Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
:)
CYTAT(muzzy @ śro, 15 mar 2023 - 19:20) *
Teraz chyba skrzyżowanie Konopnickiej i Limanowskiego zmienia się w zakręt, więc znak pierwszeństwa niepotrzebny..., ew. nie zdziwiłbym się, gdyby na dniach pojawił się tam nakaz skrętu.


na ten moment jest to skrzyżowanie równorzędne. Można jechać w stronę tunelu w bardzo krótką ślepą ulicę z miejscem do zawracania.Obowiązuje więc zasada pierwszeństwa z prawej. W PL takich skrzyżowań jest dość mało i przez to wielu kierowców nie wie jak się zachować.

Tu będzie niebezpieczna sytuacja główne dla rowerzystów, którzy mają jeszcze większy problem z przepisami, w tym młodzież i dzieci. Jadą prosto to myślą, że mają pierwszeństwo.Jadący Konopnickiej (od Biedronki) prosto w stronę tunelu powinni ustąpić pierwszeństwa wyjeżdżającym z Limanowskiego. Jadący od Limanowskiego i skręcający w lewo powinni ustąpić wyjeżdżającym rowerzystom z tunelu...

Najlepiej powinno się zrobić tak, aby pierwszeństwo było dla skręcających od Limanowskiego w Konopnickiej w stronę Biedronki, tak jak jeżdżą autobusy i wszystkie samochody (bo w stronę tunelu na Konopnickiej, to będą jakieś rzadkie wyjątki).
Zibar
CYTAT(Sebastian22 @ pon, 13 mar 2023 - 21:46) *


Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów wink.gif


Bardzo ładnie widać ogrom zmian jakie tam nastąpiły. Tylko czemu wg najnowszy trendów zielonej mobilności, wszystko w naszym mieście ma być zielone łącznie z dachem targowiska, a ten teren bardziej przypomina mi



ceramiczna płytę grzewczą. Na razie to jesienia/zimą będzie tam piz...o jak na przysłowiowym dworcu w Kielcach a latem ludziska i samochody będą się smażyć jak na powyższej płycie.

Ciekawi mnie jeszcze czy zmniejszą się obecne zatory na Kościuszki i Przybylaka po otwarciu tej obwodnicy. Zobaczymy też co będzie w upalne weekendy kiedy dużo aut ruszy z/na Pogorię.

szer
Wczoraj wymalowano pasy w okolicach dworca i na rondach w około

https://imgur.com/a/4yws2i0






PS. Na obwodnicy i przy UP też malują znaki poziome
Paulus77
Czekam z niecierpliwością na wyraźne oznakowanie ścieżek rowerowych. Zabłąkani cykliści często wleką się po jezdni równolegle do dedykowanej dla nich pięknej dróżki.
Jadąc w tygodniu przez Dąbrowę to jest wrażenie, że nie dzieje się na tych budowach absolutnie nic. Zadziwiające jest, że te inwestycje się jakoś kulają do przodu smile2.gif
Grzegorz-dg
Oby oznakowanie było trwałe i w lepszej technologi bo niektóre prace wykonywane są niskiej jakości i szybko ulegają ścieraniu pasy ,linie.
muzzy
zniknęły znaki zakazu tylko od strony ronda, robotnicza i Limanowskiego od wodociągów dalej mają zakazy. Przy okazji, dzisiaj po południu malowali pasy od strony Limanowskiego.
Rokko31
Ciekawe czy coś zrobią z tym syfem, który został w krzakach przy Limanowskiego w stronę Pogorii i Konopnickiej, myślałem, że dzięki inwestycji zniknie i teren zostanie uprzątnięty ale na razie straszy okropnie ohmy.gif
:)
^^^
ten syf to nie wykonawcy inwestycji ale niestety ludzie. Już w zeszłym roku miasto sprzątało. Obok tymczasowego przystanku zrobili sobie wysypisko.

To może jest szansa na otwarcie w najbliższy weekend? Oni tak lubią na weekend.

Pewnie z rondem w centrum też na to czekają, żeby mogli ruszyć
:)
Trzeba dołożyć:

CYTAT
Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza Etap I, Etap II: Urząd Miejski 230.874.343,39 zł, PKP PLK S.A 46.740.000,00 zł
Lata realizacji 2015-2023
Rok 2023 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 7.230.208,46 zł.
Zabezpiecza się środki służące do uregulowania należności z tytułu kosztów waloryzacji.

Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza Etap III: Urząd Miejski 184.696.727,56 zł, PKP PLK S.A 32.399.163,80 zł, Tramwaje Śląskie S.A 1.057.800,00 zł
Lata realizacji 2020-2024
Rok 2023 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 21.846.055,72 zł,
Rok 2024 zmniejsza się poziom finansowania o kwotę 16.412.000,00 zł.
Wprowadza się do planu w roku bieżącym po stronie dochodów i wydatków środki z zaliczki, z jednoczesnym zmniejszeniem środków zabezpieczonych na projekcie w roku przyszłym. Dodatkowo istnieje potrzeba zabezpieczenia środków w roku bieżącym na częściowe wypłaty odszkodowań za przejęcie z mocy prawa praw własności nieruchomości w ślad za wydanym zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej pod nazwą „Przebudowa ulicy Piecucha od skrzyżowania z aleją Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Parkową (wraz z budową wiaduktu w ciągu linii kolejowej nr 1) z dostosowaniem poszczególnych wlotów skrzyżowań i sąsiednich dróg do nowego układu drogowego oraz przebudową ul. Parkowej wraz z budową dróg wokół Dworca Kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej” oraz środków służących do uregulowania należności z tyt. kosztów waloryzacji.
Grzegorz-dg
Budynek dworca w Ząbkowicach, będący zabytkiem techniki został objęty pracami zabezpieczającymi. Wykonano m.in.: zabezpieczenie środkowej części elewacji budynku poprzez skucie i nałożenie siatki oraz pokryto dach m.in.kolejną warstwą folii. PKP planuje remont tego budynku dworca.
:)
System informacji jest już uruchomiony też na 1 peronie. Sprawdziłem rozkład i rzeczywiście zatrzymują się już na nim na razie 3 połączenia dziennie. Pewnie jakieś przepuszczanie innych. Ludzie mogą być zaskoczeni.
Ciekawe kiedy przeniosą się tam wszystkie KŚ, czy dopiero po ukończeniu dworca i poczekalni.

Po iluż to latach wrócił ten peron?

Ehh te "dziadowskie oszczędności" PKP. Taki wielki problem z przepustowością tej linii, a gdyby od razy wybudowali peron nr 3, to i w drugą stronę można by było łatwo przepuszczać. Wszystko przecież gotowe, tylko potrzebny kawałek toru, dwa rozjazdy i peron. Oby w przyszłości ten 3 peron był zadaszony tak jak teraz 2.
Widziałem też niedawno pociąg KŚ, który przepuszczał Pendolino w stronę Katowic, który omijał i poruszał się torem normalnie wykorzystywanym w stronę Zawiercia, jakby pod prąd.

i filmik kolejowy z centrum snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=wyS2VRV0pjI
Sebastian22
aż prosi się o peron nr 3 aby była możliwość bezproblemowego przepuszczania w kierunku Katowic. Mam nadzieję że powstanie.
Ciekawe kiedy pojawią się wiaty na wyspach centrum przesiadkowego.
:)
^^^
wiadomo, że powstanie, ale przy innej inwestycji - rozbudowa Zawiercie - Będzin do 4 torów.

świeże z fb prezydenta MB:

CYTAT
Wiem, że czekacie na informację w sprawie otwarcia nowej drogi w kierunku Będzina, łączącej ulicę Sobieskiego z ulicami Kościuszki i Kolejową. Mam więc dla Was dobrą wiadomość. Wykonawcy prac, czyli Nowak-Mosty ?? i Complex Dąbrowa Górnicza ??w poniedziałek ?? zamierzają zgłosić inwestycję do odbioru. Kończą więc prace zgodnie z umową, czyli do 31 marca 2023.
Mam nadzieję, że wszystko pójdzie sprawnie i pozwolenie na użytkowanie i otwarcie nowej drogi ?? oraz parkingów wybudowanych po obu stronach torów, dostaniemy dość szybko.
Ponieważ wiele osób pytało wcześniej, gdzie będzie postój TAXI ??, wyjaśniam: przed samym dworcem, między peronami autobusowymi ?? i budowanym placykiem z ławkami i zielenią, zarezerwowaliśmy 6-7 miejsc dla taksówek.
I jeszcze kilka innych liczb. W sumie po obu stronach torów powstało 375 miejsc do parkowania ??: 182 po północnej stronie i 193 po południowej. Wśród nich będzie 18 miejsc dla osób z niepełnosprawnościami oraz 8 miejsc typu Kiss&Ride, czy jak kto woli Pocałuj&Jedź. Dodatkowo około 240 miejsc na rowery


i kilka zdjęć snf (51).gif https://www.facebook.com/photo/?fbid=785355...mp;locale=pl_PL

czy na pewno oddadzą w poniedziałek już wszystko? A co np z miejscami parkingowymi - stojakami dla rowerów (pewnie zadaszonymi) ? Może na szybko to zmontują, no chyba dziwne by było, żeby tak jak z wiatami na przystankach miało zostać zrobione osobno przez miasto jako odrębna inwestycja.
Żadnego info, kiedy też można się spodziewać zadaszenia na przystankach.

Przed dworcem, droga dojazdowa do nastawni i kilka miejsc parkingowych dla PKP to już razem z dworcem zrobi Berger.

