Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dworzec PKP i centra przesiadkowe
Forum Mieszkańców Dąbrowy Górniczej > Dąbrowa Górnicza > Nasze Miasto
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Sebastian22
Patrząc na nowy peron w Gołonogu to albo będzie on bardzo krótki albo będzie sięgał nowego wiaduktu pod torami. Co myślicie ? Póki co jego jeden koniec jest sporo przesunięty w stronę Ząbkowic od starego, wyspowego.
:)
CYTAT(muzzy @ pon, 21 lut 2022 - 16:20) *
Tamtędy szła kolej wąskotorowa o rozstawie 600 mm, powstała na początku lat 30 - z szybów Mariusz oraz Jan II kopalni Flora do zakładu przeróbczego przy szybie A.


i może dalej skręcała na zachód np tędy w okolicach pogotowia (ta "uliczka" od zawsze była dziwna)snf (51).gif https://www.google.com/maps/@50.3349746,19....3312!8i6656


CYTAT(Sebastian22 @ pon, 21 lut 2022 - 23:22) *
Patrząc na nowy peron w Gołonogu to albo będzie on bardzo krótki albo będzie sięgał nowego wiaduktu pod torami. Co myślicie ? Póki co jego jeden koniec jest sporo przesunięty w stronę Ząbkowic od starego, wyspowego.


Już nie pamiętam z dokumentacji długości peronów, ale być może takie jak peron nr 1 w centrum, krótsze niż dla dalekobieżnych. Pewnie będzie przesunięty, tak jak przypuszczasz
Zibar
U nas budowy w toku, a tu mamy dla porównania przykład oddanej właśnie po przebudowie stacji w wielkiej mietropolii...






Choszczno.

warius
Resztki dachu nad środkową częścią budynku dworca wczoraj były już rozebrane.
Zibar
^^
Przez firmę czy przez wiatr?
warius
Hehe. Od strony wejścia głównego jest już ustawiony fragment rusztowania sięgający dachu i firma działa smile2.gif
:)
CYTAT(Zibar @ śro, 23 lut 2022 - 11:21) *
U nas budowy w toku, a tu mamy dla porównania przykład oddanej właśnie po przebudowie stacji w wielkiej mietropolii...

Choszczno.


niecałe 15 tyś mieszkańców, ale są znacznie mniejsze miejscowości - nawet wsie z nowymi peronami i super odrmentowanymi dworcami.

Najlepsze, że też to niedawno widziałem tutaj snf (51).gif https://www.nakolei.pl/nowe-perony-i-lepszy...oznan-szczecin/
i też pomyślałem tutaj podlinkować, bo niektórzy piszą, że to co u nas robią to aż nadto.
U nas na peronie 1 od strony dworca ma nie być zadaszenia jak na 2, tylko wiaty + poczekalnia zewnętrzna obok budynku dworca.
A jak z naszym tunelem - robią podłogi? Ale chyba ściany zostawią jak są tzn sama farba i będą się za chwilę brudziły. Żeby chociaż od dołu do połowy były wyłożone płytami
warius



Więcej zdjęć:

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-dg-centrum-11/
:)
^^^

a tu jeszcze więcej na stronie autora nddg (jak zawsze tylko szkoda, że takie małe) snf (51).gif https://dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/ROK_...01_B/index.html

Bardzo cieszy rozpoczęcie prac przy budynku dworca. Żeby tylko nie było niespodzianek i nic się np nie zawaliło, jak chyba niedawno gdzieś w PL się stało przy remoncie dworca. Dalej jeszcze przy dachu rosną sobie drzewka biggrin.gif

Wreszcie przebili się ze śladem drogi przez hałdę. Jest ona też rozbierana obok, i czy to na pewno robią w ramach inwestycji ?



W każdym razie świetnie byłoby się jej całkowicie pozbyć i w przyszłości zagospodarować te tereny.
A garaże dalej stoją...

Na peronie niewiele zmian, ale w tym miesiącu mają go oddać więc pewnie zaraz ruszą z wykończeniem. Szkoda, że nie ma zdjęć z tunelu pieszego na stacji.

Martwi za to, że tak powoli idzie budowa tunelu drogowego. Nie widać jakiegoś szczególnego zaangażowania. Robią swoim tempem, a tu przecież takie opóźnienia i utrudnienia dla mieszkańców. Do tego brak komunikacji miejskiej i objazdy. W tym tempie to nie wiem czy się doczekamy w czerwcu. Priorytetem powinno być otwarcie tego tunelu i Kolejowej.
Idzie wiosna, oby następna fotorelacja za miesiąc nas ucieszyła.
szer
Postępy przy tunelu i obwodnicy to jest jakaś kpina... Jedyny objazd na drugą stronę prowadzi przez Graniczną, a zaraz zacznie się rozpieprz całego miasta bo będą główną oś przebudowywać. Nie dość, że nadrabia się kilka kilometrów chcąc pojechać w stronę Zielonej czy Pogorii to jeszcze jakość tych dróg to jest dramat. Na Limanowskiego i Robotniczej też się praktycznie nic nie dzieje
Nie rozumiem tej zwłoki z tunel nic a nic.
:)
Może przerzucili siły na tunele w Gołonogu ehhhh... sad.gif
Niby kopią ale idzie powoli. Za to błoto i kurz rozniesione na pół dzielnicy. Jadąc z Limanowksiego, na Konopnickiej, Łączącej i wiadukcie przy krawężnikach ziemię można by zbierać łopatami. Kurzy się niesamowicie i roznosi na przyległe ulice. Od czasu do czasu powinna tam przejechać jakaś zamiatarka. Nikt o tym sam nie pomyśli. Czy dopiero muszą zainterweniować sami mieszkańcy?

i nowe filmiki z centrum:

snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=Z8qMSEFAb6U

snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=e_3NgXguynE
Zibar
CYTAT(Zibar @ pią, 26 lis 2021 - 10:48) *
Powiedzcie mi czy chociaż po tych wszystkich przeróbkach EIP będą się zatrzymywać w DG?


