Bartek
Tue, 12 Sep 2006 - 15:31
Ogolnie to te nowe Solarisy co maja dwie oski z tylu to jak dla mnie totalna porazka. Dlaczego? Ano dlatego ze ostatnio prawie codziennie rano jezdze do Katowic do pracy. Jak przyjedzie Solaris i po wejsciu do niego odrazu smrud daje po nosie :roll: Do tego duszno jak w saunie, okno jak sie otworzy to nic nie daje bo sa one bardzo male. Poprostu totalna porazka

Zastanawia mnie dlaczego kierowcy nie wlaczaja klimatyzacji?
:)
Tue, 12 Sep 2006 - 16:25
QUOTE(Bartek)
Zastanawia mnie dlaczego kierowcy nie wlaczaja klimatyzacji?
bo jej nie ma :wink:
te nowe Solarisy maja chociaz wieksze otwierane okna
pozdrawiam
Tue, 12 Sep 2006 - 17:48
Ej Bartek autobus nie jest porażka tylko PKM. Za te pieniądze nic lepszego nie da się kupić. W MANach są jeszcze mniejsze okna. A w używkach zazwyczaj w ogóle ich nie ma. Czas zainwestować w klimatyzacje, ale to są dosyć duże koszty
Bartek
Tue, 12 Sep 2006 - 20:03
Skoro PKM kupilo busy bez klimatyzacji to juz nic nie chce mi sie pisac na temat ich zakupow. Kurde jak mozna bylo wywalic tyle kasy tak szczerze mowiac nic nie warte autobusy w naszch warunkach. Sa poprostu za male.
pozdrawiam
Wed, 13 Sep 2006 - 00:09
No niestety ceny przegubów z klimatyzacją siegają nawet 1.8 mln zł. A nasze solniczki kosztowały jedynie nieco ponad 1 mln zł za sztukę.
A mam pytanie: czy wolicie niskopodłogowe SU15 czy wysokopodłogowego przeguba. Cena taka sama
kwintosz
Wed, 13 Sep 2006 - 00:32
A mi gdzieś kiedyś o uszy obiło się, że już od jakiegoś czasu bodajże w Gdańsku kupując nowy tabor, wymaga się właśnie klimatyzacji. Tak więc wszystkie nowe autobusy tam posiadają własnie klimatyzacje. No ale gdzie tam nam do Gdańska.. na szczęście nie korzystam zbyt często z komunikacji miejskiej a już najmniej w lato. Chodź fajnie by było chodź chwile gdy na dworze jest 30 st. posiedzieć w przyjemniejszej temperaturze niż panująca na zewnątrz.
Co du SU15, to z tego co widziałem, przeznaczony jest on na mniej więcej taką samą liczbę pasażerów co Ikarusy, więc nie wiem dlaczego miałyby być za małe jak na nasze warunki. Na trasie bodajże 55 często widze Man-a takiego dużego, albo bynajmniej taki sie wydaje (to chyba używka z Niemiec?). Raz jechałem nim, czy lepszy.. nie wydaje mi się, szczególnie na naszych drogach wąskich, dziurawych, ciasnych zakrętach.
Mi się nowe Solariski podobają, napewno ładniejszcze od Maestro. Co do Ikarusów nie ma co porównywać bo to epoka w przód. Szkoda że to nie cały tabor zostanie wymieniony na nowe autobusy, miejmy nadzieje że i tak sytuacja ulegnie widocznej poprawie.
:)
Fri, 15 Sep 2006 - 23:04
i 3 kolejne U15 sa w Golonogu :)
czyli lacznie 6 nowych Solarisow i 2 Mastero w Golonogu, 2 Mastero w Zagorzu
Hator
Sat, 16 Sep 2006 - 21:44
SU 15 jest dobre - ale nie na trasy Katowice -> DG w godzinach szczytu (juz w przegubowych ikarusach jest ciasno a co dopiero w solniczkach)
PS Ten MAN z 55 jet taki sam jak MAN 814 - miejsca w brud - mozna by nawet w pilke pokopac (takie by sie przydaly na trasy "katowickie")
pozdr
pozdrawiam
Sun, 17 Sep 2006 - 16:07
Nadchodzi era niebiesko - żółtych autobusów?
No powiem wam, że jestem w szoku. Od kilku miesięcy widać coraz większe wymagania KZK GOP wobec przewoźników w nowych przetargach. Lecz ostatni przetarg to całkowita rewolucja. Do całkowitych nowości należy zaliczyć: podział zadania na obsługę danej w linii w dni robocze i wolne, zapis o 6 miesięcznym okresie, jaki przewoźnik ma na dostosowanie się do warunków przetargu oraz zapis o jednolitym wzorze malowania KZK GOP. Oczywiście jest też zapis o niskiej podłodze oraz wieku autobusu. Przewoźnik też nie może bez zgody KZKGOP zamieszczać reklam na autobusach.
Sam pomysł wspólnego malowania wydaje się być słuszny, ale z drugiej strony …. trochę szkoda różnorodności GOP. Oczywiście trudno mi powiedzieć w jakim tempie KZK GOP wymusi wspólne malowanie – raczej proponowałbym tu lata niż miesiące. Oczywiście o ile ktoś szybko nie zapomni o tym pomyśle.
A tu zamieszczam nowe wzory malowania (czekam na opinie):
http://bip.kzkgop.pl/siwz/146/siwz7ii.doc
http://bip.kzkgop.pl/siwz/146/siwz7i.doc
PS
Nastąpiła zmiana przebiegu linii 275. Autobus ten omija teraz „Centrum” Ząbkowic i jedzie ul Gospodarczą, Orła Białego, Roździeńskiego, Tworzeń do HK.
:)
Sun, 17 Sep 2006 - 16:35
:shock:
tez jestem w szoku
jestem za ujednoliceniem :!: Tylko czy akurat takie barwy - moze to dlatego ze sa to kolory wojewodztwa :?:
Ciekawy jestem jak bedzie prezentowal sie autobus w takich barwach. Na pewno mozna bylo wymyslic cos lepszego i bardziej oryginalnego.
Akurat Zaglebia to tak bardzo nie dotyczy - tu kroluje PKM Sosnowiec i PUP Czeladz ale na zachodzie naszej aglomeracji malowania sa paskudne - chodzi mi szczegolnie o tych mniejszych prywatnych przewoznikow (Nowak i inni

