Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
Poppolityk
CYTAT(Rysiu_dg @ śro, 29 wrz 2010 - 14:19) *
Czy z tego wynika że bilety przewozów regionalnych nie będą upoważniały do przejazdu tymi nowymi pociągami?



Tak właśnie ma być
Bartek
CYTAT(Poppolityk @ śro, 29 wrz 2010 - 14:51) *
CYTAT(Rysiu_dg @ śro, 29 wrz 2010 - 14:19) *
Czy z tego wynika że bilety przewozów regionalnych nie będą upoważniały do przejazdu tymi nowymi pociągami?



Tak właśnie ma być


Na ten moment nie wiadomo, więc nie kręć wink.gif
BARES
CYTAT
Przetarg na kupno 30 nowych tramwajów i remont 48 kilometrów torów opóźni się o co najmniej pół roku. Wszystko dlatego, że Tramwaje Śląskie mają kłopoty z uzyskaniem kredytu na współfinansowanie tych inwestycji



Plan zakładał, że realizacja największego w historii projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w aglomeracji katowickiej rozpocznie się jesienią tego roku. Nowe tramwaje miały wyjechać na tory w 2011 i 2012 roku.

Niestety, okazało się, że inicjatywa Jasper, instytucja doradcza Komisji Europejskiej, chce, aby 15-letnia umowa na przewóz pasażerów zawarta między Tramwajami Śląskimi a KZK GOP lepiej chroniła interesy spółki tramwajowej. - Negocjujemy z KZK GOP ostatnie szczegóły aneksów do umowy i dostosujemy się do uwag ekspertów - zapewnia Bolesław Knapik, wiceprezes Tramwajów Śląskich.


Lepsze warunki umowy z KZK pozwolą Tramwajom na zaciągnięcie w Europejskim Banku Inwestycyjnym 70 mln zł kredytu. Pozostałą część finansowania projektu zapewnia Unia (około 350 mln zł) i miasta - właściciele Tramwajów (około 280 mln zł).

W tej sytuacji przetarg na dostawę nowych tramwajów i remont torów ogłoszony zostanie dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Ewentualne odwołania uczestników przetargów mogą pogorszyć sprawę, a projekt trzeba będzie rozliczyć do końca 2012 roku. Inaczej dotacja może przepaść. - Nie ma takiego zagrożenia, bo mobilizujemy wszystkie siły. Ten projekt jest szansą, która może się już nie powtórzyć - zapewnia Knapik.

- Z kupnem nowych tramwajów nie powinno być problemu, bo ofert nie brakuje, a i zamówienie nie jest wielkie. Gorzej z remontem torów, bo zostanie naprawdę mało czasu, a firm, które się w tym specjalizują, nie jest dużo. Nie wspomnę już o tym, że remonty będą się kumulować, co jest złą informacją dla pasażerów - mówi Jakub Jackiewicz, redaktor naczelny Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego.

Tramwaje Śląskie mają już gotową specyfikację przetargową i dokładnie wiedzą, jaki tabor zamówią: wagony mają mieć około 30 metrów długości, czyli o sześć więcej niż popularne karliki. Taka długość - zdaniem prezesa Knapika - sprawi, że zmieszczą się na większości przystanków i nie trzeba ich będzie przebudowywać. - A to znacznie powiększyłoby koszty zamówienia - mówi Knapik.

Niestety, zgodnie z zapowiedziami nowe tramwaje nie będą w 100 procentach niskopodłogowe (każdy ma mieć 60-70 proc. obniżonej podłogi). Ten wybór akceptują eksperci i miłośnicy komunikacji. - Jest to związane z infrastrukturą. Takie mamy tory i Tramwaje Śląskie tego problemu nie przeskoczą - mówi Jakub Jackiewicz i dodaje, że najważniejsze jest, aby wybrać sprawdzonego i niezawodnego dostawcę. - Nowy tabor niekoniecznie musi mieć nowoczesny wygląd, podobający się wszystkim pasażerom. Ważniejsza będzie jego niezawodność - ocenia Jackiewicz.

