Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
aero
Pracowali ciężko, do godziny 1 w nocy, spawali w pełnym deszczu.
Bartek
CYTAT
200 milionów euro na tramwaje i trolejbusy

To już pewne, wkrótce szerokim strumieniem popłyną pieniądze na modernizacje sieci tramwajowej i trolejbusowej, dzięki czemu w ciągu kilku najbliższych lat poprawi się podróżowanie tymi środkami komunikacji miejskiej. Wszystko za sprawą wpisania projektu "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej" na listę niezbędnych inwestycji do zorganizowania w naszym kraju Euro 2012. Dotarliśmy do szczegółów projektu, zawartych w nim odcinków sieci, które będą modernizowane i rozbudowywane.

Koszty projektu szacowane na 705 mln złotych w połowie pokryje Resort Infrastruktury. Drugą połowę wyłożą gminy, uczestniczące w projekcie, których wkład własny zależy od zgłoszonych inwestycji. Najwięcej dorzucą Katowice (118 mln), następnie Sosnowiec (84 mln), Bytom (40 mln), Chorzów (36 mln), Tychy (25 mln), Zabrze (16 mln), Gliwice i Ruda Śląska (po 12 mln), Mysłowice (4 mln). Na terenie Dąbrowy Górniczej (3 mln) i Siemianowic Śląskich (0,3 mln) nie przewiduje się remontów torowisk. Gminy te pokryją jedynie swój udział w zakupie nowego i modernizacji obecnego taboru. Będzin oraz Świętochłowice wycofały się z projektu.

Do tej pory już 5 miast - Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Tychy - podjęło stosowną uchwałę przeznaczając pieniądze na ten cel. Najpóźniej do końca lipca podobne decyzje powinny podjąć rady sąsiednich miast.

Przede wszystkim modernizacji zostaną poddane odcinki, na których występują bariery techniczne i zagrożenia ciągłości usług trakcji. Zakres poszczególnych inwestycji w miastach będzie się, zatem przedstawiał następująco:

W Bytomiu zmodernizowane zostaną torowiska na ulicach w centrum miasta tj. Powstańców Warszawskich, Moniuszki, Jagiellońskiej, Miarki oraz na krótkim odcinku ulicy Katowickiej pomiędzy ulicą Jagiellońską, a Placem Kościuszki. Całkowicie wyremontowana zostanie trasa linii 7 od granicy ze Świętochłowicami do Zamłynia. Przewiduje się również modernizacje przejazdu przez ulicę Zabrzańską w rejonie HKS Bobrek Stal.

Chorzów zaplanował remont torowisk na ulicy Armii Krajowej na odcinku Gałeczki-Dąbrowskiego, a także na ulicy Wolności, na odcinku od Chrobrego do granicy ze Świętochłowicami. Remontu doczeka się także torowisko pomiędzy przystankami AKS i Chopina.

Tymczasem Gliwice swój wkład przeznaczą na remont torowisk na całej długości ulic Zabrskiej, Dolnych Wałów oraz Wieczorka. Inwestycje najprawdopodobniej rozpoczną się równocześnie z zawieszeniem ruchu tramwajowego z powodu budowy Drogowej Trasy Średnicowej w centrum miasta, czyli w 2010 roku.

Najwięcej inwestycji zaplanowały Katowice. Prawie całkowicie zmodernizowane zostaną torowiska na osi północ-południe zaczynając od Pętli Słonecznej do rynku, dalej w ciągu ulicy Kościuszki od wiaduktu kolejowego do Alei Górnośląskiej oraz końcówka trasy 6/16 w Brynowie. Oczywiście nie zapomniano o najważniejszych inwestycjach na osi wschód-zachód. Tutaj wymienione zostaną tory od pętli w Zawodziu do Placu Wolności, a także od przystanku Lisa do ulicy Gałeczki w Chorzowie. W Szopienicach szykuje się modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem, a także wymiana torów na ulicy Obrońców Westerplatte. W sprawnym przewiezieniu kibiców na mistrzostwa pomoże modernizacja odcinka od wesołego miasteczka do Stadionu Śląskiego.

Najwcześniej inwestycje rozpoczną się w Mysłowicach, bo już na początku przyszłego roku. Nastąpi przebudowa torowiska na ulicach Bytomskiej, Starokościelnej, Powstańców oraz modernizacja układów zasilania.

Ruda Śląska wyremontuje trasę linii 1 od przystanku Urząd Skarbowy do granicy z miastem Zabrze, a także krótkie przejazdy przy pętli w Chebziu, w ulicach: Drogi do Lipin, Asfaltowej i Dworcowej.

Jedyna nowa trasa tramwajowa (zawarta w projekcie) powstanie w Sosnowcu, dzięki temu dzielnica Zagórze w końcu doczeka się połączenia tramwajowego. Będzie ona biec przez środek osiedla, dalej wzdłuż ulic Paderewskiego, Śmigłego i kończyć w okolicy ulicy Gwiezdnej. Dodatkowo dotychczasowe torowisko na ulicy 3 Maja zostanie także zmodernizowane. Dotyczy to także ulic Sobieskiego aż do granicy z miastem Katowice, gdzie dobudowany zostanie drugi tor. Ostatni przewidywany odcinek do remontu znajduje się na ulicy Małachowskiego pomiędzy Rondem Gierka, a ulicą Mościckiego.

W projekcie uczestniczą także Tychy, które postanowiły zmodernizować sieć trolejbusową. Wiadomo, że prace modernizacyjne obejmą każdą z pięciu linii, jednak ich szczegółowy zakres, jak również decyzja w sprawie budowy nowej trasy znane będą na początku sierpnia.

W Zabrzu inwestycje skupią się wokół modernizacji torowisk na ulicy 3 Maja od Ślęczka do Makoszowskiej wraz z budową drugiego toru, ulicy Wolności od Kondratowicza do granicy z miastem Gliwice oraz ulicy Bytomskiej od Chrobrego do Drzymały.

Niestety w wyniku konieczności zmniejszenia wartości projektu podyktowanej przez Resort Infrastruktury zmianie uległa zaplanowana liczba nowych tramwajów. Możemy spodziewać się tylko 20 nowych wagonów niskopodłogowych oraz 20 nowych wagonów tradycyjnych. Zmodernizowanych zostanie 90 wagonów, nie licząc 20 w tym roku. Zmianie nie uległ planowany zakup nowych trolejbusów, których przybędzie 15.

Realizacja całego projektu zaplanowana jest w latach 2009-2011. Pomimo tego, iż aglomeracja górnośląska nie przeżyła jeszcze w tak krótkim czasie tylu inwestycji komunikacyjnych, są one absolutnym minimum, jakie trzeba wykonać w najbliższych latach. Jak zapowiadają śląskie gminy jest to dopiero wstęp i na tym modernizacja infrastruktury tramwajowej się nie zakończy, ale będzie kontynuowana w kolejnych latach.

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=898


Czyli nasze miasto dało 3mln zł i u nas żadnych remontów torowisk nie będzie.

Wstyd Panie Podraza! Że też ja na Pana głosowałem! Bardzo się pomyliłem i poziom Pana zaangażowania w rozwój miasta jest taki sam jak Talkowskiego.

marcin.p
"Kończ waść, wstydu oszczędź" Panie Prezydencie!

A jeśli chodzi o komunikacje to nie pierwsza Pana porażka.

1)Na czacie obiecywał Pan skomunikowanie KSSE przez stworzenie linii okreżnej. Tymczasem nie tylko nie ma takiej linii, ale i skrócono jedną z nielicznych linii, które tam kursują (809).

