Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
:)
QUOTE



161 przystanków autobusowych będzie jak nowych
dziś

Trwa właśnie ostatni etap przygotowania zamówienia publicznego na modernizację infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Sosnowiec, Będzin i Dąbrowa Górnicza.

W naszym mieście gruntownie zmodernizowanych będzie ponad 160 przystanków.

O tym, jak bardzo potrzebna jest taka inwestycja może świadczyć fakt, że w ostatnich miesiącach w mieście udało się gruntownie odnowić dwa przystanki przy ul. Granicznej (w ramach projektu - Budowa sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego - Graniczna wraz korektą parametrów drogowych) oraz jeden podczas bieżących prac remontowych, przy ul. Majakowskiego.

Dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich modernizacja ma ruszyć wkrótce pełną parą. Obejmować będzie tam gdzie okaże się to konieczne nie tylko wymianę wiat przystankowych, ale także remont zatoczek autobusowych, krawężników i chodników wraz z przystosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wartość projektu realizowanego przez Dąbrowę wynosi 6 mln 384 tys. zł, w tym wielkość dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie 1 mln 219 tys. zł.
(pas) - Dziennik Zachodni


bzdura. Czemu autorzy artykulow nie zapoznaja sie najpierw z tematem tylko zmyslaja. W DG w ramach projektu nie bedzie ani jednej nowej wiaty. No chyba ze gdzies wymienia jakies pojedyncze ale to juz za wlasna kase i nie ma z tym nic wspolnego. I zdjecie tej paskudnej wiaty juz obsmarowanej. Jakos w innych miastach sa szklane i sie trzymaja. Do tego nowe krawezniki i chodniki beda wszedzie bo zostana zbudowane perony dla niepelnosprawnych, a nie gdzie bedzie koniecznosc.
Mnie najbardziej drazni brak budowy zatoczki na Redenie. Autobusy blokuja pas a niektorzy probuja byc sprytni i staraja sie wpychac. Tak zrobia ten przystanek a i i tak trzeba bedzie wkoncu zbudowac zatoczke i kasa na marne. No chyba ze planuja ze zostanie tak jzu na kilkanasie lat mad.gif

W TŚ cos zaczyna sie dziac. Po przetargu na remont 2 tramajow ogloszono kolejny na 5 sztuk. Z pierwszego przetargu 1 z zajezdni bedzinskiej, a z drugiego 2. Prawdopodobnie dostana supelnie nowy przod i tyl. To tylko kropla ale cos sie wogole dzieje wink.gif
Niedlugo tez w DG bedziemy mogli czasem zobaczyc niebieski ex-krakowski tramwaj z 1983r tongue.gif
Do tej pory chyba do TŚ z Krakowa trafilo 14 sztuk ale dopiero ten jako pierwszy trafi do Bedzina. Mimo ze takie starocie to i tak znacznie lepiej utrzymane od naszych
Sebastian22
QUOTE(:) @ Aug 10 2007, 14:07 ) *
bzdura. Czemu autorzy artykulow nie zapoznaja sie najpierw z tematem tylko zmyslaja. W DG w ramach projektu nie bedzie ani jednej nowej wiaty. No chyba ze gdzies wymienia jakies pojedyncze ale to juz za wlasna kase i nie ma z tym nic wspolnego. I zdjecie tej paskudnej wiaty juz obsmarowanej. Jakos w innych miastach sa szklane i sie trzymaja. Do tego nowe krawezniki i chodniki beda wszedzie bo zostana zbudowane perony dla niepelnosprawnych, a nie gdzie bedzie koniecznosc.
Mnie najbardziej drazni brak budowy zatoczki na Redenie. Autobusy blokuja pas a niektorzy probuja byc sprytni i staraja sie wpychac. Tak zrobia ten przystanek a i i tak trzeba bedzie wkoncu zbudowac zatoczke i kasa na marne. No chyba ze planuja ze zostanie tak jzu na kilkanasie lat mad.gif

W TŚ cos zaczyna sie dziac. Po przetargu na remont 2 tramajow ogloszono kolejny na 5 sztuk. Z pierwszego przetargu 1 z zajezdni bedzinskiej, a z drugiego 2. Prawdopodobnie dostana supelnie nowy przod i tyl. To tylko kropla ale cos sie wogole dzieje ;)
Niedlugo tez w DG bedziemy mogli czasem zobaczyc niebieski ex-krakowski tramwaj z 1983r tongue.gif
Do tej pory chyba do TŚ z Krakowa trafilo 14 sztuk ale dopiero ten jako pierwszy trafi do Bedzina. Mimo ze takie starocie to i tak znacznie lepiej utrzymane od naszych


Te wiaty wg. mnie są brzydkie - ale lepsze takie niż żadnych. Co do tramów to racja - Bedzin dostał pierwszego krakusa i jest on chyba najlepszy z calej reszty - ma najnowsze wnętrze z nowymi fotelami podwójnymi. Dostalismy go w zamian za wagon tyrystorowy ktory w Krakowie posłuży do przetaczania skladanych NGT6. Po wymianie obręczy kół wyjedzie na ktorąś z linii. (ciekawe jaka)
:)
troche nie po polsku ale moze kogos zainteresuje tongue.gif

QUOTE


Przedstawię systemy dwóch czołowych firm na przykładzie autobusów wyposażonych w systemy zapowiedzi przystanków jak i zliczania pasażerów

System firmy R&G na przykładzie autobusu Jelcz M121 MASTERO. System KPP2 PIXEL na przykładzie autobusu SOLARIS URBINO 15 III generacji


Materiał opieram na własnych doświadczeniach i autobusach firmy PKM Sosnowiec w której pracuje i która zakupiła powyższe pojazdy wyposażone w owe systemy.

Oba systemy są wyposażone w tablice LED ostatnio modne.

Na początek system firmy R&G.- SRG 3000

Urządzenie nadrzędne w systemie to auto komputer SRG300

Autobus wyposażony jest w tablice kierunkowe typu LED oraz system zliczania pasażerów oraz urządzenie głośno mówiące GRG4500 .

System ten ma pewne zalety oraz wady .

Zaletą jest prostota obsługi przez kierowcę , podaje on tylko numer linii oraz rodzaj dnia i numer brygady .

SRG3000 sam sobie zmienia kierunki na tablicach na przystankach według rozkładu jazdy jaki ma w programowany.

Programowanie jest dość proste lecz czasochłonne służy do tego program MUNICOM w którym ustala się rozkład jazdy nazwy przystanków odległości i czasy przejazdów na odcinkach.

Programowanie odbywa się za pomocą radio modemu .

Tą samą drogą SRG3000 wysyła raport dzienny z ilości przewiezionych pasażerów oraz innych informacji które są zadeklarowane.

Do obsługi stacji radiowej służy specjalny program PWI który pobiera raporty i wysyła rozkład jazdy o ile ma nowszy niż ten który jest w pamięci SRG3000.

Stacją roboczą jest zwykły PC z programem PWI który pracuje 24 godziny na dobę. PWI odebrane raporty przechowuje na dysku PC.

Do odczytu raportów służy TARAN MUNICOM który odczytuje i pokazuje i drukuje to co chcemy wiedzieć.

Gdy mamy ułożony i wczytany rozkład jazdy to pozostaje nam uruchomić urządzenie głośno mówiące. Układając nazwy przystanków musimy je tak samo ponumerować w tym urządzeniu jak jest w pamięci SRG .

W systemie tym dalej nie mamy możliwości obejrzenia jak będzie wyglądał napis na tablicach. Oraz tworzenie danych do GRG4500 jest dość uciążliwe.

Firma R&G nagrała potrzebne dźwięki lecz ułożenie całości jest pracochłonne.

Program do obsługi „gadaczki” to EDGAD za pomocą którego parujemy zapowiedzi i układamy kolejność. Za pomocą tego programu programujemy urządzenie głośno mówiące.

Trzeba pamiętać o kolejności takiej samej jak jest w programie MUNICOM.

Bramki zliczające pasażerów są produkcji niemieckiej i pracują w systemie IBIS potrzebny jest odpowiednia przystawka która tłumaczy to co wysyłają bramki na kod dla SRG.

W systemie tym wszystkie akcesoria to osobne urządzenia sterowane za pomocą szyny RS485.

Są to GRG4500 urządzenie głośno mówiące , moduł drogi oraz interfejs IBIS

Osobnym urządzeniem jest radio modem ale to zrozumiałe by akurat to było osobno ze względu na zakłócenia fal radiowych.

System R&G może więcej może sprawdzać paliwo temperaturę oraz wiele innych parametrów pojazdu , co wymaga dodatkowych urządzeń do zainstalowania w pojeździe. Ma to też zaletę ponieważ montujemy tylko to co nam jest potrzebne. Aczkolwiek nie wiem jak jest z kosztami owych urządzeń.

Autokomputter SRG3000 doczekał się wielu wersji oprogramowania pewnie każda z tych wersji jest pod konkretną zajezdnie.


Jelcz MASTERO M121 z tablicami i systemem R&G
Tablice R&G są z serii ETLZ czyli LED-owe


Tablica wewnętrzna ETL R&G w autobusie Jelcz


moduły dodatkowe czyli głośno mówiący moduł drogi oraz IBIS umieszczone w konsoli autobusu Jelcz.

Autobus został również wyposażony w kasowniki KRG6



System firmy R&G pracuje i sprawdza się jego wielka zaletą jest łatwość obsługi sterownika przez kierowcę. Pracochłonne jest natomiast programowanie pomimo że nadal nie widać jak napis będzie widoczny na autobusie. Z drugiej strony nie wymagana jest od wprowadzającego rozkład jazdy umiejętności programowania i tworzenia treści na tablicach.

Wadą jest to że „gadaczkę” trzeba programować biegając po samochodach.

Wiem że firma R&G wypuściła na rynek nowszy sterownik SRG3100 lecz nie miałem go okazji testować , a szkoda bo mógłbym coś na jego temat napisać. Z tego co wiem to jest podobnie jak poprzednik tylko graficzny wyświetlacz ma inna obsługę. Może firma R&G mogła by dostarczyć na pokaz owy sterownik wtedy można go sprawdzić na pojeździe i coś o tym urządzeniu napisać.



