Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
bzenek
CYTAT
Gmina w pierwszej fazie przygotowania programu miała współuczestniczyć w zakupie taboru. Ostatecznie zadanie to przejęły Tramwaje Śląskie - podkreśla Szczepan Wodniok, dyrektor ds. rozwoju i inwestycji w spółce.

Taa... Tramwaje Śląskie to naleją z pustego w próżne i wyczarują nowe tramwaje za 100mln smile.gif

Idiotyczny ten artykulik jest. Stawiam, że nic się nie zmieni. Prawdopodobnie Dąbrowa utrzyma to dofinansowanie ale nie wystąpi jako beneficjent programu Euro2012, a w związku z komunalizacją TŚ przekaże te pieniądze bezpośrednio do spółki.

CYTAT(:) @ wto, 02 gru 2008 - 01:01) *
I dobrze. Dlaczego moglismy sie dokladac do taboru, ktory jezdzilby tez po innych miastach,

Cóż za ciekawe spojrzenie. Lepiej żeby nie było niczego ? ;)

CYTAT(Sebastian22 @ wto, 02 gru 2008 - 23:06) *
Zgadza sie, jedyny w miare dobry odcinek to Merkury - Damel, poza tym wszystko do wymiany.....

Jak na warunki TŚ to linie w Dabrowie są w dobrym stanie. Jeśli nie w bardzo dobrym. Tak więc na ich wymianę poczekamy z 10 lat smile.gif
szer
CYTAT(bzenek @ wto, 02 gru 2008 - 22:36) *
Cóż za ciekawe spojrzenie. Lepiej żeby nie było niczego ? wink.gif


Raczej nie o to chodziło. I zgadzam się z decyzją miasta. Po co płacić na zakup taboru, który praktycznie nie będzie jeździł po Dąbrowie? Będzin się wycofał więc i my się wycofaliśmy. I bardzo dobrze. Lepiej w wymianę torów zainwestować niż w coś czego się u nas nie zobaczy.
:)
CYTAT(bzenek @ wto, 02 gru 2008 - 22:36) *
Cóż za ciekawe spojrzenie. Lepiej żeby nie było niczego ? wink.gif


Nie chcieli sie dolozyc do torowisk DG, dlatego ze linia przebiega tez przez Bedzin, ale na tabor, ktory tez jezdzilby naprawde przez Bedzin juz sie zgodzono i jakos dziwnie nie bylo problemu(a torowisko bylo na terenie DG). Za takie traktowanie najlepiej zeby TŚ nie dostaly z DG niczego.


CYTAT


Rozkład jazdy prosto z satelity
wczoraj

Koniec z nerwowym wyczekiwaniem na spóźniony autobus i zastanawianiem się, czy dalsze stanie na przystanku ma sens. Zmienić ma to system nawigacji satelitarnej, który połączy pojazdy z ustawionymi na przystankach rozkładami jazdy. Na początek objętych ma nim zostać prawie 40 przystanków od Gliwic po Dąbrowę Górniczą.

Dzięki elektronicznym tablicom podróżny będzie miał na bieżąco informacje o tym, za ile minut przyjedzie autobus danej linii i jakie ewentualnie ma spóźnienie. W razie awarii pojazdu będzie wiedział, że może sobie odpuścić czekanie. Informacje przesyłać będzie każdy pojazd wyposażony w tzw. jednostkę centralną, zdolną do ustalania pozycji GPS i komunikacji z bazą danych. Wyposażeniem takim dysponują już tramwaje "Karliki" oraz część autobusów PKM-ów w Katowicach i Sosnowcu. Dlatego jako pierwsi o zaletach systemu będą mogli przekonać się pasażerowie, korzystający z linii tramwajowych między Katowicami i Bytomiem oraz linii autobusowych w Gliwicach, Zabrzu, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej i Będzinie. W sumie ma się tam pojawić 78 tablic.

Do tej pory podobne systemy uruchomiono już w Warszawie i Krakowie, na niewielką skalę także w Rybniku i w Zielonej Górze.

Pieniądze na projekt może dać Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Taką nadzieję ma zarząd KZK GOP, który kończy przygotowywanie wniosku o dofinansowanie wycenianego na 8 mln zł projektu. Dotacja może stanowić 85 procent tej kwoty.

- Aplikację złożymy w przyszłym roku. Realizacja samego zadania zajmie jakieś dwa, trzy lata - ocenia Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP.
Michał Wroński


CYTAT
sosnowiec.info.pl

Dynamiczna informacja przystankowa

78 tablic informacyjnych, na których wyświetlane będą informacje dla 36 linii komunikacji miejskiej stanie na przystankach KZK GOP. W listopadzie rozpoczęły się prace nad przygotowaniem dokumentów potrzebnych do aplikacji o środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Koszt całości inwestycji szacowany jest na 8 mln zł, dotacja może wynieść 85 proc. tej kwoty. Pilotażowy program realizowany będzie na terenie wybranych gmin należących do KZK GOP, m.in. Bytomia, Chorzowa, Katowic, Będzina, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Gliwic i Zabrza.

W najbliższym czasie przewiduje się ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji systemu dynamicznej informacji o rzeczywistych czasach odjazdów środków komunikacji miejskiej. Realizowane opracowanie określi szczegółowe założenia techniczne projektu pn. „System dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach komunikacji miejskiej KZK GOP”. Projekt będzie miał charakter pilotażowy - realizowany będzie na terenie wybranych gmin należących do KZK GOP i obejmować będzie wybrane przystanki. System dynamicznej informacji pasażerskiej wdrożony w ramach projektu ma zapewnić przekazywanie na przystanek informacji w formie wizualnej o rzeczywistym czasie odjazdów i przyjazdów środków publicznej komunikacji miejskiej. Przyjęto, że w każdym pojeździe komunikacji miejskiej zainstalowana zostanie jednostka centralna, której celem będzie zbieranie informacji o pozycji GPS i komunikacja z bazą danych. System centralny na podstawie uzyskanych informacji będzie przesyłał na zamontowane na przystankach tablice informacyjne dane.

System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej będzie przekazywał informacje o rzeczywistym czasie odjazdów i przyjazdów komunikacji miejskiej. Na tablicach wyświetlane będą numery linii obsługujących dany przystanek wraz z godziną rzeczywistego przyjazdu poszczególnych pojazdów - uwzględnianie będą ewentualne opóźnienia, za pomocą tablic będzie można również przekazywać inne ważne dla pasażerów informacje i komunikaty.