2)Pozwolił Pan na likwidację jedynej linii, łączącej bezpośrednio Gołonóg i Strzemieszyce (933)

3)Tylko dzięki łaskawości UE nie straciliśmy pieniedzy na remont przystanków. A i tak nie wszystkie wyremontowano, te które wyremontowano za rok będziemy remontowac na nowo, nie stworzono zatok, nie naprawiono nawierzchni dróg przy przystankach, w "zielonych dzielnicach" w wielu miejscach nie stworzono dojść (chodników) do przystanków, ludzie chodzą w błocie

Tyle ode mnie w tej sprawie.
dacik
Mnie po prostu brak słów na indolencje "władz" Naszego Miasta. Już nie mogę doczekać się kolejnych wyborów samorządowych ale w sumie co to zmieni?? PPP wsadzić na całą dobę do tramwaju i wozić od Tworznia do pętli przy KWK Paryż, może to wpłynie na jago postawę.
Peterek
Nie wiem czy śmiać się czy płakać ....
bzenek
CYTAT(Bartek @ wto, 15 lip 2008 - 17:54) *
Wstyd Panie Podraza! Że też ja na Pana głosowałem! Bardzo się pomyliłem i poziom Pana zaangażowania w rozwój miasta jest taki sam jak Talkowskiego.

Nie przesadzajmy - tramwaje to nie wszystko. A czkolwiek decyzja ekipy Podrazy w tej dziedzinie nieco zaskakuje blink.gif

Warto by było zapytać o motywy takiej decyzji w tradycyjnych zapytaniach do UM

Ciekawe czemu nie wypaliła tez linia do Miechowic ???

CYTAT
Najwięcej dorzucą Katowice (118 mln)

Kupa forsy - szczerze mówiąc nie spodziewałbym sie tyle po Sołtysie z Kostuchny. Jak do tej pory to tramwaje w Katowicach spychano na margines.

Może w końcu GOP odbije się od dna w dziedzinie komunkacji smile.gif
nieznajomy
a czego moglismy sie spodziewac po lekarzu biggrin.gif
bzenek
CYTAT(nieznajomy @ śro, 16 lip 2008 - 10:56) *
a czego moglismy sie spodziewac po lekarzu biggrin.gif

Masz chłopie murowaną nominację do Najgłupszego Posta Roku smile.gif
Bartek
CYTAT(bzenek @ śro, 16 lip 2008 - 10:37) *
Nie przesadzajmy - tramwaje to nie wszystko. A czkolwiek decyzja ekipy Podrazy w tej dziedzinie nieco zaskakuje blink.gif

Warto by było zapytać o motywy takiej decyzji w tradycyjnych zapytaniach do UM


Bez przesady? No bez jaj kolego! Ekipa Podrazy tak naprawdę nie zrobiła od początku swojej kadencji w mieście żeby poprawić stan transportu publicznego czy też ulic w mieście. Co ze światłami na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Tysiąclecia? Głupie odpowiedzi na zainteresowanie się zamontowaniem świateł na skrzyżowaniu 11-go Listopada i Majakowskiego bo niby tam dużego ruchu nie ma?! To niech Prezydent spróbuje wyjechać samochodem lub autobusem z ul. Majakowskiego w lewo w 11-go listopada.

Nie mówię już o prowizorycznych remontach przystanków czy zamykaniu połączeń autobusowych.

Cofamy się i tyle, ale grunt że prezydent codziennie rano ma szofera w Skodzie który na niego czeka żeby zawieźć do pracy.
nieznajomy
CYTAT(bzenek @ śro, 16 lip 2008 - 11:01) *
Masz chłopie murowaną nominację do Najgłupszego Posta Roku smile.gif



dziekuje za uznanie biggrin.gif
Catrin
CYTAT(marcin.p @ wto, 15 lip 2008 - 18:12) *
"Kończ waść, wstydu oszczędź" Panie Prezydencie!

A jeśli chodzi o komunikacje to nie pierwsza Pana porażka.

1)Na czacie obiecywał Pan skomunikowanie KSSE przez stworzenie linii okreżnej. Tymczasem nie tylko nie ma takiej linii, ale i skrócono jedną z nielicznych linii, które tam kursują (809).

2)Pozwolił Pan na likwidację jedynej linii, łączącej bezpośrednio Gołonóg i Strzemieszyce (933)


3)Tylko dzięki łaskawości UE nie straciliśmy pieniedzy na remont przystanków. A i tak nie wszystkie wyremontowano, te które wyremontowano za rok będziemy remontowac na nowo, nie stworzono zatok, nie naprawiono nawierzchni dróg przy przystankach, w "zielonych dzielnicach" w wielu miejscach nie stworzono dojść (chodników) do przystanków, ludzie chodzą w błocie

Tyle ode mnie w tej sprawie.

popieram najgłupsza decyzja to ujmowanie autobusów, wkońcu powinni dbać o swoich obywateli i o komunikacje publiczną a oni zamiast to robić to tylko ujnują autobusów
syzio
CYTAT(Peterek @ wto, 15 lip 2008 - 20:14) *
Nie wiem czy śmiać się czy płakać ....

Oj płakać! Jak można być tak nieudolnym!
Najpierw było z Przystankami. Sosnowiec i Będzin już remontują a u nas jakieś problemy z przetargiem.
Potem te autobusy! U nas powinno rozwijać się siatkę połączeń przeróżnymi środkami transportu, a nie zabierać!
kwintosz
CYTAT

Kupią tramwaje

Władze Dąbrowy Górniczej uczestniczą w "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Projekt z końcem lipca ma się znaleźć na liście wniosków związanych z organizacją EURO 2012 . Udział Dąbrowy Górniczej jest jednak minimalny. Miasto wyłoży ok. 3mln złotych.

Na sesji rady miejskiej w czerwcu podjęto uchwałę o zabezpieczeniu w budżecie miasta w roku 2009 wspomnianej kwoty na to zadanie oraz włączono go do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego - mówi Lucyna Stępniewska z Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej dąbrowskiego magistratu.

W magistracie analizuje się zasięg inwestycji.

- Trwa inwentaryzacja potrzeb w tym zakresie, opracowywany jest także zakres prac modernizacyjnych i związanych z tym kosztów - dodaje Lucyna Stępniewska.

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej raczej nie powinni spodziewać się rewolucyjnych zmian. Skala przedsięwzięcia nie będzie duża. Całość dąbrowskiej inwestycji tramwajowej wyniesie ok. 6,5mln złotych.

- W przypadku Dąbrowy Górniczej projekt zakłada zakup taboru tradycyjnego i modernizację już funkcjonującego. Pierwotnie projekt "Modernizacji infrastruktury tramwajowej..." miał większy zasięg, jednakże musieliśmy dopasować go do finansowych możliwości, stąd inwestycje na terenie Dąbrowy Górniczej ograniczają się tylko do taboru - mówi Krzysztof Krzemiński, rzecznik prasowy Górnośląskiego Związku Metropolitalnego.

Na terenie Dąbrowy Górniczej nie będzie modernizacji linii tramwajowych wraz z torowiskami ze względu na brak udziału Będzina w przedsięwzięciu. Miasto nie jest ani członkiem GZM, nie deklarowało też przejęcia akcji Tramwajów Śląskich.

- Zadania inwestycyjne związane z infrastrukturą obejmujące obszar Dąbrowy Górniczej zostały usunięte w powodu braku uczestnictwa Będzina - przyznał Janusz Berkowski, dyrektor Tramwajów Śląskich.

Będzin angażuje środki w porządkowanie gospodarki wodno-ściekowej.