A na zdjęciach widać, że parkują już samochody od strony Limanowskiego dokładnie tam, gdzie jeszcze trzeba wymalować miejsca dla niepełnosprawnych.
Znowu od strony dworca przy drodze parkują samochody na tym betonowym pasie do parkowania dla autobusów (kiedyś przypuszczałem, że tam może być K+R albo taxi). Nie jest to oznaczone. Oznakowania na razie są mylące, bo przed dworcem jest drogowskaz "Dworzec PKP" a tam przecież jest zakaz ruchu dla zwykłych pojazdów. Powinien być znak kierujący dalej prosto do parkingu.
:)
Interesujemy się co z zielenią. W ramach realizacji centrum przesiadkowego chyba zieleni nie będzie. Żeby chociaż była trawa, a nie samosiejki, a z czasem chaszcze.
Pewnie miasto coś potem samo zrobi, przynajmniej na nowych rondach.

Spojrzałem na plany zagospodarowania zieleni przez wykonawcę dworca. Przy samym budynku od strony południowej będą wąskie pasy zieleni (porzeczka alpejska) przed samym murem po prawej i po lewej (wzdłuż tych wystających części). Na zachód od poczekalni będzie równoległy do niej pas krzewów (suchodrzew chiński). Podobnie między poczekalnią, a dworcem (cis pospolity) Obok poczekalni na południowy zachód będzie jakieś duże drzewo.
Dalej na kwadracie za windą i schodami do tunelu też suchodrzew chiński.
Ogrody deszczowe będą między schodami do tunelu, torami, nastawnią, a parkingiem dla PKP.
Będą jeszcze 2 drzewa - olsza czarna Imperialis - między parkingiem rowerowym i nastawnią.
Oby te 3 drzewa przywieźli od razu duże snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=X2XWBcd5jn0

A prezydent MB napisał w komentarzu na fb, że dopiero będą ogłaszać przetarg na wiaty, więc wiadomo jak może być, może i nawet na jesieni...
:)
ścieżki rowerowe i chodniki mają już też poziome oznaczenia. W wielu miejscach robią jeszcze poprawki np te zniszczone ronda, ściany pod wiaduktem i tunel na Konopnickiej.

Wracając do oznakowania skrzyżowania Limanowskiego i Konopnickiej. Na szczęście z pierwszeństwem będzie tak jak powinno być i jak kiedyś pisałem. Jeszcze nie jest kompletne, ale będzie ok smile2.gif

Na Limanowskiego powinien być koniecznie zakaz parkowania również od Konopnickiej w stronę centrum. Ta ulica zmieniła się parking i nie można się wyminąć z naprzeciwka i co chwile trzeba się zatrzymywać i przepuszczać. A ten sam problem mają tu przecież i autobusy. W przeciwną stronę jest zakaz i znacznie się poprawiło, chociaż wciąż pojawiają się tacy co go nie przestrzegają.
:)
Tym razem coś w Ząbkowicach - PKP rozstrzygnęło przetarg na: "Naprawa krawędzi peronowej peronu nr 2 w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice"
:)
Poprawili krawężniki na rondach ale zostawili pachołki, żeby znowu nie rozjeździli i teraz niektóre z nich już są zniszczone.

Nie wiem jak z tymi odbiorami, bo jeszcze nie wszystko jest skończone np. nie ma oznakowania poziomego na miejscach dla niepełnosprawnych (jest pionowe z dopiskiem 8 miejsc a nawet nie wiadomo gdzie to sięga) na parkingu od strony Limanowskiego. Miejsca przenieśli bliżej windy, inaczej niż to było w projekcie.
W różnych miejscach są też słupki, które oczekują na montaż znaków.

A jeśli wykonawca naprawdę już uznał, że zakończył i oddał to dobrze o nim nie świadczy i okazałoby się, że to jednak jest byle jaka firma. Przynajmniej wokół parkingów powinno to lepiej wyglądać np. od strony Limanowskiego teren nie został uprzątnięty. Tam gdzie mają być trawniki teren nie jest wyrównany, zostało wszędzie pełno różnych kamieni i fruwających śmieci. Nie wysłali nawet nikogo z grabiami.

Też pełno śmieci na skarpie od strony centrum przed wjazdem do "tunelu", ale to już chyba przyfrunęło od wykonawcy dworca m.in. jakieś kawałki folii, kartonów, styropianu.

A tunel dla pieszych przy dworcu też nie wygląda na gotowy do odbioru i nie wiem kto odbiera czy to miasto, czy PKP. Umyli ściany i jest lepiej ale nie idealnie. Podłogi i schody dalej jakieś brudne. Kiedyś można to było tłumaczyć błotem przed wejściami przy realizacji inwestycji. Od strony Limanowskiego nawet nie ma ostatecznego oznakowania tylko dalej wisi tymczasowa żółto-czarna tablica.

A na Limanowskiego parkują też od samej Robotniczej w stronę wjazdu na parking. Nie ma tam zakazu, ale jest przecież ciągła linia. Żeby ominąć parkujące trzeba przeciąć ciągłe linie i jechać pasem do jazdy w przeciwną stronę.
Pooch
Wiadomo coś z terminem otwarcia obwodnicy DG?
:)
może muszą robić poprawki

dalej coś robią w tunelu na Konopnickiej. Już nie raz pisaliśmy jak wąsko będzie tam dla pieszych. Po wymalowaniu oznakowania poziomego mamy czarno na białym, a właściwie odwrotnie biggrin.gif Nie można iść z kimś obok siebie ani wyminąć się z naprzeciwka żeby nie musieć wejść na część rowerową. Musiałby być ruch wahadłowy dla pieszych - jakieś sygnalizacje dla pieszych po obu stronach heh. Tak tam będzie fight (3).gif

Zniszczyli całkowicie odcinek chodnika na Konopnickiej od strony Biedronki i ciekawe czy tak zostanie. Są tam teraz kamienie.
Lata temu gdy realizowano ten wielki projekt gospodarki wodno-ściekowej to zniszczyli asfaltową nawierzchnię przez tunelem na Granicznej obok ul. Stalowej. Mimo zgłoszeń jeszcze przed odebraniem inwestycji nic z tym nie zrobili. I tak zostały kamienie na lata i nikt się tym nie interesuje. Zobaczymy czy tu będzie podobnie.


i o dworcu w Ząbkowicach:

CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza. Dworzec w Ząbkowicach niszczeje. Ma zostać całkowicie wyremontowany i znów służyć pasażerom. Kiedy rozpocznie się remont?

Dąbrowa Górnicza. Dworzec w Ząbkowicach ma zostać całkowicie wyremontowany i znów służyć pasażerom. By ratować rozpadający się budynek z 1856 roku konieczne były prace zabezpieczające, a mieszkańcy pytają, ile teraz trzeba będzie czekać na rozpoczęcie modernizacji dworca?

Informacja o tym, że niszczejący od lat dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej ? Ząbkowicach będzie jednak remontowany, została ogłoszona w 2022 roku. 17 maja PKP S.A. podjęły decyzję o wpisaniu tego budynku do obecnej edycji Programu Inwestycji Dworcowych. Na ten cel przeznaczonych ma zostać kilkanaście milionów złotych z bieżącej edycji tego właśnie programu, który opiewa na sumę dwóch miliardów złotych. Na liście budynków do rewitalizacji znalazło się łącznie 191 obiektów.

Na początek szybkie prace zabezpieczające, a potem... kolejne

Budynek z miesiąca na miesiąc jest jednak w coraz to gorszym stanie. Z elewacji odpadają kolejne cegły, interwencji wymagało także zadaszenie.

- Jesteśmy na etapie przygotowań do rozpoczęcia inwestycji polegającej na przebudowie dworca Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Inwestycja będzie się składać z dwóch etapów. Pierwszy to zabezpieczenie konstrukcji obecnego dworca do czasu rozpoczęcia właściwych prac budowlanych. W tym obszarze finalizowane są prace nad dokumentacją projektową, która jest niezbędna do jego realizacji. Po ich zakończeniu i dokonaniu odbioru dokumentacji planujemy wdrożyć postępowanie na wybór wykonawcy prac zabezpieczających budynek. Koszt prac będzie zależny od wyników przeprowadzonego postępowania. Chcielibyśmy, żeby zakończyły się one do końca bieżącego roku ? tłumaczy Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A.


- Niezależnie od planowanych prac poprawiliśmy tymczasowe zabezpieczenia budynku poprzez ułożenie folii na jego dachu oraz wzmocnienie wymagających tego nadproży okiennych. Zamontowaliśmy również siatkę od strony miasta w celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom poruszającym się w sąsiedztwie budynku ? dodaje.

Kiedy rozpocznie się generalny remont?

Budynek po zabezpieczeniu czekać będzie na obiecany remont. Mieszkańcy Ząbkowic mają jednak obawy, kiedy to nastąpi. A do tego pytają czy miasto porozumiało się już z PKP w sprawie wynajmu części pomieszczeń dworcowych, co wcześniej zostało zadeklarowane.

- Równolegle do działań związanych z pierwszym etapem inwestycji trwają przygotowania do jej drugiego etapu, czyli właściwej przebudowy dworca. Stąd właśnie rozmowy z miastem, które mają prowadzić do podpisania porozumienia dotyczącego wynajmu powierzchni na dworcu po modernizacji. Rozmowy w tym zakresie są zaawansowane. Ustalenia z nich mają bezpośrednie przełożenie na zakres inwestycji i inne jej uwarunkowania, w tym techniczne. Ich zakończenie jest kluczowe dla dalszego prowadzenia inwestycji ? tłumaczy Bartłomiej Sarna.