To i przyszła pierwsza odpowiedz z PKP. Po zmianie rozkładu od 19 marca rusza połączenie EIC Klimczok 4550/1 relacji Katowice (wyjazd o 5:31) – Gdynia Główna (przyjazd o 11:42) będzie jeździć w soboty od 19 marca;

Katowice 05:31
Sosnowiec Główny 1'05:39
Zawiercie 6'06:07
Idzikowice 0'
Warszawa Zachodnia 1'08:03
Warszawa Centralna 11'08:09
Warszawa Wschodnia 3'08:26
Gdańsk Główny 3'11:16
Gdańsk Wrzeszcz 1'11:23
Gdańsk Oliwa 1'11:27
Sopot 2'11:32
Gdynia Główna

A to nawet nie EIP.
Rokko31
CYTAT(Zibar @ pon, 07 mar 2022 - 09:04) *
CYTAT(Zibar @ pią, 26 lis 2021 - 10:48) *
Powiedzcie mi czy chociaż po tych wszystkich przeróbkach EIP będą się zatrzymywać w DG?


To i przyszła pierwsza odpowiedz z PKP. Po zmianie rozkładu od 19 marca rusza połączenie EIC Klimczok 4550/1 relacji Katowice (wyjazd o 5:31) – Gdynia Główna (przyjazd o 11:42) będzie jeździć w soboty od 19 marca;

Katowice 05:31
Sosnowiec Główny 1'05:39
Zawiercie 6'06:07
Idzikowice 0'
Warszawa Zachodnia 1'08:03
Warszawa Centralna 11'08:09
Warszawa Wschodnia 3'08:26
Gdańsk Główny 3'11:16
Gdańsk Wrzeszcz 1'11:23
Gdańsk Oliwa 1'11:27
Sopot 2'11:32
Gdynia Główna

A to nawet nie EIP.

Ale przecież do końca inwestycji jeszcze sporo czasu, dopiero w przyszłym roku chyba możemy się spodziewać jakiś decyzji w tym temacie i myślę że władze DG powinny o to zabiegać również. Po drugie czy aż tyle chętnych byłoby w DG na Pendolino?, myślę że lepiej jak takie właśnie EIC powinny się zatrzymywać
Zibar
CYTAT(Rokko31 @ pon, 07 mar 2022 - 11:35) *
Ale przecież do końca inwestycji jeszcze sporo czasu, dopiero w przyszłym roku chyba możemy się spodziewać jakiś decyzji w tym temacie i myślę że władze DG powinny o to zabiegać również. Po drugie czy aż tyle chętnych byłoby w DG na Pendolino?, myślę że lepiej jak takie właśnie EIC powinny się zatrzymywać


O tym pisze właśnie że zwykłe EIC nas omija. Na co czekać? Pociąg jedzie po tej trasie a nie okrężną. Peron przy którym ewentualnie się będą zatrzymywać jest już gotowy. Przejście podziemne gotowe. Kasy PKP w budynku raczej nie będzie (co najwyżej Kolei Śląskich). Bilet na tego typu pociągi kupisz przez stronę/aplikacje. Prace o których piszesz dotyczą infrastruktury centrum przesiadkowego a nie samej linii.
warius
Filmik od wykonawcy z Gołonoga.

https://www.youtube.com/watch?v=t71jZZF5CMM
:)
Na linii cały czas są ograniczenia przepustowości - 1 tor, do czasu skończenia prac kolejowych w Gołonogu. Zatrzymanie to blokowanie linii w obie strony, może to być powód.
Może chociaż od czasu wprowadzenia nowego rozkładu (jakoś wtedy mają oddać peron) otworzą chociaż w centrum obie krawędzie.
Niestety dopiero po otwarciu dworca stacja będzie miała wyższą kategorię. Miała być tez kasa PKP IC.
W każdym razie niech nasze władze tego i tak pilnują. Nie po to tyle się inwestuje, żeby potem ktoś w PKP miał sobie zmienić plany. Trzeba tego pilnować.

nie było tego info ze strony UM:

CYTAT
ROZPOCZĘŁA SIĘ PRZEBUDOWA DWORCA W CENTRUM DĄBROWY GÓRNICZEJ

Od rozbiórki dachu nad środkową częścią budynku rozpoczęła się renowacja zabytkowego dworca kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej. Efekty prac poznamy na początku 2023 roku.

Początek przebudowy dworca poprzedziły tygodnie przygotowań. Firma Berger Bau Polska, której Polskie Koleje Państwowe w listopadzie zeszłego roku zleciły wartą prawie 15 mln zł inwestycję, musiała uzgodnić koordynację prac z wykonawcami budowy centrum przesiadkowego.

Dworzec, jak i przyległy do niego teren został ogrodzony i stał się osobnym placem budowy pośrodku większej inwestycji, jaką jest budowa centrum przesiadkowego wraz z przebudową układu torowo-drogowego.

Po wyznaczeniu dojazdu i lokalizacji zaplecza inwestycji, przy budynku dworca pojawiły się rusztowania. Pierwszym najbardziej widocznym efektem rozpoczętych prac jest rozebrany dach nad środkową częścią dworca.

W kolejnych tygodniach planowane jest m.in. wykonywanie żelbetowych stropów, rozpoczęcie renowacji elewacji, jak również budowa zewnętrznej kanalizacji.