- Nie ma możliwości współfinansowania przez miasto Będzin zadań związanych z programem inwestycyjnym spółki Tramwaje Śląskie. Miasto nie może wydatkować środków publicznych na modernizację majątku, którego nie jest właścicielem czy zarządcą. Główne trasy tramwajowe przeprowadzone są ulicami nie będącymi w zarządzie miasta. Ulica Małobądzka jest drogą powiatową, a Aleja H. Kołłątaja drogą wojewódzką. Ponadto Będzin obecnie realizuje, jak dotąd największy w skali miasta, projekt gospodarki wodno-ściekowej, dofinansowywany z Funduszu Spójności. Będzie on realizowany do 2010 roku, a jego zakres wymaga zaangażowania wszystkich dostępnych środków inwestycyjnych - argumentuje Radosław Baran, prezydent Będzina.
Anna Witek - POLSKA Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl

A co to? Artykuł na zamówienie, czy autorka nie ma pojęcia o czym pisze? Jak można pisać takie rzeczy. Jaki to sukces marne 3 mln. Módlmy się aby dąbrowskie torowiska nie były takie jak w sosnowcu, gdzie podczas 1 tygodnia mogą zdarzyć się dwa ważne wypadki, w przeciwnym wypadku miej Panie Boże w opiece ludzi jeżdżących tramwajami - choćby najnowszymi.
To po prostu KOMPROMITACJA władz DG. A pan Baran to człowiek który nie potrafi pojąć i zrozumieć istoty i wagi sprawnej komunikacji w regionie takim jak nasz. Dyletant? Mamy tą wielką szansę i możliwość, że tramwaje w naszym regionie jeżdżą od wielu lat. Inne miasta, doceniające tą formę komunikacji inwestują teraz ogromną masę pieniędzy (nie rzadko w setkach mln zł) na wytyczanie tras i budowę nowych torowisk u nas trzeba po prostu istniejące odcinki zmodernizować. Nawiasem mówiąc, ciekawe tłumaczenie: gosp. wod. śc. i to o tereny.
Niech i by to w DG trwało z 3-4 lata bo koszt tego jest ogromny. W Sosnowcu jakoś mogą pewne odcinki zmodernizować i jakoś Będzin im nie przeszkadzał a przecież część taboru jeździ także z zajezdni z Będzina. WTF? Może miastu taka decyzja TŚ była na rękę? Teraz porównajmy 6,5mln DG i 84mln czy jakoś tak z S-ca. Co tu więcej powiedzieć: BRAWO!!
Jak Skodę trzeba będzie wymienić też powiemy że nie ma po co! laugh.gif
Bartek
CYTAT
Na terenie Dąbrowy Górniczej nie będzie modernizacji linii tramwajowych wraz z torowiskami ze względu na brak udziału Będzina w przedsięwzięciu. Miasto nie jest ani członkiem GZM, nie deklarowało też przejęcia akcji Tramwajów Śląskich.


Co ma piernik do wiatraka?
Mick
No ze strony Będzina ma sens to wytłumaczenie. Wszystkie pozostałe miasta są powiatami grodzkimi i zarządzają drogami na swoim terenie - także innymi niż gminne. A Będzin nie, bo nie może - nie ma prawa remontować dróg wojewódzkich bo miastem na prawach powiatu nie jest.
Problemem jest też chyba jednak brak chęci ze strony Będzina, bo nie wierzę, że nie są w stanie dogadać się z Zarządem Dróg Powiatowych i Z.D. Wojewódzkich kiedy jest to taki ważny projekt.
kwintosz
Ot więc właśnie. Tu chodzi o chęci.. Wydaje się, że ich tam po prostu jest brak, podobnie jak w DG. Podejrzewam że nikt by DG nie zabronił modernizować torowisk jeśli by miasto chciało na to przeznaczyć jakieś pieniądze.
No chyba nasze władze mają jakieś wytłumaczenie inne a nie że TŚ zabroniły DG modernizować torowisko bo Będzina nie ma.
KacperskiDGG
To po co modernizować i kupować nowy tabor, skoro rozsypie się na torowisku w takim stanie? To będą tramwaje modernizowane i produkowane w fabryce HUMMER`a i dzielące z nim podwozie? Śmiech na sali... PANIE PODRAZA! DO ROBOTY info (7).gif ! ! ! Ruszyć dupsko ze stołka i pojeździć tramwajem! Może jak wytrzęsie i poszarpie, wtedy odblokuje się Panu jakieś trybko i zadba Pan o obywateli którzy na Pana oddali głosy.
"Każdy nieskazitelny narodu przedstawiciel.
Tylko mnie wybierzcie, ja już zajmę się tyciem.
Jak to coraz ciężej? Że naród biednieje?
Twarz senatora szeroko się śmieje.
(...)Władza to pieniądz, a pieniądz deprawuje,
nawet jak mówił sensownie, wkrótce okaże się info (8).gif.
Społeczne pieniądze do prywatnej kieszeni..." - Bas Tajpan feat. Gutek "Wybory"
Bardzo prawdziwy utwór, taka władza niestety od lat nie tylko w naszym mieście, ale w całym kraju sad.gif
Wszyscy politycy są dobrzy......ale przed wyborami. W polsce chyba nigdy nie doczekamy się sprawnej komunikacji, lepszych zarobków (o ile ktoś ma pracę) i wogóle wszystkiego lepszego, chociaż odrobinę lepszego sad.gifA tak wogóle, to politycy zamiast immunitetów i gigantycznych wynagrodzeń powinni dostawać grupy inwalidzkie i niskie renty.

Sorry. Poniosło mnie, szlag mnie trafia jak się widzi co robi dla nas nasza "szacowana" władza.
:)
To prawdziwy skandal. Wiadomo bylo, ze projekt trzeba przyciac i przycieli na DG, a miasto sie na to zgodzilo. Powinni przyciac wszystkim po rowno. Ale to wina wylacznie naszych wladz. Jak mozna nie skorzystac z takiej niepowtarzalnej okazji dofinansowania polowy.
A wytlumaczenie z Bedzinem to prawdziwa kompromitacja, bo jest dokladnie odwrotnie. Co ma Bedzin do torowisk w DG? Rownie dobrze mozna bylo powiedziec, ze w Sosnowcu rowniez nie bedzie modernizacji, bo obsluguje nas ta sama bedzinska zajezdnia i sa analogiczne linie kursujace przez Sosnowiec i Bedzin.
Jesli Bedzin ma jakis wplyw na inwestycje w DG to wlasnie na tabor tramwajowy, bo dlaczego zakupione za dabrowskie pieniadze maja jezdzic po Bedzinie, ktory nie chce sie dolozyc i jeszcze maja sie niszczyc na zrujnowanych bedzinskich torowiskach? Co innego remont dabrowskich torowisk. Co Bedzinowi do torow w DG? Takimi wypowiedziami robia z siebie durni i posmiewisko lgh (20).gif
Sebastian22
Też mnie to zaskoczyło, widocznie władze uznały że te kilka metrów na Sobieskiego póki co wystarczy laugh.gif Szkoda wielka szkoda, Sosnowiec inwestuje w tramwaje a DG znów stało się zaściankiem.
:)
A widzieliscie jak wyglada "wyremontowany" przystanek po stronie DH Centrum? Caly pas nowej kostki pozapadany i powybrzuszany.
Chcialem tez, zeby zgodnie z projektem wymieniali nawierzchnie wzdluz przystankow. Oczywiscie zrobili malo gdzie i nezgodnie, i zaluje ze wogole zrobili. W tym miejscach lepiej bylo przed remontem. Zrobili strasznie nierowno i nizej. Podczas desczow wzdluz przystankow zbieraja sie tam teraz wielkie kaluze
Catrin
Chciałam się dowiedzieć ma coś wspólnego remont torowiska w centrum miasta z prawie częściowym jego wstrzymaniem ?
Leszek
CYTAT(Catrin @ czw, 07 sie 2008 - 09:59) *
Chciałam się dowiedzieć ma coś wspólnego remont torowiska w centrum miasta z prawie częściowym jego wstrzymaniem ?


