pozdrawiam
Fri, 09 Apr 2004 - 00:34
Informacje o busach biore gŁÓwnie z infobus.com.pl ( bardzo dobra strona tylko troche maŁo poŚwiĘcajĄ miejsca GOPowi ).
InnĄ strona to www.wpk.katowice.pl ( tylko o GOPie --- ale sie dopiero rozkrĘca )
NajwiĘcej informacji jest na forum www.pkt.katowice.pl ( jeŚli chcecie znaleĹşĆ duŻo informacji to ok ale nie radze siĘwypowiadaĆ. Forum to zostaŁo zdominowane przez fanatykÓw. MiesiĄcami siĘkŁÓcĄ jaki autobus jest lepszy, jakĄ szerokoŚĆ powinny mieĆ brĄzowe paski na sosnowieckich solarisach i w jakim odstĘpie powinny kursowaĆ tramwaje z katowic do warszawy. Jak tylko wyczujĄ Że nie znacie na pamiĘĆ numerÓw taborowych wszystkich busÓw w gopie albo nie wiecie czy lepsza jest skrzynia biegÓw voita czy zf to szybko was zjebiĄ. A pÓĹşniej bedĄ tylko czepiaĆ siĘwaszych wypowiedzi. Generalna myŚl pŁynĄca z tego forum to Że powinny jeĹşdziĆ tylko mercedesy citargo a tramwaje to powinny ŚmigaĆ nawet do pakistanu. Ale jak tylko zapytaŁem jak wziĄŚĆ na to pieniĄdze to odrazu byŁ wybuch agresji. Ale to moje subiektywne zdanie --- jak macie troche zdrowia to tam powalczcie.)
rafi
Fri, 09 Apr 2004 - 18:07
Hehe. Chyba jedank lepiej bedzie dalej ufac Twoim informacjom odnosnie tego tematu

Przynajmniej nie bedziemy sie narazac...
pozdrawiam
Wed, 14 Apr 2004 - 15:12
Sytuacja pkm s-c siĘkomplikuje. Nieoficjalnie wiem Że pkm przegraŁ przetarg na linie 24, 42, 91, 99, 104, 107, 269. TaĹsze byŁy oferty zagozdy ruda Śl i meteora jaworzno. Coraz ciekawiej sie robi. Czekam na potwierdzenie przez kzk gop ofocjalnie tej informacji
Master
Wed, 14 Apr 2004 - 15:29
Ale te linie nie jeŻdza po terenie DĄbrowy. Ale jesli jakies inne firmy niz PKM S-ec beda u nas kursowaĆ to mam nadzieje ze wszystkie autobusy bedĄ w koĹcu w takich samych barwach, bo juz dostaje oczoplĄsu; Niebieskie, Czerwone, BiaŁo- fioletowe, zÓŁte, z reklamami , D-tki kazda inna. Mam nadzieje ze za jakis czas wszystko bedzie ujednolicone.
8)
pozdrawiam
Wed, 14 Apr 2004 - 16:38
Na jednolite malowanie nie ma szans --- kzk gop tego nie wymaga.
Te linie nie jeŻdzĄ po dg ale dziĘki tej przegranej jest szansa Że pkm wycofa z uŻytku okoŁo 20 najstarszych busÓw rÓwnieŻ z naszego miasta. No chyba Że najpierw bĘdzie strajk albo coŚ tego typu. Nie mam jeszcze danych kto wygraŁ w przetargu na obsŁugĘ reszty lini obsŁugiwanych przez pkm oddziaŁ bĘdzin --- to moŻe byc jeszce ciekawsze dla nas bo niektÓre z tych lini jeŻdzĄ po dg.
pozdrawiam
Thu, 15 Apr 2004 - 01:08
http://www.infobus.com.pl/text.php?id=218 CaŁkiem niezŁy felieton o jakoŚci komunikacji miejskiej
picaro
Thu, 15 Apr 2004 - 13:37
Dlaczego KZK GOP nie wprowadzi biletÓw czasowych tak jak to uczyniono wiĘkszoŚci duŻych miast nie tylko polskich. PrzykŁadowo w Poznaniu przejazd 10min. z moŻliwoŚciĄ nagiĘcia czasu o 3 min. kosztujĘulgowo po ostatniej podwyŻce 60gr., a 30min. ulgowo 1zl i 30 gr., w ten sposÓb dojazd szybkim autobusem do kato kosztowaŁ by nas nieco taniej jesli moŻna by wprowadzi podobne ceny, ale co najwaŻniesze KZK GOP zarabiaŁo by kupe kasy na tych 10min. biletach, bo znaczniej mniej osÓb ryzykowaŁo by przejazd na gape np. z goŁonoga do centrum, gdyŻ 60gr. to naprawde Śmieszna suma.
No nic czekam na jakĄŚ reforme naszej komunikacji!
A co do najbardziej zatŁoczonych lini to moŻna do nich zapewne zaliczyĆ wszystkie autobusy poranne do kato i te wracajĄce popoŁudniu oraz wszystkie wiejskie strzaŁy w dni targowe. Ale jeszcze bardziej to mnie zastanawia fakt, Że na lini 604 i 644 przez caŁy rok jeŻdzĄ ikarusy przegubowe, ktÓre poŻerajĄ kupe paliwa i sĄ zupeŁnie nie ekonomiczne (rozumiem w wakacje dojazd do pogorii), a w Środku jedzie np. 5 os. na caŁej trasie. I choĆ wiem, Że pewnie wynika to z brakÓw technicznych czyli odpowiedniej iloŚĆ nowych autobusÓw to jednak jak siĘtakich rzeczy nie zmieni (kiedyŚ jeĹşdziŁy tĄ trasĄ zwykŁe jelcze i byŁo lepiej) to KZK GOP padnie.
Ach! jeszcze maŁa proŚba do panÓw z KZK GOP:
PRZYWRÓĆCIE SZYBKIE AUTOBUSY DO KATOWIC W WEEKENDY BO SZLAG MNIE TRAFIA JEŻDŻĄC PRZEZ BĘDZIN LUB SOSONOWIEC.
pozdrawiam
Fri, 16 Apr 2004 - 23:45
Żeby byŁ bilet czasowy lub jakie kolwiek inne usprawnienie to najpierw musi je ktoŚ w kzk wymyŚliĆ. A to juŻ moŻe byĆ problem bo tym zwiĄzkiem rzĄdzĄ delegaci poszczegÓlnych miast. A oni zwykle sĄ wybierani z klucza partyjnego i z trudnoŚciĄ odrÓŻniajĄ tramwaj od autobusu - nie majĄ pojĘcia o potrzebach komunikacyjnych, typach i stanie taboru, przewoĹşnikach, stawkach za wozokilometr itp. I tak nasi delegaci ograniczajĄ siĘdo sporÓw typu czy przesunĄĆ przystanek 100 metrÓw dalej czy bliŻej lub czy jakis tam autobus powinien jeŻdziĆ 10 min wczesniej czy pÓĹşniej. Nad strategiĄ transportu nikt sie nie zastanawia bo po co jak kzk jest najtaĹszym organizatorem komunikacji w Polsce. A dla gmin liczy siĘtylko ile trzeba dorzuciĆ do kasy i tyle.
Tak zwani cywilni pracownicy, ktÓrzy juŻ jakieŚ tam pojĘcie majĄ o komunikacji, ograniczajĄ siĘtylko do szukania na oŚlep oszczĘdnoŚci tak aby gminy byŁy zadowolone.
A co do 604 i 644 to pisaŁem juŻ wczeŚniej na forum ale tu juŻ kzk gop ma niewiele wspÓlnego. To jest problem zarzĄdu pkm. Wiele lini jest niedochodowych ale pkm s-c nie rezygnuje z ich obsŁugi bo jest naciskany przez zwiĄzki zawodowe.
pozdrawiam
Sat, 17 Apr 2004 - 03:59
Ostatnio zauwaŻyŁem Że nasz dĄbrowskie busy strasznie zaczeŁy dymiĆ. Niby nic dziwnego ale tego zjawiska nie byŁo widaĆ w poprzednich latach- tankowano wtedy odsiarczone paliwo i nawet wiekowe ikarusy nie kopciŁy. A teraz widze Że pkm tankuje jakiŚ syf Żeby ograniczyĆ koszty. Tylko to taka sobie oszczednoŚĆ jeŚli ktoŚ wie Że np silniki mana ( w naszych solariskach ) sĄ bezawaryjne tylko na paliwie wysokiej jakoŚci. Inaczej siĘnagminnie psujĄ.
PrzykŁadem niech bĘdĄ nowe busy z pkm jaworzno. W pierwszy dzieĹ zepsuŁy siĘ4 z 6 nowych nabytkÓw. OkazaŁo siĘŻe w instalcji zasilania paliwem po pierwszym tankowania jest wszystko oprÓcz oleju napĘdowego.