)ale i nie tylko (np w Ikarusy w poznanskich barwach itp), ktorzy sprowadzaja starocie z Niemiec, kazdy w innym malowaniu i tak zostaje. Nawet zostawiaja niemieckie reklamy....
Rewolucja to naklejki wreszcie nei na szybach :!:
PS. ciekawe do kiedy bedzie sie musial przestawic PKM Sosnowiec - tu ta specjalna umowa z KZKGOP z tymi dotacjami ale jak z przetargami... Nie zdazyli nawet dokonczyc obecnej zmiany barw...
kwintosz
Sun, 17 Sep 2006 - 16:51
I bardzo dobrze że KZK GOP zaostrza wymagania, tak powinno być, może w końcu zmieni się obraz komunikacji miejskiej i opinie o niej w naszym regionie. :roll: Dzięki takim działaniom powinien znacząco poprawić się standard usług, bo póki co to jest poprostu szkoda o tym pisać.
Nie jestem przekonany do pomysłu by całe KZK GOP obsługiwały autobusy jednego koloru. :? Jakoś tak dziwnie by to było a może to tylko tak mi się wydaje gdyż obecnie tych kolorów jest masa. Pozatym te kolory.. trudno ocenić jak to by wyglądało na autobusie.. Napewno byłoby.. żółto na ulicach.. :)
vacu
Sun, 17 Sep 2006 - 17:05
Pomysł ujednolicenia - super! To powinno być od zawsze tak prowadzone. Wydaje mi się, że dawniej tak było [te bardziej wiekowe autobusy były z reguły czerwone, rzadziej np. niebiesko-białe] a potem - nie wiadomo dlaczego - co autobus kupili to inny kolor. Tylko te kolory paskudne, ja bym został przy czerwonym albo czerwono-białym, ew. taka kolorystyka jak mają solarisy czyli stonowane kolory.
A tym co się wahają czy to dobry pomysł powiem, że np. w Gliwicach albo w Katowicach jest problem, bo linie obsługuje w tych miastach nie tylko KZK GOP. Teraz jest tak, że nawet miejscowy jak się śpieszy to może nie spojrzeć "czyj" to wóz, bo nie ma czasu szukać nalepek a co dopiero jak ktoś jest spoza regionu [mnie się zdarzało wsiadać w Gliwicach do tyskich lini]. Gdyby kolory były jednolite to nie byłoby z tym problemu.
pozdrawiam
Sun, 17 Sep 2006 - 20:18
QUOTE(Hator)
SU 15 jest dobre - ale nie na trasy Katowice -> DG w godzinach szczytu (juz w przegubowych ikarusach jest ciasno a co dopiero w solniczkach)
PS Ten MAN z 55 jet taki sam jak MAN 814 - miejsca w brud - mozna by nawet w pilke pokopac (takie by sie przydaly na trasy "katowickie")
Ja myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie ilości kursów a nie wprowadzanie przegubów. Jest pewna sprawa w ogóle nie brana pod uwagę, a mianowicie bezpieczeństwo. Na drogi ekspresowe nie powinny wyjeżdżać autobusy miejskie a już na pewno nie przegubowe. Po prostu te autobusy nie są przystosowane do poruszania się z dużymi prędkościami. Maksymalna prędkość dla autobusów przegubowych to 50 – 60 km/h. A powyżej tej prędkości autobusy stają się nieprzewidywalne. Ostatnio czytałem gdzieś w prasie fachowej, że eksperci wskazywali, że odcinek między Sosnowcem a Katowicami jest pod tym względem najbardziej niebezpieczny w Polsce.
A tutaj link na potwierdzenie jak trudno opanować autobus przegubowy:
http://www.ochevidec.tv/vid/1138989957.wmv
Hator
Sun, 17 Sep 2006 - 21:00
no moze i trudniej ale mysle ze to jeszcze nie jest az tak powazny problem. Przegubowce jezdza po ekspresowkach ho ho ho czasu i wiekszosc awarii jakie wystapily byly spowodowane stanem technicznym (a raczej wiekowoscia naszego taboru)
jestem gotow ryzykowac dalej w przegubie - najlepiej gdyby byly nowe :)
na zwiekszenie czestotliwosci przyjazdow/odjazdow nie liczylbym.
pozdr
kwintosz
Sun, 17 Sep 2006 - 21:50
Rozwiązaniem tego problemu myśle że powinna być zmiana rozkładu jazdy i to co mówi @pozdrawiam, częstsze kursy tych autobusów. Czy poprzez zmiane taboru na większy rozwiązał by się problem? nie jestem w stanie tego określić, bo myślę że do tego potrzebne by było przeprowadzenie jakichś obserwacji i statystyk. Ale napewno lepiej dla wszystkich byłoby gdyby podczas szczytu, wtedy gdy ludzi do K-c jeździ najwięcej, zostały wprowadzone częstsze kursy. Zresztą to nie jest tylko problem KZK GOP, dokładnie taka sama sytuacja jest z pociągami. W godzinach szczytu (6-9) pociągiem do Gliwic przez Katowice jedzie mnóstwo ludzi, czasem w DG ciężko jest znaleźć miejsce siedzące i trzeba stać np. do Sosnowca. Taka sytuacja kilkakrotnie w ciągu 3 lat mi się zdarzyła. Normalnym jest że w tych godzinach znajduje się miejsce podwójne dopiero po przejsciu kilku "przedziałów", z miejscem pojedynczym jest lepiej..
pozdrawiam
Sun, 17 Sep 2006 - 22:54
QUOTE(Hator)
no moze i trudniej ale mysle ze to jeszcze nie jest az tak powazny problem. Przegubowce jezdza po ekspresowkach ho ho ho czasu i wiekszosc awarii jakie wystapily byly spowodowane stanem technicznym (a raczej wiekowoscia naszego taboru)
jestem gotow ryzykowac dalej w przegubie - najlepiej gdyby byly nowe :)
na zwiekszenie czestotliwosci przyjazdow/odjazdow nie liczylbym.
No owszem jeźdzą 16,5 metrowe Ikarusy z centralnie położonym silnikiem i lekką przyczepą, które nieźle się sprawują w naszych warunkach. A jazda nowoczesnym przegubem to inna bajka. Przede wszystkim długość 18 – 18,75 metra może być problemem. Do tego silnik jest umiejscowiony z tyłu, przez co naczepa jest cięższa od członu A. Do tego człon B jest dużo dłuższy niż w Ikarusach, zazwyczaj jego długość jest równa długości członu A. Jeździ to dzięki skomplikowanemu układowi stabilizacji przegubu. W lato jest zazwyczaj wszystko dobrze, ale jak pojawia się mróz pojawiają się problemy. Dlatego warto się zastanowić jakie autobusy przydzielić na poszczególne linie.
http://www.infobus.com.pl/blog.php?id=186
:)
Fri, 22 Sep 2006 - 22:53
update dostaw :)
lacznie w DG jest juz 8 sztuk U15 (kolejna dojdzie na poczatku tyg) i 2 Mastero. W przyszlym tyg dojada kolejne 2 Mastero. Podobno w tym roku do DG ma oprocz tego przyjsc jeszcze jeden Solaris, natomiast w przyszlym jeszcze 10 Mastero i 3 ostatnie Solarisy.
Do tego w Zagorzu na razie sa 2 Mastero.
DG calkowicie pozbedzie sie najstarszych Jelczy M11 - zostana skasowane lub przejda do Bedzina.
Z dzisiejszej dostawy

