Anonymous
Fri, 08 Aug 2003 - 14:06
Jestem ciekawy co do jednej sprawy - KZK GOP przeprowadza kontrole napelnien w busach (niezle - w wakacje

k: -rzeczywiscie "madre" rozwiazanie).A mnie ciekawi jakie wedlug was sa najbardziej zatloczone autobusy kursujace po naszym miescie.na nr 1 stawiam wszystki 801, 821 i 831 ktorymi sie jedzie miedzy 6 a 11 do pracy (szkoly).
Kwasny
Fri, 08 Aug 2003 - 14:37
Zdecydowanie najgorzej jest w 807 i 814 jak jada w strone katowic oraz z katowic do nas !!! W tych autobusach jest istna rzeznia, jeszcze w srodku lata. Zapachy leca super :2: wydobywajace sie z przepoconych cial pasazerow no i ten tlok.
pozdrawiam
Fri, 08 Aug 2003 - 17:14
NAJGORSZE JEST 807 --- TO CHYBA JEDYNY AUTOBUS W DG KTÓRY JEST TAK ZATŁOCZONY ŻE PRAKTYCZNIE CODZIENIE RANO GDZIEŚ OD PRZYSTANKU MIRECKIEGO NIE DA SIE DO NIEGO WSIĄŚĆ --- I NAPRAWDE TU NIE PRZESADZAM --- JEŻDZIŁEM NIM DO SZKOŁY I SYTUACJA TA ZDARZAŁA SIE NAGMINNIE --- A PÓĹšNIEJ SĄ JESZCE PRZYSTANKI NA WARPIU I BĘDZIN STADION GDZIE PRAWIE NIKT NIE WYSIADA A CHCE WSIĄŚĆ PO 30 OSÓB --- A JAK JUŻ WAM SIĘ UDA WSIĄŚĆ TO JUZ PRAWDZIWY CYRK --- WIEŚNIAKI SIE KŁÓCĄ, Z JEDNEJ STRONY PRZYTULA CIE 70 LETNIA BABCIA A Z DRUGIEJ OBMACUJE CIE JAKIS PEDAŁ --- A JAK JUZ PRZYPADKIEM WSIEDLIŚCIE I NIE WYSIADACIE W KATOWICACH TO ZAPOMNIJCIE ŻE SIE DA WYSIĄŚĆ --- JA TYLKO SIE BOJE NOWEGO POMYSŁU PKM ŻE 15 METROWE SOLARISY ZASTĄPIĄ AUTOBUSY PRZEGUBOWE --- MOŻE NAWET W SOLARISACH DA SIĘ UPCHNĄĆ PODOBNĄ ILOŚĆ LUDZI ALE TAM SĄ TYLKO 3 PARY DRZWI --- JAK KTOŚ SIĘ ZNAJDZIE MIĘDZY NIMI --- TO CHYBA PRZEZ DACH WYSIĄDZIE --- POZA TYM AUTOBUSY 15 METROWE NIEZALEŻNIE OD MARKI MAJĄ JEDEN PROBLEM --- MAŁĄ SZTWNOŚĆ NADWOZIA I ICH PRZECIĄŻĄNIE MOŻE SIĘ SKOĄCZYĆ NIEODWRACALNYM USZKODZENIEM AUTOBUSU --- A ICH ZALETA TO ŻE JEST W ZIMIE O WIELE CIEPLEJ BO PRZEZ PRZEGUB NIE UCIEKA CIEPEŁKO
georgeb
Sat, 09 Aug 2003 - 16:35
jak chcecie sie przekonac co to jest tŁok to zapraszam miedzy 7 a 9 na na przystanek Wojska Polskiego DZN na Redenie i "wsiadzcie" do 28, 49 lub 84 to jest dopiero masakra hehehehehehe
pozdrawiam
Sat, 09 Aug 2003 - 21:41
NO FAKT . PROBLEM PRZEPEŁNIONYCH AUTOBUSÓW Z I DO STRZEMIESZYC JEST DOSKONALE ZNANY OD LAT ALE WSZYSCY ( KZKGOP I UM )MAJA TO W 4 LITERACH. A CO SĄDZIECIE O LIKWIEDACJI LINI 633. Z JEDNEJ STRONY CZEMU KZK MA FUNDOWAĆ AUTOBUS GMINOM KTÓRE NIE WPŁACAJA ANI GROSZA DO WSPÓLNEJ KASY A Z DRUGIEJ STRONY 34TYS ZŁ NA MIESIĄC W PRZYPADKU BOLESŁAWIA I 27TYS JEŚLI CHODZI O OLKUSZ TO LEKKA PRZESADA. :7:
Master
Sun, 10 Aug 2003 - 04:05
Witam. PrzepeŁnienie autobusÓw to jedna sprawa. A druga to totalny brak nocnych poŁaczeĹ. Po godzinie 24 dojazd z Centrum do GoŁonoga i na odwrÓt graniczy z cudem. Nie mÓwiĄc juz o dojezdzie do np.ZĄbkowic czy Strzemieszyc. Komunikacja dziaŁa u nas od ok.5-00 do 23-30. Sa w nocy 2 trmawaje, ale nigdy niewiadomo kiedy oraz jedzie jakiŚ autobus N35, ktÓrego trasy i godzin przejazdu nikt nie zna. Adios.
Anonymous
Thu, 21 Aug 2003 - 20:19
No WŁaŚnie! Zgadzam sie z Klockiem. Zero nocnych poŁĄczeĹ. KiedyŚ chciaŁem z Jashim wrocic z Sosnowca na DG w nocy to Łoooo. SpŁukalismy sie na Taxi i po zabawie

Żeby chociaz byŁ jakiŚ w miare rozkŁad do tych nocnych a tak to nie wiadomo czy to WIDMO jedzie czy nie. Wieczorem teŻ autobusÓw jak kot napŁakaŁ. W czoraj jechaŁem 808 z katowic do DĄbrowy. Podstawili jakieŚ maleĹstwo, Ścisk jak nie wiem a przecieŻ o tej porze ludzie wracajĄ z pracy, jadĄ na imprezy i niegdzie sie czŁowiek nie moŻe dostaĆ. Albo koczujesz na Ławce do rana albo musisz sie zbieraĆ jak tylko dojedziesz bo nie bĘdziesz miaŁ(a) czym wrÓciĆ. :5:
MayQ
Thu, 21 Aug 2003 - 20:24
QUOTE
No WŁaŚnie! Zgadzam sie z Klockiem. Zero nocnych poŁĄczeĹ. KiedyŚ chciaŁem z Jashim wrocic z Sosnowca na DG w nocy to Łoooo. SpŁukalismy sie na Taxi i po zabawie

Żeby chociaz byŁ jakiŚ w miare rozkŁad do tych nocnych a tak to nie wiadomo czy to WIDMO jedzie czy nie. Wieczorem teŻ autobusÓw jak kot napŁakaŁ. W czoraj jechaŁem 808 z katowic do DĄbrowy. Podstawili jakieŚ maleĹstwo, Ścisk jak nie wiem a przecieŻ o tej porze ludzie wracajĄ z pracy, jadĄ na imprezy i niegdzie sie czŁowiek nie moŻe dostaĆ. Albo koczujesz na Ławce do rana albo musisz sie zbieraĆ jak tylko dojedziesz bo nie bĘdziesz miaŁ(a) czym wrÓciĆ. :5:
To byŁem ja MayQ zapomniaŁem sie ZalogowaĆ a sie nie podpisaŁem :/ :8:
pozdrawiam
Fri, 12 Sep 2003 - 15:49
Gliwice wystosowaŁy uchwaŁe Że jeŻeli w dg, sosnowcu i katowicach nie zostanĄ przerowadzone przetargi na obsŁuge lini autobusowych to gliwice wycofajĄ siĘz kzk gop. Ciekawe co wygra - presja miasta gliwice czy chorych zwiĄzkÓw zawodowych z pkm s-c ( a i oczywiŚcie najciekawsze jest to kogo poprze nasz wspaniaŁy prezydent )
Hator
Tue, 16 Sep 2003 - 19:42
Gdzies tam cos czytalem ze znow maja dokupowac nowe Solarisy ale za bardzo nie chce mi sie w to wierzyc skoro co chwila obcinaja, skracaja i zawieszaja trasy. Wina w naszej chorej komunikacji lezy raczej po stronie pana Smialka i jego "przedsiebiorczosci" - choc fakt faktem, ze przydalby sie wkoncu przetarg na obsluge polaczen, ale niestety zwiazkowcy z PKMÓw predko do tego nie dopuszcza.
