Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
:)
co do nowego wątku - mamy już o dworcu i infrastrukturze kolejowej i osobną zieloną mobilność. Zostawimy i zobaczymy, jakby było źle to zawsze można połączyć ze sobą. Chodzi o to czy użytkownicy nie będą się gubić, a tematy dublować. Nie zawsze da się tak dokładnie zaszufladkować.

Nie pamiętam kto się wcześniej odwoływał, czy nie Skanska i jeśli tak to zrezygnowali.
Przy takim zakresie i komplikacji jest trochę ryzyka dla wykonawcy. Trochę przekroczyli budżet, ale chyba różnica nie jest aż taka wielka przy łącznym koszcie. Mam nadzieję że dołożą i podpiszą z najtańszym, a nie zaczną się całe procedury od początku.
Tylko jaki jest podział kosztów z PKP, czy PKP ma dołożyć i jaką część i z tym żeby nie zrobili problemów
szer
CYTAT
Węzeł przesiadkowy z przebudową stacji Dąbrowa Górnica za drogi

Dąbrowa Górnicza unieważniła przetarg na budowę węzła przesiadkowego w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych.

Przedmiotem przetargu była budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej.

Przed tygodniem minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Budimex (Warszawa) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor (Mysłowice) zaproponowało 269,5 mln zł brutto. Natomiast konsorcjum firm Nowa-Mosty (Dąbrowa Górnicza) i Gretasport (Dąbrowa Górnicza) proponuje realizację za 317,6 mln zł brutto.

Budżety na ten cel był określony na kwotę 250 mln zł. Zamawiający nie znalazł jednak dodatkowych środków i postępowanie zostało unieważnione.

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...rogi-63895.html
Dave
CYTAT(szer @ pią, 21 lut 2020 - 13:31) *
CYTAT
Węzeł przesiadkowy z przebudową stacji Dąbrowa Górnica za drogi

Dąbrowa Górnicza unieważniła przetarg na budowę węzła przesiadkowego w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych.

Przedmiotem przetargu była budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej.

Przed tygodniem minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Budimex (Warszawa) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor (Mysłowice) zaproponowało 269,5 mln zł brutto. Natomiast konsorcjum firm Nowa-Mosty (Dąbrowa Górnicza) i Gretasport (Dąbrowa Górnicza) proponuje realizację za 317,6 mln zł brutto.

Budżety na ten cel był określony na kwotę 250 mln zł. Zamawiający nie znalazł jednak dodatkowych środków i postępowanie zostało unieważnione.

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...rogi-63895.html




Nosz k...maaać! Co oni (miasto) myślą? Że jak powtórzą to oferty będą tańsze?! Doświadczenie pokazuje, że jak będą, to właśnie droższe!
warius
CYTAT
decyzja o unieważnieniu została podjęta wspólnie z PKP PLK, ale na początku marca ogłaszamy postępowanie ponownie. Tym razem w formie licytacji z 15 dniowym terminem ogłoszenia.


z FB Prezydenta
Rokko31
Taka ciekawostka z życia, nawet nie wiecie jaka jest panika ludzi, którzy właśnie dowiedzieli się że koło ich domów albo przez ich domy mają budować trasę kolejową jak zobaczyli mapy rządu. Pracuje z kilkoma osobami z Bukowna i Bolesławia gdzie ma być cały terminal przesiadkowy CPK, to mówią że zwoływane są przez wójtów spotkania z mieszkańcami i zawiązują się grupy protestujące, twierdzą że nikt z nimi nic nie konsultował, ludzie pobudowali nowe domy a tu teraz okazuje się że ma linia kolejowa lecieć przez ich podwórko albo tuż obok a pociągi mają jeździć co 10 minut, jaja są niesamowite, co ciekawe też w kontekście wyborów majowych większość tych ludzi jest za PiS-em ale chyba szybko zmienią poglądy polityczne z tego co mówią i jak są wkurzeni.
Leszek
CYTAT(Rokko31 @ pon, 24 lut 2020 - 23:08) *
większość tych ludzi jest za PiS-em ale chyba szybko zmienią poglądy polityczne z tego co mówią i jak są wkurzeni.

Są wkurzeni, a w wyborach znowu zagłosują na PiS. Przyzwyczajaj się.
pulsatilla1214
Swoją drogą te mapki przebiegu nowych linii wyglądają, jak rysowane cyrklem przez jakiegoś uczniaka na kolanie w przerwie między lekcjami - zupełnie nie uwzględniają zmienności ukształtowania terenu czy innych przeszkód, typu zwarta zabudowa (jak chyba ktoś wspominał - wspinają się nawet na Kromołowiec, a może tam tunel cool.gif ), ten projektant chyba poczuł się jak kolejowy zdobywca pustkowi Dzikiego Zachodu, a nie skrajów konurbacji w krajobrazie wyżynnym, z całkiem gęstą siecią kolejową. Linie zbiegają się na dnie piaskowni Szczakowa i chyba potem biegną piaskowym tunelem już prosto do piekła. Profesjonalizm poraża, jak strzały laserowe z oczu... rolleyes.gif
Rokko31
CYTAT(Leszek @ wto, 25 lut 2020 - 00:28) *
CYTAT(Rokko31 @ pon, 24 lut 2020 - 23:08) *
większość tych ludzi jest za PiS-em ale chyba szybko zmienią poglądy polityczne z tego co mówią i jak są wkurzeni.

Są wkurzeni, a w wyborach znowu zagłosują na PiS. Przyzwyczajaj się.

Powiem tak, po rozmowach z Nimi o tym raczej uważają że to strzał w kolano PiS sobie zrobił, chociaż Ja uważam że nigdy nie powstaną te linie kolejowe a spółka jest po to tylko żeby doić kasę publiczną to ludzie z tych rejonów bardzo się obawiają że przyjdzie urzędnik, da Im 200 tysięcy i mają sobie zbudować nowy dom bo ten obecny zabierają i burzą. Takich miejsc w Polsce jest dość sporo gdzie mają plany na nową linie kolejową, większości małe miejscowości i myślę że mogą sporo stracić.
pulsatilla1214
Typowy syndrom NIMBY, byle "nie w moim ogródku", choć generalnie poparcie dla pomysłodawców... wink.gif Miejsc bez takich kontrowersyjnych inwestycji jest jednak więcej, niż z nimi.
Rokko31
CYTAT(pulsatilla1214 @ śro, 26 lut 2020 - 01:52) *
Typowy syndrom NIMBY, byle "nie w moim ogródku", choć generalnie poparcie dla pomysłodawców... wink.gif Miejsc bez takich kontrowersyjnych inwestycji jest jednak więcej, niż z nimi.

