Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
Sebastian22
CYTAT(Tomek_mdc @ nie, 15 cze 2008 - 16:44) *
w autobusach porozklejane są plakaty nawołujace do tego by ustępować miejsca starszym osobom. pewnie każdy z Was je widział.


według mnie obok nich powinny zawisnąc plakaty z taka historyjką:


i napisem "Babciu bądź życzliwa! młody też ma prawo być chory lub zmęczony"

ps.zaraz uprzedze odpowiedz na zarzuty ktore pewnie sie pojawia.

jesli widze osobe ktora faktycznie potrzebuje usiasc (osoba starsza, kobieta w ciazy) to miejsca ustepuje, ale są chwile gdy na przykład wracam z pracy i najchetniej to bym sie w tej chwili polożył spac bo jestem taki zmeczony, a do autobusu wsiadzie starsza Pani, rozejrzy się stanie obok mnie i kilka razy "przez przypedek" uderza mnie lokciem lub torebką żebym zauważył że stoi obok, bo ja jestem młody i powinienem stać...

kiedyś też byłem świadkiem sytuacji gdy babcia chciała usiaść, skomentowała na cały autobus chamstwo młodego chłopaka który siedział widząc że ona stoi. po czym on wstał, podniósł kulę która leżała tak że wczesniej nie było jej widac, powiedział: "prosze usiasc jak Pani musi" i stanał podpierając się na kuli. nie wiem co mu dokładnie było, ale moze babcia nastepnym razem sie zastanowi zanim zacznie kogoś przezywać...

Zgadzam się w 100% - czesto babcie są bardzo niemiłe...
Peterek
Heh, są zarówno chamsy młodzi jak i starsi. Nie raz szlag mnie trafia jak widzę, że jakaś babcia rozpycha się przez pół autobusu łokciami, pełna energii po czym staje nad kimś i nagle jest wielce zmęczona. Ale z drugiej strony są też ludzie młodzi, którzy za nic nie zejdą nikomu. Nawet inwalidzie, kobiecie w ciąży itd. I takie coś denerwuje mnie już zupełnie. Ot, kwestia wychowania.
mydliczek
Ależ takie plakaty o nieżyczliwych babciach też już są. Sam właśnie widziałem dzisiaj jeden w tramwaju 21. Dokładnie z takim napisem: "Babciu bądź życzliwa! Młody też ma prawo być chory lub zmęczony". Tylko, że w wersji czarno-białej. Dla mnie, to co jest w komiksie jest trochę bezsensu - chłopak jest na wózku, więc nie wiem jak miałby zwolnić to miejsce tej miłej babuszce wink.gif Ale rozumiem przesłanie i jak najbardziej się z tym zgadzam.
Maryhna
przykład jest celowo przerysowany z uwagi na to, że są choroby tak widoczne jak i niedostrzegalne na zewnątrz.
:)
Od dzisiaj kursuje wakacyjna linia 716 (dawna 16 bis). Ciekawe ilu kierowcow bedzie znowu tradycyjnie mylilo trase
Padziu
CYTAT(:) @ sob, 21 cze 2008 - 13:43) *
Od dzisiaj kursuje wakacyjna linia 716 (dawna 16 bis). Ciekawe ilu kierowcow bedzie znowu tradycyjnie mylilo trase



mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym myleniem trasy??
Sebastian22
Jest to sezonowa linia i często w pierwszych dniach była nie do końca tak obsługiwana jak na rozkładach, teraz rotacja kierowców jest dość spora więc dla nie ktorych będzie to nie lada wyzwanie...
Bartek84
Ale w końcu dali jej normalny numer, oznaczenie z zeszłych lat to była niezła wolna amerykanka.
:)
Wielu kierowcow nie skreca w ul Łączącą i omija jeden przystanek. I tak jest co roku, najgorzej wlasnie na poczatku. Po kilku tygodniach jest duzo lepiej, ale do samego konca zawsze ktos i tak pomyli. Przeciez maja w kabinach rozklady i widza, ze omijaja.
mydliczek
Tak jakby tramwaje nie jeździły w stronę Będzina...
szer
716 to dobra linia. Startuje na Mydlicach co jest jej atutem smile2.gif. Bezpośrednia linia na Pogorie ;d. I też pamiętam jak się zawsze mylili i omijali Łączącą...
:)
Protokół nr 22/08 z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 23 kwietnia 2008

CYTAT
Ad. 1

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Proszę bardzo Panie Prezydencie powiedzieć nam o zmianach w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Zmiana jest jedna, taka poważna. Chodzi o przystanki, na to zadanie, które musimy w ramach współfinansowania ze środków europejskich dokończyć do końca kwietnia. Zakres wartości obejmuje dodatkowo 28 przystanków. 28 przystanków ponieważ po podpisaniu umowy, stwierdziliśmy, że przy tym zleceniu nie było uwzględnionych 8 przystanków. Chodzi tu o Kuźnicę Błędowską, ul. Majewskiego, Rudy, Wypaleniska, Konstytucji itd. i to zostało zrobione, ale nie zostało jeszcze zapłacone. W końcowej fazie realizacji tego zadania, po ponownej inwentaryzacji okazało się, że jeszcze nie jest uwzględnionych 20 przystanków, to jest Błędów, Okradzionów, Aleja Róż, Wybickiego, Strzemieszycka, Fabryczna itd. Te 20 przystanków również musi być zrobione do końca kwietnia, aby zadanie zostało przyjęte jako zrealizowane w ramach środków pomocowych. Po uzgodnieniach z firmami stwierdziliśmy, że na to jest potrzebne w sumie około 1.400.000zł, dziękuję.

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję, czy są jakieś pytania?

Radny – J. Talkowski:
Tak są. Dlaczego dopiero teraz próbujemy pieniądze załatwiać, robimy przystanki ponownie tam gdzie nawierzchnie były dobre, przykładem jest przystanek koło Pałacu, z jednej i z drugiej strony? To jest karygodne.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Panie Prezydencie, powiem tak: źle Pan obliczył te przystanki.

Radny – J. Talkowski:
Ja źle obliczyłem?

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Źle Pan w taki sposób podpisał porozumienie, bo w porozumieniu przystanki mają określony standard, i Pan podpisał tylko 160, a okazuje się, że tych przystanków do zrobienia na tych liniach zgodnie z porozumieniem jest 300.