Czego wstrzymaniem?
Catrin
przepraszam pisałam skrótem myślowym, chodziło mi o to że dzisiaj rano tramwaje częściowo nie jeździły, tzn z huty zjeżdżały do podstacji i tam zawracały znów na hutę.
Leszek
CYTAT(Catrin @ czw, 07 sie 2008 - 14:26) *
przepraszam pisałam skrótem myślowym, chodziło mi o to że dzisiaj rano tramwaje częściowo nie jeździły, tzn z huty zjeżdżały do podstacji i tam zawracały znów na hutę.


Podejrzewam raczej jakiś dzwon między podstacją a kopalnią albo awarię tramwaju - gdyby to było planowe, robili by to pewnie w nocy i nawet gdyby się przeciągnęło, pod hutą w ogóle nie byłoby tramwajów.
lynch
Witam. Gdzie w necie można znaleźć rozkład jazdy autobusów linii K? Z góry dzinx.
Gizmobear
CYTAT(lynch @ czw, 07 sie 2008 - 16:09) *
Witam. Gdzie w necie można znaleźć rozkład jazdy autobusów linii K? Z góry dzinx.



Nie ma, trzeba sobie sfotografować, ewentualnie przepisać.



Sebastian22
są na necie oto one:

Rozkłady na stronie e-sosnowiec.pl
:)
CYTAT


Będzin nie lubi tramwajów. Woli autobusy
Tomasz Głogowski
2008-08-07, ostatnia aktualizacja 2008-08-07 21:48

Jeszcze nie zaczęły się prace przy gigantycznym projekcie unowocześnienia linii tramwajowych w aglomeracji śląskiej na Euro 2012, a już pojawił się pierwszy problem. Będzin nie chce dać ani złotówki na trasę z Sosnowca do Dąbrowy Górniczej, a ominąć tego miasta się nie da.
Zgodnie z planem przed Euro 2012 wyremontowanych ma być 100 km, a wybudowanych od nowa 14 km torów tramwajowych. Projekt zakłada również kupno 50 tramwajów i modernizację 100. Około 100 mln euro da na to przedsięwzięcie Ministerstwo Infrastruktury. Ale gminy z własnej kieszeni muszą dołożyć drugie tyle.

Zrzutka już się zaczęła. Katowice zadeklarowały 236 mln zł, Tychy - 50 mln zł, a Bytom - 43 mln zł. Ponad 84 mln zł chce dołożyć też Sosnowiec, który zamierza nie tylko kupić niskopodłogowe tramwaje, ale wyremontować również kilka tras, m.in. do Dąbrowy Górniczej. I tu pojawił się problem, bo tramwaje na tej linii jeżdżą przez Będzin. A władze tego miasta jako jedyne nie zgodziły się na przejęcie akcji Tramwajów Śląskich i nie interesuje ich program rozwoju komunikacji przed Euro 2012.

Ryszard Łukawski, wiceprezydent Sosnowca, przyznaje, że jeżeli władze Będzina nie zmienią zdania, jego gmina będzie miała kłopot. Nie można przecież przełożyć torów w inne miejsce, tak by omijały Będzin. Tym bardziej że w tym mieście znajduje się zajezdnia. - Nie wpadajmy w panikę. Rozmowy dopiero się zaczęły i jestem przekonany, że zanim przyjdzie do realizacji tego projektu, zdołamy się porozumieć - na razie uspokaja Łukawski.

Dodaje jednak, że remont całego torowiska z budżetu Sosnowca nie wchodzi w grę. - Nie możemy przecież finansować inwestycji na terenie obcej gminy - mówi.

Tymczasem optymizmu prezydenta Łukawskiego, który liczy na porozumienie, nie podzielają władze Będzina. W sprawie modernizacji tramwajów nie pozostawiają złudzeń. "Informujemy, że obecnie nie ma możliwości współfinansowania przez miasto Będzin zadań związanych z programem inwestycyjnym Tramwaje Śląskie SA" - czytamy w specjalnym oświadczeniu przygotowanym przez będziński magistrat.

Gmina tłumaczy, że nie ma pieniędzy na tramwaje, bo zaangażowała się w gigantyczny projekt wymiany kanalizacji współfinansowany przez Unię. - Miasto nie może wydawać publicznych pieniędzy na modernizację majątku, którego nie jest właścicielem czy zarządcą. Tym bardziej że główne trasy tramwajowe biegną ulicami, które nie są w zarządzie miasta - ul. Małobądzka jest drogą powiatową, a al. Kołłątaja drogą wojewódzką - przekonuje Marzena Karolczyk, rzeczniczka będzińskiego magistratu.

Ale to tylko pretekst. Nie jest tajemnicą, że Będzin od początku był niechętny pomysłom inwestowania w tramwaje, uznając je za przestarzałe. Tamtejsi radni wolą po prostu dokładać do komunikacji autobusowej.

Ostatnia nadzieja w Górnośląskim Związku Metropolitalnym, który ma nadzorować ten projekt. Być może uda się mu przekonać władze Będzina, by jednak dołożyły się do Tramwajów Śląskich.


A dabrowskie wladze chyba sie ucieszyly, ze "problem" z glowy. W Bedzinie wprost nie powiedza, ze nie chca. Przeciez kazde miasto ma wlasne wydatki i nikt nie ma zbednych pieniedzy. Zawsze tramwaje beda kosztem czegos innego.
bzenek
CYTAT
Jeszcze nie zaczęły się prace przy gigantycznym projekcie unowocześnienia linii tramwajowych w aglomeracji śląskiej na Euro 2012, a już pojawił się pierwszy problem. Będzin nie chce dać ani złotówki na trasę z Sosnowca do Dąbrowy Górniczej, a ominąć tego miasta się nie da.

Ja bym nie dramatyzował - to nie jest żaden problem na dzień dzisiejszy. tongue.gif

Program na Euro 2012 polega na rozpaczliwym łataniu dziur, a nie na modernizacji całej sieci. Praktycznie w każdym mieście pozostaną niezmodernizowane trasy, a stare wagony będą dominować wszędzie. Równie krzywe szyny będą w Sosnowcu, Zabrzu, Będzinie i DG.

To może być problem za 5lat kiedy nadejdzie czas na konsekwentne działania.

CYTAT
Dodaje jednak, że remont całego torowiska z budżetu Sosnowca nie wchodzi w grę. - Nie możemy przecież finansować inwestycji na terenie obcej gminy - mówi.

Oczywiście, że możecie. Np. oprzez podwyższenie kapitału zakładowego TŚ smile.gif

Nie czarujmy się - jeśli Baran wygra kolejnye wybory na prezydenta Bedzina to cały GZM będzie musiał się na ten Będzin zrzucić. Może województwo dołoży parę groszy.

CYTAT(:) @ czw, 07 sie 2008 - 22:25) *
A dabrowskie wladze chyba sie ucieszyly, ze "problem" z glowy.

Pewnie tak. Zwłaszcza, że w obecnej strukturze komunikacji w DG ładowanie milionów w torowisko może poczekać parę lat. Jak na razie będą to pieniądze wydatkowane niefektywnie.
:)
Fajny artykul z sosnowiec.info.pl

CYTAT
Z historii tramwajów w Zagłębiu Dąbrowskim
Marcin Rechłowicz


Od 80 lat istnieje w Zagłębiu Dąbrowskim Komunikacja tramwajowa. Z tej okazji warto przypomnieć jej historię.