Na nowe tramwaje jeszcze poczekamy, na przełomie października i listopada zobaczymy za to na torach dwa pierwsze - z 10 zamówionych - niemieckie tramwaje typu Pt. Te ponadtrzydziestoletnie, ale sprawne tramwaje firma zamówiła na czas remontu 48 km torowisk. Wtedy, gdy wiele linii zostanie skróconych, ich wielką zaletą będzie dwukierunkowość. - Kontrakt został już podpisany, a wczoraj dotarł do nas drugi z wagonów Pt - mówi prezes Knapik.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


Ciekawe w jakim stopniu Zagłębie będzie partycypować w tych inwestycjach, podejrzewam że będzie to okrągłe 0.

Radkowitz
Oficjalnie zapewne torowiska w Sosnowcu i DG nie spełnią norm nowoczesnego taboru smile2.gif
marcin.p
CYTAT
Drżyjcie gapowicze! KZK GOP zatrudni więcej kontrolerów
Tomasz Głogowski
2010-10-26, ostatnia aktualizacja 2010-10-26 19:19

KZK GOP wypowiada wojnę gapowiczom. W przyszłym roku związek chce zatrudnić na etatach nowych kontrolerów. Okazuje się, że są dużo skuteczniejsi niż pracownicy dorywczy.

Wpływy ze sprzedaży biletów w KZK GOP mają w przyszłym roku wynieść 235 mln zł, czyli o ponad 10 proc. więcej niż obecnie. Związek komunikacyjny zapewnia, że tak dobry wynik chce osiągnąć nie poprzez podniesienie cen biletów - bo według KZK GOP podwyżek cen biletów w 2011 roku nie będzie wcale albo będą mikroskopijne - ale wypowiadając wojnę pasażerom jeżdżącym na gapę.

Teraz w KZK GOP pracuje około 40 etatowych kontrolerów. W przyszłym roku ma dołączyć do nich co najmniej dziesięciu nowych. - Chcemy zwiększyć liczbę kontrolerów zawodowych, bo sprawdzają się dużo lepiej niż osoby zatrudnione dorywczo. Są bardziej mobilni i skuteczni. Więcej możemy też od nich wymagać - mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP, i dodaje, że planowane nowe etaty to i tak tylko kropla w morzu potrzeb. - Gdybym mógł, to od ręki zatrudniłbym i 30 nowych ludzi do sprawdzania biletów. Niestety, ograniczają nas pieniądze - przekonuje Urbańczyk.


Zawodowi kontrolerzy ubrani są w jednolite błękitne koszule, krawaty i ciemne kurtki. KZK GOP zapewnia, że są starannie dobierani i przechodzą regularne szkolenia z psychologii, samoobrony czy obowiązujących przepisów. Wszystko po to, by uniknąć spięć i kłótni z pasażerami jeżdżącymi bez ważnego biletu. Podobno skutkuje, bo liczba skarg na etatowych kontrolerów jest rzeczywiście nieporównywalni mniejsza niż na osoby zatrudnione na umowę - zlecenie.

W każdym miesiącu kontrolerzy KZK zatrzymują około 15 tys. gapowiczów. Prawdopodobnie tych, którym jazda bez biletu uchodzi na sucho, jest trzy razy tyle. Związek wylicza, że gdyby wszyscy zaczęli sumiennie płacić za przejazdy, wpływy z biletów byłyby o 10 mln zł wyższe niż obecnie.

- Ale i tak łapiemy coraz więcej gapowiczów i odzyskujemy wiele pieniędzy - mówi Urbańczyk. Wyjawia, że w przyszłym roku KZK GOP planuje odzyskać co najmniej 6,5 mln zł, czyli o prawie 7 proc. więcej niż w 2010 roku. - To zasługa nie tylko kontroli, ale i lepszego prawa. Kiedyś ściągnięcie niezapłaconego mandatu graniczyło z cudem. Dziś pomagają nam sądy oraz firmy windykacyjne - mówi Urbańczyk.