Myślę że nie ma osoby, która by się cieszyła z wyburzenia swojego domu albo mieszkania przy linii kolejowej pomijając przypadki że ktoś na tym skorzysta finansowo także odruch jak najbardziej prawidłowy ale niestety najczęściej bywa tak "na kogo wypadnie na tego bęc" smile2.gif
:)
"miasto" się zorientowało i wypowiedziało:

CYTAT
UM

„NIE” DLA TORÓW POŚRÓD DOMÓW!
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego to jeden ze sztandarowych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Poza budową nowego lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, zakłada również budowę nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Problem w tym, że planowane przebiegi nowych linii kolejowych w ogromnej mierze przebiegają przez tereny mieszkalne.

Problem ten dotknął wielu miast w Polsce. Protestują mieszkańcy Łodzi, Mikołowa, Sławkowa czy Bolesławia. Pełni obaw są również mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, gdzie projektanci wytyczyli tory przebiegające przez środek dzielnicy Błędów i Kuźniczka Nowa. Ich realizacja wiązałaby się z koniecznością wyburzenia dziesiątek domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy.


Nie inaczej sprawa sytuacja wyglądałaby w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca.

– Podobnie jak mieszkańcy, jesteśmy zaskoczeni koncepcją Centralnego Portu Komunikacyjnego. Informacja o trwających konsultacjach dotarła do nas dopiero w zeszłym tygodniu, ale nawet po pobieżnej analizie przesłanego materiału jednego jestem pewien – zawarte w nim propozycja są dla mnie nie do zaakceptowania – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, i dodaje, że przedstawione rozwiązania nie są zgodne z żadnym dokumentem planistycznym obowiązującym w Dąbrowie Górniczej.
– Wiem, że podobnego zdania są również inni samorządowcy, których miejscowości zostały podobnie poszatkowane planowanymi torami. Jesteśmy w kontakcie i analizujemy możliwości skutecznego oprotestowania rozwiązań zaproponowanych w studium CPK – podsumowuje prezydent i deklaruje w tym temacie interwencję u parlamentarzystów z naszego regionu.

Autorzy projektu „Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego” niestety nie przewidzieli spotkań z mieszkańcami terenów przez które miałyby przebiegać nowe linie kolejowe, a jedyną formą „konsultacji” jest przesyłanie uwag drogą elektroniczną.

Dlatego też zachęcamy do zapoznania się z pełną informacją o proponowanych przebiegach tras w rejonie Dąbrowy Górniczej, a także mapami, które dostępne są na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07 oraz przesłanie swoich uwag, wniosków i obaw za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl Termin przesyłania uwag mija 10 marca.
***
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.
W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w ramach pierwszego etapu będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.



:)
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości
Leszek
CYTAT(pulsatilla1214 @ wto, 25 lut 2020 - 20:21) *
Swoją drogą te mapki przebiegu nowych linii wyglądają, jak rysowane cyrklem przez jakiegoś uczniaka na kolanie w przerwie między lekcjami - zupełnie nie uwzględniają zmienności ukształtowania terenu czy innych przeszkód, typu zwarta zabudowa (jak chyba ktoś wspominał - wspinają się nawet na Kromołowiec, a może tam tunel cool.gif ), ten projektant chyba poczuł się jak kolejowy zdobywca pustkowi Dzikiego Zachodu, a nie skrajów konurbacji w krajobrazie wyżynnym, z całkiem gęstą siecią kolejową. Linie zbiegają się na dnie piaskowni Szczakowa i chyba potem biegną piaskowym tunelem już prosto do piekła. Profesjonalizm poraża, jak strzały laserowe z oczu... rolleyes.gif



No cóż, ostatnio na forum jurajskim miałem taką refleksję:
CYTAT
Jak dla mnie - jeśli chodzi o te durne "projekty" linii kolejowych (w Dąbrowie jednym z wariantów jest puszczenie torów przez centrum i Reden - śladem dawnej bocznicy na Staszic) mam kilka wariantów wyjaśnienia.
1. Projektant to debil, który uważa, że zrobił dobrą robotę.
2. Projektant zdaje sobie sprawę, że to bzdura, ale mu za to płacą, więc rysuje sobie kreski, jakie mu się spodobają.
3. Projektant chce przeforsować jeden wariant, więc pozostałe alternatywy rysuje tak, żeby nie miały szans na realizację.

Rokko31
Myślę że każdy z przeciętnym IQ dobrze Wie że nigdy nie powstaną te nowe linie kolejowe i są tylko po to żeby ktoś skasował niezłą kasę za to. Projekt 15 latka na zajęciach ZPT smile2.gif


Rokko31
CYTAT(:) @ śro, 26 lut 2020 - 19:15) *
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości

Ma być kolej aglomeracyjna w przyszłości czyli pociągi co 7-10 minut także przejazd byłby praktycznie cały czas zamknięty dlatego tunel chyba jest niezbędny.
:)
chodziło mi o tunel na Konopnickiej. Tunele przy dworcu bez zmian. Na Konopnickiej byłoby znacznie luźniej.
A PKP i tak by go kiedyś zbudowało
warius
CYTAT(:) @ śro, 26 lut 2020 - 19:15) *
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości


Miasto 190 mln, PKP 60 mln, z czego miasta pozyskało już około 50mln dofinansowania, a Metropolia przekazała 26 mln na kolejową część (centrum + gołonóg). To tak z głowy ale te informacje przewijały się wcześniej.
warius
CYTAT
Węzeł planowanej kolei dużych prędkości na trasie Warszawa – Budapeszt, nie powstanie w Małopolsce i nie ominie konurbacji śląskiej – zapewnił w środę w Katowicach minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Szef resortu infrastruktury uczestniczył w środę w posiedzeniu parlamentarnego zespołu ds. woj. śląskiego z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego, który zorganizowano w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach. Chociaż posiedzenie było poświęcone przede wszystkim infrastrukturze drogowej, minister Adamczyk nawiązał też m.in. do jednego z projektów kolejowych.


Całość
danielmdc
Te plany i wizualizacje są tak samo prawdziwe i realne jak te z zielonej debilności laugh.gif . Dajcie sobie na wstrzymanie, będzie ostateczna wizja czy wersja przebiegu trasy (której w ogóle może nie być tak jak wielu inwestycji obiecywanych od 30 lat) i dopiero wtedy będzie można sapać. Na razie się martwcie tym żeby Budimex zeszedł z ceny bo jak nie to Bazylak będzie musiał komuś zabrać żeby uratować przebudowę dworca.
:)
tylko na kogo część ile brakowało nie wiemy
:)
CYTAT
nasze miasto

Nowe tory w Dąbrowie Górniczej - w tunelu lub na estakadzie. Oto stanowisko Centralnego Portu Komunikacyjnego


2 marca o godz. 14 otrzymaliśmy stanowisko Centralnego Portu Komunikacyjnego, dotyczące koncepcji budowy nowych torów w Dąbrowie Górniczej. Wynika z niego, że koncepcja przebiegu nowych torów w mieście może mieć kilka wariantów.
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, a także nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Planowane przebiegi nowych linii kolejowych w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne. Jak wynika z informacji Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej projektanci wytyczyli tory przez środek Błędowa i Kuźniczki Nowej. Ich realizacja wiązałaby się więc z wyburzeniem dziesiątek domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Podobnie jest w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca.

Przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego uważają, że nic nie jest jeszcze przesądzone i czekają na głosy mieszkańców Dąbrowy Górniczej w konsultacjach.

- Co bardzo ważne, przedstawiona dotychczasowa koncepcja zakłada, że nasza linia przejdzie przez centrum Dąbrowy Górniczej w płytkim tunelu, co wyklucza kolizje z istniejącą zabudową. Przypominam, że jako inwestor mamy na etapie projektowym możliwość przeprowadzenia linii w poziomie „-1”, czyli w tunelu, albo „+1”, czyli na estakadzie – tłumaczy Konrad Majszyk, dyrektor komunikacji i PR w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. - W przypadku Błędowa i Kuźniczki Nowej realizacja tego przedsięwzięcia nie wiązałaby się z „wyburzeniem dziesiątek domów” i nie skutkowałaby „poszatkowaniem dzielnicy”. W tylko jednym z wariantów istnieje kolizja z kilkoma budynkami, ale ostateczny przebieg nie jest jeszcze przesądzony – dodaje.

Strategiczne Studium Lokalizacyjne zawiera założenia budowy nowych linii kolejowych CPK. Jak podkreśla Konrad Majszyk konsultacje ogłoszone zostały po to, żeby przeprowadzić inwestycje w zgodzie z mieszkańcami, w tym przypadku Dąbrowy Górniczej i okolic. - Konsultacje potrwają do 10 marca i gorąco zachęcam mieszkańców do składania uwag. Konsultacje ogłosiliśmy po to, żeby sprawdzić, czy nasze propozycje są akceptowalne, a tam, gdzie nie są, spróbować znaleźć inne rozwiązania. Ustalenia w sprawie ostatecznego przebiegu linii będą podejmowane na dalszych etapach procesu inwestycyjnego, po przeprowadzeniu m.in. zaplanowanych także na ten rok konsultacji społecznych na poziomie gmin oraz szczegółowych analiz technicznych i środowiskowych (w tym dotyczących obszarów chronionych) – przekonuje Konrad Majszyk.

Przedstawione Strategiczne Studium Lokalizacyjne jego zdaniem nie przesądza o ostatecznym przebiegu linii kolejowych. Dokument ma charakter ogólnokrajowy i jego celem jest określenie korytarzy, wewnątrz których możliwe będzie w przyszłości zlokalizowanie linii.

- Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zgłaszania uwag do SSL. Konsultacje z mieszkańcami potrwają do 10 marca br. Formularz do składania uwag, jak również komplet dokumentów, do których można je zgłaszać, znajdują się na stronie: konsultacje.cpk.pl. Wszystkie opinie, jedna po drugiej, zostaną dokładnie przeanalizowane. Naszym celem jest zaprojektowanie i budowa linii kolejowych w największej zgodzie z mieszkańcami – podkreśla Konrad Majszyk.


Pewnie nie wiedzą o tych podziemnych zbiornikach retencyjnych przy Korczaka

CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza: mieszkańcy i władze mówią "nie" nowym torom kolejowym. Dwa ważne spotkania


we wtorek 3 marca oraz w środę 4 marca 2020 roku odbędą się spotkania dotyczące projektowanych linii kolejowych przebiegających przez Dąbrowę Górniczą. Plany mają związek z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, a także nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Planowane przebiegi nowych linii kolejowych w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne. W Dąbrowie Górniczej projektanci wytyczyli tory przez środek Błędowa i Kuźniczki Nowej. Ich realizacja wiązałaby się z wyburzeniem dziesiątek domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Podobnie jest w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca.

– Podobnie jak mieszkańcy, jesteśmy zaskoczeni koncepcją Centralnego Portu Komunikacyjnego. Informacja o trwających konsultacjach dotarła do nas dopiero w zeszłym tygodniu, ale nawet po pobieżnej analizie przesłanego materiału jednego jestem pewien – zawarte w nim propozycja są dla mnie nie do zaakceptowania – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, i dodaje, że przedstawione rozwiązania nie są zgodne z żadnym dokumentem planistycznym obowiązującym w Dąbrowie Górniczej.

Podczas spotkań, zaprezentowane zostanie stanowisko miasta w tej sprawie. Omówiony zostanie także formularz dotyczący przesyłania uwag do autorów projektu i instrukcja jego wypełnienia.

Spotkania odbędą się:

– 3 marca, godz. 17 w OSP Błędów, ul. Żołnierska 180

– 4 marca, godz. 18 w Szkole Podstawowej nr 8, ul Wyspiańskiego 1

Informacje o proponowanych przebiegach tras w rejonie Dąbrowy Górniczej, a także mapy dostępne są na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl

Miasto zachęca do przesyłania przez mieszkańców uwag, wniosków i obaw za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl Termin mija 10 marca. Wypełniając formularz konsultacyjny należy wskazać ciąg nr 7, linia kolejowa 111 i 113, arkusz 1 i 2 dla Błędowa, Łaź Błędowskich i Kuźniczki lub arkusz 2 dla śródmieścia.

W piątek 28 lutego 2020 r. , podczas odbywającego się w Dąbrowie Górniczej posiedzenia zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów, przyjęte zostało wspólne stanowisko w tym temacie. Ponadto podczas najbliższej sesji Rady Miejskiej zostanie przedłożony projekt uchwały w tej sprawie.

Stanowisko Zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów z 28 lutego 2020 w sprawie: konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego to jeden ze sztandarowych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Poza budową nowego portu lotniczego w Baranowie, pomiędzy Łodzią a Warszawą, zakłada również budowę nowych korytarzy drogowych oraz nowych linii szybkiej kolei, które mają skomunikować lotnisko z pozostałymi częściami kraju. Zaproponowane w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego przebiegi nowych korytarzy drogowych i kolejowych budzą wiele obaw wśród mieszkańców terenów, po których zostały wytyczone.

Problem ten dotknął wielu miast w Polsce i nie ominął województwa śląskiego. Przeciwko zaproponowanym wariantom tras protestują mieszkańcy województwa śląskiego, gdzie nowe linie szybkiej kolei miałyby przebiegać przez centra miast oraz tereny mieszkalne. Ich realizacja w takim kształcie wiązałaby się z koniecznością wywłaszczeń tysięcy mieszkańców, wyburzeń domów oraz kataklizmem urbanistycznym i planistycznym. Wiązałoby się to również z przerwaniem dotychczasowej sieci dróg nie tylko lokalnych, ale i wojewódzkich oraz krajowych.Jako samorządowcy, którzy biorą pełną odpowiedzialność za reprezentowane gminy, wnioskujemy o takie zaplanowanie nowych korytarzy drogowych i kolejowych, aby w jak najmniejszym stopniu ingerowały w ścisłą zabudowę mieszkaniową, istniejącą infrastrukturę techniczną, miejsca użyteczności publicznej i centra miejscowości, a także tereny posiadające cenne walory przyrodnicze.