Jak dodaje, zanim ruszą prace budowlane konieczne będzie oczywiście jeszcze opracowanie dokumentacji projektowej i wybór wykonawcy prac budowlanych.

- Postępowanie w tym zakresie planujemy ogłosić jeszcze w tym roku. Na ten moment pewne jest to, że będzie to kompleksowa przebudowa dworca z poszanowaniem dla historycznego charakteru dworca. Przy czym niezwykle istotne będą takie aspekty jak komfort podróżnych, dostępność dworca dla osób z niepełnosprawnościami, bezpieczeństwo oraz wdrożenie na dworcu rozwiązań proekologicznych. Szerzej o zakresie inwestycji opowiemy po zakończeniu prac nad dokumentacją projektową ? deklaruje Bartłomiej Sarna.

Miasto potwierdza, że rozmowy z PKP trwają, a wypracowanie wspólnej koncepcji jest bliskie.

- Zgodnie z deklaracją prezydenta, że wynajmiemy powierzchnie na przebudowanym dworcu w Ząbkowicach, pracujemy nad koncepcją zagospodarowania i rozmawiamy z potencjalnymi najemcami. Są oni powszechnie znani, wskazali ich mieszkańcy podczas konsultacji. Co ważne, w związku z planowaną modernizacją Domu Kultury w Ząbkowicach, zmienią się funkcje tego budynku. Dworzec więc w naturalny sposób będzie mógł niektórych najemców przyjąć, mowa m.in. o Poczcie Polskiej ? tłumaczy Piotr Purzyński z biura prasowego w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
- Rozmawiamy też oczywiście z PKP, którym odesłaliśmy naszą propozycję porozumienia w sprawie wynajmu powierzchni. Czekamy na akceptację, co w konsekwencji pozwoli podpisać porozumienie ? dodaje.

Historyczny budynek zasługuje na drugie życie

Budynek dworca w Ząbkowicach od 4 stycznia 2021 roku jest na stałe wpisany do rejestru zabytków do czego przyczyniła się m.in., akcja ?Ratujmy dworzec?, zainicjowana przez stowarzyszenie Dąbrowskie Inicjatywy Społeczne i lokalną społeczność. Dworzec powstawał przez kilka lat, a jego budowa zakończyła się w 1856 roku. Na stacji znajdowała się także m.in. przepompownia wody do parowozów. Przez dziesięciolecia z powodzeniem służył pasażerom, a przez stację przewijały się codziennie setki podróżnych. Z czasem wszystko się zmieniło, aż na początku XX wieku wiele budynków dworcowych z czasem popadło w ruinę. Nie było pomysłu na to, jak je wykorzystać. Podobny los spotkał ten w Ząbkowicach, gdzie kasa biletowa została zamknięta w 2011 roku.

W 2019 roku przed dworcem powstało centrum przesiadkowe. Dzięki inwestycji realizowanej przez miasto powstały tu miejsca postojowe dla samochodów (łącznie 20), chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy oraz przystanek autobusowy. Inwestycję za nieco ponad 3,2 mln zł zrealizowała Eurovia. Wiosną tego samego roku oddany został mieszkańcom i pasażerom tunel pod torami kolejowymi, który połączył dwie części dzielnicy.

Miasto, po konsultacjach z mieszkańcami, ma w planach zwiększenie miejsc parkingowych wokół dworca. To konieczne, kiedy zakończy się remont i przebudowa budynku dworca kolejowego, co może nastąpić według ostrożnych szacunków w 2025 roku.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...425/zd/80855867
:)
postępy przy budowie tunelu w Strzemieszycach snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...trzemieszyce-4/

i duże postępy w Gołonogu, zaczyna to jakoś wyglądać ale trudno uwierzyć, że zdążą zgodnie z planem otworzyć przejazd pod torami do końca kwietnia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...-dg-golonog-17/
:)
takie były wieści z fb sprzed Świąt:
CYTAT
Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej:
Zakończyły się już odbiory inwestycji, czekamy jeszcze tylko na protokół odbioru (powinien być po świętach) i otwieramy


ale jeszcze chyba poprawiają albo po otwarciu będą poprawki? Chyba się tak nie rozejdą teraz bez tego?

Pisałem co widać od razu, a ciekawe co tam pod ziemią, tam trzeba zaufać specjalistom. Sprzątanie terenu swoją drogą, ale co np z tym zniszczonym chodnikiem na Konopnickiej, niedokończonym oznakowaniem.
Niestety widać, że tą inwestycję realizowały jakieś patałachy. Przerosło ich aby chodnik i droga rowerowa wyszła na jednej wysokości. Kraty wpustowe do studzienek czasem kilka cm poniżej asfaltu, ściany poprawiane dziesiątki razy, jakieś doklejki kolejnych warstw, a i tak dalej powierzchnie pofalowane i krzywe itp. Pewnie z czasem będzie odpadało jak farba w tunelu przy dworcu
muzzy
Dzisiaj po południu, w momencie kiedy jechałem, ekipa zabierała znaki zakazu wjazdu z ronda koło dworca - wjazd pod dworzec.
:)
^^^

CYTAT
fb MB

Wiem, wiem, nie mogliście doczekać się tej chwili, ale w końcu nadeszła 🚘🚍🚶🚴🚉
Punktualnie o godzinie 14 otworzyliśmy dziś nową drogę łączącą ulicę Sobieskiego z ulicą Kościuszki 🛣 To niemal 2-kilometrowa trasa 🚘 o szerokości 7 m, po jednym pasie w każdą stronę. Obok powstała droga rowerowa 🚴 i chodnik🚶
Nowa droga powstawała w trudnym terenie, stąd m.in. dwa wiadukty 🛣 nad torami do bocznicy Huty Bankowej. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, żeby przenieś dużą część ruchu samochodowego poza centrum naszego miasta. Ten komfort mieszkańcy odczują w pełni, gdy dobudujemy połączenie ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Tę inwestycję zamierzamy rozpocząć jeszcze w tym roku, otrzymaliśmy bowiem na to zadanie obietnicę dofinansowania.
Wraz z nową drogą otwieramy centrum przesiadkowe i parkingi 🅿 po obu stronach torów. Do dyspozycji macie 375 miejsc.
Ważna informacja: wszystkie stwierdzone podczas odbiorów usterki będą usuwane przez wykonawców w wyznaczonym przez nas terminie. Żadna nie ma wpływu na bezpieczne użytkowanie. Zatem miłych przejazdów Wam życzę 🙂💪


CYTAT
UM

OTWORZYLIŚMY NOWĄ DROGĘ I CENTRUM PRZESIADKOWE

Od 12 kwietnia można już korzystać z nowej niemal 2-kilometrowej drogi, która połączyła ulicę Sobieskiego z ulicą Kościuszki i pozwala ominąć centrum Dąbrowy Górniczej. Do dyspozycji mieszkańców są też dwa parkingi z 375 miejscami postojowymi w centrum przesiadkowym przy kolejowej stacji.

Przebudowa układu drogowego wraz budową centrum przesiadkowego w śródmieściu to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Od października 2020, gdy prace rozpoczęły się w rejonie ulicy Sobieskiego, powstały:

prawie 2 km droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i przebudowaną ul. Kolejową;
droga pod nowym wiaduktem kolejowym, która łączy ulice Kościuszki i Limanowskiego;
tunel pieszo-rowerowy w miejscu zlikwidowanego przejazdu przy ul. Konopnickiej;
droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą;
parkingi na 375 miejsc po obu stronach torów z wjazdami od ulicy Kolejowej i Limanowskiego;
przejście podziemne z windami między peronami i parkingami po obu stronach torów;
centrum przesiadkowe przy dworcu PKP, do którego dojeżdżają autobusy;
Wzdłuż nowego układu drogowego – z rondami na pięciu skrzyżowaniach – zainstalowano nowoczesne ledowe oświetlenie, powstały także chodniki i drogi rowerowe.



Ważnym elementem inwestycji była budowa nowej kanalizacji deszczowej. – Wymagało to wielu prac ziemnych. Dość powiedzieć, że pod wiaduktem kolejowym, pod którym przejeżdżają dziś kierowcy, wykop pod trzy zbiorniki retencyjne miał aż 14 m głębokości – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych. Jak dodaje, kolejny zbiornik retencyjny powstał w rejonie ul. Przybylaka.

Elementem kanalizacji deszczowej są także nowe przepompownie. Ta przy głównym wiadukcie ma podwójne zasilanie: z pompy głównej i rezerwowe z agregatu. Przepompownia powstała także przy tunelu pieszo-rowerowym.

Prezydent zapowiada budowę łącznika

Otwarta we wtorek dwupasmowa droga ma 7 m szerokości i 1900 m długości. Łączy rejon dworca kolejowego z rondem przy Urzędzie Pracy, można z niej także wyjechać i zjechać do Centrum Handlowego Pogoria. W przyszłości droga może zostać rozbudowana o drugą jezdnię.

– Nowa droga powstawała w trudnym terenie. Z tego powodu nad torami do bocznicy huta Bankowej trzeba było wybudować dwa wiadukty. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, żeby przenieś dużą część ruchu samochodowego poza centrum naszego miasta. Ten komfort mieszkańcy odczują w pełni, gdy dobudujemy połączenie ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Tę inwestycję zamierzamy rozpocząć jeszcze w tym roku, otrzymaliśmy bowiem na to zadanie obietnicę dofinansowania – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Oprócz układu drogowego, modernizację przeszło również torowisko i trakcja elektryczna w rejonie stacji. Dodatkowo dołożono tam trzeci tor, pozwalający obsługiwać ruch lokalny. Zachowano także miejsce na czwarty tor. Na stacji zmodernizowano perony i zbudowano prowadzące do nich przejście podziemne z windami.