Niestety, nawet pomimo coraz skuteczniejszej kontroli do komunikacji publicznej wciąż dopłacamy i będziemy dopłacać. W przyszłym roku aż 263 mln zł, bo właśnie tyle wyniesie różnica pomiędzy dochodami a przychodami KZK GOP. Pieniądze te będą musiały wyłożyć gminy wchodzące w skład związku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019...l#ixzz13rLl7VSC


CYTAT
Bilet KZK GOP za pomocą telefonu komórkowego można kupić od 1 września 2010 r. Możliwość ta została wprowadzona jako oferta uzupełniająca dla ok. 4 tys. stacjonarnych punktów sprzedaży. Jak się okazuje po miesiącu od uruchomienia systemu, ten sposób sprzedaży zdobył uznanie części pasażerów, którzy za pomocą telefonów komórkowych we wrześniu skasowali ponad 1,8 tys. biletów.

Przez pierwszy miesiąc od wprowadzenia systemu pasażerowie za pomocą telefonów komórkowych kupili 1846 biletów. Największym zainteresowaniem cieszył się bilet za 2,60 zł (normalny, ważny na terenie jednego miasta) - za pomocą telefonów komórkowych skasowano 691 takich biletów (497 w autobusach, 194 w tramwajach). Na podobnym poziomie utrzymała się sprzedaż biletu ulgowego ważnego na terenie jednego miasta - za 1,30 zł - pasażerowie kupili 463 takie bilety (339 skasowanych zostało w autobusach, 124 w tramwajach). Sprzedaż biletów za 3 zł osiągnęła poziom 255 sztuk (171 skasowano w autobusach, 84 w tramwajach), natomiast bilety ulgowe obowiązujące na terenie dwóch miast skasowano 156 razy (132 w autobusach i 24 w tramwajach). Bilety ważne na terenie trzech i więcej miast skasowano 197 razy (154 w autobusach i 43 w tramwajach), natomiast bilety ulgowe ważne na terenie trzech i więcej miast 78 razy (63 w autobusach oraz 15 w tramwajach). 6 razy kupiono także bilet bagażowy.

Zakupu biletu KZK GOP przez telefon komórkowy można dokonać za pomocą aplikacji moBilet. By móc skorzystać z tej możliwości, wystarczy posiadać telefon komórkowy, który wyposażony jest w dostęp do Internetu poprzez GPRS (płatny pakietowy przesył danych w zależności od operatora i posiadanej taryfy) lub WI-FI (darmowy dostęp); aparat musi obsługiwać programy Java. Na początek należy zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl, dokonać wyboru sposobu płatności oraz zainstalować aplikację moBilet w swoim telefonie. Szczegółową instrukcję można znaleźć na link oraz link .

Bilet elektroniczny należy skasować bezpośrednio po ruszeniu pojazdu. Podczas kontroli biletów kontrolerowi należy pokazać telefon komórkowy - kontroler oceni ważność biletu, odczytując wszystkie informacje i zabezpieczenia.

Za pomocą telefonu można kupić wszystkie rodzaje biletów jednorazowych: za 2,60 zł (1,30 zł ulgowy) uprawniający do poruszania się na terenie jednego miasta, za 3 zł (1,50 zł ulgowy) uprawniający do podróżowania po terenie dwóch miast oraz za 4 zł (2 zł ulgowy) uprawniający do poruszania się po terenie 3 i więcej miast (bilet ten jest również biletem godzinnym, uprawniającym do poruszania się środkami komunikacji miejskiej przez godzinę od skasowania, niezależnie od ilości przesiadek).
www.kzkgop.pl
xMarcinx
To już sprawdzanie przez kierowce to mało? jeszcze kanary znowu ma trzepać? tam już niemają na co wydawać kasy tylko na kolejne etaty, zamiast nowe połączenia? BTW: Z tymi biletami komórkowi to mam wrażenie ze zwiększy się liczba kradzieży telefonów.. bo jak zwykle kanar bedzie chciał wziąć bilet w łapsko..
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ sob, 30 paź 2010 - 18:32) *
To już sprawdzanie przez kierowce to mało? jeszcze kanary znowu ma trzepać? tam już niemają na co wydawać kasy tylko na kolejne etaty, zamiast nowe połączenia? BTW: Z tymi biletami komórkowi to mam wrażenie ze zwiększy się liczba kradzieży telefonów.. bo jak zwykle kanar bedzie chciał wziąć bilet w łapsko..