Większość powierzchni na dworcu wynajmie miasto

W efekcie zaplanowanej mniej więcej na rok inwestycji budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W środku przewidziano m.in. windę osobową, przy głównym wejściu zostanie wybudowana pochylnia, a w budynku i w jego bezpośrednim otoczeniu powstaną ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących.

W parterowej części zaplanowano kasy, poczekalnię, toalety i dwa punkty komercyjne. Pozostałe powierzchnie biurowe na parterze i piętrze zostaną wynajęte przez miasto.

W trakcie prac wypięknieje elewacja ze wszystkimi architektonicznymi detalami. Zabytkowy charakter obiektu podkreślą odtworzone na wzór historycznych stolarka okienna i drzwiowa oraz poszycie dachowe. Uzyskany efekt podkreśli nowa iluminacja budynku.

Projekt przygotowany przez GPVT Pracownię Architektoniczną z Poznania przewiduje także zagospodarowanie terenu wokół dworca. W sąsiedztwie parkingu powstaną suche ogrody deszczowe o powierzchni 256 m kw. złożone z około 2500 roślin. Ich głównym zadaniem będzie wstępne filtrowanie wody opadowej, a także stopniowe uwalnianie jej do gleby.
Dave
CYTAT(Zibar @ pon, 07 mar 2022 - 09:04) *
CYTAT(Zibar @ pią, 26 lis 2021 - 10:48) *
Powiedzcie mi czy chociaż po tych wszystkich przeróbkach EIP będą się zatrzymywać w DG?


To i przyszła pierwsza odpowiedz z PKP. Po zmianie rozkładu od 19 marca rusza połączenie EIC Klimczok 4550/1 relacji Katowice (wyjazd o 5:31) – Gdynia Główna (przyjazd o 11:42) będzie jeździć w soboty od 19 marca;

Katowice 05:31
Sosnowiec Główny 1'05:39
Zawiercie 6'06:07
Idzikowice 0'
Warszawa Zachodnia 1'08:03
Warszawa Centralna 11'08:09
Warszawa Wschodnia 3'08:26
Gdańsk Główny 3'11:16
Gdańsk Wrzeszcz 1'11:23
Gdańsk Oliwa 1'11:27
Sopot 2'11:32
Gdynia Główna

A to nawet nie EIP.


No przecież mówiłem. EIC teraz się nie zatrzymują (jak latem ub.r. też EIC Fregata już nie stawała), a wy chcecie EIP w DG! blink.gif

CYTAT(:))
Na linii cały czas są ograniczenia przepustowości - 1 tor, do czasu skończenia prac kolejowych w Gołonogu. Zatrzymanie to blokowanie linii w obie strony, może to być powód.


Nie, zdecydowanie w tym wypadku ograniczenie przepuystowości nie ma nic do rzeczy. TO ejst sobota (nieco mniej pociągów regionalnych), w dodatku od poneidziałku do piątku w porze sobotniego EIC Klimczok jedzie IC "Wysocki" (zwany przeze mnie po staremu Ondraszekiem), który już w DG staje i nie przeszkadza tu rpzepustowość. To po prostu "zła wola" PKP IC. Według "mojej prestiżowej spółki" DG nie zasługuje na postoje EIC a tym bardziej EIP i jest to wg niej nieopłacalne.
:)
^^^
a my nabijamy statystyki Sosnowca, bo zmuszają nas do korzystania z tamtego dworca.

W ostatnich dniach wróciły prace wykończeniowe w tunelu na Konopnickiej i w jego okolicach.



na powyższym zdjęciu widać chyba przesiąkającą wodę gruntową na łączeniach segmentów. To przejście było układane z gotowych segmentów, a tylko od strony wyjść betonowane. Deszczu nie było od bardzo dawna.
Wczoraj przejście było zalane i chodziło się po ułożonych deskach. Widać te kratki i odprowadzenie wody jeszcze nie działa. Oby to wykonawca do czegoś używał wody i to było powodem a nie wody gruntowe.
Zobaczymy jak to wykończą i jak będzie po oberwaniach chmury, jak teraz od dawna zero deszczu a woda podchodzi?
danielmdc
CYTAT(danielmdc @ sob, 15 sty 2022 - 22:05) *
K.rwa to jest hit. Jakieś łby baranie chcą 300 metrów zadaszenia na lokalnej stacji gdzie do dalekobieżnych pociągów wsiada kilka osób laugh.gif Wy się w ogóle cieszcie że cokolwiek jest tu robione bo równie dobrze mogli zaorać ten dworzec i pies z kulawą nogą by się tym nie zainteresował takie on ma znaczenie.


Ehh nadal nie dociera.
W jakim celu "super" pociągi mają się zatrzymywać w Dąbrowie ? Dla garstki osób ? Zatrzymują się w Zawierciu bo mają obsłużyć ludzi z całej tamtej okolicy i zatrzymują się w Sosnowcu bo to największe miasto naszego regionu i jest rzut beretem od nas. Nie byłoby Sosnowca czy Zawiercia to zatrzymywałyby się u nas. Powtarzam się cieszcie się że cokolwiek jest u nas robione.
bzenek
CYTAT(szer @ śro, 02 mar 2022 - 13:46) *
Postępy przy tunelu i obwodnicy to jest jakaś kpina...


Ano gołym okiem widać, że strategiczne inwestycje kolejowo-zielonomobilne złapały zadyszkę.
Pociągi jeżdżą jednym torem.
Kasa na inwestycje nie jest wydana bo postępów brak.

A gdyby jednocześnie z Centrum i Gołonogiem uruchomiono budowę tuneli na Granicznej i przy ciepłowni ?
Być może byłby już gotowe - jak tunel na Kopernika.

