Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
bzenek
:)+-->
QUOTE(:))

BĘdĄ to najprawdopodobniej 42 wozy 12-metrowe oraz 30 15-metrowych, ktÓre zastĄpiĄ wysŁuŻone „przegubowce”.[/quote]

Znaczy siĘSolaris bĘdzie :) Czy ktoŚ jeszcze robi 15metrowce i moŻe konkurowac cenĄ ?

:)+-->
QUOTE(:))

Pierwszy wniosek o dofinansowanie zakupu nowych autobusÓw, zŁoŻony wspÓlnie przez KZK GOP, zostaŁ odrzucony ze wzglĘdu na uchybienia formalne.
Piotr Sobierajski[/quote]

Oj, Panie Piotrze Sobierajski,
nigdy nie byŁo takiego wniosku. Za szybko Pan chciaŁ napisaĆ :)

:)+-->
QUOTE(:))
Unia Europejska wymaga bowiem przede wszystkim inwestowania w modernizacjĘprzystankÓw i punktÓw informacyjnych.
Piotr Sobierajski[/quote]

Oj, Panie Piotrze Sobierajski,
nie ma takich wymagań. Diagnoza jak wyŻej :)
pozdrawiam
Ostatnio przeprowadziliŚmy czternaŚcie generalnych remontÓw, wŁĄcznie z wymianĄ szkieletu gŁÓwnego pojazdÓw oraz silnikÓw — mÓwi Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych PKM.

A to dobre bo ja nie widziaŁem Żadnych nowych silnikÓw a tak poza tym to chyba wymieniono poszycie szkiletu a nie szkielet. Nie ma jak to zarzĄd pkm opowiada brednie i udawadnia Że jest dobrze. Ja te bajki juz sŁyszaŁem przy okazji wypadku autobusu przy makro. Tylko o ile sie nie myle to wtedy najstarsze autobusy miaŁy 15 lat.

PS i niektÓre z nich majĄ 20 lat a nie prawie 20 lat
:)
no koniec stycznia sie zbliza miejmy nadzieje ze zdaza no i ze sie wkoncu uda... ehhhh
I moze by tak przystanki podobne np do tego heh

:)
Komunikacyjny ZwiĄzek Komunalny GOP w Katowicach uruchamia od lutego dwie nowe linie autobusowe. Pierwsza, o numerze 237, kursowaĆ bĘdzie na trasie Tucznawa OSP - ZĄbkowice - DĄbrowa GÓrnicza Osiedle. Druga, o numerze 275, obsŁugiwaĆ bĘdzie trasĘTworzeń Huta Katowice - ZĄbkowice os. Hotelowe.
pozdrawiam
No i przetarg oczywiŚcie wygraŁ jedyny sŁuszny przewoĹşnik --- pkm sc
--- ciekawe tylko co tam wstawi na linie bo juz chyba niewiele sprawnych busÓw zostaŁo????
pozdrawiam
A jeŚli chodzi o Środki z ue to nawet jeŚli jakimŚ cudem dostaniemy dotacje na zakup nowych busÓw to i tak Środki mogĄ byc dopiero przelane do pkm w 2007. Kasiorka na 2005 i 2006 zostaŁa juz dawno rozdzielona.
:)
no i ciekawe czy zdazyli :?: nigdzie o tym nie pisza

W zwiazku z nowymi liniami do oddzialu w DG trafily 2 zepsute stare jelcze - 1 z Sosnowca i jeden z Bedzina. Do tego w takim stanie ze jeden zepsul sie calkiem juz po drodze miedzy zajezdniami tongue.gif
:)
Tak dla autobusÓw, nie dla tramwajÓw

Środa, 2 lutego 2005r.

Radni przyjĘli pakiet uchwaŁ, ktÓre majĄ pozwoliĆ na pozyskanie pieniĘdzy z europejskiego Zintegrowanego Funduszu Rozwoju Regionalnego na unowoczeŚnienie komunikacji miejskiej.

DĄbrowa z BĘdzinem, Sosnowcem i tamtejszym PKM chce pozyskaĆ okoŁo 26 mln zŁ. DziĘki temu ma zostaĆ przebudowana wiĘkszoŚĆ przystankÓw, a na trasy wyjedzie ponad 70 nowych autobusÓw.

SĄ jednak obawy, czy po ewentualnym pozyskaniu tych funduszy KZK GOP zleci obsŁugĘzagŁĘbiowskich linii wŁaŚnie PKM w Sosnowcu.

— Konkurs ogŁaszany jest co rok. Dodatkowo pojawiŁy siĘgŁosy, Że Sosnowiec moŻe odstĄpiĆ od tego porozumienia, jeŚli ktÓraŚ z gmin nie zatwierdzi odpowiedniej liczby tzw. wozokilometrÓw. Pojawia siĘteŻ udziaŁowiec. SĄ nimi Katowice, przez ktÓre przebiega czĘŚĆ lokalnych linii autobusowych — podkreŚliŁ radny Zbigniew Łukasik.

Rajcy miejscy nie zdecydowali siĘjednoczeŚnie na nieodpŁatne przejĘcie akcji TramwajÓw ŚlĄskich SA (podobnie jak w BĘdzinie), choĆ w grudniu 2004 roku 14 miast ŚlĄska i ZagŁĘbia zawarŁo porozumienie w sprawie przeniesienia wŁasnoŚci akcji na rzecz poszczegÓlnych gmin. W gŁosowaniu 9 radnych byŁo za, 9 przeciw, a 5 wstrzymaŁo siĘod gŁosu.
— Chce nam siĘprzekazaĆ bez uzasadnienia dobrodziejstwo zŁego zarzĄdzania spÓŁkĄ przez Skarb Państwa. Firma jest bankrutem, nie inwestowaŁa w infrastrukturĘi tabor, a po przejĘciu akcji spadŁby na nas szereg obowiĄzkÓw, co w konsekwencji nie byŁoby opŁacalne — dowodziŁ radny Łukasik. W jego opinii niŻ demograficzny oraz brak parkingÓw, na ktÓrych moŻna siĘprzesiĄŚĆ z samochodÓw do autobusÓw sprawiĄ, Że pojazdy przewoŻĄce ponad 150 osÓb bĘdĄ jeĹşdziŁy puste. Trzeba wiĘc raczej postawiĆ na zakup mniejszych wozÓw.

Innego zdania byŁ jednak radny Henryk ZaguŁa.
— Rezygnujemy z ogromnego majĄtku i wpŁywÓw na zarzĄdzanie firmĄ. To, Że nic nie dzieje siĘw naszym mieŚcie, to nie znaczy, Że spÓŁka nie inwestuje w remont torowisk i tabor. Poza tym tramwaje wszĘdzie sĄ wŁasnoŚciĄ miast, a nie Skarbu Państwa.

Jak podkreŚliŁa radna BogusŁawa CiaŚ nabycie akcji nie jest konieczne do tego, by tramwaje kursowaŁy w mieŚcie, bo spÓŁka musi zabiegaĆ o rynek usŁug i pasaŻerÓw.

(pas) - Dziennik Zachodni
bzenek
:)+-->
QUOTE(:))
no i ciekawe czy zdazyli :?: nigdzie o tym nie pisza[/quote]

Bo na www.dabrowa-gornicza.pl najwaŻniejszĄ informacjĄ jest strategiczny i miĘdzynarodowy konkurs jedzenia pĄczkÓw. :?

Na szczĘŚcie mamy:
http://www.zporr.mgpips.gov.pl/wiadomosci_...php?nrwiad=7342

Podobne projekty Sosnowca i Łodzi nie wyglĄdajĄ na liderÓw zestawienia. sad.gif

Co tu duzo mÓwiĆ - konkurencyjne pomysŁy wydajĄ siĘduŻo ciekawsze od naszego. KoncentrujĄ siĘna rozwoju transportu publicznego - nowe dworce, tory tramwajowe... Za dziesiĘĆ lat to wszystko pozostanie i bĘdzie sŁuŻyŁo dalszemu rozwojowi, a nasze autobusy pÓjdĄ na zŁom i nikt o nich nie bĘdzie pamiĘtaŁ. Gdybym dzieliŁ te pieniĄdze to Sosnowcowi i Łodzi nie daŁbym ani gorsza - po co marnowaĆ unijne pieniĄdze na prostĄ konsumpcjĘ?

Moje negatywne nastawienie w znacznej mierze bierze siĘze zdania "wnioskowana kwota ŚrodkÓw przekracza prawie dwukrotnie dostĘpnĄ pulĘŚrodkÓw w ramach DziaŁania 1.6. ZPORR". Ciekawe czy mamy jakies szanse ?

Tymczasem jednak pieniĘdzy nie dzielĘ, a Świat jest jaki jest. WiĘc mam nadziejĘ, Że konkurencyjne projekty bĘdĄ miaŁy braki formalne, a ludzie rozdzielajĄcy forsĘprzymknĄ oczy na naciĄgany sosnowiecki projekt i pieniĄdze dostaniemy. W koncu Sosnowiec doŚwiadczenie w formalnej stronie pisania wnioskÓw posiada.
:)
i tak postep ze wogole zdazyli a teraz liczmy ze sie jakims cudem uda...
I trzeba liczyc na to ze moze rozdzadza po calej Polsce a nie wszystko tylko Warzawa i Poznan, ale znajac zycie... I zeby Wa-wa nie dostala na metro bo tak zabierze na to wielka czesc srodkow
bzenek
:)+-->
QUOTE(:))
moze rozdzadza po calej Polsce a nie wszystko tylko Warzawa i Poznan[/quote]

ChodzĄ sŁuchy, Że nie wszystkie poznańskie projekty sĄ dobrze przygotowane. Podobno sprawy wŁasnoŚci gruntÓw nie sĄ pozaŁatwiane do końca. Ale z drugiej strony warszawskie metro moŻe byĆ dobrze przygotowanĄ inwestycjĄ. Teraz pozostaje juŻ tylko czekanie.