Radny – J. Talkowski:
Jest to duża nieprawidłowość.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Chciałbym się odnieść do tego. Proszę Państwa, te przystanki, które były ostatnio robione nie były zgodne z przepisami, z umową zawartą na dofinansowanie i to jest pierwszy temat, który powoduje, że przystanki nowe trzeba było rozbierać. Drugi problem dotyczy w szczególności przystanku koło Pałacu Kultury Zagłębia, po zrobieniu tego przystanku zgodnie z przepisami trzeba wyjechać dalej żeby dać odpowiedni spad, bo by musiały być stopnie niestety zakres tej roboty nie został uwzględniony i o tyle jest poszerzony, tam trzeba rozebrać praktycznie cały ten ciąg do kostki równo z przystankiem. Trzeci zakres, który wykonujemy na nowo wykonanych przystankach, to przykładem są przystanki wzdłuż Alei Piłsduskiego i Sobieskiego – nowo wykonane przystanki wszystkie się zawalają. Jest źle oszacowana podbudowa, ciężar autobusów powoduje dewastację tych przystanków. Dla mnie są to fakty, które zostały stwierdzone i muszą być zrobione, aby program został rozliczony i zatwierdzony przez instytucję zarządzającą. Chciałbym Państwu teraz odpowiedzieć, dlaczego tak późno robimy weryfikacje. Otóż poprosiłem Pana Prezydenta Podrazę żeby miał możliwość trzymania do ostatniej chwili wykonawców, mieć gwarancje przynajmniej jakąś teoretyczną, że zostanie zadanie zakończone i będziemy mogli zapłacić. Stąd nie robiliśmy tego na sesji poprzedniej, robimy teraz. Po przeglądzie wszystkich przystanków, w dużej części te przystanki są już poodbierane już są papiery formalne załatwione. Dzisiaj mam pewność, że zdążymy do 30 kwietnia, ale żeby zdążyć do tego czasu muszę mieć zabezpieczony poziom finansowania, bo do 30 kwietnia musimy rozliczyć ostatnią fakturę, dziękuję.

Radny – J. Talkowski: ad vocem
A dlaczego Będzin mógł doskonale w krótkim czasie i prawidłowo zrobić, dlaczego Sosnowiec i zamknąć w cyklu 2007 roku, a my się dopiero teraz ocknęliśmy się, tak późno i dopiero teraz próbujemy znaleźć źródła finansowania? To jest moja uwaga, dziękuję bardzo.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Nie próbujemy tylko wykonujemy zgodnie z harmonogramem, nikt nic nie próbuje.

Radna – H. Koziak:
Niepokoi mnie fakt, iż na Alei Zwycięstwa są trzy podwójne przystanki i do tej pory jeszcze żadna firma tam nie weszła. Czy te przystanki nie będą tam robione?

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Nie mogę w tej chwili powiedzieć nic na temat konkretnych przystanków.

Radna – H. Koziak:
Aleja Zwycięstwa, w jedną stronę w kierunku dojazdu do Antoniowa jest robiony przystanek z jednej strony natomiast z drugiej strony w stronę Ujejsca, nie jest robiony przystanek powyżej za szkołą też nie ma i Osiedle Gdańskie również, to są trzy przystanki.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Sprawdzę na planie i odpowiem.

Radny – K. Woźniczka:
Chciałem powiedzieć, że nigdy jeszcze nie widziałem tak źle przygotowanej dokumentacji, jaka została wcześniej sporządzona. Dokumentacja dotycząca przystanków to jest jakiś paradoks. I dziwię się Panu, Panie Prezydencie Talkowski, że zadaje Pan takie pytania.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Chciałbym jedną rzecz wyjaśnić. W pierwotnych zapisach programu były wytypowane linie, po których będą jeździć te niskopodłogowe autobusy i to zostało wysłane jako projekt z tym wykazem przystanków. W między czasie jak zakupiono pierwszą transze autobusów okazało się, że PKM nie jest w stanie zabezpieczyć logistycznie tak, żeby te autobusy chodziły tylko po tych liniach. W związku z tym zapadło wspólne ustalenie pomiędzy Prezydentami Miast Sosnowca, Będzina i Dąbrowy Górniczej o rozszerzeniu tego zadania na wszystkie przystanki i stąd jakby wziął się kłopot. Dąbrowa Górnicza przygotowała (jak przygotowała tak przygotowała) przystanki z wykazu podstawowego tego pierwszego zapisu, dopiero jak się później okazało na początku ubiegłego roku, że zadanie zostało rozszerzone, lider kontraktu Sosnowiec zapytał wprost: kiedy będą wszystkie przystanki zrobione? Trzeba było pouzupełniać te wszystkie przystanki. Na dzień podpisywania kontraktu podstawowego był wykaz linii, po których będą jeździć te autobusy, ale na dzień 30 listopada 2006 roku wiadomo było doskonale, że trzeba robić wszystkie przystanki, dziękuję.

Radny – K. Woźniczka:
Dodatkowa informacja, to też trzeba powiedzieć jasno i przejrzyście, że na liniach, które były wyznaczone policzono przystanki tylko tam gdzie stały budki, a po drugiej stronie gdzie był słupek, po prostu nie było uwzględniane jako przystanek.

Radny – M. Cygroń:
Panie Prezydencie prosiłbym o sprecyzowanie tego uzasadnienia tak w dwóch słowach.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Te środki dodatkowe potrzebne są na: wykonane roboty dodatkowe konieczne na przystankach ujętych w dwóch umowach i na 28 przystanków, które nie zostały uwzględnione w kosztorysach do umów podstawowych. Większa część tej kwoty jest na zapłatę na dodatkowe przystanki i część na roboty dodatkowe typu zmiana podbudowy, bo nie była uwzględniana w dokumentacji.

Radny – R. Majewski:
Dziwi mnie to, że nadal może być ryzyko, że są jakieś przystanki pominięte.

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję bardzo za wszystkie opinie i pytania. Przystąpimy teraz do głosowania, kto z Państwa jest za pozytywną opinią projektu uchwały dotyczącego: zmian w budżecie miasta Dąbrowy Górniczej na 2008 rok – Wieloletni Program Inwestycyjny - Druk nr 43?

Wynik głosowania: za – 5, przeciw – 3, wstrzym. - 3
(...)


Jakies to wszystko dziwne. Mialo byc do konca kwietnia zrobione, a 23 kwietnia dopiero obradowala nad tym komisja. A gdzie uchwalenie na sesji, a gdzie wykonanie i odebranie. Jak wiadomo przystanki do tej pory sa robione. Nie mowiac juz o tym, ze glowne przystanki zostaly zrobione dopiero niedawno, jak Golonog Osiedle, gdzie od poczatku bylo wiadomo, ze tamtedy beda jezdzily "unijne" i to nie jest nic dodatkowego. Ja od poczatku realizacji tego zadania nic nie rozumiem. Zaczelo sie od niezgodnosci z projektami.
:)
Przetarg TŚ:

CYTAT
(...)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji wagonów tramwajowych typu 105Na polegającej na wprowadzeniu impulsowego układu prądu stałego regulacji rozruchu i hamowania wagonem opartego na tyrystorach GTO, jak również wprowadzeniu nowoczesnych podzespołów m.in. przetwornicy statycznej, przekształtnika 40/26V o podwyższonej mocy, układu drzwiowego z systemem zabezpieczenia pasażera przed przychwyceniem, mechanizmu hamulca szczękowego z samoregulacją luzu, systemu grzewczo-wentylacyjnego i urządzenia schładzającego (klimatyzatora) w kabinie motorniczego, nagrzewnic nawiewnych w przedziale pasażerskim, jednopołówkowego odbieraka prądu. W ramach modernizacji wymaganym jest uzyskanie nowego „design-u” części czołowej i tylnej wagonu.
(...)
Całkowita wielkość lub zakres (w tym wszystkie części i opcje, jeżeli dotyczy)
Zamawiający zamierza poddać modernizacji wagony 105Na w planowanej ilości 20 szt, jednak nie mniej niż 15
szt.
Jeżeli jest znana, szacunkowa wartość bez VAT (podać wyłącznie dane liczbowe): Waluta: EUR 17000000.00
(...)


Termin realizacji 10/06/2009.