W innych wojwÓdztwach masowo kupuje siĘautobusy zasilane lpg albo gazem ziemnym a u nas nie ma chyba ani jednego takiego autobusu. Ekologia ekologiĄ ale takie rozwiĄzanie jest duŻo taĹsze. Paliwo takie kosztuje okoŁo poŁowy ceny normalnego oleju napĘdowego.
rafi
Sun, 18 Apr 2004 - 20:30
Na razie jest tansze. Ale chodza sluchy, ze juz niedlugo

. Trzeba czyms zalatac dziure budzetowa...
pozdrawiam
Sun, 18 Apr 2004 - 23:46
No lpg moŻe zdroŻeĆ ale Żeby ceny gazu ziemnego znacznie podskoczyŁy to nie wierze. Cierpimy na nadmiar tego surowca wiĘc zawsze bĘdzie on opŁacalny. Tylko najpierw trzeba wybudowaĆ sobie stacje napeŁniania takim gazem a to raczej droga inwestycja i trzeba jeszce mieĆ dostĘp do rury z gazikiem o odpowiednim ciŚnieniu - a to juŻ moŻe byĆ problem. Nie wiem czy takowe przebiegajĄ gdzieŚ nieopdal zajezdni pkmÓw.
pozdrawiam
Mon, 26 Apr 2004 - 03:08
Po tym co ostatnio przeczytaŁem naprawde mnie wryŁo. Mianowicie niektÓrzy przwoĹşnicy z gopu straszĄ prokuratorem i sĄdem twÓrcÓw stron na ktÓrych zamieszczane sĄ informacje o iloŚci i stanie autobusÓw.
Do jednego z serwisÓw dotarŁ oficjalny list w ktÓrym szereg przewoĹşnikÓw przekonuje Że udostĘpnienie tych danych spowoduje, Że ich autobusy bĘdĄ kradzione ("nie w celu odsprzedaŻy lecz w celu pozbawienia nas Środka naszej pracy!!" - to cytat z listu), bĘdĄ niszczone i w ogÓle caŁa dziaŁalnoŚĆ tych firm bĘdzie utrudniona przez "konkurencjĘi inne nieprzychylne im osoby".
No jeszcze dodam Że serwisy te sĄ tworzone w oparciu nie o jakies tam wewnĘtrzne wykradzione dokumenty firm tylko zazwyczaj przez obserwacje tego co jeĹşdzi po mieŚcie i stoi za pŁotem zajezdni.
rafi
Mon, 26 Apr 2004 - 18:21
hyhyhyh. Widac przewoznicy wpadni w paanoje. Prawie jak w Archiwum X...TRUST NO ONE :)
pozdrawiam
Tue, 27 Apr 2004 - 00:35
- problemy PKM Sosnowiec w aspekcie zabezpieczenia komunikacji
w DĄbrowie GÓrniczej
W naradzie wziĘli udziaŁ : Naczelnik WydziaŁu Komunikacji inŻ. Stefan MuszyĹski, Prezes PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej Sosnowiec Pan Marek PikuŁa, Pani Danuta Nowak czŁonek ZarzĄdu PKM Sosnowiec, przedstawiciele ZwiĄzkÓw Zawodowych PKM Sosnowiec.
Prezes PKM Sosnowiec Marek PikuŁa poinformowaŁ, Że przedsiĘbiorstwo boryka siĘz problemem pozyskania ŚrodkÓw na zakup nowych autobusÓw. Za rok 2003 PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej Sosnowiec wypracowaŁo zysk, ktÓry wynosiŁ 2,5 mln. zŁ. netto. Wypracowany zysk przeznaczono na zakup nowego taboru samochodowego. WiĘkszoŚĆ taboru samochodowego ma przejechane powyŻej 1 mln. km. i sĄ to autobusy 14 - letnie. Ze wzglĘdu na zŁy stan technicznych starych autobusÓw koniecznym jest dokonanie zakupu nowych autobusÓw. Zakupu tych autobusÓw naleŻy dokonaĆ jeszcze w bieŻĄcym roku, w przeciwnym razie spÓŁka PKM bĘdzie siĘwycofywaĆ z przetargÓw ze wzglĘdu na brak ŚrodkÓw transportu.
ZastĘpca Prezydenta Miasta mgr Marian NierychŁy poinformowaŁ, Że gmina Sosnowiec wyszŁa z inicjatywĄ zakupu 72 autobusÓw typu ?Solaris? w okresie 3 lat. Gmina Sosnowiec sfinansowaŁaby 50 %, a gminy DĄbrowa GÓrnicza i BĘdzin po 25%. W budŻecie miasta na 2004 r. zabezpieczono Środki na ten cel. Zakupione autobusy zostanĄ przekazane PKM Sosnowiec.
Wszystko jest niby ok. Tylko zwrÓĆcie uwage na fragment zdania "zakupu 72 autobusÓw typu ?Solaris?". A ponoĆ u nas za tala miaŁo nie byĆ ustawionych przetargÓw
pozdrawiam
Tue, 27 Apr 2004 - 00:55
No i do tego wiadomo czemu nikt nie chce publikowania wieku autobusÓw. PÓĹşniej moŻna waliĆ Ścieme Że wiĘkszoŚĆ autobusÓw w pkm jest z 90 roku.
A prawda jest taka Że okoŁo 160 wozÓw byŁo zakupione w przedziale czasowym 84-90. NajwiĘksze dostawy byŁy w latach 85-87. MoŻe panu prezesowi chodziŁo o Śreni wiek taboru.
rafi
Tue, 27 Apr 2004 - 10:18
Rzeczywiscie, stwierdzenie "zakupu 72 autobusÓw typu ?Solaris?" moze powodowac pewne obawy. Ja osobiscie nic do tych autobusow nie mam, jezdzi sie nimi wygodnie itd.
Chyba, ze to rzeczywiscie chodzi tylko o typ (nie wiem nie znam sie na typach autobusow), do ktorego nalezy Solaris, a niekoniecznie musi Solariz zwyciezyc...
Druga sprawa. 72 autobusy, to moim zdaniem duza inwestycja. Moze mozna by wynegocjowac przynajmniej czesciowy montaz/produkcje tych autobusow u nas (Sosnowiec/Dabrowa)? Zawsze to jakies nowe miejsca pracy, przynajmniej na jakis czas...
pozdrawiam
Tue, 27 Apr 2004 - 15:03
Mnie po 2 latach obserwacji przetargÓw na autobusy w gopie tylko jedna rzecz jeszcze dziwi --- mianowicie sens ich organizowania.
Najpierw ktoŚ we wŁadzach wymyŚla sobie ten idealny autobus ( pewnie nie za darmo ) a pÓĹşniej pisze specyfikacje do przetargu. No i wtedy juŻ przed przetargiem wiadomo kto wygraŁ.
-przetarg jednoczeŚnie na 10, 12 i 15metrowe autobusy - na placu boju pozostajĄ tylko 2 producenci
- zapis Że silnik musi byĆ umieszczony w skrzyni pod siedzeniami a nie w szafie - solaris wyeleminowany
- zapis Że decyduje cena i warunki gwarancji - zawsze wygrywa jelcz
- zapis Że autobusy muszĄ byĆ zgodne z posiadanym juŻ taborem itp
- zapis Że o maksymalnie niskim poziomie podŁogi - wygrywa solaris
To takie maŁe zapisy w specyfikacji ktÓre skutecznie ograniczajĄ konkurencje.
A co do montaŻu u nas to go raczej nie bĘdzie. PowÓd - w gopie nie ma zakŁadu napraw taboru ktÓry mÓgŁby to zrobiĆ. A skŁadanie busÓw w zajezni moŻe zwiĘkszy cene autobusu a z lini bĘdĄ zjeŻdzaĆ tylko buble ktÓre rozlecĄ siĘw krÓtkim czasie. PrzykŁadem moŻe byĆ tutaj jamnabus z mikoŁowa ktÓra na poczĄtku lat 90 skŁadaŁa ikarusy --- szybko siĘ okazaŁo Że ich wyroby to zwykŁy zŁom.
W Krakowie wŁaŚnie teraz skŁadajĄ solarisy. Lecz oni majĄ zakŁad naprawy i robiĄ remonty kapitalne busÓw od lat. WczeŚniej skaŁdali np tramwaje. I do tego obawiam siĘŻe krakowskie wyroby sĄ droŻsze od orginalnie zŁoŻonych solariskÓw u producenta w Poznaniu.
pozdrawiam
Wed, 28 Apr 2004 - 00:34
A jak by ktoŚ miaŁ wĄtpliwoŚci Że wygra solaris to niech wie Że zarzĄd pkm s-c i zarzĄd fabryki Żyje w rewelacyjnych relacjach. Od paru miesiĘcy zastanawiaŁem siĘgdzie jest jeden z dĄbrowskich solarisÓw. MyŚlaŁem Że go przenieŚli do bĘdzina albo sosnowca. A tu siĘokazuje Że jeden z naszych solarisÓw jest widywany na jednej z lini w Poznaniu. Oficjalnie pojechaŁ tam na naprawe. WczeŚniej najprawdopodobniej ten sam autobus byŁ testowany w Krakowie.
