:)
Tue, 17 Oct 2006 - 14:49
no niestety nie calkiem jednolite - gorny czerowny pasek jest calkiem gdzie indziej.
Te zolto - niebieskie to narazie tylko na jednej linii w GOPie a jak bedzie dalej to zobaczymy - jesli sie zdecyduja to zmiana potrwa wiele lat.
szkoda ze w Polsce autobusy sa malwane wlasciwie wedlug kilku schematow i zmieniaja sie tylko kolory. Na zachodzie np. w Niemczech mozna spotkac bardzo czesto zupelnie inne, oryginalne, w ktorych autobusy sie swietnie prezentuja. U nas brak wyobrazni a wkoncu od autobusow zalezy tez wizerunek miasta
syzio
Tue, 17 Oct 2006 - 15:35
Kto wie gdzie trafią te autobusy w DG (jakie zajezdnie) ???
:)
Tue, 17 Oct 2006 - 15:53
QUOTE(syzio @ Oct 17 2006, 03:35 PM)

Kto wie gdzie trafią te autobusy w DG (jakie zajezdnie) ???
te ktore byly przed Urzedem to juz dawno jezdza i sa z Golonoga
QUOTE

Wniosek tramwajowy
dziś
Zarząd KZK GOP przyjął uchwałę o wystąpieniu do Ministerstwa Skarbu Państwa o nieodpłatne przejęcie akcji Tramwajów Śląskich SA, które później trafić mają do 12 gmin (najwięcej dla Katowic - 25,1 proc.). Przekazanie akcji jest możliwe dzięki nowelizacji ustawy o komunalizacji przedsiębiorstw państwowych. Nie wiadomo jednak, czy resort przekaże 100 procent akcji, czy tylko 85.
(mit) - Dziennik Zachodni
kolejny kroczek, alez to sie wlecze
pozdrawiam
Wed, 18 Oct 2006 - 12:45
QUOTE
Maria Klimczyk
Dziennik Zachodni, 18.10.2006
Prezydent Bytomia już chce, by komunikację w mieście organizował KZK GOP.
Nie udało się władzom Bytomia opracować własnego systemu zarządzania komunikacją miejską. Gmina nie dogadała się ani z katowickim Komunalnym Związkiem Komunikacyjnym GOP, ani z tarnogórskim MZKP. A to dwaj najwięksi organizatorzy komunikacji w woj. śląskim, bez których nie sposób zapewnić obsługę autobusowych linii międzymiejskich.
I choć prezydent Bytomia zapewniał w czerwcu, że powrotu do KZK GOP nie będzie, wczoraj zmienił zdanie. - Nowe okoliczności skłaniają mnie do wystąpienia do Rady Miejskiej o wycofanie uchwały o wystąpieniu gminy z KZK GOP - tłumaczył wczoraj Krzysztof Wójcik na specjalnej konferencji.
Wójcik podał 3 przyczyny takiej decyzji: likwidację i upadłość PKM Bytom SA, które obsługiwało linie miejskie i międzymiejskie; 2) fiasko negocjacji z KZK GOP w sprawie obsługi połączeń zewnętrznych i wspólnego biletu na linie miejskie i międzymiejskie; 3) to, że nieobecność gminy w KZK GOP pozbawiłaby ją należytego wpływu na restrukturyzację spółki Tramwaje Śląskie, w której Bytom ma udziały.
Z takiego obrotu sprawy zadowolony jest KZK GOP. - Nas taka decyzja cieszy, bo jest dobra dla mieszkańców Bytomia, regionu i integracji komunikacji. Trzeba będzie ogłosić przetargi na obsługę linii, ale to nie jest problem. Skoro po upadku PKM zorganizowaliśmy komunikację zastępczą z dnia na dzień, to i tu sobie poradzimy - zapewnia Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP.