Wdrożenie systemu możliwe jest na ciągach, na których przewozy realizowane są przez nowoczesny tabor - część pojazdów jest już wyposażona w potrzebne urządzenia. W tramwajach typu Citadis (tzw. Karlikach) oraz nowych autobusach (należących m.in. do PKM-u Sosnowiec i Katowice) funkcjonują urządzenia umożliwiające zapowiadanie przystanków.

W naszym regionie, ze względu na uwarunkowania techniczne, wytypowano ciągi autobusowe: Sosnowiec Dworzec PKP/Urząd Miasta - Zagórze Osiedle - Dąbrowa Górnicza Centrum/Gołonóg Manhatan oraz Będzin Dworzec PKP - Dąbrowa Górnicza Centrum. Ciągi te wybrane zostały ze względu na fakt, iż 72 pojazdy zakupione w ramach programu modernizacji transportu, finansowanego ze ZPORR, wyposażone są w urządzenia umożliwiające świadczenie usługi zapowiadania przystanków, kompatybilne z systemem dynamicznej informacji na przystankach.

Dynamiczna informacja przystankowa działa już w niektórych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Zielonej Górze i Rybniku.

Wydział Prasowy KZK GOP
Wytypowane ciągi:

1. Ciąg tramwajowy Bytom Urząd Miasta - Chorzów Rynek - Katowice Plac Miarki.
Razem 27 tablic informacyjnych. Linie wyświetlane na tablicach informacyjnych: 6, 11, 16, 19.

2. Ciąg autobusowy Sosnowiec Dworzec PKP/Urząd Miasta - Zagórze Osiedle - Dąbrowa Górnicza Centrum/Gołonóg Manhatan.
Przystanki, na których planuje się zamontowanie tablic informacyjnych: Sosnowiec Dworzec PKP, Sosnowiec Urząd Miasta, Sosnowiec Aleja Zwycięstwa, Środula Osiedle, Zagórze Osiedle, Zagórze Centrum, Zagórze Expo Silesia, Dąbrowa Górnicza Centrum, Reden, Gołonóg Damel, Gołonóg Manhattan - razem 21 tablic informacyjnych.
Linie wyświetlane na tablicach informacyjnych: 35, 35bis, 55, 88, 91, 100, 106, 116, 160, 622, 723, 808, 811, 902, 935.

3. Ciąg autobusowy Będzin Dworzec PKP - Dąbrowa Górnicza Centrum.
Przystanki, na których planuje się zamontowanie tablic informacyjnych: Będzin Dworzec PKP, Będzin 11 Listopada, Będzin Stadion, Będzin Aleja Kołłątaja, Dąbrowa Górnicza Centrum - razem 10 tablic informacyjnych.
Linie wyświetlane na tablicach informacyjnych: 27, 28, 260, 803, 806, 807, 814, 904, 928.

4. Ciąg autobusowy Gliwice Plac Piastów/Dworcowa - Zabrze Goethego.
Razem 20 tablic informacyjnych. Linie wyświetlane na tablicach informacyjnych: 6, 280, 156, 250, 280, 617, 840, 870.


Przydalby sie tez Gołonóg Osiedle i Aleja Róż. Troche dziwne typowanie linii. M. in. na 27, 808 i 811, 814 (do tego tu jeszcze PUP) jezdzi stary tabor.
Wogole przydaloby sie w przyszlosci jeszcze na kilkunastu innych przystankach w DG.

PS. A wogole to przystanek Damel nie powinien miec w nazwie Golonoga. Golonog zaczynal sie po drugiej stronie ulicy Granicznej (stad nawet nazwa, po jednej stronie byla Dabrowa, po drugiej Golonog, co mozna zobaczyc na starych planach), a przystanki sa od Redenu.
Sebastian22
Nie bedzie mojego przystanku Gołonóg Osiedle? To przecież główny przystanek w tej dzielnicy....no i dobór linie dziwny no ale w końcu to nie jest zależne od taboru - nadajnik GPS można i na rowerze zainstalować smile2.gif
Dave
A tam Aleja Róż! Gdzie Gołonóg osiedle ("węzeł") i Mydlice Szpital?!

A tak notabene to ten projekt i tak nie wypali, a już na pewno nie za 2 lata! biggrin.gif
endriu
CYTAT(Dave @ pią, 05 gru 2008 - 18:30) *
A tam Aleja Róż! Gdzie Gołonóg osiedle ("węzeł") i Mydlice Szpital?!

A tak notabene to ten projekt i tak nie wypali, a już na pewno nie za 2 lata! biggrin.gif


Na tych przystankach się boją postawić tablic, gdyż jest obawa, że mogą zostać postrzelone jak fotoradary laugh.gif

A tak na poważnie ciekawe jak przejdą obok tablic lokalni dewastatorzy?
Jest to kosztowna inwestycja...


pozdr...
Mick
CYTAT(endriu @ pią, 05 gru 2008 - 23:08) *
Na tych przystankach się boją postawić tablic, gdyż jest obawa, że mogą zostać postrzelone jak fotoradary laugh.gif


smile2.gif smile2.gif smile2.gif

Po prostu zrobią je pół roku później albo coś takiego. Albo nawet wcześniej.
Albo w ogóle nic nie wiadomo, przecież dopóki nie zaczną ich stawiać to wszystko jest tylko odległym planem.
:)
CYTAT


Dotacje nie dla miasta
12.12.2008

Dąbrowa Górnicza nie uczestniczy już w projekcie "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" związanym z organizacją EURO 2012. Zakup nowych pojazdów sfinansują Tramwaje Śląskie, ale nie dołożą się do remontu infrastruktury.

Pierwotny udział gminy w projekcie był minimalny. Za około. 6,5mln zł zakładał zakup taboru tradycyjnego i modernizację już funkcjonującego. Władze gminy zabezpieczyły w budżecie na ten cel 3 mln zł.

- Dąbrowa Górnicza nie bierze udziału w projekcie "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej". W pierwszej fazie przygotowania programu miała współuczestniczyć w zakupie taboru dwukierunkowego. Ostatecznie tworząc montaż finansowy zadanie to przejęły jednak Tramwaje Śląskie - podkreśla Szczepan Wodniok, dyrektor ds. rozwoju i inwestycji w spółce.