Ja rozumiem Że wypoŻyczanie autobusÓw na testy to normalna rzecz ale czemu akurat z Sosnowca. PrzecieŻ u nas stan taboru jest tragiczny i kaŻdy autobus jest na wage zŁota. A tak poza tym to jest juz wielu uŻytkownikÓw solarisÓw w Polsce i to duŻo bliŻej niŻ w zagŁĘbiu.
WidaĆ Że tutaj juŻ dawno zapadŁy strategiczne decyzje co do dŁugiej wspÓŁpracy.
MoŻe i dobrze bo osobiŚcie podobajĄ mi siĘwynalzki z Bolechowa tylko po co ta caŁa farsa z przetargami.
rafi
Wed, 28 Apr 2004 - 14:39
No ja mysle, ze jak maja takie uklady, to bedzie duuuzy rabacik :) A swoja droga to byles na inspekcji w Poznaniu? Czy moze cynk dostales...
pozdrawiam
Wed, 28 Apr 2004 - 22:02
DostaŁem cynk od ludzi z Poznania Że (cytuje) sosnowski autobus pomyka po ich mieŚcie. Chwila zastanowienia i juŻ wiedziaŁem o co im chodzi.
Z tego co wiem to mpk poznaĹ nie zamierza kupowaĆ nowych busÓw tylko testuje w naszej solniczce silnik dafa. Zazwyczaj solarisy wyposarzone sĄ w silniki mana.
A z tym rabatem to byŁbym ostroŻny. Solaris bĘdĄc pewien wygranej chyba nie obniŻy ceny. Poza tym mamy dosyĆ niekorzystny kurs euro a wiĘkszoŚĆ czĘŚci do solniczek pochodzi z niemiec i autobusy w tym roku sĄ wyjĄtkowo drogie.
PodejŻewam Że nawet przy duŻym zamÓwieniu cena jednostkowa netto nie spadnie poniŻej
550 tyŚ U10
620 tyŚ U12
850 tyŚ U15
pozdrawiam
Sat, 01 May 2004 - 02:54
Wielka awantura trwa. W bĘdzinie na 1/3 lini najkorzystniejszĄ oferte zŁoŻyŁ zagozda a na reszte pup czeladĹş ( znany z lini 814). Sprawa jest ciekawa bo pup moze przejĄĆ takie lini jak 16,28,803,806,928 ktÓre przebiegajĄ po dg. Narazie kzk gop zwleka z decyzjĄ. Pewnie boi siĘprotestÓw pkm s-c.
JakiĄ firme wolicie pup czy pkm s-c. Ja jestem za pupem bo nawet ich wiekowe ikarusy sĄ nieĹşle odremontowane i o wiele lepiej prezentujĄ sie od tych z pkm. Autobusy majĄ nowoczesne silniki, automatyczne skrzynie biegÓw i np komunikacje radiowĄ z bazĄ. W taborze nie brakuje takŻe manÓw, volvo i solarisÓw. Ale teŻ sĄ gnioty jak ten antyk i 280 z 83 roku o ktÓrym pisaŁem wczeŚniej.
Jedne jest pewne. Jak rywalizacje wygra pup to moŻemy zapomnieĆ o nowych autobusach w pkm bo nie bĘdĄ one potrzebne i do tego napewno bĘdzin pozbĘdzie siĘudziaŁÓw w pkm i nie bĘdzie inwestowaĆ w nowe busy.
Jak wygra pkm to bĘdziemy mieli potwierdzenie Że przetargi kzk gop to fikcja zdominowana przez zwiĄzki zawodowe.
Ale siĘnarobiŁo.
A i jeszce musze pochwaliĆ kzk gop co mi sie nie zdarza czĘsto. W tym miesiĄcu ogŁoszono 2 niewielkie przetargi na obsŁuge 2 lini - kaŻdĄ jednym busem. Ale co zadziwiajĄce autobusy muszĄ mieĆ max 3 lata i w jednym z tych przetargÓw zarzĄdano autobusu niskopodŁogowego.
pozdrawiam
Tue, 11 May 2004 - 02:38
Sorki za pomyŁkĘ--- pisaŁem Że 803 i 806 jest w pakiecie bĘdziĹskim. A okazaŁo siĘŻe te linie zostaŁy wŁĄczone do pakietu dg chociaŻ zawsze obsŁugiwaŁ je bĘdzin. przetarg na ten pakiet juz byŁ i skoĹczyŁ siĘwygranĄ pkm s-c
A co do ciekawostek to widziaŁem w zeszŁym tygodniu na lini 806 do bŁĘdowa autobus przegubowy - nie ma jak to woziĆ powietrze w busach po wsi. Widze Że agonia taboru pkm trwa i jest coraz bardziej Śmieszna.
W zeszŁym tygodniu jechaŁem 40 tkĄ. Na lini byŁa wiekowy jelcz m11. Szybko padŁo zawieszenie i atobus masakrycznie siĘprzechyliŁ na jednĄ strone. Ale kierowca nie daŁ za wygranĄ jechaŁ dalej aŻ poszedŁ dym z pod opon ktÓre tarŁy o nadkola. W krÓtkim czasie podjechaŁ autobus rezerwowy --- tez wiekowy jelcz m11. PrzesiadŁem sie i szybko okazaŁo siĘŻe w tym busie dziaŁajĄ tylko Środkowe drzwi. Normalna parodia i to w ue
Do tego bĘdziĹska zajezdnia ma jeszcze lepsze pomysŁy. Po mieŚcie jeĹşdzi rozlatujĄca siĘ20 letni jelcz m11 ktÓry nigdy nie doczekaŁ sie remontu z wspawanĄ nowiutkĄ ŚcianĄ tylnĄ takĄ jak w wyremontowanych m11 lub w 120 m. CaŁa ta konstrukcja jet mega zabawna. Z przodu ruina z tyŁu nÓwka.
A tak caŁkiem powaŻnie to trzeba chyba sobie samochÓd kupiĆ bo nigdy nie bĘdziemy mieli komunikacji na poziomie. WŁadze chwalĄ siĘŻe chcĄ kupiĆ 70 nowych autobusÓw ale to nic nie zmnienia. Po pierwsze niewiadomo kto za nie zapŁaci --- bo nie jestem pewny czy ue bedzie wspieraĆ nieuczciwĄ konkurencje w postaci pkm s-c. A poza tym 70 autobusÓw ma byĆ wymienione przez 3 lata. To jest jedynie po 23 autobusy rocznie co naprawde nic nie zaŁatwia. Za 3 lata okaŻe siĘŻe nadal pozaostaŁo okoŁo 70 busÓw ktÓre majĄ ponad 15 lat. Do tego pewnie za 3 lata rozleci siĘ30 autobusÓw zakupionych w 97. I to jest ta modernizacja.
rafi
Tue, 11 May 2004 - 21:03
Hmm. Tylko skad brac na te zakupy pieniadze. Wychodza na jaw wieloletnie zaniedbania w tej materii. Teraz juz po prostu nie da rady szybko odnowic taboru. Dobrze, ze chociaz sa te przetargi, o ktorych wspominasz. Inaczej kiepsciutko by bylo
Trza by z buta wszedzie uderzac
pozdrawiam
Thu, 13 May 2004 - 19:07
Jest wynik przetargu na remont busÓw pkm s-c. Do remontu w ciĄgu 3 lat pÓjdzie 18 ikarusÓw. Koszt remontu to 4 mln 750 tys. DokŁadnie jednostkowa cena remotu busu wynosi 262 520 zŁ.
Czy wedŁug was takie remonty majĄ sens. To 1/3 ceny nowego busu.
Poza tym za te prawie 5 mln zŁ przez rok moŻna wynajĄĆ 40 nowych busÓw w drodze leasingu
pozdrawiam
Tue, 01 Jun 2004 - 22:20
No dzisiaj na trase miaŁy wyjechaĆ nowe firmy przewozowe w BĘdzinie ale oczywiŚcie pkm zŁoŻyŁ odwoŁanie i przetarg zostaŁ najprawdopodobniej uniewaŻniony. WiĘc koszmar trwa nadal. Teraz pewnie procedura przetargowa ruszy od nowa i moŻe za pÓŁ roku coŚ z niej wyniknie o ile ktoŚ siĘnie odwoŁa. OczywiŚcie do czasu wyjasnienia tej sprawy pkm nie kupi pewnie ani jednego autobusy wiĘc ekstremalne doznania gwarantowane --- ciekawe kiedy pkm nie bĘdzie miaŁ juz co wystawiĆ na trase no i kiedy pierwsze ofiry podrÓŻy naszymi autobusami.
