Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
Leszek
Przy okazji - nieraz widziałem zachwyty tramwajami we Wrocku. Owszem, mają trochę nowych skód i nowych torowisk, ale starsze tramwaje (zwłaszcza poza centrum) też potrafią narobić niezłego rumoru. No i również mają ręcznie przekładane zwrotnice.
Za to sieć znacznie gęstsza od naszej i w wielu miejscach remontują albo niedawno remontowali.
DG_User
Mnie dziwi, że w Katowicach wymieniają wszystkie torowiska i w miejscach tak newralgicznych jak np. samo centrum, są ręcznie przekładane zwrotnice. A kolejna tego typu inwestycja będzie za jakieś 20 lat...
Z kolei nowe tramwaje Twisty bardzo mi się podobają. Pomysł z wyświetlaniem pozycji tramwaju na żywo na mapie na monitorach LCD też świetny.

Jeśli chodzi o system informacji pasażerskiej to wydaje mi się, że będzie on rozwijany. Nie chce krytykować czegoś co ma kilka dni wink.gif Dla mnie plusem największym są wybrane technologie - HTML5, a nie jakiś flash. Dzięki temu działa normalnie na komórce. Po kliknięciu w wybrany bus pojawia się informacja o jego ewentualnym opóźnieniu.
Grzegorz-dg
Koontynując temat ostatnio zauważyłem że przejazdy tramwajowe na skrzyżowaniach są coraz gorszym stanie dziury ,nierówności a są one usytuowane na Kasprzaka koło rondo budowniczy HK i przejazd Piłsudskiego Morcinka , tutaj znów własność jest tramwai śląskich a miasto teoretycznie ma na to mały wpływ.
:)
CYTAT(sandwich @ sob, 28 cze 2014 - 09:40) *
CYTAT(DG_User @ pią, 27 cze 2014 - 21:55) *
W końcu!!
http://sdip.kzkgop.pl/web/ml/map/?show_post_vehicles=201108

podgląd lokalizacji autobusów online.




Do du... to działa, przepraszam do tyłu. Nie wszystkie autobusy się wyświetlają, a brak informacji, to dezinformacja. Poza tym na dwóch kluczowych przystankach brak tablic. W centrum Gołonoga i pod Merkurym.



No właśnie był kiedyś artykuł, że wszystko po testach już ruszyło, a chyba do tej pory nie uruchomili tablicy przy Damelu w stronę Centrum.

Nieźle mieszają też z objazdami 604 i 644. Od wielu miesięcy już nie warto polegać na rozkładach i liczyć na autobus. Opóźnienia z 25 minut to norma.
signaal
CYTAT
Przez ostatnie cztery lata sprzedaż biletów jednorazowych KZK GOP spadła o 7 mln sztuk. Coraz mniej osób kupuje też bilety miesięczne. Czy to początek końca związku?

KZK GOP dla wielu jest jedyną instytucją stworzoną przez naszych prezydentów i burmistrzów, która dowodzi, że miasta aglomeracji są w stanie stworzyć zręby metropolii. Jej podstawowym wyróżnikiem i zadaniem jest budowa sprawnej komunikacji publicznej. Przy wszystkich zastrzeżeniach co do jakości usług świadczonych przez KZK GOP oraz przewoźników związek jest jedyną "metropolitalną" instytucją, która jakoś sobie radzi.

Problem jednak w tym, że oferta związku wciąż daleka jest od oczekiwań pasażerów. Samochód nadal jest lepszym sposobem na dotarcie do pracy czy podwiezienie dziecka do szkoły.

Dochody dzięki podwyżkom

KZK GOP może się chwalić, że każdego dnia wozi milion pasażerów, obsługuje ponad 300 linii i prowadzi wielkie projekty, takie jak np. Śląska Karta Usług Publicznych, ale jednocześnie stale traci pasażerów. W 2009 roku do sprzedaży trafiło 64,2 mln biletów jednorazowych, rok później 62,5 mln, w 2011 roku 62, a w 2012 roku 58,6 mln. Miniony rok zakończył się sprzedażą ok. 57,2 mln biletów. To oznacza, że w ciągu czterech lat KZK GOP stracił kilka milionów pasażerów.

I to również tych najwierniejszych, którzy co miesiąc kupują bilety okresowe. Spadek w tym przypadku wynosi na przestrzeni lat 2009-2013 niemal 400 tys. sztuk.

Jednocześnie rosną dochody KZK GOP, bo miasta łożą na utrzymanie związku coraz więcej i co roku rosną też ceny biletów. Zwykle o 5-6 proc. Najwyższą podwyżkę mieliśmy w 2011 roku. Wtedy wyniosła niemal 12 proc.

Pytanie, jak długo podwyżkami i coraz większymi składkami można zasypywać dziurę pomiędzy realnymi kosztami przewozów a liczbą pasażerów? Niektóre miasta już zwlekają z płatnościami, co jakiś czas radni (zwykle opozycyjni) zastanawiają się nad sensownością działania KZK GOP.

Spadająca sprzedaż biletów powinna być jednym z ostatnich dzwonków alarmowych dla związku. Wydajemy setki milionów na remonty torowisk, nowe tramwaje, autobusy i już spóźnione udogodnienia takie jak ŚKUP. W planach są też centra przesiadkowe, choć pierwsze miało już być gotowe parę lat temu. Jednocześnie trwa budowa nowych dróg, które zachęcają do korzystania z własnego samochodu. Jak tak dalej pójdzie, to okaże się, że wyrzuciliśmy sporo pieniędzy w błoto.

Czas na zmianę taryf

Dlatego już teraz KZK GOP powinien jeszcze raz się zastanowić, co tak naprawdę oferuje pasażerom. Wprowadzenie ŚKUP to chyba najlepszy moment na zmianę taryf. Co trzeba zrobić? Przede wszystkim mocno zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. Najlepszym argumentem jest zawsze cena. Podwyżki biletów nic nie dały. Nowa taryfa powinna premiować przede wszystkim tych, którzy kupują bilety miesięczne. Dziś tak nie jest, a to przecież najlepsi, bo najwierniejsi klienci. Skoro w innych miastach ten rodzaj biletu może być znacznie tańszy niż u nas, to dlaczego nie pójść tą samą drogą? Z kolei przejazd najkrótszych odcinków autobusem czy tramwajem nie powinien kosztować więcej niż złotówkę. Póki co KZK GOP ogłosił, że kilometrowa podróż będzie oznaczać wydatek 2,4 zł. Ile osób to skusi?