Zakup taboru nie będzie opóźniony. - Przyszły rok poświęcimy na opracowanie dokumentacji, a zakupy planujemy w latach 2010 i 2011 - dodaje dyrektor Szczepan Wodniok.

Do modernizacji torowisk na terenie miasta w ramach projektu nie dojdzie, bo brakuje w tym przedsięwzięciu udziału Będzina. Władze tego miasta zaangażowały bowiem wszystkie fundusze w gospodarkę wodno-ściekową. - Miasto nie mogło wydatkować środków publicznych na modernizację majątku, którego nie jest właścicielem czy zarządcą. Główne trasy tramwajowe prowadzą ulicami,, nie będącymi w zarządzie gminy - mówi Marzena Karolczyk, rzeczniczka prasowa będzińskiego magistratu.

Miasto musi więc remontować torowiska samo. Pomogła w tym częściowo spółka Maryland, inwestor Centrum Handlowego Pogoria.

- Spółka wyremontowała torowisko na rondzie u zbiegu ulic Kościuszki i Sobieskiego. Poprawiamy teraz stan torowiska na skrzyżowaniu Królowej Jadwigi i Augustynika oraz rondzie Merkury. W przyszłym roku planujemy przebudowę skrzyżowania Tysiąclecia i Piłsudskiego, budowę sygnalizacji świetlnej i remont torowiska - mówi Anna Zubko z Urzędu Miejskiego.
Anna Witek
Leszek
No i T24 przestanie dojeżdżać do Dąbrowy:
http://www.kzkgop.com.pl/aktualnosci/stale...ex.php#20090101

CYTAT
Na linii tramwajowej 24 wprowadzona zostanie zmiana relacji z Konstantynów Okrzei - Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy na Konstantynów Okrzei - Będzin Zajezdnia.
:)
CYTAT(Leszek @ pon, 29 gru 2008 - 23:37) *
No i T24 przestanie dojeżdżać do Dąbrowy:
http://www.kzkgop.com.pl/aktualnosci/stale...ex.php#20090101


angry2.gif Kiedys bym sie niezle wkurzyl. Prawie codziennie z niego korzystalem, jak i wielu innych mieszkancow DG. UM sie tym nie "chwali", zupelna cisza.




CYTAT
sosnowiec.info.pl

Miasta będą właścicielami Tramwajów Śląskich S.A.

Jeszcze przed końcem br. nastąpi przekazanie akcji spółki 12 gminom, na terenie których organizowana jest komunikacja tramwajowa.

Rozwiązanie takie było planowane docelowo już przy staraniach się o przekazanie akcji spółki przez Skarb Państwa. Ustalono, iż właścicielami Tramwajów Śląskich będą gminy, a KZK GOP będzie pośrednikiem - względy formalne oraz prawne wymagały, by akcje przekazane zostały jednemu podmiotowi. Ze względów proceduralnych, i by jak najszybciej sfinalizować przekazanie akcji, zdecydowano, iż podmiotem tym będzie KZK GOP, który następnie akcje przekaże gminom na terenie których funkcjonuje komunikacja tramwajowa.

Akcje zostaną podzielone proporcjonalnie (wyliczono je według pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez tramwaje na terenie miast:
- Bytom - 14,6 proc. (1.387.000 akcji),
- Chorzów - 9,3 proc. (883.500 akcji),
- Czeladź - 0,9 proc. (85.500 akcji),
- Dąbrowa Górnicza - 6,0 proc. (570.000 akcji),
- Gliwice - 4,6 proc. (437.000 akcji),
- Katowice - 25,1 proc. (2.384.500 akcji),
- Mysłowice - 1,0 proc. (95.000 akcji),
- Ruda Śląska - 5,2 proc. (494.000 akcji),
- Siemianowice Śląskie - 0,6 proc. (57.000 akcji),
- Sosnowiec - 14,8 proc. (1.406.000 akcji),
- Świętochłowice - 5,5 proc. (522.500 akcji),
- Zabrze - 12,4 proc. (1.178.000 akcji).

Przekazanie akcji ma na celu umożliwienie gminom współfinansowania inwestycji w komunikację tramwajową na ich terenie. Dodatkowo udział samorządów umożliwi wykorzystanie funduszy unijnych do finansowania niezbędnych inwestycji.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP przejął akcje Tramwajów Śląskich S.A. od Skarbu Państwa 30 maja 2007 roku. Uchwała dotycząca przekazania akcji gminom podjęta została przez Zgromadzenie KZK GOP (tworzone przez 23 gminy - członków KZK GOP) 27 maja br., natomiast odpowiednie porozumienie między tymi miastami a KZK GOP podpisane zostało wcześniej. Akcje przekazane zostaną 30 grudnia br. o godz. 12.00, w siedzibie KZK GOP w Katowicach.

Wydział Prasowy KZK GOP
Sebastian22
6% to dość dużo...zawsze myślałem że np. Ruda czy Chorzów mają bardziej rozwinięta sieć, tym czasem to pierwsze miasto dostało mniej niż DG a to drugie tylko nie znacznie więcej.......Bedzin nie chciał wcale:D
xMarcinx
to gdzie teraz jadac z sosnowca t24 moża przesiąść się do innego tramwaju jadącego na dg? (najlepiej jaby to był ten sam przystanek i nie trzebabyło przechodzić..
Master
pod stadionem Sarmacji na 21 lub na 22 ale to trzeba by na rondzie w Bedzinie przejsc przystanek, ja moge powiedziec ze 24 nie był mi do niczego potrzebny , ale jest to kolejne ograniczenie komunikacji u nas !!!!!!
Sebastian22
CYTAT(Master @ wto, 30 gru 2008 - 13:17) *
pod stadionem Sarmacji na 21 lub na 22 ale to trzeba by na rondzie w Bedzinie przejsc przystanek, ja moge powiedziec ze 24 nie był mi do niczego potrzebny , ale jest to kolejne ograniczenie komunikacji u nas !!!!!!