Podobno w Chorzowie maja wyremontowac 36 wagonow. Te remonty to juz z klasycznym (prawie, jak np inne swiatle) wygladem.

Szkoda ze obecne Moderusy, nie byly w calosci zmodernizowane z zewnatrz, ten wyglada duzo normalniej:

Sebastian22
CYTAT(:) @ wto, 24 cze 2008 - 20:29) *
Przetarg TŚ:
Termin realizacji 10/06/2009.

Podobno w Chorzowie maja wyremontowac 36 wagonow. Te remonty to juz z klasycznym (prawie, jak np inne swiatle) wygladem.

Szkoda ze obecne Moderusy, nie byly w calosci zmodernizowane z zewnatrz, ten wyglada duzo normalniej:



Popraw link, trzeba go sobie samemu wklejać do nowego okna.....a co do moderusów to fakt, te wykonane dla poznania są już całkowicie wykończone i ściany czołowe wyglądają ładnie z bokami....oto album:

http://www.kmpk.cba.pl/pliki/tabor/53.php
:)
Mi sie otwiera. Pewnie zabezpieczenie przed hotlinkowaniem. Jak sie komus nie otwiera to musi skopiowac i otworzyc w nowym oknie
Leszek
CYTAT(:) @ wto, 24 cze 2008 - 21:14) *
Mi sie otwiera. Pewnie zabezpieczenie przed hotlinkowaniem. Jak sie komus nie otwiera to musi skopiowac i otworzyc w nowym oknie


To nic nie daje, dalej mam centralne biuro antykorupcyjne ;)

Wrzucaj na IS lub fotosika może?

Ps. Coś takiego wklejałeś?


KAMAZ
I kurcze da sie ze starego dezela coś fajnego wykombinować. Ale u nas za grosz estetyki i teraz takie straszydła będą jezdzić. "Zaporożce z maską Volvo".
:)
to zdjecie znajduje sie na stronie, do ktorej link podal Sebastian
vacu
CYTAT(marcin.p @ nie, 08 cze 2008 - 09:24) *
Ot i cały KZK GOP. Zlikwidować to jak najszybciej!
[...]

Kurcze, po tym tygodniu - popieram (przynajmniej jeśli chodzi o tramwaje). W tym tygodniu musiałem 4 razy pokonać trasę Czeladź - DG i niestety tylko 2 razy udało mi się dojechać do celu. Bynajmniej powodem nie była przebudowa torowiska w centrum - we wtorek z niezidentyfikowanych przyczyn tramwaje dojeżdżały w okolice huty bankowej, ja poczekałem 20 minut i poszedłem piechotą, przy okazji widziałem, że akuratw tym momencie przy torowisku nikt nie pracuje - WTF? Dzisiaj nie udało mi się dojechać nawet tam - zdezelowanemu trupowi złamał się pantograf koło Urzędu Bezrobocia no i powstała kolejka na 4 tramwaje (a może i więcej, bo kiedy doszedłem do centrum to tramwaje jeszcze nie ruszyły. Oba spacery po 4 złote. Zlikwidowali by to dziadostwo, przynajmniej nie stwarzało by lipnych pozorów a ja bym sobie - przymuszony sytuacją - dobry rower kupił, przynajmniej na zdrowie by wyszło.

angry.gif angry.gif
marcin.p
Chociaż jedna osoba, która przyznaje mi rację co do kzk gop! Mam nadzieję, że grono orędowników likwidacji lub wyjścia DG z tego dziwnego tworu będzie coraz większe. I że za dwa lata do władzy dojdą ludzie, któzy będą mieli takie zdania jak My! A wtedy będziemy mieli wreszcie spokój z KZK GOP, z panem prezesem (specjalnie z małej litery) U., który za nic nierobienie bierze kilkadzieiąt tyś zł miesięcznie, paplającą od rzeczy Alodią O. itd, itp.

A wracając do sytuacji opisanej powyżej. W przypadku sytuacji nagłej w ciągu 10-15 minut od wystąpienia awarii na linii powinna kursować komunikacja zastępcza. KZK powinien mieć przewoźnika wykonującego usługę jako komunikacja zastępcza dla tramwajów. Ale po co? Co nie panie U., pani O.?
Prosty
CYTAT
Zmiany na liniach KZK GOP
Kamil Baliński

Od 1 lipca KZK GOP zmienia rozkłady jazdy niektórych linii autobusowych na terenie Zagłębia Dąbrowskiego.

Autobusy linii nr 25 („za tramwaj" Będzin-Wojkowice) i 42 (Będzin-Bytom) przestaną obsługiwać Koszelew i Ksawerę. Na pierwszej z nich ubędzie kursów, momentami dość znacząco, druga zostanie dopasowana do 27 (na odcinku Będzin-Bańgów). Przez Ksawerę pojedzie 260 (Będzin-os. Juliusz).

Większość kursów 634 (Będzin-Sławków) zostanie skrócona od strony Sławkowa do os. Mydlice w Dąbrowie Górniczej. Dotychczas autobus ten przez Warpie, jedyny w ciągu ulicy Krakowskiej, jeździł co pół godziny, po nowemu pojedzie nawet co 5 godzin.

Wykreślone zostaną z rozkładu jazdy kursy 637 z Będzina do Siewierza przez Łagiszę.

Trasa 809 (dotychczas Będzin-Grabowa) zostanie skrócona od strony Grabowej do Tworznia. O kwadrans przyspieszony zostanie kurs dowożący pracowników na I zmianę.

http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/re...k-gop,1,4,12376
bzenek
CYTAT
Od 1 lipca KZK GOP zmienia rozkłady jazdy niektórych linii autobusowych na terenie Zagłębia Dąbrowskiego.


No przecie to sie scyzoryk w kieszeni otwiera jak się czyta o tym 809 blink.gif

Generalnie daje się zauważyć, że jak sie trafia "niebieski" przewożnik co to sam potrafi kupić niskopodłogowe autobusy, wygrać przetargi i wychodzić na swoje z jeżdżenia dla KZK to się go udupia. Bo to niby jego linie dublują się z tramwajem, a to autobusy sa mało obciążone. wallbash.gif

A jak puste dupowozy PKM Sosnowiec, kupione za miejskie pieniądze, wożą powietrze dublując się z 10liniami autobusowymi i 3 tramwajowymi to wszystko jest OK. Bo trzeba nierobom związkowcom zapewnić dojazd do pracy, domu i kochanki, a kolesiom z SLD zapewnić ciepłe posadki w zarządzie. fight (2).gif
sarsolot
Jako osoba przewaznie podrozujaca samochodem lub rowerem musze przyznac, ze niedlugo spowoduja ze bede zawsze podrozowal samochodem lub rowerem - a komunikacja miejska pojdzie calkowicie w odstawke sad.gif
Dave
Marcinie.p! Już to chyba gdzieś pisałem, ale przypomnę. Sądzisz, że gdyby DG wyszła z KZK GOP, lub gdyby zlikwidować tenże i powołać inny związek (tylko nazwa się zmieni?) albo niechby nawet tylko ZZKM (Zagłębiowski Związek Komunikacji Miejskiej) lub podobny, to nagle sytuacja by się odwróciłą i życie pasażerów było by jak w Madrycie i wszystko kursowałoby co 15 minut samymi nowymi wozami i bez opóźnień?! :|
sarsolot
Wyjscie nie jest dobrym rozwiązaniem, natomiast wydaje mi się, że linie na terenie DG są traktowane po macoszemu. Przykład zlikwidowanej już linii 933 i tłumaczenia KZK GOP o nierentowności, ze gdy zlikwidowali linię po 40 % więcej pasażerów podrózuje 634.