Wiem, że tańsze bilety będą oznaczać większe wydatki gmin. Tak się jednak składa, że w porównaniu z innymi samorządami nasze na komunikacji wciąż oszczędzają. Warto, by samorządowcy wydatków na komunikację nie traktowali wyłącznie jako kosztu, ale też jako inwestycję w lepsze miasto. W ostatecznym rozrachunku to się wszystkim opłaci.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...t#ixzz36JYknMWg


Na szczęście lada rok ruszy ŚKUP i liczba pasażerów natychmiast wzrośnie. Bez kozery powiem, że o pińcset procent.
ko ko
Ta... Zwłaszcza z tą stawką 2,4 zł za kilometr blink.gif

W prawdzie dawno taksówką nie jeździłem ale z tego co kojarzę to stawki są na poziomie 2,5 zł za kilometr... więc jak oni chcą wozić więcej pasażerów jak stawkę za kilometr maja prawie taką samą jak taksówka (nie mówiąc o komforcie czy o tym, że w dwie osoby w taksówce już płacimy 1,25 za kilometr a nie prawie 5zł wink.gif )
Kamil_
CYTAT(ko ko @ śro, 02 lip 2014 - 15:22) *
Ta... Zwłaszcza z tą stawką 2,4 zł za kilometr blink.gif

W prawdzie dawno taksówką nie jeździłem ale z tego co kojarzę to stawki są na poziomie 2,5 zł za kilometr... więc jak oni chcą wozić więcej pasażerów jak stawkę za kilometr maja prawie taką samą jak taksówka (nie mówiąc o komforcie czy o tym, że w dwie osoby w taksówce już płacimy 1,25 za kilometr a nie prawie 5zł wink.gif )


Już nie przesadzaj bo w taksówkach trzeba doliczyć tzw. 'startowe'. No i ceny taksówek są inne niż parę lat temu...
marcin.p
Ceny w taksówkach oscylują w granicach 2,5-6PLN za km w zależności od taryfy, startowe ok.4-5zł. Czyli z Gołonoga do Centrum (jakieś 4km) za takse zapłącę jakieś 15-30zł, a wiem że wiele osób korzysta i cena nie przekracza 10zł! A czy dobrze rozumiem ten śkup, że za podróż z Gołonoga do Centrum miałbym zapłacić 10zł? Przecież to chore! W życiu się z auta na KM nie przesiądę...
savalas
CYTAT(Kamil_ @ śro, 02 lip 2014 - 13:00) *
CYTAT(ko ko @ śro, 02 lip 2014 - 15:22) *
Ta... Zwłaszcza z tą stawką 2,4 zł za kilometr blink.gif

W prawdzie dawno taksówką nie jeździłem ale z tego co kojarzę to stawki są na poziomie 2,5 zł za kilometr... więc jak oni chcą wozić więcej pasażerów jak stawkę za kilometr maja prawie taką samą jak taksówka (nie mówiąc o komforcie czy o tym, że w dwie osoby w taksówce już płacimy 1,25 za kilometr a nie prawie 5zł wink.gif )


Już nie przesadzaj bo w taksówkach trzeba doliczyć tzw. 'startowe'. No i ceny taksówek są inne niż parę lat temu...



w noc sylwestrową za przejechanie z Cetrum DG pod pizzerię Fresco na Gołonogu zapłaciłem 13 zł, gdybym jechał w 4 osoby wyszło by: 3,25 zł więc kzkgop niech sobie wsadzi te tablice i autobusy tam gdzie słońce nie dochodzi
signaal
CYTAT
Po 2014 roku na przystankach pojawi się jeszcze więcej elektronicznych rozkładów jazdy. - Będą niemal przy wszystkich ważnych przystankach - zapowiada związek
Artykuł otwarty
Na razie tablic jest tylko nieco ponad 70 i można się na nie natknąć jedynie w trzech ciągach komunikacyjnych: Katowice Osiedle Tysiąclecia - Katowice Osiedle Paderewskiego, Sosnowiec Dworzec PKP - Zagórze Osiedle - Dąbrowa Górnicza Centrum - Gołonóg Manhattan (z odgałęzieniem do centrum Będzina) oraz Gliwice Plac Piastów - Zabrze Goethego. W dodatku z udogodnienia mogą korzystać wyłącznie pasażerowie autobusów. Mimo że częściowo zakończyły się już remonty torowisk tramwajowych, to wzdłuż nich nowoczesnych tablic jak nie było, tak nie ma. Zamiast tego wzdłuż ul. Chorzowskiej w Katowicach można natknąć się na konstrukcje, które wyświetlają jedynie godzinę i temperaturę, a nie czas przyjazdu poszczególnych pociągów.

Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP, mówi, że powinno to się zmienić. - W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, czyli projektów dotowanych przez Unię Europejską w latach 2014-2020 - mówi rzeczniczka. Dodaje, że w ramach rozbudowy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na przystankach stanie w sumie ponad 500 elektronicznych tablic. - Dotyczy to zarówno przystanków tramwajowych, jak i autobusów. System obejmie wszystkie ważne przystanki w aglomeracji - zapowiada.

Związek przymierza się też do innego projektu. Za ponad 200 mln zł KZK GOP ma stworzyć system inteligentnego zarządzania ruchem w miastach regionu. Ma on działać na najważniejszych drogach i skrzyżowaniach, po których jeżdżą także autobusy. Na system mają się składać m.in. dwa stanowiska monitoringu, kilkadziesiąt kamer oraz centrum sterowania.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz36Pz0U900


Bez kozery powiem pińcet...
szer
Ponad 500 tablic, które będą pokazywały nic innego jak to co jest na papierowych rozkładach obok...
signaal
CYTAT
KZK GOP poinformował, że o 11.40 przy alei Róż w Dąbrowie Górniczej doszło do uszkodzenia sieci trakcyjnej.

W związku z tym tramwaje linii nr 21, 22 i 28 od strony Będzina dojeżdżają do pętli Urząd Pracy. Z kolei tramwaje linii nr 21 i 22 od strony Tworznia jeżdżą do pętli Gołonóg Podstacja.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz36yV5Bjiw


Efekt bzdurnej umowy z Banami Hihotnymi, które MUSZĄ wyjeździć swoje wozokilometry za które KZK GOP MUSI zapłacić. Mogłyby kółka kręcić po pętli na hucie - efekt byłby taki sam.
Sebastian22
CYTAT
No właśnie był kiedyś artykuł, że wszystko po testach już ruszyło, a chyba do tej pory nie uruchomili tablicy przy Damelu w stronę Centrum.
A przypadkiem nie jest ona uszkodzona??
CYTAT(DG_User @ nie, 29 cze 2014 - 17:40) *
Mnie dziwi, że w Katowicach wymieniają wszystkie torowiska i w miejscach tak newralgicznych jak np. samo centrum, są ręcznie przekładane zwrotnice. A kolejna tego typu inwestycja będzie za jakieś 20 lat...Z kolei nowe tramwaje Twisty bardzo mi się podobają. Pomysł z wyświetlaniem pozycji tramwaju na żywo na mapie na monitorach LCD też świetny.
Co do zwrotnic to chyba było mówione że do czasu zakończenia remontu będzie trzeba je przestawiać wajchą ale są to zwrotnice automatyczne.
mgmisiek
Tablice działają tak super, że w sobotę na Manhattanie w stronę Centrum co drugi autobus to 831 i rozkład nie wiem z jakiego dnia (chyba roboczego) bo przez 10 min żaden z autobusów nie pojawił się. Gratuluję sprawnego działania systemu. Dodatkowo nie działa biletomat. No ale po co ma działać - niech ludzie kupują bilety za 4,80 u kierowcy.
sandwich
Dziś można było pojechać do Zabrza na Goethego z Centrum. Wiwat tablice informacyjne.
juar_78
CYTAT(sandwich @ pon, 14 lip 2014 - 09:52) *
Dziś można było pojechać do Zabrza na Goethego z Centrum. Wiwat tablice informacyjne.


Fajne połączenie smile2.gif Jak nie maiłem auta - to musiałem się przesiadać w Katowicach a tak wsiadasz w Dąbrowie i wysiadasz na Goethego w Zabrzu.
signaal
CYTAT(juar_78 @ pon, 14 lip 2014 - 14:45) *
CYTAT(sandwich @ pon, 14 lip 2014 - 09:52) *
Dziś można było pojechać do Zabrza na Goethego z Centrum. Wiwat tablice informacyjne.