Teraz opisze system firmy PIXEL zastosowany w autobusie SOLARIS URBINO 15.

Urządzeniem sterującym jest nowy produkt firmy PIXEL komputer pokładowy KPP2.


KPP2 PIXEL nowy komputer sterujący.

Jak widać różni się on wyglądem od poprzednich sterowników PIXEL-a

Zarówno obsługa budowa i programowanie KPP jest zupełnie inna niż poprzedników.

Budowa.

KPP2 zawiera w sobie oprócz systemu sterującego kasownikami i tablicami szereg dodatkowych urządzeń .

Posiada urządzenie głośno mówiące zapowiedzi przystanków moduł drogi i czarną skrzynkę .

bramki IRMA są produkcji niemieckiej i też pracują w systemie IBIS

Urządzenie rejestruje różne zdarzenia w pojeździe miedzi innymi zlicza czas pracy pieca(WEBASTO) , przewiezionych pasażerów , zdarzenia niedopuszczalne jak nagły ubytek paliwa czy jazda na luzie na automatycznej skrzyni biegów oraz szereg innych których nie sposób wymienić.

Jedynymi urządzeniami zewnętrznymi są moduł IBIS tj. konwerter sygnału IBIS na RS485 oraz radio modem do komunikacji ze stacją bazową.

Obsługa .

Po włączeniu KPP2 pojawia się okno logowania każdy kierowca ma swój numer służbowy i PIN po wpisaniu kodów pojawia się jego imię i nazwisko potem KPP przechodzi na okno główne gdzie dokonuje się wyboru linii oraz wariantu trasy. Następnie wyświetla się okno godziny i numeru wozu do odjazdu .

Obsługę można porównać z obsługą telefonu komórkowego.

Programowanie

Do programowania służy program Pakiet PIXEL 3.50 PRO w którym układamy wszystkie dane dla KPP .

Rozkład jazdy , napisy na tablice , nazwy przystanków , odległości pomiędzy przystankami , pliki zapowiedzi głosowych , baza kierowców czy typy autobusów. Możemy mieć różne zestawy w KPP ale wybieramy sobie ten który jest w autobusie.

Program ten też nadaje się do programowania starszych sterowników STR1.2 i STR1.1 jest to wygodne gdyż nie trzeba pracować na dwóch programach.

Osobiście wprowadzam dane do KPP i pracuje mi się dobrze na programie PIXEL-a

Po utworzeniu i skompilowaniu powstaje nam ( u mnie 114 plików ) które są w programowane do pamięci KPP.

Można to zrobić na dwa sposoby za pomocą karty CF oraz stacji bazowej która podaje dane za pomocą radio modemu.

Podczas wprowadzenia zmian w systemie KPP pobiera sobie tylko to co się zmieniło np. baza kierowców czy rozkład jazdy itp.

Stacja bazowa to urządzenie stacjonarne niezależne. Jest to serwer strony internetowej. Dane utworzone wysyłamy do tej stacji a ona wysyła do pojazdów. Zasięg anteny jest do 1 km .

Stacja również pobiera raporty z poszczególnych pojazdów i przechowuje na własnym dysku.

Do odczytu raportów służy program PIXEL REPORTS który pobiera dane ze stacji i pokazuje drukuje to co chcemy wiedzieć.



KPP2 z czytuje wiele zdarzeń z pojazdu wiele z nich za pomocą szyny CAN.

Tablice są sterowane tak jak zawsze RS485. tylko troszkę szybciej niż w STR

Wielką zaletą systemu jest to że ma wszystko wbudowane w jedno urządzenie.

Tworzenie danych jest czasochłonne lecz program ma wiele udogodnień takich jak samoczynne tworzenie napisów na tablice (mając 400 przystanków jest to pomocne).

Graficzny wyświetlacz w KPP jest czytelny i mnie nie sprawia trudności obsługa KPP. Gorzej jednak z kierowcami dla których to urządzenie jest trudne. Dlatego pisze że należy traktować jak telefon komórkowy będzie prościej zrozumieć.

MENU jest przejrzyste i czytelne z poziomu użytkownika jakim jest kierowca podstawowe uprawnienia nie można nic popsuć.

Tablice typu TDII w które są wyposażone autobusy są w pełni kompabitylne z poprzednikami. Można się pobawić scrolem stronami oraz rodzajami czcionek dostępnych.

Jest to czasochłonne ale efektowne.


SOLARIS URBINO 15 z tablicą LED PIXEL 112x16


Tablica boczna 84x16 jak widać mamy możliwość programowania różnych treści na poszczególnych tablicach.


Tablice wewnętrzna TML 120x16 PIXEL.

Ogromną zaletą jest możliwość redagowania treści na każdej tablicy osobno oraz to że zapowiedzi głosowe też są układane i tworzone w tym samym programie. Możemy sobie odsłuchać zapowiedzi i przypisać odpowiednią zapowiedź to przystanku. Wadą czasochłonność lecz efektowność jest wysoka.

Ciekawostką systemu jest to że jeśli nawet wyłączymy przyciskiem KPP to nie on wyłączony lecz uśpiony , jeżeli będziemy poruszali się pojazdem bez włączonego KPP to i tak będzie rejestrowane to ile kilometrów przejechał pojazd i ile zużył paliwa oraz wiele innych związanych z ruchem pojazdu zdarzeń.

Dobre jest rozwiązanie upakowania możliwie wszystkich peryferii w jednym urządzeniu.

Gdy kupując nie potrzebujemy tak rozbudowanego systemu można zakupić system ze sterownikiem STR1.2 czy STR1.3

Tradycyjnie w systemie PIXEL pojazd wyposażony jest w kasowniki NJ24.


Kasownik NJ 24 PIXEL

Porównując te dwa systemy mają one wspólne cechy podpowiadają godzinę odjazdu ile czasu jest do lub po odjeździe .

Lecz różnią się znacznie wykonaniem i programowaniem oraz funkcjami.

Niemniej jednak świetnie się sprawdzają. Natomiast serwisy obydwóch firm służą radą w razie problemów lecz takowe potrzeby są rzadko.

Nie mnie oceniać kto ma lepszy system każdy ma wady i zalety ważne by funkcjonowały bez problemów i bez awaryjne.

Jak PIXEL tak i R&G produkują ciekawe rozwiązania. To dobrze że jest konkurencja ponieważ mamy ciekawe nowości które stopniowo trafiają do życia codziennego.

Lecz gdy my się zachwycamy tymi nowościami to powiem że w krajach zachodnich takie systemy są od 15 lat.

Np. LAWO ze sterownikiem L-86 też ma podobnie zbudowany system jak system R&G aczkolwiek posiada złącze CAN i ma wiele innych możliwości np. sterowanie matrycą TFT 15 cali na której pokazuje się reklamy i trasę przejazdu autobusu w postaci mapki graficznej.

Wszystkie zdjęcia wykonałem na zajezdni autobusowej PKM Sosnowiec oddziału autobusowego Zagórze , pojazdy na owych zdjęciach są własnością PKM.

Jak pisałem systemy są użytkowane i moje spostrzeżenia będę opisywał w kolejnych artykułach.



SOLARIS oraz JELCZ oba wyposażone w tablice LED i cały system informacji pasażerskiej wraz z bramkami liczących pasażerów.

Mam nadzieje że trochę przybliżyłem ideę systemów które są w owych pojazdach.

Ocenę zostawiam czytelnikom który system się bardziej podoba.

Pluta Grzegorz

g.pluta@pixel.pl

gpluta@pkm.pl

606 707 133

Grzegorz Pluta
Nazywam się Pluta Grzegorz. Mam 33 lata z zawodu jestem elektronikiem. Zajmuję się sytemami informacji pasażerskiej od kilku lat. Obecnie pracuje w zajezdni autobusowej PKM Sosnowiec. W 2006 roku uzyskałem od Firmy PIXEL autoryzacje na serwisowanie urządzeń ich produkcji. Potrafię zaprogramować zachodnie zestawy firm zachodnich bez przeróbek elektroniki firm LAWO BROSE KRUEGER AEG. Również sterownik LAWO L-86 który jest w autobusach sprowadzonych ostatnio z Berlina. Zapraszam do współpracy firmy z całej Polski które chciały by uruchomić swoje zestawy pochodzące z Niemiec. Obecnie pracuje nad własnym sterownikiem IBIS do systemów zachodnich , ponieważ wiem że wiele autobusów dociera do Polski z tablicami lecz bez sterowników. Myślę że prace ukończę w ciągu miesiąca. Z poważaniem Pluta Grzegorz g.pluta@pixel.pl gpluta@pkm.pl tel. 606707133

i komentarz:
AUTOR Grzegorz Pluta
W Jelczach program uniemożliwia dzielenie kierunków jazdy wiem że to kłopot lecz ja sie tym nie zajmuje. Rozkład na jelcze układa kierownik ruchu.Program do R&G nie wymaga od programującego znajomości tworzenia napisów na tablice. Tablice gdy napis się nie mieści automatycznie tworzą scrolling. System zapowiedzi w Jelczu według mnie jest niedoskonały i wzmacniaczem jest radio samochodowe w przypadku Solarisa wzmacniacz to specjalne urządzenie tylko do tego celu. Pliki dzwięków nagrywa nam R&G w studio radiowym dla dąbrowy jeszcze nie zrobili wszystkiego. Pliki dźwiękowe dla R&G to WAV a dla PIXEL KPP są to MP3 dźwieki nagrywał PIXEL i są lepszej jakośći. KPP ma jeszcze możliwość taką że od godziny 8.00 do 20.00 jest głosniej a od 20.00 do 8.00 jest ciszej jest to ustalone w danych dla KPP. Co do napisów zmienie to żeby na czołowej tablicy były napisy stałe.
:)
Mozliwe ze tak beda wygladaly zmodernizowane 105-ki:



przod calkiem calkiem smile.gif porownujac z innymi modernizacjami z calego kraju
Bartek
Groźnie wyglądają biggrin.gif
syzio
Fajnie wygląda biggrin.gif
kwintosz
Pobożne życzenie.. nie uwierzę że takie coś może jeździć u nas, dopóki nie zobaczę! biggrin.gif
Ale z tym taborem i całą infrastrukturą tramwajową to u nas porażka, mam tylko nadzieję że coś da to przejęcie TŚ przez gminy..
vacu
Akurat teraz jestem w Gdańsku - przy okazji budowy CH przebudowano rondo we Wrzeszczu no i musieli zatrzymać tramwaje - miasto (chyba?) przy okazji odremontowało w okolicy torowiska, przystanki, przejazdy itp. Nie jest to jakiś cud ale wygląda ładnie i porządnie, przejazdy/przejścia przez tory są te fajne, "cichutkie", ogólnie całość schludnie wygląda. Jaka to szkoda, że u nas władze nie myślą tak całościowo (a może jednak?) - przecież podobnie jak wyżej ma się zmienić układ komunikacyjny w centrum przy okzaji budowy Pogorii to i parę innych spraw dałoby się załatwić bez bólu...
:)
a ja za kilka dni tez znowu bede w Gdansku. Akurat kilkadziesiat metrow od skrzyzowania, o ktorym piszesz po przeciwnej strony przyszlej Galerii Baltyckiej (Grunwaldzka) pomieszkalem sobie w sumie moze i z 2 latka (w tej kamienicy na rogu z wiezyczka tongue.gif http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/drogi/zdje/slo/slo2/93.jpg akurat remontuja torowisko)
W Gdansku do remontu dolozylo sie tez miasto. Ale u nas mysle ze jest szansa na wymiane wiekszej czesci torowiska - jesli dobuduja nowe lewoskrety na Sobieskiego to beda musieli przesunac torowisko tylko ze przystankow juz za bardzo nie rusza z powodu przejsc podziemnych wiec bedzie duzy klopot. Ale mysle ze jest szansa remontu od przystanku pod PKZ do przystanku przed Huta Bankowa (tam to na pewno beda przesuwac i powstana nowe przystanki). W sumie to przydaloby sie wyremontowac torowisko przed PKZ ale tak wspanialomyslny Mayland to juz pewnie nie bedzie. Tramwaje Ślaskie tez pewnie takiej okazji nie wykorzystaja a gdyby to bylo normalne maisto i normalne tramwaje to od razu wyremontownoby odcinek az do ronda z Al Róż. W sumie TŚ naleza na razie do miasta tylko posrednio przez KZKGOP a wciaz gminy bezposrednio nir przejely udzialow. Byc moze staraja sie wczesniej o kase na oddluzenie.
A do Gdanka to nie ma co porownywac- poza budowa nowej linii, w prawie calym miescie od kilku lat trwa wymiana torow. Od zeszlego roku prace sa baaaardzo intensywne na wielu liniach jednoczesnie. W calym centrum remontuje sie wszystkie trasy po kolei. Do tego chyba wiecej niz polowe tras w pozostalej czesci miasta. Obecnie remontuja 20 km torowisk. Jest tam niezly chaos - co kilka miesiecy reorganizacja ruchu, zadne tramwaje nie jezdza od dawna swoimi normalnymi trasami, sa linie tymczasowe, autobusowa komunikacja zastepcza. Widzac od zeszlego roku zakres pras w calym miescie szczeka opada
Dami7
QUOTE(:) @ Aug 24 2007, 16:34 ) *
... a gdyby to bylo normalne maisto i normalne tramwaje to od razu wyremontownoby odcinek az do ronda z Al Róż. W sumie TŚ naleza na razie do miasta tylko posrednio przez KZKGOP a wciaz gminy bezposrednio nir przejely udzialow.

Remont torowiska na odcinku od skrzyżowania z Augustynika do ronda przy Al. Róż jest KONIECZNY. Inaczej kasa wywalona na prace remontowo - konserwatorskie bazyliki MBA będzie wyrzucona w błoto!!!
Dejmon


Myślę, że powyższy obrazek dobrze oddaje stan komunikacji miejskiej (zwłaszcza tramwajowej) w Zagłębiu Dąbrowskim. Fotka pochodzi z wczorajszego zderzenia tramwajów w Sosnowcu. W wyniku wypadku 13 osób zostało rannych, w tym dwie ciężko - dziecko i osoba dorosła. Nic, tylko usiąść i zapłakać sad.gif
kursor
QUOTE(Dejmon @ Aug 25 2007, 8:50 ) *
Myślę, że powyższy obrazek dobrze oddaje stan komunikacji miejskiej (zwłaszcza tramwajowej) w Zagłębiu Dąbrowskim. Fotka pochodzi z wczorajszego zderzenia tramwajów w Sosnowcu. W wyniku wypadku 13 osób zostało rannych, w tym dwie ciężko - dziecko i osoba dorosła. Nic, tylko usiąść i zapłakać sad.gif


uuuuuuuuuu wygląda rzeczywiście źle

a gdzie ten wypadek miał miejsce?

pozdro
Dejmon
QUOTE(kursor @ Aug 25 2007, 10:05 ) *
a gdzie ten wypadek miał miejsce?

pozdro


Na ulicy Andersa.
:)
takie ekstra torowiska i tabor. Juz chyba nikt nie potrafi zliczyc ile razy od zeszlego roku wypadaly, a kilka razy skonczylo sie powaznie. Niedlugo zaczna ginac ludzie. I kolejne 2 wagony zniszczone - odloza je pewnie na lata albo skasuja. Nieldugo juz nie bedzie czym jezdzic. Przeciez glownie z braku wozow polikwidowano sklady 2 wagonowe i trzeba sie gniesc w pojedynczych. Np w 21 mozna zapomniec o miejscu siedzacym - wieczne przepelnienie a nie raz ludzie nie mieszcza sie do srodka. I znowu wspominajac Gdansk - tramwaje z danej linii jezdza co kilka minut a nie co 20 albo wiecej jak u nas. Polowa skladow 3 wagonowych, pojedynczych oczywiscie nie ma.

QUOTE
sosnowiec.info.pl

Zderzenie tramwajów przy Andersa | 24.08.2007

Dziś przed godziną 19 na ulicy Andersa doszło do zderzenia czołowego dwóch tramwajów.

Tramwaj linii „27” jadący w stronę centrum, wypadł z szyn i zderzył się z jadącym w stronę Niwki tramwajem linii „26”.

W wyniku zderzenia 13 osób zostało rannych, w tym dwie ciężko - dziecko i osoba dorosła.















wczoraj wieczorem w radiu i tv byly informacje ze motorniczy nie zyje ale widac na szcescie sie nie potwierdzilo

tvn24 - "mogla peknac szyna" http://www.tvn24.pl/-1,1519143.1,wiadomosc.html
Sebastian22
Masakra z tym wypadkiem - mam nadzieje ze wkrotce miasta (rowniez nasze) zaczną powaznie myslec nad stanem torowiska.....ja teraz bylem w Warszawie i tam co prawda sam tabor nie jest moze taki super jak w Krakowie ale stan torowiska jest bardzo dobry.
Bartek
Prawda jest taka że musi zginąć grupa pasażerów żeby w końcu brane były kredyty i wszystko remontowane plus zakupy nowych składów. Zresztą patrząc na te zdjęcia to naprawdę cud że motorniczy nie zginął, ale pewnie nie jest w dobrym stanie :/
kwintosz
Tu już nawet nie chodzi o stan tramwajów, bo mimo że jest o tragiczny, to większe niebezpieczeństwo powoduje stan całej infrastruktury. Tory po których jeżdżą te tramwaje, nadają się tylko na złom a nie na przewóz po nich ludzi. Tory są zwichrowane, nierówno złożone jak nigdzie indziej w Polsce. Póki nie nastąpią remonty torowisk, to nawet najlepsze tramwaje nic tu nie pomogą.
Swoją drogą katowickie Karliki nie są jakieś szczególnie super ekstra. Oczywiście fajne są, ale mają sporo wad: dość mało miejsca, duchota, stopnie w podłodze.. oczywiście są cichsze, ale jeżdżą po lepszych torach a to też ma znaczenie.
:)
QUOTE


Sosnowiec: zderzyły się tramwaje, są ranni
judy
2007-08-26, ostatnia aktualizacja 2007-08-26 21:03

26 osób zostało poszkodowanych w zderzeniu tramwajów, do którego doszło w Sosnowcu
Tramwaje linii 26 i 27 zderzyły się w piątkowy wieczór na ul. Andersa. Wśród 26 rannych znalazło się pięcioro dzieci. Najciężej ranna 10-letnia dziewczynka z pęknięciem czaszki trafiła do szpitala. Ciężko ranny jest także jeden z dorosłych pasażerów. Miał uraz klatki piersiowej i w sobotę był operowany. Pozostali ranni zostali po kilku godzinach zwolnieni do domów.

Przyczyny wypadku badają sosnowiecka prokuratura i policja. Jako prawdopodobne uznają odkształcenie torowiska spowodowane upałami.


to nikt tego nie kontroluje. A w zimie powiedziliby ze sie skurczyly albo ze zasypane
terazpanmarelax
Podróżując KZKGopowskim Solarisem odnoszę wrażenie, iż system wentylacji w modelu urbino 15 nie należy do najefektywniejszych. Z drugiej zaś strony nasuwa się myśl, że kierowcy przyzwyczajeni do starszych modeli, posiadających naturalną wentylacje tj: szczeliny w drzwiach i oknach, bądź dziurawą gumę na przegubie, zapominają uruchamiać ten gwarantujący przyzwoite warunki podróżowania system wentylujący pojazd.
huh.gif
Sebastian22
dzis 6.24 z golonoga jak co dzien jechalem do pracy 831 oczywiscie SU15.....ludzi cosik "wiecej" - dzwi na redenie juz sie nie chcialy domknąć.....chyba 821 nie jechal.....coz - znow padl ikar :/ wszystko fajnie tyle ze w okolicach auchana szyby byly mocno zaparowane i zrobilo sie duszno....ludzie mowią aby ktos przekazal kierowcy aby otworzyl szyberdachy ale jakos nie dotarlo do konca trasy......
szer
QUOTE
KZK GOP nie przekaże akcji spółki Tramwaje Śląskie gminom
KZK GOP, który w maju przejął od Ministerstwa Skarbu akcje spółki Tramwaje Śląskie, nie przekaże ich na razie gminom - to najnowsze ustalenia.