Niech zlikwiduja jeden z autobusów na linii Katowice-Dąbrowa, założe sie ze w pozostałych tez wzrosnie ilość przewozonych pasażerów.
Dave
Ależ inne miasta śląskie też dotknęły podobne cięcia w komunikacji i wcale bym nie powiedział, że DG jest tylko pokrzywdzona, choć jest jednym z takich miast.
marcin.p
Dave. Ja uważam, że wyjście z KZK byłoby dobrym rozwiązaniem. Czy polepszyłoby to komunikację? Nie wydaje mi się! No chyba, że zmieniłoby się podejście naszych władz. Ale może byłoby taniej. Bo zamiast kilkudziesięciu "członków" zarządu mielibyśmy kilku.

Uprzedzę następne pytanie! W przypadku wystąpienia jestem za wspólnym biletem z KZK GOP! Współpraca jak w przypadku KZK i MZKP.
W przypadku biletów to chciałbym dożyc chwili gdy w woj. śląskim będzie wspólny bilet miesięczny na komunikację miejską oraz międzymiastową na terenie województwa. Ale to nie juz zadanie dla wojewody i nie miejsce by o tym dyskutować!
pozdrawiam
CYTAT(marcin.p @ pią, 27 cze 2008 - 17:40) *
Chociaż jedna osoba, która przyznaje mi rację co do kzk gop! Mam nadzieję, że grono orędowników likwidacji lub wyjścia DG z tego dziwnego tworu będzie coraz większe. I że za dwa lata do władzy dojdą ludzie, któzy będą mieli takie zdania jak My! A wtedy będziemy mieli wreszcie spokój z KZK GOP, z panem prezesem (specjalnie z małej litery) U., który za nic nierobienie bierze kilkadzieiąt tyś zł miesięcznie, paplającą od rzeczy Alodią O. itd, itp.A wracając do sytuacji opisanej powyżej. W przypadku sytuacji nagłej w ciągu 10-15 minut od wystąpienia awarii na linii powinna kursować komunikacja zastępcza. KZK powinien mieć przewoźnika wykonującego usługę jako komunikacja zastępcza dla tramwajów. Ale po co? Co nie panie U., pani O.?
Panowie trochę faktów. Po pierwsze komunikacja zastępcza w 10-15 minut to kompletna fantastyka ale cóż marzyc zawsze można. Inna sprawą jest to że KZK GOP nie zajmuje się organizacją komunikacji zastępczej bo tak sobie to prezydenci miast wymyślili i uchwalili. Komunikacje zastępcza organizują na własną rękę poszczególni przewoźnicy. Niestety to tylko teoria bo generalnie nikt z tym nic nie robi bo KZK GOP za niewykonane kursy nie karze. Czemu??? Pewnie dlatego że o tym nie wie, nadzór ruchu w KZK GOP to fikcja. Ale dlaczego nic się z tym nie robi. Proste - pomimo iż KZK GOP jest najtańszym tej wielkości związkiem komunikacyjnym w Europie a jego koszty administracyjne są śmiesznie niskie to szanowny pan Marcin oraz nasze władze widzą tylko w związku sposób na oszczędzanie pieniędzy. Więc drogiego nadzoru ruchu nie ma. Co do samego stanu spółki TŚ to nadzwyczaj szybko zapomniano na tym forum, że to ministerstwo skarbu blokując wszelkie przekształcenia własnościowe przez 17 lat doprowadziło tą firmę do ruiny.
CYTAT(bzenek @ pon, 30 cze 2008 - 21:59) *
No przecie to sie scyzoryk w kieszeni otwiera jak się czyta o tym 809 blink.gif Generalnie daje się zauważyć, że jak sie trafia "niebieski" przewożnik co to sam potrafi kupić niskopodłogowe autobusy, wygrać przetargi i wychodzić na swoje z jeżdżenia dla KZK to się go udupia. Bo to niby jego linie dublują się z tramwajem, a to autobusy sa mało obciążone. wallbash.gif A jak puste dupowozy PKM Sosnowiec, kupione za miejskie pieniądze, wożą powietrze dublując się z 10liniami autobusowymi i 3 tramwajowymi to wszystko jest OK. Bo trzeba nierobom związkowcom zapewnić dojazd do pracy, domu i kochanki, a kolesiom z SLD zapewnić ciepłe posadki w zarządzie. fight (2).gif
Oj bardzo się mylisz. Nie ma to nic wspólnego z udupianiem "niebieskiego". "Niebieski" pewnie sobie to sam wymyślił gdyż jest jednym z ulubionych przewoźników w KZK GOP. Pewnie jakieś kłopoty taborowe lub z kierowcami. Ja tu raczej widzę przymykanie oczu na wymogi taborowe i ustawianie przetargów. Jak udupiają "niebieskiego" jak przetarg na 634 był tak skonstruowany że "niebieski" przez przypadek posiadał wymagany tabor. Oczywiście KZK GOP zapomniał że 2 mastera powinny jeździć na 25. Ale w papierach wszystko się zgadza bo na 25 oficjalnie wpisano autobusy Meteora. A teraz widzę wszyscy zapomnieli o wymaganiach na 25 i jeździ co popadnie.
CYTAT(sarsolot @ wto, 01 lip 2008 - 11:25) *
Wyjscie nie jest dobrym rozwiązaniem, natomiast wydaje mi się, że linie na terenie DG są traktowane po macoszemu. Przykład zlikwidowanej już linii 933 i tłumaczenia KZK GOP o nierentowności, ze gdy zlikwidowali linię po 40 % więcej pasażerów podrózuje 634. Niech zlikwiduja jeden z autobusów na linii Katowice-Dąbrowa, założe sie ze w pozostałych tez wzrosnie ilość przewozonych pasażerów.
Po jakiemu macoszemu??? Większość tych zmian jest spowodowanych "sapaniem" Będzina do KZK GOP że jest za drogo. Oczywiście UM DG też się musiał na to zgodzić i oczywiście to zrobił bo każda oszczędność jest mile widziana, a jak ciemny naród będzie protestować to się zwali na KZK GOP i Alodia coś wymyśli. Jaka nierentowność??? tu tylko liczba wozokilometrów się liczy. Koszt funkcjonowania 634 wzrósł, UM DG nie chciał płacić więcej to KZK GOP zlikwidowało 933.
CYTAT(marcin.p @ wto, 01 lip 2008 - 15:34) *
Dave. Ja uważam, że wyjście z KZK byłoby dobrym rozwiązaniem. Czy polepszyłoby to komunikację? Nie wydaje mi się! No chyba, że zmieniłoby się podejście naszych władz. Ale może byłoby taniej. Bo zamiast kilkudziesięciu "członków" zarządu mielibyśmy kilku.
No tego to już sobie całkowicie nie mogę wyobrazić. Obecnie zarząd KZK GOP składa się po 1 delegacie z każdego miasta i nie wiem jakich to tu cięć można dokonać. Może niech inni prezydenci miast decydują o DG. A nowy twór obejdzie się bez zarządu. Oczywiście nikt też nie wie o tym że KZK GOP poza przychodami z biletów oraz dotacjami z gmin zarabia na działalności poza przewozowej, które w dużej części równoważą koszty zarządzania tym tworem.
CYTAT
Uprzedzę następne pytanie! W przypadku wystąpienia jestem za wspólnym biletem z KZK GOP! Współpraca jak w przypadku KZK i MZKP.W przypadku biletów to chciałbym dożyc chwili gdy w woj. śląskim będzie wspólny bilet miesięczny na komunikację miejską oraz międzymiastową na terenie województwa. Ale to nie juz zadanie dla wojewody i nie miejsce by o tym dyskutować!
A tutaj to chyba nie ten ustrój. To niby co wojewoda ma zmusić samorządy do tego. Do tego wojewoda w naszych realiach jest całkowicie nieprzygotowany do udźwignięcia finansowo zadania polegającego na organizacji komunikacji miejskiej.
marcin.p
CYTAT
(...)nadzór ruchu w KZK GOP to fikcja. Ale dlaczego nic się z tym nie robi. Proste - pomimo iż KZK GOP jest najtańszym tej wielkości związkiem komunikacyjnym w Europie a jego koszty administracyjne są śmiesznie niskie to szanowny pan Marcin oraz nasze władze widzą tylko w związku sposób na oszczędzanie pieniędzy. Więc drogiego nadzoru ruchu nie ma. (...)