Ja juŻ nie wiem czy ŚmiaĆ siĘczy pŁakaĆ.
pozdrawiam
Sat, 05 Jun 2004 - 00:21
WŁaŚciciele prywatnych firm autobusowych, ktÓre kursujĄ na zlecenie MZKP w Tarnowskich GÓrach, groŻĄ redakcji internetowej strony poŚwiĘconej komunikacji sĄdem i prokuratorem, jeŚli z internetu nie zniknĄ informacje o ich autobusach.
WojewÓdzki Portal Komunikacyjny (www.wpk.katowice.pl) zaŁoŻyŁa grupa miŁoŚnikÓw komunikacji miejskiej ze ŚlĄska i ZagŁĘbia. Autorzy strony zbierajĄ m.in. informacje o tym, jakie autobusy i tramwaje kursujĄ na GÓrnym ŚlĄsku. - Zbieramy informacje m.in. na podstawie wŁasnych obserwacji - mÓwi Jakub Jackiewicz, redaktor naczelny portalu i tŁumaczy: - Kilka tygodni temu do redakcji portalu wpŁynĘŁo pismo od wŁaŚcicieli siedmiu prywatnych firm, ktÓrych autobusy kursujĄ na zlecenie MiĘdzygminnego ZwiĄzku Komunikacji PasaŻerskiej w Tarnowskich GÓrach. MZKP, w odrÓŻnieniu od Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP w Katowicach, nie informuje na swojej stronie internetowej o tym, jakie firmy obsŁugujĄ poszczegÓlne linie MZKP.
WŁaŚciciele firm zaŻĄdali od redakcji portalu usuniĘcia informacji o ich autobusach. TŁumaczĄ, Że te informacje moŻe wykorzystaĆ konkurencja. Jak? NiszczĄc i kradnĄc te autobusy. "Nie by je sprzedaĆ, ale Żeby pozbawiĆ nas ŚrodkÓw naszej pracy!!!" - napisali wŁaŚciciele firm. I zagrozili, Że wystĄpiĄ do prokuratury i skierujĄ sprawĘdo sĄdu.
- Nie mamy zamiaru usuwaĆ tych informacji - mÓwi spokojnie Jackiewicz. Dodaje, Że od chwili otrzymania pisma nic siĘnie wydarzyŁo. Jak przypuszcza, wŁaŚciciele firm mogĄ przygotowywaĆ wniosek do prokuratury.
Tadeusz Rzemyk, wŁaŚciciel jednej z firm, ktÓry podpisaŁ siĘpod pismem: - No, moŻe trochĘprzesadziliŚmy z treŚciĄ. Ale chodzi nam o nasze dobro i rzetelne informowanie.
Rzemyk tŁumaczy, Że w portalu sĄ informacje o roku produkcji jego autobusÓw (lata 80.), wiĘc ktoŚ moŻe pomyŚleĆ, Że to stare rzĘchy. - A to autobusy po generalnych remontach. Co najwyŻej kierownica jest stara - dodaje Rzemyk, ktÓrego zŁoszczĄ teŻ znaki zapytania przy dacie produkcji. Jego zdaniem ktoŚ mÓgŁby to odebraĆ jako informacjĘ, Że autobus moŻe byĆ starszy.
MiŁoŚnicy tŁumaczĄ, Że znak zapytania pojawia siĘ, gdy nie majĄ pewnoŚci, w ktÓrym roku autobus zostaŁ wyprodukowany, a MZKP nie chciaŁ takich informacji udzieliĆ.
DLA GAZETY
NORBERT BRZĄKAŁA
szef Prokuratury Rejonowej w Tarnowskich GÓrach
Jestem zaskoczony, Że wŁaŚciciele firm autobusowych z takiego powodu groŻĄ prokuratorem. Podawanie informacji o autobusach nie moŻe byĆ karane i nie podlega Ściganiu. Co innego, gdyby w portalu pasaŻerowie, ktÓrym coŚ siĘnie spodobaŁo w tych autobusachw, odwoŁywali siĘdo grÓĹşb pod adresem wŁaŚcicieli czy kierowcÓw. Ale w tej konkretnej sytuacji o karze mowy byĆ nie moŻe.
:)
Fri, 16 Jul 2004 - 13:43
Master
Fri, 16 Jul 2004 - 15:01
Oto w caŁoŚci artykuŁ do ktÓrego linka podaŁ " :) "
Wklejajcie CAŁE ArtykuŁy bo pozniej trafiaja one w portalu nasze miasto do archiwum i nie mozna ich odczytaĆ dlatego caŁa treŚc kopiujcie i zamieszczajcie na forum.
BĘdĄ nowe autobusy
PiĄtek, 16 lipca 2004r.
PiĄty raz w tym roku radni znowelizowali miejski budŻet. Wydatki zostaŁy zwiĘkszone o nieco ponad 2 mln zŁ, ktÓre przeznaczone bĘdĄ na zwiĘkszenie kapitaŁu zakŁadowego PKM Sosnowiec. KwotĄ 2.078.250 zŁ spÓŁka zostanie dokapitalizowana w kolejnych dwÓch latach. PieniĄdze zostanĄ przeznaczone na zakup 72 nowych miejskich autobusÓw niskopodŁogowych.
Nowy tabor to wydatek 51 mln zŁ. PoŁowa potrzebnych pieniĘdzy pochodziĆ jednak bĘdzie z unijnego programu rozwoju regionalnego, 13 mln zŁ ma znaleĹşĆ w swojej kasie PKM Sosnowiec, a 12,5 mln zŁ wpŁacĄ samorzĄdy bĘdĄce udziaŁowcami spÓŁki. Obok Sosnowca (6,23 mln zŁ w latach 2004-2006) "czerwone autobusy" dokapitalizujĄ m.in. DĄbrowa GÓrnicza i BĘdzin.
- 90 proc. autobusÓw jeĹşdzi do zajezdni ul. Paderewskiego i na tej drodze siĘwŁaŚnie psujĄ. Dlatego trzeba jak najszybciej skoĹczyĆ jej przebudowĘ- apelowaŁ radny WiesŁaw Suwalski.
WczeŚniej za dofinansowaniem zakupu autobusÓw gŁosowaŁo 27 radnych, wszyscy obecni na sali. BrakowaŁo tylko Grzegorza Pisalskiego, biorĄcego udziaŁ w spŁywie kajakowym.
JednoczeŚnie o takĄ samĄ kwotĘzwiĘkszono planowane dochody miasta. Dodatkowe 2 mln zŁ ma pochodziĆ z wpŁat przez przedsiĘbiorstwa objĘte programem restrukturyzacyjnym (tzw. KoŁodki) zalegŁych podatkÓw od nieruchomoŚci.
(wow) - Dziennik Zachodni
Jest to gŁÓwnie o Sosnowcu , ale z tego co obliczyŁem DG w latach 2004-2006 wpŁaci okoŁo 4mln pln czyli 1,3mln rocznie, a na nasze drogi trafi byĆ moze 1/3 nowych autobusÓw , pewnie okoŁo 25 Nowiutkich SolarisÓw
pozdrawiam
Mon, 19 Jul 2004 - 12:50
No ja nie jestem optymistycznie nastawiony do tych wiadomosci. Z tego co wiem BĘdzin nie jest zainteresowany pŁaceniem za nowe busy tym bardziej Że nie jest pewne czy pkm bĘdzie obsŁugiwaŁ linie bĘdziĹskie. ByŁ przetarg ale go uniewaŻniono i przy naszych realiach to wyŁonienie przewoŻnika mo?Że potrwaĆ latami. DG tez nie jest przewidywalna w tej sprawie. Jak narazie to nawet hura optymizmu nie ma w samym pkm. ZarzĄd nie wierzy w nowe busy i wŁasnie ogŁosiŁ przetarg na remont 50 silnikÓw. Znowu reanimujĄ zŁomy.
A z pozytywÓw moge powiedzie? ze bedĄ 2 nowe linie z zĄbkowic do goŁonoga. Do tego bedĄ obsŁugiwane autobusami nie starszymi niz 94r. To jak na nasze warunki rewelacja. Miejmy tylko nadzieje Że przetarg wygra jakis inny przewoŻnik niŻ pkm.
Master
Mon, 19 Jul 2004 - 14:44
Nie znam na tyle sytuacji w PKM aby mÓc wyraziĆ jakĄŚ opinie na temat tych nowych busÓw. Ale wydaje mi sie niezrozumiaŁe jeŚli gminy DG i BĘdzin nie wzieŁy udziaŁu w realizacji tego przedsiĘwziĘcia. PrzecieŻ realnie patrzĄc poniosĄ one tylko w 1/4 koszt zakupu nowych busÓw , czyli moŻna na tym wiele skorzzystaĆ , No chyba ze kazda Gmina woli na wŁsna rĘke kupiĆ , za te same pieniĄdze po 4 busy do swoich zajezdni i zamiast 71 nowych autobusÓwe , bedzie my mieŻ w ZagŁebiu z 15. I kazdy zakup bedzie za 100% wartoŚci bez Żadnej pomocy z zewnatrz(Unia, WojewÓdztwo).