w tle Ikarus do kasacji
http://www.zdjecia.kzgop.i365.pl/max/IMG-9...e32aeac4a70.jpg
A to juz kasowane dzieki nowym nabytkom: :)
http://www.zdjecia.kzgop.i365.pl/max/IMG-f...f075ce3b6db.jpg
http://www.zdjecia.kzgop.i365.pl/max/IMG-5...bc23d2bafeb.jpg
http://www.zdjecia.kzgop.i365.pl/max/IMG-0...05eff75a343.jpg
http://www.zdjecia.kzgop.i365.pl/max/IMG-5...94fbf27e81f.jpg
http://www.zdjecia.kzgop.i365.pl/max/IMG-9...6790ad0f94a.jpg
http://www.zdjecia.kzgop.i365.pl/max/IMG-6...d735ae1b3f8.jpg
pozdrawiam
Sat, 23 Sep 2006 - 11:58
No wszystko jest fajnie ale PKM już musi się ratować kredytem w wysokości 10 mln zł żeby mieć czym zapłacić za te busy. Mam nadzieje że z tej dotacji nie wyjdzie jakaś nowa afera.
pozdrawiam
Wed, 27 Sep 2006 - 01:49
Niebawem powinna mieć miejsce następna dostawa 12 sztuk SU15. Autobusy stoją już gotowe na parkingu w Bolechowie.
:)
Wed, 27 Sep 2006 - 11:51
QUOTE(' date='Sep 27 2006, 01:49 AM @ Sep 27 2006, 01:49 AM)

