Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
bzenek
CYTAT(signaal @ czw, 01 sie 2013 - 12:16) *
Uważasz, że należy nastawić się na jednorazowych klientów a nie na tych którzy jeżdzą stale lub chca jeździć stale?

Tacy klienci są zupełnie zapomniani, a jest ich całkiem sporo. I można na nich zarobić.

Np. babcia często leci pieszo 2 przystanki do wnuczka bo jej szkoda na bilet.
Może za 1,5zł się skusi ?

Wnuczek jedzie na gapę do babci bo mu szkoda na bilet.
Może za 0,75zł się skusi ?


CYTAT(signaal @ czw, 01 sie 2013 - 12:16) *
Co do absurdów - wiesz, że jadąc na dwóch ulgowych okresowych imiennych nie masz ważnego biletu? wink.gif

Nie lepiej od razu kupić normalny ? Nie rozumiem mellow.gif
DG_User
Ceny biletów jednorazowych są faktycznie drogie, ale niestety ogólnie koszty jazdy samochodem są teraz strasznie wysokie.
Przykładowo dojazd do Katowic w dwie strony:
autobus: 9,6zł
samochód (lpg) 2x20km: 8zł za paliwo + 9zł amortyzacja samochodu = 17zł.
(do amortyzacji założyłem przebieg 15kkm rocznie i koszt 3500zł, co daje 23gr/km, a więc stosunkowo mało).
Ilość miejsc gdzie można kupić bilet jest przyzwoita. Ja jeżdżę kilka razy w miesiącu busem i po prostu mam zawsze kilka biletów na zapas. Także to nie może być argument jazdy na gapę.

Eh jazda na gapę to niestety ogólnie jest problem cwaniactwa w społeczeństwie sad.gif
xMarcinx
Komunikacja w GOP jest droga, nie ma co porównywać kosztów samochód vs publiczna, która jest subsydiowana i z natury ma być tańsza. Problem KZK GOP to ceny nieadekwatne to oferowanej usługi. Proszę zobaczyć jak to wygląda w Krakowie, bilety o wiele tańsze, kursów o wiele więcej i w lepszych warunkach. Wszystko spięte w system zielonej fali. Na przystankach informacje o odjazdach. Wygodne przesiadki autobus - tramwaj.
Można by tak długo, tylko po co? Na razie pierwszym krokiem KZK GOP powinno być wprowadzenie karty i pomniejszenie opłat w przypadku wyboru SKUP przez pasażera. Potem kompletna przebudowa tras autobusów w oparciu o dane z SKUP.
DG_User
Ja mam nadzieję, że system informacji o odjazdach będzie dostępny online. W dzisiejszych czasach same tablice na przystankach mają małe znaczenie. Ja chce wychodząc z domu sprawdzić w telefonie za ile minut podjedzie autobus. Większość dużych aglomeracji w Polsce ma takie systemy i mam nadzieję, że w ramach SKUP też to przewidziano.
signaal
CYTAT(bzenek @ czw, 01 sie 2013 - 22:12) *
CYTAT(signaal @ czw, 01 sie 2013 - 12:16) *
Uważasz, że należy nastawić się na jednorazowych klientów a nie na tych którzy jeżdzą stale lub chca jeździć stale?

Tacy klienci są zupełnie zapomniani, a jest ich całkiem sporo. I można na nich zarobić.

Np. babcia często leci pieszo 2 przystanki do wnuczka bo jej szkoda na bilet.
Może za 1,5zł się skusi ?

Wnuczek jedzie na gapę do babci bo mu szkoda na bilet.
Może za 0,75zł się skusi ?


CYTAT(signaal @ czw, 01 sie 2013 - 12:16) *
Co do absurdów - wiesz, że jadąc na dwóch ulgowych okresowych imiennych nie masz ważnego biletu? wink.gif

Nie lepiej od razu kupić normalny ? Nie rozumiem mellow.gif


Odpowiem tak - oczywiście, że można ale w doskonale zorganizowanej sieci sprzedaży biletów KZK GOP ciągle brakuje miesięcznych normalnych więc żeby dojechać ludzie kupują dwa miesięczne ulgowe. I z punktu widzenia KZK GOP jeżdżą bez biletów. rolleyes.gif

W tej chwili KZK GOP ma same linie dowożące babcie do wnuczków i na odwrót więc sprzedaż normalnych okresowych dla pasażerów dojeżdżających do pracy leci na łeb na szyję.
Dojeżdżając na strasznie bardzo dobrze obsadzonym ciągu Katowice - DG autobusem tracę na dojazd dwie godziny więcej niż samochodem. Dwie godziny dziennie!

W ramach ŚKUP żadnej mobilnej informacji pasażerskiej nie przewidziano.
Przebudowa tras w oparciu o ŚKUP jest mało prawdopodobna:
1. Wszystkie fabrycznie nowe autobusy zakupione w ostaniach latach przez PKM Katowice i Gliwice (a i chyba ostanie 8 solarisów z Sosnowca też) nie będą miały do końca gwarancji założonej instalacji ŚKUP,
2. Żadna z gmin tworzących MZKP nie bierze udziału w ŚKUP więc w ich autobusach jeżdżących po terenie KZK GOP nigdy nie pojawią się urządzenia ŚKUP,
3. Biorąc pod uwagę, że KZK GOP nie jest w stanie ogarnąć kodów kasowników nie wierzę by ogarnął tak skomplikowany system jak ŚKUP (który z resztą został skomplikowany na jego życzenie).

Przy okazji - ktoś wie na czym polega "przyspieszoność" linii 803 i 806? Bo zatrzymują się na wszystkich przystankach.
Bathurst
CYTAT(signaal @ sob, 03 sie 2013 - 20:03) *
Przy okazji - ktoś wie na czym polega "przyspieszoność" linii 803 i 806? Bo zatrzymują się na wszystkich przystankach.

a w zakręty jak wchodzi "wiejska strzała" na Staaaaaaaaryy laugh.gif
Sebastian22
Artykuł nt. ŚKUP-u w DZ:

Klik !
signaal
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że na wniosek mieszkańców, od 12 sierpnia (poniedziałek) zmieniona zostanie lokalizacja przystanku autobusowego „Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce Zakawie”. Oba stanowiska tego przystanku zostaną przesunięte poza obszar zabudowany (około 100 m w kierunku DK 94), w rejon budynku 60a.

http://www.kzkgop.com.pl/news/p-1-dabrowa-...akawie5528.html
bzenek
CYTAT(signaal @ czw, 01 sie 2013 - 12:16) *
Odpowiem tak - oczywiście, że można ale w doskonale zorganizowanej sieci sprzedaży biletów KZK GOP ciągle brakuje miesięcznych normalnych więc żeby dojechać ludzie kupują dwa miesięczne ulgowe. I z punktu widzenia KZK GOP jeżdżą bez biletów. rolleyes.gif

Ale to jest prawo wyższego rzędu. chodzi o jakieś tam rozliczanie ulg. Z tego samego powodu zlikwidowali jednorazowe bilety dwustronnego kasowania.

CYTAT(signaal @ sob, 03 sie 2013 - 20:03) *
Przy okazji - ktoś wie na czym polega "przyspieszoność" linii 803 i 806? Bo zatrzymują się na wszystkich przystankach.

Teraz już na niczym ale teraz już lepiej nie kombinować i nie zmieniać numerów.
Po co ludziom w głowach mieszać.

CYTAT(DG_User @ sob, 03 sie 2013 - 12:18) *
Ilość miejsc gdzie można kupić bilet jest przyzwoita. Ja jeżdżę kilka razy w miesiącu busem i po prostu mam zawsze kilka biletów na zapas. Także to nie może być argument jazdy na gapę.

Ale tramwaj to nie jest samolot, żeby sobie miesiąc wcześniej bilet kupować. Mam ochotę to wsiadam i jadę.

A jak mam ochotę np. o godzinie 19 to biletu w kioskach już nie kupię. Automatów nie ma, a kierowca udaje, że biletów nie sprzedaje.

I co robię ? Jadę na gapę - tak mi się parę razy zdarzyło. KZK nie chciał moich pieniędzy. wink.gif

CYTAT(Bathurst @ śro, 31 lip 2013 - 20:05) *
Rozpoczął się montaż elektronicznych tablic na przystankach

Widziałem takie wczoraj w Jasle.

Faktycznie praktyczne - wyświetlał tekst "autobus za 133 minut".
Od razu widać, żeby sobie te całe autobusy odpuścić i pojechać autem. conf (9).gif
signaal
CYTAT(bzenek @ pon, 05 sie 2013 - 12:11) *
CYTAT(signaal @ czw, 01 sie 2013 - 12:16) *
Odpowiem tak - oczywiście, że można ale w doskonale zorganizowanej sieci sprzedaży biletów KZK GOP ciągle brakuje miesięcznych normalnych więc żeby dojechać ludzie kupują dwa miesięczne ulgowe. I z punktu widzenia KZK GOP jeżdżą bez biletów. rolleyes.gif

Ale to jest prawo wyższego rzędu. chodzi o jakieś tam rozliczanie ulg. Z tego samego powodu zlikwidowali jednorazowe bilety dwustronnego kasowania.

CYTAT(signaal @ sob, 03 sie 2013 - 20:03) *
Przy okazji - ktoś wie na czym polega "przyspieszoność" linii 803 i 806? Bo zatrzymują się na wszystkich przystankach.

Teraz już na niczym ale teraz już lepiej nie kombinować i nie zmieniać numerów.
Po co ludziom w głowach mieszać.

CYTAT(DG_User @ sob, 03 sie 2013 - 12:18) *
Ilość miejsc gdzie można kupić bilet jest przyzwoita. Ja jeżdżę kilka razy w miesiącu busem i po prostu mam zawsze kilka biletów na zapas. Także to nie może być argument jazdy na gapę.

Ale tramwaj to nie jest samolot, żeby sobie miesiąc wcześniej bilet kupować. Mam ochotę to wsiadam i jadę.

A jak mam ochotę np. o godzinie 19 to biletu w kioskach już nie kupię. Automatów nie ma, a kierowca udaje, że biletów nie sprzedaje.

I co robię ? Jadę na gapę - tak mi się parę razy zdarzyło. KZK nie chciał moich pieniędzy. wink.gif

CYTAT(Bathurst @ śro, 31 lip 2013 - 20:05) *
Rozpoczął się montaż elektronicznych tablic na przystankach

Widziałem takie wczoraj w Jasle.

Faktycznie praktyczne - wyświetlał tekst "autobus za 133 minut".
Od razu widać, żeby sobie te całe autobusy odpuścić i pojechać autem. conf (9).gif

Sęk w tym, że 803 i 806 zawsze zatrzymywały się wszędzie. To raz. Dwa - numerków im nie trzeba zmieniać, wystarczy przestać się upierać przy ich przyspieszoności na stronie www (jak zrobiono z 809 np.).
Bathurst
CYTAT
Wojewoda nie da zarobić prezydentom za "pracę" w KZK GOP
Przemysław Jedlecki
05.08.2013 10:52
A A A Drukuj
Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca

Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca (Fot. Bartlomiej Barczyk / Agencja Gazeta)
Prawnicy wojewody unieważnili decyzję władz KZK GOP o przyznaniu prezydentom "pensji" w wysokości 3200 zł brutto.

Chodzi o gospodarzy Sosnowca, Katowic, Zabrza, Gliwic, Bytomia i Knurowa, którzy są członkami zarządu KZK GOP, ale nie na etatach. Decyzja o tym, że mają w KZK GOP dostawać wynagrodzenie zapadła w czerwcu. Wcześniej prezydenci co miesiąc dostawali diety w wysokości ok. 2600 zł, ale Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał, że nie mają do tego prawa. Samorządowcy wbrew decyzji sądu zdecydowali, że zasługują na dodatkowe pieniądze i podjęli uchwałę, że teraz należy im się "wynagrodzenie".

To jednak nie spodobało się prawnikom wojewody, którzy właśnie unieważnili te uchwały. - Twierdzimy, że prezydenci nie są tam zatrudnieni, a nieetatowi członkowie zarządu KZK GOP nie mają prawa do wynagrodzenia - mówi Leszek Trepka z wydziału nadzoru prawnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Zdaniem Trepki władze KZK GOP, decydując się na przyznanie prezydentom pieniędzy, tak naprawdę zamienili słowo "diety" na "wynagrodzenie".

Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP: - Znamy już stanowisko urzędu wojewódzkiego, ale w tej chwili trudno nam się do niego odnieść. Wkrótce sprawą zajmą się zarząd oraz zgromadzenie związku i wtedy zostaną podjęte decyzje, co dalej.

KZK GOP może się bowiem odwołać do sądu administracyjnego, ale ten już raz zgodził się z argumentami wojewody.

Prezydent Zabrza: Takie decyzje uwłaczają godności osób, które pracują

Czy prezydenci łatwo zrezygnują z dodatkowego zarobku? Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza: - Tak naprawdę to wolałabym tego nie komentować, bo takie decyzje uwłaczają godności osób, które pracują. Przecież to żenujące, że ktoś nie widzi, jaką my tam ponosimy odpowiedzialność za decyzje, które podejmujemy. Wszyscy chcą, żeby KZK GOP działał dobrze, ale ktoś musi się tym zajmować.

Grzegorz Wójkowski, społecznik i lider stowarzyszenia Bona Fides, które przygląda się pracy samorządowców w tej sprawie, kibicuje jednak wojewodzie. - Dziwię się KZK GOP. Przecież prezydenci zarabiają w swoich miastach naprawdę sporo, a działalność we władzach KZK GOP jest częścią ich normalnych obowiązków. Zresztą mamy kryzys i różne instytucje oszczędzają - mówi Grzegorz Wójkowski.


Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2bCTl3yNc
signaal
CYTAT
KZK GOP ogłosił właśnie przetarg na 8-letnią obsługę aż 181 linii autobusowych. W jeden ogromny pakiet połączono wszystkie linie obsługiwane przez trzy komunalne PKM-y.

W poprzednim rozdaniu pakiety były duże, ale mimo wszystko mniejsze - każdy PKM miał swój (we wcześniejszych latach podział był nieco większy, ale i tak wszystkie takie przetargi wygrywały bez trudu PKM-y). Teraz wszystko połączono w jedno. Tak wielkiego pakietu jeszcze nie było.

Wykorzystano przy tym fakt, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, po uchwaleniu planu zrównoważonego rozwoju transportu, można zawierać umowy na świadczenie usług na okres do 10 lat w transporcie drogowym.
Ogłoszony megapakiet obejmuje umowę na 8 lat - do 31 grudnia 2021 r.

Rozpoczęcie realizacji usług następować będzie w trzech etapach - zgodnych z końcem obecnie obowiązujących umów:
- od 1 stycznia 2014 r.: rejon gliwicki,
- od 1 marca 2014 r.: rejon sosnowiecki,
- od 1 kwietnia 2014 r.: rejon katowicki.

Przetarg obejmuje obsługę 181 linii komunikacji miejskiej:
A-4, A-4N, 0, 6, 7, 7N, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 18, 24, 26, 27, 28, 30, 30N, 32, 32N, 34, 35, 37, 40, 42, 43, 44, 46, 47, 48, 49, 50, 55, 58, 59, 60, 60N, 61, 66, 70, 71, 72, 74, 76, 76N, 77, 77N, 81, 84, 88, 90, 91, 93, 99, 100, 104, 106, 108, 109, 110, 115, 116, 120, 126, 130, 130N, 133, 138, 149, 150, 156, 160, 170, 175, 177, 178, 182, 186, 187, 188, 190, 193, 194, 194N, 196, 197, 202, 220, 221, 235, 237, 238, 259, 260, 269, 275, 296, 297, 297N, 299, 603, 604, 605, 606, 616, 617, 617N, 622, 624, 632, 635, 644, 648, 650, 653, 657, 657N, 659, 662, 669, 673, 674, 676, 677, 688, 689, 690, 692, 692N, 699, 702, 710, 716, 723, 769, 800, 801, 804, 805, 807, 808, 811, 813, 814, 815, 817, 818, 830, 830N, 831, 835, 840, 840N, 870, 902N, 903N, 905N, 906N, 910, 911, 911N, 926, 928, 931, 932, 935, 940, 974, 984, C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9, C-10.

W stosunku do stanu obecnego są tu następujące zmiany:
- linie A4 i A4N oznaczono jako A-4 i A-4N (choć być może jest to tylko pomyłka pisarska - na takie szczegóły nikt w KZK GOP nie zwraca uwagi),
- zmieniono oznaczenie linii 812 na 46, 803 na 603, 806 na 606, a 903 na 903N,
- dołączono do pakietu linie obsługiwane obecnie przez innych przewoźników: 237, 275 i 926 oraz 813 i 814, a także linię wakacyjną 659 oraz wszystkie linie cmentarne od C-1 do C-10 (dotychczas nie było w stałej umowie tych gliwickich),
- pojawiła się nowa linia 769 (będą to najprawdopodobniej kursy linii 269 wykonywane krótszą trasą przez Podwarpie).

Nie znalazły się w megapakiecie linie tzw. będzińskie: 79, 107, 125, 200, 721, 722 i 904N. Poza pakietem, z linii obsługiwanych obecnie przez PKM-y pozostaje także linia 57.

W przetargu przedmiot zamówienia podzielono na trzy rejony (zgodne z zasięgiem działania PKM-ów), ale nie dopuszczono składania ofert częściowych. Ofertę można złożyć tylko na całość zamówienia, a jedynie stawki mogą być zróżnicowane w zależności od rejonu. Łącznie w ramach zamówienia przewiduje się wykonanie 345 659 600 wozokilometrów (czyli ok. 43 mln rocznie). Biorąc pod uwagę przeciętną stawkę ok. 6 zł wartość zamówienia to szacunkowo ponad 2 mld zł!


Od potencjalnych wykonawców wymagane jest tylko udokumentowanie doświadczenia w wykonywaniu usług na kwotę aż 600 mln zł. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności trzeba przedstawić dopiero przed podpisaniem umowy (na kwotę nie mniejszą niż 3 mln zł). Oferenci chętni do startu w przetargu muszą też wpłacić wadium w wysokości 10 mln zł. Otwarcie ofert odbędzie się 16 września 2013 r.

Opisany w specyfikacji tabor jakim mają dysponować potencjalni oferenci jest oczywiście kopią obecnego stanu taboru PKM-ów. Niezbyt dokładną wprawdzie, co może wynikać albo z uwzględnienia planowanych zmian w taborze albo po prostu z niedokładności odwzorowania. Tradycyjnie wymagana liczba pojazdów nie zgadza się z liczbą autobusów faktycznie kursujących na liniach z uwagi na nieuwzględnienie części łączeń między liniami.

W każdym razie, wymaganych jest aż 611 autobusów. Z uwagi na różne terminy rozpoczęcia obsługi linii w poszczególnych rejonach, wymagania taborowe w każdym z nich dopasowano do lokalnego PKM-u:
a) rejon gliwicki (od 1 stycznia 2014 r.): 148 autobusów:
- 61 typu B (w tym 75% niskopodłogowych, a 25% nie starszych niż z 2010 roku i spełniających normę EEV lub Euro 5),
- 87 typu C (w tym 85% niskopodłogowych, a 45% nie starszych niż z 2010 roku i spełniających normę EEV lub Euro 5),
cool.gif rejon sosnowiecki (od 1 marca 2014 r.): 230 autobusów:
- 130 typu B (w tym 85% niskopodłogowych, a 25% nie starszych niż z 2002 roku i 30% nie starszych niż z 2006 roku, spełniających normę Euro 3),
- 100 typu C (w tym 100% niskopodłogowych i spełniających normę Euro 3, a 45% nie starszych niż z 2006 roku),
c) rejon katowicki (od 1 kwietnia 2014 r.): 233 autobusy:
- 1 typu A (niskopodłogowy, nie starszy niż z 2008 roku i spełniający normę Euro 5)
- 130 typu B (w tym 80% niskopodłogowych, a 15% nie starszych niż z 2006 roku i spełniających normę Euro 3),
- 102 typu C (w tym 60% niskopodłogowych, a 45% nie starszych niż z 2010 roku i spełniających normę EEV).

Jak widać oznacza to, że spośród 611 autobusów aż 114 nie musi być niskopodłogowych, a poza tym nie jest wymagany ani jeden autobus fabrycznie nowy w chwili rozpoczęcia realizacji usług (najmłodsze mogą być prawie czteroletnie). Dopiero od 1 stycznia 2017 r. wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe (§ 2 ust. 5 umowy). Do tego czasu ikarusy i jelcze teoretycznie
mogą cały czas jeździć.

Ze szczegółami obsady taborowej i parametrów linii można się zapoznać w specyfikacji przetargowej (odnośnik na końcu artykułu) - na str. 16-24 i 52-27.

(autor: Jacek Sobota)

Dodatkowe wymagania wobec taboru to:
- system dynamicznej informacji pasażerskiej (na wskazanych liniach - nie na wszystkich) - 297 autobusów (1 A, 127 B i 169 C),
- system liczenia pasażerów (bramki) - 84 autobusy (42 B i 42 C),
- klimatyzacja całopojazdowa (od 1 kwietnia 2014 r.) - 35 autobusów (1 A, 7 B i 27 C).

Wszystkie autobusy mają mieć dwoje (tabor A i cool.gif lub troje (tabor C) podwójnych drzwi. Tabor A nie może mieć więcej niż 10,5 m długości oraz co najmniej 60 miejsc, tabor B musi się zmieścić między 11,5 a 12 m i mieć co najmniej 86 miejsc, a tabor C to autobusy dłuższe niż 12 m i mające co najmniej 130 miejsc (nie muszą być to autobusy przegubowe). Wszystkie autobusy mają mieć wyświetlacze oraz kasowniki z 13-cyfrowym kodem (do końca 2015 r. dopuszcza się, aby 45% taboru miało kasowniki 10-cyfrowe).

Z ciekawych zapisów umownych:
- dopuszczono wprowadzanie do obsługi nowych linii autobusowych o numerach nie wymienionych w umowie w ramach
przyjętej wielkości pracy eksploatacyjnej,
- dopuszczono realizację usług przez podwykonawców (muszą być wskazani w umowie),
- założono możliwość zmiany stawek w przypadku "możliwości pozyskiwania danych dotyczących parametrów linii w sposób umożliwiający przyporządkowanie cen jednostkowych (stawek) do prędkości eksploatacyjnej dla poszczególnych linii" (zmiana cen nie może by większa niż 2%), jak również "doposażenia taboru autobusowego w dodatkowe urządzenia podnosząc jednocześnie standard usługi" lub "wprowadzenia dodatkowych czynności nie objętych zamówieniem",
- kolorystyka zewnętrzna autobusu według ustaleń z Zamawiającym w terminie wynikającym z tych ustaleń (taki zapis istnienie już we wcześniejszych umowach - jak wiadomo nic z niego nie wynika dla ujednolicenia malowania autobusów).

Szklana kula nie ma problemu ze wskazaniem zwycięzcy przetargu, a i prawdopodobnie jedynego oferta. Niewiadomą, choć raczej o charakterze ciekawostki, pozostaje tylko kto w konsorcjum PKM Gliwice, PKM Sosnowiec i PKM Katowice będzie liderem. Najprawdopodobniej możemy się spodziewać wzrostu stawki płaconej przewoźnikom. Z dwóch powodów. Po pierwsze - przy braku konkurencji i przy warunkach przetargu dopasowanych prawie idealnie pod siebie, stawka najczęściej zbliża się do maksymalnego poziomu. A po drugie - 8-letnia umowa, gdzie stawka jest waloryzowana tylko o wskaźnik inflacji skorygowany o wskaźnik zmian cen oleju napędowego w woj. śląskim, oznacza spore ryzyko dla przewoźników - to ryzyko w powiązaniu z brakiem realnej konkurencji, z pewnością zostanie wliczone do stawki. Dla pasażerów oznacza to status quo jeśli chodzi o jakość usług (jedyne zmiany jakie mogą nastąpić to wprowadzane z własnej woli przez przewoźników) oraz wzrost kosztów komunikacji co niewątpliwie przełoży się już wkrótce na ceny biletów. Potencjalnych innych chętnych przewoźników eliminuje czas - nie ma możliwości zgromadzenia tak kolosalnej liczby taboru w ciągu kilku miesięcy (nowy nie zdąży się wyprodukować, a sprowadzenie kilkuset autobusów używanych to dość karkołomne zadanie).


http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2209

Z punktu widzenia DG - 237, 275 i 814 wchodzą do pakietu. 803 i 806 stają się odpowiednio 603 i 606. 79 najprawdopodobniej zmieni rozmiar i operatora.
xMarcinx
Dla mnie zmiany na plus.
signaal
Zmiana w Katowicach ale ważna z dąbrowskiego punktu widzenia.
CYTAT
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z otwarciem fragmentu ul. P. Skargi w Katowicach między al. W. Korfantego a ul. Stawową oraz przystąpieniem do prac na kolejnym fragmencie al. W. Korfantego od 14 sierpnia 2013 roku (środa) zostaną zmienione zasady obsługi przystanków Katowice Aleja Korfantego i Katowice Piotra Skargi.

Przystanek Katowice Aleja Korfantego dla linii nr: 5, 6, 7, 23, 27, 30, 40, 61, 154, 168, 600, 673, 800, 801, 805, 807, 808, 811, 813, 814, 815, 817, 818, 820, 830, 831, 835, 840, 860, 870, 911, 7N, 30N, 76N, 77N, 130N, 297N, 657N, 830N, 840N, 905N, 906N, 908N i 911N w kierunku ul. A. Mickiewicza ZOSTANIE ZAWIESZONY. Autobusy będą zatrzymywały się dopiero na przystankach Katowice Mickiewicza, Katowice Stawowa, Katowice Piotra Skargi.

Przystanek Katowice Piotra Skargi (usytuowany obecnie na ul. A. Mickiewicza) dla linii nr: 40, 61, 800, 801, 805, 807, 808, 811, 813, 814, 815, 817, 818, 831, 835, 911, 906N, 908N i 911N zostanie przeniesiony na ul. P. Skargi, gdzie będzie zlokalizowany na wysokości dawnego Hotelu Silesia. Autobusy będą kursowały ulicami P. Skargi, Stawową, A. Mickiewicza i Sokolską. Tymczasowy przystanek na ul. A. Mickiewicza (przed skrzyżowaniem z ul. Sokolską) zostanie zlikwidowany.

Pozostałe stanowiska przystanków Katowice Aleja Korfantego, Katowice Mickiewicza, Katowice Stawowa pozostaną w dotychczasowych lokalizacjach.

Rozkłady jazdy nie ulegną zmianie.


http://www.kzkgop.com.pl/news/p-1-katowice...813-816494.html

Co do zmian związanych z pakietem - takie zmiany to nie zmiany.
matidg
CYTAT
W centrum Dąbrowy Górniczej już stoją wyświetlacze. Działać będą pod koniec roku.

Trwa insta­lo­wa­nie spe­cjal­nych wyświe­tla­czy, które pokażą nam realny czas przy­jazdu komu­ni­ka­cji miej­skiej KZK GOP. Pierw­sze już sta­nęły w Dąbro­wie Górniczej.




Elek­tryczne tablice na przy­stanku w Dąbro­wie Gór­ni­czej – fot. ŁD

W lipcu roz­po­czął się mon­taż elek­tro­nicz­nych tablic przy­stan­ko­wych Sys­temu Dyna­micz­nej Infor­ma­cji Pasa­żer­skiej KZK, na któ­rych wyświe­tlane będą infor­ma­cje o rze­czy­wi­stym cza­sie przy­jazdu pojazdu na przy­sta­nek. Dotych­czas tablice poja­wiły się na Śląsku, teraz jed­nak insta­lo­wane są także w Zagłę­biu, a dokład­nie w Dąbro­wie Górniczej.

W sumie tablic ma być 72, a insta­luje je firma Asseco Poland. Ta sama jest odpo­wie­dzialna za pro­jekt Śląskiej Karty Usług Publicznych.

Tablice zamon­to­wane zostaną na tere­nie sze­ściu miast. W Zagłę­biu poja­wią się na przy­stan­kach:
Sosno­wiec Dwo­rzec PKP/Urząd Mia­sta – Zagó­rze Osie­dle – Dąbrowa Gór­ni­cza Centrum/Gołonóg Man­hat­tan (przy­stanki: Sosno­wiec Dwo­rzec PKP, Sosno­wiec Urząd Mia­sta, Sosno­wiec Aleja Zwy­cię­stwa, Środula Osie­dle, Zagó­rze Osie­dle, Zagó­rze Cen­trum, Zagó­rze Expo Sile­sia, Dąbrowa Gór­ni­cza Cen­trum, Reden, Goło­nóg Damel, Goło­nóg Man­hat­tan).
PKM Sosno­wiec – linie nr: 35, 55, 88, 91, 100, 106, 116, 160, 622, 723, 808, 811, 902N, 935.

Będzin Dwo­rzec PKP – Dąbrowa Gór­ni­cza Cen­trum (przy­stanki: Będzin Dwo­rzec PKP, Będzin 11 Listo­pada, Będzin Sta­dion, Będzin Aleja Koł­łą­taja, Dąbrowa Gór­ni­cza Cen­trum).
PKM Sosno­wiec – linie nr: 27, 28, 260, 803, 806, 807, 904.

Jak zapo­wiada KZK, sys­tem ma dzia­łać w pełni do końca roku.
Rokko31
Oby tylko ktoś nie chciał ich włączyć wcześniej niż przed końcem roku..smile2.gif
prezes
CYTAT(KZKGOP)
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z kolejnym etapem przebudowy ul. Katowickiej (drogi krajowej nr 94) w Dąbrowie Górniczej od godziny 10:00 dnia 8 sierpnia 2013 roku (czwartek) zostanie wprowadzony objazd dla linii nr: 604, 634 i 984.

Linia nr 604 po wyjeździe z parkingu hipermarketu Real skręci w lewo w ul. 11 Listopada, następnie pojedzie ulicami W. Majakowskiego, Królowej Jadwigi:

Osiedle Mydlice Pętla – … – Reden Osiedle Mickiewicza – Dąbrowa Górnicza Real – Reden Osiedle Mickiewicza – Reden Aleja Majakowskiego – Reden – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – … – Osiedle Mydlice Pętla

Linie nr 634 i 984 będą skierowane ulicami J. Majewskiego, S. Staszica, Wojska Polskiego:

… – Strzemieszyce Sulno – Dąbrowa Górnicza Albert n/ż – Dąbrowa Górnicza Staszic – Reden Korczaka – Reden Wojska Polskiego – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – … – Osiedle Mydlice Pętla

Nie będą obsługiwane przystanki Reden Osiedle Mickiewicza, Reden Aleja Majakowskiego, Reden.


teraz trzeba być naprawdę zdesperowanym żeby jeździć 604 wink.gif
Kamil_
CYTAT(prezes @ czw, 08 sie 2013 - 23:51) *
CYTAT(KZKGOP)
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z kolejnym etapem przebudowy ul. Katowickiej (drogi krajowej nr 94) w Dąbrowie Górniczej od godziny 10:00 dnia 8 sierpnia 2013 roku (czwartek) zostanie wprowadzony objazd dla linii nr: 604, 634 i 984.

Linia nr 604 po wyjeździe z parkingu hipermarketu Real skręci w lewo w ul. 11 Listopada, następnie pojedzie ulicami W. Majakowskiego, Królowej Jadwigi:

Osiedle Mydlice Pętla – … – Reden Osiedle Mickiewicza – Dąbrowa Górnicza Real – Reden Osiedle Mickiewicza – Reden Aleja Majakowskiego – Reden – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – … – Osiedle Mydlice Pętla

Linie nr 634 i 984 będą skierowane ulicami J. Majewskiego, S. Staszica, Wojska Polskiego:

… – Strzemieszyce Sulno – Dąbrowa Górnicza Albert n/ż – Dąbrowa Górnicza Staszic – Reden Korczaka – Reden Wojska Polskiego – Dąbrowa Górnicza Aleja Róż – … – Osiedle Mydlice Pętla

Nie będą obsługiwane przystanki Reden Osiedle Mickiewicza, Reden Aleja Majakowskiego, Reden.


teraz trzeba być naprawdę zdesperowanym żeby jeździć 604 wink.gif


Zdesperowanym to trzeba być, żeby jeździć w ogóle komunikacją miejską... 40 stopni w cieniu, autobus z 4 uchylanymi oknami i niewłączona klima...
sandwich
Włączona klima w autobusie, który co trzy minuty otwiera dzrzwzi na trzy minuty to jest marnotrawstwo pieniędzy.
Pewnie jesteś za ekologią?
Kamil_
CYTAT(sandwich @ pią, 09 sie 2013 - 20:11) *
Włączona klima w autobusie, który co trzy minuty otwiera dzrzwzi na trzy minuty to jest marnotrawstwo pieniędzy.
Pewnie jesteś za ekologią?


Wożenie ludzi w takich warunkach to znęcanie się nad nimi. Niech kupują busy w których okna się otwierają i będzie ich sporo. Nikt nie będzie wymagał klimatyzacji.
Leszek
CYTAT(sandwich @ pią, 09 sie 2013 - 20:11) *
Włączona klima w autobusie, który co trzy minuty otwiera dzrzwzi na trzy minuty to jest marnotrawstwo pieniędzy.


Ta, jasne. Jakoś w innych PKM-ach i tym podobnych firmach sobie radzą.
sandwich
CYTAT(Kamil_ @ pią, 09 sie 2013 - 20:34) *
CYTAT(sandwich @ pią, 09 sie 2013 - 20:11) *
Włączona klima w autobusie, który co trzy minuty otwiera dzrzwzi na trzy minuty to jest marnotrawstwo pieniędzy.
Pewnie jesteś za ekologią?


Wożenie ludzi w takich warunkach to znęcanie się nad nimi. Niech kupują busy w których okna się otwierają i będzie ich sporo. Nikt nie będzie wymagał klimatyzacji.

Zgoda
marcin.p
CYTAT(sandwich @ pią, 09 sie 2013 - 20:11) *
Włączona klima w autobusie, który co trzy minuty otwiera dzrzwzi na trzy minuty to jest marnotrawstwo pieniędzy.
Pewnie jesteś za ekologią?


Autobusy kzk gop nie otwieraja co chwila drzwi bo obowiązuje wsiadanie pierwszymi drzwiami! A nie na każdym przystanku nastepuje wymiana pasażerów. Ponadto wysiadający powinni sami otwierać drzwi przez nacisnienie przycisku. Tak samo wsiadałoby się i wysiadało do autobusów, w których kierowca nie prowadzi kontroli i do tramwajów.

Ale kzk gop jakby posiadał ludzi myślących a nie mających odpowiednie nazwiska vel.gocyła itp zrobiłby jeden prosty myk. Czy wiecie, że np. w Warszawie klima nie jest standardem i nikt jej nie wymaga w przetargach? Ale wymagają zapewnienia odpowiedniej temperatury w pojazdach. Z tego co sie orientuję to jesli temp. na zewnątrz przekroczy 24 stopnie to w pojeździe nie może być cieplej niż... tylko nie wiem czy jest wymóg temperatury (np.18 cyz 20 st.) czy róznicy temperatur (np. 8 st. jak jest zalecane pryey lekarzy) Proste? I 80% taboru mają klimatyzowanego
Prosty
Co do jazdy na gape, sam przez te kilka miesiecy dojazdow mialem watpliwosci czy jest sens kupowania biletow. Na trasie strzemieszyce - centrum dg i dg - katowice mialem az jedna kontrole ;-)
szer
Bo kontroli praktycznie nie ma. Przez trzy lata dojazdów na uczelnię (i nie tylko, jeździłem też do Katowic, centrum DG, etc...) na trasie Mydlice-Pogoń i Pogoń-Mydlice (często z przesiadkami w Będzinie) miałem całe dwie kontrole. Więc można sobie zadać pytanie czy warto wydawać tyle kasy. Jak się ma miesięczny ulgowy to jeszcze idzie zdzierżyć te 75zł (a mam jeszcze bilety, które kosztowały 58zł!), ale przy normalnym to bym się już chyba zastanawiał...
Sebastian22
kumpel to liczyl, taniej wychodzi dac w lape kanarowi niz kupowac miesieczny....
marcin.p
Znam ludzi jeżdżących na trasie DG-Katowice-DG codziennie bez biletu. Na odcinku centrum -śrdula -katowice (linia 801/831) kontrola średnio raz na 3 miesiące i tylko jak zawodowi wsiądą. Nawet dając się spisać i płacąc są prawie 3 stówy do przodu
juar_78
CYTAT(marcin.p @ sob, 10 sie 2013 - 20:50) *
Znam ludzi jeżdżących na trasie DG-Katowice-DG codziennie bez biletu. Na odcinku centrum -śrdula -katowice (linia 801/831) kontrola średnio raz na 3 miesiące i tylko jak zawodowi wsiądą. Nawet dając się spisać i płacąc są prawie 3 stówy do przodu



Sam jeździłem na uczelnię 5 lat. Głównie 801/821/831, lecz także inne. Do tego także inne trasy, bo jak się miało miesięczny to jeździło się autobusem. Kontrole - na palcu jednej ręki można byłoby policzyć.
vacu
Kurde widziałem te tablice/wyświetlacze w centrum i one są faktycznie jednostronne wacko.gif
Czy w tym zakichanym kraju niczego się nie da zrobić porządnie? Przecież to zalatuje Bareją, zrobić system za ciężkie miliony i dać jednostronne wyświetlacze na tak rozległym przystanku blink.gif
Podejrzewam, że kwota dopłaty do podwójnych byłaby relatywnie niewielka w porównaniu z milionami, które wyrzuca się u nas w błoto, a nawet jeśli byłaby to przecież jeśli coś robić to porządnie :/ Do tego po stronie PKZ (po drugiej nie wiem) jakaś mądra głowa obróciła ją tyłem do przejścia a przodem do Stylowej no więc wychodząc z przejścia (a chyba większość na ten przystanek stamtąd idzie) zobaczysz cokolwiek dopiero po minięciu tablicy :/ Chyba, że one z założenia nie będą działać więc to nie ma znaczenia ph34r.gif
Sebastian22
CYTAT(vacu @ nie, 11 sie 2013 - 11:10) *
Kurde widziałem te tablice/wyświetlacze w centrum i one są faktycznie jednostronne wacko.gif
Czy w tym zakichanym kraju niczego się nie da zrobić porządnie? Przecież to zalatuje Bareją, zrobić system za ciężkie miliony i dać jednostronne wyświetlacze na tak rozległym przystanku blink.gif
Podejrzewam, że kwota dopłaty do podwójnych byłaby relatywnie niewielka w porównaniu z milionami, które wyrzuca się u nas w błoto, a nawet jeśli byłaby to przecież jeśli coś robić to porządnie :/ Do tego po stronie PKZ (po drugiej nie wiem) jakaś mądra głowa obróciła ją tyłem do przejścia a przodem do Stylowej no więc wychodząc z przejścia (a chyba większość na ten przystanek stamtąd idzie) zobaczysz cokolwiek dopiero po minięciu tablicy :/ Chyba, że one z założenia nie będą działać więc to nie ma znaczenia ph34r.gif


No do dupy z tym jest całkiem, jak sa dwie tablice to mogliby chociaz ustawic je roznie a nie tak samo, nie ma az tyle lini aby sie nie miescily na jedym wyswietlaczu....bez sensu.
xMarcinx
Są dwa wyświetlacze na stronę, gdyż teoretycznie są dwa przystanki, obsługujące różne linie. Dziwne, że tych wyświetlaczy nie postawiono dalej i zwróconych do przejścia skoro faktycznie są tylko jednostronne. Wtedy byłyby widoczne dla wychodzących z przejścia i dla tych patrzących na rozkład przy przystanku
Sebastian22
Wszystko by KZKGOP robione jest nogami....
signaal
CYTAT(Sebastian22 @ nie, 11 sie 2013 - 13:54) *
Wszystko by KZKGOP robione jest nogami....

Nie wiem skąd Wasze zdziwienie. Czy KZK GOP w swojej ponad dwudziestoletniej historii zrobił coś dobrze? Więc niby dlaczego w 22 roku istnienia miałby zrobić coś z sensem?
Z resztą - idą wybory, ciekawe czy ktokolwiek gdziekolwiek zapyta naszych preziów i innych kandydatów na radnych o cokolwiek związanego z komunikacja publiczną w regionie...
Prosty
Takze poprzednicy potwierdzili - w jakim celu kupowac bilet jak ekonomiczniej wychodzi go nie miec, a nawet jak nie wyjdzie dac w lape to i tak bedzie oszczednosc
vacu
CYTAT(szer @ sob, 10 sie 2013 - 21:34) *
Bo kontroli praktycznie nie ma. [...] Jak się ma miesięczny ulgowy to jeszcze idzie zdzierżyć te 75zł (a mam jeszcze bilety, które kosztowały 58zł!), ale przy normalnym to bym się już chyba zastanawiał...



CYTAT(Sebastian22 @ sob, 10 sie 2013 - 22:11) *
kumpel to liczyl, taniej wychodzi dac w lape kanarowi niz kupowac miesieczny....



CYTAT(marcin.p @ sob, 10 sie 2013 - 23:50) *
Znam ludzi jeżdżących na trasie DG-Katowice-DG codziennie bez biletu. Na odcinku centrum -śrdula -katowice (linia 801/831) kontrola średnio raz na 3 miesiące i tylko jak zawodowi wsiądą. Nawet dając się spisać i płacąc są prawie 3 stówy do przodu



CYTAT(Prosty @ nie, 11 sie 2013 - 23:54) *
Takze poprzednicy potwierdzili - w jakim celu kupowac bilet jak ekonomiczniej wychodzi go nie miec, a nawet jak nie wyjdzie dac w lape to i tak bedzie oszczednosc


Brak słów panowie. Taka postawa społeczeństwa (zacytowałem was ale to jest powszechne) na pewno zagwarantuje nam sukces. Nie płaćmy, dajmy w łapę, kombinujmy, byle nie uczciwie. Mnie też się jakość usług KZK GOP nie podoba ale w związku z tym z nich po prostu nie korzystam jak nie muszę, a jak muszę to płacę, bo to jest uczciwe, bo wsiadając do busa godzę się na warunki jakie tam panują. Nikt nikogo nie zmusza, jest wiele alternatyw, za śmieszne pieniądze można kupić przysłowiowego starego golfa, jest PKP, taxi, prywatne busy czasami...
Wiecie, że są kraje gdzie wystawisz na ulicę koszyk z jabłkami i ceną $1 za sztukę, wrócisz do domu a na koniec dnia przyjdziesz po kubek z kasą? Gdzie zostawisz nie przypięty rower i nie zniknie przez tydzień? Mnie taki kraj się marzy a nie państwo policyjne gdzie na każdym rogu gliniarz albo kanar. Zresztą z jednej strony są środowiska JP 100%, burzą się, że mamy państwo policyjne a z drugiej pojawiają się głosy, że kanarów ni ma to hulaj dusza. Może auto z parkingu też można zabrać jak nikt nie pilnuje? W sklepach też czyścicie półki jak właściciel jest na zapleczu i nie pilnuje, bo drogo i brudno? Szkoda słów...
Mały77
CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 17:19) *
Brak słów panowie. Taka postawa społeczeństwa (zacytowałem was ale to jest powszechne) na pewno zagwarantuje nam sukces. Nie płaćmy, dajmy w łapę, kombinujmy, byle nie uczciwie. Mnie też się jakość usług KZK GOP nie podoba ale w związku z tym z nich po prostu nie korzystam jak nie muszę, a jak muszę to płacę, bo to jest uczciwe, bo wsiadając do busa godzę się na warunki jakie tam panują. Nikt nikogo nie zmusza, jest wiele alternatyw, za śmieszne pieniądze można kupić przysłowiowego starego golfa, jest PKP, taxi, prywatne busy czasami...
Wiecie, że są kraje gdzie wystawisz na ulicę koszyk z jabłkami i ceną $1 za sztukę, wrócisz do domu a na koniec dnia przyjdziesz po kubek z kasą? Gdzie zostawisz nie przypięty rower i nie zniknie przez tydzień? Mnie taki kraj się marzy a nie państwo policyjne gdzie na każdym rogu gliniarz albo kanar. Zresztą z jednej strony są środowiska JP 100%, burzą się, że mamy państwo policyjne a z drugiej pojawiają się głosy, że kanarów ni ma to hulaj dusza. Może auto z parkingu też można zabrać jak nikt nie pilnuje? W sklepach też czyścicie półki jak właściciel jest na zapleczu i nie pilnuje, bo drogo i brudno? Szkoda słów...

Popieram w całej rozciągłości ...
Sebastian22
Ja nie kozystam z komunikacji a jak juz to kupuje bilet jednorazowy, bo to jest raz na ruski rok. Stwierdzam fakt ze matematyka jednak nie kłamie, zwlaszcza rachunek prawdopodobienstwa:)
szer
CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 17:19) *
CYTAT(szer @ sob, 10 sie 2013 - 21:34) *
Bo kontroli praktycznie nie ma. [...] Jak się ma miesięczny ulgowy to jeszcze idzie zdzierżyć te 75zł (a mam jeszcze bilety, które kosztowały 58zł!), ale przy normalnym to bym się już chyba zastanawiał...


Brak słów panowie. Taka postawa społeczeństwa (zacytowałem was ale to jest powszechne) na pewno zagwarantuje nam sukces. Nie płaćmy, dajmy w łapę, kombinujmy, byle nie uczciwie. Mnie też się jakość usług KZK GOP nie podoba ale w związku z tym z nich po prostu nie korzystam jak nie muszę, a jak muszę to płacę, bo to jest uczciwe, bo wsiadając do busa godzę się na warunki jakie tam panują. Nikt nikogo nie zmusza, jest wiele alternatyw, za śmieszne pieniądze można kupić przysłowiowego starego golfa, jest PKP, taxi, prywatne busy czasami...


Nie rozumiem o co Ci się rozchodzi... Co miesiąc kupuję miesięczny więc jakbyś mógł to nie wrzucaj mnie do worka ze złodziejami. Dziękuje.
PS. Chcesz to Ci mogę każdego z osobna skan zrobić...
vacu
CYTAT(szer @ pon, 12 sie 2013 - 17:55) *
CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 17:19) *
CYTAT(szer @ sob, 10 sie 2013 - 21:34) *
Bo kontroli praktycznie nie ma. [...] Jak się ma miesięczny ulgowy to jeszcze idzie zdzierżyć te 75zł (a mam jeszcze bilety, które kosztowały 58zł!), ale przy normalnym to bym się już chyba zastanawiał...



Nie rozumiem o co Ci się rozchodzi... Co miesiąc kupuję miesięczny więc jakbyś mógł to nie wrzucaj mnie do worka ze złodziejami. Dziękuje.
PS. Chcesz to Ci mogę każdego z osobna skan zrobić...

CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 17:19) *
CYTAT(szer @ sob, 10 sie 2013 - 21:34) *
Bo kontroli praktycznie nie ma. [...] Jak się ma miesięczny ulgowy to jeszcze idzie zdzierżyć te 75zł (a mam jeszcze bilety, które kosztowały 58zł!), ale przy normalnym to bym się już chyba zastanawiał...

O to mi się rozchodzi. Nie twierdzę, że kradniesz, oceniam tylko to co piszesz. Co tu jest do zastanawiania? Chodzi mi o postawę, jeśli chleb w sklepie jest za drogi to przecież się nie zastanawiasz czy może nie schować pod kurtkę, dlaczego zatem w autobusie? Usługa jak każda inna... Potem się dziwią ludzie, że ich pracodwaca okradnie, nie wypłaci czy coś, taka jest niestety mentalność Polaków, nikt nie kontroluje to można bez biletu, nikt nie patrzy to można papier podprowadzić z publicznej toalety itp. Ta końcówka to już nie o Tobie wink.gif żeby znów nie było.
mgmisiek
CYTAT(Prosty @ nie, 11 sie 2013 - 23:54) *
Takze poprzednicy potwierdzili - w jakim celu kupowac bilet jak ekonomiczniej wychodzi go nie miec, a nawet jak nie wyjdzie dac w lape to i tak bedzie oszczednosc


No i tak jak podsumował vacu - sprowadziłeś wszystko do prostego stwierdzenia (nazywam sprawy po imieniu) Po co kupować jak można ukraść - wyjdzie taniej - nawet jak Cię złapią za którymś razem.
No po prostu ekonomia pierwsza klasa.

Co do wyświetlaczy - nie widziałem, ale ze zdjęć np. TUTAJ wynika, że są zwrócone w stronę przejścia dla pieszych.
vacu
CYTAT(mgmisiek @ pon, 12 sie 2013 - 18:24) *
Co do wyświetlaczy - nie widziałem, ale ze zdjęć np. TUTAJ wynika, że są zwrócone w stronę przejścia dla pieszych.

Kurcze no faktycznie, biję się w pierś, jechałem autem, może pod słońce źle widziałem albo mi się pomyliły strony (od "Centrum" wygląda na to, że nie są w kierunku przejścia). Chyba czas przestać jeździć po spożyciu wink.gif
mgmisiek
CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 18:37) *
CYTAT(mgmisiek @ pon, 12 sie 2013 - 18:24) *
Co do wyświetlaczy - nie widziałem, ale ze zdjęć np. TUTAJ wynika, że są zwrócone w stronę przejścia dla pieszych.

Kurcze no faktycznie, biję się w pierś, jechałem autem, może pod słońce źle widziałem albo mi się pomyliły strony (od "Centrum" wygląda na to, że nie są w kierunku przejścia). Chyba czas przestać jeździć po spożyciu wink.gif

Oj przepraszam - pierwsze zdjęcie jest od strony DH Centrum i tam rzeczywiście nie są w stronę przejścia - po stronie PKZ są - czyli racja po obu stronach smile2.gif
Prosty
No i wyszedlem na oszusta i zlodzieja stwierdzajac czemu ludzie jezdza bez biletu laugh.gif

CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 16:19) *
Może auto z parkingu też można zabrać jak nikt nie pilnuje? W sklepach też czyścicie półki jak właściciel jest na zapleczu i nie pilnuje, bo drogo i brudno? Szkoda słów...

Moze predkosc przekroczyc jak radaru nie ma i policjant nie suszy? Albo piwka sie w parku napic? laugh.gif
mgmisiek
CYTAT(Prosty @ pon, 12 sie 2013 - 19:17) *
No i wyszedlem na oszusta i zlodzieja stwierdzajac czemu ludzie jezdza bez biletu laugh.gif

CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 16:19) *
Może auto z parkingu też można zabrać jak nikt nie pilnuje? W sklepach też czyścicie półki jak właściciel jest na zapleczu i nie pilnuje, bo drogo i brudno? Szkoda słów...

Moze predkosc przekroczyc jak radaru nie ma i policjant nie suszy? Albo piwka sie w parku napic? laugh.gif


Hmm no nie do końca miałem to na celu, żeby twierdzić, że jesteś złodziejem i oszustem. smile2.gif
Po prostu nie podoba mi się podsumowywanie sprawy w taki sposób. Ogólnie nie podoba mi się rozważanie kupować bilet czy jeździć na gapę bo się opłaca. Bo tu nie ma nic do rozważania - jeżdżę płacę. Nie płacę bo za drogo/nie podoba mi się autobus/kierowca/KZK GOP/premier/prezydent/pogoda/niepotrzebne skreślić nie jeżdżę.
Sam sporadycznie korzystam z komunikacji miejskiej ale jak już to kupuję bilet lub jadę D'tka bo taniej.

A dokładnie mentalność naszą podsumowałeś ostatnimi zdaniami - jak nikt nie patrzy to można/przepisy są po to żeby je łamać. Rozumiem, że niektóre są bzdurne i sam nie zawsze wszystkiego przestrzegam - ale w granicach rozsądku. Osobiście dla mnie jazda na gapę nie różni się niczym od zwykłej kradzieży jakiejkolwiek rzeczy materialnej/niematerialnej. Tylko dla nas fajnie jest jak to ja "okradam" niefajnie jak to mnie "okradają" - już to kiedyś H. Sienkiewicz w pewnej lekturze szkolnej opisywał - Kali zabierać krowy to OK Kalemu zabrać krowy - źle.
vacu
CYTAT(Prosty @ pon, 12 sie 2013 - 19:17) *
No i wyszedlem na oszusta i zlodzieja stwierdzajac czemu ludzie jezdza bez biletu laugh.gif

Personalnie nikogo nie nazwałem złodziejem, zacytowałem dyskusję jak to się bardzo opłaca nie płacić za bilety albo dać w łapę kanarowi. Po to aby pokazać mentalność w naszym narodzie. Wielu tutaj połamałoby ręce złodziejom-politykom. A skąd oni się biorą? No ze społeczeństwa, przecież nie wybieramy wyjątkowych kanalii, mniej więcej taki sam procent krętaczy jak w polityce jest wszędzie wokół. Od dziecka uczą, że pewne przepisy są durne i można je olewać no i mamy to we krwi. A raczej powinno się szukać rozwiązań, durne przepisy zmieniać a nie szukać sposobu na ich ominięcie, bo jak sam widzisz (patrz niżej) granica między tym co nielagalne ale nienaganne a nielegalne i niedopuszczalne jest bardzo niewyraźna i ma tendencję do przemieszczania się, dla kogoś niezapłacenie za bilet będzie jeszcze w sumie OK, dla kogoś innego uszczknięcie 2 milionów przy przetargu też jest jeszcze OK, kwestia skali.

CYTAT(Prosty @ pon, 12 sie 2013 - 19:17) *
CYTAT(vacu @ pon, 12 sie 2013 - 16:19) *
Może auto z parkingu też można zabrać jak nikt nie pilnuje? W sklepach też czyścicie półki jak właściciel jest na zapleczu i nie pilnuje, bo drogo i brudno? Szkoda słów...

Moze predkosc przekroczyc jak radaru nie ma i policjant nie suszy? Albo piwka sie w parku napic? laugh.gif

Ja nie widzę potrzeby przekraczania prędkości, jeździłem autem po Niemczech, Francji czy USA gdzie 90% ludzi jeździ zgodnie z przepisami i wierz mi, że jeżeli wszyscy jeżdżą przepisowo to jazda jest znacznie płynniejsza, korki mniejsze, spalanie mniejsze a czas przejazdu podobny jak u nas.
Piwko w parku? Przepis śmieszny niby ale w naszym kraju na razie słuszny. Niestety u nas 4/10 pijących w parku to potencjalne źródło kłopotów, niestety pozostała szóstka na tym cierpi :/

W każdym razie podsumowując - można się ze mną zgodzić lub nie ale ja uważam, że naprawę świata należy rozpocząć od siebie. Przepisy należy zmieniać (lub dążyć do ich zmiany) ale nie omijać, skoro wszyscy kombinujemy, kradniemy, omijamy zasady dla nas niewygodne, dajemy łapóki - nie oczekujmy, że władze będą się zachowywać inaczej. Są dwie opcje: wpasować się w system, kombinować jak wszyscy, tylko proszę nie narzekać, że politycy kradną i nie płakać, że prywaciarz kogoś wydymał, takie są brutalne zasady tej gry. Druga opcja to jednak trzymać się zasad i naiwnie liczyć na to, że to jest ten moment kiedy znajdzie się stu, tysiąc, milion podobnie myślących ludzi i ten kraj odbije się od dna. Wybór należy do Ciebie.

Brzmi jak wykład z etyki tongue.gif pracuję w jednej z najbardziej etycznych firm na świecie, może aż tak mi mózg już wyprali, kto wie wink.gif
marcin.p
vacu a gdzie jak tam napisałem, że popieram jazdę na gapę? Nie popieram! Ale system czy też sposób organizacji kontroli biletów w kzk gop prowadzi do tego co napisałem i co zacytowałeś. A skoro system jest zły to trzeba z nim walczyć a nie go ukrywać. Może ktos z kzk czyta to forum i wyśle kontrole na 801/831? W końcu może specjalista ds komunikacji miejskiej, przetargów, organizacji transportu zbiorowego itp. niejaki gocyła czyta forum i coś zrobi w tym burdelu
szer
@vacu - w kilka osób podaliśmy tok rozumowania sporej liczby pasażerów, niestety. Za drogo więc nie kupują. Kto ma auto jeździ autem, kto nie może sobie na nie pozwolić to jeździ komunikacją miejską i albo płaci albo kombinuje.
Nie oszukujmy się - wysokie ceny niewspółmierne do jakości, kontroli jest mało, a ściągalność mandatów nie powala. Plusem było zrobienie biletów 15, 30 i 60 minutowych, ale ktoś tego chyba nie przemyślał zbytnio. No można kombinować i przez trzy miasta jechać na bilecie na jedno miasto (na pogoń w 15 minut z mydlic się dojedzie).

Co do wyświetlaczy to tak - po stronie PKZ jest skierowany w stronę przejścia, po stronie Parku w stronę PZU. Osoby, które to montowały musiały sporo Barei oglądać: "panie, mnie kazali przykręcić, nie ważne że ustawienie nielogiczne". A gdyby tylko odwrócili w stronę przejścia to byłoby w miarę elegancko.

Co do picia pod chmurką polecam ten artykuł
Sebastian22
CYTAT(marcin.p @ pon, 12 sie 2013 - 22:40) *
vacu a gdzie jak tam napisałem, że popieram jazdę na gapę? Nie popieram! Ale system czy też sposób organizacji kontroli biletów w kzk gop prowadzi do tego co napisałem i co zacytowałeś. A skoro system jest zły to trzeba z nim walczyć a nie go ukrywać. Może ktos z kzk czyta to forum i wyśle kontrole na 801/831? W końcu może specjalista ds komunikacji miejskiej, przetargów, organizacji transportu zbiorowego itp. niejaki gocyła czyta forum i coś zrobi w tym burdelu

Ja mysle ze Gocyła ma to gleboko gdzies jak kazdy pracownik KZK "u gory" .....praca po znajomosci, uklady etc. co ja wam bede mowil.

Druga sprawa troche mnie smieszy fakt ze piszecie o ludziach co nie kupuja biletow "zlodzieje". Kazdy ma prawo jezdzic na gape, jesli system jest dziurawy. Ciekawe czy wy jestescie tacy zawsze zgodni z prawem i robicie wszystko jak trzeba smile2.gif. To tylko dogryzanie typowe dla internetu nic wiecej.

Wyswietlacze - to juz pisalem nie raz. Komedia. W aglomeriacji i takie buble. Co do ich ustawienia, to jak pisze kolega wyzej, ustawiaja wszystkie tablica do ulicy i dlatego tak wyszlo, gdyby ustawili odwrotnie bylo by dziwnie, aczkolwiek bardziej kozystnie dla tego przystanku (wiekszocc ludzi nadchodzi od przejscia podziemnego).
Mały77
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 12 sie 2013 - 22:51) *
Druga sprawa troche mnie smieszy fakt ze piszecie o ludziach co nie kupuja biletow "zlodzieje". Kazdy ma prawo jezdzic na gape, jesli system jest dziurawy. Ciekawe czy wy jestescie tacy zawsze zgodni z prawem i robicie wszystko jak trzeba smile2.gif. To tylko dogryzanie typowe dla internetu nic wiecej.

Jasne - policja za kradzież w sklepie też łapie jednego na dziesięciu - system dziurawy, więc można. Świetne rozumowanie - nic nie zrozumiałeś z wypowiedzi Vacu ...
Jedynym wytłumaczeniem jazdy bez biletu to tylko i wyłącznie brak możliwości jego zakupu (nie zawsze podróż da się zaplanować, a czasem kierowca albo nie ma biletów, albo nie ma wydać itp.). Chociaż to też słaba wymówka ...
Slyzaba
Sebastian22 - nieco pojechałeś...
CYTAT
Kazdy ma prawo jezdzic na gape, jesli system jest dziurawy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.