pozdrawiam
Tue, 16 Sep 2003 - 20:10
No pkm s-c miaŁ ogŁosic przetarg na 15 nowych autobusÓw. Zakup ten jest raczej niezbĘdny jeŚli pkm chce obsŁugiwaĆ dalej tyle samo lini --- bez tej modernizacji taboru to pkm pociĄgnie jeszce z rok ale pÓĹşniej to juŻ bĘdzie tragedia. No alternatywnym rozwiĄzaniem moŻe byĆ zdjĘcie przez kzk kilku busÓw z trasy --- wtedy to pkm pociĄgnie moŻe troszkĘdŁuŻej. A przetarg miaŁ byĆ ale jak narazie go nie ma. Ciekawi mnie tylko jaki typ busu pkm s-c bĘdzie chciaŁ kupic -- niskopodŁoge czy zwykŁe. Jak zwykŁe to bĘdĄ to pewnie jelcze 120 m a jak niska podŁoga to solarisy. Raczej przetargu nie wygra inny autobus bo to poprostu ustawka ( specyfikacje ukŁada siĘpod jakiŚ wczeŚniej wybrany bus ). A jak narazie to z solca kujawskiego wrÓciŁy 3 jelcze 120 m po remoncie --- majĄ nowe malowanie pkm s-c ale trafiŁy tylko do zajezdni s-c. A czy podobajĄ wam siĘnowe barwy pkm s-c
Misiek
Wed, 17 Sep 2003 - 15:46
Problem przepeŁnienia autobusÓw dotyczy nie tylko naszego miasta. I nikt nigdzie nie robi nic aby to poprawiĆ. Najbardziej zatŁoczone linie sĄ zazwyczaj w kierunku Katowic, szczegÓlnie 801, 821, 831 - tak jak ktoŚ wczeŚniej napisaŁ w godzinach od ok. 6 do 11. A juŻ konkretny western w tych autobusach trwa w trakcie roku akademickiego. WspÓŁczujĘmieszkaĹcom Środuli (kto prÓbowaŁ tam wsiĄŚĆ - to wie). Ale te same linie w godzinach pÓĹşniejszych sĄ zupeŁnie puste i jeŻdŻĄ przegubowce woŻĄc po kilkanaŚcie osÓb. Gdzie jest tutaj logika ???
OdrĘbnym problemem, tak jak wspomniaŁ Klocek, sĄ linie nocne (a w zasadzie ich brak). PomiĘdzy godzinĄ 24 a 4:30, nie moŻna siĘprzemieŚciĆ z dzielnicy na dzielnicĘ, nie wspominajĄc juŻ o wycieczce do innego miasta). Podobno sĄ autobusy nocne - widma, ktÓre nie wiadomo jak jeŻdŻĄ. A raczej siĘnie skuszĘna caŁonocne warowanie na jakimŚ przystanku, Żeby siĘtego dowiedzieĆ.
PS: Pozdrowienia dla wszystkich uciskanych przez KZK Gop.
Hator
Thu, 18 Sep 2003 - 00:14
Oj niestety rok akademicki za 2 tyg-bleeeee. Niestety naleze do tych co sa zmuszeni jezdzic do Katowic w godzinach porannych. Dobrze ze mieszkam na Manhattanie to przynajmniej na moim przystanku idzie zajac strategiczna pozycje przy oknie co przy podrozach w okresie letnim jest bardzo wazne :2:
PRECZ Z SMIALKIEM!!!!!!!!!!!!
pozdrawiam
Thu, 18 Sep 2003 - 01:38
Problem komunikacji miejskiej jest duŻo szerszy niŻ tylko przepeŁnione busy i brak lini nocnych. Ludzie zajmujĄcy siĘtym zagadnieniem zawsze stawiajĄ gop jako miejsce w ktÓrym jest popeŁnione najwiĘcej bŁĘdÓw w komunukacji miejskiej - a to bardzo dobrze widaĆ na przykŁadzie dg. Oto niektÓre kardynalne bŁĘdy --- kosztowne utrzymanie taboru ze wzglĘdu na jego wiek --- brak odpowiedniego serwisowania busÓw ktÓre przejawia siĘ min tym Że nawet jelcze 120 m z 98 r psujĄ sie nagminnie --- niskie stawki przwozowe ktÓre nie pozwalajĄ na modernizacje taboru --- niskie wpŁywy z biletÓw ( za maŁo kontrolerÓw i sŁaba ŚciĄgalnoŚĆ kar ) --- brak przetargÓw = brak konkurencji na rynku --- maŁo efektywne rozkŁady jazdy ( busy i tramwaje jeĹşdzĄ stadami ) --- czĘsto przypadkowy dobÓr wielkoŚci i typu autobusÓw do danej lini --- upolitycznienie kzk gop --- masakryczne bŁĘdy w badaniu napeŁnieĹ busÓw --- brak jakich kolwiek dziaŁaĹ dotyczĄcych poprawy bezpieczeĹstwa w busach --- ogromny problem dublowania siĘposzcegÓllnych lini autobusowych z tramwajowymi --- brak zainteresowania komunikacjĄ kolejowĄ --- kompletny bezsens w funkcjonowaniu pkt ( tramwaje sĄ wolniejsze od busÓw i sens ich istnienia jest praktycznie Żaden, jest to spowodowane powolnym taborem zŁymi torowiskami , brakiem uprzywilejowania tramwajÓw ).