Wg mnie KZK GOP żle wywiązuje ze swych zadań. I nie zasługuje nawet na te ochłapy co dostaje od gmin. I takie jest moje zdanie a temat finansowania KZK GOP. I basta!
Ale oczywiście KZK powinien walczyć o większe pieniądze z gmin. Niech przedstawi realny program rozwoju komunikacji w regionie. Ale po co? Lepiej biadolić jak to jest źle, jak gminy mało płacą i brać kilkanaście tyś. miesięcznie. Prawda Panowie U.?
Co do nadzoru, organizacji transportu, taboru, umiejętności kierowców nie będę się wypowiadał bo mi nerwów szkoda

CYTAT
Obecnie zarząd KZK GOP składa się po 1 delegacie z każdego miasta i nie wiem jakich to tu cięć można dokonać. Może niech inni prezydenci miast decydują o DG. A nowy twór obejdzie się bez zarządu.


A co to za różnica czy to delegat czy członek zarządu? To czysta kosmetyka!


P.S. A co ja się będę przejmował KZK GOP-em jak ja i tak "raz na ruski rok" korzystam z ich "usług". I za każdym razem jest coraz gorzej! Niestety
Peterek
marcin.p zdajesz sobie sprawę, że od kilku(nastu?) postów zwyczajnie przesadzasz i zachowujesz się jak jakiś fanatyk ? KZK GOP daleko do ideału, ale NIE jest tragicznie. Jeśli chodzi o autobusy to jest trochę do naprawy (za mało kontrolerów, niektóre linie są ostro przeciążone, bilety są chyba jednak za drogie), ale mogłoby być dużo gorzej. Zresztą odnoszę wrażenie, że jakoś komunikacji autobusowej troszeczkę się podnosi. Natomiast jeśli idzie o tramwaje... Tu się zgodzę. Porażka na całej linii. Nawet nie chodzi o jakość i stan tramwajów, ale straszne torowiska sprawiają, że przejechanie kilku przystanków może zastąpić porządnego rollercoastera. A poza tym to jeżdżą z taką częstotliwością, że możnaby podczas czekania obejrzeć całą przerwę reklamową na Polsacie...
vacu
CYTAT(pozdrawiam @ śro, 02 lip 2008 - 00:55) *
...KZK GOP jest najtańszym tej wielkości związkiem komunikacyjnym w Europie a jego koszty administracyjne są śmiesznie niskie...

Zależy jak dla kogo najtańszym.

Podróż DG - Czeladź kosztuje mnie 4 zł w tragicznych warunkach (grozi m.in. połamanie kręgosłupa i uraz uszu) + 2 x 10 minut dojście do przystanku (w najlepszym przypadku, czasami, jak tramwaj nie dojedzie trzeba liczyć 30 minut i długą wycieczkę w cenie biletu). Dodam jeszcze, że często rozkład jazdy to fikcja.
Koszt całkowity: 4 zł, komfort: 0/10. Czas: ok. 50 min - 1 h (łączenie, o ile coś nieprzewidzianego się nie wydarzy).

Autem kosztuje mnie to (spala 5,5 l ON/100km): 11 km * (5,5/100) = 0,605 L x 4,80 zł = 2,9 zł, jadę od drzwi domu do drzwi pracy w ciepełku/chłodzie (do wyboru) na miękkim fotelu.
Koszt całkowity: 2,9 zł, komfort: 9/10 (klima by się jeszcze przydała wink.gif ) Czas: 15 minut (w szczycie do 25 minut).

Podsumowując - jeśli chodzi o TŚl to jest tragicznie i drogo. Ktoś powie, że auto trzeba jeszcze kupić, ubezpieczyć itp. ale przy obecnych cenach "używek" to już nie jest taki problem jak kiedyś a i autem można pojechać tam gdzie komunikacja miejska nie dotrze.

Co do autobusów - nie wiem, nie jeżdżę to się nie wypowiadam.

Ja generalnie nie jestem zwolennikiem likwidowania KZK GOP (trochę mnie poniosło wink.gif) ale do jasnej cholery jak płacę i to słono jak się okazuje to wymagam chociaż w miarę przyzwoitych warunków angry.gif
pozdrawiam
CYTAT(vacu @ śro, 02 lip 2008 - 17:12) *
Zależy jak dla kogo najtańszym.

Podróż DG - Czeladź kosztuje mnie 4 zł w tragicznych warunkach (grozi m.in. połamanie kręgosłupa i uraz uszu) + 2 x 10 minut dojście do przystanku (w najlepszym przypadku, czasami, jak tramwaj nie dojedzie trzeba liczyć 30 minut i długą wycieczkę w cenie biletu). Dodam jeszcze, że często rozkład jazdy to fikcja.
Koszt całkowity: 4 zł, komfort: 0/10. Czas: ok. 50 min - 1 h (łączenie, o ile coś nieprzewidzianego się nie wydarzy).

Autem kosztuje mnie to (spala 5,5 l ON/100km): 11 km * (5,5/100) = 0,605 L x 4,80 zł = 2,9 zł, jadę od drzwi domu do drzwi pracy w ciepełku/chłodzie (do wyboru) na miękkim fotelu.
Koszt całkowity: 2,9 zł, komfort: 9/10 (klima by się jeszcze przydała wink.gif ) Czas: 15 minut (w szczycie do 25 minut).

Podsumowując - jeśli chodzi o TŚl to jest tragicznie i drogo. Ktoś powie, że auto trzeba jeszcze kupić, ubezpieczyć itp. ale przy obecnych cenach "używek" to już nie jest taki problem jak kiedyś a i autem można pojechać tam gdzie komunikacja miejska nie dotrze.

Co do autobusów - nie wiem, nie jeżdżę to się nie wypowiadam.