Pierwsze plany budowy linii tramwajowych powstały już na początku XX wieku. Dużym wyzwaniem dla projektantów był fakt, iż Zagłębie przecinała na dwie części linia kolejowa z Warszawy do Katowic. W październiku 1912 roku do sosnowieckiego magistratu trafił pierwszy projekt budowy dwóch odrębnych linii:
- z Zagórza przez Środulę, Konstantynów, Sielec i Dębową Górę do Modrzejowa,
- z czeladzkich Piasków przez Milowice, Pogoń do Środulki.

Niestety plany te nie zostały zrealizowane z powodu wybuchu pierwszej wojny światowej. Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku, na nowo odżyły idee uruchomienia tramwajów w Zagłębiu. Budowę zajezdni w Będzinie w rejonie obecnego skrzyżowania ulicy Paryskiej z aleją H. Kołłątaja rozpoczęto w 1926 roku. W tym samym czasie kładziono tory, rozchodzące się promieniście od Będzina: na wschód (do Dąbrowy), zachód (do Czeladzi) i na południe (do Sosnowca).

Inwestycje te zakończono pod koniec 1927 roku. Po jazdach próbnych i wizycie komisji międzyministerialnej z Warszawy, 18 stycznia 1928 roku zainaugurowano ruch pasażerski na linii tramwajowej z Będzina do Sosnowca. Jeszcze w tym samym roku tramwaje ruszyły w stronę Dąbrowy Górniczej (11 lutego do centrum, a 31 października do Redenu) oraz z ulicy Sobieskiego w Sosnowcu do Szopienic. 27 stycznia 1929 roku linia tramwajowa połączyła Będzin z Czeladzią.

Jedną z ciekawostek początkowego okresu funkcjonowania tramwajów zagłębiowskich jest fakt, że nie mieliśmy bezpośredniego połączenia z siecią tramwajową Górnego Śląska. Tory kończyły się na ulicy 3 Maja w Sosnowcu i aby kontynuować podróż należało przejść pieszo przez tory kolejowe i wsiąść do śląskiego tramwaju na ulicy Sobieskiego. Sytuacja ta uległa poprawie dopiero po otwarciu tunelu pod linią kolejową 2 marca 1931 roku. Wówczas nastąpiło pierwsze połączenie tramwajów zagłębiowskich z górnośląskimi oraz nadanie liniom numerów. Nowej linii tramwajowej (spod sosnowieckiego dworca do Szopienic) nadano numer 23, a pozostałym: 21 Sosnowiec - Będzin - Dąbrowa Górnicza i 22 Sosnowiec - Będzin - Czeladź.

W 1933 roku przystąpiono do budowy linii miejskiej w Sosnowcu (Milowice Huta - Sosnowiec - Środula ul. Okrzei). Do ruchu oddawano ją etapami, co było spowodowane przede wszystkim koniecznością budowy mostów nad rzeką Czarna Przemsza oraz bocznicą kolejową do kopalni „Renard”. Całą linię (noszącą numer 24) ukończono dopiero w grudniu 1935 roku.

Niestety rentowność linii tramwajowych w Zagłębiu była bardzo niska. Aby ratować swoją sytuację finansową spółka Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskim w 1937 roku uruchomiła komunikację autobusową, będącą uzupełnieniem tramwajowej.

Przed wybuchem drugiej wojny światowej długość tras tramwajowych w Zagłębiu Dąbrowskim wynosiła 25,53 km.

W pierwszych latach po drugiej wojnie światowej skoncentrowano się przede wszystkim na odbudowie sieci po zniszczeniach wojennych. Jednak już od początku lat 50. rozpoczęła się bardzo intensywna rozbudowa zagłębiowskich tramwajów.

Na początku 1951 roku ruszyły tramwaje na nowej linii nr 25 z Będzina do Grodźca. Ze względu na charakter zabudowy tej dzielnicy oraz duże wzniesienia w okolicy góry św. Doroty na północy Grodźca, linię poprowadzono południowymi obrzeżami, gdzie nachylenie terenu było niewielkie. W 1957 roku linię przedłużono przez Wojkowice do Żychcic.

Również w 1951 roku otwarto odcinek w Milowicach (od huty do kopalni) oraz rozpoczęto budowę nowych linii na wschód od centrum Sosnowca. Pierwszy fragment od Ludwika do Dańdówki otwarto już 27 stycznia 1952 roku. Kilka miesięcy później odcinek przedłużono od Dańdówki do Klimontowa (linia nr 27).

W 1954 roku uruchomiono właściwy odcinek linii nr 26, która zaczęła łączyć Sosnowiec i Mysłowice przez Niwkę i Modrzejów. Liczne zakłady przemysłowe wzdłuż ulicy Wojska Polskiego spowodowały, że „szóstka” aż trzykrotnie krzyżowała się z liniami kolejowymi na tym odcinku. Równocześnie postępowała dalsza rozbudowa linii nr 27. W 1959 roku wydłużono ją do Porąbki, a rok później do Kazimierza.

W tym czasie Sosnowiec był znacznie mniejszym miastem niż obecnie. Zagórze, Kazimierz, Porąbka i Klimontów były samodzielnymi miastami w powiecie będzińskim. Mimo to Sosnowiec posiadał linię wewnątrzmiejską. Była to linia nr 24 łącząca ulicę Okrzei przez centrum z Milowicami. Pod koniec lat 50. uruchomiono w Sosnowcu drugą linię miejską (nr 28) łączącą centrum miasta z Dańdówką.

Lata 60. i 70. to przede wszystkim przebudowa jakościowa tras. Przedwojenne odcinki jednotorowe z mijankami zastąpiono nowoczesnymi, dwutorowymi na wydzielonych pasach ruchu. Większość z tych działań była uwarunkowana udrożnieniem systemu komunikacyjnego intensywnie rozbudowywanych miast oraz zapewnieniem sprawnego ich połączenia z Kombinatem Metalurgicznym „Huta Katowice". W połowie lat 70. przystąpiono do budowy odcinka w Dąbrowie Górniczej od Redenu to Huty „Katowice".

21 lipca 1978 roku otwarto nową zajezdnię tramwajową w Będzinie. Zakład budowano bardzo szybko i z dużym rozmachem. W dniu hucznego otwarcia, w przeddzień święta 22 Lipca, stały na jego terenie hale, ale nie było jeszcze trakcji elektrycznej. Tramwaje wciągnięto niewielką lokomotywą spalinową. Dopiero później ukończono biurowiec i hotel robotniczy oraz założono sieć trakcyjną.

Pod koniec lat 70. przystąpiono do budowy całkowicie nowej trasy od Sosnowca do Zagórza (planowane było wówczas rozgałęzienie tej trasy w Zagórzu: do Klimontowa i Dąbrowy Górniczej). 21 lipca 1980 roku oddano do użytku pierwszy odcinek z Sosnowca do Środuli (nowa relacja tramwajowa otrzymała numer 35). Wydarzenia polityczne sierpnia 1980 r. oraz wprowadzenie stanu wojennego stanęły na przeszkodzie tej inwestycji. Linię tramwajową doprowadzono na skraj Zagórza, a dalszej budowy zaniechano. Do dnia dzisiejszego odcinek ten jest jednak wzorowym przykładem inżynierii komunikacyjnej. Ze względu na sypialny charakter dzielnicy linię poprowadzono w głębokim wykopie, a przystanki zrealizowano w formie peronów ze schodami i kładkami umożliwiającymi wyjście na poziom osiedla. Ponadto, pomiędzy Zagórzem a Środulą znajduje się największy tunel na całej sieci tramwajowej.