Jednym sŁowem komunikacja nasza opiera siĘna zaŁoŻeniach z lat 80tych. Z tamtych czasÓw pochodzi wiĘkszoŚĆ tras autobusÓw i 70 % taboru busowego oraz 100 % tramwajowego. Czas chyba na jakieŚ gŁĘbokie zmiany. Ale po wielkich gadkach tala sprawy majĄ siĘpo staremu. Tal nie ryzykuje wyjŚcia z kzk bo wie Że kzk gop to najtaĹsze rozwiĄzanie dla gminy przynajmniej w krÓtkim okresie. Ale czy najtaĹsze napewno znaczy tu najlepsze ???
olo
Thu, 18 Sep 2003 - 08:37
Nie znajdujĘani sŁowa w Waszych postach o nieuczciwej, moim zdaniem, konkurencji jakĄ sĄ linie D i K. PrzecieŻ tam wŁaŚnie zaniŻa siĘkoszty choĆby skuli niedrukowania biletÓw i nie obsŁugiwania niedochodowych linii. Co wy na to ?
pozdrawiam
Thu, 18 Sep 2003 - 09:57
Z tego co wiem to linie d i k dziaŁajĄ caŁkiem legalnie i um w dg zgadza siĘna nie. Sprawa jest prosta - stowarzyszenie prywatnych przewoĹşnikÓw przedstawiajĄ fikcyjny rozkŁad jazdy na ktÓrych prywatne busy jeĹşdzĄ akurat w takim czasie kiedy nie ma poŁĄczeĹ kzk gop. No i wtedy dostajĄ zgodĘ, za utrzymanie przystankÓw nie pŁacĄ i jeĹşdzĄ zaraz przed najbardziej obleganymi kursami kzk gop. Jeszce nigdy nie sŁyszaŁem Żeby ktoŚ dokonaŁ kontroli tych lini. Poza liniami d i k istniejĄ jeszce inne caŁkiem inne dzikie linie - kaŻdy i nich wie ale nic siĘz tym nie robi. W innych miastach policja, straŻ miejska i kierowcy pkmÓw z wiĘkszy lub mniejszym powodzeniem kontrolujĄ czy prywatne busy jeĹşdzĄ zgodnie z rozkŁadem.
Misiek
Thu, 18 Sep 2003 - 16:28
Olo dlaczego twierdzisz Że autobusy D i K sĄ nieuczciwĄ konkurencjĄ dla KZK Gop. WedŁug mnie w istotny sposÓb przykŁadajĄ siĘdo poprawy komunikacji. WyobraĹş sobie Że nagle ich nie ma. Ludzi w autobusach KZK byloby chyba 2 razy wiĘcej, a wtedy nie wiem gdzie by jeĹşdzili, chyba na dachu.
Poza tym cena przejazdu jest atrakcyjniejsza dla ludzi pracujĄcych. JeŚli ktoŚ ma zapŁaciĆ 3,30 zl za bilet do Katowic, to chyba logiczne Że wybierze "prywaciarza" za 1,50 zl.
pozdrawiam
Thu, 18 Sep 2003 - 18:58
Obawiam siĘŻe linie te jednak przejdĄ szybko do lamusa bo nie da siĘinwestowaĆ w tabor za 1.50 za Łebka no chyba Że siĘjeĹşdzi na oleju opaŁowym. Linie te sĄ tanie bo sĄ obsŁugiwane przez wiekowe busy kupione z panstwowych przedsiĘbiorstw albo sprowadzone z zachodu. Tylko Że juŻ na rynku w Polsce nie ma takich tanich wozÓw a busy z zachodu muszĄ speŁniaĆ norme euro1.
Hator
Thu, 18 Sep 2003 - 23:49
QUOTE
Problem komunikacji miejskiej jest duŻo szerszy niŻ tylko przepeŁnione busy i brak lini nocnych. Ludzie zajmujĄcy siĘtym zagadnieniem zawsze stawiajĄ gop jako miejsce w ktÓrym jest popeŁnione najwiĘcej bŁĘdÓw w komunukacji miejskiej - a to bardzo dobrze widaĆ na przykŁadzie dg. Oto niektÓre kardynalne bŁĘdy --- kosztowne utrzymanie taboru ze wzglĘdu na jego wiek --- brak odpowiedniego serwisowania busÓw ktÓre przejawia siĘ min tym Że nawet jelcze 120 m z 98 r psujĄ sie nagminnie --- niskie stawki przwozowe ktÓre nie pozwalajĄ na modernizacje taboru --- niskie wpŁywy z biletÓw ( za maŁo kontrolerÓw i sŁaba ŚciĄgalnoŚĆ kar ) --- brak przetargÓw = brak konkurencji na rynku --- maŁo efektywne rozkŁady jazdy ( busy i tramwaje jeĹşdzĄ stadami ) --- czĘsto przypadkowy dobÓr wielkoŚci i typu autobusÓw do danej lini --- upolitycznienie kzk gop --- masakryczne bŁĘdy w badaniu napeŁnieĹ busÓw --- brak jakich kolwiek dziaŁaĹ dotyczĄcych poprawy bezpieczeĹstwa w busach --- ogromny problem dublowania siĘposzcegÓllnych lini autobusowych z tramwajowymi --- brak zainteresowania komunikacjĄ kolejowĄ --- kompletny bezsens w funkcjonowaniu pkt ( tramwaje sĄ wolniejsze od busÓw i sens ich istnienia jest praktycznie Żaden, jest to spowodowane powolnym taborem zŁymi torowiskami , brakiem uprzywilejowania tramwajÓw ).
Jednym sŁowem komunikacja nasza opiera siĘna zaŁoŻeniach z lat 80tych. Z tamtych czasÓw pochodzi wiĘkszoŚĆ tras autobusÓw i 70 % taboru busowego oraz 100 % tramwajowego. Czas chyba na jakieŚ gŁĘbokie zmiany. Ale po wielkich gadkach tala sprawy majĄ siĘpo staremu. Tal nie ryzykuje wyjŚcia z kzk bo wie Że kzk gop to najtaĹsze rozwiĄzanie dla gminy przynajmniej w krÓtkim okresie. Ale czy najtaĹsze napewno znaczy tu najlepsze ???
Wszystko sie zgadza - tramwaje i autobusy jezdza praktycznie w tym samym czasie; tramwaj winien sluzyc do komunikacji po 1 miescie (przystanki co 800m powiedzmy) a autobus do komunikacji miedzy miastami- u nas autobusy i tramawaje maja te same przystanki (powinno byc jasne - jade gdzies po miescie - wybieram tramwaj co czesto jezdzi, jade dalej to biore autobus - a u nas pelen chaos); kontrola napelnien jaka zlecilo KZK GOP w wakacje - no comments; brak sensownych rozkladow jazdy, linie ktore sa oplacalne i tak kursuja za malo (przyklad wszystkich busow kursujacych rano do Katowic); brak komunikacji nocnej; zero pomyslow (juz nie mowiac o realizacji) dla autobusow szynowych (chocby sprobowac jak w Trojmiescie - SKMy-dla nie wtajemniczonych SZYBKA KOLEJ MIEJSKA); ludzie pelniacy decydujace role w KZK GOP zajmuja stolki z racji politycznych - maja zero pojecia o komunikacji; kontrola (ktora i tak ostatnio stala sie surowsza) wciaz jest za malo kanarow; tabor (znaczna jego czesc) ktora wymaga gruntowej kontroli; zly stan drog - nawet nowki busy szybciej sie zuzywaja i wiele wiele innych - mozna by tak ciagle wyliczac ale i tak kazdy u nas o tym wie ze komunikacje jak narazie mamy wciaz daremna.
Hator
Fri, 19 Sep 2003 - 00:19
Ja wiem ze sie czepiam i ze to tylko 30 sek opoznienia ale ... K... MAC MNIE TO DENERWUJE ZE NAWET POSPIESZNE STAJA NA TYM PRZYSTANKU. TO JUZ NAWET 18 I RESZTA DREZYN KURSUJE PO NASZYM MIESCIE JAK POSPIESZNE - bleeeeeeeeeeeeeeeee
PS moze macie jakie propozycje co do likwidacji albo powstania nowych przystankow?
olo
Fri, 19 Sep 2003 - 08:55
QUOTE
WyobraĹş sobie Że nagle ich nie ma.
Nie muszĘsobie wyobraŻaĆ. Nie ma ich w Wawie, we Wrocku. Nie ma ich w Poznaniu. I dlatego tam jeŻdŻĄ Solarisy, Many i inne niskopodŁogowce
Poza tym cena przejazdu jest atrakcyjniejsza dla ludzi pracujĄcych. JeŚli ktoŚ ma zapŁaciĆ 3,30 zl za bilet do Katowic, to chyba logiczne Że wybierze "prywaciarza" za 1,50 zl.
A wiesz o tym, Że w cenie biletu jest ubezpieczenie. Wiesz czym siĘskoĹczy wypadek dla "osoby pracujĄcej" jeŻeli nie masz dowodu, Że przewoĹşnik ciĘubezpieczyŁ?
Misiek
Fri, 19 Sep 2003 - 15:25
Olo niestety tego nie wiedziaŁem, i myŚlĘŻe tego nie wie takŻe duŻa czĘŚĆ mieszkaĹcÓw. Ale czy ty od razu musisz zakŁadaĆ takie czarne scenariusze???
rafi
Sat, 20 Sep 2003 - 11:37
Stary, tu sie z toba nie zgodze. Wedlug mnie to dobrze, ze autobusy zaczely stawac kolo Damelu. jak sam wspomniales, to duzego opoznienia nie wprowadza, a dojazd do Centrum Administracyjnego jest znacznie ulatwiony. Nie musze czekac godzine na jakis zlom, ktory laskawie raczy zatrzymac sie kolo CA, tylko wsiadam sobie w (prawie) pierwszy lepszy i dojezdzam...
pozdrawiam
Sat, 20 Sep 2003 - 14:05
No przetargu na nowe busy jak narazie nie ma ale przynajmniej pkm ogŁosiŁ przetarg na remont nastĘpnych 8 jelczy 120 m w 2004
Hator
Sun, 21 Sep 2003 - 00:26
QUOTE
Stary, tu sie z toba nie zgodze. Wedlug mnie to dobrze, ze autobusy zaczely stawac kolo Damelu. jak sam wspomniales, to duzego opoznienia nie wprowadza, a dojazd do Centrum Administracyjnego jest znacznie ulatwiony. Nie musze czekac godzine na jakis zlom, ktory laskawie raczy zatrzymac sie kolo CA, tylko wsiadam sobie w (prawie) pierwszy lepszy i dojezdzam...
Oj nie - tu sie bede klocic. Moze podroz przez ten przystanek o 30 sek dluzsza ale to przedewszystkim tu chodzi o sama idee lini pospiesznych. U nas wszystkie pospieszne zatrzymuja sie na byle jakim przystanku (nawet jak tam ni czlowieka spotkac - jak na Damelu). Widzieliscie jak jedzie 807 z przystanku od Pogoni do stadionu Sarmacji w Bedzinie - w tym przypadku jest wszystko ok - a jak u nas - co 1 min autobus zatrzymuje sie (i to pospieszny) tak jak tramwaj-przeciez on nawet kilometra nie zrobi. Po to sa tramwajki i zwykle linie by sobie dojechac na jakies malo oblegane postoje.
Zreszta piszesz Rafi ze dzieki pospiesznym masz dojazd do CA ulatwiony. A bez tych kilku linii pospiesznych - to jak - tak trudno bylo sie dostac?????????? Malo to u nas tramwajek co 5 min jezdzi, albo 18, 637, 690 i innych busow tego pokroju... Nie przesadzajmy znow - a pozatym ile ludzi w(y)siada z tego przystanku - tysiace? taki wazny to przystanek? Jedyni co tam sa zainteresowani to pracownicy CA, Damelu i uczniowie Ekonomika i TZN-u. Jakos wczesniej wszyscy sobie dawali rade z dojazdem - teraz by bez pospiesznych nie szlo? Przeciez to smieszna ilosc w porownaniu z przystankami centrum, reden czy manhattan. A pozatym jeszcze piszesz ze mozesz do CA dojechac pospiesznym a nie zlomem - a to nowosc Rafi - bo czy widziales by pospieszne od zwyklych sie czyms roznily? bo ja nie - jezdze duzo nasza kochana komunikacja i odrazu Ci powiem ze czasem nawet wiecej jezdzi Solarisow czy odnowionych Jelczow na zwyklych liniach a na pospiesznych jakie stare przegubowe Ikarusy - nikt wkoncu nie pusci 831 Solarisa (choc sa wyjatki) by jezdzil non stop zawalony i sie szybciej rozwalal - poprostu puszcza sie na trase 116 gdzie ludzi mniej.
Niestety takich, o dupe roztrzasc, przystankow jest wiecej i moim zdaniem na nowo przydaloby sie ustalenie trasy lini NAPRAWDE przyspieszonej.
Hator
Sun, 21 Sep 2003 - 00:42
Lepsze to niz wkladanie kupe kasy w jezdzace zlomy IKARUSY.
pozdrawiam
Sun, 21 Sep 2003 - 01:45
No 120m to dopiero jest zŁom. Ikarusy to wyglĄdaja tragicznie ale majĄ po 15 - 20 lat ( i to niektÓre z nich nigdy nie remontowane). A 120m z 97 roku to w ogÓle jakaŚ abstracja. PsujĄ siĘnagminnie caŁe sĄ przerdzewiaŁe z okien odkleja sie uszcelnienie a podŁogi sĄ dziurawe jak ser szwajcarski wszystko sie w nich telepocze a skorodowane siedzenia trzeba chyba po kaŻdym kursie spawaĆ. Troche lepiej prezentujĄ sie 120m z 98r z tymi duŻymi wyŚwietlaczmi z przodu ( w 98r chyba sobie w jelczu przypomnieli Że istnieje takie cos jak zabezpieczenie antykorozyjne) . I pomyŚleĆ Że takie badziewie kosztuje 400 tys zŁ. Mam nadzeje Że solniczki wytrzymajĄ wiĘcej niz 6 lat bez remontu ale nie ma nic za darmo u12 kosztuje 660 a u15 powyŻej 800. Tylko nawet najlepszy bus trzeba odpowiednio sewrwisowac a nie jak w pkm s-c - dopuki jeĹşdzi jest dobrze
rafi
Sun, 21 Sep 2003 - 15:59
Zdajsie niezbyt zriozumiales moja wypowiedz. mowiac zlom mialem na mysli ogol taboru PKM Sosnowiec, a wyrazenie "pierwszy lepszy" nie koniecznie oznacza ze bedzie to Solaris

. Ja dalej twierdze, ze to dobrze, ze te autobusy zatrzymuja sie kolo Damelu. Przynajmniej zniknela wymowka, ze Centrum jest na zadupiu i nie mozna do niego dojechac...a jak znam zycie, to takie zarzuty by sie na pewno pojawily (nawet przypuszczam z czyich ust

. Co zas sie tyczy przystankow, to niestety Dabrowa ma juz taka specyfike, ze jak juz jest jakis przystanek, to przy okazji mieszka wkolo kupe ludzi (Manhattan, Reden, centrum) - to niby gdzie oni mieli by wsiadac? wszescy jechac do centrum? dopiero bylaby rzeznia...
pozdrawiam
Mon, 22 Sep 2003 - 23:10
LUDZIE JA CHYBA OSZALAŁEM --- A GDZIE TE STRAJKI I BLOKADY???
--- NO BO JESZCE POMYSLE ŻE W NORMALNYM KRAJU MIESZKAM
10. OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
o szacunkowej wartoŚci powyŻej 30 000 euro
Komunikacyjny ZwiĄzek Komunalny GÓrnoŚlĄskiego OkrĘgu PrzemysŁowego,
40-042 Katowice,
ul. Wita Stwosza 31,
woj. ŚlĄskie, pow. m. Katowice,
tel. (032)251-66-76, fax (032)251-92-90,
www.kzkgop.com.pl, e-mail kzkgop@kzkgop.com.pl,
ogŁasza przetarg nieograniczony na obsŁugĘlinii autobusowych komunikacji miejskiej nr:
26 Sosnowiec JĘzor - MysŁowice - Sosnowiec Szpital WojewÓdzki
34 Sosnowiec UrzĄd Miasta - DĄbrowa GÓrnicza Strzemieszyce
35 CzeladĹş PĘtla - Sosnowiec - MysŁowice BrzĘczkowice
55 Sosnowiec Osiedle Naftowa PĘtla - DĄbrowa GÓrnicza GoŁonÓg
88 Wojkowice Park - BĘdzin - CzeladĹş - Sosnowiec ZagÓrze
90 Sosnowiec ZagÓrze - BĘdzin - Sosnowiec ZagÓrze
100 Sosnowiec UrzĄd Miejski - CzeladĹş - BĘdzin - Wojkowice Park
106 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - MysŁowice WesoŁa Kopalnia
116 Sosnowiec UrzĄd Miejski - BĘdzin - Sosnowiec - DĄbrowa GÓrnicza Kolonia PiekŁo
150 Sosnowiec Rudna Stawowa - MysŁowice - Sosnowiec BÓr PĘtla
160 Sosnowiec UrzĄd Miejski - MysŁowice Ćmok PĘtla
182 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - DĄbrowa GÓrnicza - Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia (okrĘŻna)
188 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - Dworzec PKP - ZagÓrze Zajezdnia (okrĘŻna)
221 Sosnowiec UrzĄd Miejski - Jaworzno Szczakowa Dworzec PKP
235 Sosnowiec Szpital Woj. - CzeladĹş - Sosnowiec Szpital Woj. (okrĘŻna)
260 BĘdzin KoŚciuszki - DĄbrowa GÓrnicza PorĄbka Osiedle Juliusz
299 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - Sosnowiec Szpital WojewÓdzki
618 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - MysŁowice - Katowice Dworzec PKP
622 Sosnowiec Rudna Stawowa - Sosnowiec Maczki KoŚciuszki
690 DĄbrowa GÓrnicza GoŁonÓg Zajezdnia - Sosnowiec Dworzec PKP
723 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - CzeladĹş PĘtla
805 Sosnowiec Szpital WojewÓdzki - Sosnowiec - Katowice Piotra Skargi
815 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - Katowice Piotra Skargi
825 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - Katowice Piotra Skargi
835 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - Katowice Piotra Skargi
902 Sosnowiec ZagÓrze Zajezdnia - Sosnowiec Niwka Tuwima CPN
935 Sosnowiec Dworzec PKP - CzeladĹş PĘtla.(PKWiU: 60.21.2)
Nie dopuszcza siĘskŁadania oferty wariantowej.
Termin realizacji (wymagany) - 2003.12.01 - 2011.11.30.
Wadium - 993 000 zŁ.
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
cena (koszt) - 100%
OgŁoszenie o planowanych zamÓwieniach (ZP-190) dotyczĄce tego postĘpowania zostaŁo opublikowane w BZP 14/2003, poz. 6033.
SpecyfikacjĘistotnych warunkÓw zamÓwienia (cena: 50 zŁ) moŻna odebraĆ w siedzibie zamawiajĄcego, lok.: 22, lub za zaliczeniem pocztowym.
Uprawniony do kontaktÓw z oferentami - MieczysŁaw Bladowski, tel. 032 2516674, lok. XXI piĘtro, pok. 22, w godz. 12:00 - 14:00.
Oferty naleŻy skŁadaĆ w siedzibie zamawiajĄcego, lok. 18/XXII piĘtro.
Termin skŁadania ofert upŁywa dnia 06.10.2003 o godzinie 10:00.
Otwarcie ofert nastĄpi dnia 06.10.2003 o godzinie 10:30 w siedzibie zamawiajĄcego, lok. 25/XX piĘtro.
PostĘpowanie bĘdzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych.
W przetargu mogĄ wziĄĆ udziaŁ oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamÓwieniach publicznych, speŁniajĄcy warunki dodatkowe:
- speŁniajĄ warunki okreŚlone w specyfikacji istotnych warunkÓw zamÓwienia.
PowyŻsze ogŁoszenie ukazaŁo siĘw Biuletynie ZamÓwieĹ Publicznych Nr 122 z dnia 22.08.2003
POZYCJA 52609
SZKODA ŻE TO USTAWKA POD PKM S-C BO KTO NIBY U NAS MA TYLE BUSÓW DO USTAWIENIA W PRZETARGU. NO I KRYTERIUM 100% CENA TEŻ JEST DZIWNE. CZEMU NIE ORGANIZUJE SIĘ OSOBNEGO PRZETARGU NA KAŻDĄ LINIE. ALE I TAK JESTEM POD WRAŻENIEM ŻE KZK ZDOBYŁO SIĘ AŻ NA TAKĄ DECYZJE. Moze bĘdzie jakis cud i kto inny wygra przetarg --- a to juŻ wiem czemu pkm odwoŁaŁ przetarg na nowe busy
Hator
Wed, 24 Sep 2003 - 00:09
Ehhh mi nie chodzilo o same Solarisy a ogolnie o te ladniejsze- zreszta i tak jak juz pisalem to te ladniejsze puszczaja na mniej obciazone trasy. A pozatym ja swego zdanie nie zmienie - dla mnie do Damelu bez pospiesznych to idzie bez najwiekszego problemu zajechac bo jezdzi sporo zwyklych lini a takze tramwajek (a bilet na bus czy tramwaj jest ten sam - wiec zadna roznica). Pomysl zeby pospieszne na nim stawaly to dla mnie pomylka - praktycznie poza uczniami rano i ludzmi z targu (zreszta na targ to wiekszosc wysiada na Redenie) to nikt na nim nie wsiada, wiec nie wiem komu wiecej ten przystanek mialby sluzyc.
Dla Ciebie Rafi moze jest ok ale dla mnie to nie do przyjecia. Koniec tematu.
Hator
Thu, 30 Oct 2003 - 22:09
Juz wiadomo co z odnowionego biurowca Damelu ma powstac - PEC - tara :))
PS czy ktos wie czy sa jakie plany z dawna stolokwa damelowska?
pozdrawiam
Thu, 11 Dec 2003 - 03:29
No i pkm s-c wygraŁ przetarg na linie w s-c --- no i moŻe pojawiĄ sie teŻ nowe busy bo w grudniu rm w dg ma glosowac porĘczenie kredytu dla pkm s-c
Krawiec
Thu, 11 Dec 2003 - 11:04
Sprawa jest skomplikowana bo rzeczywicie tak jak mÓwi misiek znikniĘcie przewozÓw spowodowaŁoby poranne zamieszki np na linii 801,a poza tym ceny przejazdÓw kzk gop sĄ dwa razy wyŻsze. Z drugiej strony komunikacja prywatna odbiera znaczna czĘŚĆ dochodÓw komunikacji publicznej , do tego stopnia , Że jakiŚ hanys-ignorant w zarzĄdzie kzk wpadŁ kiedyŚ na pomysŁ Żeby zlikwidowaĆ liniĘtrem. nr 21 .
MyŚle, Że kzk sama sobie jest winna . Zamiast prowadzic prowadzic polityke na rzecz ogranicznia ruchu prywatnego, a jednoczesnie zmniejszaĆ ceny przejazdÓw, to tkwi w prl-owskiej niemocy.
w Polsce da siĘzarabiaĆ na publicznejkomunikacji i moŻna jĄ zorganizowac tak jak na tzw "zachodzie". Dowodem na to jest przedsiĘbiorstwo warszawskie. Gdzie na metro, autobus i tremwaj mozna kupiĆ jeden bilet np. na 24 godziny i kosztuje on 7,20
Misiek
Thu, 11 Dec 2003 - 11:22
DokŁadnie. Warszawa jest najlepszym przykŁadem jak powinno dziaŁaĆ MPK. Nie chodzi tu tylko o bilety, tak jak wspomniaŁ Krawiec, bo u nas teŻ nie ma rozrÓŻnienia na autobus i tramwaj. NajwaŻniejszĄ rzeczĄ jest caŁa infrastruktura komunikacyjna. Na kaŻdym przystanku jest plan miasta, na ktÓrym sĄ zaznaczone wszystkie linie. Zdecydowanie uŁatwia to przemieszczanie siĘ, szczegÓlnie przyjezdnym.
Poza tym, jeŻdŻĄ autobusy nocne - praktycznie co 30 min lub godzinĘ(w zaleŻnoŚci od miejsca, do ktÓrego mamy zamiar siĘudaĆ). Niestety, u nas jedyne linie nocne, ktÓre obecnie jeŻdŻĄ nazywajĄ siĘTAXI.
No i wreszcie trzecia sprawa - stan techniczny pojazdÓw. W Warszawie prawie wszystkie autobusy i tramwaje sĄ nowe. Nie muszĘchyba wspominaĆ Że sĄ takŻe niskopodŁogowe.
NaprawdĘ, aŻ miŁo pojechaĆ do stolicy, choĆby po to aby sobie pojeĹşdziĆ komunikacjĄ miejskĄ.
pozdrawiam
Fri, 12 Dec 2003 - 00:31
No tylko Że u nas stawka za wozokilometr wynosi od 2 do 3 zŁ ( i to wiecej firm jeĹşdzi raczej za te 2 zŁ niŻ 3) a do przetargu w warszawie nie stanie Żadna firma jeŚli stawka nie przekracza 5 zŁ a sĄ takie ktÓre jeŻdzĄ za 7 zŁ. SkĄd wŁadze miasta majĄ na to kase naprawde nie wiem ( no raczej nie sĄ to wpŁywy z biletÓw ). No ale sie pŁaci 5 zeta to sie wymaga Żeby niskopodŁogowe busy jeĹşdziŁy.
Master
Thu, 18 Dec 2003 - 11:56
Komunikacja miejska w Warszawie ,a w aglomeracji gÓrnoŚlĄskiej to 2 zupeŁnie rÓŻne swiaty. RÓznica jest ogromna oczywiscie na korzyŚc stolicy. To tak jakby porÓwnaĆ niebo , a ziemie . Jak bede miaŁ wiecej czasu to opisze moje doŚwiadczenia i spostrzeŻenia z przejaŻdzek komunikacjĄ warszawskĄ :)
pozdrawiam
Thu, 01 Jan 2004 - 05:06
Miasto dg porĘczyŁo kredyt dla pkm s-c. MoŻe po rocznej przewie znowu pojawiĄ sie jakies nowe busy
pozdrawiam
Thu, 26 Feb 2004 - 12:36
W 2004 pkm chce kupiĆ kilka nowych autobusÓw ( jeszce nie wiadomo ile ) i dalej remontÓwaĆ poczciwe ikarusy 280 - 18 sztuk ma iŚĆ do naprawy gŁÓwnej. Bardzo mnie dziwi ta decyzja bo remont takich 15 latkÓw kosztuje min 300 - 400 tyŚ zŁ za szt. Za te pieniĄdze nie kupi siĘmoŻe solarisa ale za niewiele wiĘcej moŻna kupiĆ jelcze 120m. No nie wspomne juŻ o autobusach uŻywanych.
pozdrawiam
Thu, 04 Mar 2004 - 17:12
To co siĘdzieje w sosnowieckim pkm to jakaŚ paranoja. Ludzie odpowiedzialni za transport ŻyjĄ chyba w jakiej fantastycznej rzeczywistoŚci. Coraz czĘŚciej dochodzi do sytuacji niebezpiecznych dla pasaŻerÓw a powodem jest oczywiŚcie tragiczny stan taboru.
A na to zarzĄd pkm s-c fantazjuje coŚ na forum prasy Że tabor jest leciwy ale bezpieczny, a tak na marginesie to pkm ma go na tyle Że mÓgŁby obsŁugiwaĆ jeszcze wiĘcej linii niŻ teraz. Powodem awarii jak czytam sĄ dziury w jezdni lub zmĘczenia materiaŁu ktÓrego oczywiŚcie nie da siĘprzewidzieĆ. Poza tym o ostatnim wypadku pod makro dowiadujemy siĘŻe to jedyna taka awaria co oczywiŚcie jest kŁamstwem bo autobusy pkm uczestniczyŁy w takich wypadkach juŻ kilka razy. W zeszŁym roku od autobusu w sosnowcu odpadŁo koŁo a niespeŁna miesiĄc temu widziaŁem jak od autobusu na stawowej w katowicach odpadŁa tylna Ściana. Niestety prawda wyglĄda tak Że poza 60 autobusami zakupionymi po roku 90, reszta taboru ma od 14 do 20 lat (okoŁo 150 sztuk). W takim przypadku nic i nikt nie jest w stanie zagwarantowaĆ Że coŚ nagle nie odpadnie od autobusu - szczegÓlnie dotyczy to autobusÓw ktÓre nie przeszŁy naprawy gŁÓwnej albo przeszŁy jĄ na poczĄtku lat 90tych. Polityka wymiany taboru teŻ jest raczej fantastyczna. Stawki z jakimi pkm sosnowiec startuje do przetargÓw pozwala na wymianĘ10 autobusÓw rocznie --- i jest to raczej wariant optymistyczny- bo stawki te bĘdĄ obowiĄzywaĆ jeszcze przez 8 lat zgodnie z umowĄ a kzk gop nie ma zamiaru ich waloryzowaĆ co moŻe spowodowaĆ Że za stawkĘnieco ponad 4 zŁ za wozokilometr w 2010 nie bĘdzie moŻna prowadziĆ nawet bieŻĄcej dziaŁalnoŚci nie mÓwiĄc juŻ o inwestycjach( bĘdzie to efektem wzrostu kosztÓw napraw, cen paliwa i pŁac) . To mniej wiĘcej pokazuje nam Że ikarusy 280 osiĄgnĄ przynajmniej wiek 25- 30 lat i pkm bĘdzie tu wyjĄtkiem na skale ŚwiatowĄ. Pkm ratuje siĘremontami busÓw ale tu teŻ przebija konkurencje na caŁej lini. Chce remontowaĆ autobusy ktÓre majĄ ponad 18 lat co nawet na polskie warunki jest dziwne. W ue kasuje siĘautobusy po 12 - 13 latach max.
A prezydent dg jest caŁym stanem sprawy zadowolony bo kzk gop to najtaĹsza forma organizacji transportu zbiorowego. OczywiŚcie na czacie tal teŻ fantazjowaŁ Że dg w miarĘmoŻliwoŚci finansuje zakup nowego taboru dla pkm. Chyba mu siĘpomyliŁo Że porĘczenie kredytu to nie znaczy to samo co sfinansowanie zakupu.
Misiek
Thu, 04 Mar 2004 - 17:46
Pozdrawiam, wielkie dziĘki za ostrzeŻenie. Bardzo czĘsto jeŻdŻĘna koĹcu autobusu i raczej nie byŁoby mi wesoŁo gdyby nagle zniknĘŁa jego tylna Ściana. :shock:
A tak powaŻnie mÓwiĄc to faktycznie stan autobusÓw woŁa o postĘdo nieba, wiĘc o wypadek raczej nie trudno. Poza tym kierowcy teŻ raczej nic sobie z tego nie robiĄ. Sam miaŁem kilka razy "przyjemnoŚĆ" jechaĆ autobusem w ktÓrym ŚmierdziaŁo spalonym sprzĘgŁem, a raz to nawet z Katowic jechaŁem przegubowcem, ktÓremu paliŁo siĘtylne koŁo. Kierowca na Środuli tylko wylaŁ na nie butelkĘwody i kazaŁ ludziom przesiĄŚĆ siĘdo przodu autobusu. TyŁ byŁ caŁy zadymiony i wietrzyŁ go podczas drogi (otwarte drzwi). Dodam jeszcze Że podczas odcinka: Środula - Centrum DG, niewiele aut zdecydowaŁo siĘwyprzedziĆ ten autobus-widmo, a powodem byŁa potĘŻna smuga dymu ktÓra ciĄgnĘŁa siĘza nim.
JeŻeli to widziaŁ jakiŚ obcokrajowiec to niezŁe sobie musiaŁ wyrobiĆ zdanie o polskim transporcie publicznym.
:twisted: :twisted: :twisted:
pozdrawiam
Thu, 04 Mar 2004 - 18:22
Pare lat temu takie podejŚcie kierowcy autobusu do dymiĄcego koŁa skoĹczyŁo sie poŻarem i caŁkowitym zniszceniem autobusu. Wtedy sprawe zwalono na policje ktÓra zatrzymaŁa pŁonĄcy autobus i wezwaŁa straŻ poŻarnĄ. TŁumaczono Że tak wysokie straty spowodowane sĄ tym Że bus nie dojechaŁ do zajezni w goŁonogu gdzie pracownicy by go szybciej ugasili.
pozdrawiam
Mon, 08 Mar 2004 - 04:08
Zastanawiam sie czemu pkm sosnowiec nie wynajmie ochrony w swoich busach. I nie mÓwie tu o batalionie ochroniarzy ktÓrzy by jeĹşdzili w busach ( na to raczej sytuacja finansowa pkm nie pozwala )tylko o podpisaniu umowy z jakĄŚ firmĄ na usŁugi wyŁĄcznie interwencyjne na wezwanie kierowcy. W waŁbrzychu zastosowano takie rozwiĄzanie i w ciĄgu 3 miesiĘcy obowiĄzywania takiej umowy liczba powaŻnych zdarze typu bijatyki, wybijanie szyb i wyrywanie kasownikÓw zmalaŁo z 70 do 30 miesiĘcznie. A co do kosztÓw ochrony to podejrzewam Że sĄ niŻsze od efektÓw dziaŁania wandali. Ale tutaj to juŻ moge tylko siĘdomyŚlaĆ bo pkm ukrywa iloŚĆ takich zdarzeĹ i straty z ich tytuŁu - wŁaŚciwie to pkm ukrywa wszystko co jest z nim zwiĄzane. Jeszce lepszym rozwiĄzniem byŁoby powoŁanie do tych celÓw straŻy miejskiej. W koĹcu to dg jest wspÓŁwŁaŚcicielem pkm i chyba wŁadze powinny dbaĆ o bezpieczeĹstwo i minimalizowaĆ straty spÓŁki z tytuŁu zniszczeĹ autobusÓw.
tomasz sołtysik
Mon, 08 Mar 2004 - 08:37
Jestem za, ale wczeŚniej trzeba uzbroiĆ autobusy w radio albo coŚ podobnego. I pewnie to jest wydatek, ktÓry przerasta pkm?