Przed wczorajszą konferencją Wójcika, Laura Klekocka, przewodnicząca Związku Zawodowego Konduktorów nieistniejącego już PKM Bytom, rozdawała dziennikarzom płyty DVD ze zobowiązaniami prezydenta Wójcika wobec konduktorów i PKM SA oraz zapisem dźwiękowym z negocjacji w KZK GOP. - Obiecywał nam, że po 1 stycznia będziemy mieć pracę, bo konduktorzy są potrzebni. A teraz co? - pyta Klekocka.
Przypomnijmy, że w wyniku konfliktu między KZK GOP a PKM Bytom pracę straciło ponad 540 osób. Kierowcy i mechanicy znaleźli zatrudnienie. Większość z ponad 215 konduktorów - nie.
No niesamowite :-)
Sebastian22
Sun, 22 Oct 2006 - 00:11
Nurtuje mnie pewna rzecz - mianowicie usytuawanie rozkładu jazdy na ww. przystanku. Na czas remontu tablica została przesunięta w stronę TAXI - myslalem ze jak przystanek zacznie funkcjonowac to rozkady wroca na swoje miejsce....niestety kazdy wie ze tak sie nie stalo - co gorsze, autobusy zatrzymuja sie na koncu gdzie dawniej stawaly tylko PKSy a ludzie stojacy podczas deszczu na przystanku musza biegnac spory kawalek do autobusu.Co o tym myslicie?
Moderator: post przeniesiony z innego tematu.
:)
Sun, 22 Oct 2006 - 11:17
to nie w tym problem. Problem tkwi w usytuowaniu wiat. Najpierw po stronie PKZ zbudowano nie tu gdzie trzeba a potem ten sam blad zrobiono po drugiej stronie
syzio
Sun, 22 Oct 2006 - 14:50
No niestety ludzie nie są nieomylni :). Ale co to za problem przesunąć tablice
pozdrawiam
Wed, 25 Oct 2006 - 16:44
www.wpk.katowice.pl:
QUOTE
Jak już wspominaliśmy przy okazji materiałów na temat wypożyczonych dwóch krakowskich wagonów 105Na Tramwaje Śląskie rozważały zakup większej ich ilości. Niedawno sfinalizowano formalności i rozpoczęły się dostawy - na Górny Śląsk dotarły już cztery kolejne niebieskie stopiątki.
W nocy 18/19 i 20/21 października przywieziono, a następnie rozładowano w zajezdni Zawodzie dwa 25-letnie wagony o krakowskich numerach 429 i 430. W nocy z 23/24 i 24/25 trwa transport kolejnych dwóch wagonów: 457 i 458 (również rocznik 1981). Oba te składy będą eksploatowane w zajezdni Stroszek.
Docelowo używanych stopiątek z MPK Kraków będzie 14. Przeznaczono dla nich zakres numeracji od 250 wzwyż (dotychczas nieużywany). Dotychczas dostarczone wagony otrzymają (lub już otrzymały) numery: 429+430 -> 252+253 oraz 457+458 -> 254+255.
Wśród tych 14 wagonów są również dwa, które od dwóch miesięcy jeżdżą już na liniach zajezdni Gliwice - 459 i 470, one jednak przejdą na stan Tramwajów Śląskich dopiero w maju przyszłego roku, po zakończeniu okresu wypożyczenia (otrzymają wówczas numery 256 i 259).
Jakie wagony trafią do GOPu i jakie otrzymają nowe numery będziemy podawać na bieżąco przy okazji kolejnych dostaw.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Michała Wojtaszka:

vacu
Wed, 25 Oct 2006 - 18:25
QUOTE(pozdrawiam @ Oct 25 2006, 04:44 PM)

...przywieziono, a następnie rozładowano w zajezdni Zawodzie dwa 25-letnie wagony o krakowskich numerach...
Ło jasny gwint, nowoczesność w domu i zagrodzie, nie ma co
pulsatilla1214
Wed, 25 Oct 2006 - 19:02
Można rzec, że Małopolska w ataku
Ppodobno w Unii Europejskiej generalny kierunek przemieszczania się tego typu "odpadów" to z zachodu na wschód, jak widać są wyjątki :)
vacu
Wed, 25 Oct 2006 - 19:35
Nie mogli chociaż "wytargać" gdzieś zmodernizowanych 105na, np. takich jak we Wrocławiu:

lub w Gdańsku:

nie mówiąc już o nowszym modelu 105 z Warszawy:

Od razu by się nastawienie do tramwajów zmieniło a tak to dziury łatają dziurami...
Hator
Wed, 25 Oct 2006 - 21:41
czy wy nei zauwazyliscie ze to wlasnie ta dumnie zapowiadana modernizacja taboru ???!!
Hator
Sun, 05 Nov 2006 - 20:43
tak sobie czasem przegladam forum dabrowskie gazety.pl - czesc ludzi poruszajac tam tematy wypowiada sie bardzo ogolnie i bez wiekszego zaglebiania sie w szczegoly - i to lubie bo czesto najprostsze pomysly to te najlepsze
no i wracajac do meritum - jest tam temat
JAK OCENIACIE KOMUNIKACJE MIEJSKAw ktorym w jednych z wypowiedzi ktos madrze napisal
Jak radzicie ; do kogo , do jakiej instytucji należy zgłaszac nasze uwagi i
zastrzeżenia - a może jakiś radny coś by poradził?
my przeciez gadu gadu, ze niby to tamto a powiedzcie - czy wogole ktos z kzkgop, lub ktos z UM zajmujacy sie komunikacja to czyta?! N I E. Wiec jaki jest sens dyskutowac by tylko nabijac posty ? Od przyszlej kadencji RM musimy rozpoczac jako taką wspolprace miedzy nami a rada miejska - i to nie tylko z zakresu komunikacji. Wstepnie chocby wysylajac maile, zapraszajac na forum... bedac poprostu upartym az wkoncu nas tez sie poslucha. Mam dosc, gdy decyduje sie za nas, kompletnie nic nie wiedzac o drazniacych nas sprawach.
Co Wy na to?
pozdr
pozdrawiam
Fri, 10 Nov 2006 - 17:26
QUOTE
Mirosław Cichy
TVP3 Katowice, 09.11.2006
Dwanaście gmin za kilka tygodni stanie się formalnymi właścicielami spółki Tramwaje Śląskie. Decyzję o przekazaniu akcji spółki samorządom podjął minister skarbu. Tym sposobem teraz to władze gmin będą odpowiedzialne za stan taboru i torowisk na ich terenie.
Niestety gminy przejmą akcje razem z... długami. To był ostatni dzwonek dla Tramwajów Śląskich. Wagony, torowiska, pantografy i przystanki są w tragicznym stanie i wymagają szybkich remontów. Ale na to spółka nie ma pieniędzy.
Minister skarbu podjął decyzję o przekazaniu akcji spółki gminom. Zadłużoną na prawie 20 mln zł spółkę trzeba jednak przejąć z... długami. Gminy deklarują, że chcą inwestować, a nie spłacać stare długi.
Hator
Sun, 12 Nov 2006 - 01:03
w pt bodajze na telegazecie 3 bylo info ze dnia dzisiejszego w siedzibie kzkgop ministerstwo ma przekazac akcje wladzom kzkgop w celu dalszej "dystrybucji"
PS Akcje musimy wziasc z dlugami - czy tego chcemy czy nie - inaczej tramwaje padna (ministerstwo napewno same by nie oddluzylo... jak zrobilo to w przypadku kopaln)
PS 2 spolka TŚ starala sie o pieniadze z agencji restrukturyzacji - czy ktos wie co z tym wnioskiem dalej sie dzieje?
:)
Sun, 12 Nov 2006 - 12:08
dobrze ze watek zostal przeniesiony do "nasze miasto". Sam juz o tym myslalem bo nie dotyczyl on za bardzo wladz KZK
Sebastian22
Sun, 12 Nov 2006 - 16:18
Wracając do krakowskich 105tek - interesuje sie troche tematyką tramwajów i mialem okazje jechać tymi "stozłomkami" i powiem wam ze sa one w lepszym stanie niz nasze 15-letnie. Nie chodzi mi tylko o wnętrze - lepiej zadbane ale takze o elementy czysto techniczne. W tym roku trafi do nas 14 wagonów z Krakowa - ale z tego co wiem zaden nie trafi do Będzina a tym samym nie zobaczymy "niebieskiego"w DG. (chyba ze nauke jazdy) . W 2007 roku MPK Krakow zamierza pozbyć sie ok.80 wozów 105Na (oni kupują GT6 i N8S z Niemiec - na ansze torowiska zbyt delikatne) i wiekszosc z nich trafi pewno do nas. Mam nadzieje ze po przejeciu tych akcji przez miasta - zacznie sie wymiana torowiska bo bez tego szkoda nawet kupowac nowy sprzet. Wg. mnie u nas sprawdzily by sie uzywane Tatry z Berlina (Szczecin kupuje) kilka fotek:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-90633.htmlhttp://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-90365.htmlhttp://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-90437.htmlDodam ze te Tatry maja 20 lat ale mialy kilka lat temu remont generalny.....
bzenek
Sun, 12 Nov 2006 - 17:48
QUOTE(Sebastian22 @ Nov 12 2006, 06:18 PM)