Niebawem powinna mieć miejsce następna dostawa 12 sztuk SU15. Autobusy stoją już gotowe na parkingu w Bolechowie.
no wlasnie spiesza sie - mzoe chca jak najwiecej dostarczyc z Euro3?
Ciekawe jak wyglada sytuacja z platnosciami - sukcesywnie w "ratach" w miare dostaw? Ciekawe wtedy czy PKMowi zalezy na szybkich dostawach czy jednak rozlozonych
Bolechow-fabryka
:)
Thu, 28 Sep 2006 - 18:05
wczoraj na sesji mialy byc glosowane zmainy w budzecie i wkoncu prezydent znalazl obiecane rok temu pieniadze dla PKM - mialy pojsc na zakup uzywanych. Nic dziwnego ze sie znalazly gdy wiekszosc inwestycji nie doczeka sie realizacji.
" zwiększając wydatki w zadaniach własnych gminy:
o kwotę 650.000,00 zł na pokrycie wydatków dotyczących
dofinansowania komunikacji miejskiej na rzecz KZK GOP"
no chyba ze to nie o to chodzi - tamto mialo byc dla PKM a tu o KZKGOP...
pozdrawiam
Fri, 29 Sep 2006 - 00:47
A w Zagórzu pojawiły się kolejne Mastera lub, jak kto woli Gnioty. Ale niestety nie znam szczegółów.
Do tego nasi kierowcy uczą się jeździć SU15. Z Bolechowa przyjechał nawet specjalny instruktor ze specjalnym sprzętem komputerowym, który mierzy wszystkie parametry podczas jazdy.
pozdrawiam
Sun, 01 Oct 2006 - 20:46
Coś bardzo ciekawego dzieje się w PUP/SED-BAZ. Mianowicie od dzisiaj firma ta przejęła obsługę linii 25. Do obsługi tej linii PUP miał kupić 2 lub 3 nowe autobusy (Vecto lub Mastero). Ale nowych autobusów nie widać, a czymś trzeba jeździć. A po ostatnich przejęciach nowych linii przez PUP, trochę krucho z taborem. Więc PUP poszedł na pożyczki do Meteora Jaworzno, który ma jeszcze gorszą sytuacje taborową. Do tego Meteor również pcha się do obsługi nowych linii jako podwykonawca PKM Tychy, któremu też brakuje autobusów.
Efektem tego jest nie za bardzo zrozumiała wymiana autobusów przez obydwie firmy. Dla przykładu powiem, że PUP wymienił swojego SU 12 na SU 12 z Meteora. Więc nie zdziwcie się jak zobaczycie coś w pomarańczowym malowaniu na liniach PUP. Na razie wymieniono parę sztuk autobusów a cały ten cyrk ma potrwać do 60 dni. A ja dalej nie wiem o co chodzi i czemu to ma służyć. Może za parę dni dotrę do celu tego zamieszania.
:)
Wed, 04 Oct 2006 - 10:28
update - kolejne 2 Mastero w Golonogu
lacznie w Golonogu - 9 SU15 i 4 Jelcze
mydliczek
Wed, 04 Oct 2006 - 23:37
nie wiem, ale chyba nie było wspominane, bo od jakiegoś czasu jest już przebudowywany dworzec autobusowy w Sosnowcu. Ogrodzili i stawiaję już jakąś konstrukcje. Może macie jakieś projekty jak to ma wygladać? A na dworcu w Będzinie trochę asfaltu nowego położyli.
pozdrawiam
Thu, 05 Oct 2006 - 02:01
Ja naprawdę nie czerpie przyjemności z krytykowania DZ, ale spać nie mogę widząc tak jednostronne i niewiarygodne teksty.
QUOTE
O zamianie tramwaju numer 25 na autobus pisaliśmy już wielokrotnie. Kurs został skrócony i autobusy kończą drogę w będzińskiej dzielnicy Koszelew. Wcześniej tramwaj zawracał na pętli, obok kopalni "Paryż" w Dąbrowie Górniczej.
Więcej przesiadek
Niektórzy pasażerowie mają z tego powodu trudności.
- Dojeżdżam codziennie do Dąbrowy Górniczej. Wcześniej wysiadałem na końcowym przystanku i na piechotę mogłem dojść do pracy. Teraz muszę się przesiadać. Ponadto autobus jedzie znacznie dłużej niż tramwaj, chociaż obiecywano nam, że będzie tak samo - mówi Piotr Krystecki z Wojkowic.
Zmiana trasy spowodowała też rzadsze kursy autobusu.
- Wcześniej tramwaj kursował co trzydzieści minut teraz autobus jeździ co czterdzieści, pięćdziesiąt minut - twierdzi pan Piotr.
Dodatkowo na wniosek będzińskich radnych wydłużono trasę autobusu. Jeździ także przez Ksawerę i Koszelew.
- To dziwne, bo przez te dzielnice autobus kursuje tylko w jedną stronę. Ja rozumiem, że tam też ludzie wysiadają, ale czemu to jest kosztem innych pasażerów? Czuję się oszukany, bo miałem bezpośredni dojazd, a teraz muszę się przesiadać. Często rozmawiałem w autobusie z innymi pasażerami i oni mieli podobne zdanie - podkreśla Piotr Krystecki.
Zmiana trasy nastąpiła na wniosek Urzędu Miejskiego w Będzinie.
- Uzasadniała to słaba komunikacja w tych dwóch dzielnicach. Mieliśmy wiele próśb od mieszkańców, żeby przebiegała tamtędy linia 25. Niestety, każda zmiana powoduje, że komuś to nie odpowiada, ale musimy brać pod uwagę interes większości pasażerów - wyjaśnia Alodia Ostroch rzeczniczka prasowa KZK GOP.
Będzie nowy kurs
Prawdopodobnie trasa autobusu nie ulegnie już zmianie. Mamy jednak także dobrą wiadomość dla pasażerów tej linii.
- Najprawdopodobniej już w połowie października zostanie przywrócony kurs około godziny czwartej rano. Dostawaliśmy wiele sygnałów, że jest bardzo potrzebny osobom dojeżdżającym do pracy, dlatego już wkrótce uruchomiony zostanie dodatkowy kurs - mówi Alodia Ostroch.
No niby wszystko fajnie, tylko kurs autobusu nie został skrócony tylko wydłużony. Autobus jeździ teraz przez centrum Będzina i Ksawerę, co jest wielkim ułatwieniem dla pasażerów. Do kopalni nie jeździ już autobus, bo woził tylko powietrze a wspomniany pan to chyba jedyny zainteresowany. Do tego nie wiem, jaki jest problem w przesiadce na Warpiu. Do tego według mojej wiedzy kursów autobusu jest podobna ilość, co kursów tramwaju. To, że zmodyfikowano rozkład jazdy nie znaczy, że autobus jeździ rzadziej. Oczywiście nic nie wspomniano, że teraz jeżdżą nowe niskopodłogowe autobusy zamiast ciągle psujących się wysokopodłogowych wagonów.
Oczywiście cały artykuł jest kierowany chyba do wielbicieli tramwajów. Tylko, że bezmyślna obrona tramwajów bez przytaczania jakichkolwiek faktów może im tylko zaszkodzić.
QUOTE