Pierwotnie, zaraz po przejęciu akcji z resortu, KZK GOP miał przekazać je 12 gminom. Akcjonariuszami spółki miały zostać miasta, na terenie których sieć tramwajowa jest najbardziej rozwinięta: Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice i Zabrze.

Teraz pomysł na formułę własnościową spółki znowu się zmienił. Z jakiego powodu? Według Alodii Ostroch, rzeczniczki prasowej KZK GOP, chodzi o możliwość ubiegania się o unijne pieniądze. Rozczłonkowanie własności spółki mogłoby utrudnić starania o pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Lepiej, jeśli pod wnioskiem o dofinansowanie podpisuje się jeden podmiot, a nie kilka - wyjaśnia. - Po co zaciemniać całą sytuację?

A i tak - jak podkreśla - współwłaścicielami KZK GOP są m.in. gminy, które miały otrzymać akcje Tramwajów Śląskich, w tym cztery, które miały dostać największe pakiety: Katowice, Chorzów, Bytom i Sosnowiec.

Rzeczniczka zapewnia, że już przygotowywane są wnioski o unijne pieniądze.

- Przede wszystkim na modernizację torowisk - podkreśla Ostroch. - Dopiero później można rozpocząć modernizację taboru i planować kupno nowych pojazdów.

Według prognoz, potrwa to około 15 lat. Zarządu Tramwajów Śląskich na razie nikt nie poinformował o czasowym odstąpieniu od przekazania akcji spółki zainteresowanym gminom - tak przynajmniej twierdzi Bolesław Knapik, członek zarządu TŚ. I dodaje, że KZK GOP zatrudnił firmę doradztwa biznesowego Ernst&Young do przygotowania perspektywicznego planu rozwoju komunikacji miejskiej. Ekspertyza podobno jest już gotowa i wymaga tylko kosmetycznego dopracowania. Jej szczegóły zostaną ujawnione na początku września.

(mawa) - Dziennik Zachodni
Sebastian22
jak juz mowilem na forum TŚ (kto czyta ten wie) ma to swoje wady oraz zalety. Zobaczymy jak to wyjdzie.
Dave
QUOTE(terazpanmarelax @ Aug 28 2007, 9:05 ) *
Podróżując KZKGopowskim Solarisem odnoszę wrażenie, iż system wentylacji w modelu urbino 15 nie należy do najefektywniejszych. Z drugiej zaś strony nasuwa się myśl, że kierowcy przyzwyczajeni do starszych modeli, posiadających naturalną wentylacje tj: szczeliny w drzwiach i oknach, bądź dziurawą gumę na przegubie, zapominają uruchamiać ten gwarantujący przyzwoite warunki podróżowania system wentylujący pojazd.
huh.gif


1) TO nie jest "KZKGOPowy" Urbino 15, tylko "PKMowski" (PKM Sosnowiec);
2) Dalece według mnie ten "system wentylacji" w nowych, niskopodłogowych pojazdach, nie zdaje egzaminu! To tylko wyje ale nie nawiewa powietrza, tylko go wywiewa - a temperatura i duchota jaka była taka jest dalej!
terazpanmarelax
Dave, dla ciebie może PKMowski... Ja bilety kupuje u KZKGOP Katowice i to właśnie ta firma sprzedaje mi usługe.

pozdropozdro!
pozdrawiam
QUOTE(terazpanmarelax @ Sep 1 2007, 10:27 ) *
Dave, dla ciebie może PKMowski... Ja bilety kupuje u KZKGOP Katowice i to właśnie ta firma sprzedaje mi usługe.

pozdropozdro!




Tylko KZKGOP nie decyduje jaki typ autobusu gdzie jeździ i jaką ma wentylacje ma. Takie decyzje może podejmować tylko UM który jest współwłaścicielem PKM S-c i KZKGOP. Te podmioty są tylko wykonawcami woli UM. Mnie osobiście bardzo sie nie podoba obarczanie związku winą za wszystko co sie dzieje z naszą komunikacją.
terazpanmarelax
Człowieku!!!

A gdyby drzwi 831 odcięły Ci głowę to do kogo byś miał pretensje…???
Po 2 interesuje mnie tylko to że skoro urbino 15 ma na wyposażeniu:

• 2 wentylatory nadmuchowo-wyciągowe
• 2 (3 przy braku klimatyzacji) elektryczne szyberdachy
• Grzejniki konwektorowe + 3 dmuchawy 2-stopniowe

to dlaczego z tego nie korzystać!
kwintosz
Nie mam słów już na te dąbrowskie władze miejskie. wink.gif Czemu każda nowa ekipa, to zawsze musi zrobić jakiegoś babola albo nie umieją sobie poradzić z najprostszymi rzeczami:

QUOTE


Nie będzie autobusu do szpitala górniczego

Dąbrowianie mają dość przesiadek w pośpiechu, by dostać się na czas do największego szpitala w regionie, czyli do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 w Sosnowcu. Chcą bezpośredniej linii autobusowej, ale miasto mówi "nie".

- Moi znajomi i ja często dojeżdżamy do Sosnowca na specjalistyczne badania. Najpierw jestem skazana na tramwaj, a w Będzinie poluję na autobus 616. To zajmuje nie tylko czas, ale także wydaję sporo na bilety, bo muszę kupić cztery - podkreśla Maria Gawron z Gołonoga.

Do sosnowieckiego szpitala można dostać się bezpośrednio (dojeżdża tam aż 7 linii) m.in. z Mysłowic, kilku dzielnic Sosnowca, Będzina i Czeladzi. Problemu z dotarciem do lekarza i na zabiegi nie mają nawet mieszkańcy Katowic. Jedynie dąbrowianie skazani są na kłopotliwe przesiadki z tramwaju na autobus lub jazdę kilkoma autobusami.

Władze samorządowe uważają jednak, że system przesiadkowy obowiązuje wszędzie i nie chcą dokładać z miejskiego budżetu do bezpośredniej linii.

- Analizowaliśmy tę sprawę i okazało się, że dotyczyłoby to kilku lub kilkunastu osób, a poza kilkoma godzinami zapełnienie takiej linii byłoby znikome. Poza tym nawet uruchomienie kursu z centrum do szpitala byłoby bardzo kosztowne, a i tak nie gwarantowałoby bezpośredniego dojazdu z Gołonoga, Ząbkowic i zielonych dzielnic. Tworzenie osobnej linii nie ma sensu. Za każdy kilometr przejechany na terenie danej gminy płaci właśnie ona. Nawet gdyby wydłużyć jakiś kurs to za dodatkowe przystanki musiałby zapłacić Będzin. Takie rozwiązanie nie znalazło więc akceptacji - tłumaczy Paweł Gocyła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Jak przyznaje Alodia Ostroch z biura prasowego KZK GOP w Katowicach za kursowanie bezpośredniego autobusu z Dąbrowy do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 musiałaby rzeczywiście płacić także sąsiednia gmina Będzin oraz Sosnowiec.

- Jeśli władze Dąbrowy uznałyby, że taka linia jest potrzebna, a Będzin i Sosnowiec nie byłyby nią zainteresowane, to jedynym wyjściem byłoby opłacenie kosztów jej funkcjonowania w całości przez Dąbrowę. Przesiadki są rzeczywiście kłopotliwe i trzeba kasować co najmniej dwa bilety, ale jest szansa, że wkrótce wiele się zmieni w komunikacji naszego regionu. Wprowadzamy nowy system rozliczeń, uwzględniający liczbę mieszkańców miast oraz liczbę kilometrów, jaką autobusy pokonują po ich terenie, co ma spowodować bardziej sprawiedliwy podział kosztów między gminy zrzeszone w KZK GOP. Oprócz tego analizujemy najnowsze opracowanie jednej z firm konsultingowych. Wynika z niego, że ruch między Katowicami a Sosnowcem jest na przykład tylko nieco mniejszy niż między Sosnowcem a Dąbrową. Z pewnością pojawią się więc zmiany w kursowaniu autobusów i w ich trasach.
www.dabrowa.naszemiasto.pl

Hmm pierwsze słyszę o tych nowych rozwiązaniach.
Swoją drogą.. skoro władze nie umieją sobie poradzić z doprowadzeniem pod UM chociaż jednego autobusu, to jak można wymagać aby załatwili autobus dowożący ludzi do jakiegoś punktu w innym mieście..
Pieniądze na pomnik ofiar MTK (10tys. zł) jakoś się znalazły a przeznaczenie większej kwoty dla mieszkańców aby z tego skorzystali już nie łaska.. oj przypomnimy przed wyborami, przypomnimy!!!
bzenek
QUOTE(kwintosz @ Sep 5 2007, 1:35 ) *
Nie mam słów już na te dąbrowskie władze miejskie. wink.gif


Trudno coś dobrego powiedzieć o dąbrowskich władzach wszelkich kadencji ale tutaj bym się z nimi zgodził.

Nie wiem jak jest od strony Pogoni (chyba i tam nie ma tłumów) ale często korzystam z autobusów 616. Linia ta na odcinku Będzin Stadion-Szpital ma takie sobie obłożenie. Powiedzmy szczerze - sporadycznie zdarza się, że wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Wstawianie tam jeszcze jednego autobusu byłoby czystym marnowaniem pieniędzy.

Weźmy też pod uwagę, że 616 ładnie się krzyżuje z 807 na przystanku Będzin Stadion. Jak na siermiężne warunki KZK, miejsce to daje idealne warunki do przesiadek. Blisko i wygodnie.