Pozdrawiam a skĄd masz info o nowej linii :?: jak mozesz to podaj linka albo napisz , jaka byŁaby trasa nowych poŁĄczeĹ :?: jakie numery bĘdĄ miec te linie :?:
Master
Mon, 19 Jul 2004 - 16:28
Łatwiej dojechaĆ na ZielonĄ i na PogoriĘ
PoniedziaŁek, 19 lipca 2004r.
W mieŚcie uruchomiona zostaŁa dodatkowa linia autobusowa nr 16bis, ktÓra jeĹşdzi na trasie Osiedle Mydlice — Pogoria III — Park Zielona. KaŻdego dnia zaplanowano 13 kursÓw, a autobusy wyruszajĄ Średnio co godzinĘi 10 minut. DziĘki temu nad dĄbrowskie jezioro moŻna siĘdostaĆ juŻ po godz. 8, a wrÓciĆ z Zielonej dopiero po godz. 22.
Dodatkowa linia powstaŁa na wniosek mieszkaĹcÓw, bowiem lokalizacja Pogorii i parku oraz dotychczasowy ukŁad komunikacyjny utrudniaŁy korzystanie tam z letniego wypoczynku.
Do plaŻy trzeba byŁo przejŚĆ dŁugĄ drogĘz przystanku przy ul. Konopnickiej. Obecnie przystanek zostaŁ zlokalizowany w miejscu poŁoŻonym moŻliwie najbliŻej zbiornika, do ktÓrego mÓgŁ dojechaĆ autobus, u zbiegu ulic Olszowej i Siewierskiej. Linia 16bis bĘdzie kursowaĆ aŻ do 5 wrzeŚnia br.
(pas) - Dziennik Zachodni
Wklejam tu artykuŁ z NASZEMIASTO o linii 16bis, bo wczeŚniejszĄ dyskusje o tym autobusie szlag trafiŁ, w momencie awarii forum
Za ten PomysŁ + dla PKM i wszystkich ktÓrzy sie do tego przyczynili , niewiele trzeba byŁo , a bardzo pomogŁo to mieszkaĹcom w dotarciu na Zielona i Pogorie , dziĘki temu Zielona moŻe znÓw stanie siĘdla DĄbrowian popularnym miejscem do spĘdzania czasu , wypoczynku i spacerÓw. :)
bzenek
Mon, 26 Jul 2004 - 23:23
Pierwszy wyremontowany w Solcu Kujawskim Ikarus 280 PKM Sosnowiec wygląda całkiem elegancko. Trafia się na linii 18. Szkoda tylko, ze PKM nie może się zdecydować jaki jest kolor dolnego pasa w nowym malowaniu zakładowym. RÓżnie to wypada w rÓżnych autobusach.
Nowe linie to:
- 237 - GołonÓg - Ząbkowice - Tucznawa;
- 275 - Huta Katowice - Ząbkowice - Os. Hotelowe.
Każda obsługiwana jednym autobusem. Pojadą od 1 listopada. Może już nowym wiaduktem ?
TeodorMotor
Thu, 05 Aug 2004 - 17:15
Szcerze powiedziawszy, dlugo sie zastanawialem, w ktorym miejscu zadac to pytanie: czy ktos cos wie o rikszach w DG? Podobno zostaly zakupione i gdzies juz jezdza. I pytanie drugie: czy bedzie ekspresowe polaczenie rikszowe pomiedzy delfinarium a wielbladarium? Ciekawi mnie tez, gdzie bedzie glowna petla - moze gdzies przy Granicznej...
Pozdrawiam Wsystkich i jade na wakacje.
PS. Jednak znalazlem:
http://www.dabrowa-gornicza.pl/i.php?i=3784. Google jak zwykle nieocenione. Dziwi mnie szybkosc z jaka niniejsze info znalazlo sie na stronach UM.
pozdrawiam
Sun, 15 Aug 2004 - 23:48
No widze Że agonia komunikacji w naszym regionie trwa. KZK gop prÓbowaŁ wprowadziĆ przynajmniej minimalne wymagania wiekowe autobusÓw na niektÓrych ze swoich lini. Wszystko skoĹczyŁo siĘna tym Że albo nikt nie przystĄpiŁ do przetargu albo zaoferowana oferty byŁy zbyt wysokie na moŻliwoŚci kzk gop. Do tego nikt w regionie nie inwestuje w tabor. Z tego co wiem to tylko pkm katowice i pkm gliwice planujĄ zakupy nowych autobusÓw w tym roku (max po 5 sztuk). Reszta przewoĹşnikÓw sprowadza stary zŁom z caŁego kraju. A w pkm sosnowiec nie dzieje sie nic poza remontem 18 ikarusÓw. Do tego za takĄ cene spodziewaŁem siĘczegoŚ lepszego. A w tym "nowym" ikarusie nie wymieniono nawet silnika i z tego co wiem to siĘciĄgle psuje. Ostatnio w zajezdni w Sosnowcu pojawiŁy siĘ3 uŻywane autobusy z Niemiec. Jednak tylko sobie jeŻdzĄ po zajezni i niestety nie wiem jaki bĘdzie ich dalszy los.
pozdrawiam
Mon, 16 Aug 2004 - 02:10
Warszawa odrzuciŁa wnioski o dofinansowanie komunikacji na ŚlĄsku
PiĄtek, 13 sierpnia 2004r.
UrzĘdnicy Ministerstwa Gospodarki doszukali siĘbŁĘdÓw we wszystkich wnioskach o dofinansowanie komunikacji publicznej, jakie spŁynĘŁy z miast wojewÓdztwa ŚlĄskiego. Wnioskodawcy dostali na poprawki niespeŁna tydzieĹ. JeŚli nie zdĄŻĄ, ponad 10 milionÓw euro z Unii Europejskiej moŻe im przejŚĆ koŁo nosa.
ŚlĄsk nie jest wyjĄtkiem. Ministerstwo zakwestionowaŁo wszystkie wnioski przygotowane w kraju. Ich autorzy dostali do 16 sierpnia czas na uzupeŁnienie brakÓw i wyjaŚnienie wszystkich nieŚcisŁoŚci.
Nie podali linii
Stawka jest spora. Na rozwÓj transportu publicznego w aglomeracjach liczĄcych ponad 500 tys. mieszkaĹcÓw Unia daŁa Polsce 168 mln euro. O dofinansowanie z tej puli przygotowanych projektÓw wystĄpiŁo do Ministerstwa Gospodarki dwanaŚcie instytucji. WŚrÓd nich Komunikacyjny ZwiĄzek Komunalny GOP oraz PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej z Katowic, Gliwic i Sosnowca.
? Dopiero w poniedziaŁek po poŁudniu dostaliŚmy z Warszawy pismo z proŚbĄ o wyjaŚnienie pewnych spraw ? mÓwi Maciej Krawczyk, wiceprezes zarzĄdu PKM w Gliwicach. Firma wystĄpiŁa o 1,8 mln euro gŁÓwnie za zakup nowych autobusÓw. Ministerstwu nie spodobaŁo siĘ, Że PKM nie podaŁo linii, na ktÓrych jeĹşdziŁyby pojazdy. ? Nie sĄdziliŚmy, Że to aŻ tak istotne. Pozy tym, chcieliŚmy, Żeby nowe autobusy jeĹşdziŁy na rÓŻnych liniach ? tŁumaczy Maciej Krawczyk.
Co z dworcami?
UrzĘdnicy uznali, Że w gliwickim wniosku brakuje rÓwnieŻ przedsiĘwziĘĆ zwiĄzanych z rozwojem infrastruktury. ? PrzecieŻ nie bĘdziemy stawiaĆ nowych dworcÓw czy przystankÓw, bo to nie naleŻy do naszych zadaĹ. My tylko wozimy pasaŻerÓw na trasach, gdzie wygramy przetarg. Inaczej wyglĄda sytuacja w Warszawie, gdzie przewoĹşnik jest jednoczeŚnie organizatorem komunikacji ? twierdzi Maciej Krawczyk.
Na poczucie rzeczywistoŚci urzĘdnikÓw liczy Tomasz SoŁtysik, ktÓry przygotowywaŁ wniosek KZK GOP. ? Planujemy rozbudowĘpunktÓw obsŁugi pasaŻerÓw. Co roku chcemy otwieraĆ dwa nowe biura. Pierwsze powstanĄ w Gliwicach i Sosnowcu. Mamy tam juŻ wynajĘte pomieszczenia. Ministerstwo domaga siĘpodania dokŁadnych lokalizacji kolejnych biur, a my znamy tylko miejscowoŚci ? mÓwi Tomasz SoŁtysik. ? PrzecieŻ nie moŻemy juŻ teraz wynajĄĆ pomieszczeĹ, ktÓre przez dwa lata bĘdĄ staŁy puste ? dodaje.