Wprowadzenie możliwości kontroli biletów przez kierowców miało być usprawnieniem i wyeliminowaniem gapowiczów. Okazuje się jednak, że nie wszyscy kierowcy mogą sobie poradzić z nową odpowiedzialnością. Czasem nerwy puszczają...
Sprawdził niedokładnie?
Pani Dorota Kustrzyńska razem z mężem i dwiema córkami jechała autobusem linii 200. O godzinie 15.37 wsiadła do niego przy będzińskim stadionie.
- Kierowca, który jest uprawniony do kontroli biletów, sprawdzał je wsiadającym pasażerom. Między innymi moim córkom. Okazały bilety i wsiadły. Kierowca nie miał żadnych zastrzeżeń - mówi pani Dorota.
Potem jednak kierowcy nasunęły się pewne wątpliwości. Na kolejnym przystanku, przy Muzeum Zagłębia, kierowca podszedł do dziewczynek.
- Zaczął moją młodszą, 13-letnią córkę, szarpać za rękaw bluzki, mówiąc że jadą bez ważnego biletu i że on wyrzuci je z autobusu. Córki okazały bilety w cenie 1,75 zł, skasowane w autobusie linii 27 o godzinie 15.28, co zgodnie z regulaminem KZK GOP i informacją umieszczoną na bilecie uprawnia je do jazdy przez godzinę również z przesiadką - mówi pasażerka.
Kłopot z kredytowym
Skąd wyniknął problem? Otóż, okazuje się, że zdaniem kierowcy wakacje się skończyły i takiej promocji już nie ma. Matka dziewczynek poprosiła więc o wypisanie mandatu kredytowego za jazdę bez ważnego biletu.
- Kierowca stwierdził, że może zrobić co chce, a on chce je wyrzucić z autobusu - dodaje pani Dorota.
Czy miał prawo?
- Kierowca ma prawo sprawdzić bilety. Niestety, nie ma uprawnień do wypisania mandatu kredytowego. Na razie jesteśmy na etapie badania tej sprawy. W tym przypadku mogło na przykład dojść do takiej sytuacji, że podczas podróży bilet obowiązywał jeszcze na początku jazdy, a potem ze względu na miniony czas, mógł już przestać być ważny - wyjaśnia Alodia Ostroch z KZK GOP.
Okazuje się też, że teoretycznie w takiej sytuacji, kiedy nie można wypisać mandatu kredytowego, kierowca ma prawo poprosić pasażerów o opuszczenie autobusu.
- Z drugiej strony w opisywanym przypadku mógł po prostu poprosić pasażerów o zakup i skasowanie nowego biletu - przyznaje Alodia Ostroch.
Od czego zależało takie zachowanie? Otóż, podobno jedynie od odrobiny dobrej woli kierowcy. Pani Dorota zażądała przeprosin od kierowcy. Bez względu na sytuację kierowca nie ma prawa zachowywać się wobec pasażerów niekulturalnie czy wręcz agresywnie. A jej zdaniem, tak właśnie zachował się wobec jej córek.
A tu mamy przykład promowania jazdy na gapę. Artykuł jest jednym z serii krytykujących system sprawdzania biletów przez kierowcę, który szczególnie nie spodobał się DZ. System może nie jest cudowny, ale w reszcie świata nie budzi takich emocji. Wcześniej seria miała jednak charakter broniący, a nie atakujący kierowców. Po prostu udowadniano, że to kierowcę dekoncentruje, denerwuje i nikt im za to nie płaci. A tu widzę taki atak. Oczywiście zamieszczone obok artykułu zdjęcie autobusu PUP/Sed-baz w centrum DG nie ma nic wspólnego ze sprawą. Do tego DZ wprowadza w błąd pasażerów jakoby dalej obowiązywała taryfa czasowa w KZKGOP.
Oczywiście nie mam nic przeciwko piętnowaniu niekulturalnego zachowania kierowców tylko niestety gapowicze nie są raczej wiarygodnym źródłem informacji. Ja się pytam tylko dlaczego DZ nie zajął się ostatnim pobiciem kierowcy PKM. Sytuacja miała miejsce przed KMP w DG. Kierowca chcąc zapobiec demolowaniu autobusu podjechał pod komendę i zaczął trąbić i dzwonić na Policje. Wtedy został pobity i okradziony, po czym sprawcy wybili szybę i sobie poszli. Oczywiście z komendy nikt nie wyszedł. Źródłem informacji są miłośnicy KM i kierowcy PKM. Może ktoś z was słyszał o tym wydarzeniu.
Hator
Thu, 05 Oct 2006 - 22:11
ja nie slyszalem ale jesli to prawda to normalnie jestem w szoku - jeszcze przed budynkiem KMP - to juz k... maksymalna znieczulica - co gorsze dotyczaca pseudo strozow prawa... fuck!!!!!!!!
rece opadaja......
PS pozdrawiam- moim zdaniem kierowcy sa od prowadzenia autobusu -natomiast wszelkie kontrole biletow, sprzedaz jak i tez zagwarantowanie bezpieczenstwa podruzujacych powinno lezec w obowiazku konduktor (jak to mialo miejsc na trasach obslugiwanych przez pkm bytom)
pozdrawiam
Thu, 05 Oct 2006 - 23:09
No o systemach kontroli biletów to już wszystko powiedziano i to chyba nawet na tym forum. No cóż każdy ma jakieś wady. W cywilizowanym świecie są stosowane naprawdę różne systemy kontroli biletów i tam kontrola biletów przez kierowcę nikogo nie dziwi. Oczywiście ja zgadzam się z większością minusów przytaczanych nawet przez DZ. Tylko, jeśli się coś krytykuje to warto zaproponować coś innego. A DZ nie podobają się także skrupulatni kontrolerzy biletów. W ogóle trzeba się zastanowić czy karać łagodnie czy ostro za jazdę bez biletu. I tu w poszczególnych krajach bywa bardzo różnie, od śmiesznych mandatów po karę bezwzględnego więzienia.
A co konduktorów to może to i mądry pomysł, ale niestety nieuzasadniony ekonomicznie. Jak na razie to konduktorzy doprowadzili do upadku PKM Bytom a ich skuteczność była chyba mniejsza niż kierowców. A kontrola biletów przez kierowcę, choć „głupia” przyniosła duży przyrost dochodów każdemu przewoźnikowi/organizatorowi, który ją zastosował.
pozdrawiam
Thu, 05 Oct 2006 - 23:44
A co do nowinek taborwych.
www.wpk.katowice.pl napisał:
QUOTE
Zakład Transportu Samochodowego Huty Katowice stał się posiadaczem dwóch miejskich Solbusów B9,5.
Uściślając - dwa Solbusy już jeżdżą, niewykluczone, że będzie ich więcej. Autobusy o numerach rej. SD 97352 i SD 97353, bez widocznych numerów inwentarzowych, zostały skierowane do obsługi linii bezpłatnych do hipermarketów Carrefour w Katowicach i Sosnowcu.