Pozornie zaoszczędziliśmy kilka groszy, a zmarnowaliśmy czas. mellow.gif
A jak wiadomo czasu nie nadrobimy.
:)
^^^

Chyba przebudowy tunelu przy Granicznej i budowy tamtego szybko się nie doczekamy. Pewnie dopiero przy okazji tej wilekiej przebudowy do 4 torów Zawiercie - Będzin. I potem znowu ponownie zamknięcia toru. Bardzo marnie, że przy takiej okazji i odcinku 1-torowym przez tak długi czas nie wykorzystano czasu na tamte 2 tunele ehhh.
Dla tunelu na Granicznej jest jeszcze jedna szansa - jeśli dojdzie do realizacji w ramach Kolej+ odbudowy 3 toru - linia DG Centrum - HK. Kawałek "wiaduktu" kolejowego pod tym torem został dawno temu zdemontowany i chyba by nie kombinowali takiej odbudowy pod 1 torem, a już chyba przebudowano by cały tunel.

@danielmdc
Jeśli by tak podejść to powinno się wtedy zrezygnować z Sosnowca i zatrzymywać się tylko w sąsiednich Katowicach...
Rokko31
CYTAT(bzenek @ pon, 14 mar 2022 - 12:09) *
CYTAT(szer @ śro, 02 mar 2022 - 13:46) *
Postępy przy tunelu i obwodnicy to jest jakaś kpina...


Ano gołym okiem widać, że strategiczne inwestycje kolejowo-zielonomobilne złapały zadyszkę.
Pociągi jeżdżą jednym torem.
Kasa na inwestycje nie jest wydana bo postępów brak.

A gdyby jednocześnie z Centrum i Gołonogiem uruchomiono budowę tuneli na Granicznej i przy ciepłowni ?
Być może byłby już gotowe - jak tunel na Kopernika.

Pozornie zaoszczędziliśmy kilka groszy, a zmarnowaliśmy czas. mellow.gif
A jak wiadomo czasu nie nadrobimy.

Czyżby firma budująca Nasz dworzec zatrudniała większości Ukraińców i stąd te opóźnienia i nie ma kto robić?
:)
CYTAT
UM

SPORY POSTĘP PRAC NA BUDOWIE NOWEGO WIADUKTU W GOŁONOGU. ZA PONAD MIESIĄC ZMIANA TORÓW

W niespełna cztery miesiące od zamknięcia starego przejazdu przez tory, budowniczy wiaduktu kolejowego w Gołonogu zabetonowali płytę na połówce nowego obiektu. W połowie gotowy jest już także nowy peron po stronie dworca.

? Do zabetonowania płyty użyliśmy 105 m sześć. betonu ? mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty. I dodaje, że w następnym tygodniu płyta zostanie zabezpieczona kolejną warstwą żywicy, później zaś można będzie przygotować zasypkę pod tory.

Wylanie górnej płyty wiaduktu na torze nr 2 oznacza, że w tej chwili gotowa jest jedna czwarta nowego obiektu. Budowa drugiej części ma się rozpocząć w kwietniu, gdy prace przeniosą się na tor nr 1. Z kolei na sierpień planowane jest przeniesienie prac pod wiadukt, gdzie również wylewana będzie betonowa płyta. Zgodnie z planem bezpieczną przeprawę pod wiaduktem ? pieszo, na rowerach i samochodami ? mieszkańcy zyskają na koniec roku.

Pierwszy z dwóch peronów gotowy w połowie

Zabetonowanie płyty na pierwszej nitce wiaduktu to nie jedyny dobrze widoczny postęp prac przy budowie nowego układu drogowo-torowego przy stacji w Gołonogu.

W nowym układzie torowym na stacji powstaną dwa zewnętrze perony: peron nr 2 przy budynku dworca oraz peron nr 1 od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

? 200-metrowy peron przy torze nr 2 jest już gotowy na długości 100 m, przystępujemy już do prac na kolejnych 60 metrach. Pozostała część powstanie później, bo obecnie blokuje nam ją by pass, czyli tymczasowy przejazd przez tory ? wyjaśnia Maciej Woźniak.
Postępują prace także przy budowie przejścia podziemnego od strony dworca i pod rozebranym torem nr 2. W kwietniu, gdy ruch pociągów zostanie przełożony na tor nr 2, budowa przejścia przeniesie się pod tor nr 1.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przy obu skrzyżowaniach obecnie trwają prace związane z budową kanalizacji. W kolejnych tygodniach planowane jest przywrócenie ruchu na zamkniętym obecnie odcinku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Wtedy też ? z powodu budowy ronda ? planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu ? zlecone firmie Nowak-Mosty ? mają się zakończyć w grudniu 2022.


zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...o-dg-golonog-4/
i z nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...15_A/index.html

aaa to tu są robotnicy! wink.gif
może jak zaleją, zanim wyschnie wrócą na chwilę kończyć wiadukt w centrum.
Widać, że to wszystko ustalone pod PKP, a nie mieszkańców. Tam wcale nie musieliby się tak spieszyć, bo zbudowali tymzcasowy przejazd. Na Konopnickiej zlikwidowali sobie wszystko. Limanowskiego prawie rok była zamknięta na darmo, bo nic tam nie robili.
Część drogową w centrum wykonuje chyba Drogopol, no ale wiadukt (tunel) to Nowak Mosty, a kiedy to skończą.
Nie zdziwiłbym się, że celują dopiero na wakacje, tak jak rok temu, powtarzali tylko o jeździe na Pogorię w sezonie, nie licząc się z mieszkańcami, jakby przyjezdni byli ważniejsi...