Ministerstwo uspokaja
Przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki nie chcĄ mÓwiĆ o konkretnych zastrzeŻeniach. ? To moŻe zrobiĆ tylko beneficjent ? stwierdza Monika Majewska z biura prasowego MG. JesieniĄ resort zamierza zorganizowaĆ kolejnĄ turĘnaboru wnioskÓw. ? JeŚli ktoŚ nie zdĄŻy z poprawkami do 16 sierpnia, bĘdzie mÓgŁ wtedy ponownie zŁoŻyĆ wszystkie dokumenty ? zapowiada Monika Majewska. ? JeŚli pula ŚrodkÓw znowu nie zostanie wyczerpana, w drugim kwartale 2005 roku odbĘdzie siĘtrzecia tura naboru ? podsumowuje Monika Majewska
bzenek
Tue, 17 Aug 2004 - 12:47
QUOTE(pozdrawiam)
KZK gop prÓbowaŁ wprowadziĆ przynajmniej minimalne wymagania wiekowe autobusÓw na niektÓrych ze swoich lini. Wszystko skoĹczyŁo siĘna tym Że albo nikt nie przystĄpiŁ do przetargu albo zaoferowana oferty byŁy zbyt wysokie na moŻliwoŚci kzk gop.
KZK GOP to ma tyle pieniĘdzy ile wpŁacĄ gminy. A te jak widaĆ do wiĘkszych wydatkÓw na komunikacjĘsiĘnie palĄ
QUOTE(pozdrawiam)
Do tego nikt w regionie nie inwestuje w tabor. Z tego co wiem to tylko pkm katowice i pkm gliwice planujĄ zakupy nowych autobusÓw w tym roku (max po 5 sztuk).
PKM Katowice ogŁosiŁ juz przetarg na 7 autobusÓw -
http://www.uzp.gov.pl/biulety/2004/137/137_9679.htmlCzyŻby Jelcz 125M ?
QUOTE(pozdrawiam)
A w pkm sosnowiec nie dzieje sie nic poza remontem 18 ikarusÓw. A w tym "nowym" ikarusie nie wymieniono nawet silnika i z tego co wiem to siĘciĄgle psuje.
I nie otwierajĄ siĘdrugie drzwi :) Ale co to za remont bez wymiany silnika ? Chyba siĘPKM nie zastanowiŁ do koĹca nad zakresem prac.
QUOTE(pozdrawiam)
Ostatnio w zajezdni w Sosnowcu pojawiŁy siĘ3 uŻywane autobusy z Niemiec.
A jakie to modele ??? ByĆ moŻe jest to dobry kierunek zmian ? Kilkulatki z zagranicy bĘdĄ chyba lepsze niŻ trupy Jelczy M11. I co waŻniejsze taĹsze od nowych autobusÓw.
W ogÓle dziwiĘsiĘlokalnym przewoĹşnikom, Że kupujĄ na siŁĘautobusy niskopodŁogowe. Ja wiem, Że jest XXI wiek i coŚ siĘnam pasaŻerom naleŻy. Ale jak dotĄd w przetargach KZK takie wymogi siĘnie pojawiajĄ i jak pisze "Pozdrawiam" szybko siĘnie pojawiĄ. MoŻe lepiej postawiĆ na wiĘcej egzemplarzy Jelczy M120 nowych lub uŻywanych ??? Podobno jakoŚĆ siĘpoprawiŁa. JakiŚ czas temu MPK KrakÓw pozbywaŁo siĘM120 z pierwszych serii. TrzymaŁy siĘlepiej niŻ te sosnowieckie - pamiĘtam ze studiÓw. PKM Świerklaniec kupiŁ i jakoŚ jeĹşdzi nimi na liniach do Katowic. A PKM Sosnowiec przegapiŁ.
pozdrawiam
Thu, 26 Aug 2004 - 19:50
Do DG wrÓciŁ drugi ikarus po naprawie. Mam nadzieje Że tempo remontÓw bĘdzie dalej takie imponujĄce i Że kontrakt na remont zostanie wykonany znacznie wczeŚniej niŻ 36 miesiĘcy jak w umowie zapisano. Cieszy to Że remontowane autobusy trafiajĄ do dg a nie do sosnowca jak to byŁo zazwyczaj. Na dzieĹ dzisiejszy oddziaŁ w s-c ma o wiele lepszy tabor niŻ dg a o bĘdzinie to juŻ nawet nie wspomne. Ale w koĹcu to pkm s-c a nie dg. Do tego w dg jeĹşdzĄ 2 U15 a nie jak wczeŚniej tylko jeden.
A co do busÓw z niemiec to byŁy 2 niskowejŚciowe many i jedna niskopodŁogowa setra . Wszystkie 12 metrowe. Ale o ile sie nie myle to juŻ nie ma tych autobusÓw. Prawdopodobnie tylko ktoŚ je tam przechowywaŁ.
pozdrawiam
Thu, 02 Sep 2004 - 23:06
Dzisiaj widziaŁem 3 ikarusa po remoncie. Tym razem trafiŁ do sosnowca. Jak narazie to tempo remontÓw imponujĄce.
pozdrawiam
Tue, 07 Sep 2004 - 17:01
http://www.infobus.com.pl/text.php?id=289Troche informacji na temat funduszy ue dla pkmÓw.
bzenek
Sat, 25 Sep 2004 - 00:22
No i nie bĘdzie nowych autobusÓw w PKM Sosnowiec :cry:
http://www.zporr.mgpips.gov.pl/wiadomosci_...php?nrwiad=4615Wnioski PKM'Ów z Sosnowca, Katowic i Gliwic nie przeszŁy do drugiego etapu kwalifikacji do Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 1.6 RozwÓj transportu publicznego w aglomeracjach. Trudno siĘdziwiĆ - w zasadzie byŁy to projekty nie na temat. RozwÓj transportu publicznego musi byĆ czymŚ wiĘcej niŻ tylko kupowaniem nowych autobusÓw.
Do drugiego etapu przeszedŁ natomiast projekt stworzenia punktÓw obsŁugi klienta KZK GOP na kwotĘ3,3 mln zŁ.
Ale jeŚli 6 zadaĹ zaakceptowanych do dalszego rozpatrywania zostanie zrealizowanych w 100% to nadal pozostanie do rozdania 120mln EURO !!!
MoŻe PKMy dogadajĄ siĘz miastami, KZK, tramwajami i do kupna nowych autobusÓw dorzucĄ np. modernizacjĘprzystankÓw. To juŻ bĘdzie jakiŚ system...
pozdrawiam
Wed, 13 Oct 2004 - 00:10
No i po nowych autobusach.
PKM S-c przerzuciŁ siĘna uŻywki. Podobno kupiono 10 sztuk 9 letnich manÓw. Jedno jest pewne - jeden juŻ jeĹşdzi w bĘdzinie
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=25440
TeodorMotor
Sun, 07 Nov 2004 - 19:11
Nie tylko u nas gapy w urzĘdach pracujĄ...
QUOTE
(Gazeta Wyborcza) PieniĄdze na rozwÓj komunikacji ominĄ aglomeracjĄ katowickĄ
Piotr PurzyĹski 05-11-2004 , ostatnia aktualizacja 05-11-2004 21:03
Worek z unijnymi pieniĘdzmi na rozwÓj komunikacji w aglomeracjach rozwiĄzany. Miliony euro trafiĄ do wielu duŻych miast Polski, ominĄ jednak aglomeracjĘkatowickĄ. Ministerstwo Gospodarki odrzuciŁo wnioski PKM-Ów z Sosnowca, Gliwic i Katowic, wniosek KZK GOP zostaŁ nisko oceniony.
Trzy PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej - z Sosnowca, Gliwic i Katowic - planowaŁy, Że za kilkanaŚcie milionÓw euro z Unii Europejskiej kupiĄ do koĹca 2006 roku ponad sto autobusÓw, Komunikacyjny ZwiĄzek Komunalny GOP w Katowicach wnioskowaŁ zaŚ o pieniĄdze na unowoczeŚnienie infrastruktury przystankowej oraz tworzenie punktÓw obsŁugi pasaŻerÓw.
- Nasze wnioski zostaŁy odrzucone, zŁoŻyliŚmy jednak odwoŁania - mÓwi Eugeniusz PypŁacz, prezes PKM-u Katowice.
Werdykt ministerstwa nie byŁ zaskoczeniem. NajwiĘcej szans na unijne pieniĄdze majĄ bowiem miasta, ktÓre zŁoŻĄ wnioski na budowĘ, modernizacjĘczy przebudowĘsieci tramwajowych.
Spore szanse na dofinansowanie miaŁyby projekty TramwajÓw ŚlĄskich, ktÓre planujĄ przedŁuŻenie linii tramwajowych do ZagÓrza w Sosnowcu i Miechowic w Bytomiu. Problem w tym, Że spÓŁka o pieniĄdze siĘnie staraŁa, nie ma bowiem ŚrodkÓw na tzw. wkŁad wŁasny.