SwojĄ drogĄ jak na tyle sporych miast w Polsce to pomysŁÓw na pieniĄdze unijne jest i tak za maŁo sad.gif

QUOTE(Dziennik Zachodni)
Rajcy miejscy nie zdecydowali siĘjednoczeŚnie na nieodpŁatne przejĘcie akcji TramwajÓw ŚlĄskich SA


Wydaje mi siĘ, Że to dobrze. WybraliŚmy w regionie koordynatora komunikacji jakim jest KZK GOP i on organizuje komunikacjĘpozyskujĄc usŁugi przewozowe w przetargach. W ten sposÓb gminy nie sĄ jednoczeŚnie zleceniodawcami i zleceniobiorcami usŁug przewozowych. MoŻna by mieĆ sporo uwag co do pracy koordynatora i jakoŚci usŁug komunikacyjnych, ale dziĘki przyjĘtemu rozwiĄzaniu koszty zdecydowanie zostaŁy ograniczone. Mam nadziejĘ, Że wczesniej czy pÓĹşniej miasto pozbĘdzie siĘteŻ PKM Sosnowiec - niech zarabiajĄ na wolnym rynku, a nie naciĄgajĄ udziaŁowcÓw na pomoc unijnĄ.

QUOTE(radny Łukasik)
Chce nam siĘprzekazaĆ (..) dobrodziejstwo zŁego zarzĄdzania spÓŁkĄ przez Skarb Państwa. Firma jest bankrutem

Tu musze siĘzgodziĆ z radnym Tamborkiem. W sensie moich powyŻszych poglĄdÓw nie ma sensu dokŁadaĆ do tego zŁomu. Tramwaje TAK, ale Tramwaje ŚlĄskie NIE.


QUOTE(radny Łukasik)
niŻ demograficzny oraz brak parkingÓw, na ktÓrych moŻna siĘprzesiĄŚĆ z samochodÓw do autobusÓw sprawiĄ, Że pojazdy przewoŻĄce ponad 150 osÓb bĘdĄ jeĹşdziŁy puste

A tu w Żadnym wypadku siĘnie zgadzam. Nie wiem czy radny Tamborek widziaŁ kiedyŚ tramwaj/autobus od Środka w godzinach szczytu. A moŻe tylko z mercedesa z przyciemnianymi szybami jak pewien poseŁ. Niestety Polska nie jest jeszcze krajem gdzie na rodzinĘprzypadajĄ trzy samochody. A nawet tych bogatych krajach tramwaje kursujĄ co kilka minut, aby kaŻdy pasaŻr miaŁ miejsce siedzĄce.

A za brak parkingÓw, brak atrakcyjnych taryf, przejrzystej siatki poŁĄczeń, dublowanie linii autobusowych, tramwajowych, kolejowych itd. itp. odpowiadajĄ wŁadze naszego regionu. W tym takŻe radny Tamborek, wiĘc niech teraz siĘnie dziwuje tylko zaproponuje sensowne rozwiĄzania.
:)
QUOTE(bzenek)
Mam nadziejĘ, Że wczesniej czy pÓĹşniej miasto pozbĘdzie siĘteŻ PKM Sosnowiec - niech zarabiajĄ na wolnym rynku, a nie naciĄgajĄ udziaŁowcÓw na pomoc unijnĄ.


DG daje zdecydowanie za malo na PKM :!:
Nigdzie na swiecie komunikacja miejska nie jest dochodowa. Jakby sami mieli zarabiac na wolnym rynku to jezdzilyby tylko oplacalne linie np 8** do Katowic w godzinach szczytu a wszystkie lokalne linie (nie mowiac juz o tych na zadupiach) zostalyby zamkniete.
A KZK GOP to najgorszy przewoznik w Polsce a PKMy dostaja od nich tyle pieniedzy ze nie starcza na utrzymanie. Kiedys gdzies widzialem tebele ile w posczegolnyh miastach przedsiebiorstwa dostaja kasy za km to KZK GOP na koncu i to o polowe mniej niz przed ostatni.
I nie dziwicie sie czemu skoro jest tak zle wszystkie miasta w GOPie sie nie zbuntuja i zaloza cos nowego :?: :arrow: bo wszystkie nasze miasta sie ciesza ze placa tak smiesznie malo a taniej by sie juz nie dalo.
A w calej Polsce miasta wykladuja kupe kasy na komunikacje miejska i na nowe autobusy i utrzymanie a u nas placa minimum tak zeby wogole cos jezdzilo. Wiec jak macie jakies "ale" do PKM to kierujcie to do urzedu miejskiego bo to im to "zawdzieczamy".
mary cha
czy ktos slyszal kiedys o strajku weterynarzy???NIE.a wiecie dlaczego?bo wszyscy lecza prywatnie.nie musza sie klocic o pieniadze jak np. lekarze z NFZ.tak samo jest z KZK GOP i wszystkimi PKM'ami.nie dbaja o nic.dla nich liczy sie tylko kasa. a na przyklad prywatni przewoznicy(linia D i K) robia wszystko aby jezdzilo sie nam dobrze.autobusy sa zawsze czyste w srodku,jezdza regularnie.dlaczego?bo kazdy kierowca dba o swoj wlasny interes-przy wejsciu zawsze trzeba zaplacic,nie maja problemu z kolesiami jezdzacymi na gape i nie musza utrzymywac tej calej biurokracji.autobusy miejskie kazdy traktuje z pogarda-jest w nich brudno,sa strasznie zniszczone i generalnie do dupy.duzo ludzi wybiera komunikacje miejska z tego wzgledu ze mozna nie kasowac biletu i jechac za darmoche.

P.S.nie pamietam kiedy jechalem do katowic komunikacja miejska.zawdze wybieram D.wychodze na tym taniej,zawsze moge sobie usiasc i ogolnie nie jestem zmeczony jak z niego wysiadam ,czego nie da sie powiedziec np.o linii 801.
:)
prywatni przewoznicy np. D i K buahahahaha laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Komu sie jeszcze podobaja te ruiny starych autokarow (najczesciej autosanow) do tego wymalowane jeszcze lepiej niz wiejskie pks-y :?: laugh.gif

Do tego te prywatne chamsko jezdza zaraz przed 8** zeby zabrac pasazerow i do tego blokuja nei swoje przystanki, ktorych wcale nei utrzymuja. Rozbawil mnei post marychy laugh.gif
Master
Bez przesady , na D jeszcze jezdzĄ spoko autokary ,a K znacznie gorzej. Z tym ze rzeczywiscie kieowcy D i K prowadzĄ troszke nieuczciwĄ konkurencje, przejazdy sĄ tanie, bo D i K obsŁugujĄ tylko dochodowe linie , Gdyby KZK GOP jezdziŁ tylko po tych trasach , to pewnie mÓgŁby wystawiĆ super nowe autobusy. a tak KZK GOP musi dotrzeĆ na kazde peryferie , gdzie jazda jest kompletnie nieiopŁacalana. Ale cÓz Miastio i KZK musza zapewnic transport mieszkancom. A D i K nie posiadaja zadnych kas fiskalnych , nie muszĄ sie ze wszystkiego rozliczaĆ. W stosunku do PKM jest to troche nieuczciwe , ale szczerze powiem ze tez wole jechac do Katowic D niz 811 czy 808.
mary cha
po pierwsze nie blokuja niczyich przystankow-maja swoje.co z tego ze znajduja sie w tych samych miejscach co KZK.po drugie-bardzo mi sie podoba ze prywatne firmy sie rozwijaja.zyjemy w wolnym kraju i mamy wolny rynek.podstawa takiego systemu sa wlasnie takie male i srednie firmy.jezeli KZK nie daje rady to powinno oddac kilka linii prywatnym przewoznikom.po trzecie-nie porownuj autobusow miejskich do np.linii D(miejskie sa w oplakanym stanie i maja po tyle lat co busy przewoznikow prywatnych).


p.s. to twoj post jest smieszny.masz poglady zywcem wyjete z komuny, gdzie kazda prywatna inicjatywa byla niszczona.CZASY SIE ZMIENILY-USTROJ TEZ. ZDAJ SOBIE Z TEGO SPRAWE!!!
Bathurst
Powiem tylko tyle Że uczciwe to jest to Że sie poprzez walkĘo klienta zarabia na chleb - powinno byĆ jescze z 3 firmy przewozowe, aby klient mial jak najwiekszy wybÓr, pozdrawiam
mary cha
w koncu jakis rozsadny glos w sprawie.gratuluje odwagi(wiekszosc woli byc poprawnym politycznie i nie wychylac sie przed szereg).KZK zrobilo sobie monopol i nikomu to nie przeszkadza(ale jakos wszyscy wyzywaja na TP s.a ktory tez jest monopolista).jakis rok temu kierowcy autobusow KZK zrobili sobie strajk(w pelni ich popieram-w takich warunkach nie da sie pracowac) i gdyby nie prywatni przewoznicy to kupe ludzi nie dotarlo by do pracy,szkoly itp.mozliwosc wyboru jest jedyna ,sluszna opcja. wiec nie czepiajmy sie prywatnych przewoznikow poniewaz oni zarabiaja na "chleb" .czepiajcie sie nieudolnych wladz KZK ktore nie sa w stanie pozyskac dotacji unijnych(jak zwykle sie spoznili ze zgloszeniem wniosku sad.gif )
:)
nie obrazaj mnie mary cha -ja pogardzam komuna i wszystkim co wywodzi sie z czerwieni :!:
Wniosek zdazyl w ostatniej chwili zlozyc Sosnowiec wraz z DG i Bedzinem ale czy sie uda nie wiadomo bo Wawa zlozyla wniosek ma metro i jak to im przyznaja to calej reszcie zostana tylko resztki kasy.