Wartą 234,5 mln brutto zł inwestycję zrealizowało konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Koszt poniesiony przez miasto to 149,8 mln zł brutto z czego 82,5 mln zł to dofinansowanie: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przedsięwzięcie prowadzone było wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.


no to jedziemy testować anv (2).gif fnd (2).gif

Nawet w radio chyba na RMF Maxxx przerwali program między piosenkami i prowadzący ogłosił to info.

teraz z niecierpliwością czekamy na dworzec i jego otoczenie, wiaty rowerowe no i autobusowe. Coś długo nie ma przetargu na wiaty autobusowe i to zastanawia. Może nas zaskoczą czymś większym i lepszym?
Pooch
Otwarte, przed chwilą jechałem smile2.gif
Sebastian22
To czekamy teraz na otwarcie dworca no i obiecane wiaty smile2.gif
Rokko31
Wiecie może czy przejście podziemne do peronów na dworcu będzie gruntownie odmalowane i odświeżone?, tak żeby wyglądało na nowe a nie sprzed 5 lat. Po drugie przydałby się tam jakiś "architekt wnętrz" żeby troche ocieplić ten tunel, żeby było bardziej przyjemnie bo teraz taki stan surowy i kiepsko to wygląda za 150 mln zł:mellow:
:)
^^^
niedawno umyli, jednocześnie brudząc obudowy wyświetlaczy i tyle biggrin.gif Chyba, że odmalują w ramach poprawek, bo ta farba już odpada.
Tego nie projektowali przecież artyści, ale jacyś zwykli wyrobnicy. Dawno temu dawałem przykład małego Wolsztyna, gdzie mieli jakaś wizję, a wystarczyły odpowiednie kolory i ciekawe pomysły. Aż przyjemnie musi być tam przebywać, a i jest charakterystyczny. Na jednym ze zdjęć jest wyjście z tunelu i porównajcie to z DG snf (51).gif https://www.whitemad.pl/rzeczywistosc-lepsz...zostal-otwarty/

Trzeba się cieszyć z tego co mamy, a będzie lepiej gdy dokończą otoczenie dworca i pojawi się zieleń i mała architektura. I tak brawa dla władz, że wreszcie tej ekipie się to udało. Wróćmy pamięcią do tego co było jeszcze niedawno.
Teraz trzeba czekać na zmiany przyzwyczajeń mieszkańców. Na razie to takie otwarcie na pół gwizdka. Można to będzie nazwać centrum przesiadkowym gdy pojawią się te miejsca na rowery, a przede wszystkim skieruje się tu planowane linie autobusowe.

filmik z góry snf (51).gif https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...1/?locale=pl_PL

zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...401/zd/81029625




parkują na parkingu dla autobusów. Tu by się przydało poziome oznakowanie

Nie wiem czy dobrym pomysłem były zmiany w projekcie i wydzielenie dla wszystkich dodatkowego jednego rzędu miejsc parkingowych przy przystankach autobusowych. Wiadomo, że każdy chce najbliżej i będą wszyscy szukać tu wolnych miejsc i kręcić się wsród autobusów i je spowalniać. Do tego autobusy pierwotnie miały wyjeżdzać z centrum przesiadkowego po zachodniej stronie i tam miały dodatkowy pas rozbiegowy, a po zmianach od wschodniej strony tego nie ma bo i tu nie ma na to miejsca.

a te wielkie i wolne do zagospodarowania tereny cieszą. Rzadko się coś takie zdarza tak blisko centrum miasta np:





i już w sieci są filmiki z przejazdów np snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=X4GlrJ_OZ1A
Rokko31
Oby tylko na tych nowych terenach nie powstały jakieś centra przeładunkowe bo TIR-y to wszystko rozpieprzą i będzie masakra na drogach huh.gif Ale wierzmy w inteligencję urzędników blink.gif
szer
Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego dla tych terenów obszary bliżej dworca są przeznaczone na usługi, a pokopalniane i w okolicach huty tereny zabudowy produkcyjnej, składów, magazynów i usług.

Szczerze mogliby zmienić plan, bo sporo miejsca pod mieszkaniówkę się zrobiło.

Link: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/125136/dokument/49629
:)
^^^
no najlepsze chyba byłoby połączenie usług i mieszkań, i gęsta, zwarta zabudowa A produkcję to bardziej na zachód na najmniej atrakcyjnych terenach po KWK Paryż, przylegających do pozostałych istniejących tam zabudowań i firm. A dla magazynów najlepiej, żeby nie było tu miejsca, a gdzieś na obrzeżach miasta. To najgorszy typ inwestycji, zajmujący wielkie powierzchnie, a do tego generujący uciążliwy ruch. Przy okazji inwestycji została zlikwidowana wielka hałda. Nie wiem czy tam jeszcze działa Zakład Przeróbki Mechanicznej Węgla. MOże istnieje ale węgla to już tam chyba nie zwozi.

Dawniej, w złotych czasach budowy centrów handlowych byłaby szansa na coś takiego. Teraz może się też zainteresować ktoś z inwestycją w rodzaju Vendo Parku lub budowanego Lark Park. Takie trendy



tu im coś nie wyszło z kierunkiem na dworzec, który jest w przeciwną stronę...

A na Przybylaka dalej stoi stary znak:


kiedyś była tam sztuczna szykana - zwężenie. O znaku zapomnieli.
:)
CYTAT
nasze miasto

Nowy wiadukt kolejowy w Dąbrowie Górniczej-Gołonogu. Wiemy, kiedy go otworzą! Szybciej pojedziemy tędy m.in. nad jezioro Pogoria

Kierowcy i mieszkańcy Dąbrowy Górniczej powinni być zadowoleni. We wtorek 12 kwietnia otwarta została obwodnica śródmieścia oraz nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w centrum, a już za kilkanaście dni pojedziemy pod drugim, ogromnym wiaduktem kolejowym, jaki powstaje w dzielnicy Gołonóg. Tam także przebudowa układu drogowego, torów kolejowych, stacji kolejowej zmierza powoli do finału.

Kierowcy pojadą wkrótce pod nowym wiaduktem

W dzielnicy Gołonóg, przy nieczynnym dziś dworcu oraz stacji kolejowej, trwa budowa centrum przesiadkowego oraz nowego wiaduktu, dzięki któremu szybko i sprawnie kierowcy pojadą pod torowiskiem kolejowym na drugą stronę miasta. Tym samym zlikwidowany zostanie na dobre stary, niefunkcjonalny przejazd z rogatkami, przed którym zawsze tworzyły się ogromne korki, kiedy trzeba było przepuścić pociągi Kolei Ślaskich czy też składy Intercity.

W tym miejscu powstaje też cały nowy układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami, a w kolejnym etapie mają tu powstać także nowe miejsca parkingowe. Ich lokalizacja została wyznaczona na terenach wokół dworca, ale na na razie muszą zostać wyjaśnione wszystkie kwestie własnościowe tych gruntów, by druga, ale bardzo ważna część tego przedsięwzięcia, mogła zostać jak najszybciej zrealizowana.

Póki co ekipy budowlane dąbrowskiej firmy Nowak Mosty koncentrują swoje prace na budowie wiaduktu kolejowego oraz nowych dróg i rond. Jak dowiedzieliśmy się bowiem w dąbrowskim Urzędzie Miejskim przejazd pod wiaduktem ma być możliwy do końca kwietnia. Tak więc pierwsi kierowcy jeszcze w tym miesiącu pojadą dołem, pod torowiskiem kolejowym.

Jednocześnie zamknięty zostanie tymczasowy przejazd przez torowisko. Takie zmiany związane są między innymi z ustaleniami pomiędzy wykonawcą prac a PKP, co do terminu, w którym samochody znikną z torowiska. Musi stać się to do końca kwietnia, tak więc cały ruch zostanie przekierowany przed majówką pod nowy tunel. Bezkolizyjnie będzie więc można dojechać z Gołonoga w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa, dzielnic Trzydziesty i Dziewiąty, a także terenów rekreacyjnych nad zbiornikami wodnymi Pogoria III oraz Pogoria IV.

Nowa stacja, tory, dwa perony i dojście do stacji kolejowej

Ostatnio zakończyły się prace związane z infrastrukturą kolejową na stacji w Dąbrowie Górniczej ? Gołonogu. Powstały tam m.in. zadaszenia wejść do przejść podziemnych. Na tej stacji od 11 grudnia 2022 roku podróżni korzystają już z drugiego, nowego peronu. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Wcześniej wymieniona została część torowiska kolejowego.

Na stacji pojawi się dodatkowo czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie, które mają ułatwić orientację w podróży. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziano odpowiednio przygotowane dojścia. Będą też mogły korzystać z wind.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ? Etap III?. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w 2021 roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty.

Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku.


tu dalej utrzymują termin kwietniowy. A Prezydent chyba gdzieś pisał, że mają otworzyć kilka tygodni przed końcem inwestycji.
Musieliby naprawdę ostro ruszyć, może nawet dzień i noc jak już było kiedyś wink.gif i tak żeby było jakoś przejezdne bo wykończenie to inna sprawa. Trudno uwierzyć, zobaczymy. A PKP wszędzie ma pełno opóźnienień, czasem ciągną inwestycje latami, a tu się terminu nie da wydłużyć? Oczywiście my chcemy jak najszybciej
Sebastian22
No ciekawe ciekawe, chyba ze zrobią tam jakiś off-road pod torami wink.gif
janusz_kolei
CYTAT(:) @ pon, 17 kwi 2023 - 15:56) *
CYTAT
nasze miasto

Nowy wiadukt kolejowy w Dąbrowie Górniczej-Gołonogu. Wiemy, kiedy go otworzą! Szybciej pojedziemy tędy m.in. nad jezioro Pogoria

Kierowcy i mieszkańcy Dąbrowy Górniczej powinni być zadowoleni. We wtorek 12 kwietnia otwarta została obwodnica śródmieścia oraz nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w centrum, a już za kilkanaście dni pojedziemy pod drugim, ogromnym wiaduktem kolejowym, jaki powstaje w dzielnicy Gołonóg. Tam także przebudowa układu drogowego, torów kolejowych, stacji kolejowej zmierza powoli do finału.

Kierowcy pojadą wkrótce pod nowym wiaduktem

W dzielnicy Gołonóg, przy nieczynnym dziś dworcu oraz stacji kolejowej, trwa budowa centrum przesiadkowego oraz nowego wiaduktu, dzięki któremu szybko i sprawnie kierowcy pojadą pod torowiskiem kolejowym na drugą stronę miasta. Tym samym zlikwidowany zostanie na dobre stary, niefunkcjonalny przejazd z rogatkami, przed którym zawsze tworzyły się ogromne korki, kiedy trzeba było przepuścić pociągi Kolei Ślaskich czy też składy Intercity.

W tym miejscu powstaje też cały nowy układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami, a w kolejnym etapie mają tu powstać także nowe miejsca parkingowe. Ich lokalizacja została wyznaczona na terenach wokół dworca, ale na na razie muszą zostać wyjaśnione wszystkie kwestie własnościowe tych gruntów, by druga, ale bardzo ważna część tego przedsięwzięcia, mogła zostać jak najszybciej zrealizowana.

Póki co ekipy budowlane dąbrowskiej firmy Nowak Mosty koncentrują swoje prace na budowie wiaduktu kolejowego oraz nowych dróg i rond. Jak dowiedzieliśmy się bowiem w dąbrowskim Urzędzie Miejskim przejazd pod wiaduktem ma być możliwy do końca kwietnia. Tak więc pierwsi kierowcy jeszcze w tym miesiącu pojadą dołem, pod torowiskiem kolejowym.

Jednocześnie zamknięty zostanie tymczasowy przejazd przez torowisko. Takie zmiany związane są między innymi z ustaleniami pomiędzy wykonawcą prac a PKP, co do terminu, w którym samochody znikną z torowiska. Musi stać się to do końca kwietnia, tak więc cały ruch zostanie przekierowany przed majówką pod nowy tunel. Bezkolizyjnie będzie więc można dojechać z Gołonoga w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa, dzielnic Trzydziesty i Dziewiąty, a także terenów rekreacyjnych nad zbiornikami wodnymi Pogoria III oraz Pogoria IV.

Nowa stacja, tory, dwa perony i dojście do stacji kolejowej

Ostatnio zakończyły się prace związane z infrastrukturą kolejową na stacji w Dąbrowie Górniczej ? Gołonogu. Powstały tam m.in. zadaszenia wejść do przejść podziemnych. Na tej stacji od 11 grudnia 2022 roku podróżni korzystają już z drugiego, nowego peronu. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Wcześniej wymieniona została część torowiska kolejowego.

Na stacji pojawi się dodatkowo czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie, które mają ułatwić orientację w podróży. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziano odpowiednio przygotowane dojścia. Będą też mogły korzystać z wind.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ? Etap III?. Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w 2021 roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty.

Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku.


tu dalej utrzymują termin kwietniowy. A Prezydent chyba gdzieś pisał, że mają otworzyć kilka tygodni przed końcem inwestycji.
Musieliby naprawdę ostro ruszyć, może nawet dzień i noc jak już było kiedyś ;) i tak żeby było jakoś przejezdne bo wykończenie to inna sprawa. Trudno uwierzyć, zobaczymy. A PKP wszędzie ma pełno opóźnienień, czasem ciągną inwestycje latami, a tu się terminu nie da wydłużyć? Oczywiście my chcemy jak najszybciej



Pisanie o centrum przesiadkowym w DG Gołonóg, to lekkie nadużycie
Sebastian22
ogólnie Centrum Przesiadkowe to najbardziej nadużywane słowo samorządów w Polsce. Teraz wszędzie się buduje CP zamiast pętli czy zespołu przystankowego. W DG póki co niema prawdziwego CP i nawet to w Centrum nie jest do końca CP bo ile osób przesiada się choćby z samochodu na pociąg? Garstka. Nie wspominam już o tych 3 liniach na krzyż co póki co obsługują to "CP". Może się to zmieni od 1. czerwca kiedy będą tam jeżdzić wszystkie 15 zapowiadanych linii możliwe że zrobi się jakiś ruch pasazerów.
:)
zdjęcia dworca snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rem...o-dg-centrum-8/

widać, że są zmiany w projekcie w otoczeniu dworca np za windą i wejściem do przejścia są klimatyzatory i słabo widać, ale może to pompy ciepła. Fajnie to oddalili i ukryli i dobrze, że nie na zabytkowym budynku

i centrum przesiadkowe snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/cen...dany-do-uzytku/





na temat szerokości części dla pieszych to już było nie raz i już na nic powtarzanie.
Dziwi to, że na tych pochylniach ani przed nimi nie ma wcale kratek wpustowych (jest jedna od strony Kolejowej) i cała woda podczas ulew będzie sobie spływała do tunelu i dopiero tam odprowadzana.



fajnie zagospodarowana wysepka. Na pewno zrobią tak też na innych nowych rondach.



historyczna chwila wink.gif - pociągi pasażerskie uchwycone jednocześnie na 3 torach


Na parkingach po otwarciu na początku widać zajętych ok 80 miejsc. Na nowej obwodnicy jest nawet trochę ruchu, ale nie jest tak otwarta do końca bo od strony Będzina jest jeszcze zasłonięty drogowskaz i jest tylko tymczasowa tablica z dojazdem do stacji benzynowej. Poprawi się, gdy otworzą w pełni rondo. No i teraz czekać na zmianę przyzwyczajeń, co u niektórych trwa.
Teraz czekać na te wiaty i linie autobusowe aby to rozruszać. Przetargu nie widać, no chyba, ze podłączyli to pod metropolię hmmm.
Dla rowerów na początek powinien wystarczyć parking przy budowanej poczekalni. Ciekawe co z tym największym wyasfaltowanym miejscem. Może miejsce będzie współdzielone z planowanymi rowerami metropolitalnymi.

A na peronach coś wczoraj robili, oglądali i czyścili. A Drogopol coś porządkuje jeszcze teren po lewej stronie tego zdjęcia:


A czy ktoś z Was wie co było na tym terenie? Dość nowe ledowe lampy stoją tam sobie teraz "w polu"

danielmdc
Teren idealny pod zabudowe... jakąkolwiek wink.gif
Sebastian22
FB Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej:

CYTAT
Mam dla Was naprawdę dobre wieści ➡ trwa właśnie asfaltowanie drogi pod nowym wiaduktem kolejowym, dzięki któremu raz na zawsze zapomnimy o staniu przed rogatkami w Gołonogu 🚈
W piątek 28 kwietnia firma Nowak-Mosty przekieruje pieszych i kierowców na nowy chodnik i drogę pod wiaduktem. To pozwoli przystąpić do likwidacji tymczasowego przejazdu przez tory oraz dokończyć budowę peronu 🚉, który wydłuży się jeszcze o 23 m.
Wraz z otwarciem drogi pod wiaduktem do użytku zostanie oddane także rondo po drugiej stronie torów, które jest częścią nowego układu drogowego przy stacji w Gołonogu. Wierzę, że będziemy się nim poruszać płynnie i bezpiecznie 💪
Pamiętajcie proszę, że mimo otwarcia drogi pod wiaduktem, to wciąż będzie plac budowy, na którym przez kolejne dwa miesiące będą jeszcze prowadzone prace. Ale przejazdu pod wiaduktem nikt już Nam nie odbierze


https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...LAYK4eExntXf5ul
:)
^^^
a jednak, to brawo smile2.gif
Może z PKP chodzi o wcześniej ustalone zmiany w rozkładzie. Na czas likwidacji przejazdu pewnie będzie jazda po jednym torze. A do tego ten czas wykorzystają na budowę brakującej części krawędzi peronowej. To utrudnienia kolejowe raczej max kilkudniowe.

i kilka fotek nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...24_A/index.html

CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej mieszkańcy walczą o budowę tunelu pod torami kolejowymi. Miasto ma takie plany, ale jest za drogo. Co dalej?

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej od kilku lat starają się o budowę tunelu pod linią kolejową, która połączyłaby ul. Podłęknicką i Wróblewskiego z al. Zagłębia Dąbrowskiego. To ważna inwestycja, bo tuż za torami jest kilkaset działek na terenie Rodzinnych Ogródków Działkowych im. Braci Lipskich, z których korzystają głównie seniorzy. Dziś, przechodząc przez torowisko, narażają często swoje życie, a do tego karani są mandatami przez Straż Ochrony Kolei. Miasto planuje tę inwestycję także od lat, ale jak na razie w hierarchii ważności ciągle spada na dalsze miejsca. Czy coś się w końcu zmieni ? pytają zniecierpliwieni dąbrowianie?
Inwestycja jest w planach, ale na tym się kończy...