Ja generalnie nie jestem zwolennikiem likwidowania KZK GOP (trochę mnie poniosło wink.gif) ale do jasnej cholery jak płacę i to słono jak się okazuje to wymagam chociaż w miarę przyzwoitych warunków angry.gif


Chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja wypowiadałem się o kosztach całkowitych związku, kosztach administracji i średnim koszcie wozokilometra i nie miałem na myśli obowiązującej taryfy. To całkiem inna sprawa tylko ciężko o czymkolwiek dyskutować w tej materii przy tak nieszczelnym poborze opłat o generalnie głęboko społecznie zakorzenioną niechęcią do płacenia za komunikacje miejską.
syzio
Ja mógłbym płacić więcej za usługi KZK GOP jeżeli byłyby one wykonywane komfortowo (tutaj kładę szczególny nacisk na TŚ. Komfort= mniej wyboi, ciszej itp. i zgodnie z rozkładem) i bezpiecznie. Posłużę się TFL (Transport for London). Bilety co roku drożeją, ale przynajmniej jak jadę autobusem, metrem czy tramwajem to nie słyszę jak pojazd się rozpada, czy jak pokonuje następną szynę. Wszystkie ww. formy transportu kursują punktualnie i ze średnią częstotliwością (częstotliwość zależy od umiejscowienia przystanków- im bliżej centrum tym większa częstotliwość).
vacu
CYTAT(pozdrawiam @ śro, 02 lip 2008 - 16:41) *
Chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja wypowiadałem się o kosztach całkowitych związku, kosztach administracji i średnim koszcie wozokilometra i nie miałem na myśli obowiązującej taryfy. To całkiem inna sprawa tylko ciężko o czymkolwiek dyskutować w tej materii przy tak nieszczelnym poborze opłat o generalnie głęboko społecznie zakorzenioną niechęcią do płacenia za komunikacje miejską.

Wiesz, napiszę brutalnie ale prawdziwie: mnie to tak naprawdę g***o obchodzą całkowite koszta związku, nieszczelność systemu poboru opłat i tego typu sprawy. To nie moja rzecz i nie mój problem. Mnie interesuje tylko jedno - żeby za te 4 peeleny przejechać z punktu A do B w przyzwoitych warunkach. I za to opłacani są pracownicy KZK GOP żeby mi to zapewnić (nie obchodzi mnie ilu ich jest i ile zarabiają - to też nie mój problem). A jeśli nie potrafią to niech biorą za bilet złotówkę choć i tak ta "przyjemność" nie jest tyle warta.
marcin.p
CYTAT
marcin.p zdajesz sobie sprawę, że od kilku(nastu?) postów zwyczajnie przesadzasz i zachowujesz się jak jakiś fanatyk ?


I tak i nie. Zgodzę sie z Tobą, że zachowuje się "jak jakiś fanatyk"! Tak jestem fanatykiem, który na każdym możliwym kroku będzie wytykał błędy KZK GOP-u. I za każdym razem korzystając z KM będę tych błędów widział co najmniej kilka. Ale tego nauczyło mnie samo KZK GOP swą "jakością".

Ale żeby nie było, że widzę tylko błędy to powiem, że zgadzam się z Tobą Peterek, że jakość komunikacji autobusowej nie jest tragiczna. W skali szkolnej postawiłbym 3! Ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Do tego dochodzą źle ustawione rozkłady jazdy, przepełnione autobusy, brak windykacji mandatów, brak kontroli i nadzoru, niskie umiejętności pracowników.
Co do ostatniego zarzutu przykład opisywałem tu na forum. Dzwonie na infolinie o cos spytać i otrzymuje odpowiedź "NIE WIEM"!
pozdrawiam
CYTAT(syzio @ śro, 02 lip 2008 - 18:36) *
Ja mógłbym płacić więcej za usługi KZK GOP jeżeli byłyby one wykonywane komfortowo (tutaj kładę szczególny nacisk na TŚ. Komfort= mniej wyboi, ciszej itp. i zgodnie z rozkładem) i bezpiecznie. Posłużę się TFL (Transport for London). Bilety co roku drożeją, ale przynajmniej jak jadę autobusem, metrem czy tramwajem to nie słyszę jak pojazd się rozpada, czy jak pokonuje następną szynę. Wszystkie ww. formy transportu kursują punktualnie i ze średnią częstotliwością (częstotliwość zależy od umiejscowienia przystanków- im bliżej centrum tym większa częstotliwość).



Syzio tylko nie zapomnij napisać że miesięczny bilet na samo centrum miasta koszuje 400zł. I co masz w zamian obskurne brudne metro, stacje pamiętają 2 wojnę światową a pociągi lata 50-70 z małymi wyjątkami. Oczywiście pociągi są wiecznie przepełnione i tunele cały rok przegrzane. I owszem fanie to działa dopóki coś się nie zepsuje. bo wtedy cały Londyn stoi. Na przykład jak spadnie 2 centymetry śniegu to w tym mieście zamykają metro??? No autobusy na pewno nie kursują punktualnie bo większość linii nie posiada rozkładów jazdy a to dlatego że autobusy stoją większość dnia w korkach. Oczywiście tabor wiekowo jest dużo młodszy od taboru w GOP ale technologicznie jest zacofany. piętrowy autobus to technologiczna porażka tylko TFL go kocha nie za to że jest taki brytyjski tylko że jest tani w produkcji i utrzymaniu. O tłoku nie będę już pisał nawet. Co do bezpieczeństwa to Londyn jest najniebezpieczniejszym miastem w Europie i władze całkowicie nie potrafią sobie z tym poradzić wiec w autobusach wszelakie cuda się dzieją. W metrze jest o wiele bezpieczniej bo trudniej uciec. Jedyne co ja pozytywanego widze to w miarę szczelny system opłat na poziomie przynajmniej 95% i to jest sukces na skale światową.

Tu też tacy byli co narzekali, mieli w czterech literach KM i jeździli sobie samochodem bo było taniej. Wprowadziło się szereg opłat które uczyniły poruszanie się samochodem dobrem dla milionerów i nagle wszystko się zaczęło wszystkim podobać.

Więc jak chcecie porównywać KM w GOPie z czymś to porównujcie z Polska albo z kontynentalną Europą bo jak będziemy dążyli do angielskiej świetności to się nieźle rozczarujemy. Oczywiście wzorcowe rozwiązania najlepiej czerpać z Holandii, Niemiec, Austrii bo to tam KM na najwyższym poziomie.
Leszek
CYTAT(pozdrawiam @ czw, 03 lip 2008 - 01:10) *
Więc jak chcecie porównywać KM w GOPie z czymś to porównujcie z Polska albo z kontynentalną Europą bo jak będziemy dążyli do angielskiej świetności to się nieźle rozczarujemy. Oczywiście wzorcowe rozwiązania najlepiej czerpać z Holandii, Niemiec, Austrii bo to tam KM na najwyższym poziomie.