ciekawe o co też chodzi z tym budynkiem, czy będzie rozbebrany? snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/wp-content/...budowa-dron.jpg

Od dawna było wiadomo o inwestycji a mimo to ktoś kontynuował budowę. Opłaciło mu się?
szer
CYTAT
mieszkańcy zyskają na koniec roku

Którego? 2024? Już nie mogę się doczekać sezonu letniego jak wszystko co będzie chciało jechać na zieloną i pogorię będzie cisnąć wiaduktem i przejazdem na Folwarcznej
janusz_kolei
CYTAT(:) @ śro, 16 mar 2022 - 16:27) *
CYTAT
UM

SPORY POSTĘP PRAC NA BUDOWIE NOWEGO WIADUKTU W GOŁONOGU. ZA PONAD MIESIĄC ZMIANA TORÓW

W niespełna cztery miesiące od zamknięcia starego przejazdu przez tory, budowniczy wiaduktu kolejowego w Gołonogu zabetonowali płytę na połówce nowego obiektu. W połowie gotowy jest już także nowy peron po stronie dworca.

? Do zabetonowania płyty użyliśmy 105 m sześć. betonu ? mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty. I dodaje, że w następnym tygodniu płyta zostanie zabezpieczona kolejną warstwą żywicy, później zaś można będzie przygotować zasypkę pod tory.

Wylanie górnej płyty wiaduktu na torze nr 2 oznacza, że w tej chwili gotowa jest jedna czwarta nowego obiektu. Budowa drugiej części ma się rozpocząć w kwietniu, gdy prace przeniosą się na tor nr 1. Z kolei na sierpień planowane jest przeniesienie prac pod wiadukt, gdzie również wylewana będzie betonowa płyta. Zgodnie z planem bezpieczną przeprawę pod wiaduktem ? pieszo, na rowerach i samochodami ? mieszkańcy zyskają na koniec roku.

Pierwszy z dwóch peronów gotowy w połowie

Zabetonowanie płyty na pierwszej nitce wiaduktu to nie jedyny dobrze widoczny postęp prac przy budowie nowego układu drogowo-torowego przy stacji w Gołonogu.

W nowym układzie torowym na stacji powstaną dwa zewnętrze perony: peron nr 2 przy budynku dworca oraz peron nr 1 od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

? 200-metrowy peron przy torze nr 2 jest już gotowy na długości 100 m, przystępujemy już do prac na kolejnych 60 metrach. Pozostała część powstanie później, bo obecnie blokuje nam ją by pass, czyli tymczasowy przejazd przez tory ? wyjaśnia Maciej Woźniak.
Postępują prace także przy budowie przejścia podziemnego od strony dworca i pod rozebranym torem nr 2. W kwietniu, gdy ruch pociągów zostanie przełożony na tor nr 2, budowa przejścia przeniesie się pod tor nr 1.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przy obu skrzyżowaniach obecnie trwają prace związane z budową kanalizacji. W kolejnych tygodniach planowane jest przywrócenie ruchu na zamkniętym obecnie odcinku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Wtedy też ? z powodu budowy ronda ? planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu ? zlecone firmie Nowak-Mosty ? mają się zakończyć w grudniu 2022.


zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/bud...o-dg-golonog-4/
i z nddg snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...15_A/index.html

aaa to tu są robotnicy! ;)
może jak zaleją, zanim wyschnie wrócą na chwilę kończyć wiadukt w centrum.
Widać, że to wszystko ustalone pod PKP, a nie mieszkańców. Tam wcale nie musieliby się tak spieszyć, bo zbudowali tymzcasowy przejazd. Na Konopnickiej zlikwidowali sobie wszystko. Limanowskiego prawie rok była zamknięta na darmo, bo nic tam nie robili.
Część drogową w centrum wykonuje chyba Drogopol, no ale wiadukt (tunel) to Nowak Mosty, a kiedy to skończą.
Nie zdziwiłbym się, że celują dopiero na wakacje, tak jak rok temu, powtarzali tylko o jeździe na Pogorię w sezonie, nie licząc się z mieszkańcami, jakby przyjezdni byli ważniejsi...

ciekawe o co też chodzi z tym budynkiem, czy będzie rozbebrany? snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/wp-content/...budowa-dron.jpg

Od dawna było wiadomo o inwestycji a mimo to ktoś kontynuował budowę. Opłaciło mu się?


Tak, dom idzie do rozbiórki. W projekcie projektant nie przewidywał wyburzenia tego domu, bo dom powstał w trakcie realizacji dokumentacji. Myślę że ktoś tzn właściciel działki próbował zgarnąć większą kasę od Urzędu za działkę
warius
Prace na parkingu od strony Limanowskiego nabierają tempa:



W przejściu podziemnym zaczęto obkładać schody tymi samymi granitowymi płytami co samo przejście, więc nie ma lipy w tym przypadku.

Od strony Limanowskiego wykopano głęboki dół przy nowym przejeździe pod torami, pewnie będą tam zakopywać kolektory. Trwa wybieranie ziemi z pod wiaduktu i jeden z przyczółków wiaduktu jest już zalewany betonem.