Jest ograniczenie - dużo ludzi przesiadała się wlasnie na przyst. Urząd Pracy (KWK Paryż) jadąc dalej do DG a teraz trzeba albo wcześniej czekać na 21 lub przejsc na nerce z przystanku na przystanek kawałek aby miec jeszcze opcje 22/28/32.
W ogólne to skrócenie jest lekko dziwne - ile zaoszczedzili na tym że 24 pojedzie do Zajezdni? Wg. mnie nie wiele, a kto najbardziej ucierpi na tej zmianie? Mieszkancy DG oczywiscie, a Bedzin ktory sika na tramwaje ma praktycznie bez zmian....jak mieli by faktycznie zaoszczedzic to 24 powinna wrocic do petli Pogoń będzińska. I tak odcinek od tej petli do nerki to niezłe zadupie, mała wymiana pasażerów, a jedzie tam 27 i 21.
:)
CYTAT



Tramwaje Śląskie przechodzą na własność gmin
dziś

Nie jednego, a dwunastu właścicieli od dzisiaj będzie miała spółka Tramwaje Śląskie. Po wielu latach walki w końcu przejdzie w ręce samorządów. Gminom szykują się wielkie wydatki, bo tramwajowa infrastruktura woła o pomstę do nieba. Zmiana właściciela to szansa przede wszystkim dla pasażerów - w budżetach miast łatwiej będzie można wygospodarować pieniądze na niezbędne inwestycje i starać się o unijne dotacje.

Akt notarialny przekazania akcji zostanie podpisany dziś w samo południe w siedzibie Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP w Katowicach. Przez ostatnie półtora roku to właśnie związek był właścicielem akcji. 30 maja 2007 r. przejął je od Skarbu Państwa.

- Wymogi prawne sprawiły, że Skarb Państwa przekazał akcje jednemu podmiotowi. Ze względów proceduralnych, by jak najszybciej sfinalizować przekazanie akcji, zdecydowano, że trafią one do KZK GOP, który później przekaże je gminom - tłumaczy Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Po półtora roku nadszedł czas na kolejną odsłonę komunalizacji Tramwajów Śląskich. Ich udziały trafią bezpośrednio do gmin. Największy pakiet akcji (25 proc.) spocznie w sejfie prezydenta Katowic. Sporo do powiedzenia na walnym zgromadzeniu wspólników będą mieli również przedstawiciele Sosnowca (14,8 proc.), Bytomia (14,6 proc.) oraz Zabrza (12,4 proc). Najmniej udziałów (nie więcej niż jeden procent ) znajdzie się w rękach Mysłowic, Czeladzi i Siemianowic Śląskich. - Podział akcji wyliczono proporcjonalnie do pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez tramwaje na terenie poszczególnych miast - wyjaśnia Ostroch.

Choć cudów nie należy spodziewać się od razu, to w dłuższej perspektywie zmiana właściciela może wyjść spółce tylko na dobre. Gminy, jako bezpośrednie właścicielki, mają bowiem więcej możliwości inwestowania w zniszczone torowiska i tabor.

Taki wariant wspierania miejskiej komunikacji od lat przerabiany jest w Katowicach, Sosnowcu i Gliwicach. Każde z tych miast jest głównym udziałowcem w Przedsiębiorstwach Komunikacji Miejskiej. Autobusy tych firm przewożą pasażerów na zlecenie KZK GOP. Poprzez systematyczne zwiększanie kapitału zakładowego przez właścicieli, PKM-y mają pieniądze na kupno nowych pojazdów. Taką operację kilka miesięcy temu przeprowadzono m.in. w katowickim PKM. Dzięki powiększeniu o 4 mln zł kapitału zakładowego udało się kupić kilkanaście nowiutkich mercedesów. Nowe nabytki skierowano na dochodową linię pomiędzy stolicą województwa a lotniskiem w Pyrzowicach.

Czy gminy powtórzą ten wariant odnośnie tramwajów? O konieczności podjęcia takich kroków przekonana jest zarządzająca Zabrzem, Małgorzata Mańka-Szulik.

- Stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Żeby był właściwy, zostaje nam podnoszenie kapitału - przyznaje prezydent Małgorzata Mańka-Szulik. - Prawda jest jednak taka, że każde miasto ma ogrom ważnych dla siebie inwestycji. Na pewno natychmiast nie uda się poprawić infrastruktury tramwajowej.

Jednocześnie podkreśla, że w przyszłorocznym budżecie Zabrza zapisano na ten cel 5 mln zł.

Podobne zapewnienie można usłyszeć u największego udziałowca Tramwajów Śląskich.

- Mamy świadomość, że będzie to duże wyzwanie, że będziemy musieli dokładać. Tramwaje są w złej sytuacji, ale służą mieszkańcom. Dlatego je podjęliśmy - zapewnia Waldemar Bojarun, rzecznik katowickiego Urzędu Miasta.

Według sporządzonego w 2007 roku raportu, w ciągu trzech najbliższych lat w torowiska trzeba zainwestować ponad 200 mln zł.

- W przeciwnym razie ta sieć zacznie się rozrywać - uważa Jan Friedberg, dyrektor Ernst&Young, która opracowała diagnozę stanu oraz plan rozwoju transportu zbiorowego w naszym regionie.

Ta kwota to tylko "program ratunkowy" dla 35 km najważniejszych odcinków.



Pilne remonty

100 mln zł z programu "Infrastruktura i Środowisko" ma pomóc w poprawie sytuacji na torach.

Według planów spółki Tramwaje Śląskie, za trzy miesiące rozpocznie się remont torowiska przy ul. Armii Krajowej w Chorzowie, a pod koniec 2009 r. również szyn pomiędzy Wesołym Miasteczkiem a Stadionem Śląskim. W Katowicach kontynuowany będzie również remont przy ul. Gliwickiej oraz linii z Rynku do Zawodzia. Nowe szyny mają pojawić się również w rejonie Rynku i al. Korfantego. W 2010 r. wyremontowana zostanie również część torowiska w Bytomiu, Gliwicach oraz Rudzie Śląskiej - od ronda w Chebziu po granicę z Zabrzem.


Krzysztof P. Bąk
domeldg
Moze mi ktos powiedziec co to jest komunikacja nocna ?
Czy takie cos po DG jezdzi np.31.12 ?
kwintosz
W DG nie ma w ogóle komunikacji nocnej a co dopiero 31.12..