Proszę bardzo - komunikacja w Budapeszcie. Jeden wspólny bilet na tramwaje, trolejbusy, autobusy, metro i kolejkę (w granicach miasta). Cen jednorazowych biletów nie podam (są dwa podstawowe - zwykły na jedną podróż bez przesiadek + tańszy odcinkowy na metro do 3 przystanków), będąc tam jeździłem na tygodniowej sieciówce - kosztowała w przeliczeniu na nasze około 35 zł. Teraz widzę, że kosztuje 4 tys. HUF, czyli trochę więcej (około 55 zł) sad.gif Ale 14 dniowa 5300, czyli jakieś 75 zł.
Co w zamian? Często jeżdżące tramwaje (co kilka-kilkanaście minut), wprawdzie tabor dość stary, ale utrzymany znacznie lepiej niż nasz, w dodatku torowiska są dobrze wyciszone i równe, metro - bardzo często kursuje, stacje w doskonałych punktach. Wszystkie środki komunikacji (autobusami i trolejbusami też jeździłem, ale okazjonalnie) są czyste, można oprzeć się o cokolwiek bez obawy, że ubranie pójdzie do prania.
Co ciekawe, kiedy byłem w Budapeszcie (2001 i 2004) były dwie linie tramwajowe, jadące praktycznie tą samą trasą - wyjeżdżały z Budy, objeżdżały całe centrum Pesztu i wracały do Budy, rozdzielając się bodajże na dwa ostatnie przystanki. Jeździłem nimi dość często i mimo, że kursowały co kilka minut, z reguły były dość mocno zapełnione - a wielkością były porównywalne ze 102N (więc nasze 105 byłyby nabite). U nas już dawno przynajmniej jedną by skasowano sad.gif
I jeszcze jedna ciekawostka znaleziona na ich stronie - bilet jednorazowy jest ważny 'wiecznie', niezależnie od tego, kiedy był kupiony i za jaką cenę...

Karolyfer
CYTAT
Często jeżdżące tramwaje (co kilka-kilkanaście minut),


CYTAT
A poza tym to jeżdżą z taką częstotliwością, że możnaby podczas czekania obejrzeć całą przerwę reklamową na Polsacie...



Czy ja jestem jakiś dziwny czy dla mnie jest osobny rozkład, bo nakładając na siebie rozkłady 21 i 22 mamy tramwaj co 3,7 lub 10 minut więc nie ma tragedii jeśli chodzi o częstotliwość. No ale ja pewnie za rzadko jeżdże KM...
syzio
CYTAT(pozdrawiam @ czw, 03 lip 2008 - 01:10) *
Co do bezpieczeństwa to Londyn jest najniebezpieczniejszym miastem w Europie i władze całkowicie nie potrafią sobie z tym poradzić wiec w autobusach wszelakie cuda się dzieją. W metrze jest o wiele bezpieczniej bo trudniej uciec. Jedyne co ja pozytywanego widze to w miarę szczelny system opłat na poziomie przynajmniej 95% i to jest sukces na skale światową.

Zauważ, że chodziło mi o komunikację. Bezpieczeństwo w komunikacji- autobus w dobrym stanie technicznym, kompetentni kierowcy itp.
Co do metra- każdy skład czyszczony jest na pierwszej i ostatniej stacji.
TFL nie ma wspływu na korki.
Każdy autobus posiada rozkład jazdy:


Autobusy posiadają w Londynie BUS LINE:


vacu
CYTAT(Karolyfer @ czw, 03 lip 2008 - 11:56) *
Czy ja jestem jakiś dziwny czy dla mnie jest osobny rozkład, bo nakładając na siebie rozkłady 21 i 22 mamy tramwaj co 3,7 lub 10 minut więc nie ma tragedii jeśli chodzi o częstotliwość....

Zakładając, że jedziesz najdalej do nerki w B-nie...
pozdrawiam
CYTAT(syzio @ czw, 03 lip 2008 - 13:29) *
Zauważ, że chodziło mi o komunikację. Bezpieczeństwo w komunikacji- autobus w dobrym stanie technicznym, kompetentni kierowcy itp. Co do metra- każdy skład czyszczony jest na pierwszej i ostatniej stacji.TFL nie ma wspływu na korki.Każdy autobus posiada rozkład jazdy: Autobusy posiadają w Londynie BUS LINE:
Co do stanu technicznego to nie mam nic do zarzucenia. Co do kierowców to są oni tak samo z łapanki jak w Polsce bo zawód jest uważany za bardzo niebezpieczny. Ataki fizyczne na kierowców są codziennością a słowne to już chyba podczas każdego kursu. Nawet prawa jazdy na autobus nie wymagają. No i do tego przynajmniej 3/4 kierowców ma poważne problemy z językiem angielskim. Co do sprzątania pociągów to oczywiście są sprzątane po każdym kursie gdyż na końcu trasy bardziej przypominają wysypisko śmieci niż pociąg. Po prostu Anglicy są mega syfiarzami i wszystkie śmieci rzucają pod siebie i nie jest to zakazane a właściwie uważane za dobry obyczaj. Co do rozkładów jazdy to podany jest tylko średni takt autobusów- że powinien jeździć co 15 minut. Oczywiście jest to fikcja totalna bo są korki. A co do Bus Passów to są po prostu źle zrobione i dzięki temu autobusy mają około 3 razy wolniejsze czasy przejazdu niż w Gopie. Bez tych wydzielonych pasów by nie jeździły w ogóle. Generalnie nikt przy zdrowych zmysłach nie jedzie autobusem dalej niż do najbliższej stacji metra bo dnia mogłoby nie starczyć. Inną sprawą że centrum Londynu praktycznie nie posiada żadnej arterii komunikacyjnej o ruchu bezkolizyjnym. I tak można mnożyć brak autobusów o nowoczesnym ekologicznym napędzie, przystanki co 100 metrów, archaiczny system informacji pasażerskiej który nie działa, tabor wymagający niedopuszczalnie długich postojów na przystankach celem wymiany potoków pasażerskich itp.
CYTAT(Leszek @ czw, 03 lip 2008 - 08:07) *
Co w zamian? Często jeżdżące tramwaje (co kilka-kilkanaście minut), wprawdzie tabor dość stary, ale utrzymany znacznie lepiej niż nasz, w dodatku torowiska są dobrze wyciszone i równe, metro - bardzo często kursuje, stacje w doskonałych punktach. Wszystkie środki komunikacji (autobusami i trolejbusami też jeździłem, ale okazjonalnie) są czyste, można oprzeć się o cokolwiek bez obawy, że ubranie pójdzie do prania.
I to warto zauważyć nawet w najlepszych KM w Europie przynajmniej połowa taboru szynowego ma około 30 lat i właściwie mało kogo stać na nowe tramwaje niestety. Oczywiście torowiska tylko w Rosji są gorsze niż w Gop. A co do czystość to na forach KM można wyczytać że od kiedy PKM S-c zlecił zewnętrznym firmom sprzątanie to czystość jest na przyzwoitym poziomie. Ciekawe jakie są wasze wrażenia.
szer
CYTAT
Po likwidacji linii 933 okrojono 634 oraz 809


Nagła likwidacja linii autobusowej 933, jedynej łączącej bezpośrednio Gołonóg ze Strzemieszycami, wywołała niezadowolenie dąbrowian i falę krytyki ze strony części radnych Rady Miejskiej. Chcieli, by tak znaczące zmiany komunikacyjne poprzedzone były wcześniejszymi konsultacjami. Okazuje się, że takowych nie będzie, a tymczasem od 1 lipca KZK GOP znów zlikwidował (na razie do końca wakacji) "połowę" linii 809, która zaczyna swój kurs nie w Będzinie, ale pod byłą Hutą Katowice, omijając praktycznie całe miasto. Podobnie ma się rzecz z linią 634, gdzie większość kursów ze Sławkowa kończy się na pętli na osiedlu Mydlice i np. przez 5 godzin żaden autobus nie jedzie, jak dotychczas pod dworzec PKP w Będzinie.