Dzień dzisiejszy tramwajów zagłębiowskich

Od kwietnia 2006 roku, kiedy to zlikwidowano linię nr 25 do Wojkowic, przewóz osób na terenie Zagłębia Dąbrowskiego prowadzony jest na ośmiu liniach:
- 15 - Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności,
- 21 - Sosnowiec Milowice - Będzin - Dąbrowa Górnicza Huta „Katowice",
- 22 - Czeladź - Będzin - Dąbrowa Górnicza Huta „Katowice",
- 24 - Sosnowiec Okrzei - Będzin - Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy,
- 26 - Sosnowiec Milowice - Mysłowice Dworzec PKP,
- 27 - Będzin Zajezdnia - Sosnowiec Kazimierz Górniczy,
- 28 - Będzin Zajezdnia - Dąbrowa Górnicza Gołonóg,
- 32 - Czeladź - Będzin - Dąbrowa Górnicza Gołonóg (jednokierunkowa, powrót jako linia 22).

Najdłuższą spośród nich jest linia nr 21, licząca ponad 22 kilometry. Natomiast najkrótszą jedenastokilometrowa linia nr 28.

Każdego dnia roboczego na zagłębiowskie tory wyjeżdżają 52 tramwaje (pojedyncze i w składach dwuwagonowych), z czego aż 50 z zajezdni w Będzinie. Najwięcej pociągów uruchamianych jest na liniach 22 i 26 (po 10), natomiast najmniej na linii nr 28 (4).

Rocznie tramwaje na całej sieci „Tramwajow Śląskich" przejeżdżają około 19 milionów kilometrów, z czego 1/4 przypada na cztery miasta Zagłębia Dąbrowskiego. Oznacza to, że średnio dziennie zagłębiowskie tramwaje pokonują 13 tysięcy kilometrów.


Nie wiedzialem, ze numeracja linii 21 i 22 nastapila juz w 1931r, fajna tradycja smile2.gif
bzenek
W temacie "CH Pogoria" kwintosz w dyskusji ze mną wypowiedział się o sytuacji dąbrowskich tramwajów. Żeby nie robić tam OT odpowiem mu tutaj.

CYTAT(kwintosz @ pią, 08 sie 2008 - 23:20) *
Sytuacja jest krytyczna. Wystarczy zrobić zdjęcie szynom stojąc na podkładach. Szyny to nie przypomina a raczej jakąś wstążkę która faluje na lekkiej letniej nadmorskiej bryzie. wink.gif Hałas, drgania, bezpieczeństwo..

A niech faluje. Tramwaj to nie TGV. Sytuacja jest kiepska ale do krytycznej dalece brakuje.

Na terenie DG do Kasprzaka (dalej nie korzystam) nie ma obecnie żadnych ograniczeń prędkości, nie zdarzają się wypadki tramwajowe, prędkości tramwajów są dobre, trakcja nie sprawia kłopotów.

Przy starannym bieżącym utrzymaniu stanu obecnego torowiska i trakcji można spokojnie szacować wiele lat bezpiecznej eksploatacji.

CYTAT(kwintosz @ pią, 08 sie 2008 - 23:20) *
Nowe tramwaje jeżdżące na dobrej infrastrukturze są wygodniejsze, punktualniejsze, bardziej pewne i przede wszystkim jeżdżące częściej niż autobusy.:

To jest mit równy temu, że kolej regionalną na wspólnym bilecie ATP można wprowadzić dopiero po zakupieniu 1123 FLIRTów i wymianie 23 023 podkładów między Tychami a Katowicami. wink.gif

Kolej i wspólny bilet można wprowadzić od jutra bez FLIRTów i podkładów. A na obecnym torowisku tramwajowym w DG można bez problemu od jutra jeżdzić punktualnie i z większą częstotliwością.


CYTAT(kwintosz @ pią, 08 sie 2008 - 23:20) *
Żeby coś poprawić i unowocześniać niestety w dzisiejszych czasach trzeba wydawać pieniądze i to nie małe. Takie czasy.. smile.gif

Ale po cholerę wydawać te pieniądze bez sensu ?

To nie jest Kraków. Proste działnie na kalkulatorze wykazuje, że tramwaje w DG wykorzystują jakieś 20-30% potencjalnych możliwości transportowych. Na więcej nie ma zapotrzebowania.

Wyłożymy dziesiątki milionów żeby patrzeć na 80% marnotrawstwa tylko dlatego, że jest to takie wielkomiejskie i cool ?

To już lepiej kupić za to 100 przegubowców dla PKM Sosnowiec. I piszę to przy całej mojej niechęci do PKMu smile.gif
kwintosz
CYTAT(bzenek @ sob, 09 sie 2008 - 23:35) *
W temacie "CH Pogoria" kwintosz w dyskusji ze mną wypowiedział się o sytuacji dąbrowskich tramwajów. Żeby nie robić tam OT odpowiem mu tutaj.
A niech faluje. Tramwaj to nie TGV. Sytuacja jest kiepska ale do krytycznej dalece brakuje.

Na terenie DG do Kasprzaka (dalej nie korzystam) nie ma obecnie żadnych ograniczeń prędkości, nie zdarzają się wypadki tramwajowe, prędkości tramwajów są dobre, trakcja nie sprawia kłopotów.

Przy starannym bieżącym utrzymaniu stanu obecnego torowiska i trakcji można spokojnie szacować wiele lat bezpiecznej eksploatacji.

Bzenku ja Cię proszę.. smile.gif Hehe jaki dobry stan Ty widziałeś? Byłeś kiedyś w zajezdni w Będzinie? Przyglądałeś się kiedyś dokładnie tramwajom? Widziałeś jakie usterki one mają? Ja miałem tą wątpliwą przyjemność tam odbywać praktyki jakieś 5-6lat temu i m.in. od tego czasu wyleczyłem się z jeżdżenia tramwajami.
Jeśli ta infrastruktura i tabor jest taka ok, to spróbuj postać w zatłoczonym tramwaju gdy nie ma się czego złapać. Trzymając się latasz po całym tramwaju - taki rollercoaster a co dopiero bez trzymania. A pamiętasz może także takie zdjęcie torów w centrum miasta które było w artykule w DZ, gdzie szyny się rozlazły powodując lukę chyba z 15cm. Dobry stan infrastruktury to na pewno nie był. Co do kłopotów z trakcją, ograniczeniami to nie mam pojęcia ale wiem że są dni w których na tramwaj czekać można i godzinę i się nie doczekasz. Nie bierze się to powietrza tylko ze złego stanu taboru i infrastruktury. Tramwaje Śląskie są chyba w najgorszym stanie ze wszystkich tramwajów jeżdżących w Polsce. Wystarczy wejść na forum polskich wieżowców (skyscrapercity) i prześledzić jak wyglądają torowiska i tabor gdzieś indziej. Mamy być metropolią 2mln czyli większą niż Warszawa a na chwilę obecną Wrocaław, Poznań, Kraków wyprzedzają nas o lata świetlne jeśli chodzi o komunikacje.
Poza tym z tego co mi się wydawało raport Ernest&Young przeprowadzany jakiś czas temu wykazał w jakim stanie są nasze tramwaje. Jak będę miał czas poszukam i sprawdzę jak to określono dokładnie.

CYTAT(bzenek @ sob, 09 sie 2008 - 23:35) *
To jest mit równy temu, że kolej regionalną na wspólnym bilecie ATP można wprowadzić dopiero po zakupieniu 1123 FLIRTów i wymianie 23 023 podkładów między Tychami a Katowicami. wink.gif

Kolej i wspólny bilet można wprowadzić od jutra bez FLIRTów i podkładów. A na obecnym torowisku tramwajowym w DG można bez problemu od jutra jeżdzić punktualnie i z większą częstotliwością.
Ale po cholerę wydawać te pieniądze bez sensu ?

A czy ja mówiłem o bilecie ATP. Sam byłem tym zainteresowany bo byłby on mi wielce przydatny. Szkoda że tego się nie doczekałem..