Przejście przez torowisko kolejowe, po którym jadą pociągi nie tylko Kolei Śląskich, ale także m.in. dalekobieżne Intercity, funkcjonuje w tym miejscu od zawsze. To fakt, nigdy nie zostało ?zalegalizowane?, bo też nie spełnia dziś żadnych norm bezpieczeństwa, ale mieszkańcy Gołonoga oraz posesji po drugiej stronie torów chodzą tędy, bo? nie mają innego wyjścia. Od 2015 roku piszą pisma do Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, poparte dziesiątkami podpisów, oczekując na budowę przejścia pod torami kolejowymi.

Zobacz zdjęcia miejsca, gdzie zdaniem dąbrowian powinien powstać tunel: kliknij TUTAJ!

Inwestycja jest w planach miasta od dawna, o czym świadczy odpowiedź z 2017 roku, sygnowana przez ówczesną wiceprezydent miasta Iwonę Krupę. Czytamy w tym piśmie, że w ramach wstępnego porozumienia z zarządcą terenów kolejowych ustalono, że istnieje możliwość wykonania dwupoziomowego przejścia dla pieszych, jednak ze względu na cel, inwestycja ta wymaga znacznego udziału finansowego gminy Dąbrowa Górnicza.

- Obecnie trwają ustalenia dotyczące sposobu i zakresu realizacji zadania inwestycyjnego, po czym rozpoczęte zostaną procedury związane z wykonaniem dokumentacji budowlanej oraz uzyskaniem stosownych ustaleń i pozwoleń. Budowę bezpiecznego, podziemnego przejścia dla pieszych, planuje się zrealizować w ramach zadania Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. Promowanie zielonej mobilności w gminie Dąbrowa Górnicza?, mającego na celu zachęcenie mieszkańców do korzystania z ekologicznych form transportu ? oświadczyła wiceprezydent Iwona Krupa.

Dąbrowianie się nie poddają, licząc na zrozumienie i dobrą wolę urzędników

Dziś, by przedostać się na drugą stronę miasta z ul. Podłęknickiej oraz Wróblewskiego, trzeba pokonać przez przejazd w ciągu ul. Urbańskiego aż 2 kilometry. Na pieszo to więc dużo, a przecież trzeba jeszcze dojść z działek do domów, mieszkań, więc ta droga jest jeszcze znacznie dłuższa.

- Przydałby się ten tunel i bezpieczne przejście. Oj bardzo. Do działek mielibyśmy dwa kroki. A tak? Trzeba jechać samochodem, truć środowisko albo iść na piechotę. Im człowiek starszy, tym jest trudniej. Sił już nie ma ? mówi pani Barbara, która mieszka w dąbrowskiej dzielnicy Gołonóg.

Dziesiątki pism, w imieniu dąbrowian, przesłał do Urzędu Miejskiego Zbigniew Nocuń, który mieszka w jednym z domów przy. ul. Podłęknickiej. Wielokrotnie w odpowiedziach przewijało się zapewnienie, że wszystko jest na dobrej drodze do budowy przejścia, ale? zawsze potem zostawało po staremu.

- Ten tunel jest potrzebny, byśmy mogli bezpiecznie chodzić do sklepów, lekarzy, dzieci do szkół. Czy to tak trudno zrozumieć? Podobny tunel powstał w centrum, teraz powstaje w Strzemieszycach, a u nas nic. Cisza. Jakby tego było mało, między torami kolejowymi rozrzucone zostały ostatnio dodatkowe szyny, by utrudnić nam przejście. Straż Ochrony Kolei wlepia wszystkim natomiast mandaty, jeśli już ktoś zdecyduje się przejść przez torowisko. To 50 a nawet 100 złotych kary ? mówi Zbigniew Nocuń.
Jak podkreślają dąbrowianie rozrzucenie dodatkowych szyn między torami jest bardzo niebezpieczne. - Nich tak komuś utknie noga w tych szynach albo sobie nogę złamie czy skręci a tu będzie nadjeżdżał pociąg. Tragedia gotowa ? podkreślają mieszkańcy Dąbrowy Górniczej.

Na razie tunelu pod torowiskiem nie będzie

Zapytaliśmy więc, czy są jakieś szanse na to, by tak długo wyczekiwany przez mieszkańców i obiecany przez miasto tunel powstał. Okazuje się, że do szczęśliwego finału droga jeszcze daleka.

- Nigdy dla tej inwestycji nie powstał projekt budowlano-wykonawczy. Inwestycja była rozważana wspólnie z budową centrum przesiadkowego w centrum, ale ostatecznie nie zmieściła się w planach. Koszty tego przedsięwzięcia są bowiem wysokie i sięgają około 10 milionów złotych. Jest koncepcja, być może do niej wrócimy. Na pewno jednak nie w 2024 roku ? tłumaczy Piotr Purzyński z biura prasowego w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.

Jak dodaje miasto chciałoby zainteresować współpracą w budowie tunelu PKP PLK, tak jak miało to z powodzeniem miejsce w przypadku właśnie takich inwestycji w Strzemieszycach czy śródmieściu.

PKP PLK kierują na przejazd w ulicy Urbańskiego

Okazuje się jednak, że na razie PKP PLK nie ma planów nawiązania współpracy przy tym konkretnym przedsięwzięciu.

- Przejście z ul. Podłęknickiej na Al. Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej nigdy nie funkcjonowało jako legalne i bezpieczne przejście. Mieszkańcy narażając swoje życie, skracali sobie drogę przechodząc przez tory nielegalnie. Nieopodal ulic Podłęknickiej i Al. Zagłębia Dąbrowskiego znajduje się przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Urbańskiego, umożliwiający bezpieczne przejście na drugą stronę torów ? tłumaczy Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.


Jak dodaje, za układ komunikacyjny w mieście odpowiada miasto. - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mogą być partnerem do realizacji założeń poprawy komunikacji w mieście, czego dobrym przykładem może być wspólna realizacja przejścia podziemnego w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice czy Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. PLK SA we współpracy z miastem zrealizowały także inwestycje w Dąbrowie Górniczej oraz Dąbrowie Górniczej Gołonogu, gdzie wybudowano bezpieczne przejścia pod torami dla pieszych oraz rowerzystów i kierowców ? podkreśla Katarzyna Głowacka, dodając, że bezpieczne przechodzenie przez tory może odbywać się tylko w wyznaczonych i oznakowanych do tego celu miejscach. W tych niedozwolonych jest bardzo niebezpieczne i może doprowadzić do tragedii.


zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/w-da...465/zd/81354739


Nie znamy szczegółów ale ja na miejscu naszych władz starałbym się to załatwić inaczej. Szkoda, że się teraz nie udało, bo był idealny moment z uwagi na i tak zamknięte tory.
Jeśli nie było szans załatwić tego z PKP przy realizacji obecnych inwestycji to trzeba było namówić na realizację przejścia dla pieszych. Byłby to malutki ułamek kwoty tego tunelu. Przy peronie w centrum były dość nowe szlabany. Można je było wykorzystać i przenieść wraz z czujnikami przy torach i razem z płytami betonowymi z torowiska i dojściem - starymi płytami chodnikowymi. I tak tymczasowo czekałoby na następną większą inwestycję, przy okazji której mogłoby powstać docelowe przejście podziemne.
I to teraz nasze władze powinny być aktywne. Przecież właśnie teraz jest realizowana koncepcja przebudowy Będzin - Zawiercie na 4 tory. Trwa projektowanie. I trzeba zadbać, żeby tam wpisać realizację tego przejścia podziemnego i nowego przystanku przy CA między Graniczną i Folwarczną oraz przebudowę starego tunelu przy Granicznej (chociaż ten to już trzeba będzie ruszyć i tak przy odtworzeniu 3 toru na linii centrum - HK).
:)
Filmik kolejowy z Gołonoga

snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=BzPdSH0UhtA

i z prac snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=obudHmylPpo

mowa w nim o mandacie - to przy Konopnickiej. Ciekawe, że zrezygnowano tam z ogrodzenia, które przed modernizacją było w okolicy przejazdu na Konopnickiej i wzdłuż Kolejowej

Nie wiem czy po zakończeniu inwestycji nie miało być badania hałasu i potem ewentualna dobudowa ekranów.
Zibar
^^^
Faktycznie piszą na forach o wzmożonych kontrolach.



ciekawe, że u nas służby nie potrafią reagować w sposób wyważony tylko od skrajności w skrajność.
:)
^^^
może SOK ma teraz takie wytyczne w związku z tą aferą "szpiegowską" i nagrywaniem na szlakach kolejowych. I teraz cierpią na tym pasjonaci. Jakby nie wystarczyło ich legitymować i odnotować.
Inna sprawa, to tereny kolejowe powinny być jakoś oznaczone. Nie ma żadnych tabliczek. Wiadomo, ze na torach nie można przebywać ale skąd zwykły człowiek ma wiedzieć gdzie taki teren kolejowy się zaczyna.