Wracając do krakowskich 105tek (..) mialem okazje jechać tymi "stozłomkami" i powiem wam ze sa one w lepszym stanie niz nasze 15-letnie. Nie chodzi mi tylko o wnętrze - lepiej zadbane ale takze o elementy czysto techniczne.
Nie ma co ukrywać przyczyny. Po prostu w krakowskim MPK kultura techniczna jest na dużo wyższym poziomie niż w naszych rodzimych przedsiębiorstwach. Przez 5 lat intensywnie korzystałem z tamtejszej komunikacji i sporo się naoglądałem. Autobusy i tramwaje są myte codziennie, gumy w przegubach Ikarusa regularnie wymieniane, okna da się otwierać/zamykać, przez dach nie leje się woda, zniszczone elementy wnętrza wymienia się na bieżąco, żadnych sztucznych kwiatków i zasłonek w kabinach kierowców, niesprawny wóz nie wyjeżdża z zajezdni, itd. itp. Wystarczy spojrzeć jak ślicznie położony jest lakier na krakowskich 105-kach. Nie takie ordynarne "odwal się" jak na wagonach z Będzina.
Niestety w 2006 roku TŚ i PKM Sosnowiec ciągle kontynuują tradycję socjalistycznego robolizmu. Najlepszym przykładem efektów tej konsekwentnej polityki w PKM Sosnowiec jest Solaris SU15 o numerze bocznym 073 (często na linii 807). Od roku dykta zamiast szyby w oknie, poręcze naprawiane chyba 10kilowym młotem, a brud taki, że aż strach. Za to sztuczne kwiotki w kabinie już są.
QUOTE(Sebastian22 @ Nov 12 2006, 06:18 PM)

W 2007 roku MPK Krakow zamierza pozbyć sie ok.80 wozów 105Na
Powodzenie MPK Kraków jest największym szczęściem jakie mogło spotkać Tramwaje Śląskie

QUOTE(Sebastian22 @ Nov 12 2006, 06:18 PM)

Wg. mnie u nas sprawdzily by sie uzywane Tatry z Berlina
Ja mam obawy z wyżej wymienionych przyczyn. Czy przyjmie się u nas wóz, którego nie da się naprawić 10 kilowym młotem ? Czynnik ludzki uznałbym w tej sytuacji za decydujący.
pulsatilla1214
Sun, 12 Nov 2006 - 17:57
Pewnie też wiesz @bzenek, że Kraków w ostatnim czasie właściwie od nowa ukladał tory na wielu kilometrach torowisk - w tej chwili chyba ma najnowocześniejsze linie tramwajowe w kraju. Jedynym minusem straszne utrudnienia w komunikacji w czasie wykonywania robót, mniej znający miasto łatwo sie gubili co gdzie i jak.
A u nas szyny chyba pamiętają Gierka i tramwajami rzuca tak, że można sobie zęby powybijać :)
bzenek
Sun, 12 Nov 2006 - 18:23
QUOTE(pulsatilla1214 @ Nov 12 2006, 07:57 PM)

Pewnie też wiesz @bzenek, że Kraków w ostatnim czasie właściwie od nowa ukladał tory na wielu kilometrach torowisk - w tej chwili chyba ma najnowocześniejsze linie tramwajowe w kraju.
Ano wiem. I te ostatnie czasy trwają tam od ponad 10 lat. Ale to jest efekt setek milionów złotych, które miasto Kraków wpompowało w komunikację miejską. Tych pieniędzy w GOP nie było i boję się, że nadal nie będzie chęci ich szukania.
Natomiast ja w powyższym poście zwracałem raczej uwagę na niskokosztowe lub nawet zupełnie darmowe działania, którymi można utrzymać stan techniczny i estetykę w pojazdach komunikacji. Ileż może kosztowac usunięcie wszystkich kwiatków, zasłonek, proporczyków z kabin kierowców ? Ile może kosztowac wymiana zepsutych żaróweczek lamp w autobusie ? Jak dużo kosztuje wymiana gumy na przegubie w Ikarusie ? Czy tak trudno wziąść wody z mydłem i umyć tablice kierunkowe ? Ileż może kosztwac szyba do Solarisa ?
QUOTE(pulsatilla1214 @ Nov 12 2006, 07:57 PM)

