Tramwaje Śląskie zaczynają wielkie remonty [HARMONOGRAM PRAC] 
Przemysław Jedlecki
Tramwaje Śląskie ogłosiły harmonogram remontów torowisk w aglomeracji. Do 2014 roku podróż po tramwajem ma być wygodna i szybka. Pierwsze remonty rozpoczną się już za parę miesięcy Remonty torowisk to część ogromnego, wartego ponad 650 mln zł projektu modernizacji komunikacji tramwajowej w regionie. Za te pieniądze zostanie wyremontowanych ok. 50 km torów, spółka kupi też 30 nowych pociągów i gruntownie odnowi 75 starszych składów.
Tramwaje Śląskie ogłosiły właśnie harmonogram prac na torowiskach. Podzielone je na pięć części, a pierwsze remonty mają się zacząć już latem.
Część pierwsza modernizacja torowiska w ulicach Powstańców Warszawskich i Moniuszki w Bytomiu (długość 299 metrów, czas prac: lipiec-sierpień 2012 r.);
modernizacja torowiska w ul. Katowickiej od ul. Jagiellońskiej do pl. Kościuszki w Bytomiu (długość 87 metrów, czas prac: wrzesień 2012 r.);
modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Jagiellońskiej i Karola Miarki Bytomiu oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 866 metrów, czas prac: wrzesień-grudzień 2013 r.);
przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej odcinek od granicy z Świętochłowicami do Zamłynia w Bytomiu (długość 2478 metrów, czas prac: wrzesień 2012 - sierpień 2013 r.).
Wartość tych robót to ok. 35 895 054 zł.
Część druga modernizacja przejazdu przez ul. Zabrzańską w rejonie HKS Stal Bobrek w Bytomiu (długość 154 metry, prace w lipcu 2012 r.);
modernizacja torowiska w ul. Bytomskiej od ul. Chrobrego do ul. Drzymały w Zabrzu (długość 931 metrów, czas prac: sierpień-listopad 2012 r.);
modernizacja torowiska w ul. Wolności w Zabrzu od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami (długość 560 metrów, czas prac: maj-lipiec 2013 r.);
modernizacja torowiska tramwajowego w ul. 3 Maja w Zabrzu (długość 1785 metrów, czas prac: sierpień 2012 - kwiecień 2013 r.);
przejazdy na terenie miasta Ruda Śląska: przy pętli w Chebziu (100 m); w ul. Asfaltowej (20 m); w ul. Dworcowej (286 m); w ul. Droga do Lipin (20 m); ul. Katowickiej (10 m). Czas prac: sierpień-październik 2012 r.;
modernizacja torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej (długość 2716 metrów, czas prac: listopad 2012 - grudzień 2013 r.).
Wartość tej części projektu to ok. 44 210 277 zł.
Część trzecia modernizacja torowiska w ciągu ul. Gliwickiej w Katowicach od przystanku tramwajowego "Lisa" do granic miasta Katowice z Chorzowem oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 3144 metry, czas prac: styczeń 2013 - marzec 2014 r.);
modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Armii Krajowej od ul. Gałeczki do ul. Dąbrowskiego w Chorzowie (długość 3521 metrów, czas prac: październik 2012 - listopad 2013 r.);
modernizacja torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego w Chorzowie do granic miasta Świętochłowice (długość 561 metrów, czas prac: grudzień 2013 - luty 2014 r.);
modernizacja torowiska na odcinku od placu Wolności do katowickiego Rynku (długość 1601 metrów, czas prac: sierpień 2012 - sierpień 2013 r.);
modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Wolności w Chorzowie (od granicy ze Świętochłowicami do ul. Bolesława Chrobrego w Chorzowie), długość 1860 metrów, czas prac: marzec-październik 2014 r.
Wartość tego etapu projektu to ok. 78 761 286 zł.
Część czwarta modernizacja odcinka linii tramwajowej 6/41 w Katowicach od wesołego miasteczka do pętli
Zachodniej przy Stadionie Śląskim (długość 4499 metrów, czas prac: styczeń 2013 - luty 2014 r.);
modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Kościuszki od al. Górnośląskiej do wiaduktu kolejowego w Katowicach oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 2339 metrów, czas prac: kwiecień 2013 - luty 2014 r.);
modernizacja końcowego odcinka linii tramwajowej w Katowicach Brynowie (wraz z dobudową drugiego toru), długość 622 metry, czas prac luty-marzec 2013 r.;
modernizacja torowiska na odcinku od przystanku Chorzów AKS do przystanku Chorzów Chopina (długość 1138 metrów, czas prac: sierpień-grudzień 2012 r.);
modernizacja torowiska na odcinku od Pętli Słonecznej do Ronda w Katowicach (długość 1602 metry, czas prac: marzec-październik 2013 r.);
Wartość robót tej części to ok. 54 886 970 zł.
Część piąta modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem (długość 12 920 metrów, czas prac: październik 2012 - listopad 2013 r.);
modernizacja torowiska w Sosnowcu na ulicy Małachowskiego - odcinek od Ronda im. Gierka
do ul. Mościckiego (długość 360 metrów, czas prac: listopad-grudzień 2013 r.);
modernizacja torowiska w Sosnowcu na ul. Piłsudskiego oraz na skrzyżowaniu z ul. Jana
Sobieskiego (długość 439 metrów, czas prac: wrzesień-październik 2013 r.);
modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta z Katowicami (wraz z dobudową drugiego toru i przebudową sieci trakcyjnej), długość 1420 metrów, czas prac: grudzień 2012 - sierpień 2013 r.;
modernizacja przejazdów na terenie Sosnowca: ul. 3 Maja, skrzyżowanie z Parkową i Mościckiego (długość 210 metrów, czas prac: styczeń 2013 r.);
modernizacja linii tramwajowej w Sosnowcu na ulicy 3 Maja, od CWK do Pętli Zagórze (długość 7583 metrów, czas prac: luty 2013 - lipiec 2014 r.);
modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 1503 metry, czas prac: październik 2012 - lipiec 2013).
Wartość tej części projektu to ok. 99 885 885 zł.