- Linia 933 została zlikwidowana od 1 czerwca, a dopiero 30 maja na przystankach pojawiła się informacja o takiej zmianie. Tego typu decyzje, dotyczące zmian w funkcjonowaniu komunikacji, powinny być wcześniej przekazywane do wydziału gospodarki komunalnej, powinny być szerzej konsultowane, tak by każdy mógł się z nimi zapoznać - argumentowali dąbrowscy radni.

Nie będzie to jednak takie proste i kolejnych "niespodzianek" może być w najbliższym czasie jeszcze więcej.

- Nie ma podstaw prawnych, aby zmiany organizacji komunikacji zbiorowej konsultować. Decyzje takie poddawane są na podstawie rzetelnych badań. I tak decyzja w sprawie likwidacji linii komunikacyjnej nr 933 została podjęta na podstawie specjalistycznej analizy firmy SITK z Krakowa, zajmującej się pomiarami napełnień autobusów - tłumaczy Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika wydziału komunikacji i drogownictwa w dąbrowskim magistracie. - Z przeprowadzonej analizy wynika, iż obecnych pasażerów linii nr 933 może przejąć linia nr 634, która na większości trasy się z nią pokrywa. Dotychczas linię nr 634, relacji Będzin - Dąbrowa Górnicza - Sławków, obsługują cztery wozy o pojemności około 100 osób. Po likwidacji linii 933 dwa z nich zostały zamienione na wozy o zwiększonej pojemności po około 150 osób. Informacje w sprawie likwidacji linii autobusowej nr 933 były prezentowane na stronie KZK GOP w Katowicach - dodaje.

(PAS) - POLSKA Dziennik Zachodni
marcin.p
Ja juz nie mam słów! Kiedy będzie czat z p.Podrazą? Trzeba wreszcie zadać kilka pytań dotyczących komunikacji! Panie Podraza jak długo jeszcze będziecie - za pośrednictwem KZK GOP - z Nas drwili? Jak długo jeszcze będziecie Nas traktować jak bydło i tłoczyć w tej paskudnej komunikacji? Jak długo Panie Podraza?
Peterek
Nie wiem czy już było, ale raczej nie.
Cytat z GW:

CYTAT
Chorzowscy radni przeznaczyli 25 mln zł na nowe tramwaje i modernizację torowisk. W najbliższych tygodniach podobne decyzje powinny podjąć rady sąsiednich miast. Bez tego nie ma szans na rządową dotację.
Zgodnie z planem przed Euro 2012 wyremontowanych ma być 100 km, a wybudowanych od nowa 14 km torów tramwajowych w aglomeracji katowickiej. Projekt zakłada ponadto zakup 50 nowych tramwajów i modernizację 100 dalszych. Około 100 mln euro da na to Ministerstwo Infrastruktury. Główny warunek: gminy z własnej kieszeni muszą dołożyć drugie tyle. Swój udział w zbiórce zadeklarowały już władze kilku miast. Np. Katowice obiecały 236 mln zł, Tychy - 50 mln, a Bytom - 43 mln zł. Podzieliły się swoimi wkładami w zależności od tego ile linii tramwajowych mają na swoim terenie. O krok dalej, poza deklaracje, poszły już władze Chorzowa: rada miejska przeznaczyła na ten cel 25 mln zł - pieniądze te w ciągu trzech lat zostaną wniesione aportem do Tramwajów Śląskich.

Z tej kwoty 5 mln zł miasto chce przeznaczyć na kupno kilku nowych tramwajów niskopodłogowych, a resztę na remont torowisk na ulicach Armii Krajowej i Wolności. - Druga taka szansa na zmodernizowanie komunikacji tramwajowej może się już nie powtórzyć - uzasadnia decyzję Marek Kopel, prezydent Chorzowa.


Niestety, czas ucieka, a podobnej decyzji nie podjęły jeszcze inne rady miejskie. Krzysztof Krzemiński, rzecznik prasowy Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, który reprezentuje nasz region w rozmowach z Ministerstwem Infrastruktury, jest jednak dobrej myśli. - Myślę, że do końca lipca miasta przekażą nam informacje o dofinansowaniu projektu - przekonuje Krzemiński.

Potem piłeczka będzie już po stronie resortu infrastruktury, który zdecyduje ostatecznie o rozdzieleniu funduszy. W przypadku naszego regionu - jak zapewniają przedstawiciele GZM-u - ma to być tylko formalność.


Czy DG z tego skorzysta ? Jakoś mam dziwne przeczucie, że nie mamy na co liczyć...
bzenek
CYTAT(Peterek @ wto, 08 lip 2008 - 22:39) *
Czy DG z tego skorzysta ? Jakoś mam dziwne przeczucie, że nie mamy na co liczyć...

To nie przeczuwaj tylko zajrzyj 3 strony wczesniej gdzie Uśmieszek pisał o środkach przeznaczonych na ten cel przez władze DG. smile.gif
Peterek
Ach no faktycznie tongue.gif Ale było to tak dawno temu, a forum Sosnowca ten artykuł pojawił się w ten piątek, że miałem prawo zapomnieć wink.gif
Dzięki za odpowiedź :]

A swoją drogą. Z tego co napisał : ) wychodzi na to, że DG zarezerwowała 3.250.000,00 zł tj. 3,25 mln zł. To strasznie mało w porównaniu z innymi miastami dry.gif Dziwne... Chyba nie mamy aż 7,5 krotnie mniejszych potrzeb związanych z tramwajami niż Chorzów...
bzenek
CYTAT(Peterek @ wto, 08 lip 2008 - 23:14) *
A swoją drogą. Z tego co napisał : ) wychodzi na to, że DG zarezerwowała 3.250.000,00 zł tj. 3,25 mln zł. To strasznie mało w porównaniu z innymi miastami dry.gif Dziwne... Chyba nie mamy aż 7,5 krotnie mniejszych potrzeb związanych z tramwajami niż Chorzów...

Ano mało tego jest. Wnioskując z proporcji udziałów w TS to powinniśmy planować przynajmniej 18-20mln.

Aczkolwiek DG zaplanowała tylko rok 2009, a pozostałe miasta szacują sobie sumę wydatków na kilka lat do przodu. Szczerze mówiąc nie wiem skąd taka rozbieżność. Jeszcze się okaże, że przez taką głupią niekonsekwencję w papierach beneficjentów projekt nie przejdzie. rolleyes.gif

Swoją drogą to ciekawe po ile wszyscy zrzucą się na remont odcinka będzińskiego ? tongue.gif
Catrin
mam pytanko małe:
czy nie wie ktoś czemu tramwaje dzisiaj nie jeżdżą? tylko autobus je zastępuje?
dacik
W centrum jest robiona przekładka na drugi tor (remont torowiska). Ruch tramwajów jest tam wstrzymany
Bartek
Tramwaje to od wczoraj nie jeżdżą i pracownicy TŚ nie wyrobili się pewnie przez burzę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.