CYTAT(bzenek @ sob, 09 sie 2008 - 23:35) *
To nie jest Kraków. Proste działnie na kalkulatorze wykazuje, że tramwaje w DG wykorzystują jakieś 20-30% potencjalnych możliwości transportowych. Na więcej nie ma zapotrzebowania.

Wyłożymy dziesiątki milionów żeby patrzeć na 80% marnotrawstwa tylko dlatego, że jest to takie wielkomiejskie i cool ?

To już lepiej kupić za to 100 przegubowców dla PKM Sosnowiec. I piszę to przy całej mojej niechęci do PKMu smile.gif

Nie wiem jaki jest procent wykorzystania tego środka lokomocji w naszym mieście. Tramwaje popołudniu jakoś puste nie zauważyłem by jeździły. Ale jeżdżę bardzo rzadko więc może dlatego.. Nie wziąłeś mimo wszystko pod uwagę liczbę osób które właśnie tak jak ja, z tego środka transportu ze względu na komfort i bezpieczeństwo a raczej jego braku - jazdy zrezygnowały. Ludzie się boją jeździć tramwajami tym bardziej słysząc o wypadkach. Na forach internetowych mnóstwo ludzi narzeka na zły stan torowisk i tramwajów i to nie tylko w DG czy S-u ale w całej aglomeracji katowickiej. Tak więc coś na rzeczy musi być. Nie powiedziałbym że stan jest tragiczny bo wtedy torowiska są odrazu do zamknięcia ale sytuacja jest zła a miejscami bardzo zła. Doraźnymi remontami i dobrą odpowiedzialną eksploatacją niestety stan się nie poprawi a utrzymać go na takim poziomie będzie bardzo trudno.
bzenek
CYTAT(kwintosz @ nie, 10 sie 2008 - 01:13) *
Byłeś kiedyś w zajezdni w Będzinie? Ja miałem tą wątpliwą przyjemność tam odbywać praktyki jakieś 5-6lat temu i m.in. od tego czasu wyleczyłem się z jeżdżenia tramwajami.

Bez problemu sobie wyobrażam co się tam dzieje. Kwintosz, Twoje wrażenia wynikają ze skromnego inżynierskiego doświadczenia. Gdybyś odbył praktyki w PKP, Enionie, wodociągach, Hucie Katowice czy Elektrowni Łagisza pewnie wyleczyłbyś się z jeżdzenia pociągiem, zapalania światła i samego przechodzenia obok urządzeń ww operatorów. smile.gif

Taka jest smutna (choć dla inżyniera nader kształcąca) rzeczywistość pracy na urządzeniach co mają po 30-40 lat, a i starsze nie sa rzadkością. Praktycznie nie ma tygodnia aby nam się coś nie rozpadło od samego dotykania czy naciśnięcia guzika blink.gif

Gdyby E&Y napisał analizę sieci energetyki to też byłaby ona miażdżąca. Specyfika problemu polega na tym, że tramwaje mają różnych miłośników, a Enion raczej nie. smile.gif

CYTAT(kwintosz @ nie, 10 sie 2008 - 01:13) *
Doraźnymi remontami i dobrą odpowiedzialną eksploatacją niestety stan się nie poprawi a utrzymać go na takim poziomie będzie bardzo trudno.

Mimo wszystko jednak w tych wszystkich ww zakładach produkcja idzie, dostawy są utrzymane, a tramwaje jeżdżą.

Można zaryzykowac, zdanie, że torowiska w Będzinie i DG są elitą GOP. Przy starannej eksplatacji (faktycznie drogiej) ich obecny stan (faktycznie kiepski) utrzymasz jeszcze wiele lat. Bezpieczeństwo też.

Problem polega na tym, że w tramwajach nie ma bieżącego utrzymania i diagnostyki. No ale to jest kwestia organizacji samego przedsiębiorstwa, a nie dziesiątek milionów zł wydanych natychmiast z budżetu miasta.

W dłuższej perspektywie oczywiście trzeba myśleć o kapitalnym remoncie, ale póki co nie ma powodu aby rozdzierać szaty z powodu pominięcia DG w programie na Euro2012.

CYTAT(kwintosz @ nie, 10 sie 2008 - 01:13) *
Ludzie się boją jeździć tramwajami

Nie jestem przkonany. Ludzie rezygnują z KZK na rzecz własnych samochodów oraz busów D i K. A media każdego dnia sa pełne makabrycznych zdjęć z wypadków samochodowych. I spytaj Uśmieszka jak ocenia stan techniczny busów D i K. wink.gif

CYTAT(kwintosz @ nie, 10 sie 2008 - 01:13) *
A czy ja mówiłem o bilecie ATP.

To był ino przykład pokazujący częste blokady psychiczne w rozpoczęciu działania i przesadnego uzależniania powodzenia własnego działania od czynników zenętrznych. Z tego powodu masa ludzi nie jest w stanie zrzucić wagi czy nauczyć do egzaminu, a Urząd Marszałkowski nie może ruchomić KRR z Tychów do Katowic.

CYTAT(kwintosz @ nie, 10 sie 2008 - 01:13) *
Nie wiem jaki jest procent wykorzystania tego środka lokomocji w naszym mieście. Tramwaje popołudniu jakoś puste nie zauważyłem by jeździły. Ale jeżdżę bardzo rzadko więc może dlatego.

Tramwaje puste nie jeżdżą ale też wykorzystanie w stosunku do potencjalnych mozłiwości jest niskie. Tramwaje mają sens wtedy kiedy nie da się już obsłużyć ruchu autobusami. W DG coś takiego nie występuje.

Jeśli juz po 2012 zdecydujemy się na remot tramwajów w DG to trzeba to powiązać z radykalnymi cięciami w autobusach. To z kolei wymaga uruchomienia KRR. Bez tego nowy tramwaj będzie takim niepotrzebnym ruchomym muzeum.

Czyli podsumowując aby system był efektywny trzeba ogromnych podwyżek składki dla miast członków KZK. Jak na razie takiej chęci to ja nie widzę. smile.gif
Leszek
CYTAT(kwintosz @ nie, 10 sie 2008 - 01:13) *
Tramwaje Śląskie są chyba w najgorszym stanie ze wszystkich tramwajów jeżdżących w Polsce. Wystarczy wejść na forum polskich wieżowców (skyscrapercity) i prześledzić jak wyglądają torowiska i tabor gdzieś indziej.


Aha, zwłaszcza w Łodzi tongue.gif ŁTR skończyć nie mogą, a te co już są - masakra jeszcze większa niż u nas...
marcin.p
CYTAT
(...) jak ocenia stan techniczny busów D i K


Są w podobnym stanie technicznym do PKM-owskich przegubowców i większości tramwajów! Ale są tańsze. I to przemawia za nimi.
Sebastian22
CYTAT(Leszek @ pon, 11 sie 2008 - 09:47) *
Aha, zwłaszcza w Łodzi tongue.gif ŁTR skończyć nie mogą, a te co już są - masakra jeszcze większa niż u nas...


Łódź niema dobrej komunikacji tramwajowej. W Polsce najlepiej prosperuje Kraków, później długo długo nic, potem pewno Wawa. Oni co prawda mają dużo wagonów 13N (blizniak 102Na) ale są w dobrym stanie, no i ogłosili przetargi na bagatela 150 niskaczy i kilkanaście standardowych. Cały czas kupują coś - mają bardzo fajny przekrój wozów z Konstalu - U-Booty czy ostatnie wersje serii 105....
marcin.p
Po Krakowie postawiłbym na Wrocław i dopiero Wa-wa. Z tego co wiem - na własnej skórze nie odczułem, nie byłem, nie korzystałem - Poznań i Gdańsk ma również tramwaje na wysokim poziomie. Jest więc do kogo równać.
kwintosz
CYTAT(Leszek @ pon, 11 sie 2008 - 09:47) *
Aha, zwłaszcza w Łodzi tongue.gif ŁTR skończyć nie mogą, a te co już są - masakra jeszcze większa niż u nas...