---

A na Limanowskiego jakaś nieśmieszna komedia. Chodzi o odcinek od nowego ronda do Konopnickiej. Na końcu odcinka, gdzie kończyła się inwestycja postawiono odwołanie znaku zakazu zatrzymywania i znowu pełno samochodów parkuje jednocześnie po obu stronach ulicy. Oczekiwało się, ze zakaz będzie też w drugą stronę, a teraz nie ma go wcale. Parkują jeden za drugim. Są sytuacje że na środku spotykają się kolumny samochodów z przeciwnych kierunków i trzeba wycofywać. Co to ma być ??? I to na ulicy, gdzie są autobusy.
:)
CYTAT
DZ/ nasze miasto

Nowy wiadukt w Dąbrowie Górniczej Gołonogu czeka na kierowców. 28 kwietnia wielka inauguracja. Znikną rogatki i kolizyjny przejazd

W piątek 28 kwietnia mieszkańcy Dąbrowy Górniczej po raz pierwszy pojadą pod nowym wiaduktem, który powstał w dzielnicy Gołonóg, tuż obok dworca i stacji kolejowej. To bardzo ważna inwestycja, dzięki której zlikwidowany zostanie kolizyjny przejazd z rogatkami, a nowy układ komunikacyjny pozwoli połączyć dwie części miasta.

Prace w rejonie ulicy Parkowej i al. Zagłębia Dąbrowskiego trwają od 2021 roku, kiedy to miasto i PKP PLK zleciło przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. W październiku 2022 roku inwestycja osiągnęła półmetek, a w piątek 28 kwietnia nastąpi ta historyczna chwila, kiedy to kierowcy pojadą po raz pierwszy pod nowym wiaduktem. Ma się to stać – według planów – w godzinach popołudniowych. Będzie można jechać nowymi rondami we wszystkich kierunkach. Wcześniej, przed południem, trzeba będzie przeprowadzić także odbiory techniczne.

- To pozwoli przystąpić do likwidacji tymczasowego przejazdu przez tory oraz dokończyć budowę peronu, który wydłuży się jeszcze o 23 metry. Wraz z otwarciem drogi pod wiaduktem do użytku zostanie oddane także rondo po drugiej stronie torów, które jest częścią nowego układu drogowego przy stacji w Gołonogu. Wierzę, że będziemy się nim poruszać płynnie i bezpiecznie – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
- Mimo otwarcia drogi pod wiaduktem, to wciąż będzie plac budowy, na którym przez kolejne dwa miesiące będą jeszcze prowadzone prace. Warto o tym pamiętać – dodaje.

W ostatnich dniach trwało asfaltowanie drogi pod nowym wiaduktem kolejowym, budowa brakujących chodników, a także przygotowanie nowej organizacji ruchu. Po otwarciu przejazdu pod wiaduktem
bezkolizyjnie będzie można dojechać z Gołonoga w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa, dzielnic Trzydziesty i Dziewiąty, a także terenów rekreacyjnych nad zbiornikami wodnymi Pogoria III oraz Pogoria IV.

Całkiem nowy układ komunikacyjny

Obok dworca i stacji kolejowej w Gołonogu powstaje też cały układ komunikacyjny z nowymi drogami i rondami, a w kolejnym etapie mają tu powstać także nowe miejsca parkingowe. Ich lokalizacja została wyznaczona na terenach wokół dworca, ale na na razie muszą zostać wyjaśnione wszystkie kwestie własnościowe tych gruntów, by druga, ale bardzo ważna część tego przedsięwzięcia, mogła zostać jak najszybciej zrealizowana.

Póki co ekipy budowlane dąbrowskiej firmy Nowak Mosty będą teraz koncentrować swoje prace na budowie wspomnianej, brakującej części peronu, a także na zakończeniu budowy nowych dróg, chodników i tras rowerowych.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany zostały już w większości zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Nowa stacja, tory, dwa perony i dojście do stacji kolejowej

Zakończyły się natomiast prace związane z infrastrukturą kolejową na stacji w Dąbrowie Górniczej – Gołonogu. Powstały tam m.in. zadaszenia wejść do przejść podziemnych. Na tej stacji od 11 grudnia 2022 roku podróżni korzystają już z drugiego, nowego peronu. Wykonane zostało także nowe dojście od strony ulicy Parkowej. Wcześniej wymieniona została część torowiska kolejowego.

Na stacji pojawi się dodatkowo czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie, które mają ułatwić orientację w podróży. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się przewidziano odpowiednio przygotowane dojścia. Będą też mogły korzystać z wind.

Zadanie jest realizowane we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”.

Inwestycja warta jest 67,5 mln zł (55 mln zł netto). Udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku.

We wtorek 12 kwietnia otwarta została obwodnica śródmieścia oraz nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w śródmieściu. Tak więc kolejne, ogromne inwestycje drogowe kończą się lub też zmierzają do szczęśliwego finału.


kolejne zdjęcia snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/nowy...903/zd/81406591

ostatnio ładne tempo.

Ten wiadukt w Gołonogu to taki brat tego w centrum, ale nie bliźniak. Węższy - droga rowerowa i chodnik tylko z jednej strony. Chodniki przy tej inwestycji bardziej standardowo z kostki. Ciekawe czy od otwarcia będą już gotowe pompy. Sezon na burze i ulewy już się zaczyna. No i czy będzie już oznakowanie poziome. Nie wiem czy gruvowartsowoe można kłaść na świeży asfalt. Zwykłej farby to się nie powinno bo zaraz się ściera.
pulsatilla1214
O 21 już był przejezdny, a przejazd górą - zamknięty. Alleluja.. wink.gif
:)
^^^
fnd (2).gif

z fb MB:

CYTAT
Kwadrans przed 17 otworzyliśmy przejazd pod nowym wiaduktem kolejowym w Gołonogu ??
To wciąż plac budowy i przez dwa miesiące będą trwały jeszcze prace m.in. przy drodze rowerowej. Dlatego proszę, bądźcie ostrożni, bo ruch rowerowy jest tu spory


i kilka zdjęć snf (51).gif https://www.facebook.com/photo?fbid=8039245...803924524626350


No to mamy ostatnie, piąte nowe połączenie pod torami. Zlikwidowane dwa przejazdy drogowe i jeden pieszy.
Na to czekały pokolenia... i za to i inne obecnie prowadzone inwestycje komunikacyjne te władze zostaną w dużej części zapamiętane. I kiedyś kadencja MB z tym będzie się kojarzyła. Po latach będą mogli mieć z tego satysfakcję. Największe zmiany komunikacyjne w mieście od czasów PRLu.
Koniec marnowania czasu przez mieszkańców, bezpieczeństwo, bardziej punktualne autobusy i w razie czego szybciej przybędzie tez ratunek. Scalenie miasta i lepszy rozwój.
No i teraz długi odcinek linii kolejowej bez dróżników. Nie tak dawno pozostałe przejazdy na Folwarcznej i św.Antoniego są zautomatyzowane. Oby ten ostatni tez doczekał się kiedyś bezkolizyjnego rozwiązania, bo i to jedno z dwóch głównych połączeń z Ząbkowicami i korzysta z niego komunikacja miejska. Trzeba lobbować, żeby włączyło to do projektu PKP przy tej planowanej rozbudowie linii (wraz z tunelem na Granicznej i przystankiem oraz w okolicy Podłęknickiej)

PS. Żeby nie było za dużo tego słodzenia w temacie komunikacji to żeby też nie byli kojarzeni z dziurami i startym oznakowaniem poziomym, bo z tym mają jakieś dziwne problemy, czego dawniej nie było wink.gif
Pieczaraa_
CYTAT(:) @ sob, 29 kwi 2023 - 01:00) *
No to mamy ostatnie, piąte nowe połączenie pod torami. Zlikwidowane dwa przejazdy drogowe i jeden pieszy.
Na to czekały pokolenia... i za to i inne obecnie prowadzone inwestycje komunikacyjne te władze zostaną w dużej części zapamiętane. I kiedyś kadencja MB z tym będzie się kojarzyła. Po latach będą mogli mieć z tego satysfakcję. Największe zmiany komunikacyjne w mieście od czasów PRLu.
Koniec marnowania czasu przez mieszkańców, bezpieczeństwo, bardziej punktualne autobusy i w razie czego szybciej przybędzie tez ratunek. Scalenie miasta i lepszy rozwój.


Rządowi Marcina Bazylaka można zarzucać na prawdę wiele, ale przez to jak ogromne i ważne inwestycje wprowadził w mieście, myślę że na najbliższych wyborach samorządowych z czystym sumieniem postawię mojego X-a obok jego nazwiska.
:)
CYTAT
nasze miasto

Nowe centrum przesiadkowe i obwodnica w Dąbrowie Górniczej z odbiorem czy bez? Radny ma wątpliwości

W kwietniu oficjalnie otwarte zostało w Dąbrowie Górniczej nowe centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w śródmieściu oraz obwodnica centrum. W pełnym zakresie można już z nich korzystać, ale pojawiły się wątpliwości, czy oby te inwestycje mają za sobą wszystkie niezbędne odbiory techniczne.
Po ponad dwóch latach prac cała inwestycja, polegająca między innymi na budowie nowego układu drogowego wraz z wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Kościuszki, nowych miejsc parkingowych wokół dworca oraz stanowisk dla zatrzymujących się tu autobusów dobiegła końca. Wątpliwościami, co do legalności korzystania z tych wszystkich nowości, podzielił się publicznie dąbrowski radny Grzegorz Jaszczura, który skierował w tej sprawie odpowiednie pisma do władz Dąbrowy Górniczej.