Uważamy, również że realizacja tak znaczących projektów infrastrukturalnych powinna być poprzedzona rzetelnymi konsultacjami nie tylko ze stroną samorządową, ale przede wszystkim z mieszkańcami i przedsiębiorcami. Trudno zaakceptować fakt, że spółka Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. odpowiedzialna za realizację tak skomplikowanego projektu, na konsultacje społeczne przewiduje tylko kilka tygodni i nie przewiduje spotkań informacyjno-konsultacyjnych w terenie.Apelujemy do Ministra Aktywów Państwowych oraz Ministra Infrastruktury o wnikliwe przeanalizowanie procesu konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego i podjęcie działań, dzięki którym spółka CPK zostanie zobligowana do przeprowadzenia rzetelnych konsultacji społecznych
warius
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:

w zakresie poniższych Zadań wybrano ofertę złożoną przez Wykonawcę GPVT PRACOWNIA ARCHITEKTONICZNA S.C. T.BIAŁOSZEWSKI G.PACER, ul. Pamiątkowa 2/37, 61-512 Poznań, tj.:

1) Zadanie nr 1 ? Usługa projektowa, wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania inwestycyjnego pn. ?Przebudowa dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza?,

EDIT:

Termin realizacji dla Zadania nr 1 w ramach Etapu I do Etapu VI(budowa) wynosi: do 125 tygodni od dnia zawarcia Umowy.
:)
^
dobre wieści, ale teraz na to jeszcze poczekamy i jaki będzie efekt końcowy. Podobny Myszków:

danielmdc
Genialnie to wygląda. W Zawierciu też godny dworzec. U nas powinno być podobnie.
:)
CYTAT
UM

CPK – TAK, WYBURZENIA – NIE
Dąbrowianie nie godzą się na budowę torowisk prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego, których powstanie wiązałoby się z licznymi wyburzeniami domów i bloków. Wysłali prawie 7 tys. zastrzeżeń do rządowych projektów tej inwestycji.

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, a także nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Planowane przebiegi nowych linii kolejowych w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne. W Dąbrowie Górniczej projektanci wytyczyli tory przez środek Błędowa i Kuźniczki Nowej. Ich realizacja wiązałaby się z wyburzeniem dziesiątek domów, zniszczeniem miejsc cennych przyrodniczo i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Podobnie jest w rejonie Redenu i Staszica, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca.

– Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej i samorządowcy nie sprzeciwiają się idei utworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nie zgadzamy się jednak na budowę prowadzących do niego linii kolejowych, których powstanie wiązałoby się z licznymi wyburzeniami domów oraz ingerencją w obecne przestrzenie publiczne miasta. Realizacja tych zamierzeń doprowadziłaby do zdewastowania istniejącego ładu przestrzennego i urbanistycznego miasta. Inwestycja odbiłaby się również negatywnie na środowisku naturalnym, powodując w wielu miejscach jego degradację – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent miasta.
3 i 4 marca – w Błędowie i w Szkole Podstawowej nr 8 – odbyły się spotkania poświęcone temu problemowi. Oba cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców. Zgromadziły po kilkaset osób, a w SP 8 konieczne było podzielenie go na dwie tury, ponieważ wszyscy chętni nie mogli jednocześnie zmieścić się w sali gimnastycznej. Uczestnicy w ich trakcie podpisywali pisma sprzeciwiające się inwestycji w przedstawionym kształcie i wnosili swoje zastrzeżenia. Mieszkańcy dostarczali je również do Urzędu Miejskiego, SP 8 i Centrum Aktywności Obywatelskiej. W działania informujące o planowanej inwestycji włączyli się także radni miejscy.

10 marca prawie 7 tys. pism od dąbrowian trafiło do władz należącej do skarbu państwa spółki Centralny Port Komunikacyjny.
Apel mieszkańców poparli również samorządowcy z miast zrzeszonych w Związku Miast Polskich oraz Śląskim Związku Gmin i Powiatów. Ten punkt widzenia podzielają także przedstawiciele środowiska naukowego, którzy mówili o tym podczas IV Colloquium „Przyszłość śląskich miast” organizowanego m.in. przez Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk w Warszawie oraz Komisję Studiów nad Przyszłością Górnego Śląska Oddział PAN w Katowicach.

Informacje o proponowanych przebiegach tras w rejonie Dąbrowy Górniczej, a także mapy dostępne są na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07

Uwagi, wnioski i obawy można przesyłać za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl lub na adres konsultacje.cpk@cpk.pl Termin mija 10 marca. Wypełniając formularz konsultacyjny należy wskazać ciąg nr 7, linia kolejowa 111 i 113, arkusz 1 i 2 dla Błędowa, Łaz Błędowskich i Kuźniczki lub arkusz 2 dla śródmieścia.


pismo prezydenta snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/wp-content/...sprawie-cpk.pdf
warius
CYTAT
Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum wraz z budową obsługującego układu komunikacyjnego w ramach zadania inwestycyjnego „ Promowanie zielonej mobilności(...) c.d. w sekcji II.1.4

Reference number: ZP.WID.271.4.14.2020


Kolejne oby ostatnie podejście, planowane otwarcie ofert 17 kwiecień. Tym razem przetarg w postaci aukcji elektronicznej.
:)
^
od 1.04 prezydent informował i czekałem, aż pojawi się też w naszym BIPie, co stało się dzisiaj snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5897/dokument/137959

no ciekawe ile teraz firm i jakie będą kwoty, do tego w wiadomej niepewnej sytuacji. Finansowanie jest chyba zapewnione. Jeśli teraz zostałoby odłożone to pewnie już na wiele lat. Byłaby katastrofa i znowu pech, jak zaczynali budowę w innym miejscu w latach 80-tych.
W czasie kryzysu centralne inwestycje w infrastrukturę pewnie będą utrzymane, bo bez tego byłoby jeszcze gorzej, dlatego takie S1 u nas mam nadzieję że będą też realizowali zgodnie z planem. Lepiej wydać pieniądze, żeby coś zostało zbudowane niż bezpośrednie zasiłki. Żeby tylko nasz samorząd miał na inwestycje, na pewno coś trzeba będzie ciąć, bo wpływy spadną.

Co do przetargu jeszcze nie zaglądałem. Ciekawe czy zmieniło się coś w zakresie. Pewnie te wszystkie odpowiedzi z poprzedniego zostały już zawarte i będzie to łatwiej ogarnąć.

CYTAT
UM
3 kwietnia 2020
CENTRUM PRZESIADKOWE, TUNEL I PARKINGI

Ogłoszono ponowny przetarg na budowę centrum przesiadkowego, tunelu i przejść pod torami kolejowymi w centrum, nowej drogi łączącej ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego, a także remont ul. Kolejowej. Zadanie obejmuje też przebudowę torowisk i peronów. Do 17 kwietnia wykonawcy mają czas na składanie ofert.