PS to mój 500 post he he
Hator
Thu, 05 Oct 2006 - 23:58
skutecznosc byla bardzo wysoka - wiem bo czesto jezdzilem pkm bytom m in w rudzie sl. Choc fakt faktem czasem byly czarne owce ktore nei wstawaly z fotela by sprawdzac biletow -
ale poza tym to zminimalizowano gapowiczow - jak niektorzy nie chcieli pokazywac biletow to konduktor kazal zaterzymac busa i ostatecznie gapowicze wysiadali :)) bylem swiadkiem tkich sytuacji :)
Fakt faktem - konduktorzy sa kosztowni - wkoncu za luksus trzeba placic. Rozwiazanie z kontrola u kierowcy w naszych warunkach jak najbardziej ekonomicznie jest zasadne - problem jednak w tym, ze na popularnych trasach powstana mega obsuwy w czasie - co mi i pewnie innym sie niestety nie podoba

((
mydliczek
Fri, 06 Oct 2006 - 00:35
a taki solbus jeździ do nas na Mydlice

od wczoraj zdaje się
pozdrawiam
Sat, 07 Oct 2006 - 08:47
Cudów w komunikacji ciąg dalszy. Jestem w szoku, bo PKM S-c opublikował na swojej stronie szczegółowe dane na temat swojej firmy. Zawarte są one w specyfikacji do przetargu. Ciekawe czy to zamierzone działanie czy przypadek. Można się zorientować w obecnej sytuacji finansowej PKM, poznać ilość i wiek autobusów a także prognozy finansowe na przyszłość. Oczywiście nie są to dane kompletne i bardzo nieprzystępnej formie. Jak dotąd nasze władze i PKM S-c utajniał wszystkie informacje bo to była podobno tajemnica handlowa. Ciekawe czy teraz politycy dalej będą wciskać kit na temat PKM a DZ będzie dalej to rozgłaszać. Po szybkiej analizie danych widać, że PKM S-c bez pomocy miasta lub kolejnej dotacji UE nie da rady sam zmodernizować taboru. Co najwyżej wystarczy na jakieś bieżące remonty i zakupy używek. Do tego z dokumentów wynika, że linie będziński obsługiwane są bez przetargu na podstawie umowy bezterminowej. No tylko taka umowa to przejaw łamania wolnej konkurencji. Więc nie wiadomo jak długo jeszcze względy polityczne będą blokowały rozpisanie przetargu na te linie. Tak, więc los PKM w Będzinie jest mocno niepewny, a w DG i S-c nic nie powinno się zmienić do 2011.
pozdrawiam
Sun, 08 Oct 2006 - 23:04
QUOTE
Tomasz Głogowski
Gazeta Wyborcza, 08.10.2006
Od listopada mieszkańcy Rybnika będą mogli korzystać z e-karty, elektronicznej portmonetki, która zastąpi tradycyjny bilet autobusowy.
Rybnik jest pierwszym miastem na Śląsku, któremu udało się wprowadzić e-kartę. Projekt pochłonął ponad 5 mln zł, większość pieniędzy wyłożyła Unia Europejska.
W przyszłości karta będzie miała wiele funkcji (będzie m.in. nośnikiem podpisu elektronicznego i biletem wstępu na basen czy do kina), ale na początek zastąpi tylko bilety autobusowe. Wydrukowano już 25 tys. e-kart, które od listopada będą za darmo rozdawane w specjalnych punktach w całym mieście. Prawdopodobnie kartę będzie można też odebrać w kioskach i niektórych sklepach pod warunkiem, że gmina i właściciele dogadają się w sprawie prowizji.
Tam, gdzie odbierzemy kartę, będzie można ją również doładować, wpłacając np. 10 zł. Wsiadając do autobusu, zamiast kasować papierowy bilet, przyłożymy e-kartę do specjalnego czytnika. Tradycyjne "pip" będzie sygnałem, że system automatycznie ściągnął opłatę za przejazd. Trzeba tylko pamiętać o jednym: wysiadając z autobusu też powinniśmy "piknąć" kartą. Zapłacimy wtedy nie za całą trasę, ale dużo taniej, tyle, ile przystanków przejechaliśmy. Podróż przez dwa przystanki ma kosztować np. złotówkę, a więc o połowę taniej niż obecnie.
- Na początku pasażerowie mogą nie pamiętać o odbiciu karty przy wysiadaniu, ale postaramy się ich do tego przyzwyczaić. Lada dzień ruszamy z wielką akcją informacyjną na temat e-karty. Już uruchomiliśmy specjalną stronę internetową i numer infolinii - mówi Krzysztof Jaroch, rzecznik rybnickiego magistratu.
Miasto zapewnia, że karta nie tylko ułatwi życie mieszkańcom, ale również poprawi jakość komunikacji. System będzie dokładnie rejestrował liczbę pasażerów na każdej linii. Tam, gdzie będzie ich sporo, firma wypuści autobusy przegubowe, tam, gdzie mało - niewielkie minibusy.
Tradycyjne bilety będą funkcjonować w Rybniku tylko do końca roku, potem całkowicie zastąpi je elektroniczna portmonetka (będą również elektroniczne bilety miesięczne i okresowe). Po wprowadzeniu e-karty nie wzrosną ceny przejazdów autobusami, a w niektórych przypadkach będą nawet dużo niższe, bo gmina przygotowała cały system promocji.
Działaniu systemu w Rybniku będzie bacznie przyglądać się aglomeracja katowicka - do wprowadzenia elektronicznego biletu przymierza się KZK GOP. To jednak pieśń przyszłości, bo nie ma nawet terminu, kiedy miałoby do tego dojść.
Szczegółowe informacje na temat funkcjonowania e-biletu, w tym dokładne cenniki, można znaleźć na stronie www.ekarta.rybnik.eu albo pod numerem infolinii: 032 439 20 30, czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 8-18.
szer
Sun, 08 Oct 2006 - 23:49
Jak w KZK GOP to wprowadzą to jakiś prezydent Dąbrowy pogratuluje mi wieku 100 lat...
Hator