Fajne połączenie smile2.gif Jak nie maiłem auta - to musiałem się przesiadać w Katowicach a tak wsiadasz w Dąbrowie i wysiadasz na Goethego w Zabrzu.

Ba, dzisiaj można było nawet 177 na Halembę dojechać. wink.gif
juar_78
CYTAT(signaal @ pon, 14 lip 2014 - 16:45) *
CYTAT(juar_78 @ pon, 14 lip 2014 - 14:45) *
CYTAT(sandwich @ pon, 14 lip 2014 - 09:52) *
Dziś można było pojechać do Zabrza na Goethego z Centrum. Wiwat tablice informacyjne.


Fajne połączenie smile2.gif Jak nie maiłem auta - to musiałem się przesiadać w Katowicach a tak wsiadasz w Dąbrowie i wysiadasz na Goethego w Zabrzu.

Ba, dzisiaj można było nawet 177 na Halembę dojechać. wink.gif


A to nie skorzystam. Rudy Śląskiej nie lubię. Co innego rude.
Kamil_
Przez kilka najbliższych dni mogą nie kursować w Dąbrowie tramwaje.

http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...e9bb05c06,1,3,5

CYTAT
Brak prądu spowodował również zatrzymanie tramwajów na odcinku od ronda w Będzinie aż do Huty Katowice.

Jak dowiedzieliśmy się w Centralnej Dyspozytorni Tramwajów Śląskich, stopień awarii może skutkować tym, że tramwaje w Dąbrowie Górniczej mogą nie jeździć nawet przez kilka dni! Obecnie tramwajarze instalują zasilanie dodatkowe, by ściągnąć zatrzymane w ruchu wozy do zajezdni. Wzdłuż torów kursują natomiast cztery autobusy zastępcze.
Leszek
Po 20 dwa tramwaje stały na światłach koło targu (w stronę Będzina), na torze w stronę HK stał wóz techniczny i dłubali coś przy sieci trakcyjnej.
Sebastian22
Juz dzialaja o 1 wrocilo zasilanie
:)
CYTAT
DZ

Tramwaje Śląskie wybudują w Sosnowcu nowe tory dla tramwajów



Tramwaje Śląskie przy okazji przedłużania "15" chcą zbudować nową linię aż do Dańdówki. Pasażerowie myślą też o torach z Zagórza do Dąbrowy Górniczej

W Sosnowcu szykuje się tramwajowa rewolucja, którą zapoczątkował tegoroczny remont torowiska dla linii nr 15 z Katowic do Zagórza. I to właśnie z pętli w dzielnicy Zagórze już za kilka lat tramwaje mają jechać dalej, w głąb zagórskich osiedli, by połączyć się z torowiskiem, po którym dziś jeżdżą tramwaje linii 27. Biorąc pod uwagę fakt, że ostatnia tramwajowa inwestycja w stolicy Zagłębia została zakończona na początku lat 80., to takie decyzje cieszą. Pasażerowie woleliby jednak, by linię z Sosnowca przedłużyć wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich do Dąbrowy Górniczej, co skróciłoby podróż tramwajem między tymi miastami o ponad pół godziny. Dziś trzeba bowiem jechać przez Będzin. Okazuje się jednak, że na razie Tramwaje Śląskie o takim przebiegu nowej trasy nie myślą. Zapewniają jednak, że tory od pętli w Zagórzu, przez rejon ulic Białostockiej i Paderewskiego w Sosnowcu, w okolice placu Papieskiego powstaną już niebawem. - To konkretne plany i zadania związane z okresem finansowania na lata 2014-2020 - podkreśla Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. - Pierwsze zadanie dotyczy przedłużenia torów od pętli do placu Papieskiego, drugie - budowy linii od tego miejsca na Dańdówkę, gdzie łączyłaby się z trasą linii nr 27 - wylicza. Odcinek sosnowiecki byłby jednym z trzech nowych w regionie. Oprócz tego Tramwaje Śląskie chcą odbudować linię do bytomskiej dzielnicy Miechowice, a także zbudować tory wzdłuż nowej ulicy Grundmanna w Katowicach. Od niedawna z nowej linii cieszą się mieszkańcy Częstochowy. Dokumentacja projektowa dotycząca pierwszego etapu przedłużania linii nr 15 jest gotowa. Projekt połączenia placu Papieskiego z Dańdówką ma być gotowy w listopadzie 2015 r. - Będziemy chcieli wykorzystać w tym przypadku pieniądze unijne - zaznacza Andrzej Zowada. - Cieszymy się, że tramwajarze pamiętają o Sosnowcu, ale mamy nadzieję, że nie będą też zapominać zwłaszcza o linii nr 26. I te odcinki, które funkcjonują obecnie, zostaną również wyremontowane i zachowane - mówi nam Krzysztof Polaczkiewicz z Wydziału Informacji i Promocji UM w Sosnowcu.

Mieszkańcy Sosnowca korzystający z komunikacji miejskiej zastanawiają się, czy TŚ zdecydują się na połączenie obecnej pętli w Zagórzu ze skrzyżowaniem przy dawnym Merkurym w Dąbrowie Górniczej. To raptem trzy kilometry, które mogłyby usprawnić komunikację na tym popularnym odcinku. - Nasze plany do 2020 r. nie zawierają takiego odcinka. Rozpoczynamy jednak prace nad koncepcją na kolejne lata. Będziemy brać pod uwagę potrzeby pasażerów oraz względy techniczne i finansowe - mówi Zowada. Póki co, w Sosnowcu od poniedziałku tramwaje będą jeździć od parku Sieleckiego po dwóch torach. Remont przeniesie się na krótki odcinek przy Ślimaku. Czekamy na Twój komentarz. Czy warto budować nową linię z Sosnowca do Dąbrowy Górniczej?


Mówiło się o tym od tylu lat, a za obecnych władz ucichło. To byłoby jak najbardziej naturalne. Część obecnych tras autobusowych można by zmodyfikować. Kiedyś planowało się nawet wydłużenie linii przez Tworzeń (okolice Brembo do Ząbkowic), a nawet i na Łęknice. Nowe linie tramwajowe przyczyniają się do rozwoju miasta bardziej niż autobusowe.
Po 2020 może już takich funduszy z UE nie być. Ja mam nadzieję, że brak udziału DG w obecnym programie modernizacji TŚ wynikał nie z braku zainteresowania władz DG, ale z powodu innych dużych projektów i komplikacji komunikacyjnych. Jasne jest, że brak Będzina w projekcie nie był decydujący. Przecież można było modernizować tylko w DG do pętli przy Urzędzie Pracy.

Na 2014-2020 TŚ planują m.in. modernizację całej linii 21. A w Jaworznie planują wprowadzić tramwaje. Inwestycje w tak wielką i najbardziej zaniedbaną sieć TŚ i tak będą dalej małe jak na potrzeby:


Kilka lat temu miano modernizować od Huty Bankowej do ronda Merkury, ale zrobiono tylko projekty.
:)
Plany TŚ

Rokko31
CYTAT(:) @ wto, 23 wrz 2014 - 13:03) *
Plany TŚ


A jaki jest termin realizacji tych planów?, czy tylko tak sobie napisali, bo jak wiadomo papier wszystko przyjmie
:)
z funduszy UE 2014-20
Dave
Taaa! Jak będzie pies po dachu chodził! biggrin.gif
Rokko31
Jeśli TŚ nie zrobią tego remontu torów z tych pieniędzy unijnych to podejrzewam że za kilka lat Dąbrowa będzie bez trasy tramwajowej.
:)
A w PKMie przetarg na dostawę nowych autobusów wygrał Solaris.
8 - 18m i 6 - 12m, część trafi do Gołonoga. Dostawa w przyszłym roku.
Startował też MAN i Mercedes.