? Komunikację publiczną trzeba dostosowywać do potrzeb mieszkańców, rozwijać ją i ułatwiać korzystanie z niej. Chodzi nam o takie rozwiązania, które pozwolą sprawnie przemieszczać się, dojechać do pracy, szkoły czy uczelni ? zarówno w Dąbrowie, jak i w innych miastach aglomeracji. Mówiąc krótko: pociąg, autobus czy tramwaj muszą być łatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez to stanowić alternatywę dla samochodu. Zmiany w śródmieściu będą kolejnym krokiem w tym kierunku ? podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Przedsięwzięcie ma być realizowane wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie.

Pierwszy przetarg nie wyłonił wykonawcy, ponieważ oferty przewyższyły 250 mln zł, czyli kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Po pozytywnym rozstrzygnięciu aktualnego przetargu, planowany termin zakończenia robót to druga połowa 2023 r.

Inwestycja w śródmieściu jest kolejnym elementem działań, zmierzających do wprowadzenia w mieście równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Do tej pory powstał m.in. tunel pieszo-rowerowy pod linią kolejową w Ząbkowicach. Na zlecenie Tramwajów Śląskich trwa generalna przebudowa torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka. Spółka ma w planach modernizację całego dąbrowskiego odcinka torów, aż do granicy z Będzinem. Przykładem jest też oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego. W Dąbrowie powstaje sieć dróg rowerowych, która obejmie miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty ?Katowice?, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie.


CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza ogłosiła drugi przetarg na centrum przesiadkowe i tunel pod torami kolejowymi


To nie jest Prima Aprilis. Władze Dąbrowy Górniczej ogłosiły we wtorek 1 kwietnia drugi przetrag na budowę tunelu pod torami przy ulicy Kościuszki i centrum przesiadkowego przy dworcu w centrum Dąbrowy Górniczej. To jedna z najważniejszych inwestycji w historii tego zagłębiowskiego miasta.
- Tym razem przetarg został ogłoszony w formule dopuszczającej zastosowanie aukcji elektronicznej. Otwarcie ofert zaplanowane zostało na 17 kwietnia, trzymajcie kciuki! Jednocześnie dziękuję Robertowi Warwasowi, posłowi na sejm RP, za wsparcie na szczeblu ministerialnym i centrali PKP PLK ? przekazał w środę 1 kwietnia 2020 roku Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
W pierwszym przetargu dwie firmy chciały się zająć się przebudową układu komunikacyjnego wokół dąbrowskiego dworca PKP w centrum miasta oraz budową tunelu pod torowiskiem, który bezkolizyjną drogą ma połączyć dwie części Dąbrowy Górniczej.

Miasto 15 listopada 2019 roku ogłosiło przetarg na budowę nowego centrum przesiadkowego koło dworca kolejowego, parkingów oraz tunelu podziemnego. Czekało na oferty, licząc na duże zainteresowanie firm. I takie było, bowiem do specyfikacji zamówienia pojawiło się mnóstwo pytań, na które trzeba było odpowiedzieć. Ostatecznie jednak na złożenie konkretnej oferty zdecydowały się dwa konsorcja.

Tańszą ofertę, opiewającą na 269 mln 543 tys. 540,30 zł, złożyło konsorcjum firm Budimex SA z Warszawy (lider) oraz Przedsiębiorstwo Budowlano-Remontowe TOR z Mysłowic. Druga, droższa oferta ? 317 mln 623 tys. 119,70 zł ? stała się udziałem spółki Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej (lider) oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Greta Sport. Ostatecznie miasto zdecydowało się unieważnić pierwszy przetarg, licząc, że oferty w kolejnym będą jednak jeszcze tańsze. W sumie chce przeznaczyć na to przedsięwzięcie 250 mln zł.

Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany do końca 2023 roku) przygotowała spółka Mosty Katowice. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej?

W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec.

Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców.
bzenek
CYTAT(:) @ pią, 03 kwi 2020 - 13:59) *
W czasie kryzysu centralne inwestycje w infrastrukturę pewnie będą utrzymane, bo bez tego byłoby jeszcze gorzej, dlatego takie S1 u nas mam nadzieję że będą też realizowali zgodnie z planem. Lepiej wydać pieniądze, żeby coś zostało zbudowane niż bezpośrednie zasiłki.


No nie wiem.

Partia od hasła "Polska w budowie" marnie stoi, a ekipa od różnych rozdawanych "plusów" ma się dobrze ;)

CYTAT(:) @ pią, 03 kwi 2020 - 13:59) *
Jeśli teraz zostałoby odłożone to pewnie już na wiele lat. Byłaby katastrofa i znowu pech, jak zaczynali budowę w innym miejscu w latach 80-tych.


Jestem zwolennikiem Zielonej Mobilności. Ale teraz mam spore wątpliwości czy to realizować.

W naszym regionie śmiesznie mało ludzi korzystało z kolei i nie za dużo z komunikacji miejskiej.

A teraz zaraza do reszty zabije cały transport publiczny. Aż strach się bać ile aut przybędzie na drogach po ozdrowieniu. blink.gif
Dave
Akurat z kolei (regionalnej) na linii tzw. średnicowej, ale też z pociągów dalekobieżnych korzysta(ło) bardzo dużo pasażerów!

Z komunikacji miejskiej, zwłaszcza poza szczytem, faktycznie jest/była bida.
warius
CYTAT(warius @ pią, 03 kwi 2020 - 09:51) *
CYTAT
Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum wraz z budową obsługującego układu komunikacyjnego w ramach zadania inwestycyjnego „ Promowanie zielonej mobilności(...) c.d. w sekcji II.1.4

Reference number: ZP.WID.271.4.14.2020


Kolejne oby ostatnie podejście, planowane otwarcie ofert 17 kwiecień. Tym razem przetarg w postaci aukcji elektronicznej.


Nowy termin otwarcia ofert 5.05, wpłynęły dwa odwołania do bieżącego postępowania ze strony Budimexu i Skanska, można spodziewać się dalszych przesunięć.
:)
ehh i to już 2 razy teraz przesunięty, a Skanska chciałaby miesiąc więcej. Nie wystartowali w pierwszym podejściu i uważają, że ci co wystartowali mają teraz przewagę, a oni są poszkodowani i potrzebują więcej czasu, do tego powołują się na sytuację z wirusem.