Mon, 09 Oct 2006 - 22:08
ja licze na szybkie wprowadzenie tego systemu u nas - komfort, wygoda, a przy okazji rezygnacja z papierowych biletow, ktore latwo zgubic czy zapomniec wziasc ze soba.
Takie rozwiazanie - jak wspomniane w artykule - to takze sposob na lepsza kontrole biletow - zamiast np kontroli u kierowcy.
Master
Mon, 09 Oct 2006 - 22:38
QUOTE(Hator @ Oct 9 2006, 10:08 PM)

ja licze na szybkie wprowadzenie tego systemu u nas - komfort, wygoda, a przy okazji rezygnacja z papierowych biletow, ktore latwo zgubic czy zapomniec wziasc ze soba.
Takie rozwiazanie - jak wspomniane w artykule - to takze sposob na lepsza kontrole biletow - zamiast np kontroli u kierowcy.
hmmm,.. ale kart tez bedzie mozna zapomniać tak samo jak biletu.
i wydaje mi sie ze nie zawsze usprawni to kontrole, bo przeciez wiele osób moze jezdzic bez karty lub nie zawsze sie odbijać , badz nawet odbijac karte dlugo oprzed wysiadaniem.
Choc jestem za , bo to ciekawy pomysl
Hator
Mon, 09 Oct 2006 - 22:54
QUOTE(Master @ Oct 9 2006, 08:38 PM)

hmmm,.. ale kart tez bedzie mozna zapomniać tak samo jak biletu.
dlatego tez za taki e-bilet mozna placic wysylajac smsa pod odpowiedni nr obciazajac stan swego konta na kom.
QUOTE(Master @ Oct 9 2006, 08:38 PM)

i wydaje mi sie ze nie zawsze usprawni to kontrole, bo przeciez wiele osób moze jezdzic bez karty lub nie zawsze sie odbijać , badz nawet odbijac karte dlugo oprzed wysiadaniem.
nie wiem czy to sie rozwiazuje przez takie "bramki" jak np w hipermarketach tylko ze na karte - ot cos jak np na wyciagach narciarskich - przynajmniej tka mi sie wydaje
pozdr
pozdrawiam
Wed, 11 Oct 2006 - 06:15
Mała porcja informacji:
- konkretyzuje się sprawa nowych autobusów w PUP/Sed-baz, wkrótce pojawią się 3 Mastera
- pojawiła się nowa linia 806BIS relacji Urząd Pracy - Łosień Szkoła, oczywiście numer linii jest bardzo mylący ale chyba tak zostanie dłużej. Po prostu PKM znalazł sposób jak jeździć na nowej linii bez przetargu i autobusami z dotacji UE. A co do samego pomysłu zwiększenia kursów w tamtym rejonie całkowicie popieram.
- KZK GOP zmienił rozkład jazdy 25 po ostatniej publikacji DZ
A co do instalacji nowego systemu poboru opłat – możliwości techniczne dzisiaj są takie, że praktycznie każdy pomysł jest do zrealizowania, więc trudno mi na ten temat rozmawiać.
pozdrawiam
Thu, 12 Oct 2006 - 13:20
W związku z tragiczną sytuacją Tramwajów Śląskich coraz częściej mowa jest o wstrzymaniu ruchu tramwajowego. Wszystko ze względów bezpieczeństwa. W ciągu ostatnich miesięcy doszło do całej masy wypadków, w których wiele osób zostało rannych. Jest tego tyle, że nie jestem w stanie się doliczyć dokładnej liczby takich przypadków. Jak już KZK GOP powołała specjalną komisje w celu zbadania bezpieczeństwa to nie jest dobrze. Z tego powodu chciałbym poznać wasze zdanie.
Hator
Thu, 12 Oct 2006 - 14:59
pozdrawiam
chyba wykrakales - dzis na chebziu zderzyly sie tramwaje (kilka osob podobno zostalo rannych)
ja jestem przeciwny wstrzymywaniu ruchu tramwajow - tramwaje maja czestsze przystanki, jezdza na ulicach, na ktorych samochody i autobusy maja zakaz wjazdu, a poza tym nie ogranicza je korek samochodowy. Same tramwaje powinny byc sukcesywnie wymieniane na nowe - nic dziwnego, ze cos sie psuje, skoro tabor jest taki sam juz od przeszlo 20 lat.
a swoja droga czy Was nie zastanawia to, ze nagle jest glosno o takich awariach/wypadkach? przeciez te bany jezdza juz sporo czasu. To nie jest tak ze one wczesniej sie nie psuly- ktos z TŚ w jakiejs gazecie wypowiadal sie, ze nie ma dnia jak cos nie zepsuje...
a nagle wokol tego powstala taka medialna otoczka i atmosfera "ze tramwaje sa fe"
:)
Fri, 13 Oct 2006 - 17:55
wyglada na to ze Mastera trafia wkoncu i do Bedzina. Za 3 dni w bedzinskim urzedzie odbedzie sie uroczyste przekazanie. No ciekawe ile lacznie planowanych jest dla bedzinskiej zajezdni
pozdrawiam
Sat, 14 Oct 2006 - 03:58
No w DG tego samego odbędzie się identyczny piknik wyborczy. A na tym pikniku dowiemy się, że dzięki dobremu rządzeniu nasze władze całkowicie wymieniły tabor na autobusy najnowszej generacji. Tylko ile to będzie miało wspólnego z prawdą?
A co do Będzina to sprawy są dosyć skomplikowane. Tutaj możemy tylko gdybać. Mam nadzieje, że uroczystemu przekazaniu nowych autobusów będzie towarzyszyć równie uroczyste zabranie 4 sztuk SU 12 z Będzina do DG. Co do ilości taboru to Będzin na pewno dostanie przynajmniej 7 autobusów na 28/616/928. Do tego dochodzi 8 wozów na 803/806 - tylko w przypadku tych linii PKM sam chyba nie wie czy chce te linie obsługiwać z zajezdni w Gołonogu czy Będzinie. Właściwie to dziwi mnie, że Prezydent Baran chwali się tym, że PKM robi w Będzinie złomowisko. Do tego idą wybory, zmieni się układ sił w KZK GOP i ktoś może sobie przypomni o przetargu na pakiet będziński. A wtedy nowe pojazdy z dotacji wraz z całą zajezdnia w Będzinie szlag trafi.
:)
Sat, 14 Oct 2006 - 11:03
QUOTE(pozdrawiam @ Oct 14 2006, 03:58 AM)