Właściwie gdyby odpowiednio zsynchronizować rozkłady 807 i 616 pani Maria Gawron z Gołonoga nie musiałaby tracić ani chwili czasu i zaoszczędziłaby sobie "polowania" na 616. Na razie jest tak, że 616 odjeżdża chwileczkę przed przyjazdem 807 z DG, a następny jest za pół godziny. Nawet mnie to drażni straszliwie. mad.gif

Do szczęścia brakowałoby tylko wtedy utrzymać letnią promocję biletu trzymiastowego jako biletu godzinnego i jest super. Pani Marta Gawron kupuje wtedy tylko 2 bilety i w efekcie ma więcej czasu oraz pieniędzy dla wnuczków. smile.gif

Ale niestety nic się nie zmieni bo taryfa przesiadkowa/czasowa i sensowne rozkłady jazdy nie mieszczą się w głowach pani rzecznik Alodii i prezydenta Pawła. Bo tu jest KZK GOP, a pani Marta Gawron będzie dalej marnować swój czas i pieniądze sad.gif
Dave
QUOTE(terazpanmarelax @ Sep 2 2007, 16:53 ) *
Człowieku!!!

A gdyby drzwi 831 odcięły Ci głowę to do kogo byś miał pretensje…???
Po 2 interesuje mnie tylko to że skoro urbino 15 ma na wyposażeniu:

• 2 wentylatory nadmuchowo-wyciągowe
• 2 (3 przy braku klimatyzacji) elektryczne szyberdachy
• Grzejniki konwektorowe + 3 dmuchawy 2-stopniowe

to dlaczego z tego nie korzystać!


Do firmy (KZK GOP żadną firmą nie jest, tylko związkiem gmin!!!), która daną linię obsługuje! KZK GOP nie wypuszcza na linie autobusów, tylko zleca obsługę określonych linii danym przewoźnikowm wyłonionym w drodze przetargu! Zajmuje się (noo ,w cudzysłowiu niestety) tylko kontrolą, czy te usługi są wykonywane jak należy i zgodnie z umową (sic!), czy są punktualne (lol) kursy itp.
A w Solarisach widywałem tylko 2 (w U12 i U15) szyberdach - trzech w ani jednym nie widziałem - a są bez klimatyzacji! :>

Pozdrawiam! Noo - nie do końca masz rację z tymi urządami miasta, ale pośrednio na pewno! ;-) A szczególnie w przypadku Sosnowca, który ponoć faktytcznie "rządzi" komunikacją miejską w mieście (PKM Sosnowiec) - a jak to robi - widać na co dzień w pozdróży :>
:)
QUOTE
Władze samorządowe uważają jednak, że system przesiadkowy obowiązuje wszędzie


laugh.giflaugh.giflaugh.gif
to jaki system przesiadkowy obowiazuje do szpitala gorniczego i w ktorych miejscach?

QUOTE
Analizowaliśmy tę sprawę i okazało się, że dotyczyłoby to kilku lub kilkunastu osób, a poza kilkoma godzinami zapełnienie takiej linii byłoby znikome


laugh.gif z kolejnych analiz tego Pana
przejechalby sie chocby tramwajem 21 a nie wymyslac bzdury!!!

co 20 minut tylko z kazdego tramwaju 21 wysiada kilkanascie osob z DG (a przynajmniej kilka jest zawsze w najgorszym przypadku). Najczesciej sa to ludzie schorowani i starsi. Zasuwaja potem z pol godziny albo wiecej pod gore). Mnie w tamtym miejscu by sie w zyciu na nogach nie chcialo. Do tego jest masa ludzi odwiedzjacych i przynajmniej kilkudziesieciu pracownikow z DG, ktorzy to na pewno prawie wszyscy zmuszeni sa do samochodow.
Inny wybor do "system przesiadkowy" najpierw do centrum DG, potem Bedzina i potem dalej. Za kazdym razem czekajac kilkadziesiat minut. A mzoe ten system to do centrum, do Zagorza i tam w 299 (on sam jedzie ponad pol godziny) przez centrum Sosnowca do szpitala. Wyprawy na pol dnia.
To pokazuje brak szacunku do mieszkancow. Tak jak z autobusami do CA. Maja po prostu nas w d**** i zapomnieli dla kogo tam sa. Kazdy to wie ze linia kosztuje ale to z naszych pieniedzy i my chcemy a oni decyduja inaczej jakby to Pan Gocyla mial placic z wlasnej kieszeni a nie z naszych podatkow i roznych oplat.

PS. a ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki. Tramwaje z DG sa tak nabite studentami ze nie ma gdzie stac
bzenek
QUOTE(:) @ Sep 10 2007, 12:28 ) *
Maja po prostu nas w d**** i zapomnieli dla kogo tam sa. Kazdy to wie ze linia kosztuje ale to z naszych pieniedzy i my chcemy a oni decyduja inaczej jakby to Pan Gocyla mial placic z wlasnej kieszeni a nie z naszych podatkow i roznych oplat.


Gdyby każdemu zorganizować linię autobusową zewsząd dowsząd to by budżetu nie starczyło. Akurat po to jest Urząd Miasta aby jakoś filtrować te zapotrzebowania.

QUOTE(:) @ Sep 10 2007, 12:28 ) *
ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki


807 chyba ? Co do tej linii to byłem świadkiem prowadzenia prez pewne zakłady pracy korespondencji z KZK. Korespondencja miała na celu zatrzymywanie tego autobusu na sąsiednim przystanku Będzin Elektrownia. Nic z tego nie wyszło bo "dodatkowy przystanek znacznie wydłużyłby całościowy czas przejazdu".

W zamian KZK uszczęśliwił nas linią 613. Pamiętacie taki absurd ? Ułożono taki rozkład jazdy, że nikt o zdrowych zmysłach nie chciał tym jeździć. Po miesiącu linię zlikwidowano :)
chris
QUOTE(:) @ Sep 10 2007, 9:28 ) *
PS. a ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki. Tramwaje z DG sa tak nabite studentami ze nie ma gdzie stac


Ja również za czasów studenckich byłem niezadowolony z faktu iż 807 zatrzymywał się dopiero koło kościoła sad.gif
Dave
QUOTE(":)")
PS. a ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki. Tramwaje z DG sa tak nabite studentami ze nie ma gdzie stac


Akurat z tym bardzo dobrze! Już te linie "przyspieszone" na każdym przystanku stają, można na palacach jednej ręki policzyć, gdzie się nie zatrzymują! mad.gif Ja przez dwa lata jeździłem na Żyletę (teraz też czasem jeżdżę) na studia i musiałem wybierać złomiasty tramwaj, ale nie pogodzilem się z tym, bo po to ten tramwaj jest! Gdyby 807 miał stawać na akademikach (to jeszce by uszło) albo jeszcze gorzej przy cmentarzu (eletrowni) - to co warta taka "linia przyspieszona"?! Przy cmentarzu to tylko 1 i 2 listopada winna stawać i koniec!

PS. 807 też kupę studentów jeździ - do Katowic czy na 8 na Pogoń do wydziału informatyki już! ;-)

:)! Przasadzasz troszkę z tymi tramwajami nabitymi studentami, że nie ma gdzie stać - w 21 tylko w pojedynczych kursach teraz jest tak ciasno, że nie można się zmieścić! ;-) A i to tylko krótkie odcinki drogi i w szczycie! :)
kwintosz
Ważne wydarzenia miały miejsce w dziedzinie komunikacji, podczas gdy forum nam padło. Niestety jak to bywało za czasów poprzedniej ekipy gdy musieliśmy najadać się co jakiś czas wstydu, wróciło stare.. Poczytajcie.. może część was o tym nie wiedziała do tej pory.

QUOTE
Unijne wsparcie znów może przepaść, a urzędnicy zwalają winę na... procedury

Trzy zagłębiowskie gminy wywalczyły z unijnej kasy (ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) około 30 mln zł na modernizację infrastruktury autobusowej. To prawie połowa kosztów wspólnego programu Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Będzina

. Miliony z unijnej kasy są do wzięcia pod warunkiem, że gminy do końca 2007 r wyremontują w sumie 389 przystanków autobusowych i kupią 144 autobusy.

Tymczasem już dziś wiadomo, że Dąbrowa Górnicza część pieniędzy pewnie odda, bo remonty przystanków jeszcze się nawet nie zaczęły. Wciąż zresztą nie wiadomo, jaka firma zajmie się modernizacją. Pierwszy przetarg, który odbył się dopiero w tym miesiącu, został unieważniony, bo oferenci nie spełniali warunków formalnych.

Umowa zakłada, że jeśli do końca roku prace nie zostaną zakończone, to dotacja zostanie cofnięta. To strata ponad 1,2 mln zł. Tymczasem urzędnicy wciąż wierzą, że zdążą z remontami 161 przystanków do końca roku. Nawet gdyby przetarg udało się zorganizować jeszcze we wrześniu, prace mogłyby się zacząć na początku listopada, ale zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych po rozstrzygnięciu przetargu jest jeszcze miesiąc na jego oprotestowanie. W listopadzie zaś aura bywa już kapryśna i może być trudno budować przystanki.

Urzędnicy pytani, dlaczego do tej pory sprawą się nie zajęli, zasłaniają się formalnościami. - Robimy wszystko, żeby zdążyć. Przygotowujemy się do przetargu, ale trzeba pamiętać, że mamy tu do czynienia z procedurami zamówień publicznych, których musimy skrupulatnie przestrzegać - mówi Anna Zubko z UM.

W Będzinie przepisy mają te same, a jednak prace są bardzo zaawansowane. Zakończona jest już modernizacja zaplanowanych 46 przystanków. Pozostałe 2 będą gotowe w tym miesiącu.

- Do końca listopada kupimy jeszcze 22 wiaty przystankowe - zapowiada Marzena Karolczyk, rzeczniczka prasowa będzińskiego magistratu.

Również w Sosnowcu prace mają się zakończyć w listopadzie. Choć można mieć obawy czy to się uda. Trzeba było wyremontować 170 przystanków, a gotowych jest... 46. Urzędnicy też są spokojni.

- Modernizacja przystanków realizowana jest tak, jak przewiduje harmonogram. Nie będzie kłopotów - zapewnia Grzegorz Dąbrowski z UM.

Najlepiej jest z zakupem autobusów. 70 z 72 autobusów, które w tym roku trzeba było kupić, już są. 5 czeka na rejestrację, inne już jeżdżą.

- Sosnowiec, jako lider projektu, doprowadził do rozpoczęcia programu, ale o jego szczęśliwe zakończenie zadbać muszą wszyscy partnerzy - dodaje Dąbrowski.