No nie wiem, w Łodzi z komunikacji miejskiej nie korzystałem. Sugerując się częstotliwością wypadków pokazywanych w TV to TŚ nie mają sobie równych jak dla mnie.. Stąd taka moja opinia że są w najgorszym stanie.
Sebastian22
CYTAT(kwintosz @ wto, 12 sie 2008 - 19:13) *
No nie wiem, w Łodzi z komunikacji miejskiej nie korzystałem. Sugerując się częstotliwością wypadków pokazywanych w TV to TŚ nie mają sobie równych jak dla mnie.. Stąd taka moja opinia że są w najgorszym stanie.

Bo niestety są w najgorszym....nawet do Łodzi nam brakuje.
Adalbert Aleks. - Łódzki
CYTAT(Sebastian22 @ wto, 12 sie 2008 - 19:29) *
Bo niestety są w najgorszym....nawet do Łodzi nam brakuje.



Może tylko jeśli idzie tabor. Bo ten rzeczywiście jest wymieniany. Zwłaszcza trzeba wspomnieć o "cudzie techniki" zwanym PESA. Jeśli rzeczywiście jest sprzętem tak awaryjnym jak się o nim mówi to lepiej nie myśleć co by było gdyby nawiedziła nas zima taka jak w 1978r.. 803N w ogóle, lub prawie w ogóle nie wyjechały na miasto (zresztą wtedy jeszcze ich tak dużo nie było). Jedynie stare poczciwe konstalowskie 5N jakoś mknęły po zasypanym śniegiem torowisku, zwłaszcza na liniach podmiejskich, które wtedy w większości obsługiwane przez tramwaje. Poza tym również równamy w dół.
marcin.p
Dzisiaj rano znowu tramwaje stały. Wie ktoś co było przyczyną, że po raz drugi w ciąga tygodnia tramwaje nie jeździły?

Swoja drogą to się zastanawiam czy jest wogóle sens utrzymywać ten złom. Może lepiej zainwestować w autobusy. Może wziąźć przykład z Będzina i wypiąć sie na TŚ.
bzenek
CYTAT(kwintosz @ wto, 12 sie 2008 - 19:13) *
No nie wiem, w Łodzi z komunikacji miejskiej nie korzystałem. Sugerując się częstotliwością wypadków pokazywanych w TV to TŚ nie mają sobie równych jak dla mnie.. Stąd taka moja opinia że są w najgorszym stanie.

Jeśli dobrze pamiętam to Kraków ze dwa lata temu miał całą serię śmiertelnych wypadków z udziałem tramwajów. Dużo groźniejszych niż w GOP.

A kolizji i niegroźnych wykolejeń jest cała masa. Żeby daleko nie patrzec to 11 sierpnia w Krakowie zderzyły się dwa tramwaje. A w GOP od dawna cisza. smile.gif

A jakoś nikt o tym nie pamięta bo to nie pasuje do tęskonoty za mitem krakowskiego stanu torowisk. No i mogłoby zaszkodzić jednynie słusznej tezie o katastrofalnej sytuacji TŚ. wink.gif
dacik
Dzisiaj około 14 w Gołonogu koło Plusa (na rondzie) była awaria tramwaju, spowodowana najprawdopodobniej złym stanem trakcji elektrycznej. Jeden tramwaj stał z zerwanym pantografem, na rodzie pracowali technicy TŚ na zwyżce, naprawiali trakcję. Cały ruch tramwajów w DG był wstrzymany.
marcin.p
I oczywiście żadnej informacji, komunikacji zastępczej, żadnego PRZEPRASZAM ze strony TŚ. Ot jakość wg KZK GOP.

Ostatnio coś często zrywają trakcje, pantografy. Ciekawe czy to zła jakość trakcji, stanu technicznego tramwajów, czy umiejętności motorniczych. Ja stawiam na każdy z tych elementów po trochu.
Mick
smile2.gif To mi się przypomniało:

"Dzień Pieszego Pasażera"

Przepraszając za nie planowaną awarię ... zapraszam wszystkich pasażerów na placyk przy skwerze. Powtarzam. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, realizując hasło: “Ludziom dobrej roboty - rozrywka i humor”, w związku z awarią komunikacji zaprasza pasażerów na placyk przy skwerze.

Proszę Państwa ! Pozwólcie, że powitam zebranych tu tradycyjnym Dzień Dobry ! I przystąpię do ... czyli do rzeczy. I z tej właśnie korzystamy z okazji, bo w końcu awaria też jest jakąś okazją, aby Naszym pasażerom, ludziom dobrej roboty, bo są nimi przecież, zaprezentować, do czasu usunięcia awarii, artystyczny program.
marcin.p
Ale tabliczki, że jeżdżą tylko do "Paryża" mogłoby być. Korona z głowy by komus spadła? Ale nie, tabliczki oczywiście, że jadą do huty/kasprzaka. To jest uczciwe? Niech każdy sobie sam odpowie.

Po drugie. Tramwaje nie kursują przez kilka godzin i co? I wszyscy mają to w d...e! Ani komunikacji zastępczej, ani żadnej informacji dla zdezorientowanych pasażerów stojących na przystankach.

ZLIKWIDOWAĆ KZK GOP!!!!
Mick
CYTAT(marcin.p @ czw, 21 sie 2008 - 21:13) *
Ale tabliczki, że jeżdżą tylko do "Paryża" mogłoby być. Korona z głowy by komus spadła? Ale nie, tabliczki oczywiście, że jadą do huty/kasprzaka. To jest uczciwe? Niech każdy sobie sam odpowie.

Po drugie. Tramwaje nie kursują przez kilka godzin i co? I wszyscy mają to w d...e! Ani komunikacji zastępczej, ani żadnej informacji dla zdezorientowanych pasażerów stojących na przystankach.

ZLIKWIDOWAĆ KZK GOP!!!!


Kononowicz??
Bartek
CYTAT(marcin.p @ czw, 21 sie 2008 - 21:13) *
Po drugie. Tramwaje nie kursują przez kilka godzin i co? I wszyscy mają to w d...e! Ani komunikacji zastępczej, ani żadnej informacji dla zdezorientowanych pasażerów stojących na przystankach.


Jeździł transport zastępczy, więc nie pisz głupot.
marcin.p
Gdzie widziałeś ten transport zastępczy? Tak się składa że przez godzinę obserwowałem czy "coś" jeździ i na/przy przystanku tramwajowym gołonóg centrum nic się nie zatrzymało! To jest transport zastępczy?

CYTAT
Kononowicz??

Nie obrażaj mnie! Mam swoje zdanie na temat KZK GOP i mam do tego prawo!
vacu
CYTAT(Bartek @ pią, 22 sie 2008 - 05:39) *
Jeździł transport zastępczy, więc nie pisz głupot.

No właśnie gdzie jeździł? Mnie wysadzili koło UP a kierowca 637 bodajże odmówił ludziom przejazdu na bilety z tramwaju. Zanim doszedłem do Centrum to nie widziałem (a wypatrywałem) żadnej zastępczej komunikacji - więc co jest do cholery? Ja to piernicze i już wysłałem reklamację, pewnie oleją ale nie daruję tych 4 peelenów, bo to już n-ty raz w ostatnim czasie i zawsze zero informacji, zero komunikacji zastępczej. Albo ja mam pecha i akurat jak jadę to coś się dzieje albo te całe tramwaje powinni zamknąć w diabły bo ta farsa nie ma sensu sad.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.