Budynek dworca, to w tej chwili obraz nędzy i rozpaczy. Oby się nie zawalił podczas remontu smile2.gif Widać też już zmagazynowane duże ilości nowej cegłówki, będzie pięknie.
:)
CYTAT(szer @ śro, 16 mar 2022 - 17:13) *
CYTAT
mieszkańcy zyskają na koniec roku

Którego? 2024? Już nie mogę się doczekać sezonu letniego jak wszystko co będzie chciało jechać na zieloną i pogorię będzie cisnąć wiaduktem i przejazdem na Folwarcznej


Tamto info dotyczyło Gołonoga. W sierpniu ma być gotowa góra i mają zacząć dół, a na koniec roku ma być wszystko skończone i otwarcie - czyli będą na to 4 miesiące.
Po tym widać jak marnie idzie w centrum - skończyli górę gdzieś na przełomie września i października więc - minęło pół roku, a gdzie tam jeszcze do końca... To jest katastrofa. A ceny materiałów rosną i ciekawe czy sobie zamówili dawno temu czy teraz przez to jeszcze sami stracą.
Oczywiście doszła ta przerwa nie z ich winy z pozwoleniem, ale mimo odliczenia tego i tak jest bardzo marne tempo. Wstępnie to w centrum tunel drogowy miał być chyba otwarty jesienią ubiegłego roku.
Na Konopnickiej w listopadzie, potem zaraz po Nowym Roku, a stało się to niedawno, a gdzie tam do wykończenia jego samego jak i okolicy.

@warius
Dzięki smile2.gif
sam miałem zapytać na forum, ktokolwiek coś wie o postępach. Ostatnio znowu jakiś zryw i krąży dużo ciężarówek, więc się można było domyślać że się tam więcej dzieje.
A ich ciężarówki nie tylko brudzą i kurzą (nikt nie zamiata) ale zniszczyły na Konopnickiej próg zwalniający, a na nowym rondzie Al. Zagłębia D/ Graniczna niszczą krawężniki (poprzechylane).

W marcu miało być planowane oddanie do odbiorów peronu (przynajmniej nr 2). Robią coś tam? Powinni chyba zabudować szybami tę wiatę nad schodami, bo inaczej będzie to tragiczne i bez sensu, do tego te poczekalnie, tablice informacyjne, monitoring, nagłośnienie i tablice dynamicznej informacji. No i wszelkie oznaczenia, także w tunelu. Nie wiem czy tunel pieszy też w tym czasie.
muzzy
Na dworcu praca wre, powoli pojawia się rusztowanie.

:)
^^^
a drzewka na budynku jeszcze sobie rosną. Ciekawe czy zdążą się zazielenić biggrin.gif
Zawsze już mniejszy wstyd przez przyjezdnymi , gdy są te rusztowania i coś się dzieje.

filmik Nowak Mosty snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=qDI5LSjhct0
:)
i inny filmik z centrum, częściowo zmontowany ze zdjęć snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=_wjJNQC2TYY
:)
CYTAT(:) @ śro, 16 mar 2022 - 14:27) *
Nie zdziwiłbym się, że celują dopiero na wakacje


sam siebie zacytowałem. Prezydent MB na fb - "planujemy, że pierwsze samochody przejadą tunelem pod torami przed wakacjami"
luket
Drzewka zniknęły z fasady dworca wink.gif
Schody w przejściu podziemnym już są w granicie, podobnie wyłożone są ściany dokoła wejść do wind. reszta ścian wygląda na to, że zostanie szara.
:)
^^^
to jednak nie zdążyły się zazielenić.
To z opisu wynika, że przejście już prawie gotowe. Jeszcze docelowe poręcze, oznakowanie i chyba w przejściu tez mają być dynamiczne wyświetlacze. No i monitoring.
Szkoda, że tak zostanie ze ścianami. Jak nowe to niby ok, ale z czasem będą się bardzo brudziły

muzzy
Dzisiaj montowali poręcze na murze oporowym od strony Limanowskiego - na krawędzi przyszłego parkingu.
:)
^^^
tak, szare barierki
w przejściu zamontowane szare docelowe poręcze w miejsce drewnianych. Robią jeszcze ostatnie schody - od strony dworca

Od Limanowskiego wykopana jest mega głęboka dziura, pewnie na te ogromne rury, z których będzie podziemny zbiornik na deszczówkę. Ciekawe czy tam będą jakieś pompy. Mają wielkie wywrotki z dużo większymi kołami. Sam tunel wewnątrz jest już chyba całkiem odkopany, za to gorzej między nim a rondem od strony centrum.
Na samej Limanowskiego wreszcie coś zaczęli - kanalizacja.
:)
postępy na części drogowej w Gołonogu snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/mod...-nabiera-tempa/
warius
CYTAT
Przejazd w Gołonogu na 6 dni zostanie zamknięty. Drogowcy będą pracować w dzień i w noc.

Będziemy pracować przez 24 godziny na dobę. W tym czasie wybudujemy kanalizację deszczową pod nowe rondo na skrzyżowaniu alei Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego ? mówi Samuel Tomczyk z katowickiej firmy Drogopol.

Po sześciu dniach najbardziej widocznym efektem prac będzie obniżenie terenu na skrzyżowaniu o 1,5 m. Pozostałe rzeczy zostaną ukryte pod ziemią. Drogowcy nie będą też na razie układać krawężników na obrysie ronda, bo mają jeszcze w planach kolejne zmiany organizacji ruchu.

? Dzięki pracom, które przeprowadzimy od 6 do 11 kwietnia unikniemy komplikacji z organizacją ruchu, a kolejne zamknięcia mogą być krótsze niż wcześniej planowaliśmy ? podkreśla Maciej Woźniak.


warius
Zdzisiaj, fotki tego nie oddaje ale wykop jest naprawdę spory.