Luksus na kółkach

Stare autobusy w sosnowieckim PKM mają średnio po 13 lat. Jest ich ok. 160. Reszta (ok. 80, w tym 72 z programu) jest nowa.

- Wszystkie nowe autobusy jelcze i solarisy, które kupiliśmy mają jednolitą obsługę, system głośnomówiący, który zapowiada kolejne przystanki. Poza tym są wyposażone w przyciski otwierania drzwi przez pasażerów oraz miejsce dla wózków osób niepełnosprawnych - mówi Piotr Drabek z PKM-Sosnowiec.

Koszt nowych autobusów to 47 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzi ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Pozostałe 23 mln zł zapłaci PKM.

Grażyna Krawczyk
Źródło: Dziennik Zachodni

I żeby nie być gołosłownym (wybrane fragmenty, dokumentacja jest wielce obszerna):
QUOTE
Przetarg nieograniczony - Postępowanie prowadzone zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych p .n :Modernizacja przystanków autobusowych - Dąbrowa Górnicza. Roboty remontowo-budowlane (Dąbrowa Górnicza) - zadanie 5 współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego" w ramach zadania:"Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec"

....

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących modernizację przystanków autobusowych – Dąbrowa Górnicza. Roboty remontowo-budowlane (Dąbrowa Górnicza) – zadanie 5 współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – wg dokumentacji, którą stanowią szkice projektowe, rysunki, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - będące integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej „Specyfikacją …”.

Zakres obejmuje modernizację przystanków autobusowych wyszczególnionych w Załączniku nr 1:

a) Wykonanie nowej nawierzchni peronów (demontaż istniejącej nawierzchni, wykonanie koryta, ułożenie nowej nawierzchni z kostki brukowej-betonowej) 8871,03 m2
cool.gif Wykonanie nowej nawierzchni asfaltobetonowej zatok autobusowych i jezdni w miejscu zatrzymywania autobusów (frezowanie i ułożenie nawierzchni asfaltobetonowej – warstwa wiążąca i ścieralna) 3816,45 m2
c) Wymianę krawężnika betonowego(demontaż istniejącego i montaż nowego) 4914,71 m
d) Wymianę obrzeża betonowego (demontaż istniejącego i montaż nowego) 3639,06 m
e) Wykonanie oznakowania miejsc dla osób niepełnosprawnych 168 szt.

TERMIN SKŁADANIA OFERT. Ofertę należy złożyć do dnia 15.10.2007r. godz. 10:30

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Wymagany termin wykonania zamówienia - do 30.04.08r.

Oferty zostaną poddane ocenie indywidualnej przez każdego z członków Komisji Przetargowej w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

Kryterium: Cena ©
Znaczenie procentowe kryterium: 100 %
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 100 punktów

WYKAZ PRZYSTANKÓW AUTOBUSOWYCH OBJĘTYCH ZAMÓWIENIEM NA ROBOTY BUDOWLANE:
„Modernizacja przystanków autobusowych – Dąbrowa Górnicza. Roboty remontowo-budowlane (Dąbrowa Górnicza) – zadanie 5 współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego” w ramach zadania:
„Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec”

Lp. Nazwa przystanku Linie
1. Gołonóg Zajezdnia
(jeden przystanek) 18, 55, 84, 140, 175, 635, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 809, 811, 814, 821, 831, 903.

2. Gołonóg Aleja Piłsudskiego
(jeden przystanek) 18, 55, 140, 175, 635, 637, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 809, 811, 814, 821, 831, 903.

3. Gołonóg Dworzec PKP (Gołonóg Dworzec)
(dwa przystanki) 18, 55, 116, 140, 175, 604, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 809, 811, 814, 821, 831.

4. Gołonóg Osiedle
(jeden przystanek) 18, 55, 140, 175, 604, 635, 637, 644, 801, 803, 803/806, 807, 809, 811, 814, 821, 831.

5. Gołonóg Manhatan (Gołonóg Manhattan)
(dwa przystanki) 18, 116, 140, 635, 637, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 821, 831, 903, 933.

6. Reden (dwa przystanki) 18, 27, 55, 116, 140, 175, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 903, 933.

7. Dąbrowa Górnicza Aleja Róż (Aleja Róż)
(jeden przystanek) 18, 27, 28, 49, 55, 84, 116, 140, 175, 182, 260, 604, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 902, 903, 928, 933.

8. Dąbrowa Górnicza Centrum (Centrum)
(dwa przystanki) 18, 27, 28, 49, 55, 84, 116, 140, 175, 182, 260, 604, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 902, 928, 933, S-8.

9. Osiedle Mydlice Pętla (Mydlice Pętla)
(jeden przystanek) 84, 175, 604, 644, 806.

10. Osiedle Mydlice Dąbskiego I (Mydlice Dąbskiego I)
(dwa przystanki) 84, 175, 604, 634, 644, 806.

11. Osiedle Mydlice Dąbskiego II (Mydlice Dąbskiego II)
(dwa przystanki) 84, 175, 604, 634, 644, 806.

12. Osiedle Mydlice Szpital (Mydlice Szpital)
(dwa przystanki) 27, 84, 116, 260, 604, 634, 644, 807, 814, 903, 904.

13. Osiedle Mydlice Szkoła
(jeden przystanek) 604, 644.

14. Dąbrowa Górnicza Szkoła Górnicza (Szkoła Górnicza)
(jeden przystanek) 27, 84, 116, 260, 604, 634, 644, 904.

15. Dąbrowa Górnicza Łącząca (Łącząca)
(dwa przystanki) 604, 644.

16. Dąbrowa Górnicza Dziewiąty (Dziewiąty)
(dwa przystanki) 604, 644.

17. Podłęknice
(dwa przystanki) 604, 644.

18. Gołonóg Wczasowa
(dwa przystanki) 116, 604, 644.

19. Gołonóg Liceum
(dwa przystanki) 116, 604, 644.

20. Gołonóg 1000 Lecia
(jeden przystanek) 27, 55, 175, 604, 814.

21. Gołnóg Zakłady Odzieżowe
(dwa przystanki) 27, 55, 175, 604, 644, 814.

22. Reden Osiedle Mickiewicza (Osiedle Mickiewicza)
(dwa przystanki) 604, 634.

23. Dąbrowa Górnicza REAL
(jeden przystanek) 604

24. Gołonóg Kosmonautów
(jeden przystanek) 27, 55, 175, 644

25. Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy
(Dąbrowa Górnicza Kopalnia) (dwa przystanki) 28, 49, 140, 175, 635, 637, 803, 803/806, 806, 809, 928, 933.

26. Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa (Huta Bankowa)
(dwa przystanki) 28, 49, 140, 175, 635, 637, 803, 803/806, 806, 809, 928, 933.

27. Gołonóg Damel (Damel)
(dwa przystanki) 18, 116, 140, 635, 637, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 821, 831, 933.

28. Tworzeń Przejazd Kolejowy
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

29. Gołonóg Hotele
(jeden przystanek) 18, 55, 140, 175, 635, 637, 690, 803, 803/806, 806, 809.

30. Tworzeń Roździeńskiego
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

31. Tworzeń skrzyżowanie (Tworzeń Roździeńskiego –skrzyżowanie)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

32. Ząbkowice Staroosiedle
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

33. Ząbkowice Las
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

34. Łosień Szkoła Policyjna
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 809.

35. Łosień Szkoła
(jeden przystanek) 84, 803, 803/806, 806, 809, 903.

36. Łosień droga do Łęki
(jeden przystanek) 84, 803/806, 806.

37. Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP (Dworzec Dąbrowa Górnicza PKP)
(dwa przystanki) 16, 242, 604, 644, 903.

38. Dąbrowa Górnicza Konopnickiej (Konopnickiej)
(dwa przystanki) 16, 79, 242, 604, 644, 903.

39. Dąbrowa Górnicza Trzydziesty (Trzydziesty)
(dwa przystanki) 604, 644, 903.

40. Łęknice Osiedle (Osiedle Łęknice)
(dwa przystanki) 116, 604, 644, 903.

41. Łęknice Parkowa
(dwa przystanki) 116, 604, 644.

42. Łosień Łaskowa (Łosień III)
(dwa przystanki) 84, 803/806, 806.

43. Łosień Koksownicza (Łosień droga do Zakawia)
(dwa przystanki) 84, 803/806, 806.

44. Okradzionów Skrzyżowanie
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 809.

45. Łosień Cmentarz
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

46. Łęka Dąbrowszczaków
(Łęka I)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809, 903.

47. Okradzionów Leśniczówka
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

48. Okradzionów Białej Przemszy
(Okradzionów)
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

49. Okradzionów Spółdzielnia
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

50. Rudy
(dwa przystanki) 803/806, 806.

51. Okradzionów Szkoła
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

52. Ząbkowice Kryniczna
(dwa przystanki) 903

53. Ujejsce skrzyżowanie
(dwa przystanki) 175, 635, 903.

54. Podbuczyny N/Ż
(dwa przystanki) 175, 635, 903

55. Wojska Polskiego
(dwa przystanki) 28, 49, 84.

56. Ujejsce-Ujejska
(dwa przystanki) 175, 635, 903.

57. Ząbkowice Kusocińskiego
(Ząbkowice Sportowa)
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

58. Ząbkowice Pogoria Żeglarska
(Ząbkowice Pogoria)
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.


59. Ząbkowice Willowa
(jeden przystanek) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

60. Ząbkowice DW PKP
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

61. Ząbkowice Stadion
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

62. Trzebiesławice Kościół
(dwa przystanki) 175, 903.

63. Trzebiesławice Gródki
(jeden przystanek) 175, 903.

64. Tucznawa Remiza
(dwa przystanki) 140, 637.

65. Strzemieszyce Kościół
(dwa przystanki) 34, 84, 634, 903, 984.

66. Strzemieszyce Stacyjna
(dwa przystanki) 34, 84, 634, 903, 984.

67. Strzemieszyce Grabocin
(dwa przystanki) 49

68. Kuźniczka Las
(jeden przystanek) 803, 803/806, 806.

69. Kuźniczka Nowa Skrzyżowanie (Kuźniczka Skrzyżowanie)
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

70. Kuźniczka Nowa
(jeden przystanek) 803, 803/806, 806.

71. Wypaleniska Skrzyżowanie
(dwa przystanki) 803/806, 806.

72. Łazy Błędowskie I
(dwa przystanki) 803/806, 806.

