Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
szer
Nowe wideo z placu budowy: https://youtu.be/eVprOHGhcMw
:)
snf (51).gif https://www.facebook.com/marcinbazylakoffic...70739190761114/

Planowane otwarcie tunelu i zmiana organizacji ruchu to jednak miesiąc wcześniej - połowa października. Trzymajmy kciuki.

No może ogłoszą ogłoszenie przetargu na dworzec hmm. Ciekawy byłem, a media lokalne się nie interesowały. W połowie roku miał być gotowy projekt. Nie wiemy czy wszystko poszło ok bez opóźnień, czy jest odebrany i kiedy przetarg na prace budowlane
warius
Jest i przetarg, czekano wyłącznie na Srebrny Liść Dębu biggrin.gif

CYTAT
Spotkanie z prezesem PKP Polskie Linie Kolejowe SA Krzysztofem Mamińskim było doskonałą okazją do wręczenia naszego honorowego, dąbrowskiego odznaczenia - Srebrnego Liścia Dębu.
To wyróżnienie to podziękowanie za osobiste zaangażowanie i doprowadzenie do wpisania dworca w centrum do Programu Inwestycji Dworcowych. Przetarg na jego remont zostanie ogłoszony jeszcze w tym miesiącu, a zakończenie prac przewidziane jest na 2022 rok.
Po kilkudziesięciu latach budynek znów będzie tętniącą życiem kolejową wizytówką miasta i stanie się sercem budowanego właśnie centrum przesiadkowego 🚉🏗
PS Wspólnie z posłem Robert Warwas zabiegamy o to, żeby kolejne inwestycje dworcowe objęły również dworce w Gołonogu i Ząbkowicach.




CYTAT
Zamawiający: PKP S.A.Województwo: MAZOWIECKIENumer postępowania: KFZ/2021/WNP-012601Nazwa postępowania: "Przebudowa dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza".Opis postępowania: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na Przebudowie dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza.
https://pkp.eb2b.com.pl/open-preview-auctio...abrowa-gornicza
Rokko31
Szkoda że nie zburzą starego dworca i nie postawią funkcjonalnego, nowoczesnego najlepiej oszklonego dworca takiej wizytówki miasta tongue.gif
:)
oby do przodu, szybko i bez odwołań, a potem żeby przy realizacji coś się nie zawaliło biggrin.gif

W dokumentacji są wizualizacje. Wnętrze dużo lepsze niż sobie wyobrażałem. Jest lepsze o kilka klas niż w bliźniaczym budynku w Myszkowie.
Obok dworca, po zachodniej stronie będzie wiata rowerowa połączona z poczekalnią, z ceglaną elewacją nawiązującą do dworca
kolek
CYTAT(:) @ wto, 20 lip 2021 - 11:09) *
oby do przodu, szybko i bez odwołań, a potem żeby przy realizacji coś się nie zawaliło biggrin.gif

W dokumentacji są wizualizacje. Wnętrze dużo lepsze niż sobie wyobrażałem. Jest lepsze o kilka klas niż w bliźniaczym budynku w Myszkowie.
Obok dworca, po zachodniej stronie będzie wiata rowerowa połączona z poczekalnią, z ceglaną elewacją nawiązującą do dworca



Możesz podrzucić tutaj plik, lub wskazać który to jest dokładnie? Przejrzałem wszystkie i nie znalazłem.
szer
Wejdź w link podany wyżej. Następnie przejdź w Załączniki i wybierz "Informacja o Zał. nr 1 do SWZ". W PDFie masz link do paczki Dąbrowa Górnicza - Opis Przedmiotu Zamówienia.7z
Zibar
Kilka wizualizacji z https://www.transport-publiczny.pl/mobile/d...acje-69616.html













CYTAT
Dąbrowa Górnicza doczeka się prawdziwego dworca. Przetarg [wizualizacje]

Zdewastowany dworzec w Dąbrowie Górniczej odzyska swój dawny blask i ponownie będzie służyć podróżnym. PKP SA rozpisały właśnie przetarg na przebudowę zabytkowego budynku. Prace potrwają ponad rok.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nieczynnego i opuszczonego dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza, który wybudowano w połowie XIX w. Obiekt, ujęty w ewidencji zabytków, zostanie przywrócony do stanu pierwotnego – z zachowaniem wymiarów i materiału elewacji.

Wejście do budynku znajdzie się od strony południowej, zaplanowano tutaj schody. Na parterze przewidziano poczekalnię, kasę, toalety i dwa lokale komercyjne. Część zachodnią przeznaczono na przestrzeń biurową dla Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza.

Zagospodarowanie zostanie otoczenie. Powstanie wiata peronowa, pełniąca funkcję otwartej poczekalni z wiatą rowerową. Wybudowany zostanie parking (niezależnie od tego trwa przebudowa układu torowego i miasto realizuje projekt węzła przesiadkowego z oddzielnymi parkingami).

Termin składania ofert mija 24 sierpnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację robót przeznaczono 455 dni (ponad 15 miesięcy). Wartość prac oszacowano na blisko 16 mln zł.


:)
CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza będzie miała w końcu nowoczesny, ekologiczny dworzec. Ogrzewany pompami ciepła, wykorzystujący deszczówkę

Coraz bliżej przebudowy dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej, wokół którego trwa dziś budowa m.in. nowych peronów, miejsc parkingowych oraz centrum przesiadkowego. PKP S.A. właśnie ogłosiły przetarg na tę wyczekiwaną od wielu lat przez dąbrowian inwestycję. Na oferty czeka do 24 sierpnia.

Jeszcze do niedawna Dąbrowa Górnicza miała dwa dworce kolejowe. Oba zamknięte na cztery spusty. Ten przy ulicy Kościuszki, związany z koleją Iwanogrodzką-Dąbrowską, w którym mieściły się ostatnio kasy biletowe, został wyburzony 18 grudnia 2020 roku. Było to konieczne, bo budynek kolidował z trwającą budową nowego centrum przesiadkowego. Dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, tuż przy torach, przeznaczony został natomiast do generalnego remontu. Wykonawców czeka ogrom prac, bo na dachu budynku wyrosły już drzewa, a w piwnicach jest woda. Nikogo to jednak zrażać nie może, bo ponad 115-tysięczne miasto na swój nowoczesny, funkcjonalny dworzec po prostu zasługuje.

Pierwsze prace w tym roku, a kiedy finał?

Po kilkudziesięciu latach budynek znów będzie tętniącą życiem kolejową wizytówką miasta i stanie się sercem budowanego właśnie centrum przesiadkowego. Wspólnie z posłem Robertem Warwasem zabiegamy o to, żeby kolejne inwestycje dworcowe objęły również dworce w Gołonogu i Ząbkowicach – przekazał w mediach społecznościowych Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

- 19 lipca bieżącego roku ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy prac budowlanych dla przebudowy dworca w Dąbrowie Górniczej. Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 24 sierpnia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem roboty budowlane ruszą jeszcze w tym roku – mówi Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A.
- Planowany termin zakończenia inwestycji podamy po zakończeniu procedury przetargowej oraz podpisaniu umowy z wybranym w niej wykonawcą, ponieważ jest on uzależniony właśnie od tych zdarzeń. Dokładny koszt inwestycji podamy również po zakończeniu procedury przetargowej i podpisaniu umowy z wykonawcą – dodaje.