:)
^^^
potwierdzam. Nie ma punktu odniesienia, ale rozmiary oddałoby gdyby stanął tam człowiek. Teraz trochę z tym zejdzie, widać najpierw jeszcze będzie beton.
Podobno na parkingu od strony Limanowskiego zaczęto układanie kostki.
Zaraz zacznie się wyburzanie bydynku dróżników na Konopnickiej. Wyjęto już okna.
warius
Zdjęcia z centrum

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/na-...-dg-centrum-12/
luket
CYTAT(:) @ wto, 05 kwi 2022 - 11:04) *
Zaraz zacznie się wyburzanie bydynku dróżników na Konopnickiej. Wyjęto już okna.

O 19:00 była już tylko kupka gruzu.
:)
i jak zawsze nddg udostępnił więcej ale mniejszych na swojej stronie snf (51).gif https://www.dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBUM/...0404/index.html



no to teraz mogą budować dalej mur oporowy i zrobić wyjście z tunelu w kierunku Kolejowej.



^^^
chyba trzeba było korzystać z windy.

Widać, że zmieniły się plany i nie skończono peronu w marcu. Zapowiadają, że z powodu postępu prac w Gołonogu jeszcze w kwietniu przełożą ruch na południowy tor. Może wtedy udostępnią już obie krawędzie peronu w centrum i go skończą, a pociągi będą zmieniały tor na nowym rozjeździe przed wiaduktem, a nie tak jak teraz.

Nie ma zdjęć z okolic Urzędu Pracy, czyżby tam się nic nie działo i garaże dalej też stoją?
:)
filmik "kolejowy" z Gołonoga snf (51).gif https://www.youtube.com/watch?v=CSrboIDdMhY
:)
CYTAT
UM

PRZEJAZD W GOŁONOGU PONOWNIE OTWARTY. NOWE RONDO WIDAĆ, JAK NA DŁONI

Po sześciu dniach robót prowadzonych w dzień i w nocy, prace przy budowie ronda na skrzyżowaniu alei Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego udało się wykonać z naddatkiem. Problemu nie było także z ułożeniem nowego toru.

Przejazd między Gołonogiem a Łęknicami został zamknięty w środę 6 kwietnia. Ekipy firm Nowak-Mosty i Drogopol zapowiadały, że będą pracować w dzień i w nocy, aby w sześć dniu uporać się z ułożeniem nowego toru nr 2 oraz z budową kanalizacji deszczowej pod nowym rondem.

Wszystko poszło zgodnie z planem i 12 kwietnia tymczasowy przejazd został ponownie otwarty. Dojazd do torów został na nowo wyasfaltowany, wcześniej w tym miejscu trwały bowiem wykopy pod kanalizację.

Wraz z otwarciem przejazdu na dotychczasowe trasy wróciły linie autobusowe nr 116, 604, 644 i 903N. Dodatkowo autobusy, które obsługują tymczasowe przystanki Gołonóg Dworzec PKP, tak jak do tej pory kursują przez aleję Zagłębia Dąbrowskiego z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej.

– Teraz, po ułożeniu toru nr 2, dokończymy budowę peronu nr 2 od strony dworca – zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty.
Zgodnie z planem, na koniec kwietnia ruch pociągów zostanie przełożony na ułożony właśnie tor. Wtedy też rozpocznie się przebudowa toru nr 1 na ponad 800-metrowym odcinku, budowa peronu nr 1 od strony ul. Parkowej oraz budowa drugiej części tunelu drogowo-pieszo-rowerowego. Przyspieszą prace przy budowie drugiego ronda – na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową.

Nowe rondo w zagłębieniu terenu

Drogowcy zamknięcie przejazdu przez tory wykorzystali na budowę kanalizacji pod rondem na skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego.

Zgodnie z zapowiedziami, dobrze już widoczna tarcza ronda została ulokowana w docelowym obniżeniu terenu, czyli 1,5 m poniżej obecnego poziomu jezdni ul. Uklańskiego i alei Zagłębia Dąbrowskiego.

Co ważne, drogowcy zdecydowali się położyć na rondzie pierwszą warstwę asfaltu. Wpłynie to na komfort przejazdu przez skrzyżowanie, które na razie miało być wyłożone jedynie tłuczniem.

– Dzięki pracom, które przeprowadziliśmy między 6 a 11 kwietnia unikniemy komplikacji z organizacją ruchu przy kolejnych planowanych zamknięciach skrzyżowania. Powinny one też być krótsze niż wcześniej zakładaliśmy – Maciej Woźniak mówi o korzyściach z prac prowadzonych w dzień i w nocy przez sześć dni.
Bezpieczny tunel pod torami

Warte 67,5 mln zł prace przy budowie nowego układu torowo-drogowego – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstaną w tym czasie dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych.

Zobacz, jak skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego zmieniało się przez 6 dni















i pięknie dało się smile2.gif
troszkę poprawi się też na wiadukcie bo ostatnio przez to jeszcze większy ruch i korki w obie strony

Czy z tego przejazdu w Gołonogu korzysta ktoś "decyzyjny" ?
Na Konopnickiej nie dało się zbudować tymczasowego przejazdu. Zamknięty od 25.01.21 (z przerwą na wakacje) bez wcześniejszego oddania tunelu drogowego. Od wtedy komunikacja miejska objazdami i do części miasta nie dociera. W Gołonogu dzień i noc, a w centrum to szło tak, że w sumie więcej dni nic się nie działo niż ktoś był na budowie.
janusz_kolei
Teraz tylko trzymać kciuki aby udało się dopiąć II-etap inwestycji, bo bez parkingów to centrum przesiadkowe nie będzie w pełni użyteczne.
No i jeszcze ewentualna modernizacja budynku dworca, wtedy cała okolica dworca zyskała by na blasku.
Rokko31
Myślicie, że z DG też były negocjowane nowe warunki umowy? unsure.gif źródło FB

Nowak-Mosty jest w miejscowości Częstochowa.

📣👷🚧 Niestety nie uda się nam ukończyć estakady z winy Zamawiającego. Nie udało się dojść do porozumienia z Częstochowa - Profil Miasta i w związku z tym Konsorcjum Wykonawcze, którego jesteśmy Partnerem zostało zmuszone odstąpić od umowy. Jednocześnie zapewniamy, że na pozostałych naszych kontraktach w Polsce, pomimo równie niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej w dalszym ciągu realizujemy nasze budowy.
Przebudowę DK91 realizowaliśmy... w Konsorcjum z Drog-Bud i Firesta – Fiser 🤝 eR Grupa
Leszek
W tym przypadku firma wini miasto i mówi, że odstąpiła od umowy, miasto wini firmę i mówi, że to Częstochowa odstąpiła od umowy.
Co ciekawe - realizują w Częstochowie jeszcze jeden kontrakt.
warius
Dobre wieści z programu Kolej Plus dla naszego miasta. Projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg dostał finansowanie i będzie realizowany.
janusz_kolei
CYTAT(warius @ śro, 20 kwi 2022 - 12:52) *
Dobre wieści z programu Kolej Plus dla naszego miasta. Projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odc. Dąbrowa Górn. Strzemieszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p. odg.) do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową p.o. D.G. Gołonóg dostał finansowanie i będzie realizowany.


To jest info, dnia smile2.gif naprawdę super smile2.gif dużo fajnych wspomnień kiedy linia jeszcze funkcjonowała.
Teraz tylko jedno pytanie, czy zostanie zbudowana głowica rozjazdowa po północnej części stacji w Gołonogu.
:)
miałem nadzieję że się uda, ale i obawy czy wybiorą głównie jakieś projekty na peryferiach do mniejszych miejscowości. A tu sukces naszej Metropolii - zakwalifikowano 6 projektów:



Teraz pytanie o szczegóły. Czy został zgłoszony jakiś wstępny projekt / koncepcja i czy będą możliwe modyfikacje na etapie realizacji czy ostatecznego projektu.
Jasne jest, że odbudowa w Gołonogu nie będzie w śladzie starej linii i dworzec nie znajdzie się pomiędzy torami jak dawniej. Na pewno tor będzie połączony z obecnie budowanym (południowym) i kończonym tam peronem, a dalej po nowym wiadukcie kolejowym i dopiero za nim rozgałęzienie w kierunku HK.
I najważniejsze jaki zakres - czy na razie w ramach tego projektu plan minimum - od Gołonoga do centrum jeden dodatkowy tor, po którym ruch będzie w obu kierunkach. Drugie trochę lepsze rozwiązanie - od strony HK włączenie w tor północny linii nr 1 w kierunku Centrum. Wtedy na odcinku Centrum - Gołonóg chociaż w stronę Ząbkowic można by było oddzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego. Oczywiście wtedy tymczasowo do czasu rozbudowy odcinka Zawiercie-Będzin (do 4 torów).
Oczywiście najlepsze rozwiązanie - od razu docelowo dodatkowe 2 tory na odcinku Gołonóg - Centrum i to by było w interesie wszystkich, łącznie z PKP PLK. Wtedy też dobudować 3 peron w centrum, pod który teraz jest rezerwa ("dziadowskie oszczędności"). Budować od razu docelowo jest taniej np kratownice pod sieć nad 4 tory a nie jakieś kombinacje, osobne słupy na każdy tor itp. albo potem znowu przebudowa, gdy będą dobudowywać 4 tor dopiero w przyszłości. Ciekawe czy to będzie przemyślane, czy ten odcinek będzie jeszcze w przebudwie przez lata i łącznie 3 osobne projekty.
Dopiero teraz w PKP wychodzą fatalnie nieprzemyślane poprzednie modernizacje linii w kraju. Odnawiano tory i infrastrukturę, teoretycznie pod dużo większe prędkości a okazało się, że po wydaniu mld dalej jest bez zmian, bo gdzie się dało likwidowano stacje i zastąpiono je przystankami, po czym ruch lokalny nie może przepuszczać dalekobieżnego a to podstawa, jeśli nie ma dodatkowych torów i szybkie pociągi muszą przez to dostosowywać się do wolnych lokalnych.

Do SKM u nas daleka droga bo minie wiele lat zanim najpierw rozbudują Katowice-Będzin a potem Będzin - Zawiercie. Więc każdy odcinek, gdzie można zwiększyć przepustowość jest kluczowy. Nawet bez SKM zwiększy się liczba lokalnych pociągów - właśnie ten projekt do Strzemieszyc, a do tego pojawią się u nas pociągi do Pyrzowic. W przyszłości jeśli mimo wszystko miałoby dojść do budowy też tego nowego węzła kolejowego (małopolsko-śląskiego) to właśnie ta linia mogłaby być połączeniem, a nie ten projekt przez Planty.

Wracając do tego projektu - czy miasto lobbowało i przemyciło albo dopiero to spróbuje zrobić - budowa tamtego zaniechanego tunelu na wysokości Wróblewskiego/Podłęknickiej. To kolejna okazja.
Tunel na Granicznej to chyba w całości przy okazji przebudują, bo częściowo został zwężony po likwidacji toru (niedawno o jego historii tu pisaliśmy, a z tym Stalinem to ciekawostka, o której nigdy nie słyszałem snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...icy-granicznej/ ).
No i jeśl jakimś cudem od razu dobudują tu już teraz 4 tory to koniecznie powinno się walczyć o nowy przystanek (ex nazwa robocza DG Ratusz).
Może też pojawią się gdzieś ekrany jak niedawno w Strzemieszycach.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.