Polecam piechtobuta albo taxi.. wink.gif

Swoją drogą wracając do ograniczenia trasy T24 to.. władze DG nieźle to sobie wymyśliły tongue.gif
Ludzie nie dojadą do pośredniaka to nie zarejestrują się w urzędzie, a jak się nie zarejestrują to bezrobocie nie urośnie a jak nie urośnie albo nawet spadnie to w "gazetce miejskiej" będzie to ładnie wyglądać.. laugh.gif
Leszek
CYTAT(kwintosz @ wto, 30 gru 2008 - 22:43) *
Swoją drogą wracając do ograniczenia trasy T24 to.. władze DG nieźle to sobie wymyśliły tongue.gif
Ludzie nie dojadą do pośredniaka to nie zarejestrują się w urzędzie, a jak się nie zarejestrują to bezrobocie nie urośnie a jak nie urośnie albo nawet spadnie to w "gazetce miejskiej" będzie to ładnie wyglądać.. laugh.gif


Ben trovato - z jednym wyjątkiem: będziniacy mieliby jeździć do dąbrowskiego UP?
kwintosz
CYTAT(Leszek @ wto, 30 gru 2008 - 22:52) *
Ben trovato - z jednym wyjątkiem: będziniacy mieliby jeździć do dąbrowskiego UP?


Oj widzę Leszku odkryłeś "małą" nieścisłość w mojej teorii.. laugh.gif No nic, myślałem że to --->" laugh.gif " wszystko wyjaśnia smile.gif
Leszek
CYTAT(kwintosz @ wto, 30 gru 2008 - 22:56) *
Oj widzę Leszku odkryłeś "małą" nieścisłość w mojej teorii.. laugh.gif No nic, myślałem że to --->" laugh.gif " wszystko wyjaśnia smile.gif


Taa, ja po prostu nie wstawiłem emotki na koniec - ot tak z ciekawości, jak zareagujesz tongue.gif
Dave
CYTAT(Master @ wto, 30 gru 2008 - 13:17) *
pod stadionem Sarmacji na 21 lub na 22 ale to trzeba by na rondzie w Bedzinie przejsc przystanek, ja moge powiedziec ze 24 nie był mi do niczego potrzebny , ale jest to kolejne ograniczenie komunikacji u nas !!!!!!


Pod tą "Sarmacją" to nie ma na co się przesiadać, bo jak ktoś ma się tam przesiadać jadąc od Sosnowsi, to na jedno wyjdzie, jakby parę minut poczekał i jechał całą drogę T21. Chyba, że na autobus w stronę DG, co często jest tam praktykowane. Teraz "najlepsza" przesiadka to z ronda mini szpacerek pod zamek na 22/32, albo podjechać pod muzeum i tam iść na 28, ale to nie jest pewne :]
Masterku jak i Sebastianie22! Na KWK Paryż (teraz Urząd Pracy) przesiadali się w większości Ci, którzy się tam "zapędzili" i do tej pory nie wiedzą, że 24 kończy(ł) właśnie na "Paryżu", jedynie niedobitki tam zrobiły sobie punkt przesiadkowy. Notabene, wysiadając na "Paryżu" i tak z reguł czekało się więcej niż 5 minut na 22/32 bo 24 jechał akuratnie tuż za poprzednim 22/32, więc o d... rozbić i tak taki punkt przesiadkowy smile2.gif


CYTAT
W ogólne to skrócenie jest lekko dziwne - ile zaoszczedzili na tym że 24 pojedzie do Zajezdni? Wg. mnie nie wiele, a kto najbardziej ucierpi na tej zmianie? Mieszkancy DG oczywiscie


No faktycznie Będzin aż tyle nie zaoszczędzi, bo droga do zajezdni jest niewiele dłuższa, niż pod Paryż, ale mieszkańcy DG wcale aż tyle nie stracili. Na pewno stracili by, gdyby ta linia jeździła do Gołonoga - wtedy można by tak powiedzieć. Moim zdaniem dobrze, że od ronda w Bądziniu do KWK Paryż jeździ jeden muchowóz mniej, bo tyle linii na tym odcinku to wyrzucanie piniędzy w błoto. Z linią T28 trza by też coś zrobić. A jak nie to z autobusami na tym odcinku. Zgadzam się, że T24 można było ograniczyć jeszcze bardziej do Pogoni, ale wydaje mi się, że na tą operację długo nie będzie trzeba czekać tongue.gif
:)
CYTAT




Tramwaj nie wjeżdża do miasta
dziś

Tramwaj 24 od kilku dni nie dojeżdża już do Dąbrowy Górniczej. Kursy zostały na tej linii ograniczone i kończą się w Będzinie.

Do tej pory tramwaje kończyły trasę na dąbrowskim przystanku przy urzędzie pracy. Teraz obsługują tylko teren Będzina, jeżdżąc do tamtejszej zajezdni. Trasa została zmieniona od przystanku przy będzińskim stadionie.

- Decyzję o skróceniu trasy podjęliśmy na wniosek władz Będzin. Linia ta ma obecnie podobną trasę jak tramwaje oznakowane jako 27. Po drodze do przystanku Będzin Zajezdnia 24 obsługuje przystanki Będzin Rondo, Partyzantów i Osiedle Zamkowe Jasielska - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.


Władze Dąbrowy Górniczej nie zabierały głosu w sprawie zmian. W urzędzie przekonują jednak, że mieszkańcy miasta na tym nie ucierpią.

- Tramwaj linii 24 przekraczał granicę miasta tylko o 200 metrów, czyli właściwie zahaczał o Dąbrowę Górniczą i dlatego w tej sprawie nikt się nie wypowiadał. Dla mieszkańców miasta są to raczej zmiany bez znaczenia. Ci, którzy chcą się dostać do Będzina i odwrotnie, korzystają z linii 21 - mówi Lucyna Stępniewska z wydziału strategii, promocji i komunikacji społecznej dąbrowskiego UM.
WIAN


To sie tak kumuluje i podziekowanie za ignorancje dostaniecie w wyborach disdain (13).gif
Leszek
Czyli na wniosek Będzina wycięto tramwaj z Dąbrowy? Pięknie, k...., pięknie blink.gif
Sebastian22
CYTAT(Leszek @ wto, 06 sty 2009 - 22:46) *
Czyli na wniosek Będzina wycięto tramwaj z Dąbrowy? Pięknie, k...., pięknie blink.gif

No tak a ci z DG tłumaczą że zbytnio ich to nie interesuje bo tramwaj wjezdzal do DG doslownie na kilkaset metrów....moze i tak ale jednak.
:)
Bo ich nie interesuja mieszkancy. Jedzilem nim kiedys kilka lat, po kilka razy w tygodniu. Wraz ze mna wysiadalo tam zawsze przynajmniej kilkunastu mieszkancow na kazdym kursie, ktorym jechalem.
kwintosz
No bo jak ku.. p. Stępniewska wozi swoje 4 litery do urzędu samochodem to może nie wiedzieć że coś takiego jak KM istnieje i że ludzie jednak z takich dobrodziejstw korzystają, choćby przesiadek czy cuś..