Podobno w PKM są ciekawe pomysły na przyszłość, z przyszłych dofinansowań. Podobno jakieś rewolucje, mega projekty np. wymiana na najnowsze wynalazki elektryczne.
:)
CYTAT
KZK GOP

Dąbrowa Górnicza – zamknięcie przejazdu kolejowego w ciągu ul. M. Konopnickiej – dotyczy linii autobusowych nr: 16, 79, 242, 604 i 903N

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że z powodu zamknięcia przejazdu kolejowego w ciągu ul. M. Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej od godziny 21:00 dnia 30 września (wtorek) do godziny 05:00 dnia 2 października 2014 roku (czwartek) będą obowiązywały trasy objazdowe dla linii autobusowych nr: 16, 79, 242, 604 i 903N.

Linie nr: 16, 79 i 242 będą skierowane ulicami M. Konopnickiej, Olszową, Siewierską do przystanku końcowego Korzeniec Pogoria III Plaża:

… – Korzeniec n/ż – Korzeniec Pogoria III (stanowiska tymczasowe na ul. M. Konopnickiej z drugiej strony skrzyżowania z ul. S. Śliwińskiego) – Korzeniec Pogoria III Plaża (przystanek linii sezonowej nr 716 w rejonie skrzyżowania ulic Siewierskiej i Granicznej).

Nie będą obsługiwane przystanki Dąbrowa Górnicza Długosza n/ż, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej, Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP, Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury.

Linia nr 604 będzie skierowana ulicą Królowej Jadwigi, al. J. Piłsudskiego, ul. G. Morcinka, Folwarczną, T. Urbańskiego, J. Niemcewicza:

Osiedle Mydlice Pętla – … – Dąbrowa Górnicza Górnicza (w kierunku przeciwnym Dąbrowa Górnicza Szkoła Górnicza) – Dąbrowa Górnicza Centrum – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – Reden – Gołonóg Damel – Gołonóg Morcinka – Dąbrowa Górnicza Trzydziesty – Łęknice Niemcewicza – Łęknice Osiedle.

Nie będą obsługiwane przystanki Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury, Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej, Dąbrowa Górnicza Długosza n/ż, Dąbrowa Górnicza Łącząca.

Linia nr 903N będzie skierowana ulicą Królowej Jadwigi, al. J. Piłsudskiego, ul. G. Morcinka:

Gołonóg Zajezdnia – … – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Dąbrowa Górnicza Centrum – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – Reden – Gołonóg Damel – Gołonóg Morcinka – Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego – Gołonóg Dworzec PKP – Gołonóg Zajezdnia (w kierunku przeciwnym Gołonóg Aleja Piłsudskiego).

Nie będą obsługiwane przystanki Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury, Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej, Dąbrowa Górnicza Długosza n/ż.

Rozkłady jazdy zostaną zmienione.


Zmiany na liniach 604 i 644 to prawdziwa masakra. Kilka różnych zmieniających się objazdów, a czasami objazdy dla objazdów. To najbardziej dotknięte ciągłymi zmianami linie - kanalizacja, aleje, DK94. Do tego puszczają najstarszy wysokopodłogowy tabor, żeby dał radę po tych rozkopanych ulicach. A teraz przez chwilę ta część miasta będzie całkowicie pozbawiona komunikacji miejskiej.
BogorJan
Na ul. Łęknice położona pierwsza(?) warstwa asfaltu,
ul. Podłęknica nadal bez asfaltu,
ciekawe czy sie wyrobią dokońca m-c.
Leszek
snf (51).gif

CYTAT
Autobusy do Strzemieszyc od poniedziałku jadą objazdem
2014-10-12, Aktualizacja: dzisiaj 12:23

Autobusy do Strzemieszyc. Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z przebudową ul. Katowickiej (drogi krajowej nr 94) w Dąbrowie Górniczej od 13 października 2014 roku (poniedziałek) zostanie zamknięty przejazd ulicą Wojska Polskiego.

Linie nr: 28, 49, 84 i 928 w obu kierunkach oraz linie nr 634 i 984 w kierunku Osiedla Mydlice będą skierowane aleją Róż i ulicą Starocmentarną.

Nie będzie obsługiwany przystanek Reden Wojska Polskiego.

Stanowisko przystanku Dąbrowa Górnicza Aleja Róż w kierunku Strzemieszyc dla linii nr: 28, 49, 84 i 928 będzie przeniesione na ul. Królowej Jadwigi, przed skrzyżowanie z al. Róż.

Przystanek Reden Korczaka będzie przeniesiony na ul. Starocmentarną, w rejon skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego.

Linie nr 634 i 984 w kierunku Strzemieszyc będą kursowały dotychczasową trasą objazdową przez ul. Leśną.

Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Leszek
snf (51).gif

CYTAT
Dąbrowa Górnicza objazdy: zamykają znów przejazd na Konopnickiej
2014-10-12, Aktualizacja: dzisiaj 10:01

Dąbrowa Górnicza objazdy. Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że z powodu zamknięcia przejazdu kolejowego w ciągu ul. M. Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej od 14 do 16 października 2014 roku (wtorek – czwartek) będą obowiązywały trasy objazdowe dla linii autobusowych nr: 16, 79, 242, 604 i 903N.



Linie nr: 16, 79 i 242 będą skierowane ulicami M. Konopnickiej, Olszową, Siewierską do przystanku końcowego Korzeniec Pogoria III Plaża:

… – Korzeniec n/ż – Korzeniec Pogoria III (stanowiska tymczasowe na ul. M. Konopnickiej z drugiej strony skrzyżowania z ul. S. Śliwińskiego) – Korzeniec Pogoria III Plaża (przystanek linii sezonowej nr 716 w rejonie skrzyżowania ulic Siewierskiej i Granicznej).



Nie będą obsługiwane przystanki Dąbrowa Górnicza Długosza n/ż, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej, Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP, Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury.

Linia nr 604 będzie skierowana ulicą Królowej Jadwigi, al. J. Piłsudskiego, ul. G. Morcinka, Folwarczną, T. Urbańskiego, J. Niemcewicza:

Osiedle Mydlice Pętla –
… – Dąbrowa Górnicza Górnicza (w kierunku przeciwnym Dąbrowa Górnicza Szkoła Górnicza) – Dąbrowa Górnicza Centrum (stanowiska jak dla linii nr 644) – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – Reden – Gołonóg Damel – Gołonóg Morcinka – Dąbrowa Górnicza Trzydziesty – Łęknice Niemcewicza – Łęknice Osiedle.

Nie będą obsługiwane przystanki Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury, Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej, Dąbrowa Górnicza Długosza n/ż, Dąbrowa Górnicza Łącząca.

Linia nr 903N będzie skierowana ulicą Królowej Jadwigi, al. J. Piłsudskiego, ul. G. Morcinka:

Gołonóg Zajezdnia – … – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Dąbrowa Górnicza Centrum (stanowiska jak dla linii nr 175) – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – Reden – Gołonóg Damel – Gołonóg Morcinka – Gołonóg Aleja Zagłębia Dąbrowskiego – Gołonóg Dworzec PKP – Gołonóg Zajezdnia (w kierunku przeciwnym Gołonóg Aleja Piłsudskiego).