CYTAT(bzenek @ sob, 11 kwi 2020 - 22:39) *
Jestem zwolennikiem Zielonej Mobilności. Ale teraz mam spore wątpliwości czy to realizować.W naszym regionie śmiesznie mało ludzi korzystało z kolei i nie za dużo z komunikacji miejskiej.A teraz zaraza do reszty zabije cały transport publiczny. Aż strach się bać ile aut przybędzie na drogach po ozdrowieniu. blink.gif


ja jestem przeciwnikiem sztucznego tworzenia centrów przesiadkowych, na które w ostatnich latach jest moda. U nas przy dworcu robi się samo naturalnie. Brakowało miejsca na pozostawienie samochodu nawet na dzikim parkingu od strony Limanowskiego. Nie będzie problemu, że miałoby być niewykorzystane.
Po "zarazie" może być dramat z korkami do Katowic, no chyba że większość zostanie wcześniej zwolniona.
:)
CYTAT
nasze miasto

Budowa centrum przesiadkowego i tunelu w Dąbrowie Górniczej oddala się. Znów nic nie wyszło z przetargu


17 kwietnia 2020 roku mieliśmy poznać wykonawcę jednej z najważniejszych w historii Dąbrowy Górniczej inwestycji, czyli budowy centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w centrum oraz tunelu pod torami kolejowymi. Niestety, tak się jednak nie stanie, bo dwie firmy, które zamierzały złożyć oferty, zaskarżyły warunki przetargowe do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta jednak dziś w pełni nie działa, co sprawia, że termin wyłonienia zwycięzcy przetargu jest całkowicie niemożliwy do określenia.
To niezbyt dobre wiadomości dla miasta i wszystkich mieszkańców, bowiem już pierwszy przetarg, ogłoszony 15 listopada 2019 roku, nie przyniósł rozstrzygnięcia. Można więc było mieć nadzieję, że kolejne postępowanie wyłoni firmę, która zrealizuje to przedsięwzięcie. Niestety, ponownie nic z tego nie wyszło.

- Zainteresowanie naszą ofertą wyraziły dwie firmy, ale obie miały zastrzeżenia do warunków postępowania przetargowego – informuje Bartosz Matylewicz, naczelnik Wydziału Marki Miasta w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
- W pierwszym przypadku chodzi o termin składania ofert. Tutaj jedna z firm uznała, że był on zbyt krótki. W drugim przypadku podniesiona została kwestia wymaganego przez nas doświadczenia w realizacji podobnych inwestycji, związanych z obiektami kolejowymi. Odwołania trafiły do Krajowej Izby Odwoławczej, ale na razie ona praktycznie nie działa, nie rozpatruje odwołań, więc trudno cokolwiek wyrokować, co do terminu rozpoczęcia prac i wyłonienia ich wykonawcy – dodaje.

Sprawdziliśmy i faktycznie Krajowa Izba Odwoławcza z powodu pandemii koronawirusa mocno ograniczyła swoją działalność. W komunikacie z 8 kwietnia br. możemy przeczytać, że Urząd Zamówień Publicznych wraz z Krajową Izbą Odwoławczą oraz Ministerstwem Rozwoju pracuje nad rozwiązaniami zmierzającymi do wznowienia rozpatrywania odwołań wniesionych/wnoszonych do Krajowej Izby Odwoławczej.

Przed Krajową Izbą Odwoławczą nie odbywają się rozprawy ani posiedzenia jawne z udziałem stron i uczestników postępowania odwoławczego. Krajowa Izba Odwoławcza informuje jednak, że w trudnym okresie nie zaprzestała całkowicie pracy. KIO podejmuje wszystkie czynności w odniesieniu do spraw odwoławczych, które nie wymagają przeprowadzenia rozpraw i posiedzeń jawnych, rozstrzyga wnioski o uchylenie zakazu umowy, jak również rozpoznaje zastrzeżenia od wyników kontroli prezesa UZP.

- Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji ekonomicznej, która dotyka części wykonawców funkcjonujących na rynku zamówień publicznych, mając na uwadze, że każde zamówienie jest niezwykle ważne i może stanowić realny impuls dla gospodarki dotkniętej efektami epidemii, informujemy Państwa, że przygotowany został tymczasowy tryb orzekania Krajowej Izby Odwoławczej na podstawie dokumentacji przekazanej przez strony postępowania. Tego rodzaju procedowanie wymaga dokonania zmian organizacyjnych i legislacyjnych. Zmiany organizacyjne zostały już przygotowane, zmiany legislacyjne są w trakcie uzgadniania. O dalszym postępie prac będziemy informować na bieżąco – informuje Krajowa Izba Odwoławcza.

Co w takiej sytuacji zrobią władze miejskie Dąbrowy Górniczej? - Analizujemy wszystkie możliwości oraz wniesione przez oferentów zastrzeżenia – mówi Bartosz Matylewicz. - Być może uda się wypracować takie rozwiązanie, które zadowoli obie firmy, bez konieczności czekania na orzeczenie w tej sprawie Krajowej Izby Odwoławczej. Trudno jednak dziś mówić o konkretach – dodaje.

Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany) wykonała spółka Mosty Katowice. Został przygotowany przez miasto we współpracy z PKP PLK. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej?

W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym PKP w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę - ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne, umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec. Do tego wyremontowana ma zostać ul. Kolejowa, od ul. Kościuszki do Konopnickiej. Ma też powstać nowa droga, łącząca ul. Kolejową z ul. Sobieskiego.

Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców.

Zakończenie tej inwestycji planowane było w pierwszej połowie 2023 roku, a miasto zamierza wydać na nią około 250 mln zł brutto.


horse.gif
:)
jednak się coś dzieje, chyba się dogadali i może bez odwołań. Jest nowy termin - 07.05, są odpowiedzi na pytania, zmiany w specyfikacji.
Na Kolejowej i przy przejeździe na Konopnickiej pojawiły się jakieś oznaczenia, były jakieś pomiary. Widać, że UM zależy na rozstrzygnięciu
muzzy
na Limanowskiego też coś mierzyli.
:)
inwestycje w obecnej sytuacji:

CYTAT
naszemiasto
(...)
Wszystkie inwestycje, które są dziś realizowane nie są jednak zagrożone. Żadne prace nie zostały przerwane ani wstrzymane.

- Zagrożone nie są też te zdania, na które ogłoszone zostały już postępowania. Priorytetem są zwłaszcza te inwestycje, na które pozyskaliśmy dodatkowe fundusze zewnętrzne, m.in. budowa tuneli i centrów przesiadkowych przy dąbrowskich dworcach czy inwestycje związane z rozwojem stref ekonomicznych w Tucznawie i na Kazdębiu – podkreśla Bartosz Matylewicz.
(...)
Dave
Akurat, jak to co żywo nie ruszy w terenie po rozstrzygnięciu przetargu to nie widzę żadnych szans na powstanie tego centrum przesiadkowego i remontu dworca w DG!
danielmdc
Najlepszym przykładem jest zielona debilność ogłoszona w czasach dinozaurów i do tej pory nie zrealizowana i oby nigdy wink.gif Fabryka pełna c.uj wie czego bez grubego dofinansowania to też może się okazać projektem co by mamić lemingi laugh.gif
Rokko31
CYTAT(danielmdc @ czw, 30 kwi 2020 - 19:19) *
Najlepszym przykładem jest zielona debilność ogłoszona w czasach dinozaurów i do tej pory nie zrealizowana i oby nigdy wink.gif Fabryka pełna c.uj wie czego bez grubego dofinansowania to też może się okazać projektem co by mamić lemingi laugh.gif

Dlaczego tak nienawidzisz Dąbrowy, ktoś Cię skrzywdził w Naszym mieście?
:)
nowy termin oby ostateczny - 11.05
Zibar
CYTAT
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn...