- OdwoŁaliŚmy siĘod decyzji ministerstwa, ale wciĄŻ nie mamy odpowiedzi - mÓwi Marek PikuŁa, prezes PKM-u Sosnowiec. Jego zdaniem ministerstwo powinno wziĄĆ pod uwagĘspecyfikĘkomunikacji w aglomeracji katowickiej. Chodzi o wspÓlne potraktowanie wnioskÓw PKM-Ów i KZK GOP. Ten ostatni, choĆ przeszedŁ przez sito eliminacji, zyskaŁ niskĄ ocenĘ.
To spory powÓd do zmartwienia, bo od 1 maja WojewÓdzki Fundusz Ochrony Środowiska nie udziela juŻ niskoprocentowych i umarzalnych poŻyczek, z ktÓrych do tej pory korzystaŁy PKM-y, kupujĄc niskopodŁogowe autobusy. Prezesi majĄ nadziejĘ, Że UE zgodzi siĘ, by WFOŚ dalej wspomagaŁ odnowĘtaboru autobusowego, ale nie wiadomo, kiedy i czy w ogÓle to siĘstanie.
- JeŚli nie, zostanie nam ogŁaszanie konkursÓw na najtaĹszy kredyt bankowy - dodaje prezes PypŁacz.
Tyle Że w ten sposÓb PKM-y autobusÓw szybko nie kupiĄ.
bzenek
Wed, 01 Dec 2004 - 18:35
KZK GOP na wniosek miasta Dabrowa GÓrnicza uruchomiŁ nowĄ liniĘautobusowĄ !!!
Linia 984 obsŁugiwana jest minibusami firmy Meteor i ma 10 par kursÓw w dni robocze. ŁĄczy Dworzec kolejowy w Strzemieszycach ze Strzemieszycami MaŁymi i Zakawiem.
Czy ktoŚ wie jakie to ma powodzenie u pasaŻerÓw ?
pozdrawiam
Sun, 19 Dec 2004 - 22:00
Witam po dŁugiej nieobecnoŚci
Mam pare informacji na temat naszej wpaniaŁej komunikacji - w pkm sosnowiec pojawiŁ siĘdrugi uŻywany man -
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=60882 . Poza tym coŚ im spadŁo tempo remotÓw ikarusÓw. Odrestaurowali chyba z 6 sztuk i dali sobie spokÓj w tym roku. Do tego ostatnio o 3 w nocy widziaŁem jak do zajezdni w sosnowcu wjeŻdza jakis uŻywany przegub z niemiec - ale czy to coŚ wyjedzie na nasze ulice czy tez tylko pkm komuŚ to przechowuje to niestety nie wiem.
O wiele ciekawiej przedstawia siĘsytuacja pup czeladĹş. OtÓŻ juŻ niebawem pojawi siĘ pierwszy w gopie niskopodŁogowy przegub -
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=58994 . Do tego pup kupiŁ 2 krÓtkie uŻywki. Jedna juŻ jeĹşdzi sobie w niedziele na 814 -
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=57739
Do tego do pkm katowice trafi niebawem 7 nowych vecto a do gliwic 5 szt U15. Pkm gliwice zostanie najprawdopodobnie sprzedany inwestorowi zagranicznemu wiĘc zanosi siĘduŻo nowych autobusÓw. A u nas dalej stara bieda.
bzenek
Mon, 27 Dec 2004 - 22:46
QUOTE(pozdrawiam)
(...) w pkm sosnowiec pojawiŁ siĘdrugi uŻywany man (...) O wiele ciekawiej przedstawia siĘsytuacja pup czeladĹş.
A ja mam pecha i jakoŚ nie mogĘsiĘtymi nabytkami przejechaĆ
QUOTE(pozdrawiam)
Pkm gliwice zostanie najprawdopodobnie sprzedany inwestorowi zagranicznemu wiĘc zanosi siĘduŻo nowych autobusÓw.
Ale tam swego czasu byŁ strajk i zwiĄzkowcy wynegocjowali prywatyzacjĘpracowniczĄ. CzyŻby zmiana planÓw.
Co do nowego taboru, to w prywatyzowanych firmach rÓŻnie bywa. W tym roku na wakacjach rozmawiaŁem z personelem PKS Sanok (wykupiony przez Connex) . Nie wiem na ile byli wiarygodni, ale twierdzili, Że nowy wŁasciciel twardo obniŻa koszty. Nowego taboru nie ma, a stary jest zajeŻdŻany na ŚmierĆ bez napraw i remontÓw. Oby nie byŁo tak w PKM Gliwice.
bzenek
Tue, 28 Dec 2004 - 23:02
QUOTE(bzenek kiedyŚ)
Do drugiego etapu przeszedŁ natomiast projekt stworzenia punktÓw obsŁugi klienta KZK GOP na kwotĘ3,3 mln zŁ.
Niestety, 25.10.2004 i ten projekt zostaŁ odrzucony
PieniĄdze pojadĄ do Poznania, WrocŁawia, Warszawy, Gdyni.
Nie ma co pŁakac - lepsi wygrywajĄ.
http://www.zporr.mgpips.gov.pl/wiadomosci_...php?nrwiad=6673
QUOTE(bzenek kiedyŚ)
MoŻe PKMy dogadajĄ siĘz miastami, KZK, tramwajami i do kupna nowych autobusÓw dorzucĄ np. modernizacjĘprzystankÓw. To juŻ bĘdzie jakiŚ system.
No i proszĘ, wykrakaŁem :) Oby siĘudaŁo :)
Za: UM DĄbrowa GÓrnicza:
http://www.dabrowa-gornicza.pl/i.php?i=4114
------------------------------------------------------------------------
Do 30 stycznia przyszŁego roku trzy zagŁĘbiowskie miasta, w tym DĄbrowa GÓrnicza, majĄ podpisaĆ porozumienie w sprawie zŁoŻenia wspÓlnego wniosku o Środki unijne na rozwÓj transportu w aglomeracjach, w ramach programu operacyjnego rozwoju regionalnego. Sosnowiec, DĄbrowa GÓrnicza i BĘdzin zamierzajĄ ubiegaĆ siĘo dopŁaty unijne na zakup, w ciĄgu dwÓch lat, 75 autobusÓw komunikacji miejskiej oraz przebudowĘwiat przystankowych. Jak informuje referat drogownictwa UrzĘdu Miejskiego w DĄbrowie GÓrniczej do poŁowy stycznia majĄ byĆ przedstawione obliczenia kosztowe przedsiĘwziĘcia.
JeŚli uda siĘpozyskaĆ unijne pieniĄdze, w DĄbrowie GÓrniczej przebudowanych zostanie 85 wiat. JednoczeŚnie zmodernizowane bĘdĄ przystanki. KaŻdy z nich ma byĆ przystosowany do potrzeb osÓb niepeŁnosprawnych. PojawiĄ siĘna nich podesty umoŻliwiajĄce wjechanie wÓzkiem do autobusu oraz obniŻone krawĘŻniki. Na zadania zwiĄzane z ewentualnĄ realizacjĄ przedsiĘwziĘcia DĄbrowa bĘdzie musiaŁa, w ciĄgu dwÓch lat, zabezpieczyĆ w swym budŻecie od 3,5 do 4 mln zŁ.
-----------------------------------------------------------------------------------
Jest tylko jeden problem. Wnioski do drugiego etapu ZPORR w ramach DziaŁania 1.6. „RozwÓj transportu publicznego w aglomeracjach” bĘdĄ przyjmowane do 31 stycznia 2005. Jeden dzieĹ to trochĘmaŁo czasu od podpisania porozumienia do zŁoŻenia wniosku w Ministerstwie Gospodarki :?
rafi
Wed, 29 Dec 2004 - 20:19
Niech zamontuja na tych przystankach ogrzewanie tak jak to jest w Katowicach :) Bede baaardzo wdzieczny hehe
pozdrawiam
Mon, 03 Jan 2005 - 00:38
No widze Że temat komunikacji siega juz poziomu bzdury roku. Nasze wŁadze tylko coŚ tam se pier...... a dokŁadnie nic sie nie zmienia. Jedyne pozytywy moŻna zobaczyc w prywatnych firmach przewozowych jak meteor czy pup ale tam tez nie jest piĘknie. Np wŁadze sosnowca rozpisywaŁy siĘŻe nawet jak nie dostanĄ pieniedzy z ue to kupiĄ z 10 autobusÓw w 2004. I co???? i nic. A do tego czemu mamy dostac pieniĄdze z ue jeŚli kzk gop jest idealnym przykŁadem Łamania wolnej konkurencji. Z jednej strony mamy prywatne firmy ktÓre nie mogĄ liczyc na nic a z drugiej na wiecznie dotowane firmy komunalne. Do tego wszystkie przetargi w kzk gop to ustwki pod konkretnĄ firme a i tak ostatnio nic z nich nie wychodzi bo od pÓŁ roku wiĘkszoŚĆ przetargÓw koĹczy siĘniczym. Albo nikt sie nie zgŁosi albo wszystkie oferty przekraczajĄ moŻliwoŚci finansowe kzk gop. Do tego niektÓre prztargi sĄ jakoŚ cudownie odwoŁywane - na linie bĘdziĹskie przetarg wygraŁ zagozda i pup ( PS miaŁ jeĹşdzic jelczami 120 m sprowadzoymi z conexu warszawa) - i co i nic. Dalej w bĘdzinie krÓluje pkm ze swoim zŁomem i 2 manami ktÓre nie speŁniajĄ wymogÓw przetargowych bo brakuje im jednych drzwi. Ale takich bzdur jest wiĘcej --- pks bĘdzin kupiŁ sobie nowego solbusa 9,5 ktÓry mieŚci 80 osÓb i jeĹşdzi na liniach obsŁugiwanych taborem o pojemnoŚci 86-115 osÓb. Przetargi na obsŁuge lini minibusowych ostanio wygrywa kŁosok i wysyŁa tam swoje wozy z jedymi automatycznymi drzwiami ktÓrych i tak nie uŻywa chociaŻ w specyfikacji jest napisane Że muszi byĆ przynajmniej dwoje drzwi.