Jedynym minusem straszne utrudnienia w komunikacji w czasie wykonywania robót, mniej znający miasto łatwo sie gubili co gdzie i jak..
Ano widzisz. Tylko, że tam każda linia o zmienionej trasie jest wyraźnie oznakowana żółtymi tablicami, a każdym przystanku jest zaktualizowany rozkład (tez w żółtym kolorze). U nas jest z tym tragicznie.
Chociaż przy okazji bieżącej zmiany na linii 21 w tramwajach pojawiły się dodatkowe tablice "zmiana trasy". Co prawda tablice kierunkowe pozostały bez zmian ale i tak jest to prawdziwa rewolucja na skalę GOP. Jak widać powoli jakaś myśl toruje sobie drogę takze w umysłach urzędników KZK/TŚ.
pozdrawiam
Sun, 12 Nov 2006 - 18:44
Co do szyb to są one bardzo drogie. Niektóre z nich kosztują nawet kilka tysięcy zł. Kasownik dla porówania to koszt od 1000 do 2000 zł/szt. Oczywiście do reszty się całkowicie zgadzam.
Sebastian22
Sun, 12 Nov 2006 - 19:03
no macie racje - czekam tylko na jakiegos "krakusa" w DG....no i na wymiane torow - jak Talk wygra wybory moze wymeni torowisko:P
Mod: przypominam że mamy jeszcze ciszę do godziny 20.
:)
Tue, 14 Nov 2006 - 14:45
aktualny stan dostaw do PKM :)
300 SO 79967 Solaris U15 2006 25.08.2006 Gołonóg -
301 SO 79968 Solaris U15 2006 25.08.2006 Gołonóg -
302 SO 79969 Solaris U15 2006 25.08.2006 Gołonóg -
303 SO 80311 Jelcz M121I 2006 04.09.2006 Gołonóg -
304 SO 80312 Jelcz M121I 2006 04.09.2006 Gołonóg -
305 SO 80309 Jelcz M121I 2006 04.09.2006 Zagórze -
306 SO 80310 Jelcz M121I 2006 04.09.2006 Zagórze -
307 SO 80731 Solaris U15 2006 19.09.2006 Gołonóg -
308 SO 80733 Solaris U15 2006 18.09.2006 Gołonóg -
309 SO 80732 Solaris U15 2006 09.2006 Gołonóg -
310 SO 80981 Solaris U15 2006 28.09.2006 Gołonóg -
311 SO 80982 Solaris U15 2006 09.2006 Gołonóg -
312 SO 80983 Solaris U15 2006 25.09.2006 Gołonóg -
313 SO 81119 Jelcz M121I 2006 28.09.2006 Zagórze -
314 SO 81334 Jelcz M121I 2006 10.2006 Gołonóg -
315 SO 81335 Jelcz M121I 2006 05.10.2006 Gołonóg -
316 SO 82194 Jelcz M121I 2006 03.11.2006 Będzin -
317 SO 82195 Jelcz M121I 2006 03.11.2006 Będzin -
318 SO 82193 Jelcz M121I 2006 01.11.2006 Zagórze -
319 SO 82575 Solaris U15 2006 11.2006 Gołonóg -
320 SO 82574 Solaris U15 2006 11.2006 Zagórze -
321 SO 82575 Solaris U15 2006 11.2006 Zagórze -
322 SO 82573 Solaris U15 2006 11.2006 Zagórze -
data oznacza pierwszy wyjazd na linie
:)
Tue, 14 Nov 2006 - 15:00
QUOTE(bzenek @ Nov 12 2006, 06:23 PM)

Ileż może kosztowac usunięcie wszystkich kwiatków, zasłonek, proporczyków z kabin kierowców ?
jacy mieszkancy takie miasto i komunikacja. Znowu pasuje do tematu z Sosnowcem o mieszkancach Zaglebia
dziwie sie ze tego nikt nie zabroni. Najbardziej mnie denerwuja te ozdobniki w nowych nabytkach PKMu. Jakies naklejki, kolorowe folie na szyby w kabinie. Nie da sie bez tych folii zyc? Jesli musza jakies miec to moze naklejali by chociaz jednakowe czarne. Rozwalaja mnie tez rozne maskotki - w ktoryms Jelczu pierwszego dnia na trasie pojawila sie rozowa maskotka w kabinie. Za kilka dni mialem okazje jechac tym samym i byly juz 3 maskotki. Co za wioska

I tak upiekszaja wiekszosc kabin.
Do tego kierowcow denerwuja te zapowiedzi glosowa i chyba we wszystkich Jelczach sobie je wylaczaja.
QUOTE
Chociaż przy okazji bieżącej zmiany na linii 21 w tramwajach pojawiły się dodatkowe tablice "zmiana trasy". Co prawda tablice kierunkowe pozostały bez zmian ale i tak jest to prawdziwa rewolucja na skalę GOP. Jak widać powoli jakaś myśl toruje sobie drogę takze w umysłach urzędników KZK/TŚ.
ha tablice tez sie zmienily - sa pozaklejone tymczasowymi- niezbyt estetycznie ale pasuja do tramwajow slaskich
Sebastian22
Tue, 14 Nov 2006 - 15:36
Ostatnio też - jak zauważyliście znikneły kawadraty z numerem linii jeśli autobus niema wyświetlacza - teraz jest tylko jedna tablica kieunkowa wraz z numerem - wczoraj jechalem Ikarusem 280 #103 na 175 (super klimat - zapach stęchłych płyt paździezowych