Niech sobie beda prywatne linie ale niech dzialaja na tych samych zasadach a nie nieuczciwie. I niech maja autobusy a nie autokary :!: Najlepiej jakby mieli jeszcze jednakowe malowanie. W tej chwili te autosany wygladaja masakrycznie. Tak ma wygladac komunikacja miejska wedlug niektorych z was :?: bardziej to przypomina zapadla wioche z dawnych czasow. Moznaby porobic zdjecia i zalozyc topic smiechu laugh.gif Komunikacja miejska autokarami (nie autobusami) z jednymi drzwiami laugh.gif

I nie blokuja przystankow tylko maja inne :?: Chyba gdzie indziej zyjemy. Autobusy PKM musza wiecznie czekac bo maja zajete przystanki przez te autokary ktore jescze specjalnie jada przed nimi. A do tego te prywatne linei na przystanki nie daja ani grosza a korzystaja (no moze maja te swoje paskudnie brzydkie rozklady jazdy).

Akurat w przypadku komunikacj miejskiej nie da sie PKM zastapic calkiem prywatnymi przewoznikami nastawionymi tylko na dochod bo moznaby sie dostac jedynie do Centrum Sosnowca i Katowic i to tylko w godzinach szczytu. Jakos nie ma chetnych zeby jezdili sobie do Trzebieslawic i Bledowa...

Jeszcze do mary chy - podoba ci sie tez to ze nie jezda pomiedzy kursami PKM tylko wolisz stac na mrozie i czekac zeby ten autokar przyjechal dopiero pol minuty przed autobusem miejskim :?: :wink:
mary cha
nie bylo moim zamiarem obrazac cie.to na wstepie.

jezeli "PKS" korzysta z przystankow PKM i nikomu to nie przeszkadza to czemu my mamy robic z tego awanture..

nie wydaje mi sie zeby prywatni przewoznicy robili nieuczciwa konkurencje PKM.zauwaz ze wypelnili oni luke(jesli chodzi o dojazd do katowic).autobus linii np.801 juz na redenie jest zaladowany(rano oczywiscie).do tego dochodzi brak kursow w weekendy.bardzo duzo ludzi jezdzi do pracy ,do szkoly(zaoczni).maja do wyboru np.807 gdzie bilet w jedna strone kosztuje 1,65 zl.za to w "pks" bilet kosztuje 1,50 zl.i nawet w centrum dg da sie usiasc w nim..

nie wiem czy zauwazyles ale jezdza jeszcze inne prywatne linie.kursuje "pks" do trzebieslawic,przewozy jezdza z mydlic przez centrum na leknice i z powrotem.jezdza takze przewozy do olkusza.

nigdy nie postulowalem za zmiana pkm na prywatnych przewoznikow.to nie ma sensu.to by bylo nie oplacalne dla nich.optuje tylko za zmianami w pkm-zrobic porzadny raport o uczeszczanych liniach(dodac/odjac kursy,stworzyc nowe linie,dogadac sie z prywaciarzami).zawsze jest miejsce na kompromis.ale wszystko wskazuje na to ze pkm ma to gdzies.niektore linie kursuja o bezsensownych godzinach,gdzie w autobusie jest 5 osob(oczywiscie jedzie przegub).

co do wygladu autobusow/autokarow-to i to dla mnie jest okropne.z ta roznica ze "pks"jest przynajmniej czysty w srodku(nie liczac solarisow-ale ich jest jak na lekarstwo)

chcialem jeszcze zauwazyc ze w stanach zjednoczonych sprawdzil sie system autobusow z jednymi/dwojgiem drzwi.przy wejsciu placisz,kierowca ma pewnosc ze nie rzniesz firmy w ktorej on pracuje na kase.

z moich obserwacji i doswiadczem wynika ze "pks"specjalnie podjezdza na przystanek przed np.801.to jest fakt.ale wielu ludzi widzac ile osob ma zamiar wsiasc do 801 wybiera "pks".z drugiej strony prawo nie zabrania mu podjezdzac pol minuty wczesniej.wiec musimy ich,choc w czesci zrozumiec.
:)
niestety co do czestotliwosci kursow itp to wszystko jest wina KZKGOP a nei PKMow. A najlepsze jest to ze KZKGOP prowadzil badania obciazenia linii podczas wakacji laugh.gif A my jestesmy zmuszeni przez ta nasza wielka konurbacje do jakiegos koordynatora- nieszczescie jest nim taki KZK. Nie wiem jak jest tam teraz ale kiedys robili tam neizle przekrety z kasa, zakupy peugeotow. Bylo tam tak ze poztrudniali sobie w Katowicach po znajmosci i nawet spratzaczki tam zarabialy wiecej niz kierowcy w PKMach.
Nic nie wiem o przewozach z Mydlic na ŁĘknice zeby takie byly. Po DG jezdzi duzo przewozow ale to z HK i koksowni. A z busami do Olkusza to super pomysl jesli ktos tak musi jezdzic a nie ma autka.

Ale niestety estetyka prywatnych linii D i K to porazka sad.gif Wogole wstyd czegos takiego (w przeciez duzym miescie) jak ktos znajomy przyjedzie, podobnie jak nieszczesnego dworca... Dawno temu jak ktos do mnei przyjechal z daleka i wysaidl w nocy na dworcu to nie wiedzial czy do dobrej Dabrowy trafil czy gdzies na wies laugh.gif

A z prywatnymi pewnie sie nie poprawi bo na pewno na autobusy normalne kasy nie maja. A sa zrzeszeni to niech chociaz maja jednakowe malowanie (a niektorzy wyglupiaja sie z tymi malunkami). I spoko jakby jezdzily w przerwach miedzy miejskimi autobusami, skorzystaliby na tym pasazerowie i by bylo ok normalnie a nie po chamsku :wink:
bzenek
O jej !
Ale siĘgoraco zrobiŁo !!! :idea:

:)+-->
QUOTE(:))
te prywatne chamsko jezdza zaraz przed 8** zeby zabrac pasazerow i do tego blokuja nei swoje przystanki[/quote]

A jak autobusy na zlecenie KZK GOP podjeŻdŻaŁyby minutĘprzed busami, zabieraŁyby pasaŻerÓw i blokowaŁby im przystanki to byŁoby sprawiedliwie ??? :shock:

Wydaje mi siĘ, Że przystanki autobusowe sa wŁasnoŚciĄ miasta DĄbrowa GÓrnicza. Za korzystanie z nich pŁaca PKMy, PKSy, busy DPJ, busy linii D i K oraz wszyscy inni zarejestrowani przewoĹşnicy. PŁaca wiĘc siĘlegalnie zatrzymujĄ.

Z tego co wiem to regularne prywatne linie muszĄ mieĆ swoje rozkŁady jazdy. Inaczej nie dostanĄ zgody na Świadczenie usŁug. I to chyba od urzĘdnikÓw zaleŻy czy chce im siĘte rozkŁady koordynowac z istniejĄcymi liniami komunikacji miejskiej. JeŚli nie to takie sĄ efekty.

[quote=klocek]D i K nie posiadaja zadnych kas fiskalnych [/quote]
A to jest faktycznie jakaŚ dziwne zrzĄdzenie losu. W czasach kiedy na siŁĘwprowadza siĘkasy kioskarzom, fryzjerom, taksÓwkarzom kierowcy linii D i K wyrastajĄ za jakieŚ ŚwiĘte krowy. StĄd teŻ ich dumpingowe ceny przejazdu. SĄdzĘ, Że gdyby wprowadziĆ ewidencjonowanie kaŻdego sprzedanego biletu to przychody "busiarzy" strasznie by zmalaŁy. A w kaŻdym razie musieliby podnieŚĆ niewiarygodnie niskie ceny przejazdu.

:)+-->
QUOTE(:))
W tej chwili te autosany wygladaja masakrycznie[/quote]
No cÓŻ, bazary teŻ wyglĄdajĄ fatalnie, a ludzie tŁoczĄ siĘaby zrobiĆ tam zakupy. Jak to siĘmÓwi - klient gŁosuje nogami i portfelem.

Wydaje mi siĘ, Że prywatne busy po prostu wypeŁniŁy rynkowĄ lukĘ. Nie ma co z nimi walczyĆ. Po prostu warto pilnowaĆ przestrzegania prawa i cywilizowaĆ konkurencjĘ. Tak jak zrobiono to zeszŁego roku w Zakopanem. No i trzeba siĘzastanowiĆ siĘjak usprawniĆ KZK GOP.

[quote=mary_cha]w stanach zjednoczonych sprawdzil sie system (...) przy wejsciu placisz[/quote]
SczegÓlnie, jak na to zwrÓciŁ uwagĘmary_cha, nalezaŁoby uszczelniĆ system opŁat przy jednoczesnym znacznym obniŻeniu cennika. W tym momencie jazda drogim autobusem KZK (2.3 zŁ) wychodzi taniej od jazdy busem (1,5zŁ) bo nie kasuje siĘbiletu. Po prostu.
:)
wlasnie o to mi chodzi zeby prywatne linie ucywilizowac :!: A bilety w KZKGOP sa drogie w porownaniu z innymi duzymi miastami a jakosc najorsza przez to ze miasta gop-u tak na tym oszczedzaja. Do tego te bzdurne strefy-miasta juz lepiej byloby jakby cena byla zalezna tylko od czasu.