- Ponieważ zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna zostać oddana do użytku na koniec I kwartału 2023 r., proszę o odpowiedź, kiedy doszło do jej odbioru? Czy wszystkie elementy związane z wykonaniem centrum przesiadkowego wraz z robotami towarzyszącymi zostały prawidłowo wykonane i zakończone? Jakie są uwagi i zastrzeżenia do jakości wykonanych robót w ramach tej inwestycji, jeżeli takie istnieją – pyta Grzegorz Jaszczura.

Interesuje go także, to czy jeżeli odbioru jednak do tej pory nie ma, to co jest tego powodem i kto jest winien zaistniałej sytuacji? I czy ktoś w związku z brakiem odbioru poniesie konsekwencje i czy gminie grożą dodatkowe wydatki tym spowodowane?

Sprawdziliśmy więc, jak wygląda sytuacja i czy rzeczywiście są jakieś kłopoty z tą inwestycją.

- Zgodnie z umową, do 30 marca wykonawca miał zgłosić gotowość do odbioru inwestycji i tak też zrobił. W związku z tym 31 marca została powołana 22-osobowa komisja. Termin rozpoczęcia odbioru wszystkich prac – podzielonych na część miejską i część kolejową – ze względu na wymaganą obecność wszystkich przedstawicieli komisji - został wyznaczony na 12 kwietnia – wyjaśnia Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.
Jak dodaje 12 kwietnia rozpoczął się i zakończył odbiór inwestycji realizowanej na rzecz miasta, a więc centrum przesiadkowego oraz obwodnicy śródmieścia.

- Ponieważ do uzyskanych już wcześniej pozwoleń na użytkowanie nikt nie wniósł uwag, tego samego dnia nowa droga i centrum przesiadkowe zostały otwarte. 12 kwietnia rozpoczął się również odbiór inwestycji kolejowej, który został pozytywnie dokończony 21 kwietnia – podkreśla Piotr Purzyński.

Dąbrowa Górnicza: co zmieniło się w centrum?

Budowa centrum przesiadkowego w centrum Dąbrowy Górniczej to jedna z największych miejskich inwestycji ostatnich lat. Postój taksówek znajduje się teraz przed samym dworcem, między peronami autobusowymi i budowanym placykiem z ławkami i zielenią. Zarezerwowanych zostało tam 6-7 miejsc dla taksówek. W sumie po obu stronach torów powstało 375 miejsc do parkowania : 182 po północnej stronie i 193 po południowej. Wśród nich 18 miejsc dla osób z niepełnosprawnościami oraz 8 miejsc typu Kiss&Ride, czy jak kto woli Pocałuj&Jedź. Dodatkowo około 240 miejsc na rowery oraz specjalna wiata, w której będzie można je zostawić.

Wokół dworca kolejowego powstały nowe stanowiska dla autobusów. Część linii już się tam zatrzymuje. Od października 2022 roku kierowcy jadą już pod nowym wiaduktem kolejowym w ciągu ulicy Kościuszki, który pozwala bezkolizyjnie i szybko dotrzeć na drugą stronę miasta, m.in. w okolice terenów rekreacyjnych wokół jezior Pogoria III oraz Pogoria IV oraz do Parku Zielona.

Piesi i rowerzyści natomiast mają do dyspozycji osobny przejazd na drugą stronę miasta dzięki tunelowi, który powstał na przedłużeniu ulicy Konopnickiej. Zastąpił przejazd z rogatkami, który istniał w tym miejscu przez dziesięciolecia. Całkowitą przebudowę ma za sobą także ulica Kolejowa.

Oprócz układu drogowego, modernizację przeszło również torowisko i trakcja elektryczna w rejonie stacji. Dodatkowo dołożono tam trzeci tor, pozwalający obsługiwać ruch lokalny. Zachowano także miejsce na czwarty tor. Na stacji zmodernizowano perony i zbudowano prowadzące do nich przejście podziemne z windami. Jest też nowy system komunikacji pasażerskiej.

Wartą 234,5 mln brutto zł inwestycję zrealizowało konsorcjum wspomnianych dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Koszt poniesiony przez miasto to 149,8 mln zł brutto z czego 82,5 mln zł to dofinansowanie: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przedsięwzięcie prowadzone było wspólnie przez miasto i PKP PLK SA.


było info, że wykonawca został zobowiązany do usunięcia stwierdzonych usterek.
Żeby oddać do użytkowania, to przecież nie jest potrzebny pełny odbiór całej inwestycji.

A na budowie tunelu w Strzemieszycach snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...trzemieszyce-4/
Rokko31
Jedynie powiem Wam, Moim zdaniem, że ktoś zrobił błąd przy projekcie parkingu od strony Limanowskiego, jak ktoś wychodzi z tunelu dworca właśnie od strony tej ulicy, to żeby dostać się na przykład w okolicę Biedronki na Konopnickiej musi iść na około całego parkingu, ostatnio szła taka rodzina z wózkiem i bardzo narzekali, że trzeba tyle metrów nadrobić, dlaczego chociaż w środku parkingu tej estakady nie zrobili schodów to nie mam pojęcia? Po drugie ten parking jest za duży, za dużo betonozy, mogli połowę mniejszy zrobić a reszta fajna zieleń, ktoś kiedyś nie pomyślał a szkoda bo to inwestycja na dziesiątki lat mellow.gif
Sebastian22
^^ Parking może być i takiej wielkości ale szkoda że nie pomyślano tam o jakiś drzewach - na całej inwestycji jest sam beton i to się raczej nie zmieni prócz bliskiej okolicy budynku dworca. Latem tam będzie piekarnik.
:)
CYTAT(Rokko31 @ pią, 05 maj 2023 - 20:56) *
Jedynie powiem Wam, Moim zdaniem, że ktoś zrobił błąd przy projekcie parkingu od strony Limanowskiego, jak ktoś wychodzi z tunelu dworca właśnie od strony tej ulicy, to żeby dostać się na przykład w okolicę Biedronki na Konopnickiej musi iść na około całego parkingu, ostatnio szła taka rodzina z wózkiem i bardzo narzekali, że trzeba tyle metrów nadrobić, dlaczego chociaż w środku parkingu tej estakady nie zrobili schodów to nie mam pojęcia? Po drugie ten parking jest za duży, za dużo betonozy, mogli połowę mniejszy zrobić a reszta fajna zieleń, ktoś kiedyś nie pomyślał a szkoda bo to inwestycja na dziesiątki lat mellow.gif



Też od początku, gdy zobaczyłem projekt, jeszcze przed realizacją inwestycji pisałem tu o tym braku dojścia od strony ronda na Limanowskiego. Nie jest to przystosowane dla pieszych, gdzie trzeba nadrabiać od tej strony duże odległości. Są jakieś wąskie strome schody ewakuacyjne, których poręcz podczas wiatru wpada w jakieś mega wielkie wibracje,. Ludzie i tak z nich korzystali i pewnie będą dalej, chociaż na górze postawiona została barierka.

Ja nie uważam, że parking za duży. Właśnie dlatego, że to inwestycja na dziesiątki lat to taki powinien być.
Z czasem okolica bardzo się zmieni w ciągu wielu lat. Do tego obok FPŻ. Żeby zachęcać ludzi do zostawienia samochodu parking musi być większy i musi być pewność, ze zawsze będzie miejsce.
Przez tak długi czas bez możliwości dojazdu i parkowania w okolicy dworca kto mógł to zmienił przyzwyczajenia i przez to jest mniej zapełniony niż być mógł. Do tego wokół było ciemno i błoto. Nawet oświetlenie przed dworcem włączyli dopiero niedawno przy otwarciu obwodnicy. Wcześniej te nowe przystanki autobusowe też przez miesiące tonęły w ciemności.

CYTAT(Sebastian22 @ pią, 05 maj 2023 - 22:50) *
^^ Parking może być i takiej wielkości ale szkoda że nie pomyślano tam o jakiś drzewach - na całej inwestycji jest sam beton i to się raczej nie zmieni prócz bliskiej okolicy budynku dworca. Latem tam będzie piekarnik.


mam nadzieję, że posadzą drzewa wokół parkingów.

Przejeżdżając z daleka tak mi błysnęło - zamontowali stojaki rowerowe na parkingu rowerowym od strony dworca. Przydałoby się też jakieś zadaszenie nad nimi
:)
wczorajsze

CYTAT
UM

TRWAJĄ PRACE PRZY NOWYM UKŁADZIE DROGOWYM W GOŁONOGU


Na Alei Zagłębia Dąbrowskiego, w rejonie nowego ronda przy stacji kolejowej, trwa układanie warstwy ścieralnej. Prace prowadzone będą w środę, a w ich trakcie wprowadzony jest ruch wahadłowy.

W środę od rana drogowcy układają warstwę ścieralną jezdni w obu kierunkach. Prace trwają w rejonie przystanków autobusowych i dojazdów do ronda u zbiegu Alei Zagłębia Dąbrowskiego, ul. Uklańskiego i Parkowej. Droga jest przejezdna, ale w trakcie robót wprowadzony został ruch wahadłowy.

Pod torami zamiast przejazdem

28 kwietnia otwarta została droga pod torowiskiem, która zastąpiła dotychczasowy przejazd kolejowy. Wraz z nią do użytku oddane zostało także rondo po stronie ul. Parkowej. Wprowadzone rozwiązania usprawniają ruch w tym rejonie i ułatwiają przemieszczanie się między stronami miasta przedzielonymi torami. Prace przy nowym układzie drogowym wciąż trwają, budowana jest m.in. droga rowerowa. Modernizowany jest także peron przy stacji. Wszystkie roboty powinny zakończyć się pod koniec czerwca.


duża fota snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/wp-content/...zd-1536x957.jpg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.