Powiedzieliby chociaż że to za drogie albo cuś.. cokolwiek choćby mogącego stwarzać pozory a nie że mają to w dupie.

Argumentacja powala na kolana.. a i ręce opadają. Ja już po prostu nie mogę pojąć ogromu i poziomu indolencji, niekompetencji w UM!

Zaorać ten przybytek!

Boże ile jeszcze razy wybierzemy takich nieudaczników na rządzących naszym miastem? :/ Czy w 130 tys mieście nie ma 20-30 os. które mają łeb na karku?

Przepraszam wszystkich, też się nabrałem..
Leszek
CYTAT(kwintosz @ wto, 06 sty 2009 - 23:01) *
Boże ile jeszcze razy wybierzemy takich nieudaczników na rządzących naszym miastem? :/



Nie chcę Cię martwić, ale obawiam się, że nieskończoną sad.gif
Master
Według mnie dobra decyzja! Ta linia powielała sie z innymi i niepotrzebna była, z resztą mało kto z mieszkańców DG zaczynał kurs pod kwk paryż i jechał do sosnowca , a jesli juz tak robił to moze skorzystać z 21.

Pretensje o ograniczenia komunikacji mozna miec natomiast według mnie o likwidacje autobusu 933 i o o brak zapowiadanej przez Prezydenta Podraz linii okreznej wokół Hutu Kce , która według mnie jest bardzo konieczna (pracowałem niedawno w fimrie znajdujacej siena ul . Rozdzienskiego niedaleko DHL) i wiem co tam sie dzieje w autobusac zwłaszcza w godzinach 5-7, 13-15, 21-23, i zamiast do pracy jechac kzk gop jezdziłem autem tak jak wiele innych osób , poniewaz podroz kzk gop była tragiczna , autobusy przepełnione do granic możliwości.
:)
Za to w druga strone korzystalo juz bardzo wielu. Mogli likwidowac, ale za to zwiekszyc czestotliwosc 21. Mieszkancy DG mniej ucierpieli na likwidacji linii 25.
Nie ma co licytowac, ze sa gorsze przypadki. Do tego wszystkiego zaniechali planowanych linii przy CA i wola dublowanie kilkunastu linii autobusowych i tramwajowych. Tu tez obecne wladze sa wyjatkowe uparte. Z tym to moze Pan Zagula, bo chcial chyba kiedys calkowicie zamknac ruch na Granicznej i robic tam deptak (ale na 3 Maja to juz dopilnowac tego nie chca) tongue.gif
Master
Jesli by powstał ten Rank Progress ;] to mysle ze wtedy puszczenie tam 2-3 autobusów bedzie konieczne i dalej aleja zagłebia dabrowskiego do wybickiego, Pisze oczywiscie o autobusach do CA
bzenek
CYTAT(Sebastian22 @ śro, 07 sty 2009 - 00:52) *
No tak a ci z DG tłumaczą że zbytnio ich to nie interesuje bo tramwaj wjezdzal do DG doslownie na kilkaset metrów....moze i tak ale jednak.

A to jest jakiś ranking jest ilości linii w mieście i DG musi być w nim na czołowej pozycji ?


CYTAT(:) @ śro, 07 sty 2009 - 00:57) *
Bo ich nie interesuja mieszkancy. Jedzilem nim kiedys kilka lat, po kilka razy w tygodniu. Wraz ze mna wysiadalo tam zawsze przynajmniej kilkunastu mieszkancow na kazdym kursie, ktorym jechalem.

Może kiedyś tak ale w ostatnim roku pies z kulawą nogą z tego nie korzystał.

Linia na odcinku do KWK Paryż była do likwidacji od dawna. A i teraz w niedziele i święta nie jest nikomu potrzebna na całej trasie do Konstantynowa.

Aż dziw, że tyle lat trwało istnienie tego absurdu. No ale Będzin nadal płaci za całą masę nikomu niepotrzebnych kursów zjazdowych i wyjazdowych o nieludzkich porach blink.gif
Sebastian22
Czekają nas kolejne ograniczenia - dziś w tramwaju wyczytałem protest motorniczych a właściwie nie był to protest tylko informacje ci się wydaży od 1.02 lub wcześniej.
- linia 27 będzie skrócona do p. Pogoń Akademiki
- linia 28 zostanie zlikwidowana całkowicie
- na linii 22 zmniejszy się liczba pociągów z 10 do 6 - czyli jak teraz jest taktowanie co 10 min będzie co ok.18.


Smutny scenariusz .....
marcin.p
Czyli trzeba zwolnic urbańczyka jak najprędzej póki jeszcze jakakolwiek komunikacja jeździ. Ten człowiek jest gotów zniszczyć całą KM w regionie. Jak na mój gust finansom KZK GOP po kierownictwem urbanczyka powinien sie przyjrzeć prokurator! I to jak najprędzej...
xMarcinx
CYTAT(marcin.p @ śro, 07 sty 2009 - 19:16) *
Czyli trzeba zwolnic urbańczyka jak najprędzej póki jeszcze jakakolwiek komunikacja jeździ. Ten człowiek jest gotów zniszczyć całą KM w regionie. Jak na mój gust finansom KZK GOP po kierownictwem urbanczyka powinien sie przyjrzeć prokurator! I to jak najprędzej...


z tym 22 to przeginają.. choć trochę się im nie dziwie, gdyż w 22 jeździ prawie sam stary tabor zimno- jak cholera jeszcze jak się usiądzie i od tego krzesła czuć lód to już kosmos.. jeśli faktycznie zmieni to, coś z taborem tj będzie jeździł cieplejszy, niewykolejający się palący bezpieczniki i bez inny atrakcji OK jakoś przetrwam choć, ja mam takie szczescie ze zawsze ucieka mi 22 przed nosem i zawsze lepiej odczekać 10 min niż 18..

