miastami? To tak jakby np. Legnica albo Słupsk chciały zbudować tramwaj..
Bartek
Bathurst, hmm natomiast miasta GOP to nie jest metropolia? Wiesz, zamiast wchodzić na fora internetowe które pełne są wiecznie niezadowolonych ludzi proponuje przejechać się np. na 3 dni do Poznania, później 3 dni do Wawy czy Krakowa i przekonasz się że nasza komunikacja miejska to niestety trzeci świat i to dosłownie.

Dobra komunikacja miejska to podstawa całego ekosystemu urbanistycznego, to przy takich ciągach budowane są nowe osiedla, biurowce etc (dobry przykład to II linia metra w Wawie i istny boom inwestycyjny na Woli) czy też nowa linia tramwajowa w Częstochowie gdzie przy tej linii z tego co wiem, sprzedanych zostało parę działek pod inwestycje deweloperskie.

Zamiast kasę ładować w nowe autobusy, inwestować powinno się w tramwaje. Dobrym przykładem są tutaj miasta Austrii jak Linz, Graz czy Gmunden gdzie miasto liczy jeśli dobrze pamiętam 15 tys. i mają linię tramwajową smile2.gif Tak wiem przykład Austrii to zły przykład bo ich stać, natomiast nas nie stać na taki burdel komunikacyjny jaki obecnie mamy.
Bathurst
GOP to niestety nie jest metropolia, owszem ma prawie wszystko żeby nią być ale jeszcze długo nie będzie. Poza tym Bartek piszę o Jaworznie a myślę że można je potraktować oddzielnie - gdyby był w metropolii jak nazywasz GOP to pewnie w pierwszej kolejności zadbaliby o kontakt z jej centrum czyli Katowicami.
Ale co tam, ciekawe jest to że Kraków chce budować metro tzn że ten ich tramwaj chyba nie do końca wydolny będzie w przyszłości? Jak myślisz? W Poznaniu bywałem - nie mogę narzekać na tramwajkę ale w Warszawie to do metra nie potrafiłem wejść i biletu kupić a całkowicie intuicyjnie udało mi się to zrobić w Londynie, Pradze, Kijowie czy Chicago więc chyba jakiś głupszy od przeciętnej krajowej nie jestem ( ?).
W Krakowie spróbuj tramwajem do Nowej Huty dojechać z kawą bez wieczka :-)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.