PS. ale jaki ruch byl dzisiaj na forum :)
rafi
Hmm. Nie wiem czy cena zalezna od czasu jazdy bylaby dla pasazerow korzystna. Zawsze jazde mozna zaplanowac w ten sposob, zeby ta cena byla jak najwyzsza. Tu juz jest pole do kombinatorstwa (wiadomo - Polak potrafi).
Mnie osobiscie marzy sie jazda na jednym bilecie z mozliwoscia przesiadki. W tym przypadku dopuscilbym czasowa waznosc takiego biletu. Powiedzmy 1 strefa/godzina 2 strefy/2 godziny :)
Co do kas fiskalnych w autobusach prywatnych, to same w sobie one nic nie dadza. Trzeba by jeszcze uswiadomic pasazerow, zeby domagali sie wydrukow z kasy. W przeciwnym razie tylko co 20 pasazer bedzie "nabijany" na kase, a wiekszosc kasy pojdzie i tak do kieszeni kierowcy/wlasciciela linii.
mary cha
ja jednak jestem zwolennikiem biletow czasowych.np.poruszajac sie po miescie kazdy z nas wie ile mniej wiecej zajmie mu transport z miejsca do miejsca.tak to dziala w poznaniu i nikt nie narzeka(oczywiscie jest pewna tolerancja-jak sie nie myle to 3 minuty).

:) poruszyl wazna kwestie-bzdurny podzial na strefy.pare lat temu,jak to weszlo naprawde nie czailem o co w tym chodzi.TO JEST CHORE!!! jezeli komunikacja miejska/miedzymiejska(jesli moge to tak nazwac)szczyci sie mianem GOP (Gornoslaskiego okregu przemyslowego) to czemu mamy placic za przekraczanie jakichs umownych granic jesli np.place 2,30 z przejechanie z dg do trzebieslawic co zajmuje mi tyle czasu ile droga do katowic(za co place 3,30).to juz jest totalny bezsens i naprawde niepowazna zagrywka kzk gop.jest to takze celowa zagrywka wladz miasta.

p.s.nareszcie forum odzylo.oby wiecej takich rozmow biggrin.gif .pozdrawiam wszystkich kumatych.
bzenek
:)+-->
QUOTE(:))
wlasnie o to mi chodzi zeby prywatne linie ucywilizowac[/quote]
Czyli tu siĘzgadzamy, bo poczĄtkowo odnisŁem wraŻenie, Że chcesz je zlikwidowaĆ biggrin.gif

:)+-->
QUOTE(:))
A bilety w KZKGOP sa drogie w porownaniu z innymi duzymi miastami a jakosc najorsza przez to ze miasta gop-u tak na tym oszczedzaja[/quote]

Szklanka moŻe byĆ do poŁowy peŁna i do poŁowy pusta. Na tej podstawie moŻnaby siĘzastanowiĆ czy inne aglomeracje nie przepŁacajĄ za komunikacjĘ. Tamtejszy schemat "sam zamawiam u siebie usŁugĘi ustalam ile sobie pŁacĘ" nie jest dla mie wzorem bo z zaŁoŻenia stwarza okazjĘdo naduŻyĆ.

QUOTE(rafi)
Nie wiem czy cena zalezna od czasu jazdy bylaby dla pasazerow korzystna


Żadne rozwiĄzanie nie jest idealne. Taryfa czasowa teŻ ma swoje wady. MoŻna sobie wyobraziĆ podmiejski autobus i miejski w godzinach szczytu w centrum miasta. Ten pierwszy przez 10 minut przejeŻdŻa 8km, a drugi 4km z powodu ŚwiateŁ i czĘstych przystankÓw. A cena ta sama :?

QUOTE(rafi)
Mnie osobiscie marzy sie jazda na jednym bilecie z mozliwoscia przesiadki. W tym przypadku dopuscilbym czasowa waznosc takiego biletu. Powiedzmy 1 strefa/godzina 2 strefy/2 godziny


Oj, te ceny to chyba zbyt optymistyczne - do Gliwic 801/870 za 2,80 ???

KZK GOP w okresie wakacji oferuje moŻliwoŚĆ przejazdu godzinnego z moŻliwoŚciĄ przesiadki z biletem 3strefowym za 3,30. I to jest caŁkiem sensowne. Szkoda, Że to rozwiĄzanie nie obowiĄzuje przez caŁy rok.

Mnie siĘbardzo podoba rozwiĄzanie w Krakowie - poŁĄczenie taryfy tradycyjnej i czasowej. MPK KrakÓw oferuje bilety jednorazowe za 2,50 i godzinny z mozliwoŚciĄ przesiadki za 3,10. MyŚlisz, wybierasz, kupujesz :)

QUOTE(rafi)
Co do kas fiskalnych w autobusach prywatnych, to same w sobie one nic nie dadza. Trzeba by jeszcze uswiadomic pasazerow, zeby domagali sie wydrukow z kasy


Od czegoŚ trzeba zaczĄĆ. BĘdzie kasa to policja, straŻ miejska, ITD moŻe zaczĄĆ patrzeĆ busiarzom na rĘce. W podmiejskich busach jeŻdŻĄcych do Krakowa ubrani po cywilnemu policjanci co jakiŚ patrzĄ kierowcom na rĘce. W efekcie tam sytuacja siĘuporzĄdkowaŁa.

Trzeba wiedzieĆ, Że bilet jest dowodem zawarcia umowy na bezpieczne dotarcie do celu. JeŚli ktoŚ jadĄc busem zostanie ranny w wypadku to podstawĄ dochodzenia odszkodowania od wŁaŚciciela pojazdu jest wŁaŚnie bilet. Gdy go brak to mozna busiarza pocaŁowaĆ w...
MyŚlĘ, Że rozpropagowanie tego faktu znacznie zmieniŁoby podejŚcie pasaŻerÓw do biletÓw.
mary cha
bzenek napisal
[quote]Trzeba wiedzieĆ, Że bilet jest dowodem zawarcia umowy na bezpieczne dotarcie do celu. JeŚli ktoŚ jadĄc busem zostanie ranny w wypadku to podstawĄ dochodzenia odszkodowania od wŁaŚciciela pojazdu jest wŁaŚnie bilet. Gdy go brak to mozna busiarza pocaŁowaĆ w...
MyŚlĘ, Że rozpropagowanie tego faktu znacznie zmieniŁoby podejŚcie pasaŻerÓw do biletÓw.[/quote]


to jest bardzo wazny glos w naszej "debacie".potrzebne jest uswiadamianie ludzi ze nie tylko w "pks" podstawa takiego roszczenia jest bilet.to samo tyczy sie autobusow miejskich.a najwazniejsze ze kupujac bilet przyczyniamy sie do rozwoju firmy.

mam jeszcze jedno "ale" do do komunikacji miejskiej.powinni sie zdeccydowac czy sprzedawac w autobusach bilety czy nie.czesc kierowcow posiada je(w cenie 3,50),czesc ich nie ma.do tego dochodzi problem z wydawaniem reszty(niby pisze-"kierowca sprzedaje bilety tylko na postoju i za odliczona gotowke")tylko ze jesli decyduja sie na sprzedaz biletu to nie powinno byc tego problemu.moja sugestia-albo cofnac ta mozliwosc albo ja rozwinac.[/quote][quote][/quote]
:)
Czy zniknie linia autobusowa na lotnisko?

Piotr Purzyński 24-02-2005 , ostatnia aktualizacja 24-02-2005 18:03

PrzedsiĘbiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach nie wyklucza, Że zlikwiduje regularnĄ liniĘautobusowĄ z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach. Wszystko przez wŁaŚcicieli prywatnych busÓw, ktÓrzy w niewyszukany sposÓb konkurujĄ z PKM-em.

Regularne poŁĄczenie Katowic z Pyrzowicami wŁadze Katowic zdecydowaŁy siĘuruchomiĆ wiosnĄ zeszŁego roku. W PKM-ie policzono, Że bilet musi kosztowaĆ 15 zŁ w jednĄ stronĘ. KŁopoty zaczĘŁy siĘzimĄ. - WpŁywy z biletÓw spadŁy nam o 30 proc. Teraz linia jest deficytowa - przyznaje Eugeniusz PypŁacz, prezes katowickiego PKM-u.

Z autobusami w niewyszukany sposÓb konkurujĄ busiarze. Na przystanki, z ktÓrych odjeŻdŻa do Pyrzowic autobus PKM, busy podjeŻdŻajĄ wczeŚniej i podbierajĄ pasaŻerÓw. Za przejazd biorĄ tyle samo, czasem spuszczajĄ nawet z ceny.

Busiarze nie muszĄ wydawaĆ pieniĘdzy na rozkŁad jazdy, kursujĄ, kiedy chcĄ. Gdy temperatura spadŁa grubo poniŻej zera, odpuŚcili, ale teraz znÓw wrÓcili. - UrzĄd nie wydaŁ pozwolenia na kursowanie z Katowic do Pyrzowic Żadnej prywatnej linii - mÓwi Witold TrÓlka ze ŚlĄskiego UrzĘdu MarszaŁkowskiego. Dodaje, Że sprawĄ powinna siĘzajĄĆ Inspekcja Transportu Drogowego.