W ogole mnie dziwi brak przystanka przy granicznej tak by był na wprost urzędu miasta i jachał dalej prosto.. mogli by tak zmienić choćby 690 albo nowa linie co by jechala obok uM potem wiaduktem trzydzieste łeknice i huta.. co wczesniej nie wiem - jednak od 15 lat uruchamiają połaczonie łęknice huta..
marcin.p
Ale lepiej nie będzie, nie łudź się. Chyba, że urbańczykowi... W koncu za cos musi żyć, i parę linii trzeba zlikwoidować, żeby mu pensję podnieść. A złotousta alodia powie, że "linie są nierentowne i KZK do nich dopłaca, a pan prezes swymi działaniami na rzecz poprawy komunikacji zasłuzył na podwyzkę wynagrodzenia". Kto idzie o zakład, że tak będzie?
Sebastian22
CYTAT(xMarcinx @ śro, 07 sty 2009 - 20:23) *
z tym 22 to przeginają.. choć trochę się im nie dziwie, gdyż w 22 jeździ prawie sam stary tabor zimno- jak cholera jeszcze jak się usiądzie i od tego krzesła czuć lód to już kosmos.. jeśli faktycznie zmieni to, coś z taborem tj będzie jeździł cieplejszy, niewykolejający się palący bezpieczniki i bez inny atrakcji OK jakoś przetrwam choć, ja mam takie szczescie ze zawsze ucieka mi 22 przed nosem i zawsze lepiej odczekać 10 min niż 18..


No tak teraz jest zimno w starych tramwajach, choć dziś jechałem "żelazkiem" 737 i było tylko troche lepiej, a widziałem że nowe "żelazko" z tegorocznej modernizacji kursowało na 22 także i tam coś nowego zawitało....w Ikarusach nie lepiej czy starych jelczach....choć rano jadę 811 to ten ikarus ma niezłe ogrzewanie bo jest dość ciepło, przynajmniej czuć że coś grzeje.
Dave
Tak jak napisał Master, uważam, że T24 do KWK Paryż (UP) był niepotrzebny, bo od Będzina Stadion i tak jechało nim parę ludzi, głównie na Warpie, a tylko niedobitki do DG, którzy przy pętli do motorniczego często "panie! Czemu Pan nie jedziesz na Dąbrowę?" I i tak musieli czekać na 22/32 albo 21 - to co taka linia warta? Dąbrowa do niej prawie w ogóle nie dopłacała to i nie się nie wtrącała bo nie miała do czego. Na skróceniu tej linii mogli ucierpieć jedynie Warpiaki i Ksawerzanie (a i to nie tak mocno) a dąbrowianie baaaardzo mało! Choć lubiłem sobie podejść (miałem tylko 10 minut do przystanku) na pętlę pod "Paryż" i wsiąść do pustego 24 niż jechać w szczycie napchanym 21 smile2.gif

Sebastianie22: Akurat nie przesądzałbym o tym, który autobus/tramwaj jest lepszy, bo cieplejszy patrząc na markę i wiek, bo to zależy od sprawności ogrzewania. Ile to razy jechałem zimnym Solarisem (albo nie było grzanie włączone, albo wiało ale chłodne powietrze) a ile razy całkiem ciepłym starym Jelczem czy Ikarusem?
Sebastian22
CYTAT(Dave @ czw, 08 sty 2009 - 16:35) *
Tak jak napisał Master, uważam, że T24 do KWK Paryż (UP) był niepotrzebny, bo od Będzina Stadion i tak jechało nim parę ludzi, głównie na Warpie, a tylko niedobitki do DG, którzy przy pętli do motorniczego często "panie! Czemu Pan nie jedziesz na Dąbrowę?" I i tak musieli czekać na 22/32 albo 21 - to co taka linia warta? Dąbrowa do niej prawie w ogóle nie dopłacała to i nie się nie wtrącała bo nie miała do czego. Na skróceniu tej linii mogli ucierpieć jedynie Warpiaki i Ksawerzanie (a i to nie tak mocno) a dąbrowianie baaaardzo mało! Choć lubiłem sobie podejść (miałem tylko 10 minut do przystanku) na pętlę pod "Paryż" i wsiąść do pustego 24 niż jechać w szczycie napchanym 21 smile2.gif

Sebastianie22: Akurat nie przesądzałbym o tym, który autobus/tramwaj jest lepszy, bo cieplejszy patrząc na markę i wiek, bo to zależy od sprawności ogrzewania. Ile to razy jechałem zimnym Solarisem (albo nie było grzanie włączone, albo wiało ale chłodne powietrze) a ile razy całkiem ciepłym starym Jelczem czy Ikarusem?

No z ogrzewaniem się zgodzę....ale z tymi ograniczeniami to masakra....mogli by ograniczyć kursy 22 ale likwidując linię 28 przedłużyć 24 lub 27 do Gołonoga Podstacji.....
Master
22 napewno nie pownnno byc ograniczone !!

Ani 28 zlikwidowane !!

To byłoby Przegięcie
xMarcinx
Ręce precz od 22 od 28 w sumie też! Jedyne co mogłoby się zmienić to trasa 21 tak by jechała obok sądu w sosnowcu! Ani 22 ani 28 niema odpowiednika w postaci autobusu, a i zwykle dość sporo ludzi nim jeździ!
:)
CYTAT(Dave @ czw, 08 sty 2009 - 16:35) *
Tak jak napisał Master, uważam, że T24 do KWK Paryż (UP) był niepotrzebny, bo od Będzina Stadion i tak jechało nim parę ludzi, głównie na Warpie, a tylko niedobitki do DG, którzy przy pętli do motorniczego często "panie! Czemu Pan nie jedziesz na Dąbrowę?" I i tak musieli czekać na 22/32 albo 21


Tylko, ze wiekszosc przesiadala sie tam na autobus...


No to zobaczymy jakie zdanie beda mialy dabrowskie wladze i czy bedzie mozna ich ochrzcic grabarzami. Jesli beda mieli takie zdanie jak w przypadku 24, to bede ich tak nazywal od tej pory za kazdym razem.