) i niemial drugiej tablicy za szybą.
:)
Tue, 14 Nov 2006 - 15:37
QUOTE(Sebastian22 @ Nov 14 2006, 03:36 PM)

Ostatnio też - jak zauważyliście znikneły kawadraty z numerem linii jeśli autobus niema wyświetlacza - teraz jest tylko jedna tablica kieunkowa wraz z numerem
to juz dosc dawno - chyba z pol roku albo wiecej
Sebastian22
Wed, 15 Nov 2006 - 20:16
malo jezdze busami - czesciej kozystam z usług PKP PR

aach te piękne "kible" EN57...
:)
Thu, 16 Nov 2006 - 23:52
znowu mialem okazje jechac opisanym wczesniej Jelczem - doszly nowe bajery w kabinie - zostal np "przyozdobiony" fredzlami na lusterku :/ Do tego kierowca na full sluchal radia, tak ze basy byly odczuwalne w calym autobusie - to chyba niezbyt dozwolone
Sebastian22
Fri, 17 Nov 2006 - 16:31
QUOTE(:) @ Nov 16 2006, 11:52 PM)

znowu mialem okazje jechac opisanym wczesniej Jelczem - doszly nowe bajery w kabinie - zostal np "przyozdobiony" fredzlami na lusterku :/ Do tego kierowca na full sluchal radia, tak ze basy byly odczuwalne w calym autobusie - to chyba niezbyt dozwolone
Hehe niezly byl pewno efekt - zagluszal 'glosowa informacje pasazerska'?
mydliczek
Fri, 17 Nov 2006 - 16:42
ta głosowa informacja to i bez radia jest w jelczach do d... nie słychać i jeszcze coś skrzeczy. W Solarach jest za to spoko
:)
Fri, 17 Nov 2006 - 22:43
QUOTE(Sebastian22 @ Nov 17 2006, 04:31 PM)

Hehe niezly byl pewno efekt - zagluszal 'glosowa informacje pasazerska'?
nie wiem czemu akurat kierowcy Jelczow glowowa informacje wylaczaja. Podobno ich denerwuje. Wiec po co ona wogole? Wladze PKMu powinny sie takimi zajac.
vacu
Sat, 18 Nov 2006 - 12:06
Jeszcze jedna uwaga odnośnie czystości w busach - wczoraj jadąc nowym Solarisem do K-c zauważyłem, że większość szyb "zasyfiona jest" klejem pozostałym po - jak przypuszczam - plakatach wyborczych [lub. ew. jakichś regulaminach, ale tych na nowych busach chyba by nie zmieniano już].
Jest mi tylko smutno, że ludziom, którzy za to odpowiadają, nie przeszkadza, że nowe busy popadną w ruinę jeszcze szybciej niż stare Ikarusy i Jelcze. Przecież taki klej można w miarę łatwo usunąć a autobus dalej wyglądałby jak nowy a nie jak strup...
pulsatilla1214
Sat, 18 Nov 2006 - 14:15
Być może chcą wykorzystać resztki kleju do niecnych celów

Np. przykleić do niego jakieś frędzelki, fotosy-pornosy, proporczyki LKS Zad..pie lub coś w tym stylu...
Czyste szyby psują ich utrwalony przez lata światopogląd w temacie "jak powinien wyglądać autobus"

Przypomniało mi się obraźliwe powiedzenie pewnego Anglika na temat Polaków - " dać małpie zegarek..."
Sebastian22
Sat, 18 Nov 2006 - 23:20
wogole te plakaty byly co najmniej nie smaczne - czulem sie jak w nie jednej galerii (idiotow)
pozdrawiam
Sun, 19 Nov 2006 - 18:16
Nowy nabytek PUP/SED-BAZ:
Sebastian22
Sun, 19 Nov 2006 - 21:40
widzialem tego jelcza M121 - calkiem niezly, numer taborowy #103.Ciekawe kiedy zobaczymy go na jakiejś dąbrowskiej linii ktorych PUP u nas obsluguje sporo.....
pozdrawiam
Sun, 19 Nov 2006 - 23:54
QUOTE(Sebastian22 @ Nov 19 2006, 09:40 PM)