No w DG tego samego odbędzie się identyczny piknik wyborczy.
a przyjdzie cos nowego czy pokaze sie tam juz ktorys z jezdzacych? Nieoficjalnie to do DG powinien trafic jeszcze w tym roku jeden Solaris z najblizszej dostawy
QUOTE(pozdrawiam @ Oct 14 2006, 03:58 AM)

Mam nadzieje, uroczystemu przekazaniu nowych autobusów będzie towarzyszyć równie uroczyste zabranie 4 sztuk SU 12 z Będzina do DG.
mam taka sama nadzieje. Byloby to takze logiczne jesli chodzi o serwisowanie Solarisow
Najlepiej jakby na ta uroczystosc pojechaly Mastera z DG, a do bedzinskiej zajezdni uroczyscie zostaly przekazane M11

no dobra zartuje
QUOTE(pozdrawiam @ Oct 14 2006, 03:58 AM)

Co do ilości taboru to Będzin na pewno dostanie przynajmniej 7 autobusów na 28/616/928. Do tego dochodzi 8 wozów na 803/806 - tylko w przypadku tych linii PKM sam chyba nie wie czy chce te linie obsługiwać z zajezdni w Gołonogu czy Będzinie. Właściwie to dziwi mnie, że Prezydent Baran chwali się tym, że PKM robi w Będzinie złomowisko. Do tego idą wybory, zmieni się układ sił w KZK GOP i ktoś może sobie przypomni o przetargu na pakiet będziński. A wtedy nowe pojazdy z dotacji wraz z całą zajezdnia w Będzinie szlag trafi.
jeszcze zapomniales o linii 16 (nie wiem ile tam wozow hmm moze z 2)
wlasnie kiedys byly plotki ze 803/806 przejmie calkiem Golonog albo chociaz jedna z tych linii hmm
No wlasnie sprawa z przeragiem na linie bedzinskie bylaby skomplikowana przez ta dotacje. Chyba ze przetarg objalby linie nie objete programem (na te objete PKM podpisal umowe z KZKGOP na iles tam lat)
:)
Sun, 15 Oct 2006 - 11:41
no i jednak to nie nowe autobusy tylko juz eksloatowane pojawia sie przez urzedem w DG! Co za glupota zamiast prosto z dostawy to pod urzedem beda staly te ktore powinny nas w tym czasie wozic. Ma tam byc chyba z 6 sztuk. Ciekawe co pokaza w Bedzinie - dabrowskie? Moze jeszcze Solarisy im pokaza
pozdrawiam
Tue, 17 Oct 2006 - 10:00
QUOTE
Zobacz: Poprzedni | Wszystkie | Następny Kolejne nowoczesne autobusy już wyjechały w trasę
dziś
Wczoraj przed Urzędem Miejskim w Będzinie zaprezentowano sześć przekazanych do ruchu autobusów najnowszej generacji (w sumie będą 72). Zostały kupione w ramach wspólnego projektu gmin Będzin, Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą oraz PKM sp. z o.o. w Sosnowcu.
Niskopodłogowe wozy dla PKM są tylko częścią realizowanego projektu. W gminach planowane są też m.in. modernizacja przystanków, budowa pętli, sygnalizacji świetlnej oraz przebudowa dworca autobusowego w Sosnowcu.
Zakup pojazdów możliwy był dzięki pieniądzom ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (na lata 2004-2006). Wysokość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie ponad 49 procent wydatków związanych z projektem, czyli 29.437.814 zł. Całkowita wartość projektu to prawie 71 mln zł.
- Na 22 liniach jeździ już 20 nowoczesnych autobusów. Wszystkie są niskopodłogowe i ekologiczne. W tych wozach przystanki są zapowiadane, a ich nazwy wyświetlane. Pasażerowie na bieżąco wiedzą, na jakim przystanku właśnie są i jaki będzie następny. Jest to już standard europejski - mówi Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych sosnowieckiego PKM.
W nowych autobusach działa także elektroniczny system liczenia pasażerów i specjalne urządzenia kontrolujące pracę kierowcy (w tym punktualności jazdy) oraz automatyczne ogrzewanie, utrzymujące stałą temperaturę (22 stopnie C). Są też rampy umożliwiające wjazd do autobusu wózka inwalidzkiego.
Paulinie Łabęckiej, która mieszka w Warszawie, ale przyjechała do Zagłębia odwiedzić znajomych, nowe autobusy bardzo się spodobały.
- Trafiłam bez problemu. Wiedziałam, jaki jest następny przystanek, nie musiałam nikogo pytać. Autobusy są naprawdę wygodne - mówi pani Paulina.
Trwają też prace przy modernizacji przystanków. Będą tak przygotowane, żeby ułatwić wsiadanie osobom niepełnosprawnym, czy na przykład z wózkiem dziecięcym.
- Na przystankach będą wymalowane specjalne linie, które wyznaczą miejsce na wprost przystosowanych do wsiadania szerokich drzwi- tłumaczy dyrektor Drabek.
W Dąbrowie Górniczej trwa ustalanie warunków realizacji projektu.
- Potem ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę, który zmodernizuje 161 zatok autobusowych na terenie Dąbrowy. Prace powinny ruszyć wiosną przyszłego roku - mówi Katarzyna Jurczak, kierowniczka referatu funduszy unijnych dąbrowskiego magistratu.
Najbardziej zaawansowane są prace przy remoncie dworca PKM w Sosnowcu.
- Będą tam dwie długie wiaty w sąsiedztwie punktów małej gastronomii i toalet - mówi Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego UM.
Prace przy modernizacji dworca planowo powinny potrwać do końca listopada.
Co jeszcze w ramach projektu?
Sosnowiec
Już skończono budowę dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach ulic 11 Listopada i Majora Hubala Dobrzańskiego oraz al. Blachnickiego i ul. Kisielewskiego.
Budowa pętli autobusowej na ul. Kleeberga.
Przebudowa dworca autobusowego na ul. Mościckiego.
Modernizacja 171 przystanków autobusowych.
Dąbrowa Górnicza
Modernizacja 91 przystanków autobusowych.
Będzin
Modernizacja 48 przystanków autobusowych.
POWIEDZIELI NAM
Halina Stębierska
mieszkanka Dąbrowy Górniczej
Bardzo często korzystam z linii 604 i 644. Od kiedy pojawiły się na nich nowoczesne autobusy, jazda rzeczywiście stała się przyjemnością. Nic nie stuka, nie puka i nie trzęsie, jak w starych wozach. Teraz pasażerom jedzie się wygodnie i takich autobusów powinno być na trasach coraz więcej. (pas)
Marek Będkowski
kierowca
Prowadzę nowy autobus od dwóch tygodni i z cała odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że komfort jazdy i dla mnie, i pasażerów jest o niebo lepszy. W wozie jest więcej elektroniki, automatyczna skrzynia biegów, ale prowadzi się świetnie. Pasażerowie też sobie chwalą, zwłaszcza starsi i niepełnosprawni, którzy bez problemu mogą się nimi poruszać.
Magdalena Nowacka - Dziennik Zachodni
Kolejny artykuł z serii pośmiejmy się z DZ. Ja dziwie się ludziom, że kupują tą gazetę. Co parę dni jest przecież prawie taki sam tekst o autobusach z dotacji UE.
Master
Tue, 17 Oct 2006 - 10:23
heh, to w koncu ile zatok ma byc zmodernizowanych w Dabrowie ?? 161 czy 91 ??
Jak to mozliwe ze 49% z 72 mln to 29 mln ??
Z ciekawosci prosze o odpowiedz osoby znajace sie w temacie , ile w koncu bylo dofinansowania z UE? ile srosków własnych PKM, a ile zrzutki DG, Bedzina, Sosnowca na realizacje programu , no i ile tych zatok/przystnków w DG bedzie robionych i w jakim zakresie??
pozdrawiam
Tue, 17 Oct 2006 - 11:02
To ja tłumacze z polskiego na polski. Ustalenia, które teraz przedstawiam są moim dziełem, więc niekoniecznie są w 100% pewne. Tak więc, po analizie kilku dokumentów wychodzi coś takiego:
- koszt autobusów to niecałe 60 mln zł, z czego UE dała 25 mln a około 35 mln PKM S-c
- PKM musi się w tym celu ratować kredytem
- wychodzi na to, że to PKM kupił autobusy a nie nasze gminy
- ponad 3 mln z dotacji otrzymał Sosnowiec
- resztę pieniędzy czyli niecały 1 mln zł dostały Będzin i DG – to ten wielki sukces naszej gminy
- na terenie DG będzie wyremontowane 91 przystanków
:)
Tue, 17 Oct 2006 - 14:28
zatoka a przystanek to znowu dla nich to samo :) i zawsze w artykulach DZ matematyka sie nie zgadza. O tej dotacji bylo juz wiele artykulow i zawsze polowa jest taka sama :)
W Bedzinie pokazali dabrowskie Solarisy - hehe na pewno je tam zobacza na ulicy

do PKM dotarlo kolejnych 7 sztuk. Nie wiem ile jakich i jak zostana podzielone. W DG widzialem dzisiaj nowego Solarisa jeszcze bez naklejek PKMu
a to z uroczystosci przed UM w DG (dojechaly tam na ostatnai chwile) :
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118441.htmlhttp://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118437.htmlpewnie prezydenci porobili sobie zdjecia zeby mieli przed wyborami

Szkoda ze sie wogole do tego nie pczyczynili
vacu
Tue, 17 Oct 2006 - 14:36
QUOTE(:) @ Oct 17 2006, 02:28 PM)

Ja sobie teraz zdałem sprawę, że te nowe busy są fajnie jednolite kolorystycznie - czy ktoś wie czy to już jest jakieś planowe działanie czy znowu przy kolejnej okazji będą niebieskie albo różowe w kratę? Bo mnie by się nawet podobało, byleby było jednolicie... Tylko ktoś kiedyś wrzucał info, że ustalono kolorystykę na niebiesko-żółtą bodajże więc nie wiem jak to się ma do tych nowych busów...
pozdrawiam
Tue, 17 Oct 2006 - 14:46
QUOTE(vacu @ Oct 17 2006, 12:36 PM)

Ja sobie teraz zdałem sprawę, że te nowe busy są fajnie jednolite kolorystycznie - czy ktoś wie czy to już jest jakieś planowe działanie czy znowu przy kolejnej okazji będą niebieskie albo różowe w kratę? Bo mnie by się nawet podobało, byleby było jednolicie... Tylko ktoś kiedyś wrzucał info, że ustalono kolorystykę na niebiesko-żółtą bodajże więc nie wiem jak to się ma do tych nowych busów...
No KZK GOP ustaliło jednolite barwy, ale jak na razie jest to fazie eksperymentu i dotyczy jednej linii. A kolorystyka PKM S-c jest raczej niezagrożona przynajmniej na obecną chwilę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.