A tu fotka tego smutnego ogloszenia (mozliwego nekrologu).
snf (51).gif http://www.forum.tramwaje.slask.pl/viewtop...2&start=195
:)
CYTAT


Tramwaj 24 nie dla nas
09.01.2009

KZK GOP zmienił od tego miesiąca trasę linii tramwaju nr 24. Pojazd kursuje już tylko po Będzinie. Dotychczas tramwaje tej linii kończyły swój bieg w Dąbrowie Górniczej. Dojeżdżały do przystanku Urząd Pracy. Obecnie trasa uległa skróceniu i tramwaj nr 24 nie będzie wjeżdżał do Dąbrowy Górniczej, tylko do przystanku Będzin Zajezdnia.

- Decyzję o skróceniu trasy podjęliśmy na wniosek miasta Będzin. Linia ta ma obecnie podobną trasę jak tramwaj nr 27. Po drodze do przystanku Będzin Zajezdnia obsługuje przystanki Będzin Rondo, Partyzantów i Osiedle Zamkowe Jasielska. Dla Dąbrowy Górniczej zmiana relacji musiała nie mieć znaczenia, gdyż miasto nie wniosło żadnych uwag - zaznacza Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Władze Dąbrowy nie zabierały głosu w sprawie zmian. W urzędzie przekonują jednak, że mieszkańcy miasta na tym nie ucierpią.

- Tramwaj linii nr 24 wjeżdżał do miasta tylko na 200 metrów, czyli właściwie zahaczał o Dąbrowę Górniczą, dlatego w tej sprawie nikt się nie wypowiadał. Dla mieszkańców miasta są to raczej zmiany nieodczuwalne. Ci, którzy chcą się dostać do Będzina i odwrotnie, korzystają z linii nr 21 - poinformowała Lucyna Stępniewska z Urzędu Miasta w Dabrowie Górniczej.

Władze Będzina tłumaczą zmianę relacji tramwaju nr 24 wyższymi kosztami ponoszonymi na komunikację.

- Taką korektę wymuszają zwiększające się co roku obciążenia ponoszone przez miasto oraz zmniejszający się popyt na usługi w zakresie przewozów pasażerskich. W 2008 roku dotacja z Będzina do KZK GOP wynosiła 9 mln 600 tys. zł, a według założeń KZK na ten rok ma wynieść ponad 14 mln zł. Związek zaplanował w 2009 roku zwiększenie dopłat ze strony miasta Będzina o 40 procent. Po analizie możliwości finansowych miasta zaproponowano więc korektę do oferty przewozowej związku. Wniosek miał na celu zoptymalizować układ połączeń tramwajowych na terenie Będzina. W zakresie linii 24 sugerowano zmianę trasy i skierowanie z tzw. "nerki" do zajezdni w Będzinie zamiast dotychczasowej trasy w kierunku Dąbrowy Górniczej. Taka zmiana relacji poprawi komunikację dla mieszkańców osiedla Zamkowe. Natomiast dla mieszkańców Będzina-Koszelew i pasażerów korzystających z następnych przystanków połączenie do Sosnowca zapewni tramwaj nr 21 - poinformowała Marzena Karolczyk, rzeczniczka UM w Będzinie.

Nie wszyscy pasażerowie są zadowoleni ze zmian.

- Nie podoba mi się, że tramwaj zmienił trasę. Wiadomo, że jak się pojazd opóźni, to zawsze można pojechać innym. Poza tym odnoszę wrażenie, że najlepiej pozbyć się problemu tramwajowego, ograniczając trasę lub likwidując linię - uważa Barbara Rudy, pasażerka.

Mieszkańcy krytycznie oceniają stan miejskiego taboru i torowisk a także malejącą liczbę kursów.
savalas
tramwaje w naszym regionie to jest śmiech na sali. Jeżdżą jak chcą, kiedy chcą, o której chcą i jeszcze mają czelność likwidować linie. Tramwaj powinien jechać przez cały dzień co 10 minut w takim mieście jakimi są DG, Będzin, Sosnowiec, a co mamy, telepiące się wspomnienia PRL-u, brakuje tylko sypania piasku na tory, żeby się nieślizgały.
Leszek
CYTAT(savalas @ pon, 12 sty 2009 - 11:06) *
brakuje tylko sypania piasku na tory, żeby się nieślizgały.


Hmm, mówi Ci coś słowo 'piasecznica'? Bo walnąłeś jak łysy grzywą tongue.gif
prezes
hehe, dobre smile2.gif to kolege zagiąłeś... przyznam, że też nie wiedziałem
Sebastian22
Piasecznice - TAK ale w 105N/Na - NIE. Jednym słowem tramwaje jeżdżące po naszych torowiskach nie posiadają tego mądrego wynalazku....dziwne bo stare 102Na miały.
Leszek
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 12 sty 2009 - 17:41) *
Piasecznice - TAK ale w 105N/Na - NIE. Jednym słowem tramwaje jeżdżące po naszych torowiskach nie posiadają tego mądrego wynalazku....dziwne bo stare 102Na miały.

Citadisy też mają. Ciekawe czy w zmodernizowanych stopiątkach zrobili czy nie...
Sebastian22
CYTAT(Leszek @ pon, 12 sty 2009 - 20:57) *
Citadisy też mają. Ciekawe czy w zmodernizowanych stopiątkach zrobili czy nie...

No Citki mają ... a te zmodernizowane chyba nie mają ... ale nie wiem na 100%
Bartek
Co do likwidacji tramwajów to priorytetem dla władz naszego miasta i Sosnowca powinna być budowa połączenia tramwajowego przez Zagórze z pominięciem Będzina. Myślę nawet że wówczas dojazd z np. centrum Dąbrowy do centrum Sosnowca nieco się skrócił.
seler
Porażka z tym likwidowaniem lini. Choć żadko korzystam z "tratajów" a jak korzystam to tylko na terenie DG myślę że nie powinno się likwidować lini. Biorąc pod uwagę fakt, że zwykłymi Kowalskimi mało kto się interesuję, protesty nic nie dadzą. A może władze miast Zagłębia szykują nam niespodziankę- w postaci Metra?.
Nawiązując do tematu autobusów... to w 808 o 7 rano jest delikatnie mówiąc tragicznie. Żeby zobaczyć co kolwiek przez okno, trzeba seskrobać lód z szyby. I to od środka. Taka to jeżdząca lodówka za 60pln miesięcznie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.