widzialem tego jelcza M121 - calkiem niezly, numer taborowy #103.Ciekawe kiedy zobaczymy go na jakiejś dąbrowskiej linii ktorych PUP u nas obsluguje sporo.....
Planowo takie 3 busy mają jeżdzić na linii 25, ale pewnie jakimś cudem kilka ray się u nas w DG pojawi.
:)
Mon, 20 Nov 2006 - 00:01
QUOTE(Sebastian22 @ Nov 19 2006, 09:40 PM)

widzialem tego jelcza M121 - calkiem niezly, numer taborowy #103.Ciekawe kiedy zobaczymy go na jakiejś dąbrowskiej linii ktorych PUP u nas obsluguje sporo.....
ciekawe czy on nie jest glownie przeznaczony na 25. Ma fajniejszy schemat malowania przodu od sosnowieckiego. Jest jeszcze chyba pare roznic
Sebastian22
Mon, 20 Nov 2006 - 22:40
co do malowania sosnowieckiego to strasznie mi sie nie podoba - pierwsze solary sa ohydne - te nowsze juz ille odcienie i troche lepiej ale nadal to nie to ....
pulsatilla1214
Wed, 22 Nov 2006 - 12:56
Oj nierealne z tym tramwajem

Chociaż... Można by wykorzystać infrastrukturę torów biegnących do siedziby kopalnii piasku - między Zieloną a Pogorią III biegną. Faktem, że obecne polączenie centrum z terenami rekreacyjnymi jest fatalne patrząc ze strony komunikacji miejskiej.
P.S.
Co do plaż nad wszystkimi Pogoriami - nad Pogorią II dawna plaża (w pd-zach rogu jeziora) zarosła już trzciną, poza tym zakaz kąpieli. Podobny zakaz na Pogorii IV

Zostają więc dwie - plaża nad PIII i ząbkowicka koło rybaczówki nad PI
:)
Wed, 22 Nov 2006 - 17:35
QUOTE
WPK
W nocy z 22/23 listopada 2006 r. w godz. 22:50 - 4:25 prowadzone będą prace związane z wymianą 72 mb szyny w łuku w Dąbrowie Górniczej Gołonogu przy ul. Kasprzaka (rejon przystanku Gołonóg Laski).
W czasie robót tramwaje kursować będą następująco:
- na linii 21 poc. 211 o godz. 22:58 i poc. 213 o godz. 23:26 oraz na linii 22 poc. 2201 o godz. 3:05 w kursach z Będzina dojadą tylko do przystanku Gołonóg Podstacja Pętla, skąd zawrócą z powrotem do Będzina.
Na trasie Gołonóg Podstacja - Tworzeń Huta Katowice (za linie 21 i 22) kursować będzie komunikacja zastępcza.
Zibar
Wed, 22 Nov 2006 - 18:20
QUOTE(pulsatilla1214 @ Nov 22 2006, 12:56 PM)

Oj nierealne z tym tramwajem

Chociaż... Możnaby wykorzystać infrastrukturę torów biegnących do siedziby kopalnii piasku - między Zieloną a Pogorią III biegną. Faktem, że obecne polączenie centrum z terenami rekreacyjnymi jest fatalne patrząc ze strony komunikacji miejskiej.
Eeee tam, realne jest jak najbardziej, tylko chęci współpracy brak. Poza tym już dawno temu (lata 80) była planowana linia tramwajowa z Mydlic, przez wiadukt na Konopnickiej (planowany) na Łęknice, więć można zmodyfikować ten projekt np. Puszczając linię Kościuszki obok CH -> Kolejowa - > wzdłuż torów PKP do CA i przez wiadukt na Łańcuckiego na Łęknice - > Piekło - P IV (ale marzyciel jestem

))) Wystarczyłby pojedyńczy tor z wahadłowo kursującymi tramwajkami. Może do tej koncepcji udałoby się pozyskac dundusze z UE i BOŚ.
syzio
Wed, 22 Nov 2006 - 18:25
QUOTE(Zibar @ Nov 22 2006, 06:20 PM)

Eeee tam, realne jest jak najbardziej, tylko chęci współpracy brak. Poza tym już dawno temu (lata 80) była planowana linia tramwajowa z Mydlic, przez wiadukt na Konopnickiej (planowany) na Łęknice, więć można zmodyfikować ten projekt np. Puszczając linię Kościuszki obok CH -> Kolejowa - > wzdłuż torów PKP do CA i przez wiadukt na Łańcuckiego na Łęknice - > Piekło - P IV (ale marzyciel jestem