Nie będą obsługiwane przystanki Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury, Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP, Dąbrowa Górnicza Konopnickiej, Dąbrowa Górnicza Długosza n/ż.

Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
:)
CYTAT
dziennikzachodni.pl

Tramwaj wraca. Także do Gliwic? Nowe linie w Katowicach, Bytomiu, Jaworznie i Sosnowcu

Dzisiaj nie mówi się już o likwidacji tramwajowych linii, lecz raczej o modernizacji i rozbudowie sieci torowisk. Skąd taka nagła zmiana stanowiska? Nowe linie mogą pojawić się w Katowicach, Bytomiu, Jaworznie i Sosnowcu. Trudno w to uwierzyć, ale tramwaj ma również szansę wrócić do Gliwic


Kilkadziesiąt kilometrów zupełnie nowych linii tramwajowych może powstać na terenie naszego województwa w ciągu najbliższej dekady. Trudno być może w to uwierzyć tłukąc się po rozklekotanych torowiskach w Bytomiu, Rudzie Śląskiej, czy Świętochłowicach, ale plany tej tramwajowej rewolucji są już gotowe. Ich autorzy zdradzili je podczas seminarium "Mobilny Śląsk", które we wtorek odbyło się w Katowicach.

Lista planowanych inwestycji może robić wrażenie. Znajduje się na niej doprowadzenie linii tramwajowej z centrum Bytomia do Miechowic, przedłużenie trasy "piętnastki" w Sosnowcu aż do Zagórza, połączenie w Katowicach tramwajem ulicy Gliwickiej i Chorzowskiej, budowa dwóch linii (wraz z całą infrastrukturą) w Jaworznie, a także tramwaju miejskiego (względnie kolejki - jak określają to sami zainteresowani), który połączyłby Pyskowice z Gliwicami. Tak, z tymi samymi Gliwicami, które dokładnie pięć lat temu (we wrześniu 2009 roku) pożegnały się z komunikacją tramwajową. Wszystkie te projekty zostały wpisane do planów inwestycyjnych Tramwajów Śląskich oraz części miast aglomeracji Śląska i Zagłębia na lata 2014 - 2020. W roli sponsora ma oczywiście wystąpić Unia Europejska, która w imię promowania zrównoważonego (czytaj: bardziej przyjaznego środowisku) transportu przeznaczy gigantyczne pieniądze na dofinansowanie tego typu inwestycji. Ile konkretnie pieniędzy trafi z tej puli do województwa śląskiego - tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że aby zrealizować wszystkie wymarzone projekty trzeba ponad 1,2 mld złotych. Jeszcze niedawno wydawało się, że tramwaje w miastach Śląska i Zagłębia odchodzą do historii. Pięć lat temu pożegnały się z nimi Gliwice. Wcześniej część linii zlikwidowano w Chorzowie i Będzinie. Dziś rządzący przepraszają się z tramwajami. Zamiast o likwidacji można usłyszeć o budowie nowych i modernizacji starych torowisk.

Ucieczka z korków

Skąd taka zmiana stanowiska? "Winna" jest oczywiście Unia Europejska. To ona bowiem zachęca do inwestowania w transport szynowy jako bardziej przyjazny środowisku niż komunikacja samochodowa. W ramach zachęty gotowa jest pokryć nawet 85 proc. tramwajowych inwestycji, zrealizowanych do roku 2020. Potem może już nie być taka hojna. Same pieniądze to jednak nie wszystko. Coraz silniejszym bodźcem do takich inwestycji jest wizja totalnego zakorkowania naszych miast. Prof. Stanisław Krawiec, kierownik Katedry Systemów Transportowych i Inżynierii Ruchu Politechniki Śląskiej, mówi wprost: ziszczenie się takiego scenariusza to tylko kwestia czasu.

To się już parę razy zdarzyło i zdarza, szczególnie gdy pada deszcz, wystąpi jakaś awaria albo kolizja w kluczowym miejscu Katowic. Po prostu przy dużym natężeniu ruchu działa efekt systemu naczyń połączonych, a wrażliwość na wszystkie zakłócenia jest duża - mówi prof. Krawiec.

Nie tramwaj, a kolej?

Ile dokładnie pieniędzy z unijnego budżetu trafi na inwestycje tramwajowe w miastach Śląska i Zagłębia?

Być może ogłosi to jutro w Katowicach Elżbieta Bieńkowska, do niedawna jeszcze minister infrastruktury i rozwoju. To właśnie do tego resortu należy podział funduszy w ramach programu "Infrastruktura i Środowisko". Pieniądze z tego źródła oraz dotacje z Regionalnego Programu Operacyjnego (dzieli nimi marszałek) mają umożliwić realizację projektów wpisanych do tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Obecnie na "liście marzeń" znajdują się trzy zadania: duży projekt Tramwajów Śląskich (obejmuje m.in. doprowadzenie linii z centrum Bytomia do Miechowic, wydłużenie w Sosnowcu trasy "piętnastki" do Zagórza oraz połączenie w Katowicach linią tramwajową Załęża z rejonem SCC), budowa dwóch linii tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Jaworznie i połączenie tramwajem miejskim Gliwic z Pyskowicami. Z tym ostatnim jest jednak ten problem, że sami zainteresowani nic o tym nie wiedzą. - Pierwsze słyszę - mówi Agnieszka Kazubek, rzecznik Urzędu Miejskiego w Pyskowicach. Skonsternowany był również Marek Jarzębowski, który pełni tę samą funkcję w Gliwicach. Po chwili odkrył, że nie chodzi o tramwaj, ale o szybką kolej miejską między Łabędami a Sośnicą. - Tam już istnieją tory, więc można je wykorzystać. A gdyby dało się tę linię wydłużyć do Pyskowic, to byłoby bardzo dobrze - tłumaczy Jarzębowski.

Plany do realizacji

Aby zrealizować wszystkie te inwestycje, trzeba ponad 1,2 miliarda zł. I raczej można uznać za pewnik, że takich pieniędzy nie dostaniemy. Ziści się zatem tylko część marzeń. - Projekt Tramwajów Śląskich jest "pewniakiem". Co do pozostałych, to można mieć wątpliwości - ocenia Mariusz Śpiewok, dyrektor biura Związku Subregionu Centralnego. Tymczasem zachęceni nagłą koniunkturą przedstawiciele TŚ już snują wizje na okres po roku 2020, choć przyznają, że wtedy z pozyskaniem pieniędzy może być znacznie gorzej. - Widzimy potencjalne kierunki rozwoju. W Katowicach tramwaj do Ligoty i Panewnik, w Mysłowicach do Brzęczkowic. No i Gliwice. To miasto stworzone dla tramwajów - mówi Andrzej Kostek, kierownik działu marketingu i rozwoju TŚ.