rafi
Tue, 09 Mar 2004 - 10:59
No nasze wojewodztwo a nawet i kraj od Europy, pod wzgledem transportu,dzieli przepasc. U nas panuje powszechnie myslenie krotkoterminowe. W danym momencie wydac jak najmniej (kupic/zrobic jak najtaniej) a potem bedzie sie dalej kombinowalo. Mam to szczescie ze obecnie korzystam z komunikacji dunskiej ;-) Tam (prawie) kazdy autobus wyposazony jest w kamery monitorujace. Wsiadanie do autobusow odbywa sie przednimi drzwiami, dzieki czemu kierowca od razu kontroluje bilety. Jesli ktos nie okazuje biletu, kierowca nie rusza z przystanku, a jak robi zadyme, to zaraz zjawia sie policja/ochrona. Nie ma sytuacji takiej jak u nas, ze kierowca woli sie nie wychylac, bo sam moze dostac wpier.... Inna sprawa, ze jak na nasze warunki to komunikacja jest cholernie droga - no ale oni tez duzo wiecej zarabiaja. Ciekawe za ile stuleci u nas takze bedzie jak w danii. Ze nie bedziesz sie bal jechac z laska autobusem do ktorego wsiadaja "kibice"...
pozdrawiam
Tue, 09 Mar 2004 - 12:35
DokŁadnie siĘz tobĄ zgadzam rafi. Przez dŁuŻszy czas korzystaŁem z komunikacji w usa. Autobusy w usa, poza tym Że to starsznie prymitywne konstrukcje bardziej przypominajĄce ikarusy niŻ niskopodŁogowce, sĄ czyste z klimatyzacjĄ, zŁomowane po 10 latch, kolorowo pomalowane. W kaŻdym busie od 10 lat sĄ kamery, wsiada siĘprzednimi drzwiami wrzucajĄc kase do takiego Śmiesznego urzĄdzenia przy wejŚciu (bilet kosztuje od 4 - 6 zŁ ) - jazda na gape jest raczej niemoŻliwa. Przez rok jazdy busem nie zdarzyŁo mi sie nic nieprzyjemnego. Nawet lekko pijanej osoby nie widziaŁem. Ale to nie bierze sie znikĄd. Poza kamerami w busach bardzo czĘsto jest nieumundurowana policja, kaŻdy autobus ma radio a interwencja policji w centrum miasta na wezwanie trwa zazwyczaj okoŁo minuty. Brak reakcji kierowcy na zagroŻenie jest nie do pomyŚlenia. W ten sposÓb nikomu sie nie opŁaca zadymiaĆ bo na 90 % zostanie zŁapany.
pozdrawiam
Wed, 31 Mar 2004 - 14:23
No jest pomysŁ Żeby ue zfinansowaŁa zakup 70 autobusÓw dla pkm s-c. Z tego co jednak wiem to ue dofinansowuje naprawde dobre projekty komunikacyjne a nie tak poprostu rozdaje nowe busy. Oferty z naszego wojewÓdztwa kryjĄ siĘna tle innych miast gdzie do dofinansowania zgŁoszono naprawde kompletne programy nie tylko zakupu autobusÓw ale i optymalnego wykorzystania komunikacji miejskiej. Ale nie zapeszajmy, a moŻe siĘuda. Przynajmniej do ŚwiadomoŚci naszych wŁadz i zarzĄdu pkm dotarŁo Że do bezpiecznego funkcjonowania komunikacji nie wystarczy wymiana 10 busÓw rocznie.
pozdrawiam
Sat, 03 Apr 2004 - 19:53
No pkt przedstawiŁo swoje ambitne plany inwestycyjne na ten rok. MajĄ zmodernizowaĆ wraz z autosanem aŻ jeden tramwaj. PrzÓd i tyŁ ma byĆ z katowickich karlikÓw, nowe siedzenia i otwierane na zewnĄtrz drzwi, klimatyzacja przedziaŁu motorniczego i nowe wyŚwietlacze. No i jeszce nie wiadomo do jakiej zajezdni trafi ten wynalazek ale niech zgadne pewnie nie do bĘdzina i nigdy go na oczy nie zobaczymy.
pozdrawiam
Mon, 05 Apr 2004 - 01:54
W tym miesiĄcy pup czeladz ( obsŁuguje linie 814 ) wzbogaciŁ siĘo 2 "nowe" ikarusy 280. Rocznik 83 zakupione z mpk krakÓw. No ja myŚle Że moŻe talowy pomysŁ z wielbŁĄdami nie wypali ale najwiĘkszy skansen komunikacji zbiorowej na Świecie to juŻ powaŻna szansa rozwoju naszego miasta.
No na dodatek obiŁo mi siĘo uszy Że jest probklem z remontem 8 sztuk jelczy 120 m z pkm s-c. Podobno wyremontowano juŻ 2 z nich ale nie wiadomo czemu pomalowano je na biaŁo z czerwonymi wstawkami bo miaŁy mieĆ juŻ brĄzowe malowanie jak 10 poprzednich ( no chyba Że w pkm zmieniŁa siĘkoncepcja ) Czy ktoŚ moŻe widziaŁ juŻ te wynalazki po remoncie bo nie wiem czy to prawda bo jeszce na wŁasne oczy nie widziaŁem. Na dodatek podobno pozostaŁe 6 sztuk moŻe nie zostaĆ wyremontowanych bo firma ktÓra wygraŁa przetarg na NG ma problemy finansowe. Jak tak dalej pÓjdzie to w pkm zabraknie wozÓw rezerwowych
Master
Thu, 08 Apr 2004 - 11:15
pozdrawiam skĄd ty bierzesz te wszystkie informacje o dziaŁalnosci KZK Gop, PKM-Ów , PKT itp itd. bo widze ze duzo wiesz w tym temacie.
A nawiĄzujac do tematu to nawet w porÓwnaniu z komunikacja miejska TychÓw czy Katowic, nasz zagŁebiowski tabor autobusÓw wyglada strasznie, a w porÓnaniu do Warszawy to ogromna przepasc.
Aby rozwiazaĆ ten problem nie wystarczĄ kosmetyczne zmiany( kilka nowych busÓw, pare do remontu),. Potrzebna jest nowa organizacja transportu miejskiego i kompleksowe zmiany, nowe linie , nowe zajezdnie , nowe autobusy, nowy styl zarzadzania itp itd. Nadzieje na przyszŁosc daje te to ze moze uda sie nabyc za jakis czas te 70 autobusÓw. To byŁoby juz coŚ.
pozdrawiam
Thu, 08 Apr 2004 - 12:51
Pkm dostaŁ pozwolenie od kzk gop na obsŁuge niektÓrych lini autobusami 10 metrowymi zamiast 12m. Ale sĄ warunki --- tabor musi byc w 100% niskopodŁogowy i posiadaĆ 3 pary drzwi. Takie normy speŁnia tylko solaris i man a na wygranĄ szansze w przetargu ma praktycznie tylko solaris. I w najbliŻszym czasie najprawdopodobniej zostanie zakupione 10 sztuk urbino 10.
Wieczorem rozpisze siĘwiĘcej i zdradze moje tajne ĹşrÓdŁa.