PKP SA podpisały umowy projektowe dla siedmiu dworców. Przebudowane mają zostać obiekty w Dąbrowie Górniczej, Włoszczowie, Czechowicach-Dziedzicach, Suwałkach, a także dworce Szczecin Dąbie i Bydgoszcz Zachód. Ponadto częściowo wyburzony i przebudowany do standardu innowacyjnego dworca systemowego ma zostać obiekt w Raciborzu.

Przedmiotem umów jest wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla przebudowy siedmiu dworców. Na przygotowanie dokumentacji, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, przeznaczono 36 tygodni.

Pierwsze zadanie obejmuje dworzec Dąbrowa Górnicza. Obiekt znajduje się w międzytorzu, przy czynnych liniach 1 i 162. Zabytkowy obiekt, datowany na 1888 r., jest nieczynny i znajduje się w złym stanie technicznym. Na parterze w części centralnej przewidziano poczekalnię, pomieszczenie na kasę, toalety oraz lokal komercyjny. Samorząd złożył deklarację długoterminowego najmu części powierzchni na cele biurowe. Przy dworcu przewidziano min. 30 stojaków rowerowych, wiatę rowerową, 20 miejsc postojowych, min. jedno miejsce do ładowania pojazdów elektrycznych. Projekt przygotuje Pracownia Architektoniczna GPVT, z którą PKP SA podpisały umowę 18 kwietnia. Jej wartość to 290 tys. zł netto (356,7 tys. zł brutto).


snf (51).gif
szer
CYTAT
PKP zamówiły projekt przebudowy zabytkowego dworca w centrum Dąbrowy Górniczej

Do końca pierwszej połowy 2021 roku poznańska Pracownia Architektoniczna GPVT ma przygotować projekt przebudowy zabytkowego dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej. Wtedy też Polskie Koleje Państwowe planują ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac.

Przebudowę wybudowanego w 1888 roku dworca Polskie Koleje Państwowe zapowiadają od 2016 roku. To wtedy oficjalnie usłyszeliśmy, że planowana wcześniej rozbiórka jest nieaktualna i zabytek zostanie objęty Programem Inwestycji Dworcowych.

Potwierdzeniem zamiarów miała być siatka z wizualizacją i hasłem "zmieniamy dworzec dla Ciebie", która zawisła na elewacji zabytku.

Projekt przebudowy dworca PKP w Dąbrowie Górniczej ma być gotowy w połowie 2021 roku

W 2017 roku pojawiła się także wstępna wizualizacja przebudowanego dworca, a Polskie Koleje Państwowe poinformowały nawet o trójstronnym porozumieniu - z PKP PLK i władzami Dąbrowy Górniczej - w sprawie rewitalizacji nieczynnych dąbrowskich dworców. Potem na długi czas w temacie dworców zapadła cisza. Aż do teraz.

Jak poinformował “Wyborczą” Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP, w kwietniu kolejowa spółka podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy dworca w Dąbrowie Górniczej.

Projekt za 356 700 zł brutto przygotuje dla PKP poznańska Pracownia Architektoniczna GPVT.

Mocno zabiegał o to prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak, który chciał, aby przebudowa dworca towarzyszyła zaplanowanej przez miasto i PKP PLK budowie centrum przesiadkowego w jego pobliżu [w najbliższych tygodniach powinniśmy poznać wykonawcę prac]. Miasto gotowe jest także wynająć od PKP na preferencyjnych warunkach część powierzchni w przebudowanym budynku.

- Planujemy, że kolejny etap inwestycji, czyli zakończenie prac projektowych i ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych nastąpi do końca pierwszej połowy 2021 roku – informuje Bartłomiej Sarna.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, w ramach którego na terenie całego kraju zostanie wybudowanych lub przebudowanych prawie 200 dworców kolejowych.

Przebudowa ma być kompleksowa i – jak podkreślają przedstawiciele PKP - uwzględni walory historyczno-architektoniczne zabytku. Ogólnie wiadomo, że dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku zostaną zamontowane nowoczesne systemy bezpieczeństwa (monitoring, kontrola dostępu, system włamania i napadu), a także system detekcji pożaru.

Projekt przewiduje również instalacje nowoczesnego systemu dynamicznej informacji podróżnych (elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów) oraz informacji głosowej.
Centrum przesiadkowe przy dworcu PKP w Dąbrowie Górniczej

Przebudowę dworca w centrum Dąbrowy Górniczej poprzedzi budowa centrum przesiadkowego – z zadaszonymi i oświetlonymi peronami umożliwiającymi obsługę pięciu linii autobusowych – które zostanie skomunikowane z dworcem i peronami przez nowe przejście podziemne. Przejściem można się będzie również dostać na parkingi, które powstaną od strony ul. Kościuszki i Limanowskiego. W sumie mają one pomieścić około 375 samochodów.

Projekt przygotowany przez Mosty Katowice uwzględnia także powstanie wypożyczalni miejskich rowerów oraz zadaszonych parkingów rowerowych. Uzupełnieniem infrastruktury będą automaty biletowe, elektroniczne tablice informacyjne i monitoring.

Dogodny dojazd do centrum przesiadkowego przy dworcu zapewni nowa droga, czyli przedłużenie ul. Kolejowej do ul. Sobieskiego [w rejon ul. Perla], które będzie jednocześnie alternatywą dla przejazdu samochodem przez centrum Dąbrowy Górniczej. Zaczątkiem takiej „obwodnicy” stało się wybudowane wcześniej przedłużenie alei Poniatowskiego i rondo przed przejazdem kolejowym w rejonie ul. Konopnickiej. Teraz przejazd kolejowy w tym miejscu zostanie zlikwidowany, zastąpi go zaś tunel pieszo-rowerowy.

Kierowcy (oraz piesi i rowerzyści) na drugą stronę torów dostaną się nowym tunelem drogowym pod torami, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Na styku tych ulic powstanie rondo, kolejne planowane są u zbiegu ul. Kolejowej i Kościuszki oraz na przedłużeniu nowej drogi do skrzyżowania ul. Robotniczej z ul. Korzeniec.

Powyższe prace zostały wycenione na 250 mln zł brutto. Pierwszy przetarg został unieważniony, bo najniższa oferta opiewała na ponad 269 mln zł. Trwa drugie postępowanie, w którym po raz pierwszy Dąbrowa Górnicza zdecydowała się wykorzystać elektroniczną aukcję.

https://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,9...-w-centrum.html
warius
Może to już ostatnie przesunięcie wink.gif

Nowy termin otwarcia ofert 15.05
Zibar
Ludzie zróbcie w końcu coś z tym dworcem w DG, bo już przystanki tramwajowe w Polsce wyglądają lepiej!


fot. UM Bydgoszcz
warius
No i klops,

Po otwarciu ofert:

Budżet który miasto chciało przeznaczyć zmniejszony do 200 mln zł. Ciekawe czemu?

Wpłynęły 3 oferty od 286 mln zł do 315 mln zł.