Nie w każdym autobusie kierowcy sprawdzają bilety , poza tym są jeszcze tramwaje. Im więcej kontroli tym lepiej. WIęcej kasy na nowe połączenia. A co do zwiększonej liczby kradzieży telefonów i biletu z komórki to jakoś nie widzę związku. Rozwiązanie świetne sam korzystam.
Kamil_
Ale ty pierdzielisz głupoty... Sprawdzanie biletów przez kierowców ma skuteczność na poziomie 30% więc kontrolerzy są potrzebni. Sam często wsiadam innymi drzwiami niż pierwsze (mając bilet) w związku z czym powinno ich być więcej! Złodziejstwo trzeba tępić!
vacu
CYTAT(Kamil_ @ sob, 30 paź 2010 - 19:03) *
Ale ty pierdzielisz głupoty... Sprawdzanie biletów przez kierowców ma skuteczność na poziomie 30%...

Albo i mniejszą. Jeżeli zdarza mi się jechać do pracy busem to na drugiej linii (jadę z przesiadką) zawsze kierowca "sprawdza", pokazuję więc skasowany bilet (za 4 zł więc legalnie) i może raz się zdarzyło (na kilkanaście przejazdów), że kierowca się wczytał w godzinę, poza tym to zamacham i załatwione. Ciekawe ile osób wchodzi na nieważne bilety.
xMarcinx
Ja tylko piszę czym się KZK GOP podpierał wprowadzając ten, absurdalny pomysł "sprawdzania" biletu przez kierowce i wsiadania przednimi drzwiami, bo obecnie to sobie samemu przeczą. Ktoś przypomni ile KZKGOP zarobiło na wprowadzeniu wsiadania przedni drzwiami? że, zamiast tego miało nie być podwyżek cen biletów a potem i tak były..
Prosty
Nie wiem jak etatowi, ale dorywczy to w 50% przypadkow biorą w łapę
Dave
CYTAT(xMarcinx @ sob, 30 paź 2010 - 18:32) *
BTW: Z tymi biletami komórkowi to mam wrażenie ze zwiększy się liczba kradzieży telefonów.. bo jak zwykle kanar bedzie chciał wziąć bilet w łapsko..


Sugerujesz, że kanary to złodzieje i będą kradli telefony komórkowe przy kontroli biletów z komórki?! blink.gif
xMarcinx
CYTAT(Dave @ sob, 30 paź 2010 - 22:06) *
CYTAT(xMarcinx @ sob, 30 paź 2010 - 18:32) *
BTW: Z tymi biletami komórkowi to mam wrażenie ze zwiększy się liczba kradzieży telefonów.. bo jak zwykle kanar bedzie chciał wziąć bilet w łapsko..


Sugerujesz, że kanary to złodzieje i będą kradli telefony komórkowe przy kontroli biletów z komórki?! blink.gif


Skoro 50% bierze w łape, 90% kłamie podając fałszywe konsekwencje, blisko 100% robi wszystko, by wlepić mandat.. to jak najbardziej wydaje się to być zasadne. Nie oszukujmy się gentlemeni to to nie są.
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:40) *
Skoro 50% bierze w łape, 90% kłamie podając fałszywe konsekwencje, blisko 100% robi wszystko, by wlepić mandat.. to jak najbardziej wydaje się to być zasadne. Nie oszukujmy się gentlemeni to to nie są.


Chyba przesadzasz i to grubo. No chyba, że masz takie doświadczenia. Ja tam telefon pokazywałem i jakoś go jeszcze mam.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ nie, 31 paź 2010 - 07:53) *
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:40) *
Skoro 50% bierze w łape, 90% kłamie podając fałszywe konsekwencje, blisko 100% robi wszystko, by wlepić mandat.. to jak najbardziej wydaje się to być zasadne. Nie oszukujmy się gentlemeni to to nie są.


Chyba przesadzasz i to grubo. No chyba, że masz takie doświadczenia. Ja tam telefon pokazywałem i jakoś go jeszcze mam.


A ja pokazywałem portfel z biletem i pieniędzy już nie mam.
Kamil_
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:39) *
CYTAT(mgmisiek @ nie, 31 paź 2010 - 07:53) *
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:40) *
Skoro 50% bierze w łape, 90% kłamie podając fałszywe konsekwencje, blisko 100% robi wszystko, by wlepić mandat.. to jak najbardziej wydaje się to być zasadne. Nie oszukujmy się gentlemeni to to nie są.


Chyba przesadzasz i to grubo. No chyba, że masz takie doświadczenia. Ja tam telefon pokazywałem i jakoś go jeszcze mam.


A ja pokazywałem portfel z biletem i pieniędzy już nie mam.


No to biedaczku widocznie ci wypadły smile2.gif
mgmisiek
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:39) *
CYTAT(mgmisiek @ nie, 31 paź 2010 - 07:53) *
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:40) *
Skoro 50% bierze w łape, 90% kłamie podając fałszywe konsekwencje, blisko 100% robi wszystko, by wlepić mandat.. to jak najbardziej wydaje się to być zasadne. Nie oszukujmy się gentlemeni to to nie są.


Chyba przesadzasz i to grubo. No chyba, że masz takie doświadczenia. Ja tam telefon pokazywałem i jakoś go jeszcze mam.


A ja pokazywałem portfel z biletem i pieniędzy już nie mam.


O jejku jejku smile2.gif Może trzeba było mieć skasowany ten bilet.
xMarcinx
CYTAT(mgmisiek @ nie, 31 paź 2010 - 15:29) *
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:39) *
CYTAT(mgmisiek @ nie, 31 paź 2010 - 07:53) *
CYTAT(xMarcinx @ nie, 31 paź 2010 - 09:40) *
Skoro 50% bierze w łape, 90% kłamie podając fałszywe konsekwencje, blisko 100% robi wszystko, by wlepić mandat.. to jak najbardziej wydaje się to być zasadne. Nie oszukujmy się gentlemeni to to nie są.


Chyba przesadzasz i to grubo. No chyba, że masz takie doświadczenia. Ja tam telefon pokazywałem i jakoś go jeszcze mam.


A ja pokazywałem portfel z biletem i pieniędzy już nie mam.


O jejku jejku smile2.gif Może trzeba było mieć skasowany ten bilet.


Mam kwartalny. Przyczepili się do legitymacji, podszedł drugiego zapyta czy ok on potwierdził dostałem z powrotem. Jak wysiadłem i udałem się do kiosku po gazetę, zreflektowałem, że banknocik wyparował. Jedynie dziś miałem miłą kontrole, jakiś nie do końca rozgarnięty student, ale sympatyczny i skuteczny.
Kamil_
To z całym szacunkiem ale sam sobie jesteś winien. Bilet powinieneś wyjąć i mu dać a nie wraz z portfelem i jeszcze go puszczać by gdzieś poszedł. Jeśli jesteś pewien że to on, to mam nadzieję, że zgłosiłeś sprawę na Policje...
:)
Leszek juz pisal o tym w innym watku.

Od godz. 0.00 11 listopada do godz. 24.00 13 listopada zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. W tym czasie od pętli przy Urzędzie Pracy do Huty „Katowice" kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
darro
Ciekawie będzie jak w trakcie kontroli siądzie komórka...
marcin.p
CYTAT(darro @ pon, 15 lis 2010 - 09:10) *
Ciekawie będzie jak w trakcie kontroli siądzie komórka...

To się odwołasz!
darro
CYTAT(marcin.p @ pon, 15 lis 2010 - 10:24) *
CYTAT(darro @ pon, 15 lis 2010 - 09:10) *
Ciekawie będzie jak w trakcie kontroli siądzie komórka...

To się odwołasz!


Tylko pewnie stracę 10 zł - wg cennika KZK (+ kilka zeta na dojazd) i mnóstwo cennego czasu!
Kamil_
Skoro masz takie obawy to kupuj sobie bilet papierowy smile2.gif

Ale jego możesz zgubić i wtedy też stracisz czas i pieniądze. Nie pozostaje Ci nic innego jak zrezygnować z komunikacji miejskiej.
darro
CYTAT(Kamil_ @ pon, 15 lis 2010 - 13:59) *
Skoro masz takie obawy to kupuj sobie bilet papierowy smile2.gif

Ale jego możesz zgubić i wtedy też stracisz czas i pieniądze. Nie pozostaje Ci nic innego jak zrezygnować z komunikacji miejskiej.


Nie zrezygnuję, bo nie korzystam (na szczęście), ale śledzę poczynania ludzi odpowiedzialnych za śmierdziuchy (transport publiczny).
Kamil_
Gdyby ludzie się myli to by w busach nie śmierdziało. Pomijam tu kwestię Ikarusów czy Manów w których w lecie przez nieotwierające się okna można umrzeć...
Sebastian22
CYTAT(Kamil_ @ pon, 15 lis 2010 - 14:53) *
Gdyby ludzie się myli to by w busach nie śmierdziało. Pomijam tu kwestię Ikarusów czy Manów w których w lecie przez nieotwierające się okna można umrzeć...

Też racja ale jednak smród jak sie ktoś nie myje tydzień a jak sie ktoś spocił jednak jest inny i to można też wyczuć....
vacu
CYTAT(Kamil_ @ pon, 15 lis 2010 - 16:53) *
Gdyby ludzie się myli to by w busach nie śmierdziało. Pomijam tu kwestię Ikarusów czy Manów w których w lecie przez nieotwierające się okna można umrzeć...

Taaa, zwłaszcza smród przepalonego oleju by wtedy zniknął...
Kamil_
W Solarisach ten problem nie występuje. Napisałem, że pomijam kwestię Ikarusów...
xMarcinx
Wyjechały zmodernizowane tramwaje 22 wink.gif
Sebastian22
CYTAT(xMarcinx @ wto, 07 gru 2010 - 15:05) *
Wyjechały zmodernizowane tramwaje 22 wink.gif

dokładnie sztuk jeden - to ten najnowszy zrobiony w ZURze - nic specjalnego:

ZDJĘCIE

(tu akurat na linii 24)
Adams
Czy nie lepiej by było przesunąć przystanek tramwajowy w centrum(kier. Gołonóg) na wysokość obecnego przystanku(kier. Będzin)?? miejsce jest.
xMarcinx
CYTAT(Adams @ pią, 10 gru 2010 - 01:37) *
Czy nie lepiej by było przesunąć przystanek tramwajowy w centrum(kier. Gołonóg) na wysokość obecnego przystanku(kier. Będzin)?? miejsce jest.


Z całą pewnością usprawniłoby to przesiadanie, ale w DG jak już coś zrobią to ciężko to ruszyć..
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ pią, 10 gru 2010 - 10:25) *
Z całą pewnością usprawniłoby to przesiadanie, ale w DG jak już coś zrobią to ciężko to ruszyć..


A ja tam nie widzę różnicy - i tak trzeba będzie zejść do przejścia ...
Leszek
Ciekaw jestem, czy po wyborach i zmianie prezydenta Będzina zmieni się sytuacja tramwajów w Zagłębiu, jeśli mnie pamięć nie myli, dąbrowski UM uzasadniał niski udział naszego miasta w planowanych remontach/modernizacjach tym, ze skoro Będzin nic nie robi, to u nas też nie ma sensu.
Ostatnio chyba na naszymmieście były pytania internautów do nowego prezydenta, sporo wśród nich dotyczyło przywrócenia zlikwidowanych kursów tramwajów (w tym absolutnie nierealne pytania "Kiedy Pan przywróci linię do Grodźca"...).
bzenek
CYTAT(Leszek @ pią, 10 gru 2010 - 21:30) *
Ciekaw jestem, czy po wyborach i zmianie prezydenta Będzina zmieni się sytuacja tramwajów w Zagłębiu, jeśli mnie pamięć nie myli, dąbrowski UM uzasadniał niski udział naszego miasta w planowanych remontach/modernizacjach tym, ze skoro Będzin nic nie robi, to u nas też nie ma sensu.

Nie spodziewam się zmian na lepsze. Nie znam budżetu Będzina ale podejrzewam, że z pustego i Komoniewski nie naleje.
trebor
CYTAT(bzenek @ sob, 11 gru 2010 - 10:51) *
CYTAT(Leszek @ pią, 10 gru 2010 - 21:30) *
Ciekaw jestem, czy po wyborach i zmianie prezydenta Będzina zmieni się sytuacja tramwajów w Zagłębiu, jeśli mnie pamięć nie myli, dąbrowski UM uzasadniał niski udział naszego miasta w planowanych remontach/modernizacjach tym, ze skoro Będzin nic nie robi, to u nas też nie ma sensu.

Nie spodziewam się zmian na lepsze. Nie znam budżetu Będzina ale podejrzewam, że z pustego i Komoniewski nie naleje.


nie koniecznie "z pustego" na terenie Bedzina zlokalizowanych jest sporo zakładów majacych DUZE pieniądze
bzenek
CYTAT(trebor @ sob, 11 gru 2010 - 14:34) *
CYTAT(bzenek @ sob, 11 gru 2010 - 10:51) *
CYTAT(Leszek @ pią, 10 gru 2010 - 21:30) *
Ciekaw jestem, czy po wyborach i zmianie prezydenta Będzina zmieni się sytuacja tramwajów w Zagłębiu, jeśli mnie pamięć nie myli, dąbrowski UM uzasadniał niski udział naszego miasta w planowanych remontach/modernizacjach tym, ze skoro Będzin nic nie robi, to u nas też nie ma sensu.

Nie spodziewam się zmian na lepsze. Nie znam budżetu Będzina ale podejrzewam, że z pustego i Komoniewski nie naleje.


nie koniecznie "z pustego" na terenie Bedzina zlokalizowanych jest sporo zakładów majacych DUZE pieniądze

To nie ma nic do rzeczy. Gminy utrzymują się głównie z podatków od ludzi, a nie od firm.

Wpływy podatku CIT dla Będzina to całe 1,4mln.
W Dąbrowie to 4,5mln.

Zdziwiony ?
xMarcinx
CYTAT(Mały77 @ pią, 10 gru 2010 - 10:30) *
CYTAT(xMarcinx @ pią, 10 gru 2010 - 10:25) *
Z całą pewnością usprawniłoby to przesiadanie, ale w DG jak już coś zrobią to ciężko to ruszyć..


A ja tam nie widzę różnicy - i tak trzeba będzie zejść do przejścia ...


Po co? Zrobić szyny pływające jak koło Merkurego by było można przejść z jednego tramwaju do drugiego i po sprawie. Obecnie jak ktoś ma przejść na inny tramwaj robi wszędzie tylko nie w centrum DG.
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ sob, 11 gru 2010 - 15:58) *
Po co? Zrobić szyny pływające jak koło Merkurego by było można przejść z jednego tramwaju do drugiego i po sprawie. Obecnie jak ktoś ma przejść na inny tramwaj robi wszędzie tylko nie w centrum DG.