Dariusz Winiarczyk, naczelnik wydziaŁu inspekcji ze ŚlĄskiej ITD, mÓwi, Że kontrole odbywajĄ siĘco jakiŚ czas. Ale inspektorzy czĘsto majĄ zwiĄzane rĘce. - JeŚli prywatni przewoĹşnicy nas widzĄ, nie podjeŻdŻajĄ na przystanki - mÓwi Winiarczyk. SprawĘmogŁyby rozwiĄzaĆ nieoznakowane pojazdy, ale na ich uŻywanie nie pozwalajĄ przepisy. Dopiero nowelizacja ustawy ma wprowadziĆ takĄ moŻliwoŚĆ.

Nie wiadomo tylko, czy linia do Pyrzowic dotrwa zmiany przepisÓw. PKM nie chce dopŁacaĆ do kursÓw, wiĘc prezes PypŁacz nie wyklucza, Że kursowanie autobusu moŻe zostaĆ zawieszone.


Wojna podjazdowa

PiĄtek, 25 lutego 2005r.

NieuczciwĄ konkurencjĘzarzucajĄ wŁaŚcicielom minibusÓw kursujĄcych na lotnisko w Pyrzowicach szefowie PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej w Katowicach. – WypromowaliŚmy liniĘi ktoŚ postanowiŁ to wykorzystaĆ. WŁaŚciciele busÓw bez skrupuŁÓw podbierajĄ nam pasaŻerÓw, a my musimy do interesu dopŁacaĆ – twierdzi prezes PKM Eugeniusz PypŁacz.



MŁody mĘŻczyzna w niebieskiej kurtce podchodzi do stanowiska, z ktÓrego odjeŻdŻajĄ z lotniska autobusy PKM.
– MoŻe do Katowic? Jest busik – zagaduje, choĆ przy krawĘŻniku stoi juŻ autobus.

– Za ile? – pytamy.
– 20 zŁotych.
– To autobusem jest taniej: 15 zŁotych.
– Ale z nami szybciej i bardziej komfortowo – przekonuje.

Regularne poŁĄczenie autobusowe z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach zostaŁo uruchomione w kwietniu ub.r. PKM w Katowicach podpisaŁ porozumienie z GÓrnoŚlĄskim Towarzystwem Lotniczym, na parkingu portu lotniczego wyznaczono stanowisko dla autobusÓw.

– WyŁoŻyliŚmy pieniĄdze na reklamĘ. DrukowaliŚmy plakaty i ulotki, zaczĘliŚmy wspÓŁpracĘz biurami podrÓŻy. Ludzie z czasem zaczĘli kojarzyĆ nasze autobusy i po trzech miesiĄcach wyszliŚmy na zero – tŁumaczy Ewa Bartnik, wiceprezes zarzĄdu PKM w Katowicach. – JesieniĄ przedsiĘwziĘcie znowu przestaŁo byĆ dochodowe. PojawiŁy siĘbowiem osoby, ktÓre postanowiŁy naszym kosztem dorobiĆ.

Problemy zaczynajĄ siĘjuŻ przed dworcem kolejowym w Katowicach. – Kierowcy minibusÓw podjeŻdŻajĄ na przystanek kilka minut przede mnĄ i zabierajĄ pasaŻerÓw. Przed terminalem wysadzajĄ ludzi i od razu odjeŻdŻajĄ, wiĘc nie muszĄ nawet pŁaciĆ za parking – tŁumaczy Janusz Śnioch, kierowca autobusu PKM kursujĄcego na lotnisko. Z relacji pasaŻerÓw wynika, Że kierowcy minibusÓw prÓbujĄ ich czasami przekonywaĆ, Że autobus w danym dniu w ogÓle nie przyjedzie.
Ale prawdziwa walka o klienta toczy siĘna lotnisku. – To Dziki ZachÓd – twierdzi Grzegorz Wiertelorz, kierownik transportu w firmie „Matuszek”, ktÓra jest oficjalnym przewoĹşnikiem pasaŻerÓw linii lotniczych WizzAir. – Kierowcy i pomagajĄce im osoby wrĘcz ciĄgnĄ ludzi za rĘce albo biorĄ ich bagaŻ i niosĄ prosto do minibusa.

– WidziaŁam na wŁasne oczy, jak pasaŻerowie samolotu weszli po odprawie do holu terminalu, a tam staŁ juŻ rzĄdek mĘŻczyzn rzucajĄcych cenami i nazwami miejscowoŚci – mÓwi pani Magdalena, jedna z pasaŻerek.

Okazuje siĘ, Że mĘŻczyzna w niebieskiej kurtce jest pracownikiem firmy AWOS, ktÓra na lotnisku wynajmuje samochody i busy z kierowcami. – Nikomu nie podbieramy klientÓw – przekonuje Andrzej Osek, szef AWOS-u. – Z portem lotniczym wspÓŁpracujĘjuŻ od siedmiu lat. Firma „Matuszek” jeĹşdzi od dwÓch, a autobusy PKM od ubiegŁego roku.
Pracownicy firmy tŁumaczĄ, Że oferujĄ tylko przewozy okazjonalne i na staŁe nie obsŁugujĄ Żadnej linii. – Mamy nowe samochody i jesteŚmy elastyczni. Nie musimy trzymaĆ siĘrozkŁadu: jedziemy tam, gdzie sĄ chĘtni, nawet pod wskazany adres. Ludzie do nas sami przychodzĄ, bo jesteŚmy tańsi od innych przewoĹşnikÓw. Nie wiem, o co tutaj chodzi. Bo na pewno o Żadnej dzikiej konkurencji nie ma mowy – uwaŻa Zygmunt Palak z AWOS-u.

Andrzej Osek podkreŚla, Że za przejazd do Katowic teŻ bierze 15 zŁ, a kaŻdy pasaŻer ma prawo wyboru. – Ale pana pracownik proponowaŁ nam kurs za 20 zŁ – oponujemy.

– To musiaŁo mu siĘpomyliĆ – twierdzi Osek.

Igor CieŚlicki - Dziennik Zachodni
Dejmon
Witam wszystkich serdecznie!

Kieruję tego posta do wszystkich osób przeglądających to forum, a dojeżdżających na AE, UŚ w Katowicach komunikacją miejską z Dąbrowy Górniczej i Środuli. Co tu dużo pisać... po prostu przeczytajcie poniższy tekst...

QUOTE
Chciałbym złożyć wniosek o rozpatrzenie możliwości dodania jednego przystanku dla wszystkich autobusów linii 801, 821 oraz 831.

Chodzi o to, aby wymienione wyżej autobusy jadąc w kierunku przystanku "Katowice Piotra Skargi" zatrzymywały się po drodze na przystanku "Bogucice Skrzyżowanie", a jadąc z powrotem, tj. w kierunku przystanku "Tworzeń Huta Katowice" zatrzymywały się również na przystanku "Katowice Hotel Warszawa".

Byłoby to spore ułatwienie dla studentów, nauczycieli i pracowników Akademii
Ekonomicznej, Politechniki Śląskiej oraz Uniwersytetu Śląskiego, a także innych osób dojeżdżających do pracy w tym rejonie Katowic z terenu Dąbrowy Górniczej i Środuli.
Wydaje się, że dobrym rozwiązaniem, mogłoby być stworzenie w tych miejscach, dla
wszystkich autobusów linii 801, 821 oraz 831, przystanku na żądanie.

Obecnie na przystanku "Bogucice Skrzyżowanie" zatrzymują się wprawdzie autobusy linii 821 i 831, ale niestety tylko w godzinach wczesnoporannych.

Dziękuję za okazanie zainteresowania dla mojego wniosku.
Pozdrawiam!
imię nazwisko


...i jeśli chcecie spróbować sobie ułatwić życie, to podpiszcie się pod nim albo napiszcie własny podobny i wyślijcie go przez ten formularz do KZK GOP.

PS. Jestem ciekaw waszych opinii w tej sprawie. Pozdrawiam!
pozdrawiam
No ja tam popieram wasze starania ale chyba źle adresujecie swój apel. Wątpie że pisanie do kzk gop załatwi sprawe. Zazwyczaj takie sprawy są rozpatrywane pozytywnie jedynie jeśli są zgłaszane na wniosek gminy.
pozdrawiam
W marcu szykuje nam sie podwyŻka cen biletÓw.
rafi
Moze jakies szczegoly? O ile podrozeja i czy wszystkie. Warto wiedziec, bo w razie czego kupie sobie zapas :)
:)
SMS-owe bilety w KZK GOP

Piotr Purzyński 25-02-2005 , ostatnia aktualizacja 25-02-2005 19:55

Od kwietnia droŻejĄ bilety w autobusach i tramwajach KZK GOP. Przy okazji gŁosowania wyŻszych cen, prezydenci i burmistrzowie zgodzili siĘna wprowadzenie w KZK SMS-owych opŁat za jazdĘautobusem i tramwajem.

PodwyŻkĘcen biletÓw prezydenci i burmistrzowie przegŁosowali podczas wczorajszego zgromadzenia Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP w Katowicach. Nowe ceny biletÓw, wyŻsze o od 4 do 8 proc., zacznĄ obowiĄzywaĆ od 1 kwietnia.

Wtedy teŻ w cenniku pojawi siĘnowa pozycja: bilety kupowane przez telefony komÓrkowe. Niestety, jeszcze przez jakiŚ czas biletÓw w ten sposÓb nie bĘdzie moŻna kupiĆ. - W najbliŻszych tygodniach ogŁosimy przetarg na system biletÓw SMS-owych - mÓwi Marek Klimek, gŁÓwny specjalista ds. informacji i promocji w KZK GOP.