Naprawde szkoda pisaĆ o tym caŁym burdelu.
Tematem Conexu i pkm gliwice zajme siĘkiedy indziej. Tak naprawde firma ta nie jest taka zŁa ale takŻe negatywy siĘzdarzajĄ szczegÓlnie w niskodochodowych pksach przejĘtych przez conex.
pozdrawiam
Mon, 03 Jan 2005 - 15:56
Prywatyzacja PKM Gliwice
ĹšrÓdŁo: Puls Biznesu, 23.11.2004
PrzewoĹşnicy
dodane: 2004-11-25 10:09:34
Dwa europejskie koncerny transportowo - logistyczne: szwedzko-francuski Connex i niemiecki Rhenus sĄ zainteresowane zakupem naleŻĄcych do gliwickiego samorzĄdu udziaŁÓw w PrzedsiĘbiorstwie Komunikacji Miejskiej (PKM) w Gliwicach. Komisja przetargowa postanowiŁa dopuŚciĆ obydwu oferentÓw do uczestnictwa w dalszych rokowaniach w celu wynegocjowania korzystnych dla gminy warunkÓw zbycia udziaŁÓw - podali 23 listopada przedstawiciele biura prasowego UrzĘdu Miasta w Gliwicach. Zaproszenie do skŁadania ofert w sprawie sprzedaŻy 40 proc. posiadanych przez gminĘGliwice udziaŁÓw w PKM samorzĄd ogŁosiŁ na poczĄtku paĹşdziernika. Gliwice majĄ w tej firmie 77 proc. udziaŁÓw. Docelowo, po speŁnieniu wymagaĹ inwestycyjnych i pakietu socjalnego, inwestor bĘdzie mÓgŁ kupiĆ wiĘkszoŚciowy pakiet. PKM ma ok. 14 proc. rynku komunikacji zbiorowej w aglomeracji katowickiej. Zatrudnia prawie 500 osÓb, a jego roczne przychody to blisko 45 mln zŁ. Po oŚmiu miesiĄcach tego roku przychody wyniosŁy ok. 33 mln zŁ. Firma jest rentowna. WartoŚĆ nominalnĄ jednego udziaŁu wyceniono na 500 zŁ. Oznacza to, Że nominalna wartoŚĆ caŁego PKM to blisko 18 mln zŁ. UdziaŁy oferowane do sprzedaŻy w pierwszym etapie prywatyzacji warte sĄ nominalnie 4,9 mln zŁ. SamorzĄd liczy na ich sprzedaŻ po znacznie wyŻszej cenie. Docelowo miasto chce zachowaĆ w przedsiĘbiorstwie niewielki pakiet udziaŁÓw (np. ok. 20 proc.), zapewniajĄcy wpŁyw na strategiczne decyzje. OprÓcz Gliwic udziaŁowcami PKM sĄ takŻe samorzĄdy Zabrza, Knurowa, GieraŁtowic i ZbrosŁawic, ktÓrym wŁadze Gliwic zaproponowaŁy sprzedaŻ ich udziaŁÓw inwestorowi na takich samych zasadach.
:)
Tue, 04 Jan 2005 - 10:04
z sosnwieckiego naszemiasto:
Miliony do wziĘcia
Wtorek, 4 stycznia 2005r.
Ma siĘpojawiĆ 70 nowych autobusÓw, a stare przystanki caŁkowicie zmieniĄ swÓj wyglĄd. Do koĹca stycznia trzy najwiĘksze zagŁĘbiowskie miasta, Sosnowiec, DĄbrowa GÓrnicza i BĘdzin, oraz sosnowiecka spÓŁka PrzedsiĘbiorstwo Komunikacji Miejskiej podpiszĄ porozumienie w sprawie zŁoŻenia wspÓlnego wniosku o pozyskanie unijnych funduszy na rozwÓj transportu w tych aglomeracjach.
Na miarĘEuropy
PieniĄdze te majĄ pochodziĆ ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
— By pozyskaĆ potrzebne nam fundusze, kaŻda z gmin musi opracowaĆ Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego. Dokumenty te bĘdĄ nastĘpnie zatwierdzane na najbliŻszych sesjach rad miejskich. BĘdzie to uzupeŁnienie juŻ istniejĄcych strategii rozwoju poszczegÓlnych gmin oraz wieloletnich planÓw inwestycyjnych — wyjaŚnia Marian NierychŁy, wiceprezydent DĄbrowy GÓrniczej.
W sumie caŁa inwestycja ma kosztowaĆ 52 mln zŁ, a poŁowĘtej kwoty moŻna pozyskaĆ z funduszy unijnych.
— PozostaŁĄ czĘŚĆ nakŁadÓw bĘdĄ musiaŁy zagwarantowaĆ zagŁĘbiowskie gminy oraz sosnowiecki PKM. Na trzy miasta przypadnie wiĘc okoŁo 12 mln zŁ, natomiast kolejnych 14 mln bĘdzie musiaŁ znaleĹşĆ PKM. ByĆ moŻe zdecyduje siĘje pozyskaĆ z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska — stwierdza Grzegorz DĄbrowski, rzecznik prasowy UM w Sosnowcu.
Komunikacja po nowemu
Tak ogromny zastrzyk finansowy ma pozwoliĆ na zakup aŻ 72 nowych autobusÓw niskopodŁogowych. BĘdĄ to najprawdopodobniej 42 wozy 12-metrowe oraz 30 15-metrowych, ktÓre zastĄpiĄ wysŁuŻone „przegubowce”. W sumie zmodernizowane zostanĄ 22 linie autobusowe.
— Stare autobusy bĘdĄ sukcesywnie wycofywane. NiektÓre z nich majĄ juŻ prawie 20 lat i przejechaŁy bez maŁa dwa miliony kilometrÓw. Tabor sukcesywnie staramy siĘodnawiaĆ. Ostatnio przeprowadziliŚmy czternaŚcie generalnych remontÓw, wŁĄcznie z wymianĄ szkieletu gŁÓwnego pojazdÓw oraz silnikÓw — mÓwi Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych PKM.
Przystankowy luksus
Odnowionych zostanie rÓwnieŻ 310 przystankÓw. 172 w Sosnowcu, 80 w DĄbrowie GÓrniczej i 60 w BĘdzinie. Przebudowane zostanĄ zatoki i wiaty. KaŻdy z przystankÓw ma byĆ przystosowany do potrzeb osÓb niepeŁnosprawnych.
PojawiĄ siĘrÓwnieŻ podesty, umoŻliwiajĄce wjechanie wÓzkiem do autobusu oraz obniŻone krawĘŻniki.
— Termin skŁadania wnioskÓw w tej rundzie aplikacyjnej upŁywa 30 stycznia. W poŁowie miesiĄca chcemy mieĆ juŻ wszystko przygotowane. Po pozytywnej kwalifikacji caŁa procedura potrwa okoŁo pÓŁ roku, ale rÓwnolegle moŻemy juŻ prowadziĆ przetarg na zakup nowych autobusÓw — wyjaŚnia Marek PikuŁa, prezes zarzĄdu PKM w Sosnowcu.
Nie popeŁniĆ bŁĘdu
Pierwszy wniosek o dofinansowanie zakupu nowych autobusÓw, zŁoŻony wspÓlnie przez KZK GOP, zostaŁ odrzucony ze wzglĘdu na uchybienia formalne. Unia Europejska wymaga bowiem przede wszystkim inwestowania w modernizacjĘprzystankÓw i punktÓw informacyjnych.
Razem Łatwiej
Marek PikuŁa, prezes zarzĄdu PKM sp. z o. o.
Nie jest Łatwo wpisaĆ siĘw unijne wytyczne. Dobrze, Że wŁĄczyŁy siĘw tĘinwestycjĘduŻe gminy, poniewaŻ sami moglibyŚmy mieĆ spore problemy z pozyskaniem takich funduszy.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni