Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Komunikacja KZK GOP
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67
Leszek
Częstochowa zapłaciła ponad 7 mln za tramwaj (50,3 pln za 7 sztuk). Zdjęcia pierwszego składu są tu: http://forum.gkw24.pl/viewtopic.php?f=16&a...=200954#p200954 - żadna rewelacja. Kosztu zakupu używek nie mogę znaleźć w tej chwili, ale podejrzewam, że są zdecydowanie niższe (biorąc pod uwagę, że w tym roku:
CYTAT
Około 3 mln zł chcą przeznaczyć w tym roku Tramwaje Śląskie na kupno i modernizację 14 używanych wagonów.

czyli wychodzi jakieś 200 tysięcy za sztukę.
Koszty eksploatacji (wraz z naprawami) będą na pewno zdecydowanie niższe dopóki nie skończy się gwarancja, ale tak sądzę, że różnica długo nie przekroczy 6,8 mln na jeden tramwaj wink.gif
vacu
CYTAT(Leszek @ sob, 03 mar 2012 - 11:14) *
Koszty eksploatacji (wraz z naprawami) będą na pewno zdecydowanie niższe dopóki nie skończy się gwarancja, ale tak sądzę, że różnica długo nie przekroczy 6,8 mln na jeden tramwaj wink.gif

Tylko ja codziennie rano mijam te "helmuty" czy jak je tam zwał w S-cu między centrum a Żeromskiego i żal patrzeć jak się toczą 5 km/h, z daleka wydaje się, że stoją, kulawy z jednym okiem na jednej nodze poruszał by się szybciej "per- pedes-em", szkoda imho i tych 200 tys. na takie g... Ktoś powie, że to przez torowisko ale dziwnym trafem 105-tki jeżdżą tam znacznie szybciej i jakoś nie wypadają tak często z torów...
Sebastian22
Ja tez mijam helmuty ale np. w Rudzie Sl czy Zabrzu jezdza z taka sama predkoscia co 105tki.....a co do Czestochowy to zakupili 7 Twistow "przy okazji" otwarcia nowej lini na Bleszno. U nas najpierw trzeba zrobic infrastrukture ktora jest dosc rozlegla i to jest duzy problem. U nas jest 10 miast (strzelam) do tego a w innych przypadkach jedno i jest o wiele latwiej cokolwiek zrobic spojnego. Mozna nowe trawaje dac na zmodernizowane linie a u nas nie da sie w calosci jednej linii zrobic gdyz np. jakies miasto nie wyrazi checi i juz dupa zbita.
Leszek
CYTAT(vacu @ sob, 03 mar 2012 - 11:45) *
CYTAT(Leszek @ sob, 03 mar 2012 - 11:14) *
Koszty eksploatacji (wraz z naprawami) będą na pewno zdecydowanie niższe dopóki nie skończy się gwarancja, ale tak sądzę, że różnica długo nie przekroczy 6,8 mln na jeden tramwaj wink.gif

Tylko ja codziennie rano mijam te "helmuty" czy jak je tam zwał w S-cu między centrum a Żeromskiego i żal patrzeć jak się toczą 5 km/h, z daleka wydaje się, że stoją, kulawy z jednym okiem na jednej nodze poruszał by się szybciej "per- pedes-em", szkoda imho i tych 200 tys. na takie g... Ktoś powie, że to przez torowisko ale dziwnym trafem 105-tki jeżdżą tam znacznie szybciej i jakoś nie wypadają tak często z torów...


No ja helmuty widuję najczęściej albo na 3 Maja w Sosnowcu albo na Kościuszki w Katowicach, jeżdżą tam równie szybko jak 105, a mam wrażenie - ciszej (nie jechałem, więc to moje obserwacje jako kierowcy).
Helmuty raczej nie wypadają z torów, takie problemy mają (a właściwie miały) raczej wiedeńce - ale na torach w naszej konurbacji to i karliki wypadają...
vacu
CYTAT(Leszek @ sob, 03 mar 2012 - 12:39) *
Helmuty raczej nie wypadają z torów, takie problemy mają (a właściwie miały) raczej wiedeńce - ale na torach w naszej konurbacji to i karliki wypadają...

Ja nie wiem, które to są te co mijam, jedne z tych trupów sprowadzonych - jeżdżą na linii 15.
Ja nie twierdzę, że tory u nas są rewelacyjne, wręcz przeciwnie, nie twierdzę też, że zakup nowego taboru przed remontem infrastruktury ma sens, bo nie ma. Natomiast imho nie ma też sensu zakup 30-letnich trupów, które nie są dużo lepsze od tego co mamy, to już lepiej naprawić ze dwa przejazdy za te pieniądze ew. zmodernizować 105, bo przy tym przynajmniej jakiś polski zakład zarobi i nie zbieramy śmieci z zachodu.
W okolicach Żeromskiego akurat na to zwróciłem uwagę, bo zawsze się zastanawiam czy tramwaj jedzie i go przepuścić czy może stoi i na coś czeka, jak dojeżdżam bliżej to dopiero widzę, że ledwo się toczy...
signaal
CYTAT(vacu @ sob, 03 mar 2012 - 13:33) *
CYTAT(Leszek @ sob, 03 mar 2012 - 12:39) *
Helmuty raczej nie wypadają z torów, takie problemy mają (a właściwie miały) raczej wiedeńce - ale na torach w naszej konurbacji to i karliki wypadają...

Ja nie wiem, które to są te co mijam, jedne z tych trupów sprowadzonych - jeżdżą na linii 15.
Ja nie twierdzę, że tory u nas są rewelacyjne, wręcz przeciwnie, nie twierdzę też, że zakup nowego taboru przed remontem infrastruktury ma sens, bo nie ma. Natomiast imho nie ma też sensu zakup 30-letnich trupów, które nie są dużo lepsze od tego co mamy, to już lepiej naprawić ze dwa przejazdy za te pieniądze ew. zmodernizować 105, bo przy tym przynajmniej jakiś polski zakład zarobi i nie zbieramy śmieci z zachodu.
W okolicach Żeromskiego akurat na to zwróciłem uwagę, bo zawsze się zastanawiam czy tramwaj jedzie i go przepuścić czy może stoi i na coś czeka, jak dojeżdżam bliżej to dopiero widzę, że ledwo się toczy...

Duewagi i SGP są cichsze w środku i "na zewnątrz" od 105, również zmodernizowanych. Nie rzucają tak pasażerami jak 105, lepiej działa w nich ogrzewanie. Cena jednego używanego SGP wraz z modernizacja to cena modernizacji jednego wagonu 105 a pojemnościowo bliżej im do pary 105.
pozdrawiam
Panowie znowu dostajecie jakiejś lokalnej schizofrenii. W Krakowie którym tak wszyscy się tu zachwycacie wspomniany 30 letni złom stanowi polowe taboru i jakoś nic nie wypada z szyn i wszyscy są zadowoleni. Ostatnio na szeroka skale dołącza się w nich człony niskopodłogowe i montuje klimatyzacje. I nikt nie mówi o marnowaniu pieniędzy bo wagony te są tańsze w eksploatacji niż fabrycznie nowe.
Leszek
CYTAT(vacu @ sob, 03 mar 2012 - 13:33) *
ew. zmodernizować 105, bo przy tym przynajmniej jakiś polski zakład zarobi i nie zbieramy śmieci z zachodu.
W okolicach Żeromskiego akurat na to zwróciłem uwagę, bo zawsze się zastanawiam czy tramwaj jedzie i go przepuścić czy może stoi i na coś czeka, jak dojeżdżam bliżej to dopiero widzę, że ledwo się toczy...


Przecież te używki są modernizowane w Polsce - w ZUR w Chorzowie. A w okolicach Żeromskiego to zdaje się tory już od jakiegoś czasu remontują, może stąd ta prędkość.
signaal
CYTAT(pozdrawiam @ sob, 03 mar 2012 - 21:17) *
Panowie znowu dostajecie jakiejś lokalnej schizofrenii. W Krakowie którym tak wszyscy się tu zachwycacie wspomniany 30 letni złom stanowi polowe taboru i jakoś nic nie wypada z szyn i wszyscy są zadowoleni. Ostatnio na szeroka skale dołącza się w nich człony niskopodłogowe i montuje klimatyzacje. I nikt nie mówi o marnowaniu pieniędzy bo wagony te są tańsze w eksploatacji niż fabrycznie nowe.

Pomijając zalety, które sam przytoczyłem to używki mają 40 lat.
http://www.phototrans.eu/2415,123,723,0,f.html
http://www.phototrans.eu/2415,123,292,0,f.html
To raz, dwa - Kraków chyba poza używanymi wozami kupuje tez jakieś nowe, prawda?
Uprzedzając - tak, znam historię TŚ i przekształceń własnościowych w tej firmie. wink.gif
Leszek
TŚ też mają kupić nowe tramy, na forum GKW są domysły, że właśnie PESA Twist...
gregol
CYTAT(Sebastian22 @ czw, 01 mar 2012 - 22:35) *
hmm a ja kiedys o tym slyszalem i bylem przekonany ze to ma byc w tym roku.....pewno sie przeslyszalem. W wawie to fajnie dziala, tyle ze tam tylko na liniach tramwajowych w centrum to jest.


Miały być szybciej to racja. Nawet nie wiem czy nie już w zeszłym roku. Ale problem techniczny się pojawił z doprowadzeniem prądu do przystanków. Tak gdzieś to kiedyś ktoś z KZK GOP tłumaczył.
Leszek
Widać w KZK jeszcze nie znają czegoś takiego jak ogniwa słoneczne...
BARES
Odnośnie tych używek sprowadzonych przez Katowice to na ile dobrze mi w pamięci utkwiło to  planowali że  sprowadzą je do czasu modernizacji torowiska, w momencie w którym ukazywał się artykuł bodajże było mówione o 2 latach, po tym czasie można było by rozważyć czy u nas  nie mogłyby by funkcjonować.  
signaal
Nowym przewoźnikiem na 814 będzie... PKM Świerklaniec do spółki z kolejna mutacją Sebzdy.
http://www.pdfdownload.org/pdf2html/view_o...3_814%2Fwno.pdf
Kamil_
Jedynym kryterium była cena, co w naszym kraju jest normą. A były jakieś wymagania dotyczące autobusów jakie mają obsługiwać te dwie linie?
xMarcinx
Moj profesor od zam. publ. i ppp..

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:30...TML&tabId=1
Kamil_
CYTAT(xMarcinx @ wto, 20 mar 2012 - 15:19) *

Dzięki smile2.gif
CYTAT
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1ustawy z dnia 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych dotyczące:
1.1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, tj. licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6.9.2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r., Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
1.2) Posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonania lub wykonywania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług w zakresie przewozów regularnych (zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym – Dz. U. z 2007 r., Nr 125, poz. 874 z późn. zm.) o łącznej wartości nie mniejszej niż 2 500 000,00 PLN,
1.3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym (taborem autobusowym), tj. dysponowania przez Wykonawcę w całym okresie realizacji usługi ośmioma autobusami niskopodłogowymi z homologacją, wyposażonymi przy II drzwiach w pochylnię (rampę najazdową) na wózki dla osób niepełnosprawnych, spełniającymi wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20.6.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) i przepisach wykonawczych do niej dla autobusów miejskiej regularnej komunikacji publicznej, w tym wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r., Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) oraz następujące wymagania dodatkowe:
— autobusy o długości ponad 12 m i pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor typu CN) w ilości 4 szt., nie starsze niż z 2003 roku, spełniające normę czystości spalin EURO 3,
— autobusy o długości do 12 m i pojemności co najmniej 91 miejsc (tabor typu BN) w ilości 4 szt., nie starsze niż z 2003 roku, spełniające normę czystości spalin EURO 3,
— liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 20 % ogólnej, wskazanej przez producenta pojemności autobusu,
— przedział kierowcy – łączący się z wnętrzem pojazdu, umożliwiający bezpośredni kontakt kierowcy z pasażerem,
— drzwi pasażerskie – co najmniej dwoje drzwi podwójnych dla taboru typu BN, oraz troje drzwi podwójnych dla taboru CN, wszystkie uruchamiane mechanicznie ze stanowiska kierowcy spełniające wymogi techniczne ujęte w Polskiej Normie PN-S-47010,
— kasowniki elektroniczne o min. dziesięciocyfrowym systemie kasowania w ilości co najmniej równej liczbie drzwi pasażerskich w autobusie,
— łączność telefoniczna lub radiowa pomiędzy kierującym autobusem a punktem dyspozytorskim Wykonawcy, mającym łączność z policją i pogotowiem ratunkowym oraz posiadającym łączność telefoniczną z Zamawiającym,
— wyposażone w zestaw elektronicznych tablic kierunkowych rozmieszczonych zgodnie z § 21 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdu oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r., Nr 32, poz. 262 z późn. zm.),
— kolorystyka zewnętrzna autobusów ujednolicona dla całego taboru realizującego usługi wg ustaleń z Zamawiającym.


Już się bałem, że z Mercedesa (jeżdżącego co prawda o wybranych godzinach) będę musiał się przesiąść na jakiś złom.


BARES
CYTAT
Świąteczny Tramwaj w Dąbrowie Górniczej

PAS


Muzeum Śląskie w Katowicach już po raz ósmy zaprasza na przejażdżkę zabytkowym tramwajem w towarzystwie eksponatów związanych z Wielkanocą.

Wspólna akcja KZK GOP, Tramwajów Śląskich i Muzeum Śląskiego będzie miało także swoją odsłonę w Zagłębiu i Dąbrowie Górniczej. Potrwa od 20 marca do 10 kwietnia.
W tramwaju będzie można zobaczyć m.in. rzeźby współczesnych artystów ludowych, palmy wielkanocne oraz archiwalne fotografie i pocztówki. Przygotowana w tramwaju wystawa zaprezentuje zwyczaje wielkanocne charakterystyczne dla regionu Śląska i Zagłębia, pokaże, które tradycje są wspólne, a które nas różnią.
Ostatnia „Świąteczna jazda…” cieszyła się ogromnym powodzeniem, a muzealny tramwaj odwiedziło około 5 tys. osób.

W Dąbrowie Górniczej, Czeladzi i Będzinie do zabytkowego tramwaju będzie można wsiąść 22 i 29 marca oraz 8 kwietnia.
signaal
Przetarg na obsługę linii 140, 634, 637, 809.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1891
Wymagania - po prostu szał. ph34r.gif

Na 814 od pierwszego kwietnia zobaczymy Solarisy z 2006-2007 roku.
bzenek
CYTAT(signaal @ pon, 26 mar 2012 - 03:16) *
Przetarg na obsługę linii 140, 634, 637, 809.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1891
Wymagania - po prostu szał. ph34r.gif

Całkiem niezłe. Wykluczają ikarusy i jelcze M11. smile.gif
signaal
CYTAT(bzenek @ śro, 28 mar 2012 - 18:08) *
CYTAT(signaal @ pon, 26 mar 2012 - 03:16) *
Przetarg na obsługę linii 140, 634, 637, 809.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1891
Wymagania - po prostu szał. ph34r.gif

Całkiem niezłe. Wykluczają ikarusy i jelcze M11. smile.gif

To pokazuje nędzę komunikacji w regionie... Nie może być ikarusa to już jest dobrze... blink.gif
Swoją drogą aktualny tabor Sebzdy tez się nie mieści w wymaganiach. smile.gif
pozdrawiam
CYTAT(signaal @ sob, 31 mar 2012 - 11:48) *
CYTAT(bzenek @ śro, 28 mar 2012 - 18:08) *
CYTAT(signaal @ pon, 26 mar 2012 - 03:16) *
Przetarg na obsługę linii 140, 634, 637, 809.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1891
Wymagania - po prostu szał. ph34r.gif

Całkiem niezłe. Wykluczają ikarusy i jelcze M11. smile.gif

To pokazuje nędzę komunikacji w regionie... Nie może być ikarusa to już jest dobrze... blink.gif
Swoją drogą aktualny tabor Sebzdy tez się nie mieści w wymaganiach. smile.gif



5 lat temu na tym pakiecie królowały 30 letnie autobusy a teraz wam 10 letnie wam się nie podobają i to na jakieś wiejskie linie. Naprawdę bez przesady. Pokaz mi miasto w Polsce co to nie ma starszego taboru niż z 2002. Nawet w Europie ze świeczka szukać takiego przewoźnika. Do tego w zdecydowanej pozostałości przetargów KZK GOP wymagał w tym roku pojazdów albo z 2007 roku albo "nówek". Niedługo to 5 letnie autobusy będziecie na złom wysyłać. A później się dziwicie ze komunikacja co raz więcej kosztuje.
signaal
CYTAT(pozdrawiam @ sob, 31 mar 2012 - 13:46) *
CYTAT(signaal @ sob, 31 mar 2012 - 11:48) *
CYTAT(bzenek @ śro, 28 mar 2012 - 18:08) *
CYTAT(signaal @ pon, 26 mar 2012 - 03:16) *
Przetarg na obsługę linii 140, 634, 637, 809.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1891
Wymagania - po prostu szał. ph34r.gif

Całkiem niezłe. Wykluczają ikarusy i jelcze M11. smile.gif

To pokazuje nędzę komunikacji w regionie... Nie może być ikarusa to już jest dobrze... blink.gif
Swoją drogą aktualny tabor Sebzdy tez się nie mieści w wymaganiach. smile.gif



5 lat temu na tym pakiecie królowały 30 letnie autobusy a teraz wam 10 letnie wam się nie podobają i to na jakieś wiejskie linie. Naprawdę bez przesady. Pokaz mi miasto w Polsce co to nie ma starszego taboru niż z 2002. Nawet w Europie ze świeczka szukać takiego przewoźnika. Do tego w zdecydowanej pozostałości przetargów KZK GOP wymagał w tym roku pojazdów albo z 2007 roku albo "nówek". Niedługo to 5 letnie autobusy będziecie na złom wysyłać. A później się dziwicie ze komunikacja co raz więcej kosztuje.

Nówka w przetargach tegorocznych jest AŻ jedna.
Skoro ze świeczką szukać przewoźników ze starszym taborem w Europie i Polsce to skąd się te heble w KZK GOP biorą? Produkują stare roczniki specjalnie dla "naszych" przewoźników?
Co do samego pakietu wiejskich linii (wiejskie miasto to i linie w większości takie wink.gif ) chyba PKM Sosnowiec o niego powalczyć musi po przegranych 813, 814, 154.
sandwich
Ikarusy jeżdżą, bo są sprawne i nikt nie wywali sprawnych autobusów na złom, bo byłaby to niegospodarność. Jest ich już resztka i skończą żywot w 1.5 roku.
Nie chodzi o wiek autobusu i tylko o dbałość o niego. Autobus musi być sprzątany, myty a drobne usterki usuwane natychmiast, innaczej 10 letni to złom a można jeżdzi 20 letnim zadbanym.

Ikarusy są w spadku po dawnych epokach i muszą zostać w pełni wyeksploatowane.
signaal
CYTAT(sandwich @ sob, 31 mar 2012 - 18:55) *
Ikarusy jeżdżą, bo są sprawne i nikt nie wywali sprawnych autobusów na złom, bo byłaby to niegospodarność. Jest ich już resztka i skończą żywot w 1.5 roku.
Nie chodzi o wiek autobusu i tylko o dbałość o niego. Autobus musi być sprzątany, myty a drobne usterki usuwane natychmiast, innaczej 10 letni to złom a można jeżdzi 20 letnim zadbanym.

Ikarusy są w spadku po dawnych epokach i muszą zostać w pełni wyeksploatowane.

To jeszcze nie są w pełni wyeksploatowane?! To po czym poznać wyeksploatowanie? wink.gif
sandwich
Jak będziesz w środku po deskach chodzić, żeby pod pojazd nie wpaść.
pozdrawiam
CYTAT
Nówka w przetargach tegorocznych jest AŻ jedna.
Skoro ze świeczką szukać przewoźników ze starszym taborem w Europie i Polsce to skąd się te heble w KZK GOP biorą? Produkują stare roczniki specjalnie dla "naszych" przewoźników?
Co do samego pakietu wiejskich linii (wiejskie miasto to i linie w większości takie wink.gif ) chyba PKM Sosnowiec o niego powalczyć musi po przegranych 813, 814, 154.


No tak oczywiście autobusy z 2011 to już nie "nówki". Bo ja tak na szybko doliczyłem w przetargach ponad 10. I skończcie wypisywać jakieś herezje ze PKM Sosnowiec coś tam przegrał. To ze sobie pojeździł z wolnej reki pojeździł na 813,814,154 za niezła kaskę to wcale nie znaczy ze jest jakoś szczególnie zainteresowany obsługa tych linii. Jakby było inaczej to to przetarg by się "lepiej ustawiło".
signaal
CYTAT(pozdrawiam @ nie, 01 kwi 2012 - 01:46) *
CYTAT
Nówka w przetargach tegorocznych jest AŻ jedna.
Skoro ze świeczką szukać przewoźników ze starszym taborem w Europie i Polsce to skąd się te heble w KZK GOP biorą? Produkują stare roczniki specjalnie dla "naszych" przewoźników?
Co do samego pakietu wiejskich linii (wiejskie miasto to i linie w większości takie wink.gif ) chyba PKM Sosnowiec o niego powalczyć musi po przegranych 813, 814, 154.


No tak oczywiście autobusy z 2011 to już nie "nówki". Bo ja tak na szybko doliczyłem w przetargach ponad 10. I skończcie wypisywać jakieś herezje ze PKM Sosnowiec coś tam przegrał. To ze sobie pojeździł z wolnej reki pojeździł na 813,814,154 za niezła kaskę to wcale nie znaczy ze jest jakoś szczególnie zainteresowany obsługa tych linii. Jakby było inaczej to to przetarg by się "lepiej ustawiło".

Ale jego bardziej ustawić już się nie dało - oba przetargi wypisz, wymaluj były pisany pod sosnowieckie connecto.
W sumie 2007 to też nówki. Prawie.
xMarcinx
CYTAT(signaal @ nie, 01 kwi 2012 - 12:52) *
Ale jego bardziej ustawić już się nie dało - oba przetargi wypisz, wymaluj były pisany pod sosnowieckie connecto.


Dało, bo na dobra sprawę nie mieli obowiązku robić przetargu, skoro jest spółka "miejska" utworzona w tym celu.
pozdrawiam
CYTAT(xMarcinx @ nie, 01 kwi 2012 - 12:35) *
CYTAT(signaal @ nie, 01 kwi 2012 - 12:52) *
Ale jego bardziej ustawić już się nie dało - oba przetargi wypisz, wymaluj były pisany pod sosnowieckie connecto.


Dało, bo na dobra sprawę nie mieli obowiązku robić przetargu, skoro jest spółka "miejska" utworzona w tym celu.


No pod connecto to oba przetargi były super ustawione. Tylko tyle ze PKM nie ma ani jednego connecto, ze już nie wspomnę na 154 były wymagane autobusy z 2007 roku.

Do tego PKM nie ma na tyle taboru żeby bez końca połykać nowe linie, co nie znaczy nie próbuje swoich sił licząc ze wygra jakiś przetarg z bardzo korzystna stawka za kilometr.
signaal
CYTAT(xMarcinx @ nie, 01 kwi 2012 - 13:35) *
CYTAT(signaal @ nie, 01 kwi 2012 - 12:52) *
Ale jego bardziej ustawić już się nie dało - oba przetargi wypisz, wymaluj były pisany pod sosnowieckie connecto.


Dało, bo na dobra sprawę nie mieli obowiązku robić przetargu, skoro jest spółka "miejska" utworzona w tym celu.

Muszą robić przetarg - KZK GOP nie jest właścicielem PKM Sosnowiec.
Przyznaję, zgrzeszyłem - nie connecto a citaro. Ale w sumie mercedesów w PKM tyle, że można się pogubić. wink.gif
Jakoś wspomniana trójkę linii z wolnej ręki PKM Sosnowiec połknął. wink.gif
pozdrawiam
To ze PKM opłacało się jeździć tam z wolnej reki to całkiem inna sprawa. Brał za wozokilometr jak za fabrycznie nowe autobusy a poszczał na linie co popadło.
xMarcinx
KZK GOP nie musi być właścicielem PKM wystarczy, ze PKM jest spółką miejską i powołaną przez gminy do realizacji zadań użyteczności publicznej w danych gminach. Czyli już sam akt założycielski jest swego rodzaju wydaniem licencji na danego rodzaju działalność.
signaal
CYTAT(xMarcinx @ nie, 01 kwi 2012 - 17:30) *
KZK GOP nie musi być właścicielem PKM wystarczy, ze PKM jest spółką miejską i powołaną przez gminy do realizacji zadań użyteczności publicznej w danych gminach. Czyli już sam akt założycielski jest swego rodzaju wydaniem licencji na danego rodzaju działalność.

Niestety (na szczęście?) - organizator może zlecać obsługę linii bez przetargów jeśli jest właścicielem "przewoźnika". Nie wystarczy wspólne "miejskie" pochodzenie.
xMarcinx
Upierałbym się ale jeszcze jutro sprawdzę u źródła. Wiesz, może z czego to wynika? W u. o ZP nic o tym konkretnego nie ma.
BARES
CYTAT
KZK GOP pokazał punkty do obsługi ŚKUP-u



Projekt punktu obsługi klienta w ramach Śląskiej Karty Usług Publicznych
75 specjalnych punktów do obsługi klientów uruchomionych zostanie w ramach Śląskiej Karty Usług Publicznych. Będzie w nich można m. in. doładować kartę, wydrukować billingi, czy złożyć reklamację. Montaż pierwszych POK-ów rozpocznie się jesienią tego roku.

40 samodzielnych Punktów Obsługi Klienta ŚKUP oraz 35 punktów działających w salonikach Kolportera pojawi się za kilka miesięcy na terenie śląskich i zagłębiowskich miast. Montaż pierwszych punktów rozpocznie się na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2012 roku. Będzie można w nich m.in. odebrać elektroniczną kartę, zmienić dane osobowe, wydrukować listę swoich wpłat czy złożyć reklamację. - Obecnie ustalamy lokalizację POK-ów w poszczególnych miastach - mówi Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP.

Śląska Karta Usług Publicznych to najważniejszy od wielu lat wspólny projekt związku i tworzących go miast. Ma być nie tylko elektronicznym biletem, lecz także - co lubią podkreślać pracownicy KZK GOP - elektroniczną portmonetką i dokumentem identyfikującym użytkownika, co ułatwi m.in. załatwianie urzędowych spraw przez internet. Kartą będzie można płacić nie tylko za przejazdy tramwajami i autobusami, lecz także za postój na parkingach w centrach miast, wstęp do muzeum, na basen czy do teatru.
matidg
CYTAT
Ze zdjęciem lub bez. Taką kartę dostaniesz od KZK GOP


Zarząd KZK GOP zaakceptował projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych.

Całość utrzymana jest w kolorystyce zaczerpniętej z logo ŚKUP oraz KZK GOP. Nowością jest cybernetyczna mapa aglomeracji, która znajdzie się na karcie. Ma podkreślać innowacyjność całego projektu. - Projektanci zaproponowali stonowane barwy, natomiast sam projekt ma HI-TEC-owy charakter - przekonują przedstawiciele KZK GOP.

Na karcie użytkownicy mają znaleźć niezbędne informacje, czyli m.in. adres strony WWW projektu oraz telefon kontaktowy. Całość opatrzona będzie też logotypami instytucji, które dofinansowały projekt.

Wydawanie pierwszych kart ma rozpocząć się w pierwszym kwartale 2013 r. Użytkownicy będą mieli do wyboru dwa typy kart:

- spersonalizowaną, gdzie znajdą się dane identyfikacyjne użytkownika i będzie mógł z niej korzystać jedynie posiadacz karty;

- niespersonalizowaną - bez danych osobowych. Będzie z niej mogła korzystać każda osoba, która w danej chwili posiada kartę.

Obecnie trwa uruchamianie dwóch specjalnych centrów przetwarzania danych, które będą współpracować ze ŚKUP. Na ukończeniu są też prace nad nowym serwisem, który ma promować projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych.

Więcej... http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz1sEZU7BFZ
BARES
CYTAT
Tramwaje, w tym i te z Będzina, przejdą metamorfozę

Gazeta Sosnowiec

Wystartował największy w historii Tramwajów Śląskich projekt modernizacji wagonów. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na modernizację 45 wagonów typu 105Na.
- W sumie zmodernizujemy 75 wagonów, ale 30 chcemy odnowić własnymi siłami w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie. Modernizację 45 wagonów zlecimy na zewnątrz - mówi Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich. W wyniku przetargu modernizowane będą wagony z zajezdni w Będzinie (7), Katowicach (22), Gliwicach (2) i Bytomiu (14).


Wiadomo, że wszystkie przewidziane do modernizacji wagony zmienią design - z przodu i tyłu montowane będą specjalne moduły, dzięki którym wagony mają sprawiać wrażenie nowocześniejszych. W środku zamontowane zostaną nowe siedzenia i antypoślizgowa wykładzina, dzięki nowym napędom ciszej będą otwierać się i zamykać drzwi. Przede wszystkim jednak dzięki wymianie układów hamowania i rozruchu na impulsowe tramwaje będą zużywać mniej energii.

- Przewidujemy, że wagony będą trafiały do modernizacji w pakietach po cztery-pięć sztuk. Wszystkie 75 wagonów chcemy zmodernizować do końca 2014 roku - mówi dyrektor Knapik.

Przy okazji modernizacji, już na koszt KZK GOP i za pośrednictwem firmy Asseco Poland, wagony wyposażone zostaną m.in. w moduły do pobierania opłat za przejazd, co związane jest z projektem Śląskiej Karty Usług Publicznych, która będzie pełniła m.in. rolę elektronicznego biletu.

Modernizacja wagonów 105Na jest częścią wartego ponad 650 mln zł projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, w ramach którego Tramwaje Śląskie zakupią także 30 niskopodłogowych tramwajów i wyremontują około 50 km torów.

purz
Arek
CYTAT(signaal @ pon, 26 mar 2012 - 02:16) *
Przetarg na obsługę linii 140, 634, 637, 809.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...ge&pid=1891



And the winner is..

LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar sp.j.,
ul. Główna 155A, 42-625 Zendek

Czyli jednak nie PKM Sosnowiec. Ciekawe, nigdy wcześniej o tej spółce nie słyszałem.

Więcej tutaj:
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2012/linie_140_634_637_809/wno.pdf
pozdrawiam
Taka sobie firemka z siedziba w stodole mająca kilka 20 letnich trupów. Do niedawna jeżdżąca tylko na zlecenie MZKP. Ostatnimi czasy firma obsługuje komunikacje w Myszkowie. Generalnie życzę powodzenia. Jak na razie firma ta nie dysponuje wymaganym taborem wiec trudno się wypowiadać. No cóż będzie wesoło....
Arek
Hehe mają w końcu czas do 1 czerwca na nabycie odpowiedniego taboru wink.gif Z chęcią zobaczę jaki bedzie efekt wink.gif
signaal
CYTAT(Arek @ wto, 08 maj 2012 - 22:03) *
Hehe mają w końcu czas do 1 czerwca na nabycie odpowiedniego taboru wink.gif Z chęcią zobaczę jaki bedzie efekt wink.gif

Będzie zabawnie. Bardzo. wink.gif
BARES
CYTAT
Tramwaje Śląskie zaczynają wielkie remonty [HARMONOGRAM PRAC]


Przemysław Jedlecki



Tramwaje Śląskie ogłosiły harmonogram remontów torowisk w aglomeracji. Do 2014 roku podróż po tramwajem ma być wygodna i szybka. Pierwsze remonty rozpoczną się już za parę miesięcy

Remonty torowisk to część ogromnego, wartego ponad 650 mln zł projektu modernizacji komunikacji tramwajowej w regionie. Za te pieniądze zostanie wyremontowanych ok. 50 km torów, spółka kupi też 30 nowych pociągów i gruntownie odnowi 75 starszych składów.

Tramwaje Śląskie ogłosiły właśnie harmonogram prac na torowiskach. Podzielone je na pięć części, a pierwsze remonty mają się zacząć już latem.


Część pierwsza
modernizacja torowiska w ulicach Powstańców Warszawskich i Moniuszki w Bytomiu (długość 299 metrów, czas prac: lipiec-sierpień 2012 r.);

modernizacja torowiska w ul. Katowickiej od ul. Jagiellońskiej do pl. Kościuszki w Bytomiu (długość 87 metrów, czas prac: wrzesień 2012 r.);

modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Jagiellońskiej i Karola Miarki Bytomiu oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 866 metrów, czas prac: wrzesień-grudzień 2013 r.);

przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej odcinek od granicy z Świętochłowicami do Zamłynia w Bytomiu (długość 2478 metrów, czas prac: wrzesień 2012 - sierpień 2013 r.).

Wartość tych robót to ok. 35 895 054 zł.

Część druga
modernizacja przejazdu przez ul. Zabrzańską w rejonie HKS Stal Bobrek w Bytomiu (długość 154 metry, prace w lipcu 2012 r.);

modernizacja torowiska w ul. Bytomskiej od ul. Chrobrego do ul. Drzymały w Zabrzu (długość 931 metrów, czas prac: sierpień-listopad 2012 r.);

modernizacja torowiska w ul. Wolności w Zabrzu od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami (długość 560 metrów, czas prac: maj-lipiec 2013 r.);

modernizacja torowiska tramwajowego w ul. 3 Maja w Zabrzu (długość 1785 metrów, czas prac: sierpień 2012 - kwiecień 2013 r.);

przejazdy na terenie miasta Ruda Śląska: przy pętli w Chebziu (100 m); w ul. Asfaltowej (20 m); w ul. Dworcowej (286 m); w ul. Droga do Lipin (20 m); ul. Katowickiej (10 m). Czas prac: sierpień-październik 2012 r.;

modernizacja torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej (długość 2716 metrów, czas prac: listopad 2012 - grudzień 2013 r.).

Wartość tej części projektu to ok. 44 210 277 zł.



Część trzecia

modernizacja torowiska w ciągu ul. Gliwickiej w Katowicach od przystanku tramwajowego "Lisa" do granic miasta Katowice z Chorzowem oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 3144 metry, czas prac: styczeń 2013 - marzec 2014 r.);

modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Armii Krajowej od ul. Gałeczki do ul. Dąbrowskiego w Chorzowie (długość 3521 metrów, czas prac: październik 2012 - listopad 2013 r.);

modernizacja torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego w Chorzowie do granic miasta Świętochłowice (długość 561 metrów, czas prac: grudzień 2013 - luty 2014 r.);


modernizacja torowiska na odcinku od placu Wolności do katowickiego Rynku (długość 1601 metrów, czas prac: sierpień 2012 - sierpień 2013 r.);

modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Wolności w Chorzowie (od granicy ze Świętochłowicami do ul. Bolesława Chrobrego w Chorzowie), długość 1860 metrów, czas prac: marzec-październik 2014 r.

Wartość tego etapu projektu to ok. 78 761 286 zł.


Część czwarta
modernizacja odcinka linii tramwajowej 6/41 w Katowicach od wesołego miasteczka do pętli

Zachodniej przy Stadionie Śląskim (długość 4499 metrów, czas prac: styczeń 2013 - luty 2014 r.);

modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Kościuszki od al. Górnośląskiej do wiaduktu kolejowego w Katowicach oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 2339 metrów, czas prac: kwiecień 2013 - luty 2014 r.);

modernizacja końcowego odcinka linii tramwajowej w Katowicach Brynowie (wraz z dobudową drugiego toru), długość 622 metry, czas prac luty-marzec 2013 r.;

modernizacja torowiska na odcinku od przystanku Chorzów AKS do przystanku Chorzów Chopina (długość 1138 metrów, czas prac: sierpień-grudzień 2012 r.);

modernizacja torowiska na odcinku od Pętli Słonecznej do Ronda w Katowicach (długość 1602 metry, czas prac: marzec-październik 2013 r.);

Wartość robót tej części to ok. 54 886 970 zł.

Część piąta

modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem (długość 12 920 metrów, czas prac: październik 2012 - listopad 2013 r.);

modernizacja torowiska w Sosnowcu na ulicy Małachowskiego - odcinek od Ronda im. Gierka

do ul. Mościckiego (długość 360 metrów, czas prac: listopad-grudzień 2013 r.);

modernizacja torowiska w Sosnowcu na ul. Piłsudskiego oraz na skrzyżowaniu z ul. Jana

Sobieskiego (długość 439 metrów, czas prac: wrzesień-październik 2013 r.);

modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta z Katowicami (wraz z dobudową drugiego toru i przebudową sieci trakcyjnej), długość 1420 metrów, czas prac: grudzień 2012 - sierpień 2013 r.;

modernizacja przejazdów na terenie Sosnowca: ul. 3 Maja, skrzyżowanie z Parkową i Mościckiego (długość 210 metrów, czas prac: styczeń 2013 r.);

modernizacja linii tramwajowej w Sosnowcu na ulicy 3 Maja, od CWK do Pętli Zagórze (długość 7583 metrów, czas prac: luty 2013 - lipiec 2014 r.);

modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach oraz przebudowa sieci trakcyjnej (długość 1503 metry, czas prac: październik 2012 - lipiec 2013).

Wartość tej części projektu to ok. 99 885 885 zł.


Rokko31
Czyli rozumie że w Dąbrowie mamy super stan torowisk jak nie ma modernizacji..
Sebastian22
od dawna bylo wiadome ze my nie zalapiemy sie na remont torowiska w tym projekcie.....jedyne co to bedzie remont 7 wagonow z Bedzina - to wszystko w tym temacie
pozdrawiam
CYTAT(Sebastian22 @ pią, 11 maj 2012 - 08:46) *
od dawna bylo wiadome ze my nie zalapiemy sie na remont torowiska w tym projekcie.....jedyne co to bedzie remont 7 wagonow z Bedzina - to wszystko w tym temacie


No nie do końca. Jeszcze nie zdecydowano ile wagonów z Będzina zostanie wyremontowanych. Według projektu zostanie zmodernizowane 75 tramwajów a jak na razie trwa przetarg na remont 45. Wiec jest szansa ze będzie więcej zmodernizowanych wagonów w zajezdni w Będzinie.

PS Sebastian czy mógłbyś używać we swoich wypowiedziach dużych liter i kropek.
xMarcinx
Modernizacja to zło, pozostające 105 oznaczają, że torowiska nie ulegną jakiejkolwiek poprawie, bo po co jak ta terenówka da sobie świetnie radę.
pozdrawiam
Ja nie rozumiem czemu wy się dziwicie. Przez 25 lat praktycznie nie było żadnych kompleksowych remontów torowisk a teraz wymagacie ze niby wszystko wyremontują. 650 mln zł przeznaczonych ma modernizacje to i tak kwota wręcz gigantyczna jak na warunki TS.

A remonty torowisk nie dotrą prędko do DG. Niestety linie tramwajowe w DG maja małe znaczenie dla TS. Do tego władze zagłębiowskich miast nie mogą się od lat zdecydować czy tramwaje są nam w ogóle potrzebne.
BARES
 Sytuacja przypomina  budowę DTŚ-ki z tą różnicą że tu mamy jedną linie która zaczyna się w Katowicach a ostatni przystanek jest w Zagórzu i dlatego modernizacja nie kończy się po drugiej stronie Brynicy jak to jest w przypadku trasy średnicowej. 
pozdrawiam
Jakieś wieści na temat potentata komunikacyjnego - firmy "Lazar". Ktoś widział "nowego" przewoźnika na mieście???
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.