Wstępnie szacuje się, że dworzec w nowej odsłonie będziemy mogli zobaczyć do końca 2022 roku.

Odnowiony dworzec zachowa historyczny charakter

Dąbrowski dworzec, dziś będący w opłakanym stanie, to bliźniak dworca w Myszkowie. Ten drugi miał nieco więcej szczęścia i został całkowicie zmodernizowany już w 2014 roku. A jak zmieni się dąbrowski dworzec?

Jak informuje PKP S.A. pochodzący z 1888 roku dworzec, na dawnym szlaku kolei warszawsko-wiedeńskiej, przejdzie prawdziwą metamorfozę z poszanowaniem dla jego historycznego charakteru, a co najważniejsze zostanie na nim przywrócona obsługa podróżnych. Wszystko to w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem z budżetu państwa.
- Podczas inwestycji renowację przejdzie elewacja dworca. Znajdująca się na niej cegła zostanie wyczyszczona i uzupełniona, podobnie jak znajdujące się pomiędzy pierwszą i drugą kondygnacją oraz tuż przy szczycie budynku fryzy oraz inne detale architektoniczne. Zabytkowy charakter dworca podkreślą odtworzone na wzór historycznych stolarka okienna i drzwiowa oraz poszycie dachowe. Całość uzyskanego efektu estetycznego podkreśli nowa iluminacja budynku – informuje Bartłomiej Sarna.

Zmieni się także wnętrze budynku. Przywrócona zostanie obsługa podróżnych, która będzie odbywać się w holu pełniącym jednocześnie funkcję ogrzewanej i klimatyzowanej poczekalni. Zaaranżowano ją w nowoczesny sposób, nawiązując poprzez częściowo ceglane wykończenie ścian do wyglądu elewacji dworca. Pozostałe ściany zostaną pomalowane na kolory utrzymane w odcieniach szarości, tak jak posadzka wykonana z wielkoformatowych granitowych płyt. Aranżację wnętrza uzupełni nowoczesne oświetlenie, umieszczone w podwieszanym, listwowym suficie.

Poczekalnia będzie wyposażona również w nowe ławki, kosze, gabloty z rozkładami jazdy oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. W jej sąsiedztwie zaprojektowano pomieszczenia kas biletowych, dwa lokale na wynajem, a w zachodnim skrzydle na dwóch kondygnacjach będą się mieścić powierzchnie przeznaczone dla samorządu. Resztę powierzchni zajmą pomieszczenia techniczne oraz biura.

- Dzięki przebudowie dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy głównym wejściu do budynku, od strony południowej, zostanie wybudowana pochylnia, a w budynku i jego bezpośrednim otoczeniu powstaną ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Wewnątrz dworca w części zachodniej zaprojektowano wykonanie windy. Z pozostałych usprawnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej warto wspomnieć o montażu tabliczek z napisami w alfabecie Braille’a, dostosowaniu dworcowych toalet, a także umiejscowieniu w przestrzeni kompleksu planów dotykowych dworca – wylicza Bartłomiej Sarna.

Ekologiczne elementy: deszczówka w obiegu, pompy ciepła i ogród deszczowy

Modernizacja dworca w Dąbrowie Górniczej to również inwestycja w ekologię i bezpieczeństwo. W budynku i jego otoczeniu zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, natomiast pod ziemią zlokalizowano zbiorniki do magazynowa wody deszczowej, używanej do spłukiwania toalet. Ponadto planowane jest ocieplenie budynku od wewnątrz, ogrzewanie go z pomocą pomp ciepła, a także montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności cieplnej. Za optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody oraz pracę urządzeń i instalacji będzie odpowiadał system BMS (Building Management System). Bezpieczeństwo w budynku i jego najbliższym otoczeniu zapewnią nowoczesne systemy: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowe.

Całkowicie zmieni się również zagospodarowanie otoczenia dworca. Oprócz ułożenia nowej nawierzchni, po stronie wschodniej, powstanie 10 miejsc postojowych oraz wiata rowerowa. Ponadto uporządkowana zostanie zieleń, a w sąsiedztwie parkingu powstaną ogrody deszczowe suche o powierzchni 256 m kw. złożone z około 2500 roślin, takich jak kosaciec syberyjski, krwawnica pospolita, mięta wodna, tojeść rozesłana czy skrzyp zimowy. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe jej uwalnianie do gleby.

Wokół dworca centrum przesiadkowe, nowe drogi, tunele, ronda

Przy dąbrowskim dworcu powstaje dziś centrum przesiadkowe. Efekt inwestycji, który ma być widoczny do końca marca 2023 r., da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Przy dworcu, po obu stronach torów, powstanie 375 miejsc parkingowych. W śródmieściu, pod torowiskiem na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel, którym dojedziemy do ul. Limanowskiego; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przechodzi ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i użytkownicy jednośladów na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

Za 229 mln zł, inwestycję wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.
warius
CYTAT
2021-07-22
Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U.2020.1363) art. 49 z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2021.735) zawiadamiam, iż w dniu 19.07.2021r. na wniosek Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej wydano decyzję nr 598/2021 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: ” Przebudowa ulicy Piecucha od skrzyżowania z aleją Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Parkową (wraz z budową wiaduktu w ciągu linii kolejowej nr 1) z dostosowaniem poszczególnych wlotów skrzyżowań i sąsiednich dróg do nowego układu drogowego oraz przebudową ul. Parkowej wraz z budową dróg wokół Dworca Kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej”


Czas Gołonoga zbliża się.
danielmdc
Jak dworzec będzie wyglądał choć w połowie tak dobrze jak na wizualizacjach to będzie MISTRZOSTWO biggrin.gif Klasyka i nowoczesność w jednym. Brawo.
Zibar
CYTAT
Zabrakło pieniędzy na przejście. Mieszkańcy do urzędników: "Ciągle słyszmy to samo "

Obiecanki cacanki, a my wciąż czekamy – irytują się mieszkańcy Gołonoga, dzielnicy Dąbrowy Górniczej. Od czterech lat próbują przekonać miejskich urzędników do budowy bezpiecznego przejścia przez tory między ulicą Podłęknicką i Wróblewskiego. Dla nich to sprawa życia.

Zawsze pilniejsze sprawy

– Tory dzielą nas od centrum miasta, naszych domów i działek – mówi Zbigniew Nocuń (70 l.) w imieniu mieszkańców. By przejść na drugą stronę Dąbrowy, muszą złamać przepisy i pokonać torowisko lub iść ponad 2 kilometry do kolejnego przejścia. Mieszkańcy pokazują sterty dokumentów w sprawie oraz petycję z podpisami.

– Urzędnicy nie chcą jednak nam pomóc, bo mają inne wydatki. Tak trudno znaleźć w budżecie pieniądze dla nas? Miasto szasta pieniędzmi, wydając je na nie zawsze pilne inwestycje – kończy Nocuń.

Znany problem, trzeba czekać

Bartosz Matylewicz (39 l.), naczelnik wydziału marki miasta, tłumaczy, że obecnie są inne priorytety. – Znamy problem. W tym miejscu chcemy wybudować przejście podziemne, bo torami biegnie szlak strategiczny dla PKP. Wspólnie z PKP przygotowaliśmy dokumentację i projekt tunelu. Budowa kosztować ma 4 mln zł. Mieszkańcy muszą jeszcze poczekać – mówi Matylewicz. Jak długo? - irytują się dąbrowianie.
bzenek
CYTAT(Zibar @ wto, 27 lip 2021 - 07:31) *
CYTAT
Zabrakło pieniędzy na przejście. Mieszkańcy do urzędników: "Ciągle słyszmy to samo "


Bartosz Matylewicz (39 l.), naczelnik wydziału marki miasta, tłumaczy, że obecnie są inne priorytety
(...)
Wspólnie z PKP przygotowaliśmy dokumentację i projekt tunelu. Budowa kosztować ma 4 mln zł.



Jakież to dąbrowskie.

Za 4 lata dokumentacja się zdezaktualizuje i będzie można wyrzucić projekt do kosza. mellow.gif

A na wątpliwą przebudowę głównej drogi w mieście idzie 90mln.
mydliczek
CYTAT
By przejść na drugą stronę Dąbrowy, muszą złamać przepisy i pokonać torowisko lub iść ponad 2 kilometry do kolejnego przejścia.

2km? huh.gif
pulsatilla1214
Kto by wierzył rzecznikom prasowym (teraz naczelnik wydziału marki miasta, koń by się uśmiał z urzędniczej nowomowy i neologizmów), zawsze coś ściemniają, przekręcają... wink.gif

Niemniej, wszystko zależy skąd/dokąd chce się dotrzeć.

Policzmy - od strony Łęknic żeby dojść od miejsca braku przejścia do przejścia w Gołonogu (na NE) to 1450 m, żeby dojść na drugą stronę tych torów na wysokości braku przejścia - kolejne 870 m, co daje łącznie 2320 m.

Do przejścia na SW znacznie bliżej (w osi ul. Urbańskiego), jakieś 630 m, żeby dojść do miejsca po drugiej stronie torów - kolejne 620 m, łącznie 1250 m.

Raczej ruch jednak jest w kierunku na centrum starego Gołonoga (rozległe ogródki działkowe im Lipskich!), stąd to drugie przejście jest nie bardzo po drodze. Co więcej, mam wrażenie, że ruch pieszy jest tu zdecydowanie większy, niż przykładowo przy nowo wybudowanym monumentalnym przejściu w Ząbkowicach, za grube miliony, czy w Strzemieszycach, gdzie miasto płaciło (a może dalej płaci) za rzekome zwalnianie pociągów, których tam tyle, co kot napłakał. Tu jest jedna z najbardziej obciążonych linii w kraju (dokładnie linia kolejowa nr 1). Ale przecież najprościej nasyłać dalej sokistów i policję na babcie i dziadków, zmierzających na swe działeczki przez te tory. Albo na młodych, idących na Pogorię. Niech obchodzą, nie ma 2 km więcej, a jak się nie podoba, to niech płacą mandaty rolleyes.gif !!!

PS

Tam jest też intrygująco rozwiązany ruch samochodowy, gdyż ul. Wróblewskiego jest w większości jednokierunkowa.
warius
CYTAT
Tu jest jedna z najbardziej obciążonych linii w kraju (dokładnie linia kolejowa nr 1). Ale przecież najprościej nasyłać dalej sokistów i policję na babcie i dziadków, zmierzających na swe działeczki przez te tory. Albo na młodych, idących na Pogorię. Niech obchodzą, nie ma 2 km więcej, a jak się nie podoba, to niech płacą mandaty rolleyes.gif !!!


ta linia kolejowa nie powstała tam wczoraj i Ci ludzi dobrze wiedzieli gdzie zamieszkają? Problem typu, zamieszkam blisko lotniska i będę narzekał na hałas biggrin.gif

Jest pomysł, jest projekt, będzie kasa/akceptacja PKP to zrobią tunel. Nie dalej jak w tym tygodniu Bazylak mówił, że budowa tunelu w Gołonogu ruszy jak skończą tunel w centrum bo taki harmonogram prac ustaliło PKP (wiem ściemniał lub przekręcał) ale prace na najbardziej obciążonej linii w kraju wymagają ustaleń i miasto nie zacznie budować kolejnego tunelu ot tak sobie na czyjeś życzenie.
pulsatilla1214
Ci ludzie niespecjalnie narzekają z powodu tej linii. Przez ponad 150 lat spokojnie sobie w tym miejscu przechodzili. Przechodziliby dalej, ale kilka lat temu jakaś samobójczyni rzuciła się z wiaduktu, kolejny samobójca rzucił się pod pociąg w Gołonogu - i zaczęło się ściganie przechodzących przez służby na "nielegalnym przejściu", z którego zrobiono nawet czarny punkt, że to niby coś pomoże (ciekawe w czym). Teraz babcie i dziadki zagadują na Wróblewskiego "czy stoją..?", czy mogą iść... wink.gif Nie, nie boją się pociągów.

Nieużywane przejście pod torami jest blisko wiaduktu - ot, w 1858 nikt nie podejrzewał, że bardziej przydałoby się w innym miejscu. Tego miasta, jak i Zagłębia, nie byłoby bez tej linii kolejowej, nikt na nią nie narzeka. A że do UM wciąż nie dociera, że przejście jednak jest tam pilnie potrzebne...? Nihil novi sub sole. Słowa, słowa, słowa, czy tam Bazylaka, czy innego hamletyzującego speca od marki miasta.

Śmiem jednak twierdzić, że budowlę marki tworzą właśnie takie kamyczki, jak ten.
Zibar
CYTAT(warius @ czw, 29 lip 2021 - 15:48) *
ta linia kolejowa nie powstała tam wczoraj i Ci ludzi dobrze wiedzieli gdzie zamieszkają?

Jest pomysł, jest projekt, będzie kasa/akceptacja PKP to zrobią tunel. Nie dalej jak w tym tygodniu Bazylak mówił, że budowa tunelu w Gołonogu ruszy jak skończą tunel w centrum bo taki harmonogram prac ustaliło PKP (wiem ściemniał lub przekręcał) ale prace na najbardziej obciążonej linii w kraju wymagają ustaleń i miasto nie zacznie budować kolejnego tunelu ot tak sobie na czyjeś życzenie.


Problem barku przejścia w tym miejscu i konieczność jego powstania była zgłaszana kolejnym prezydentom miasta już od co najmniej dwóch dekad. Czy nie sądzisz, że tak rozległy i kompleksowy zakres przebudowy infrastruktury kolejowej w mieście nie powinien zawierać tego elementu. Czy nie jest to najlepszy czas na jego wykonanie. Późnej zainteresowani mieszkańcy będą słyszeć kolejne dekady taką samą śpiewkę urzędniczą: to nie od nas zależy, nie da się nie ma funduszy.

Najbardziej wkurza mnie fakt, że widziałem tego typu przejścia pod torami na totalnym zadupiu, w małych miejscowościach lub zgoła w szczerym polu z których korzysta kilka/kilkanaście osób i tam się dało.
warius
CYTAT(pulsatilla1214 @ czw, 29 lip 2021 - 23:39) *
Ci ludzie niespecjalnie narzekają z powodu tej linii. Przez ponad 150 lat spokojnie sobie w tym miejscu przechodzili. Przechodziliby dalej, ale kilka lat temu jakaś samobójczyni rzuciła się z wiaduktu, kolejny samobójca rzucił się pod pociąg w Gołonogu - i zaczęło się ściganie przechodzących przez służby na "nielegalnym przejściu", z którego zrobiono nawet czarny punkt, że to niby coś pomoże (ciekawe w czym). Teraz babcie i dziadki zagadują na Wróblewskiego "czy stoją..?", czy mogą iść... wink.gif Nie, nie boją się pociągów.


Potem maszynista z traumą do końca życia, bo dziadek nie bał się pociągów, dobrze tępić takich mandatami.
pulsatilla1214
CYTAT
Potem maszynista z traumą do końca życia, bo dziadek nie bał się pociągów, dobrze tępić takich mandatami.


maszyniści mają traumę od samobójców, wpatrujących się do końca w ich oczy, nie od takich dziadków. Mam znajomego maszynistę z Myszkowa. Zgodnie z Twoją lotniskową logiką - idąc na maszynistów sami zdecydowali się na takie traumy.

Mandaty dla maluczkich wiecznie w modzie w ustach władzuchny, a ciekawe kiedy zapadną wyroki dla niewypełniających swoich ustawowych obowiązków decydentów, sprowadzających własną nieudolnością/zaniedbaniem/nieskutecznością bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia ludności..? Jakoś trzeba było kontroli NIK, żeby Deus ex machina pojawiły się rogatki np. na Laskach, chyba trzeba zaprosić szanowną izbę i na inne odcinki kolejowe w mieście.
:)
CYTAT(pulsatilla1214 @ czw, 29 lip 2021 - 23:39) *
Nieużywane przejście pod torami jest blisko wiaduktu - ot, w 1858 nikt nie podejrzewał, że bardziej przydałoby się w innym miejscu.


Które przejście? Koło wiaduktu na Cupiała to zaczęto budować w latach 80-tych, gdy miała tam być przesunięta stacja, ale tylko było zaczęte.
Przejście wzdłuż Granicznej zawsze było i jest bardzo używane. Gdy robiono gospodarkę wodno-ściekową to zerwano przed nim asfalt, a potem nie odtworzono. Było zgłaszane bez skutku. Tak samo nikt nie mógł się nigdy od dziesiątek lat doprosić oświetlenia jego okolic, bo już sam tunel to co innego i to z PKP.
W planach była jego przebudowa i dodanie drogi rowerowej. Teraz tunel jest wąski i bardzo niski.
Z planów wypadł podobnie jak ten nowy tunel przy Wróblewskiego. Tzn pewnie nie wypadły, ale nie udało się ich włączyć w realizowane projekty.

Kolejne projekty to odbudowa linii DG Centrum - HK i w tym przypadku przy obudowie toru jest wielka szansa, że przebudują cały tunel. Fragment nad rozebranym torem został dawno temu również zdemontowany i będą musieli coś z tym robić.
Gorzej z tym na wysokości Wróblewskiego, bo tam to może i czekać na kolejny projekt PKP - modernizacja Zawiercie - Będzin i rozbudowa do 4 torów. Pewnie też dopiero wtedy będzie szansa na dodatkowy przystanek między Graniczną, a Morcinka.
Teraz są takie ograniczenia, wyłączenia 1 toru i dziwne, że nie udało się tego wykorzystać. A tak kiedyś od nowa utrudnienia. Czyżby to problem z finansowaniem w PKP?
Ciekawe co będzie po ukończeniu prac w centrum. Powstają nowe rozjazdy, więc może gdy zabiorą się za Gołonóg to w trakcie prac odcinek jednotorowy będzie krótszy. Teraz to był nawet od centrum Będzina aż do Ząbkowic. Tak zawsze w rozkładzie udałoby się upchnąć więcej na krótszym jednotorowym.
Oby miasto aktywnie uczestniczyło w projektowaniu tej przebudowy Zawiercie - Będzin, żeby czegoś nie przegapić i to wykorzystać. Kolejna sprawa to w przyszłości likwidacja przejazdu przy Pogorii I - powinien być wiadukt albo tunel. Trzeba usuwać utrudnienia, a do tego zbliżać i łączyć dzielnice, w tak poszatkowanym mieście. Zawsze to przybliżenie Ząbkowic do reszty głównego miasta - Gołonóg-Centrum-Mydlice.

A na budowie w centrum z nddg (na stronie UM galeria była tylko przez chwilę) snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...03_A/index.html
:)
przy okazji info o problemach z garażami prezydent napisał:
"W połowie września musimy się też liczyć z zamknięciem przejazdu kolejowego i dodatkowymi utrudnieniami na ul. Konopnickiej."

Ale z tym jest jakiś chaos ohmy.gif
Według pierwszych info przejazd miał być ostatecznie zamknięty w momencie oddania nowego tunelu drogowego przy dworcu. Potem było info, że jednak trzeba będzie we wrześniu zamknąć. I znowu było zdementowane i potwierdzenie, że zamknięcie po otwarciu tamtego tunelu i do tego taki optymistyczny harmonogram. A teraz znowu tamto info... To pewnie wykonawca tak zmienia zdanie. Nie wiadomo gdzie problem, jeszcze w tym wszystkim jest PKP
:)
CYTAT
Nowak-Mosty

Na peronach centrum przesiadkowego zaawansowanie prac wynosi 80% 📈 Obecnie prowadzone są prace związane z ułożeniem nawierzchni dojścia do windy przejścia podziemnego z peronu nr 2. Do wykonania pozostało zadaszenie peronu nr 2 oraz montaż wiaty przystankowej na peronie nr 1. Natomiast przy robotach torowych rozpoczęto realizację fazy nr V. Prowadzone są prace z montażem toru nr 2 i 4 oraz z montażem rozjazdów nr 5, 6 - relacjonuje kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak


nie wiadomo co z poczekalnią peronową
luket
CYTAT(:) @ wto, 07 wrz 2021 - 09:30) *
CYTAT
Nowak-Mosty

Na peronach centrum przesiadkowego zaawansowanie prac wynosi 80% 📈 Obecnie prowadzone są prace związane z ułożeniem nawierzchni dojścia do windy przejścia podziemnego z peronu nr 2. Do wykonania pozostało zadaszenie peronu nr 2 oraz montaż wiaty przystankowej na peronie nr 1. Natomiast przy robotach torowych rozpoczęto realizację fazy nr V. Prowadzone są prace z montażem toru nr 2 i 4 oraz z montażem rozjazdów nr 5, 6 - relacjonuje kierownik robót mostowych Pan Maciej Woźniak


nie wiadomo co z poczekalnią peronową


Peron jest już praktycznie zakończony, za windą do przejścia podziemnego jest koniec peronu, na pewno nie będzie tam żadnej poczekalni. Na peronie drugim są fundamenty pod zadaszenie, także na pewno peron będzie zadaszony + poczekalnia docelowo w budynku dworca.

Bocznica od Huty Bankowej - ta między Kościuszki a budynkiem dworca już jest "odpięta", i te rozjazdy będą ją włączać do nowych torów.
:)
Projekty z przetargu zostały zmodyfikowane. Widać już było po umiejscowieniu windy. Byle jak najmniej negatywnych zaskoczeń.
To pewnie niedługo przeniosą już ruch pieszy do całości tunelu. Ciekawe jak będą tam prowadzić prace wykończeniowe. Tam jest goły beton, bez docelowych instalacji.
Na samym peronie to po zadaszeniu też jeszcze prace wykończeniowe, oświetlenie, nagłośnienie, system dynamicznej informacji itp. Mają co robić. Chyba powinni się szybko zabrać za zadaszenie przed otwarciem torów od strony dworca, bo będzie utrudniony dostęp.
No to bocznica na jakiś czas odcięta, musieli się umówić, że nie będą wykorzystywać. To wreszcie mogą usunąć ostatni tor między dworcem, a Kolejową i będzie można zacząć robić wykop w stronę tunelu drogowego.

Ze zdjęciami z postępów na stronie UM i nddg może być marnie i się okaże sad.gif. Zawsze były na początku miesiąca, a już w zeszłym szybko zniknęły ze strony UM. Mam obawy czy to dla dobra sprawy w obecnej sytuacji. Ale jeśli tak to lepsze fizyczne postępy niż zdjęcia. Ale szkoda. Jeśli ktoś z mieszkańców nie zrobi to może nie być. A może się mylę.i zaraz się pojawią. Mogli chociaż obfotografować część kolejową z takich ujęć, żeby w tle nie było prac zabezpieczających
:)
nddg jak zawsze nie zawiódł i wrzucił na swoją stronę smile2.gif snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...3_AB/index.html

Dla takich postronnych obserwatorów jak my, może się wydawać, że niewiele zmian na Kościuszki / Kolejowa ale za miesiąc powinno być już zupełnie inaczej. Do teraz "dłubali" z najgorszym - instalacjami podziemnymi.

A ja miałem okazję być na stacji na koniec sierpnia, i to w nocy w te ostatnie ulewy, od strony Limanowskiego biggrin.gif Żebym wiedział jak wygląda dojście, to zaparkowałbym od strony Robotniczej, a tak zostawiłem w połowie Limanowskiego i naokoło. Normalnie koniec świata, kałuże, rozlewiska, stawy, błoto i ciemność. Noc, ulewa i zero ludzi.
warius
CYTAT
15 września zamknięty zostanie przejazd na ul. Konopnickiej. Wtedy też w jego rejonie ruszą kolejne prace związane z przebudową układu drogowego w śródmieściu i budową centrum przesiadkowego.

Przejazd kolejowy będzie nieprzejezdny dla samochodów. Nadal będą korzystać niego piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzona będzie modernizacja torowiska i budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami, który zastąpi przejazd.

Kierowcy chcący przejechać przez tory, będą musieli korzystać z objazdów. Objazd do ulic Konopnickiej i Limanowskiego prowadzony będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Łączącą. Objazd w kierunku ul. Królowej Jadwigi przebiegnie analogicznie w drugą stronę.

Trasa objazdu

Zamknięcie przejazdu jest ostateczne – ruch samochodowy już tam nie wróci. Docelowo auta jeździć będą nowym tunelem drogowym pod torami, który powstaje przy stacji kolejowej. Na razie dokładny termin jego otwarcia nie jest ustalony. Wcześniej planowano, że przejazd zostanie zamknięty dopiero w momencie oddania do użytku tego tunelu. Jednak ze względu na optymalizację prac i wykorzystanie kolejowych zgód na wyłączenie toru z ruchu, zdecydowano się na ten krok już teraz.

Budowa centrum przesiadkowego przy kolejowej stacji w centrum i przebudowa układu drogowego to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Prace ruszyły w październiku 2020 r., a wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. W jej ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie na 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Inwestycja wpisuje się też w plany Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, dotyczące uruchomienia Kolei Metropolitalnej. W mieście będą mogły powstać dwa tory dla pociągów metropolitalnych, pozwalających na częstszy i szybszy przewóz pasażerów między Dąbrową i innymi miastami aglomeracji. Początkowo, z przeznaczeniem dla nich, ułożony będzie jeden dodatkowy tor, zachowana zostanie też rezerwa terenowa na potrzeby wykonania drugiego. Z myślą o nim władze GZM przygotowuje dokumentację projektową, w przyszłości będą też ubiegać się o unijne dofinansowanie tego przedsięwzięcia. Remont przejdzie ul. Kolejowa, gdzie powstanie uzbrojenie i kanalizacja, położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Za 229 mln zł, zadanie wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie prowadzone jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.


Nie wklejam całości, bo poza powyższym powtórzenie tego co już wiemy. Dla zainteresowanych linek:
https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...ojada-objazdem/
:)
Fatalnie, że nie udało się pogodzić i tak zaplanować, żeby zamknąć zanim otworzy się tunel przy dworcu. Mam nadzieję, że to nie chodzi o to, żeby iść na rękę wykonawcy kosztem mieszkańców. Teraz kończą tunel pieszy przy dworcu i mogą się płynnie tam przenieść. Ten sam sprzęt i ludzie.
Problem w tym, że tunel drogowy przy dworcu jest bardzo daleki do otwarcia i nie wiadomo ile jeszcze to potrwa. A jeszcze przez ten protest nawet gdy skończą, to nie wiadomo co ze zgodą na użytkowanie. Może przez to nie czekają, a to by było jeszcze gorsze info
warius
Pieszy tunel wczoraj widziałem przez uchylone drzwi i wyglądał na taki, że można będzie go na dniach udostępniać. Z ciekawostek jeszcze to montowano wczoraj windę w szybie na peronie wyspowym.
warius
CYTAT
?Przebudowa dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza?,nr postępowania KFZ/2021/WNP-012601.INFORMACJA O KWOCIE PRZEZNACZONEJ NA SFINANSOWANIE ZAMÓWIENIAZamawiający -Polskie Koleje Państwowe S.A., działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy zdnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129z późn. zm.) informuje, że na sfinansowanie niniejszego zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę: 16383418,66zł brutto.


CYTAT
Nr
oferty Nazwa i adres Wykonawcy Cena oferty
PLN
1. Przedsiębiorstwo
Inżynieryjno ? Budowlane BUDECON S.A.
ul. Braci Mieroszewskich 126B, 41-219 Sosnowiec
16 996 690,27

2. Berger Bau Polska sp. z o.o.
ul. Szczecińska 11, 54-517 Wrocław

14 974 782,21

3. Przedsiębiorstwo Budowlane ?Dombud? S.A.
ul. Drzymały 15, 40-059 Katowice

22 143 077,12
4.
Konsorcjum firm w składzie:

WODPOL sp. z o.o.
ul. Ks. Pr. St. Słonki 24, 34-300 Żywiec
(Lider Konsorcjum)

PBO Śląsk sp. z o.o.
ul. Wojska Polskiego 136A, 41-208 Sosnowiec
(Partner Konsorcjum)
19 320 363,28


5. Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych i Transportowych
?CECHINI?, Stanisław i Józef Cechini sp. jawna
ul. Pułaskiego 29, 33-380 Krynica-Zdrój
16 349 714,55

6.
Konsorcjum firm w składzie:

Nowak ? Mosty sp. z o.o.
ul. Srokowskiego 27, 41-300 Dąbrowa Górnicza
(Lider Konsorcjum)

Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
ul. Złote Łany 21A, 43-215 Jankowice
(Partner Konsorcjum)
23 308 745,00

7.
Konsorcjum firm w składzie:

MURKRAK sp. z o. o. sp. komandytowa
ul. B2 nr 9, 32-086 Węgrzce
(Lider Konsorcjum)

Zygmunt Murdza
Zakład Remontowo-Budowlany "MURDZA"
ul. Racławicka 27/19, 32-200 Miechów
(Partner Konsorcjum)

DYNAMIK sp. z o.o.
ul. Albatrosów 13, 30 - 716 Kraków
(Partner Konsorcjum)
16 728 000,00
:)
^ super wieści smile2.gif Są oferty, które się zmieściły, a tu największe zagrożenie to przekroczenie budżetu, a potem w PKP by wszystko nie wiadomo ile trwało i z jakim skutkiem, jeśli by trzeba było dołożyć.
Byle bez odwołań i szybka kontrola, potem podpisywać i ruszać w teren zanim się zawali
warius
Z miejskiego FB

CYTAT
Przy okazji warto wspomnieć (a wiemy, że często o to pytacie): chcemy, aby w tym rejonie miasta samochody mogły przejeżdżać tunelem, który powstaje właśnie w ciągu ulicy Kościuszki (to w sąsiedztwie budowanego właśnie centrum przesiadkowego i nowej drogi do centrum miasta). Zgodnie z harmonogramem prac tunel chcemy otworzyć wiosną 2022 roku (jak dotąd wszystko idzie zgodnie z planem 😊)


Z zapowiedzi o otwarciu tunelu na jesień razem z zamknięciem przejazdu na Konopnickiej, zrobiła się planowana wiosna 2022. Ciekawa interpretacja laugh.gif
Dave
Tak jak mówiłem, peron 2 (ten "zasadniczy" wyspowy) będzie skrócony od strony Gołonoga a część od windy do wyjścia z przejścia podziemnego nie będzie użytkowana do wejścia/wyjścia z pociągów.
:)
CYTAT(warius @ śro, 15 wrz 2021 - 08:37) *
Z zapowiedzi o otwarciu tunelu na jesień razem z zamknięciem przejazdu na Konopnickiej, zrobiła się planowana wiosna 2022. Ciekawa interpretacja laugh.gif


ahhhh



Pół roku w tą czy w tamtą ehhh. Na Konopnickiej powinien być obok tymczasowy przejazd, do czasu otwarcia tunelu samochodowego. To nie będzie chwila, żeby się przemęczyć, a do tego sprawy z pozwoleniami. Pierwszego dnia nie wiem po co zamknęli, jak i tak nic jeszcze nie robili. Na objazdach w szczycie korki i wyraźnie widać jak zwiększył się ruch też na Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Dobrze, że wykonawcy sami też ucierpią, bo na drugą stronę nie przejadą sobie już tak z bazy przez przejazd.
Niedługo ruszą w Gołonogu, już mają startować prace przygotowawcze. Ciekawe jak ta rozwiążą, bo przejazd tam ma zostać, to chyba będzie tymczasowy obok, bo przecież w miejscu obecnego tunel.

CYTAT
dg.pl

PRZEJAZD NA KONOPNICKIEJ ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY. KIEROWCY JEŻDŻĄ OBJAZDEM

Przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej 15 września został definitywnie zamknięty dla samochodów. W czwartek w tym rejonie od razu rozpoczną się kolejne prace związane z przebudową układu drogowego w śródmieściu i budową centrum przesiadkowego.

Ostatni samochód przejechał przez przejazd o godz. 13.19. Nadal mogą z niego korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzona będzie modernizacja torowiska i budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami, który zastąpi przejazd. Przy okazji zamknięcia przejazdu przedstawiciele firmy Nowak-Mosty zapowiedzieli, że pod torami piesi będą mogli przechodzić już po Nowym Roku.

Kierowcy chcący przejechać przez tory muszą korzystać z objazdów. Do ulic Konopnickiej i Limanowskiego objazd poprowadzono ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Łączącą. W kierunku ul. Królowej Jadwigi objazd przebiegnie analogicznie w drugą stronę.

Zamknięcie przejazdu jest ostateczne – ruch samochodowy już tam nie wróci. Docelowo auta jeździć będą nowym tunelem drogowym pod torami, który powstaje przy stacji kolejowej. Dokładny termin jego otwarcia nie jest jeszcze ustalony. Wcześniej planowano, że przejazd zostanie zamknięty dopiero w momencie oddania do użytku tego tunelu. Jednak ze względu na optymalizację prac i wykorzystanie kolejowych zgód na wyłączenie toru z ruchu, zdecydowano się na ten krok już teraz.
(...)
:)
PKP wykorzystało czas i wymieniło podkłady od końca inwestycji (między przejazdem na Kolejowej a wiaduktem) w stronę Gołonoga i chyba dalej w stronę Ząbkowic. Wymieniono na drewniane, nie wiem czy nowe, czy z odzysku a to też możliwe bo ten odcinek w przyszłości przejdzie i tak modernizację, a wtedy podkłady betonowe, nowa sieć trakcyjna, 4 tory.

Tymczasem:

CYTAT
KONSULTACJE W SPRAWIE REWITALIZACJI LINII KOLEJOWEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

Do 26 września potrwają konsultacje społeczne w sprawie projektów zgłoszonych przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię do programu Kolej Plus. Wśród nich jest m.in. rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce ? Dąbrowa Górnicza Huta Katowice.

Podczas konsultacji społecznych mieszkańcy mogą zapoznać się z prezentacją opisującą zamierzenia związane z projektem dotyczącym obszaru Dąbrowy Górniczej, a następnie wyrazić swoje opinie i odpowiedzieć na pytania z internetowej ankiety.

Odpowiedzi i opinie zostaną uwzględnione w dokumentacji, którą na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przygotowuje spółka Databout. Po opracowaniu dokumentacja zostanie złożona w PKP PLK SA. W następnym kroku ? w pierwszym kwartale 2022 ? powinniśmy poznać ostateczną listę projektów zakwalifikowanych do realizacji.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce ? Dąbrowa Górnicza Huta Katowice (p.odg.) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg.

Prezentacja: https://drive.google.com/file/d/1462EDsXiqB...=sharing?

Ankieta: https://forms.gle/5DokFkxhRQTwaQN66

Więcej informacji o projektach zgłoszonych przez GZM do programu Kolej Plus można znaleźć na stronie metropolii.


Ja mam ciągle jedną uwagę. Nie ma uwzględnienia dodatkowego przystanku między Graniczną, a Morcinka, dawniej roboczo "DG Ratusz"


A jak tam u nas na peronie głównym - budują już zadaszenie? Widział ktoś z Was?