))) Wystarczyłby pojedyńczy tor z wahadłowo kursującymi tramwajkami. Może do tej koncepcji udałoby się pozyskac dundusze z UE i BOŚ.
Chciałbym linie tramwajową z Mydlic. Ciekawe dlaczego nie ma? I coś mi się wydaje Zibar że się jej nie doczekamy

Ja proponowałbym linie:
Z np. Będzina przeciągnąć linie (Dworzec PKP) przez Dąbskiego skręt do Mireckiego i potem przyłączyć koło Lemira
Zibar
Wed, 22 Nov 2006 - 18:35
Nie tarć nadziei. transport publiczny w dużych aglomeracjach odżywa, koniunktura na rynku jest niezła, jeśli się utrzyma dłuższy czas, to kto wie

poza tym, kolejne podwyżki cen paliw są nieuniknione więc coraz więcej ludzi będzie korzystać z usług firm przewozwowych.
Zresztą sami dobrze wiemy, zę transpotr publiczny miałby się lepiej, gdyby lepiej był zarządzany (przykład linii prywatnych - które praktycznie z nieczego zbudowały zalążek komunikacji, która skutecznie konkuruje z PKM)
bzenek
Wed, 22 Nov 2006 - 19:03
QUOTE(syzio @ Nov 22 2006, 08:25 PM)

Chciałbym linie tramwajową z Mydlic.
I coś mi się wydaje Zibar że się jej nie doczekamy

Syzio, to się nazywa marzenie ściętej głowy. I faktycznie nigdy nie zostanie zrealizowane :)
Panowie Zibar, Syzio spójrzcie na ukształtowanie terenu między centrum Dąbrowy, Mydlicami i Centrum Będzina.
A później już z pomocą pulsatilla1214 zastanówcie się kto by tymi tramwajami jeździł.
Temat nowych linii tramwajowych jest fascynujący i można o nim podyskutować że hej. Ale proponowałbym przenieść tą dyskusję do wątku KZK GOP.
syzio
Wed, 22 Nov 2006 - 19:12
Przenoszę rozmowę

Na pytanie kto jeździłby tymi tramwajami? Odpowiadam. Wszyscy ponieważ
a) tramwaje częściej jeżdżą

nie śmierdzi
c) jest czysto.
Tramwaje na Mydlicach to była by b. dobra inwestycja
PS. ile kosztowałoby połączenie Mydlic liną tramwajową ?
Bartek
Wed, 22 Nov 2006 - 19:22
Mysle ze najpierw to niech oni sie oddluza, wyremontuja torowiska, wymienią tabor, a pozniej niech mysla o nowych trasach co i tak jak dla mnie w wykonaniu spolki tramwaje slaskie moze byc niezlym S-F.
Ostatnio jechalem 21 i balem sie czy dojade

Dziury w podlodze, drzwi sie nie domykaly nie mowiac juz o stanie krzesel czy szyb :/
pulsatilla1214
Wed, 22 Nov 2006 - 19:41
To doleję oliwy do ognia

:
Jakoś tramwaj faktycznie nie widzi mi się, natomiast coś w rodzaju kolejki wąskotorowej jak najbardziej

Na Pałukach jest taka linia dowożąca turystów ze Żnina do Biskupina, czynna wyłącznie w miesiącach letnich (bo kto by jeździł w pozostałych, nie?).
@bzenek - spójrz na 116 w wakacje - drzwi się nie domykają a wszyscy ściśnięci jak śledzie.
Ale najprostszym rozwiązaniem byłoby zwiększenie ilości kursów w wakacje, włączenie ciuchci dabrowskiej (tej dzięcięcej) w trasę Centrum - Zielona, Pogoria. Z dzieciakami wiele osób chętnie by się wybrało gdyby kursy były o regularnych godzinach w weekendy.
Zibar
Wed, 22 Nov 2006 - 20:08
No trzebaby przeprowadzić dokładne analizy (pozostawiam to specom), ale między Mydlicami, Centrum a Łeknicami pasażerów chyba by nie brakowało, zwłaszcza w obliczu powstającego CH. A po nowym torowiski mógłby jeździć taki zgrabny Cityrunner jak w Katowicach
syzio
Wed, 22 Nov 2006 - 21:19
Dzisiaj w centrum zauważyłem że rozdzielono tablice z rozkładem jazdy po stronie DH Centrum
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.