JuŻ dziŚ moŻna jednak wspomnieĆ o dwÓch zaletach i jednej wadzie SMS-owych biletÓw, ktÓre KZK wprowadzi za kilka miesiĘcy. Po pierwsze, w odrÓŻnieniu od uruchomionych juŻ w kilku miastach podobnych systemÓw, pasaŻerowie KZK nie bĘdĄ musieli dodatkowo pŁaciĆ za wysŁanie SMS-a. - Bo nie trzeba bĘdzie wysyŁaĆ SMS-Ów. Planujemy, Że system bĘdzie dziaŁaŁ w oparciu o bezpŁatny numer telefonu. Po zadzwonieniu pod ten numer, na komÓrkĘpodroŻny dostanie pŁatnego SMS-a, ktÓry bĘdzie uprawniaŁ do korzystania z naszej komunikacji - mÓwi Grzegorz Dydkowski, zastĘpca dyrektora ds. rozwoju w KZK.

Po drugie, w odrÓŻnieniu od obowiĄzujĄcych w KZK biletÓw jednorazowych, ktÓrych cena zaleŻy od liczby przejechanych miast, bilet z telefonu komÓrkowego za 2,40 zŁ waŻny bĘdzie przez 30 minut od momentu otrzymania SMS-a z moŻliwoŚciĄ przesiadki. PrzedŁuŻenie czasu jazdy o 15 min bĘdzie kosztowaŁo 50 gr.

Minusem bĘdzie z pewnoŚciĄ koniecznoŚĆ doŁadowania wczeŚniej swego konta okreŚlonĄ kwotĄ, z ktÓrej bĘdĄ pobierane opŁaty za przejazd. W tej sytuacji na pewno tańsze bĘdĄ dotychczasowe, zwykŁe bilety miesiĘczne.

Na razie wiĘc faktem jest podwyŻka. Jak juŻ pisaliŚmy, ceny biletÓw jednorazowych podroŻejĄ nieznacznie: bilet na jedno miasto bĘdzie kosztowaŁ o 10 gr wiĘcej niŻ dotychczas (2,40 zŁ), o tyle podroŻeje teŻ bilet na dwa miasta (2,90 zŁ). Za bilet jednorazowy na trzy i wiĘcej miast trzeba bĘdzie zapŁaciĆ 20 gr wiĘcej (3,50 zŁ). NajwiĘcej, bo o 6 zŁ, zdroŻejĄ najpopularniejsze autobusowo-tramwajowe bilety miesiĘczne.
pozdrawiam
Jak informuje Gazeta Wyborcza (20.01.2005) - o 6 zŁ zdroŻejĄ najpopularniejsze autobusowo-tramwajowe bilety miesiĘczne Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP w Katowicach. WciĄŻ nie jest pewien termin, w ktÓrym podwyŻka zostanie wprowadzona. PoczĄtkowo KZK GOP planowaŁ jĄ na luty, ostatnio mÓwiŁo siĘo marcu. Żaden z tych terminÓw najpewniej nie zostanie dotrzymany. Nie moŻna wykluczyĆ, Że ostatecznie nowy cennik biletÓw wprowadzony zostanie z poczĄtkiem kwietnia. Nieznacznie zmieniĄ siĘceny biletÓw jednorazowych: na jedno miasto bĘdzie kosztowaŁ o 10 gr wiĘcej (2,40 zŁ), o tyle wzroŚnie takŻe cena biletu na dwa miasta (2,90 zŁ). Wreszcie bilet jednorazowy na trzy i wiĘcej miast podroŻeje o 20 gr (3,50 zŁ). DroŻszy o 10 gr bĘdzie takŻe bilet na przewÓz bagaŻu. Nie zmieniĄ siĘnatomiast opŁaty za jazdĘna gapĘ.
bzenek
:)+-->
QUOTE(:))

Po drugie, w odrÓŻnieniu od obowiĄzujĄcych w KZK biletÓw jednorazowych, (...), bilet z telefonu komÓrkowego za 2,40 zŁ waŻny bĘdzie przez 30 minut od momentu otrzymania SMS-a z moŻliwoŚciĄ przesiadki. PrzedŁuŻenie czasu jazdy o 15 min bĘdzie kosztowaŁo 50 gr[/quote]

O rany ! CzyŻby krok w kierunku mieszanej taryfy czasowo-przejazdowej, o ktÓrej kiedyŚ dyskutowaliŚmy ? To dobrze.
Tylko czemu "czasowoŚĆ" nie obowiĄzuje w formie papierowej ?
LiczĄ na to, Że z SMSÓw nikt nie bĘdzie korzystaŁ ?
pozdrawiam
W BĘdzinie pojawiŁ sie trzeci man z Niemiec. A u nas kolejny ikarus wrÓciŁ z remontu. A do tego jakieŚ dziwne rzeczy sie zaczynajĄ dziaĆ --- coraz czĘŚciej moŻna zobaczyc przeguby na 84 i 49. Tylko pytanie czemu np na 27 czy 260 gdzie by siĘone przydaŁy jeĹşdzĄ krÓtkie wozy?????
pozdrawiam
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/?s=14&nr=2796 ---- A to co moŻna zrobic tanim kosztem z naszych tramwajÓw. Tylko trzeba chcieĆ --- a u nas to chyba dĄŻĄ do zagŁadywszystkiego innego niŻ autobus.
:)
w wielu miastach w Polsce mozna tez spotkac rozne przerobki i unowoczesnienia 105N np. w Gdansku jezdzi ich duzo z przerobionym calkiem przodem i tylem i wygladaja nawet fajnie :)
mary cha
niestety nikt z um lub kzk gop nie robi analiz dotyczacych uczeszczania danych linii.z tego wlasnie powodu widujemy np.84 przegub.a w 604,644 (przeguby oczywiscie) wieczorem smiga po 9-12 osob maksymalnie.gdzie tu jest logika :?: :?: :?: zamiast tego mozna by dolozyc po jednym 801 do kazdego kursu z rana(w odstepach co 10 min)miedzy np.6:30 a 9:00.
:)
kzk gop przeprowadza takie testy obciazenia linii ale rzadko i w najmniej odpowiednim czasie np. w wakacje laugh.gif - serio
rafi
Wczoraj widzialem na linii 806, a dzis jechalem linia 27 autobusem Mercedes Benz Citaro ("Nowa Generacja autobusow miejskich") na blachach z Pruszkowa wink.gif. Czy ktos z maniakow autobusow z naszego forum wink.gif ma moze informacje, czy ktorys z PKM przymierza sie do zakupu tych busow? Czy moze tylko jest tutaj na testach? Mnie osobiscie jazda tym pojazdem bardzo odpowiadala.
pozdrawiam
Jest na testach do 15 marca. Szanse za zakup raczej bardzo marne.

PS dzisiaj jechaŁem krÓtkim 811 a wracaŁem krÓtkim 808. hmm czyŻby przeguby wyparowaŁy??????
pozdrawiam
No jak juŻ rozmawiamy o mercedesach to zobaczcie to hybrydowe cudo

http://www.wpk.katowice.pl/?what=/abc/bus/...r/mercedes/o520
:)
Fajnie ze taki ekonomiczny, ale ciekawe ile kosztuje. Nie podoba mi sie ten tyl a wlasciwie wyglad tylu z boku :? Fajnie by bylo jakby cos takiego pojawilo sie na peryferyjnych liniach, chocby 242 na ktorym jezdza teraz Iveco.
:)
ZwiĄzkowcy mÓwiĄ: Nie!

Środa, 16 marca 2005r.

Wczoraj napisaliŚmy, Że szefowie Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP zdecydowali siĘpodnieŚĆ od 1 kwietnia ceny biletÓw tramwajowych i autobusowych ("Jazda po kasĘ", jednoczeŚnie podwyŻszajĄc swoje diety. ZarzĄd tŁumaczy podwyŻkĘwymogami ustawowymi i koniecznoŚciĄ zmodernizowania taboru.

Takie wyjaŚnienia rozwŚcieczyŁy zwiĄzkowcÓw. Dzisiaj w sosnowieckich autobusach pojawi siĘoŚwiadczenie dziaŁaczy z OPZZ i SolidarnoŚci, w ktÓrym zwiĄzkowcy protestujĄ przeciw decyzji walnego zgromadzenia KZK GOP i prezentujĄ swojĄ jej interpretacjĘ: pieniĄdze z podwyŻek nie wystarczĄ na jakĄkolwiek modernizacjĘ(bo jest ich za maŁo nawet na bieŻĄce potrzeby), zaŚ autobusy, z ktÓrych co trzeci przejechaŁ juŻ 2 miliony kilometrÓw, wkrÓtce nie bĘdĄ nadawaŁy siĘdo uŻytku. PrzybĘdzie gapowiczÓw, a czĘŚĆ pasaŻerÓw odejdzie do linii prywatnych.

O co wiĘc w istocie chodziŁo szefom KZK GOP? Zdaniem zwiĄzkowcÓw, owszem, o dodatkowe pieniĄdze. Tyle Że nie dla firmy, lecz dla siebie – na wyŻsze diety.