I jeszcze taka ciekawostka w małym Wolsztynie snf (51).gif https://www.whitemad.pl/rzeczywistosc-lepsz...zostal-otwarty/

^
Nic takiego, tanio, blacha falista, ale ciekawy projekt i sama kolorystyka, i da się bez wielkich kosztów, a nietypowo i będzie się czymś odróżniał, jakiś symbol miasta.

Zobaczymy jak u nas w rzeczywistości wyjdzie wiata za dworcem (można zobaczyć w projekcie wizualizacje), która elewacją ma trochę nawiązywać do dworca. To co innego niż winna wiata peronowa, która będzie postawiona przy realizacji obecnej inwestycji. Tamtą zbuduje wykonawca dworca
luket
CYTAT(:) @ wto, 21 wrz 2021 - 10:51) *
A jak tam u nas na peronie głównym - budują już zadaszenie? Widział ktoś z Was?

W weekend jeszcze nic nie było, co więcej mam wrażenie, że prace wyraźnie zwolniły patrząc na poprzednie tygodnie.
warius
Na Gołonogu za to powstała już ogrodzona baza przy budynku dworca i widziałem tam pierwsze kontenery. W sumie to trochę się tam dzieje od 2 tygodni, jakieś przekopy wzdłuż torów itp.
szer
Na peronach nie widziałem by coś robili, za to montują windy w przejściu i robią wykopy pod drogę do tunelu
Rokko31
Prace bardzo zwolniły, praktycznie nic nie robią sad.gif
:)
^^^
ale ogólne wrażenie czy to dotyczy ukończenia peronów?
Może dopiero gdy zamontują i uruchomią windy to otworzą drugą część tunelu i zlikwidują tymczasowe przejście. Te zadaszenia na windy, w tym ta obok dworca trochę przypominają te odkopane bunkry biggrin.gif ale może będzie to tak samo trwałe. Ci którzy robili wizualizacje dworca, a więc innej inwestycji, żeby było ładniej to sami sobie wymyślili jakaś lekką przeszkloną konstrukcję.

Z tego co widzę z daleka jeżdżąc Kościuszki to jednak coś się dzieje przy przyszłym rondzie Kościuszki/Kolejowa. Pracują jakieś koparki. Tak samo jak od strony Limanowskiego. To pewnie te wykopy do tunelu drogowego, o których pisał "Szer". Nie wiem czy zaczęli też od strony Kościuszki.
Dzieje się między stacją a przejazdem - prace torowe. Są nowe szyny, pewnie rozbierają stare tory.
No i działają na samym przejeździe. Zabezpieczają przed kopaniem pod tunel.
warius
CYTAT
Wibromłot w akcji. Nocne prace na przejeździe przy ul. Konopnickiej
Drukuj

Budowniczy tunelu pieszo-rowerowego w poniedziałek 27 września rozpoczną wykopy pod drugą część przejścia podziemnego.

Przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej 15 września już na zawsze został zamknięty dla samochodów. Tunel pod torami, który powstanie w tym miejscu, będzie służył pieszym i rowerzystom. Kierowcom dedykowany będzie natomiast drugi tunel pod torami, który powstaje na przedłużeniu ul. Kościuszki.

Najważniejsze prace na przejeździe ? m.in. z wykorzystaniem wibromłota, za pomocą którego w podłoże wbijane są ścianki szczelne Larsena do zabezpieczenia wykopu ? prowadzone są obecnie nocą.

? Nocne prace wynikają ze specyfiki pracy na kolei. Ciężki sprzęt nie może być używany, gdy trakcja jest pod napięciem, a to wyłączane jest dla nas między północą a godziną czwartą ? wyjaśnia Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.

Przejście pieszo-rowerowe pod torami zostanie udostępnione po Nowym Roku

Ścianki już w tym tygodniu będą gotowe i w poniedziałek 27 września budowniczy tunelu zamierzają przystąpić do wykopu pod drugą część przejścia podziemnego (pierwsza część powstała, gdy przejazd został czasowy zamknięty na początku tego roku).

? Na 6 października planujemy montaż segmentu przejścia podziemnego ? zapowiada Arkadiusz Stolarz. Jak wcześniej informowaliśmy, dla pieszych i rowerzystów tunel ma zostać udostępniony po Nowym Roku.

Budowa tunelu przy ul. Konopnickiej jest częścią wartej 229 mln zł budowy centrum przesiadkowego przy stacji Dąbrowa Górnicza i przebudowy układu drogowego w centrum. Razem z firmą Nowak-Mosty inwestycję realizuje dąbrowska spółka Complex.
warius
Skromna galeria z Gołonoga

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/rus...ego-dg-golonog/

Czyżby ta koparka pracowała nad tymczasowym przejazdem przez tory? Bo ma być utrzymany w tym miejscu.
:)
CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej budują drugie centrum przesiadkowe i tunel pod torami kolejowymi. W dzielnicy Gołonóg będą objazdy

Rozpoczęły się pierwsze prace przy budowie drugiego w Dąbrowie Górniczej centrum przesiadkowego. Tym razem tunel pod torowiskiem kolejowym oraz nowe parkingi i przystanki autobusowe powstaną w rejonie dworca PKP w dzielnicy Gołonóg. Kierowcy będą mogli tędy jeździć cały czas podczas trwania tej inwestycji, ale nie obędzie się bez dodatkowych utrudnień i zmian w organizacji ruchu.

Na razie ekipy budowlane zajęły się odwodnieniem gruntów po drugiej stronie torów kolejowych, w pobliżu ulicy Parkowej i Wczasowej.

Nowa kanalizacja, rondo, a potem tunel pod torami kolejowymi

- Jesteśmy już na placu budowy. Wykonawca prowadzi prace związane z przebudową kanału deszczowego. To wszystko dzieje się poza pasem drogowym, nie ma na razie utrudnień dla kierowców. W drugiej połowie października planujemy przesunięcie przejazdu przez tory kolejowe. Przejazd będzie możliwy, ale skierowany nieco dalej w stronę dworca, tak by możliwe było przystąpienie do budowy tunelu ? mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika wydziału inwestycji drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Jednocześnie kierowcy będą musieli przygotować się na pierwsze zmiany w ruchu drogowym. W alei Zagłębia Dąbrowskiego prace rozpoczną się od budowy kanalizacji na głębokości około 7 metrów, co będzie wiązało się z koniecznością wykonania dużych wykopów.

- Najprawdopodobniej będzie się to wiązało z zamknięciem tego odcinka alei Zagłębia Dąbrowskiego pomiędzy ulicą Wybickiego a Uklańskiego, Parkową. Będą wtedy wyznaczone objazdy ulicami Wybickiego i Piłsudskiego. Ruch pieszy i rowerowy będzie natomiast możliwy. Kolejny etap, to budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Uklańskiego I al. Zagłębia Dąbrowskiego. Wtedy konieczne będzie wyłączenie z ruchu ul. Uklańskiego. I wtedy taki sam jak wcześniej objazd zostanie wytyczony ul. Piłsudskiego, Wybickiego do Parkowej. Przy czym cały czas możliwy będzie przejazd przez tory kolejowe w stronę Pogorii ? tłumaczy Krzysztof Serafiński.

Po drugiej stronie torów prace planowane są w większości poza istniejącymi drogami. Tam utrudnienia dla kierowców mają być niewielkie.

To będzie drugie centrum przesiadkowe w mieście

Centrum przesiadkowe w Gołonogu, podobnie jak to w centrum miasta, buduje dąbrowska spółka Nowak-Mosty. W przypadku prac w śródmieściu wspierana jest przez dąbrowską spółkę Complex. Najkorzystniejszą ofertę na budowę centrum przesiadkowego w Gołonogu podczas elektronicznej aukcji w sierpniu 2020 roku, opiewającą na 67,5 mln zł, złożyła wspomniana dąbrowska spółka Nowak ? Mosty. Umowa na prace w Gołonogu, w rejonie dworca kolejowego przy ul. Parkowej oraz Uklańskiego, została podpisana we wtorek 20 października 2020 roku.

W ramach tej inwestycji przebudowany zostanie układ drogowy w rejonie dworca ? powstaną miejsca parkingowe; tunel drogowy pod torami, który zastąpi przewidziany do likwidacji przejazd kolejowy; ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej; tunel pieszy prowadzący do peronów. Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy. Termin zakończenia robót zaplanowany został na 31 grudnia 2022 r.
Tunel kolejowy ma zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu torów i drogi w Dąbrowie Górniczej, dzielnicy Gołonóg. To drugi w Dąbrowie Górniczej tunel kolejowy, który usprawni komunikację w mieście. Nowy tunel kolejowy zapewni bezpieczeństwo kierowcom i mieszkańcom Dąbrowy Górniczej obok przystanku Gołonóg, w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik.

Większy komfort i bezpieczeństwo dla pasażerów kolei

Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg zwiększy się dostępność do kolei. Będą dwa wyższe perony, które ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostaną zamontowane wiaty, ławki i oświetlenie. Oznakowanie oraz nagłośnienie usprawnią podróże. PLK zbuduje przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i planowanym centrum przesiadkowym. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z pochylni. Przebudowane zostaną tory i sieć trakcyjna. Zostanie również zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Inwestycja w Dąbrowie Górniczej Gołonogu, to drugi nowy tunel kolejowy w mieście. Wykorzystujemy każdą możliwość, by na sieci kolejowej było jak najwięcej rozwiązań dogodnych dla kolei oraz miejscowości obok linii kolejowych ? mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja powstaje w ramach projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ? Etap III?. Wartość inwestycji to ok. 55 mln zł netto (67,5 mln brutto), w tym udział PKP PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Będzie to kolejne wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK, związane ze zmianą układu komunikacyjnego, rozbudową infrastruktury, usprawnieniem ruchu drogowego i funkcjonowania transportu publicznego.


^^^ jakie perony? Przecież jest jeden. A mogą w przyszłości odbudować drugi w ramach innego projektu odbudowy linii w stronę HK. Tam według mapy dworzec znowu znalazłby się między torami. W Centrum z tym walczono, a tam się to w przyszłości odbuduje, chyba, że zrobią inaczej niż na mapce z projektu.


A tu przejazd przez centrum z 25.09 :

snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=n9uAcvpt5rI&t=297s
szer
To tutaj jest wczorajsze nagranie z drona z placu budowy: https://youtu.be/9xKQNwg06JI
Leszek
CYTAT(:) @ śro, 29 wrz 2021 - 14:20) *
^^^ jakie perony? Przecież jest jeden.

Jeśli dobrze pamiętam, w ramach przebudowy zamiast jednego wyspowego mają być zbudowane dwa jednokrawędziowe. Coś mi się w ogóle kołacze, że tak zaplanowano w związku z planami dobudowania dodatkowej pary torów do Ząbkowic.
:)
^^^
no właśnie chyba dobrze napisałeś i coś takiego mi się przypomina, ale.nie znalazłem tego teraz na szybko w dokumentacji. Nie pamiętam jak to miało być rozwiązane i co wtedy z przyszłymi dodatkowymi torami, dla docelowych 4.

relacja nddg z postępów w centrum snf (51).gif https://dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/ROK_...1_AB/index.html
warius
Na OpenStreetMap naniesiono już układ drogowy w Gołonogu

https://www.openstreetmap.org/#map=17/50.34...18&layers=N
janusz_kolei
CYTAT(warius @ śro, 06 paź 2021 - 11:39) *
Na OpenStreetMap naniesiono już układ drogowy w Gołonogu

https://www.openstreetmap.org/#map=17/50.34...18&layers=N


Ciekawie to wszystko wygląda, tym bardziej że w rejonie prac znajduje się nowo budowany dom, a dokładniej w miejscu gdzie ma być droga wraz z rondem. Co do samych peronów dokumentacja projektowa przewiduje budowę dwóch peronów wyspowych z miejscem na dwa dodatkowe tory (rezerwa pod kolej aglomeracyjną)

warius
W centrum właściciele garaży odwołali się od decyzji o zajęciu działek i wyburzeniu garaży, robota stoi. Boję się, że w przypadku tego domu będzie podobnie.
warius
CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
Tunel pod torami w tym tygodniu zyska drugi segment - Dąbrowa Górnicza
2 — 3 minuty

6 października 2021

Zgodnie z zapowiedziami, budowniczy tunelu pieszo-rowerowego przy ul. Konopnickiej w pierwszym tygodniu października zamontują pod dawnym przejazdem drugi segment podziemnego przejścia.

Od połowy września, gdy przez tory przy ul. Konopnickiej przejechał ostatni samochód, prace na dawnym przejeździe nabrały tempa. Najpierw przy pomocy wibromłota wykop został zabezpieczony ściankami Larsena, potem wybrano z niego ziemię.

W środę 6 października budowniczy lali już beton pod ławę fundamentową, na czwartek i piątek zaplanowali natomiast montaż drugiego segmentu przejścia. Wszystko zgodnie z harmonogramem, który firma Nowak-Mostu przedstawiła w zeszłym tygodniu miastu.

W kolejnych krokach planowane jest zespolenie obu segmentów (pierwszy powstał, gdy przejazd został czasowo zamknięty na początku roku) i wylewanie na mokro żelbetowych elementów wyjścia i wejścia.

– Potem przejście zostanie zaizolowane, zasypane od góry i przekazane torowcom – zapowiada Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.

Gdy torowcy zajmą się układaniem na górze toru kolejowego, budowniczy tunelu pracować będą przy budowie zejścia i wyjścia z tunelu.

Przejście, które powstaje pod torami będzie służyło pieszym i rowerzystom. Kierowcom dedykowany będzie natomiast drugi tunel pod torami, który powstaje na przedłużeniu ul. Kościuszki.

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Nowak-Mosty, przejście zostanie udostępnione pieszym i rowerzystom po Nowym Roku.

Budowa tunelu przy ul. Konopnickiej jest częścią wartej 229 mln zł budowy centrum przesiadkowego przy stacji Dąbrowa Górnicza i przebudowy układu drogowego w centrum. Razem z firmą Nowak-Mosty inwestycję realizuje dąbrowska spółka Complex.


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.