Trzy zadania

Oto inwestycje w transport szynowy, jakie chcą przeprowadzić miasta i powiaty tzw. subregionu centralnego woj. śląskiego:

Projekt Tramwajów Śląskich. Miałby on być realizowany na terenie dziesięciu miast Górnego Śląska i Zagłębia (także tych, które - jak Świętochłowice, Mysłowice czy Dąbrowa Górnicza - nie uczestniczyły w obecnym programie TŚ). Projekt zakłada modernizację istniejącej infrastruktury torowo-sieciowej (ok. 80 kilometrów) wraz z przebudową przejazdów drogowo-tramwajowych, ale też budowę nowych odcinków linii (ok. 24 km) na terenie Sosnowca, Katowic i Bytomia. Przewiduje się ponadto zakup 30 nowych tramwajów i pojazdów pogotowia technicznego (sieciowe i torowe - 3 szt.). Koszt inwestycji to ok. 775 mln zł.

Tramwaj w Jaworznie. Projekt zakłada budowę 2 linii (19,5 km) wraz z infrastrukturą trakcyjną, zajezdnią tramwajową, a także systemem przystanków, dojść, powiązań dróg rowerowych i parkingów bike&ride. Przewiduje ponadto dostawę 10 tramwajów. Koszt: ok. 325 mln zł.

Szybki tramwaj miejski między Gliwicami i Pyskowicami. (albo szybka kolej - jak wolą mówić sami zainteresowani). Projekt zakłada remont przystanków, zakup taboru, instalację niezbędnej infrastruktury łączącej inne środki transportu (autobus, rower). Koszt ok. 120 mln zł.


CYTAT
PAP

Tramwaje Śląskie: Już tylko nowe tramwaje, nie będzie więcej modernizacji

Należąca do 12 samorządów aglomeracji katowickiej spółka Tramwaje Śląskie przygotowuje się do nowych środków unijnych. W ramach szacowanego na ok. 700 mln zł projektu planuje m.in. budowę nowych odcinków linii w Sosnowcu i zakup 30-40 nowych tramwajów.

Należąca do 12 samorządów aglomeracji katowickiej spółka Tramwaje Śląskie przygotowuje się do nowych środków unijnych. W ramach szacowanego na ok. 700 mln zł projektu planuje m.in. budowę nowych odcinków linii w Sosnowcu i zakup 30-40 nowych tramwajów.
Jak poinformował PAP w środę członek zarządu Tramwajów Śląskich oraz dyrektor inwestycji i infrastruktury tej spółki Tadeusz Knapik, niezależnie od zmierzającego ku końcowi obecnego projektu modernizacji infrastruktury w regionie (za 850 mln zł brutto) Tramwaje Śląskie przygotowały i przekazały samorządowi woj. śląskiego kolejny - pod kątem nowych unijnych środków na lata 2014-2020. Według wcześniejszych informacji jego wartość wstępnie oszacowano na ok. 700 mln zł. Jednym z największych nowych przedsięwzięć ma być przedłużenie trasy linii nr 15 w Sosnowcu, która obecnie dociera do pętli w dzielnicy Zagórze. Tramwaje Śląskie już pewien czas temu przygotowały przedłużenie 'piętnastki' do tzw. Placu Papieskiego, a od niedawna projektują też dalszy przebieg trasy do tzw. trójkąta w dzielnicy Dańdówka. Jej budowa także miałaby nastąpić do 2020 r.
Innym nowym odcinkiem sieci ma być połączenie torowisk na ul. Gliwickiej i Chorzowskiej w Katowicach - nowy odcinek przewidziano wzdłuż ul. Grundmanna.
Na razie nie wiadomo, czy możliwa będzie planowana od wielu lat budowa linii tramwajowej do bytomskiej dzielnicy Miechowice. W tej sprawie trwają uzgodnienia, nie do końca załatwiona jest m.in. sprawa własności gruntów pod tę inwestycję. Projekt, który został wykonany w latach 90. ub. wieku, musiałby też zostać zaktualizowany, co w praktyce oznacza stworzenie go od nowa. Prócz nowych fragmentów sieci remontowane mają być kolejne odcinki istniejących torowisk. Zaplanowano m.in. remont i częściową rozbudowę do dwóch torów jednotorowej dziś w większości linii nr 11 w Świętochłowicach oraz remonty kolejnych odcinków linii nr 6/19 w Chorzowie i Bytomiu.

Spółka planuje też zakup z nowych środków unijnych 30-40 niskopodłogowych tramwajów. Nie zakłada już modernizacji starych wozów. Jako zadanie rezerwowe przygotowała zakup kolejnych pojazdów z częściowym udziałem niskiej podłogi. Są one tańsze niż całkowicie niskopodłogowe i odporniejsze na zniszczone torowiska. Obecnie Tramwaje Śląskie kończą drugi etap projektu pod nazwą 'Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą'. Współfinansuje go Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Pierwotny zakres przedsięwzięcia (pierwszy jego etap) objął m.in. remonty 48 km torów w sześciu miastach, zakup 30 nowych tramwajów i modernizację 75 starych wozów. Dzięki temu, że w przetargach uzyskano niższe ceny, niż wcześniej zakładano, projekt rozszerzono o drugi etap. To m.in. modernizacja łącznie 15 km torowisk, zakup 12 nowych dwukierunkowych tramwajów z częściowo niską podłogą, budowa nowoczesnej myjni w Katowicach i modernizacja układów sterowania ruchem. Wszystkie prace muszą być gotowe przed końcem 2015 r. Wartość brutto obu etapów to 851,47 mln zł.
Spośród 27 zadań pierwszego etapu dotąd zakończono 13. Rozpoczynają się też prace w ramach drugiego etapu - m.in. modernizacje torów wzdłuż ul. Jagiellońskiej i Katowickiej w Bytomiu czy wzdłuż ul. Bytomskiej w Świętochłowicach, budowa nowego układu torów pod kątem przyszłego centrum przesiadkowego na chorzowskim rynku i remont torowisk w centrum katowickiej dzielnicy Szopienice.
Po zawirowaniach wokół przetargu na 12 tramwajów ostatecznie jego dokumentacja została przesłana do kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli nie wniesie on uwag, Tramwaje Śląskie podpiszą tak szybko, jak to możliwe, umowę z firmą Modertrans.
Tramwaje Śląskie są spółką akcyjną, jej akcje są własnością 12 gmin. Największy pakiet należy do Katowic. W dotychczasowym unijnym projekcie tramwajowym uczestniczyło pierwotnie sześć miast aglomeracji katowickiej: prócz Katowic - Chorzów, Bytom, Zabrze, Ruda Śląska i Sosnowiec. W ostatnim czasie dołączyły Świętochłowice. Nowym projektem zainteresowane są jeszcze Mysłowice i Dąbrowa Górnicza.


A u nas poza modernizacją to władze nie mają pomysłu na tramwaje. Nie ma rozmowy z Sosnowcem o tramwaju przez Zagórze. A Świętochłowice na ostatnią chwilę też dołączyły to obecnie realizowanego projektu i właśnie u nich też ruszają prace.
xMarcinx
ale jak to? przeciez jestesmy liderem pozyskiwania srodkow z ue?!
signaal
Na 242 pojawił się wreszcie w miarę normalny tabor. Ciekawe czy to tylko listopadowy cud wyborczy czy już na stałe.
signaal
Koniec przedwyborczego karnawału. Czas wyruchać owieczki.

CYTAT
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP kolejny rok z rzędu planuje podwyżkę cen biletów. Związek chce też mocniej niż do tej pory karać przewoźników. To wnioski, które można wyciągnąć z lektury planu finansowego KZK na 2015 r.
Artykuł otwarty
To będzie wyjątkowy czas dla związku, ponieważ w pierwszym kwartale ma wreszcie zacząć działać Śląska Karta Usług Publicznych. Wart łącznie 190 mln zł projekt ma zmienić sposób korzystania z komunikacji miejskiej w regionie. Wreszcie miasta aglomeracji dołączą do tych, w których powszechnie można korzystać z elektronicznych biletów.