ZwiĄzkowe oŚwiadczenia skierowane przeciwko podwyŻkom cen biletÓw bĘdĄ mogli od dzisiaj przeczytaĆ pasaŻerowie sosnowieckich autobusÓw.
– PieniĄdze z tej podwyŻki bĘdzie miaŁ wyŁĄcznie KZK GOP, a my mamy tylko gŁodowĄ stawkĘeksploatacyjnĄ, Średnio 3,30 zŁ – tyle wynosi stawka za jeden wozokilometr. Nie zmienia siĘona od lat, rosnĄ za to diety czŁonkÓw zgromadzenia – mÓwi JarosŁaw GrzĄdziel, przewodniczĄcy MNSZZ PracownikÓw PKM w Sosnowcu. – Zdaniem KZK GOP podwyŻka ma zapewniĆ pieniĄdze na odbudowĘtaboru autobusowego przewoĹşnikÓw, ktÓrzy majĄ z nim umowĘ. Jednak nie jest to moŻliwe, pieniĄdze te pokrywajĄ tylko eksploatacjĘbieŻĄcĄ i to nie zawsze.
PrzykŁadem sĄ nierekompensowane koszty, ktÓre ponieŚli przewoĹşnicy po niekontrolowanym wzroŚcie cen paliw. Na pewno przedsiĘbiorstwa nie sĄ w stanie wygospodarowaĆ pieniĘdzy na nowy tabor.
– Wszystkie umowy, ktÓre podpisaŁ KZK GOP z 33 przewoĹşnikami, byŁy wynikiem przetargÓw.

Wozokilometr niektÓrych przewoĹşnikÓw wynosi na przykŁad 1,25 zŁ. Dlatego uwaŻam, Że zwiĄzkowcy powinni kierowaĆ swoje uwagi do pracodawcy, a nie do KZK GOP – mÓwi Marek Klimek, gŁÓwny specjalista do spraw informacji i promocji KZK GOP.
WedŁug zwiĄzkÓw zawodowych podwyŻka cen biletÓw jest decyzjĄ nietrafnĄ. TwierdzĄ, Że przez to wzroŚnie liczba „gapowiczÓw” oraz tych, ktÓrzy wolĄ jeĹşdziĆ prywatnymi autobusami. Nie wierzĄ teŻ w to, Że wpŁywy z podwyŻki zostanĄ przekazane na przewozy.
– ProszĘpamiĘtaĆ, Że pod koniec ubiegŁego roku wprowadzono do obrotu nowe jednorazowe bilety autobusowo-tramwajowe.
Pytanie, co teraz siĘz nimi stanie? PrzecieŻ to sĄ kolejne koszty, zwiĄzane choĆby z ich wycofaniem – podkreŚla zwiĄzkowiec Andrzej Badura, przewodniczĄcy.
– Wprowadzenie do obrotu nowych biletÓw nie jest Żadnym problemem. W miesiĄcu drukuje siĘich okoŁo 4 milionÓw. Teraz po prostu zmieni siĘich wzÓr. Przypominam, Że bilety kupione przed 1 kwietnia bĘdĘaktualne
do 7 kwietnia, a po tej dacie trzeba bĘdzie kupowaĆ dodatkowo do nich bilet za 10 groszy – odpowiada
Klimek.

Wymiana taboru w PKM Sosnowiec jest konieczna. WedŁug JarosŁawa GrzĄdziela jedna trzecia autobusÓw ma w tej chwili przejechane okoŁo 2 miliony kilometrÓw. JeŻeli nie bĘdzie nowych autobusÓw, to te, ktÓre jeŻdŻĄ, nie bĘdĄ wkrÓtce nadawaĆ siĘdo uŻytku.
ZwiĄzkowcy pokŁadajĄ nadziejĘna poprawĘsytuacji komunikacji publicznej w samorzĄdach lokalnych i we wŁadzach wojewÓdztwa. Przekonamy siĘ, czy sŁusznie...

Sebastian Reńca - Dziennik Zachodni
:)
i czyjas wypowiedz z forum naszemiasto:

"autor: Jacek (goŚĆ)
data: 2005-03-16 10:16

KZK GOP jakim "genialnym" jest "organizatorem" komunikacji w regionie widaĆ goŁym okiem. JeŻdŻĄc codziennie od poŁowy lat 80-ych do pracy do Katowic obserwujĘdegrengoladĘkomunikacji, zwŁaszcza od czasu gdy w imiĘhaseŁ Ówczesnych dziaŁaczy zwiĄzkowych i politykÓw mÓwiĄcych o walce z "molochami" likwidowano WPK, odcinano dostĘp do państwowych ŚrodkÓw finansowych i powoŁywano do Życia KZK GOP. W tamtych latach nikomu z wŁodarzy nie podobaŁo siĘistnienie przedsiĘbiorstwa WPK z kilkudziesiĘcioosobowĄ dyrekcjĄ zajmujĄcego siĘjako jednolity organizm komunikacjĄ autobusowĄ, tramwajowĄ i trolejbusowĄ. Rozwalono przedsiĘbiorstwo na poszczegÓlne PKM-y i PrzedsiĘbiorstwo Komunikacji Tramwajowej. Kierowano siĘo ironio, "troskĄ" o publiczne finanse nie biorĄc zupeŁnie pod uwagĘkosztÓw takiej operacji i komplikujĄc dotychczasowe zasady funkcjonowania komunikacji w regionie. W krÓtkim czasie wŁadze regionu przekonaŁy siĘ, Że byŁ to bŁĄd i naleŻy powoŁaĆ w miejsce byŁej dyrekcji WPK koordynatora i organizatora w postaci KZK GOP. ZnalazŁy siĘduŻe pieniĄdze, ktÓrych wczeŚniej nie byŁo dla WPK, jednak spoŻytkowane zostaŁy na wyposaŻenie nowych gabinetÓw i pomieszczeń biurowych przeznaczonych dla kumpli partyjnych i byŁych pracownikÓw UM okolicznych miast. Pensje pracownikÓw KZK GOP okazaŁy siĘbyĆ znacznie wyŻsze od byŁych pensji byŁej dyrekcji WPK, warunkÓw pracy teŻ nie ma sensu porÓwnywaĆ. Poza tym, innych efektÓw, ktÓre moŻna by byŁo nazwaĆ pozytywnymi dla funkcjonowania samej komunikacji dopatrzyĆ siĘjest trudno. Na czym polega najwaŻniejsza polityka KZK GOP? Z moich obserwacji wynika, Że gŁÓwnym celem dziaŁalnoŚci, tym zasadniczym a nie oficjalnym, jest wyciĄganie pod hasŁem "komunikacja" od gmin i Państwa (czyli takŻe od pasaŻerÓw) jak najwiĘcej forsy. Gdyby tylko te pieniĄdze szŁy stricte na komunikacjĘ. Niestety dla pasaŻerÓw i przewoĹşnikÓw, w niemaŁej czĘŚci te Środki idĄ na utrzymanie KZK GOP. IdĄ na ich wysokie pensje,diety, gabinety, samochody, na trzynaski(sic) i premie!! Zagwarantowali sobie takĄ komfortowĄ sytuacjĘdziĘki politycznym koneksjom, dziĘki wymuszonym i niekorzystnym dla przewoĹşnikÓw umowom. Moim zdaniem czas najwyŻszy na dokonanie logicznych i mĄdrych zmian. Tak byĆ nie moŻe aby tabor komunikacyjny byŁ w coraz gorszym stanie technicznym, aby pasaŻerowie jeĹşdzili w coraz gorszych warunkach pŁacĄc za bilety coraz wiĘcej i wiĘcej. Nie moŻemy godziĆ siĘna zdemolowane przystanki i coraz powszechniejszy brak na nich rozkŁadÓw jazdy. Nie moŻemy godziĆ siĘna sytuacjĘ, kiedy spoŁeczeństwo jest coraz bardziej "gnojone", ktÓre musi walczyĆ o przetrwanie a czŁonkowie ZarzĄdu KZK GOP rÓwnoczeŚnie majĄ gwarantowane RozporzĄdzeniem Rady MinistrÓw coraz wyŻsze diety i zarobki!! DOSYĆ TEGO!!! "
pozdrawiam
PKM sosnowiec ma gŁodowĄ stawke bo taka daŁ w przetargu i dosĆ ze nie starcza na nic to do tego taka stawka psuje rynek. OkoŁo 70 % przewoĹşnikÓw staje w przetargach z takimi stawkami ktÓre juz z zaŁozenia nie starczajĄ na nic byle tylko jezdzic. A na temat diet sie nie wypowiadam bo to dokŁadnie nic nie zmienia w naszej komunikacji. Czy im sie naleŻĄ - pewnie nie ale nawet jakby wszyscy z zarzĄdu kzk gop pracowali na darmoche to nie wiem czy by wystarczyŁo na nowe opony do busÓw.
Master
Kolejne NowoŚci wink.gif tym razem nowe biura dla urzĘdnikÓw

PasaŻer zapŁaci
Sobota, 19 marca 2005r.

Trzy miliony zŁotych zamierza wydaĆ Komunikacyjny ZwiĄzek Komunalny GOP na nowĄ siedzibĘ. W dotychczasowej jest podobno za maŁo miejsca i nie ma odpowiednich warunkÓw do pracy. Szefowie ZwiĄzku postanowili wiĘc kupiĆ budynek, w ktÓrym na jednego urzĘdnika przypadnie Średnio... 55 metrÓw kwadratowych.



Biuro KZK GOP zatrudnia 126 osÓb, kolejne 41 to pracujĄcy w terenie kontrolerzy. ZwiĄzek zajmuje aktualnie trzy piĘtra w biurowcu przy ul. Wita Stwosza w Katowicach.
– Państwowa Inspekcja Pracy stwierdziŁa, Że powierzchnia przypadajĄca na jednego pracownika jest za maŁa – tŁumaczy Marek Klimek, gŁÓwny specjalista ds. informacji i promocji KZK GOP. – KrĄŻenie miĘdzy piĘtrami jest teŻ uciĄŻliwe dla naszych klientÓw. Dodatkowo stresujĄca jest jazda windĄ z doprowadzanymi do prokuratury (mieŚci siĘw tym samym biurowcu – przyp. red.) zakutymi w kajdanki osobnikami, eskortowanymi przez policjantÓw z odbezpieczonĄ broniĄ – przekonuje Marek Klimek.