A po co w DG przesiadać się z tramwaju na tramwaj? Mógłbyś rozwinąć? Rozumiem np. w centrum Sosnowca ale u nas? Jak jest jedna nitka?
xMarcinx
Choćby po to by jadać z Czeladzi 22 można było przesiąść się w centrum DG na 21 na sosnowiec. Pewnie powiesz, że przecie można to zrobić koło zamku, jednak nie nie można bo minute przed odjeżdża 21 i czekamy 20 minut na kolejny, tongue.gif Optymalne pod tym względem jest centrum 2 minuty czekania i jedziemy dalej, jak jest pogoda to nie problem, poczekać ale jak jest pogada jak obecnie to raczej niczym fajnym nie jest czekanie 20 minut na tramwaj..
vacu
CYTAT(xMarcinx @ sob, 11 gru 2010 - 20:15) *
Choćby po to by jadać z Czeladzi 22 można było przesiąść się w centrum DG na 21 na sosnowiec. Pewnie powiesz, że przecie można to zrobić koło zamku, jednak nie nie można bo minute przed odjeżdża 21 i czekamy 20 minut na kolejny, tongue.gif Optymalne pod tym względem jest centrum 2 minuty czekania i jedziemy dalej, jak jest pogoda to nie problem, poczekać ale jak jest pogada jak obecnie to raczej niczym fajnym nie jest czekanie 20 minut na tramwaj..

Hehe coś czuję, że jednak większość przesiądzie się koło zamku i poczeka zamiast dopłacać do biletu wink.gif
Leszek
Do dwóch biletów nawet, chyba że ktoś optymistycznie zamierza zmieścić się w godzinę i całą trasę z przesiadką zaliczyć w godzinę... Jak już, lepiej się przesiadać na Koszelewie, nie wyjeżdża się z Będzina, czeka krócej niż pod zamkiem. 2 minuty w centrum może być zbyt małym zapasem. A tak w ogóle - jazda tramwajem z Czeladzi do Sosnowca to chyba dla miłośników tramwajów, przecież są bezpośrednie autobusy smile2.gif
xMarcinx
CYTAT(Leszek @ sob, 11 gru 2010 - 18:31) *
. A tak w ogóle - jazda tramwajem z Czeladzi do Sosnowca to chyba dla miłośników tramwajów, przecież są bezpośrednie autobusy smile2.gif


Uwierz mi sa osoby którym to bardziej odpowiada niż autobus co jedzie praktycznie 5 min dłużej. Zresztą to jest jeden z wielu argumentów, za tym by to było naprzeciwko siebie.
Mały77
CYTAT(xMarcinx @ sob, 11 gru 2010 - 22:22) *
Uwierz mi sa osoby którym to bardziej odpowiada niż autobus co jedzie praktycznie 5 min dłużej. Zresztą to jest jeden z wielu argumentów, za tym by to było naprzeciwko siebie.


Sorry - dla jednej, dwóch osób, które lubią jazdę tramwajem z Czeladzi do Sosnowca to chyba za duże koszty wink.gif
KacperskiDGG
Witam, mam pytanie. Wie ktoś może jak jest z dojazdem komunikacją miejską do Saint Gobain Glass? Tzn. jakim autobusem dojechać i jak jest z ilością połączeń?
grzegorz475
Do Saint Gobain jeżdzą autobusy 49 i 634 średnio co godz w dni robocze jeśli chodzi o dni wolne to jest nieco gorzej. Polecałbym jeżdzić 634 gdyż 49 to linia bardziej krajoznawcza niż dojazd do pracy.
KacperskiDGG
CYTAT(grzegorz475 @ pon, 20 gru 2010 - 13:36) *
Do Saint Gobain jeżdzą autobusy 49 i 634 średnio co godz w dni robocze jeśli chodzi o dni wolne to jest nieco gorzej. Polecałbym jeżdzić 634 gdyż 49 to linia bardziej krajoznawcza niż dojazd do pracy.

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź cha (2).gif
xMarcinx
Wyjechało zmodernizowane T28
Prosty
CYTAT(KacperskiDGG @ pon, 20 gru 2010 - 13:27) *
Witam, mam pytanie. Wie ktoś może jak jest z dojazdem komunikacją miejską do Saint Gobain Glass? Tzn. jakim autobusem dojechać i jak jest z ilością połączeń?

Co do wypowiedzi grzegorz475 dodałbym jeszcze, że ostatnio w dni śnieżne z tym 634 było różnie, niektóre kursy wypadały lub były ostro opóźnione, a jednak 49 jeździł w miarę planowo (odstępstwa max. 10min).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.