73. Łazy Błędowskie II
(dwa przystanki) 803/806, 806.

74. Błędów Sztorcowa
(dwa przystanki) 803/806, 806.

75. Błędów Szkoła
(dwa przystanki) 803/806, 806.

76. Błędów Kościół
(dwa przystanki) 803/806, 806.

77. Błędów Zagórze
(jeden przystanek) 803/806, 806.

78. Centrum DPK
(dwa przystanki) 18, 27, 28, 49, 55, 84, 116, 140, 175, 182, 260, 604, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 902, 928, 933.

79. Reden Aleje Majakowskiego (Aleje)
(jeden przystanek) 27, 55, 175, 634, 644, 814.

80. Tworzeń Dworzec
(jeden przystanek) 18, 27, 55, 84, 690, 803, 803/806, 806, 809.

81. Łosień Las
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

82. Łosień Ząbkowicka (Łosień I)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

83. Strzemieszyce Dworzec Północny
(jeden przystanek) 34, 984.

84. Strzemieszyce Przejazd Kolejowy II
(dwa przystanki) 34, 84, 634, 933, 984.

85. Strzemieszyce Dworzec Południowy
(dwa przystanki) 34, 49.

86. Strzemieszyce Szałasowizna
(Strzemieszyce Droga do Ostrów)
(dwa przystanki) 34, 49.

87. Strzemieszyce Aleja za Remizą
(dwa przystanki) 34, 49.

88. Grabocin Sosnowiecka
(dwa przystanki) 34, 49.

89.
Grabocin Polna N/Z
(dwa przystanki) 34, 49, 903.

90. Łęka Przelotowa(Łęka II)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

91. Łęka Kościół(Łęka III)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.


Ah poświęciłem się i wkleiłem liste przystanków, po więcej odsyłam na bip: Przystanki
Dave
Nie muszę chyba mówić, że w tym projekcie (czy tam przetargu) następiło wiele zmian a jest teżsporo błędów i niejasności?! huh.gif
Czemu DG Aleja Róż tylko jeden przystanek i co to za przystanek "Centrum DPK" (gdzie stają prawie wszystkie dąbrowskie linie)?! blink.gif
I wieeeele innych! Na przykład objęcie "programem" Ujejsca, Trzebiesławic i Ząbkowic!
A wiat w p...u nie ma! Bo po co?! mad.gif
WieLguT
wiesz dlaczego Ujejsce, Trzebiesławice, Ząbkowice i inne tereny zielone też? Bo jakby nie patrzeć to też jest Dąbrowa!
Dave
Eeh - nie rozumiesz chyba istoty programu! Przystanki ze środków unijnych miały być wyremontowane tylko te, na których zatrzymują się linie obsługiwane nowym "unijnym" taborem! To, że Ujejsce, Tucznawa (czemu tam nie ma remontu?), Trzebiesławice i inne to też DG to chyba nie trzeba mówić, co nie?! dry.gif
szer
A mnie zastanawia, po co na liście jest Osiedle Mydlice Szkoła :|... To ten przystanek przy pogotowiu, a tam kończą trase linie 604 i 644 :|... Co oni tam chca remontowac? Zatoczke specjalną zrobią? O.o
kwintosz
Jeśli już mowa o zatoczkach to powinni je zrobić musowo na: Redenie w kierunku Centrum i Manhattanie w kierunku Arcelor Mittal. Jeśli ich tam nie wykonają to będzie porażka na całej linii.

Potrzebę zatoczek widać także w ciągu ulicy 11 listopada, z tym ze tam jest nikła szansa na ich realizację. Po prostu nie ma tam na tyle miejsca (niedaleko Enionu, salonu Hyundaia, cmentarza (obydwa przystanki))

Co do zielonych dzielnic.. to miejsca tak samo ważne jak centrum z punktu widzenia niepełnosprawnego. Remonty mają na celu dostosowanie przystanków do taboru niskopodłogowego, tak aby inwalida na wózku nie miał problemów z wjazdem do niego. Poza tym istnieje kwestia druga, taka że dotychczasowe wykonanie zatoczek woła o pomstę do nieba, kostka w większości przypadków się załamuje i jest cała pofalowana - wygląda to identycznie jak koleiny w rozgrzanym asfalcie, które były u nas nagminne. Druga sprawa to brak zatoczek w niektórych miejscach, gdzie ewidentnie powinny się pojawić. Dlatego też nie możemy odbierać niepełnosprawnym możliwości dotarcia do zielonych dzielnic, baa cywilizowany świat wprowadza jak najwięcej udogodnień dla ludzi niepełnosprawnych. Nie rozumiem oburzenia.

Podejrzewam że przystanki nie podane na liście (o ile nie zawiera wielu błędów) mogą już być mniej więcej przystosowane i może wystarczy na nich namalować znak inwalidy, tak jak to będzie miało chyba miejsce na tych nowo remontowanych.

Nie analizowałem tej listy, ale faktycznie na pierwszy rzut oka nie wszystko jest ok. Trzeba by to przejrzeć dokładnie by się połapać.

Edit:
Rozpisano drugi przetarg na przystanki (etap II), wszystko chyba jest mniej więcej to samo dotyczące szczegółów technicznych, daty wykonania itp. Natomiast doszła nowa lista przystanków:
QUOTE
WYKAZ PRZYSTANKÓW AUTOBUSOWYCH OBJĘTYCH ZAMÓWIENIEM NA ROBOTY BUDOWLANE:
Modernizacja infrastruktury transportu publicznego na terenie miasta Dąbrowa Górnicza – zlokalizowanej na trasach wybranych linii autobusowych w ramach zadania:
„Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec”
1. Korzeniec Park Zielona ( 2 przystanki)
2. Reden Korczaka ( 2 przystanki)
3. Staszic (2 przystanki)
4. Albert ( 2 przystanki) n.ż.
5. Strzemieszyce Sulno ( 2 przystanki)
6. Gołonóg Morcinka ( 2 przystanki)
7. Łęknice Niemcewicza
8. Grabocin Krzyż ( 2 przystanki)
9. Gołonóg – Aleja Zgłębia Dąbrowskiego ( 2 przystanki)
10. Strzemieszyce Strem ( 2 przystanki)
11. Strzemieszyce Cegielnia ( 2 przystanki) n.ż.
12. Strzemieszyce Małe ( 2 przystanki)
13. Strzemieszyce Małe Spółdzielnia ( 2 przystanki)
14. Strzemieszyce Małe Koksownicza ( 2 przystanki)
15. Kazdębie I n.ż. ( 2 przystanki)
16. Kazdębie II n.ż. ( 2 przystanki)
17. Kazdębie Gołonoska ( 2 przystanki)
18. Łosień Gołonoska n.ż. ( 2 przystanki)
19. Łosień Poboczna n.ż.
20. Ząbkowice Orła Białego ( 2 przystanki)
21. Ząbkowice Rondo ( 2 przystanki)
22. Ząbkowice Kino ( 2 przystanki)
23. Wypaleniska n.ż.
24. Gołonóg Gwardii Ludowej n.ż. ( 2 przystanki)
25. Gołonóg Sadowa n.ż.
26. Tworzeń Szkoła n.ż.
27. Tworzeń Huta Katowice
28. Józefów Jaworowa ( 2 przystanki)
29. Józefów Piekarnia n.ż. ( 2 przystanki)
30. Łęknice Zakładowa n.ż. ( 2 przystanki)
31. Kolonia Piekło ( 2 przystanki)
32. Kolonia Piekło Cutiron ( 2 przystanki)
33. Kolonia Piekło Kostury ( 2 przystanki)
34. Antoniów Spacerowa ( 2 przystanki)
35. Antoniów Skrzyżowanie ( 2 przystanki)
36. Antoniów Konstytucji
37. Dąbrowa Górnicza Górnicza
38. Mydlice Mireckiego
39. Korzeniec Pogoria III ( 2 przystanki)
40. Korzeniec Zielona ( 2 przystanki)
41. Korzeniec n.ż. ( 2 przystanki)
42. Dąbrowa Górnicza Górnicza ( 2 przystanki)
43. Ząbkowice Pogoria Żeglarska n.ż. ( 2 przystanki)
44. Osiedle Mydlice ( 2 przystanki)
45. Kuźnica Błędowska
46. Rudy Las
47. Strzemieszyce Przejazd Kolejowy I (2 przystanki)
48. Strzemieszyce Małe Koksownicza Przyjaźń
Bartek
Dzisiaj wracałem z Katowic o autobusem (Ikarus) linii 821 który odjeżdża z pod Empika o godz 13:10, na wysokości ogródków działkowych przed Żyletą przy dużej szybkości rozleciał się z tego co widziałem wał napędowy i kupa innych elementów wypadły na drogę. Dobrze że nic się nie stało i że te części nie uderzyły w samochody które jechały za autobusem. Dawno takich atrakcji nie przeżyłem w komunikacji miejskiej wink.gif


Co do tych nowych przystanków to jeśli one mają wyglądać tak jak w Będzinie to ja dziękuje i wolę żeby zostało tak jak jest teraz.
:)
Ja nie wiem jak to jest mozliwe ze nie zdazono z przetargiem. Bylo na to z 1,5 roku a czekano na ostatnia chwile. Pelna odpowiedzialnosc spada na UM. Nie wiem co bedzie jesli nie uda sie przedluzyc. Przeciez to duze pieniadze i przez to bedzie trzeba zrezygnowac z innej (-ych) inwestycji. Powinno sie wtedy znalezc winnego i zeby taka sytuacja juz sie nie powtorzyla. Dziwilem sie dlaczego tak dlugo nie oglaszaja przetargu. Przeciez wiadomo jak bywa z przetargami i w trzeba to przewidywac. Przetarg na projekt tez zostal ogloszony dosc pozno.
Podzielono na II etapy, ciekawe jaki cel, czy licza ze 2 firmy zrobia to szybciej. Jesli beda to robic w zime to zobaczycie co sie stanie gdy odmarznie ziemia. W naszym miescie widzialem juz takie przypadki i na wiosne trzeba bylo chodniki ukladac od nowa. Ale na pewno jest gwarancja i beda sie musieli tym martwic wykonawcy.

W ramach programu nie powstana zadne nowe zatoczki i pewnie juz dlugo nie powstana. Nie beda chyba niszczyc nowych peronow :/ A jest sporo miejsc ktore az sie prosza, wymienial czesc z nich Kwintosz. A najwazniejsza bylaby na Redenie
kwintosz
QUOTE

Miasto straci unijną dotację, jeżeli nie wyremontuje w rekordowym tempie ponad 160 przystanków

Wszystko wskazuje na to, że urzędnicy zaspali i Dąbrowa Górnicza może stracić 1,2 miliona złotych z unijnej kasy.

Dąbrowa Górnicza, Będzin i Sosnowiec miały do końca tego roku wyremontować 389 przystanków i kupić 144 autobusy.

Taki był warunek, by nie przepadło dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości połowy z 71 mln zł. Okazało się jednak, że w Dąbrowie trudno będzie zdążyć z przebudową przystanków, bo... remonty jeszcze się nawet nie rozpoczęły.

To oznacza, że prawdopodobny jest czarny scenariusz, czyli konieczność zwrotu przez gminę części unijnej dotacji, czyli 1,2 mln zł. Wtedy zabrakłoby pieniędzy na szybką modernizację przystanków, a pasażerowie przez kolejne miesiące nadal musieliby korzystać ze starych, często rozpadających się wiat, nie wspominając już o konieczności przystosowania wjazdów dla osób niepełnosprawnych.

- Jeśli tak się rzeczywiście stanie, byłaby to niesamowita niegospodarność. Miasto wiedziało chyba, że musi zdążyć z terminami, a teraz rok się praktycznie kończy i robienie wszystkiego na szybko nie ma już chyba większego sensu - podkreśla Jarosław Żmudzki z Gołonoga.

Skąd opóźnienie, skoro w sąsiednim Będzinie i Sosnowcu prace są już praktycznie na ukończeniu? W magistracie twierdzą, że winne są ściśle określone, długie procedury oraz konieczność przygotowania całej dokumentacji, łącznie ze szkicami i wszystkimi parametrami technicznymi. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że mogło to być zrobione już kilkanaście miesięcy temu, ale wtedy mało kto myślał o odległych terminach.

Czas ucieka, a tymczasem pierwszy przetarg na modernizację bazy przystankowej (ogłoszony w tym miesiącu) nie został rozstrzygnięty. Żaden z oferentów nie spełniał wymogów formalnych.

- Po unieważnieniu postępowania ze względu na brak ważnych ofert natychmiast przygotowaliśmy ponownie nowy przetarg, który został wyznaczony na 21 października. W ciągu najbliższych tygodni powinna być już znana firma, która zajmie się realizacją tego przedsięwzięcia. Tak więc zaraz po uprawomocnieniu się przetargu przystąpimy do modernizacji zatok. Robimy wszystko, aby zrealizować zadanie zawarte w projekcie i chcemy wykorzystać przyznane fundusze - tłumaczy Henryk Zaguła, pierwszy zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.

Teoretycznie wszystko jest możliwe, pod warunkiem, że wyniki kolejnego przetargu nie zostaną oprotestowane. Wtedy czasu już na pewno zabraknie.

Urzędnicy po cichu liczą, że być może uda się uzyskać przedłużenie terminu odbioru robót, ale na razie nie ma w tej sprawie konkretnych decyzji. Póki co standardom europejskim, zawartym w projekcie modernizacji odpowiadają jedynie dwa przystanki na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Granicznej, zmodernizowane wcześniej także z pomocą unijnych pieniędzy oraz przystanek przy ul. Majakowskiego. Ten naprawiony został w ramach bieżących prac remontowych.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl

Przecież nie ma nawet szans aby zdążyć przed końcem roku. Ja nie wiem czemu tak artykuł wskazuje na to że może.. Nawet termin ukończenia prac jest dopiero w kwietniu. Zresztą, jak będzie dużo śniegu to już w ogóle nie będą robić bo to nie będzie miało sensu.. Musimy liczyć na to że przedłuży się ten termin. Eh.. Nie wiem kto zawalił ale głowy powinny polecieć, mimo wszystko, nie zależnie jak skończy się sprawa.
:)
bledy w artykule - nie 144 autobusy a 68 + doczepiane 4 jelcze kupione wczesniej ( te z lamana linia okien). Po raz kolejny trzeba prostowac ze w DG projekt nie dotyczy ani jednej wiaty a tylko peronow. I potem sie dziwic ze ludzie mysla o wiatach. Niektorzy kojarza tylko z wiata. Jesli jakies wiaty zostana wymienione to z budzetu miasta ale jesli wogole to beda to jakies uzupelnienia.
W zime nie chodzi o snieg, ktory zawsze mozna zgarnac no chyba ze bardzo ostro sypie ale to momenty. Problemem jest zamarzniete podloze. Pewnie ze da sie na nie ulozyc chodniki, ale na wiosne wsyztsko sie bedzie zapadac
Dave
Nie wiem, czemu się tak uczepli tych "144"a utobusów! I w radiu i w gazecie i na stronie internetowej... Co to, włączył im się mnożnik 2?! mad.gif
I te pieprzone wiaty! Jakie wiaty skoro nawet peronów nie zdążą zrobić i majątylko 1,2 mln złotych na 160 przystanków?!
:)
nowe perony w Zagorzu wygladaja tragicznie dry.gif
syzio
Ma ktoś zdjęcia?
:)
a w Bedzinie to dopiero tragedia. Szara kostka - "ulubiony" wzor behaton. Do tego byle jak ulozony i namalowany farba znak inwalidy. Nawet nie naprawili kolein. W wielu miejscach nie ma nawet nowej kostki a jedynie domalowali znak inwalidy. Nie widzialem tez oznakowania poziomego.

W DG chociaz projekt lepszy. U nas stanowisko dla inwalidow bedzie ulozone z zoltej kostki a sam znak z czarnej. Ciekawe jak im to wyjdzie, chyba musza sobie zrobic jakis szablon bo taka zabawa to by im troche zajela, do tego na pewno by nie wyszlo. Do tego naprawa nawierzchni i oznakowanie poziome

Kliknij, aby zobaczyć załącznik

Niestety na reszte wykonawcy maja za duza dowolnosc - pozostala czesc peronow czerwona z kostki Holland:


behaton wacko.gif


lub sinus:


Wszystkie paskudne a behaton najgorsza i jej sie spodziewam.
Przegladajac SSC te kostki mozna spotkac (poza cala Rosja lacznie z azjatyckimi jej krancami, Ukraina i Bialorusia) tez w Mongolii tongue.gif I na Bilaorusi czy w Rosji staraja sie z nich ukladac jakies ciekawsze wzory. U nas mozna o tym pomarzyc laugh.gif

Ja juz na to nie moge patrzec, szczegolnie na ten wzor behaton
:)
koncza sie dostawy nowych autobusow. Sa juz wszystkie Solarisy. Zeby nie pisac wlasciwie tego samego to pelna wiadomosc:

QUOTE
KZ GOP

Do PKM Sosnowiec dotarło już wszystkie 30 sztuk Solarisów Urbino 15.
Przypomnijmy – dzięki dotacji Unii Europejskiej PKM Sosnowiec Sosnowiec ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego zakupił 72 sztuki nowych autobusów – 30 sztuk 15-metrowcyh Solarisów oraz 42 Jelcze M121I. W ostatnich tygodniach do Sosnowca przyjechało 6 ostatnich sztuk 15 metrowców. Pojazdy te otrzymały numery 343-348 i wszystkie opuściły już zajezdnię. Wóz #343 w dniu dzisiejszym odbywał jeszcze jazdy próbne, w związku z czym w najbliższych dniach można się spodziewać jego debiutu liniowego. Z 30 sztuk Solarisów Urbino 15 III 20 stacjonuje w zajezdni Zagórze, 10 w zajezdni Gołonóg. Obsługują one linie 34, 55, 299, 622 i 690 (zajezdnia Zagórze) oraz 604, 644, 801 i 831 (zajezdnia Gołonóg).
Do całkowitej realizacji zamówienia pozostały jeszcze trzy sztuki Jelczy M121I Mastero, które otrzymają numery 365-367.







Do DG mialo ich trafic wiecej - chyba z 1-2 sztuki :/ Teraz jakby ktorys sie zepsul to pewnie nawet nie ma rezerwy i wyjechalby Ikarus.

Sa plotki (z roznych zrodel wiec mzoe prawda) ze z Zagorza do Golonoga trafia za to przegubowe Many NG312 (czesto mozna bylo je spotkac np na 55). Za to narazie do Golonoga przeniesli jak zawsze najgorsze zlomy (20-letnie z naprawa glowna 10 lat temu):
Ikarus #261
http://phototrans.eu/2-154201.html
Ikarus #262
http://phototrans.eu/2-167649.html
Ikarus #268
http://phototrans.eu/2-114798.html

Do tego "wypozyczyli" ostatnio (co to wogole oznacza) do Golonoga 4 Jelcze 120M:
#33:
http://phototrans.eu/2-191934.html
#36:
http://phototrans.eu/2-192051.html
#37:
http://fotozrzut.pl/zdjecia/f62ffbac29.jpg
#38:
http://phototrans.eu/2-161410.html

Co ciekawe kilka mesiecy temy Golonog oddal lepsze Jelcze do Bedzina... Ciekawa polityka

Oby chociaz na pocieszenie prawda okazaly sie te przegubowe Many http://phototrans.eu/2-174548.html
Sebastian22
Polityka pkmów czy kzkgopu zawsze była "ciekawa" ja dalej czekam na jakieś nowe przegubowce bo SU15 w zyciu nie zastapi ik280 pod wzgledem pojemnosci......
syzio
Jak ja widzę rano 801 to się łapę za głowę ohmy.gif ludzie jak sardynki gniotą się w tym SU15
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.