ZwiĄzek chce przenieŚĆ swĄ siedzibĘdo bĘdĄcego do tej pory wŁasnoŚciĄ gminy budynku przy ul. Barbary 21a w Katowicach. Na konto UrzĘdu Miasta wpŁynĘŁa juŻ pierwsza rata zapŁaty. CaŁoŚĆ ma zostaĆ spŁacona do 2010 roku.
– Ten budynek ma kilka tysiĘcy metrÓw kwadratowych. Trudno znaleĹşĆ najemcĘdla tak duŻej powierzchni, wiĘc dobrze, Że znalazŁ siĘchĘtny. Tym bardziej, Że budynek wymaga remontu – podkreŚla Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy UrzĘdu Miasta w Katowicach.

Czy KZK GOP na remont wystarczy, nie wiadomo. DotarliŚmy bowiem do dokumentÓw, z ktÓrych wynika, Że ZwiĄzek ma zwrÓciĆ fiskusowi 9,5 mln zŁ zalegŁego podatku VAT. StosownĄ decyzjĘwydaŁa Izba Skarbowa w Katowicach, a podtrzymaŁ jĄ WojewÓdzki SĄd Administracyjny w Gliwicach.



--------------------------------------------------------------------------------


Fiskus domaga siĘod Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP 9,5 mln zŁ zalegŁego podatku VAT. Szefowie ZwiĄzku przekonujĄ, Że to UrzĄd Skarbowy jest im winien 3,5 mln zŁ. I na razie bez skrupuŁÓw podnoszĄ sobie diety i kupujĄ nowĄ siedzibĘ. A pasaŻerom fundujĄ od kwietnia podwyŻkĘcen biletÓw.

DotarliŚmy do protokoŁu z posiedzenia ZarzĄdu KZK GOP z 30 grudnia 2004 r. Z dokumentu wynika, Że UrzĄd Skarbowy domaga siĘod ZwiĄzku zapŁaty 8.049.531 zŁ zalegŁego VAT-u za okres od stycznia do marca 2000 r. Fiskus naŁoŻyŁ na ZwiĄzek rÓwnieŻ dodatkowe zobowiĄzanie w wysokoŚci 1.423.910 zŁ.
– Nie znam dokŁadnych kwot. Sprawa jest w sĄdzie i caŁy czas mamy nadziejĘ, Że zostanie rozstrzygniĘta na naszĄ korzyŚĆ – podkreŚla Marek Klimek, gŁÓwny specjalista ds. informacji i promocji KZK GOP.
ChoĆ ZwiĄzek zatrudnia wŁasnego radcĘprawnego, do pomocy wynajĄŁ kancelariĘadwokackĄ z Warszawy. Jej wynagrodzenie miaŁo wynieŚĆ poczĄtkowo 5 procent wartoŚci sporu, czyli prawie 500 tys. zŁ. Ostatecznie obniŻono je do 3,5 procent z zastrzeŻeniem, Że nie przekroczy 90 tys. zŁ.
– Nasz radca nie specjalizuje siĘw tak szczegÓŁowych kwestiach, wynajĘliŚmy wiĘc eksperta w zakresie prawa podatkowego – tŁumaczy Marek Klimek. – WedŁug nas, to UrzĄd Skarbowy jest nam winien 3,5 mln zŁ VAT-u za 2004 rok. Chodzi o niejasnĄ interpretacjĘprzepisÓw dotyczĄcych obŁoŻenia podatkiem dotacji gminnych – dodaje Marek Klimek.
– SŁyszeliŚmy sprawie podatku, ale nie znamy szczegÓŁÓw – przyznaje Janusz Sikora, wiceprzewodniczĄcy Regionalnej Sekcji Komunikacji Miejskiej ŚlĄsko-dĄbrowskiej „SolidarnoŚci”. – WysŁaliŚmy do zarzĄdu KZK GOP pismo z ŻĄdaniem przedstawienia dokumentÓw dotyczĄcych zalegŁego VAT-u – dodaje.
Na razie KZK GOP szykuje siĘdo przeprowadzki do nowej siedziby. W budynku przy ul. Barbary miaŁ wczeŚniej swoje biura odpowiedzialny za strefĘpŁatnego parkowania w Katowicach Intelpark. Od czasu gdy gmina zrezygnowaŁa z usŁug firmy, budynek w wiĘkszoŚci stoi pusty.
– KZK GOP szukaŁ nowej siedziby i postanowiliŚmy sprzedaĆ budynek – mÓwi Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy UrzĘdu Miasta w Katowicach. NieruchomoŚĆ przy ul. Barbary byŁa wyceniona na 7 mln zŁ. Od tej ceny KZK GOP otrzymaŁ upust w wysokoŚci 57,55 procent.
– KZK GOP realizuje zadania gmin i ustawa zezwala w tym przypadku na sprzedaŻ nieruchomoŚci bez przetargu – tŁumaczy MaŁgorzata WÓjcik, kierownik referatu zasobÓw i ewidencji mienia UrzĘdu Miasta w Katowicach. – Ustawa dopuszcza rÓwnieŻ zastosowanie bonifikaty. O jej wysokoŚci zdecydowaŁa Rada Miejska – dodaje MaŁgorzata WÓjcik.
– W drodze negocjacji z KZK GOP ustalono cenĘ3 mln zŁ. ChcieliŚmy, by ZwiĄzek miaŁ swojĄ siedzibĘw Katowicach i dlatego zdecydowaliŚmy siĘna tak duŻy upust – wyjaŚnia Jerzy Forajter, przewodniczĄcy katowickiej Rady Miejskiej. KZK GOP ma zapŁaciĆ za budynek w szeŚciu rocznych ratach.

Kiedy dojdzie do przeprowadzki, na razie nie wiadomo. Budynek trzeba wczeŚniej wyremontowaĆ. – To jednorazowa inwestycja, ale w perspektywie oznacza obniŻenie kosztÓw funkcjonowania biura – przekonuje Marek Klimek. – Roczny czynsz w budynku przy ul. Wita Stwosza i Punktach ObsŁugi PasaŻera to okoŁo 500 tys. zŁ. Budynek przy ul. Barbary bĘdzie naszĄ wŁasnoŚciĄ – podkreŚla Marek Klimek.

Stoimy w miejscu
Janusz Sikora, wiceprzewodniczĄcy Regionalnej Sekcji Komunikacji Miejskiej ŚlĄsko-dĄbrowskiej „SolidarnoŚci”:
Budynek przy ul. Barbary jest zapuszczony, wiĘc trzeba trzeba bĘdzie wyŁoŻyĆ pieniĄdze na jego remont. Do tego dochodzi sprawa zapŁaty zalegŁego VAT-u i podwyŻki diet dla szefÓw KZK GOP. W efekcie znowu nie bĘdzie pieniĘdzy na komunikacjĘ. Nadal jesteŚmy w miejscu, w ktÓrym byliŚmy kilka lat temu.



--------------------------------------------------------------------------------


DroŻejĄ bilety, rosnĄ diety
Od kwietnia pasaŻerowie bĘdĄ musieli pŁaciĆ wiĘcej za przejazd tramwajami i autobusami kursujĄcymi na liniach KZK GOP. Ceny rosnĄ od 4 do 8 procent. Najtańszy bilet jednorazowy bĘdzie kosztowaĆ 2,40 zŁ, sieciowy miesiĘczny zdroŻeje z 90 zŁ na 96 zŁ.
Szefowie ZwiĄzku zdecydowali o podniesieniu swoich diet. W przypadku czŁonkÓw zarzĄdu wzrosŁy one o 74 zŁ (z 2.477 zŁ na 2.551 zŁ), czŁonkowie Zgromadzenia dostanĄ 382 zŁ zamiast 371 zŁ.

Igor CieŚlicki - Dziennik Zachodni
pozdrawiam
No juz wydawaŁo siĘze coŚ siĘzmieni po tym jak kzk wprowadziŁo wymagania taborowe (dotyczĄce wieku autobusÓw)przy przetargach. Ale wcale nie jest lepiej - w przetargach jest zawsze zapis ze dopuszcza siĘstasze autobusy po dokonaniu naprawy gŁownej. Tylko co to jest naprawa gŁÓwna. Po co wysyŁac autobus do biskupic i buliĆ 200 tyŚ zŁ jak moŻna odmalowac jakiegoŚ chebla w zajezdni i udawac Że jest po NG. KZK co prawda wymaga zaŚwiadczenia o przeprowadzeniu naprawy ale takie zaswiadczenie moze wydac kazdy mechanik. No i teraz tylko kupujecie chebla z 89 wstawiacie tylko wyswietlacze i nowĄ atrape chŁodnicy i jeszce troche farby i kazdy przetarg wygrywacie.
Ireneusz Dylczyk
Witam!
Jeżeli chodzi o ten wniosek to owszem, kwestia jest godna rozpatrzenia.
Tylko że cała ta okolica wokół hotelu Warszawa jest strasznie rozkopana i nie sadze aby w najbliższym czasie dało sie tam zrobić jakikolwiek przystanek.
Co więcej nie wiem czy uda Wam się wbić do śmierdzibusów w godzinach szczytu skoro ze Skargi odjeżdzają pękając w szwach.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.