Najdroższy bilet za 5 zł

Przy okazji KZK GOP wprowadzi nową taryfę. Cena podróży będzie zależeć od odległości. I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł. 3 zł trzeba będzie wyłożyć za przejechanie do 2 km, 3,6 zł za odcinek 2-5 km, a powyżej 5 km podróż ma kosztować 4 zł. Najwięcej - 5 zł - zapłacimy za przejazd powyżej 20 km.

Powyższe stawki dotyczą tylko biletów elektronicznych. Związek chce natomiast podnieść ceny biletów papierowych. O ile dokładnie?

Pierwotnie zakładano, że najtańszy bilet będzie kosztował nadal 3,2 zł, na dwa miasta ma kosztować 4 zł (teraz 3,8 zł), a na trzy i więcej 5 zł (dziś 4,8 zł). Taki cennik nie jest jeszcze przesądzony. - Czeka nas dyskusja. Decyzję podejmie już nowy zarząd KZK GOP - mówi Anna Koteras, rzeczniczka związku. Nowy zarząd zostanie wybrany po II turze wyborów samorządowych, gdy poznamy wszystkich prezydentów i burmistrzów. Dziś poza etatowymi członkami zasiadają w nim prezydenci Katowic, Gliwic, Sosnowca, Zabrza, Knurowa i Bytomia.

SMS z wirtualnym rozkładem

Z planu finansowego KZK GOP wynika, że w przyszłym roku dochody z biletów mają wynieść 253,3 mln zł, czyli o 2,1 proc. więcej niż w tym roku. Z kolei miasta KZK GOP zapłacą za przewozy 380,2 mln zł, czyli o 1,5 proc. więcej niż w tym roku.

Co ciekawe, planowane dochody z kar dla przewoźników oszacowano na 2,6 mln zł. To o 4,5 proc. więcej (300 tys. zł) niż w tym roku. W KZK GOP mówią jednak o tym niezbyt chętnie. - Rzecz dotyczy ŚKUP. Już teraz, choć system nie działa, widzimy, który autobus jest o czasie, a który nie. Wiemy też, czy kierowcy obsługują wszystkie przystanki. Nie da się już oszukać i powiedzieć, że np. pasażer albo nasz kontroler nie ma racji. Wiemy też, że kierowcy nie są z tego powodu zadowoleni - słyszymy w KZK GOP.

Związek zapowiada też na przyszły rok dwie nowości. Pasażerowie będą mogli wysyłać SMS-y z nazwą przystanku. W odpowiedzi dostaną wirtualną tablicę informacji pasażerskiej, z której dowiedzą się, kiedy przyjedzie każda z linii autobusowych lub tramwajowych. Z kolei w internecie na żywo będzie można śledzić trasę wszystkich pojazdów.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz3KfbzUigu
Prosty
CYTAT
I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł

laugh.gif
signaal
CYTAT(Prosty @ pon, 01 gru 2014 - 20:02) *
CYTAT
I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł

laugh.gif

Nie marudź - w zamian będziesz mógł dostać rozkład jazdy sms. wink.gif
MMPK i Transportoid ile to już lat mają? smile.gif A KZK znowu je wymyśli.
marcin.p
A czym teraz uzasadnią podwyżkę skoro paliwa tanieją?

A tak , zapomniałem za ten fantastyczny system, który uzdrowi naszą komunikację jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, warto ponieść te koszty! Naprawdę warto! Chyba sam się przesiądę z auta na KM. wink.gif
vacu
CYTAT(signaal @ pon, 01 gru 2014 - 19:58) *
Przy okazji KZK GOP wprowadzi nową taryfę. Cena podróży będzie zależeć od odległości. I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł. 3 zł trzeba będzie wyłożyć za przejechanie do 2 km, 3,6 zł za odcinek 2-5 km, a powyżej 5 km podróż ma kosztować 4 zł. Najwięcej - 5 zł - zapłacimy za przejazd powyżej 20 km.

Haha jakie cymbały blink.gif

Czyli ja mam sobie teraz na przystanku poprzeliczac ile km? Ciekawe czy na rozkładach beda odległosci pomiedzy przystankami, powinny wiesiec tez liczydla na lancuszkach smile2.gif To jeszcze lepszy numer niz bilety czasowe blink.gif Takie bilety maja ciekawa ceche, jadac z punktu A do B w skrajnym przypadku raz moge zaplacic 3 zl a innym razem 5 bo co innego pierwsze podjedzie.

A stawka za kilometr jest juz wyzsza niz w taryfie, niech jeszcze wprowadza "wsiadkowe" najlepiej. Ja mam taki dzial oderwany od rzeczywistosci w firmie, zajmuja sie statystykami, analizami itp. smiejemy sie ze jakby nie bylo zamowien i firma by padla, wszyscy by poszli na bezrobocie ale ten dzial dalej by funcjonowal przez jeszcze trzy miesiace zanim by sie ktos zorientowal ze cos nie gra. KZK GOP to instytucja tego samego typu, jak juz ostatni pasazer opusci autobus to oni jeszcze przez lata beda uatrakcyjniac rozklad i organizowac przetargi smile2.gif
signaal
CYTAT(vacu @ pon, 01 gru 2014 - 22:41) *
CYTAT(signaal @ pon, 01 gru 2014 - 19:58) *
Przy okazji KZK GOP wprowadzi nową taryfę. Cena podróży będzie zależeć od odległości. I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł. 3 zł trzeba będzie wyłożyć za przejechanie do 2 km, 3,6 zł za odcinek 2-5 km, a powyżej 5 km podróż ma kosztować 4 zł. Najwięcej - 5 zł - zapłacimy za przejazd powyżej 20 km.

Haha jakie cymbały blink.gif

Czyli ja mam sobie teraz na przystanku poprzeliczac ile km? Ciekawe czy na rozkładach beda odległosci pomiedzy przystankami, powinny wiesiec tez liczydla na lancuszkach smile2.gif To jeszcze lepszy numer niz bilety czasowe blink.gif Takie bilety maja ciekawa ceche, jadac z punktu A do B w skrajnym przypadku raz moge zaplacic 3 zl a innym razem 5 bo co innego pierwsze podjedzie.