Czyli na centrum przesiadkowe nie mamy co liczyć.
Rokko31
CYTAT(warius @ pią, 15 maj 2020 - 14:00) *
No i klops,

Po otwarciu ofert:

Budżet który miasto chciało przeznaczyć zmniejszony do 200 mln zł. Ciekawe czemu?

Wpłynęły 3 oferty od 286 mln zł do 315 mln zł.

Czyli na centrum przesiadkowe nie mamy co liczyć.

Niech miasto poczeka za chwilę firmy będą się bić o każdą inwestycję i ceny pójdą w dół.
P.S W linku informacja Prezydenta z przed chwili o inwestycji i przetargu smile2.gif

https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...82274048/?t=241
:)
dla przypomnienia w pierwszym było 250 mln zł a najtańsza 269 mln. Teraz rozbieżności większe.
Ciekawe czy to zmniejszenie przez miasto to tylko taka zagrywka. Tak samo te oferty, będzie jeszcze elektroniczna aukcja. Czy to taka taktyka, czy niewiele zejdą i będzie problem.
A może przez uzupełnioną dokładniejszą specyfikację okazało się, że zakres i rozwiązania są droższe, niż wcześniej. Bo same z siebie koszty nagle by tak chyba nie wzrosły.

Czekać nie można bo jest czas na wykorzystanie dofinansowania.

A zaraz trzeba ogłaszać na Gołonóg. Jeśli kasy nie będzie może przytną zakres na kolejnych przetargach np Gołonóg czy Zielona mobilność hmm

CYTAT(Zibar @ śro, 13 maj 2020 - 09:06) *
Ludzie zróbcie w końcu coś z tym dworcem w DG, bo już przystanki tramwajowe w Polsce wyglądają lepiej!


kilka lat temu wklejałem tu podobne zadaszenie na nasze perony. Bo okolica niespecjalna i najlepiej byłoby zasłonić wink.gif a to wcale nie jest jakoś super drogie, a nie nie kosmiczna technologia, a byłaby prawie hala peronowa.
Dobrze, że na głównym peronie będzie przynajmniej zadaszenie na długim odcinku, ale nie wiemy co zaprojektują.
warius
CYTAT(:) @ sob, 16 maj 2020 - 10:39) *
Ciekawe czy to zmniejszenie przez miasto to tylko taka zagrywka. Tak samo te oferty, będzie jeszcze elektroniczna aukcja. Czy to taka taktyka, czy niewiele zejdą i będzie problem.
A może przez uzupełnioną dokładniejszą specyfikację okazało się, że zakres i rozwiązania są droższe, niż wcześniej. Bo same z siebie koszty nagle by tak chyba nie wzrosły.


Liczę na to, że to gra cenowa prowadzona przez obie strony i na aukcji uda się pogodzić interesy zainteresowanych. Jeśli ten projekt nie wypali, to będzie niezły blamaż dla urzędu.
:)
CYTAT
naszemiasto

Za kilka dni dowiemy się, kto wybuduje tunel i centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej

Jedna firma i dwa konsorcja chcą wybudować nowe centrum przesiadkowe przy dworcu PKP w centrum Dąbrowy Górniczej oraz tunel pod torami kolejowymi, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Wykonawcę tego ogromnego przedsięwzięcia poznamy na przełomie maja i czerwca br., kiedy to na platformie zakupowej PKP PLK odbędzie się aukcja elektroniczna.
Po otwarciu ofert okazało się, że w drugim przetargu zmierzą się ze sobą przedstawiciele dwóch konsorcjów i jednej firmy. Najtańszą ofertę, opiewającą na 286 mln 204 tys. 41,38 zł złożyło konsorcjum firm: Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego (lider) oraz Primost Południe z Będzina i PRB TOR z Mysłowic. Propozycja konsorcjum dąbrowskich firm Nowak Mosty oraz Complex wynosi 309 mln 615 tys. 604,43 zł, natomiast warszawski Budimex chce zrealizować wszystkie prace za 315 mln 909 tys. 940, 50 zł.

W pierwszym przetargu dwie firmy chciały się zająć się przebudową układu komunikacyjnego wokół dąbrowskiego dworca PKP w centrum miasta oraz budową tunelu pod torowiskiem, który bezkolizyjną drogą ma połączyć dwie części Dąbrowy Górniczej.

Miasto 15 listopada 2019 roku ogłosiło przetarg na budowę nowego centrum przesiadkowego koło dworca kolejowego, parkingów oraz tunelu podziemnego. Czekało na oferty, licząc na duże zainteresowanie firm. I takie było, bowiem do specyfikacji zamówienia pojawiło się mnóstwo pytań, na które trzeba było odpowiedzieć. Ostatecznie jednak na złożenie konkretnej oferty zdecydowały się dwa konsorcja.

Tańszą ofertę, opiewającą na 269 mln 543 tys. 540,30 zł, złożyło konsorcjum firm Budimex SA z Warszawy (lider) oraz Przedsiębiorstwo Budowlano-Remontowe TOR z Mysłowic. Druga, droższa oferta – 317 mln 623 tys. 119,70 zł – stała się udziałem spółki Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej (lider) oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Greta Sport. Ostatecznie miasto zdecydowało się unieważnić pierwszy przetarg, licząc, że oferty w kolejnym będą jednak jeszcze tańsze. W sumie chciało przeznaczyć na to przedsięwzięcie 250 mln zł.

Teraz cena za tę usługę się zmieniła. W przetargu miasto wyceniło całość prac na 200 milionów złotych. Dlaczego? Jak dowiedzieliśmy się w środę 20 maja w Urzędzie Miejskim m.in. dlatego, że wydłużony został czas wykonania części prac, a do tego skrócony został również okres gwarancji, o co zabiegały firmy chcące uczestniczyć w przetargu na tę inwestycję.

Teraz wykonawcę prac poznamy na przełomie maja i czerwca br. Wtedy to PKP PLK przeprowadzi aukcję elektroniczną.

- Wszystko wskazuje na to, że do aukcji elektronicznej dopuszczone zostaną dwa konsorcja oraz firma, które złożyły oferty przetargowe. Licytacja polegała będzie na obniżaniu ceny za usługę. Za każdym razem o 2,5 miliona w dół. Mamy nadzieję, że uda nam się ostatecznie uzyskać satysfakcjonującą nas oraz PKP PLK ofertę – mówi Bartosz Matylewicz, naczelnik Wydziału Marki Miasta w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany do końca 2023 roku) przygotowała spółka Mosty Katowice. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej?

W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Będzie też miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe ma obsługiwać minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec.

Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców. Wykonawcę projektu remontu dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej mamy poznać w przyszłym roku.

- Planujemy, że kolejny etap inwestycji, czyli zakończenie prac projektowych i ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych nastąpi do końca pierwszej połowy 2021 roku - deklaruje Bartłomiej Sarna z wydziału prasowego PKP SA.


aukcja planowana jest na 26.05
warius


Póki co nie podano kwot z aukcji i czy cena spadła do akceptowalnej przez miasto i PKP.
muzzy
na fb pojawiła się informacja, że najniższa kwota to 229 mln.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.