A stawka za kilometr jest juz wyzsza niz w taryfie, niech jeszcze wprowadza "wsiadkowe" najlepiej. Ja mam taki dzial oderwany od rzeczywistosci w firmie, zajmuja sie statystykami, analizami itp. smiejemy sie ze jakby nie bylo zamowien i firma by padla, wszyscy by poszli na bezrobocie ale ten dzial dalej by funcjonowal przez jeszcze trzy miesiace zanim by sie ktos zorientowal ze cos nie gra. KZK GOP to instytucja tego samego typu, jak juz ostatni pasazer opusci autobus to oni jeszcze przez lata beda uatrakcyjniac rozklad i organizowac przetargi smile2.gif

Pasażer nie ma dla KZK GOP żadnego znaczenia. W całej firmie zatrudniającej ponad 250 osób układem komunikacyjnym zajmuje się mniej niż 10!!!
Prosty
Pewnie karta sama sciagnie odleglosc przy odbiciu wysiadania - choc nie wiem sam do konca jak to ma funkcjonowac.
2-5km bilet za 3,60zł. To lepiej kupic 15sto minutowy, papierowy, za 3,20 i jechac taka odleglosc, bo nawet przy duzym natezeniu ruchu ponad 2km w 15minut sie przejedzie.
Nie wiem kto jest odpowiedzialny za wypuszczanie takich informacji bez konkretnego cennika i wystawianie kolejny raz KZKGOP-u na lincz publiczny i smiech z ich oferty, ale kompetentny to on chyba nie jest.
marcin.p
Specjaliści nisko ocenili naszą komunikacje,. Co to za specjaliści pytam się wink.gif ?

http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...ml#TRLokSosnTxt
matidg
CYTAT
Rewolucja w KZK GOP? "Nie wracajmy do epoki szlabanów"

Marcin Krupa, prezydent Katowic, uważa, że obecny sposób rozliczania składek do KZK GOP jest problematyczny. Dlatego proponuje rewolucyjne zmiany, według których miasta płaciłyby za swoich mieszkańców. - Mam nadzieję, że pan prezydent to jeszcze przemyśli - mówi Arkadiusz Chęciński, nowy prezydent Sosnowca

Na budżet KZK GOP poza wpływami z biletów składają się dziś także dotacje z miasta. Najwięcej dają Katowice, które w przyszłym roku mają wpłacić do kasy związku ponad 91 mln zł. Około 48 mln zł ma wpłacić Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza i Bytom zapłacą około 32 mln zł. Z dużych miast najmniej płacą Gliwice, które zlikwidowały tramwaje. Skąd biorą się te kwoty?

Każde miasto płaci za tzw. wozokilometry, czyli to, co autobusy i tramwaje przejeżdżają na ich terenie. Przykładowo: linia 831 jedzie z Dąbrowy Górniczej przez Sosnowiec do Katowic i każde miasto płaci za trasę w swoich granicach.

Marcin Krupa: Katowice przyczyniają się do spadku bezrobocia

Marcin Krupa, nowy prezydent Katowic, powiedział „Wyborczej”, że taki sposób rozliczeń uważa za problematyczny. Podkreśla, że nie uchyla się od zwiększania wydatków na komunikację publiczną, ale chciałby płacić za wożenie mieszkańców Katowic, a nie innych miast.

Krupa wie, że obecny system wynika ze stołecznej funkcji, jaką pełnią Katowice. Argumentuje, że wiele osób przyjeżdża do Katowic do pracy, ale podatki płacą w swoich gminach. Zyskują więc sąsiednie miasta, a Katowice jedynie płacą za ich dowóz do pracy. Zdaniem Krupy trzeba przemodelować sposób ustalania składek do KZK GOP. Zwłaszcza że Katowice - przyciągając nowych inwestorów - przyczyniają się do zmniejszania bezrobocia także u sąsiadów.

Słowa Krupy potwierdzają dane z raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Aglomeracji Katowickiej”, który przygotowało branżowe stowarzyszenie ABSL. Wynika z niego, że do centrów usług, które działają w Katowicach, dojeżdża około 75 proc. pracowników z okolic. Najwięcej (13 proc.) z Sosnowca oraz Tychów (14 proc.) i Gliwic (12 proc.).

KZK GOP nie chce komentować propozycji nowego prezydenta Katowic. Nie tylko dlatego, że związek nie ma dziś narzędzi, by monitorować miejsce zamieszkania pasażerów. Można się tylko domyślać, że „osiemsetkami” jadą do Katowic i z nich wracają mieszkańcy miast Zagłębia. Sytuację może, ale nie musi poprawić Śląska Karta Usług Publicznych, którą będzie można płacić za przejazdy w przyszłym roku. Pasażerowie nie będą mieli bowiem obowiązku korzystania z kart imiennych.

Prezydent Sosnowca: Nie wracajmy do paszportów

- Miasta płacą składki, miasta ustalają zasady. Od lat nic się nie zmieniało. Jak będą konkretne propozycje, będziemy mogli coś więcej powiedzieć - usłyszeliśmy w KZK GOP.

Od komentarza nie uchyla się Arkadiusz Chęciński, nowy prezydent Sosnowca. - Dziwniejszej propozycji nie słyszałem. Rozumiem, że od tego momentu stawiamy szlabany między Sosnowcem a Katowicami, zatrzymujemy autobusy i sprawdzamy dokumenty i kto skąd jedzie. Za tych z Dąbrowy Górniczej będzie płaciła Dąbrowa Górnicza, z Czeladzi - Czeladź, z Katowic - Katowice itd. Mam nadzieję, że pan prezydent to jeszcze przemyśli - mówi Arkadiusz Chęciński.

Zdaniem prezydenta Sosnowca osoby, które przyjeżdżają do Katowic, nie tylko tu pracują. Odwiedzają restauracje, robią zakupy i bawią się. Jednym słowem, wydają pieniądze. - Rozumiem, że gdy będą wracać, będziemy sprawdzać faktury i występować do prezydenta Katowic o zwrot podatku VAT, jak to kiedyś było, gdy kupowało się za granicą. Nie wracajmy do epoki, gdy były paszporty - mówi Chęciński.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz3LnI57yC9

marcin.p
Zawsze twierdziłem, że Uszok to buc, ale uczeń go przerósł. Bo z jego wypowiedzi wynika, że tylko w Katowicach jest praca mieszkańcy Katowic nie pracują poza miastem.
signaal
CYTAT(marcin.p @ sob, 13 gru 2014 - 18:27) *
Zawsze twierdziłem, że Uszok to buc, ale uczeń go przerósł. Bo z jego wypowiedzi wynika, że tylko w Katowicach jest praca mieszkańcy Katowic nie pracują poza miastem.

A ja mam nadzieję, że będzie konsekwentny i ten kurwidołek o nazwie KZK GOP się rozpadnie a potem, mam nadzieję, ostatecznie znikną rojenia o metropolii sralezji.
Prosty
Niektorzy Zaglebiacy tez przeciez forsowali badz nadal forsuja swoj pomysl - odlaczymy sie jako region ZD od KZK GOPu. Zarowno pomysl prezydenta Katowic dziwny jak i ten drugi, z odlaczeniem. Co ciekawe, nawet sa zwolennicy jednego i drugiego.
:)
Niezłe jaja z tym pomysłem i ciekawie się zapowiada ten nowy prezydent. Ciekawe też jak w praktyce to sobie wyobraża? biggrin.gif Każdy musiałby mieć imienną kartę, rezygnacja z papierowych, no a przyjezdni spoza terenu KZK GOP za darmo? Może dołożymy się też na drogi w Katowicach?

Zapomniał tylko, że gdyby nie miasta konurbacji, to Katowice byłyby niezła dziurą i jest właśnie dokładnie odwrotnie. To Katowice czerpią korzyści z liczby ludności regionu. Do tego jeszcze siedziby wszelkich instytucji.
Leszek
CYTAT(:) @ pon, 15 gru 2014 - 15:22) *
Katowice byłyby niezła dziurą


I tak są laugh.gif
signaal
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2014/kontrola/oz.pdf

Kolejny przetarg dla "rodziny KZK GOP" na kontrolę. Tym razem zwycięzca będzie firma dwóch znajomych zwiącholi z Tramwajów Śląskich którzy do gabinetu najmądrzejszego z Romanów zachodzili od roku co najmniej.

Materiał "Wyborczej"
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...ji_wkrocza.html
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.